Dat kan, en zal dan wel terecht zijn, maar goed je hebt een andere mening nu klaarblijkelijk dus wees er blij mee zou ik zeggen. Iedereen heeft wel z'n periode's waarin hij/zij zich wat anders uit en anders over zaken denkt, zal de laatste zijn die dat tegen je houdt en ik denk dat jouw voorlichter er weinig anders over zal denken. Hij zal ook geen hoogstaand applaus verwacht hebben me dunkt.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:39 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Ik heb ook veel respect voor de mensen die dat doen want, echt waar, soms denk ik nog wel eens aan die les en voel ik me nu nog steeds schuldig.
De letterlijke tekst van de wet. Zoek maar op - wet op het dierenwelzijn.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat alleen joden en moslims dit volgens de wet zouden mogen?
Uitspraken die Wilders doet mag ik als niet- politicus niet doen zonder op zijn minst een boete tegemoet te kunnen zien- daar was de rechtbank duidelijk over. Omgekeerd mag een willekeurige gelovige uitspraken doen die aanzienlijk haatdragender dan die van Wilders zijn als dat in zijn of haar heilige boek staat.quote:Dat is onzin. Ik mag geen discriminerende uitspraak doen, ook al zeg ik nadrukkelijk dat ik dat uit naam van mijn religie doe. Wel is er veel vrijheid als het gaat om het maatschappelijke discours, denk aan een Wilders.
Je hebt de rechterlijke uitspraken in deze gemist neem ik aan ?quote:Dat klopt niet. Dat het door scholen doorgaans (niet altijd) wordt toegestaan, is meer een vorm van coulance. Het heeft niets met meer of minder rechten te maken.
En de hele discussie over weigerambtenaren ook ? Volg eens wat meer nieuws.quote:Kan je aantonen dat dit in gelijke gevallen is gebeurd? Zo nee, wederom een lege huls.
Concededquote:Je kan ook een BV opzetten, om zo belastingvoordeel te behalen of een stichting. Nog afgezien van de vraag wat nu volgens jou maakt dat een private burger dus "meer recht zou hebben". De belastingvoordelen gelden dan namelijk niet voor de religieuze zelf. Ik ben namelijk geen kerk.
Wat een onzin. Iedereen verdient het toch gewaardeerd te worden, het maakt niet uit wat zijn seksuele voorkeur is. Zelfde als met Pedofilie. Normale pedofielen doen niks verkeerd, die mensen verdienen onze waardering, ons respect, maar nee, dat kan niet in nederland, waar ouders al over de rooie schieten als je al naar hun kroost kijkt.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Homo's hoeven van mijn part ook helemaal niet omarmd te worden door iedereen, laat ieder het zijne erover denken dat is wat mij betreft goed genoeg. Alleen het in elkaar meppen, pleiten voor onze dood of wegtreiteren gaat me veel te ver, dat doe ik toch ook niet bij anderen?
Dat hoeft niet. Daarom maken wij, of beter gezegd: ik, dat onderscheid. Die mensen zijn een deel van het probleem geworden. De beeldvorming over homo's wordt op dit moment door hen bepaald.quote:Ik sta ook niet naakt dansend op een of andere boot, daar heb ik zelf ook een hekel aan. Ik loop ook niet als dragqueen door de straten 's avonds, heb ik ook een hekel aan. Ik slaap ook niet met iedere jongen in de regio, heb ik ook een hekel aan. Ik loop ook niet met gebroken pols de hele stad bij elkaar te rellen, heb ik ook een hekel aan. Waarom moet ik dan wel mezelf verantwoorden voor dat gedrag simpelweg omdat ik homo ben?
Hier ben ik het helemaal me eens.quote:Laat ieder gewoon het zijne doen.
Dit laat ik even in het midden, heb niet zo'n zin om een pedofilie discussie te starten in een topic over voorlichting over homoseksualiteit. Vind 't niet zo'n geslaagde mix van onderwerpen gezien de mening van bepaalde mensen hier die al eerder gepost hebben.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:46 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Iedereen verdient het toch gewaardeerd te worden, het maakt niet uit wat zijn seksuele voorkeur is. Zelfde als met Pedofilie. Normale pedofielen doen niks verkeerd, die mensen verdienen onze waardering, ons respect, maar nee, dat kan niet in nederland, waar ouders al over de rooie schieten als je al naar hun kroost kijkt.
Dat zijn de meeste homo's dan ook met je eens, incluis ikzelf.quote:Dat hoeft niet. Daarom maken wij, of beter gezegd: ik, dat onderscheid. Die mensen zijn een deel van het probleem geworden. De beeldvorming over homo's wordt op dit moment door hen bepaald.
En wie krijgt die vergunning? We hebben het hier namelijk over dat religieuzen meer rechten zouden hebben. Het betreft een vergunningensysteem die wordt afgegeven aan slachterijen (daarom komt het meeste halal-vlees ook uit dezelfde slagerij als al het andere vlees). Een slachterij is geen religieus instituut - en afgezien daarvan ook geen gelovige Achmed of Schlomo. Ergo als private burger zie ik hier weinig meer recht dan een MisterSqueaky.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:41 schreef MisterSqueaky het volgende:
De letterlijke tekst van de wet. Zoek maar op - wet op het dierenwelzijn.
Dat klopt dus niet. De rechter toetst aan het maatschappelijk debat. Derhalve kan een niet-politicus als jij in bepaalde omstandigheden, net als een willekeurige gelovige onder bepaalde omstandigheden de uitspraken wel degelijk vrijelijk doen. Er is ook talloze jurisprudentie over. De grondslag is derhalve niet religie, maar de context van de uitspraak in het kader van een maatschappelijk debat.quote:Uitspraken die Wilders doet mag ik als niet- politicus niet doen zonder op zijn minst een boete tegemoet te kunnen zien- daar was de rechtbank duidelijk over. Omgekeerd mag een willekeurige gelovige uitspraken doen die aanzienlijk haatdragender dan die van Wilders zijn als dat in zijn of haar heilige boek staat. Bijvoorbeeld over homos - om het een beetje ontopic te houden.
Een rechterlijke uitspraak waarin wordt gesteld dat scholen verplicht zijn de hoofddeksels van alleen religieuzen te tolereren? Ja, ik ben benieuwd welke uitspraak dat dan is geweest.quote:Je hebt de rechterlijke uitspraken in deze gemist neem ik aan ?
De discussie over weigerambtenaren is mij bekend, dat was dan ook niet waar ik om vroeg. Wie zegt dat hetgeen jij stelde alleen om religieuzen zou gaan waarvoor een uitzondering gemaakt wordt?quote:En de hele discussie over weigerambtenaren ook ? Volg eens wat meer nieuws.
Je TLDR gelezen, verschrikkelijk. Dit zal in Nederland gelukkig niet snel gebeuren, omdat amerikanen zo ontiegelijk bekrompen zijn.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:46 schreef MisterSqueaky het volgende:
Overigens speelt het intolerantieprobleem op scholen in Amerika veel sterker. Onderstaand artikel is een schrijnend voorbeeld:
http://www.rollingstone.c(...)n-gay-teens-20120202
Voor de tldr mensen: dankzij regelgeving die is doorgedrukt door de fundie christenen is het in deze stad niet meer toegestaan het over homos te hebben op scholen, terwijl de plaatselijke kerken ze afschilderen als geestesziek of erger.
Als gevolg hiervan zijn meerdere kinderen met homoseksuele gevoelens letterlijk doodgepest door hun braaf gelovige klas- en stadsgenoten.
Klopt. Het probleem bij mij was, en ik denk dat het wel bij meerdere kinderen zo is, is dat mijn ouders mij in feite hebben ''geleerd'' dat homoseksualiteit vies, ziek en niet normaal is. Mijn hele familie, allemaal hebben ze een afkeer van homoseksualiteit en dat ''geloof'' je dan ergens wel. Achteraf stom natuurlijk, maar ja.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat kan, en zal dan wel terecht zijn, maar goed je hebt een andere mening nu klaarblijkelijk dus wees er blij mee zou ik zeggen. Iedereen heeft wel z'n periode's waarin hij/zij zich wat anders uit en anders over zaken denkt, zal de laatste zijn die dat tegen je houdt en ik denk dat jouw voorlichter er weinig anders over zal denken. Hij zal ook geen hoogstaand applaus verwacht hebben me dunkt.
Och dat is maar een klein groepje heb ik het idee, of je bent opgegroeid in een religieuze regio.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:52 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Klopt. Het probleem bij mij was, en ik denk dat het wel bij meerdere kinderen zo is, is dat mijn ouders mij in feite hebben ''geleerd'' dat homoseksualiteit vies, ziek en niet normaal is. Mijn hele familie, allemaal hebben ze een afkeer van homoseksualiteit en dat ''geloof'' je dan ergens wel. Achteraf stom natuurlijk, maar ja.
Bij de meeste jongeren is het IMO overigens gewoon stoerdoenerij en meeloopgedrag. Daarnaast begrijpen ze gewoon niet wat de achterliggende bedoeling is van het 'scheldwoord' homo. Bij mij is dat vooral een dolletje met andere mensen, maar jongeren en kinderen begrijpen dat niet.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:52 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Klopt. Het probleem bij mij was, en ik denk dat het wel bij meerdere kinderen zo is, is dat mijn ouders mij in feite hebben ''geleerd'' dat homoseksualiteit vies, ziek en niet normaal is. Mijn hele familie, allemaal hebben ze een afkeer van homoseksualiteit en dat ''geloof'' je dan ergens wel. Achteraf stom natuurlijk, maar ja.
Ja klopt, de Islam. Maar goed, ook genoeg moslims die niet zo bekrompen denken. Het is in ieder geval jammer, vind ik.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och dat is maar een klein groepje heb ik het idee, of je bent opgegroeid in een religieuze regio.
Oh zeker, mijn ex was zelfs moslim, en 't is nogal lastig met de ouders en familie inderdaad. Maar goed wat daar de oorzaak van is of de achterliggende gedachte heb ik geen weet van, ben niet zo bekend met de Koran of hun cultuur verder.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:55 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Ja klopt, de Islam. Maar goed, ook genoeg moslims die niet zo bekrompen denken. Het is in ieder geval jammer, vind ik.
Is niet altijd zo, ik ben opgegroeid in een omgeving waarin Homo's werden geaccepteerd en normaal waren, dus dat geloofde ik ook natuurlijk, dus ja dat "geloof" je dan ook ergens wel. Achteraf bleek natuurlijk dat dat niet klopte, stom natuurlijk, maar ja.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och dat is maar een klein groepje heb ik het idee, of je bent opgegroeid in een religieuze regio.
Waarom heb ik het nare gevoel dat je een ranzige kloon bent?quote:Op zondag 5 februari 2012 16:02 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Is niet altijd zo, ik ben opgegroeid in een omgeving waarin Homo's werden geaccepteerd en normaal waren, dus dat geloofde ik ook natuurlijk, dus ja dat "geloof" je dan ook ergens wel. Achteraf bleek natuurlijk dat dat niet klopte, stom natuurlijk, maar ja.
En waarom klopt dat niet dan als ik vragen mag?quote:Op zondag 5 februari 2012 16:02 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Is niet altijd zo, ik ben opgegroeid in een omgeving waarin Homo's werden geaccepteerd en normaal waren, dus dat geloofde ik ook natuurlijk, dus ja dat "geloof" je dan ook ergens wel. Achteraf bleek natuurlijk dat dat niet klopte, stom natuurlijk, maar ja.
Maar, even, was je serieus?quote:Op zondag 5 februari 2012 16:06 schreef De_Ilias het volgende:
Wat is een ranzige kloon? Verklaar je nader beste Mutant.
Ik vind Homoseksualiteit afschuwelijk, en dit heb ik geleerd nadat ik op een latere leeftijd onderzoek heb gedaan en de Homo's zelf heb benaderd. Homoseksualiteit is een seksuele afwijking, net zoals pedofilie en andere soorten van verkeerde voorkeuren.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En waarom klopt dat niet dan als ik vragen mag?
/ignore-mode on.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:08 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik vind Homoseksualiteit afschuwelijk, en dit heb ik geleerd nadat ik op een latere leeftijd onderzoek heb gedaan en de Homo's zelf heb benaderd. Homoseksualiteit is een seksuele afwijking, net zoals pedofilie en andere soorten van verkeerde voorkeuren.
Dommigheid is ook een afwijking. Niets aan te doen.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:08 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik vind Homoseksualiteit afschuwelijk, en dit heb ik geleerd nadat ik op een latere leeftijd onderzoek heb gedaan en de Homo's zelf heb benaderd. Homoseksualiteit is een seksuele afwijking, net zoals pedofilie en andere soorten van verkeerde voorkeuren.
Verklaar je "onderzoek" eens nader dan?quote:Op zondag 5 februari 2012 16:08 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Je wijze van spreken. Maar je hebt dus zelf "onderzoek" gedaan. Verkeerde darkroom binnengestapt?quote:Op zondag 5 februari 2012 16:06 schreef De_Ilias het volgende:
Wat is een ranzige kloon? Verklaar je nader beste Mutant.
Dat wel, maar dat vereist meer een aanpassing van het onderwijs dan daadwerkelijk COC leden naar de onderbouw te sturen denk ik, en dan zit je weer met scholen die er niks van willen weten en individuele leraren die die mening niet zijn toegedaan. Ik denk eigenlijk dat deze ignorance niet te verhelpen is wat dat betreft.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, De_Ilias is er weer, geen beginnen aan om met hem discussie aan te gaan.
Ik blijf er bij, je kan niet vroeg genoeg beginnen met het vermelden dat er jongens zijn die verliefd worden op meisjes, jongens die verliefd worden op jongens en meisjes die verliefd worden op meisjes. Als het vanaf het begin gewoon opgenomen wordt in de mogelijkheden en verder niet wordt gedaan alsof het iets bijzonders is, dan zal het (zo zou ik denken) heel veel kunnen schelen.
Die voorlichtingen zijn goed omdat ze een ander beeld dan de media weergeven, en naar mijn mening een veel realistischer beeld. Jongeren komen in contact met echte mensen, die hun verhaal doen, die openstaan voor discours. Dat is heel wat anders dan de relnichten op tv waar je een mening op baseert.
Waarom denk je zelf dat dit doelbewust is weggelaten uit het artikel?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:12 schreef Rave_NL het volgende:
Mag ik de link met medelanders leggen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |