abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91589475
Gisteren kwamen mij toch twee grote vrachtwagens deze spullen bij mij afleveren, en ik heb het geweten. Was na jarenlang tegen versleten en vaalgrijze vloerbedekking aangekeken te hebben wel eens toe aan nieuwe, maar moest 'm wel zelf leggen. tevens wilde ik ook iets doen aan geluidsisolatie ivm gehorigheid van mijn appartement.

Isomat vloermatten, deze hebben een zeer hoge dichtheid gecombineerd met een zeer zware massa, worden normaal gebruikt voor industriele toepassingen of voor het dempen van bv machine geluiden. De dempingswaarde is minstens 50 tot 60 % en de matten zijn niet dikker dan 5,4 mm, maar zijn wel enorm zwaar. Deze 40 vloermatten van elk 1m2 wegen bij elkaar ruim 800 kg en moest ik stuk voor stuk met de hand 3 hoog naar boven dragen. Mijn onderbuurvrouw is bang dat haar plafond gaat instorten omdat ik het met 800 kg verzwaard heb met deze matten.

Rode zware kwaliteit rode vloertegels van het topmerk Tarket, deze worden normaal gebruikt in kantoren en plaatsen waar intensief gelopen worden, maar ik heb ze spotgoedkoop gekregen.

Aanleg in eerste fase, de zwarte matten heb ik al voor een gedeelte gelegd en alvast grof de eerste tegels eroverheen gelegd.

Hier de eerste eindresultaten, alleen in enkele hoekjes en langs een muur moet ik nog enkele niet bedekte delen afwerken met restjes.

De geluidsdempende eigenschappen van de Isomat matten is superrieur, ik hoor vrijwel niks meer van mijn onderburen, een verademing gewoon de rust die ik nu ervaar in mijn flat alles klinkt zo ver weg alsof het ergens ver weg van buiten komt zeg maar een perfecte oplossing voor flat en appartement bewoners die bv laminaat of parket willen leggen en hiermee gehorigheid willen bestrijden. Een nadeel, die Isomat geluidsmatten zijn erg duur en behoorlijk zwaar in gewicht en massa.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fusionfreak op 19-01-2011 22:46:08 ]
pi_92375302
Mooi werk! Zou wel veel gesjouw geweest zijn :o
(A)___BEZIG MET EEN BOEK___(A)
Een auteur is een mens met meerdere gedachtes!
  Moderator zaterdag 5 februari 2011 @ 17:19:15 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_92375714
Wat kosten die Isomat vloermatten dan eigenlijk per vierkante meter ? Is dat nog betaalbaar of ? :)
pi_92378135
Je laat je oude tapijt gewoon liggen?
pi_92378624
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 17:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat kosten die Isomat vloermatten dan eigenlijk per vierkante meter ? Is dat nog betaalbaar of ? :)
Die Isomat matten kosten per 40 stuks 1106 euro en zijn ivm gewicht en grootte niet zelf op te halen. Ik heb ze laten brengen. De matten zijn per stuk 1m2 in omvang.
pi_92378939
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 18:29 schreef Rapaille het volgende:
Je laat je oude tapijt gewoon liggen?
Dat heb ik om de volgende reden gedaan, de vloerbedekking was afgezien van wat vuilsporen nog in en nette staat en is bovendien voorzien van juterug en ondertapijt die bestaat uit een soort zachtboard platen

De andere reden is dat de dorpels van de deuren in mijn flat vrij hoog zijn, met deze matten icm met de rode tegels lopen de dorpels meer gelijk met de vloer.

Een andere reden is dat het vrijlwel niet te doen is om vloerbedekking in zijn geheel te verwijderen terwijl alle meubels er nog is staan, ik moet de meubels telkens verplaatsen om een stuk rode vloer te kunnen leggen met de tegels. Een voordeel van tegels is indien er eentje ernstig vervuild (vlekken ed) raakt of beschadigd dan kan ik gerust eentje onder bank vandaan halen om om te wisslelen.

Heb afgelopen week nog een nabestelling gedaan van 100 rode tegels en ben nu met de gang begonnen, maar moet even wachten dat ik nog 20 nieuwe zwarte Isomat metten geleverd krijg dan heb ik voldoende om mijn tweede slaapkamer, keuken en de nog twee ontbrekende matten op gang verder af te leggen. Dan is mijn hele woning voorzien van vloerisolatie en nieuwe vloerbedekking.

Hierna ga ik een van de wanden van een van de twee slaapkamers isoleren die aan de buren grenst met een soort zwevende wand waar die matten tegenaan worden gelijmd.

Wordt vervolgt.
pi_106461047
Afgelopen november was iik al begonnen met de vervangen van de vloer van de grote slaapkamer en afgelopen week is het dan eindelijk afgekomen.

Vloerplaten in eerste aanleg, de oude grijze vloerbedekking is hier al voor een deel verwijderd. De onderplaten heb ik laten liggen, daar komen de hardboardplaten overheen, met daarover weer de rode vloertegels.

Vloerplaten geheel gelegd.

Rode vloertegels in eerste fase.

Vloer af, hoef alleen nog maar alles op te ruimen en de slaapkamer opnieuw in te richten.

Ben nu bezig met het aanbrengen van een verlaagd plafond in de gang, hier was ik afgelopen jaar al aan begonnen met de voorbereidingen. Klussen en werken met gereedschappen doe ik net zo graag als met zelf maken van kleding. :)

Fotoverslag van het verlaagd plafond volgd een dezer dagen.
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:50:25 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_106462414
Netjes gelegd, op de vloerplatenfoto had het ook nog wel een Mondriaan kunnen worden
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_106474797
Toch geen isomatten in de slaapkamer en tegen de muur?
pi_106480024
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:53 schreef r3gi3boy het volgende:
Toch geen isomatten in de slaapkamer en tegen de muur?
Was ik aanvankelijk wel van plan, maar in de aangrenzende gang zitten wel van die platen tegen de muur, met daar overheen hardboard met daarover weer netjes behamgen. Ik doe alles om de gehorigheid en geluid te dempen.
pi_106501078
Fusionfreak, waarom spendeer jij zoveel geld aan een huis wat 1; niet van jou is, en 2; waar je graag weg wilt ivm geluidsoverlast..

Kun je het geld niet beter gebruiken als je straks wel een 'goedgekeurd' huis krijgt aangeboden?
pi_106502724
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:17 schreef Poesopstokje het volgende:
Fusionfreak, waarom spendeer jij zoveel geld aan een huis wat 1; niet van jou is, en 2; waar je graag weg wilt ivm geluidsoverlast..

Kun je het geld niet beter gebruiken als je straks wel een 'goedgekeurd' huis krijgt aangeboden?
Ik wil helemaal niet weg en ook niet verhuizen, woon er graag nu al 15 jaar sinds 1996 . Mij hebben ze bij 3 woningstichtingen de afgelopen 12 jaar zeker 10 woningen (flats en etagewoningen) aangeboden, nou die waren allemaal minder dan wat ik nu bewoon en gehoriger en in een uitgewoonde slechte staat.
Ik doe mij graag afzonderen (heft te maken met mijn autisme) , vandaar de geluidsdempende maatregelen en alle ramen voorzien van rolluiken. Van mijn buren hoor ik alleen wat woon en leefgeluiden, geen (opzettelijke) overlast zoals harde muziek oid. Ik ben de enige man in een kleinschalig wooncomplex met allemaal alleenstaande vrouwen waarvan de gemiddele leeftijd 50 jaar en ouder is. Ik ken alle buren persoonlijk met naam en toenaam en bij een buurvrouw heb ik zelfs een reservesleutel afgevegeven ingavel mijn deur in het slot zou vallen of dat ik de sleutel binnen op de deur heb laten zitten als ik de deur uitga.
We vangen ook elkaar pakjes van de post op als iemand niet thuis is,
pi_106509400
In eerdere topics heb ik namelijk opgevangen dat je wél graag wegwou. Vandaar dat ik het vroeg.

Heb je nog wat opgestoken van het ''grote schulden'' topic, die nu al 3 delen heeft? Er zijn veel mensen die je willen helpen, oprécht willen helpen.
Ga je daar nog wat mee doen? Of dat je in ieder geval die users even laat weten in het topic wát je gaat doen?
pi_106642265
Nu doe je het weer hè.. Gewoon negeren als iemand je wil helpen..
pi_106642892
ik neem aan dat je alles weer online hebt besteld en niet gaat betalen?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:12:08 #16
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_106642987
Mooie vloer, wat kost dit? Lijkt me zo fijn om in mijn eigen wereldje te kunnen leven.

:')
pi_106643590
Wanneer is de zitting?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_106645328
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:09 schreef freak1 het volgende:
ik neem aan dat je alles weer online hebt besteld en niet gaat betalen?
QFT
pi_106738429
Goed nieuws voor je buurvrouw:

http://lmgtfy.com/?q=soortelijk+gewicht+isomat

geeft aan dat het bij 5.7 mm dikte maar zo'n kilo de vierkante meter is, dus is het geen 800 maar nog onder de 600 kilo!
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_106738617
Mijn edit-knopt staakt? Er moet '14 kilo de vierkante meter' staan.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_106742331
He fusionfreak aantal vraagjes:

- Als je een onderbuurvrouw hebt, waarom had je dan die rolluiken nodig tegen inkijk? of woont je onderbuurvrouw in de kelder?
- Is je totale schuld nu 12k?
- Heb je al iets afbetaald :')
- Hoop je dat de leverancier van die matten ook je schuld gaat kwijtschelden?
- Waarom zie ik op die foto met al die schoenen niet je NUggs (nep uggs) van 35 euro staan die je ondanks dat je alles op de pof koopt niet kon weerstaan?

- Wat doe je met de matten als je je huis wordt uitgezet? Want bij een veiling wil ik ze wel kopen :)

voor iedereen die niet snapt waar ik het over heb: Grote schuld hoe af te lossen??

Maar nog ff iets positiefs melden, het ligt er behoorlijk redelijk in, dus werken kun je wel als je wilt en nog netjes ook, dus hup solliciteren als tapijtlegger!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_106750379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:30 schreef RanTheMan het volgende:
He fusionfreak aantal vraagjes:

- Als je een onderbuurvrouw hebt, waarom had je dan die rolluiken nodig tegen inkijk? of woont je onderbuurvrouw in de kelder?

- Waarom zie ik op die foto met al die schoenen niet je NUggs (nep uggs) van 35 euro staan die je ondanks dat je alles op de pof koopt niet kon weerstaan?

- Wat doe je met de matten als je je huis wordt uitgezet? Want bij een veiling wil ik ze wel kopen :)

voor iedereen die niet snapt waar ik het over heb: Grote schuld hoe af te lossen??

Maar nog ff iets positiefs melden, het ligt er behoorlijk redelijk in, dus werken kun je wel als je wilt en nog netjes ook, dus hup solliciteren als tapijtlegger!
Omfat die rolluiken mij een geborgen en veilig gevoel geven, met name tijdens de laatste twee weken voor de jaarwisseling is het bij mij buiten een staat van beleg vanwege de overlast van vuurwerk. Ook scheelt het mij aan stookkosten en in de zomer de perfecte zonwewring want het kan bij mij rg heet worden als de zon op de rramen staat,

Nee, nu ongeveer 8800 euro

Ja gewoon de afgesproken minimale maandtermijn

Die matten zijn contant betaald bij aflevering.

Omdat die Nuggs niet relevant zijn voor dit zelfbouw project.

On topic, het verlaagde plafond nadert een dezer dagen zijn voltooing, zal dan ook foto's plaatsen en hoop op geen off topic reacties.
pi_106777209
Update..

Ben vandaag aan de laatste fase begonnen van het afwerken van het verlaagde plafond. Hoef nog maar 1 plaat te plaatsen dan is het volledig af.

Hier een fotoverslag van dit project dat ik al voor de financiele crises aan begonnen was.

Voordat ik aan het plafond kon beginnen heb ik eerst de zijwant naar de buren verder geisoleerd met isomat matten met daaroverheen deze bruine hardboard platen om de matten uit het zicht weg te werken. Hoor vanaf deze kant nauwelijks nog wat van mijn buurvrouw. Over deze bruine platen heb ik nog een behangetje geplakt.

De gipsplaten.

Aanleg in eerste fase, hier verstevigingslatten om doorbuigen van de gipsplaten te voorkomen.

Aanleg in tweede fase, de eerste plaat is geplaats, maar eerst had ik de latten op de juiste hoogte moeten plaatsen.

Heb uiteraard ook oog voor detail, want hier wonen ook mensen!

Fase 3, het werk begint al aardig op te schieten.

Project in laatste fase.

Hierna ga ik bij de zebraprint spiegel twee inbouw LED spotjes plaatsen en de plafond schilderen in ivoor of roomwit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fusionfreak op 13-01-2012 21:12:25 ]
pi_106780271
Hardstikke mooi die rode tegels en vooral die Isomat vloermatten. Waar heb je die besteld? Die wil ook bestellen namelijk!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_106789829
Ontopic graag ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')