abonnement Unibet Coolblue
pi_105687752

Alles wat met fitness te maken heeft kan hier besproken worden, denk aan:

-Cardiofitness
-Circuit training met apparaten
-Buikspier training
Etc..

Spin-off van het bodybuilding topic, aangezien daar steeds meer fitness gerelateerde zaken besproken worden. :)



[ Bericht 8% gewijzigd door 16meter op 17-12-2011 11:39:43 ]
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:08:40 #2
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105689931
Dat openingsplaatje met die chick blijft wel :') .
Trotse Belg.
pi_105691319
die dumbells zijn 1 kilo en dan kijken of je 100 kg squat, die krijgt het nog moeilijk :')
  zaterdag 17 december 2011 @ 14:20:27 #4
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_105692163
Misschien zit ze het al 8 uur lang te doen, dan krijg je vast wel lamme armen en zo een moeilijke kop :7
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  maandag 19 december 2011 @ 19:41:54 #5
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_105784564
Hallo,
Ik zit met een probleem.
Telkens als ik mijn triceps ga trainen heb ik pijn in mijn ellebogen, zelfs al bij lage gewichten.
Onlangs bij de dokter geweest en die heeft mijn gewrichten bekeken en volgens haar was er niks aan de hand.
Toch maak ik me een beetje zorgen...
Is het niet misschien slim om er een fysio naar te kijken?
Hoop dat jullie me kunnen helpen! :)
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
  maandag 19 december 2011 @ 19:53:22 #6
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105785247
Ellebogen? Heb je dit ook bij andere oefeningen? Het kan ook zijn dat je je oefening fout doet.
Trotse Belg.
  maandag 19 december 2011 @ 19:59:51 #7
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_105785608
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:53 schreef Sasman het volgende:
Ellebogen? Heb je dit ook bij andere oefeningen? Het kan ook zijn dat je je oefening fout doet.
Nee alleen de triceps.. zowel thuis als op de sportschool
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_105785726
misschien gewoon zwakke pezen, is het ondraaglijke pijn of gewoon onprettig?

Bij het laatste gewoon doortrainen.
  maandag 19 december 2011 @ 20:03:50 #9
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_105785846
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:01 schreef 16meter het volgende:
misschien gewoon zwakke pezen, is het ondraaglijke pijn of gewoon onprettig?

Bij het laatste gewoon doortrainen.
Een beetje er tussen in.
De ene keer kan ik gewoon door trainen en de andere keer moet ik echt stoppen omdat het te veel pijn veroorzaakt...
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_105785892
welke oefeningen doe je dan?
  maandag 19 december 2011 @ 20:05:23 #11
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105785927
Afspraakje bij de fysio zou toch geen kwaad kunnen.
Trotse Belg.
  maandag 19 december 2011 @ 20:07:05 #12
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_105786011
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:04 schreef 16meter het volgende:
welke oefeningen doe je dan?
Tja ik weet de namen niet echt, Ik doe die met de dumbell achter je en dan laten zakken
En op de sportschool een soort roei beweging en dat je enkel je onder armen strekt en terug naar 90 graden beweegt

Hopelijk is het een beetje duidelijk :P
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
  maandag 19 december 2011 @ 20:07:45 #13
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_105786052
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:05 schreef Sasman het volgende:
Afspraakje bij de fysio zou toch geen kwaad kunnen.
Denk ook dat dat het beste is..
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_105786079
dumbbell triceps extension en cable pushdown? Dan zul je het wel bij alle oefeningen hebben.

Beter naar fysio, ja.
  maandag 19 december 2011 @ 20:10:24 #15
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_105786208
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:08 schreef 16meter het volgende:
dumbbell triceps extension en cable pushdown? Dan zul je het wel bij alle oefeningen hebben.

Beter naar fysio, ja.
Dat zijn ze volgens mij ja!
Hmmmm.. nouja binnenkort maar even een afspraak maken dan.
Bedankt voor de hulp ^O^
Ik zal jullie op de hoogte houden!
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_106487979
Zo, ingeschreven bij de sportschool en Maandag gaan we beginnen!
Wat is een beetje gebruikelijk in een sportschool? Zijn er nog dingen waar je op moet letten of iets?
pi_106488134
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:34 schreef deman13 het volgende:
Zo, ingeschreven bij de sportschool en Maandag gaan we beginnen!
Wat is een beetje gebruikelijk in een sportschool? Zijn er nog dingen waar je op moet letten of iets?
handoekje is wel een must als je veel zweet
pi_106488499
Is het niet zo dat er echt flink op je neer gekeken word als je nieuw bent? Ben niet echt onzeker of iets, maar om nou als een plankje tussen de gespierde gasten te staan. Ik weet niet of er enige vorm van rivaliteit is.. Denk het niet maar toch.

Oh, en eventueel een schema. Maak je dit zelf, laat je dit maken? Ben in iedergeval tot de conclusie gekomen dat ik een 'ecto' ben.
pi_106488568
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:45 schreef deman13 het volgende:
Is het niet zo dat er echt flink op je neer gekeken word als je nieuw bent? Ben niet echt onzeker of iets, maar om nou als een plankje tussen de gespierde gasten te staan. Ik weet niet of er enige vorm van rivaliteit is.. Denk het niet maar toch.

Oh, en eventueel een schema. Maak je dit zelf, laat je dit maken? Ben in iedergeval tot de conclusie gekomen dat ik een 'ecto' ben.
Er lopen genoeg ecto's en dikke mensen rond in de sportschool hoor. Niemand die raar kijkt. Voor een schema moet je ff op internet kijken want die lui van de sportschool weten er vaak niks van.
pi_106488939
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:45 schreef deman13 het volgende:
Is het niet zo dat er echt flink op je neer gekeken word als je nieuw bent? Ben niet echt onzeker of iets, maar om nou als een plankje tussen de gespierde gasten te staan. Ik weet niet of er enige vorm van rivaliteit is.. Denk het niet maar toch.

Oh, en eventueel een schema. Maak je dit zelf, laat je dit maken? Ben in iedergeval tot de conclusie gekomen dat ik een 'ecto' ben.
had ik ook wel een beetje last van :P zit er nu al 2 jaar en wat maanden, en idd wat jahr00n zegt, luister niet naar de sportschoolmedewerkers, hierdoor heb ik anderhalf jaar verknalt :P

gewoon trainen, doe je oortjes in en trek je niks aan van anderen
pi_106489075
Gewoon maar een beetje beginnen met cardio, en dan misschien maar wat krachttraining erbij op het einde. Hoelang raden jullie aan om mee te beginnen qua sessielengte? 20 minuten cardio 40 minuten kracht?

Ben wel van plan (en dan echt serieus van plan :P) om 3 keer per week te gaan.
pi_106489170
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:56 schreef deman13 het volgende:
Gewoon maar een beetje beginnen met cardio, en dan misschien maar wat krachttraining erbij op het einde. Hoelang raden jullie aan om mee te beginnen qua sessielengte? 20 minuten cardio 40 minuten kracht?

Ben wel van plan (en dan echt serieus van plan :P) om 3 keer per week te gaan.
wat is je doel?

persoonlijk raad ik cardio niet aan voor de krachttraining, je energie is dan op om lekker te knallen!
pi_106489409
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:58 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

wat is je doel?

persoonlijk raad ik cardio niet aan voor de krachttraining, je energie is dan op om lekker te knallen!
Ik bedoel trouwens geen ectomorph, maar tussen endomorph en mesomorph in. BMI is tevens wel goed.

Mijn doel is gewoon wat spieren kweken, zodat ik er volgende zomer redelijk 'normaal' bij kan lopen. Maar ik dacht zelf, cardio verbrand wel vet dus misschien is dat wel handig.
pi_106489610
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:04 schreef deman13 het volgende:

[..]

Ik bedoel trouwens geen ectomorph, maar tussen endomorph en mesomorph in. BMI is tevens wel goed.

Mijn doel is gewoon wat spieren kweken, zodat ik er volgende zomer redelijk 'normaal' bij kan lopen. Maar ik dacht zelf, cardio verbrand wel vet dus misschien is dat wel handig.
eerst je krachttraining, dan verbrand je al heel wat energie, daarna ga je lekker cardio'en en ga je sneller vet verbranden omdat je al energie hebt verbrand met KT

extra energie slurpende oefeningen: squats, deadlift, pullups etc ;) succes
pi_106489761
Dankjewel, dankjewel. Is het niet raar om de squatten en deadliften tussen de brede gasten terwijl jij struggled met een x aantal kilo?

Hoe lang zal ik KT'en en cardio'en? Overbelasting lijkt me niet goed.
pi_106489840
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:11 schreef deman13 het volgende:
Dankjewel, dankjewel. Is het niet raar om de squatten en deadliften tussen de brede gasten terwijl jij struggled met een x aantal kilo?

Hoe lang zal ik KT'en en cardio'en? Overbelasting lijkt me niet goed.
Nee joh gewoon je ding doen daar niemand die raar opkijkt. Krachttraining maximaal een uur en als je nog zin hebt gewoon nog een half uurtje cardio na doen.
pi_106489953
ik heb ook heel even gedacht van zouden ze dat niet raar vinden etc. maar hoe denk je dat die beesten zijn begonnen? denk je dat die al 200 kg squatte toen ze voor de eerste keer trainden?

sterker nog, ik denk dat ze heel behulpzaam en respectvol zijn tegenover beginners, weinig mensen die de moeite nemen om zware gewichten te tillen,
pi_106489958
Dankjewel beide, zal wel laten weten hoe het was / indien ik nog vragen heb :)
  maandag 9 januari 2012 @ 18:34:18 #29
51286 w00h00
Digital man!
pi_106609526
Iemand een overzicht van de 'goede' producten die het fitness proces (spieren versterken) bevorderen? Geen overdreven dingen met shakes en biefstukken op de vroege ochtend, maar meer voor de huis tuin en keuken fitnesser. :D
pi_106609677
Kwark, veel kip, rijst en biefstuk en groente. Noten zijn ook wel goed.
pi_106610384
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:15 schreef deman13 het volgende:
Dankjewel beide, zal wel laten weten hoe het was / indien ik nog vragen heb :)
En hoe is het gegaan :)
pi_106610894
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:34 schreef w00h00 het volgende:
Iemand een overzicht van de 'goede' producten die het fitness proces (spieren versterken) bevorderen? Geen overdreven dingen met shakes en biefstukken op de vroege ochtend, maar meer voor de huis tuin en keuken fitnesser. :D
Nee, precies. Die overdreven shakies moet je links laten liggen, vieze anabolen troep maakt je ingewanden kapot.
pi_106614815
Ik las hierboven al iets over cardio na KT. Klopt er dan helemaal niks van of cardio of KT, dus geen mix? Mij lijkt een combinatie van de twee niet zo raar maar wilde het toch even vragen waarom ik dit gelezen kon hebben :P

Ik doe zelf nog niks wat denk ik wel duidelijk is. Maar ik herinner me wel iets over interval-training. Raden jullie dat aan of verschilt dit gewoon per persoon?

Ja ik moet snel wat lezen hierover, ik weet het. Internet staat er vol mee :(

[ Bericht 2% gewijzigd door rumiii op 09-01-2012 20:26:56 ]
pi_106635360
Oke ik zat dus in het verkeerde topic, dus dan hier maar opnieuw. :) Ik ben sinds kort begonnen met serieus te fitnessen. Ik weeg 83kg met sportkleding aan, 1.95m en 19 jaar. Nu ben ik niet te dik, maar heb ik wel een vetlaagje wat ik graag weg wil hebben, dit in combinatie met flinke spiergroei waardoor ik er wat gertrainder uitzie dan dat ik nu doe.

Nu post ik hier voor wat advies, ik sport 5x per week ongeveer een uur. Ik wissel de spiergroepen wel af maar de ervaring leert toch wel dat ik vaker voor de biceps, triceps buik en borst ga omdat ik daar het meest aan wil komen qua spiermassa.

Hiernaast probeer ik ook op mijn voeding te letten, maar houd ik geen rekening met Kcal o.i.d. omdat dat gewoonweg te veel moeite is vind ik. Ik eet redelijk weinig, veel fruit en groentes. Snoep zul je mij ook niet vaak zien eten.

Mijn vraag is dus, hebben jullie hier tips m.b.t. het afvallen/sporten. Ik zal foto's uploaden en in een spoiler plaatsen ter verduidelijking van mijn lichaam. Vraag is dus; Wat is het beste trainingsschema, hoe mij op weg helpen een goed ritme te krijgen en vooral; het eten. Ik ben er nou niet uit of ik veel of weinig moet eten, vaak of een paar keer per dag. Wat moet ik eten? Eiwitshakes na de training?

Daarnaast, wat zijn voor mijn lichaam belangrijke oefeningen?

Het is een lastige vraag maar niet geschoten.. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:39:01 #35
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106635487
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:19 schreef rumiii het volgende:
Ik las hierboven al iets over cardio na KT. Klopt er dan helemaal niks van of cardio of KT, dus geen mix? Mij lijkt een combinatie van de twee niet zo raar maar wilde het toch even vragen waarom ik dit gelezen kon hebben :P

Ik doe zelf nog niks wat denk ik wel duidelijk is. Maar ik herinner me wel iets over interval-training. Raden jullie dat aan of verschilt dit gewoon per persoon?

Ja ik moet snel wat lezen hierover, ik weet het. Internet staat er vol mee :(
Cardio moet je ná KT doen (natuurlijk kan je wel eerst 5 - 10 minuten warming up doen op cardio), maar niet tussendoor, want dan verspil je energie. Maak eerst alles van KT af, en daarna kan je eventueel nog een half uur cardio doen oid.

(zelf acht ik mij niet als deskundig :') )
pi_106635919
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:35 schreef -tape- het volgende:
Oke ik zat dus in het verkeerde topic, dus dan hier maar opnieuw. :) Ik ben sinds kort begonnen met serieus te fitnessen. Ik weeg 83kg met sportkleding aan, 1.95m en 19 jaar. Nu ben ik niet te dik, maar heb ik wel een vetlaagje wat ik graag weg wil hebben, dit in combinatie met flinke spiergroei waardoor ik er wat gertrainder uitzie dan dat ik nu doe.

Nu post ik hier voor wat advies, ik sport 5x per week ongeveer een uur. Ik wissel de spiergroepen wel af maar de ervaring leert toch wel dat ik vaker voor de biceps, triceps buik en borst ga omdat ik daar het meest aan wil komen qua spiermassa.

Hiernaast probeer ik ook op mijn voeding te letten, maar houd ik geen rekening met Kcal o.i.d. omdat dat gewoonweg te veel moeite is vind ik. Ik eet redelijk weinig, veel fruit en groentes. Snoep zul je mij ook niet vaak zien eten.

Mijn vraag is dus, hebben jullie hier tips m.b.t. het afvallen/sporten. Ik zal foto's uploaden en in een spoiler plaatsen ter verduidelijking van mijn lichaam. Vraag is dus; Wat is het beste trainingsschema, hoe mij op weg helpen een goed ritme te krijgen en vooral; het eten. Ik ben er nou niet uit of ik veel of weinig moet eten, vaak of een paar keer per dag. Wat moet ik eten? Eiwitshakes na de training?

Daarnaast, wat zijn voor mijn lichaam belangrijke oefeningen?

Het is een lastige vraag maar niet geschoten.. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rippetoe + cardio

voeding boeit geen fuck als je geen rekening houdt met de hoeveelheid kcal die je inneemt
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 12:01:43 #37
230491 Zith
pls tip
pi_106636210
Ik zou ook niet gaan afvallen, maar juist meer eten voor spiergroei. Je bent (denk ik) zoals ze dat noemen een 'skinny-fat-guy' (niet beledigend, ben zelf een fat guy ;( ): je hebt geen overgewicht maar wel relatief veel vet tov spier.

Je kan dus of het vet kwijtraken en erg mager zjin, of spier erbij en buffed lijken. Voorbeeld: deze twee hebben allebei 10% vet, alleen heeft 1tje veel spier en de ander niet:



Welke heeft je voorkeur? Het is natuurlijk neit of/of, je hoeft niet enorm buffed te worden zoals deze man, maar de richting lijkt me wel de juiste.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_106636531
Ja daar heb je gelijk in, ik ben nooit echt heel 'normaal' geweest. Dus dat betekent shakes na het sporten? En meer kcal eten dan dat je nodig hebt, of gewoon normale voeding?
pi_106636918
shakes hoeft niet, met goed eten zul je als beginner genoeg gains maken.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:43:14 #40
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_106637428
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:35 schreef -tape- het volgende:
Oke ik zat dus in het verkeerde topic, dus dan hier maar opnieuw. :) Ik ben sinds kort begonnen met serieus te fitnessen. Ik weeg 83kg met sportkleding aan, 1.95m en 19 jaar. Nu ben ik niet te dik, maar heb ik wel een vetlaagje wat ik graag weg wil hebben, dit in combinatie met flinke spiergroei waardoor ik er wat gertrainder uitzie dan dat ik nu doe.

Nu post ik hier voor wat advies, ik sport 5x per week ongeveer een uur. Ik wissel de spiergroepen wel af maar de ervaring leert toch wel dat ik vaker voor de biceps, triceps buik en borst ga omdat ik daar het meest aan wil komen qua spiermassa.

Hiernaast probeer ik ook op mijn voeding te letten, maar houd ik geen rekening met Kcal o.i.d. omdat dat gewoonweg te veel moeite is vind ik. Ik eet redelijk weinig, veel fruit en groentes. Snoep zul je mij ook niet vaak zien eten.

Mijn vraag is dus, hebben jullie hier tips m.b.t. het afvallen/sporten. Ik zal foto's uploaden en in een spoiler plaatsen ter verduidelijking van mijn lichaam. Vraag is dus; Wat is het beste trainingsschema, hoe mij op weg helpen een goed ritme te krijgen en vooral; het eten. Ik ben er nou niet uit of ik veel of weinig moet eten, vaak of een paar keer per dag. Wat moet ik eten? Eiwitshakes na de training?

Daarnaast, wat zijn voor mijn lichaam belangrijke oefeningen?

Het is een lastige vraag maar niet geschoten.. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afvallen? Ga volkorenbrood met pindakaas eten, melk drinken, 3 borden 's avonds eten en keihard compound trainen.
En nee, daar wordt je geen bodybuilder van.
Deathlift or Die.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:57:47 #41
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106637941
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:43 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Afvallen? Ga volkorenbrood met pindakaas eten, melk drinken, 3 borden 's avonds eten en keihard compound trainen.
En nee, daar wordt je geen bodybuilder van.
Melk was toch niet goed brah?
pi_106637970
Waarom is melk niet goed?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:01:11 #43
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106638050
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:58 schreef 16meter het volgende:
Waarom is melk niet goed?
Sorry, let maar niet op mij :@ Maar ik dacht het toevallig vanochtend gelezen hebben in een bodybuildforum :')

Maarja, die gasten weten ook nooit wat ze willen. De ene zegt dat je dit moet doen, en de ander het tegenovergestelde :')
pi_106638381
Dat komt omdat het voor iedereen anders is. Niet iedereen reageert hetzelfde op een dieet. Het heeft ook geen zin om te gaan kopieren van anderen. Kijk welke verhoudingen voor jou het best werken en geef het tijd.

Overigend met eiwitten zou ik niet over de 2 g/kg/d gaan. Voor athleten is tussen de 1,4 en 1,6 g/kg/d al genoeg las ik ergens. Meer zou niet goed voor je zijn. Hoorde dat er soms wordt aanbevolen om 5 g/kg/d te eten. Zal er eens wat wetenschappelijke literatuur op naslaan.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:24:56 #45
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_106638923
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:01 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Sorry, let maar niet op mij :@ Maar ik dacht het toevallig vanochtend gelezen hebben in een bodybuildforum :')

Maarja, die gasten weten ook nooit wat ze willen. De ene zegt dat je dit moet doen, en de ander het tegenovergestelde :')
Als je ecto bent moet je wel melk drinken :')
Plus dat melk lekker is.
Deathlift or Die.
pi_106640358
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:24 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Als je ecto bent moet je wel melk drinken :')
Plus dat melk lekker is.
Ik had het afgelopen jaar niet overleefd zonder melk.
pi_106640540
Goede review over voeding en supplementen voor zowel kracht als duur sporters en zelfs vegetariers:

American College of Sports Medicine position stand. Nutrition and athletic performance.
American Dietetic Association; Dietitians of Canada; American College of Sports Medicine, Rodriguez NR, Di Marco NM, Langley S.
Med Sci Sports Exerc. 2009 Mar;41(3):709-31. Review.

PMID:19225360 [PubMed - indexed for MEDLINE]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:23:50 #48
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_106641287
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:01 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik had het afgelopen jaar niet overleefd zonder melk.
Shit man jij lijkt dankzij melk niet meer op een Auschwitz kindje.
Deathlift or Die.
pi_106641830
Waarschijnlijk kunnen jullie niet bij het artikel. Mocht het niet lukken laat het dan weten dan kan ik de pdf wel sturen. Ten minste wetenschap ipv al die kul die overal wordt verteld.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:14:22 #50
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_106652015
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:38 schreef ssebass het volgende:
Waarschijnlijk kunnen jullie niet bij het artikel. Mocht het niet lukken laat het dan weten dan kan ik de pdf wel sturen. Ten minste wetenschap ipv al die kul die overal wordt verteld.
Wil je die mij ff pmen? Zit op mobiel dus kan niks openen of pmen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:39:33 #51
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_106653297
Ik heb een tenniselleboog ;(
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:12:20 #52
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106678535
Hey penissen. Hoe zit dat met spierpijn?
Ik wil vandaag weer trainen maar heb nog steeds een 6/10 op de schaal van spierpijn op bepaalde spiergroepen zitten (voornamelijk de torso)? Of moet ik er maar een dagje mee wachten en cardio gaan doen?
pi_106687158
Spierpijn gewoon wegtrainen, werkt prima. Je moet uiteindelijk wel een keer rust nemen voor herstel, wanneer moet je anders spieren aanmaken?
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_106689174
Was prima gegaan, kende zelfs nog iemand die zelf ook redelijk breed is dus ben beetje door hem wegwijs gemaakt.

Nu morgen weer aan de bak!
pi_106691607
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:55 schreef ssebass het volgende:
Spierpijn gewoon wegtrainen, werkt prima. Je moet uiteindelijk wel een keer rust nemen voor herstel, wanneer moet je anders spieren aanmaken?
:') Wat een onzin. Rust is het belangrijkste voor bodybuilding.
pi_106698135
Op zaterdag 17 december 2011 11:33 schreef 16meter het volgende:

Alles wat met fitness te maken heeft kan hier besproken worden, denk aan:

-Cardiofitness
-Circuit training met apparaten
-Buikspier training
Etc..

Spin-off van het bodybuilding topic, aangezien daar steeds meer fitness gerelateerde zaken besproken worden. :)



[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2012 20:53:20 ]
pi_106698261
Ik heb je plaatsje als suggestie aangepast.
Wat zouden ze schrikken ;-)

[ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2012 20:52:17 ]
pi_106698342
Wat kijkt dat meisje moeilijk trouwens met die gewichtjes van 0,5kg :P
pi_106699919
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:43 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

:') Wat een onzin. Rust is het belangrijkste voor bodybuilding.
Dat zeg ik toch ook, dan maak je juist spieren aan. Zei alleen dat je wel kunt trainen met spierpijn, die train je wel weg.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_106702882
Ik druk me 30x op per dag. Is dat ook fitness?
U MAD?
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:01:12 #61
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_106702968
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:00 schreef de_boswachter het volgende:
Ik druk me 30x op per dag. Is dat ook fitness?
Opbokken hier, dikzak.
Deathlift or Die.
pi_106708559
Morgen denk hardlopen, vrijdag kracht.
Wat is Whey precies?
pi_106708591
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:55 schreef deman13 het volgende:
Morgen denk hardlopen, vrijdag kracht.
Wat is Whey precies?
eiwitten in shake vorm
pi_106708728
Vraagje;

Ben ook een tijdje aan het fitnessen, mogen een aantal kilo's vanaf.
Is het dan verstandig om bijvoorbeeld eerst 25 min. cardio te doen, dan gewichten en dan nog eens 10 min. cardio?

Echter wil ik ook mijn spieren beetje in shape houden, dus voor alleen wat op de crosstrainer staan ga ik niet naar een fitnesszaal (saai......).
U MAD?
pi_106708766
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:55 schreef ssebass het volgende:
Spierpijn gewoon wegtrainen, werkt prima. Je moet uiteindelijk wel een keer rust nemen voor herstel, wanneer moet je anders spieren aanmaken?
Spierpijn wegtrainen lijkt mij niet de juiste manier. Je spieren schreeuwen om rust en jij gaat dat wegtrainen...
U MAD?
pi_106708799
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:00 schreef de_boswachter het volgende:
Vraagje;

Ben ook een tijdje aan het fitnessen, mogen een aantal kilo's vanaf.
Is het dan verstandig om bijvoorbeeld eerst 25 min. cardio te doen, dan gewichten en dan nog eens 10 min. cardio?

Echter wil ik ook mijn spieren beetje in shape houden, dus voor alleen wat op de crosstrainer staan ga ik niet naar een fitnesszaal (saai......).
Sowieso altijd cardio na de krachttraining doen. 30 minuten cardio is lang zat.
pi_106708846
En stel nou dat je je hele lichaam iets gespierder wilt hebben zonder naar de sportschool te gaan, zonder je eetpatroon te veranderen, zonder al die rare poedertjes en middeltjes waar je puisten en teelbalkanker van krijgt en zonder gewichten?
Dus gewoon door middel van oefeningen op een matje en door sit- en push-ups, wat is daar de beste manier voor? Weet iemand wellicht een site met eenvoudige oefeningen en tips? Ik ben best tevreden met mijn lichaam en wil ook niet zo'n opgepompte steroïdenhulk zijn, maar een overall strakker lichaam is wel welkom. Weg met de slagroomsoesjes op mijn borst!
pi_106708904
Dan heb ik het dus altijd fout gedaan :P

Ik rek/strek, doe even 25 min rennen/fietsen/cross, dan half uurtje gewichten en dan even uitlopen op de loopband.

Dus ik kan beter na de warming up beginnen met de gewichten?

Iemand nog tips voor snellere vetverbranding? (op etensgebied bijv.)
U MAD?
pi_106708962
quote:
13s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:01 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Spierpijn wegtrainen lijkt mij niet de juiste manier. Je spieren schreeuwen om rust en jij gaat dat wegtrainen...
Spierpijn heeft te maken met melkzuur wat (nog) niet is afgevoerd, niet hoe ver je spieren zijn hersteld. Je spieren kunnen nog grotendeels niet hersteld zijn terwijl je al geen spierpijn meer hebt, en andersom. Als er genoeg tijd is gepasseerd (grote groepen hebben sowieso meer tijd nodig dan kleine groepen, maar laten we zeggen 48-72 uur) kan je gewoon weer trainen, ongeacht of je spierpijn hebt of niet.
Of toch du vader?
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:08:44 #70
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_106709019
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:05 schreef de_boswachter het volgende:
Dan heb ik het dus altijd fout gedaan :P

Ik rek/strek, doe even 25 min rennen/fietsen/cross, dan half uurtje gewichten en dan even uitlopen op de loopband.

Dus ik kan beter na de warming up beginnen met de gewichten?

Iemand nog tips voor snellere vetverbranding? (op etensgebied bijv.)
Je kan toch niet alles geven met je krachttraining terwijl je daarvoor cardio hebt gedaan? Beter lekker gaan pompen en dan half uurtje fietsen/crossen ofzo.

Groene groenten.
Deathlift or Die.
pi_106709025
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:05 schreef de_boswachter het volgende:
Dan heb ik het dus altijd fout gedaan :P

Ik rek/strek, doe even 25 min rennen/fietsen/cross, dan half uurtje gewichten en dan even uitlopen op de loopband.

Dus ik kan beter na de warming up beginnen met de gewichten?

Iemand nog tips voor snellere vetverbranding? (op etensgebied bijv.)
Je wilt tijdens je krachttraining het liefst zo veel mogelijk glycogeen tot je beschikking hebben, zodat je lekker hard kan knallen.

Bij cardio is het juist voordelig als je geen glycogeen meer hebt, want dan ga je direct over op alternatieve energiebronnen: vet (met de sidenote dat als je aan het eind van de dag netto meer kcal hebt binnen gekregen dan je hebt verbrand, inclusief cardio expenditure, kom je alsnog aan).
Of toch du vader?
pi_106709071
Eigenlijk klinkt het allemaal logisch inderdaad, maar er zelf opkomen.... :')

Thanks. Ik ga ermee aan de slag.
U MAD?
pi_106709786
Is Whey aan te raden qua supplement? 3 keer in de week wil ik wel voor gaan.
pi_106710331
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:34 schreef deman13 het volgende:
Is Whey aan te raden qua supplement? 3 keer in de week wil ik wel voor gaan.
Whey is prima, maar je moet wel weten waarom je het neemt. Niet nemen omdat je hebt gehoord dat het een goed supplement is oid. Als je weet waarom je het wilt nemen, wat het precies inhoudt, en het sluit aan op je benodigdheden, dan ja - zeker doen.
Of toch du vader?
  donderdag 12 januari 2012 @ 01:22:45 #75
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106711070
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:05 schreef de_boswachter het volgende:
Dan heb ik het dus altijd fout gedaan :P

Ik rek/strek, doe even 25 min rennen/fietsen/cross, dan half uurtje gewichten en dan even uitlopen op de loopband.

Dus ik kan beter na de warming up beginnen met de gewichten?

Iemand nog tips voor snellere vetverbranding? (op etensgebied bijv.)
Ik doe 12 min hardlopen, dan machines, daarna als ik nog fut heb een half uurtje op de crosstrainer (heb een klein buikje die ik weg wil werken zodat mn abs boven komen :@

Om de dag kracht en cardio

Al moet ik zeggen dat ik nu bijna 3 dagen spierpijn heb van krachttraining aan mijn biceps, schouderspieren en borstspieren
pi_106713021
Je kan beter met losse gewichten trainen dan machines ;)
U MAD?
pi_106714688
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_106716078
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:34 schreef deman13 het volgende:
Is Whey aan te raden qua supplement? 3 keer in de week wil ik wel voor gaan.
Ligt eraan. Wat zijn je stats, hoe lang train je al, hoe zit het met je voeding?
pi_106721622
Waarom supplementen gebruiken als je je niet eens met voeding bezig wil houden?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_106721671
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:58 schreef Seam het volgende:
Waarom supplementen gebruiken als je je niet eens met voeding bezig wil houden?
Dit inderdaad. Er is echt niets magisch aan dat spul, het is gewoon makkelijk als aanvulling. Je zult veel meer bereiken met de hele week door je voeding verbeteren, dan met 3x per week een wheyshake na de training.
  donderdag 12 januari 2012 @ 14:54:18 #81
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106723368
quote:
:@ Die oefeningen met die dumbells en shit ga ik ook doen, ziet er bruut uit niggah
pi_106725741
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:03 schreef 16meter het volgende:

[..]

Ligt eraan. Wat zijn je stats, hoe lang train je al, hoe zit het met je voeding?
Sowieso nog geen Whey voor mij op dit moment. Ben net pas begonnen, wil een beetje op schema en ritme komen en dan eventueel later kijken we weer verder.
pi_106726346
Goed plan!
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:38:38 #84
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106729151
Ik vind het fokking lastig om van het bier af te blijven :')

Kom ik net terug van een zonnebanksessie, had ik al een ideetje van avondeten (sperzieboontjes met kipfilet), wordt er hier medegedeeld dat er vanavond borrels worden gedronken met allemaal hapjes (frituur)
pi_106730764
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:54 schreef RickoKun het volgende:

[..]

:@ Die oefeningen met die dumbells en shit ga ik ook doen, ziet er bruut uit niggah
Ja die zijn relaxt, kan alleen niet in onze sportschool aangezien ze hier (of uberhaupt in NL) alleen van die ronde hebben. Dan ga je dus op je bek want dan rol je weg.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:40:30 #86
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106730968
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:33 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja die zijn relaxt, kan alleen niet in onze sportschool aangezien ze hier (of uberhaupt in NL) alleen van die ronde hebben. Dan ga je dus op je bek want dan rol je weg.
Ja je hebt gelijk ;(
pi_106731236
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:38 schreef RickoKun het volgende:
Ik vind het fokking lastig om van het bier af te blijven :')

Kom ik net terug van een zonnebanksessie, had ik al een ideetje van avondeten (sperzieboontjes met kipfilet), wordt er hier medegedeeld dat er vanavond borrels worden gedronken met allemaal hapjes (frituur)
tja voeding is het belangrijkst.
Als het makkelijk was, liep iedereen wel met een mooi fysiek rond... het is niet voor iedereen weg gelegd.
pi_106734025
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:39 schreef leeroy het volgende:
Ik heb een tenniselleboog ;(
Had ik net een reactie getypt waarin ik dat verdacht, sterkte ;(
  vrijdag 13 januari 2012 @ 02:15:34 #89
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106750042
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:47 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

tja voeding is het belangrijkst.
Als het makkelijk was, liep iedereen wel met een mooi fysiek rond... het is niet voor iedereen weg gelegd.
Mjoah, ik moet gewoon een half jaartje ieg 5x in de week heen

Heb volgens mij wel mijn linkerkuit verneukt. Waarom weet ik niet want ik heb geen beenspieroefeningen gedaan vandaag. Misschien van gisteren, maar dan zou ik gisternacht t ook wel merken.
Hmmmmmm!!! Lijkt me sterk dat ik t heb gepresteerd om op de een of andere manier mijn kuit te verneuken bij de cardio ofzo :o
  vrijdag 13 januari 2012 @ 07:13:22 #90
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_106750845
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:01 schreef Diabox het volgende:

[..]

Had ik net een reactie getypt waarin ik dat verdacht, sterkte ;(
Het kutte is dat je er vrij weinig aan kan doen. Fysiotherapie helpt niet, er zit alleen in Eindhoven een therapeut die zegt dat hij er wat aan kan doen. Maar die word niet de verzekering vergoed en kost over de 100 euro per sessie.
Dus rustig aan doen en begeleid sporten
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_106751102
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 02:15 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Mjoah, ik moet gewoon een half jaartje ieg 5x in de week heen

[..]

Een halfjaar lang 5x per week trainen? Waarom?
pi_106752221
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 07:13 schreef leeroy het volgende:

[..]

Het kutte is dat je er vrij weinig aan kan doen. Fysiotherapie helpt niet, er zit alleen in Eindhoven een therapeut die zegt dat hij er wat aan kan doen. Maar die word niet de verzekering vergoed en kost over de 100 euro per sessie.
Dus rustig aan doen en begeleid sporten
I know, m'n vriendin loopt al ruim 2 jaar met twee tennisellebogen. Is bij 2 osteopaten geweest, 7 fysiotherapeuten en 1 chirurg. Heeft zo'n beetje iedere behandeling van het boekje ondergaan, zonder succes. Hopen dat het niet zo bij jou loopt. :P
pi_106752439
Tenniselleboog = tendonitis? Ik had ook een tijd dat mijn hele linkerelleboog ging steken en knakken bij het benchen, en ik niet eens meer pijnloos kon opdrukken. Echt die aanhechtingen van mijn triceps in mijn elleboog. Heb gewoon compleet rust gepakt en nergens meer last van. :D
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:17:35 #94
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_106753305
quote:
8s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:35 schreef Panzermaus het volgende:
Tenniselleboog = tendonitis? Ik had ook een tijd dat mijn hele linkerelleboog ging steken en knakken bij het benchen, en ik niet eens meer pijnloos kon opdrukken. Echt die aanhechtingen van mijn triceps in mijn elleboog. Heb gewoon compleet rust gepakt en nergens meer last van. :D
Zou zo maar kunnen dat het zo heet :P precies die aanhechtingen, heb nu al een tijdje rust gehad maar kreeg er onlangs een tik op met kickboksen. Dat was ook niet echt bevorderlijk ;(
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:29:30 #95
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106753573
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 07:59 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Een halfjaar lang 5x per week trainen? Waarom?
Conditie weer op peil brengen en mijn muscles weer aan de oppervlakte brengen kill :@

Jezus wat heb ik slecht geslapen ;(
Ben gisteren na een nachtdienst alsnog gaan trainen, ik denk nu wel effe een rustdag te pakken :@
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:58:16 #96
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_106754332
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:25 schreef Diabox het volgende:

[..]

I know, m'n vriendin loopt al ruim 2 jaar met twee tennisellebogen. Is bij 2 osteopaten geweest, 7 fysiotherapeuten en 1 chirurg. Heeft zo'n beetje iedere behandeling van het boekje ondergaan, zonder succes. Hopen dat het niet zo bij jou loopt. :P
Nee ik hoop het ook niet! Wat een hel lijkt me dat zeg!
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_106754497
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:25 schreef Diabox het volgende:

[..]

I know, m'n vriendin loopt al ruim 2 jaar met twee tennisellebogen. Is bij 2 osteopaten geweest, 7 fysiotherapeuten en 1 chirurg. Heeft zo'n beetje iedere behandeling van het boekje ondergaan, zonder succes. Hopen dat het niet zo bij jou loopt. :P
Wow, klinkt behoorlijk fucked up.
pi_106758917
Mensen hier nog goede sites? Ik vind deze wel erg bruikbaar. Staan veel nuttige dingen op en vooral ook het ontkrachten van mythes. Hier wat snelle maaltijden:

http://scoobysworkshop.com/quick-healthy-meals/
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:32:54 #100
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106761753
quote:
Daar zitten alleen maar gasten die op whey / shakes en anabolen zitten
pi_106763699
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:32 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Daar zitten alleen maar gasten die op whey / shakes en anabolen zitten
Maar die hebben 10x meer kennis dan de meeste ecto's die hier komen om 'wat fitturrrr" te worden.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 15:33:30 #102
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106763891
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:27 schreef 16meter het volgende:

[..]

Maar die hebben 10x meer kennis dan de meeste ecto's die hier komen om 'wat fitturrrr" te worden.
Dan ga je toch naar het bodybuild topic op FOK! ?
pi_106764436
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:32 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Daar zitten alleen maar gasten die op whey / shakes en anabolen zitten
Hoe durf jij mensen over een kam te scheren door te beweren dat iedereen daar aan de aas zit, terwijl je zelf niet eens een deadlift durft te maken.

Ga curlen
pi_106767305
ZIt hier verder niemand aan de shakes dan? Ik wel namelijk.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_106767634
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:08 schreef ssebass het volgende:
ZIt hier verder niemand aan de shakes dan? Ik wel namelijk.
Nee mang daar wort je fies en gro0t van, kwil gew beetjuh fit sijn :$
pi_106767942
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:33 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Dan ga je toch naar het bodybuild topic op FOK! ?
nah daar moet je niet heen gaan voor serieuze info.
bodynet kan je ook gebruiken.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:30:02 #107
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106768161
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:49 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Hoe durf jij mensen over een kam te scheren door te beweren dat iedereen daar aan de aas zit, terwijl je zelf niet eens een deadlift durft te maken.

Ga curlen
Dat ga ik doen ja, thanks :)
pi_106768587
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:24 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

nah daar moet je niet heen gaan voor serieuze info.
bodynet kan je ook gebruiken.
Bodynet is niks.
pi_106769532
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:41 schreef 16meter het volgende:

[..]

Bodynet is niks.
Vind ik persoonlijk beter.
Ben al tijd actief dus weet niet hoe t nu is... zaten veel grote volwassenen op en niet allemaal pubers.
pi_106772782
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:08 schreef ssebass het volgende:
ZIt hier verder niemand aan de shakes dan? Ik wel namelijk.
Je zal mij nooit aan die chemische zooi zien zitten.
Van shakes krimpen je ballen en wordt je kaal.
Zyzz gebruikte ook shakes, en die trof de dood.
pi_106781975
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:02 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Sowieso altijd cardio na de krachttraining doen. 30 minuten cardio is lang zat.
Normaal wordt er toch voor cardio sowieso langer dan 30 minuten aangeraden?
Anders zou het niet je vet als brandstof gebruiken?
Of is dit juist 30 minuten omdat hij bij krachttraining als dat ene brandstof is gebruikt wat hier eerder in dit topic genoemd is, kom er even niet op :P

Deze post dus:

quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:08 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Je wilt tijdens je krachttraining het liefst zo veel mogelijk glycogeen tot je beschikking hebben, zodat je lekker hard kan knallen.

Bij cardio is het juist voordelig als je geen glycogeen meer hebt, want dan ga je direct over op alternatieve energiebronnen: vet (met de sidenote dat als je aan het eind van de dag netto meer kcal hebt binnen gekregen dan je hebt verbrand, inclusief cardio expenditure, kom je alsnog aan).
pi_106782036
Ay, foutje.
pi_106793696
Pff, die spierpijn is wel killing man. Iets te hard getraind gister!
pi_106793981
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:02 schreef deman13 het volgende:
Pff, die spierpijn is wel killing man. Iets te hard getraind gister!
Mijn vriendin moest overgeven van de spierpijnen die ik haar heb laten trainen.
  maandag 16 januari 2012 @ 19:17:21 #115
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106880669
heb net fokking veel rijst gehad. Laatste x dat ik anderen vreten laat maken.

Rijst lijkt me niet zo heel goed voor als ik strakjes over 3 kwartier krachttraining ga doen, of wel?

(en ja, er zat een shitload aan ragout bij, lijkt me niet heel mager :') )
pi_106894376
Hoezo zou rijst niet goed zijn? Complexe carbs, kan je lekker lang op teren. Klinkt prima.
Of toch du vader?
pi_106901175


[ Bericht 100% gewijzigd door Ambrosius op 17-01-2012 19:50:46 (referral weggehaald) ]
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:00:11 #118
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106914614
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:12 schreef Luchtkoker het volgende:
Hoezo zou rijst niet goed zijn? Complexe carbs, kan je lekker lang op teren. Klinkt prima.
Oké, prima de pima!

Volgende vraag:

Mijn hoofddoel is om mijn kleine vetlaagje (buikje) rond mijn torso te verminderen. Ik let op wat ik eet (dwz voornamelijk water, af en toe een spa'tje, en gewoon 3x per dag brood kanen + normaal avondeten, dus geen kant en klare maaltijden, pizza's etc.).

Echter wil ik wel elke dag bewegen. Ik KAN 5x in de week naar de sportschool.

Nu weet ik dat er gezegd wordt dat je spieren een dag rust nodig hebben.
Nu wil ik het dus zo doen dat ik ma woe en vrij krachttraining (full body) doe, want ik wil dat mijn spieren mooier uitkomen van oa mijn armen. En dinsdag en donderdag cardio. Dan ga ik dus eerst een half uur / drie kwartier op de crosstrainer, en daarna nog half uur / drie kwartier op de spinner.

Ik neem aan dat dit wel kan? Of werkt dit elkaar tegen? (dat ik met cardio als het ware spierweefsel verbrand ipv vet)

[ Bericht 0% gewijzigd door Rickocum op 17-01-2012 16:27:37 ]
pi_106916466


[ Bericht 100% gewijzigd door Ambrosius op 17-01-2012 19:50:56 (reactie op edit) ]
pi_106917506
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:44 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

:') hoe vaak moet men nog tegen je zeggen dat je geen refferals mag plaatsen :')
Jochie ga jij nou maar je bulkpoeders bestellen.
pi_106926224
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 19:25 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Je zal mij nooit aan die chemische zooi zien zitten.
Van shakes krimpen je ballen en wordt je kaal.
Zyzz gebruikte ook shakes, en die trof de dood.
Iedereen gaat dood. Zyzz gebruikte wel meer dan alleen shakes. Hij at ook weleens bananen.
pi_106934393
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:00 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Oké, prima de pima!

Volgende vraag:

Mijn hoofddoel is om mijn kleine vetlaagje (buikje) rond mijn torso te verminderen. Ik let op wat ik eet (dwz voornamelijk water, af en toe een spa'tje, en gewoon 3x per dag brood kanen + normaal avondeten, dus geen kant en klare maaltijden, pizza's etc.).

Echter wil ik wel elke dag bewegen. Ik KAN 5x in de week naar de sportschool.

Nu weet ik dat er gezegd wordt dat je spieren een dag rust nodig hebben.
Nu wil ik het dus zo doen dat ik ma woe en vrij krachttraining (full body) doe, want ik wil dat mijn spieren mooier uitkomen van oa mijn armen. En dinsdag en donderdag cardio. Dan ga ik dus eerst een half uur / drie kwartier op de crosstrainer, en daarna nog half uur / drie kwartier op de spinner.

Ik neem aan dat dit wel kan? Of werkt dit elkaar tegen? (dat ik met cardio als het ware spierweefsel verbrand ipv vet)
gewoon onder onderhoud eten 300kcal ofzo, en 20 min cardio na je krachttraining
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:41:20 #123
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106935398
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:15 schreef 16meter het volgende:

[..]

gewoon onder onderhoud eten 300kcal ofzo, en 20 min cardio na je krachttraining
En het dan bij 3 x houden? (ik doe full body)
Ik denk dat ik dan gewoon nog de zaterdag meepak (en dan alleen cardio)
pi_106935821
Kun je doen. Weet niet hoeveel haast je hebt.

Maar met 3x per week full body ben ik blij met elk dagje rust. Ligt er wel een beetje aan wat je onder een full body training verstaat en hoe hard je traint. Herstel is ook belangrijk natuurlijk.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:55:20 #125
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106935967
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:52 schreef 16meter het volgende:
Kun je doen. Weet niet hoeveel haast je hebt.

Maar met 3x per week full body ben ik blij met elk dagje rust. Ligt er wel een beetje aan wat je onder een full body training verstaat en hoe hard je traint. Herstel is ook belangrijk natuurlijk.
Heb meestal wel spierpijn de volgende dag.
De (kracht)dag er na is er nog heel licht voelbaar wat te voelen zeg maar. Maar ik neem niet aan dat dat veel uitmaakt.

En nee, echt haast heb ik niet, ik moet denk ik iets van 8kilo vet kwijtraken (mijn keus is om dat via krachttraining te doen het liefst) voor eind mei, dat moet wel goed komen :)
pi_106936013
Dan 500kcal onder je onderhoud. En misschien toch die extra dag cardio erbij.

Mits je voeding verder in orde is, dan moet die 8kg wel lukken.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:59:59 #127
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106936156
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:56 schreef 16meter het volgende:
Dan 500kcal onder je onderhoud. En misschien toch die extra dag cardio erbij.

Mits je voeding verder in orde is, dan moet die 8kg wel lukken.
Wat is onderhoud :@ ik had een bf van 20,5 las ik op een bonnetje vd meting van fitness en daar stond op ~1989 kcal ofzo? (geen verdere uitleg daarbij ;( )
pi_106936274
Je dagelijkse kcal behoefte om op dit gewicht te blijven.

http://scoobysworkshop.com/calorie-calculator/
Hier kun je een en ander uitrekenen.
  woensdag 18 januari 2012 @ 00:03:40 #129
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106936297
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:03 schreef 16meter het volgende:
Je dagelijkse kcal behoefte om op dit gewicht te blijven.

http://scoobysworkshop.com/calorie-calculator/
Hier kun je een en ander uitrekenen.
Nice, thanks bro!
pi_106936343
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:59 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Wat is onderhoud :@ ik had een bf van 20,5 las ik op een bonnetje vd meting van fitness en daar stond op ~1989 kcal ofzo? (geen verdere uitleg daarbij ;( )
Meting zeker met een electronische weegschaal oid gedaan? Is niet echt betrouwbaar. Je kan beter huidplooimeter/US military meetlint methode gebruiken. Ook niet 100% betrouwbaar, maar in ieder geval wat meer.
Of toch du vader?
pi_106936452
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:03 schreef 16meter het volgende:
Je dagelijkse kcal behoefte om op dit gewicht te blijven.

http://scoobysworkshop.com/calorie-calculator/
Hier kun je een en ander uitrekenen.
Vind dit trouwens niet zo'n nice link. Gebruikt Harris-Benedict die totaal niet je bf% e.d. in de berekening meeneemt, terwijl onderhoud puur is gebaseerd op vetvrije massa, en niet je totale massa.

Is sowieso een vrij outdated methode als ik het me goed herinner, en staat erom bekend om vooral bij mensen die niet echt atletisch zijn het wat te hoog in te schatten. Die methode zegt bijv dat ik 3.1k nodig heb om op onderhoud te blijven, terwijl als ik m'n bf in de equation meeneem etc, ik op ~2750 uitkom. Je zult dus als beginner/non-atleet (als Ricko inderdaad rond de 20% zit) een te hoge meting krijgen.

Beters gebruik je Katch-McArdle als je een goed idee hebt van je lichaamsvet:
http://www.giantpt.com/vo(...)caloriebehoefte.html
(onderaan)
Of toch du vader?
  woensdag 18 januari 2012 @ 00:09:21 #132
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106936470
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:05 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Meting zeker met een electronische weegschaal oid gedaan? Is niet echt betrouwbaar. Je kan beter huidplooimeter/US military meetlint methode gebruiken. Ook niet 100% betrouwbaar, maar in ieder geval wat meer.
Hmm ok, thanks!
Is een huidplooimeter duur? Ze hebben t idd met een weegschaal gedaan waarmee er een klein stroomstootje door mn lichaam gaat.
pi_106936542
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:09 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Hmm ok, thanks!
Is een huidplooimeter duur? Ze hebben t idd met een weegschaal gedaan waarmee er een klein stroomstootje door mn lichaam gaat.
Ja, precies. Ik weet niet meer hoe dat precies heet, biopedantie oid. Dat is dus niet echt accurate. Zie trouwens mijn post boven jouwe.

Je kan je bodyfat trouwens niet zelf meten met een huidplooimeter, je moet op verscheidene plekken meten waar je zelf niet goed bij kan. Tevens als je het door een onervaren iemand laat doen is de kans groot dat er "verkeerd" (lees: inconsistent) wordt gemeten en je alsnog geen goed idee krijgt. ;(

Hoor veel goeds over de meetlintmethode: http://www.linear-software.com/online.html (iets omlaag scrollen naar al die meet dingen, meest rechter kolom)
Of toch du vader?
  woensdag 18 januari 2012 @ 00:15:03 #134
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106936682
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:11 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Ja, precies. Ik weet niet meer hoe dat precies heet, biopedantie oid. Dat is dus niet echt accurate. Zie trouwens mijn post boven jouwe.

Je kan je bodyfat trouwens niet zelf meten met een huidplooimeter, je moet op verscheidene plekken meten waar je zelf niet goed bij kan. Tevens als je het door een onervaren iemand laat doen is de kans groot dat er "verkeerd" (lees: inconsistent) wordt gemeten en je alsnog geen goed idee krijgt. ;(

Hoor veel goeds over de meetlintmethode: http://www.calculator.net/army-body-fat-calculator.html
Hmmm thanks, ik zal er overmorgen mijzelf wat beter in verdiepen (ik ben morgen de hele dag druk )

Nog een laatste vraag: hoewel t natuurlijk per individu verschilt: moeten je spieren gemiddeld 24 uur rust hebben? Of om de dag (48 uur)? Naja, is zeker moeilijk te zeggen aangezien t ligt aan de intensiteit van mn training? Is t goed als ik doorga met full body als ik nog lichte spierpijn heb? Dat kan volgens mij toch wel? Of verneuk ik dan spierweefsel?
pi_106937067
Het hangt inderdaad erg af van de intensiteit van je training. Ook verschilt het per spiergroep (grotere groepen hebben langer nodig om te herstellen). Daarnaast spelen dingen als rust in het dagelijks leven buiten je training om (als je elke dag 9 tot 5 super actief bent helpt dat natuurlijk niet met herstel), genen, en hoe lang je al traint e.d. (als ik het me goed herinner).

Houdt voor kleinere groepen (biceps, triceps, etc) zo'n 48 uur aan, voor grotere groepen zo'n 72 uur, dan moet je wel safe zitten.

Tevens is spierpijn geen indicatie van herstel. Spierpijn heeft te maken met het afvoeren van melkzuur, wat los staat van het herstel van je spieren. Als jij nog lichte spierpijn hebt na 3 dagen kan je rustig weer trainen. Verder, zoals ik zei, hangt het af van teveel factoren om je een goed antwoord te kunnen geven (intensiteit training e.d.).
Of toch du vader?
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:33:07 #136
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_106949997
Ik heb zin in morgen, want dan is het Rug/bicpes dag, mag ik weer lekker gaan curlen :P
pi_106951856
quote:
10s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:33 schreef np101 het volgende:
Ik heb zin in morgen, want dan is het Rug/bicpes dag, mag ik weer lekker gaan curlen :P
Gewoon optrekken met een dumbbell aan je poten of in een rugzak, veel betere training voor rug/armen/grip, en nog uitdagender ook. :)
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:51:32 #138
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106952917
Godverdetering, knalt die fitness van mij zo maar effe mijn maandelijkse (terecht, 42 eu) eraf, en ook nog effe 45 euro aan administratiekosten :') :') :')

Kanker, geef mij zo'n baantje als instructeur, goud geld mien jung!
  donderdag 19 januari 2012 @ 18:15:30 #139
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_106998405
Vandaag heerlijke trainingsdag gehad.
Er was niemand in het kracht gedeelte dus had alles voor mezelf.
Nieuw PR met DL : 60kg! En had natuurlijk gecurld :P
Net me rijst met kip op.
pi_106998641
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:22 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Gewoon optrekken met een dumbbell aan je poten of in een rugzak, veel betere training voor rug/armen/grip, en nog uitdagender ook. :)
Neem aan dat hij gewoon chinnen doet, anders kun je ook niet spreken van een rugtraining.
pi_106999220
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:51 schreef RickoKun het volgende:
Godverdetering, knalt die fitness van mij zo maar effe mijn maandelijkse (terecht, 42 eu) eraf, en ook nog effe 45 euro aan administratiekosten :') :') :')

Kanker, geef mij zo'n baantje als instructeur, goud geld mien jung!
Waarom ben je niet bij de aclo man?
pi_106999279
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:15 schreef np101 het volgende:
Vandaag heerlijke trainingsdag gehad.
Er was niemand in het kracht gedeelte dus had alles voor mezelf.
Nieuw PR met DL : 60kg! En had natuurlijk gecurld :P
Net me rijst met kip op.
Ik hoop voor jou dat je iedere trainingsdag de komende maanden een PR met je DL haalt :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_107001363
Beste mensen, ik ga me hier ook melden.
Sinds kort train ik bij Fit4Free (ja die anabolen johnny toko, maar goedkoop) en hier doe ik cardio en krachttraining.
Hoofdzakelijk wil ik wat kilo's kwijt en spendeer dan ook veel tijd op de crosstrainer en de hometrainers. Hierbij is het belangrijk dat je flink wat calorieën verbrandt, maar kloppen de aantal calorieën wel die op het display worden weergegeven?

Ik twijfel er namelijk aan want op de loopband ben ik een half uur bezig en heb ik 200kcal en op de crosstrainer haal ik 400 in een half uur. Wel ben ik bij beide dan vrij intensief bezig. Ook hou ik het op de crosstrainer langer vol.

Dus zijn de verbrande calorieën die weergegeven worden op het display van de cardioapparaten betrouwbaar?

NB: ik vul natuurlijk wel mijn gewicht en leeftijd in, zodat de machine de juiste informatie over me heeft, voor zover dat uitmaakt.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_107001455
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Beste mensen, ik ga me hier ook melden.
Sinds kort train ik bij Fit4Free (ja die anabolen johnny toko, maar goedkoop) en hier doe ik cardio en krachttraining.
Hoofdzakelijk wil ik wat kilo's kwijt en spendeer dan ook veel tijd op de crosstrainer en de hometrainers. Hierbij is het belangrijk dat je flink wat calorieën verbrandt, maar kloppen de aantal calorieën wel die op het display worden weergegeven?

Ik twijfel er namelijk aan want op de loopband ben ik een half uur bezig en heb ik 200kcal en op de crosstrainer haal ik 400 in een half uur. Wel ben ik bij beide dan vrij intensief bezig. Ook hou ik het op de crosstrainer langer vol.

Dus zijn de verbrande calorieën die weergegeven worden op het display van de cardioapparaten betrouwbaar?

NB: ik vul natuurlijk wel mijn gewicht en leeftijd in, zodat de machine de juiste informatie over me heeft, voor zover dat uitmaakt.
Hartslag hetzelfde op beiden? Het zou niet echt uit moeten maken namelijk. Waarschijnlijk geeft die meter een verkeerd beeld.
pi_107001509
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:42 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Hartslag hetzelfde op beiden? Het zou niet echt uit moeten maken namelijk. Waarschijnlijk geeft die meter een verkeerd beeld.
Nou dat durf ik niet te zeggen, ik pak niet altijd de sensoren vast (met de loopband eigenlijk nooit, die doe ik ook niet graag). Met de hometrainer en de crosstrainer gaat het +- hetzelfde als ik rond de 170 hartslagen p/m zit.

edit: oh trouwens, bij een andere fitnessschool waar ik vroeger zat had ik hetzelfde en daar hadden ze een ander merk van toestellen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Neo-Mullen op 19-01-2012 19:50:23 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:02:33 #146
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_107002344
Oké oké, nu jullie het er toch over hebben wil ik ook wat vragen.
Ik ben sinds vorige zomer 21 kg afgevallen, maar ik heb nu wat vet voor mijn buik hangen. Ik doe nu wat krachttraining en daarna cardio en ik merk wel dat het minder word.
Mijn vraag ga ik dat alles nog fatsoenlijk weg krijgen of ben ik gewoon te laat? ;(
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_107002820
Je bent te laat. Het leven heeft geen zin meer. Ik zou stoppen met studie en werk. Uitkering aanvragen. Leger des Heils, Voedselbank. Erger dan dit kan het niet worden.
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:22:19 #148
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_107003300
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:12 schreef Weissman het volgende:
Je bent te laat. Het leven heeft geen zin meer. Ik zou stoppen met studie en werk. Uitkering aanvragen. Leger des Heils, Voedselbank. Erger dan dit kan het niet worden.
Oke ;(
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_107017683
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Beste mensen, ik ga me hier ook melden.
Sinds kort train ik bij Fit4Free (ja die anabolen johnny toko, maar goedkoop) en hier doe ik cardio en krachttraining.
Hoofdzakelijk wil ik wat kilo's kwijt en spendeer dan ook veel tijd op de crosstrainer en de hometrainers. Hierbij is het belangrijk dat je flink wat calorieën verbrandt, maar kloppen de aantal calorieën wel die op het display worden weergegeven?

Ik twijfel er namelijk aan want op de loopband ben ik een half uur bezig en heb ik 200kcal en op de crosstrainer haal ik 400 in een half uur. Wel ben ik bij beide dan vrij intensief bezig. Ook hou ik het op de crosstrainer langer vol.

Dus zijn de verbrande calorieën die weergegeven worden op het display van de cardioapparaten betrouwbaar?

NB: ik vul natuurlijk wel mijn gewicht en leeftijd in, zodat de machine de juiste informatie over me heeft, voor zover dat uitmaakt.
Ik vond bij F4F het juist veel te snel gaan met die verbrande calorieën.
Deel het maar gerust door 2.

Welke vestiging zit jij? Gebruik je al Creatine?


quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:02 schreef leeroy het volgende:
Oké oké, nu jullie het er toch over hebben wil ik ook wat vragen.
Ik ben sinds vorige zomer 21 kg afgevallen, maar ik heb nu wat vet voor mijn buik hangen. Ik doe nu wat krachttraining en daarna cardio en ik merk wel dat het minder word.
Mijn vraag ga ik dat alles nog fatsoenlijk weg krijgen of ben ik gewoon te laat? ;(
Wat een fail

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2012 02:14:09 ]
  vrijdag 20 januari 2012 @ 09:38:59 #150
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_107020270
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 02:10 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik vond bij F4F het juist veel te snel gaan met die verbrande calorieën.
Deel het maar gerust door 2.

Welke vestiging zit jij? Gebruik je al Creatine?

[..]

Wat een fail
Goed antwoord :')
Het is geen huidoverschot dus het komt wel goed ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door leeroy op 20-01-2012 09:46:23 ]
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_107020445
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 09:38 schreef leeroy het volgende:

[..]

Goed antwoord :')
Het is geen huidoverschot dus het komt wel goed ;)
Ik hoop het voor je, volgens mij ben je vooral erg dik.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 09:53:49 #152
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_107020565
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 09:48 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik hoop het voor je, volgens mij ben je vooral erg dik.
Was ;)
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_107021210
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 09:53 schreef leeroy het volgende:

[..]

Was ;)
Nu nog ripped worden, eenmaal daar is er nog maar 1 doel, simplyshredded
:)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 10:58:45 #154
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_107021977
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 10:24 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Nu nog ripped worden, eenmaal daar is er nog maar 1 doel, simplyshredded
:)
Ik doe mijn best, krachttraining en daarna cardio. En ik kickboks nog 2 keer in de week :)
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_107022521
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 02:10 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik vond bij F4F het juist veel te snel gaan met die verbrande calorieën.
Deel het maar gerust door 2.

Welke vestiging zit jij? Gebruik je al Creatine?
Ik train met een hartslag tussen de 170 en 180 gemiddeld 3 kwartier op de crosstrainer en trein verbrand daarmee ongeveer 600kcal. Is dat normaal of niet?

Ik train in de vestiging van Den Bosch en gebruik geen hulpmiddelen.
Cuz I'm Mr. Brightside
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2012 @ 11:25:29 #156
230491 Zith
pls tip
pi_107022680
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:19 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik train met een hartslag tussen de 170 en 180 gemiddeld 3 kwartier op de crosstrainer en trein verbrand daarmee ongeveer 600kcal. Is dat normaal of niet?

Ik train in de vestiging van Den Bosch en gebruik geen hulpmiddelen.
Lijkt mij zelfs nog wat weinig, maar licht ook aan je gewicht (en het aantal Watt die je produceert).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_107022771
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:19 schreef Neo-Mullen het volgende:

Ik train met een hartslag tussen de 170 en 180 gemiddeld 3 kwartier op de crosstrainer en trein verbrand daarmee ongeveer 600kcal. Is dat normaal of niet?

Ik train in de vestiging van Den Bosch en gebruik geen hulpmiddelen.
Die calorietellers op apparaten zijn niet echt betrouwbaar. And if so, het zegt niks over je vooruitgang. Ga op de loopband ipv de crosstrainer. ^O^
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:51:00 #158
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107025250
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:19 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik train met een hartslag tussen de 170 en 180 gemiddeld 3 kwartier op de crosstrainer en trein verbrand daarmee ongeveer 600kcal. Is dat normaal of niet?

Ik train in de vestiging van Den Bosch en gebruik geen hulpmiddelen.
Ik snaap daar nooit iets van.

De één zegt dat je het beste met een relaxede hartslag kan bewegen (rond de 130 als je rond de 25 bent) om veel af te vallen (alleen vet verbranden). De andere juist weer dat je als een malloot moet bewegen.

Ook had ik gelezen dat je eerst 20 minuten rustig aan moet doen, daarna begin je vet te verbranden en zou je moeten overschakelen op high intensity cardio
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:53:37 #159
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107025325
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:43 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Waarom ben je niet bij de aclo man?
Heb niet zo veel zin om direct na / voor school te moeten. Bovendien zit dat sportcentrum van mij recht tegenover mijn ozzo :@

Moet vandaag eigenlijk krachttrainingen doen, maar ben gisteren nar kaakchirurg geweest dus wil niet de hechtingen laten barsten
pi_107025432
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:51 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik snaap daar nooit iets van.

De één zegt dat je het beste met een relaxede hartslag kan bewegen (rond de 130 als je rond de 25 bent) om veel af te vallen (alleen vet verbranden). De andere juist weer dat je als een malloot moet bewegen.

Ook had ik gelezen dat je eerst 20 minuten rustig aan moet doen, daarna begin je vet te verbranden en zou je moeten overschakelen op high intensity cardio
Het beste voor vet verbranden is HIIT. Google maar eens daarop.
pi_107081660
Hoe mijn training eruit ziet:
Eerst 10 minuten fietsen, dan biceps en triceps, vervolgens de beenspieren/hamstring/liezen en borst. Daarna vaak of 25 minuten op de crosstrainer of hardlopen. 5 minuten uitfietsen en naar huis.

Enig idee hoe ik efficiënter bezig kan zijn?
pi_107082338
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 23:02 schreef deman13 het volgende:
Hoe mijn training eruit ziet:
Eerst 10 minuten fietsen, dan biceps en triceps, vervolgens de beenspieren/hamstring/liezen en borst. Daarna vaak of 25 minuten op de crosstrainer of hardlopen. 5 minuten uitfietsen en naar huis.

Enig idee hoe ik efficiënter bezig kan zijn?
Wat is dit voor schema dan? Van wie heb je die gekregen? Want volgens mij heb je daar echt niks aan
pi_107082453
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 23:02 schreef deman13 het volgende:
Hoe mijn training eruit ziet:
Eerst 10 minuten fietsen, dan biceps en triceps, vervolgens de beenspieren/hamstring/liezen en borst. Daarna vaak of 25 minuten op de crosstrainer of hardlopen. 5 minuten uitfietsen en naar huis.

Enig idee hoe ik efficiënter bezig kan zijn?
Stop met dat schema. Wie je dat schema ook heeft gegeven verdient een fikse marteling. Je hebt er helemaal niks aan.

Wat is je doel ? Wat wil je bereiken ?

Als je wat specifieker ben kunnen we je ook beter helpen.
pi_107082719
Werkstuk on the interwebz tegengekomen van een scholier over conditie. Staat veel basic informatie in. Stukken ervan kunnen prima in de ontwikkelde OP.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107083048
Ik train volgens het volgende schema, geen idee of het goed is, maar als het niet goed is hoor ik het graag.

Ik begin met de crosstrainer op een rustig tempo (kwartier), spiertjes warm maken. Opvoeren tot een hartslag van 170 en dit een half uur volhouden.
Als ik dan inderdaad echt goed warm ben na dat half uur ga ik intensieve krachttraining doen (biceps, triceps, kuitspieren, bovenbeen, buik... niet allemaal op 1 dag natuurlijk) en tot slot ga ik nog een minuutje of 20 lopen op de loopband.

Ik heb het gevoel alsof dit ook niet goed is (omdat het LIJKT op het schema van deman13).
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_107083095
Eerst krachttraining, daarna cardio.
pi_107083125
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 23:44 schreef 16meter het volgende:
Eerst krachttraining, daarna cardio.
Hoe krijg ik dan het beste de spieren warm?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_107083160
Sowieso eerst kracht daarna cardio. Als je warm wil worden doe je een goeie warming up met wat dynamische stretches. Jumping jacks, spider man pushups. Wat draaien met je heupen. Schouders rekken. Is veel effectiever dan klooien op een crosstrainer.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2012 23:45:59 ]
pi_107083168
Paar opwarmsetjes met de compoundoefening die je als eerste gaat doen.

Paar minuutjes rustig lopen of fietsen vooraf kan natuurlijk ook geen kwaad, maar is zeker geen vereiste.
pi_107083236
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 23:45 schreef Weissman het volgende:
Sowieso eerst kracht daarna cardio. Als je warm wil worden doe je een goeie warming up met wat dynamische stretches. Jumping jacks, spider man pushups. Wat draaien met je heupen. Schouders rekken. Is veel effectiever dan klooien op een crosstrainer.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 23:45 schreef 16meter het volgende:
Paar opwarmsetjes met de compoundoefening die je als eerste gaat doen.

Paar minuutjes rustig lopen of fietsen vooraf kan natuurlijk ook geen kwaad, maar is zeker geen vereiste.
Duidelijk :)
Hoofdzaak is om wat kilo's kwijt te raken en verder te werken aan spieren.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_107083360
Het kan ook tegelijkertijd. Het is niet of of.
  zondag 22 januari 2012 @ 00:01:35 #172
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107083801
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 23:50 schreef Weissman het volgende:
Het kan ook tegelijkertijd. Het is niet of of.
Gewoon als een originele boi 14 km p/u hardrennen met 20kg dumbells in je handen :o
pi_107083859
Welke oefeningen als je gewoon wat toned wil worden en niet zo'n anabolen sjonnie?

Leg press is dat een goeie?
  zondag 22 januari 2012 @ 00:06:29 #174
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107083996
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 00:02 schreef 16meter het volgende:
Welke oefeningen als je gewoon wat toned wil worden en niet zo'n anabolen sjonnie?

Leg press is dat een goeie?
Volgens mij wel (ik ben geen expert :') ), je pakt meteen je hele benen mee. Misschien daarna ook nog de oefening voor de voorkant van je dijbenen.
pi_107084073
Dacht het ook al, voel hem in ieder geval goed in m'n benen. :)

Zo'n kereltje op de sportschool zei dat ik squat ofzo moest doen. :') Ga niet m'n rug en nek verneuken met zo'n stang. Ziet er ook nog 's fucking gay uit, zo met je kont naar achteren omlaag gaan.
  zondag 22 januari 2012 @ 00:14:47 #176
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_107084267
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 00:08 schreef 16meter het volgende:
Dacht het ook al, voel hem in ieder geval goed in m'n benen. :)

Zo'n kereltje op de sportschool zei dat ik squat ofzo moest doen. :') Ga niet m'n rug en nek verneuken met zo'n stang. Ziet er ook nog 's fucking gay uit, zo met je kont naar achteren omlaag gaan.
Trololol
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zondag 22 januari 2012 @ 00:22:11 #177
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107084517
Wat is een goede manier om leniger te worden (misschien niet zo zeer een fitness vraag), dan doel ik vooral op de benen, zodat ik bijvoorbeeld hogere trappen kan uitdelen en/of een split kan doen
pi_107084598
Yoga (serieus), of iets wat er op lijkt, anders veel dynamische stretches, niet als een gek staan trekken aan je spieren. Het is een proces, dus verwacht niet binnen korte tijd resultaat.
  zondag 22 januari 2012 @ 00:25:57 #179
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107084650
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 00:24 schreef Weissman het volgende:
Yoga (serieus), of iets wat er op lijkt, anders veel dynamische stretches, niet als een gek staan trekken aan je spieren. Het is een proces, dus verwacht niet binnen korte tijd resultaat.
Ik heb gelukkig dan ook geen haast :@

Maarja, voor yoga moet ik zeker les volgen, of is het ook mogelijk om dit auto didactisch te doen?
pi_107084696
Op hoeveel procent van je maximale hartslag proberen jullie te zitten met cardio of letten jullie daar niet op? :P
pi_107084710
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 00:25 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig dan ook geen haast :@

Maarja, voor yoga moet ik zeker les volgen, of is het ook mogelijk om dit auto didactisch te doen?
Yoga voor Dummies (dvd) is heel breed en geschikt voor beginners. Het is belangrijk dat je sommige basishoudingen goed uitvoert. Uit een boek gaat dat meestal wat lastiger. Dingen gaan makkelijker als je het ziet en iemand anders het voordoet.
pi_107084737
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 00:27 schreef rumiii het volgende:
Op hoeveel procent van je maximale hartslag proberen jullie te zitten met cardio of letten jullie daar niet op? :P
Meestal tussen 160-170 hartslagen per minuut. Als je goed getraint bent in cardio kun je tot 180. Daarboven zou ik niet wagen.

Of is dit geen antwoord op je vraag?

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 00:22 schreef RickoKun het volgende:
Wat is een goede manier om leniger te worden (misschien niet zo zeer een fitness vraag), dan doel ik vooral op de benen, zodat ik bijvoorbeeld hogere trappen kan uitdelen en/of een split kan doen
:D deze baas wil alle hommo's bij zijn chickies wegschoppen jwtz
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 22 januari 2012 @ 00:29:23 #183
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107084779
Ik weet niet wat mijn maximale hartslag is maar als ik rond de 175 zit dan begin ik toch echt vermoeid te raken en neem ik wat gas terug (tot ong 155) en daarna ga ik weer lekker hard

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 00:28 schreef Neo-Mullen het volgende:

:D deze baas wil alle hommo's bij zijn chickies wegschoppen jwtz
Ja tog G :@
pi_107084820
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 00:28 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Meestal tussen 160-170 hartslagen per minuut. Als je goed getraint bent in cardio kun je tot 180. Daarboven zou ik niet wagen.

Of is dit geen antwoord op je vraag?

[..]

:D deze baas wil alle hommo's bij zijn chickies wegschoppen jwtz
Jawel, zeker. Hoeveel minuten hou je dat aan?

Verder op je snelheid letten bij het trappen toch?
pi_107084925
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 00:30 schreef rumiii het volgende:

[..]

Jawel, zeker. Hoeveel minuten hou je dat aan?

Verder op je snelheid letten bij het trappen toch?
160-170 hou ik max 10 minuten vast, daarna ff terugzakken en dan weer herpakken. Maar ik ben geen ervaren fitnesser dus ik weet niet wat wijs is :P
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_107089219
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 00:08 schreef 16meter het volgende:
Dacht het ook al, voel hem in ieder geval goed in m'n benen. :)

Zo'n kereltje op de sportschool zei dat ik squat ofzo moest doen. :') Ga niet m'n rug en nek verneuken met zo'n stang. Ziet er ook nog 's fucking gay uit, zo met je kont naar achteren omlaag gaan.
Ik mag niet eens squatten bij mij in de sportschool, is slecht zeggen ze
  zondag 22 januari 2012 @ 10:52:04 #187
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107089852
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 09:55 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik mag niet eens squatten bij mij in de sportschool, is slecht zeggen ze
Dat mag je alleen als je een volgroeid lichaam hebt
pi_107089949
Ok. Wie kan mij advies geven?

Een jaar of 2 geleden ben ik begonnen met afvallen. Aardig gelukt. 25 kilo er af. Ik ben niet meer man-the-harpoons-dik, maar ook niet slank/dun. Ik heb nu maat 42 en een BMI van 26. Nog een hoop ruimte voor verbetering dus.

Nu sta ik al een jaar ofzo ongeveer stil rond die -25. En ik sport ook al een jaar vrij regelmatig. 2/3/4 keer per week. Bij FitForFree, want goedkoop. Maar eerlijk is eerlijk, ik doe maar wat. Beetje cardio (saaaai) afgewisseld met gewichten (leuk!). Maar ik merk wel dat mijn lichaam verandert (meer spieren, betere vormen) en ik merk wel dat ik ieeeeeets afval, maar vooralsnog is het een hoop moeite voor weinig resultaat. Fysiek dan, want het voelt wel super lekker om fit te zijn en 3 keer per week te sporten.

Net een postfeestdagendip gehad, waardoor ik een maandje niet gesport heb en morgen ga ik weer beginnen. Ik zou nu graag wat gerichter gaan sporten. Echt gericht op afvallen, maar ik lees zoveel tegenstrijdigs. Zelfs al in de topic... Dat ik geen idee meer heb waar nu echt constructief mee te beginnen.

Dus. Iemand tips?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 22 januari 2012 @ 11:10:48 #189
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107090132
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 10:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zou nu graag wat gerichter gaan sporten. Echt gericht op afvallen, maar ik lees zoveel tegenstrijdigs. Zelfs al in de topic... Dat ik geen idee meer heb waar nu echt constructief mee te beginnen.

Dus. Iemand tips?
Ik ben het met je eens dat veel dingen tegenstrijdig zijn. Maar dat is lastig omdat blijkbaar in de wetenschap mensen ook tegengestelde dingen tegenkomen. Knap van je dat je 25 kilo eraf hebt gesport, en door bent blijven gaan.

Dit is dan ook wat ik weet:
Als je cardio gaat afvallen, zal je enkel vet verbranden. Misschien tijdelijk wel meer dan met krachttraining. Vooral als je het HIIT gaat doen (high intensity interval training).
Echter, als je krachttraining gaat doen zal je je energie voornamelijk richten op je spierweefsel. Je spieren breken daardoor af (als je het goed doet, je moet niet half half werk verrichten) en zullen de dag erna nieuw weefsel aanmaken. Omdat je nu meer spierweefsel hebt zal je ook in je passieve tijd meer vet gaan verbranden.

En wat je dus wél moet doen is zoals eerder gezegd (als je toch beide wil doen) eerst krachttraining, daarna cardio. Behalve de eerste 10 minuten voor de opwarming van je spieren.

Een bijkomend feit wat mij erg helpt om naar de sportschool te gaan is dat bij mij alles digitaal bijgehouden wordt. Ik hoef niet te onthouden hoe zwaar ik mijn gewichten zet, en elke maand krijg ik een mailtje met daarin mijn voortgang (verbrande kilocaloriëen, verandering in gewichten etc.) Maarja, dat ligt meer aan de sportschool waarin ik zit
pi_107090233
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 10:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ok. Wie kan mij advies geven?

Een jaar of 2 geleden ben ik begonnen met afvallen. Aardig gelukt. 25 kilo er af. Ik ben niet meer man-the-harpoons-dik, maar ook niet slank/dun. Ik heb nu maat 42 en een BMI van 26. Nog een hoop ruimte voor verbetering dus.

Nu sta ik al een jaar ofzo ongeveer stil rond die -25. En ik sport ook al een jaar vrij regelmatig. 2/3/4 keer per week. Bij FitForFree, want goedkoop. Maar eerlijk is eerlijk, ik doe maar wat. Beetje cardio (saaaai) afgewisseld met gewichten (leuk!). Maar ik merk wel dat mijn lichaam verandert (meer spieren, betere vormen) en ik merk wel dat ik ieeeeeets afval, maar vooralsnog is het een hoop moeite voor weinig resultaat. Fysiek dan, want het voelt wel super lekker om fit te zijn en 3 keer per week te sporten.

Net een postfeestdagendip gehad, waardoor ik een maandje niet gesport heb en morgen ga ik weer beginnen. Ik zou nu graag wat gerichter gaan sporten. Echt gericht op afvallen, maar ik lees zoveel tegenstrijdigs. Zelfs al in de topic... Dat ik geen idee meer heb waar nu echt constructief mee te beginnen.

Dus. Iemand tips?
- Train 45 min tot een uur per keer

- Maak een goed en zo simpel mogelijk schema, 5 verschillende oefeningen per spier heeft echt geen zin. Hou je ook minstens 8 weken aan dit schema.

- Gebruik zo min mogelijk machines

- Doe compound oefeningen
pi_107090253
Dus RickoRun wat je zegt is eigenlijk:

Eerst opwarmen (Dus bijvoorbeeld 10 minuutjes cardio? Ik lees hier ook dat stretchen ook een mogelijkheid is, maar ik sta dan liever veilig op een apparaat zeg maar..) dan een rondje apparaten (hoeveel apparaten, hoeveel setjes, hoeveel herhalingen is dan slim in 1 training?) en dan nog een rondje cardio (hoe lang? Waar rekening meehouden voor hartslag?)?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107090277
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:15 schreef Weissman het volgende:

[..]

- Train 45 min tot een uur per keer

- Maak een goed en zo simpel mogelijk schema, 5 verschillende oefeningen per spier heeft echt geen zin. Hou je ook minstens 8 weken aan dit schema.

- Gebruik zo min mogelijk machines

- Doe compound oefeningen
Zo min mogelijk machines is (nu nog) geen optie voor mij. Ik doe eigenlijk alles op apparaten. In het hoekje met de losse gewichten staan alleen maar mensen waar ik niet tussen wil staan.

Ik ga compound even googlen. Ik heb compound even gegoogled. Eerste drie hits gaan gelijk allemaal over een hard, sterk, gespierd lichaam. Lijkt me niet zo heel nuttig wanneer ik in eerste instantie dus gewoon nog een kilo of 10 kwijt wil.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107090392
Cardio na de kracht tussen de 16 en 42 minuten. Aangezien je door wil gaan met afvallen zal ik het rond de 30 minuten houden per keer. Dit kan je het beste op gemiddeld tempo doen, zodat je nog net normaal kan ademhalen zeg.

En als je toch apparaten doet, doe dan 1 opwarm setje met licht gewicht en daarna 3 setje tussen de 5 en 12 herhalingen per keer. Meer herhalingen dan dat is niet nodig. Kan je er 12 met gemak ? Dan is het tijd voor meer gewicht.

Probeer elke grote spiergroep minimaal 1x te pakken (benen, rug, borst, schouders). Denk hierbij aan apparaten als; leg press, lat pulldown (smalle grip), chest press, shoulder press.
pi_107090474
Bedankt Weissman. Is het dan van belang je cardioapparaat te wisselen, of kun je net zo goed een half uur / 3 kwartier op 1 apparaat blijven staan?

En wanneer ik om de dag ga, is het dan bij apparaten handiger om iedere dag hetzelfde rondje te doen? Jij zegt alle grote spiergroepen 1 keer, maar voor de meeste van die groepen zijn er meer apparaten. Als ik je goed begrijp kan ik dus beter iedere dag 1 (verschillend) apparaat voor iedere spiergroep doen, dan de ene keer een aantal apparaten voor de ene spiergroep, en de volgende keer een aantal apparaten voor de volgende spiergroep?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107090641
Afwisseling is goed. Bij cardio maakt het niet zoveel uit hoe veel je varieert. Het is puur om het voor je zelf leuk te houden.

Bij kracht apparatuur zou ik minimaal 3-4 weken hetzelfde schema aanhouden. Als je daar te veel afwisseling hebt zal je weinig progressie boeken. Dat is een veelgemaakte fout, te veel variatie. Veel mensen doe elke keer zoveel mogelijk maar zo komen ze niet echt voor uit.

Zoals ik al zei, hou het zelfde schema voor minimaal 4 weken aan, daarna kan je iets anders proberen. En hou je eigen statistieken bij.

Koop een schrift (ong. 1 euro.) en schrijf elke keer dat je thuis bent op wat je die dag hebt gedaan en hoe het ging. Meten is weten. Veel mensen doen maar en hebben geen flauw idee wat ze kunnen. Aan de andere kant zal het je zelf ook motiveren om je eigen vooruitgang te zien. Dus setjes, aantal herhalingen en daarna het gewicht.

Bijv.;

Warming up 10 min crosstrainer

Chest press 3 x 5 x 20kg
Leg press 3 x 7 x 40kg
Shoulder press 3 x 6 x 30kg
Lat pulldown 3 x 5 x 40kg

Cardio; 35min hardlopen op loopband op level 7.

Zoiets :)
pi_107090669
Muhahhaha, afgezien van het 35 minuten hardlopen op level 7 (wil je me dooooood hebben) ga ikd at gewoon eens een periode proberen.

Merci!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107090679
graag gedaan, maar het idee is wel duidelijk denk ik ?
  zondag 22 januari 2012 @ 11:38:57 #198
366020 dtgmaze
Love for Rain regenkleding
pi_107090690
Wil je massa kweken dan zijn dit gouden regels
goed eiwitrijk en gevarieerd eten 70%
trainen 20%
voldoende nachtrust 10%

Think about that!
-spam verwijderd- Niet terugplaatsen
pi_107090694
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:38 schreef Weissman het volgende:
graag gedaan, maar het idee is wel duidelijk denk ik ?
Yes.

Het klinkt als (veel) minder dan ik tot nu toe deed. Maar dat wat ik tot nu toe deed zette ook geen zoden aan de dijk...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107090720
Daarom, veel mensen trainen te lang, uren in de sportschool hangen gaat echt geen verschil maken zolang je door blijft sukkelen. Je hoeft niet lang te trainen maar effectief ^O^
  zondag 22 januari 2012 @ 11:42:41 #201
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_107090765
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:18 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Zo min mogelijk machines is (nu nog) geen optie voor mij. Ik doe eigenlijk alles op apparaten. In het hoekje met de losse gewichten staan alleen maar mensen waar ik niet tussen wil staan.

Ik ga compound even googlen. Ik heb compound even gegoogled. Eerste drie hits gaan gelijk allemaal over een hard, sterk, gespierd lichaam. Lijkt me niet zo heel nuttig wanneer ik in eerste instantie dus gewoon nog een kilo of 10 kwijt wil.
Compound oefeningen zijn juist voor om een atletisch lichaam te krijgen.
pi_107090782
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:42 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Compound oefeningen zijn juist voor om een atletisch lichaam te krijgen.
Aangezien ze niet met vrije gewichten en barbells kan trainen is het geen optie voor haar. Vindt het al een hele prestatie dat ze zoveel is afgevallen.
pi_107090786
Zou er nog een row apparaat bij doen, in dat schema van Weissman.

Zo'n soort apparaat: http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/LVSeatedRow.html
Met kabel kan ook, natuurlijk.
pi_107090802
Het was ook als voorbeeld bedoeld, niet als kant en klaar compleet schema.
pi_107091058
Ik zal toch morgen even moeten kijken welke apparaten ik kies. En welke er ook al weer precies zijn.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107091080
De genoemde apparaten heeft elke sportschool wel.
  zondag 22 januari 2012 @ 12:44:52 #207
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_107092366
Denk dat ik ook maar ongeveer zo'n schema gaan doen. Ik doe nu eigenlijk ook maar wat. Voel me wel fit enzo maar vetpercentage van rond de 30% is toch niet best. Zit ook steeds op eenzelfde gewicht terwijl ik toch onder onderhoudt eet. Als ik een beetje normale dag uitreken dan zit ik tegen de 2000kcal aan. Mijn onderhoudt is ong 2400. Dus daar 400 onder. En dan 3 x in de week sporten. Soms best ontmoedigend. Moet er wel bij zeggen dat ik dan sinds eind vorig jaar meer op mijn voedsel let.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_107094964
Zouden jullie pas onder een bepaald percentage bodyfat beginnen met HIIT?
pi_107095005
Nee, waarom?
pi_107095116
Ik las dit stukje net:
quote:
Long Duration Cardio or HIIT? If you're a beginner with 20-30% body fat, lose fat using long duration cardio. This is physically & mentally easier than HIIT. Couple this with strength training & healthy nutrition.

Your endurance will increase once you can Squat 1.5x your body-weight for at least 1 rep. That's 300lbs if you weigh 200lbs – with your hips going lower than your knees. When you can do that, you'r ready for HIIT.

Realize that although long duration cardio is less efficient than HIIT, it burns fat. While our body fat might not go down as fast, it will go down. And since long duration cardio is easier, you're less likely to skip workouts or quit.

Long Duration Cardio vs HIIT
  zondag 22 januari 2012 @ 14:34:18 #211
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_107096435
quote:
99s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:05 schreef rumiii het volgende:
Ik las dit stukje net:

[..]


Long Duration Cardio vs HIIT

Mentaal en fysiek is het wel een uitdaging. Opzich doe ik altijd al wel intervallen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_107097107
Zat me ook wat af te vragen over een langdurige Cardio.

Een voorbeeld: we nemen een persoon met 10 kilo overgewicht, gezien 1 kilo vet ongeveer 9000cal. is, is de voorraad 90.000cal.
Indien je deze persoon met een oneindige hoeveelheid conditie op een loopband/fiets zet en gaat net zolang door tot hij 90.000 cal bereikt heeft, is deze dan 10 kilo lichter?
Praktisch zal het niet mogelijk zijn maar theoretisch misschien wel?
pi_107097193
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 23:25 schreef Weissman het volgende:

[..]

Wat is je doel ? Wat wil je bereiken ?

Als je wat specifieker ben kunnen we je ook beter helpen.
Ik ben een endo dus wil deels wat afvallen, en spieren kweken.
Schema gekregen van iemand van de sportschool, die er dus nog niks van snapt.
pi_107122163
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:49 schreef Wrijfhout het volgende:
Zat me ook wat af te vragen over een langdurige Cardio.

Een voorbeeld: we nemen een persoon met 10 kilo overgewicht, gezien 1 kilo vet ongeveer 9000cal. is, is de voorraad 90.000cal.
Indien je deze persoon met een oneindige hoeveelheid conditie op een loopband/fiets zet en gaat net zolang door tot hij 90.000 cal bereikt heeft, is deze dan 10 kilo lichter?
Praktisch zal het niet mogelijk zijn maar theoretisch misschien wel?
Klopt maar je lichaam kan maar een beperkte hoeveelheid glycogeen en vet verbranden per keer.
pi_107122255
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:51 schreef deman13 het volgende:

[..]

Ik ben een endo dus wil deels wat afvallen, en spieren kweken.
Schema gekregen van iemand van de sportschool, die er dus nog niks van snapt.
Mooi je doel is specifiek nu alleen jij nog; wat is je lengte en wat is je gewicht en evt vetpercentage. Dan hebben we een beter beeld mss ?
pi_107122423
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 23:33 schreef Weissman het volgende:
Werkstuk on the interwebz tegengekomen van een scholier over conditie. Staat veel basic informatie in. Stukken ervan kunnen prima in de ontwikkelde OP.

[..]

Mooi spul, thanks! Ook kun je op deze webstek goede adviezen vinden.
pi_107127645
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 23:02 schreef deman13 het volgende:
Hoe mijn training eruit ziet:
Eerst 10 minuten fietsen, dan biceps en triceps, vervolgens de beenspieren/hamstring/liezen en borst. Daarna vaak of 25 minuten op de crosstrainer of hardlopen. 5 minuten uitfietsen en naar huis.

Enig idee hoe ik efficiënter bezig kan zijn?
Helaas is je traingsprogramma bijna waardeloos.
Teveel om zo op de phone te tikken.
1 tip geef ik je mee, schrap alle isolatie oefeningen meteen!
Dus geen bicep curls meer in 2012.
pi_107127683
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 23:42 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik train volgens het volgende schema, geen idee of het goed is, maar als het niet goed is hoor ik het graag.

Ik begin met de crosstrainer op een rustig tempo (kwartier), spiertjes warm maken. Opvoeren tot een hartslag van 170 en dit een half uur volhouden.
Als ik dan inderdaad echt goed warm ben na dat half uur ga ik intensieve krachttraining doen (biceps, triceps, kuitspieren, bovenbeen, buik... niet allemaal op 1 dag natuurlijk) en tot slot ga ik nog een minuutje of 20 lopen op de loopband.

Ik heb het gevoel alsof dit ook niet goed is (omdat het LIJKT op het schema van deman13).
Waarom begint iedereen toch met bicep en triceps isolatie!!! WTF man!
De gene diw je dit schema heeft gegeven, echt! Het is de holocaust zelfs niet waard.
pi_107128552
Kun je ook zeggen waarom?

Voor de diehard fitnesser die zijn/haar lijf en alle oefeningen en gevolgen daarvan uit zijn hoofd kent is dat misschien allemaal heel logisch en vanzelfsprekend. Maar dat is het voor de aanprutsers duidelijk niet anders deden we het niet allemaal verkeerd :p
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2012 @ 10:12:00 #220
230491 Zith
pls tip
pi_107130815
Biceps zijn kleine nutteloze spieren. Als je dezelfde tijd steeks in je de echte sterke spieren maak je veel meer spiermassa aan. Verder train je met bicep-isolate alleen je biceps. Met iets als de bent over row oflateral pulldown train je naast je armen/biceps ook nog eens je gehele rug.

Er is geen tilbeweging die je beter met je biceps kan doen dan met je rug: iets van de grond optillen, iets tegen je schouders/chest/buik klemmen? -> beter gebruik je je rug met biceps alleen ter ondersteuning.

Terwijl jij 15 minuten alleen je 2 biceps traint kan ik mijn hele rug trainen terwijl mijn biceps ook moe worden. Vooruit, jouw biceps groeien misschien 10% meer dan die van mij, maar daartegenover staat dat mn rug 100% meer groeit.

Verder scooby natuurlijk


[ Bericht 11% gewijzigd door Zith op 23-01-2012 10:18:08 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_107131552
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 02:54 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Waarom begint iedereen toch met bicep en triceps isolatie!!! WTF man!
De gene diw je dit schema heeft gegeven, echt! Het is de holocaust zelfs niet waard.
doe eens normaal, ik kom hier om hulp te vragen en niet om door jou belachelijk gemaakt te worden.
Geef opbouwende kritiek of hou je stil alsjeblieft.
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 23 januari 2012 @ 11:02:16 #222
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107131984
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:12 schreef Zith het volgende:
Biceps zijn kleine nutteloze spieren. Als je dezelfde tijd steeks in je de echte sterke spieren maak je veel meer spiermassa aan. Verder train je met bicep-isolate alleen je biceps. Met iets als de bent over row oflateral pulldown train je naast je armen/biceps ook nog eens je gehele rug.

Er is geen tilbeweging die je beter met je biceps kan doen dan met je rug: iets van de grond optillen, iets tegen je schouders/chest/buik klemmen? -> beter gebruik je je rug met biceps alleen ter ondersteuning.

Terwijl jij 15 minuten alleen je 2 biceps traint kan ik mijn hele rug trainen terwijl mijn biceps ook moe worden. Vooruit, jouw biceps groeien misschien 10% meer dan die van mij, maar daartegenover staat dat mn rug 100% meer groeit.

Verder scooby natuurlijk
Wel een baasje dit


Dit is simpel genoeg (zelfs voor mij :@ )
pi_107132727
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:44 schreef Neo-Mullen het volgende:
doe eens normaal, ik kom hier om hulp te vragen en niet om door jou belachelijk gemaakt te worden.
Geef opbouwende kritiek of hou je stil alsjeblieft.
Hij heeft wel gelijk.

Komrad, ZetaOS; is hard maar spreekt enkel de waarheid.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2012 11:31:43 ]
pi_107133041
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:28 schreef Weissman het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk.

Komrad, ZetaOS; is hard maar spreekt enkel de waarheid.
Ik heb ook gelijk, want ik heb meer aan opbouwende kritiek met tekst en uitleg dan alleen wat geschreeuw dat ik het niet goed doe (hey, waar komt me dit bekend van voor...)
Dus hij kan wel gelijk hebben, maar geef dan ook aan wat ik wél moet doen. Ik wil er uiteindelijk gewoon van kunnen leren, en niet als een dolle benaderd worden dat ik het niet goed doe.

[ Bericht 3% gewijzigd door Neo-Mullen op 23-01-2012 11:45:17 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 23 januari 2012 @ 12:06:03 #225
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107133908
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:37 schreef Neo-Mullen het volgende:

(hey, waar komt me dit bekend van voor...)

BOHhhh bodybuildtopique :o :D
pi_107134031
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:06 schreef RickoKun het volgende:

[..]

BOHhhh bodybuildtopique :o :D
HIJ IS GEK JONGE DITDATALLES
Ik ga zo trainen met jullie eerder gegeven adviezen :) tot ZIENS
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 23 januari 2012 @ 15:02:46 #227
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107139281
ZO, dat zit er weer op!

Ik kan wel merken dat ik een jaar lang niet meer aan de dumbells heb gezeten :')

Ik zie er best gespierd uit, en dan is het best triest om te zien dat ik moeite heb om 10kg 12 x 4 dumbell setjes te doen :')

Hoe zit het met pasta, mensen? Ik ga vanavond pasta met zalm vreten. Zit in pasta nou veel of juist weinig voedingswaarde (vooral eiwitten ben ik wel benieuwd naar)
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2012 @ 15:06:44 #228
230491 Zith
pls tip
pi_107139425
Eh, hoort niet iedereen te weten waar pasta van gemaakt is? :P

Bloem dus, of tarwebloem als je die pasta koopt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 23 januari 2012 @ 15:40:16 #229
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107140678
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:06 schreef Zith het volgende:
Eh, hoort niet iedereen te weten waar pasta van gemaakt is? :P

Bloem dus, of tarwebloem als je die pasta koopt.
Ja ik ben ook wel een malle gekkie :@ Zit niet veel waarde in zie ik hier:

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/P/

in de zalm gelukkig wel :')

Al ben ik wel benieuwd waar ze dat cijfer 'gezondheid' op baseren.
pi_107141071
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:40 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ja ik ben ook wel een malle gekkie :@ Zit niet veel waarde in zie ik hier:

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/P/

in de zalm gelukkig wel :')

Al ben ik wel benieuwd waar ze dat cijfer 'gezondheid' op baseren.
Volkoren pasta bevat complexe koolhydraten. Afblijven van die goedkope witte meuk dus. ;)
  maandag 23 januari 2012 @ 15:52:32 #231
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107141137
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:51 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Volkoren pasta bevat complexe koolhydraten. Afblijven van die goedkope witte meuk dus. ;)
:') Ik ben bang dat het vanavond goedkope witte meuk zal worden

dan morgen maar een extra cardio rondje, woensdag krachttraining, donderdag 'body balance' om mijn lenigheid te increasen du weiss
pi_107141170
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:52 schreef RickoKun het volgende:

[..]

:') Ik ben bang dat het vanavond goedkope witte meuk zal worden
Het is je vergeven voor deze keer. Volkoren pasta en zilvervliesrijst, jwtz. :')
  maandag 23 januari 2012 @ 15:53:54 #233
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107141188
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:53 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Het is je vergeven voor deze keer. Volkoren pasta en zilvervliesrijst, jwtz. :')
Ok nigga, ik zal het onthouden voor den volgende kahr
pi_107142375
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:02 schreef RickoKun het volgende:
ZO, dat zit er weer op!

Ik kan wel merken dat ik een jaar lang niet meer aan de dumbells heb gezeten :')

Ik zie er best gespierd uit, en dan is het best triest om te zien dat ik moeite heb om 10kg 12 x 4 dumbell setjes te doen :')

Hoe zit het met pasta, mensen? Ik ga vanavond pasta met zalm vreten. Zit in pasta nou veel of juist weinig voedingswaarde (vooral eiwitten ben ik wel benieuwd naar)
Is niet raar. Meeste mongolen cheaten veel met curls, 4x12 reps met 10kg vind ik (uitgaande van juiste form) voor iemand die 'gewoon wat fitness' doet lang niet slecht.

Maar curls zouden eigenlijk je laagste prioriteit moeten hebben. Beter pull-ups en rows voor je biceps.
pi_107145750
Ik zag er net nog één lat pulldowns doen alsof het een full body workout was, vooral stoer rondlopen en veel gewicht eraan hangen. :')
  maandag 23 januari 2012 @ 18:35:40 #236
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_107146647
Vandaag was het Borst/Tricep dag. Het was een aardige training alleen heb ik niet echt het gevoel dat ik mijn borst goed heb getraind. Ik doe BP en met dumbell en daarnaast de pectoral machine, maar het zijn eerder mijn armen die het opgeven dan dat mijn borstspieren niet meer willen.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn borst meer voel. Is het misschien een betere mind-muscle connection?
  maandag 23 januari 2012 @ 18:38:49 #237
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_107146756
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:35 schreef np101 het volgende:
Vandaag was het Borst/Tricep dag. Het was een aardige training alleen heb ik niet echt het gevoel dat ik mijn borst goed heb getraind. Ik doe BP en met dumbell en daarnaast de pectoral machine, maar het zijn eerder mijn armen die het opgeven dan dat mijn borstspieren niet meer willen.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn borst meer voel. Is het misschien een betere mind-muscle connection?
Borst naar voor tijdens het pressen. Probeer met dumbbell bp eens een langzame negatieve rep te doen tot vrij diep. Dan voel je het wel lekker in de borst. Zorg dat je hulp hebt trouwens hierbij.
Deathlift or Die.
  maandag 23 januari 2012 @ 18:43:51 #238
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_107146935
quote:
Borst naar voor tijdens het pressen. Probeer met dumbbell bp eens een langzame negatieve rep te doen tot vrij diep. Dan voel je het wel lekker in de borst. Zorg dat je hulp hebt trouwens hierbij.
Oke, bedankt ik zal dit de volgende borst-training proberen.
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2012 @ 18:52:20 #239
230491 Zith
pls tip
pi_107147213
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:35 schreef np101 het volgende:
Vandaag was het Borst/Tricep dag. Het was een aardige training alleen heb ik niet echt het gevoel dat ik mijn borst goed heb getraind. Ik doe BP en met dumbell en daarnaast de pectoral machine, maar het zijn eerder mijn armen die het opgeven dan dat mijn borstspieren niet meer willen.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn borst meer voel. Is het misschien een betere mind-muscle connection?
Anders Dumbell flyes erbij : http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBFly.html

Als je triceps de bottlenek zijn zullen die bij de BPen eerder moe zijn dan je chest. Met de flyes laat je de triceps met rust en pak je puur de pecs. Verder gewoon door blijven BPen als eerste oefening want na een tijdje wordt het wel weer gebalanceerd.

Kan ook zijn dat je een verkeerde vorm hebt, bijv je handen te dicht bij elkaar of je ellebogen te veel naar voren (richting je benen).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 23 januari 2012 @ 19:00:44 #240
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_107147574
Ja de Dumbell Flys had ik al eens eerder gedaan, maar daar werden mijn schouders niet echt vrolijk van, tenzij ik op laag gewicht ging. Maar ik zal de oefening toch nog maar een kans geven.

Mijn vorm bij de BP is naar mijn menig keurig. Ringvingers op de ringen van de stang en ellebogen evenwijdig met schouders ( elleboog zelf wel natuurlijk naar buiten gericht).
  maandag 23 januari 2012 @ 19:05:40 #241
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107147776
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:22 schreef 16meter het volgende:

[..]

Is niet raar. Meeste mongolen cheaten veel met curls, 4x12 reps met 10kg vind ik (uitgaande van juiste form) voor iemand die 'gewoon wat fitness' doet lang niet slecht.

Maar curls zouden eigenlijk je laagste prioriteit moeten hebben. Beter pull-ups en rows voor je biceps.
Ok thx mangz!
pi_107148618
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:00 schreef np101 het volgende:
Ja de Dumbell Flys had ik al eens eerder gedaan, maar daar werden mijn schouders niet echt vrolijk van, tenzij ik op laag gewicht ging. Maar ik zal de oefening toch nog maar een kans geven.

Mijn vorm bij de BP is naar mijn menig keurig. Ringvingers op de ringen van de stang en ellebogen evenwijdig met schouders ( elleboog zelf wel natuurlijk naar buiten gericht).
Ellebogen parallel aan de stang is niet geweldig hoor. Je pakt je pecs wel hard ermee, maar er komt ook superveel druk op je schouders.

Het beste is je armen op 45 graden houden ten op zichte van je lichaam; je pecs, triceps en (anterior) delts spelen dan allemaal hun rol en dan kan je het meest drukken, wat ook weer voor meer gains zal zorgen. Ook is de druk op je schouders dan niet zo enorm.
Of toch du vader?
pi_107151302
Sinds een jaar verandert mijn lijf drastisch, de overgang.
Na een half jaar thuis gymnastiek kom ik tot de conclussie dat er meer moet gebeuren om te voorkomen dat ik van maat 38 naar 44 groei. De reden om in te grijpen; mijn knieen en voeten doen zeer van het extra gewicht.

Nu denk ik dat een fitness centrum zal helpen om kilo's te verliezen.

Ik heb 0.0 ervaring met sport fitnes clubs en weet niks daarover behalve dat een persoonlijke begeleiding in mijn geval waarschijnlijk verstandig is. En oja ik heb sinds middelbare school een hekel aan sport (blech geef mij maar een ongezond ranzige geest in een fris van buitenwandelen lijf).

Is fitnessen wel een slim plan of gewoon net zo goed als zwemmen?

Is ergens een website met gebruikers commentaar op clubs.

Zijn er clubs in Amsterdam die echt een aanrader zijn?

Waar moet je op letten als je een fitness abbonement neemt? (zijn er apparaten die absoluut dom zijn of juist aan te beleven ?)

Of gewoon voor het voordeligsgte gaan zoals Fit for Free? En hoe is daar de personal coaching?

Sorrie als de vragen al eerder zijn gesteld.
pi_107152580
Let op:
-squatrek/powerrack aanwezig
-voldoende bankjes
-dumbbells tot zeker 40kg
-olympische barbells
-voldoende schijven

Personal coaching moet je geen aandacht aan besteden, veel van die CIOS pikkies weten niks. Het is verstandiger om je zelf in een en ander te gaan verdiepen. :)
pi_107153588
Zo vandaag. De eerste dag van het nieuwe regime :)

(Halve crosspost met Dieet)

Ik wilde eigenlijk gewoon maar 1 op 1 het schema van weismann doen, met daartussen de rowsuggestie van 16meter gefoefeld, alleen was het zo bizar druk in de sportschool dat het een beetje behelpen was.

Ik doe er even plaatjes bij, zodat voor iedereen duidelijk is welke dingen ik precies deed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
10 minuten opwarmen op deze. Niet al te hoog, niet al te snel. Gewoon even wakker worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna de Seated Row. 20,5 kilo 3 setjes van 12
(Deze deed ik vroegah ook, deed ik 3 x 15 op rond de 22/25 kilo.)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna Legg Press 54,5 kilo 3 x 8.
(Deze deed ik vroagah ook rond de 75 denk ik en dan 3 x 15, veel zwaarder en veel meer dus)

Daarna

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shoulder Press 30 3x 6
(Vroegah deed ik deze af en toe. En met tegenzin :D Dan meer herhalingen op lichter gewicht. Dit ging, maar net.)

Toen was echt alles vol op 1 cardio apparaat na. Dus toen heb ik 30 minuten (Sorry Weismann, jij adviseerde 35, ik had 30 in mn hoofd :D) weer op de elliptical gestaan. Nu op een hogere stand, met continu de hartslag tussen de 165 en de 175.

Toen dacht ik mooooi naar huis, maar toen struikelde ik over een vrije chest press:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En heb ik hierop dus nog 20 kilo 3 x 10 gedaan. (Deed ik vroegah ook, maar dan op iets lichter en dan 3x15)

Hierna dan toch echt naar huis.

Ik heb dus de Lat Pulldown uit het advies van Weismann gemist. Maar euh het was erg druk, alles was vol en ik wist eik niet wat ik zocht :D Dus volgende keer beter.

Gegeten vandaag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vragen:

Tips nav bovenstaande?

Daarnaast vraag ik me ook af. Wat was nu slim met het sporten? Ik ben dus NA mijn half uur (voor mijn doen intensieve) cardio, nog een krachtapparaat gaan doen. Was dit de slimme keuze? Of was het verstandiger gewoon naar te huis te gaan en te accepteren dat ik gewoon niet zo veel apparaten heb gedaan vandaag?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107153666
Dual Flipflop. Personal Coaching is er NIET!

Je moet het echt hebben van medesporters die je tips geven. Dit zal vestiging afhankelijk zijn, maar bij mij zijn er meerdere malen naar mij toegekomen om te zeggen hoe ik een apparaat WEL moest doen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107154438
Waarom doe je niet losse gewichten ipv alleen maar apparaten? En waarom doe je Herbalife ipv gewoon normaal eten?
pi_107154480
Herbalife is zonde van je geld, inderdaad.
  maandag 23 januari 2012 @ 21:20:05 #249
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107155117
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:10 schreef 16meter het volgende:
Herbalife is zonde van je geld, inderdaad.
Bovendien, zou hij / zij vantevoren beter niet wat meer kunnen eten ipv 3x een stukje fruit de hele dag?

Nou ben je je de hele dag aan t opvreten (slechte woordkeus :p ) en (misschien te) netjes bezig met die shakes etc en dan savods ineens een kernbom van pasta?

Eigenlijk zou je die calorieen van savonds meer moeten verspreiden over de dag.

Je moet niet extreem dieten als je dezelfde dag gaat sporten
pi_107155458
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:10 schreef IrCute het volgende:
Waarom doe je niet losse gewichten ipv alleen maar apparaten? En waarom doe je Herbalife ipv gewoon normaal eten?
Ik doe geen losse gewichten omdat dat in mijn sportschool voor mij geen optie is.

En ik doe Herbalife omdat ik niet normaal eet :) Mijn dagen/weken zijn te onregelmatig, met name rond het avondeten. Dan grijp ik overdag naar makkelijk en vnl vaak hetzelfde, waardoor ik op een gegeven moment helemaal niets gezonds (en nauwelijks calorieën) meer binnen kreeg. In Herbalife zit nog IETS.

Ook de lunch regel ik niet zelf trouwens.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107155750
Slecht excuus, als je echt iets wilt bereiken zul je je er misschien wat meer voor moeten inzetten op het gebeid van voeding.
pi_107155914
Dat is misschien ooit wel een optie. Maar nu niet :) (Lees in de zomer, in de winter ben ik al blij dat ik niet van een brug afspring...)

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107157449
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat is misschien ooit wel een optie. Maar nu niet :) (Lees in de zomer, in de winter ben ik al blij dat ik niet van een brug afspring...)

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd!
Wat is je doel dan? Want met dit eetschema zul je niet atletischer worden enkel spier en vet verbranden.
pi_107158405
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:57 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Wat is je doel dan? Want met dit eetschema zul je niet atletischer worden enkel spier en vet verbranden.
Doel is ook afvallen... Dus lijkt me goed dan?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2012 @ 22:14:47 #255
230491 Zith
pls tip
pi_107158615
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:11 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Doel is ook afvallen... Dus lijkt me goed dan?
Om spier af te vallen?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_107158712
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:14 schreef Zith het volgende:

[..]

Om spier af te vallen?
Nja liever vet natuurlijk, maar ik wil wel vnl afvallen ja.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107158924
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nja liever vet natuurlijk, maar ik wil wel vnl afvallen ja.
Dat denk je dat je wilt. En logisch, ook.

Maar van veel spiermassa afvallen zul je er alleen maar slechter uit gaan zien. Je vetmassa wordt relatief meer (t.o.v. je gehele lichaamsmassa) en dit ziet er alleen maar minder uit. Je doel is waarschijnlijk niet zozeer afvallen, maar om je lichaamsvet te reduceren, alleen weet je dit nog niet. ;)
Of toch du vader?
pi_107159110
JA GRMBL kinders, daarom toch ook dat sporten :D

Eten leek me wel "ok" niet superslecht, niet supergoed, OK genoeg om met sporten erbij af te vallen...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107159862
En dat is niet gebaseerd op veel meer dan de ideeën 'fruit is goed' en 'niet teveel eten is goed', neem ik aan? Je krijgt veel te weinig goede voedingsstoffen binnen. Sterker nog, je voedt je de hele dag (tot je avondeten) met alleen maar suikers.

Je eet heel veel fruit waarin simpele koolhydraten zitten (fructose), dit kan je gewoon als suiker zien. Leuk om even snel je glycogeen voorraden mee aan te vullen (bloedsuikerspiegel op peil hebben), en goed na het trainen zodat je lichaam weer glucose ter beschikking heeft, maar verder wil je in principe voornamelijk complexe koolhydraten, vetten en eiwitten eten.

Ik weet niet wat er in zo'n herbalife shake zit, zal ik eerlijk bekennen. Maar je wilt een gebalanceerd dieet van (zo veel mogelijk complexe) koolhydraten, eiwitten en vetten. Zoek voor de gein eens uit wat je onderhoud is (hoeveel calorien jij elke dag nodig hebt). Als jij aan het eind van de dag precies voor dit aantal kcal hebt gegeten, zal jij precies op gewicht blijven. Als jij hier onder gaat zitten, 500 bijvoorbeeld, zul je afvallen. Ga je hierboven zitten zul je massa aankomen.

Wat jij nu wilt doen is eigenlijk wat onder je onderhoud gaan zitten, terwijl je een gebalanceerd dieet binnen krijgt. Het is uiteraard goed om elke dag 2 stuks fruit te eten voor je vitaminen, maar je kan er gewoon niet lang op teren, en leven op alleen maar fruit (en zo weinig binnen krijgen de gehele dag) gaat alleen maar tegen je werken. Omdat je zo weinig kcal binnen krijgt en dit ook nog eens alleen maar simpele koolhydraten zijn, gaat je lichaam vanzelf in een 'spaarstand', waarbij onder andere je metabolisme zich aanpast aan de nieuwe "standaarden" (jij die zo weinig binnen krijgt elke dag). Op het moment dat je dan weer normaal gaat eten zal dit dus ver boven je onderhoud zijn en zal je weer een hoop aankomen (het beruchte jojo effect).

Conclusie, eet meer. Eet goed. Eet wat minder fruit, en wat meer voeding met duurzamere voedingsstoffen.
Of toch du vader?
pi_107159995
Harde waarheden hier, Luchtkokerbrah. Maar ja, sommige mensen vinden een dergelijk eetpatroon 'te ver gaan'. En dat is dan weer een van de dingen die de grens trekt tussen fitness en bodybuilding.
pi_107160029
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:34 schreef Luchtkoker het volgende:
En dat is niet gebaseerd op veel meer dan de ideeën 'fruit is goed' en 'niet teveel eten is goed', neem ik aan? Je krijgt veel te weinig goede voedingsstoffen binnen. Sterker nog, je voedt je de hele dag (tot je avondeten) met alleen maar suikers.

Je eet heel veel fruit waarin simpele koolhydraten zitten (fructose), dit kan je gewoon als suiker zien. Leuk om even snel je glycogeen voorraden mee aan te vullen (bloedsuikerspiegel op peil hebben), en goed na het trainen zodat je lichaam weer glucose ter beschikking heeft, maar verder wil je in principe voornamelijk complexe koolhydraten, vetten en eiwitten eten.

Ik weet niet wat er in zo'n herbalife shake zit, zal ik eerlijk bekennen. Maar je wilt een gebalanceerd dieet van (zo veel mogelijk complexe) koolhydraten, eiwitten en vetten. Zoek voor de gein eens uit wat je onderhoud is (hoeveel calorien jij elke dag nodig hebt). Als jij aan het eind van de dag precies voor dit aantal kcal hebt gegeten, zal jij precies op gewicht blijven. Als jij hier onder gaat zitten, 500 bijvoorbeeld, zul je afvallen. Ga je hierboven zitten zul je massa aankomen.

Wat jij nu wilt doen is eigenlijk wat onder je onderhoud gaan zitten, terwijl je een gebalanceerd dieet binnen krijgt. Het is uiteraard goed om elke dag 2 stuks fruit te eten voor je vitaminen, maar je kan er gewoon niet lang op teren, en leven op alleen maar fruit (en zo weinig binnen krijgen de gehele dag) gaat alleen maar tegen je werken.
Qua Calorieën is het zo'n 1850. Dat leek me niet heel weinig.

quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:37 schreef Panzermaus het volgende:
Harde waarheden hier, Luchtkokerbrah. Maar ja, sommige mensen vinden een dergelijk eetpatroon 'te ver gaan'. En dat is dan weer een van de dingen die de grens trekt tussen fitness en bodybuilding.
Correct.

Ik wil dan ook compleet niet bodybuilden. Ik wil "gewoon" nog eens 10 kilo afvallen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107160070
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:37 schreef Panzermaus het volgende:
Harde waarheden hier, Luchtkokerbrah. Maar ja, sommige mensen vinden een dergelijk eetpatroon 'te ver gaan'. En dat is dan weer een van de dingen die de grens trekt tussen fitness en bodybuilding.
True. En ik weet dat het in 90% van de tijd ook vechten tegen de bierkaai is, want het valt eigenlijk altijd tegen dovenmansoren.

En toch, af en toe kan je het niet laten. ;( Dan hoop je toch dat diegene er wat mee doet en resultaten boekt.
Of toch du vader?
pi_107160129
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:37 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Qua Calorieën is het zo'n 1850. Dat leek me niet heel weinig.

[..]

Correct.

Ik wil dan ook compleet niet bodybuilden. Ik wil "gewoon" nog eens 10 kilo afvallen.
Aha, oke. Dat is inderdaad niet belachelijk weinig. Wederom, ik weet je onderhoud niet, maar dit zou inderdaad zomaar ergens tussen de 2000 en 2500 kunnen liggen, waarbij dit inderdaad een goed caloriebereik is.

Het blijft echter een feit dat je zo goed als alleen maar fruit eet, en de rest van m'n standpunten blijven gelden.

Wat betreft 'niet willen bodybuilden', dat is helaas waar bijna iedereen de fout in gaat. Tuurlijk wil je niet zo'n vies opgepompt mannetje/vrouwtje zijn, maar dat wordt je echt niet als je dit soort adviezen die ik je nu geef opvolgt, hoor. Het is ironisch, omdat om efficiënt af te vallen (zonder jojo-effect, zonder je lichaam die in no time in spaarstand gaat, etc), je eigenlijk "bodybuild methoden" moet volgen (dit zijn wetenschappelijk ondersteunde methoden), maar dat is zo'n afschrikkend woord. En dan vervallen mensen al snel in foutieve methoden: crashdiëten (oh hoe populair die zijn), dingen als Herbalife ;(, een beetje aankloten, veel fruit eten omdat dat beter zou zijn, etc...

Bodybuilder (laten we maar even jouw definitie en visie van 'bodybuilder' hanteren) wordt je niet per ongeluk, en dat wordt je ook niet als je je onderhoud berekent, eronder gaat zitten, en lekker erbij sport. Al helemaal niet als vrouw.
Of toch du vader?
pi_107160233
Laat die mensen toch lekker aankloten.
pi_107160822
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik doe geen losse gewichten omdat dat in mijn sportschool voor mij geen optie is.

En ik doe Herbalife omdat ik niet normaal eet :) Mijn dagen/weken zijn te onregelmatig, met name rond het avondeten. Dan grijp ik overdag naar makkelijk en vnl vaak hetzelfde, waardoor ik op een gegeven moment helemaal niets gezonds (en nauwelijks calorieën) meer binnen kreeg. In Herbalife zit nog IETS.

Ook de lunch regel ik niet zelf trouwens.
Heeft je sportschool geen losse gewichten dan? :P
En je kunt niet sochtends of savonds een lunch klaarmaken voor de volgende dag? Een salade met tonijn is misschien 5 minuten werk, in een bakje doen en meenemen!
pi_107160847
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:39 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Aha, oke. Dat is inderdaad niet belachelijk weinig. Wederom, ik weet je onderhoud niet, maar dit zou inderdaad zomaar ergens tussen de 2000 en 2500 kunnen liggen, waarbij dit inderdaad een goed caloriebereik is.

Het blijft echter een feit dat je zo goed als alleen maar fruit eet, en de rest van m'n standpunten blijven gelden.

Wat betreft 'niet willen bodybuilden', dat is helaas waar bijna iedereen de fout in gaat. Tuurlijk wil je niet zo'n vies opgepompt mannetje/vrouwtje zijn, maar dat wordt je echt niet als je dit soort adviezen die ik je nu geef opvolgt, hoor. Het is ironisch, omdat om efficiënt af te vallen (zonder jojo-effect, zonder je lichaam die in no time in spaarstand gaat, etc), je eigenlijk "bodybuild methoden" moet volgen (dit zijn wetenschappelijk ondersteunde methoden), maar dat is zo'n afschrikkend woord. En dan vervallen mensen al snel in foutieve methoden: crashdiëten (oh hoe populair die zijn), dingen als Herbalife ;(, een beetje aankloten, veel fruit eten omdat dat beter zou zijn, etc...
Mijn onderhoud is 2200 en mijn BMR is 1600. Ik probeer dus altijd iets boven BMR te zitten en niet boven de 2000 uit te komen. (Heb het wel eens eerder berekend en ik was de getallen vergeten, maar had nog wel in mijn hoofd "rond de 1800 is goed".)

Mijn zwakte is dat ik heel zwart wit eet. Of ik eet alles. Of ik eet niets. Ga ik extra eten, stap ik al snel over naar "alles mag".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu vind ik het lastig een verstandig eetpatroon te ontwikkelen omdat ik dus bijna nooit alleen eet. Zeer regelmatig WORDT er voor mij gekookt of eten anderen bij mij. Dan eet je toch anders dan wanneer je alleen zou eten.

Ergens in het afgelopen jaar heb ik het (foute) patroon ontwikkeld "als ik dan 's avonds slecht (veel en vetter dan ik zelf zou kiezen) moet ik dat compenseren met mijn lunch en mijn ontbijt. Dus at ik yoghurt of kwark. Met appels of ander fruit en een schep zemelen.

Daar zit helemaaaaal niks gezonds in. Met die herbalife shakes krijg je nog iets van vitaminen ed binnen.

Ik zeg niet dat het perfect is. Ik WEET dat dat het niet is. En ik WEET ook wel dat ik geen superstrak lijf zal krijgen met dit eetpatroon.

Maar het gaat wel in stappen bij mij. Ik kan nu niet ineens alles omgooien en in 1 keer het perfectie fitness regime aanhouden. Zo werkt dat niet bij mij.

Dus wil ik nu iig een goed sportpatroon ontwikkelen (ipv wat aanmodderen) en als dat onder de knie is is het hopelijk ook zomer en kan ik me concentreren om daarbij ook iets aan mijn eetpatroon te doen.

Dus. Tips bij het sporten worden gewaardeerd *O*

De tips bij het eten ook hoor, alleen kan ik daar niet zoveel mee op het moment. Zeker niet met de algemeenheden hier, maar evengoed bedankt :Y


quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:51 schreef IrCute het volgende:

[..]

Heeft je sportschool geen losse gewichten dan? :P
En je kunt niet sochtends of savonds een lunch klaarmaken voor de volgende dag? Een salade met tonijn is misschien 5 minuten werk, in een bakje doen en meenemen!
Fuck wijzig fail, tekst kwijt: Ik zei het is geen tijdkwestie, maar een geldkwestie. En ineens dacht ik "janeeeewantHLisgoedkoop.' Dus misschien is het idd wel gewoon een denkwijze. Maar de HerbaLife heb ik van een meevallertje gekocht. Dat kan ook niet elke maand zeg maar. Ik gebruik dat nu ook voor het eerst. Eik om het tot de zomer overbruggen...

[ Bericht 5% gewijzigd door DancingPhoebe op 23-01-2012 22:57:49 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107160992
FU

[ Bericht 100% gewijzigd door DancingPhoebe op 23-01-2012 22:55:34 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107161255
Helaas zal het voornamelijk neerkomen op je eetpatroon, dus het is jammer dat je daar niets aan kan/wilt veranderen.
Of toch du vader?
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2012 @ 23:02:17 #269
230491 Zith
pls tip
pi_107161408
Kun je een link geven naar de voedingswaarden van die Herbalife shakes? Zo heb je bijv ook Atkins Shakes waar je voor 300gr 16 euro betaalt, voor precies dezelfde prijs koop ik meer dan 1 kilo van een andere aanbieder (11 EUR/kilo) ;)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_107161562
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:02 schreef Zith het volgende:
Kun je een link geven naar de voedingswaarden van die Herbalife shakes? Zo heb je bijv ook Atkins Shakes waar je voor 300gr 16 euro betaalt, voor precies dezelfde prijs koop ik meer dan 1 kilo van een andere aanbieder (11 EUR/kilo) ;)
Op deze gelikte (ikteikteikte) site(iteiteite)!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107161815
Dank jullie voor het advies. Ik hoef me dus geen illusie te maken over begeleiding. Verdikkeme

Dank 16meter voor de lijst met apparaten; De gewichten lijken me meer voor in de groei dan oud met zere knieen. In het dagelijks leven heb ik vergelijkbare oefeningen met volle boodschappentas wandelen, zodoende weet ik dat het ongezond zeer doet.
pi_107161883
quote:
per glas 22g koolhydraten waarvan 21,5 gram suiker!!

wat een troep.
pi_107161888
quote:
12s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:10 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Dank jullie voor het advies. Ik hoef me dus geen illusie te maken over begeleiding. Verdikkeme

Dank 16meter voor de lijst met apparaten; De gewichten lijken me meer voor in de groei dan oud met zere knieen. In het dagelijks leven heb ik vergelijkbare oefeningen met volle boodschappentas wandelen, zodoende weet ik dat het ongezond zeer doet.
Hey, ben jij aan het trollen, of moeten we je van betere informatie voorzien? Zeg het maar, alles kan, mits je ons standaard uurtarief betaalt. (69 EUR excl. BTW)

Ook leuk trouwens.



En zero klachten heeft die man, wanneer je alles goed uitvoert is het alleen maar natuurlijk en goed voor je gewrichten etc. Vergelijk dat eens met mensen van 60 die klagen over pijnlijke heupen, onderrug, etc. Pathetic.
pi_107161941
Er zit wel erg veel suikers in die shakes, niet zo gezond en bevorderlijk voor het afvallen dus :/

En gezond eten hoeft niet duur te zijn, een blikje tonijn heb je al voor 80 cent oid. Sla/tomaat/komkommer is ook niet zo heel duur, doe er nog een eitje bij en wat olijfolie en citroen sap en je hebt een lekkere salade waarmee je minstens tot 4 uur vol van zit. Je kunt ook een salade met kip maken, of gewoon een boterham(volkoren!) met kipfilet en wat sla en komkommer en een zelfgemaakt kopje groentesoep.

Sinds ik een ''gezond'' dieet volg waarbij ik zo min mogelijk voorbewerkt voedsel eet ben ik zelfs goedkoper uit dan eerst. Ik koop grote verpakkingen kip die ik invries en blikjes tonijn.
's ochtends eet ik vaak een omelet van 3 eieren en tomaat/champignons/ui (eieren zijn ook goedkoop :D). Ik kan me niet voorstellen dat je met die herbalife shakes (veel) goedkoper uit bent. Tenzij je natuurlijk kant en klaar salades en weet ik veel wat gaat kopen bij de AH, dan is het duur ja.

Als je echt wil afvallen en het goed wil doen dan moet je je eetpatroon aanpassen, anders kun je beter je sportschool abo opzeggen, want het is gewoon geldverspilling.
pi_107162076
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:13 schreef IrCute het volgende:
Er zit wel erg veel suikers in die shakes, niet zo gezond en bevorderlijk voor het afvallen dus :/

En gezond eten hoeft niet duur te zijn, een blikje tonijn heb je al voor 80 cent oid. Sla/tomaat/komkommer is ook niet zo heel duur, doe er nog een eitje bij en wat olijfolie en citroen sap en je hebt een lekkere salade waarmee je minstens tot 4 uur vol van zit. Je kunt ook een salade met kip maken, of gewoon een boterham(volkoren!) met kipfilet en wat sla en komkommer en een zelfgemaakt kopje groentesoep.

Sinds ik een ''gezond'' dieet volg waarbij ik zo min mogelijk voorbewerkt voedsel eet ben ik zelfs goedkoper uit dan eerst. Ik koop grote verpakkingen kip die ik invries en blikjes tonijn.
's ochtends eet ik vaak een omelet van 3 eieren en tomaat/champignons/ui (eieren zijn ook goedkoop :D). Ik kan me niet voorstellen dat je met die herbalife shakes (veel) goedkoper uit bent. Tenzij je natuurlijk kant en klaar salades en weet ik veel wat gaat kopen bij de AH, dan is het duur ja.

Als je echt wil afvallen en het goed wil doen dan moet je je eetpatroon aanpassen, anders kun je beter je sportschool abo opzeggen, want het is gewoon geldverspilling.
Juh, ik had wel een klikmomentje toen ik "maar het is zo dhuuuhuuuhuuur" tikte :') :@

Maar allejezus. Help me even hier. Je eet dus regelmatig (dan denk ik keer of 4 per week?) 's ochtends 3 eieren en dan als lunch een salade? En wat eet je dan 's avonds?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107162371
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Juh, ik had wel een klikmomentje toen ik "maar het is zo dhuuuhuuuhuuur" tikte :') :@

Maar allejezus. Help me even hier. Je eet dus regelmatig (dan denk ik keer of 4 per week?) 's ochtends 3 eieren en dan als lunch een salade? En wat eet je dan 's avonds?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja zo ongeveer 4x per week, heb niet altijd zin/tijd om sochtends een omelet te maken. 's avonds eet ik meestal kip of vis met quinoa of bruine rijst en groente (meestal broccoli).
En als tussendoortjes fruit, nootjes, kwark, yoghurt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107162479
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107162603
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:59 schreef Luchtkoker het volgende:
Helaas zal het voornamelijk neerkomen op je eetpatroon, dus het is jammer dat je daar niets aan kan/wilt veranderen.
Dat is dus het grootste verschil tussen bodybuilding en fitness.
Fitness is er voor fit blijven, gewoon bewegen zonder fysiek resultaat te behalen.
Bodybuilding is er om fysiek resultaat te behalen en dus aangepast eetschema.

Hier zitten dus mensen die gewoon wat willen doen maar verder niks willen bereiken kwa gewicht/fysiek enz.
pi_107162669
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:26 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dat is dus het grootste verschil tussen bodybuilding en fitness.
Fitness is er voor fit blijven, gewoon bewegen zonder fysiek resultaat te behalen.
Bodybuilding is er om fysiek resultaat te behalen en dus aangepast eetschema.

Hier zitten dus mensen die gewoon wat willen doen maar verder niks willen bereiken kwa gewicht/fysiek enz.
Je hebt ze er ook bij die met de grootste lol een halfjaar gaan cardio'en om een paar kg vet kwijt te raken. Terwijl je het ook kan combineren met een aangepast eetpatroon om 2x+ meer resultaat te boeken in minder tijd. Tja. :')
pi_107162781
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:28 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Je hebt ze er ook bij die met de grootste lol een halfjaar gaan cardio'en om een paar kg vet kwijt te raken. Terwijl je het ook kan combineren met een aangepast eetpatroon om 2x+ meer resultaat te boeken in minder tijd. Tja. :')
Precies :)
Het woord zegt het al.. fitness... fit worden/blijven.
Bodybuilding... het bewerken van je lichaam (afvallen, aankomen).
pi_107163230
Als iemand naar oefeningen op zijn telefoon zoekt > JEFIT
Staan best veel oefeningen met instructies en animaties erop
Hopelijk zeg ik niks verkeerds :')
  maandag 23 januari 2012 @ 23:46:25 #282
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107163442
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:37 schreef Panzermaus het volgende:
Harde waarheden hier, Luchtkokerbrah. Maar ja, sommige mensen vinden een dergelijk eetpatroon 'te ver gaan'. En dat is dan weer een van de dingen die de grens trekt tussen fitness en bodybuilding.
Haar eetpatroon gaat JUIST te ver. Ze zou juist minder ver moeten gaan. Come on, 3 shakes en 2 pieces of fruit en dan ineens (lichaam al in spaarstand) pasta?

De wil is duidelijk aanwezig, alleen de voeding sluit niet aan bij t optimaal willen afvallen
  maandag 23 januari 2012 @ 23:48:25 #283
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107163534
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:11 schreef 16meter het volgende:

[..]

per glas 22g koolhydraten waarvan 21,5 gram suiker!!

wat een troep.
Holy shittits dat is idd niet mals :D
pi_107163571
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik doe geen losse gewichten omdat dat in mijn sportschool voor mij geen optie is.

En ik doe Herbalife omdat ik niet normaal eet :) Mijn dagen/weken zijn te onregelmatig, met name rond het avondeten. Dan grijp ik overdag naar makkelijk en vnl vaak hetzelfde, waardoor ik op een gegeven moment helemaal niets gezonds (en nauwelijks calorieën) meer binnen kreeg. In Herbalife zit nog IETS.

Ook de lunch regel ik niet zelf trouwens.
Herbalife is van die tiefus MLM oplichterij. Dumpen die handel, overpriced en kut.
pi_107163586
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:11 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Hey, ben jij aan het trollen, of moeten we je van betere informatie voorzien? Zeg het maar, alles kan, mits je ons standaard uurtarief betaalt. (69 EUR excl. BTW)

Nee ik ben bloed serieus. En heb 0.0 kennis van die fitness centra.
Als jullie zeggen dat een personal trainer niks voorstelt dan neem ik aan dat zo is.
Als 16meter een lijst apparaten noemt dan ga ik die googelen en zie films waar ik al bij het kijken zere knieen krijg.

Die John is een super vent. Maar ik zoek gewoon tips waar en wat ik moet zoeken bij fitness zonder enig ambitie ooit in sport te exceleren, wel met behoefte aan individualiteit en recht op eigen beperkingen.
  maandag 23 januari 2012 @ 23:49:59 #286
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107163606
Trouwens, diegene die elke ochtend een omelet kaant van 3 eieren, is dat niet juist een beetje teveel van t goede?

(aangezien daar ook allemaal eigeel in zit)
pi_107163708
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:49 schreef RickoKun het volgende:
Trouwens, diegene die elke ochtend een omelet kaant van 3 eieren, is dat niet juist een beetje teveel van t goede?

(aangezien daar ook allemaal eigeel in zit)
Ik was dat iig. niet (ik heb het hier niet gepost), maar eet nu ook weer sinds 'n tijd 3 XL eieren als ontbijt bij m'n brinta. :)

Niks mis met eigeel.
  maandag 23 januari 2012 @ 23:55:28 #288
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107163849
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:52 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ik was dat iig. niet (ik heb het hier niet gepost), maar eet nu ook weer sinds 'n tijd 3 XL eieren als ontbijt bij m'n brinta. :)

Niks mis met eigeel.
Lijkt me fucking lekker, daar niet van :@

Morgen maar es effe champignons ophalen :@
pi_107167000
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:49 schreef RickoKun het volgende:
Trouwens, diegene die elke ochtend een omelet kaant van 3 eieren, is dat niet juist een beetje teveel van t goede?

(aangezien daar ook allemaal eigeel in zit)
Ik doe 2x eigeel 1x eiwit, valt echt wel mee. En ik eet het ook niet iedere dag, meestal rond de 4x pw.
pi_107167997
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 02:22 schreef IrCute het volgende:

[..]

Ik doe 2x eigeel 1x eiwit, valt echt wel mee. En ik eet het ook niet iedere dag, meestal rond de 4x pw.
Waarom dump je een eiwit? Die zijn ook gezond.
pi_107174915
:N
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:32:03 #292
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107174945
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:31 schreef 16meter het volgende:
:N
pi_107176408
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 07:31 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Waarom dump je een eiwit? Die zijn ook gezond.
ik bedoelde dus: 2 hele eieren 1 eiwit. Was niet zo helder meer toen ik dat postte :')
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:19:43 #294
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107176628
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:14 schreef IrCute het volgende:

[..]

ik bedoelde dus: 2 hele eieren 1 eiwit. Was niet zo helder meer toen ik dat postte :')
Ah op die manier :@ we dachten idd het tegenovergestelde

Ga ik morgen ook maar effe bakken :@
pi_107176930
Ik wil over ongeveer 20 weken weer goed in vorm zijn, voor de zomer je kent het wel. Maar ik zou eigenlijk eerst nog wat willen groeien in spieren/breedte, voordat ik ga droogtrainen.

Wat is dan een goeie indeling voor die 20 weken(bulken/cutten/onderhoud) en nog extra tips mtb tot eetschema.

Eetschema:

8:00 - Brinta met melk

12:30 - 4 boterhammen met kipfilet/ham/ pindakaas

18:00 - wat de pot schaft, vaak pasta/rijst.

21:00 - magere kwark/ 2 boterhammen

Alvast bedankt voor de tips.
pi_107177151
Droogtrainen bestaat niet.

En dat eten is misschien genoeg als je een meisje van 8 bent.

Ga je ff inlezen, gast.
pi_107177247
Heb goede ervaringen met droogtrainen. 6 setjes van 20 reps met 25% van je max, behalve op squat, die moet je gewoon zwaar blijven doen. Daarnaast triceps/leg extension machine toevoegen. Als je zo een week of 3-4 traint (5x per week) dan krijg je van die mooie lange spieren met heel veel definitie.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:37:36 #298
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107177257
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:34 schreef 16meter het volgende:
Droogtrainen bestaat niet.

En dat eten is misschien genoeg als je een meisje van 8 bent.

Ga je ff inlezen, gast.
Ik zou om 10 uur sowieso ook iets gaan vreten. Ook om 14:00.

Je moet om de 2 uur wat vreten. En als je voor de spieren wil gaan dan moet je idd meer gaan vreten, soberxeaux
pi_107177305
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:37 schreef Panzermaus het volgende:
Heb goede ervaringen met droogtrainen. 6 setjes van 20 reps met 25% van je max, behalve op squat, die moet je gewoon zwaar blijven doen. Daarnaast triceps/leg extension machine toevoegen. Als je zo een week of 3-4 traint (5x per week) dan krijg je van die mooie lange spieren met heel veel definitie.
droogtrainen zou ik iets mee rherhalinge maken zeg maar setjes van 30 minimal ;)
pi_107177768
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:37 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik zou om 10 uur sowieso ook iets gaan vreten. Ook om 14:00.

Je moet om de 2 uur wat vreten. En als je voor de spieren wil gaan dan moet je idd meer gaan vreten, soberxeaux
Maar wat?

Want krijg ik dan niet te veel binnen als ik wil cutten?

Trouwens: 17 jaar, 1.75, 68 kg
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:52:06 #301
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107177846
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:50 schreef Tompsen het volgende:

[..]

Maar wat?

Want krijg ik dan niet te veel binnen als ik wil cutten?

Trouwens: 17 jaar, 1.75, 68 kg
1,75 tegen 68 kilo en je wil cutten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')