Sinister-D- | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:22 | |
![]() Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012: Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2011: 1. Bahrein (13 maart) - geen topic, race afgelast - 2. Australië (27 maart) 2011 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1 3. Maleisië (10 april) 2011 Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix #1 4. China (17 april) 2011 Formula 1 UBS Chinese Grand Prix #1 5. Turkije (8 mei) 2011 Formula 1 DHL Turkish Grand Prix #1 6. Spanje (22 mei) Formula 1 Gran Premio de Espańa Santander 2011 #1 7. Monaco (29 mei) Formula 1 Grand Prix de Monaco 2011 #1 8. Canada (12 juni) Formula 1 Grand Prix du Canada 2011 #1 9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni) 2011 Formula 1 Grand Prix of Europe #1 10. Groot-Brittannië (10 juli) 2011 Formula 1 Santander British Grand Prix #1 11. Duitsland (24 juli) Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2011 #1 12. Hongarije (31 juli) Formula 1 Eni Magjar Nagydíj 2011 (Grand Prix van Hongarije) #1 13. België (28 augustus) GP van België - Spa Francorchamps. 14. Italië (11 september) FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2011 #1 15. Singapore (25 september) 2011 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX 16. Japan (9 oktober) 2011 FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX 17. Zuid-Korea (24 oktober) 18. India (30 oktober) 19. Abu Dhabi (13 november) 20. Brazilië (27 november) Eindstanden 2011 Nog geen link Teams: - Ferrari - Force India - Hispania Racing Team - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2012 aan de start: Red Bull Racing WCC 2011 Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11 02. Mark Webber Vodafone McLaren Mercedes Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 03. Jenson Button WDC 2009 04. Lewis Hamilton WDC 2008 Scuderia Ferrari Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056 KERS: Ja 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Felipe Massa Mercedes AMG Petronas Formula One Team Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04 08. Nico Rosberg Lotus F1 Team Chassis/Motor: Lotus E20 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 09. Kimi Räikkönen WDC 2007 10. Romain Grosjean Sahara Force India F1 Team Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 11. Paul Di Resta 12. Nico Hülkenberg Sauber F1 Team Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056 KERS: Ja 14. Kamui Kobayashi 15. Sergio Pérez Scuderia Toro Rosso Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056 KERS: Ja 16. Daniel Ricciardo 17. Jean-Éric Vergne AT&T Williams Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 18. Pastor Maldonado 19. Bruno Senna Caterham F1 Team Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 20. Jarno Trulli 21. Heikki Kovalainen HRT F1 Team Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012 KERS: Ja 22. Pedro de la Rosa 23. Narain Karthikeyan Marussia F1 Team Chassis/Motor: Marussia MR-01 - Cosworth CA2012 KERS: Nee 24. Timo Glock 25. Charles Pic Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011). F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Christijan Albers - Robert Doornbos - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Teampresentaties • Caterham - 26 januari 2012 • McLaren - 1 februari 2012 • Ferrari - 3 februari 2012 • Force India - 3 februari 2012 • Red Bull Racing - 6 februari 2012 • Sauber F1 Team - 6 februari 2012 • Williams - 7 februari 2012 Testschema 2012 ![]() De kalender voor 2012 met 20 races ![]() Uitzendingen van BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! De GP's die live worden uitgezonden: China - 15 April Spain - 13 May Monaco - 27 May Europe - 24 June Britain - 8 July Belgium - 2 September Singapore - 23 September Korea - 14 October Abu Dhabi - 4 November Brazil - 25 November ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2011 De OP is hier te vinden [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 07-02-2012 21:32:22 ] | ||
vosss | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:23 | |
Fuck me, dat deed je snel ![]() | ||
vosss | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:23 | |
Inderdaad, ik had het verkeerd gelezen en zag toen pas wat je bedoelde. Dat op jouw paint dus ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:24 | |
Laatste post:And yes young grasshopper, Vosss, my fingers are very fast. You have still much to learn ![]() | ||
RingBewoner | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:24 | |
Hm, het matte en de kleurencombo vind ik inderdaad wel een heel treffende gelijkenis... | ||
Sinister-D- | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:26 | |
25 seconden dus ![]() LAPO : dinsdag 7 februari 2012 @ 21:22:32 OP: dinsdag 7 februari 2012 @ 21:22:57 | ||
ElmarO | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:28 | |
@Sinster-D: Zou je de OP uit de wiki kunnen kopiëren? Heb er wat kleine wijzigingen in aangebracht bij de websites van de teams. Alvast dank. ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:36 | |
done ![]() | ||
vosss | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:38 | |
Misschien daar nog bij zetten dat dat de GP's zijn die live door de BBC gecovered worden? Tenminste ik neem aan dat ze allemaal live gewoon te zien zijn op Nederlandse TV in elk geval of heb ik iets gemist? ![]() | ||
Glijdt_licht | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:39 | |
Mss Belgische tv nog ff opzoeken? ![]() En Duitse RTL | ||
Sinister-D- | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:40 | |
Het staat dan ook onder het kopje
![]() | ||
vosss | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:47 | |
Godsklere, ik zit er wel royaal langs te lezen vandaag zeg ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:49 | |
royaal als in:![]() | ||
RingBewoner | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:51 | |
Wat heb je gehad dan? | ||
Michael_Moore | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:59 | |
http://www.vosvision.nl/brillen.html ![]() | ||
vosss | dinsdag 7 februari 2012 @ 22:00 | |
Ik heb al een bril, alleen niet een van vosssvision ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 8 februari 2012 @ 09:15 | |
Ze zijn weer los vandaag. Caterham gaat voor het eerst met KERS rijden ![]() | ||
Quisho | woensdag 8 februari 2012 @ 09:21 | |
Misschien komen ze dan wel voorruit ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 8 februari 2012 @ 09:22 | |
meteen 2 seconden sneller dan gister al voor Kovalainen. | ||
Garisson72 | woensdag 8 februari 2012 @ 09:24 | |
Gaan jullie je nou echt lopen blindstaren op die rondetijden tijdens die eerste wintertests? Dat zegt toch he-le-maal niks! | ||
Peterselieman | woensdag 8 februari 2012 @ 09:26 | |
klopt dat het niets zegt, maar je kunt hier en daar wel een indicatie krijgen van wat er mogelijk zou moeten kunnen zijn. | ||
Garisson72 | woensdag 8 februari 2012 @ 09:59 | |
Dat lijkt me echt rijkelijk vroeg, om daar iets over te kunnen zeggen. Bovendien weet je niet wat de verschillende teams aan het testen zijn. En dan kan er zelfs nog een stuntje-voor-de-sponsor tussen zitten die een vertekend beeld geeft, waar Eddie Jordan vroeger een handje van had en waar Williams zich de laatste jaren nog steeds schuldig aan schijnt te maken. Iets anders: ik weet dat jullie het inmiddels uitgebreid over die graflelijke neuzen-met-opstapje hebben gehad, en ik heb het vorige topic doorgelezen, maar ik tast nog in het duister over het waarom. Newey zegt dat ze 'het zo moesten ontwerpen' maar waarom dan? Iemand die daar een simpel antwoord op weet? | ||
DennisDeBengel | woensdag 8 februari 2012 @ 10:41 | |
