quote:Op zondag 25 december 2011 13:13 schreef Lindstrøm. het volgende:
Misschien een nogal irrelevante vraag; heeft FF een partner / hoe komt hij aan z'n seksuele trekken?
Dat zijn niet de excessen, dat is normaal, zo'n beetje alles dat je zich maar kunt bedenken wordt vanuit de bijzondere bijstand gefinancierd - van de sportpakjes en nikes waarin/waarop de bierzuipende tokkies rondlopen tot aan verbouwingen van woningen. De grap is dat ik ook nog wel eens in de praktijk heb gezien - nuja, ik vermoed sterk dat dit zo gegaan is, houden we het daarop - dat iemand een kapotte wasmachine haalde, die "inruilde" bij de gemeente, en de nieuwe wasmachine die hij ervoor terugkreeg verpatste, om vervolgens met een deel van het bedrag een tweedehandsje te kopen en de rest zelf in z'n zak te steken. Schandalig.quote:Op zondag 25 december 2011 10:32 schreef Ludd het volgende:
[..]
In het verleden zag je dat soort nieuwsberichten toch nog wel eens voorbij komen? Dat bijstandgezinnen om de gemeente terug konden vallen wanneer hun witgoed of bruingoed het begaf. Dat waren natuurlijk de excessen, anders zou er ook geen melding van gemaakt worden.
Wat gaat er per januari/juli trouwens effectief veranderen?
Relevantie?quote:Op zondag 25 december 2011 13:13 schreef Lindstrøm. het volgende:
Misschien een nogal irrelevante vraag; heeft FF een partner / hoe komt hij aan z'n seksuele trekken?
Dan haalt Wehkamp op enig moment een titel en laten ze beslag leggen op z'n uitkering en - als blijkt dat daar geen of te weinig beslag op mogelijk is - op zijn bankrekening. Kan hij vervolgens de huur niet betalen (en de zorgverzekering, en het eten) en dan heb je de poppen aan 't dansen.quote:Op zondag 25 december 2011 10:30 schreef Pisces29 het volgende:
En TS roept steeds dat het enkel om Wehkamp gaat, dat die niks met zijn huis te maken hebben. Dat hem niks kan overkomen, maar wat gebeurt er als hij te weinig aflost, dan zijn er op een gegeven moment wel degelijk consequenties...
In Rotterdam hadden mijn moeder en ik enige jaren geleden eens het idee om van wat oude, maar nog werkende, computers af te komen (pentium III of equivalente processoren, staat mij bij). Die dingen waren tot kort ervoor gebruikt door mensen. Uiteraard grote oude monitoren erbij e.d., maar dan nog. We kregen bij een project, dat computers voor "minima" inzamelt, te horen dat daar geen interesse in was, nu zij minimaal pentium IV's wilden. Terecht merkte mijn moeder toen op, dat zij een pentium IV zelf wel zou houden (haar eigen PC was een pentium IV op dat moment).quote:Op zondag 25 december 2011 10:27 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat valt over het algemeen onder de bijzondere bijstand ofwel 'minimabeleid'. Dit is per gemeente verschillend hoor. Bij ons krijg je echt geen televisie of internet van de gemeente...
Ja, zo ken ik er ook 1 die gewoon de wasmachine en tv letterlijk van 4 hoog over het balkon flikkerde, naar de sociale dienst/whatever ging en weer nieuwe kreeg. De asociale krijgen het toch weer telkens voor elkaar ...quote:Op zondag 25 december 2011 13:19 schreef Sessy het volgende:
iemand een kapotte wasmachine van marktplaats haalde, die "inruilde" bij de gemeente, en de nieuwe wasmachine die hij ervoor terugkreeg verpatste, om vervolgens met een deel van het bedrag een tweedehandsje te kopen en de rest zelf in z'n zak te steken. Schandalig.
Zover komt hij nog niet eens denk ik. Ik verdenk 'm ervan dat als hij een fles shampoo haarmedicijn gaat halen hij op routenet een weg uitstippelt door straten zonder uitzendbureau's.quote:Op zondag 25 december 2011 13:11 schreef Lienekien het volgende:
Wie zou hem willen aannemen met zijn arbeidsverleden van nul komma nul?
Ik heb een hele zooi crt monitoren naar de stort gebracht.Wil niemand zelfs maar gratis. Ze willen platte monitorenquote:Op zondag 25 december 2011 13:25 schreef Sessy het volgende:
We kregen bij een project, dat computers voor "minima" inzamelt, te horen dat daar geen interesse in was, nu zij minimaal pentium IV's wilden.
Ja ik snap het ook niet. Te meer nu je zou zeggen dat zij - tenzij ze rheuma hebben of zo, dan kan ik me voorstellen dat het niet lukt - best de tijd hebben om met de hand de was te doen, als ze toch de hele dag niet werken. Ik heb zelf ook een tijd met de hand de was gedaan, omdat ik voor een wasmachine geen geld had. Nu en? Je wordt er niet minder van of zo.quote:Op zondag 25 december 2011 13:34 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ja, zo ken ik er ook 1 die gewoon de wasmachine en tv letterlijk van 4 hoog over het balkon flikkerde, naar de sociale dienst/whatever ging en weer nieuwe kreeg. De asociale krijgen het toch weer telkens voor elkaar ...
de plantsoenendienst.quote:Op zondag 25 december 2011 13:11 schreef Lienekien het volgende:
Wie zou hem willen aannemen met zijn arbeidsverleden van nul komma nul?
Zelfs die niet. Denk je dat FF netjes komt en zijn diensten draait?quote:Op zondag 25 december 2011 13:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de plantsoenendienst.
de kippenslachterij.
Word je moe van!quote:Op zondag 25 december 2011 13:40 schreef Maanvis het volgende:
de plantsoenendienst.
de kippenslachterij.
hoezo zelfs die niet? Ik baseer het op voorbeelden uit de praktijk hoor.quote:Op zondag 25 december 2011 13:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zelfs die niet. Denk je dat FF netjes komt en zijn diensten draait?
Als de voorman 'm ziet schopt ie 'm al van de werf af. Daar werken niet van die figuren die veel hebben met travestieten/transgendersquote:
ALS hij al zover komt dat ie aan de band staat heeft hij schat ik 5 minuten, weet je hoe hard en snel ze daar moeten werken? Zoek maar eens een filmke op op youtube of via keuringsdienst van waarde. Elke slachterij trouwens.quote:de kippenslachterij.
Tja.quote:Op zondag 25 december 2011 13:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoezo zelfs die niet? Ik baseer het op voorbeelden uit de praktijk hoor.
en aannames over zijn werkethiek, tja
Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Persoonlijk vind ik dat de uitkering van FF per onmiddeljik stopgezet moet worden.quote:Op zondag 25 december 2011 13:45 schreef Sessy het volgende:
Was FusionFreak niet ook een keer in de problemen gekomen omdat hij vrouwen stalkte met een camera om foto's van hun "kleding" te maken? Mij staat bij dat hij voorts ook aangaf dat zijn voorkeur voor basiskleuren (rood, geel, blauw, in alle combinaties) te maken had met een psychische afwijking van hem.
Maar het zou kunnen dat ik 'm met iemand anders verwar hoor, timmer me d'r niet op vast.
Ik schat in dat geen werkgever het risico zal willen nemen om hem in te huren, nee.
Bij de plantsoenendienst zit je de halve dag in een auto met je collega's te wachten tot het stopt met regenen, warmer wordt, stopt met sneeuwen, *willekeurig ander dingetje*.quote:Op zondag 25 december 2011 13:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de plantsoenendienst.
de kippenslachterij.
Ja, dan komt hij in de goot. Dat zal 'm leren.quote:Op zondag 25 december 2011 13:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Persoonlijk vind ik dat de uitkering van FF per onmiddeljik stopgezet moet worden.
Nee hoor dan moet ie werken voor zijn geld.quote:Op zondag 25 december 2011 13:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dan komt hij in de goot. Dat zal 'm leren.
ik vind de situatie van FF wel uitzichtloos, 1 van de voorbeelden waarbij ik denk dat de dokter toestemming zou mogen geven om er een einde aan te maken.quote:Hij moet gewoon zijn schuld afbetalen. Ik hoop dat de WSNP hem eerat nog weigert. Dit is nog lang niet uitzichtloos.
Gelukkig kerstfeest, Maanvis.quote:Op zondag 25 december 2011 13:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee hoor dan moet ie werken voor zijn geld.
[..]
ik vind de situatie van FF wel uitzichtloos, 1 van de voorbeelden waarbij ik denk dat de dokter toestemming zou mogen geven om er een einde aan te maken.
jij ook een gelukkig kerstfeest en langs deze weg wil ik ook elke uitvreter een zalig uiteinde toewenstenquote:
Die is eigenlijk stilletjes wel ontzettend grappigquote:Op zondag 25 december 2011 13:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jij ook een gelukkig kerstfeest en langs deze weg wil ik ook elke uitvreter een zalig uiteinde toewensten.
Fixedquote:Op zondag 25 december 2011 13:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jij ook een gelukkig kerstfeest en langs deze weg wil ik ook elke uitvreter een zalig einde toewensten.
Ik neem aan dat je aan het trollen bent.quote:Op zondag 25 december 2011 13:55 schreef Maanvis het volgende:
ik vind de situatie van FF wel uitzichtloos, 1 van de voorbeelden waarbij ik denk dat de dokter toestemming zou mogen geven om er een einde aan te maken.
Dat hij terug de arbeidsongeschiktheid in duikt en de werkgever 2 jaar loon mag doorbetalen.quote:Op zondag 25 december 2011 13:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Persoonlijk vind ik dat de uitkering van FF per onmiddeljik stopgezet moet worden.
