abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105971757
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:27 schreef Troel het volgende:
Misschien moet je wel voor de 21e betaald hebben en was je betaling dus te laat :)
Zal in januari as een nieuwe afspraak maken en dan laat ik de medewerker van de schuldsanering de overzichten zien, want van die rekenvoorbeelden van Wehkamp wordt ik ook niet veel wijzer van. Dat er met die rente iets niet klopt is wel duiidelijk, zou met een iets te late betalingsdatum te maken kunnen hebben, maar de afspraak die ik met Wehkamp had gemaakt is dat er tussen de 23 en eind van de maand telkens betaald betaald kon worden, niet eerder. Dat ze achter mijn rug om allerlij kosten in rekening gaan brengen daar heb ik verder weinig invloed op.
pi_105971926
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:42 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Zal in januari as een nieuwe afspraak maken en dan laat ik de medewerker van de schuldsanering de overzichten zien, want van die rekenvoorbeelden van Wehkamp wordt ik ook niet veel wijzer van. Dat er met die rente iets niet klopt is wel duiidelijk, zou met een iets te late betalingsdatum te maken kunnen hebben, maar de afspraak die ik met Wehkamp had gemaakt is dat er tussen de 23 en eind van de maand elkens betaald betaald kon worden, niet eerder. Dat ze achter mijn rug om allerlijk kosten in rekening gaan brengen daar heb ik verder weinig invloed op.
Tot nu toe ga je alleen maar in op, in principe, onbelangrijke details. Wat ga je doen met wat het algemene, meest gelezen (en goedbedoelde!) advies? Namelijk tóch maar hulp aanvaarden, ondanks dat je dat niet zo leuk vindt.

En als je toch weer contact met Wehkamp gaat opnemen, geef dan gelijk even door dat ze je niks meer verkopen.
pi_105972317
Echt ongelooflijk dat dit soort mensen bestaan. Sinds 1981 (!) al min of meer een kluizenaar. Het heeft echt iets treurigs.
Edensnator over 'n out
pi_105973423
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:56 schreef Edensnator het volgende:
Echt ongelooflijk dat dit soort mensen bestaan. Sinds 1981 (!) al min of meer een kluizenaar. Het heeft echt iets treurigs.
Zo ervaar ik dat zelf niet, ben buiten die schuld om heel tevreden met mijn leven. :)

Voel mij niet depressief of neerslachtig, wordt wel nerveus als mij het vuur aan de schenen gelegd wordt of te veel informatie in een korte tijd op mij afkomt, dan trek ik het even niet en dan maak ik fouten en raak ik het overzicht kwijt.

Zo heb ik mijn toevlucht in tegenstelling van mijn broers bij problemen nooit gezocht in roken, drugs, gokken of alcohol.
pi_105973736
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:25 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Voel mij niet depressief of neerslachtig, wordt wel nerveus als mij het vuur aan de schenen gelegd wordt of te veel informatie in een korte tijd op mij afkomt, dan trek ik het even niet en dan maak ik fouten en raak ik het overzicht kwijt.

Dan zul je toch depressief en/of neerslachtig gaan worden, want als je geen hulp gaat accepteren leggen ze beslag op je inkomen en/of komen je CD's e.a. spullen thuis weg halen.
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:32:59 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_105973755
Nee, in tegenstelling tot een nicotine-, drugs-, gok- of alcoholverslaving heb jij een koopverslaving :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105974079
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:32 schreef Messina het volgende:

[..]

Dan zul je toch depressief en/of neerslachtig gaan worden, want als je geen hulp gaat accepteren leggen ze beslag op je inkomen en/of komen je CD's e.a. spullen thuis weg halen.
Wie heeft het hier over beslaglegging?? :?

Ik heb alleen een betalingsregeling met Wehkamp lopen, geen conflict of achterstanden waarbij met incasso of deurwaarders wordt gedreigd, alleen die rente en overige kosten daar kan ik mij niet in vinden en daar wil ik een bevredigende oplossing voor vinden.
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2011 @ 19:42:05 #158
43556 miss_dynastie
pi_105974119
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:25 schreef Fusionfreak het volgende:

Zo heb ik mijn toevlucht in tegenstelling van mijn broers bij problemen nooit gezocht in roken, drugs, gokken of alcohol.
En als jij nu een hele week niet zou mogen (window)shoppen?
pi_105974146
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:41 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Ik heb alleen een betalingsregeling met Wehkamp lopen, geen conflict of achterstanden waarbij met incasso of deurwaarders wordt gedreigd, alleen die rente en overige kosten daar kan ik mij niet in vinden en daar wil ik een bevredigende oplossing voor vinden.
Ik. ;)
Men heeft het hier over "koopverslaving", zo ver wil ik niet gaan. Ik snap dat je dol bent op je CD'tje en dat je vindt dat je haarmedicatie voor gaat. Maar als je zo door gaat kom je pas ECHT in de problemen. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105974174
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:32 schreef Troel het volgende:
Nee, in tegenstelling tot een nicotine-, drugs-, gok- of alcoholverslaving heb jij een koopverslaving :)
Klopt, is ook gevaarlijk met name voor je portomonnee.
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:44:33 #161
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105974228
Wat wil je voor je Fender, ts?
pi_105974345
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:44 schreef Nibb-it het volgende:
Wat wil je voor je Fender, ts?
Weet niet of het een Fender is, een tweede hands gitaar die ik ooit eens op marktplaats heb gekocht voor de sier om op te hangen, ben zelf gitaarliefhebber maar kan totaal niet spelen (ben ik veel te onrustig en ongeduldig voor), maar hij werkt wel nog dat heb ik eens met een microfoonversterkertje uitgetest.

Zal eens een foto plaatsen van die gitaar van dichtbij.
pi_105974585
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:47 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Weet niet of het een Fender is, een tweede hands gitaar die ik ooit eens op marktplaats heb gekocht voor de sier om op te hangen, ben zelf gitaarliefhebber maar kan totaal niet spelen (ben ik veel te onrustig en ongeduldig voor), maar hij werkt wel nog dat heb ik eens met een microfoonversterkertje uitgetest.

Zal eens een foto plaatsen van die gitaar van dichtbij.
Ik heb er ook een gekocht voor de sier, maar als ik geen budget had was dat wel het laatste wat ik gedaan had.
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:54:44 #164
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_105974678
Waarom koop je trouwens in godsnaam tapijttegels a 1000 euro als je schulden hebt? Dan maar koude voeten.
pi_105988981
Omdat ie een lamlul is.

Ik heb een maat die precies dezelfde broer heeft (officieel nu zus) en die heeft ook nooit langer gewerkt dan 2 dagen. Het is zinloos om te proberen met ze te ouwehoeren en het beste is om ze de grens over te zetten bij Den Helder.

ffs het is een ouwe lul van ergens achter in de 40 en hij mouwt over haar medicatie die hij gratis wil. HALLO, ouwe lullen worden kaal. Live with it.
pi_105989173
quote:
Wil ook nog wel eens graag een CDtje kopen en mijn haarmedicijnen blijven gebruiken die niet worden vergoed. Dat is mijn voorwaarde!
De mongool heeft voorwaarden waaronder we hem MOGEN helpen zelfs. Ik heb een beter idee. Gewoon geen geld meer en de graftyfus. Sommige mensen vallen overal buiten of willen erbuiten vallen en speciaal zijn whatever.

Succes en val ons niet lastig.
pi_105991088
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:43 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

De mongool heeft voorwaarden waaronder we hem MOGEN helpen zelfs. Ik heb een beter idee. Gewoon geen geld meer en de graftyfus. Sommige mensen vallen overal buiten of willen erbuiten vallen en speciaal zijn whatever.

Succes en val ons niet lastig.
Zo dat moest er even uit. :W
pi_105991127
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 01:53 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Wil je geholpen worden? Want je zult moeten begrijpen dat er mensen zijn die jou gedrag nou niet tof vinden... En het begint bij jou FF
pi_105991459
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 01:53 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Ga werken en je schulden afbetalen. Lamlul.
Of heb je het te goed in je van de buitenwereld geïsoleerde kamertje dat je niet zelf betaald hebt?
  zaterdag 24 december 2011 @ 02:55:26 #170
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_105991919
Wat een lamlul die TS. Al die rotzooi kopen van mijn (onze) belastingcenten :{
pi_105993547
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 02:55 schreef leolinedance het volgende:
Wat een lamlul die TS. Al die rotzooi kopen van mijn (onze) belastingcenten :{
Ik geloof geen klote van dit hele topic.
  zaterdag 24 december 2011 @ 08:18:44 #172
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_105993581
Kan je trouwens wel in de schuldsanering voor amper 9000 euro?
pi_105993808
Geen troll, heb FF vaak genoeg op straat gezien in al zn kleurige creaties :N Met pinkpop loopt ie ook wel eens door de straten daar(dat dat je niet goed tegen drukte kon FF?).
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2011 @ 10:14:48 #174
43556 miss_dynastie
pi_105994424
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 08:18 schreef mrPanerai het volgende:
Kan je trouwens wel in de schuldsanering voor amper 9000 euro?
Het bedrag doet er niet zo toe. Maar het kan best zijn dat een rechter oordeelt dat hij te kwader trouw was op het moment dat hij (een deel van) deze schulden aanging. Al ben je maar voor 1000 euro te kwader trouw, dan kan je het op dat moment vergeten. Voor iemand met een netto inkomen van 5000 euro kan het prima aanvaardbaar zijn als deze een krediet aangaat van 100000 euro, als hij de capaciteit heeft de maandelijkse rente te voldoen. In het geval van een laag inkomen met nauwelijks vrije bestedingsruimte kan 1000 euro al te veel zijn. Afhankelijk van de omstandigheden van het geval, dus...
  Moderator zaterdag 24 december 2011 @ 10:19:31 #175
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_105994496
Hoekwoning? Rolluiken rondom?
Project, Isomat vloermatten met rode vloertegels (foto verslag) > onderbuurvrouw, 3 hoog...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_105994500
TS is uberhaupt een freak man. Wie post er een foto van 'm uit een ander topic :')

Zou m'n hond er nog vanaf trappen.
pi_105994529
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 10:19 schreef Renesite het volgende:
Hoekwoning? Rolluiken rondom?
Project, Isomat vloermatten met rode vloertegels (foto verslag) > onderbuurvrouw, 3 hoog...
Ik dacht dat TS een hoekwoning had waar de jeugd hem lastig viel........fuck man.....pis een eind op met je aandacht trekkerij.
pi_105994579
Stop met de boodschappen bij ah te doen.
Ja en dus?
  Moderator zaterdag 24 december 2011 @ 10:30:05 #179
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_105994634
Maare.

Bewindvoering > post wordt ook eerst naar het bewindvoeringskantoor gestuurd - geen inzage meer in je eigen rekening. Je krijgt weekgeld. Dit gaat over het algemeen vanuit een particulier kantoor. Er moet door de rechter bewindvoering worden uitgesproken. Let op een NVVK keurmerk!
Schuldsanering > 3 jaar lang blaren zitten. Langdurig traject waarbij de schuldeisers een voor een 'finale kwijting' moeten tekenen. Dit moet eveneens uitgesproken worden door de rechter. Je mag na de uitgesproken datum GEEN nieuwe schuld maken. Ook hier krijg je weekgeld
Kredietbank > Je krijgt ook hier weekgeld. Maar in dit geval heb jij de keuze om het aan te vragen. Ook in dit geval moeten de schuldeisers akkoord gaan, maar het probleem is: kunnen ze uberhaupt wel akkoord gaan met een bepaald bedrag. Als dit faalt moet je schuldsanering aanvragen. Er zit bij de kredietbank een soort van rek. Hier kan je overigens uitgeschopt worden wanneer je je niet houdt aan afspraken.

In alle gevallen blijft het zaak je te houden aan bepaalde regels. Dat is moeilijk. Geen idee of jij dat zou kunnen.
Het weekgeld is overigens zelfs meer dan 25 euro. Je gaat er zelfs nog op vooruit :')

Na een eerste keer schuldsanering kan je in principe niet meer een tweede keer erin gaan. Maar zoek eerst dus eens goede hulp TS... Want als je allerhande soorten autisme hebt en dergelijke lijkt het me verstandig dat je eens contact gaat zoeken met een zorginstelling over mogelijke hulp vanuit je WAO situatie. Er moet enig begeleiding zijn die je kan sturen hierin. Je hebt immers je 'predikaat' met stoornis(sen) en je komt er nu gewoon niet uit. Je kan het enerzijds halen uit de consumptiemaatschappij, anderzijds uit je drang naar anders zijn. Jezelf uitten. Dat moet ergens vandaan komen.

(Dit is even globaal wat ik er van weet. Het kan wat afwijken van de daadwerkelijke manier van werken: de regelgeving en richtlijnen veranderen constant)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_105995393
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:41 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Dat vind ik toch iets anders dan wat je hier zegt:

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:18 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik wil ervoor zorgen dat ik dmv schuldsanering mijn schuld voor minstens 2/3 kwijtgescholden gaat worden, dacht je dat ik van plan ben om die hele 9000 euro zelf geheel af te gaan lossen...dacht het niet!
Jouw bevredigende oplossing is dus in ieder geval niet een oplossing waar je zélf je best doet om je zélfgemaakte schulden af te lossen :{ .

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2011 11:16:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')