Puur veiligheid, om ongelukken zoals Webber in Valencia 2010 en Schumacher/Liuzzi in Abu Dhabi 2010 te voorkomen. De regels schrijven voor dat alleen het voorste gedeelte van de neus een stuk lager moet zijn. Het gedeelte van de monocoque mag (nog) wel even hoog als vorig jaar. De meeste teams hebben het liefst een zo hoog mogelijke voorkant voor betere luchtstroom onder de wagen, vandaar dat ze bijna allemaal op de limiet van de hoogtes werken (met als gevolg dus een bobbelneus). Alleen McLaren denkt dat ze beter af zijn met een gelijkmatige neus, maar die zitten daardoor wel een stuk onder de limiet wat betreft de hoogte van het monocoque gedeelte om het legaal te laten zijn. Waarom ze denken dat het de beste oplossing is willen ze denk ik zo lang mogelijk geheim houden ![]() De komende jaren gaat de neushoogte nog verder omlaag trouwens. | ||
Garisson72 | woensdag 8 februari 2012 @ 10:45 | |
Hey bedankt, dat maakt het veel duidelijker! ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 8 februari 2012 @ 11:32 | |
Raikkonen aan het rallyen. ![]() ![]() | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 11:53 | |
Hebben we ergens beeld online? ![]() | ||
Schunckelstar | woensdag 8 februari 2012 @ 11:55 | |
ja idd, heb de rest van de week vrij dus wil ook kijken ![]() | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 11:56 | |
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden. Wereldwijd willen duizenden(!!!) mensen dit gewoon zien. BERNIE OUWE ZAK ZENDT HET GEWOON UIT MAN ![]() | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 12:13 | |
Schumi is gas aan het geven in de 1:18-ers ![]() | ||
Katlaah | woensdag 8 februari 2012 @ 12:28 | |
Met een auto uit 2011 dus hoeveel zegt dat over de nieuwe auto's ![]() | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 12:30 | |
Dat de banden dit jaar sneller zijn. Want gisteren waren er ook 3 auto's al sneller dan vorig jaar en vandaag ook weer, al is er nu dan 1 die in de auto van vorig jaar rijdt. ![]() | ||
Quisho | woensdag 8 februari 2012 @ 12:30 | |
Inderdaad, op BBC Red Button of op Sky sports ofzo, er zijn 's middags toch geen voetbalwedstrijden dus wat zenden ze anders uit? | ||
Garisson72 | woensdag 8 februari 2012 @ 12:36 | |
Kan ook aan weersomstandigheden liggen. Of aan hoeveelheid brandstof. Of tig andere parameters. | ||
sasquatsch | woensdag 8 februari 2012 @ 13:10 | |
uitslag ochtendsessie
| ||
ari_zahav | woensdag 8 februari 2012 @ 13:56 | |
Wat ik altijd doe is zoeken naar Jerez op youtube, en dan sorteren op datum. Zo vindt je soms een nieuws segment van Sky of je vindt amateur beelden. | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 14:00 | |
Ja dat wil ik dus niet. Ik wil gewoon een live stream in HD ![]() | ||
nils7 | woensdag 8 februari 2012 @ 14:40 | |
Wie is dit?![]() wel een nette helm [edit] Bianchi gok ik zo | ||
Peterselieman | woensdag 8 februari 2012 @ 14:41 | |
uhuh. Wel goed van hem dat hij de auto op de baan heeft gehouden en niemand heeft geraakt. | ||
nils7 | woensdag 8 februari 2012 @ 14:44 | |
Nu maar hopen dat die hard gaat en we deze veelvuldig in beeld zullen zien zodat we niet naar die aftandse andere gedrochten hoeven te kijken ![]() ![]() Overigens valt de RB en de Lotus ook wel... de rest ![]() | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 14:44 | |
De McLaren is wel mooi he ![]() | ||
nils7 | woensdag 8 februari 2012 @ 14:46 | |
![]() ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 8 februari 2012 @ 14:49 | |
Maar Red Bull is weer het te kloppen team. Volgens Autosport gaat de RB8 weer als op rails over de baan. | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 14:49 | |
^ik raak daar lichtelijk opgewonden van ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 8 februari 2012 @ 15:12 | |
| ||
Bonobo11 | woensdag 8 februari 2012 @ 15:46 | |
HIj zal dus wel niet vooruit te branden zijn. Zijn ze de enige met een "normale" neus? | ||
Googolplexian | woensdag 8 februari 2012 @ 15:47 | |
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 15:48 | |
Die van Brawn en de zijne hebben we nog niet gezien. De HRT zou ook zo een neus hebben. Brawn heeft er nog geen uitspraak over gedaan volgens mij ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 8 februari 2012 @ 15:48 | |
Ja. En ze hadden vorig jaar ook al een lagere neus dan de concurrentie. Die neus voldeed ook al aan de nieuwe reglementen, terwijl ze een van de snelste teams (op RB na) waren. | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 15:50 | |
Beter door ontwikkelen van een werkend concept (zie vorig jaar) dan het volledig over een andere boeg gooien zullen ze (waarschijnlijk terecht) gedacht hebben bij McLaren.![]() | ||
Bonobo11 | woensdag 8 februari 2012 @ 15:52 | |
Als Adrian Newey een eendebek tolereert, moet dat toch sneller zijn. Zie hem toch als ijkpunt voor de rest vd ontwerpers ![]() | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 15:55 | |
McLaren heeft er vast een reden voor. En die is omdat ze denken dat hun neus beter is. Of dat daadwerkelijk zo is moet nog blijken natuurlijk, maar ik zie McLaren er niet voor aan om iets te gebruiken waarvan ze weten dat het niet snel is. | ||
Bastard | woensdag 8 februari 2012 @ 15:57 | |
Nog mooier is Raikonnen in een Mclaren. | ||
Bonobo11 | woensdag 8 februari 2012 @ 16:00 | |
Klopt. Ze hebben ws. alle ontwerpen doorgerekend en denken hiermee het beste aerodynamische pakket te hebben. Ik ben benieuwd.Het gaat al weer kriebelen | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 16:01 | |
Zo jammer dat men toen geen auto kon bouwen die heel bleef. Kimi had dan minstens 3 WC's op zak gehad ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 8 februari 2012 @ 16:03 | |
Iig Alonso en Schumacher zijn hem daar nu nog dankbaar voor ![]() | ||
Bastard | woensdag 8 februari 2012 @ 16:09 | |
'Enkel wat meer knopjes op het stuurwiel' sprak iceman ![]() http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=39216 | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 16:31 | |
![]() | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 16:36 | |
Komop man, rij die tijd van die bejaarde klootzak aan gort ![]() | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 16:40 | |
Niet waar ![]() Gisterochtend ook al hoor ![]() | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 16:41 | |
![]() Die dus. | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 17:03 | |
Tijden van vandaag:![]() ![]() | ||
Michael_Moore | woensdag 8 februari 2012 @ 17:07 | |
![]() | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 17:08 | |
Vooralsnog is de Caterham in elk geval betrouwbaar; meeste rondes vandaag ![]() | ||
Trystar | woensdag 8 februari 2012 @ 17:13 | |
![]() | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 17:16 | |
WTF ER ZIT EEN GAT IN DIE AUTO?! ![]() | ||
Michael_Moore | woensdag 8 februari 2012 @ 17:17 | |
Heikki Kovalainen wil vrije trainingen niet afstaan aan Giedo van der Garde
![]() | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 17:19 | |
GODFTEDOMME HEIKKI STOM EI LAAT GUIDO RIJEN JA ![]() ![]() | ||
Trystar | woensdag 8 februari 2012 @ 17:20 | |
Niks speciaals. Het ging mij om de verschillende auto's netjes onder elkaar. (plaatje van f1technical gehaald) | ||
vosss | woensdag 8 februari 2012 @ 17:21 | |
Nouja niks speciaals, de overige auto's hebben het niet, de Ferrari een klein beetje, maar lang niet zo als de laatste. | ||
Disavowed | woensdag 8 februari 2012 @ 17:23 | |
Nee, dat is slechts een vin. ![]() Het achterwerk ligt open. ![]() | ||
Spooky4u | woensdag 8 februari 2012 @ 17:23 | |
Zijn de nieuwe regelementen weer zo vertragend? Anders moet Mercedes dadelijk wel met een erg snelle wagen op de proppen komen. | ||
Trystar | woensdag 8 februari 2012 @ 17:26 | |
![]() | ||
Sinister-D- | woensdag 8 februari 2012 @ 17:37 | |
Heeft dat niet met die super ultra mega mini versnellingsbak te maken? | ||
ari_zahav | woensdag 8 februari 2012 @ 17:39 | |
Yup, net zoals in 2011. | ||
LWD-Godius | woensdag 8 februari 2012 @ 19:45 | |
![]() | ||
Glijdt_licht | woensdag 8 februari 2012 @ 20:13 | |
Check die achterbanden ![]() ![]() | ||
Fokkingvet | woensdag 8 februari 2012 @ 20:30 | |
Het is te hopen dat ze 95 rondjes op deze bandjes hebben gereden want echt heel hard gaan ze ook niet. Voorbandjes zien er ook niet echt lekker uit. Ik vrees met grote vrezen voor weer een RBR jaar ![]() | ||
Sinister-D- | woensdag 8 februari 2012 @ 20:34 | |
Voorbanden zien ook niet meer heel heerlijk uit. Dus ze kunnen bij Pirelli wel eens extreem zachte banden hebben. | ||
Quisho | woensdag 8 februari 2012 @ 21:01 | |
What the hell, had hier nog niks over gehoord, wtf had Sutil gedaan ![]() http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/16952513
| ||
Bonobo11 | woensdag 8 februari 2012 @ 21:29 | |
Kapot glas in iemand's gezicht geduwd toch? Wat is trouwens die onboardcamera op de ferrari gigantisch. Is dat geen standaard ding voor elk team wat er later opgeschroefd word? | ||
Kleffe_Dop | woensdag 8 februari 2012 @ 21:32 | |
De onboard camera is de bekende T-vorm, wat daar bovenop staat is waarschijnlijk een sensor van Ferrari zelf. | ||
ElmarO | woensdag 8 februari 2012 @ 21:33 | |
Ze hebben voor 2012 inderdaad de samenstelling van de banden veranderd. Tevens zou het verschil tussen bijvoorbeeld soft en medium minder groot moeten zijn dan in 2011. | ||
Peterselieman | woensdag 8 februari 2012 @ 21:34 | |
Jup. Dat ding gebruiken ze al jaren. | ||
Glijdt_licht | woensdag 8 februari 2012 @ 21:47 | |
Mercedes vandaag: 2012-spec uitlaten: ![]() 2012 voorvleugel, maar de neus klopt nog niet ![]() | ||
kepler | woensdag 8 februari 2012 @ 21:50 | |
Lijkt me gewoon een pitot-buis om de luchtsnelheid te meten ![]() | ||
Pleasureman_Gunther | woensdag 8 februari 2012 @ 22:12 | |
Ik heb het preseason niet echt gevolgd tot nu toe, maar hoe komt het dat meerdere teams ineens los van elkaar met zo'n "knik" in de neus op de proppen komen? | ||
Disavowed | woensdag 8 februari 2012 @ 22:21 | |
De teams willen een zo hoog mogelijke neus om zoveel mogelijk lucht onder de auto te kunnen laten stromen voor zoveel mogelijk down force. De hoogte van de tip van de neus is door de fia vastgesteld, zoals het hoogte van het bodywork ter hoogte van de knik. Zodoende krijg dat de teams met dezelfde oplossing komen. Omdat ik een n00b ben, hieronder een expert aan het woord: | ||
Glijdt_licht | woensdag 8 februari 2012 @ 22:22 | |
regelwijziging mbt neus | ||
Gebraden_Wombat | donderdag 9 februari 2012 @ 00:15 | |
![]() Geel is verboden gebied. | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 02:14 | |
Ik hoop zo dat Brawn rrn truuk op zijn mouw heeft dattie zn nieuwe auto niet laat zien en dat de Lotus een goeie bak is. Kimi en Schumacher zetten op Spa het hele veld op een ronde en het wordt de spannendste finish ooit terwijl Vettel al vingerwijzend eraf vliegt samen met Lewis. Button zal de lachende derde zijn. Die dag vergeet ik nu al nooit meer ![]() ![]() | ||
Bonobo11 | donderdag 9 februari 2012 @ 04:21 | |
Hopen mag, Alonso kampioen! Kimi wint de 1e 3 GP's Hamilton wordt ontslagen Kobayashi wint Monaco | ||
Bastard | donderdag 9 februari 2012 @ 08:23 | |
Het begint weer te kriebelen he! ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 9 februari 2012 @ 09:08 | |
Giedo van der Garde heeft zijn eerste (installation) ronde gereden. | ||
Spooky4u | donderdag 9 februari 2012 @ 09:55 | |
en een getimede van 1:30 | ||
Spooky4u | donderdag 9 februari 2012 @ 09:55 | |
en een rode vlag is ook een feit | ||
Spooky4u | donderdag 9 februari 2012 @ 09:58 | |
BIANCHI GECRASHED! Jules Bianchi is gecrashed met zijn Force India. | ||
Waffle | donderdag 9 februari 2012 @ 09:59 | |
Verrassend ![]() | ||
Spooky4u | donderdag 9 februari 2012 @ 10:13 | |
WAGEN VAN BIANCHI TERUGGEBRACHT NAAR DE PITS De VJM-05 van Jules Bianchi is inmiddels teruggebracht naar de pits. Diverse journalisten lachen enigszins om de vroege crash van Bianchi, al hoewel het ze niet verbaast gezien de reputatie die de Fransman het afgelopen jaar op heeft gebouwd in de GP2 met zijn vele crashes en aanrijdingen. | ||
Peterselieman | donderdag 9 februari 2012 @ 10:16 | |
Het zal ook niet he ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 9 februari 2012 @ 10:40 | |
Grosjean heeft er zin in volgens mij. Onder de 1.19 | ||
RingBewoner | donderdag 9 februari 2012 @ 10:53 | |
In tegenstelling tot VD Garde. | ||
RingBewoner | donderdag 9 februari 2012 @ 10:57 | |
VD Garde gaat een stint van 5 ronden rijden. | ||
Garisson72 | donderdag 9 februari 2012 @ 11:01 | |
Prachtige tekening, nu is alles duidelijk! | ||
Peterselieman | donderdag 9 februari 2012 @ 11:09 | |
die gaat al ietsje sneller. Zoveel F1-ervaring heeft hij niet he ![]() | ||
Garisson72 | donderdag 9 februari 2012 @ 11:12 | |
En Massa die nog maar eens dapper gaat roepen dat hij dit seizoen weer races denkt te gaan winnen. ![]() | ||
RingBewoner | donderdag 9 februari 2012 @ 11:12 | |
En de dag is nog lang. Maar het moet wel wat sneller dan nu. | ||
Fokkingvet | donderdag 9 februari 2012 @ 11:15 | |
Grosjean laat mooie dingen zien met de Lotus. Samen met RBR tot nu toe de auto's met de meeste potentie. | ||
Fiorano | donderdag 9 februari 2012 @ 11:17 | |
Nogmaals, zoals al 100 keer gezegd, de tijden zeggen helemaaaaal niks, nada, nopes. De 1e tijden die echt tellen zijn de tijden van de kwalificatie in Australië. | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 11:18 | |
Wat is deze? ![]() | ||
RingBewoner | donderdag 9 februari 2012 @ 11:19 | |
Tja, sommige mensen mogen graag dromen. | ||
RingBewoner | donderdag 9 februari 2012 @ 11:20 | |
Dat is een grote. Vandaar de dubbel l. | ||
Peterselieman | donderdag 9 februari 2012 @ 11:20 | |
Ik weet niet waar jij van droomt 's nachts, maar het is gewoon een tijdelijke stilte ![]() | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 11:22 | |
![]() | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 11:23 | |
Ik lees dat Bianchi al een wagen plat geduwd heeft? ![]() Of viel de schade wel mee? Wat een pannekletser ![]() | ||
Spooky4u | donderdag 9 februari 2012 @ 11:25 | |
Nu 2s langzamer als snelste van Heikki | ||
RingBewoner | donderdag 9 februari 2012 @ 11:27 | |
Mwa, schijnt toch behoorlijk wat schade te hebben. Die rijd vandaag niet meer. | ||
Garisson72 | donderdag 9 februari 2012 @ 11:27 | |
Dan verwacht ik dat onze Olav komend seizoen deze Bianchi wel weer bij iedere stuurbeweging die hij maakt ongezien zal gaan affakkelen, zoals afgelopen seizoen Maldonado aan de beurt was. ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 9 februari 2012 @ 11:27 | |
Nog geen KERS en DRS gebruikt. Ook nog iets wat hij moet leren. | ||
RingBewoner | donderdag 9 februari 2012 @ 11:28 | |
2s langzamer DAN. Maar dat terzijde. Dat is niet verkeerd, hopelijk kan hij nog sneller gaan. | ||
sasquatsch | donderdag 9 februari 2012 @ 11:29 | |
HRT wordt misschien verkocht aan Carlos Slim
| ||
Peterselieman | donderdag 9 februari 2012 @ 11:29 | |
Dan is de tijd die hij nu gereden heeft niet verkeerd en nog iets positiefs is dat Van der Garde de auto op de baan heeft gehouden dat in tegenstelling tot brokkenpiloot Bianchi. | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 11:31 | |
Bianchi rijdt (als het goed is) dit jaar toch helemaal niet? ![]() Ja in de Formule Renault ja, maar daar doet Olav geen verslag van volgens mij. | ||
Spooky4u | donderdag 9 februari 2012 @ 11:31 | |
Heeft Heikki dat wel gedaan dan? | ||
Spooky4u | donderdag 9 februari 2012 @ 11:32 | |
Volgens mij gaat Guido er ook alleen maar vanaf als Bianci in de buurt is. | ||
Kleffe_Dop | donderdag 9 februari 2012 @ 11:32 | |
De boosdoener: ![]() 2012 HRT in de achtergrond | ||
sasquatsch | donderdag 9 februari 2012 @ 11:33 | |
Alle uitlaten zijn legaalDat de flexibilieit van de voorvleugels nog meer aan banden was gelegd had ik nog niet eerder gehoord. | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 11:33 | |
![]() | ||
sasquatsch | donderdag 9 februari 2012 @ 11:33 | |
Kan nog leuk worden op de vrijdagmorgen, als beiden rijden. ![]() | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 11:34 | |
Hoe zit dat overigens met zo een Bianchi. Die is door Ferrari bij FI gezet toch? Nu rijdt ie daar een wagen plat. Dokt Ferrari die schade, of is dat collateral damage en gewoon part of the deal en dikke pech? ![]() | ||
Kleffe_Dop | donderdag 9 februari 2012 @ 11:36 | |
'Occupational Hazard' ![]() | ||
Garisson72 | donderdag 9 februari 2012 @ 11:37 | |
O dat is ook zo ja, Formule Renault 3.5 gaat hij rijden. Arme Maldonado, krijgt die weer een sneer van Olav bij iedere bocht die hij een halve millimeter te wijd neemt. ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 9 februari 2012 @ 11:39 | |
Hij rijdt ook op vrijdagmorgen, dus kan Olav hem in de voorbeschouwing nog afbranden. ![]() | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 11:39 | |
08:52 Bianchi heads out with a bold choice of medium tyres on his Force India. 08:54 Red flag, and we believe it's for Bianchi. Godsklere zeg. Nog geen ronde gezet en al een auto plat duwen. Wat een idioot. Ik heb hem vorig jaar ook meermaals zitten vervloeken. Die lul hoort niet in een racewagen thuis. Ook niet in de GP2 en ook niet in de World Series en al helemaal niet in de F1 ![]() ![]() | ||
Garisson72 | donderdag 9 februari 2012 @ 11:44 | |
Ik vind dat wel mooi juist, zo'n geitenbreier in het veld erbij. ![]() | ||
Meike26 | donderdag 9 februari 2012 @ 11:48 | |
Nouja, Bianchi kan wel aardig rap rijden, hij heeft alleen een gigantisch zwakke zekering in zijn hoofd, als dat dingetje knapt...gaat het gekke dingen doen. | ||
Fiorano | donderdag 9 februari 2012 @ 11:50 | |
Jep, Caterham heeft gisteren voor het eerst met KERS gereden | ||
Fiorano | donderdag 9 februari 2012 @ 11:57 | |
![]() Misschien dat Bianchi hier niet mee kon rijden ofzo ? ![]() | ||
Katlaah | donderdag 9 februari 2012 @ 11:59 | |
Whehehe, te grappig ![]() | ||
Spooky4u | donderdag 9 februari 2012 @ 12:00 | |
Dat is de afstand die hij van de kant af moet blijven. Ook FI kent zijn reputatie. Volgende run die hij gaat doen zit de staaf ook aan de rechterkant. | ||
RingBewoner | donderdag 9 februari 2012 @ 12:03 | |
Gegroefde banden? | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 12:05 | |
Zo te zien wel ![]() | ||
Garisson72 | donderdag 9 februari 2012 @ 12:11 | |
dat zijn toch gewoon intermediates. | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 12:15 | |
Daar zitten toch groeven in? | ||
Garisson72 | donderdag 9 februari 2012 @ 12:17 | |
Ja, altijd herkenbaar aan die ene groef over het midden dacht ik. | ||
Meike26 | donderdag 9 februari 2012 @ 12:20 | |
Het is in de ochtend hé, dan kan het nog wat vochtig zijn op de baan van de dauw ! Zal snel weer op slicks gaan rijden denk ik zo ![]() | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 12:27 | |
Volgens mij reed iedereen voor de rest gewoon op slicks. Ik las nergens dat er op inters gereden werd ![]() | ||
Garisson72 | donderdag 9 februari 2012 @ 12:32 | |
Bianchi hadden ze ook wijsgemaakt dat hij op slicks reed, vandaar dat hij eraf ging. | ||
sasquatsch | donderdag 9 februari 2012 @ 12:44 | |
En hier het bijbehorende plaatje. ![]() | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 12:50 | |
Eerste in de 1:17.......met een auto van vorig jaar ![]() ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 9 februari 2012 @ 13:03 | |
Met 2012 updates! | ||
RingBewoner | donderdag 9 februari 2012 @ 13:06 | |
Tijden zeggen ni....... Zucht, laat ook maar. | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 13:07 | |
Dat weet ik ook wel ![]() | ||
nils7 | donderdag 9 februari 2012 @ 13:48 | |
moet posten, maar weet niet wat.... ah ![]() Hoop dat Schumacher dit jaar eens mee kan doen ![]() Ben geen fan van de persoon maar wat hij bereikt heeft heb ik best wel respect voor en gun hem toch nog minimaal een overwinning voor hij stopt! | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 13:49 | |
Zeker ![]() En ik hoop dat Vettel niet weer zo een goeie auto onder zn kont heeft ![]() | ||
Weltschmerz | donderdag 9 februari 2012 @ 14:01 | |
Die kerel van McLaren zei toch dat hun auto beter was maar hun coureurs niet? | ||
nils7 | donderdag 9 februari 2012 @ 14:06 | |
http://www.justin.tv/slvaaron3_1#/w/2581943968/7 | ||
Peterselieman | donderdag 9 februari 2012 @ 14:09 | |
Kon het niet laten en heb even wat foto's van F1-bolides onder elkaar gezet http://sport.fok.nl/speci(...)s-f1-test-jerez.html | ||
nils7 | donderdag 9 februari 2012 @ 14:12 | |
zou je aub wel de neuzen kunnen censureren ![]() ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 9 februari 2012 @ 14:16 | |
ik kan het proberen, maar met mijn paint skills zal het er niet mooier op worden ![]() | ||
Spooky4u | donderdag 9 februari 2012 @ 14:24 | |
Niko mag Bianchi ook niet ![]() | ||
Fiorano | donderdag 9 februari 2012 @ 14:29 | |
Goed begin van Bianchi, die gaat er echt komen zo. | ||
Trystar | donderdag 9 februari 2012 @ 14:31 | |
![]() ![]() ![]() | ||
Fiorano | donderdag 9 februari 2012 @ 14:35 | |
Moeilijk te zien wat de schade is... | ||
Peterselieman | donderdag 9 februari 2012 @ 14:58 | |
geen Force India meer in actie vandaag | ||
sasquatsch | donderdag 9 februari 2012 @ 14:58 | |
Zit aan de rechterkant. En Nico is inderdaad niet blij. Vandaag zal hij niet meer rijden.
| ||
ari_zahav | donderdag 9 februari 2012 @ 15:07 | |
Bianchi ![]() | ||
Gebraden_Wombat | donderdag 9 februari 2012 @ 15:07 | |
Waarom de neus afdekken als je ermee open en bloot op de baan rijdt? ![]() | ||
nils7 | donderdag 9 februari 2012 @ 15:40 | |
I'd rather doubt that ![]() | ||
nils7 | donderdag 9 februari 2012 @ 15:42 | |
echte he![]() ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 9 februari 2012 @ 15:43 | |
En Van der Garde is gespind. Code rood nu | ||
sasquatsch | donderdag 9 februari 2012 @ 15:55 | |
En weer groen. Gelukkig geen brokken, zoals bij Bianchi. | ||
sasquatsch | donderdag 9 februari 2012 @ 16:43 | |
Deze panoramafoto heeft wel een gecensureerde neus. ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 9 februari 2012 @ 16:44 | |
Van der Garde rijdt weer | ||
RingBewoner | donderdag 9 februari 2012 @ 16:48 | |
Tof ja. | ||
sasquatsch | donderdag 9 februari 2012 @ 17:02 | |
Grosjean gestopt op de baan, en iemand die foto's van de Lotus neemt. ![]()
| ||
sasquatsch | donderdag 9 februari 2012 @ 17:05 | |
En het is afgelopen.
| ||
RingBewoner | donderdag 9 februari 2012 @ 17:42 | |
Toch enigszins een teleurstellende tijd van Vd Garde. | ||
Schunckelstar | donderdag 9 februari 2012 @ 17:44 | |
| ||
Peterselieman | donderdag 9 februari 2012 @ 17:47 | |
Precies. Je weet niet wat Van der Garde moest testen. Hij heeft het gewoon afgezien van die spin niet slecht gedaan. Het was zijn eerste volledige testdag in de Formule 1. Geef hem nog een aantal testsessies en hij zal het beter gaan doen. | ||
RingBewoner | donderdag 9 februari 2012 @ 17:49 | |
Gevalletje van iets in de verkeerde context zetten. Als ik kijk wat kovalainen heeft gedaan, dan is dit best jammer. | ||
Schunckelstar | donderdag 9 februari 2012 @ 17:51 | |
dat weet je pas als je weet wat voor programmas ze hebben afgewerkt ![]() | ||
Haarklip | donderdag 9 februari 2012 @ 19:06 | |
Inderdaad, en sowieso heeft hij sinds vorig jaar mei niet meer in een raceauto gezeten, het team is blij met het verrichte werk dus ik heb geen idee waarom mensen zeggen dat 'ie een slechte dag heeft gehad. Dat bericht op Nu.nl slaat echt helemaal nergens op ![]() | ||
Nober | donderdag 9 februari 2012 @ 19:10 | |
T01 Jerez - Day 3, Thursday 9th February 2012 Driver: Giedo van der Garde Chassis: CT01-#2 Total laps: 74 Best lap: 1.23.324 Giedo van der Garde: "That was a good day. I'm happy because I put in a lot of time in the car and that was the first time I've been on track since Monza last year, so I had to spend a bit this morning getting back into the groove, but that came pretty quickly and then we got down to work. I'm very pleased because by the end of the day I was getting starting to get used to all the new things about F1 - there's a lot to learn, but I know what I need to focus on so next time I'm in the car I'll definitely be able to get on the pace more quickly. "There are a couple of real areas that I know I can work on - the first being the brakes. I'm used to a stiffer pedal on the GP2 car so I had to adapt my style a bit to get used to the F1 car, but that came quite early. The other area is getting the most out of the new tyres. The quickest lap time is pretty much straight out of the box and that means being on it as soon as you leave the pits. We used both DRS and KERS today and I felt pretty comfortable with both. DRS started to come naturally by the end of the day and with KERS there's more to come. Jarno will