Stel je eens voor dat je hem bent, wat zou jij doen?quote:Op zondag 25 december 2011 14:26 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je aan het trollen bent.
dan moet het dus zwart.quote:Op zondag 25 december 2011 14:29 schreef Sessy het volgende:
[..]
Dat hij terug de arbeidsongeschiktheid in duikt en de werkgever 2 jaar loon mag doorbetalen.
Wie, de dokter of FF? Volgens mij zegt FF gelukkig te zijn met zijn leven.quote:Op zondag 25 december 2011 14:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Stel je eens voor dat je hem bent, wat zou jij doen?
Lijkt me wel 'n goeie voor FF, jah.quote:Op zondag 25 december 2011 13:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bij de plantsoenendienst zit je de halve dag in een auto met je collega's te wachten tot het stopt met regenen, warmer wordt, stopt met sneeuwen, *willekeurig ander dingetje*.Zou wel werken ja
quote:Op zondag 25 december 2011 14:40 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Lijkt me wel 'n goeie voor FF, jah.Sowieso snap ik één en ander niet want ik kan me herinneren dat men hem ook wel eens mogelijkheden tot een opleiding heeft aangeboden maar die heeft ie allemaal afgeslagen (volgens mij omdat ie toen druk in de weer was met z'n rijbewijs, maar pin me er niet op vast
) dus ik snap eigenlijk niet dat ie nog niet gekort is op z'n uitkering.
Ik hoop 't.quote:Op zondag 25 december 2011 14:42 schreef ayumu het volgende:
[..]![]()
Hoogstwaarschijnlijk is FF al gekort op zijn uitkering enkel mogen ze niet verder korten dan bijstandsniveau en ik meen me ergens te lezen dat het bij FF ook het geval was
Ik snap dat ook nietquote:Op zondag 25 december 2011 14:45 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik hoop 't.En ik blijf me afvragen hoe ie er toch steeds weer in slaagt om z'n creditcards helemaal tot de max leeg te trekken, ik bedoel op 'n gegeven moment sta je toch ergens geregistreerd als "notoire wanbetaler" en krijg je helemaal geen creditcards meer of een wel hele krappe limiet.
Een vroegere vriendin had binnen 2 jaar! een schuld opgebouwd van 80.000E en alleen maar bij webshops echt knap van haarquote:Op zondag 25 december 2011 14:48 schreef BlueMage het volgende:
Ik moet toegeven: het heeft wel iets knaps om met zo weinig middelen zo'n grote puinhoop (€9000 schuld en oplopend) te creëren.![]()
Ze verwachten inderdaad van te voren al dat je er alles aan doet de schuld kleiner te maken. Goodwill tonen is reuze belangrijk om in de schuldsanering te kunnen komen.quote:Op zondag 25 december 2011 14:46 schreef Mylene het volgende:
De schuldsanering kan hij hopelijk wel vergeten als de rechter te horen krijgt dat hij al het vakantiegeld heeft gebruikt om haarmedicijnen te kopen en niet om af te lossen.
Alleen die goodwill daar schort het nu aan.quote:Op zondag 25 december 2011 14:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze verwachten inderdaad van te voren al dat je er alles aan doet de schuld kleiner te maken. Goodwill tonen is reuze belangrijk om in de schuldsanering te kunnen komen.
Ze is net als FF constant de kont tegen de krib aan gooien ze is momenteel dakloos heb haar al een tijd niet meer gezien, Eigenlijk hoort ze in een inrichting thuis en dat wil ze nietquote:Op zondag 25 december 2011 14:50 schreef Isabeau het volgende:
wow, ayumu...80.000 euroDaar moet je een geweldig hoog inkomen voor hebben om af te kunnen betalen.
quote:Op zondag 25 december 2011 13:39 schreef Lienekien het volgende:
Mensen blijven maar herhalen dat die shampoo zijn haarmedicijn zou zijn.
10,50 euro per fles.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:17 schreef Fusionfreak het volgende:
Trouwens ik gebruik sinds kort natuurlijke shampoo van het merk Zarqa die is niet goedkoop, maar sinds ik die gebruik heb vrijwel geen last meer van roos en maar weinig jeuk.
quote:Op woensdag 14 december 2011 18:45 schreef Fusionfreak het volgende:
3 keer daags MSM 4500 mg
Sinds 27-7-2011 2x daags standaard Saw Palmetto
2 keer per dag 3 biergist tabletten
2 keer daags Biotine De Tuinen 2000mg
1 keer daags Davitamon vitamine B5
2 keer daags Super haar formule De Tuinen
Sinds 5-7-2011 Omega 3 viscapsules aan mijn regime toegevoegd
Sinds 5-7-2011 begonnen met Ketaconozal shampoo
Sinds 10-7-2011 een keer per dag 1mg Finasteride
Sinds 13-8-2011 Begonnen met 5 % Minoxidil
quote:Op zondag 25 december 2011 15:27 schreef Guus Muisarm het volgende: