Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)de-eerste-klap.dhtmlquote:'Het is wachten op de eerste klap'
Voorlichters van het COC, die scholieren uitleg geven over homoseksualiteit, worden op middelbare scholen steeds vaker beschimpt en uitgejouwd. 'Scholieren zeiden dat alle homo's dood moesten. Ook wij, vroeg ik? 'Ja, ook jullie'. Dat hakte er fors in.'
Wilma Ruis, voorzitter van COC Rotterdam, bezocht onlangs drie middelbare scholen om voorlichting te geven. Ze ging mee met een groepje mensen dat op Rotterdamse scholen over homoseksualiteit praat. 'Om eens te zien hoe dat er aan toegaat,' vertelt Ruis achteraf. Ze is ervan geschrokken. 'Als iemand je recht in je gezicht dood wenst, dan gaat dat later wel aan je knagen. Eerst dacht ik nog: 'ach, zo'n 15-jarige. Wat weet die nou eigenlijk van het leven'. Maar thuis zat ik er toch best mee.'
In Den Haag maken voorlichters van homo-organisatie COC hetzelfde mee. Ze worden steeds vaker beschimpt en uitgejouwd als ze voor de klas verschijnen. Het lijkt wachten op de eerste klap. 'We merken dat de agressie op scholen sterk toeneemt,' zegt Wim Rueck van COC Haaglanden. Een voorlichter is al blij met een klas vol ongeïnteresseerde leerlingen, want steeds vaker staan ze tegenover een groep leerlingen die zich ronduit vijandig opstelt.
Verbale agressie
De stugge reactie van de schoolklassen gaat de voorlichters niet in de koude kleren zitten. 'De verbale agressie geeft een onveilig gevoel, voor sommigen is het erg heftig om mee te maken. Het is onderwerp van gesprek bij ons.'
Het is volgens Rueck representatief voor een trend. 'Ik weet dat er een toename is van geweld en discriminatie tegenover homo's. Maar ook wordt gezag steeds slechter geaccepteerd. In sommige klassen heerst een totaal gebrek aan discipline. Als een leraar er dan wat van roept, reageren de leerlingen helemaal niet. Ik ben blij dat ik niet zelf in het onderwijs zit.'
Rueck gelooft dat er maar één oplossing is om het tij te keren: blijven voorlichten. Want pas als homoseksualiteit normaler wordt, neemt de agressie tegen de groep af.
Die worden in het stuk niet genoemd. Leg de link maar met homo's.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:12 schreef Rave_NL het volgende:
Mag ik de link met medelanders leggen?
Natuurlijk mag dat. Sterker nog, het is denk ik algemeen bekend dat bepaalde bevolkingsgroepen minder moeten hebben van homo's, maar wat schrikbarender is, is dat Nederlandse kinderen dit gedrag over lijken te nemen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:12 schreef Rave_NL het volgende:
OMG, vroeger waren de nederlanders allemaal supertolerant. Natuurlijk, er waren wel verhalen over potenrammers in de jaren 70 en 80, maar die waren allemaal verzonnen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:14 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat. Sterker nog, het is denk ik algemeen bekend dat bepaalde bevolkingsgroepen minder moeten hebben van homo's, maar wat schrikbarender is, is dat Nederlandse kinderen dit gedrag over lijken te nemen.
Er zijn 2 hoofdgroepen te onderscheiden:quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
OMG, vroeger waren de nederlanders allemaal supertolerant. Natuurlijk, er waren wel verhalen over potenrammers in de jaren 70 en 80, maar die waren allemaal verzonnen.
Jezus man, Nederland is nooit homotolerant geweest
dan moet die toevallig geen homo zijn ...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:29 schreef DeRakker. het volgende:
Kan niet een leraar van biologie voorlichting geven ofzo? die zullen niet uitgescholden worden.
Nou, als ik die verhalen over de scholen van tegenwoordig hoor.....quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:29 schreef DeRakker. het volgende:
Kan niet een leraar van biologie voorlichting geven ofzo? die zullen niet uitgescholden worden.
als je dat leest in mijn post mis je echt iets. Dat heb ik echt niet gezegd.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:30 schreef Ulx het volgende:
Ik ken heel weinig hetero's die zonder enig voorbehoud met homo's kunnen omgaan. Soms schieten ze in een soort übertolerantie door (Kijk mij een heel tolerant Gerard Joling fan zijn, ik ga ook meevaren met de Unox Gay Pride(TM), brought to you by ING BANK), maar meestal ontlopen ze elkaar. Ik ken weinig homo's. k ben er ook niet naar op zoek.
Maar om nou te gaan lopen beweren dat onschuldige tolerante blanke nederlandse bloedjes van schoolkinderen allemaal in intolerante monsters veranderen door hordes met kromzaarden zwaaiende scootermarokkanen uit Afganistan is redelijk BULLSHIT.
Wanneer ze een leraar uitschelden kan de leraar met de school de betreffende leerlingen straffen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, als ik die verhalen over de scholen van tegenwoordig hoor.....
Hee, wat is het volgende? Dat de overheid gaat bepalen welke kleding je wel of niet mag dragen?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:32 schreef Darksiders440 het volgende:
Dat gezeik ook altijd met die homo's. Gewoon lekker aanpassen aan de rest van Nederland en niemand zal er last van hebben.
Ben ik benieuwd waar ze heen willen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:16 schreef LXIV het volgende:
Het is eerder wachten op de eerste homo's die emigreren vanwege dit verschijnsel.
geef jij de voorlichting? Ben je er aan onderworpen? Kun je me er meer over vertellen?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:31 schreef wonderer het volgende:
Heel veel pubers hebben nooit een homo van dichtbij gezien en hebben een bepaald beeld van homo's dat niet klopt. Door ze voor de klas te zetten en te laten zien dat ook homo's gewoon mensen zijn, kun je een deel van de angst die aan de agressie en afkeer ten grondslag ligt wegnemen. Niet zelden wordt er "goh, je bent heel anders dan ik dacht" gezegd na afloop. DAT is het doel van voorlichting. Mensen bekend maken met het echte fenoneem in plaats van de ideeen die ze elkaar opdringen, of via de media binnen krijgen.
beginnen met voortrekken van homo's zou wel een mooie start zijn. Geen overdreven subsidie voor homofeesten enzo.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hee, wat is het volgende? Dat de overheid gaat bepalen welke kleding je wel of niet mag dragen?
Scholen .... zeg maar gerust strafkampen voor leraren.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, als ik die verhalen over de scholen van tegenwoordig hoor.....
dit ook. Als je 14 bent is het ook supercool om iedereen voor verrotte homo uit te schelden.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:34 schreef Ryon het volgende:
Met alle respect voor die voorlichters, maar de aandacht geilheid spat er weer vanaf. Seksualiteit is bij de 14/15 jarige een heet hangijzer. Dat was het vroeger, dat is het nu. Je hebt de afgelopen millennia onder een steen geleefd als je denkt als 'voorlichter' dat je respect per direct afdwingt bij 15-jarige leerlingen door op school even 10 minuten een verhaaltje te vertellen en klaar is kees
Dat weten zij ook wel. Maar de subsidiepot moet gevuld blijven.. Zeker in deze tijden.
realiteit en media kloppen nooit met elkaarquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:37 schreef Compatibel het volgende:
Dit soort taferelen zie je nooit bij het programma van Arie Boomsma. Daar roept iedereen altijd blij dat het helemaal te gek is.
Nope, maar ik heb wel eens voorlichting gegeven over andere onderwerpen in een wat vriendelijker setting. En ik heb die docu gezien vorig jaar.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:34 schreef n00b13 het volgende:
[..]
geef jij de voorlichting? Ben je er aan onderworpen? Kun je me er meer over vertellen?
Enige overeenstemming zou in dit geval wel betere televisie opleveren.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:38 schreef RAVW het volgende:
[..]
realiteit en media kloppen nooit met elkaar
Laatste twee jaar van de basisschool zou inderdaad beter zijn, dan ben je hopelijk de vorming van de afkeer voor.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:34 schreef Ryon het volgende:
Met alle respect voor die voorlichters, maar de aandacht geilheid spat er weer vanaf. Seksualiteit is bij de 14/15 jarige een heet hangijzer. Dat was het vroeger, dat is het nu. Je hebt de afgelopen millennia onder een steen geleefd als je denkt als 'voorlichter' dat je respect per direct afdwingt bij 15-jarige leerlingen door op school even 10 minuten een verhaaltje te vertellen en klaar is kees
Dat weten zij ook wel. Maar de subsidiepot moet gevuld blijven.. Zeker in deze tijden.
Ik zou m'n tv er voor afstoffen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:39 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Enige overeenstemming zou in dit geval wel betere televisie opleveren.
mwah. Het een ligt in het verlengde van het ander. De ene zegt kuthomo en de ander gooit er een schepje bovenop. Kan ik me wel voorstellen. Je zou eigenlijk moeten onderzoeken wat dit doet op de lange termijn.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:37 schreef Compatibel het volgende:
Dit soort taferelen zie je nooit bij het programma van Arie Boomsma. Daar roept iedereen altijd blij dat het helemaal te gek is.
- Edit. De homofobie van puberende tieners is nog wel uit te leggen. Schokkender vind ik de doodsbedreiging richting voorlichters.
Iedereen heeft weleens gescholden met homo en dit doet niks op de lange termijn. Het is vooral je omgeving die bepaald of je er iets tegen hebt of niet.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:41 schreef n00b13 het volgende:
[..]
mwah. Het een ligt in het verlengde van het ander. De ene zegt kuthomo en de ander gooit er een schepje bovenop. Kan ik me wel voorstellen. Je zou eigenlijk moeten onderzoeken wat dit doet op de lange termijn.
Maar dat komt toch vooral omdat ze de persoon in kwestie al kennen en dan is homoseksualiteit ineens een stuk makkelijker te accepteren. Ze weten immers dat hun vriend geen wappernicht is en ze waarderen hem al. Homoseksualiteit heeft dan een gezicht. Als zo'n jongen voor een groep onbekenden uit de kast zou komen (niet dat dat ooit zou gebeuren natuurlijk want dat heeft geen zin) zou de reactie heel anders zijn.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:37 schreef Compatibel het volgende:
- Edit. De homofobie van puberende tieners is nog wel uit te leggen. Schokkender vind ik de doodsbedreiging richting voorlichters.
ja maar dat hoop ik al jaren dat ze het een beetje echt gaan brengen ... maar ja dan kijkt er geen hond ... het moet wel een beetje mooi gebracht worden.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:39 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Enige overeenstemming zou in dit geval wel betere televisie opleveren.
Dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:29 schreef DeRakker. het volgende:
NEE. Dat weet dus niet iedereen. Daarom.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:25 schreef NokNokNou het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom er voorlichting gegeven moet worden ? We weten allemaal wat homo's zijn en dat zij niet zijn zoals het "ideale plaatje".
Dus?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:58 schreef DeLuna het volgende:
[..]
NEE. Dat weet dus niet iedereen. Daarom.
Dat helpt ook niet nee.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:55 schreef Ulx het volgende:
Om eerlijk te zijn kan ik geen homo meer zien.
Ik zet de TV aan of de Gerard Jolingen, Gordon's, Patricia Paayen, Patty Brards en weet ik wie nog meer die om het hardst zo nichterig mogelijk doen spuiten de beeldbuis uit. Ik begin homomoe te worden. Niet dat ik ze nou wil slaan of zo, maar dat krampachtige gejoehoe....Het werkt nu toch wel erg op mijn zenuwen. Ik begin een beetje sjagerijnig te worden van dat genicht de hele dag.
OK, let the flames begin.
Zo'n praatje werkt alleen averechts.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:58 schreef DeLuna het volgende:
[..]
NEE. Dat weet dus niet iedereen. Daarom.
Hij denkt dat iedereen dat weet. Ik vertel hem even dat niet iedereen dat weet.quote:
Nee hoor, er zijn genoeg klassen waar dit wel goed gaat.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zo'n praatje werkt alleen averechts.
Kijk jij dat?quote:
dat betwijfel ikquote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:02 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn genoeg klassen waar dit wel goed gaat.
Alleen losers schelden met homo.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Iedereen heeft weleens gescholden met homo en dit doet niks op de lange termijn. Het is vooral je omgeving die bepaald of je er iets tegen hebt of niet.
Het werkt alleen averechts als het geforceerd overkomt. Net als homo's op tv: zwaar overdreven stereotypes die jongeren (en niet alleen jongeren) alleen maar verder irriteren.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zo'n praatje werkt alleen averechts.
Dat iets je ergert is inderdaad een goede reden om te zeggen dat alle homo's dood moeten.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:06 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Het werkt alleen averechts als het geforceerd overkomt. Net als homo's op tv: zwaar overdreven stereotypes die jongeren (en niet alleen jongeren) alleen maar verder irriteren.
Komt zo'n praatje niet altijd geforceerd over?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:06 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Het werkt alleen averechts als het geforceerd overkomt. Net als homo's op tv: zwaar overdreven stereotypes die jongeren (en niet alleen jongeren) alleen maar verder irriteren.
Mensen die dat zeggen zijn triest. Ik betwijfel alleen of het praatje an sich nut heeft.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:08 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat iets je ergert is inderdaad een goede reden om te zeggen dat alle homo's dood moeten.
Tot je zei dat hij Nederlands gaf dacht ik aan een leraar biologie op mijn oude (meer dan 15 jaar geleden) school... Verder zelfde situatie.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:31 schreef RAVW het volgende:
[..]
dan moet die toevallig geen homo zijn ...
ik weet het nog van vroeger bij ons op school ... zo die man heeft het zwaar gehad ....
helaas was best wel een goede vent maar heeft het niet gehaald daarzo tot onze exame jaar
gaf trouwens Nederlands. ( en er zaten geen Moslims bij ons op school )
Gebeurt al, Ik heb kennissen die juist voor het tolerante klimaat naar Nederland emigreerden gaan langzamer hand weer terug, vooral als er in hun geboorte land de trend is dat homoseksualiteit wat meer geaccepteerd is dan bijvoorbeeld 20/30 jaar geleden.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:16 schreef LXIV het volgende:
Het is eerder wachten op de eerste homo's die emigreren vanwege dit verschijnsel.
In de jaren 90 was het best oké hoor.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
OMG, vroeger waren de nederlanders allemaal supertolerant. Natuurlijk, er waren wel verhalen over potenrammers in de jaren 70 en 80, maar die waren allemaal verzonnen.
Jezus man, Nederland is nooit homotolerant geweest
Verzin jij eens wat dan? Hoe kunnen we voorkomen dat homo's op straat bedreigd worden? O.a.?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mensen die dat zeggen zijn triest. Ik betwijfel alleen of het praatje an sich nut heeft.
Kan je me dan even vertellen was "de rest van Nederland" doet? Of bedoelde je toch stiekem aanpassen aan wat jij "normaal" vind?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:32 schreef Darksiders440 het volgende:
Dat gezeik ook altijd met die homo's. Gewoon lekker aanpassen aan de rest van Nederland en niemand zal er last van hebben.
Ik zeg niet dat ik betere plannen heb. Kan je alleen garanderen dat forceren niet werkt. Ik heb nooit zo'n praatje gehad en ik heb geen problemen met homosexualiteit.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:18 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Verzin jij eens wat dan? Hoe kunnen we voorkomen dat homo's op straat bedreigd worden? O.a.?
Nou, ik begreep van een aanzienlijke groepering in het nederlandse parlement dat aanpassen tegenwoordig de norm is.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:21 schreef Semisane het volgende:
[..]
Kan je me dan even vertellen was "de rest van Nederland" doet? Of bedoelde je toch stiekem aanpassen aan wat jij "normaal" vind?
Ik zou je enkel willen flamen op je totale gebrek aan smaak met betrekking tot TV.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:55 schreef Ulx het volgende:
Om eerlijk te zijn kan ik geen homo meer zien.
Ik zet de TV aan of de Gerard Jolingen, Gordon's, Patricia Paayen, Patty Brards en weet ik wie nog meer die om het hardst zo nichterig mogelijk doen spuiten de beeldbuis uit. Ik begin homomoe te worden. Niet dat ik ze nou wil slaan of zo, maar dat krampachtige gejoehoe....Het werkt nu toch wel erg op mijn zenuwen. Ik begin een beetje sjagerijnig te worden van dat genicht de hele dag.
OK, let the flames begin.
heb je wat tegen nichten op tv dan?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:29 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik zou je enkel willen flamen op je totale gebrek aan smaak met betrekking tot TV.
Dankzij Amsterdam dat een tijdje 'de gay capital of the world' was. Homo's mochten toen nog niet met elkaar trouwen (quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:16 schreef Semisane het volgende:
[..]
In de jaren 90 was het best oké hoor.
Dat zal, maar daarmee heb je mijn vraag niet beantwoord. Wat is die norm dan? Wat precies is normaal?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, ik begreep van een aanzienlijke groepering in het nederlandse parlement dat aanpassen tegenwoordig de norm is.
"En Jantje, als jij die meneer nog een keer voor pisnicht uitmaakt, moet je met hem mee naar de lerarenkamer na schooltijd!"quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:34 schreef Elfletterig het volgende:
Het probleem hier is discipline en respect voor gezag. Dat kom je overal in de maatschappij tegen, overigens ook onder volwassenen. Ga dan niet raar staan kijken als jongeren dat gedrag overnemen.
