de lapo:quote:Durf het eigenlijk niet te plaatsen, maar doe het toch maar eens. Heb sinds 1 jaar een schuld die bijna 9000 euro is opgelopen, waarvan 3 postorder bedrijven, H&M, CZ, ,creditcard en maximale roodstand.
Heb via maatrschappelijk werk budgetbeheer aangeboden gekregen, aar dan moet ik al mijn geld WAO uitkering uit handen gven en de kans is groot dat ik een deel van mijn inboedel vrijwillig moet afstaan, ze komen dan ook op huisbezoek. Dat zie ik tootaal niet zitten, wel dat ik met behoud van eigen uitkering een maandelijkse aflossing aan de kredietbank wil doen, mar de kredietbank eist dat ik dan onder beheer kom, dus al mijn geld en pas gaat naar de bewindvoerder, anders werken ze niet aan schuldsanering niet akkoord ga. Wil ook nog wel eens graag een CDtje kopen en mijn haarmedicijnen blijven gebruiken die niet worden vergoed. Dat is
mijn voorwaarde!
Ben al 3 keer bij de kreditbank geweest en ze hebben mijn verzoek 3 keer afgegezen met de rden dat ik eerst de shuld moet afbetalen, maar daar zocht ik juist hulp voor,
Nu komt dat Wehkamp telkens 90 euro wilt hebvben, en als ikd at termijnbetdrah betaal zie ik dat de rente 94 euro is, dus die schuld loopt eigenlijk alleen maar op.
Hoe kan ik dit nu aanpakken? ik kom er zelf niet meer uit daar die schuld in feite maar niet afgelost wordt, ik klooi maar wat aan met deelbetalingen, zeg maar een soort zoethoudertje. Maar Wehkamp heeft al aangegeven dat ze met die 90 euro niet meer akkoortd gaan, wat ze eerst wel deden, want het openstaande bedrag van 4400 euro is nog geen rooie cent van afgelost sinds juni van dit jaar.
Dit is de schuld die hij bij Wehkamp open heeft staan. Om de balans even toe te lichten:quote:Op donderdag 22 december 2011 23:47 schreef Troel het volgende:
Als je niet wilt accepteren dat je een stoornis hebt, dan wil je ook niet accepteren dat je hulp nodig hebt omdat je een stoornis hebt
quote:Op donderdag 22 december 2011 22:46 schreef Fusionfreak het volgende:
Hier een scan van een deel van het rekeningoverzicht, die rente is wel vreemd??
Deze klopt gewoonquote:Op donderdag 22 december 2011 23:47 schreef Troel het volgende:
Als je niet wilt accepteren dat je een stoornis hebt, dan wil je ook niet accepteren dat je hulp nodig hebt omdat je een stoornis hebt
Dan heb ik ergens liever dat je iemand helpt die wel WIL, maar het niet KANquote:Op donderdag 22 december 2011 23:55 schreef vosss het volgende:
Op zich is het natuurlijk best wel een zielige en kansloze situatie zegmaar.
Ergens zou ik best bereid zijn om die lamlul gewoon persoonlijk te helpen met zn shit waar ie in zit, al was het alleen maar om eens 1x in mn leven een goeie daad te doen.
Vosje wat houd je tegen?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:55 schreef vosss het volgende:
Ergens zou ik best bereid zijn om die lamlul gewoon persoonlijk te helpen met zn shit waar ie in zit, al was het alleen maar om eens 1x in mn leven een goeie daad te doen.
Maar het maakt je leven zo ontzettend moeilijk. En vol met frustratie. En (in dit geval) schulden.quote:
quote:Op donderdag 22 december 2011 23:47 schreef Troel het volgende:
Het is mij niet duidelijk of hij zijn stoornissen ontkent. Hoe hij het schrijft kan hij ook bedoelen dat hij alleen vindt dat hij niet te mager is, maar dat de rest wel klopt.quote:Als ik de twee CBR psychiaters en de keuringarts van het UWV moet geloven dan zou ik autismespectrum stoornis hebben, ADHD, borderline (soort persosnlijkheidstoornis) en nog van alles op lichamelijk gebied, (zoals te mager|) wat ik uiteraard zelf niet vind.
Die vraag had ik al gesteld, maar daar is nog geen antwoord op gekomenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:56 schreef Ludd het volgende:
[..]
[..]
Het is mij niet duidelijk of hij zijn stoornissen ontkent. Hoe hij het schrijft kan hij ook bedoelen dat hij alleen vindt dat hij niet te mager is, maar dat de rest wel klopt.
Tsja ik twijfel een beetje...ik denk dat FF het door zijn psychische aandoeningen ook gewoon niet KAN, in dat opzicht wel te vergelijken met een lichamelijke aandoening, maar ja als je bijv verlamd bent ziet iedereen dat en zal niemand je dwingen om aan het werk te gaan.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan heb ik ergens liever dat je iemand helpt die wel WIL, maar het niet KAN
Ik denk serieus dat dat ook een onderdeel is van zijn ziektebeeld. (En ik denk dat zijn ziektebeeld iets meer is dan dat hij hier noemt.) Hij ziet het niet, hij ziet het gewoon echt niet, daar ben ik van overtuigd. En ja dat is tenenkrommend, je wil het er wel in schudden maar het lukt gewoon niet. Ergens is het nog zielig ook.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En jij bekijkt het anders he? Het blijft bijzonder hoe hardnekkig je volhoudt dat al die anderen het verkeerd zien. En dat iedereen van alles moet, behalve jij.
Dat klopt alleen als je het niet erkent kun je ook niet geholpen worden.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:56 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar het maakt je leven zo ontzettend moeilijk. En vol met frustratie. En (in dit geval) schulden.
Tip: zoek zijn topicreeks over het CBR. Daarin geeft hij herhaalde malen aan dat de keuringsarts ernaast zit met de diagnose en hij wel in staat is zijn rijbewijs te halen. Tig examens later is het nog steeds niet gelukt.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Die vraag had ik al gesteld, maar daar is nog geen antwoord op gekomen
Nouja dit vooral:quote:
quote:Op donderdag 22 december 2011 23:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan heb ik ergens liever dat je iemand helpt die wel WIL, maar het niet KAN
True, het is niet voor niets dat autisten wel eens roepen dat ze liever spastisch waren geweest, zodat het tenminste te zien is dat ze een handicap hebbenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:57 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Tsja ik twijfel een beetje...ik denk dat FF het door zijn psychische aandoeningen ook gewoon niet KAN, in dat opzicht wel te vergelijken met een lichamelijke aandoening, maar ja als je bijv verlamd bent ziet iedereen dat en zal niemand je dwingen om aan het werk te gaan.
Dat ben ik volledig met je eensquote:Op donderdag 22 december 2011 23:58 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat dat ook een onderdeel is van zijn ziektebeeld. (En ik denk dat zijn ziektebeeld iets meer is dan dat hij hier noemt.) Hij ziet het niet, hij ziet het gewoon echt niet, daar ben ik van overtuigd. En ja dat is tenenkrommend, je wil het er wel in schudden maar het lukt gewoon niet. Ergens is het nog zielig ook.
Tenzij zijn ziektebeeld nog wat breder is dan puur alleen autisch en zo is afgestomp door afwijzingen van mensen in het algemeen dat hij nergens meer zin in heeft. Maar misschien wil hij niet werken terwijl hij het wel zou kunnen en vergis ik mij, en dan is het een lamlul.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:59 schreef Troel het volgende:
[..]
True, het is niet voor niets dat autisten wel eens roepen dat ze liever spastisch waren geweest, zodat het tenminste te zien is dat ze een handicap hebbenNet zoals autisten regelmatig te horen krijgen "dat ze het niet als excuus moeten gebruiken", maar dat iemand in een rolstoel dat nooit hoort als die zegt dat ie niet even naar het toilet kan lopen.
Maar als TS wel zou willen, maar niet zou kunnen, zou hij dat zeggen. Dan zeg je namelijk "Ik WIL wel, maar het lukt me niet" en niet "Ik WIL niet".
Ik snap dat het ontkennen van zijn aandoening bij het ziektebeeld hoort.quote:
Dat zal wel onderdeel van de borderline zijn gok ik en bij autisten hoor je het ook zeer regelmatigquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:03 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik snap dat het ontkennen van zijn aandoening bij het ziektebeeld hoort.Maar als je als omstander gaat zeggen dat die anderen wel gelijk hebben en de patiënt niet, dan krijg je geen poot aan de grond (en waarom zou je, vanuit FF zijn optiek?)? Ik hoopte dat FF zou nadenken over mijn vraag en zijn redenering uitleggen. Zou ook een beetje inzicht geven in hoe hij denkt en tegen de wereld aankijkt.
Maar het topic gaat zo snel dat het waarschijnlijk voor hem niet bij te houden is nu.
Daar zit iets in, en zoals je al eerder in m'n posts kon lezen erger ik me ook aan z'n instelling maar van de andere kant vraag ik me af hoe letterlijk we TS moeten/kunnen nemen. Hij ziet heel veel dingen die voor iedereen volkomen logisch zijn volgens mij (helaas) echt niet.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:59 schreef Troel het volgende:
[..]
True, het is niet voor niets dat autisten wel eens roepen dat ze liever spastisch waren geweest, zodat het tenminste te zien is dat ze een handicap hebbenNet zoals autisten regelmatig te horen krijgen "dat ze het niet als excuus moeten gebruiken", maar dat iemand in een rolstoel dat nooit hoort als die zegt dat ie niet even naar het toilet kan lopen.
Maar als TS wel zou willen, maar niet zou kunnen, zou hij dat zeggen. Dan zeg je namelijk "Ik WIL wel, maar het lukt me niet" en niet "Ik WIL niet".
Je mag mij wel helpen, ik zit nog 10 jaar tegen een enorme studieschuld aan te hikkenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:55 schreef vosss het volgende:
Wat schuift dat?quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:05 schreef ayumu het volgende:
Kort gezegd TS heeft een buddy nodig die hem gaat begeleiden![]()
Iemand zal echt die taak op zich moeten gaan nemen...
En als TS nee zegt dan komt er geen buddy.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:05 schreef ayumu het volgende:
Kort gezegd TS heeft een buddy nodig die hem gaat begeleiden![]()
Iemand zal echt die taak op zich moeten gaan nemen...
Eerder deze:quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:07 schreef Lindstrøm. het volgende:
Is Fusionfreak ooit in therapie geweest? Lijkt mij toch de uitweg in deze:
[ afbeelding ]
Sorry dan begreep ik je verkeerd wat dat betreft, al vraag ik mij af of het ontkennen (dan ga ik er van uit dat hij het weet maar het niet wil toegeven) of het echt niet weten is.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:03 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik snap dat het ontkennen van zijn aandoening bij het ziektebeeld hoort.Maar als je als omstander gaat zeggen dat die anderen wel gelijk hebben en de patiënt niet, dan krijg je geen poot aan de grond (en waarom zou je, vanuit FF zijn optiek?)? Ik hoopte dat FF zou nadenken over mijn vraag en zijn redenering uitleggen. Zou ook een beetje inzicht geven in hoe hij denkt en tegen de wereld aankijkt.
Maar het topic gaat zo snel dat het waarschijnlijk voor hem niet bij te houden is nu.
Snap ik maar met een buddy bedoel ik niet iemand die hem even gaat vertellen wat hij moet doen maar samen naar oplossingen zoeken en TS woont volgens mij te ver weg en kan ik dus niks ermeequote:Op vrijdag 23 december 2011 00:06 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En als TS nee zegt dan komt er geen buddy.
Tot hij zo diep in de schulden zit dat alles hem wordt afgepakt tot het absolute minimum. Zonde dat het zover moet komen.
Ook al eens wat over gelezen en moet zeggen dat ik veel respect voor de kerel heb en FF zou misschien naar zijn manier van doen kunnen kijken.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:09 schreef BlueMage het volgende:
Ik snap 't ook gewoon echt niet: we hebben hier FHF, daar zit ook iemand die veel problemen in z'n leven kent (asfalthooligan) maar die stelt zich heel open op en iedereen is bereid om 'm te helpen met zaken die belangrijk voor hem zijn. FF krijgt zoiets om de één of andere reden niet voor elkaar.
Heerlen? Is kijkenquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:10 schreef BlueMage het volgende:
Ik woon redelijk bij TS in de buurt, Heerlen is niet zo ver van Venlo.![]()
Nee, jij had de vicieuze cirkel. Ik heb de neerwaartse spiraal.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:11 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Die bedoelde ik ja. Vicious circle is dat toch.
Downward spiral.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:11 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Die bedoelde ik ja. Vicious circle is dat toch.
Haarmedicijnen zijn nou eenmaal iets anders dan een broodnodige scooter om je zoon te kunnen zien, te kunnen werken en goedkoop boodschappen kunnen doen. Daarnaast denk ik dat fusionfreaks psychische promblemen wat groter zijn.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:09 schreef BlueMage het volgende:
Ik snap 't ook gewoon echt niet: we hebben hier FHF, daar zit ook iemand die veel problemen in z'n leven kent (asfalthooligan) maar die stelt zich heel open op en iedereen is bereid om 'm te helpen met zaken die belangrijk voor hem zijn. FF krijgt zoiets om de één of andere reden niet voor elkaar.
En je hebt weer eens gelijkquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:14 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Haarmedicijnen zijn nou eenmaal iets anders dan een broodnodige scooter om je zoon te kunnen zien, te kunnen werken en goedkoop boodschappen kunnen doen. Daarnaast denk ik dat fusionfreaks psychische promblemen wat groter zijn.
Ik vind het best treurig dat mensen die ondanks problemen/beperkingen het maximale uit hun leven willen halen zo tegengewerkt worden terwijl FF nog niet eens op z'n uitkering gekort wordt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:14 schreef summer2bird het volgende:
Verdomme man, hoe krijg je t voor elkaar.
Ga werken!
Ikzelf krijg een uitkering omdat ik simpel niet kan werken, ik kan nog niet eens naar school.
En ik wil zo graag weer werken, ik wil ook zo graag weer naar school of zelfs maar gewoon thuis zitten in plaats van het ziekenhuis.
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die haar medicatie een prioriteit vinden, en dat ze werken niet aan hun besteed vinden.
Werken kan echt heel leuk zijn!
FF: zoek hulp voordat je uiteindelijk op straat beland.
Ik denk dat hij zijn identiteit onder andere ontleent aan zijn haar en dat daarom zijn haar"medicijn" zo belangrijk voor hem is. Voor ons/mij wellicht onzin, voor hem een halszaak. Ook een onderdeel van zijn probleem denk ik.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:14 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Haarmedicijnen zijn nou eenmaal iets anders dan een broodnodige scooter om je zoon te kunnen zien, te kunnen werken en goedkoop boodschappen kunnen doen. Daarnaast denk ik dat fusionfreaks psychische promblemen wat groter zijn.
Ik snap je, maar volgens mij is hij ook ziek.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:14 schreef summer2bird het volgende:
Verdomme man, hoe krijg je t voor elkaar.
Ga werken!
Ikzelf krijg een uitkering omdat ik simpel niet kan werken, ik kan nog niet eens naar school.
En ik wil zo graag weer werken, ik wil ook zo graag weer naar school of zelfs maar gewoon thuis zitten in plaats van het ziekenhuis.
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die haar medicatie een prioriteit vinden, en dat ze werken niet aan hun besteed vinden.
Werken kan echt heel leuk zijn!
FF: zoek hulp voordat je uiteindelijk op straat beland.
Heel erg ziek lees een beetje door zijn topics heen...quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:18 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik snap je, maar volgens mij is hij ook ziek.
Ja het is echt verbazingwekkend dat hij nog los rondloopt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:19 schreef ayumu het volgende:
[..]
Heel erg ziek lees een beetje door zijn topics heen...
Ik snap het ook niet helemaal ik heb mensen voor minder naar een instelling zien gaanquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:20 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja het is echt verbazingwekkend dat hij nog los rondloopt.
Dat denk ik ook, op de één of andere manier staan mij meerdere haarfoto's van hem bij, opgestoken enzo. Net als dat hij zijn identiteit denkt te kunnen ontlenen aan een bepaalde manier van kleden. Volgens mij kunnen we hem niet helpen, al zouden we dat willen, net als dat instanties hem niet kunnen helpen, al zouden ze dat willen. Niet tot hij zelf het probleem ziet. En dat is volgens mij nou net het probleem.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:18 schreef Lyza666 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zijn identiteit onder andere ontleent aan zijn haar en dat daarom zijn haar"medicijn" zo belangrijk voor hem is. Voor ons/mij wellicht onzin, voor hem een halszaak. Ook een onderdeel van zijn probleem denk ik.
Maar da's psychologie van de kouwe grond
Ik ken ze.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:19 schreef ayumu het volgende:
[..]
Heel erg ziek lees een beetje door zijn topics heen...
Ik word meer tegengewerkt door mezelf, ik ben zwaar depressief geweest en heb onlangs de diagnose autisme gekregen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:17 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik vind het best treurig dat mensen die ondanks problemen/beperkingen het maximale uit hun leven willen halen zo tegengewerkt worden terwijl FF nog niet eens op z'n uitkering gekort wordt.
Godverquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:24 schreef BlueMage het volgende:
Project, Isomat vloermatten met rode vloertegels (foto verslag)
Dit verklaart wel een hoop van die 9k schuld.
Oh, ik las je post net pasquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:18 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik snap je, maar volgens mij is hij ook ziek.
Holy fuckquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:24 schreef BlueMage het volgende:
Nee want die weten er niks van natuurlijk!quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:26 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oh, ik las je post net pas
Ik denk ook dat er bij FF wat mis is.
Maar misschien helpt het als FF wat te doen krijgt.
Voor zijn sociale contacten, voor tijdsbesteding.
Loopt FF al bij een psych eigenlijk?
Mooie vloer.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:24 schreef BlueMage het volgende:
quote:
Doe er nog 500Euro erbij en dan heb je alles wat hier in huis staat!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:42 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Die Isomat matten kosten per 40 stuks 1106 euro en zijn ivm gewicht en grootte niet zelf op te halen. Ik heb ze laten brengen. De matten zijn per stuk 1m2 in omvang.
Man mijn vloerbedekking was gelegd voor iets van €300 max ofzo en meneer gooit er even meer dan 1000 Euro tegenaan.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Mooie vloer.![]()
Maar volgens dat topic woont TS 3 hoog. Dat kan ik niet echt rijmen met de sneeuwballen die tegen zijn ruit aan vliegen. Dat lijkt me toch eerdere begane grond problematiek.
Of hele sterke kindertjes.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Mooie vloer.![]()
Maar volgens dat topic woont TS 3 hoog. Dat kan ik niet echt rijmen met de sneeuwballen die tegen zijn ruit aan vliegen. Dat lijkt me toch eerdere begane grond problematiek.
Zelfs in ONZ werden photoshop topics over hem gesloten omdat men toch medelijden had.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:33 schreef Barbapapamama het volgende:
TS, je hebt echt hulp nodig.
Ik heb even je posthistorie doorgespit en dit lijkt me niet gezond.
Aan de andere kant; hij kan zn speakers wel gewoon vol open gooien zonder dat de onderburen klagen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:33 schreef Barbapapamama het volgende:
TS, je hebt echt hulp nodig.
Ik heb even je posthistorie doorgespit en dit lijkt me niet gezond.
Ik heb gratis tweedehands tapijttegels gehaald van marktplaats. Met de gedachte, ik haal op termijn wel iets anders. Ze liggen er echter nog steeds.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:32 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Man mijn vloerbedekking was gelegd voor iets van €300 max ofzo en meneer gooit er even meer dan 1000 Euro tegenaan.En goeie observatie, zou 't dan toch 'n troll zijn?
Het is te hopen...quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:32 schreef BlueMage het volgende:
En goeie observatie, zou 't dan toch 'n troll zijn?
Hier liggen ook nog tapijttegels die ik ergens gekregen had en ze weg doen waarom? Ze zijn nog goedquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik heb gratis tweedehands tapijttegels gehaald van marktplaats. Met de gedacht, ik haal op termijn wel iets anders. Ze liggen er echter nog steeds.
[..]
Het is te hopen...
En dan nog, rolluiken voor die 6 dagen per jaar dat er sneeuw ligt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Mooie vloer.![]()
Niks mis met tweedehands spul, een tafel van de kringloop doet hier ook nog steeds uitstekend dienst als eettafel.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik heb gratis tweedehands tapijttegels gehaald van marktplaats. Met de gedachte, ik haal op termijn wel iets anders. Ze liggen er echter nog steeds.
[..]
Het is te hopen...
Op uitzondering van de PC is alles 2dehands ik wil ook geen nieuw spullen ben ik allergisch voorquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:37 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Niks mis met tweedehands spul, een tafel van de kringloop doet hier ook nog steeds uitstekend dienst als eettafel.Ik had ook 'n boekenkastje de kringloopwinkel maar dat werd echt te krap voor m'n verzameling boeken, onderbuurman heeft 't nou kwam 'm handig uit voor z'n DVD's.
Welke speakers? De B&O's waarvoor ik mijn bed niet wil uitkomen?quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Aan de andere kant; hij kan zn speakers wel gewoon vol open gooien zonder dat de onderburen klagen.
Ik kan dat niet en dat grietje wat onder me woont is 96 ofzo dus je zou verwachten dattie stokdoof is!
quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:40 schreef BlueMage het volgende:
Excuses hij heeft 'n PS3 slim aangeschaft om te kunnen gamen.
Ik geloof best dat het is puur om te dempen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:37 schreef Barbapapamama het volgende:
Geluidsdempende tegels om jezelf af te schermen van de gehele buitenwereld.
[ afbeelding ]
Die heb ik onlangs ook gekocht omdat het jochie er al een jaar om zat te drammenquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:40 schreef BlueMage het volgende:
Excuses hij heeft 'n PS3 slim aangeschaft om te kunnen gamen.
Nee die kan ik niet betalen. Daarom ben ik ook bereid om voor 700 euro netto ruzie met mn vriendin te maken als ik wil werken met kerst en zo niet naar haar ouders zou kunnenquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:40 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Welke speakers? De B&O's waarvoor ik mijn bed niet wil uitkomen?
Twee vliegen in één klap?quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee die kan ik niet betalen. Daarom ben ik ook bereid om voor 700 euro netto ruzie met mn vriendin te maken als ik wil werken met kerst en zo niet naar haar ouders zou kunnen!
Het lijkt me verstandig eerst die schulden even de goede richting op te gooien (of iemand die dat regelt) voordat hij het psychologische gedeelte onder handen neemt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:04 schreef Boca_Raton het volgende:
FusionFreak, wat zeg je hiervan: open eens een topic in FHF (FOK!kers Helpen FOK!kers) en dan kijken we hoe we je kunnen helpen.
Is dat wat?
Of moeten we eerst dit financiële stukje nog doen, mensen?
Oké. Dan is het wachten op FusionFreak die zich hopelijk morgen weer meldt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:05 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Het lijkt me verstandig eerst die schulden even de goede richting op te gooien (of iemand die dat regelt) voordat hij het psychologische gedeelte onder handen neemt.
Wat doe je jezelf toch aan? Mik dat ding meteen weg als je hem krijgt, het is óf zelfkwelling óf je gaat weer dingen kopen waar je geen geld voor hebt. Gewoon niet doen.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:26 schreef Fusionfreak het volgende:
Heb de nieuwe zomer catalogus aangeklikt, ben benieuwd wat ze in 2012 in petto hebben.
O godquote:Op vrijdag 23 december 2011 01:08 schreef alors het volgende:
Kwam dit topic toevallig tegen en zag ook dit...
[..]
Wat doe je jezelf toch aan? Mik dat ding meteen weg als je hem krijgt, het is óf zelfkwelling óf je gaat weer dingen kopen waar je geen geld voor hebt. Gewoon niet doen.
Hij zal moeten inzien dat hij hulp nodig heeft. Die hulp kan hij niet vanuit hier ontvangen. Het is duidelijk dat FF de prioriteiten niet weet te stellen om elke maand rond te kunnen komen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:04 schreef Boca_Raton het volgende:
FusionFreak, wat zeg je hiervan: open eens een topic in FHF (FOK!kers Helpen FOK!kers) en dan kijken we hoe we je kunnen helpen.
Is dat wat?
Of moeten we eerst dit financiële stukje nog doen, mensen?
Dan gaat die gitaar als eerste naar Marktplaats.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:10 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb eens wat foto's bekeken en hij heeft gewoon z'n hele huis vol staan met dingen waar je je echt van afvraagt "hoe kan iemand zoals hij ze betalen?!" ik heb bijvoorbeeld ook al een Fender elektrische gitaar gespot.
Misschien is dat ook wel zo... nou ik weet 't ff niet meer.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:11 schreef nikky het volgende:
[..]
Hij zal moeten inzien dat hij hulp nodig heeft. Die hulp kan hij niet vanuit hier ontvangen. Het is duidelijk dat FF de prioriteiten niet weet te stellen om elke maand rond te kunnen komen.
Ik ben bang dat de enige oplossing voor hem is dat hij onder curatele komt te staan. Eerst via de sanering en hierna permanent. Een bevoegd persoon moet worden toegewezen door de rechter (voor de rest van zijn leven) die zijn financiële zaken gaat regelen.
Welterustenquote:Op vrijdag 23 december 2011 01:16 schreef BlueMage het volgende:
Tsja het zal er uiteindelijk op neer komen dat ze z'n huis gaan leeghalen en een openbare verkoop gaan houden, vrees ik.![]()
...en nou ga ik slapen, ik zie wel hoe het topic zich morgen ontwikkeld heeft.
Bedankt voor dit verhelderend antwoord mevrouw de psycholoog. Met deze techniek houden we binnen no time geen autisten meer over in Nederlandquote:Op donderdag 22 december 2011 23:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En jij bekijkt het anders he? Het blijft bijzonder hoe hardnekkig je volhoudt dat al die anderen het verkeerd zien. En dat iedereen van alles moet, behalve jij.
Ik dacht dat ik de enige was, ik wist niet eens dat dat bestond eigenlijk, 'haarmedicijn'.quote:Op vrijdag 23 december 2011 05:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Daarnaast ben ik donders benieuwd naar zn haarmedicijn.
Nee hoor, er zijn ook autisten die van zichzelf weten dat ze het anders zien dan de gemiddelde Nederlanderquote:Op vrijdag 23 december 2011 02:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Bedankt voor dit verhelderend antwoord mevrouw de psycholoog. Met deze techniek houden we binnen no time geen autisten meer over in Nederland
quote:Op vrijdag 23 december 2011 09:07 schreef summer2bird het volgende:
Iemand enig idee wat haarmedicijnen zijn
Speciale shampoo ofzo?
Het mysterie duurt voort.quote:Op vrijdag 23 december 2011 09:07 schreef summer2bird het volgende:
Speciale shampoo ofzo?
ik ben het gister tegen gekomen, probeer het weer even te zoeken...quote:Op vrijdag 23 december 2011 09:07 schreef summer2bird het volgende:
Speciale shampoo ofzo?
quote:Trouwens ik gebruik sinds kort natuurlijke shampoo van het merk Zarqa die is niet goedkoop, maar sinds ik die gebruik heb vrijwel geen last meer van roos en maar weinig jeuk.
quote:Op donderdag 22 december 2011 23:55 schreef vosss het volgende:
Die heeft gisteren nog gereageerd in LIFquote:Op vrijdag 23 december 2011 09:30 schreef Audreyoot het volgende:
Weet TS dat er een vervolgtopique is?
Deze shampoo kost 8 euro per flesje. Elke week 2 euro sparen van het weekbudget en je kan elke maand een fles kopen, TS. Lijkt me méér dan genoegquote:Op vrijdag 23 december 2011 09:22 schreef kvd het volgende:
[..]
ik ben het gister tegen gekomen, probeer het weer even te zoeken...
gevonden...
[..]
[ afbeelding ]
het bijbehorende topic (post 26):
Haargroei op hoofd tot welke leeftijd groeit het nog?
Medelijden? hell no.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:29 schreef BlueMage het volgende:
Ik weet nog steeds niet wat ik van dit topic en FF moet vinden: aan de ene kant krijg ik jeuk van 'm (en dat bedoel ik niet positief) met z'n instelling dat anderen alles voor hem moeten doen en hij gewoon lekker op z'n kont kan blijven zitten maar aan de andere kant heb ik ergens ook wel medelijden met 'm.
Wow, 8 euro per flesje!quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Deze shampoo kost 8 euro per flesje. Elke week 2 euro sparen van het weekbudget en je kan elke maand een fles kopen, TS. Lijkt me méér dan genoeg
Ik denk ook niet dat hij dat kàn en denk al helemaal niet dat er enig inzicht in zichzelf of de situatie is. Het enige waar hij zich druk om maakt is dat er eventueel mensen zijn vergaarde spullen in beslag komen nemen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:48 schreef Lienekien het volgende:
Het is mij na tig topics wel duidelijk dat TS niet spoort. Wat me toch wel verbaast is dat zoveel mensen zeggen dat TS maar normaal moet gaan doen. As if.
WAO is toch minimaal minimumloon als je volledig afgekeurd bent? Dat is dus € 1.424,40 per maand, een grote smak geld.quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:58 schreef Doodloper het volgende:
Hoe hoog is de WAO eigenlijk?
TS geeft aan dat hij 283 aan huur betaalt. tel daar 400 euro aan servicekosten , gwl, verzekeringen en eten bij op, nog 8 euro haarmedicijnen dan zit je aan de 700 euro wat hij per maand kwijt is. De rest kan allemaal naar de Wehkamp.
Nee, mensen zoals TS werken niet mee.quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:20 schreef Ludd het volgende:
Het lijkt mij overigens ook dat de instanties hier (weer eens) falen, toch?
Welnee.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
WAO is toch minimaal minimumloon als je volledig afgekeurd bent? Dat is dus € 1.424,40 per maand, een grote smak geld.
Hij komt rond van 25 euro per week, eet geen warm eten, enkel brood met beleg.quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:58 schreef Doodloper het volgende:
Hoe hoog is de WAO eigenlijk?
TS geeft aan dat hij 283 aan huur betaalt. tel daar 400 euro aan servicekosten , gwl, verzekeringen en eten bij op, nog 8 euro haarmedicijnen dan zit je aan de 700 euro wat hij per maand kwijt is. De rest kan allemaal naar de Wehkamp.
Waar kan ik me inschrijven? Dat is overdreven krijg je echt niet hoorquote:Op vrijdag 23 december 2011 13:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
WAO is toch minimaal minimumloon als je volledig afgekeurd bent? Dat is dus € 1.424,40 per maand, een grote smak geld.
Klopt en als je nog nooit gewerkt hebt is het 70% van het minimumloon...quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:15 schreef Mylene het volgende:
WAO is toch 70% van je laatst verdiende loon?
Dat kan je niet met zekerheid zeggen want ik las in het oude topic dat FF een uitkering op bijstands niveau heeft dus het zou goed kunnen dat hij maar 50% krijgt en dat aangevuld word door de gemeente door middel van toeslagenquote:Op vrijdag 23 december 2011 13:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mijn excuses ik zat fout te lezen. We weten natuurlijk niet hoeveel FF verdiende voordat hij de WAO inging, maar hij zal dus minimaal het sociaal minimum krijgen: ongeveer € 1.084 per maand.
Ik ga niet uit van een troll maar iemand die behoorlijk de weg kwijt is. Die users bestaan ook namelijk.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:33 schreef MissionPhailed het volgende:
Waarschijnlijk een troll; TS had in 2009 voor het laatst contact met zijn moeder maar kreeg in 2010 nog een goudstaaf van haar. En de woning van TS wordt op de korrel genomen door buurtkinderen maar hij woont tegelijkertijd op de 3e verdieping. Wel een geniale (want mensen over de zeik) en langdurige (want herinner me nog CBR-topics op fok! én Autoweek) troll ... !
Maar sommige zaken matchen dus niet met elkaar, zoals missionphailed terecht opmerkt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:34 schreef ayumu het volgende:
[..]
Ik ga niet uit van een troll maar iemand die behoorlijk de weg kwijt is. Die users bestaan ook namelijk.
Ik vergis me ook wel eens in een jaartal.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:36 schreef Ludd het volgende:
Maar sommige zaken matchen dus niet met elkaar, zoals missionphailed terecht opmerkt.
Bijna alle vrouwen liegen wel eens over hun leeftijd.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vergis me ook wel eens in een jaartal.
jij bent te lief voor deze wereld.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:58 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat dat ook een onderdeel is van zijn ziektebeeld. (En ik denk dat zijn ziektebeeld iets meer is dan dat hij hier noemt.) Hij ziet het niet, hij ziet het gewoon echt niet, daar ben ik van overtuigd. En ja dat is tenenkrommend, je wil het er wel in schudden maar het lukt gewoon niet. Ergens is het nog zielig ook.
Als ik de topics van TS een beetje op een rijtje zet (Ik ben altijd in de war tussen TS en Dandyblue) dan geloof ik echt dat hij nergens aangenomen wordt. Volgens mij is hij echt niet geschikt voor werk, het enige wat ik kan bedenken is zonder enige vorm van druk kleding maken voor op de rommelmarkt, tassen etc. Maar daarvoor heb je weer materialen nodig om te kunnen beginnen en die ruimte heeft hij niet op dit moment, me dunkt. Ik snap je heel goed hoor Cat en ik snap de frustratie die ik hier in het topic lees, het niet willen is walgelijk. Alleen denk ik dat hij niet eens zoveel keus heeft. (Mijn vader heeft een vorm van autisme maar kan nog prima werken, een heel goede vriend van mij heeft autisme en is niet in staat tot werken, dat verschilt denk ik per persoon.)
Ik ben gelukkig niet zo thuis in schulden maar is het zo dat als TS bijv 120 euro aflost het rentebedrag alweer iets omlaag gaat? Want anders zou TS in ieder geval morgen de net gekochte cd's en klusproducten terug kunnen brengen en dat bedrag storten naar whekamp.
Maar dat wil TS helemaal niet horen, hij wil graag horen: Ja volstrekt logisch dat je alleen in de schuldhulpverlening wil als je nog geld overhoudt voor je haarproducten. En hele goede keuze trouwens, die rolluiken, ik zou nog even tot juni wachten en nog even je vakantiegeld aan een jaar lang haarproducten uitgeven.
Mensen stalken, kleding en haar obsessie, rolluiken, klinkt voor mij niet echt als autisme.
Tjee wat een verhaal is het geworden zeg!Maar ik begrijp jullie dus allemaal ook erg goed, en ja TS moet heel snel tegen zichzelf in bescherming genomen worden.
Ik kan je vertellen dat het vaker voorkomt bij mensen die geestelijk niet helemaal in orde zijn.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:36 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar sommige zaken matchen dus niet met elkaar, zoals missionphailed terecht opmerkt.
Is een schatje of niet danquote:Op vrijdag 23 december 2011 13:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jij bent te lief voor deze wereld.
met dergelijke geldproblematiek is het doorgaans slechts een kwestie van tijd voordat het internetje en het stroompje afgesloten worden.quote:
Da's gewoon hoe FF rolt man.quote:
Zo iemand kun je niet missen lijkt me al heb ik hem nog nooit gezien en kwam toch vrij veel in Heerlenquote:Op vrijdag 23 december 2011 15:45 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Da's gewoon hoe FF rolt man.Die komt niet meer opdagen om te reageren als men te kritisch is over hem en zijn doen en laten.
Ik weet het niet...als dit een troll is, dan heb je toch ook wel issues als je zoveel tijd in zulke onzin steekt.Volgens mij hebben sommige mensen hem wel eens irl in Heerlen zien lopen?
Als dit echt een troll is, is het wel een van de meest meesterlijke trolls ooit. Hij is al sinds 2008 ofzo bezig om Fok! over de zeik te krijgen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:45 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Da's gewoon hoe FF rolt man.Die komt niet meer opdagen om te reageren als men te kritisch is over hem en zijn doen en laten.
Ik weet het niet...als dit een troll is, dan heb je toch ook wel issues als je zoveel tijd in zulke onzin steekt.Volgens mij hebben sommige mensen hem wel eens irl in Heerlen zien lopen?
Croupouque heeft zulke dingen in het verleden wel eens voor elkaar gekregen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:11 schreef Daeron het volgende:
[..]
Als dit echt een troll is, is het wel een van de meest meesterlijke trolls ooit. Hij is al sinds 2008 ofzo bezig om Fok! over de zeik te krijgen.
Ik niet en ik kom toch vaak op dat soort plekkenquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:16 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Croupouque heeft zulke dingen in het verleden wel eens voor elkaar gekregen.
Maar goed iemand heeft 'm hier toch over rommelmarkten in de buurt van Heerlen zien rondlopen?
Ik ben vanaf begin 2010 tot september 2011 trouw naar elke rommelmarkt geweest zowel diie van de autokino alsook op het Pinkpop terrein.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:24 schreef Ludd het volgende:
Ik ben wel eens op een grote rommelmarkt in Landgraaf geweest, ligt tegen Heerlen aan. Geen FF-achtig persoon waargenomen toen.
Wil je anders iemand hebben die het probleem bij Wehkamp voor je regelt?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:47 schreef Fusionfreak het volgende:
Wat is hier gaande, een topic openen over mijn grote schuld, dat kan ik toch echt niet negeren.
Zo nu zijn jullie weer aan zet..![]()
On topic, heb Wehkamp gebeld om uitleg over die vreemde rente, krijg ik een vaag verhaal te horen dat ik maar voor waar moet aanhoren dat ze mij n in novermber geen betaling hadden gehad en dat ze daardoor die extra dubbele rente mochten verrekenen, ik zie gewoon in mijn Wehkamp en op de rekeningoverzichten dat er op 23 november 2011 gewoon ene betaling heeft plaatsegevonden, maar heb gisteren maar weer 90 euro betaald , kijken wellke rente ze in januari as geen berekenen.
Neuh ik kom niet op rommelmarkten, sorry.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:20 schreef ayumu het volgende:
[..]
Ik niet en ik kom toch vaak op dat soort plekken
Trouwens Bluemage kom jij wel eens op zulke plekken?![]()
Dat klinkt wel dubieus. Je moet goed uitkijken dat je niet gefopt wordt. Sowieso worden bij dat soort bedrijven ook foutjes gemaakt natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:47 schreef Fusionfreak het volgende:
On topic, heb Wehkamp gebeld om uitleg over die vreemde rente, krijg ik een vaag verhaal te horen dat ik maar voor waar moet aanhoren dat ze mij n in novermber geen betaling hadden gehad en dat ze daardoor die extra dubbele rente mochten verrekenen, ik zie gewoon in mijn Wehkamp en op de rekeningoverzichten dat er op 23 november 2011 gewoon ene betaling heeft plaatsegevonden, maar heb gisteren maar weer 90 euro betaald , kijken wellke rente ze in januari as geen berekenen.
Zal in januari as een nieuwe afspraak maken en dan laat ik de medewerker van de schuldsanering de overzichten zien, want van die rekenvoorbeelden van Wehkamp wordt ik ook niet veel wijzer van. Dat er met die rente iets niet klopt is wel duiidelijk, zou met een iets te late betalingsdatum te maken kunnen hebben, maar de afspraak die ik met Wehkamp had gemaakt is dat er tussen de 23 en eind van de maand telkens betaald betaald kon worden, niet eerder. Dat ze achter mijn rug om allerlij kosten in rekening gaan brengen daar heb ik verder weinig invloed op.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:27 schreef Troel het volgende:
Misschien moet je wel voor de 21e betaald hebben en was je betaling dus te laat
Tot nu toe ga je alleen maar in op, in principe, onbelangrijke details. Wat ga je doen met wat het algemene, meest gelezen (en goedbedoelde!) advies? Namelijk tóch maar hulp aanvaarden, ondanks dat je dat niet zo leuk vindt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:42 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Zal in januari as een nieuwe afspraak maken en dan laat ik de medewerker van de schuldsanering de overzichten zien, want van die rekenvoorbeelden van Wehkamp wordt ik ook niet veel wijzer van. Dat er met die rente iets niet klopt is wel duiidelijk, zou met een iets te late betalingsdatum te maken kunnen hebben, maar de afspraak die ik met Wehkamp had gemaakt is dat er tussen de 23 en eind van de maand elkens betaald betaald kon worden, niet eerder. Dat ze achter mijn rug om allerlijk kosten in rekening gaan brengen daar heb ik verder weinig invloed op.
Zo ervaar ik dat zelf niet, ben buiten die schuld om heel tevreden met mijn leven.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:56 schreef Edensnator het volgende:
Echt ongelooflijk dat dit soort mensen bestaan. Sinds 1981 (!) al min of meer een kluizenaar. Het heeft echt iets treurigs.
Dan zul je toch depressief en/of neerslachtig gaan worden, want als je geen hulp gaat accepteren leggen ze beslag op je inkomen en/of komen je CD's e.a. spullen thuis weg halen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:25 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Voel mij niet depressief of neerslachtig, wordt wel nerveus als mij het vuur aan de schenen gelegd wordt of te veel informatie in een korte tijd op mij afkomt, dan trek ik het even niet en dan maak ik fouten en raak ik het overzicht kwijt.
Wie heeft het hier over beslaglegging??quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:32 schreef Messina het volgende:
[..]
Dan zul je toch depressief en/of neerslachtig gaan worden, want als je geen hulp gaat accepteren leggen ze beslag op je inkomen en/of komen je CD's e.a. spullen thuis weg halen.
En als jij nu een hele week niet zou mogen (window)shoppen?quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:25 schreef Fusionfreak het volgende:
Voel mij niet depressief of neerslachtig, wordt wel nerveus als mij het vuur aan de schenen gelegd wordt of te veel informatie in een korte tijd op mij afkomt, dan trek ik het even niet en dan maak ik fouten en raak ik het overzicht kwijt.
Zo heb ik mijn toevlucht in tegenstelling van mijn broers bij problemen nooit gezocht in roken, drugs, gokken of alcohol.
Ik.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:41 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over beslaglegging??![]()
Ik heb alleen een betalingsregeling met Wehkamp lopen, geen conflict of achterstanden waarbij met incasso of deurwaarders wordt gedreigd, alleen die rente en overige kosten daar kan ik mij niet in vinden en daar wil ik een bevredigende oplossing voor vinden.
Klopt, is ook gevaarlijk met name voor je portomonnee.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:32 schreef Troel het volgende:
Nee, in tegenstelling tot een nicotine-, drugs-, gok- of alcoholverslaving heb jij een koopverslaving
Weet niet of het een Fender is, een tweede hands gitaar die ik ooit eens op marktplaats heb gekocht voor de sier om op te hangen, ben zelf gitaarliefhebber maar kan totaal niet spelen (ben ik veel te onrustig en ongeduldig voor), maar hij werkt wel nog dat heb ik eens met een microfoonversterkertje uitgetest.quote:
Ik heb er ook een gekocht voor de sier, maar als ik geen budget had was dat wel het laatste wat ik gedaan had.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:47 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Weet niet of het een Fender is, een tweede hands gitaar die ik ooit eens op marktplaats heb gekocht voor de sier om op te hangen, ben zelf gitaarliefhebber maar kan totaal niet spelen (ben ik veel te onrustig en ongeduldig voor), maar hij werkt wel nog dat heb ik eens met een microfoonversterkertje uitgetest.
Zal eens een foto plaatsen van die gitaar van dichtbij.
De mongool heeft voorwaarden waaronder we hem MOGEN helpen zelfs. Ik heb een beter idee. Gewoon geen geld meer en de graftyfus. Sommige mensen vallen overal buiten of willen erbuiten vallen en speciaal zijn whatever.quote:Wil ook nog wel eens graag een CDtje kopen en mijn haarmedicijnen blijven gebruiken die niet worden vergoed. Dat is mijn voorwaarde!
Zo dat moest er even uit.quote:Op zaterdag 24 december 2011 00:43 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
De mongool heeft voorwaarden waaronder we hem MOGEN helpen zelfs. Ik heb een beter idee. Gewoon geen geld meer en de graftyfus. Sommige mensen vallen overal buiten of willen erbuiten vallen en speciaal zijn whatever.
Succes en val ons niet lastig.
Wil je geholpen worden? Want je zult moeten begrijpen dat er mensen zijn die jou gedrag nou niet tof vinden... En het begint bij jou FFquote:
Ga werken en je schulden afbetalen. Lamlul.quote:
Ik geloof geen klote van dit hele topic.quote:Op zaterdag 24 december 2011 02:55 schreef leolinedance het volgende:
Wat een lamlul die TS. Al die rotzooi kopen van mijn (onze) belastingcenten
Het bedrag doet er niet zo toe. Maar het kan best zijn dat een rechter oordeelt dat hij te kwader trouw was op het moment dat hij (een deel van) deze schulden aanging. Al ben je maar voor 1000 euro te kwader trouw, dan kan je het op dat moment vergeten. Voor iemand met een netto inkomen van 5000 euro kan het prima aanvaardbaar zijn als deze een krediet aangaat van 100000 euro, als hij de capaciteit heeft de maandelijkse rente te voldoen. In het geval van een laag inkomen met nauwelijks vrije bestedingsruimte kan 1000 euro al te veel zijn. Afhankelijk van de omstandigheden van het geval, dus...quote:Op zaterdag 24 december 2011 08:18 schreef mrPanerai het volgende:
Kan je trouwens wel in de schuldsanering voor amper 9000 euro?
Ik dacht dat TS een hoekwoning had waar de jeugd hem lastig viel........fuck man.....pis een eind op met je aandacht trekkerij.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:19 schreef Renesite het volgende:
Hoekwoning? Rolluiken rondom?
Project, Isomat vloermatten met rode vloertegels (foto verslag) > onderbuurvrouw, 3 hoog...
Dat vind ik toch iets anders dan wat je hier zegt:quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:41 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over beslaglegging??![]()
Ik heb alleen een betalingsregeling met Wehkamp lopen, geen conflict of achterstanden waarbij met incasso of deurwaarders wordt gedreigd, alleen die rente en overige kosten daar kan ik mij niet in vinden en daar wil ik een bevredigende oplossing voor vinden.
Jouw bevredigende oplossing is dus in ieder geval niet een oplossing waar je zélf je best doet om je zélfgemaakte schulden af te lossenquote:Op vrijdag 23 december 2011 18:18 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik wil ervoor zorgen dat ik dmv schuldsanering mijn schuld voor minstens 2/3 kwijtgescholden gaat worden, dacht je dat ik van plan ben om die hele 9000 euro zelf geheel af te gaan lossen...dacht het niet!
Kan toch wel 'n troll zijn die ook irl gewoon loopt te trollen met kleurige creaties enzo.quote:Op zaterdag 24 december 2011 09:11 schreef Audreyoot het volgende:
Geen troll, heb FF vaak genoeg op straat gezien in al zn kleurige creatiesMet pinkpop loopt ie ook wel eens door de straten daar(dat dat je niet goed tegen drukte kon FF?).
Dan gaat hij wel erg ver en zou hij een trollprijs moeten krijgenquote:Op zaterdag 24 december 2011 12:15 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Kan toch wel 'n troll zijn die ook irl gewoon loopt te trollen met kleurige creaties enzo.Maar spreek hem eens aan of durf je dat na al z'n FOK!topics niet meer?
Ik zou gewoon nieuwsgierig zijn en willen weten of ie echt zo gek is.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:17 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dan gaat hij wel erg ver en zou hij een trollprijs moeten krijgenWaarop zou ik hem moeten aanspreken? Ik heb toch het idee dat ik niet echt op 1 lijn met FF zit
Daar hoef ik hem niet voor aan te spreken om tot die conclusie te komenquote:Op zaterdag 24 december 2011 13:04 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik zou gewoon nieuwsgierig zijn en willen weten of ie echt zo gek is.
quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:52 schreef Lindstrøm. het volgende:
Kan iemand dit topic sluiten? Hij doet toch niks met de info.
Die onderste quote vind ik echt te erg.quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:16 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dat vind ik toch iets anders dan wat je hier zegt:
[..]
Jouw bevredigende oplossing is dus in ieder geval niet een oplossing waar je zélf je best doet om je zélfgemaakte schulden af te lossen.
typisch weer, weglopen voor je sociale verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:17 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Daar hoef ik hem niet voor aan te spreken om tot die conclusie te komen
Anyway, ieder zn ding natuurlijk maar ik kan niks met narcistische mensen.
quote:
wtf ...quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:18 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik wil ervoor zorgen dat ik dmv schuldsanering mijn schuld voor minstens 2/3 kwijtgescholden gaat worden, dacht je dat ik van plan ben om die hele 9000 euro zelf geheel af te gaan lossen...dacht het niet!
Dat lukte me dus niet. Maar heb me tot nu toe al wel kostelijk vermaakt met zijn topics. Alleen zakt de broek me van dit verhaal en zijn reacties wel afquote:
quote:Op dinsdag 14 december 2010 02:26 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Vandaag was het wel effe voor mijn doen een heftig en koud dagje, lag ik om (ja hoor om 12:27 uur) nog in mijn bed en de deurbel uitgeschakeld, schijnt toen ik even later in de brievenbus keek een kennisgeving te liggen van DHL dat ze om 11:30 langs waren geweest en dat ze de volgende dag terug zouden komen. Uiteraard heb ik gebeld dat ik de zending zelf kom ophalen met de fiets bij het DHL kantoor in Beek (nabij vliegveld) tussen 18 en 19 uur.
Daar ik mijn conditie en figuur op peil wil houden, meteen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om een fietstocht te maken met mijn mountainbike (ongeveer 60 km heen en terug)
Aangekomen bij DHL meteen het pakket geopend en de sjaal maar eens omgedaan. Wow zeg die kleurrijke sjaal zit heerlijk zacht en warm, meteen maar omgedaan en lekker warm terug gefiets van het zeer koude vliegveld Beek naar Heerlen. Kwam rond 20:15 thuis aan.
Het is nu 2 uur snachts en heb effe vlug deze foto van mijzelf gemaakt, anders moest ik tot morgen wachten op betere daglicht omstandigheden, maar de sjaal staat zeer goed op zowel mijn zwarte alsook op deze rode wijde wollen jas. De prijs was met zijn 125 euro wel aan de hoge kant, maar ben ik inmiddels allang weer vergeten. Sjaal is 220 cm lang en ongeveer 25 cm breed. en gemaakt van 100% alpacawol.
Foto's (waarvan 1 detailfoto van dichtbij ) waar ik de sjaal draag.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Detailfoto van het merk etiket.
[ afbeelding ]
Lekker om half 1 nog in bedquote:Op zaterdag 24 december 2011 19:29 schreef Mylene het volgende:
Is de sjaal van 125 euro al genoemd?
[..]
Dit is nou ook alweer niet nodig.quote:
Agree hoe moeilijk ook, Laat FF wel een beetje in zijn waardequote:Op zaterdag 24 december 2011 21:13 schreef nikky het volgende:
[..]
Dit is nou ook alweer niet nodig..
Zo denkt een rationeel denkend mens, ja. TS behoort absoluut niet tot die categorie en daarom zal hij dit advies -en de tientallen anderen- gewoon negeren.quote:Op zaterdag 24 december 2011 21:28 schreef jcdenboer het volgende:
Een goede oplossing is zoals medefokkers aangeven is spullen 2dehands verkopen en zo een stuk van je schulden aflossen. Dan wordt het te betalen rentebedrag lager en kom je in ieder geval bij 1 schuldeiser uit je negatieve spiraal. Waarna je aan je volgende schuldeiser kan werken...
En laten we iedereen in zijn waarde laten zoals bovenstaande aangeven, dat wil je zelf toch ook?
KSSSSSSSSSsssttttttt jij bent een troll deze jongen is extravargani en grapig en jij niet.quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:58 schreef boertie het volgende:
Dit MOET een troll zijn. Ik bedoel, in zijn eigen topics reageert hij enkel op reacties waarmee hij de meeste tegenreacties op zijn antwoord kan verwachten. Oftewel gewoon een ordinaire aandachthoer.
Zijn "medicijn" is gewoon dure shampoo voor dat dooie stro op z'n kopquote:
Dat heeft ie gedaan maar de kredietbank voldoet niet aan ZIJN voorwaardenquote:
quote:mar de kredietbank eist dat ik dan onder beheer kom, dus al mijn geld en pas gaat naar de bewindvoerder, anders werken ze niet aan schuldsanering niet akkoord ga. Wil ook nog wel eens graag een CDtje kopen en mijn haarmedicijnen blijven gebruiken die niet worden vergoed. Dat is
mijn voorwaarde!
Jammer dat het woord van 2011 al gekozen is want haarmedicijn was ook een goeie geweest!quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:19 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Zijn "medicijn" is gewoon dure shampoo voor dat dooie stro op z'n kop
[..]
Dat heeft ie gedaan maar de kredietbank voldoet niet aan ZIJN voorwaarden
[..]
dat is toch alleen de schuld bij wehkamp, die 4000? Volgens mij heeft hij nog helemaal niks afgelost, want dat wil hij nietquote:Op zaterdag 24 december 2011 22:25 schreef Cassandra87 het volgende:
Als ik het goed heb (werk bij soza en niet bij uwv) is de WAO 75% van het minimum loon, en niet 70%. De hoogte ligt in ieder geval op € 873,- per maand, maar ik vermoed zelfs op € 923,- en per 1-1 nog iets hoger maar dat zijn maar losse euro's (al is dat wel weer een fles shampoo eens in de 2 maanden)
FF geeft dus € 125,- uit aan eten per maand. De huur is € 238,-
FF, wat zijn je overige vaste lasten? Uitgaande van het absolute minimum, houd je €510,- over. Daar moet je toch minstens € 200,- per maand van af kunnen lossen?
Als ik je goed begrijp, heb je al in totaal 5000,- afgelostaangezien je begint over 9000,- en vervolgens alleen een schuld laat zien van 4000,- zoveel.
Hoe heb je dat dan gedaan?
Zijn die 'haarmedicijnen' echt noodzakelijk of is dat puur voor jezelf? Want ik gok het laatste. Wat is belangrijker voor je? Schuldvrij zijn of langer haar? (als ik de foto's zie is enkel pokon nog niet voldoende, excuus voor mijn eerlijkheid)
Je zult écht bij je zelf moeten beginnen. Als je in de WSNP komt, mag je geen nieuwe schulden maken, en je wordt 10 jaar niet opnieuw toegelaten. Als ik het zo lees, zit jij over 3,5 jaar weer in het zelfde schuitje, maar dan kan je je zelfs niet tot de schuldsanering wenden, en dan?
Ja lekker makkelijk, wil jij het hebben?quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:56 schreef Sessy het volgende:
TS - of veeleer fusionfreak - moet gewoon wat van zijn kleurige, fleurige, zelfontworpen kledingcreaties zien te verpatsen en daarmee z'n schulden afbetalen.
Ik wou net zeggen, die vormloze teringzooi die hij maakt.quote:Op zaterdag 24 december 2011 23:10 schreef Sessy het volgende:
Niet *al* wat ik schrijf, moet serieus worden genomen.
quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Ok dan interpreteer ik hem verkeerd, omdat hij van 9000,- ineens naar 4400,- springt, maar dan laat hij voor het gemak de overige schuld buiten beschouwing.
Binnen een jaar zelfs zie ik.quote:Heb sinds 1 jaar een schuld die bijna 9000 euro is opgelopen, waarvan 3 postorder bedrijven, H&M, CZ, ,creditcard en maximale roodstand.
Liever niet, dat gaat de samenleving nog veel meer kosten aan hulpverleners, geitewollensokkenfiguren en een torenhoge overhead bij de zorginstellingen.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:44 schreef BlueMage het volgende:
Ik ben serieus als ik zeg dat FusionFreak eigenlijk gewoon niet op zichzelf moet wonen. 'n Vorm van begleid wonen zou veel beter voor 'm zijn.
Die laatste zin vind ik niet waarquote:Op zondag 25 december 2011 01:57 schreef jonkeau het volgende:
Ik denk dat le TS grote spijt heeft van het openen van dit topic, hij wordt hier even flink de grond in gestampt zeg
Ik doelde meer op het feit dat TS zijn coupe werd aangeduid als dood stro en zijn zelfgeproduceerde kleding als vormloze teringzooi, afgaande op de laatste paginaquote:Op zondag 25 december 2011 02:17 schreef skit het volgende:
[..]
Die laatste zin vind ik niet waar
Hij wordt met neus op de feiten gedruk, mensen proberen dat bord voor z'n kop weg te halen maar zonder succes
Ts accepteert geen hulp en raakt alleen verder in de schuld
Is het ongepast om eigen schuld dikke bult te zeggen?
Komt nog bij dat TS wel 100 excuses en symptomen verzint om geen baan te moeten zoeken.quote:Op zondag 25 december 2011 02:29 schreef Merkie het volgende:
De instelling van Fusionfreak is echt om te kotsen. Walgelijk persoon. En dan ook nog afgeven op personen die wél gewoon hun financiën op orde hebben...
Nee is niet zo ernstig want zijn medicatie betaalt hij uit eigen zakquote:Op zondag 25 december 2011 07:29 schreef livelink het volgende:
CZ is toch een zorgverzekeraar? Die schuld lijkt mij wel ernstig. Niet in het minst omdat TS volgens mij uiteindelijk alleen maar gebaat is bij hulp die door de verzekeraar betaald zou moeten worden.
Uiteindelijk lijkt het erop dat hij het niet in zijn eentje kan redden, hoe triest dat ook is.
Al die mensen die hun zorgverzekering uiteindelijk niet (kunnen) betalen worden er steeds meer en één van de redenen dat jouw verzekering elk jaar weer duurder wordtquote:Op zondag 25 december 2011 07:29 schreef livelink het volgende:
CZ is toch een zorgverzekeraar? Die schuld lijkt mij wel ernstig. Niet in het minst omdat TS volgens mij uiteindelijk alleen maar gebaat is bij hulp die door de verzekeraar betaald zou moeten worden.
Uiteindelijk lijkt het erop dat hij het niet in zijn eentje kan redden, hoe triest dat ook is.
Laat 'm lekker tegen een hongerloontje tuintjes gaan schoffelen..quote:Op zondag 25 december 2011 09:49 schreef Renesite het volgende:
Mensen die zeggen: ZOEK EEN BAAN.
Waar?
Wat levert het op?
Ongestudeerd?
Is een uitkering in dit geval (afbetalen) niet veel rendabeler?
Immers: belastingvoordelen ed. zou Fusionfreak wel 1300, 1400 euro moeten verdienen. Daarvoor moet je zeker 1600/1700/1800 bruto moeten verdienen.
Nogmaals: WAAR?
Dus dat is al zeker zo'n 5 á 600 euro meer per maand...dat wil zeggen dat ie binnen de twee jaar zijn schuld kan vereffenen, cd-tjes en haarmedicijn kan blijven kopen en de maatschappij niet met zijn aso gedrag hoeft op te zadelen.quote:Op zondag 25 december 2011 09:49 schreef Renesite het volgende:
Mensen die zeggen: ZOEK EEN BAAN.
Waar?
Wat levert het op?
Ongestudeerd?
Is een uitkering in dit geval (afbetalen) niet veel rendabeler?
Immers: belastingvoordelen ed. zou Fusionfreak wel 1300, 1400 euro moeten verdienen. Daarvoor moet je zeker 1600/1700/1800 bruto moeten verdienen.
Nogmaals: WAAR?
Nee, maar uitkering + belasting is gewoon voordeligerquote:Op zondag 25 december 2011 10:12 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Dus dat is al zeker zo'n 5 á 600 euro meer per maand...dat wil zeggen dat ie binnen de twee jaar zijn schuld kan vereffenen, cd-tjes en haarmedicijn kan blijven kopen en de maatschappij niet met zijn aso gedrag hoeft op te zadelen.
Iedereen wint!
Dat is helaas in heel veel gevallen domweg waarquote:Op zondag 25 december 2011 10:14 schreef Renesite het volgende:
Nee, maar uitkering + belasting is gewoon voordeligerWelkom in Nederland
!
Ongestudeerd kom je er hoe dan ook bekaaider af.
Onzin, na eender baan welke hou je meer over.quote:Op zondag 25 december 2011 10:14 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nee, maar uitkering + belasting is gewoon voordeligerWelkom in Nederland
!
Ongestudeerd kom je er hoe dan ook bekaaider af.
Nee hoorquote:Op zondag 25 december 2011 10:17 schreef mrPanerai het volgende:
Onzin, na eender baan welke hou je meer over.
Nogmaals: niet waar.quote:Op zondag 25 december 2011 10:17 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Onzin, na eender baan welke hou je meer over.
- 1200 netto is meer dan de 875 die ts nu heeftquote:Op zondag 25 december 2011 10:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nogmaals: niet waar.
Werk je 40 uur aan een stuk door voor het minimumloon krijg je misschien 1300 euro bruto. 1200 netto? Je krijgt niet meer verschillende gemeentelijke voordelen. Kwijtschelding gemeentelijke belastingen is minder of niets.
Gezinnen kunnen rond 12 jaar een laptop/pc krijgen van de gemeente
Als je kan laten tonen dat je weinig centen hebt kan je zelfs een TV krijgen van de gemeente!
Internetvergoedingen in bepaalde gemeenten
Je kan het zo gek niet bedenken...
Subsidies inderdaad.
Belastingen, zorg/huurtoeslag..
Maar vaak ben je dan dus allerlei subsidies en voordeeltjes kwijt.quote:Op zondag 25 december 2011 10:22 schreef mrPanerai het volgende:
- 1200 netto is meer dan de 875 die ts nu heeft
Hij krijgt 875 euro?quote:Op zondag 25 december 2011 10:22 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
- 1200 netto is meer dan de 875 die ts nu heeft
Maakt een totaal van ruim 1000.quote:Toeslagenwet
De Toeslagenwet zorgt voor een aanvulling op een aantal uitkeringen tot het sociaal minimum. Het gaat bijvoorbeeld om de WW, WIA, WAO en ZW-uitkering.
Dat valt over het algemeen onder de bijzondere bijstand ofwel 'minimabeleid'. Dit is per gemeente verschillend hoor. Bij ons krijg je echt geen televisie of internet van de gemeente...quote:Op zondag 25 december 2011 10:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nogmaals: niet waar.
Werk je 40 uur aan een stuk door voor het minimumloon krijg je misschien 1300 euro bruto. 1200 netto? Je krijgt niet meer verschillende gemeentelijke voordelen. Kwijtschelding gemeentelijke belastingen is minder of niets.
Gezinnen kunnen rond 12 jaar een laptop/pc krijgen van de gemeente
Als je kan laten tonen dat je weinig centen hebt kan je zelfs een TV krijgen van de gemeente!
Internetvergoedingen in bepaalde gemeenten
Je kan het zo gek niet bedenken...
Subsidies inderdaad.
Belastingen, zorg/huurtoeslag..
Weet ik, maar ik bedoelde dus gewoon opnieuw hulp zoeken. Écht hulp zoeken, en niet informeren, maar doen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:19 schreef Guus Muisarm het volgende:
Dat heeft ie gedaan maar de kredietbank voldoet niet aan ZIJN voorwaarden
Klopt.quote:Op zondag 25 december 2011 10:27 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat valt over het algemeen onder de bijzondere bijstand ofwel 'minimabeleid'. Dit is per gemeente verschillend hoor. Bij ons krijg je echt geen televisie of internet van de gemeente...
Bijzondere bijstand, waar de 'eerste levensbehoeftes' van worden bekostigd.quote:Op zondag 25 december 2011 10:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Waar vergoeden ze in godsnaam een tv? de wwb gaat zo ongelofelijk streng worden vanaf 1 januari/1 juli dat het niet grappig meer is
Gelukkig maarquote:Op zondag 25 december 2011 10:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Waar vergoeden ze in godsnaam een tv? de wwb gaat zo ongelofelijk streng worden vanaf 1 januari/1 juli dat het niet grappig meer is
In het verleden zag je dat soort nieuwsberichten toch nog wel eens voorbij komen? Dat bijstandgezinnen om de gemeente terug konden vallen wanneer hun witgoed of bruingoed het begaf. Dat waren natuurlijk de excessen, anders zou er ook geen melding van gemaakt worden.quote:Op zondag 25 december 2011 10:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Als iemand die gewoon fulltime werkt voor minimumloon een kapotte televisie heeft, moet voor een paar tientjes iets op marktplaats zien te scoren.quote:Verbazing en verontwaardiging over de maatregel om Groningse minima meer geld te geven voor een nieuwe tv. De Groningse SP-wethouder Verschuren verhoogde de vergoeding van 170 naar 450 euro, zodat minima een flatscreen kunnen kopen.
Over het algemeen moet je een minimum toeslag krijgen. Weet niet exact de naam meer van die 'toeslag'. Maar dat werd over het algemene gezien als de norm.quote:Op zondag 25 december 2011 10:33 schreef Ludd het volgende:
Bericht van 3 jaar geleden bijvoorbeeld:
[..]
Als iemand die gewoon fulltime werkt voor minimumloon een kapotte televisie heeft, moet voor een paar tientjes iets op marktplaats zien te scoren.
Hoewel, hier wordt gesproken over minima. Ik weet niet wat ze precies met dat begrip bedoelen. Misschien tellen de minimuminkomens die wel gewoon werken daar ook nog wel toe gerekend.
Graag een rekenvoorbeeld met op de praktijk gebaseerde voorbeeldbedragen.quote:Op zondag 25 december 2011 09:49 schreef Renesite het volgende:
te hoog ingeschat omdat ik bij ff uitgegaan was van 1050 aan WAO.quote:Op zondag 25 december 2011 10:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Graag een rekenvoorbeeld met op de praktijk gebaseerde voorbeeldbedragen.
quote:Op zondag 25 december 2011 13:13 schreef Lindstrøm. het volgende:
Misschien een nogal irrelevante vraag; heeft FF een partner / hoe komt hij aan z'n seksuele trekken?
Dat zijn niet de excessen, dat is normaal, zo'n beetje alles dat je zich maar kunt bedenken wordt vanuit de bijzondere bijstand gefinancierd - van de sportpakjes en nikes waarin/waarop de bierzuipende tokkies rondlopen tot aan verbouwingen van woningen. De grap is dat ik ook nog wel eens in de praktijk heb gezien - nuja, ik vermoed sterk dat dit zo gegaan is, houden we het daarop - dat iemand een kapotte wasmachine haalde, die "inruilde" bij de gemeente, en de nieuwe wasmachine die hij ervoor terugkreeg verpatste, om vervolgens met een deel van het bedrag een tweedehandsje te kopen en de rest zelf in z'n zak te steken. Schandalig.quote:Op zondag 25 december 2011 10:32 schreef Ludd het volgende:
[..]
In het verleden zag je dat soort nieuwsberichten toch nog wel eens voorbij komen? Dat bijstandgezinnen om de gemeente terug konden vallen wanneer hun witgoed of bruingoed het begaf. Dat waren natuurlijk de excessen, anders zou er ook geen melding van gemaakt worden.
Wat gaat er per januari/juli trouwens effectief veranderen?
Relevantie?quote:Op zondag 25 december 2011 13:13 schreef Lindstrøm. het volgende:
Misschien een nogal irrelevante vraag; heeft FF een partner / hoe komt hij aan z'n seksuele trekken?
Dan haalt Wehkamp op enig moment een titel en laten ze beslag leggen op z'n uitkering en - als blijkt dat daar geen of te weinig beslag op mogelijk is - op zijn bankrekening. Kan hij vervolgens de huur niet betalen (en de zorgverzekering, en het eten) en dan heb je de poppen aan 't dansen.quote:Op zondag 25 december 2011 10:30 schreef Pisces29 het volgende:
En TS roept steeds dat het enkel om Wehkamp gaat, dat die niks met zijn huis te maken hebben. Dat hem niks kan overkomen, maar wat gebeurt er als hij te weinig aflost, dan zijn er op een gegeven moment wel degelijk consequenties...
In Rotterdam hadden mijn moeder en ik enige jaren geleden eens het idee om van wat oude, maar nog werkende, computers af te komen (pentium III of equivalente processoren, staat mij bij). Die dingen waren tot kort ervoor gebruikt door mensen. Uiteraard grote oude monitoren erbij e.d., maar dan nog. We kregen bij een project, dat computers voor "minima" inzamelt, te horen dat daar geen interesse in was, nu zij minimaal pentium IV's wilden. Terecht merkte mijn moeder toen op, dat zij een pentium IV zelf wel zou houden (haar eigen PC was een pentium IV op dat moment).quote:Op zondag 25 december 2011 10:27 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat valt over het algemeen onder de bijzondere bijstand ofwel 'minimabeleid'. Dit is per gemeente verschillend hoor. Bij ons krijg je echt geen televisie of internet van de gemeente...
Ja, zo ken ik er ook 1 die gewoon de wasmachine en tv letterlijk van 4 hoog over het balkon flikkerde, naar de sociale dienst/whatever ging en weer nieuwe kreeg. De asociale krijgen het toch weer telkens voor elkaar ...quote:Op zondag 25 december 2011 13:19 schreef Sessy het volgende:
iemand een kapotte wasmachine van marktplaats haalde, die "inruilde" bij de gemeente, en de nieuwe wasmachine die hij ervoor terugkreeg verpatste, om vervolgens met een deel van het bedrag een tweedehandsje te kopen en de rest zelf in z'n zak te steken. Schandalig.
Zover komt hij nog niet eens denk ik. Ik verdenk 'm ervan dat als hij een fles shampoo haarmedicijn gaat halen hij op routenet een weg uitstippelt door straten zonder uitzendbureau's.quote:Op zondag 25 december 2011 13:11 schreef Lienekien het volgende:
Wie zou hem willen aannemen met zijn arbeidsverleden van nul komma nul?
Ik heb een hele zooi crt monitoren naar de stort gebracht.Wil niemand zelfs maar gratis. Ze willen platte monitorenquote:Op zondag 25 december 2011 13:25 schreef Sessy het volgende:
We kregen bij een project, dat computers voor "minima" inzamelt, te horen dat daar geen interesse in was, nu zij minimaal pentium IV's wilden.
Ja ik snap het ook niet. Te meer nu je zou zeggen dat zij - tenzij ze rheuma hebben of zo, dan kan ik me voorstellen dat het niet lukt - best de tijd hebben om met de hand de was te doen, als ze toch de hele dag niet werken. Ik heb zelf ook een tijd met de hand de was gedaan, omdat ik voor een wasmachine geen geld had. Nu en? Je wordt er niet minder van of zo.quote:Op zondag 25 december 2011 13:34 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ja, zo ken ik er ook 1 die gewoon de wasmachine en tv letterlijk van 4 hoog over het balkon flikkerde, naar de sociale dienst/whatever ging en weer nieuwe kreeg. De asociale krijgen het toch weer telkens voor elkaar ...
de plantsoenendienst.quote:Op zondag 25 december 2011 13:11 schreef Lienekien het volgende:
Wie zou hem willen aannemen met zijn arbeidsverleden van nul komma nul?
Zelfs die niet. Denk je dat FF netjes komt en zijn diensten draait?quote:Op zondag 25 december 2011 13:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de plantsoenendienst.
de kippenslachterij.
Word je moe van!quote:Op zondag 25 december 2011 13:40 schreef Maanvis het volgende:
de plantsoenendienst.
de kippenslachterij.
hoezo zelfs die niet? Ik baseer het op voorbeelden uit de praktijk hoor.quote:Op zondag 25 december 2011 13:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zelfs die niet. Denk je dat FF netjes komt en zijn diensten draait?
Als de voorman 'm ziet schopt ie 'm al van de werf af. Daar werken niet van die figuren die veel hebben met travestieten/transgendersquote:
ALS hij al zover komt dat ie aan de band staat heeft hij schat ik 5 minuten, weet je hoe hard en snel ze daar moeten werken? Zoek maar eens een filmke op op youtube of via keuringsdienst van waarde. Elke slachterij trouwens.quote:de kippenslachterij.
Tja.quote:Op zondag 25 december 2011 13:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoezo zelfs die niet? Ik baseer het op voorbeelden uit de praktijk hoor.
en aannames over zijn werkethiek, tja
Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Persoonlijk vind ik dat de uitkering van FF per onmiddeljik stopgezet moet worden.quote:Op zondag 25 december 2011 13:45 schreef Sessy het volgende:
Was FusionFreak niet ook een keer in de problemen gekomen omdat hij vrouwen stalkte met een camera om foto's van hun "kleding" te maken? Mij staat bij dat hij voorts ook aangaf dat zijn voorkeur voor basiskleuren (rood, geel, blauw, in alle combinaties) te maken had met een psychische afwijking van hem.
Maar het zou kunnen dat ik 'm met iemand anders verwar hoor, timmer me d'r niet op vast.
Ik schat in dat geen werkgever het risico zal willen nemen om hem in te huren, nee.
Bij de plantsoenendienst zit je de halve dag in een auto met je collega's te wachten tot het stopt met regenen, warmer wordt, stopt met sneeuwen, *willekeurig ander dingetje*.quote:Op zondag 25 december 2011 13:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de plantsoenendienst.
de kippenslachterij.
Ja, dan komt hij in de goot. Dat zal 'm leren.quote:Op zondag 25 december 2011 13:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Persoonlijk vind ik dat de uitkering van FF per onmiddeljik stopgezet moet worden.
Nee hoor dan moet ie werken voor zijn geld.quote:Op zondag 25 december 2011 13:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dan komt hij in de goot. Dat zal 'm leren.
ik vind de situatie van FF wel uitzichtloos, 1 van de voorbeelden waarbij ik denk dat de dokter toestemming zou mogen geven om er een einde aan te maken.quote:Hij moet gewoon zijn schuld afbetalen. Ik hoop dat de WSNP hem eerat nog weigert. Dit is nog lang niet uitzichtloos.
Gelukkig kerstfeest, Maanvis.quote:Op zondag 25 december 2011 13:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee hoor dan moet ie werken voor zijn geld.
[..]
ik vind de situatie van FF wel uitzichtloos, 1 van de voorbeelden waarbij ik denk dat de dokter toestemming zou mogen geven om er een einde aan te maken.
jij ook een gelukkig kerstfeest en langs deze weg wil ik ook elke uitvreter een zalig uiteinde toewenstenquote:
Die is eigenlijk stilletjes wel ontzettend grappigquote:Op zondag 25 december 2011 13:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jij ook een gelukkig kerstfeest en langs deze weg wil ik ook elke uitvreter een zalig uiteinde toewensten.
Fixedquote:Op zondag 25 december 2011 13:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jij ook een gelukkig kerstfeest en langs deze weg wil ik ook elke uitvreter een zalig einde toewensten.
Ik neem aan dat je aan het trollen bent.quote:Op zondag 25 december 2011 13:55 schreef Maanvis het volgende:
ik vind de situatie van FF wel uitzichtloos, 1 van de voorbeelden waarbij ik denk dat de dokter toestemming zou mogen geven om er een einde aan te maken.
Dat hij terug de arbeidsongeschiktheid in duikt en de werkgever 2 jaar loon mag doorbetalen.quote:Op zondag 25 december 2011 13:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Persoonlijk vind ik dat de uitkering van FF per onmiddeljik stopgezet moet worden.
Stel je eens voor dat je hem bent, wat zou jij doen?quote:Op zondag 25 december 2011 14:26 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je aan het trollen bent.
dan moet het dus zwart.quote:Op zondag 25 december 2011 14:29 schreef Sessy het volgende:
[..]
Dat hij terug de arbeidsongeschiktheid in duikt en de werkgever 2 jaar loon mag doorbetalen.
Wie, de dokter of FF? Volgens mij zegt FF gelukkig te zijn met zijn leven.quote:Op zondag 25 december 2011 14:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Stel je eens voor dat je hem bent, wat zou jij doen?
Lijkt me wel 'n goeie voor FF, jah.quote:Op zondag 25 december 2011 13:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bij de plantsoenendienst zit je de halve dag in een auto met je collega's te wachten tot het stopt met regenen, warmer wordt, stopt met sneeuwen, *willekeurig ander dingetje*.Zou wel werken ja
quote:Op zondag 25 december 2011 14:40 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Lijkt me wel 'n goeie voor FF, jah.Sowieso snap ik één en ander niet want ik kan me herinneren dat men hem ook wel eens mogelijkheden tot een opleiding heeft aangeboden maar die heeft ie allemaal afgeslagen (volgens mij omdat ie toen druk in de weer was met z'n rijbewijs, maar pin me er niet op vast
) dus ik snap eigenlijk niet dat ie nog niet gekort is op z'n uitkering.
Ik hoop 't.quote:Op zondag 25 december 2011 14:42 schreef ayumu het volgende:
[..]![]()
Hoogstwaarschijnlijk is FF al gekort op zijn uitkering enkel mogen ze niet verder korten dan bijstandsniveau en ik meen me ergens te lezen dat het bij FF ook het geval was
Ik snap dat ook nietquote:Op zondag 25 december 2011 14:45 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik hoop 't.En ik blijf me afvragen hoe ie er toch steeds weer in slaagt om z'n creditcards helemaal tot de max leeg te trekken, ik bedoel op 'n gegeven moment sta je toch ergens geregistreerd als "notoire wanbetaler" en krijg je helemaal geen creditcards meer of een wel hele krappe limiet.
Een vroegere vriendin had binnen 2 jaar! een schuld opgebouwd van 80.000E en alleen maar bij webshops echt knap van haarquote:Op zondag 25 december 2011 14:48 schreef BlueMage het volgende:
Ik moet toegeven: het heeft wel iets knaps om met zo weinig middelen zo'n grote puinhoop (€9000 schuld en oplopend) te creëren.![]()
Ze verwachten inderdaad van te voren al dat je er alles aan doet de schuld kleiner te maken. Goodwill tonen is reuze belangrijk om in de schuldsanering te kunnen komen.quote:Op zondag 25 december 2011 14:46 schreef Mylene het volgende:
De schuldsanering kan hij hopelijk wel vergeten als de rechter te horen krijgt dat hij al het vakantiegeld heeft gebruikt om haarmedicijnen te kopen en niet om af te lossen.
Alleen die goodwill daar schort het nu aan.quote:Op zondag 25 december 2011 14:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze verwachten inderdaad van te voren al dat je er alles aan doet de schuld kleiner te maken. Goodwill tonen is reuze belangrijk om in de schuldsanering te kunnen komen.
Ze is net als FF constant de kont tegen de krib aan gooien ze is momenteel dakloos heb haar al een tijd niet meer gezien, Eigenlijk hoort ze in een inrichting thuis en dat wil ze nietquote:Op zondag 25 december 2011 14:50 schreef Isabeau het volgende:
wow, ayumu...80.000 euroDaar moet je een geweldig hoog inkomen voor hebben om af te kunnen betalen.
quote:Op zondag 25 december 2011 13:39 schreef Lienekien het volgende:
Mensen blijven maar herhalen dat die shampoo zijn haarmedicijn zou zijn.
10,50 euro per fles.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:17 schreef Fusionfreak het volgende:
Trouwens ik gebruik sinds kort natuurlijke shampoo van het merk Zarqa die is niet goedkoop, maar sinds ik die gebruik heb vrijwel geen last meer van roos en maar weinig jeuk.
quote:Op woensdag 14 december 2011 18:45 schreef Fusionfreak het volgende:
3 keer daags MSM 4500 mg
Sinds 27-7-2011 2x daags standaard Saw Palmetto
2 keer per dag 3 biergist tabletten
2 keer daags Biotine De Tuinen 2000mg
1 keer daags Davitamon vitamine B5
2 keer daags Super haar formule De Tuinen
Sinds 5-7-2011 Omega 3 viscapsules aan mijn regime toegevoegd
Sinds 5-7-2011 begonnen met Ketaconozal shampoo
Sinds 10-7-2011 een keer per dag 1mg Finasteride
Sinds 13-8-2011 Begonnen met 5 % Minoxidil
quote:Op zondag 25 december 2011 15:27 schreef Guus Muisarm het volgende: