Nee alleen de triceps.. zowel thuis als op de sportschoolquote:Op maandag 19 december 2011 19:53 schreef Sasman het volgende:
Ellebogen? Heb je dit ook bij andere oefeningen? Het kan ook zijn dat je je oefening fout doet.
Een beetje er tussen in.quote:Op maandag 19 december 2011 20:01 schreef 16meter het volgende:
misschien gewoon zwakke pezen, is het ondraaglijke pijn of gewoon onprettig?
Bij het laatste gewoon doortrainen.
Tja ik weet de namen niet echt, Ik doe die met de dumbell achter je en dan laten zakkenquote:
Denk ook dat dat het beste is..quote:Op maandag 19 december 2011 20:05 schreef Sasman het volgende:
Afspraakje bij de fysio zou toch geen kwaad kunnen.
Dat zijn ze volgens mij ja!quote:Op maandag 19 december 2011 20:08 schreef 16meter het volgende:
dumbbell triceps extension en cable pushdown? Dan zul je het wel bij alle oefeningen hebben.
Beter naar fysio, ja.
handoekje is wel een must als je veel zweetquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:34 schreef deman13 het volgende:
Zo, ingeschreven bij de sportschool en Maandag gaan we beginnen!
Wat is een beetje gebruikelijk in een sportschool? Zijn er nog dingen waar je op moet letten of iets?
Er lopen genoeg ecto's en dikke mensen rond in de sportschool hoor. Niemand die raar kijkt. Voor een schema moet je ff op internet kijken want die lui van de sportschool weten er vaak niks van.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:45 schreef deman13 het volgende:
Is het niet zo dat er echt flink op je neer gekeken word als je nieuw bent? Ben niet echt onzeker of iets, maar om nou als een plankje tussen de gespierde gasten te staan. Ik weet niet of er enige vorm van rivaliteit is.. Denk het niet maar toch.
Oh, en eventueel een schema. Maak je dit zelf, laat je dit maken? Ben in iedergeval tot de conclusie gekomen dat ik een 'ecto' ben.
had ik ook wel een beetje last vanquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:45 schreef deman13 het volgende:
Is het niet zo dat er echt flink op je neer gekeken word als je nieuw bent? Ben niet echt onzeker of iets, maar om nou als een plankje tussen de gespierde gasten te staan. Ik weet niet of er enige vorm van rivaliteit is.. Denk het niet maar toch.
Oh, en eventueel een schema. Maak je dit zelf, laat je dit maken? Ben in iedergeval tot de conclusie gekomen dat ik een 'ecto' ben.
wat is je doel?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:56 schreef deman13 het volgende:
Gewoon maar een beetje beginnen met cardio, en dan misschien maar wat krachttraining erbij op het einde. Hoelang raden jullie aan om mee te beginnen qua sessielengte? 20 minuten cardio 40 minuten kracht?
Ben wel van plan (en dan echt serieus van plan) om 3 keer per week te gaan.
Ik bedoel trouwens geen ectomorph, maar tussen endomorph en mesomorph in. BMI is tevens wel goed.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:58 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
wat is je doel?
persoonlijk raad ik cardio niet aan voor de krachttraining, je energie is dan op om lekker te knallen!
eerst je krachttraining, dan verbrand je al heel wat energie, daarna ga je lekker cardio'en en ga je sneller vet verbranden omdat je al energie hebt verbrand met KTquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:04 schreef deman13 het volgende:
[..]
Ik bedoel trouwens geen ectomorph, maar tussen endomorph en mesomorph in. BMI is tevens wel goed.
Mijn doel is gewoon wat spieren kweken, zodat ik er volgende zomer redelijk 'normaal' bij kan lopen. Maar ik dacht zelf, cardio verbrand wel vet dus misschien is dat wel handig.
Nee joh gewoon je ding doen daar niemand die raar opkijkt. Krachttraining maximaal een uur en als je nog zin hebt gewoon nog een half uurtje cardio na doen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:11 schreef deman13 het volgende:
Dankjewel, dankjewel. Is het niet raar om de squatten en deadliften tussen de brede gasten terwijl jij struggled met een x aantal kilo?
Hoe lang zal ik KT'en en cardio'en? Overbelasting lijkt me niet goed.
En hoe is het gegaanquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:15 schreef deman13 het volgende:
Dankjewel beide, zal wel laten weten hoe het was / indien ik nog vragen heb
Nee, precies. Die overdreven shakies moet je links laten liggen, vieze anabolen troep maakt je ingewanden kapot.quote:Op maandag 9 januari 2012 18:34 schreef w00h00 het volgende:
Iemand een overzicht van de 'goede' producten die het fitness proces (spieren versterken) bevorderen? Geen overdreven dingen met shakes en biefstukken op de vroege ochtend, maar meer voor de huis tuin en keuken fitnesser.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cardio moet je ná KT doen (natuurlijk kan je wel eerst 5 - 10 minuten warming up doen op cardio), maar niet tussendoor, want dan verspil je energie. Maak eerst alles van KT af, en daarna kan je eventueel nog een half uur cardio doen oid.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:19 schreef rumiii het volgende:
Ik las hierboven al iets over cardio na KT. Klopt er dan helemaal niks van of cardio of KT, dus geen mix? Mij lijkt een combinatie van de twee niet zo raar maar wilde het toch even vragen waarom ik dit gelezen kon hebben![]()
Ik doe zelf nog niks wat denk ik wel duidelijk is. Maar ik herinner me wel iets over interval-training. Raden jullie dat aan of verschilt dit gewoon per persoon?
Ja ik moet snel wat lezen hierover, ik weet het. Internet staat er vol mee
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:35 schreef -tape- het volgende:
Oke ik zat dus in het verkeerde topic, dus dan hier maar opnieuw.Ik ben sinds kort begonnen met serieus te fitnessen. Ik weeg 83kg met sportkleding aan, 1.95m en 19 jaar. Nu ben ik niet te dik, maar heb ik wel een vetlaagje wat ik graag weg wil hebben, dit in combinatie met flinke spiergroei waardoor ik er wat gertrainder uitzie dan dat ik nu doe.
Nu post ik hier voor wat advies, ik sport 5x per week ongeveer een uur. Ik wissel de spiergroepen wel af maar de ervaring leert toch wel dat ik vaker voor de biceps, triceps buik en borst ga omdat ik daar het meest aan wil komen qua spiermassa.
Hiernaast probeer ik ook op mijn voeding te letten, maar houd ik geen rekening met Kcal o.i.d. omdat dat gewoonweg te veel moeite is vind ik. Ik eet redelijk weinig, veel fruit en groentes. Snoep zul je mij ook niet vaak zien eten.
Mijn vraag is dus, hebben jullie hier tips m.b.t. het afvallen/sporten. Ik zal foto's uploaden en in een spoiler plaatsen ter verduidelijking van mijn lichaam. Vraag is dus; Wat is het beste trainingsschema, hoe mij op weg helpen een goed ritme te krijgen en vooral; het eten. Ik ben er nou niet uit of ik veel of weinig moet eten, vaak of een paar keer per dag. Wat moet ik eten? Eiwitshakes na de training?
Daarnaast, wat zijn voor mijn lichaam belangrijke oefeningen?
Het is een lastige vraag maar niet geschoten..Rippetoe + cardioSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voeding boeit geen fuck als je geen rekening houdt met de hoeveelheid kcal die je inneemt
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:35 schreef -tape- het volgende:
Oke ik zat dus in het verkeerde topic, dus dan hier maar opnieuw.Ik ben sinds kort begonnen met serieus te fitnessen. Ik weeg 83kg met sportkleding aan, 1.95m en 19 jaar. Nu ben ik niet te dik, maar heb ik wel een vetlaagje wat ik graag weg wil hebben, dit in combinatie met flinke spiergroei waardoor ik er wat gertrainder uitzie dan dat ik nu doe.
Nu post ik hier voor wat advies, ik sport 5x per week ongeveer een uur. Ik wissel de spiergroepen wel af maar de ervaring leert toch wel dat ik vaker voor de biceps, triceps buik en borst ga omdat ik daar het meest aan wil komen qua spiermassa.
Hiernaast probeer ik ook op mijn voeding te letten, maar houd ik geen rekening met Kcal o.i.d. omdat dat gewoonweg te veel moeite is vind ik. Ik eet redelijk weinig, veel fruit en groentes. Snoep zul je mij ook niet vaak zien eten.
Mijn vraag is dus, hebben jullie hier tips m.b.t. het afvallen/sporten. Ik zal foto's uploaden en in een spoiler plaatsen ter verduidelijking van mijn lichaam. Vraag is dus; Wat is het beste trainingsschema, hoe mij op weg helpen een goed ritme te krijgen en vooral; het eten. Ik ben er nou niet uit of ik veel of weinig moet eten, vaak of een paar keer per dag. Wat moet ik eten? Eiwitshakes na de training?
Daarnaast, wat zijn voor mijn lichaam belangrijke oefeningen?
Het is een lastige vraag maar niet geschoten..Afvallen? Ga volkorenbrood met pindakaas eten, melk drinken, 3 borden 's avonds eten en keihard compound trainen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nee, daar wordt je geen bodybuilder van.Deathlift or Die.
Melk was toch niet goed brah?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:43 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Afvallen? Ga volkorenbrood met pindakaas eten, melk drinken, 3 borden 's avonds eten en keihard compound trainen.
En nee, daar wordt je geen bodybuilder van.
Sorry, let maar niet op mijquote:
Als je ecto bent moet je wel melk drinkenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:01 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Sorry, let maar niet op mijMaar ik dacht het toevallig vanochtend gelezen hebben in een bodybuildforum
Maarja, die gasten weten ook nooit wat ze willen. De ene zegt dat je dit moet doen, en de ander het tegenovergestelde
Ik had het afgelopen jaar niet overleefd zonder melk.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:24 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Als je ecto bent moet je wel melk drinken
Plus dat melk lekker is.
Shit man jij lijkt dankzij melk niet meer op een Auschwitz kindje.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:01 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik had het afgelopen jaar niet overleefd zonder melk.
Wil je die mij ff pmen? Zit op mobiel dus kan niks openen of pmenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:38 schreef ssebass het volgende:
Waarschijnlijk kunnen jullie niet bij het artikel. Mocht het niet lukken laat het dan weten dan kan ik de pdf wel sturen. Ten minste wetenschap ipv al die kul die overal wordt verteld.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:55 schreef ssebass het volgende:
Spierpijn gewoon wegtrainen, werkt prima. Je moet uiteindelijk wel een keer rust nemen voor herstel, wanneer moet je anders spieren aanmaken?
Dat zeg ik toch ook, dan maak je juist spieren aan. Zei alleen dat je wel kunt trainen met spierpijn, die train je wel weg.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:43 schreef Jahr00n het volgende:
[..]Wat een onzin. Rust is het belangrijkste voor bodybuilding.
Opbokken hier, dikzak.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:00 schreef de_boswachter het volgende:
Ik druk me 30x op per dag. Is dat ook fitness?
eiwitten in shake vormquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:55 schreef deman13 het volgende:
Morgen denk hardlopen, vrijdag kracht.
Wat is Whey precies?
Spierpijn wegtrainen lijkt mij niet de juiste manier. Je spieren schreeuwen om rust en jij gaat dat wegtrainen...quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:55 schreef ssebass het volgende:
Spierpijn gewoon wegtrainen, werkt prima. Je moet uiteindelijk wel een keer rust nemen voor herstel, wanneer moet je anders spieren aanmaken?