be working on maximising that tomorrow, so I think the team will have more for me to work through on that system next time I'm in the car. "Basically I enjoyed myself today. The team has been great with me - the engineers and the mechanics have all been working really hard to help me acclimatise, so thanks to them for today and now I'm looking forward to my next run." Mike Gascoyne, Chief Technical Officer: "Another useful day of testing, this time with Giedo in the car for his first runs with us. The plan today was to acclimatise Giedo in the car this morning and then start running through more systems tests and KERS evaluation and he did a very solid job for us, making sure we could get through the whole program. Reliability was again good for us today and tomorrow we will give Jarno his first taste of KERS, run through tyre evaluations and start exploring more of the car's performance potential." Riad Asmat, Caterham Group CEO: "A good first day for Giedo and a decent way to introduce himself to the team. He had a lot to take in on his first day with us on track and he acquitted himself well all day. He made a small mistake late on but every driver will have an off sometime, so he'll learn from that and next time he's in the car he'll be able to use the experience today to keep progressing." ![]() | ||
Fir3fly | donderdag 9 februari 2012 @ 19:36 | |
Toch mooi dat Giedo een plekje heeft gevonden, en Caterham is het enige 'nieuwe' team dat het nog enigszins serieus lijkt te nemen. | ||
Sinister-D- | donderdag 9 februari 2012 @ 19:41 | |
Die monteren ze erop op een droge baan om het slijtage te meten. Mocht het zijn dat er in een race geen regen meer valt, en ze rijden op dat moment op inters dan moet het team wel weten wat het maximum aantal ronden haalbaar is voordat ze op het canvas rijden. Natuurlijk allemaal om uiteindelijk tot een beslissing te komen in de strategie tijdens de race ![]() Maar dan moet Juulke natuurlijk niet de wagen aan gort rijden binnen 6 bochten ![]() | ||
ElmarO | donderdag 9 februari 2012 @ 19:45 | |
Hij wilde alleen maar testen of de wagen daar goed tegen kon. Conclusie: Niet zo goed. ![]() | ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 19:49 | |
Pff, twee personen die wél kunnen rijden (Alguersuari en Sutil) hebben nog geen stoeltje, maar ondertussen zitten we wel met koekenbakkers als Pic, Karthikeyan, Ricciardo (heeft voor mij niks bijzonders gedaan vorig jaar itt Alonso bij Minardi), Grosjean en Massa (die ik er inmiddels ook toe reken, na die klap heeft ie geen klap meer gepresteerd). En zitten er nog slechte mensen op een 3e stoeltje ook.. (Buemi, Bianchi e.a.) | ||
Haarklip | donderdag 9 februari 2012 @ 19:56 | |
Ik snap echt niet wat Bianchi bij Force India doet, mijn god. Zal wel met een hoop geld te maken hebben.. | ||
Katlaah | donderdag 9 februari 2012 @ 20:02 | |
Waarvan vandaag dus al een deel de deur uit is gegaan, om een nieuwe auto te kopen ![]() | ||
Migue | donderdag 9 februari 2012 @ 20:08 | |
We hebben een kenner! ![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 9 februari 2012 @ 20:10 | |
Was dat dan geen veer om hem terug de baan op de te laten stuiteren ![]()
| ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 20:35 | |
Ricciardo had vorig jaar gewoon een glimpje talent moeten laten zien, net als Alonso deed in de Minardi in zijn eerste jaar. Nee, ik zie niks in Ricciardo. Grosjean, leuk dat hij kampioen was in de GP2 afgelopen jaar, maar hij zat er ook al een tijdje, en daarnaast was afgelopen jaar niet echt competitief te noemen. Toen hij in een Renault zat om Piquet te vervangen heeft ie ook niks laten zien. Sommige mensen staan er gewoon als ze de kans krijgen -> Kobayashi. Dat heeft Grosjean niet gedaan, ook al heeft Grosjean een betere staat van dienst in eerdere series dan Kobayashi. Dat iemand mij niet overtuigt betekent niet dat ik een gebrek aan kennis heb of wat je ook suggereert. Het laat gewoon zien dat ík geen vertrouwen in zijn kwaliteiten heb, naar aanleiding van wat ik tot nog toe van die persoon heb gezien. Ricciardo is mij op geen moment positief opgevallen in de F1. En de echt groten doen dat vrijwel direct, ook al zitten ze in een knudde team. Er zijn echter ook mensen die direct opvallen en de hoge verwachtingen daardoor er na verloop van tijd niet volledig waar maken, Mark Webber, Giancarlo Fisichella, Jean Alesi, Rubens Barrichello.. Alle vier werden ze gezien als mogelijk toekomstig kampioen na hun opvallende debuten. [ Bericht 3% gewijzigd door Glijdt_licht op 09-02-2012 20:44:54 ] | ||
M.Melandri | donderdag 9 februari 2012 @ 21:29 | |
Wat een bullshit over Ricciardo, hij was na een paar races Liuzzi constant de baas en was in staat om met de Virgins te vechten. Verder kun je in zo'n auto niks beginnen. Overigens wel jammr dat Sutil idd geen plek heeft, was vooral de 2e seizoenshelft geweldig bezig. | ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 21:37 | |
In een Minardi kon je opzich ook weinig uitrichten, maar toch vielen Fisichella, Webber en Alonso op. | ||
SjaakVilleneuve | donderdag 9 februari 2012 @ 21:39 | |
Toro Rosso heeft zijn beste Drivers Line-up ooit .. ![]() | ||
M.Melandri | donderdag 9 februari 2012 @ 21:39 | |
Toen had je meer uitvallers, dan kon je zoals Webber in australie nog voor een stuntje gaan, dat kan tegenwoordig niet meer. | ||
SjaakVilleneuve | donderdag 9 februari 2012 @ 21:40 | |
| ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 21:41 | |
Dat klopt ook zeker wel, en is gewoon aan de FIA te wijten met hun maximaal zoveel motoren per seizoen ![]() | ||
ElmarO | donderdag 9 februari 2012 @ 21:42 | |
Met dien verschil dat Webber en Alonso (van Fisichella weet ik het niet zo uit mijn hoofd) vanaf het begin van het seizoen begonnen; terwijl Ricciardo er half inviel. En zoals M.Melandri al zegt was hij al snel beter dan Liuzzi. Al met al deed hij het best goed. Blijkbaar vond Red Bull dat ook en promoveerden ze hem naar STR. | ||
SjaakVilleneuve | donderdag 9 februari 2012 @ 21:43 | |
Alonso moest Tarso Marques verslaan in zijn Minardi tijd .. ![]() | ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 21:45 | |
En hij versloeg regelmatig Benettons, Prosts en Arrows's... Al geeft het rijdersduo van Benetton destijds ( Button en Fisichella) wel aan hoe slecht die Benetton was. | ||
SjaakVilleneuve | donderdag 9 februari 2012 @ 21:48 | |
Dat was idd een klote wagen ![]() En JB zat meer "in" vrouwen, dan in zijn Benetton .. ![]() | ||
ElmarO | donderdag 9 februari 2012 @ 21:58 | |
Zit nu even snel de uitslagen van 2001 door te kijken, maar die Benetton was inderdaad bagger zeg. Regelmatig achter de Minardi van Alonso eindigen, als die bak überhaupt de finish al haalde. Stond me niet eens meer bij dat die Benetton zo bagger was. ![]() Gezien de snelheid van die wagen had hij er zelfs tijdens het rijden tijd genoeg voor. ![]() | ||
Nieuwschierig | donderdag 9 februari 2012 @ 22:05 | |
Sowieso al knap dat hij zo'n lang verhaal kan afsteken zonder het woord 'obviously' te gebruiken. ![]() Het F1-jargon bij uitstek. | ||
Kleffe_Dop | donderdag 9 februari 2012 @ 22:06 | |
Mijn interesse voor ongetalenteerde pay-drivers werd gewekt bij het zien van die illustere naam. ![]() | ||
RingBewoner | donderdag 9 februari 2012 @ 22:06 | |
Nou is 2001 enzo een beetje van voor mijn fanatieke F1 tijd maar is het heden ten dage niet zo dat het bijna onmogelijk is om een beetje indruk te maken met de slechtste auto van het veld de HRT. Bedoel, sloom, traag en langzaam dekten de lading vorig seizoen onvoldoende. Geen KERS, nu gelijk al belangrijke testdagen missen. Gewoon een heel matig team dat vast genoeg ambitie heeft maar het gewoon niet kan. Hoe kan je daar nou indruk mee maken? Voor de Virgins of Caterham eindigen kan allen als die uitvallen. | ||
ElmarO | donderdag 9 februari 2012 @ 22:09 | |
Vergeet 'for sure' niet. Als je voor elke keer dat die woordcombinatie werd gebruikt een euro kreeg was iedere user in dit topic al miljonair. ![]() HRT gaat aankomend seizoen wel KERS gebruiken. Marussia is het enige team op de grid zonder KERS. Dus die gaan het denk ik echt moeilijk krijgen.
| ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 22:10 | |
Taki Inoue ![]() Wat een baas Schiattarella ![]() | ||
Nieuwschierig | donderdag 9 februari 2012 @ 22:16 | |
Vroeger had je ook heel matige teams als Tyrell en Lotus maar die hadden vaak de eerste 5 races nog kans op een WK punt (6e plaats) totdat de Ferrari's en McLarens gedurende het seizoen steeds sneller en onbereikbaar werden. Maar de slechte teams van nu worden na 20 rondes in race 1 al gelapt. | ||
JohnB52 | donderdag 9 februari 2012 @ 22:16 | |
Volgens mij zag k nog bijna Roberto Moreno ertegenaan knallen! (die deed t later in andere klasses wel beter, indycar?) | ||
Kleffe_Dop | donderdag 9 februari 2012 @ 22:16 | |
Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar in aanloop naar 2001 was in ieder geval al duidelijk dat Benetton een fabrieksteam zou worden van Renault. Maar de naam Renault zou pas vanaf 2002 gevoerd gaan worden. Wel probeerde Renault in het 2001 seizoen al iets revolutionairs met de motoren (blok met een hele rare hoek ofzoiets?), wat in theorie zou moeten werken, maar hopeloos bleek in de praktijk; te weinig PK's en een belabberde betrouwbaarheid. Zoals al eerder terecht werd aangehaald: In die jaren waren er veel meer uitvallers tijdens een race. Het was zelfs niet ongebruikelijk dat er twee bolide's niet eens van grid af wisten te komen. Dan lagen er zelfs voor Minardi weleens kansen om zich te onderscheiden. Baas Rosset doet ze allemaal verbleken. ![]() | ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 22:17 | |
Zo slecht was Roberto Moreno niet! Die heeft ZELFS een Andrea Moda op de grid gekregen! | ||
JohnB52 | donderdag 9 februari 2012 @ 22:17 | |
Tyrrell was tot Jos er in ging rijden niet echt n heel beroerd team toch? | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 22:18 | |
Pffff dat jullie dat soort details allemaal onthouden. Ik lees dergelijke dingen altijd terug in RTL GP magazine als ik zit te schijten en denk dan ow ja! ![]() ![]() | ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 22:19 | |
In de jaren 80 konden ze al niet echt meer meekomen. Zo'n beetje enige team zonder turbomotoren bv. Wel een mooi opleidingsteam vanaf toen.. Al heeft Satoru nakajima nog wel leuke resultaten behaald. | ||
Nieuwschierig | donderdag 9 februari 2012 @ 22:19 | |
Tyrell was op zich een grote naam tot de grote merken zich met F1 gingen bemoeien | ||
JohnB52 | donderdag 9 februari 2012 @ 22:20 | |
Katayama toch? Nakajima zat toch bij Prost oa? | ||
Kleffe_Dop | donderdag 9 februari 2012 @ 22:20 | |
Wat Williams anno nu definitief dreigt te gaan worden zeg maar. | ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 22:21 | |
katayama was na Nakajima. | ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 22:22 | |
Nakajima heeft met Alesi en Modena gereden.. Alesi en Modena waren wel wat beter dan Nakajima. maar voor een Jap was Nakajima zeer goed. | ||
Nieuwschierig | donderdag 9 februari 2012 @ 22:22 | |
Zie ook Jordan. Ook een subtopper geweest en als ik me goed herinner de eerste met een hoge neus. | ||
JohnB52 | donderdag 9 februari 2012 @ 22:22 | |
Krijg m niet geedit op mn telefoon... Aguri suzuki deed t ook altijd goed, vond ik :-) | ||
JohnB52 | donderdag 9 februari 2012 @ 22:24 | |
Ik dacht Benneton, of toch arrows/tyrell? | ||
Nieuwschierig | donderdag 9 februari 2012 @ 22:24 | |
Dat zoeken we op ![]() | ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 22:25 | |
Ik denk dat Tyrrell de eerste was met een hoge neus.. 1992? | ||
Nieuwschierig | donderdag 9 februari 2012 @ 22:26 | |
Idd Tyrell http://en.wikipedia.org/wiki/Tyrrell_019 | ||
JohnB52 | donderdag 9 februari 2012 @ 22:26 | |
Te laat... Die man had altijd goede ideeën, Harvey [ Bericht 82% gewijzigd door JohnB52 op 09-02-2012 22:27:43 (Te laat...) ] | ||
RingBewoner | donderdag 9 februari 2012 @ 22:27 | |
Kijk, dank voor de antwoorden. Ben dan wel van '89 maar echt fanatiek F1 volgen doe ik pas sins '05-'06 zoals ik eerder al zei. | ||
Michael_Moore | donderdag 9 februari 2012 @ 22:27 | |
Is dit het retro-slowchat topic? ![]() | ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 22:28 | |
Wat te denken van Stefan Johansson? ![]() //edit ik ben in de war.. Er was een Zweed die in Portugal met versleten banden doorreed... Dus niet Johansson? | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 22:28 | |
Sinds wanneer volgen jullie de F1 eigenlijk fanatiek? Ik keek zelf begin jaren 90 zo nu en dan wel eens een race, maar pas vanaf dat ik Senna live zag crashen in een TV winkel waar ik net een tv wilde kopen en op alle TV's de race bezig was ben ik het elke race gaan volgen. Overigens heb ik die dag geen TV gekocht. Ik zag het gebeuren voor mn ogen en heb even vol verbijstering staan kijken (ik wist natuurlijk wel wie Senna was) en ben toen als een idioot naar huis gefietst en heb de TV aangezet om verder te kijken. Dus vanaf 94 volg ik alle races en heb tot 2 jaar terug slecht 1 maal een race live gemist (vakantie en een defecte TV in dat huisje ![]() ![]() ![]() | ||
Kleffe_Dop | donderdag 9 februari 2012 @ 22:28 | |
Zou wel interessant zijn om eens uit te zoeken waarom Japanners maar niet willen slagen in de Formule 1. Cultuurverschillen? Mentaliteit verschil? Slecht management? Ongelukkige carriere moves? Of komt er gewoon te weinig kwaliteit uit Japan? '97 hier ![]() Maar het fanatieke is er wel af tegenwoordig, een race missen vind ik geen probleem. Ik lees echter wel bij om op de hoogte te blijven van de politiek in de sport etc. | ||
M.Melandri | donderdag 9 februari 2012 @ 22:29 | |
Grootste giller was wat mij betreft Chanoch Nissany. Ook de eerste coureur in de geschiedenis die klaagde over teveel grip ![]()
| ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 22:30 | |
Ik volg het fanatiek sinds 1996.. ![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 9 februari 2012 @ 22:30 | |
Was dat niet die 40 jarige Israelier, testcoureur van Minardi die veel te veel neerlapte voor dat stoeltje? ![]() Ow, en intensief sinds '99 volger. Denk dat ik sindsdien maar 4 Gp's live gemist heb, maar wel altijd opgenomen, uitslagen vermijden, en alsnog kijken op VHS ![]() | ||
Nieuwschierig | donderdag 9 februari 2012 @ 22:30 | |
Ik denk 1975 of zo, toen Zandvoort nog mee deed. | ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 22:31 | |
Ik had wel gelijk met Johansson. Die 3e werd in een Moneytron Onyx in Portugal 1989 door geen banden te verwisselen, en op het canvas de finish te bereiken.. | ||
Michael_Moore | donderdag 9 februari 2012 @ 22:31 | |
Sinds 1989 heb ik 1 race gemist, Duitsland '94 toen Jos in de fik vloog. ![]() | ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 22:32 | |
Toen was ik nét 2 ![]() | ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 22:34 | |
Maargoed, ik mis sowieso iets op de grid met pit.. Een Irvine, Villeneuve.. Mensen die wel hun bek open durven te trekken. Tegenwoordig is het veel te veel PR-geblaat.. verder mis ik kwalificatiemotoren en ploffende Honda's.. | ||
Michael_Moore | donderdag 9 februari 2012 @ 22:35 | |
![]() Ik 13. | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 22:35 | |
Ik mis Stoddart ook wel met zn gevloek en gescheld en gekanker op alles en iedereen die het niet met hem eens was ![]() ![]() | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 22:36 | |
Ik ben eind 76 pas geboren ![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 9 februari 2012 @ 22:36 | |
Die hoek was idd vreemd, 110 graden als ik me niet vergis. Maar zo heel slecht was de opvolger niet nadat ze de motor verbeterd hadden (voor zover ik me kan herinneren ![]() | ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 22:37 | |
111 graden ![]() verder Honda ![]() Renault toen ze nog in Benetton zaten | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 22:38 | |
Die Honda's die gingen altijd wel mooi ja ![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 9 februari 2012 @ 22:39 | |
Dat heb je opgezocht ![]() ![]() ![]() | ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 22:39 | |
nee, ik weet t nog. Stond toen een heel verhaal over in zo'n klein F1-boekje van Autoweek, die je vóór het seizoen kreeg ![]() | ||
Kleffe_Dop | donderdag 9 februari 2012 @ 22:42 | |
Dat is helaas een trend die je overal ziet en blijft dus niet alleen beperkt tot de Formule 1. Kijk naar onze eigen Eredivisie, je hoeft tegenwoordig echt niet meer te wachten op een interview met een speler na afloop van een wedstrijd. Je wordt doodgegooid met clichés en open deuren. ![]() | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 22:42 | |
Hebben jullie overigens een abbo op een F1 magazine en zo ja welke? Ik koop vaak losse nummers van RTL GP en heb afgelopen verjaardag een jaarabbo van formule1.nl magazine gekregen van Brennie ![]() Ik heb van die laatste pas 1 nummer gehad, maar voor mn gevoel vind ik die RTL GP wel beter dus ik denk dat ik die er naast neem voor die 3 rotte knatsers per jaar ![]() | ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 22:43 | |
Die Peugeots die McLaren in 1994 had fikten ook mooi Even doorspoelen naar 45 sec | ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 22:44 | |
Nee, vroeger wel 1 jaar gehad op FORMULE1. Maar daarna niet doorgegaan.. Vond t niet zo interessant, aangezien RTL destijds nog een volledig programma had, met voorbeschouwing in de pits etc... //edit Pff, het lijkt wel of vroeger alles beter was: RTL met betere uitzendingen Motoren die wel konden ploffen Achterhoedeteams die konden verrassen Het is ook niet zo dat ik graag motoren zie ploffen, maar dan weet je dat de coureur alles gaf, en te ver ging. Dat de motor op het randje afgesteld stond.. Dat is tegenwoordig onmogelijk.. | ||
Kleffe_Dop | donderdag 9 februari 2012 @ 22:44 | |
Tot 2005 op Formule 1, maar de laatste jaren bladerde ik het eigenlijk alleen maar door, de nieuwtjes had ik al lang en breed op internet gelezen. De meeste achtergrond verhalen kende ik ondertussen ook wel. | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 22:47 | |
Die van RTL GP vind ik juist leuk omdat er ook veel verhalen van lang geleden instaan, dus ook van ver voordat ik geboren was. En een hoop mooie foto's. Zoals ik al zei die van formule1.nl heb ik pas 1 nummer van, maar volgens mij is dat toch meer een beetje met de laatste nieuwtjes en dergelijke vanuit de pitstraat die ik inderdaad al op internet gelezen heb en veel minder verhalen over vroeger toch? ![]() | ||
Trystar | donderdag 9 februari 2012 @ 22:47 | |
Ik download soms het Engelse Autosport(.com) magazine. Vroeger kocht ik Race Report, heb nog een paar oude nummers ergens liggen denk ik. | ||
Fir3fly | donderdag 9 februari 2012 @ 22:48 | |
Als ik het geld had zou ik een abo nemen op RTL GP. Veel historie en ook veel aandacht voor andere raceklasses. | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 22:49 | |
@Fir3fly, die kost maar 35 euro per jaar? Die moet je toch wel ergens hebben liggen niet? ![]() | ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 22:50 | |
Misschien volgend jaar maar een abo op ipv Autoweek. In de Autoweek staat ook al een jaar of 4 niks interessants meer.. ![]() | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 22:51 | |
Prima literatuur voor op de pot. Me dunkt. ![]() | ||
M.Melandri | donderdag 9 februari 2012 @ 22:53 | |
Was idd een zakenman die het blijkbaar wel waard vond om een training in een minardi te gaan rijden. Bij 3:00 blijft hij tijdens het wegtakelen ook mooi in de auto zitten ![]() | ||
Glijdt_licht | donderdag 9 februari 2012 @ 22:56 | |
Ach, ik weet ook niet of ik het wel beter zou doen.. En als je het geld hebt? ![]() | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 23:00 | |
Ik zie nu net weer eens Muermans op die vleugel staan. Volgens mij zijn die al jaren niet meer als sponsor actief toch? ![]() | ||
M.Melandri | donderdag 9 februari 2012 @ 23:02 | |
Harry Muermans is volgens mij gepakt voor vastgoedfraude, daarom heeft Doornbos ook moeite om ergens een plekje te vinden. | ||
Atreidez | donderdag 9 februari 2012 @ 23:02 | |
Ik begon t interessant te vinden door het spel Grand Prix op de Amiga, dus 1993 denk ik zo.. Wat ook wel meespeelde was t vele stappen in die periode, en dan op zondag nog half dronken de hele dag tv kijken ![]() | ||
M.Melandri | donderdag 9 februari 2012 @ 23:02 | |
Zou het zelf ook doen, maar het was wel geniaal dat een coureur ging klagen over teveel grip. | ||
RingBewoner | donderdag 9 februari 2012 @ 23:15 | |
Het meest grappige ooit. | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 23:17 | |
De deur van de medicalcar die eruit gerost werd vond ik ook wel komisch ![]() | ||
vosss | donderdag 9 februari 2012 @ 23:18 | |
Die dus. ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 10 februari 2012 @ 00:20 | |
Neem dan Heidfeld die knalde zelf tegen de medische auto aan ![]() 1994 toen Verstappen ging racen voor Benetton | ||
Peterselieman | vrijdag 10 februari 2012 @ 00:22 | |
De schaal van Coronel ![]() | ||
RingBewoner | vrijdag 10 februari 2012 @ 00:27 | |
Vreselijk, die vent keurde al die ploffen goed of fout. Ook met die top 5 of 10 momenten. Soms gingen er momenten uit.... dat was ongelooflijk. De kwakzalver. | ||
Peterselieman | vrijdag 10 februari 2012 @ 00:33 | |
Hij heeft één keer een tien met een griffel uitgedeeld en die was imo ook terecht. | ||
RingBewoner | vrijdag 10 februari 2012 @ 00:44 | |
Wauw, en dat in één jaar tijd. | ||
RingBewoner | vrijdag 10 februari 2012 @ 01:00 | |
Zie opeens een vrijdagkaart van de F1 vorig jaar op spa met een handtekening van sutil en een RB kaart met handtekening van Vettel. Maak morgen wel foto. | ||
nils7 | vrijdag 10 februari 2012 @ 02:05 | |
Ik kijk F1 vanaf Spa 1996 ![]() Met '97 toch als toppunt, dat jaar was echt super. Kunnen weinig jaren aan tippen. Ik mis in de huidige F1 toch wel een beetje de snelheid, elk jaar lopen ze te zeiken dat de kosten terug moeten maar elk jaar worden de auto's sneller. Volgens mij hebben ze sinds dat ik kijk toch al snel dik 8 seconden gewonnen, terwijl dat toen ze in '98 begonnen met het verval (gegroefde banden enzo) qua inperkingen. Laat een motor een race weekend mee gaan, is de kans sneller dat ze stuk gaan (meer op de limiet) en kan een Caterham ook een keer punten pakken. Daarnaast eens de regels voor een paar jaar gelijk houden aub! Die wijzigingen kosten geen geld hahahah? Geen gezeik over welke banden er gebruikt moeten worden en laat er aub weer getankt worden. KERS en elke andere groene vorm juich ik toe want dan worden die technieken ook verbeterd maar geef teams wat meer vrijheid, zeg gewoon dat 20% van het vermogen niet van de motor vandaan mag komen en laat ze het lekker verder zelf uitzoeken. Oke kost ook geld natuurlijk maar als Ferrari KERS een goed systeem vind en bij Red Bull bouwen ze graag accu's in, so be it! En laat de F1 aub stoppen met het verwijderen van downforce, ik roep al tijden dat dat niet de oplossing juist meer downforce dat er verschillende lijnen mogelijk zijn. Dat zorgt voor meer spektakel... je zag het in 2003 in Japan, overal was de grip gelijk ivm een regenbui de avond ervoor en het was een dijk van een race. Hoe minder downforce er is hoe minder grip dus kan je minder van die lijn afwijken.... Laat teams gewoon zo iets bouwen en geef ze desnoods een restrictor op de zuigkracht van de fan! En het is een WK... minder GP's in Europa kan best (wordt het per GP ook weer voller hier) en schrap godsamme Bahrein, we hebben al een zandbakken race in Abu Dhabbi en die baan is een stuk beter. Ga aub weer terug naar Zuid Afrika, hoe kan je als WK nu een heel continent overslaan... Valencia mag van mij weg of schrap Barcelona (want op die baan testen ze zo godgruwelijks veel dat er niet veel aan is).. Gewoon 20 races met eerst 10 races, dan 4 weken vakantie en dan weer 10 races elke 2 weken! Dan het testen, nu wordt het in het seizoen nauwelijks. Raak je als team achterop dan kan je dat alleen in halen als je een vermogen uitgeeft aan een windtunnel en aan computers. Laat de teams op vrijdag een extra auto in zetten, krijgen jonge coureurs ook ervaring (ben je weer echt test coureur) en er wordt getest. Die extra auto hebben ze vast in onderdelen toch al bij! Denk dat door deze aanpassingen een seizoen al een stuk beter wordt... en tjah is een Vettel dan veel sneller dan de rest, is die met deze regels ook wel! Het is F1 en als Red Bull een betere auto bouwt dan Ferrari dan hoort een RB te winnen... zo gaat het al jaren. Oow ja en ik wil graag echte Fabrikanten terug, jammer dat we Honda, BMW en Toyota zijn verloren. Gelukkig hebben we nu Lotus (als je ziet wat die in de toekomst gaan doen met hun auto merk dan is dat best cool!), caterham en marussia als plaatsvervangers. Maar ik mis de grote spelers toch wel een beetje. Als Bernie eens wat meer terug geeft aan de teams en het circuits geen 25 mln dollar per race te laten kosten, komt het best goed! Of denk ik nu heel verkeerd (het is al laat natuurlijk dus vergeef me eventuele interpuncties en schrijf-/stijlfouten) | ||
Glijdt_licht | vrijdag 10 februari 2012 @ 02:18 | |
@ Nils Wat betreft downforce, je vergeet de marbles die buiten de ideale lijn liggen. En juist met meer downforce krijg je een duidelijkere ideale lijn. Dus is de lijn buiten de ideale lijn niet te berijden. Minder aero downforce moet er zeker komen. Dan heb je sowieso niet het gezeik dat als iemand achter een ander aan rijdt in een bocht ineens geen downforce meer heeft. Dáárdoor kan er ook niet worden ingehaald. 1. Andere lijn wil niet ivm marbles. 2. Inhalen na een bocht wil niet, omdat de achterligger lang zo snel niet dóór de bocht komt omdat hij geen downforce heeft. Dus zéker niet meer downforce zoals jij graag wil zien. Als je dat doet krijg je mooie optochten omdat inhalen onmogelijk is. Ja, meer downforce mag wel, maar dan via extra mechanische downforce. Zuigkracht, betere diffuser etc. Dan heb je in bochten geen last van je voorligger. Hoe minder downforce hoe meer je juist van je lijn kunt afwijken omdat de bochtensnelheid lager is! Bovendien is een 'vreemde' lijn nemen een stuk makkelijker.. Hoe minder downforce hoe eerder er geremd moet worden. Langere remafstand geeft mooie uitremgevechten! | ||
nils7 | vrijdag 10 februari 2012 @ 02:24 | |
Die fan is dan toch een goede optie? Niet zo sterk als in GT5 wellicht maar ietsjes meer dan nu... | ||
Glijdt_licht | vrijdag 10 februari 2012 @ 02:34 | |
Groot probleem is dan als je over een hobbeltje gaat in een bocht schiet je rechtdoor zoals Senna deed, omdat je in 1 keer alle downforce verliest. (Senna is ter illustratie) En dat gebeurt ook bij een minder krachtige fan... | ||
Atreidez | vrijdag 10 februari 2012 @ 10:20 | |
Minder downforce bepaald de hoeveelheid die geremd moet worden, niet zozeer de afstand ![]() | ||
Glijdt_licht | vrijdag 10 februari 2012 @ 10:26 | |
Als je meer aero downforce hebt komt niet alles qua remmen op de banden aan (qua krachten), maar word je bij het remmen ook geholpen door de aero. Denk ook aan de funny cars met parachute.. | ||
Fiorano | vrijdag 10 februari 2012 @ 10:38 | |
Ik wacht op een tof kado bij de RTLGP, die koop ik nu eigenlijk altijd los. Heerlijk blad, ze gaan tenminste echt diep in op onbekende dingen. Ik volg de F1 als sinds ik een baby was, vanaf '91 dus. Dat ik het me echt kan herinneren in zo ongeveer vanaf '97/'98. Heerlijke strijd met m'n vriendjes gevoerd over wie nou beter was, Schumacher of Hakinnen ![]() | ||
Weltschmerz | vrijdag 10 februari 2012 @ 10:43 | |
Inderdaad. Ik meen dat daar dan nog bijkomt dat met in verhouding meer mechanische grip de bandbreedte groter wordt waarin je nog een beetje redelijk de bocht doorkomt. Met veel downforce wordt het een dun lijntje, je hebt het optimum, en iets er overheen is een spin. Met meer mechanische grip is het meer glijden, ga je te hard dan verlies je wel snelheid maar niet de auto. Ik zou ook zeggen, gewoon frontaal oppervlak van de vleugels flink maximeren. Mogelijkheden met de onderkant ook beperken. Dan krijg je een lagere bochtensnelheid, maar ook minder marbles door geringe krachten op de banden, en hogere rechtelijnsnelheid. Qua veiligheid gaat het sowieso om de bochten en niet om de rechtelijnsnelheid. | ||
Haarklip | vrijdag 10 februari 2012 @ 11:06 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)tekent-bij-caterham/ Van der Garde moet het niet hebben van z'n Engels ![]() | ||
Migue | vrijdag 10 februari 2012 @ 11:08 | |
De case voor Ricciardo is al wel gemaakt, dus doe ik het alleen voor Grosjean: Stapte halverwege 2009 in zoals een aantal andere coureurs van wie het merendeel helemaal niets liet zien. Iedereen gaf de testregels de schuld, bovendien werd Grosjean ook nog eens met een tweevoudig wereldkampioen vergeleken. In de tussentijd heeft hij: kampioen in FIA GT1 kunnen worden als hij het seizoen had afgemaakt en races was blijven winnen, ondanks een half seizoen in Auto GP het kampioenschap gewonnen, en twee titels in GP2 gepakt. Dat is zonder zijn palmares van vóór zijn Formule 1-avontuur, want ook in 2009 had hij heel goed GP2-kampioen kunnen worden als hij niet voor F1 had gekozen. De vlieger dat hij 'er al een tijdje zat', gaat ook niet op, want uit zijn twee volledige GP2-seizoenen heeft hij één titel gepakt. Er zijn dus genoeg redenen om aan te nemen dat Grosjean kan slagen in F1. Een eerlijke kans heeft hij nog niet gehad maar wel verdiend. | ||
Glijdt_licht | vrijdag 10 februari 2012 @ 11:11 | |
![]() ![]() is dat nog de oude neus of niet.. ![]() Iig, de voorvleugel is wel anders.. ![]()
| ||
Glijdt_licht | vrijdag 10 februari 2012 @ 11:21 | |
Raikkonen en Yuji Ide ook niet. Ide sprak niet eens Engels.. | ||
sasquatsch | vrijdag 10 februari 2012 @ 11:28 | |
Wel Johansson. Edit: dat was dus al gezegd! [ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 10-02-2012 11:33:50 ] | ||
Atreidez | vrijdag 10 februari 2012 @ 11:49 | |
Niet alles komt aan op de de remmen, maar ik denk dat t toch zeker wel t grootste deel is. Natuurlijk is er ook een deel aero en een deel engine breaking, maar staat dat echt in verhouding met wat de remmen zelf doen? | ||
Atreidez | vrijdag 10 februari 2012 @ 11:52 | |
Ik kijk trouwens ook uit naar Grosjean in een goeie auto ![]() | ||
Fir3fly | vrijdag 10 februari 2012 @ 11:52 | |
Marbles hebben weinig met aero te maken. Dat zijn simpelweg de veel te snel slijtende banden. | ||
Weltschmerz | vrijdag 10 februari 2012 @ 11:55 | |
Het lijkt mij dat als je er meer kracht op zet dmv downforce ze ook harder slijten. Als je met een gummetje harder op het papier drukt komt er ook meer gum op het papier te liggen. | ||
Glijdt_licht | vrijdag 10 februari 2012 @ 11:55 | |
Door grotere verschillen in handelbaarheid en vermogen e.d. te creëren tussen auto's kun je verschillende lijnen krijgen. Hierdoor wordt het schone gedeelte van de baan groter. Dit is wel voorelkaar te krijgen met minder aero. Minder aero vergroot de mogelijkheden voor alternatieve lijnen. maargoed, daarvoor moeten restricties gemaakt worden en andere zaken juist open gemaakt worden.. | ||
Fir3fly | vrijdag 10 februari 2012 @ 11:59 | |
En dat is prima, meer rubber op de baan is alleen maar goed. Maar marbles zijn stukjes rubber die er gewoon afvallen omdat de band niet sterk genoeg is. Bridgestone banden deden het wat dat betreft prima. En sinds die tijd is de aero minder geworden. | ||
Katlaah | vrijdag 10 februari 2012 @ 12:08 | |
Ferrari schijnt dus weer lekker bezig te zijn, schroeven van alles op die auto en weten achteraf dus niet wat wel en niet werkt ![]() | ||
Glijdt_licht | vrijdag 10 februari 2012 @ 12:09 | |
![]() | ||
Schunckelstar | vrijdag 10 februari 2012 @ 12:11 | |
haha ![]() ik ben heikki sinds ie bij lotus caterham zit wel echt gaan waarderen trouwens, hij is er aardig opgeleefd ![]() | ||
Meike26 | vrijdag 10 februari 2012 @ 13:17 | |
Me too... Lijkt me vet als hij Kimi eens de oren wast tijdens kwalificatie. Denk wel dat ze bij Lotus een erg goede auto hebben gebouwd. Weet iemand of het ook zo is dat Williams zelfde motoren heeft als Lotus of hebben ze oudere motoren ? | ||
Fiorano | vrijdag 10 februari 2012 @ 13:26 | |
![]() Iemand enig idee waarom de voorvleugel van Ferrari "a-symetrisch" is? [ Bericht 10% gewijzigd door Fiorano op 10-02-2012 13:31:26 ] | ||
nils7 | vrijdag 10 februari 2012 @ 13:37 | |
flexibel? | ||
Fiorano | vrijdag 10 februari 2012 @ 13:45 | |
Bocht de andere kant op staat het volgens mij ook zo... | ||
Sinister-D- | vrijdag 10 februari 2012 @ 13:58 | |
Vertekend beeld denk ik... |