Gisteren kwamen mij toch twee grote vrachtwagens deze spullen bij mij afleveren, en ik heb het geweten. Was na jarenlang tegen versleten en vaalgrijze vloerbedekking aangekeken te hebben wel eens toe aan nieuwe, maar moest 'm wel zelf leggen. tevens wilde ik ook iets doen aan geluidsisolatie ivm gehorigheid van mijn appartement.
Isomat vloermatten, deze hebben een zeer hoge dichtheid gecombineerd met een zeer zware massa, worden normaal gebruikt voor industriele toepassingen of voor het dempen van bv machine geluiden. De dempingswaarde is minstens 50 tot 60 % en de matten zijn niet dikker dan 5,4 mm, maar zijn wel enorm zwaar. Deze 40 vloermatten van elk 1m2 wegen bij elkaar ruim 800 kg en moest ik stuk voor stuk met de hand 3 hoog naar boven dragen. Mijn onderbuurvrouw is bang dat haar plafond gaat instorten omdat ik het met 800 kg verzwaard heb met deze matten.
![2aken9i.jpg]()
Rode zware kwaliteit rode vloertegels van het topmerk Tarket, deze worden normaal gebruikt in kantoren en plaatsen waar intensief gelopen worden, maar ik heb ze spotgoedkoop gekregen.
![2q866gp.jpg]()
Aanleg in eerste fase, de zwarte matten heb ik al voor een gedeelte gelegd en alvast grof de eerste tegels eroverheen gelegd.
![30uzhmx.jpg]()
![14ihq4j.jpg]()
Hier de eerste eindresultaten, alleen in enkele hoekjes en langs een muur moet ik nog enkele niet bedekte delen afwerken met restjes.
![ay7lzr.jpg]()
![20z8ivd.jpg]()
De geluidsdempende eigenschappen van de Isomat matten is superrieur, ik hoor vrijwel niks meer van mijn onderburen, een verademing gewoon de rust die ik nu ervaar in mijn flat alles klinkt zo ver weg alsof het ergens ver weg van buiten komt zeg maar een perfecte oplossing voor flat en appartement bewoners die bv laminaat of parket willen leggen en hiermee gehorigheid willen bestrijden. Een nadeel, die Isomat geluidsmatten zijn erg duur en behoorlijk zwaar in gewicht en massa.
[ Bericht 0% gewijzigd door Fusionfreak op 19-01-2011 22:46:08 ]