Verder is er natuurlijk niks stoerder dan de homo-voorlichter uitschelden. Het probleem is hier: gebrek aan consequenties. Leraren (die al een enorm zwaar beroep hebben) en de klas niet meer kunnen handhaven, geen sancties voor de leerlingen die de les verzieken.
Dit soort zaken kun je alleen indammen met forse straffen. Voor minder deinzen slecht opgevoede jongeren niet terug.
Moslims wel, wil je zeggen?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:35 schreef De_Ilias het volgende:
Homo's zijn aandacht nooit zat, dat blijkt weer.
Ik,quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:40 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat zal, maar daarmee heb je mijn vraag niet beantwoord. Wat is die norm dan? Wat precies is normaal?
Neuh, wel iets tegen de meeste Nederlandse (commerciële) zenders. Het niveau is bedroevend, laag, plat en heeft een totaal gebrek aan originaliteit en creativiteit.quote:
vind ik ook. Mensen snappen het verschil niet tussen pedofilie en kinderverkrachters.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:45 schreef DrDentz het volgende:
Ze zouden ook eens wat pedofielen van Martijn uit moeten nodig om voorlichting te geven, want er is nog steeds veel haat richting mensen met die geaardheid.
Liever zie ik betere voorlichting voor mensen die nog steeds over pedofilie beginnen als het onderwerp homoseksualiteit ter sprake komt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:45 schreef DrDentz het volgende:
Ze zouden ook eens wat pedofielen van Martijn uit moeten nodig om voorlichting te geven, want er is nog steeds veel haat richting mensen met die geaardheid.
Aanpassen = heteroseksueel doen?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:32 schreef Darksiders440 het volgende:
Oe, ik voel me nu aangesproken, toon ik als volwassene geen respect voor gezag joh?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:34 schreef Elfletterig het volgende:
Het probleem hier is discipline en respect voor gezag. Dat kom je overal in de maatschappij tegen, overigens ook onder volwassenen. Ga dan niet raar staan kijken als jongeren dat gedrag overnemen.
Verder is er natuurlijk niks stoerder dan de homo-voorlichter uitschelden. Het probleem is hier: gebrek aan consequenties. Leraren (die al een enorm zwaar beroep hebben) en de klas niet meer kunnen handhaven, geen sancties voor de leerlingen die de les verzieken.
Dit soort zaken kun je alleen indammen met forse straffen. Voor minder deinzen slecht opgevoede jongeren niet terug.
Ik snap niet waarom jij altijd Islam en moslims erbij trekt terwijl ik nooit Moslim/Islam argumenten gebruik? Je gaat altijd teveel in op de persoon, jammer.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Moslims wel, wil je zeggen?
Dat er op scholen voorlichting over homoseksualiteit wordt gegeven, is dringend nodig. Uit jouw generaliserende opmerkingen (hier en in eerdere topics) blijkt nog eens waarom dat zo hard nodig is.
Verder valt die voorlichting gewoon onder lestijd. De leerlingen in kwestie verstoren dus gewoon de les. Dat wil je goedpraten?
Pedo in klas = niet okquote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:45 schreef DrDentz het volgende:
Mij boeit het helemaal niets of iemand agalmatofiel, acrotomofiel, aretifiel, argyrofiel, clinofiel, emetofiel, formicofiel, fornifiel, katoptronofiel, mysofiel, odaxelagniafiel, olfactofiel, plushofiel, podofiel iets anders dan pedofiel, scatofiel, sarilofiel, sitofiel, sthenolagniafiel, teratofiel, trichofiel, urolagniafiel, vorarefiel, haematofiel, nasofiel, capnolagniafiel, acarofiel, nyotaimoriofiel, omorashiofiel, tamakeriofiel, wakamezakefiel, of natuurlijk 'gewoon' homofiel zijn, zo lang ze mij daar maar niet lastig mee vallen. Als ik ergens vragen over heb ga ik wel naar HUN toe, ik plaats van dat ze ongevraagd naar MIJ komen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, ik begreep van een aanzienlijke groepering in het nederlandse parlement dat aanpassen tegenwoordig de norm is.
Daar gaan we al, alsof iedere pedofiel bij het minste geringste over gaat tot het aanranden van kinderen. Meer voorlichting is hard nodig.quote:
Maar mede door die "gay capital of the world" kon de politiek er niet meer omheen, dat homo's mogen trouwen is een gevolg van die periode.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dankzij Amsterdam dat een tijdje 'de gay capital of the world' was. Homo's mochten toen nog niet met elkaar trouwen ()
Dat zeg ik, Nederland was tolerant.quote:Dat betekent niet dat de rest van Nederland (ook wel alles buiten de A10, voor Amsterdammers ook wel het buitenland genoemd)
Ik ga naar geen van beide. Das pas emancipatie!quote:Maar dat boeit niet. Want daar wonen alleen boeren die op het land werken en bier drinken op hun Meifeesten. Homo's zijn natuurlijk door hun geaardheid verplicht om naar de modeacademie te gaan in Amsterdam en rosé te drinken op de Amsterdam Fashion week. Dat is pas emancipatie!
Dat geeft niet veel vertrouwen voor de toekomst.quote:
voorlichting voor iedereen imo. Niet alleen voor pubers.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Daar gaan we al, alsof iedere pedofiel bij het minste geringste over gaat tot het aanranden van kinderen. Meer voorlichting is hard nodig.
Zal hij even verbaast zijn als zijn vriendin door de eerste beste homo "die normaal doet" geneukt wordt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:47 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
Aanpassen = heteroseksueel doen?
Ten eerste: als jij je persoonlijk aangesproken wilt voelen, moet je dat maar doen. Ik doelde op volwassen mensen die steeds minder respect voor gezag tonen. Tegenwoordig is iedereen "mondig" en is elke maatregel "betutteling" en maken mensen alles "zelf wel uit".quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Oe, ik voel me nu aangesproken, toon ik als volwassene geen respect voor gezag joh?.
Overigens denk ik 1) dat voorlichting over homoseksualiteit weliswaar nuttig is, maar dat je dat niet zo maar bij elke groep pubers kunt doen. Je moet even inschatten bij welke groep je dat wel en welke groep je dat niet kunt doen, en dan misschien later in hun schoolcarrière. Bij VWO groepen zul je dat sws wel kunnen doen, bij VMBO'ers wordt het heel moeilijk, misschien alleen doen in het laatste jaar?
en 2) denk ik toch weldegelijk dat hier de invloed van onze allochtone medelanders laat gelden... Ik heb ook wel eens een gesprekje gevoerd over dit soort onderwerpen en dan met volwassenen en je mond valt gewoon open. En dat zijn dan volwassenen. Ik denk toch wel dat het een ernstig probleem is ook, samenhangend met de Islam. Hoe op te lossen? I dunno.
Nou, ik denk dat voor het begrip van mensen die agalmatofiel, acrotomofiel, aretifiel, argyrofiel, clinofiel, emetofiel, formicofiel, fornifiel, katoptronofiel, mysofiel, odaxelagniafiel, olfactofiel, plushofiel, podofiel iets anders dan pedofiel, scatofiel, sarilofiel, sitofiel, sthenolagniafiel, teratofiel, trichofiel, urolagniafiel, vorarefiel, haematofiel, nasofiel, capnolagniafiel, acarofiel, nyotaimoriofiel, omorashiofiel, tamakeriofiel of wakamezakefiel zijn best wel steunend kan wwerken als bekende nederlanders uit de kast zouden komen met hun agalmatofiel, acrotomofiel, aretifiel, argyrofiel, clinofiel, emetofiel, formicofiel, fornifiel, katoptronofiel, mysofiel, odaxelagniafiel, olfactofiel, plushofiel, podofiel iets anders dan pedofiel, scatofiel, sarilofiel, sitofiel, sthenolagniafiel, teratofiel, trichofiel, urolagniafiel, vorarefiel, haematofiel, nasofiel, capnolagniafiel, acarofiel, nyotaimoriofiel, omorashiofiel, tamakeriofiel, wakamezakefiel zijn.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:49 schreef Resistor het volgende:
[..]
Mij boeit het helemaal niets of iemand agalmatofiel, acrotomofiel, aretifiel, argyrofiel, clinofiel, emetofiel, formicofiel, fornifiel, katoptronofiel, mysofiel, odaxelagniafiel, olfactofiel, plushofiel, podofiel iets anders dan pedofiel, scatofiel, sarilofiel, sitofiel, sthenolagniafiel, teratofiel, trichofiel, urolagniafiel, vorarefiel, haematofiel, nasofiel, capnolagniafiel, acarofiel, nyotaimoriofiel, omorashiofiel, tamakeriofiel, wakamezakefiel, of natuurlijk 'gewoon' homofiel zijn, zo lang ze mij daar maar niet lastig mee vallen. Als ik ergens vragen over heb ga ik wel naar HUN toe, ik plaats van dat ze ongevraagd naar MIJ komen.
Kan hij met recht zeggen: "Hee flikker, blijf van mijn wijf af!"quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:54 schreef Semisane het volgende:
[..]
Zal hij even verbaast zijn als zijn vriendin door de eerste beste homo "die normaal doet" geneukt wordt.
Kom op. Hoeveel VMBO'ers zijn er in Nederland? VMBO'er is tegenwoordig een scheldwoord geworden. Dus zouden Havo'ers en vwo'ers ook over iets anders wat voorlichting moeten krijgen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Oe, ik voel me nu aangesproken, toon ik als volwassene geen respect voor gezag joh?.
Overigens denk ik 1) dat voorlichting over homoseksualiteit weliswaar nuttig is, maar dat je dat niet zo maar bij elke groep pubers kunt doen. Je moet even inschatten bij welke groep je dat wel en welke groep je dat niet kunt doen, en dan misschien later in hun schoolcarrière. Bij VWO groepen zul je dat sws wel kunnen doen, bij VMBO'ers wordt het heel moeilijk, misschien alleen doen in het laatste jaar?
en 2) denk ik toch weldegelijk dat hier de invloed van onze allochtone medelanders laat gelden... Ik heb ook wel eens een gesprekje gevoerd over dit soort onderwerpen en dan met volwassenen en je mond valt gewoon open. En dat zijn dan volwassenen. Ik denk toch wel dat het een ernstig probleem is ook, samenhangend met de Islam. Hoe op te lossen? I dunno.
Staatsindoctrinatie? Sommige mensen zijn echt paranoïde.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:48 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom jij altijd Islam en moslims erbij trekt terwijl ik nooit Moslim/Islam argumenten gebruik? Je gaat altijd teveel in op de persoon, jammer.
Het verstoren van een Les is nooit goed, zelfs als die Homovoorlichters komen, een ander goed idee is gewoon die Homo's tijdens de Les inhoudelijk kapot te maken, dat is nou echt leuk! Jammer dat mijn pubertijd voorbij is, en vroeger hadden wij op een openbare school nooit Homovoorlichting gekregen. Nu opeens is dat de norm? Staatsindoctrinatie is goed bezig zo te lezen.
Sorry kerel, je overduidelijke homofobie is duidelijk islamitisch gevoed. Ga in vredesnaam niet de vermoorde onschuld spelen en doe nou niet net alsof je religieuze opvattingen geen enkele rol spelen in je benadering van dit onderwerp. Dat je religieus geïndoctrineerd bent, druipt er aan alle kanten af. Wees gewoon die trotse, kortzichtige moslim die je zo graag wilt zijn; draai niet om de hete brij heen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:48 schreef De_Ilias het volgende:
Ik snap niet waarom jij altijd Islam en moslims erbij trekt terwijl ik nooit Moslim/Islam argumenten gebruik? Je gaat altijd teveel in op de persoon, jammer.
Het verstoren van een Les is nooit goed, zelfs als die Homovoorlichters komen, een ander goed idee is gewoon die Homo's tijdens de Les inhoudelijk kapot te maken, dat is nou echt leuk! Jammer dat mijn pubertijd voorbij is, en vroeger hadden wij op een openbare school nooit Homovoorlichting gekregen. Nu opeens is dat de norm? Staatsindoctrinatie is goed bezig zo te lezen.
Kan de flikker eens een keertje terug zeggen: "Doe ik eens een keer normaal, is het weer niet goed."quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kan hij met recht zeggen: "Hee flikker, blijf van mijn wijf af!"
Nou, in dat geval zou het handig zijn om een VMBO'er uit te nodigen op scholen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:01 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
Kom op. Hoeveel VMBO'ers zijn er in Nederland? VMBO'er is tegenwoordig een scheldwoord geworden. Dus zouden Havo'ers en vwo'ers ook over iets anders wat voorlichting moeten krijgen.
Voorlichting over homoseksualiteit is gewoon onderdeel van het lesprogramma op scholen. Als leerling op school heb je niet altijd alles te willen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:49 schreef Resistor het volgende:
Mij boeit het helemaal niets of iemand agalmatofiel, acrotomofiel, aretifiel, argyrofiel, clinofiel, emetofiel, formicofiel, fornifiel, katoptronofiel, mysofiel, odaxelagniafiel, olfactofiel, plushofiel, podofiel iets anders dan pedofiel, scatofiel, sarilofiel, sitofiel, sthenolagniafiel, teratofiel, trichofiel, urolagniafiel, vorarefiel, haematofiel, nasofiel, capnolagniafiel, acarofiel, nyotaimoriofiel, omorashiofiel, tamakeriofiel, wakamezakefiel, of natuurlijk 'gewoon' homofiel zijn, zo lang ze mij daar maar niet lastig mee vallen. Als ik ergens vragen over heb ga ik wel naar HUN toe, ik plaats van dat ze ongevraagd naar MIJ komen.
Ja, en wat is het probleem? Kritisch zijn, assertief zijn, zijn juist goede kwaliteiten. Of wil je terug naar een situatie waarin je alles maar moet slikken en moet buigen voor iedere autoriteit? Zeg me alstublieft dat je dat niet van me verlangt, want dan kunnen we ook wel stoppen met het plaatsen van geinige textjes hier op dit forum, waarin met autoriteiten de draak wordt gestoken.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ten eerste: als jij je persoonlijk aangesproken wilt voelen, moet je dat maar doen. Ik doelde op volwassen mensen die steeds minder respect voor gezag tonen. Tegenwoordig is iedereen "mondig" en is elke maatregel "betutteling" en maken mensen alles "zelf wel uit".
Ik denk dat het gedrag van allochtonen tav homoseksuelen iid juist wel van invloed is op het gedrag van autochtone Nederlanders tav homoseksuelen, in die puberleeftijd.quote:Voorlichting over homoseksualiteit is dringend nodig, helaas. En dergelijke incidenten onderstrepen dat nog maar eens. Schooltype doet niet terzake, leeftijd niet. In algemene zin geldt altijd dat voorlichting bijdraagt aan gedragsbeïnvloeding. En dat geldt dus ook voor handhaving, dus voor het bestraffen van mensen die onacceptabel gedrag vertonen.
Dat moslims geen goede invloed op de zaak hebben, bestrijd ik niet. Maar ga alsjeblieft niet net doen alsof het alleen moslims zijn die zich misdragen.
Qua leeftijd vast, maar mentaal zit je er nog hoor.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:48 schreef De_Ilias het volgende:
Het verstoren van een Les is nooit goed, zelfs als die Homovoorlichters komen, een ander goed idee is gewoon die Homo's tijdens de Les inhoudelijk kapot te maken, dat is nou echt leuk! Jammer dat mijn pubertijd voorbij is,
"Van alle scholieren in het voortgezet onderwijs in Nederland zit meer dan 60 procent op het vmbo" verhaalt wikipedia en dan worden ze allemaal voor dom uitgemaakt. Die vooroordelen van tegenwoordig ook altijd.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jammer, DrDentz, geen pedo-tolerantie.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:49 schreef Resistor het volgende:
[..]
Christelijk is het ook gevoerd. Vroeger was ieder homo staatsvijand en werd deze geëxecuteerd.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry kerel, je overduidelijke homofobie is duidelijk islamitisch gevoed. Ga in vredesnaam niet de vermoorde onschuld spelen en doe nou niet net alsof je religieuze opvattingen geen enkele rol spelen in je benadering van dit onderwerp. Dat je religieus geïndoctrineerd bent, druipt er aan alle kanten af. Wees gewoon die trotse, kortzichtige moslim die je zo graag wilt zijn; draai niet om de hete brij heen.
Verder valt aan je antwoorden regelmatig op dat je eerst iets zinnigs of verstandigs zegt, maar dat je na pakweg 6-7 woorden beter kunt ophouden. Ook nu had het zinnetje "Het verstoren van een les is nooit goed" volstaan. Kennelijk was dat het eerste dat bij je opkwam, maar toen moest je van je religie toch weer even homo-bashen.
Homovoorlichting wordt tegenwoordig gegeven omdat het nodig is. Over indoctrinatie heb jij geen recht van spreken. Lees die PM nog maar eens die ik je heb gestuurd en waar ik verder geen enkele reactie meer op heb gekregen.
Kritisch en assertief zijn, zijn prima kwaliteiten. Maar er zitten ook grenzen aan. Daar waar geen enkel respect meer bestaat voor gezag, bijvoorbeeld. Zie ook het artikel uit OP: de voorlichters signaleren dat leerkrachten geen enkele autoriteit meer hebben in hun klas. En dat kan dus best anders. En het vergt dus ook straf voor recalcitrante leerlingen die fout gedrag vertonen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:04 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, en wat is het probleem? Kritisch zijn, assertief zijn, zijn juist goede kwaliteiten. Of wil je terug naar een situatie waarin je alles maar moet slikken en moet buigen voor iedere autoriteit? Zeg me alstublieft dat je dat niet van me verlangt, want dan kunnen we ook wel stoppen met het plaatsen van geinige textjes hier op dit forum, waarin met autoriteiten de draak wordt gestoken.
Ik denk dat het gedrag van allochtonen tav homoseksuelen iid juist wel van invloed is op het gedrag van autochtone Nederlanders tav homoseksuelen, in die puberleeftijd. Alstublieft.
nee.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:12 schreef Rave_NL het volgende:
Nee, hij is religieus geïndoctrineerd. En dat is niet eens meer een mening, maar een feit. Een conclusie die ik heb kunnen trekken op tekstbijdragen van De_Ilias op dit forum, die naderhand zijn verwijderd, maar die hij wel via PM aan mij heeft gestuurd.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:04 schreef Semisane het volgende:
Qua leeftijd vast, maar mentaal zit je er nog hoor.
objection, hearsay!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, hij is religieus geïndoctrineerd. En dat is niet eens meer een mening, maar een feit. Een conclusie die ik heb kunnen trekken op tekstbijdragen van De_Ilias op dit forum, die naderhand zijn verwijderd, maar die hij wel via PM aan mij heeft gestuurd.
En ik vind religieuze indoctrinatie gevaarlijk. Mensen gaan er dan namelijk extremistische opvattingen op nahouden.
Ik zou me niet heel erg verbazen als een groot deel van de homoseksuelen het daar gewoon mee eens is.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hetgeen best een goede zaak zou zijn als dat zou gebeuren met een Gordon, een Gerard Joling, een Patricia Paay,, etc.
Och, het is niet zo zeer de indoctrinatie wat gevaarlijk is, maar eerder de fundamenten waarop een religie is gestoeld.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, hij is religieus geïndoctrineerd. En dat is niet eens meer een mening, maar een feit. Een conclusie die ik heb kunnen trekken op tekstbijdragen van De_Ilias op dit forum, die naderhand zijn verwijderd, maar die hij wel via PM aan mij heeft gestuurd.
En ik vind religieuze indoctrinatie gevaarlijk. Mensen gaan er dan namelijk extremistische opvattingen op nahouden.
Je bewijst weer eens vol te zitten met vooroordelen, ik neem je het ook niet kwalijk. Ik weet van mezelf dat ik niet geïndoctrineerd bent, door niemand niet. Misschien ben ik Homofoob in de zin dat ik tegen Homoseksualiteit ben en tegen het verspreiden van Homoseksualiteit, maar daarvoor heb ik geldige redenen. Als mens en als moslim. Zelf gebruik ik hier natuurlijk geen Islamitische argumenten omdat die niet accepteerbaar zijn bij niet-gelovigen, dat is ook logisch toch? Daarom spreek ik uit Menselijk gedachtegoed, meer niet.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry kerel, je overduidelijke homofobie is duidelijk islamitisch gevoed. Ga in vredesnaam niet de vermoorde onschuld spelen en doe nou niet net alsof je religieuze opvattingen geen enkele rol spelen in je benadering van dit onderwerp. Dat je religieus geïndoctrineerd bent, druipt er aan alle kanten af. Wees gewoon die trotse, kortzichtige moslim die je zo graag wilt zijn; draai niet om de hete brij heen.
Verder valt aan je antwoorden regelmatig op dat je eerst iets zinnigs of verstandigs zegt, maar dat je na pakweg 6-7 woorden beter kunt ophouden. Ook nu had het zinnetje "Het verstoren van een les is nooit goed" volstaan. Kennelijk was dat het eerste dat bij je opkwam, maar toen moest je van je religie toch weer even homo-bashen.
Homovoorlichting wordt tegenwoordig gegeven omdat het nodig is. Over indoctrinatie heb jij geen recht van spreken. Lees die PM nog maar eens die ik je heb gestuurd en waar ik verder geen enkele reactie meer op heb gekregen.
Dat lijkt me niet. Ik denk dat de homo's hem haten omdat men denkt dat hij homo is en de homo's een slechte naam geeft.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:27 schreef JohannesKozijn het volgende:
Ik denk trouwens dat Justin bieber juist gehaat wordt omdat men denkt dat hij homo is.
Zelfde. Enige wat ik weet is dat Gordon, Gerard Joling, Paul de Leeuw en tv-talentenjachten heel populair zijn.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:26 schreef Semisane het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat nou weten?!? Ik weet nauwelijks iets af van wat er zich afspeelt in bekent Nederland.
Nou hahahahahaha wat grappigquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Ik denk dat de homo's hem haten omdat men denkt dat hij homo is en de homo's een slechte naam geeft.
Schattig ende lief.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:22 schreef De_Ilias het volgende:
Ik weet van mezelf dat ik niet geïndoctrineerd bent, door niemand niet. Misschien ben ik Homofoob in de zin dat ik tegen Homoseksualiteit ben en tegen het verspreiden van Homoseksualiteit
Wat? Je kreeg er een certificaatje bij?quote:maar daarvoor heb ik geldige redenen
Moet je niet doen joh, zowel religieuze als "menselijke" argumenten wat je dan ook met het laatste bedoelt snijden geen hout, maar met religieuze argumenten kan je tenminste nog met je boekje zwaaien.quote:Als mens en als moslim. Zelf gebruik ik hier natuurlijk geen Islamitische argumenten omdat die niet accepteerbaar zijn bij niet-gelovigen, dat is ook logisch toch? Daarom spreek ik uit Menselijk gedachtegoed, meer niet.
Ik mag hopen van niet...ik zit eigenlijk nog altijd te hopen op Christian Bale of is dat te veel gevraagd.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:27 schreef JohannesKozijn het volgende:
Ik denk trouwens dat Justin bieber juist gehaat wordt omdat men denkt dat hij homo is.
Wat een zin.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:22 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Je bewijst weer eens vol te zitten met vooroordelen, ik neem je het ook niet kwalijk. Ik weet van mezelf dat ik niet geïndoctrineerd bent, door niemand niet. Misschien ben ik Homofoob in de zin dat ik tegen Homoseksualiteit ben en tegen het verspreiden van Homoseksualiteit, maar daarvoor heb ik geldige redenen. Als mens en als moslim. Zelf gebruik ik hier natuurlijk geen Islamitische argumenten omdat die niet accepteerbaar zijn bij niet-gelovigen, dat is ook logisch toch? Daarom spreek ik uit Menselijk gedachtegoed, meer niet.
Je beschuldigt weer eens zoals altijd en zit vol zelfgelijk, dat is het minpunt van jou, je hebt veel zelfgelijk en vind jou opinie altijd de belangrijkste en sterkste, en alles wat je niet goed vind is slecht.
Wat betreft die PM, als je wilt kan ik er verder op ingaan, maar of het veel zin met jou heeft? Dat denk ik niet, maar ik zal het proberen.
Biologisch is er maar weinig nuttig, daar zou ik het niet echt op gaan gooien als argument tegen homoseksualiteit.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:33 schreef Ulx het volgende:
Nou ja, het biologische nut van homosexualiteit ontgaat me ook een beetje. Voortplantingstechnisch gezien.
Gerard Joling is inderdaad een beter argument tegen homosexualiteit.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:36 schreef Semisane het volgende:
[..]
Biologisch is er maar weinig nuttig, daar zou ik het niet echt op gaan gooien als argument tegen homoseksualiteit.
Tegenwoordig welquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:40 schreef Skitzofrenix het volgende:
Het is sowieso niet normaal dat er zoveel agressie word gebruikt in het onderwijs.
Nee, laat die PM maar achterwege; verspilling van jouw en mijn tijd. Laat ik alvast zeggen dat ik niet nog een keer reageer.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:22 schreef De_Ilias het volgende:
Je bewijst weer eens vol te zitten met vooroordelen, ik neem je het ook niet kwalijk. Ik weet van mezelf dat ik niet geïndoctrineerd bent, door niemand niet. Misschien ben ik Homofoob in de zin dat ik tegen Homoseksualiteit ben en tegen het verspreiden van Homoseksualiteit, maar daarvoor heb ik geldige redenen. Als mens en als moslim. Zelf gebruik ik hier natuurlijk geen Islamitische argumenten omdat die niet accepteerbaar zijn bij niet-gelovigen, dat is ook logisch toch? Daarom spreek ik uit Menselijk gedachtegoed, meer niet.
Je beschuldigt weer eens zoals altijd en zit vol zelfgelijk, dat is het minpunt van jou, je hebt veel zelfgelijk en vind jou opinie altijd de belangrijkste en sterkste, en alles wat je niet goed vind is slecht.
Wat betreft die PM, als je wilt kan ik er verder op ingaan, maar of het veel zin met jou heeft? Dat denk ik niet, maar ik zal het proberen.
Absoluut...het moet toch pijnlijk zijn voor een homoseksueel als hij zich enkel kan identificeren met zo'n figuur...en dan daar ook nog commentaar op krijgen van hetero's. Het leven is wel degelijk oneerlijk als je het zo bekijkt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gerard Joling is inderdaad een beter argument tegen homosexualiteit.
als je de redenen niet geeft zullen het wel geen goede redenen zijnquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:22 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Je bewijst weer eens vol te zitten met vooroordelen, ik neem je het ook niet kwalijk. Ik weet van mezelf dat ik niet geïndoctrineerd bent, door niemand niet. Misschien ben ik Homofoob in de zin dat ik tegen Homoseksualiteit ben en tegen het verspreiden van Homoseksualiteit, maar daarvoor heb ik geldige redenen.
quote:Als mens en als moslim. Zelf gebruik ik hier natuurlijk geen Islamitische argumenten omdat die niet accepteerbaar zijn bij niet-gelovigen, dat is ook logisch toch? Daarom spreek ik uit Menselijk gedachtegoed, meer niet.
Jij kan het blijkbaar weten, je kijkt die bagger.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Juist, ben je net bezig om lekker geaccepteerd te worden, komt zo'n gierende relnicht elke dag zijn hoofd op de TV laten zien.
of je nu tegen een homo of hetero aandachtsgeile bn'er kijktquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Juist, ben je net bezig om lekker geaccepteerd te worden, komt zo'n gierende relnicht elke dag zijn hoofd op de TV laten zien.
Ach, hetero, bi, of homo, wat mij betreft zijn het allemaal flikkers.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:53 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
of je nu tegen een homo of hetero aandachtsgeile bn'er kijkt
of beter kijk er gewoon niet naar
ROFLMAOquote:Homosekualiteit verzwakt het menselijke ras, in het bijzonder de Nederlandse bevolking
Verder alles goed? Wat heb je net gedronken dat je zulke kolder uitslaat? Nou?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:14 schreef Marlan het volgende:
Ik kan er niet blij om worden, maar ben er ook niet rouwig om.
Homosekualiteit verzwakt het menselijke ras, in het bijzonder de Nederlandse bevolking die aan het krimpen is. Over 100 jaar is de Nederlander op sterven na de dood o.a door zulke homoseksuele invloeden.
Laten we vooral benadrukken dat homo's niet normaal zijn, maar hetero's de norm zijn. Hopelijk zijn we over 50 jaar dan nog niet uitgeroeid door andere volkeren die zich wel (enigzins) normaal gedragen.
Hoe lang bestaat homoseksualiteit al? Sinds het dierenrijk bestaat; precies. Weg met de gedachte dat de mens door homoseksualiteit uitsterftquote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:14 schreef Marlan het volgende:
Homosekualiteit verzwakt het menselijke ras, in het bijzonder de Nederlandse bevolking die aan het krimpen is. Over 100 jaar is de Nederlander op sterven na de dood o.a door zulke homoseksuele invloeden.
Laten we vooral benadrukken dat homo's niet normaal zijn, maar hetero's de norm zijn. Hopelijk zijn we over 50 jaar dan nog niet uitgeroeid door andere volkeren die zich wel (enigzins) normaal gedragen.
Er bestaat geen god. We moeten niet denken dat de Bijbel beschrijft wat er echt is gebeurd, want daar is geen bewijs voor.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:34 schreef ouderejongere het volgende:
Homo's willen geaccepteerd worden, maar ondertussen zijn ze zich constant aan het profileren als "anders". Homotolerantie moet niet doorslaan in homopromotie zoals dat nu gebeurt. Rot op uit mijn omgeving, doe thuis waar je zin in hebt, dan laat ik God over jullie oordelen.
Wat krijgen we straks? Necrofielen, pedofielen en gerontofielen die geaccepteerd willen worden?
Dus jij vergelijkt homo;s met pedo;s?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:34 schreef ouderejongere het volgende:
Homo's willen geaccepteerd worden, maar ondertussen zijn ze zich constant aan het profileren als "anders". Homotolerantie moet niet doorslaan in homopromotie zoals dat nu gebeurt. Rot op uit mijn omgeving, doe thuis waar je zin in hebt, dan laat ik God over jullie oordelen.
Wat krijgen we straks? Necrofielen, pedofielen en gerontofielen die geaccepteerd willen worden?
typefoutjesquote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:36 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Dus jij vergelijkt homo;s met pedo;s?
Ik weet niet waar jij leest dat homo's standaard een bepaald gedrag vertonen, maar volgens mij hebben de meeste wel door dat er gesproken wordt over de 'excentrieke' en 'iets meer extraverte' homomensen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:31 schreef DeLuna het volgende:
Overigens weten sommige mensen in dit topic (nog) niet dat homoseksualiteit en gedrag los van elkaar staan.
Homopromotie...alsof je er zegeltjes bij krijgt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:34 schreef ouderejongere het volgende:
Dat doet hij niet.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:36 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
homo, hetero en pedo zijn allemaal geaardheden, zijn dus prima te vergelijken. De een is alleen iets wenselijker dan de ander...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:36 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Nou, je kunt wel sparen voor een plek op een van de boten van de Unox Gaypride tm, mede mogelijk gemaakt door de ING Bank.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:38 schreef Semisane het volgende:
[..]
Homopromotie...alsof je er zegeltjes bij krijgt.
Maar vind jij geaardheid nou een keuze of een ziekte?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:36 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Zolang ze het lijk van mijn oma niet opgraven om er seks mee te hebben vind ik alles best, als ik het maar niet hoef te zien.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:40 schreef n00b13 het volgende:
[..]
homo, hetero en pedo zijn allemaal geaardheden, zijn dus prima te vergelijken. De een is alleen iets wenselijker dan de ander...
is pedofilie een ziekte? Ja? Dan is homofilie ook een ziekte, net als hetero zijn.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:41 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Maar vind jij geaardheid nou een keuze of een ziekte?
Waarom niet? Je wordt er heel tolerant van hoor.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:42 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Zolang ze het lijk van mijn oma niet opgraven om er seks mee te hebben vind ik alles best, als ik het maar niet hoef te zien.
Geen van beide.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:41 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Maar vind jij geaardheid nou een keuze of een ziekte?
Een zinnige discussie op fok is onmogelijk?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:43 schreef Elfletterig het volgende:
een zinnige discussie eigenlijk gewoon tijdverspilling is.
Het hoeft toch geen keuze en/of een ziekte te wezen? Je hebt ook nog de gezonde geaardheid.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:43 schreef n00b13 het volgende:
[..]
is pedofilie een ziekte? Ja? Dan is homofilie ook een ziekte, net als hetero zijn.
Klinkt gek om te zeggen dat homofilie een ziekte is, maar het is zeker geen keuze.
Ik vind promotie wel degelijk de juiste benaming. Begin middelbare school zitten leerlingen in een geestelijke en lichamelijke ontwikkelingsfase. Heel smerig van homo's om op die groep "voorlichting"te komen geven. Jongeren moeten zelf hun seksualiteit kunnen ontdekken, daar hebben ze niet de "hulp" van een gestoorde maniak bij nodig.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:43 schreef Elfletterig het volgende:
Het is best vermoeiend als mensen steeds met dezelfde uitgemolken 'argumenten' komen. Zou gauw het woord homoseksualiteit valt, komen ook weer de vergelijkingen met pedofilie. En ook steevast duiken er weer teksten op over 'besmetting' of 'promotie', alsof je vandaag je geaardheid kunt inruilen voor een andere.
Sommige mensen zijn zo vastgeroest in hun eigen kortzichtigheid en stompzinnigheid dat een zinnige discussie eigenlijk gewoon tijdverspilling is.
Hou jij je daar op jouw leeftijd nogsteeds mee bezig? Wat ongezond.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:52 schreef Wokkel het volgende:
Ik denk dat als ze twee geile lekker potjes neerzetten dat de boodschap een stuk beter aankomt.
Niet van die nichten met een snor.
Ik heb er speciaal een supersnel abo voor genomen!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:55 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
Hou jij je daar op jouw leeftijd nogsteeds mee bezig? Wat ongezond.
Het zal inderdaad een behoorlijke invloed hebben op de, in de embryonale fase bepaalde, seksuele voorkeur.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:48 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik vind promotie wel degelijk de juiste benaming. Begin middelbare school zitten leerlingen in een geestelijke en lichamelijke ontwikkelingsfase. Heel smerig van homo's om op die groep "voorlichting"te komen geven. Jongeren moeten zelf hun seksualiteit kunnen ontdekken, daar hebben ze niet de "hulp" van een gestoorde maniak bij nodig.
ik zeg het je, tijd voor pedofielen voor de klas. Als iedereen pedofiel is hebben we meteen een probleem minder.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:10 schreef Semisane het volgende:
[..]
Het zal inderdaad een behoorlijke invloed hebben op de, in de embryonale fase bepaalde, seksuele voorkeur.![]()
Wat een gemenerikken toch! Hoewel je misschien moet voorstellen er een soort duo-promotie van te maken...een gestoorde homo maniak naast een gestoorde reli maniak, lijkt me best geil om mee te maken.
Dan heb je ook minderjarige pedofielen! Dat is pas narcistisch!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:13 schreef n00b13 het volgende:
[..]
ik zeg het je, tijd voor pedofielen voor de klas. Als iedereen pedofiel is hebben we meteen een probleem minder.
Tja...we dachten nou eenmaal dat die primitieve barbaren wel zo leuk zouden passen bij die gestoorde maniakken van een homo's...wisten wij veel.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:16 schreef AryaMehr het volgende:
Dit krijg je ervan wanneer je je land vol laat stromen met primitieve barbaren die hun achterlijke cultuur met zich mee hebben gebracht.
Heb ik niet geschreven. Volgens mij zijn er op Fok! een paar subfora waar je prima kunt discussiëren. Daar hoort NWS ook bij, alleen duiken in sommige topics steeds dezelfde bekrompen geesten en trollen op.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:44 schreef Ulx het volgende:
Een zinnige discussie op fok is onmogelijk?
No shit, Sherlock.
Jongeren worden dag-in, dag-uit met heteroseksualiteit geconfronteerd, dus over een overdaad aan blootstelling aan homoseksualiteit hoeft niemand zich zorgen te maken. Verder laat je seksuele geaardheid zich niet beïnvloeden door een paar voorlichters die een uurtje op school langskomen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:48 schreef ouderejongere het volgende:
Ik vind promotie wel degelijk de juiste benaming. Begin middelbare school zitten leerlingen in een geestelijke en lichamelijke ontwikkelingsfase. Heel smerig van homo's om op die groep "voorlichting"te komen geven. Jongeren moeten zelf hun seksualiteit kunnen ontdekken, daar hebben ze niet de "hulp" van een gestoorde maniak bij nodig.
was Otis Redding uberhaupt homo???quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:20 schreef Semisane het volgende:
[..]
Otis Redding eigenlijk. Geen homo icoon, maar een stuk betere zanger.
Gewoon, omdat dat zo ter sprake kwam. Ik dacht, what the hell heeft die er mee te maken dan?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:26 schreef Semisane het volgende:
[..]
Zover ik weet niet...was dat de bedoeling dan?
Helemaal niks.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:28 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Gewoon, omdat dat zo ter sprake kwam. Ik dacht, what the hell heeft die er mee te maken dan?
1. Af en toe moet er ook ruimte zijn voor een beetje getrol en een grapje. Dat is evident aan het internet.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heb ik niet geschreven. Volgens mij zijn er op Fok! een paar subfora waar je prima kunt discussiëren. Daar hoort NWS ook bij, alleen duiken in sommige topics steeds dezelfde bekrompen geesten en trollen op.
[..]
Jongeren worden dag-in, dag-uit met heteroseksualiteit geconfronteerd, dus over een overdaad aan blootstelling aan homoseksualiteit hoeft niemand zich zorgen te maken. Verder laat je seksuele geaardheid zich niet beïnvloeden door een paar voorlichters die een uurtje op school langskomen.
Gewoon het mooiste nummer. Punt. Dus die post je. Punt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:36 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ja, maar het is wel een beetje "too obvious" als ik die ga posten natuurlijk.
Altijd maar weer die afwijzingen.quote:
Precies, het gaat hier niet om puber homofobie maar om pure haat door een bepaalde opvoeding en ook de minachting naar de leraren toe is niet te tolereren en moet keihard afgestraft worden, desnoods met werkkampen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:37 schreef Compatibel het volgende:
Volgens dit bericht valt dat toch nog tegen en blijven ze achterlijk.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:55 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Volgens dit bericht valt dat toch nog tegen en blijven ze achterlijk.
Maar ik als blanke, met joods-christelijke normen en waarden opgevoedde, doch nu atheistische heteroman heb ook best wel een pesthekel aan dat nichterige gedoe dat continu overal zichtbaar is.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:51 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Precies, het gaat hier niet om puber homofobie maar om pure haat door een bepaalde opvoeding en ook de minachting naar de leraren toe is niet te tolereren en moet keihard afgestraft worden, desnoods met werkkampen.
Zijn achterlijkheid, kan hij misschien wel niets aan doen en daarom worden ze gesteund door links die met deze kwestie nu wel in een spagaat zitten.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:35 schreef Fascination het volgende:
[..]
Wat een zin.![]()
![]()
En wat zijn die geldige redenen dan?
Bij ons was het onderdeel van biologie dat mensen daar in de les over kwamen vertellen. Of het nut had? Weinig, binnen een week werd er al weer volop gescholden tegen en over homo's. Maar het is wel goed om het een bespreekbaar onderwerp te maken, want dat is het lang niet bij iedereen. Tijdens de les was iedereen wel gewoon geïnteresseerd.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:29 schreef DeRakker. het volgende:
wordt nog een gezellig kamp dan!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar ik als blanke, met joods-christelijke normen en waarden opgevoedde, doch nu atheistische heteroman heb ook best wel een pesthekel aan dat nichterige gedoe dat continu overal zichtbaar is.
Moet ik nu ook een werkkamp in?
Ik weet nog wel dat toen ik op school had, er gasten waren die een soort spreekbeurt of presentatie hielden over homoseksualiteit en de conciërge hadden gevraagd om vragen te beantwoorden. (hij scheen homo te zijn) Maar ik kan me ook eigenlijk niet goed herinneren dat er zo werd gescholden tegen en over homo's, zowel er voor als er na niet. Werd eigenlijk niet zoveel over gesproken.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 23:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bij ons was het onderdeel van biologie dat mensen daar in de les over kwamen vertellen. Of het nut had? Nee, binnen een week werd er al weer volop gescholden tegen en over homo's.
Die heb ik ook nog nooit gesnapt...maar het zal wel iets pre-internet zijn of zo. Hoewel je tegenwoordig met de smartphones deze wiki er weer snel bij kan pakken.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 23:21 schreef Ulx het volgende:
Zouden die voorlichters eigenlijk ook de betekenis van de hanky code uitleggen?
Wat een onzin verkondig je hier toch. In de vierde klas kreeg ik ook bij maatschappijleer voorlichting van COC. In een uurtje werd kort wat achtergrondinformatie over homo-emancipatie gegeven en bestond de mogelijkheid om vragen te stellen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:34 schreef Ryon het volgende:
Nooit gehad. Nooit gemist.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 23:50 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Wat een onzin verkondig je hier toch. In de vierde klas kreeg ik ook bij maatschappijleer voorlichting van COC. In een uurtje werd kort wat achtergrondinformatie over homo-emancipatie gegeven en bestond de mogelijkheid om vragen te stellen.
Daarentegen kan ik wel begrijpen dat VMBO'ers wellicht meer puberaal gedragen. Het blijft onzinnig om te stellen dat het slechts te maken heeft met het vullen van subsidiepot. Zolang in dit land homoseksuelen niet vrijelijk hand in hand kunnen lopen in bepaalde buurten (of zelfs wonen), blijft voorlichting, ook al is het een uurtje, noodzakelijk. Homoseksualiteit moet genormaliseerd worden. Het is slechts een biologisch gegeven, meer niet. Een beschaafd land als Nederland dient homoseksuelen te beschermen tegen vijandigheid. Financieren van dit soort activiteiten hoort daar ook bij.
Dan hebben jouw ouders je goed opgevoed.quote:
Mijn ouders hebben mij nooit homovoorlichting gegeven hoor, en toch ben ik redelijk goed opgevoed.quote:Op zondag 5 februari 2012 00:29 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Dan hebben jouw ouders je goed opgevoed.
het enige dat ik geleerd heb is dat je iedereen met respect moet behandelen. Dat heeft niks met homo's te maken.quote:Op zondag 5 februari 2012 00:29 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Dan hebben jouw ouders je goed opgevoed.
Dan wil ik weleens weten welke menselijke argumenten jij dan precies in gedachten had, want op menselijk vlak zijn er maar bitter weinig redenen (zeg maar gerust geen) om zo'n aversie tegen homo's/lesbo's/bi's te hebben. Díe redenen die genoemd worden berusten praktisch altijd op vooroordelen die op hun beurt voortvloeien uit religieus-ideologische dogma's. Hoezo, "niet geïndoctrineerd"quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:22 schreef De_Ilias het volgende:
OMG, is het vmbo weer uitquote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:14 schreef Marlan het volgende:Ik kan er niet blij om worden, maar ben er ook niet rouwig om.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:34 schreef ouderejongere het volgende:
Ja hoor, tuuurlijkquote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:48 schreef ouderejongere het volgende:
Ik vind promotie wel degelijk de juiste benaming. Begin middelbare school zitten leerlingen in een geestelijke en lichamelijke ontwikkelingsfase. Heel smerig van homo's om op die groep "voorlichting" te komen geven. Jongeren moeten zelf hun seksualiteit kunnen ontdekken, daar hebben ze niet de "hulp" van een gestoorde maniak bij nodig.
Toch is de maatschappelijke werkelijkheid zo dat extreme gelovigen en andere randdebielen menen dat homoseksualiteit een ziekte is (in plaats van een biologisch gegeven). Het blijft belangrijk dat homoseksuelen op de middelbare school de mogelijkheid krijgen om een uurtje te discussiëren over dit onderwerp. Wie weet draagt het bij aan normalisering.quote:Op zondag 5 februari 2012 00:40 schreef n00b13 het volgende:
[..]
het enige dat ik geleerd heb is dat je iedereen met respect moet behandelen. Dat heeft niks met homo's te maken.
Daarom ben ik ook tegen homolessen. Je hebt je gewoon tegen iedereen te gedragen, al is het een pedofiel, een necrofiel, maakt niet uit.
Mijn ouders ook niet. Wel heb ik geleerd dat je mannen die verliefd op straat lopen niet in elkaar moet slaan of dat je bakstenen door het raam van een lesbisch stel moet gooien (lees: wees tegen niemand gewelddadig, tenzij zelfverdediging).quote:Op zondag 5 februari 2012 00:37 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben mij nooit homovoorlichting gegeven hoor, en toch ben ik redelijk goed opgevoed.
Beter reageer je niet op zulke idioten. Beter negeer je het.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:23 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Dan wil ik weleens weten welke menselijke argumenten jij dan precies in gedachten had, want op menselijk vlak zijn er maar bitter weinig redenen (zeg maar gerust geen) om zo'n aversie tegen homo's/lesbo's/bi's te hebben. Díe redenen die genoemd worden berusten praktisch altijd op vooroordelen die op hun beurt voortvloeien uit religieus-ideologische dogma's. Hoezo, "niet geïndoctrineerd"?
[..]
OMG, is het vmbo weer uit? Iemand moet hoognodig zn ego/trots/stoerheidsgevoel opzij zetten en eens wat meer lesjes biologie en maatschappijleer volgen ipv zn leven te verblowen of te verzuipen op een hangbankje met zn stoere matties; dat had de persoon kwestie begrepen dat dat niet mogelijk is, omdat homo's zich niet voortplanten en de eigenschap homofiel niet aan de volgende generatie doorgeven (tenzij IVF+draagmoeder, maar hoeveel procent kiest voor die optie???). Bovendien, een stagnerende bevolkingsaanwas in NL is prima te verklaren door de hoge welvaart en secularisering hier; mensen hoeven geen grote gezinnen meer te stichten voor de oude-dag-voorziening en om de kerken/synagoges/moskees gevuld te houden. Heb je heul geen anti-homo-rant voor nodig.
[..]![]()
![]()
![]()
Standaard relifundie-rethoriek. Wat is dat toch met domme moslims en christenen, dat ze er nog steeds mee op de proppen komen en blijkbaar denken dat dat stokpaardje van een drogreden nog niet tot op het bot ontleed is? Necrofilie en pedofilie zijn, in de praktijk gebracht, _géén_ zaken waarbij er geen sprake is van wederzijde wetenschap en instemming van handelingsbekwame personen. Alleen op basis daarvan is het gotspe om homofilie daarbij te plaatsen.
[..]
Ja hoor, tuuurlijk. Alsof die ene homo die even een paar uurtjes zn praatje komt houden er voor kan zorgen dat de onzekere "muurbloempjes" en "sukkeltjes" voorgoed homo of pot worden. Hoeveel homo's hebben er wel niet geprobeerd om, al dan niet onder peer-groepsdruk c.q. sociaal-politiek correcte dogma's, tegen beter weten in als hetero door het leven te gaan? Uiteindelijk eindigen ze allemaal als partner in een homostel of als single omdat moeder de vrouw er met de kinderen vandoor is gegaan omdat vrouwlief ander het homo-dubbelleven van manlief is gekomen.
Grappig trouwens dat je nu homo's van ideologisch fanatisme/fundamentalisme beschuldigd, terwijl gristenen en moslims vandaag de dag er het patent op hebben. "Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen"; mss wordt het eens tijd dat die reli's zich daar eens gaan houden.
Ach, het is ook wel eens leuk om dat slag idioten even lekker op de kast te jagen door ze met fatsoenlijke argumenten om de oren te slaan. Weten ze gelijk dat de rest ook weet dat ze al trollend onzin proberen te verkopen.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:27 schreef Gewetensvol het volgende:
Beter reageer je niet op zulke idioten. Beter negeer je het.
Ik zag ooit een poster van MTV met de tekst: If Elvis was still alive, he'd be dead by now.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:00 schreef Marlan het volgende:
Ik heb de indruk dat homoseksualiteit in de Westerse wereld voornamelijk een modeverschijnsel is. Er zijn natuurlijk wel een paar echte homo''s, maar ik krijg de indruk dat er heel wat heteroseksuelen gepusht worden om met hezelfde geslacht aan te leggen, omdat dat tegenwoordig 'in', maar die zich eigenlijk niet écht tot hetzelfde geslacht aangetrokken voelen. Ze doen het omdat ze in een hoekje worden gedreven door virulente gaypropaganda. Deze voorlichters zijn hier een goed voorbeeld van.
Ten eerste is de Nederlandse bevolking niet aan het krimpen. Dat is een aantoonbaar onjuiste opmerking. Verder worden mensen niet homo door invloeden: minstens 90 procent van de populatie is hetero. En dat zegt trouwens nog niks over de vraag of ze zich voortplanten. Genoeg hetero's die zich niet voortplanten, ook genoeg homo's die dat wél doen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:14 schreef Marlan het volgende:
Ik heb geen homo-voorlichting gehad; niet door mijn ouders en ook niet op school. Ik ben gewoon opgevoed; iets dat er tegenwoordig nog wel eens aan ontbreekt. Als iets een modeverschijnsel is, is dat kinderen niet meer worden opgevoed.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:27 schreef Gewetensvol het volgende:
Mijn ouders ook niet. Wel heb ik geleerd dat je mannen die verliefd op straat lopen niet in elkaar moet slaan of dat je bakstenen door het raam van een lesbisch stel moet gooien (lees: wees tegen niemand gewelddadig, tenzij zelfverdediging).
Klopt, heb je gelijk in, echter dat standpunt van jou over gezag vind ik ook bedenkelijk hoor. Dat haal je er bij, maar is niet van toepassing. Toen iedereen nog respect toonde voor gezag, een tijdperk waar jij zo naar verlangt, zaten alle homo's nog in de kast en werd het verschijnsel ontkend.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:43 schreef Elfletterig het volgende:
Het is best vermoeiend als mensen steeds met dezelfde uitgemolken 'argumenten' komen. Zou gauw het woord homoseksualiteit valt, komen ook weer de vergelijkingen met pedofilie. En ook steevast duiken er weer teksten op over 'besmetting' of 'promotie', alsof je vandaag je geaardheid kunt inruilen voor een andere.
Sommige mensen zijn zo vastgeroest in hun eigen kortzichtigheid en stompzinnigheid dat een zinnige discussie eigenlijk gewoon tijdverspilling is.
Wat een achterlijke reactie is dit. Ironisch ook in een topic over tolerantie. Er is feitelijk geen enkel verschil tussen jou en diegene waar je tegen spreekt. Beiden proberen mensen in hokjes te stoppen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik verwijs je nog even naar een passage uit het nieuwsartikel in de OP:quote:Op zondag 5 februari 2012 12:22 schreef Ryan3 het volgende:
Klopt, heb je gelijk in, echter dat standpunt van jou over gezag vind ik ook bedenkelijk hoor. Dat haal je er bij, maar is niet van toepassing. Toen iedereen nog respect toonde voor gezag, een tijdperk waar jij zo naar verlangt, zaten alle homo's nog in de kast en werd het verschijnsel ontkend.
Ik leg dus meer accent op dat aspect dan op het feit dat het homo-voorlichting betreft. Verder hebben de afname aan respect voor gezag en de toegenomen acceptatie van homoseksualiteit niks met elkaar te maken. Evenmin wil ik terug in de tijd; ik wil alleen dat kinderen weer een tandje harder en strenger worden opgevoed dan tegenwoordig gebeurt. Let wel: het zijn de ouders die hier falen. Die leveren dit 'product' af.quote:Het is volgens Rueck representatief voor een trend. 'Ik weet dat er een toename is van geweld en discriminatie tegenover homo's. Maar ook wordt gezag steeds slechter geaccepteerd. In sommige klassen heerst een totaal gebrek aan discipline. Als een leraar er dan wat van roept, reageren de leerlingen helemaal niet. Ik ben blij dat ik niet zelf in het onderwijs zit.'
De volledige post was direct en dus persoonlijk aan De_Ilias gericht; niks hokjes dus. Slechts één bijzin zou je wat algemener kunnen opvatten. De zogenaamde religie van vrede hanteert een boek dat vol staat met haat. Feit, geen mening. Mede op basis daarvan wordt ook homoseksualiteit verafschuwd en in streng-islamitische landen (waar de islam tot wet is verheven) staat er dan ook de doodstraf op.quote:Op zondag 5 februari 2012 12:24 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een achterlijke reactie is dit. Ironisch ook in een topic over tolerantie. Er is feitelijk geen enkel verschil tussen jou en diegene waar je tegen spreekt. Beiden proberen mensen in hokjes te stoppen.
dit zeg ik ook jaren als het gaat om geweld en diverse delicten waar ze vaak het geloof de schuld van geven of achter geloof schuil gaan houden.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:20 schreef Elfletterig het volgende:
Waarbij we dan ook nog eens moeten vaststellen dat homoseksualiteit is aangeboren, terwijl religie is aangeleerd. Het moet niet veel gekker en schever worden.
Zoals geschiedenisleraren door hun leerlingen altijd volledig de gelegenheid wordt geboden om over de holocaust te vertellen op met name scholen in de grote steden...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:29 schreef DeRakker. het volgende:
Wil je effect hebben qua respect voor je medemens ,dus juist ook uitleggen dat liefde ook van man op man of vrouw op vrouw kan slaan en dat dit hetzelfde is als hetere zijn en geen ziekte), moet je juist al bij de kleuterschool beginnen. Je hoeft het niet meteen over seks te hebben, en vooral niets opleggen, maar wel op een kinderlijke manier uitleggen dat het gewoon is. Dat het geen ziekte is, want misschien doen de ouders of omgeving van hatende kinderen dit ook al vanaf heel klein (ze komen er niet vanzelf op neem ik aan). Dus wees ze voor zeg maar. Niet opdringen, maar uitleggen dus.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Inderdaad, homo's behoren speciale privileges te hebben. Homo's hoeven niet gemodereerd te worden. Het is toch geen 1943 meer?quote:Op zondag 5 februari 2012 13:35 schreef Voorschrift het volgende:
Zeg NWS mods, flikker eens een heel eind op met het constant verwijderen en noten van reacties hier in dit subforum. Ik geef gewoon aan dat de meeste users hier totaal achterlijk uit hun nek lullen t.o.v. homoseksualiteit en ik zeg dat als homo, als dan meteen dat wordt weggehaald ben je wat mij betreft kleinzielig ziekelijk bezig, nou heb ik al lang het respect verloren voor de moderatie hier maar dit slaat dus echt weer alles.
Er mag hier gewoon gezegd worden dat ik een bedreiging ben voor het Nederlands ras, ziek ben, er wordt begrip getoond voor de homohaat in dit topic maar als ik zeg dat dat achterlijk is wordt mijn reactie verwijderd? Steek het even lekker in je hol, FUCK YOU.
Ja zie je die roze driehoek niet op m'n borst?quote:Op zondag 5 februari 2012 13:42 schreef Picchia het volgende:
[..]
Inderdaad, homo's behoren speciale privileges te hebben. Homo's hoeven niet gemodereerd te worden. Het is toch geen 1943 meer?
Je kunt doen alsof men hier op het forum achterlijk is en men je reactie niet begrijpt, maar uiteindelijk is het zo dat je reactie niet gericht was op De_Ilias, maar meer op de Islam en daarmee per definitie de moslim in het algemeen. Dat jij van mening bent dat de Islam gebaseerd is op haat of een boek hanteert dat vol staat met haat, is geen feit, doch een mening. Dat jij ervan uitgaat dat jouw mening een feit is, laat al zien wat voor uitgangspunt jij hebt als je een discussie met een ander aangaat. Afgezien van het voorgaande is het verafschuwen van homoseksualiteit een mening die prima past in een democratische rechtsstaat. Net als het verafschuwen van moslims, de islam, een zwarte medemens of wat dan ook prima mogelijk is in een democratische rechtsstaat. Het behoort tot het principe van vrijheid (van meningsuiting). Hiernaar handelen is daarentegen iets wat niet niet mag. Dat is een enorm belangrijk onderscheid.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:20 schreef Elfletterig het volgende:
De volledige post was direct en dus persoonlijk aan De_Ilias gericht; niks hokjes dus. Slechts één bijzin zou je wat algemener kunnen opvatten. De zogenaamde religie van vrede hanteert een boek dat vol staat met haat. Feit, geen mening. Mede op basis daarvan wordt ook homoseksualiteit verafschuwd en in streng-islamitische landen (waar de islam tot wet is verheven) staat er dan ook de doodstraf op.
Inderdaad, het zegt dat mijn vermogen tot begrijpend lezen uitstekend is. Daar jij de reactie van De_Ilias gebruikt om nog even een sneer naar de Islam te plaatsen. Uiteraard mag je dat doen, vrijelijk, maar doe dan ook niet alsof jij de nuance zelf bent.quote:Zelfs een kind van 6 jaar kan in de reacties van De_Ilias nog een conservatieve, orthodoxe (en nogal doorgeslagen) moslim herkennen. Dat jij dat kennelijk niet kunt en dat je niet in staat bent om te zien dat mijn post nagenoeg volledig direct aan De_Ilias was gericht, zegt veel over jouw vermogen tot begrijpend lezen.
Dit topic gaat wel degelijk over tolerantie. Het doel van de voorlichting is namelijk ook een vorm van begrip en derhalve tolerantie voor de homomedemens te creëren. Overigens ben je net zo dogmatisch bezig als De_Ilias, pijnlijk is echter dat je het zelf helaas nog niet door hebt.quote:Verder gaat dit topic niet over tolerantie, maar over wangedrag van groepen leerlingen op school. En de verschillen tussen mij en degene tegen wie ik sprak, zijn (gelukkig) levensgroot. Al is het alleen al omdat ik zelfstandig over dingen nadenk, een standpunt vorm en dat ook bijstel als dat nodig is. Figuren als De_Ilias zijn compleet vastgeroest in hun religie; dat zie je aan elke reactie van hem op dit forum.
Dat recht heeft hij wel degelijk, alleen zou dat hypocriet zijn. Ten aanzien van het onderscheid dat je maakt tussen " aangeboren " en " aangeleerd ", in de praktijk is dat van ondergeschikt belang. Zeker als wij het hebben over de grondrechten.quote:Tot slot heeft iemand die zo generaliserend en misprijzend over homo's spreekt, geen enkel recht om te klagen als hij zelf door anderen in een bepaald hokje wordt gestopt. Waarbij we dan ook nog eens moeten vaststellen dat homoseksualiteit is aangeboren, terwijl religie is aangeleerd. Het moet niet veel gekker en schever worden.
zet hem dan even een jaar in de gevangenis met een homoquote:Op zondag 5 februari 2012 13:56 schreef Picchia het volgende:
Hetgeen waarover in de OP geklaagd wordt is allang strafbaar met breed gedragen wetgeving. Pleur dat 15-jarige kutkind de gevangenis in en hij zeurt de komende tijd niet meer over homo's.
Ik vind je borsten nogal tegenvallen.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja zie je die roze driehoek niet op m'n borst?
Geef het wat tijd.quote:
Ik vond het als in-de-kast-zittende-homo op de middelbare school anders maar al te fijn dat die "voorlichting" er kwam. Was de eerste keer in mijn leven dat ik "andere homo's" zag. Dus als het voor de rest van de pubers niks uitmaakt, betekent het niet dat het helemaal zonder voordelen is.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:32 schreef n00b13 het volgende:
[..]
2. Je hebt gelijk, maar ik vraag me af of je als 14-jarige je mening laat beinvloeden door een paar voorlichters. Het gaat om het effect op de lange termijn. Je moet je daarin niet richten op pubers.
Hij wordt steeds mooier: eerst interpreteer je een persoonlijke reactie van mij richting De_Ilias als een aanval op de islam, vervolgens leg ik je nogmaals uit dat het persoonlijk aan hem was gericht en nu doe je doodleuk nogmaals hetzelfde: ik richt mijn reactie aan JOU, ik wijs erop dat JIJ niet goed leest en dat JIJ het niet snapt, maar je komt op de proppen met een "men"... Wat nou men?!quote:Op zondag 5 februari 2012 13:47 schreef Mutant01 het volgende:
Je kunt doen alsof men hier op het forum achterlijk is en men je reactie niet begrijpt, maar uiteindelijk is het zo dat je reactie niet gericht was op De_Ilias, maar meer op de Islam en daarmee per definitie de moslim in het algemeen.
Sorry, maar je leest echt niet goed. Ik schreef namelijk expliciet: feit, geen mening. Dat er in de koran talloze haatdragende passages staan, is een feit. Ik zal het nog een keertje vet maken, zodat jij (ja ik heb het tegen jou), het snapt. Ik ga er dus niet vanuit dat mijn mening een feit is, ik benoem een feit dat een feit is.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:47 schreef Mutant01 het volgende:
Dat jij van mening bent dat de Islam gebaseerd is op haat of een boek hanteert dat vol staat met haat, is geen feit, doch een mening. Dat jij ervan uitgaat dat jouw mening een feit is, laat al zien wat voor uitgangspunt jij hebt als je een discussie met een ander aangaat.
Het verafschuwen van de zwarte medemens of van homoseksualiteit is van een andere orde dan het verafschuwen van mensen om hun religie. Ik keur dat laatste allerminst goed, laat dat duidelijk zijn. Maar zwarte mensen kunnen hun huidskleur niet veranderen, evenmin als dat homo's hun seksuele geaardheid kunnen veranderen. Moslims of christenen, daarentegen, kunnen vandaag nog hun religie terzijde schuiven, voor een andere inruilen of atheïst worden. De vergelijking gaat dus mank. En het wordt pas helemaal bizar wanneer gelovige mensen (die dus zelf voor een religie kiezen) kritiek gaan uiten (of zelfs erger dan dat) richting mensen die hun huidskleur / geaardheid niet kunnen veranderen. Dat soort hypocrisie mag best aan de kaak worden gesteld.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:47 schreef Mutant01 het volgende:
Afgezien van het voorgaande is het verafschuwen van homoseksualiteit een mening die prima past in een democratische rechtsstaat. Net als het verafschuwen van moslims, de islam, een zwarte medemens of wat dan ook prima mogelijk is in een democratische rechtsstaat. Het behoort tot het principe van vrijheid (van meningsuiting). Hiernaar handelen is daarentegen iets wat niet niet mag. Dat is een enorm belangrijk onderscheid.
In mijn reactie - direct gericht aan De_Ilias - deel ik een sneer uit naar de islam. Maar gelukkig is daar 'broeder' Mutant01 die zich (eigenlijk totaal onnodig) in het gesprek mengt, om even weer de suggestie te wekken dat de islam toch echt best wel meevalt. Ik ben doorgaans erg genuanceerd; mensen die mij persoonlijk kennen, zullen dat beamen. Maar het is knap lastig om genuanceerd te blijven als je de religieuze bullshit van figuren als De_Ilias leest.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:47 schreef Mutant01 het volgende:
Inderdaad, het zegt dat mijn vermogen tot begrijpend lezen uitstekend is. Daar jij de reactie van De_Ilias gebruikt om nog even een sneer naar de Islam te plaatsen. Uiteraard mag je dat doen, vrijelijk, maar doe dan ook niet alsof jij de nuance zelf bent.
Ik hanteer geen dogma's en ik hanteer ook niet één of ander boek waar ik mijn opvattingen uit haal, zonder verder zelf nog na te denken. Ik observeer, signaleer en ik verdiep me in de wereld om me heen. Daarom weet ik bijvoorbeeld hoe erbarmelijk slecht het is gesteld met mensenrechten in landen waar de islam de dienst uitmaakt. Dus als figuren als De_Ilias vanuit dergelijk gedachtegoed in dit soort topics opduiken om homo's te verketteren, ben ik driedubbel waakzaam. En ja, ze krijgen de wind keihard van voren. Wat dacht je nou? Dat ik een beetje lief en aardig ga zitten doen naar dat soort homofobe, orthodox-gelovigen?quote:Op zondag 5 februari 2012 13:47 schreef Mutant01 het volgende:
Dit topic gaat wel degelijk over tolerantie. Het doel van de voorlichting is namelijk ook een vorm van begrip en derhalve tolerantie voor de homomedemens te creëren. Overigens ben je net zo dogmatisch bezig als De_Ilias, pijnlijk is echter dat je het zelf helaas nog niet door hebt.
Wie kaatst kan de bal verwachten. Het zielige gepiep over "ik word in een hoekje gestopt" is simpelweg absurd, wetende dat de persoon in kwestie zelf voortdurend homo's stigmatiseert en verkettert. Dat gelovigen helaas nog steeds zo veel rechten hebben, is mij een doorn in het oog. Ze hebben veel meer rechten dan niet-gelovigen. Ze mogen ongestraft van alles roepen, opdringen, enzovoort. Dat terwijl religie niet is aangeboren, terwijl zaken als ras, geslacht, seksuele geaardheid en huidskleur dat wél zijn. Het is eigenlijk van de zotte dat religie met dergelijke zaken wordt gelijkgesteld, temeer als je bedenkt hoe discriminerend religie zelf is.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:47 schreef Mutant01 het volgende:
Dat recht heeft hij wel degelijk, alleen zou dat hypocriet zijn. Ten aanzien van het onderscheid dat je maakt tussen " aangeboren " en " aangeleerd ", in de praktijk is dat van ondergeschikt belang. Zeker als wij het hebben over de grondrechten.
Hij wordt inderdaad steeds mooier. De reactie was alles behalve persoonlijk gezien de sneer (die jij zelf nota bene in je reactie hiervoor erkent, naar de Islam (en daarmee de moslims). Het is niet geheel vreemd dat je, uit een soort van zelfverdediging, het er maar op gooit dat "de ander het niet snapt", maar uit je reactie viel voor eenieder voldoende af te leiden waar je met de discussie heen wilde gaan.quote:Op zondag 5 februari 2012 14:15 schreef Elfletterig het volgende:
Hij wordt steeds mooier: eerst interpreteer je een persoonlijke reactie van mij richting De_Ilias als een aanval op de islam, vervolgens leg ik je nogmaals uit dat het persoonlijk aan hem was gericht en nu doe je doodleuk nogmaals hetzelfde: ik richt mijn reactie aan JOU, ik wijs erop dat JIJ niet goed leest en dat JIJ het niet snapt, maar je komt op de proppen met een "men"... Wat nou men?!
Dat is niet wat je stelde, je stelde vrij subtiel dat de Islam juist op die passages gebaseerd is en dat dat dus een onderdeel van het feit is. Dat is niet zo, dat is een mening. Het feit dat er bepaalde historische gebeurtenissen omschreven en beschreven worden, feitelijk zoals in een geschiedenisboek, maakt niet dat de ideologie daarop gebaseerd is. Dat is een lastig onderscheid voor mensen met een tunnelvisie.quote:Sorry, maar je leest echt niet goed. Ik schreef namelijk expliciet: feit, geen mening. Dat er in de koran talloze haatdragende passages staan, is een feit. Ik zal het nog een keertje vet maken, zodat jij (ja ik heb het tegen jou), het snapt. Ik ga er dus niet vanuit dat mijn mening een feit is, ik benoem een feit dat een feit is.
Het is natuurlijk volstrekte nonsens wat je hier verkondigd. Het zijn grondrechten die allen van enorm groot belang zijn. Dat JIJ daar heel hypocriet een soort van hiërarchie in poogt te creëren, puur uit eigenbelang overigens, omdat je anders zelf buiten de boot valt - moet je geheel zelf weten. Het argument dat je aanhaalt, dat "iemand namelijk van mening of geloof kan veranderen" - en daardoor het grondrecht minder belangrijk zou zijn is te infantiel voor woorden. Je kan immers ook je huid bleken.quote:Het verafschuwen van de zwarte medemens of van homoseksualiteit is van een andere orde dan het verafschuwen van mensen om hun religie. Ik keur dat laatste allerminst goed, laat dat duidelijk zijn. Maar zwarte mensen kunnen hun huidskleur niet veranderen, evenmin als dat homo's hun seksuele geaardheid kunnen veranderen. Moslims of christenen, daarentegen, kunnen vandaag nog hun religie terzijde schuiven, voor een andere inruilen of atheïst worden. De vergelijking gaat dus mank. En het wordt pas helemaal bizar wanneer gelovige mensen (die dus zelf voor een religie kiezen) kritiek gaan uiten (of zelfs erger dan dat) richting mensen die hun huidskleur / geaardheid niet kunnen veranderen. Dat soort hypocrisie mag best aan de kaak worden gesteld.
Dank dat je het wederom erkent inderdaad. Het was dus alles behalve een "persoonlijke reactie". En verder hoef ik geen suggestie te wekken dat het "met de Islam toch best wel meevalt'', immers ik ben niet (zoals jij) op een soort van missie om andere mensen te bekeren middels allerlei valse feiten. Daar waar je ooit eens genuanceerd was, is dat volledig verdwenen - en ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat heeft opgemerkt. Zodra het gaat om religieuze aangelegenheden, verval je net als een De_ilias in dogmatisch gewauwel.quote:In mijn reactie - direct gericht aan De_Ilias - deel ik een sneer uit naar de islam. Maar gelukkig is daar 'broeder' Mutant01 die zich (eigenlijk totaal onnodig) in het gesprek mengt, om even weer de suggestie te wekken dat de islam toch echt best wel meevalt. Ik ben doorgaans erg genuanceerd; mensen die mij persoonlijk kennen, zullen dat beamen. Maar het is knap lastig om genuanceerd te blijven als je de religieuze bullshit van figuren als De_Ilias leest.
Een persoon kan zich prima verdiepen in de wereld, observeren en signaleren en alsnog dogmatisch blijven. Dat zit doorgaans in de aard van ''t beestje. Observatie en/of verdiepen kan je namelijk altijd doen ter bevestiging of ter bekrachtiging van iets. Het vindt bijna nooit plaats in een soort van onafhankelijke setting. Zo had je ook kunnen zien dat in landen waar volgens jouw de Islam de dienst uit maakt, feitelijk de Islam helemaal niet de dienst uitmaakt.quote:Ik hanteer geen dogma's en ik hanteer ook niet één of ander boek waar ik mijn opvattingen uit haal, zonder verder zelf nog na te denken. Ik observeer, signaleer en ik verdiep me in de wereld om me heen. Daarom weet ik bijvoorbeeld hoe erbarmelijk slecht het is gesteld met mensenrechten in landen waar de islam de dienst uitmaakt. Dus als figuren als De_Ilias vanuit dergelijk gedachtegoed in dit soort topics opduiken om homo's te verketteren, ben ik driedubbel waakzaam. En ja, ze krijgen de wind keihard van voren. Wat dacht je nou? Dat ik een beetje lief en aardig ga zitten doen naar dat soort homofobe, orthodox-gelovigen?
Het verstoren van de voorlichting hangt samen met het al dan niet tolereren van het onderwerp.quote:Het topic gaat niet over de voorlichting zelf, maar over het verstoren ervan.
I rest my case.quote:Wie kaatst kan de bal verwachten. Het zielige gepiep over "ik word in een hoekje gestopt" is simpelweg absurd, wetende dat de persoon in kwestie zelf voortdurend homo's stigmatiseert en verkettert. Dat gelovigen helaas nog steeds zo veel rechten hebben, is mij een doorn in het oog. Ze hebben veel meer rechten dan niet-gelovigen. Ze mogen ongestraft van alles roepen, opdringen, enzovoort. Dat terwijl religie niet is aangeboren, terwijl zaken als ras, geslacht, seksuele geaardheid en huidskleur dat wél zijn. Het is eigenlijk van de zotte dat religie met dergelijke zaken wordt gelijkgesteld, temeer als je bedenkt hoe discriminerend religie zelf is.
Ik denk dat je deze eens moet gaan spiegelen. Hoe zou jij het vinden wanneer je geloofsgenoten zo werden bedreigd en bespot? Een geloof is een keuze.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:48 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Vind je die laatste klacht onterecht dan ? Dat gelovigen op grond van hun religie meer rechten hebben dan niet-gelovigen op grond van hun levensfilosofie is mij ook een doorn in het oog. De ene groep is niet meer of minder dan de ander.quote:
Jazeker. Ik heb niet meer recht dan een MisterSqueaky. Dat kan je nu al vertellen namelijk. Wat mag ik, wat jij niet mag?quote:Op zondag 5 februari 2012 15:14 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Vind je die laatste klacht onterecht dan ? Dat gelovigen op grond van hun religie meer rechten hebben dan niet-gelovigen op grond van hun levensfilosofie is mij ook een doorn in het oog. De ene groep is niet meer of minder dan de ander.
Op basis van de cijfers mbt huwelijken en echtscheidingen van de afgelopen 10 jaar lijkt het idd zo te zijn dat homohuwelijken aanzienlijk stabieler zijn - het percentage echtscheidingen ligt daar fors lager dan bij de heterohuwelijken.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:12 schreef paddy het volgende:
Ik denk zelfs dat er tussen homostellen meer homogame stellen zitten dan tussen de heteroseksuelen.
Een dier onverdoofd slachten (alleen Joden en Moslims mogen dat volgens de wet, al probeert de pvdd dat zoals je vast hebt meegekregen te veranderen). Discriminerende uitspraken doen over bepaalde bevolkingsgroepen, zolang je er nadrukkelijk bij aangeeft dat je dat uit naam van je religie doet. Als je een Moslimvrouw of Jood zou zijn mag je een hoofddeksel dragen in de klas of op je werk, ook als de regels dat verbieden. Als ambtenaar werk weigeren "om morele redenen", waar een niet gelovige daar om wordt ontslagen. Je kan in aanmerking komen voor belastingvoordelen als je een kerk opzet, die een niet-religieus gemeenschapshuis niet kan krijgen. Zomaar een greep - ik kan er vast nog een paar 100 bij vindenquote:Op zondag 5 februari 2012 15:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jazeker. Ik heb niet meer recht dan een MisterSqueaky. Dat kan je nu al vertellen namelijk. Wat mag ik, wat jij niet mag?
Waaruit blijkt dat alleen joden en moslims dit volgens de wet zouden mogen? Daarnaast is het zo dar dergelijke vergunningen gewoon aan slachterijen worden gegeven, niet private personen. Ik mag het niet, net zoals jij het niet mag.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
Een dier onverdoofd slachten (alleen Joden en Moslims mogen dat volgens de wet, al probeert de pvdd dat zoals je vast hebt meegekregen te veranderen).
Dat is onzin. Ik mag geen discriminerende uitspraak doen, ook al zeg ik nadrukkelijk dat ik dat uit naam van mijn religie doe. Wel is er veel vrijheid als het gaat om het maatschappelijke discours, denk aan een Wilders. Ik mag het in de regel niet, net als jij het in de regel niet mag.quote:Discriminerende uitspraken doen over bepaalde bevolkingsgroepen, zolang je er nadrukkelijk bij aangeeft dat je dat uit naam van je religie doet.
Dat klopt niet. Dat het door scholen doorgaans (niet altijd) wordt toegestaan, is meer een vorm van coulance. Het heeft niets met meer of minder rechten te maken. Ook hier geldt - in de regel mag ik het niet, net als jij het niet mag - tenzij de instituten zelf ervoor kiezen om onderscheid te maken.quote:Als je een Moslimvrouw of Jood zou zijn mag je een hoofddeksel dragen in de klas of op je werk, ook als de regels dat verbieden.
Kan je aantonen dat dit in gelijke gevallen is gebeurd? Zo nee, wederom een lege huls.quote:Als ambtenaar werk weigeren "om morele redenen", waar een niet gelovige daar om wordt ontslagen.
Je kan ook een BV opzetten, om zo belastingvoordeel te behalen of een stichting. Nog afgezien van de vraag wat nu volgens jou maakt dat een private burger dus "meer recht zou hebben". De belastingvoordelen gelden dan namelijk niet voor de religieuze zelf. Ik ben namelijk geen kerk.quote:Je kan in aanmerking komen voor belastingvoordelen als je een kerk opzet, die een niet-religieus gemeenschapshuis niet kan krijgen. Zomaar een greep - ik kan er vast nog een paar 100 bij vinden
Ik ben wel eens gevraagd dit werk te gaan doen door wat mensen binnen het COC, maar heb ook bedankt ervoor, geloof ook niet dat mij voor de klas zetten ook maar enigszins gaat helpen. Bespaar mezelf dan ook liever dat leed. Ik heb enorm veel respect voor de mensen die er wel heilig in geloven, maar ik ben niet van mening dat je 15 jarigen met een uurtjes les kan omvormen, je kan enkel zelf beduusd thuis komen na die discours.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:31 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Ik herken mezelf helaas in deze kinderen.Ik ben ook zo geweest tijdens een voorlichting drie jaar geleden (helaas) maar ik vermoed dat voorlichtingen niet gaan helpen.
Ik eigenlijk ook niet en ik zit nu al 3 pagina's lang te twijfelen of ik me in deze discussie moet gaan mengen of niet, waar hier en daar de haat er vanaf druipt en elders er weer voor en over homo's wordt gesproken alsof jullie van dichtbij weten wat er door mn hersens heengaat, het is eigenlijk te triest voor woorden...quote:
Homo's hoeven van mijn part ook helemaal niet omarmd te worden door iedereen, laat ieder het zijne erover denken dat is wat mij betreft goed genoeg. Alleen het in elkaar meppen, pleiten voor onze dood of wegtreiteren gaat me veel te ver, dat doe ik toch ook niet bij anderen?quote:Op zondag 5 februari 2012 15:35 schreef n00b13 het volgende:
Sowieso is het een probleem dat, blijkbaar, veel dieper ligt in de samenleving dan jeugdige onbezonnenheid.
Ik heb ook veel respect voor de mensen die dat doen want, echt waar, soms denk ik nog wel eens aan die les en voel ik me nu nog steeds schuldig.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben wel eens gevraagd dit werk te gaan doen door wat mensen binnen het COC, maar heb ook bedankt ervoor, geloof ook niet dat mij voor de klas zetten ook maar enigszins gaat helpen. Bespaar mezelf dan ook liever dat leed. Ik heb enorm veel respect voor de mensen die er wel heilig in geloven, maar ik ben niet van mening dat je 15 jarigen met een uurtjes les kan omvormen, je kan enkel zelf beduusd thuis komen na die discours.
Dat kan, en zal dan wel terecht zijn, maar goed je hebt een andere mening nu klaarblijkelijk dus wees er blij mee zou ik zeggen. Iedereen heeft wel z'n periode's waarin hij/zij zich wat anders uit en anders over zaken denkt, zal de laatste zijn die dat tegen je houdt en ik denk dat jouw voorlichter er weinig anders over zal denken. Hij zal ook geen hoogstaand applaus verwacht hebben me dunkt.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:39 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Ik heb ook veel respect voor de mensen die dat doen want, echt waar, soms denk ik nog wel eens aan die les en voel ik me nu nog steeds schuldig.
De letterlijke tekst van de wet. Zoek maar op - wet op het dierenwelzijn.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat alleen joden en moslims dit volgens de wet zouden mogen?
Uitspraken die Wilders doet mag ik als niet- politicus niet doen zonder op zijn minst een boete tegemoet te kunnen zien- daar was de rechtbank duidelijk over. Omgekeerd mag een willekeurige gelovige uitspraken doen die aanzienlijk haatdragender dan die van Wilders zijn als dat in zijn of haar heilige boek staat.quote:Dat is onzin. Ik mag geen discriminerende uitspraak doen, ook al zeg ik nadrukkelijk dat ik dat uit naam van mijn religie doe. Wel is er veel vrijheid als het gaat om het maatschappelijke discours, denk aan een Wilders.
Je hebt de rechterlijke uitspraken in deze gemist neem ik aan ?quote:Dat klopt niet. Dat het door scholen doorgaans (niet altijd) wordt toegestaan, is meer een vorm van coulance. Het heeft niets met meer of minder rechten te maken.
En de hele discussie over weigerambtenaren ook ? Volg eens wat meer nieuws.quote:Kan je aantonen dat dit in gelijke gevallen is gebeurd? Zo nee, wederom een lege huls.
Concededquote:Je kan ook een BV opzetten, om zo belastingvoordeel te behalen of een stichting. Nog afgezien van de vraag wat nu volgens jou maakt dat een private burger dus "meer recht zou hebben". De belastingvoordelen gelden dan namelijk niet voor de religieuze zelf. Ik ben namelijk geen kerk.
Wat een onzin. Iedereen verdient het toch gewaardeerd te worden, het maakt niet uit wat zijn seksuele voorkeur is. Zelfde als met Pedofilie. Normale pedofielen doen niks verkeerd, die mensen verdienen onze waardering, ons respect, maar nee, dat kan niet in nederland, waar ouders al over de rooie schieten als je al naar hun kroost kijkt.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Homo's hoeven van mijn part ook helemaal niet omarmd te worden door iedereen, laat ieder het zijne erover denken dat is wat mij betreft goed genoeg. Alleen het in elkaar meppen, pleiten voor onze dood of wegtreiteren gaat me veel te ver, dat doe ik toch ook niet bij anderen?
Dat hoeft niet. Daarom maken wij, of beter gezegd: ik, dat onderscheid. Die mensen zijn een deel van het probleem geworden. De beeldvorming over homo's wordt op dit moment door hen bepaald.quote:Ik sta ook niet naakt dansend op een of andere boot, daar heb ik zelf ook een hekel aan. Ik loop ook niet als dragqueen door de straten 's avonds, heb ik ook een hekel aan. Ik slaap ook niet met iedere jongen in de regio, heb ik ook een hekel aan. Ik loop ook niet met gebroken pols de hele stad bij elkaar te rellen, heb ik ook een hekel aan. Waarom moet ik dan wel mezelf verantwoorden voor dat gedrag simpelweg omdat ik homo ben?
Hier ben ik het helemaal me eens.quote:Laat ieder gewoon het zijne doen.
Dit laat ik even in het midden, heb niet zo'n zin om een pedofilie discussie te starten in een topic over voorlichting over homoseksualiteit. Vind 't niet zo'n geslaagde mix van onderwerpen gezien de mening van bepaalde mensen hier die al eerder gepost hebben.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:46 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Iedereen verdient het toch gewaardeerd te worden, het maakt niet uit wat zijn seksuele voorkeur is. Zelfde als met Pedofilie. Normale pedofielen doen niks verkeerd, die mensen verdienen onze waardering, ons respect, maar nee, dat kan niet in nederland, waar ouders al over de rooie schieten als je al naar hun kroost kijkt.
Dat zijn de meeste homo's dan ook met je eens, incluis ikzelf.quote:Dat hoeft niet. Daarom maken wij, of beter gezegd: ik, dat onderscheid. Die mensen zijn een deel van het probleem geworden. De beeldvorming over homo's wordt op dit moment door hen bepaald.
En wie krijgt die vergunning? We hebben het hier namelijk over dat religieuzen meer rechten zouden hebben. Het betreft een vergunningensysteem die wordt afgegeven aan slachterijen (daarom komt het meeste halal-vlees ook uit dezelfde slagerij als al het andere vlees). Een slachterij is geen religieus instituut - en afgezien daarvan ook geen gelovige Achmed of Schlomo. Ergo als private burger zie ik hier weinig meer recht dan een MisterSqueaky.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:41 schreef MisterSqueaky het volgende:
De letterlijke tekst van de wet. Zoek maar op - wet op het dierenwelzijn.
Dat klopt dus niet. De rechter toetst aan het maatschappelijk debat. Derhalve kan een niet-politicus als jij in bepaalde omstandigheden, net als een willekeurige gelovige onder bepaalde omstandigheden de uitspraken wel degelijk vrijelijk doen. Er is ook talloze jurisprudentie over. De grondslag is derhalve niet religie, maar de context van de uitspraak in het kader van een maatschappelijk debat.quote:Uitspraken die Wilders doet mag ik als niet- politicus niet doen zonder op zijn minst een boete tegemoet te kunnen zien- daar was de rechtbank duidelijk over. Omgekeerd mag een willekeurige gelovige uitspraken doen die aanzienlijk haatdragender dan die van Wilders zijn als dat in zijn of haar heilige boek staat. Bijvoorbeeld over homos - om het een beetje ontopic te houden.
Een rechterlijke uitspraak waarin wordt gesteld dat scholen verplicht zijn de hoofddeksels van alleen religieuzen te tolereren? Ja, ik ben benieuwd welke uitspraak dat dan is geweest.quote:Je hebt de rechterlijke uitspraken in deze gemist neem ik aan ?
De discussie over weigerambtenaren is mij bekend, dat was dan ook niet waar ik om vroeg. Wie zegt dat hetgeen jij stelde alleen om religieuzen zou gaan waarvoor een uitzondering gemaakt wordt?quote:En de hele discussie over weigerambtenaren ook ? Volg eens wat meer nieuws.
Je TLDR gelezen, verschrikkelijk. Dit zal in Nederland gelukkig niet snel gebeuren, omdat amerikanen zo ontiegelijk bekrompen zijn.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:46 schreef MisterSqueaky het volgende:
Overigens speelt het intolerantieprobleem op scholen in Amerika veel sterker. Onderstaand artikel is een schrijnend voorbeeld:
http://www.rollingstone.c(...)n-gay-teens-20120202
Voor de tldr mensen: dankzij regelgeving die is doorgedrukt door de fundie christenen is het in deze stad niet meer toegestaan het over homos te hebben op scholen, terwijl de plaatselijke kerken ze afschilderen als geestesziek of erger.
Als gevolg hiervan zijn meerdere kinderen met homoseksuele gevoelens letterlijk doodgepest door hun braaf gelovige klas- en stadsgenoten.
Klopt. Het probleem bij mij was, en ik denk dat het wel bij meerdere kinderen zo is, is dat mijn ouders mij in feite hebben ''geleerd'' dat homoseksualiteit vies, ziek en niet normaal is. Mijn hele familie, allemaal hebben ze een afkeer van homoseksualiteit en dat ''geloof'' je dan ergens wel. Achteraf stom natuurlijk, maar ja.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat kan, en zal dan wel terecht zijn, maar goed je hebt een andere mening nu klaarblijkelijk dus wees er blij mee zou ik zeggen. Iedereen heeft wel z'n periode's waarin hij/zij zich wat anders uit en anders over zaken denkt, zal de laatste zijn die dat tegen je houdt en ik denk dat jouw voorlichter er weinig anders over zal denken. Hij zal ook geen hoogstaand applaus verwacht hebben me dunkt.
Och dat is maar een klein groepje heb ik het idee, of je bent opgegroeid in een religieuze regio.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:52 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Klopt. Het probleem bij mij was, en ik denk dat het wel bij meerdere kinderen zo is, is dat mijn ouders mij in feite hebben ''geleerd'' dat homoseksualiteit vies, ziek en niet normaal is. Mijn hele familie, allemaal hebben ze een afkeer van homoseksualiteit en dat ''geloof'' je dan ergens wel. Achteraf stom natuurlijk, maar ja.
Bij de meeste jongeren is het IMO overigens gewoon stoerdoenerij en meeloopgedrag. Daarnaast begrijpen ze gewoon niet wat de achterliggende bedoeling is van het 'scheldwoord' homo. Bij mij is dat vooral een dolletje met andere mensen, maar jongeren en kinderen begrijpen dat niet.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:52 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Klopt. Het probleem bij mij was, en ik denk dat het wel bij meerdere kinderen zo is, is dat mijn ouders mij in feite hebben ''geleerd'' dat homoseksualiteit vies, ziek en niet normaal is. Mijn hele familie, allemaal hebben ze een afkeer van homoseksualiteit en dat ''geloof'' je dan ergens wel. Achteraf stom natuurlijk, maar ja.
Ja klopt, de Islam. Maar goed, ook genoeg moslims die niet zo bekrompen denken. Het is in ieder geval jammer, vind ik.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och dat is maar een klein groepje heb ik het idee, of je bent opgegroeid in een religieuze regio.
Oh zeker, mijn ex was zelfs moslim, en 't is nogal lastig met de ouders en familie inderdaad. Maar goed wat daar de oorzaak van is of de achterliggende gedachte heb ik geen weet van, ben niet zo bekend met de Koran of hun cultuur verder.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:55 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Ja klopt, de Islam. Maar goed, ook genoeg moslims die niet zo bekrompen denken. Het is in ieder geval jammer, vind ik.
Is niet altijd zo, ik ben opgegroeid in een omgeving waarin Homo's werden geaccepteerd en normaal waren, dus dat geloofde ik ook natuurlijk, dus ja dat "geloof" je dan ook ergens wel. Achteraf bleek natuurlijk dat dat niet klopte, stom natuurlijk, maar ja.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och dat is maar een klein groepje heb ik het idee, of je bent opgegroeid in een religieuze regio.
Waarom heb ik het nare gevoel dat je een ranzige kloon bent?quote:Op zondag 5 februari 2012 16:02 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Is niet altijd zo, ik ben opgegroeid in een omgeving waarin Homo's werden geaccepteerd en normaal waren, dus dat geloofde ik ook natuurlijk, dus ja dat "geloof" je dan ook ergens wel. Achteraf bleek natuurlijk dat dat niet klopte, stom natuurlijk, maar ja.
En waarom klopt dat niet dan als ik vragen mag?quote:Op zondag 5 februari 2012 16:02 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Is niet altijd zo, ik ben opgegroeid in een omgeving waarin Homo's werden geaccepteerd en normaal waren, dus dat geloofde ik ook natuurlijk, dus ja dat "geloof" je dan ook ergens wel. Achteraf bleek natuurlijk dat dat niet klopte, stom natuurlijk, maar ja.
Maar, even, was je serieus?quote:Op zondag 5 februari 2012 16:06 schreef De_Ilias het volgende:
Wat is een ranzige kloon? Verklaar je nader beste Mutant.
Ik vind Homoseksualiteit afschuwelijk, en dit heb ik geleerd nadat ik op een latere leeftijd onderzoek heb gedaan en de Homo's zelf heb benaderd. Homoseksualiteit is een seksuele afwijking, net zoals pedofilie en andere soorten van verkeerde voorkeuren.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En waarom klopt dat niet dan als ik vragen mag?
/ignore-mode on.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:08 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik vind Homoseksualiteit afschuwelijk, en dit heb ik geleerd nadat ik op een latere leeftijd onderzoek heb gedaan en de Homo's zelf heb benaderd. Homoseksualiteit is een seksuele afwijking, net zoals pedofilie en andere soorten van verkeerde voorkeuren.
Dommigheid is ook een afwijking. Niets aan te doen.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:08 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik vind Homoseksualiteit afschuwelijk, en dit heb ik geleerd nadat ik op een latere leeftijd onderzoek heb gedaan en de Homo's zelf heb benaderd. Homoseksualiteit is een seksuele afwijking, net zoals pedofilie en andere soorten van verkeerde voorkeuren.
Verklaar je "onderzoek" eens nader dan?quote:Op zondag 5 februari 2012 16:08 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Je wijze van spreken. Maar je hebt dus zelf "onderzoek" gedaan. Verkeerde darkroom binnengestapt?quote:Op zondag 5 februari 2012 16:06 schreef De_Ilias het volgende:
Wat is een ranzige kloon? Verklaar je nader beste Mutant.
Dat wel, maar dat vereist meer een aanpassing van het onderwijs dan daadwerkelijk COC leden naar de onderbouw te sturen denk ik, en dan zit je weer met scholen die er niks van willen weten en individuele leraren die die mening niet zijn toegedaan. Ik denk eigenlijk dat deze ignorance niet te verhelpen is wat dat betreft.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, De_Ilias is er weer, geen beginnen aan om met hem discussie aan te gaan.
Ik blijf er bij, je kan niet vroeg genoeg beginnen met het vermelden dat er jongens zijn die verliefd worden op meisjes, jongens die verliefd worden op jongens en meisjes die verliefd worden op meisjes. Als het vanaf het begin gewoon opgenomen wordt in de mogelijkheden en verder niet wordt gedaan alsof het iets bijzonders is, dan zal het (zo zou ik denken) heel veel kunnen schelen.
Die voorlichtingen zijn goed omdat ze een ander beeld dan de media weergeven, en naar mijn mening een veel realistischer beeld. Jongeren komen in contact met echte mensen, die hun verhaal doen, die openstaan voor discours. Dat is heel wat anders dan de relnichten op tv waar je een mening op baseert.
Waarom denk je zelf dat dit doelbewust is weggelaten uit het artikel?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:12 schreef Rave_NL het volgende:
Maar helemaal niets doen is ook zo weinig. Dan weet je in ieder geval zéker dat er nooit verandering gaat komen.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat wel, maar dat vereist meer een aanpassing van het onderwijs dan daadwerkelijk COC leden naar de onderbouw te sturen denk ik, en dan zit je weer met scholen die er niks van willen weten en individuele leraren die die mening niet zijn toegedaan. Ik denk eigenlijk dat deze ignorance niet te verhelpen is wat dat betreft.
Dat ben ik met je eens, maar we kunnen het er in ieder geval over eens zijn dat beginnen bij 15 en 16 jarige pubers niet echt gaat werken, uit groepsdrang alleen al is het zinloos.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:18 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar helemaal niets doen is ook zo weinig. Dan weet je in ieder geval zéker dat er nooit verandering gaat komen.
Sowieso, waarom doe je dat dan op de aller-aller-allermoeilijkste leeftijd die er is? Doe dat gewoon wanneer kinderen op de basisschool zitten.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, De_Ilias is er weer, geen beginnen aan om met hem discussie aan te gaan.
Ik blijf er bij, je kan niet vroeg genoeg beginnen met het vermelden dat er jongens zijn die verliefd worden op meisjes, jongens die verliefd worden op jongens en meisjes die verliefd worden op meisjes. Als het vanaf het begin gewoon opgenomen wordt in de mogelijkheden en verder niet wordt gedaan alsof het iets bijzonders is, dan zal het (zo zou ik denken) heel veel kunnen schelen.
Die voorlichtingen zijn goed omdat ze een ander beeld dan de media weergeven, en naar mijn mening een veel realistischer beeld. Jongeren komen in contact met echte mensen, die hun verhaal doen, die openstaan voor discours. Dat is heel wat anders dan de relnichten op tv waar je een mening op baseert.
Ik weet niet of het niet werkt. Misschien niet om de stoerdoenerij en groepsgedrag te veranderen, maar ik wil zo graag geloven dat het mensen toch ergens laat nadenken. Al is het maar (zoals eerder in dit topic naar voren kwam) dat iemand na een hele tijd zich schaamt voor de uitlatingen die toen gemaakt zijn.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar we kunnen het er in ieder geval over eens zijn dat beginnen bij 15 en 16 jarige pubers niet echt gaat werken, uit groepsdrang alleen al is het zinloos.
Mee eens hoor, maar dit is wat er op dit moment is, en ik weet niet waarom het op basisscholen niet gedaan wordt of beter in het lesprogramma opgenomen is ondertussen. Ik zou daar grote voorstander van zijn.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:21 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Sowieso, waarom doe je dat dan op de aller-aller-allermoeilijkste leeftijd die er is? Doe dat gewoon wanneer kinderen op de basisschool zitten.
Elke school heeft wel een juf, meester of ouder die homo is. Pak die erbij. Vraag die om langs te komen. Hoe openener het wordt gespeeld hoe meer respect ook kinderen ervoor krijgen. Later elke zoveel tijd herhalen en eenmaal op de middelbare school andere vorm geven, je bent er zo vanaf.
Mijn beste vriendje zijn moeders waren trouwens lesbisch.. Ik snapte dat echt nooit!
Wellicht ben ik gewoon cynisch, dat kan ook natuurlijk. Maar moet ook eerlijk bekennen dat ik in mijn jeugd nooit problemen gehad heb met m'n gevoelens en dat anderen er ook nooit enigszins een punt van maakten. Kon prima tijdens de biologielessen er uit floepen dat een man er toch veel lekkerder uit zag dan een vrouw naar mijn mening en buiten verbaasde blikken van de lerares geen problemen.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:22 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik weet niet of het niet werkt. Misschien niet om de stoerdoenerij en groepsgedrag te veranderen, maar ik wil zo graag geloven dat het mensen toch ergens laat nadenken. Al is het maar (zoals eerder in dit topic naar voren kwam) dat iemand na een hele tijd zich schaamt voor de uitlatingen die toen gemaakt zijn.
Maar ja, ik ben een dromer.
Tsja, voor pubers die denken dat ze homo zijn inderdaad, maar het eigenlijke doel wordt zeker niet bereikt.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:24 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Mee eens hoor, maar dit is wat er op dit moment is, en ik weet niet waarom het op basisscholen niet gedaan wordt of beter in het lesprogramma opgenomen is ondertussen. Ik zou daar grote voorstander van zijn.
Feit blijft wel dat ik het persoonlijk erg fijn vond om die voorlichting te krijgen op de middelbare school. Niet omdat ik negatief dacht over homo's, maar omdat ik zelf met die gevoelens zat en niet het gevoel had dat er veel anderen waren. En daarom kan het ook nog wel goed zijn.
Sorry, maar los van die ene sneer was de post aan De_Ilias volledig aan hem persoonlijk gerichtquote:Op zondag 5 februari 2012 14:52 schreef Mutant01 het volgende:
Hij wordt inderdaad steeds mooier. De reactie was alles behalve persoonlijk gezien de sneer (die jij zelf nota bene in je reactie hiervoor erkent, naar de Islam (en daarmee de moslims). Het is niet geheel vreemd dat je, uit een soort van zelfverdediging, het er maar op gooit dat "de ander het niet snapt", maar uit je reactie viel voor eenieder voldoende af te leiden waar je met de discussie heen wilde gaan.
Sorry, over feiten valt niet te discussiëren. Dat er volop haatdragende passages in de koran staan, is een feit waar ik niet omheen kan en jij evenmin.quote:Op zondag 5 februari 2012 14:52 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is niet wat je stelde, je stelde vrij subtiel dat de Islam juist op die passages gebaseerd is en dat dat dus een onderdeel van het feit is. Dat is niet zo, dat is een mening. Het feit dat er bepaalde historische gebeurtenissen omschreven en beschreven worden, feitelijk zoals in een geschiedenisboek, maakt niet dat de ideologie daarop gebaseerd is. Dat is een lastig onderscheid voor mensen met een tunnelvisie.
Sorry, maar hier speelt geen eigen belang. Het draait hier om de observatie dat gelovige mensen vanuit hun geloofsovertuiging (onder andere) homo's willen verketteren en willen 'bekeren', cq. hun gedrag veranderen, al dan niet onder dwang. Dat religieuze vrijheid helaas wordt gelijkgesteld aan vastliggende menselijke kenmerken als geslacht, huidskleur, etc, is mij persoonlijk een doorn in het oog, maar ik ontken de realiteit niet. Religie is aangeleerd, religie kun je zowel aanemen als afstoten naar hartenlust. Persoonlijk vind ik jouw opmerking "je kunt je huid immers ook bleken" dan weer te infantiel voor woorden.quote:Op zondag 5 februari 2012 14:52 schreef Mutant01 het volgende:
Het is natuurlijk volstrekte nonsens wat je hier verkondigd. Het zijn grondrechten die allen van enorm groot belang zijn. Dat JIJ daar heel hypocriet een soort van hiërarchie in poogt te creëren, puur uit eigenbelang overigens, omdat je anders zelf buiten de boot valt - moet je geheel zelf weten. Het argument dat je aanhaalt, dat "iemand namelijk van mening of geloof kan veranderen" - en daardoor het grondrecht minder belangrijk zou zijn is te infantiel voor woorden. Je kan immers ook je huid bleken.
Dat ik in die hele post één sneer heb uitgedeeld aan de islam, neemt nog steeds niet weg dat die post voor 98 procent een persoonlijke reactie was, gericht aan De_Ilias. Dat je dat weigert te begrijpen, is dan maar jouw probleem.quote:Op zondag 5 februari 2012 14:52 schreef Mutant01 het volgende:
Dank dat je het wederom erkent inderdaad. Het was dus alles behalve een "persoonlijke reactie". En verder hoef ik geen suggestie te wekken dat het "met de Islam toch best wel meevalt'', immers ik ben niet (zoals jij) op een soort van missie om andere mensen te bekeren middels allerlei valse feiten. Daar waar je ooit eens genuanceerd was, is dat volledig verdwenen - en ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat heeft opgemerkt. Zodra het gaat om religieuze aangelegenheden, verval je net als een De_ilias in dogmatisch gewauwel.
Dat laatste is gewoon aantoonbare onzin. Er zijn diverse landen waar de islam geen religie meer is, maar waar het tevens politiek is. Alles is daar op de islam gebaseerd, de complete wetgeving, alles. En zelfs in landen waar de islam NOG NIET tot wet is verheven, zijn bewegingen van extremisten die niets liever willen dan het hele land aan de islam en aan de Sharia te onderwerpen. En als je dit werkelijk wenst te ontkennen, stel ik voor dat je je bijvoorbeeld eens verdiept in recente nieuwsberichten vanuit landen als Nigeria en Indonesië.quote:Op zondag 5 februari 2012 14:52 schreef Mutant01 het volgende:
Een persoon kan zich prima verdiepen in de wereld, observeren en signaleren en alsnog dogmatisch blijven. Dat zit doorgaans in de aard van ''t beestje. Observatie en/of verdiepen kan je namelijk altijd doen ter bevestiging of ter bekrachtiging van iets. Het vindt bijna nooit plaats in een soort van onafhankelijke setting. Zo had je ook kunnen zien dat in landen waar volgens jouw de Islam de dienst uit maakt, feitelijk de Islam helemaal niet de dienst uitmaakt.
Zeker, dat heb ik dan ook nergens ontkend. Maar het hoofdonderwerp hier is het verstoren van lessen over homovoorlichting. Tolerantie is een subonderwerp, net als het door mij al eerder aangehaalde aspect van handhaving/discipline in de klas (leraren die de klas niet de baas kunnen).quote:Op zondag 5 februari 2012 14:52 schreef Mutant01 het volgende:
Het verstoren van de voorlichting hangt samen met het al dan niet tolereren van het onderwerp.
Boeken schrijven of verspreiden waarin ik oproep om moslims te doden?quote:Op zondag 5 februari 2012 15:16 schreef Mutant01 het volgende:
Jazeker. Ik heb niet meer recht dan een MisterSqueaky. Dat kan je nu al vertellen namelijk. Wat mag ik, wat jij niet mag?
Je hebt best kans dat de Randstad een toekomstige palestina regio wordt, omsloten door Nederland.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tja wie de samenstelling van de gemiddelde VMBO-school in de grote steden bekijkt weet dat dit geen verrassing is natuurlijk
Uiteindelijk hebben conservatieve gelovigen of andere homofobe types ook gewoon de relnichten uit de categorie Gordon en Joling te accepteren. Er wordt van moslims toch ook niet gevraagd om maar zo gewoon mogelijk te doen? Dan vinden we het toch ook prima dat ze zich in een rare soepjurk hijsen, met lange zwarte baard en raar hoofddeksel?quote:Op zondag 5 februari 2012 15:37 schreef YuckFou het volgende:
Daarnaast worden homo's in de media zo vreselijk vertekend dat ik daar allang geen hoop meer op heb, het zijn juist de Gordons, Jolings en andere gilnichten die de intolerantie overeind houden door zo uitgesproken mogelijk te gillen en te gieren dat de meeste mensen die ik ontmoet verbaast zijn als ik over m'n vriend begin, want dat hadden ze dan weer nooit verwacht...
Het feit dat je hier in de verdediging schiet over je eigen gedrag, is al erg genoeg.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:38 schreef Voorschrift het volgende:
Ik sta ook niet naakt dansend op een of andere boot, daar heb ik zelf ook een hekel aan. Ik loop ook niet als dragqueen door de straten 's avonds, heb ik ook een hekel aan. Ik slaap ook niet met iedere jongen in de regio, heb ik ook een hekel aan. Ik loop ook niet met gebroken pols de hele stad bij elkaar te rellen, heb ik ook een hekel aan. Waarom moet ik dan wel mezelf verantwoorden voor dat gedrag simpelweg omdat ik homo ben? Laat ieder gewoon het zijne doen.
Tja, dat is wat religie (in zijn extreme vorm) aanricht. Ik snap niet dat mensen daar nog werkelijk verbaasd over kunnen zijn. Dit is precies waar bepaalde groepen gelovigen op uit zijn en - laten we het er even duidelijk bij zeggen - wat in Nederland ook gewoon aan de orde is. Jongeren krijgen geen genuanceerd beeld voorgespiegeld, maar krijgen haat aangeleerd. Haat die veelvuldig aanwezig is in zowel de Bijbel als de Koran.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:46 schreef MisterSqueaky het volgende:
Overigens speelt het intolerantieprobleem op scholen in Amerika veel sterker. Onderstaand artikel is een schrijnend voorbeeld:
http://www.rollingstone.c(...)n-gay-teens-20120202
Voor de tldr mensen: dankzij regelgeving die is doorgedrukt door de fundie christenen is het in deze stad niet meer toegestaan het (positief) over homos te hebben op scholen, terwijl de plaatselijke kerken ze afschilderen als geestesziek of erger.
Als gevolg hiervan zijn meerdere kinderen met homoseksuele gevoelens letterlijk doodgepest door hun braaf gelovige klas- en stadsgenoten.
Het is geen kloon. Het is een door religie verziekt figuur. Wat -ie allemaal roept, is ingegeven door de islam, zo simpel liggen de feiten. Het is gewoon af te leiden uit zijn uitlatingen in andere topics. Zie zijn postgeschiedenis.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:03 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom heb ik het nare gevoel dat je een ranzige kloon bent?
quote:Op zondag 5 februari 2012 16:02 schreef De_Ilias het volgende:
Is niet altijd zo, ik ben opgegroeid in een omgeving waarin Homo's werden geaccepteerd en normaal waren, dus dat geloofde ik ook natuurlijk, dus ja dat "geloof" je dan ook ergens wel. Achteraf bleek natuurlijk dat dat niet klopte, stom natuurlijk, maar ja.![]()
Kortom: je vond homoseksualiteit normaal, maar toch is er een behoefte ontstaan om dat nader te onderzoeken? Vanwaar ineens die behoefte? Vond je zelf ineens dat je eigenlijk wel toe was aan een andere (meer bekrompen en verder van de realiteit verwijderde) mening, of heeft iemand je een zetje in de goede (lees: foute) richting gegeven? Homoseksualiteit is geen voorkeur, maar een geaardheid. Moslim-zijn, dat is een voorkeur. En ook nog eens eentje die je zo weer kunt inruilen...quote:Op zondag 5 februari 2012 16:08 schreef De_Ilias het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2012 17:09:58 ]
lolwutquote:Vond je zelf ineens dat je eigenlijk wel toe was aan een andere (meer bekrompen en verder van de realiteit verwijderde) mening,
Sorry?quote:Op zondag 5 februari 2012 16:44 schreef Elfletterig het volgende:
Het feit dat je hier in de verdediging schiet over je eigen gedrag, is al erg genoeg.
Ah, nee dat zou niet moeten hoeven inderdaad, maar nogal nodig om de impressie van velen te doorbreken.quote:Op zondag 5 februari 2012 17:03 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat je je niet geroepen moet hoeven voelen om jezelf te verdedigen.
Ik ben misschien nog zo naief dat ik wel in de nuance geloof, ik accepteer uiteindelijk zelf ook iedereen ongeacht hoe ze erbij lopen, het gaat uiteindelijk om de kersenpit bovenin die bepaald hoe iemand in het leven staat en met anderen omgaat.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:44 schreef Elfletterig het volgende:
Uiteindelijk hebben conservatieve gelovigen of andere homofobe types ook gewoon de relnichten uit de categorie Gordon en Joling te accepteren. Er wordt van moslims toch ook niet gevraagd om maar zo gewoon mogelijk te doen? Dan vinden we het toch ook prima dat ze zich in een rare soepjurk hijsen, met lange zwarte baard en raar hoofddeksel?
Maar bij veel gelovigen - moslims in het bijzonder, helaas - is respect een eenrichtingsweg. Wel eisen, niet geven. Dat soort gedrag verdient krachtig verzet. Het stadium van de nuance zijn we zo onderhand wel een keertje gepasseerd.
quote:Op zondag 5 februari 2012 16:57 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb hem daarna een vrij lange PM gestuurd, waarvan ik bij deze de inhoud openbaar.Mooi stukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Wat is een homo precies dan ? Volgens de Paus is een homo de grootste bedreiging van het menselijk ras. Volgens redelijk wat Rabbijnen zijn het geesteszieken. Volgens redelijk wat Imams beesten die je af moet maken. En voor de gemiddelde puber is flikker een scheldwoord.quote:Op zondag 5 februari 2012 17:17 schreef PKRChamp het volgende:
Voorlichting over homo`s is weg gegooid geld. Ik denk dat iedereen weet wat een homo is en respect moet nog altijd verdiend worden.
Zie ook bovenstaand artikel over een zeer christelijk stadje. Het is inderdaad niet alleen de Islam.quote:Homohaat is niet bij de Islam alleen, ik denk dat veel mensen zich verbazen hoeveel mensen buiten de Islam om homofoob zijn.
Deels heb je gelijk. Vergeet niet dat er in zo'n klas ook homo's zitten. Deze staan vaak alleen en voelen zich ook zo. Als iemand dan langs komt om iets erover te vertellen kan dat zo iemand wel sterken in het 'homo-zijn'.quote:Op zondag 5 februari 2012 17:17 schreef PKRChamp het volgende:
Voorlichting over homo`s is weg gegooid geld. Ik denk dat iedereen weet wat een homo is en respect moet nog altijd verdiend worden. Dat dit soort reacties van pubers komen verbaasd mij echt niet. Wat mij wel weer verbaasd is het feit dat de gemiddelde Fokker weer eens de islam erbij betrekt en gelooft dat dit alleen weer door allochtonen komt. Homohaat is niet bij de Islam alleen, ik denk dat veel mensen zich verbazen hoeveel mensen buiten de Islam om homofoob zijn.
Ik denk niet dat er veel mensen homofoob zijn. Ik heb geen problemen met homo's, maar ik word wel misselijk als ik 2 mannen zie zoenen. Als je homo wilt zijn, geen probleem doe dat maar in je eigen huis. Hetzelfde is ook zo voor boerka's, als je die aan wilt doen doe dat lekker in je eigen huis.quote:Op zondag 5 februari 2012 17:17 schreef PKRChamp het volgende:
Voorlichting over homo`s is weg gegooid geld. Ik denk dat iedereen weet wat een homo is en respect moet nog altijd verdiend worden. Dat dit soort reacties van pubers komen verbaasd mij echt niet. Wat mij wel weer verbaasd is het feit dat de gemiddelde Fokker weer eens de islam erbij betrekt en gelooft dat dit alleen weer door allochtonen komt. Homohaat is niet bij de Islam alleen, ik denk dat veel mensen zich verbazen hoeveel mensen buiten de Islam om homofoob zijn.
Waarom mag een heterokoppel wel zoenen in het openbaar? Waar komt jouw irrationele haat vandaan?quote:Op zondag 5 februari 2012 17:57 schreef Darksiders440 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel mensen homofoob zijn. Ik heb geen problemen met homo's, maar ik word wel misselijk als ik 2 mannen zie zoenen. Als je homo wilt zijn, geen probleem doe dat maar in je eigen huis. Hetzelfde is ook zo voor boerka's, als je die aan wilt doen doe dat lekker in je eigen huis.
Ik word misselijk als ik mensen met dreadlocks zie. Wil je dreadlocks hebben? Prima, maar doe ze uit als je naar buiten gaat.quote:Op zondag 5 februari 2012 17:57 schreef Darksiders440 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel mensen homofoob zijn. Ik heb geen problemen met homo's, maar ik word wel misselijk als ik 2 mannen zie zoenen. Als je homo wilt zijn, geen probleem doe dat maar in je eigen huis. Hetzelfde is ook zo voor boerka's, als je die aan wilt doen doe dat lekker in je eigen huis.
Ik word misselijk als ik mensen met kleren zie. Wil je kleren aan hebben? Prima, maar doe ze uit als je naar buiten gaat!quote:Op zondag 5 februari 2012 18:20 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik word misselijk als ik mensen met dreadlocks zie. Wil je dreadlocks hebben? Prima, maar doe ze uit als je naar buiten gaat.!
Nee het is niet schadelijk voor de jeugd.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:21 schreef De_Ilias het volgende:
Ook een leuke, ik heb meer last van zoenende Homo's dan een Burka. Zoenende Homo's is schadelijk voor de jeugd, een Burka niet.
Zeg gekkie, leg me nog eens uit welk "onderzoek" jij deed om je te verdiepen in de homo scene?quote:Op zondag 5 februari 2012 18:21 schreef De_Ilias het volgende:
Ook een leuke, ik heb meer last van zoenende Homo's dan een Burka. Zoenende Homo's is schadelijk voor de jeugd, een Burka niet.
Hoezo is de vergelijking krom? Bedoel je dat je dreadlocks niet zo makkelijk uit kan doen? Ik heb daar geen verstand van namelijk.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:21 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik word misselijk als ik mensen met kleren zie. Wil je kleren aan hebben? Prima, maar doe ze uit als je naar buiten gaat!!
(Verder ben ik het met je eens hoor, maar de vergelijking is een beetje krom.)
Dreadlocks kan je toch niet vergelijken met homo's?quote:Op zondag 5 februari 2012 18:26 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hoezo is de vergelijking krom? Bedoel je dat je dreadlocks niet zo makkelijk uit kan doen? Ik heb daar geen verstand van namelijk.
Gelukkig maar, net als het idee dat vrouwen zelfbeschikkingsrecht over hun leven hebben. Vooruitgang heet datquote:Op zondag 5 februari 2012 18:27 schreef De_Ilias het volgende:
Voorschrift, ik heb vaak genoeg over Homo's gediscussieerd hier op Fok.nl, en dat word helaas niet gewaardeerd, zelfs als je met controleerbare feiten komt. Dan zeg je wat en later word het verwijderd, waarom? Omdat men in de huidige samenleving verplicht is om Homoseksualiteit te accepteren.
Ja maar schatje - dat doe je niet. Je citeert alleen maar graag leugenaars en mensen wiens harten verbitterd zijn door haat.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:27 schreef De_Ilias het volgende:
Voorschrift, ik heb vaak genoeg over Homo's gediscussieerd hier op Fok.nl, en dat word helaas niet gewaardeerd, zelfs als je met controleerbare feiten komt.
Geniaal idee wel dat ze het niet hebbenquote:Op zondag 5 februari 2012 18:30 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Gelukkig maar, net als het idee dat vrouwen zelfbeschikkingsrecht over hun leven hebben. Vooruitgang heet dat
Precies. Het is toch schandalig dat je iedereen maar gelijk moet behandelen tegenwoordig.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:27 schreef De_Ilias het volgende:
Voorschrift, ik heb vaak genoeg over Homo's gediscussieerd hier op Fok.nl, en dat word helaas niet gewaardeerd, zelfs als je met controleerbare feiten komt. Dan zeg je wat en later word het verwijderd, waarom? Omdat men in de huidige samenleving verplicht is om Homoseksualiteit te accepteren.
Sommige mensen denken dat je zelf kan bepalen tot wie je je seksueel aangetrokken voelt. Dat dat een keuze is. Net zoals het een keuze is om dreadlocks te nemen.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dreadlocks kan je toch niet vergelijken met homo's?
quote:Op zondag 5 februari 2012 18:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dreadlocks kan je toch niet vergelijken met homo's?
Dus jouw eenzijdige geblaat richting homo's op Fok.nl is jouw onderzoek naar homoseksualiteit?quote:Op zondag 5 februari 2012 18:27 schreef De_Ilias het volgende:
Er zit een heel groot verschil tussen wat kinderen roepen in een groep en was ze denken.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar we kunnen het er in ieder geval over eens zijn dat beginnen bij 15 en 16 jarige pubers niet echt gaat werken, uit groepsdrang alleen al is het zinloos.
Ja helaas voedt niet iedere ouder zijn/haar kind op zoals jij dat schijnbaar doet, waarvoor respect overigens, zo hoort het.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er zit een heel groot verschil tussen wat kinderen roepen in een groep en was ze denken.
Onder groepsdruk zeggen ze vaak iets heel anders dan wat ze daadwerkelijk denken, en een gedeelte van de kinderen in die klassen zullen zelf ook met homosexuele gevoelens zitten.
Ik vind het goed dat ze dit doen, vind het alleen wel in en in triest dat er zo agressief op wordt gereageerd.
Ikzelf ben opgegroeid met homofielen in de familie, mijn kinderen nu hetzelfde, mijn kinderen vinden homofilie dus iets normaals, maar heel veel andere kinderen niet.
Dat merkte de oudste toen het in de klas over valentijn ging en de Juf zei dat Valentijn is voor jongens en meisjes die op elkaar verliefd zijn en elkaar een kaartje sturen, mijn oudste dochter ( 6 jaar) gaf aan dat jongens ook naar jongens een kaart kunnen sturen en meisjes naar meisjes begonnen heel veel kinderen te lachen, die kennen dat gewoonweg niet.
Mijn dochter voelde zich dus ongemakkelijk door haar opmerking omdat ze er door uitgelachen werd.
Dat is toch eigenlijk heel gek, naar mijn mening.
Hoe kan 2 mensen die elkaar lief vinden en die liefde aan elkaar tonen schadelijk zijn voor jeugd?quote:Op zondag 5 februari 2012 18:21 schreef De_Ilias het volgende:
Zou veel meer gedaan moeten worden, ik zie het nooit.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe kan 2 mensen die elkaar lief vinden en die liefde aan elkaar tonen schadelijk zijn voor jeugd?
Dank je maar het is voor ons niet eens opvoeden, ik heb gewoon toevallig twee nichtjes die lesbiene zijn en hier regelmatig met hun vriendin over de vloer komen en een vriend die homofiel is en getrouwd is met een man.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja helaas voedt niet iedere ouder zijn/haar kind op zoals jij dat schijnbaar doet, waarvoor respect overigens, zo hoort het.
Helemaal mee eens, mensen schamen zich vaak om hun liefde te laten zien waar kinderen bij zijn, dat begrijp ik niet, wat is er mis met elkaar een kus en een knuffel te geven, om elkaars hand vast te houden waar kinderen bij zijn?quote:Op zondag 5 februari 2012 18:45 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Zou veel meer gedaan moeten worden, ik zie het nooit.
Ja niet meer dan normaal vind ik, maar goed blijkbaar zijn velen het daarmee oneens.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dank je maar het is voor ons niet eens opvoeden, ik heb gewoon toevallig twee nichtjes die lesbiene zijn en hier regelmatig met hun vriendin over de vloer komen en een vriend die homofiel is en getrouwd is met een man.
Ze weten van geboorte af aan dus niet beter dan dat mannen van mannen kunnen houden en vrouwen van vrouwen.
Aangezien ze ook gewoon hun liefde aan elkaar tonen zoals mijn man en ik dat doen waar de kinderen bij zijn, door af en toe een kus te geven, hand vast houden, knuffelen enz.
Want liefde, das overrated. Helemaal als je er geen kinderen mee verwekt.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe kan 2 mensen die elkaar lief vinden en die liefde aan elkaar tonen schadelijk zijn voor jeugd?
quote:
Is niet nodig, is al gedaanquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:12 schreef Rave_NL het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |