Ja, dat was weer niet erg uitgeslapen journalistiek van Wakker Nederland. De burgermeester die slechts een wet hoeft te nomen om de interviewer met de mond vol tanden te krijgen en een studiogast die sussende woorden spreekt over de gevangenisstraf als je niet je huis laat doorzoeken: "Dat hoort er nou eenmaal bij" en "zover zal het wel niet komen...." Maak dan helemaal geen item over het overheidsoptreden op koninginnedag.quote:Op maandag 12 maart 2012 07:57 schreef Nielsch het volgende:
Net bij Vandaag de Dag van Wakker Nederland een studiogast in stropdas die zegt: "ja, misschien is het voor de veiligheid maar beter ook dat we deze huiszoekingen doen..."
Aaaargh, de laksheid waarmee sommige Nederlanders onze privacy willen opgeven is echt ontzettend stuitend![]()
nep-rechtsenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:34 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, dit is gewoon de VVD gedachte en zoals wij rechtsen het willen zien. Heb jij soms iets te verbergen?
Total bullshit natuurlijk, de politie heeft niets te zoeken in de woningen, zo langzaam maar zeker word NL een dictatuurquote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:30 schreef Jahr00n het volgende:
Heb jij wat te verbergen ofzo? Veiligheid voor alles, lijkt me logisch.
Noodverordening op basis van de APV door de Burgemeester is de geijkte route volgens mij.quote:Op maandag 12 maart 2012 09:07 schreef SicSicSics het volgende:
Misschien heb ik het gemist, maar wat is het wettelijk kader eigenlijk van deze huiszoekingen. Het lijkt mij dat ze nog steeds niet zomaar binnen mogen komen?
Of is dit gewoon in de APV of via een noodwet te regelen?
Op zich wel vreemd...quote:Op maandag 12 maart 2012 09:50 schreef fruityloop het volgende:
Noodverordening op basis van de APV door de Burgemeester is de geijkte route volgens mij.
Inderdaad dit soort Stasi praktijken vind ik echt niet kunnen, die man mag wat mij betreft in de pek en veren afgevoerd worden naar Noord Korea, daar zal zo'n malloot zich misschien wel beter thuis voelenquote:Op zondag 11 maart 2012 22:32 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat een mislukte mongool is die 'vent', vanuit zijn positie foute maatregelen afkondigen, mensen bedreigen.
Moet zeker zijn volgende baantje veilig stellen.
Brandstapel.
Wat ook verbazingwekkend is, is dat mensen die hun mond vol hebben van vrijheden mensen willen deporteren naar Aziatische dictaturen... Of ze beschuldigen van Oost-Duitse geheime dienst praktijken. Zogenaamd omdat ze het beste voor hebben met de burgers en de vrijheid.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
Trouwens het is wel verbazingwekkend dat het wederom een VVD politicus is die voorstander is van Stasi praktijken, de V van Veiligheid kan zo langzaam maar zeker wel bij het vuilnis gezet worden![]()
Joost van Oostrum gaat uw eens diep schamen, u verkwanselt de vrijheid van de burgers in dit land, de vrijheid waar miljoenen mensen hun leven voor gegeven hebben
Ere wie ere toekomt, want hij gaat er inderdaad Kamervragen over stellen: http://www.elsevier.nl/we(...)or-Koninginnedag.htmquote:Op maandag 12 maart 2012 10:02 schreef sorcees het volgende:
Wat vinden de mensen in Rheden er nu zelf van, de voorstanders hebben we al gehoord, zijn er dan geen tegenstanders of durven die zich niet te uiten, bang om weggezet te worden als terroristen.
Is er nu echt geen journalist of parlementarier die er werk van maakt?
Kamervragen misschien, Tofu waar ben je?
"Ik snap uw emotie maar ik zal u echt willen aanraden u zich daar niet tegen te verzetten want als u dat doet dan denk ik dat u op 30 april niet in Rhenen bent, maar in het arrestantencomplex van de politie Utrecht te Houten"quote:
Je vrijheden moet je verdedigen want anders ben je ze niet waardquote:Op maandag 12 maart 2012 10:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat ook verbazingwekkend is, is dat mensen die hun mond vol hebben van vrijheden mensen willen deporteren naar Aziatische dictaturen... Of ze beschuldigen van Oost-Duitse geheime dienst praktijken. Zogenaamd omdat ze het beste voor hebben met de burgers en de vrijheid.
Dat vind ik nou verbazingwekkend.
Ik mag aannemen dat hij verstek zal laten gaan bij de 4 mei-herdenking. Daar zou ik zijn aanwezigheid namelijk nogal hypocriet noemen. Een burgemeester die zijn burgers als verdachten behandelt zonder dat er überhaupt sprake is van een calamiteit is sowieso in het verkeerde land geboren.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:20 schreef yyyentle het volgende:
[..]
"Ik snap uw emotie maar ik zal u echt willen aanraden u zich daar niet tegen te verzetten want als u dat doet dan denk ik dat u op 30 april niet in Rhenen bent, maar in het arrestantencomplex van de politie Utrecht te Houten"![]()
Leve de Koningin, hoera, hoera, hoera
Maar om dat nou op zo'n manier te doen... Is niet echt een toonbeeld van verlichting.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
Je vrijheden moet je verdedigen want anders ben je ze niet waard
Ja.... want wie niet mee wil werken aan deze Stasi praktijken is uiteraard een vijand van het regime en een gevaar voor de samenleving. Echt... waar haalt die burgemeester het gore lef vandaan?quote:Op maandag 12 maart 2012 10:20 schreef yyyentle het volgende:
[..]
"Ik snap uw emotie maar ik zal u echt willen aanraden u zich daar niet tegen te verzetten want als u dat doet dan denk ik dat u op 30 april niet in Rhenen bent, maar in het arrestantencomplex van de politie Utrecht te Houten"![]()
Leve de Koningin, hoera, hoera, hoera
Die burgemeester mag van mij van alles vinden maar hij mag niet zijn macht misbruiken om onwettige huiszoekingen uit te voeren. Er is geen enkele aanleiding tot het doen van huiszoekingen, deze bullebak maakt die bewoners gewoon bij voorbaat tot verdachten van een mogelijk misdrijf. Dat is geen teken van een verlichte bestuurder toch? Als volk krijg je de machthebbers die je verdient en ik vind dat wij in Nederland heel wat beters verdienen dan zo'n arrogante VVD burgemeester.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar om dat nou op zo'n manier te doen... Is niet echt een toonbeeld van verlichting.
Ja, want we kunnen beter dankbaar zijn dat we zulke politici hebben. Er is immers helemaal niks mis met het stelselmatig afbreken van privacy en burgerrechten onder het mom van veiligheid, terrorismebestrijding en/of de strijd tegen kindermisbruik. Sterker nog; dat moeten we met zijn allen juist toejuichen. Vooral omdat deze specifieke beslissing door een niet gekozen "volksvertegenwoordiger" genomen is.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat ook verbazingwekkend is, is dat mensen die hun mond vol hebben van vrijheden mensen willen deporteren naar Aziatische dictaturen... Of ze beschuldigen van Oost-Duitse geheime dienst praktijken. Zogenaamd omdat ze het beste voor hebben met de burgers en de vrijheid.
Dat vind ik nou verbazingwekkend.
Wat is dat nou voor een stupide opmerking.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:12 schreef Ferdo het volgende:
Hoe kan zo'n wannabe-SS'er in vredesnaam burgemeester worden?
Die hadden er ook een handje van om zomaar huizen binnen te vallen. Niks stupide aan.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:39 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een stupide opmerking.
Godwin's zijn geoorloofd in dezen.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:39 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een stupide opmerking.
Wat zou in jouw optiek een goede manier zijn om je burgerrechten te verdedigen? Er is bij mijn weten overigens niet opgeroepen tot geweld tegen agenten die de huiszoekingen gaan uitvoeren, de burgemeester of het koninklijk huis, dus van "verzet" is (nog) geen sprake...quote:Op maandag 12 maart 2012 10:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar om dat nou op zo'n manier te doen... Is niet echt een toonbeeld van verlichting.
Volgens mij "verzet" je je volgens Van Oostrum al als je de deur niet wagenwijd opendoet meteen nadat de polizei in je woonstraat arriveert.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat zou in jouw optiek een goede manier zijn om je burgerrechten te verdedigen? Er is bij mijn weten overigens niet opgeroepen tot geweld tegen agenten die de huiszoekingen gaan uitvoeren, de burgemeester of het koninklijk huis, dus van "verzet" is (nog) geen sprake...
Dat was dan eerder de Gestapo. Als je wil Godwinnen, moet je het wel goed doen!quote:Op maandag 12 maart 2012 10:42 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Die hadden er ook een handje van om zomaar huizen binnen te vallen. Niks stupide aan.
Yep.... de man dreigt immers niet je emoties de boventoon te laten vieren... gewoon open die deur voor de mannen en vrouwen van de Securitate.... want anders ben je een ongehoorzame burger en dus een vijand van de staat en het regime. Wat een bullebakquote:Op maandag 12 maart 2012 10:44 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Volgens mij "verzet" je je volgens Van Oostrum al als je de deur niet wagenwijd opendoet meteen nadat de polizei in je woonstraat arriveert.
Everybody liesquote:Op maandag 6 februari 2012 10:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat voor suffe lamlul moet je wel niet zijn om niks te verbergen te hebben.
Ben ik het helemaal mee eens.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
Die burgemeester mag van mij van alles vinden maar hij mag niet zijn macht misbruiken om onwettige huiszoekingen uit te voeren.
Dat zou aan de rechter moeten zijn inderdaad. Of een officier van justitie in het geval van een Machtiging tot binnentreden.quote:Er is geen enkele aanleiding tot het doen van huiszoekingen,
Fight fire with fire? Dat biedt oplossingen?quote:deze bullebak maakt die bewoners gewoon bij voorbaat tot verdachten van een mogelijk misdrijf. Dat is geen teken van een verlichte bestuurder toch? Als volk krijg je de machthebbers die je verdient en ik vind dat wij in Nederland heel wat beters verdienen dan zo'n arrogante VVD burgemeester.
Zijn uitspraken zijn zeker opmerkelijk, zoniet ronduit dom te noemen. Maar dat betekend toch niet dat je, als rechtvaardig activist maar moet roepen dat de beste man gedeporteerd moet worden om wat hij zegt of vindt. Dan ben je geen haar beter dan de mensen waar je zo'n hekel aan zegt te hebben.quote:Het getuigd van weinig empathie en ratio dat je dit soort voorstellen en uitspraken doet, deze man is gewoon totaal ongeschikt voor het vak van burgemeester.
True that!quote:Op maandag 12 maart 2012 10:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ja, want we kunnen beter dankbaar zijn dat we zulke activisten hebben. Er is immers helemaal niks mis met het stelselmatig roepen dat mensen op transport moeten onder het mom van vrijheid. Sterker nog; dat moeten we met zijn allen juist toejuichen. Vooral omdat deze specifieke beslissing door een niet gekozen "volksvertegenwoordiger" genomen is.
Wat een farce...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |