abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 maart 2012 @ 19:58:37 #201
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_108982238
quote:
3s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
Iedereen met een zwarte Suzuki Swift op 30 April naar Rhenen, dat zal ze leren.
Het is niet dat het de Koninklijke familie is die dit zo regelt he...
  zondag 11 maart 2012 @ 19:59:58 #202
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_108982298
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:58 schreef YazooW het volgende:

[..]

Het is niet dat het de Koninklijke familie is die dit zo regelt he...
die zouden ook gewoon kunnen weigeren te komen als ze dit laten doorgaan
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 11 maart 2012 @ 20:01:10 #203
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_108982368
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:59 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

die zouden ook gewoon kunnen weigeren te komen als ze dit laten doorgaan
Dat dan weer wel ja.
pi_108982861
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:55 schreef YazooW het volgende:
Als dit in Syrie ofzo zou gebeuren zouden we nu met z'n allen van een grote schande spreken. Nu het in Nederland gebeurt hoor je er bijna helemaal niemand over.
Het gebeurt ieder jaar. Begrijp de ophef om die reden niet.
  zondag 11 maart 2012 @ 20:24:01 #205
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_108983539
Tja, een bestuurder zoals er zo veel zijn in Nederland. Zit op een plaats die in de loop der tijd 'bestuursfunctie' is geworden, totaal ondemocratisch, met veel bevoegdheden. Helaas hele volksstammen die dit allemaal normaal vinden, want ja, het is toch de bestuurder die dit regelt 'dus zal het wel goed zijn'.

Toch jammer van al die soldaten daar in '39, de Nederlandse overheid doet nu hetzelfde als waartegen vochten en sneuvelden.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_108984196
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 20:10 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

De huizen van de mensen in de gemeentes waar de koningin komt worden ieder jaar doorzocht door de politie ? Dat is nieuw voor mij :o

Hoe lang doen ze dat dan al - en heb je een bron ?
pi_108984363
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 20:10 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Serieus ja? Heb ik een paar jaar geleden niks van gemerkt! :o
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zondag 11 maart 2012 @ 20:39:35 #208
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_108984466
Komt de politie dan de waxinelichtjes tellen?
En wat als ze dingen vinden waar je mee kan gooien, moeten die ingeleverd of vernietigd worden?
Hoe zit het met bezoek die dag, en worden de ramen verzegeld?
Ben ik ff blij dat ik niet in de buurt woon.
Ik ga gewoon lekker thuis vieren, niet in Rhenen en niet in Amsterdam, en savonds op handen en voeten stomdronken naar huis kruipen en niemand die het erg vind.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_108985111
quote:
3s.gif Op zondag 11 maart 2012 20:34 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

De huizen van de mensen in de gemeentes waar de koningin komt worden ieder jaar doorzocht door de politie ? Dat is nieuw voor mij :o

Hoe lang doen ze dat dan al - en heb je een bron ?
De huizen lopen kans om onderzocht te worden, meestal richt dit zich enkel op huizen die direct aan de route van de Koningin liggen. Geen idee voor welke periode dit het geval is. In ieder geval was dit het afgelopen jaar mogelijk. Daarnaast dien je ook aan te geven of je gedurende Koninginnedag aanwezig bent etc.
  zondag 11 maart 2012 @ 20:53:47 #210
369251 Geralt
of Rivia
pi_108985208
Schandelijk dat dat zomaar mag. Dat die ouwe kut maar gewoon wegblijft. Ik hoop dat ze nooit hier door de straat komt zwaaien. :r }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_108985214
Wat is eigenlijk het wettelijk kader voor die actie? Voor zover ik weet is een huiszoeking alleen toegestaan bij verdenken van een zwaar delict waarvoor meer dan 4 jaar hechtenis staat. Tot nu toe is het toevallig wonen langs een koninginnedagroute niet strafbaar (alhoewel Fred Teeven ofzo natuurlijk een wetsvoorstel zou kunnen indienen). Dus op basis waarvan willen ze die panden binnengaan?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_108985595
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:54 schreef ArnosL het volgende:
Jezus, wat een mafkees die burgemeester. We leven niet meer in de DDR waarbij alles en iedereen gecontroleerd wordt.
Ja, dit vind ik ook nog het meest trieste.
Van veiligheidsdiensten en opgefokte ambtenaren van binnenlandse zaken zou ik van dergelijke bewoordingen niet eens echt schrikken.
Maar als een liberale burgemeester dit soort taal uitslaat vraag ik me af hoever we nog kunnen zinken.
-
  zondag 11 maart 2012 @ 21:01:42 #213
369251 Geralt
of Rivia
pi_108985619
Op pagina 1 worden wat wetsartikelen genoemd die men klaarblijkelijk kan/wil gebruiken, maar imo snijden die geen hout.

:{
pi_108985806
Dit werd ook bij een docent van mij gedaan toen de koningin door zijn woonplaats kwam. Zijn huis stond dicht bij de route en dus kwam de (toen) BVD even een praatje maken en zijn huis controleren. Hij heeft het toegestaan omdat hij de enige in de buurt was bij wie het gebeurde en hij zich de politieke achtergrond van dit gebeuren kon voorstellen. Dit was namelijk vijfentwintig jaar geleden en hij was een Oostduitser. Tegenwoordig wordt iedereen dus aangetast in hun privacy. Alsof ze allemaal weleens een Swift konden hebben klaarstaan achter de voordeur.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_108985824
Het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner is alleen geoorloofd in de gevallen bij of krachtens de wet bepaald, door hen die daartoe bij of krachtens de wet zijn aangewezen.

Artikel 12 van de grondwet
  zondag 11 maart 2012 @ 21:06:44 #216
369251 Geralt
of Rivia
pi_108985944
Mocht ik daar wonen dan stapte ik naar de rechter. Absoluut. Die knurften hebben niets te zoeken in mijn huis en wens niet als crimineel behandeld te worden.

Ik zou het desnoods naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens brengen.
pi_108986024
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:01 schreef Geralt het volgende:
Op pagina 1 worden wat wetsartikelen genoemd die men klaarblijkelijk kan/wil gebruiken, maar imo snijden die geen hout.

:{
Nee, daar wordt een machtiging tot binnentreden genoemd. Maar die mag alleen bij accuut gevaar en voor maximaal 3 huizen worden gegeven. Al zou er sprake zijn van accuut gevaar, 3 huizen zou wel een erg korte route zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 11 maart 2012 @ 21:08:58 #218
369251 Geralt
of Rivia
pi_108986093
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:04 schreef Franknfurter het volgende:
Het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner is alleen geoorloofd in de gevallen bij of krachtens de wet bepaald, door hen die daartoe bij of krachtens de wet zijn aangewezen.

Artikel 12 van de grondwet
Ja dat is leuk maar bedoeld om die kinderverkrachter in zn huis op te pakken of iets dergelijks en niet om te kijken of iemand waxinelichtjes in huis heeft.

Wat is in godsnaam het doel van het doorzoeken van jouw spullen?
Wat denkt men nou? Dat men iemand vind die een aanslag wilt plegen?

Schei toch uit man. Dit is een aantasting van je privacy en niet zo een beetje.

Ik hoop dat er mensen in Rhenen wonen die dit hoog opnemen ipv als makke lammetjes maar alles laten welgevallen }:| :r
  zondag 11 maart 2012 @ 21:09:08 #219
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_108986111
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:06 schreef Geralt het volgende:
Mocht ik daar wonen dan stapte ik naar de rechter. Absoluut. Die knurften hebben niets te zoeken in mijn huis en wens niet als crimineel behandeld te worden.

Ik zou het desnoods naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens brengen.
precies, gewoon uit principe.

verder snap ik niet dat ze die mongool niet met pek en veren de stad uitstampen
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 11 maart 2012 @ 21:09:54 #220
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_108986154
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:04 schreef Mwanatabu het volgende:

Alsof ze allemaal weleens een Swift konden hebben klaarstaan achter de voordeur.
Het parkeren van een auto is sowieso verboden in het centrum van Rhenen. Ook in je eigen garage.
  zondag 11 maart 2012 @ 21:11:14 #221
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_108986433
Privacyschending 'voorbereiding' noemen, een grapje maken over wat ze met je doen als je weigert en overal omheenlullen. Wat een smerige graftakkenlijer, bah. Oogaids krijg ik ervan.
pi_108986441
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:07 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Nee, daar wordt een machtiging tot binnentreden genoemd. Maar die mag alleen bij accuut gevaar en voor maximaal 3 huizen worden gegeven. Al zou er sprake zijn van accuut gevaar, 3 huizen zou wel een erg korte route zijn.
Daarnaast is het een machtiging tot binnentreden. Ik ben niet zeker of je daarmee ook de kasten enzo mag doorzoeken - wat mij wel handig lijkt als je wapens wil vinden.

Overigens zie ik in de wet een mooie uitzondering voor gebedsruimtes staan. Met zijn allen gaan bidden dus :P
  zondag 11 maart 2012 @ 21:15:35 #224
369251 Geralt
of Rivia
pi_108986534
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:13 schreef Franknfurter het volgende:
Privacyschending 'voorbereiding' noemen, een grapje maken over wat ze met je doen als je weigert en overal omheenlullen. Wat een smerige graftakkenlijer, bah. Oogaids krijg ik ervan.
Bedankt voor de samenvatting. Precies zoals ik dacht.

}:| :r
pi_108986726
Alsof een huiszoeking iets aan de veiligheid gaat toevoegen. Vriend burgemeester toont duidelijk aan niet toegerust te zijn voor zijn taak. Zijn eigen onzekerheid en onkunde verbergen met stoer gedrag. Schijnveiligheid in combinatie met het misbruik van wetten. Het lijkt mij zelfs dat deze vriend aangeklaagd mag worden wegens overduidelijk geval van ambtsmisbruik.

Tenzij de huiszoekingen zijn aangevuld met volstrekte afsluiting van het gehele dorp, 100% doorzoekingen van alle transportmiddelen en continue bewaking van de doorzochte woningen gedurende het hele tijdvak vanaf eerste huiszoeking t/m afloop bezoek gaan ze op geen enkele wijze de veiligheid vergroten. Sterker nog, deze maatregel zal de veiligheid verkleinen. Alle inwoners worden met deze maatregel tot verdachte verklaard en schaarse middelen worden misbruikt in plaats van gericht ingezet. Dit zal leiden tot EN minder medewerking van bewoners tot het melden van verdachte situaties EN tot minder aandacht voor verdachte situaties, want 'de burgemeester' heeft toch gezegd dat we flutkutseradelerdijk 7 t/m 77 moeten doorzoeken. Dan hebben we geen tijd voor die rare man met die tikkende hutkoffer. Laat maar lopen.

Kortom, niet alleen is deze burgemeester een gevaarlijke misbruiker van wetten, hij is helaas vooral een godvergeten amateur als het om veiligheidsvraagstukken gaat. Ik zou Bea&Band sterk willen afraden naar Rhenen af te reizen! De kans dat er iets gebeurt onder regie van een dergelijke charlatan (we kunnen hier tenslotte niet van een echte burgemeester spreken) is erg groot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')