Sowieso altijd cardio na de krachttraining doen. 30 minuten cardio is lang zat.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:00 schreef de_boswachter het volgende:
Vraagje;
Ben ook een tijdje aan het fitnessen, mogen een aantal kilo's vanaf.
Is het dan verstandig om bijvoorbeeld eerst 25 min. cardio te doen, dan gewichten en dan nog eens 10 min. cardio?
Echter wil ik ook mijn spieren beetje in shape houden, dus voor alleen wat op de crosstrainer staan ga ik niet naar een fitnesszaal (saai......).
Spierpijn heeft te maken met melkzuur wat (nog) niet is afgevoerd, niet hoe ver je spieren zijn hersteld. Je spieren kunnen nog grotendeels niet hersteld zijn terwijl je al geen spierpijn meer hebt, en andersom. Als er genoeg tijd is gepasseerd (grote groepen hebben sowieso meer tijd nodig dan kleine groepen, maar laten we zeggen 48-72 uur) kan je gewoon weer trainen, ongeacht of je spierpijn hebt of niet.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:01 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Spierpijn wegtrainen lijkt mij niet de juiste manier. Je spieren schreeuwen om rust en jij gaat dat wegtrainen...
Je kan toch niet alles geven met je krachttraining terwijl je daarvoor cardio hebt gedaan? Beter lekker gaan pompen en dan half uurtje fietsen/crossen ofzo.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:05 schreef de_boswachter het volgende:
Dan heb ik het dus altijd fout gedaan
Ik rek/strek, doe even 25 min rennen/fietsen/cross, dan half uurtje gewichten en dan even uitlopen op de loopband.
Dus ik kan beter na de warming up beginnen met de gewichten?
Iemand nog tips voor snellere vetverbranding? (op etensgebied bijv.)
Je wilt tijdens je krachttraining het liefst zo veel mogelijk glycogeen tot je beschikking hebben, zodat je lekker hard kan knallen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:05 schreef de_boswachter het volgende:
Ik rek/strek, doe even 25 min rennen/fietsen/cross, dan half uurtje gewichten en dan even uitlopen op de loopband.
Whey is prima, maar je moet wel weten waarom je het neemt. Niet nemen omdat je hebt gehoord dat het een goed supplement is oid. Als je weet waarom je het wilt nemen, wat het precies inhoudt, en het sluit aan op je benodigdheden, dan ja - zeker doen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:34 schreef deman13 het volgende:
Is Whey aan te raden qua supplement? 3 keer in de week wil ik wel voor gaan.
Ik doe 12 min hardlopen, dan machines, daarna als ik nog fut heb een half uurtje op de crosstrainer (heb een klein buikje die ik weg wil werken zodat mn abs boven komenquote:Op donderdag 12 januari 2012 00:05 schreef de_boswachter het volgende:
Ligt eraan. Wat zijn je stats, hoe lang train je al, hoe zit het met je voeding?quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:34 schreef deman13 het volgende:
Is Whey aan te raden qua supplement? 3 keer in de week wil ik wel voor gaan.
Dit inderdaad. Er is echt niets magisch aan dat spul, het is gewoon makkelijk als aanvulling. Je zult veel meer bereiken met de hele week door je voeding verbeteren, dan met 3x per week een wheyshake na de training.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:58 schreef Seam het volgende:
Waarom supplementen gebruiken als je je niet eens met voeding bezig wil houden?
quote:
Sowieso nog geen Whey voor mij op dit moment. Ben net pas begonnen, wil een beetje op schema en ritme komen en dan eventueel later kijken we weer verder.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:03 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ligt eraan. Wat zijn je stats, hoe lang train je al, hoe zit het met je voeding?
Ja die zijn relaxt, kan alleen niet in onze sportschool aangezien ze hier (of uberhaupt in NL) alleen van die ronde hebben. Dan ga je dus op je bek want dan rol je weg.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:54 schreef RickoKun het volgende:
[..]Die oefeningen met die dumbells en shit ga ik ook doen, ziet er bruut uit niggah
Ja je hebt gelijkquote:Op donderdag 12 januari 2012 18:33 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja die zijn relaxt, kan alleen niet in onze sportschool aangezien ze hier (of uberhaupt in NL) alleen van die ronde hebben. Dan ga je dus op je bek want dan rol je weg.
tja voeding is het belangrijkst.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:38 schreef RickoKun het volgende:
Ik vind het fokking lastig om van het bier af te blijven
Kom ik net terug van een zonnebanksessie, had ik al een ideetje van avondeten (sperzieboontjes met kipfilet), wordt er hier medegedeeld dat er vanavond borrels worden gedronken met allemaal hapjes (frituur)
Mjoah, ik moet gewoon een half jaartje ieg 5x in de week heenquote:Op donderdag 12 januari 2012 18:47 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
tja voeding is het belangrijkst.
Als het makkelijk was, liep iedereen wel met een mooi fysiek rond... het is niet voor iedereen weg gelegd.
Het kutte is dat je er vrij weinig aan kan doen. Fysiotherapie helpt niet, er zit alleen in Eindhoven een therapeut die zegt dat hij er wat aan kan doen. Maar die word niet de verzekering vergoed en kost over de 100 euro per sessie.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:01 schreef Diabox het volgende:
[..]
Had ik net een reactie getypt waarin ik dat verdacht, sterkte![]()
Een halfjaar lang 5x per week trainen? Waarom?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 02:15 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Mjoah, ik moet gewoon een half jaartje ieg 5x in de week heen
[..]
I know, m'n vriendin loopt al ruim 2 jaar met twee tennisellebogen. Is bij 2 osteopaten geweest, 7 fysiotherapeuten en 1 chirurg. Heeft zo'n beetje iedere behandeling van het boekje ondergaan, zonder succes. Hopen dat het niet zo bij jou loopt.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 07:13 schreef leeroy het volgende:
[..]
Het kutte is dat je er vrij weinig aan kan doen. Fysiotherapie helpt niet, er zit alleen in Eindhoven een therapeut die zegt dat hij er wat aan kan doen. Maar die word niet de verzekering vergoed en kost over de 100 euro per sessie.
Dus rustig aan doen en begeleid sporten
Zou zo maar kunnen dat het zo heetquote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:35 schreef Panzermaus het volgende:
Tenniselleboog = tendonitis? Ik had ook een tijd dat mijn hele linkerelleboog ging steken en knakken bij het benchen, en ik niet eens meer pijnloos kon opdrukken. Echt die aanhechtingen van mijn triceps in mijn elleboog. Heb gewoon compleet rust gepakt en nergens meer last van.
Conditie weer op peil brengen en mijn muscles weer aan de oppervlakte brengen killquote:Op vrijdag 13 januari 2012 07:59 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Een halfjaar lang 5x per week trainen? Waarom?
Nee ik hoop het ook niet! Wat een hel lijkt me dat zeg!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:25 schreef Diabox het volgende:
[..]
I know, m'n vriendin loopt al ruim 2 jaar met twee tennisellebogen. Is bij 2 osteopaten geweest, 7 fysiotherapeuten en 1 chirurg. Heeft zo'n beetje iedere behandeling van het boekje ondergaan, zonder succes. Hopen dat het niet zo bij jou loopt.
Wow, klinkt behoorlijk fucked up.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:25 schreef Diabox het volgende:
[..]
I know, m'n vriendin loopt al ruim 2 jaar met twee tennisellebogen. Is bij 2 osteopaten geweest, 7 fysiotherapeuten en 1 chirurg. Heeft zo'n beetje iedere behandeling van het boekje ondergaan, zonder succes. Hopen dat het niet zo bij jou loopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |