abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107329633
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:56 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Een machtiging tot binnentreden is een volmacht van de burgemeester. binnen.
Dus van het hoofd van de politie. Want dat is de burgemeester per definitie. Met andere woorden: De politie geeft zichzelf toestemming.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 15:38:50 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107329704
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 15:29 schreef quo_ het volgende:
Laat de koningin maar lekker thuisblijven zou ik zeggen. En dat terwijl ik over het algemeen behoorlijk pro-oranje ben.

Met vergaande veiligheidsmaatregelen op straat bij zo'n bezoek is prima te leven maar dit soort huiszoekingen gaat veel te ver. Stasi methoden kun je anno 2012 nog prima in noord korea toepassen maar bij ons is daar geen plaats voor.

Maar even doordenken kan nooit kwaad......
Koningin Beatrix blijft echt niet heel erg lang meer op de troon en dit soort toestanden biedt WA natuurlijk de ideale gelegenheid om afscheid te nemen van een beknellende traditie waar hij altijd al vreselijk de pest aan heeft gehad. Er wordt nu bewust een schepje bovenop gedaan qua veiligheidsmaatregelen en overlast. Zodat straks zonder gezichtverlies en kwade gezichten kan worden gezegd dat hij graag de traditie had voortgezet maar dat het te gevaarlijk en te ingrijpend is om nog langer dit soort grootschalige happenings te organiseren.
En eerlijk gezegd gun ik het WA dat hij zelf kan regelen hoe zijn verjaardag wordt gevierd.
Zo heel erg traditie is het niet hoor, WA heeft bij oma Juliana nog gewoon op het bordes gestaan, pas sinds Beatrix koningin is zoekt de koninklijke familie het volk op op koninginnedag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 28 januari 2012 @ 15:44:15 #53
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_107329827
Snel! Verberg die zak waxinelichtjes! :o
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_107329857
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vooral de houder...
  zaterdag 28 januari 2012 @ 15:45:22 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107329858
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Je vergeet het Duitse accent, dan klinkt het nog beter :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107329888
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 15:35 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus van het hoofd van de politie. Want dat is de burgemeester per definitie. Met andere woorden: De politie geeft zichzelf toestemming.
Nee. Rhenen valt binnen de regio Utrecht. De korpsbeheerder van het korps Utrecht is de burgemeester van de stad Utrecht.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 15:48:06 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107329943
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 15:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee. Rhenen valt binnen de regio Utrecht. De korpsbeheerder van het korps Utrecht is de burgemeester van de stad Utrecht.
Aleid Wolfsen is degene die over de hele regio beheerder is?
Nou, dan zal het wel meevallen met daadkrachtig optreden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107330131
Wat een daadkracht ineens.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 15:57:25 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_107330206
Nou, mooi dat dit nu vast bekend is, dan kan degene die een paar gaatjes in onze koningin wil schieten zijn dubbelloops jachtgeweer vast opbergen in de kruipruimte.

Het is me niet helemaal helder wie dit nu weer bedacht hebben, maar het is in ieder geval wel duidelijk dat we het met een aantal grondrechten steeds minder nauw gaan nemen. Slechte zaak, en bovendien voorkom je er niets mee. De aanslag van 2009 was er in ieder geval niet mee voorkomen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 28 januari 2012 @ 16:04:33 #60
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_107330391
Dit is echt te ziek voor woorden. En nog zieker dat er mensen zijn die het maar gewoon oke vinden, stelletje hersenloze schapen :r

Dat men een huis met de juiste papieren doorzoekt wanneer er sterke gegronde aanwijzingen zijn dat de persoon in kwestie met iets illegaals bezig is, prima.... Maar om nu vooraf elke burger zonder enig bewijs als potentiele misdadiger te beschouwen is gewoon misdadig, te schofterig voor woorden dit.

Ook kan er absoluut niet worden gesproken van een noodsituatie. Een noodsituatie is een onvermijdelijke situatie waar reëel gevaar dreigt. Niet een of andere vrijwillige keus om een paar personen ergens te laten rondparaderen. Dit ook nog eens zonder dat er verdere aanwijzingen zijn dat de levens van deze personen in gevaar zijn...

Nee als men zo schijterig is en zelfs dat risico wil vermijden moet men simpelweg de koning daar niet laten lopen. Of in een of ander kogelvrij pausachtig-mobiel.

Ik heb hier echt geen woorden voor zo schofterig vind ik dit. Ik hoop dat er mensen zijn die juridische stappen nemen en winnen... Maar ja, deze mensen lopen dan het risico op pesterijen van de gemeente en daarnaast zullen er wellicht ook genoeg idioten zijn die deze mensen zullen aanwijzen als terroristen... ze hebben immers iets te verbergen!
Krekker is de bom!
pi_107330578
Bizar dit. Ik zou me laten arresteren. Puur uit principe. Laat die koningin gewoon lekker in d'r paleis zitten.
pi_107330596
komen ze kijken of iemand nog een swift in de gang heeft ofzo. :r

Op deze manier kunnen ze koninginnedag beter afschaffen.
pi_107330645
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:42 schreef vosss het volgende:
Bij mij kwamen ze er niet in.

Val maar op een hoop. Ik heb niets te verbergen, maar die kaffers kwamen niet binnen hier.
Die konden me arresteren en dan alsnog binnen komen, maar dan deed ik ze een proces aan hun broek.

In Nederland geldt nog altijd onschuldig tot schuldig bevonden.

Die flikkers hebben niks te zoeken in je huis zonder dat men een redelijke verdenking heeft.
Daarnaast moeten ze ook nog een huiszoekingsbevel op zak hebben.

Ik geloof niet dat een rechter ze dat geeft.

:r
Dit dus! Dit is echt pure waanzin we leven hier gvd niet in de DDR.
Gestapo praktijken :r
pi_107330657
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:12 schreef CafeRoker het volgende:
komen ze kijken of iemand nog een swift in de gang heeft ofzo. :r

Op deze manier kunnen ze koninginnedag beter afschaffen.
Ja, vind ik ook. Beter schaffen ze de monarchie meteen af.
pi_107330691
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:44 schreef youssef90 het volgende:

[..]

Allemaal stoere praat en je snapt het niet echt.

Die agenten komen dan gewoon binnen, desnoods de deur even tijdelijk verwijderen.

Maar goed, jij bent stoer en laat die agent buiten in de kou staan :')
Lever jij lekker vrijwillig je burgerrechten in.. idioot. Waarom verhuis je niet direct naar Noord Korea.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 16:16:38 #66
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_107330724
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:43 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

En jij staat zeker weer vooraan om te schreeuwen hoe erg het is als er weer een ramp gebeurt :W
We zijn niet allemaal zo labiel als jij :r
Krekker is de bom!
pi_107333656
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:56 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Een machtiging tot binnentreden is een volmacht van de burgemeester. Die is in dit geval zo gegeven gezien het 'acute gevaar' dat er iets niet pluis is achter de voordeur. En anders heb je altijd nog Misdaad Anoniem waar toevallig een tip is binnengekomen.

Net als de pandbrigades in diverse gemeentes, die komen hoe dan ook bij je binnen.
"acuut gevaar", dat lijkt me toch eerder iets dat van toepassing is als iemand me binnen heeft zien gaan met houten kratten met daarop als afzender Kalasjnikov N.V. Het feit dat een 73-jarige juffrouw langs denk te moeten lopen is heel iets anders dan "acuut gevaar".
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_107333721
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:05 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

"acuut gevaar", dat lijkt me toch eerder iets dat van toepassing is als iemand me binnen heeft zien gaan met houten kratten met daarop als afzender Kalasjnikov N.V. Het feit dat een 73-jarige juffrouw langs denk te moeten lopen is heel iets anders dan "acuut gevaar".
Als er drie maanden van te voren over acuut gevaar gesproken wordt dient het hoe dan ook niet door te gaan. Veel te gevaarlijk.
pi_107333829
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:14 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dit dus! Dit is echt pure waanzin we leven hier gvd niet in de DDR.
Gestapo praktijken :r
Gestapo :') Je bedoelt stasi denk ik.

Verder heb je gelijk.
pi_107334195
Daarbij gaat dat hele festijn eigenlijk niet eens echt om de koningin maar is het meer een soort speeltje van al die kneuterige :r oranjeverenigingen :r. Belachelijk om voor het lolletje van zo'n relatief klein groepje zo met de belangen van de bewoners om te gaan.
pi_107334278
Ik vind dit een beetje bizar. En dat allemaal omdat de koningin langs wil komen. Blijf dan maar lekker weg denk ik zo. Dit is een zeer grote inbreuk op de rechten en dat stomme feestje rechtvaardigt zulks absoluut niet!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_107334297
Als ik nu even naar mijn aanrecht kijk, zie ik een zak met 100 waxinelichtjes liggen. Zou een agent die zien als wapens? Eigenlijk zou dat wel moeten.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:29:41 #73
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_107334350
En als je op vakantie bent toevallig word je deur ingebeukt, al je huisraad overhoop gegooid en doorspit en kom je thuis is je deur kapot en je huis is een chaos dankzij die k**ker-oranje-vereniging en die ty***-wouten.

Als je wel thuis bent, wordt slechts alleen al je huisraad omgegooid en doorgespit. Leuk, een paar wouten die dan even ook je Playboycollectie komen bekijken en in je fotoalbums van je familie komen kijken. Echt gezellig man.

Ik hoop dat al die wouten, die oranje-verenigingen en verder alle verantwoordelijken sterven aan een zeer pijnlijke en uiterst langzame dood. :(
pi_107334406
quote:
18s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
En als je op vakantie bent toevallig word je deur ingebeukt, al je huisraad overhoop gegooid en doorspit en kom je thuis is je deur kapot en je huis is een chaos dankzij die k**ker-oranje-vereniging en die ty***-wouten.

Als je wel thuis bent, wordt slechts alleen al je huisraad omgegooid en doorgespit. Leuk, een paar wouten die dan even ook je Playboycollectie komen bekijken en in je fotoalbums van je familie komen kijken. Echt gezellig man.

Ik hoop dat al die wouten, die oranje-verenigingen en verder alle verantwoordelijken sterven aan een zeer pijnlijke en uiterst langzame dood. :(
Ik heb zo'n vermoeden dat ze jou naar aanleiding van dit soort teksten wellicht nog wel met een huiszoeking verblijden. :')
pi_107334442
Playboy collectie? Vertel?
pi_107334462
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:32 schreef Ulx het volgende:
Doe maar niet, die gast is toch pedo?
pi_107334489
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:33 schreef Ludd het volgende:

[..]

Doe maar niet, die gast is toch pedo?
Ach, niemand is perfect.
pi_107334635
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ach, niemand is perfect.
pi_107334755
Wat een fucking onzin zeg. Als er al iemand is die met een snipergun een aanslag wil plegen op de Koningin, dan zal die persoon er echt wel voor zorgen dat z'n wapen niet in het zicht ligt maar ergens goed verstopt onder de vloer. Kortom, pure symboolpolitiek weer, maar goed, dat is het enige dat we nog kennen in Nederland. Zucht.
pi_107334857
Wat een sjakie, die burgemeester.

zaterdag 28 januari 2012 @ 18:47:46 #81
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_107334879
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:32 schreef Ulx het volgende:
Het is een voorbeeld, ik ben geen lid van dat tijdschrift en ik woon ook niet in Rhenen. Je kan je ook zorgen maken om anderen dan jezelf toch?

Ik woon bij mijn ouders in een dorp in Fryslan. Maar als de pensioenen van bejaarden worden gekort of men kort of gehandicaptenzorg, kan ik, terwijl ik noch bejaard, noch gehandicapt ben, toch voor deze mensen in de bres springen.

Dat bedoel ik met mijn post.
pi_107334885
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:31 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden dat ze jou naar aanleiding van dit soort teksten wellicht nog wel met een huiszoeking verblijden. :')
De AIVD weet waarschijnlijk niet zo goed wat ze hier nu mee moeten.
pi_107334899
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:44 schreef Nielsch het volgende:
Als er al iemand is die met een snipergun een aanslag wil plegen op de Koningin, dan zal die persoon er echt wel voor zorgen dat z'n wapen niet in het zicht ligt maar ergens goed verstopt onder de vloer.
Nee man... die staat dagen vooraf al klaar...
pi_107334947
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Dat bedoel ik met mijn post.
Ik vrees dat jouw posts steeds vaker een WTF! momentje bij mensen oproepen in plaats van dat het een bijdrage levert aan de discussie.

Als dat zo bedoelt is: uitstekend!

Zo niet... doe er wat mee.
pi_107334957
Sowieso, mensen die kids zeggen :r :r :r

quote:
Burgemeester in Rhenen, 3 kids,man van een lieve vrouw en wielerkampioen (volharding & axa valleirenners)
https://twitter.com/#!/joostvoostrum
pi_107334959
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Ik woon bij mijn ouders
Ow, vandaar die playboyverzameling. Ouwe rukker.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:53:43 #87
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_107335050
Maar na 4 pagina's is het nog steeds niet duidelijk wat ze nou eigenlijk willen vinden bij een huiszoeking. En wat heeft het voor nut om de huizen in Rhenen te doorzoeken als iemand met kwade bedoelingen bij wijze van spreken een paar uurtjes van tevoren uit Papua New Guinea is komen vliegen, de auto/fiets/benenwagen pakt vanaf schiphol en zijn plannen uitvoert.
pi_107335072
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar na 4 pagina's is het nog steeds niet duidelijk wat ze nou eigenlijk willen vinden bij een huiszoeking. En wat heeft het voor nut om de huizen in Rhenen te doorzoeken als iemand met kwade bedoelingen bij wijze van spreken een paar uurtjes van tevoren uit Papua New Guinea
is geland op schiphol, de auto/fiets/benenwagen pakt en zijn plannen uitvoert.
omdat symboolpolitiek de shit is tegenwoordig!
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:54:45 #89
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_107335089
Ik vraag me trouwens af of ze zo'n grondige huiszoeking willen doen, zo eentje die ze ook doen bij mensen die werkelijk verdacht worden van een ernstig misdrijf, of dat ze gewoon even de woning binnen lopen en vluchtig kijken.

Bij een grondige 'echte' huiszoeking, haalt men volgens mij echt alles overhoop (inclusief kledingkast e.d.) en gaat men daarnaast ook opzoek naar verborgen ruimtes.

Het vluchtig kijken heeft volgens mij weinig toegevoegde waarde aangezien mensen makkelijk dingen kunnen verstoppen ergens onderaan in de kledingkast of ergens anders. Een grondige huiszoeking kan echter materiele schade met zich meebrengen en daarnaast ook zorgen voor een bende is huis.

In beide gevallen vind ik het trouwens absoluut NOT DONE ivm deze gelegenheid, maar een grondige huiszoeking zou zelfs nog een stapje zieker zijn. En de niet grondige zinloos en in dat geval de vraag: waarom mensen op groffe wijze lastigvallen zonder dat het toegevoegde waarde heeft?
Krekker is de bom!
pi_107335092
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar na 4 pagina's is het nog steeds niet duidelijk wat ze nou eigenlijk willen vinden bij een huiszoeking.
Wapens, zoals theelichtjes en zwarte Suzuki's. Denk ik.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:55:42 #91
346939 Janneke141
pi_107335120
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:54 schreef KreKkeR het volgende:
Ik vraag me trouwens af of ze zo'n grondige huiszoeking willen doen, zo eentje die ze ook doen bij mensen die werkelijk verdacht worden van een ernstig misdrijf, of dat ze gewoon even de woning binnen lopen en vluchtig kijken.

Bij een grondige 'echte' huiszoeking, haalt men volgens mij echt alles overhoop (inclusief kledingkast e.d.) en gaat men daarnaast ook opzoek naar verborgen ruimtes.

Het vluchtig kijken heeft volgens mij weinig toegevoegde waarde aangezien mensen makkelijk dingen kunnen verstoppen ergens onderaan in de kledingkast of ergens anders. Een grondige huiszoeking kan echter materiele schade met zich meebrengen en daarnaast ook zorgen voor een bende is huis.

In beide gevallen vind ik het trouwens absoluut NOT DONE ivm deze gelegenheid, maar een grondige huiszoeking zou zelfs nog een stapje zieker zijn. En de niet grondige zinloos en in dat geval de vraag: waarom mensen op groffe wijze lastigvallen zonder dat het toegevoegde waarde heeft?
Als ze "alleen even binnen willen kijken" is het echt compleet nutteloos.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:56:32 #92
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_107335143
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:54 schreef KreKkeR het volgende:

Het slaat ook gewoon nergens op. Iemand met kwade bedoelingen kan net zo goed een dorp verderop zitten. Of wordt Rhenen drie dagen van tevoren hermetisch afgesloten? :')
pi_107335152
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee man... die staat dagen vooraf al klaar...
Ach so, dan snap ik die huiszoekingen ook beter. Alle wapens liggen gewoon netjes klaar bij de deur...
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:57:59 #94
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_107335182
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ach so, dan snap ik die huiszoekingen ook beter. Alle wapens liggen gewoon netjes klaar bij de deur...
Ah of ik een sniper hebt liggen? Jazeker ik heb hem zojuist opgepoetst voor U.
pi_107335186
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:56 schreef Nielsch het volgende:

Uiteraard. Inclusief op papier het plan om de koningin te vermoorden uitgewerkt inclusief medeplegers, enz.

Zo werkt dat toch in de praktijk?
pi_107335207
'Nuchter Nederland' dit weer.. -O-

Het is toch niet normaal dat de politie en regering steeds verder gaan in het verpesten van het dagelijks leven. Mensen die gewoon hun leventje willen leiden moeten ten onrechte opdraaien voor het falen van de politie, die te lui, te dom of te slap zijn om de werkelijke bedreigingen aan te pakken.
pi_107335249
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:58 schreef Franknfurter het volgende:
'Nuchter Nederland' dit weer.. -O-

Het is toch niet normaal dat de politie en regering steeds verder gaan in het verpesten van het dagelijks leven. Mensen die gewoon hun leventje willen leiden moeten ten onrechte opdraaien voor het falen van de politie, die te lui, te dom of te slap zijn om de werkelijke bedreigingen aan te pakken.
Hej, ze gaan nu wel optreden tegen boerkasloeries! Met man en macht!
pi_107335270
WTF, meneer de burgemeester heeft ook nog een persoonlijke website uit het jaar 1996...

http://www.joostvanoostrum.nl/
pi_107335283
Ja, goede zaak! Alle 150!
  zaterdag 28 januari 2012 @ 19:00:45 #100
346939 Janneke141
pi_107335294
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hej, ze gaan nu wel optreden tegen boerkasloeries! Met man en macht!
Toch alleen als ze geen cavia's hoeven te redden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')