http://www.rtvutrecht.nl/(...)oorzocht-op-30-aprilquote:RHENEN - Bewoners van het centrum in Rhenen lopen kans dat hun huizen rond Koninginnedag worden doorzocht door de politie. Dat heeft de gemeente donderdagavond gezegd op een informatiebijeenkomst over het bezoek van de Koninklijke familie aan Rhenen en Veenendaal.
Sommige bewoners zetten de koffie klaar voor de agenten, maar niet iedereen is even blij met de mogelijke politiecontroles aan huis. Burgemeester Van Oostrum waarschuwde de tegenstanders van de huiszoekingen om mee te werken, omdat ze anders gearresteerd kunnen worden.
Verder mogen bewoners dagenlang hun auto niet in het centrum neerzetten. Ook brommers moeten weg. Fietsen mag tot kort voor de aankomst van de Koninklijke familie nog wel. Rhenen plaatst camera's in het centrum en alle vrijwilligers worden gescreend.
Volgens burgemeester Van Oostrum zijn de strenge veiligheidsmaatregelen nodig, gezien het drama in Apeldoorn. In 2009 werd daar een aanslag gepleegd op de Koninklijke familie. Daardoor kwamen acht omstanders om het leven.
Rot toch eens op man.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:30 schreef Jahr00n het volgende:
Heb jij wat te verbergen ofzo? Veiligheid voor alles, lijkt me logisch.
Helemaal mee eens, dit is gewoon de VVD gedachte en zoals wij rechtsen het willen zien. Heb jij soms iets te verbergen?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:30 schreef Jahr00n het volgende:
Pff, dat argument slaat nergens op.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:30 schreef Jahr00n het volgende:
Moet er niet aan denken als iemand wéér een waxinelicht houdertje gooit!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:30 schreef Jahr00n het volgende:
WE hebben weer een (s)linkse moraalridder...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:34 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Pff, dat argument slaat nergens op.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:36 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
WE hebben weer een (s)linkse moraalridder...
Dat jij en je vriendjes van de RAF blijkbaar wél iets te verbergen hebben. Een normaal mens (lees: VVD'er) heeft niks te verbergen en laat zijn huis gewoon doorzoeken. Vrijheid door minder privacy is gewoon een goede zaak.quote:
En jij staat zeker weer vooraan om te schreeuwen hoe erg het is als er weer een ramp gebeurtquote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:42 schreef vosss het volgende:
Bij mij kwamen ze er niet in.
Val maar op een hoop. Ik heb niets te verbergen, maar die kaffers kwamen niet binnen hier.
Die konden me arresteren en dan alsnog binnen komen, maar dan deed ik ze een proces aan hun broek.
In Nederland geldt nog altijd onschuldig tot schuldig bevonden.
Die flikkers hebben niks te zoeken in je huis zonder dat men een redelijke verdenking heeft.
Daarnaast moeten ze ook nog een huiszoekingsbevel op zak hebben.
Ik geloof niet dat een rechter ze dat geeft.
Aan de andere kant zou ik er ook niet meer van staan te kijken anno 2012.quote:Ik geloof niet dat een rechter ze dat geeft.
Sorry?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:40 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Dat jij en je vriendjes van de RAF blijkbaar wél iets te verbergen hebben. Een normaal mens (lees: VVD'er) heeft niks te verbergen en laat zijn huis gewoon doorzoeken. Vrijheid door minder privacy is gewoon een goede zaak.
Allemaal stoere praat en je snapt het niet echt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:42 schreef vosss het volgende:
Val maar op een hoop. Ik heb niets te verbergen, maar die kaffers kwamen niet binnen hier.
Die konden me arresteren en dan alsnog binnen komen, maar dan deed ik ze een proces aan hun broek.
Die flikkers hebben niks te zoeken in je huis zonder dat men een redelijke verdenking heeft.
Nee helemaal niet.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:43 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
En jij staat zeker weer vooraan om te schreeuwen hoe erg het is als er weer een ramp gebeurt
Troll? Anders:quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:40 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Dat jij en je vriendjes van de RAF blijkbaar wél iets te verbergen hebben. Een normaal mens (lees: VVD'er) heeft niks te verbergen en laat zijn huis gewoon doorzoeken. Vrijheid door minder privacy is gewoon een goede zaak.
De vrijheid dat de koningin in mijn stad op bezoek komt zou me minder waard zijn dan de vrijheid niet m'n huis te hoeven laten doorzoeken. Zo gezien is het dus een hele slechte trade-off.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:40 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Vrijheid door minder privacy is gewoon een goede zaak.
Ik denk dat je redelijk sterk staat. De politie heeft niets te zoeken in jouw huis tenzij ze behoorlijke verdenkingen hebben. Die hebben ze niet.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:44 schreef youssef90 het volgende:
[..]
Allemaal stoere praat en je snapt het niet echt.
Die agenten komen dan gewoon binnen, desnoods de deur even tijdelijk verwijderen.
Maar goed, jij bent stoer en laat die agent buiten in de kou staan
Dat we überhaupt in het jaar 2012 nog een koningin hebben, dat is pas te zot voor woorden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:28 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)oorzocht-op-30-april
Dit is toch te zot voor woorden
Ga daar maar van uit.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:48 schreef tarantism het volgende:
Zou je in het gevang worden geflikkerd als je een doek met 'LEVE DE REPUBLIEK' uit het raam hangt als de koningin langskomt?
Daar heb je ook een punt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:46 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dat we überhaupt in het jaar 2012 nog een koningin hebben, dat is pas te zot voor woorden.
En die dader kwam uit iemands huis rijden met z'n auto? Had thuis duidelijk op zijn muur geschreven dat hij een aanslag ging plegen? Woonde zelf in Apeldoorn? Wha?quote:Volgens burgemeester Van Oostrum zijn de strenge veiligheidsmaatregelen nodig, gezien het drama in Apeldoorn. In 2009 werd daar een aanslag gepleegd op de Koninklijke familie. Daardoor kwamen acht omstanders om het leven.
Een machtiging tot binnentreden is een volmacht van de burgemeester. Die is in dit geval zo gegeven gezien het 'acute gevaar' dat er iets niet pluis is achter de voordeur. En anders heb je altijd nog Misdaad Anoniem waar toevallig een tip is binnengekomen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:42 schreef vosss het volgende:
Precies. Als Koninginnedag niet kan zonder huisvredebreuk dan kan koninginnedag niet.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:45 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
De vrijheid dat de koningin in mijn stad op bezoek komt zou me minder waard zijn dan de vrijheid niet m'n huis te hoeven laten doorzoeken. Zo gezien is het dus een hele slechte trade-off.
Al dat gezeur over een aanslag, laat Bea daar dan lekker niet op visite komen, hebben de inwoners van Rhenen niks te vrezen, ook geen terreur á la politiestaat. Zomaar mensen hun huis gaan doorzoeken voor een 'feestdag' waar ze zelf niet voor gekozen hebben...kom nou.
Mee eens. Sterker nog, het zou eigenlijk zo moeten zijn dat de politie door middel van camera's en microfoons in de huizen van de burgers over hun veiligheid waakt. Als je geen crimineel bent zal je niets hebben tegen een smeris die kijkt of je geen misdaden begaat tijdens het poepen of douchen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:30 schreef Jahr00n het volgende:
Het acute gevaar moet bewezen worden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:56 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een machtiging tot binnentreden is een volmacht van de burgemeester. Die is in dit geval zo gegeven gezien het 'acute gevaar' dat er iets niet pluis is achter de voordeur. En anders heb je altijd nog Misdaad Anoniem waar toevallig een tip is binnengekomen.
Net als de pandbrigades in diverse gemeentes, die komen hoe dan ook bij je binnen.
Er is geen enkel acuut gevaar achter de voordeur.quote:Die is in dit geval zo gegeven gezien het 'acute gevaar' dat er iets niet pluis is achter de voordeur.
Gelukkig zijn er meer mensen met gezond verstand en ben ik niet de enigequote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het acute gevaar moet bewezen worden.
Dat acute gevaar kan per definitie niet bewezen worden.
Ik zou het ook tot het europese gerechtshof brengen.
Mensen durven geen nee meer te zeggen tegen hun eigen regering.
Ze moeten bang zijn voor ons en niet andersom.
Pardon? Dus omdat de koningin door de straat komt mochten die mensen niet naar hun zolder?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:02 schreef k_man het volgende:
Toen was het al zo dat men van teovren op bezoek kwam bij de mensen langs de route en dat die mensen tijdens de feestelijkheden niet op zolder mochten komen.
Hoewel je gelijk hebt weet je natuurlijk ook dat vele wegen naar Rome leiden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
quote:Anders heb je nog de Woningwet, artikel 5. Wederom goed genoeg om binnen te komen.
???quote:Artikel 5
Op de voordracht van Onze Minister wordt de in artikel 2 bedoelde algemene maatregel van bestuur in overeenstemming gebracht met technische voorschriften omtrent het bouwen, die zijn of worden gegeven bij of krachtens een andere algemene maatregel van bestuur.
Al hadden ze een huiszoekingsbevel dan liet ik ze nog niet binnen.quote:Hier zouden ze er niet in komen zonder huiszoekingsbevel
Lekker op het bureau zitten terwijl de politie je huis doorzoekt ja...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Al hadden ze een huiszoekingsbevel dan liet ik ze nog niet binnen.
Ik zou waarschijnlijk die dag doorbrengen op het bureau achter slot en grendel![]()
En vervolgens naar de rechtbank stappen.
Nouja als ze een huiszoekingsbevel hebben dan ontkom je er niet aan. Als je weigert dan neemt men je gewoon mee. In de boeien. Zo doen we dat in Nederland.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:16 schreef YazooW het volgende:
[..]
Lekker op het bureau zitten terwijl de politie je huis doorzoekt ja...
Excuus. Er is het een en ander gewijzigd in die wet zie ik, het staat nu onder Huisvestingswet, artikel 77.quote:
quote:Artikel 77
De toezichthouder is bevoegd, met medeneming van de benodigde apparatuur, een woning binnen te treden zonder toestemming van de bewoner.
En wat verstaan we onder een toezichthouder?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:20 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Excuus. Er is het een en ander gewijzigd in die wet zie ik, het staat nu onder Huisvestingswet, artikel 77.
[..]
Artikel 75.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:23 schreef YazooW het volgende:
[..]
En wat verstaan we onder een toezichthouder?
quote:Het het toezicht op de naleving van het bij of krachtens deze wet bepaalde zijn belast de bij besluit van burgemeester en wethouders aangewezen ambtenaren.
Ik weet niet precies hoe dat zit. Volgens mij zijn ze wel regelmatig weggekomen met een noodverordening, terwijl ze de 'noodsituatie' maanden vantevoren hadden gepland en georganiseerd.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Iemand die dat weet toevallig?quote:Onze Minister van Justitie zendt binnen vijf jaar na de inwerkingtreding van deze wet aan de Staten-Generaal een verslag over de doeltreffendheid en de effecten van de artikelen 1 en 2 van deze wet in de praktijk.
Dus van het hoofd van de politie. Want dat is de burgemeester per definitie. Met andere woorden: De politie geeft zichzelf toestemming.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:56 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een machtiging tot binnentreden is een volmacht van de burgemeester. binnen.
Zo heel erg traditie is het niet hoor, WA heeft bij oma Juliana nog gewoon op het bordes gestaan, pas sinds Beatrix koningin is zoekt de koninklijke familie het volk op op koninginnedag.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:29 schreef quo_ het volgende:
Laat de koningin maar lekker thuisblijven zou ik zeggen. En dat terwijl ik over het algemeen behoorlijk pro-oranje ben.
Met vergaande veiligheidsmaatregelen op straat bij zo'n bezoek is prima te leven maar dit soort huiszoekingen gaat veel te ver. Stasi methoden kun je anno 2012 nog prima in noord korea toepassen maar bij ons is daar geen plaats voor.
Maar even doordenken kan nooit kwaad......
Koningin Beatrix blijft echt niet heel erg lang meer op de troon en dit soort toestanden biedt WA natuurlijk de ideale gelegenheid om afscheid te nemen van een beknellende traditie waar hij altijd al vreselijk de pest aan heeft gehad. Er wordt nu bewust een schepje bovenop gedaan qua veiligheidsmaatregelen en overlast. Zodat straks zonder gezichtverlies en kwade gezichten kan worden gezegd dat hij graag de traditie had voortgezet maar dat het te gevaarlijk en te ingrijpend is om nog langer dit soort grootschalige happenings te organiseren.
En eerlijk gezegd gun ik het WA dat hij zelf kan regelen hoe zijn verjaardag wordt gevierd.
Vooral de houder...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Snel! Verberg die zak waxinelichtjes!
Je vergeet het Duitse accent, dan klinkt het nog beterquote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Snel! Verberg die zak waxinelichtjes!
Nee. Rhenen valt binnen de regio Utrecht. De korpsbeheerder van het korps Utrecht is de burgemeester van de stad Utrecht.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus van het hoofd van de politie. Want dat is de burgemeester per definitie. Met andere woorden: De politie geeft zichzelf toestemming.
Aleid Wolfsen is degene die over de hele regio beheerder is?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee. Rhenen valt binnen de regio Utrecht. De korpsbeheerder van het korps Utrecht is de burgemeester van de stad Utrecht.
Dit dus! Dit is echt pure waanzin we leven hier gvd niet in de DDR.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:42 schreef vosss het volgende:
Ja, vind ik ook. Beter schaffen ze de monarchie meteen af.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:12 schreef CafeRoker het volgende:
komen ze kijken of iemand nog een swift in de gang heeft ofzo.
Op deze manier kunnen ze koninginnedag beter afschaffen.
Lever jij lekker vrijwillig je burgerrechten in.. idioot. Waarom verhuis je niet direct naar Noord Korea.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:44 schreef youssef90 het volgende:
[..]
Allemaal stoere praat en je snapt het niet echt.
Die agenten komen dan gewoon binnen, desnoods de deur even tijdelijk verwijderen.
Maar goed, jij bent stoer en laat die agent buiten in de kou staan
We zijn niet allemaal zo labiel als jijquote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:43 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
En jij staat zeker weer vooraan om te schreeuwen hoe erg het is als er weer een ramp gebeurt
"acuut gevaar", dat lijkt me toch eerder iets dat van toepassing is als iemand me binnen heeft zien gaan met houten kratten met daarop als afzender Kalasjnikov N.V. Het feit dat een 73-jarige juffrouw langs denk te moeten lopen is heel iets anders dan "acuut gevaar".quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:56 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een machtiging tot binnentreden is een volmacht van de burgemeester. Die is in dit geval zo gegeven gezien het 'acute gevaar' dat er iets niet pluis is achter de voordeur. En anders heb je altijd nog Misdaad Anoniem waar toevallig een tip is binnengekomen.
Net als de pandbrigades in diverse gemeentes, die komen hoe dan ook bij je binnen.
Als er drie maanden van te voren over acuut gevaar gesproken wordt dient het hoe dan ook niet door te gaan. Veel te gevaarlijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:05 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
"acuut gevaar", dat lijkt me toch eerder iets dat van toepassing is als iemand me binnen heeft zien gaan met houten kratten met daarop als afzender Kalasjnikov N.V. Het feit dat een 73-jarige juffrouw langs denk te moeten lopen is heel iets anders dan "acuut gevaar".
Gestapoquote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit dus! Dit is echt pure waanzin we leven hier gvd niet in de DDR.
Gestapo praktijken
Ik heb zo'n vermoeden dat ze jou naar aanleiding van dit soort teksten wellicht nog wel met een huiszoeking verblijden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
En als je op vakantie bent toevallig word je deur ingebeukt, al je huisraad overhoop gegooid en doorspit en kom je thuis is je deur kapot en je huis is een chaos dankzij die k**ker-oranje-vereniging en die ty***-wouten.
Als je wel thuis bent, wordt slechts alleen al je huisraad omgegooid en doorgespit. Leuk, een paar wouten die dan even ook je Playboycollectie komen bekijken en in je fotoalbums van je familie komen kijken. Echt gezellig man.
Ik hoop dat al die wouten, die oranje-verenigingen en verder alle verantwoordelijken sterven aan een zeer pijnlijke en uiterst langzame dood.
Ach, niemand is perfect.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Doe maar niet, die gast is toch pedo?
quote:
Het is een voorbeeld, ik ben geen lid van dat tijdschrift en ik woon ook niet in Rhenen. Je kan je ook zorgen maken om anderen dan jezelf toch?quote:
De AIVD weet waarschijnlijk niet zo goed wat ze hier nu mee moeten.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat ze jou naar aanleiding van dit soort teksten wellicht nog wel met een huiszoeking verblijden.
Nee man... die staat dagen vooraf al klaar...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:44 schreef Nielsch het volgende:
Als er al iemand is die met een snipergun een aanslag wil plegen op de Koningin, dan zal die persoon er echt wel voor zorgen dat z'n wapen niet in het zicht ligt maar ergens goed verstopt onder de vloer.
Ik vrees dat jouw posts steeds vaker een WTF! momentje bij mensen oproepen in plaats van dat het een bijdrage levert aan de discussie.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Dat bedoel ik met mijn post.
https://twitter.com/#!/joostvoostrumquote:Burgemeester in Rhenen, 3 kids,man van een lieve vrouw en wielerkampioen (volharding & axa valleirenners)
Ow, vandaar die playboyverzameling. Ouwe rukker.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik woon bij mijn ouders
omdat symboolpolitiek de shit is tegenwoordig!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar na 4 pagina's is het nog steeds niet duidelijk wat ze nou eigenlijk willen vinden bij een huiszoeking. En wat heeft het voor nut om de huizen in Rhenen te doorzoeken als iemand met kwade bedoelingen bij wijze van spreken een paar uurtjes van tevoren uit Papua New Guinea
is geland op schiphol, de auto/fiets/benenwagen pakt en zijn plannen uitvoert.
Wapens, zoals theelichtjes en zwarte Suzuki's. Denk ik.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar na 4 pagina's is het nog steeds niet duidelijk wat ze nou eigenlijk willen vinden bij een huiszoeking.
Als ze "alleen even binnen willen kijken" is het echt compleet nutteloos.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:54 schreef KreKkeR het volgende:
Ik vraag me trouwens af of ze zo'n grondige huiszoeking willen doen, zo eentje die ze ook doen bij mensen die werkelijk verdacht worden van een ernstig misdrijf, of dat ze gewoon even de woning binnen lopen en vluchtig kijken.
Bij een grondige 'echte' huiszoeking, haalt men volgens mij echt alles overhoop (inclusief kledingkast e.d.) en gaat men daarnaast ook opzoek naar verborgen ruimtes.
Het vluchtig kijken heeft volgens mij weinig toegevoegde waarde aangezien mensen makkelijk dingen kunnen verstoppen ergens onderaan in de kledingkast of ergens anders. Een grondige huiszoeking kan echter materiele schade met zich meebrengen en daarnaast ook zorgen voor een bende is huis.
In beide gevallen vind ik het trouwens absoluut NOT DONE ivm deze gelegenheid, maar een grondige huiszoeking zou zelfs nog een stapje zieker zijn. En de niet grondige zinloos en in dat geval de vraag: waarom mensen op groffe wijze lastigvallen zonder dat het toegevoegde waarde heeft?
Het slaat ook gewoon nergens op. Iemand met kwade bedoelingen kan net zo goed een dorp verderop zitten. Of wordt Rhenen drie dagen van tevoren hermetisch afgesloten?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:54 schreef KreKkeR het volgende:
Ik vraag me trouwens af of ze zo'n grondige huiszoeking willen doen, zo eentje die ze ook doen bij mensen die werkelijk verdacht worden van een ernstig misdrijf, of dat ze gewoon even de woning binnen lopen en vluchtig kijken.
Bij een grondige 'echte' huiszoeking, haalt men volgens mij echt alles overhoop (inclusief kledingkast e.d.) en gaat men daarnaast ook opzoek naar verborgen ruimtes.
Het vluchtig kijken heeft volgens mij weinig toegevoegde waarde aangezien mensen makkelijk dingen kunnen verstoppen ergens onderaan in de kledingkast of ergens anders. Een grondige huiszoeking kan echter materiele schade met zich meebrengen en daarnaast ook zorgen voor een bende is huis.
In beide gevallen vind ik het trouwens absoluut NOT DONE ivm deze gelegenheid, maar een grondige huiszoeking zou zelfs nog een stapje zieker zijn. En de niet grondige zinloos en in dat geval de vraag: waarom mensen op groffe wijze lastigvallen zonder dat het toegevoegde waarde heeft?
Ach so, dan snap ik die huiszoekingen ook beter. Alle wapens liggen gewoon netjes klaar bij de deur...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee man... die staat dagen vooraf al klaar...
Ah of ik een sniper hebt liggen? Jazeker ik heb hem zojuist opgepoetst voor U.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ach so, dan snap ik die huiszoekingen ook beter. Alle wapens liggen gewoon netjes klaar bij de deur...
Uiteraard. Inclusief op papier het plan om de koningin te vermoorden uitgewerkt inclusief medeplegers, enz.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:56 schreef Nielsch het volgende:
Ach so, dan snap ik die huiszoekingen ook beter. Alle wapens liggen gewoon netjes klaar bij de deur...
Hej, ze gaan nu wel optreden tegen boerkasloeries! Met man en macht!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:58 schreef Franknfurter het volgende:
'Nuchter Nederland' dit weer..![]()
Het is toch niet normaal dat de politie en regering steeds verder gaan in het verpesten van het dagelijks leven. Mensen die gewoon hun leventje willen leiden moeten ten onrechte opdraaien voor het falen van de politie, die te lui, te dom of te slap zijn om de werkelijke bedreigingen aan te pakken.
Toch alleen als ze geen cavia's hoeven te redden?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hej, ze gaan nu wel optreden tegen boerkasloeries! Met man en macht!
Deze man weet!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
omdat symboolpolitiek de shit is tegenwoordig!
Natuurlijk veel te makkelijk dit... Maar waarschijnlijk gaat hij zich daarachter verschuilen... Op z'n twitter zie ik ook dat hij de hele tijd vooral de nadruk probeert te leggen op hoe feestelijk alles wel niet zal zijn. Lekker de aandacht proberen af te leidenquote:„Als er aanleiding voor is, kunnen we woningen screenen”, zegt de Rhenense burgemeester Joost van Oostrum.
http://www.gelderlander.n(...)te-Koninginnedag.ece
Waarschijnlijk een APV.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:10 schreef grrrbeer het volgende:
Misschien moet de koningin haar duurbetaalde, almaar laaghangender togus maar flaunten daar waar de mensen het allemaal willen
Op grond van welk artikel kunnen ze trouwens je huis doorzoeken? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Zonder ook maar de minste juridische kennis waag ik te betwijfelen of je dergelijke ingrijpende zaken even met een APV regelt.quote:
Lijkt me niet al te moeilijk, die man ziet er niet bijster snugger uit dus zal wel iets van een wachtwoord zijn met de naam van zijn hond/vrouw/dochter of iemand anders waarmee hij het bed deelt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:08 schreef Nielsch het volgende:
Misschien kan Anonymous uit wraak de website van de burgemeester platleggen...
http://www.joostvanoostrum.nl/
Reactie:quote:Bazzhen:
@JoostvOostrum Dat snap ik wel, maar bestaat er in dit soort gevallen blijkbaar niet meer zoiets als privacy?
Wat is dit nou weer voor koldervergelijking die de burgemeester maaktquote:JoostvOostrum:
@Bazzhen privacy gaat ook niet op bij het oprollen van bv een wietplantage. Daar hadden we er vorig jaar ook >5 van in de gem. Rhenen.
Waarom denk je dat de overheid een gewelds en wapenmonopolie heeft? Niet voor de veiligheid van de burgers hoor. Die wordt alleen maar minder omdat nette burgers niet meer weerzaam zijn. Het verbod op wapenbezit is in 1908 ingevoerd om de ultieme macht van de staat veilig te stellen en revoluties te voorkomen. In de VS is de overheid juist heel bang voor de burger. Uitzonderingen zijn staten als NY en california waar het wapenbezit sterk aan banden is gelegd. In die staten worden het vaakst burgerrechten geschonden door de overheid.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wordt wat alleen maar minder?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:23 schreef kontknager het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de overheid een gewelds en wapenmonopolie heeft? Niet voor de veiligheid van de burgers hoor. Die wordt alleen maar minder...
De veiligheid. Het is waanzin dat wetsgetrouwe burgers compleet weerloos worden gehouden. En dat alleen maar zodat een regering de bevolking kan onderdrukken door middel van idiote belastingen, huiszoekingen en intimidatiequote:
Dan denken ze dat je iets te verbergen hebt en rammen ze je deur eruit.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:44 schreef TripleS het volgende:
Aangezien ik daar woon is de kans groot dat ze bij me aanbellen , ze mogen blijven bellen want ze komen er niet in.
De auto mag dagen niet in de omgeving staan, erg handig.
Maar dan zet ik de auto toch in de garage? Oh wacht....dat mag ook niet!!
Ik ben nog aan het bedenken wat ik kan doen , vind het allemaal de grootste kolder dat hele gebeurenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:46 schreef Psy-freak het volgende:
Begint toch wel tijd te worden voor demonstraties
Is toch idioot?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:48 schreef kontknager het volgende:
[..]
Dan denken ze dat je iets te verbergen hebt en rammen ze je deur eruit.
Kijk maar uit. Als je een waxine lichtje gooit bergen ze je ook voor jaren op. Het kan allemaal in dit vrije democratische land.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:48 schreef TripleS het volgende:
[..]
Ik ben nog aan het bedenken wat ik kan doen , vind het allemaal de grootste kolder dat hele gebeuren
Zal niet gebeuren in nederland. Dit gebeurt uitsluitend in landen die sterk nationalistisch zijn. Zoals bv frankrijk en de vs.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:48 schreef TripleS het volgende:
[..]
Ik ben nog aan het bedenken wat ik kan doen , vind het allemaal de grootste kolder dat hele gebeuren
Ik ben ook bezigquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:48 schreef TripleS het volgende:
[..]
Lekker democratisch inderdaad. Een waxinelichtje damnquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:51 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Kijk maar uit. Als je een waxine lichtje gooit bergen ze je ook voor jaren op. Het kan allemaal in dit vrije democratische land.
Ik vind het echt te bizar voor woorden, ongehoord dit allemaal kan, nog erger dat er amper een haan naar kraait. We zijn ver afgegleden als samenleving. Als je dit 20 jaar geleden was gedaan was het land te klein geweest.
wat een fucking BS zeg... ooit van privacy gehoord? of van onschuldig tot tegendeel is bewezen?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:30 schreef Jahr00n het volgende:
Vind het jammer dat demonstreren nu nog alleen gedaan wordt door occupy-debielen en dat anderen alles maar over zich heen laten gaan.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:52 schreef kontknager het volgende:
[..]
Zal niet gebeuren in nederland. Dit gebeurt uitsluitend in landen die sterk nationalistisch zijn. Zoals bv frankrijk en de vs.
jaquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:04 schreef KreKkeR het volgende:
Wat als ik op de route woon, een eigen garage heb met daarin een auto heb die al een tijd niet wil starten... Ben ik dan toch verplicht mijn auto te (laten) repareren of deze UIT mijn EIGEN garage te laten slepen omdat er geen auto's in de garages mogen staan?
quote:
Ja.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:04 schreef KreKkeR het volgende:
Wat als ik op de route woon, een eigen garage heb met daarin een auto heb die al een tijd niet wil starten... Ben ik dan toch verplicht mijn auto te (laten) repareren of deze UIT mijn EIGEN garage te laten slepen omdat er geen auto's in de garages mogen staan?
Demo op 30 aprilquote:
Ik geloof niet dat het daarom gaat...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:53 schreef kontknager het volgende:
Als je niets te verbergen hebt dan heb je niets te vrezen
Leg uit...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:53 schreef kontknager het volgende:
Behalve het verplichte thuiszijn en het moeten verplaatsen van je auto. Erg jammer als je al een vakantie oid had geboekt of die dag liever ergens anders wilde zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:53 schreef kontknager het volgende:
Troll!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:01 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Behalve het verplichte thuiszijn en het moeten verplaatsen van je auto. Erg jammer als je al een vakantie oid had geboekt of die dag liever ergens anders wilde zijn.
Precies, en al die mensen die anders die dag hun huis hadden moeten laten doorzoeken zouden dan gewoon bij haar op de koffie kunnen komen. Is het toch nog een feestje van het volk, de beveiliging een stuk goedkoper en dezelfde mensen mogen meedoen. Hoezee.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:45 schreef ems. het volgende:
Als die muts nou lekker in haar paleis blijft zijn alle problemen gewoon opgelost.
Dan vindt je het vast niet erg als de overheid overal in jouw huis camera's ophangt en iedere minuut die je thuis bent over je schouders mee kijkt. Je hebt niets te verbergen...toch?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:53 schreef kontknager het volgende:
Op internet is er altijd wel iemand die de mening die jij als volstrekt sarcastisch neerzet daadwerkelijk heeftquote:Op zondag 29 januari 2012 13:19 schreef ems. het volgende:
Btw, ik zie dat een hoop mensen nog eens sarcasme moeten opzoeken. Minimaal 3 pagina's staan vol met gehap op niets
Lees mijn eerdere post in dit topic; dit is helemaal niet nieuw.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:51 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik vind het echt te bizar voor woorden, ongehoord dit allemaal kan, nog erger dat er amper een haan naar kraait. We zijn ver afgegleden als samenleving. Als je dit 20 jaar geleden was gedaan was het land te klein geweest.
Precies. Sowieso is het een officiele vrije dag, en dan moet een vrouw op leeftijd die een hele zware baan heeft die dag ook nog eens aan het werk, en dan ook nog eens dat werk? Een schande is het.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:45 schreef ems. het volgende:
Als die muts nou lekker in haar paleis blijft zijn alle problemen gewoon opgelost.
Schaap. Er bestaat ook zoiets als burgerrechten en privacy. Dit land is tot een ddr aan het worden in een modern jasje. Heb je dat niet door ofsow?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:53 schreef kontknager het volgende:
Wij kiezen toch voor een regering? Wij vertrouwen de huidige regering dus ook met zijn allen. Lijkt me dan ook dat we niets te vrezen hebben voor deze huiszoekingen.quote:Op zondag 29 januari 2012 15:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schaap. Er bestaat ook zoiets als burgerrechten en privacy. Dit land is tot een ddr aan het worden in een modern jasje. Heb je dat niet door ofsow?
Zijn punt is dat "vrezen" of "angst" er niets mee te maken heeft. Je hoeft niets te verbergen te hebben om niet te willen dat mensen jouw eigen huis binnenkomen om rond te kijken zonder dat jij daar zelf iets over mag zeggen.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:04 schreef kontknager het volgende:
[..]
Wij kiezen toch voor een regering? Wij vertrouwen de huidige regering dus ook met zijn allen. Lijkt me dan ook dat we niets te vrezen hebben voor deze huiszoekingen.
Als het leven van onze koningin in gevaar is dan is het een kleine moeite om de DKDB binnen te laten. Stel dat iemand een vuurwapen thuis heeft liggen..quote:Op zondag 5 februari 2012 13:08 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Zijn punt is dat "vrezen" of "angst" er niets mee te maken heeft. Je hoeft niets te verbergen te hebben om niet te willen dat mensen jouw eigen huis binnenkomen om rond te kijken zonder dat jij daar zelf iets over mag zeggen.
Wij kiezen geen regering. Daar ga je al de mist in. Je tweede zin is helemaal om te huilen...quote:Op zondag 5 februari 2012 13:04 schreef kontknager het volgende:
[..]
Wij kiezen toch voor een regering? Wij vertrouwen de huidige regering dus ook met zijn allen.
stel dat je gewoon geen willekeurige mensen je huis binnen wil hebbenquote:Op zondag 5 februari 2012 15:06 schreef kontknager het volgende:
[..]
Als het leven van onze koningin in gevaar is dan is het een kleine moeite om de DKDB binnen te laten. Stel dat iemand een vuurwapen thuis heeft liggen..
Ja, stel dat iemand een vuurwapen thuis heeft liggen om een aanslag te plegen. Denk je dan echt dat ze dat vuurwapen netjes in het zicht bij de voordeur leggen?quote:Op zondag 5 februari 2012 15:06 schreef kontknager het volgende:
[..]
Als het leven van onze koningin in gevaar is dan is het een kleine moeite om de DKDB binnen te laten. Stel dat iemand een vuurwapen thuis heeft liggen..
Jij hebt veel te verbergen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:53 schreef kontknager het volgende:
Ik heb mijn privacy te verbergen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:53 schreef kontknager het volgende:
Zo kan ik redenen gaan verzinnen om op iedere dag en ieder uur wel iemand bij je naar binnen te sturen. In je eigen huis. Zonder dat je daar bezwaar tegen mag maken, want dan wordt je opgepakt. En waag het niet op vakantie te gaan.. want die deur moet open.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:06 schreef kontknager het volgende:
[..]
Zin 1: Wij kiezen de partijen, de regering kiest zichzelf. De populairste partij bij de burgers hoeft nog niet in de regering te zitten.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:04 schreef kontknager het volgende:
[..]
Wij kiezen toch voor een regering? Wij vertrouwen de huidige regering dus ook met zijn allen. Lijkt me dan ook dat we niets te vrezen hebben voor deze huiszoekingen.
Kleine kans dat ze daar dit soort maatregelen treffen dan. Te veel weerstand. Mss dat den 'Ollander dat ook maar eens moet gaan doen.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Kan de koningin niet eens Kanaleneiland bezoeken?
Veiligheid > privacyquote:Op maandag 6 februari 2012 11:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zin 1: Wij kiezen de partijen, de regering kiest zichzelf. De populairste partij bij de burgers hoeft nog niet in de regering te zitten.
Zin 2: Tjah, slaap lekker...
Zin 3: Je hoeft niets te verbergen te hebben om op je privacy te staan.
Jij zou een ideal stuk voetvolk zijn voor noord korea.
Post je naam en adres dan maar hier even. Dan kunnen we gezellig met zijn allen langskomen om te zien of je geen wapens in huis hebt om een van ons te vermoorden.quote:
Ik woon niet in rhenen. Maar ik zou ze graag een kopje koffie aanbieden. En alleen agenten zijn bevoegd om huiszoekingen te doen. Tang op varken.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:31 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Post je naam en adres dan maar hier even. Dan kunnen we gezellig met zijn allen langskomen om te zien of je geen wapens in huis hebt om een van ons te vermoorden.
Veiligheid voor alles immers.
Z'n gezin verbranden gaat wellich wat ver. Maar een molotovje tegen de gevel moet kunnen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:38 schreef Sicstus het volgende:
8 pagina's vol huilies alweerAls puntje bij paaltje komt doen jullie toch helemaal niks. In de jaren 80 hadden we tenminste nog RaRa, die hadden dat burgemeestersvarken wel even tot de orde geroepen middels een molotovcocktailtje door de ruit ofzo. Jammer dat dat voorbij is.
We komen vanmiddag langs voor het installeren van de live webcam in jouw WC, slaapkamer en badkamer. Ook zullen we je medisch dossier en je bankgegevens publiceren. Veiligheid voor alles.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:30 schreef Jahr00n het volgende:
Zelfstandig logisch nadenken is een bedreiging voor de staat. Ik denk dat we jou maar eens van terrorisme of pedofilie moeten beschuldigen zodat je eindeloos in voorarrest gehouden kan worden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En die dader kwam uit iemands huis rijden met z'n auto? Had thuis duidelijk op zijn muur geschreven dat hij een aanslag ging plegen? Woonde zelf in Apeldoorn? Wha?
Hmmm, wat zou de Koningin te verbergen hebben dat ze zo bang is dan?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:53 schreef kontknager het volgende:
Ik ben om! Het is een goede zaak om zo idioot te doen als het om onze rijkste uitkeringstrekster gaat...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:39 schreef Perico het volgende:
Word ik ook gearresteerd als ik DAG TRIX! roep?
Iedereen wordt dan verdacht. Komen ze bij mij binnen, zien ze mijn WOII DVD's, denken ze geheel ten onrechte dat ik nazi fan ben en ga ik als de waxinelicht gooier voor onbeperkte tijd achter slot en grendel.
quote:Op maandag 6 februari 2012 10:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat voor suffe lamlul moet je wel niet zijn om niks te verbergen te hebben.
http://www.elsevier.nl/we(...)or-Koninginnedag.htmquote:Kamervragen over huiszoekingen voor Koninginnedag
vrijdag 9 maart 2012 17:27
De gemeente Rhenen wil huiszoekingen laten uitvoeren in voorbereiding voor Koninginnedag. Het staatshoofd bezoekt de Utrechtse stad dit jaar. Wie niet mee wil werken aan de huiszoekingen, riskeert een celstraf.
GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi meldt aan elsevier.nl dat hij Kamervragen over de kwestie gaat stellen.
De burgemeester van Rhenen, VVD’er Joost van Oostrum, antwoordt op een vraag of bewoners ook kunnen weigeren aan huiszoekingen mee te doen dat dit niet mogelijk is.
Arresteren
‘Ik snap uw emotie, maar ik raad u aan zich daar niet tegen te verzetten. Want als u dat doet, dan denk ik dat u met Koninginnedag niet in Rhenen bent, maar in het arrestantencomplex van de gemeente Utrecht, te Houten,’ zegt Van Oostrum op een bijeenkomst voor bewoners.
Vanwege het drama in Apeldoorn neemt Rhenen extra veiligheidsmaatregelen. Bewoners mogen ook hun auto’s en brommers op 30 april niet op straat parkeren en er worden extra beveiligingscamera’s geplaatst.
Ondanks het ongeluk van prins Friso wordt Koninginnedag wel gewoon gevierd, met een bezoek van de koninklijke familie aan Rhenen en Veenendaal.
Privacy
Vanwege de huiszoekingen nomineerde de beweging Bits of Freedom de gemeente Rhenen voor de Big Brother-award voor privacyschendingen.
De prijs ging echter naar het Korps Landelijke Politiediensten vanwege het gebruik van spyware en het hacken van hackingslachtoffers.
Heeft iemand Hitler al genoemd?quote:Op zondag 11 maart 2012 19:33 schreef freako het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)or-Koninginnedag.htm
wat een ontzettende idiootquote:Op zondag 11 maart 2012 19:33 schreef freako het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)or-Koninginnedag.htm
Het is niet dat het de Koninklijke familie is die dit zo regelt he...quote:Op zondag 11 maart 2012 19:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
Iedereen met een zwarte Suzuki Swift op 30 April naar Rhenen, dat zal ze leren.
die zouden ook gewoon kunnen weigeren te komen als ze dit laten doorgaanquote:Op zondag 11 maart 2012 19:58 schreef YazooW het volgende:
[..]
Het is niet dat het de Koninklijke familie is die dit zo regelt he...
Dat dan weer wel ja.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:59 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
die zouden ook gewoon kunnen weigeren te komen als ze dit laten doorgaan
Het gebeurt ieder jaar. Begrijp de ophef om die reden niet.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:55 schreef YazooW het volgende:
Als dit in Syrie ofzo zou gebeuren zouden we nu met z'n allen van een grote schande spreken. Nu het in Nederland gebeurt hoor je er bijna helemaal niemand over.
De huizen van de mensen in de gemeentes waar de koningin komt worden ieder jaar doorzocht door de politie ? Dat is nieuw voor mijquote:Op zondag 11 maart 2012 20:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het gebeurt ieder jaar. Begrijp de ophef om die reden niet.
Serieus ja? Heb ik een paar jaar geleden niks van gemerkt!quote:Op zondag 11 maart 2012 20:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het gebeurt ieder jaar. Begrijp de ophef om die reden niet.
De huizen lopen kans om onderzocht te worden, meestal richt dit zich enkel op huizen die direct aan de route van de Koningin liggen. Geen idee voor welke periode dit het geval is. In ieder geval was dit het afgelopen jaar mogelijk. Daarnaast dien je ook aan te geven of je gedurende Koninginnedag aanwezig bent etc.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:34 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
De huizen van de mensen in de gemeentes waar de koningin komt worden ieder jaar doorzocht door de politie ? Dat is nieuw voor mij
Hoe lang doen ze dat dan al - en heb je een bron ?
Ja, dit vind ik ook nog het meest trieste.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:54 schreef ArnosL het volgende:
Jezus, wat een mafkees die burgemeester. We leven niet meer in de DDR waarbij alles en iedereen gecontroleerd wordt.
Nee, daar wordt een machtiging tot binnentreden genoemd. Maar die mag alleen bij accuut gevaar en voor maximaal 3 huizen worden gegeven. Al zou er sprake zijn van accuut gevaar, 3 huizen zou wel een erg korte route zijn.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:01 schreef Geralt het volgende:
Op pagina 1 worden wat wetsartikelen genoemd die men klaarblijkelijk kan/wil gebruiken, maar imo snijden die geen hout.
Ja dat is leuk maar bedoeld om die kinderverkrachter in zn huis op te pakken of iets dergelijks en niet om te kijken of iemand waxinelichtjes in huis heeft.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:04 schreef Franknfurter het volgende:
Het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner is alleen geoorloofd in de gevallen bij of krachtens de wet bepaald, door hen die daartoe bij of krachtens de wet zijn aangewezen.
Artikel 12 van de grondwet
precies, gewoon uit principe.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:06 schreef Geralt het volgende:
Mocht ik daar wonen dan stapte ik naar de rechter. Absoluut. Die knurften hebben niets te zoeken in mijn huis en wens niet als crimineel behandeld te worden.
Ik zou het desnoods naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens brengen.
Het parkeren van een auto is sowieso verboden in het centrum van Rhenen. Ook in je eigen garage.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:04 schreef Mwanatabu het volgende:
Alsof ze allemaal weleens een Swift konden hebben klaarstaan achter de voordeur.
Daarnaast is het een machtiging tot binnentreden. Ik ben niet zeker of je daarmee ook de kasten enzo mag doorzoeken - wat mij wel handig lijkt als je wapens wil vinden.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:07 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nee, daar wordt een machtiging tot binnentreden genoemd. Maar die mag alleen bij accuut gevaar en voor maximaal 3 huizen worden gegeven. Al zou er sprake zijn van accuut gevaar, 3 huizen zou wel een erg korte route zijn.
Bedankt voor de samenvatting. Precies zoals ik dacht.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:13 schreef Franknfurter het volgende:
Privacyschending 'voorbereiding' noemen, een grapje maken over wat ze met je doen als je weigert en overal omheenlullen. Wat een smerige graftakkenlijer, bah. Oogaids krijg ik ervan.
Een beetje lopen dreigen, gatverdamme, die man is niet goed bij z'n hoofd.quote:
En dat is de schuld van al die achterlijke idioten die zelfs nu nog steeds roepen "ik heb toch niks te verbergen????"quote:het is gedaan met de vrijheid en gezond verstand in Nederland
Wat een mislukte mongool is die 'vent', vanuit zijn positie foute maatregelen afkondigen, mensen bedreigen.quote:
De koppen van de mensen ze op camera laten zien en het er helemaal mee eens zijn hebben allemaal iets weg van het stereotype hurrr durrrrr niveau. Inclusief die fascist van een burgermeester.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
En dat is de schuld van al die achterlijke idioten die zelfs nu nog steeds roepen "ik heb toch niks te verbergen????"
Velen riepen het jaren geleden al, maar dan werd je voor gek verklaard.
En het wordt nog veel en veel erger dan het nu al allemaal is.
quote:Most people want security in this world, not liberty.
H. L. Mencken
Jah, en ook de tijd waarin hij die uitspraak deed, ~ net voor of na de 2e wereldoorlog. De wereld en de geo-politiek was toen een stuk simpeler.quote:
Het gevoel van angst is nog altijd heel simpel aan te wakkeren.quote:Op maandag 12 maart 2012 08:53 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Jah, en ook de tijd waarin hij die uitspraak deed, ~ net voor of na de 2e wereldoorlog. De wereld en de geo-politiek was toen een stuk simpeler.
Ja, dat was weer niet erg uitgeslapen journalistiek van Wakker Nederland. De burgermeester die slechts een wet hoeft te nomen om de interviewer met de mond vol tanden te krijgen en een studiogast die sussende woorden spreekt over de gevangenisstraf als je niet je huis laat doorzoeken: "Dat hoort er nou eenmaal bij" en "zover zal het wel niet komen...." Maak dan helemaal geen item over het overheidsoptreden op koninginnedag.quote:Op maandag 12 maart 2012 07:57 schreef Nielsch het volgende:
Net bij Vandaag de Dag van Wakker Nederland een studiogast in stropdas die zegt: "ja, misschien is het voor de veiligheid maar beter ook dat we deze huiszoekingen doen..."
Aaaargh, de laksheid waarmee sommige Nederlanders onze privacy willen opgeven is echt ontzettend stuitend![]()
nep-rechtsenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:34 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, dit is gewoon de VVD gedachte en zoals wij rechtsen het willen zien. Heb jij soms iets te verbergen?
Total bullshit natuurlijk, de politie heeft niets te zoeken in de woningen, zo langzaam maar zeker word NL een dictatuurquote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:30 schreef Jahr00n het volgende:
Noodverordening op basis van de APV door de Burgemeester is de geijkte route volgens mij.quote:Op maandag 12 maart 2012 09:07 schreef SicSicSics het volgende:
Misschien heb ik het gemist, maar wat is het wettelijk kader eigenlijk van deze huiszoekingen. Het lijkt mij dat ze nog steeds niet zomaar binnen mogen komen?
Of is dit gewoon in de APV of via een noodwet te regelen?
Op zich wel vreemd...quote:Op maandag 12 maart 2012 09:50 schreef fruityloop het volgende:
Noodverordening op basis van de APV door de Burgemeester is de geijkte route volgens mij.
Inderdaad dit soort Stasi praktijken vind ik echt niet kunnen, die man mag wat mij betreft in de pek en veren afgevoerd worden naar Noord Korea, daar zal zo'n malloot zich misschien wel beter thuis voelenquote:Op zondag 11 maart 2012 22:32 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat een mislukte mongool is die 'vent', vanuit zijn positie foute maatregelen afkondigen, mensen bedreigen.
Moet zeker zijn volgende baantje veilig stellen.
Brandstapel.
Wat ook verbazingwekkend is, is dat mensen die hun mond vol hebben van vrijheden mensen willen deporteren naar Aziatische dictaturen... Of ze beschuldigen van Oost-Duitse geheime dienst praktijken. Zogenaamd omdat ze het beste voor hebben met de burgers en de vrijheid.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
Trouwens het is wel verbazingwekkend dat het wederom een VVD politicus is die voorstander is van Stasi praktijken, de V van Veiligheid kan zo langzaam maar zeker wel bij het vuilnis gezet worden![]()
Joost van Oostrum gaat uw eens diep schamen, u verkwanselt de vrijheid van de burgers in dit land, de vrijheid waar miljoenen mensen hun leven voor gegeven hebben
Ere wie ere toekomt, want hij gaat er inderdaad Kamervragen over stellen: http://www.elsevier.nl/we(...)or-Koninginnedag.htmquote:Op maandag 12 maart 2012 10:02 schreef sorcees het volgende:
Wat vinden de mensen in Rheden er nu zelf van, de voorstanders hebben we al gehoord, zijn er dan geen tegenstanders of durven die zich niet te uiten, bang om weggezet te worden als terroristen.
Is er nu echt geen journalist of parlementarier die er werk van maakt?
Kamervragen misschien, Tofu waar ben je?
"Ik snap uw emotie maar ik zal u echt willen aanraden u zich daar niet tegen te verzetten want als u dat doet dan denk ik dat u op 30 april niet in Rhenen bent, maar in het arrestantencomplex van de politie Utrecht te Houten"quote:
Je vrijheden moet je verdedigen want anders ben je ze niet waardquote:Op maandag 12 maart 2012 10:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat ook verbazingwekkend is, is dat mensen die hun mond vol hebben van vrijheden mensen willen deporteren naar Aziatische dictaturen... Of ze beschuldigen van Oost-Duitse geheime dienst praktijken. Zogenaamd omdat ze het beste voor hebben met de burgers en de vrijheid.
Dat vind ik nou verbazingwekkend.
Ik mag aannemen dat hij verstek zal laten gaan bij de 4 mei-herdenking. Daar zou ik zijn aanwezigheid namelijk nogal hypocriet noemen. Een burgemeester die zijn burgers als verdachten behandelt zonder dat er überhaupt sprake is van een calamiteit is sowieso in het verkeerde land geboren.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:20 schreef yyyentle het volgende:
[..]
"Ik snap uw emotie maar ik zal u echt willen aanraden u zich daar niet tegen te verzetten want als u dat doet dan denk ik dat u op 30 april niet in Rhenen bent, maar in het arrestantencomplex van de politie Utrecht te Houten"![]()
Leve de Koningin, hoera, hoera, hoera
Maar om dat nou op zo'n manier te doen... Is niet echt een toonbeeld van verlichting.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
Je vrijheden moet je verdedigen want anders ben je ze niet waard
Ja.... want wie niet mee wil werken aan deze Stasi praktijken is uiteraard een vijand van het regime en een gevaar voor de samenleving. Echt... waar haalt die burgemeester het gore lef vandaan?quote:Op maandag 12 maart 2012 10:20 schreef yyyentle het volgende:
[..]
"Ik snap uw emotie maar ik zal u echt willen aanraden u zich daar niet tegen te verzetten want als u dat doet dan denk ik dat u op 30 april niet in Rhenen bent, maar in het arrestantencomplex van de politie Utrecht te Houten"![]()
Leve de Koningin, hoera, hoera, hoera
Die burgemeester mag van mij van alles vinden maar hij mag niet zijn macht misbruiken om onwettige huiszoekingen uit te voeren. Er is geen enkele aanleiding tot het doen van huiszoekingen, deze bullebak maakt die bewoners gewoon bij voorbaat tot verdachten van een mogelijk misdrijf. Dat is geen teken van een verlichte bestuurder toch? Als volk krijg je de machthebbers die je verdient en ik vind dat wij in Nederland heel wat beters verdienen dan zo'n arrogante VVD burgemeester.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar om dat nou op zo'n manier te doen... Is niet echt een toonbeeld van verlichting.
Ja, want we kunnen beter dankbaar zijn dat we zulke politici hebben. Er is immers helemaal niks mis met het stelselmatig afbreken van privacy en burgerrechten onder het mom van veiligheid, terrorismebestrijding en/of de strijd tegen kindermisbruik. Sterker nog; dat moeten we met zijn allen juist toejuichen. Vooral omdat deze specifieke beslissing door een niet gekozen "volksvertegenwoordiger" genomen is.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat ook verbazingwekkend is, is dat mensen die hun mond vol hebben van vrijheden mensen willen deporteren naar Aziatische dictaturen... Of ze beschuldigen van Oost-Duitse geheime dienst praktijken. Zogenaamd omdat ze het beste voor hebben met de burgers en de vrijheid.
Dat vind ik nou verbazingwekkend.
Wat is dat nou voor een stupide opmerking.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:12 schreef Ferdo het volgende:
Hoe kan zo'n wannabe-SS'er in vredesnaam burgemeester worden?
Die hadden er ook een handje van om zomaar huizen binnen te vallen. Niks stupide aan.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:39 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een stupide opmerking.
Godwin's zijn geoorloofd in dezen.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:39 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een stupide opmerking.
Wat zou in jouw optiek een goede manier zijn om je burgerrechten te verdedigen? Er is bij mijn weten overigens niet opgeroepen tot geweld tegen agenten die de huiszoekingen gaan uitvoeren, de burgemeester of het koninklijk huis, dus van "verzet" is (nog) geen sprake...quote:Op maandag 12 maart 2012 10:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar om dat nou op zo'n manier te doen... Is niet echt een toonbeeld van verlichting.
Volgens mij "verzet" je je volgens Van Oostrum al als je de deur niet wagenwijd opendoet meteen nadat de polizei in je woonstraat arriveert.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat zou in jouw optiek een goede manier zijn om je burgerrechten te verdedigen? Er is bij mijn weten overigens niet opgeroepen tot geweld tegen agenten die de huiszoekingen gaan uitvoeren, de burgemeester of het koninklijk huis, dus van "verzet" is (nog) geen sprake...
Dat was dan eerder de Gestapo. Als je wil Godwinnen, moet je het wel goed doen!quote:Op maandag 12 maart 2012 10:42 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Die hadden er ook een handje van om zomaar huizen binnen te vallen. Niks stupide aan.
Yep.... de man dreigt immers niet je emoties de boventoon te laten vieren... gewoon open die deur voor de mannen en vrouwen van de Securitate.... want anders ben je een ongehoorzame burger en dus een vijand van de staat en het regime. Wat een bullebakquote:Op maandag 12 maart 2012 10:44 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Volgens mij "verzet" je je volgens Van Oostrum al als je de deur niet wagenwijd opendoet meteen nadat de polizei in je woonstraat arriveert.
Everybody liesquote:Op maandag 6 februari 2012 10:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat voor suffe lamlul moet je wel niet zijn om niks te verbergen te hebben.
Ben ik het helemaal mee eens.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
Die burgemeester mag van mij van alles vinden maar hij mag niet zijn macht misbruiken om onwettige huiszoekingen uit te voeren.
Dat zou aan de rechter moeten zijn inderdaad. Of een officier van justitie in het geval van een Machtiging tot binnentreden.quote:Er is geen enkele aanleiding tot het doen van huiszoekingen,
Fight fire with fire? Dat biedt oplossingen?quote:deze bullebak maakt die bewoners gewoon bij voorbaat tot verdachten van een mogelijk misdrijf. Dat is geen teken van een verlichte bestuurder toch? Als volk krijg je de machthebbers die je verdient en ik vind dat wij in Nederland heel wat beters verdienen dan zo'n arrogante VVD burgemeester.
Zijn uitspraken zijn zeker opmerkelijk, zoniet ronduit dom te noemen. Maar dat betekend toch niet dat je, als rechtvaardig activist maar moet roepen dat de beste man gedeporteerd moet worden om wat hij zegt of vindt. Dan ben je geen haar beter dan de mensen waar je zo'n hekel aan zegt te hebben.quote:Het getuigd van weinig empathie en ratio dat je dit soort voorstellen en uitspraken doet, deze man is gewoon totaal ongeschikt voor het vak van burgemeester.
True that!quote:Op maandag 12 maart 2012 10:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ja, want we kunnen beter dankbaar zijn dat we zulke activisten hebben. Er is immers helemaal niks mis met het stelselmatig roepen dat mensen op transport moeten onder het mom van vrijheid. Sterker nog; dat moeten we met zijn allen juist toejuichen. Vooral omdat deze specifieke beslissing door een niet gekozen "volksvertegenwoordiger" genomen is.
Wat een farce...
Wat dacht je van redelijkheid. Debat. Openheid. Bijvoorbeeld?quote:Op maandag 12 maart 2012 10:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat zou in jouw optiek een goede manier zijn om je burgerrechten te verdedigen?
Dat werd er wel. Een normale discussie wordt aan de ene kant de mond gesnoerd omdat men meteen in een 'nazi-stuip' schiet en roept dat de betreffende bestuurder maar op transport gezet moet worden. Nog voor er eventueel een verheldering is geweest of enige vorm van uitleg.quote:Er is bij mijn weten overigens niet opgeroepen tot geweld tegen agenten die de huiszoekingen gaan uitvoeren, de burgemeester of het koninklijk huis, dus van "verzet" is (nog) geen sprake...
Daar kun je niet koekhappen.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:13 schreef yyyentle het volgende:
Waarom gaat de Koningin niet op haar eigen bordes staan? Dan kunnen de fans daar naartoe gaan om te zwaaien.
Maken ze daar maar wat grasveldjes in orde. Ik neem aan dat de koningin hier zelf ook nog iets over te zeggen heeft? Ze kan er voor kiezen om niet naar Rhenen te komen toch?quote:
Ja, net zoals Juliana dat deed in haar tijd. Lijkt mij ook het beste, nu sommige burgemeesters kennelijk niet goed kunnen omgaan met koninklijk bezoek en zich daardoor als een despoot gaan gedragen.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:13 schreef yyyentle het volgende:
Waarom gaat de Koningin niet op haar eigen bordes staan? Dan kunnen de fans daar naartoe gaan om te zwaaien.
Met omhooggevallen regenten valt niet te praten, die doen gewoon lekker waar ze zelf zin in hebben.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:12 schreef SicSicSics het volgende:
Wat dacht je van redelijkheid. Debat. Openheid. Bijvoorbeeld?
Deze burgemeester gaat zelf elke vorm van debat uit de weg, als je lastig bent bestaat immers de kans dat je de dag niet in Rhenen doorbrengt.... daarmee gooit de bullebak meteen alle deuren voor je neus dicht.quote:Dat werd er wel. Een normale discussie wordt aan de ene kant de mond gesnoerd omdat men meteen in een 'nazi-stuip' schiet en roept dat de betreffende bestuurder maar op transport gezet moet worden. Nog voor er eventueel een verheldering is geweest of enige vorm van uitleg.
Lekkere vrijheid heb je dan!
Dat komt er ook nog eens bij. Die mensen wonen daar gewoon en die hadden daar ook gewoond zonder dat de koningin langskwam. Wat denken ze daar in godsnaam aan te treffen? Machinegeweren?quote:Op maandag 12 maart 2012 11:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vraag me werkelijk af waar ze naar gaan zoeken? Misschien naar een onder bed verstopte Suzuki Swift. Ik bedoel... wat wil die malloot hier nu mee gaan bereiken?
Iedereen die waxinelichthouders in huis heeft gaat gewoon preventief op transport naar Houten.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:16 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat komt er ook nog eens bij. Die mensen wonen daar gewoon en die hadden daar ook gewoond zonder dat de koningin langskwam. Wat denken ze daar in godsnaam aan te treffen? Machinegeweren?
Voorwerpen om te gooien heeft iedereen natuurlijk in huis.
Met zelfverklaarde burgerrechtenactivisten ook niet!quote:Op maandag 12 maart 2012 11:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
Met omhooggevallen regenten valt niet te praten, die doen gewoon lekker waar ze zelf zin in hebben.
Gelukkig is meneer de burgemeester niet heilig in Nederland en zijn er nog 734 andere kananelen waarmee je de discussie toch aan zou kunnen gan. Stel je voor zeg,quote:Deze burgemeester gaat zelf elke vorm van debat uit de weg, als je lastig bent bestaat immers de kans dat je de dag niet in Rhenen doorbrengt.... daarmee gooit de bullebak meteen alle deuren voor je neus dicht.
Met mij valt heel goed te praten maar als mensen onzin beginnen uit te kramen dan spiegel ik dat gewoonquote:Op maandag 12 maart 2012 11:23 schreef SicSicSics het volgende:
Met zelfverklaarde burgerrechtenactivisten ook niet!
Waar het om gaat is dat een burgemeester dit soort uitspraken niet hoort te doen. Ondertussen is hij niet ter verantwoording geroepen door zijn peers. M.a.w. ik leid daaruit af dat het kennelijk prima gevonden word dat deze man dit soort zaken roept in zijn hoedanigheid als burgervaderquote:Gelukkig is meneer de burgemeester niet heilig in Nederland en zijn er nog 734 andere kananelen waarmee je de discussie toch aan zou kunnen gan. Stel je voor zeg,
Alles onder het mom van schijnveiligheid tegenwoordig.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:16 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat komt er ook nog eens bij. Die mensen wonen daar gewoon en die hadden daar ook gewoond zonder dat de koningin langskwam. Wat denken ze daar in godsnaam aan te treffen? Machinegeweren?
Voorwerpen om te gooien heeft iedereen natuurlijk in huis.
Inderdaad.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik denk dat ze de burgemeester beter kunnen opsluiten, deze man zet immers kwaad bloed tegen het koningshuis met zijn ondoordachte uitspraken
Ze gaan je computer doorzoeken... ze gaan je papieren bekijken, de dildo in je nachtkastje vinden ze ook en daar gaan ze even een lolletje mee maken onderling. Voor die 10 gram wiet krijg je wellicht gewoon een waarschuwing.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:27 schreef MaLo het volgende:
En wat nu als ik wel wat te verbergen heb maar dat is iets dat geen gevaar voor Bea en consorten oplevert?
Stel ik heb 10 gram wiet thuisliggen en dat vinden ze bij een huiszoeking. Mag niet, maar ik kan er Bea geen kwaad mee doen, ookal bekogel ik haar ermee. Word ik dan meteen bekeurd, of kijken ze puur en alleen naar zaken die mogelijk gevaar opleveren?
Als ze niet thuis zijn zullen ze wat te verbergen hebben, dus dan is het zaak een klopjacht te organiseren. En als ze niet opendoen: gewoon de deuren opentrappen.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:33 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Als dit doorgaat, kan het koningshuis in ieder geval wat mij betreft helemaal opgedoekt worden, dan is het geen leuke traditie meer. Ik had nooit veel tegen het koningshuis maar dit gaat echt te ver.
Trouwens, wat als mensen niet thuis zijn, niet open doen of liggen te slapen?
dan zullen ze ongetwijfeld je deur intrappen.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:33 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Als dit doorgaat, kan het koningshuis in ieder geval wat mij betreft helemaal opgedoekt worden, dan is het geen leuke traditie meer. Ik had nooit veel tegen het koningshuis maar dit gaat echt te ver.
Dan beuken de agenten van de Stasi gewoon je deur open, immers je hebt maar te zorgen dat je thuis bent als de koningin op bezoek komt.... toon eens een beetje meer respect nukubuquote:Op maandag 12 maart 2012 11:33 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Niet mijn definitie van een goed gesprek...quote:Op maandag 12 maart 2012 11:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
Met mij valt heel goed te praten maar als mensen onzin beginnen uit te kramen dan spiegel ik dat gewoon
Dat zijn nogal wat aannames. Bovendien zijn er wel degelijk reeds kamervragen in de maak... Je reactie is dan ook best voorbarig en overtrokken te noemen.quote:Waar het om gaat is dat een burgemeester dit soort uitspraken niet hoort te doen. Ondertussen is hij niet ter verantwoording geroepen door zijn peers. M.a.w. ik leid daaruit af dat het kennelijk prima gevonden word dat deze man dit soort zaken roept in zijn hoedanigheid als burgervader
Ik zei dat er met mij te praten valt, het hoeft echter niet een goed gesprek te zijn toch?quote:Op maandag 12 maart 2012 11:43 schreef SicSicSics het volgende:
Niet mijn definitie van een goed gesprek...
Poe héé.... de uitspraak is twee weken geleden al gedaan en nu is er nog steeds niks ondernomen. Als het dus aan zijn peers licht kan je al reeds gearresteerd, gewaterboard en weggewerkt zijn voordat er iemand iets van zegt....quote:Dat zijn nogal wat aannames. Bovendien zijn er wel degelijk reeds kamervragen in de maak... Je reactie is dan ook best voorbarig en overtrokken te noemen.
Sommige mensen denken misschien wél na voor ze wat roepen.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
Poe héé.... de uitspraak is twee weken geleden al gedaan en nu is er nog steeds niks ondernomen.
Ja want het is inmiddels al 30 april en de eerste onschuldige burgers zijn al gearresteerd!?quote:Als het dus aan zijn peers licht kan je al reeds gearresteerd, gewaterboard en weggewerkt zijn voordat er iemand iets van zegt....
Er zijn kamervragen gesteldquote:Op maandag 12 maart 2012 11:54 schreef SicSicSics het volgende:
Sommige mensen denken misschien wél na voor ze wat roepen.En er is dus al wel wat ondernomen.
Nee.... nog niet gearresteerd maar wel reeds geïntimideerd.... door een burgemeester nota benequote:Ja want het is inmiddels al 30 april en de eerste onschuldige burgers zijn al gearresteerd!?
Worden, niet zijn. Het moet nog gebeuren.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er zijn kamervragen gesteld
Als hare majesteit 800 meter gaat lopen en alle bewoners gecontroleerd moeten gaan wonen op de dag zelf kan ik meniet voorstellen dat de heren politie grondig genoeg gaan zoeken om ook maar iets te vinden behalve wietplantages en van te voren opgestelde machinegeweren ter grote van een MG 42quote:Op maandag 12 maart 2012 11:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vraag me werkelijk af waar ze naar gaan zoeken? Misschien naar een onder bed verstopte Suzuki Swift. Ik bedoel... wat wil die malloot hier nu mee gaan bereiken?
Omdat ze veertig kilometer westelijker de huizen willen doorzoeken?quote:Op maandag 12 maart 2012 12:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar goed... die Rhedenaren laten dit gewoon gebeuren? Er zijn nog geen mensen naar een rechter gestapt?
Ik zie het arrestatieteam al staanquote:Op maandag 12 maart 2012 12:26 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Omdat ze veertig kilometer westelijker de huizen willen doorzoeken?
Karst T. woonde toch ook niet naast de route?quote:Op maandag 12 maart 2012 12:26 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Omdat ze veertig kilometer westelijker de huizen willen doorzoeken?
En per waxinelichtje wat ze in je huis vinden mag je 1 maand brommen.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze gaan je computer doorzoeken... ze gaan je papieren bekijken, de dildo in je nachtkastje vinden ze ook en daar gaan ze even een lolletje mee maken onderling. Voor die 10 gram wiet krijg je wellicht gewoon een waarschuwing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |