abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104802385
De 9-jarige Jossef, die al 8 jaar in Nederland verblijft, dreigt samen met z'n moeder te worden uitgezet naar Eritrea. Een krant springt nu voor hem in de bres, omdat de lokale politiek het laat afweten:

quote:
Krant smeekt politiek 9-jarige jongen niet uit te zetten
Een opvallend bericht vandaag in de editie Alkmaarsche Courant van het Noordhollands Dagblad. De regionale krant publiceert op de voorpagina een brandbrief gericht aan onder andere minister Leers. Onderwerp van de brief is het 9-jarige jongetje Jossef.

Acht jaar van zijn leven woont Jossef al in Nederland, maar volgende week dinsdag dreigt hij met zijn moeder te worden uitgezet naar zijn geboorteland Eritrea. En daar is de voltallige redactie van de Alkmaarsche Courant het niet mee eens.

De actie van de krant is opvallend, want gewoonlijk laat een krant zich niet in met een zaak als die van Jossef. Objectiviteit hebben veel redacties hoog in het vaandel. De regionale krant van Alkmaar en omgeving wijdt vandaag echter anderhalve pagina aan het geval Jossef en neemt zelf ook een standpunt in. Fred Hoogendoorn is chef redactie van de Alkmaarsche Courant en vertelt dat de krant niet van de een op de andere dag de beslissing heeft genomen om actie te voeren voor Jossef. 'De school van de jongen benaderde ons een aantal maanden terug al. Toen hebben we daar op een journalistieke manier aandacht aan geschonken, maar nu we in het stadium komen dat de jongen dreigt te worden uitgezet, vonden we dat we meer moesten doen'.

Lokale politiek doet niets
Hoogendoorn vertelt dat het verhaal van Jossef in Alkmaar is gaan leven. 'De bevolking is verontwaardigd en boos. De lokale politiek doet niets. In een interview met de burgemeester deze week vroegen we hem of hij met zijn vuist op tafel heeft geslagen in Den Haag. Dat was niet het geval. Hij vond het niet zijn taak om er iets aan te doen. De verontwaardiging in Alkmaar was groot. Men vond het slap. Je ziet dat door onze berichtgeving allerlei burgerinitiatieven ontstaan. Zo wordt er zondag een protestmars gehouden'.

Uitzonderlijk geval
Volgens Hoogendoorn is de boosheid van de bevolking een belangrijke reden geweest om uitgebreid aandacht te besteden aan de zaak Jossef. 'Wij zijn een regionale krant. Wij schrijven over wat er in Alkmaar leeft en op dit moment is dat Jossef. Dat kan je op een journalistieke manier registreren, maar wij vonden dat het maar eens afgelopen moest zijn met de politiek'. Daarnaast is Hoogendoorn van mening dat Jossef symbool staat voor anderen. 'Wij hebben de indruk dat hij een zeer uitzonderlijk geval is. We hebben hem er niet zomaar uitgepikt. Het gaat om een jongen die vrijwel zijn hele leven al in Nederland woont. Die aan zijn moeder vraagt of de deur van zijn slaapkamer 's avonds op een kiertje mag blijven staan, omdat zwarte piet anders niet naar binnen kan. Een jongen die pindakaas en roze koeken eet'.

De krant is vastbesloten 'tot het gaatje' te gaan. 'De actie wordt nu overgenomen door de bevolking. Zolang het bij hen blijft leven gaan wij ook door. Ook morgen plaatsen we weer een forse hoeveelheid artikelen'.

Vergelijkbare gevallen
Mocht er volgende week een tweede of een derde Jossef aankloppen bij de redactie van de krant, dan zullen ze ook hen helpen. 'De kans dat het gebeurt is er. Daar hebben we het ook wel over gehad voordat we aan deze actie begonnen, maar tot nu toe is het nog niet gebeurd. Mochten er vergelijkbare gevallen zijn - net zo schrijnend als die van Jossef - dan gaan we ook daar mee aan de slag. Maar het zou mooi zijn als Jossef en alle andere gevallen gewoon in Alkmaar en in Nederland mogen blijven'.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-uit-te-zetten.dhtml

Lees hier de brandbrief die vanochtend verscheen in de Alkmaarsche Courant.

Ook op Facebook wordt actie gevoerd voor Jossef. Op JossefBlijft is alles te lezen over burgerinitiatieven en berichtgeving van de Alkmaarsche Courant.

Na Mauro en zijn lotgenoten opnieuw een slachtoffer van het stroperige asielbeleid in Nederland. Procedures die veel te lang duren, met als gevolg dat kinderen zich helemaal wortelen in Nederland. Is het humaan om een 9-jarig kind weg te sturen naar een voor hem wildvreemd land? Of is het terecht en is dit allemaal de verantwoordelijkheid van de moeder?
pi_104802409
Dit zat er natuurlijk aan te komen.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_104802474
Ah, daar hebben we de volgende schrijnende zaak.
Voor een studievisum is hij nog te jong, eens afwachten wat hier op verzonnen gaat worden.
pi_104802479
en er komen nog heeel veeel mauro's bij . triest maar gaat gebeuren.
en dan nog zal er denk ik maar 1 ding gebeuren bij de politiek.
de beslissing om alles nog sneller af te handelen in plaats van 8 jaar :)
pi_104802609
Ja jammer dan, niet geboren in nederland = oprotten.
pi_104802665
hi hi its funny cuz he has to go now. :O
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_104802737
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:23 schreef DonJoris het volgende:
Die regel wil je niet invoeren.. Dan krijg je kuddes zwangere vrouwen die naar Nederland trekken.
pi_104802872
Vanavond maar even Hart van Nederland kijken.
pi_104802901
Boehoehoe daar is Mauro 2. En zo gaat iedereen het nu via de media proberen. Hup op het vliegtuig en terug met je mama mee
pi_104802909
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:29 schreef Specularium het volgende:
Vanavond maar even Hart van Nederland kijken.
Ja, dikke kans dat vandaaruit het offensief gestart wordt.
pi_104802946
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:19 schreef Lavenderr het volgende:
Voor een studievisum is hij nog te jong, eens afwachten wat hier op verzonnen gaat worden.
Precies. Willen de 'schrijnende gevallen' zich graag opstellen in rijen van 3 ? Dank u.
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:32:50 #12
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_104803005
Altijd weer die kinderen en vrouwen, wanneer gaan we nu eens die kerels het land uitzetten? >:)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 november 2011 @ 14:34:14 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104803055
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
De 9-jarige Jossef, die al 8 jaar in Nederland verblijft, dreigt samen met z'n moeder te worden uitgezet naar Eritrea. Een krant springt nu voor hem in de bres, omdat de lokale politiek het laat afweten:

[..]

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-uit-te-zetten.dhtml

Lees hier de brandbrief die vanochtend verscheen in de Alkmaarsche Courant.

Ook op Facebook wordt actie gevoerd voor Jossef. Op JossefBlijft is alles te lezen over burgerinitiatieven en berichtgeving van de Alkmaarsche Courant.

Na Mauro en zijn lotgenoten opnieuw een slachtoffer van het stroperige asielbeleid in Nederland. Procedures die veel te lang duren, met als gevolg dat kinderen zich helemaal wortelen in Nederland. Is het humaan om een 9-jarig kind weg te sturen naar een voor hem wildvreemd land? Of is het terecht en is dit allemaal de verantwoordelijkheid van de moeder?
Hij gaat toch niet alleen? Kom op zeg, er zijn genoeg kinderen die met hun ouders meegaan als die emigreren...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:35:10 #14
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_104803087
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:34 schreef Sjeen het volgende:
Hij gaat toch niet alleen? Kom op zeg, er zijn genoeg kinderen die met hun ouders meegaan als die emigreren...
En hij is nog jong = snel taal leren en aanpassen. O+

Blijft natuurlijk wel raar dat je 8 jaar moet doen over een procedure.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:35:12 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_104803089
quote:
Die aan zijn moeder vraagt of de deur van zijn slaapkamer 's avonds op een kiertje mag blijven staan, omdat zwarte piet anders niet naar binnen kan. Een jongen die pindakaas en roze koeken eet'.
Je zou toch bijna denken dat ze het over Dik Trom hebben.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_104803130
aaan wat zielig :z
er zijn wetten en regels, en daar moet noueenmaal aan gehouden worden.
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 november 2011 @ 14:36:18 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104803132
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik volledig met je eens, zulke zaken zouden eigenlijk binnen een jaar geregeld moeten zijn.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:36:24 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_104803139
quote:
je kon er op wachten natuurlijk, als het bij een iemand werkt dan gaat het vast overal werken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_104803225
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:23 schreef DonJoris het volgende:
Prima dat je een mening hebt, maar die hoef je niet per se zo agressief te verwoorden.
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:38:52 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104803230
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Boehoehoe daar is Mauro 2. En zo gaat iedereen het nu via de media proberen. Hup op het vliegtuig en terug met je mama mee
heerlijk he om ongegeneerd klootzakje te kunnen spelen

Ik vraag me af hoeveel van dit soort gevallen er nou daadwerkelijk zijn en waarom falend beleid hier niet verantwoordelijk voor gehouden kan worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_104803323
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:36 schreef Son-Goku het volgende:
aaan wat zielig :z
er zijn wetten en regels, en daar moet noueenmaal aan gehouden worden.
Alleen als dat politiek zo uitkomt. Als men vindt dat de rechter te licht straft, dan wordt door diezelfde 'regels-zijn-regels' roepers net zo hard gepleit voor het aanpassen van wetgeving.
pi_104803513
Blegh, echt misselijkmakend. Liever vandaag uitzetten dan morgen :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:47:40 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104803564
1) Het is niet alleen de 'schuld' van onze trage procedures. Dat die mensen afgewezen worden maar toch maar eindeloos door blijven procederen is ook hun eigen verantwoordelijkheid.
2) Waarom is het wel 100% mogelijk om vanuit een ander land naar Nederland te komen en kan dit nooit een probleem zijn, maar is het totaal onmogelijk wanneer dit de andere kant op gebeurt? Waarom kon die moeder destijds wel naar het wildvreemde Nederland komen maar kunnen ze nu niet terug?
The End Times are wild
pi_104803905
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat krijg je, als je 24983590532890325x in beroep mag gaan tegen een uitzetting.
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2011 @ 15:02:11 #25
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104804047
Krant geilt ook op aandacht.
Ik denk dat ik die commerciële truc ook maar eens ga gebruiken. Idioten zat hier in Nederland.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  vrijdag 25 november 2011 @ 15:02:41 #26
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_104804065
Nou, kan links weer lekker sociaal doen en rechts voor facistische racisten uitmaken.

Gotta love holland
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_104804078
Ik had die blik graag gezien van Maxime Verhagen (en andere CDA-fractieleden), na het lezen van dit bericht. God, wat had ik dat graag gedaan!
  vrijdag 25 november 2011 @ 15:03:04 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104804081
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat krijg je, als je 24983590532890325x in beroep mag gaan tegen een uitzetting.
volgens mij maar 3x als ik het goed begrijp... 1x bij het IND, 1x bij rechtbank en 1x hoger beroep... als dat 8 jaar moet duren... tsja
pi_104804341
gaan we weer....

laat gewoon niemand meer binnen als je toch van plan bent om ze na jaren nog es de deur te wijzen.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_104804359
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:47 schreef LXIV het volgende:
1) Het is niet alleen de 'schuld' van onze trage procedures. Dat die mensen afgewezen worden maar toch maar eindeloos door blijven procederen is ook hun eigen verantwoordelijkheid.
Je kan ze toch moeilijk de schuld geven van het feit dat ze gebruik maken van de wettelijke mogelijkheden die wij ze bieden.
pi_104804483
Flikker ze dan het land uit voordat men er hier aan gehecht raakt. Dat levert sowieso wat minder weerstand op.
pi_104804527
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:25 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Die regel wil je niet invoeren.. Dan krijg je kuddes zwangere vrouwen die naar Nederland trekken.
Die sturen we linea recta terug en elke asielzoekster die in de procedure zit is verplicht tot de prikpil zodat we dit soort gevallen niet meer krijgen. Straks nemen ze allemaal direct een kind omdat dat eigenlijk bij voorbaat betekent dat ze mogen blijven ongeacht of het kind gewenst is.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104804859
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je kan ze toch moeilijk de schuld geven van het feit dat ze gebruik maken van de wettelijke mogelijkheden die wij ze bieden.
Daar hebben ze het volste recht op :) Maar nadat zo'n moeder 3x nee hoort moet ze ook gaan met het kind. Na de eerste keer nee had ze het kind al de taal kunnen leren, kind zal wel heel jong geweest zijn.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_104804933
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Daar hebben ze het volste recht op :) Maar nadat zo'n moeder 3x nee hoort moet ze ook gaan met het kind.
Kennelijk staan onze regels toe dat dat niet gebeurt. Onze regels.
pi_104805196
quote:
Het basisschoolvisum natuurlijk! :7

Maar inderdaad, eens kijken hoe ze de definitie van schrijnend kunnen rekken en rekken.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_104805511
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:38 schreef Re het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoeveel van dit soort gevallen er nou daadwerkelijk zijn en waarom falend beleid hier niet verantwoordelijk voor gehouden kan worden
Ik meen ergens te hebben gehoord 70 gevallen. Waar dat vandaan komt weet ik niet, lijkt me weinig.
pi_104805573
quote:
Dit is volgens mij alweer de vijfde of zo.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_104805574
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Kennelijk staan onze regels toe dat dat niet gebeurt. Onze regels.
Onze regels staan niet toe dat ze blijft. Onze regels. Best als ze wil procederen, maar als je uitgewezen wordt ben dan ook een toffe peer en ga.
  vrijdag 25 november 2011 @ 15:47:01 #39
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_104805606
quote:

[..]

Klopt, maar dan moeten ze achteraf ook niet zeuren dat het zolang duurt.
pi_104805687
Daar gaan we weer.. Wordt dit net zo'n poppenkast als met Mauro?
pi_104805725
Jammer maar helaas, stuur nog eens een kaartje.
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2011 @ 15:55:57 #42
341203 3-voud
pi_104805949
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:38 schreef Re het volgende:

Stel je niet zo aan, gespeelde moraalridder.
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:05:58 #43
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_104806328
Ah, het zoveelste slachtoffer van een falend systeem. Die wordt straks liefdevol opgevangen daar in het gezellige Eritrea. Linea recta de gevangenis in dus.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_104806560
quote:
Alkmaar, 25 oktober 2011. Dinsdagmiddag werd het Alkmaarse stadhuis overspoeld door kinderen. Het waren de klasgenootjes, voetbalvriendjes of speelkamaraadjes van Jossef, een 9 jarig jongetje dat 8 jaar geleden met zijn moeder vanuit Sudan naar Nederland is gekomen en nu uitgeprocedeerd is. Daarom moeten ze verhuizen naar een COA centrum in Katwijk, en daar het definitieve vertrek afwachten. Dat betekent voor Jossef weg uit Alkmaar, weg bij alles dat hij kent. Dus werden er 300 handtekeningen verzameld en riepen de kinderen de hulp in van burgemeester Piet bruinooge. Die maakte de kinderen duidelijk dat hij toch echt niet ging over de beslissing of Jossef in Nederland kan blijven of niet, maar dat hij wel kon helpen met de poging om Jossef voorlopig nog in het COA in Alkmaar te houden.

Volgens zowel het COA als de IND is de opmerking dat Jossef pas uitgezet kan worden als hij 18 is en dus negen jaar in het asielcentrum in Katwijk moet blijven volkomen onzin. Ook zijn er volgens COA en IND medewerkers vraagtekens te plaatsen bij het keer op keer opnieuw inzetten van beroepsprocedures zonder dat er nieuwe feiten aangedragen worden. Daarmee wordt het verblijf in Nederland gerekt zonder dat er serieus uitzicht is op een vergunning. Het zijn juist jonge kinderen als Jossef die het daar vaak moeilijk mee hebben omdat ze door dat vaak zinloze stapelen van aanvragen en beroepsprocedures al langer in Nederland zijn dan in het land waar ze uiteindelijk toch naar terug moeten keren.
http://www.alkmaarcentraa(...)49:actueel&Itemid=94

Tja, als je het systeem komt frustreren moet je niet raar kijken als je het lid op de neus krijgt.
pi_104806621
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:49 schreef ArnosL het volgende:
Daar gaan we weer.. Wordt dit net zo'n poppenkast als met Mauro?
Vast wel.
Tenzij men niet meer op de barricaden te krijgen is vanwege Mauro-moeheid.
pi_104806626
quote:
Alkmaar, 22 november 2011. De beslissing is definitief. Jossef moet samen met zijn moeder weg uit het AZC in Alkmaar en naar een uitzetcentrum in katwijk. De afgelopem weken hebben veel mensen zich ingezet voor het 9-jarige jongetje en zijn moeder die al acht jaar in nederland zijn. Zelfs burgemeester Piet Bruinooge heeft zich er naar aanleiding van een petitie (VIDEO) mee bemoeit. Het uitzetcentrum in Katwijk is sober en de laatste halte voor terugkeer naar het eigen land. In de media zijn diverse berichten opgedoken dat Jossef niet voor zijn 18e uitgezet kon worden, maar dat klopt volgens de IND en COA niet. Het stel is al zo lang in Nederland omdat er procedure op procedure gestapeld is zonder dat er nieuwe informatie bovenkwam. En dat betekent dat het ondanks alle juridisch gemanoevreer 7 jaar geleden al bekend was dat Jossef en zijn moeder niet in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning.
http://www.alkmaarcentraa(...)6:diversen&Itemid=39
pi_104806658
quote:
Volgens zowel het COA als de IND is de opmerking dat Jossef pas uitgezet kan worden als hij 18 is en dus negen jaar in het asielcentrum in Katwijk moet blijven volkomen onzin
En dan is ie 18, is het nog niet goed :')
pi_104806933
Twee vragen:
- Hoe is het mogelijk dat mensen procedures dusdanig kunnen 'frustreren' - of wat neutraler gezegd: verlengen - zonder dat er concrete maatregelen worden genomen richting uitzetting? Waarom moet die jongen nu pas naar een uitzetcentrum en niet al jaren geleden? Waarom hebben ze hem laten wortelen?
- Is dit jochie verantwoordelijk voor beslissingen van zijn moeder?
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:47:21 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104807921
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:55 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan, gespeelde moraalridder.
wat nou? waar zit de moraalridder dan? en wie ben jij om daar iets over te zeggen
pi_104808069
quote:

[..]

Daarom bij de grens terugsturen _O_
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:52:57 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104808096
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daarom bij de grens terugsturen _O_
retrospectief of zo?
pi_104808119
weeffout 1: de initiele procedure duurt te lang.

weeffout 2: de ouders kunnen net zo lang nieuwe procedures uitvoeren tot het inhumaan wordt om het kind uit te zetten. het kind heeft geen zeggenschap over hoe vaak zijn ouders in beroep gaan.

conclusie: again een fout in het asielbeleid. wat is de moeilijkheid met de regel: na 1 jaar móet duidelijkheid zijn vanuit de overheid, dan nog max 2 jaar doorprocederen(1 keer rechter en 1 keer hoge raad), en daarna moeten ze weg. en ja, als er dan nóg gevallen blijven waar een kind 8 jaar op definitieve uitslag wacht, dan is dat onkunde vanuit de overheid, en mag hij dus blijven.

als je een dakkapel aan wilt leggen geld er ook een maximum van ~3 maanden waarbinnen de overheid moet reageren, en als het ze niet lukt mag je hem gewoon aanleggen.
pi_104808206
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:53 schreef Asphias het volgende:

als je een dakkapel aan wilt leggen geld er ook een maximum van ~3 maanden waarbinnen de overheid moet reageren, en als het ze niet lukt mag je hem gewoon aanleggen.
bron?
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:02:54 #55
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_104808398
Daar gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan we weer :{

regels zijn regels, weg is weg :W
pi_104809166
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]

bron?
De wet. Of het precies 3 maanden zijn weet ik niet, maar feit is wel dat als de overheid niet binnen de gestelde termijn beslist, automatisch een 'fictieve bouwvergunning' wordt verleend.

En ik vind het ook wel een goed idee. Als je dat bij asielzoekers zou invoeren (dus: automatisch een verblijfsvergunning als een beroep niet op tijd afgehandeld wordt) dan komt er misschien eindelijk genoeg druk op de ketel om snel genoeg te werken zodat we niet constant weer dit soort schrijnende gevallen krijgen.

Ik vind de tendens van 'daar gaan we weer' trouwens ook erg verontrustend. Als er keer op keer schrijnende gevallen opduiken dan is er iets mis met het systeem en de oplossing is dan niet om het maar gewoon niet meer schrijnend te vinden.

Edit: Betere bron: A.W. Klaassen, Handboek Ruimtelijke Ordening & Bouw. :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2011 17:32:38 ]
pi_104809490
Ik verheug me nu al op de strijd binnen het CDA :D :D
pi_104809499
Of de gevallen schrijnend zijn is een mening. Ben ik het totaal niet mee eens
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2011 @ 17:31:50 #59
341203 3-voud
pi_104809504
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:47 schreef Re het volgende:

[..]

wat nou? waar zit de moraalridder dan? en wie ben jij om daar iets over te zeggen
Als je zo'n stelling maakt moet je zelf niet zon grote mond hebben met je wijzende vingertje. Of heb je een plaat voor je kop?
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:33:05 #60
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104809563
quote:
Juist!

Want het gaat hier potdomme wel om de politieke verhoudingen en niet over een 9 jarig zwartje!

Toch?
I beat that pussy up, there's no denyin'...
pi_104809636
Zou de uitspraak gewoon niet altijd moeten zijn:

1) het is best veilig waar jullie vandaan komen, terug

of

2) we hebben opvang in de regio geregeld, terug

of

3) het is daar onveilig en jullie kunnen hier blijven zo lang het onveilig is
pi_104809827
Iedereen die er al is mag blijven. Regels voor de toekomst verscherpen. Het leven kan zo simpel zijn.
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:40:12 #63
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104809889
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:31 schreef bijdehand het volgende:
Of de gevallen schrijnend zijn is een mening. Ben ik het totaal niet mee eens
Okee, dat kan natuurlijk :) Wat mij betreft moet je in alle vrijheid de holocaust nog kunnen ontkennen, en dit dan vervolgens ontkennen door te stellen dat er niets te ontkennen valt.

Gelukkig staat het mij dan ook weer vrij om mijn mening over jouw mening te geven. Danny eet daar ook een goede boterham van (al helpt het ook wel dat hij zoveel bespaart op zijn vrouw), dus vort met de geitenneuker:

Wat maakt het totaal niet schrijnend dan in jouw optiek? Waarom is het niet schrijnend dat een 9 jarige jongen het land waar hij heeft leren lopen en praten moet verlaten om naar een of andere shithole in Afrika te moeten verhuizen, alwaar hij het verder uit mag zoeken in een omgeving waar het als nieuweling die de taal niet spreekt waarschijnlijk niet echt makkelijk is?
pi_104810145
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:31 schreef Nielsch het volgende:
Ik verheug me nu al op de strijd binnen het CDA :D :D
Ach, die Barbapappa en Barbamamma bij die partij zullen wel weer buigen. :')
pi_104810211
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:39 schreef Santello het volgende:
Iedereen die er al is mag blijven. Regels voor de toekomst verscherpen. Het leven kan zo simpel zijn.
Inderdaad, zo simpel is het.
Ik snap ook werkelijk niet, ook al zou er drie maal geprocedeerd zijn, dat dat acht jaar moet duren.
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:48:33 #66
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_104810219
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:40 schreef DrBill het volgende:

[..]

Wat maakt het totaal niet schrijnend dan in jouw optiek? Waarom is het niet schrijnend dat een 9 jarige jongen het land waar hij heeft leren lopen en praten moet verlaten om naar een of andere shithole in Afrika te moeten verhuizen, alwaar hij het verder uit mag zoeken in een omgeving waar het als nieuweling die de taal niet spreekt waarschijnlijk niet echt makkelijk is?
Die jonguh hoort hier niet. Die kwam hier gewoon op zijn eerste om van onze centen de parasiet uit te hangen. Terecht dat ze die na 8 jaar terug trappen. Sterker nog, ik zou hem uit het vliegtuig trappen zonder parachute! Dat zal hem leren om van onze centen te teren!!
pi_104810236
Ik zag een aantal reacties over de langdurige procedures..
Het is niet altijd een kwestie van 'eindeloos procederen' als mensen hier al langer zijn, en alsnog terug moeten. Wanneer iemand wel een verblijfsvergunning krijgt, is dit altijd eerst een tijdelijke. Sommigen hebben dit gekregen in het kader van een categoriaal beschermingsbeleid. Dan is besloten dat een land zo onveilig is, dat mensen die daar vandaan komen op basis daarvan asiel kunnen krijgen (als ze niet al op een andere grond aanspraak erop hebben). Wanneer het land dan weer veilig verklaard wordt, kan de vergunning ingetrokken worden, als dat nog binnen de tijd is. En dan zijn mensen dus toch ook al weer een paar jaar hier.

Dit overigens los van deze zaak, geen idee wat daar precies speelt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:49:50 #68
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104810261
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:48 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Die jonguh hoort hier niet. Die kwam hier gewoon op zijn eerste om van onze centen de parasiet uit te hangen. Terecht dat ze die na 8 jaar terug trappen. Sterker nog, ik zou hem uit het vliegtuig trappen zonder parachute! Dat zal hem leren om van onze centen te teren!!
Hmmzzz... Als je het zo stelt heb je wel een punt ja :P
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:51:15 #69
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_104810327
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:31 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Als je zo'n stelling maakt moet je zelf niet zon grote mond hebben met je wijzende vingertje. Of heb je een plaat voor je kop?
Nee, lekker lopen kafferen over de rug van een kind, held.

Die plaat en dat vingertje vd uitzettingsgestapo in dit topic is eigenlijk nog het meest treurig.

[ Bericht 5% gewijzigd door popolon op 25-11-2011 18:04:38 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_104810367
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:39 schreef Santello het volgende:
Ah, weer een Generaal Pardon?
En dat dan zo eens in de 5 jaar bijvoorbeeld?
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:54:37 #71
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104810444
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:11 schreef Wokkel het volgende:

[..]

http://www.alkmaarcentraa(...)49:actueel&Itemid=94

Tja, als je het systeem komt frustreren moet je niet raar kijken als je het lid op de neus krijgt.
Slechte moeder wat dat betreft, omdat ze dan dus haar kind wellicht inzet om zo uiteindelijk dus toch te kunnen blijven.

Maar als ik moet kiezen tussen de slechte moeder (hoewel... Eritrea, kom op zeg.. ) straffen en het kind mede straffen, of het kind helpen en de moeder daarmee haar zin geven... Dan toch echt het laatste.
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:54:56 #72
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_104810459
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is makkelijker als de overheid zou leren van de fouten. Dat overschot aan ambtenaren inzetten om een duidelijk en snelwerkend asielbeleid op poten te zetten.
pi_104810646
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:02 schreef RedFever007 het volgende:
Daar gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan we weer :{

regels zijn regels, weg is weg :W

Als een inbreker of pedofiel niet hard genoeg gestraft wordt naar de mening van bepaalde politieke stromingen dan wordt er om het hardst geroepen dat de regels moeten worden aangepast, maar als er een kind uitgezet gaat worden, een beslissing waar heel veel Nederlanders grote moeite mee hebben, dan kan er aan de regels absoluut niet getornd worden. Befehl ist befehl!

:{
  vrijdag 25 november 2011 @ 18:00:24 #74
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_104810674
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:54 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Het is makkelijker als de overheid zou leren van de fouten. Dat overschot aan ambtenaren inzetten om een duidelijk en snelwerkend asielbeleid op poten te zetten.
Het werkt prima, sommigen menen alleen dat ze die procedure zoveel mogelijk moeten rekken terwijl de uitkomst al vast staat. :')
pi_104810705
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:18 schreef ValHallen het volgende:
yup dit komt allemaal door het mauro circus. dit is de 3e al die na mauro in het nieuws komt met boehoe ik wil blijven :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 25 november 2011 @ 18:03:03 #76
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_104810775
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2011 18:00 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het werkt prima, sommigen menen alleen dat ze die procedure zoveel mogelijk moeten rekken terwijl de uitkomst al vast staat. :')
Hoe komt het dat dat rekken mogelijk is? Juist gebrek aan daadkracht bij de overheid.

Dat mensen het uberhaupt het raar vinden dat een moeder alles in het werk zet om haar kind een goed leven te gunnen.
pi_104810802
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:54 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ze leren niet.
Binnenkort zal er wel weer een Generaal Pardon komen en vervolgens flatert en knoeit men door tot het volgende GP.
  vrijdag 25 november 2011 @ 18:04:39 #78
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_104810822
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 18:03 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Hoe komt het dat dat rekken mogelijk is? Juist gebrek aan daadkracht bij de overheid.

Dat mensen het uberhaupt het raar vinden dat een moeder alles in het werk zet om haar kind een goed leven te gunnen.
Nee, dat komt doordat de rechten van deze mensen gewaarborgd horen te worden. En daar horen beroepsmogelijkheden bij.
pi_104810910
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:40 schreef DrBill het volgende:
Ik vind het schrijnend als ze hem naar een oorlogsgebied zouden sturen. Hij kan zich makkelijk aanpassen, hij is immers nog een kind en ik neem aan dat zelfs z'n moeder zich aan heeft kunnen passen. Die heeft minimaal 5 jaar de tijd gehad om hem de taal enzo te leren. Dat ze dat niet heeft gedaan is ons probleem niet. Als we van iedereen die het kut heeft ons het lot moesten aantrekken dan zou dat ook niet goed zijn. Daarom zeg ik: niet schrijnend en toedeledokie. :W
pi_104811039
Hmm. Hij is zelfs nog jonger dan Mauro toen die naar Nederland kwam. Het is dus inderdaad niet alsof terug-integreren een onoverkomelijk probleem is nee.
  vrijdag 25 november 2011 @ 18:15:50 #81
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104811208
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:31 schreef 3-voud het volgende:

[..]

ach flikker op dom wicht :')

ik vind het lekker klootzakkerig, dat is een mening, daar is niets mis mee dus hup je mand weer in :W
pi_104811579
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 18:10 schreef Igen het volgende:
Hmm. Hij is zelfs nog jonger dan Mauro toen die naar Nederland kwam. Het is dus inderdaad niet alsof terug-integreren een onoverkomelijk probleem is nee.
Dat terug-integreren is zelfs voor Mauro geen probleem als hij terug zou moeten. En deze jongen heeft z'n moeder nog!
pi_104812007
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:47 schreef LXIV het volgende:
Nee hoor, want de IND hoort die procedure -inclusief beroepsmogelijkheden- af te ronden binnen 5 jaar. Je kunt als asielzoeker dus niet weten waar je aan begint.
quote:
2) Waarom is het wel 100% mogelijk om vanuit een ander land naar Nederland te komen en kan dit nooit een probleem zijn, maar is het totaal onmogelijk wanneer dit de andere kant op gebeurt? Waarom kon die moeder destijds wel naar het wildvreemde Nederland komen maar kunnen ze nu niet terug?
Ze kunnen best terug. Hop, op het vliegtuig, enkeltje Asmara. Kost 6 uur. Het probleem is alleen dat het eigenlijke uitzetten een beetje een hete aardappel is geworden die meerdere overheidsorganen elkaar proberen toe te werpen. Gemeenten willen het bijvoorbeeld niet omdat ze dan continu nogal impopulaire dingen moeten doen (de buren uit hun huis schoppen ongeacht het jaargetijde). Gevolg is dat mensen een beetje blijven hangen in het systeem en hun uitgeprocedeerde status. Na 5 jaar mag je onder bepaalde voorwaarden bijvoorbeeld naturalisatie aanvragen en je kunt ook een reguliere aanvraag indienen om de boel te rekken. Allemaal als direct gevolg van het overschrijden van de termijnen in de oorspronkelijke asielaanvraag.

Ik vraag me trouwens af waarom dit jochie en zijn moeder per se terug moeten, terwijl mijn huidige inburgerings-buddy, ook een Eritreër, wel mag blijven en overmorgen zijn vrouw plus vier kinderen mag gaan ophalen van Schilhol.

Op zich zie ik het probleem niet zo voor Jossef. Jaarlijks verhuizen hele volksstammen aan kinderen rond die leeftijd met hun ouders naar andere landen, dus dat hij liever hier wil blijven en gewend is vind ik niet zo'n argument. Alleen vertrouw ik de IND niet in hun oordeel of het daar veilig is of niet, daar heb ik ze teveel baggerwerk voor zien afleveren.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 25 november 2011 @ 18:54:27 #84
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_104812553
Ik kan het niet zo schrijnend vinden als hij op deze jeugdige leeftijd gezellig met zijn moeder weer teruggaat. Jong genoeg om zich daar weer aan te passen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_104812587
Het enige dat schrijnt is het asielbeleid hier.
  vrijdag 25 november 2011 @ 19:03:14 #86
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_104812956
Gewoon eruit schoppen, opgeruimd staat netjes.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_104813166
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2011 19:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Hey intetnetheld, je kan je mening ook wel op een normale manier proberen te verwoorden.
pi_104813260
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 18:38 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee hoor, want de IND hoort die procedure -inclusief beroepsmogelijkheden- af te ronden binnen 5 jaar. Je kunt als asielzoeker dus niet weten waar je aan begint.

[..]

Ze kunnen best terug. Hop, op het vliegtuig, enkeltje Asmara. Kost 6 uur. Het probleem is alleen dat het eigenlijke uitzetten een beetje een hete aardappel is geworden die meerdere overheidsorganen elkaar proberen toe te werpen. Gemeenten willen het bijvoorbeeld niet omdat ze dan continu nogal impopulaire dingen moeten doen (de buren uit hun huis schoppen ongeacht het jaargetijde). Gevolg is dat mensen een beetje blijven hangen in het systeem en hun uitgeprocedeerde status. Na 5 jaar mag je onder bepaalde voorwaarden bijvoorbeeld naturalisatie aanvragen en je kunt ook een reguliere aanvraag indienen om de boel te rekken. Allemaal als direct gevolg van het overschrijden van de termijnen in de oorspronkelijke asielaanvraag.

Ik vraag me trouwens af waarom dit jochie en zijn moeder per se terug moeten, terwijl mijn huidige inburgerings-buddy, ook een Eritreër, wel mag blijven en overmorgen zijn vrouw plus vier kinderen mag gaan ophalen van Schilhol.

Op zich zie ik het probleem niet zo voor Jossef. Jaarlijks verhuizen hele volksstammen aan kinderen rond die leeftijd met hun ouders naar andere landen, dus dat hij liever hier wil blijven en gewend is vind ik niet zo'n argument. Alleen vertrouw ik de IND niet in hun oordeel of het daar veilig is of niet, daar heb ik ze teveel baggerwerk voor zien afleveren.
Weet jij dan misschien waarom het zo gruwelijk lang kan duren voordat men hier uitsluitsel over krijgt?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_104813422
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 18:01 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

yup dit komt allemaal door het mauro circus. dit is de 3e al die na mauro in het nieuws komt met boehoe ik wil blijven :{
Dit speelt al langer hoor in Alkmaar e.o. dus nog voor het circus van Mauro :)

Overigens pleit ik voor een generaal pardon voor kinderen die nu in Nederland al minstens acht jaar wonen.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  vrijdag 25 november 2011 @ 19:14:58 #90
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_104813641
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 18:55 schreef Lavenderr het volgende:
Het enige dat schrijnt is het asielbeleid hier.
Ja dat vind ik ook.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2011 @ 19:15:47 #91
341203 3-voud
pi_104813699
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 november 2011 18:15 schreef Re het volgende:

[..]

ach flikker op dom wicht :')

ik vind het lekker klootzakkerig, dat is een mening, daar is niets mis mee dus hup je mand weer in :W
Omhoog gevallen kleuter :')
pi_104814523
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 19:08 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Weet jij dan misschien waarom het zo gruwelijk lang kan duren voordat men hier uitsluitsel over krijgt?
Omdat de IND stelselmatig de termijnen overschrijdt. Dit komt weer doordat deze ten eerste hun zaken niet op orde hebben (hoge werkdruk, slechte feitenkennis, regiokundigen, ambtenaren (lees: mensen die niet te ontslaan zijn en dus blijven zitten ondanks walgelijk slechte output) en ten tweede vooral een politieke agenda lijken te dienen waarbij het streven is iedereen in beginsel een negatieve beschikking proberen aan te smeren, met als gevolg niet voldoende gemotiveerde beschikkingen die makkelijk aan te vechten zijn en op zich al grond zijn voor een hoger beroep.

Je wilt niet weten wat een achterlijk slechte redeneringen en smoesjes ik onder ogen heb gehad sinds ik in aanraking ben gekomen met dit wereldje. Het ergste vind ik nog dat het niemand een hol kan schelen omdat men in de veronderstelling is dat het niet erg is dat asielzoekers niet volgens de wettelijke bepalingen behandeld worden omdat ze dan niet binnen komen, terwijl de praktijk juist is dat door de traagheid meer mensen blijven hangen op humanitaire en reguliere gronden.

Wat ook niet helpt is dat ons systeem niet ingesteld is op het verschijnsel van economische vluchtelingen. Voor hen valt er alleen iets te halen middels de asielprocedure (lees: een zielig verhaal) waardoor de molen van de asielprocedures verstopt raakt. Uit eigen ervaring durf ik te zeggen dat minstens 80% van de mensen die asiel aanvragen niks te zoeken hebben in die procedure. Dat is dus een gigantische verspilling van tijd en geld. Een alternatief kanaal zoals een soort greencard zou een hoop druk van de ketel af halen en de IND een hoop controleerwerk schelen want dan doen ze nu door de werkdruk en gebrek aan kunde ontzettend slecht.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_104815663
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 19:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Omdat de IND stelselmatig de termijnen overschrijdt. Dit komt weer doordat deze ten eerste hun zaken niet op orde hebben (hoge werkdruk, slechte feitenkennis, regiokundigen, ambtenaren (lees: mensen die niet te ontslaan zijn en dus blijven zitten ondanks walgelijk slechte output) en ten tweede vooral een politieke agenda lijken te dienen waarbij het streven is iedereen in beginsel een negatieve beschikking proberen aan te smeren, met als gevolg niet voldoende gemotiveerde beschikkingen die makkelijk aan te vechten zijn en op zich al grond zijn voor een hoger beroep.

Je wilt niet weten wat een achterlijk slechte redeneringen en smoesjes ik onder ogen heb gehad sinds ik in aanraking ben gekomen met dit wereldje. Het ergste vind ik nog dat het niemand een hol kan schelen omdat men in de veronderstelling is dat het niet erg is dat asielzoekers niet volgens de wettelijke bepalingen behandeld worden omdat ze dan niet binnen komen, terwijl de praktijk juist is dat door de traagheid meer mensen blijven hangen op humanitaire en reguliere gronden.

Wat ook niet helpt is dat ons systeem niet ingesteld is op het verschijnsel van economische vluchtelingen. Voor hen valt er alleen iets te halen middels de asielprocedure (lees: een zielig verhaal) waardoor de molen van de asielprocedures verstopt raakt. Uit eigen ervaring durf ik te zeggen dat minstens 80% van de mensen die asiel aanvragen niks te zoeken hebben in die procedure. Dat is dus een gigantische verspilling van tijd en geld. Een alternatief kanaal zoals een soort greencard zou een hoop druk van de ketel af halen en de IND een hoop controleerwerk schelen want dan doen ze nu door de werkdruk en gebrek aan kunde ontzettend slecht.
En ze kunnen zelf niet bedenken dat hier niemand mee gediend is, Nederland niet en de asielzoeker ook niet? :') Godskolere zeg....
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_104816525
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 november 2011 19:48 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En ze kunnen zelf niet bedenken dat hier niemand mee gediend is, Nederland niet en de asielzoeker ook niet? :') Godskolere zeg....
Wie is "ze" in dezen?
pi_104817277
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:18 schreef ValHallen het volgende:
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_104817447
Tja Nederland faalt gewoon keer op keer met het immigratiebeleid...Na 40 jaar ervaring nog steeds...Kut land
pi_104817539
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tja Nederland faalt gewoon keer op keer met het immigratiebeleid...Na 40 jaar ervaring nog steeds...Kut land
Nou blijkbaar niet zó kut, als er zoveel mensen hier willen wonen.
pi_104817740
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wie is "ze" in dezen?
Diegene die het beleid maken en uitvoeren.
pi_104817890
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou blijkbaar niet zó kut, als er zoveel mensen hier willen wonen.
Om er vervolgens net zo hard uit geknikkerd te worden na 10 jaar
pi_104818382
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Om er vervolgens net zo hard uit geknikkerd te worden na 10 jaar
Blijkbaar heel vaak niet.
En als dat wél gebeurt is dat het risico dat je neemt als asielzoeker.
pi_104818572
quote:
Wat een debiele reactie, top zeg.
And remember, respect is everything!
pi_104818717
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Blijkbaar heel vaak niet.
En als dat wél gebeurt is dat het risico dat je neemt als asielzoeker.
Ja een kind van 4 denkt na over een uitzetting over 10 jaar
pi_104818886
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja een kind van 4 denkt na over een uitzetting over 10 jaar
Hij is toch samen met zijn moeder, of ben je dat even vergeten?
  vrijdag 25 november 2011 @ 20:43:39 #104
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104819072
quote:
Na Mauro en zijn lotgenoten opnieuw een slachtoffer van het stroperige asielbeleid in Nederland. Procedures die veel te lang duren, met als gevolg dat kinderen zich helemaal wortelen in Nederland.
Daar knelt de schoen. Iedereen wordt maar binnengelaten, en wordt asielzoeker. Al grondig selecteren wie je binnenlaat, en dan van die (veel kleinere) groep het verhaal aanhoren, en even kijken of ze hier echt MOETEN zijn, hoeft dan toch geen 8 jaar te duren? Mij lijkt dat zo'n klein onderzoekje (want in basis kan je al wel redelijk vaststellen welke situaties dermate nijpend zijn dat hulp nodig is, her en der een uitzondering of bijzondere omstandigheden daargelaten) een maand makkelijk voldoende is. Is het niets? Meteen weer naar huis.

Waarom moet dat lang duren?
Laffe huichelaar
pi_104819095
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hij is toch samen met zijn moeder, of ben je dat even vergeten?
Vaak onopgeleide vrouwen die alleen denken om de veiligheid van hun kind?
  vrijdag 25 november 2011 @ 20:47:56 #106
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104819373
Het probleem is dus gewoon het beleid. Mensen mogen er niet in, maar we laten ze er toch in, en pas na 8 jaar worden ze de deur weer gewezen :')

ik vraag me af:

A) Hoeveel kost dat allemaal wel niet, zo'n zaak zo lang rekken?
B) Waarom is in vredesnaam voor zo'n systeem gekozen? Doe het een of het ander, weigeren of toelaten, maar waarom in vredesnaam allebei een beetje?
Laffe huichelaar
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2011 @ 22:33:10 #107
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104825981
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:47 schreef timmmmm het volgende:
Het probleem is dus gewoon het beleid. Mensen mogen er niet in, maar we laten ze er toch in, en pas na 8 jaar worden ze de deur weer gewezen :')

ik vraag me af:

A) Hoeveel kost dat allemaal wel niet, zo'n zaak zo lang rekken?
B) Waarom is in vredesnaam voor zo'n systeem gekozen? Doe het een of het ander, weigeren of toelaten, maar waarom in vredesnaam allebei een beetje?
Nederlanders houden van polderen.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 01:00:02 #108
341203 3-voud
pi_104832505
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Vaak onopgeleide vrouwen die alleen denken om de veiligheid van hun kind?
... en uitkering, platte TV, mobietljes... en meer van dat spul.
pi_104833464
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:32 schreef Flow3r het volgende:
Altijd weer die kinderen en vrouwen, wanneer gaan we nu eens die kerels het land uitzetten? >:)
_O_
pi_104833900
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft niet nog eens te gebeuren als de regels verscherpt zijn.
  zaterdag 26 november 2011 @ 07:31:33 #111
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104835396
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 02:31 schreef Santello het volgende:

[..]

Ik meen ten tijde van Mauro gehoord te hebben dat er nog ongeveer 100 schrijnende gevallen zijn zoals hem.
Dit is ook weer zo'n verhaal, kunnen we of steeds botter op reageren "hup het vliegtuig in" of buigen omdat de wetgeving onmenselijk is en een generaal pardon afgeven. Doe mij dat laatste maar en zorgen dat we voortaan de voordeur dicht houden.
The truth was in here.
pi_104835415
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 07:31 schreef Bastard het volgende:

Ik meen ten tijde van Mauro gehoord te hebben dat er nog ongeveer 100 schrijnende gevallen zijn zoals hem.
Dit is ook weer zo'n verhaal, kunnen we of steeds botter op reageren "hup het vliegtuig in" of buigen omdat de wetgeving onmenselijk is en een generaal pardon afgeven. Doe mij dat laatste maar en zorgen dat we voortaan de voordeur dicht houden.
De wetgeving is nou juist niet onmenselijk.
Kinderen moeten volgens de wet naar school en asielzoekers hebben recht op het indienen van aanvragen voor een verblijfsvergunning.
Dat recht gebruiken ze vervolgens om zielig te doen waardoor ze alsnog een verblijfsvergunning proberen te krijgen.
Ik snap dat wel van die mensen maar je kunt niet zeggen dat onze wetten onmenselijk zijn.
pi_104835716
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 07:39 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Kinderen moeten volgens de wet naar school en asielzoekers hebben recht op het indienen van aanvragen voor een verblijfsvergunning.
Dat recht gebruiken ze vervolgens om zielig te doen waardoor ze alsnog een verblijfsvergunning proberen te krijgen.
Ik snap dat wel van die mensen maar je kunt niet zeggen dat onze wetten onmenselijk zijn.
Zou er niet eens actief aan mee willen werken; mensen op het vliegtuig zetten...hoe wil je dat uitleggen: deze plek is meer van mij dan van jou, omdat ik toevallig op dit stukje grond geboren ben?

Een asielzoeker zou ook kunnen zeggen: als mijn aanwezigheid hier je niet bevalt, dan donder je zelf maar op, zo is het ook. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door OeJ op 26-11-2011 09:47:25 ]
  zaterdag 26 november 2011 @ 09:08:50 #114
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104835783
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 07:39 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Nou een systeem waarin je 8 jaar kan procuderen, wortels kan vormen in de grond en dan alsnog uitgezet kan worden is in mijn visie onmenselijk. Halfslachtig geregel waar NL trots op kan wezen, kom maar binnen, geniet van het land, en als je gewend bent stoppen we je in een vliegtuig.
The truth was in here.
pi_104835855
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 02:31 schreef Santello het volgende:

[..]

Als de uitvoering van de regels ook verscherpt wordt komen we pas ergens. De regels zijn nu namelijk best helder en in mijn ogen billijk: inclusief alle mogelijkheden tot uitloop heeft de IND iets minder dan 5 jaar om de hele procedure af te ronden. Doen ze het zonder die uitloop, dan zit je zelfs aan een jaar of twee. Lijkt me al ruim genoeg eigenlijk. Uitloop is voor uitzonderlijke gevallen benoemd en je maakt mij niet wijs dat elk geval dat zou zijn.

Het probleem zit hem dus in de praktijk. Wie we daarvoor met name vies aan kunnen kijken is Rita Verdonk. Die heeft destijds immers beloofd dat zij de IND weer op het spoor zou krijgen. Helaas maakte zij de keuze haar ministerschap in te vullen als één grote stemmenmarathon door maar vooral zo hard en streng mogelijk in de media te komen en als een blok op de rails te gaan liggen voor dat generaal pardon. Het laatste wat er toen is gebeurd is dat er een rits uitzendkrachten de achterstanden uit moesten gaan vlooien (die er uiteraard weer uitgezet werden zodra het momentum voorbij was zonder dat er een wezenlijke verandering in de werkprocessen was bewerkstelligd zodat de achterstanden sindsdien weer vrolijk zijn aangespekt en de expertise om het snel en kundig uit te voeren nog steeds ontbreekt).
  zaterdag 26 november 2011 @ 09:22:56 #116
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104835877
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 18:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik vind het schrijnend als ze hem naar een oorlogsgebied zouden sturen.
Eritrea leeft nog altijd op voet van oorlog met het buurland Ethiopie.
Vorig jaar nog was het er weer bijna raak overigens.

Een van de meest instabiele en arme regio's in de wereld.

quote:
Hij kan zich makkelijk aanpassen, hij is immers nog een kind
Een 9 jarig jong uit Nederland kan zich makkelijk aanpassen aan een leven in de goot? :D

quote:
en ik neem aan dat zelfs z'n moeder zich aan heeft kunnen passen. Die heeft minimaal 5 jaar de tijd gehad om hem de taal enzo te leren. Dat ze dat niet heeft gedaan is ons probleem niet.
Nee maar wel het zijne dus. Moeten we hem straffen?

quote:
Als we van iedereen die het kut heeft ons het lot moesten aantrekken dan zou dat ook niet goed zijn. Daarom zeg ik: niet schrijnend en toedeledokie. :W
Jammer genoeg snijdt geen van je argumenten enig hout.

Als je iemand kunt helpen en je doet het niet, dan ben je mijns inziens verkeerd bezig. Niet alleen naar die mensen toe, maar ook naar de toeschouwers, zoals ik.

Iedereen heeft de bek vol over volwaardig meedraaien in de maatschappij. Maar met een maatschappij waarin meningen als de jouwe de boventoon voeren veeg ik helaas m'n reet af.

[ Bericht 2% gewijzigd door DrBill op 26-11-2011 09:33:11 ]
  Eindredactie Games zaterdag 26 november 2011 @ 10:33:25 #117
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_104836728
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 09:22 schreef DrBill het volgende:

Als je iemand kunt helpen en je doet het niet, dan ben je mijns inziens verkeerd bezig. Niet alleen naar die mensen toe, maar ook naar de toeschouwers, zoals ik.

dus jij gaat je over het gezinnetje ontfermen? Het in huis nemen en de onkosten betalen? Goed bezig man _O_

Of ben jij zo'n type moraalridder van : Not In My Backyard }:|
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_104836745
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Daar knelt de schoen. Iedereen wordt maar binnengelaten, en wordt asielzoeker. Al grondig selecteren wie je binnenlaat, en dan van die (veel kleinere) groep het verhaal aanhoren, en even kijken of ze hier echt MOETEN zijn, hoeft dan toch geen 8 jaar te duren? Mij lijkt dat zo'n klein onderzoekje (want in basis kan je al wel redelijk vaststellen welke situaties dermate nijpend zijn dat hulp nodig is, her en der een uitzondering of bijzondere omstandigheden daargelaten) een maand makkelijk voldoende is. Is het niets? Meteen weer naar huis.

Waarom moet dat lang duren?
eindeloos rekken van advocaten ? oh client is ziek, kan de zaak worden uitgesteld dat soort fratsen.
pi_104836957
Er mankeert toch echt wat aan je als je vol overtuiging een 9-jarig ventje het land uit wilt zetten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_104837011
Dat is jouw mening :P
pi_104837034
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
Er mankeert toch echt wat aan je als je vol overtuiging een 9-jarig ventje het land uit wilt zetten.
ach zielig he, in Afrika wonen nog tientallen miljoenen kinderen die we laten verhongeren, allemaal hierheen halen.

Hoeveel kinderen heb jij al in huis ?
pi_104837118
Doel vooral op dit soort reacties:

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2011 19:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 10:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

ach zielig he, in Afrika wonen nog tientallen miljoenen kinderen die we laten verhongeren, allemaal hierheen halen.

Verder slaat dit natuurlijk als een lul op een drumstel. We hebben het niet over een jochie dat net is aangekomen, maar een die hier al bijna sinds zijn geboorte woont. Laat zo'n jongen toch lekker hier blijven.
pi_104837128
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 november 2011 10:51 schreef bijdehand het volgende:
Dat is jouw mening :P
Werkelijk?
pi_104837178
quote:

[..]

Hoeveel kinderen heb jij het land al uit getrapt?

Als jij recht hebt op een mening zonder er een daad tegenover te stellen, waarom zou een ander dat dan niet hebben?
pi_104837331
quote:

[..]

Dit blijft toch wel het ultieme zwaktebod.
  zaterdag 26 november 2011 @ 11:08:44 #126
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104837337
quote:

[..]

Iemand uit Afrika halen is iets heel anders dan iemand die hier 8/9e van zijn leven heeft gewoond eruit zetten.

Evengoed bedankt voor je bijdrage. Ongetwijfeld zul je zelf hebben gedacht scherpzinnig te zijn.
pi_104837406
Media circus begint weer opnieuw.

Elke maand zielige asielzoeker maand dan maar.
pi_104837545
Het zal wel weer 3 miljoen :') smileys opleveren maar toch maar ff:

http://www.nrc.nl/youp/20(...)campaign=columnisten
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_104837587
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:17 schreef Jarno het volgende:

alles voor de losse verkoop he, Kerst komt eraan, Mauro is weer uit de publiciteit, dus nu maar weer een ander zielig geval.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 11:20:12 #130
341203 3-voud
pi_104837624
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:17 schreef Jarno het volgende:

Youp geeft geen zak om Mauro of Mauro2. Die is fel tegen de PVV en grijpt alles aan om die af te zeiken. Dat is zieker dan zon knul uitzetten.
pi_104837642
Goedzo, cynische klootzakjes. Zo kennen we jullie weer. Voorspelbaarheid is okay.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 11:21:56 #132
341203 3-voud
pi_104837662
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:20 schreef Jarno het volgende:
Goedzo, cynische klootzakjes. Zo kennen we jullie weer. Voorspelbaarheid is okay.
Het ging niet zoals je wilde, hé?
pi_104837678
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:21 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het ging niet zoals je wilde, hé?
Nou eigenlijk wel.
  zaterdag 26 november 2011 @ 11:23:51 #134
66083 Platina
78th Element
pi_104837703
Het ergste zijn nog die kul argumenten dat Jossef al 8 jaar in Nederland woont en de taal spreekt en gewoontes kent etc. Dat kan hij in Eritrea toch ook opnieuw leren?

Immers, asielzoekers die op hun 9de vanuit Eritrea hier naar toe komen moeten dat ook. En dat gaat de meeste prima af.

Zullen we voor de verandering eens rationeel naar de feiten kijken en niet onze onderbuikgevoelens over ons laten regeren.
  zaterdag 26 november 2011 @ 11:24:35 #135
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_104837715
Die mensen die een ander het licht in hun ogen niet gunnen :N
Leef en Laten Leven
  zaterdag 26 november 2011 @ 11:26:14 #136
66083 Platina
78th Element
pi_104837767
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
Ik noem dat rationeel nadenken.
pi_104837857
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:26 schreef Platina het volgende:

[..]

Rationeel nadenken? Omdat de regels worden gehandhaafd? Wetten, en dan met name die betrekking op asiel, zijn arbitrair en derhalve heeft dit vrij weinig van doen met rationaliteit.
pi_104837861
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:26 schreef Platina het volgende:

[..]

ik ook, emoties moet je niet laten meespelen in zulke verhalen.
pi_104837896
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rationeel nadenken? Omdat de regels worden gehandhaafd? Wetten, en dan met name die betrekking op asiel, zijn arbitrair en derhalve heeft dit vrij weinig van doen met rationaliteit.
jij bent tegen regels, dat zou je eens moeten loslaten. Als de regel was dat je elke asielzoeker hier moet houden, zou je daar tegen zijn.
pi_104837897
quote:

[..]

Jeweetog, Ordung muss sein tegenwoordig Koos (fuck Godwin, ga huilen). Of het nou om een verkeersboete van 350 euro gaat of een ventje van 9 uitzetten naar een door oorlog en honger verscheurd land, dat boeit allemaal niet meer.

Als. De. Regels. Maar. Nageleeft. Worden.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 11:31:29 #141
341203 3-voud
pi_104837909
quote:

[..]

Dat jij jezelf een moraalridder vindt wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt.
pi_104837914
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

jij bent tegen regels, dat zou je eens moeten loslaten. Als de regel was dat je elke asielzoeker hier moet houden, zou je daar tegen zijn.
Sterker nog, volgens mij is Koos (sorry dat ik voor je spreek) zelfs tegen het hier toélaten van elke asielzoeker. Ik ook, wat dat betreft.
pi_104837933
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:31 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat jij jezelf een moraalridder vindt wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt.
Oh leuk gaan we schelden? O+. Dan mag ik jou een harteloze nazi vinden die bang is voor negerts! *O* .
pi_104837995
wat mij het meest tegenstaat is dat er hier emoties van mensen misbruikt worden om ordinair geld te verdienen c.q. gratis reclame door een journalist, waardoor mensen gaan oordelen zonder het echte verhaal te kennen.

En er allerlei flauwekul argumenten worden gebruikt, zoals hij spreekt de taal.
Ja en zijn moeder heeft hem zeker niet zijn moedertaal geleerd ?
pi_104837997
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik tegen regels zou zijn?
pi_104838014
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik tegen regels zou zijn?
omdat je dat zelf heb gezegd in een ander topic. En je kan wel altijd met een vraag antwoorden maar ga eens in op argumenten.
pi_104838025
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:34 schreef macca728 het volgende:
wat mij het meest tegenstaat is dat er hier emoties van mensen misbruikt worden om ordinair geld te verdienen c.q. gratis reclame door een journalist, waardoor mensen gaan oordelen zonder het echte verhaal te kennen.

En er allerlei flauwekul argumenten worden gebruikt, zoals hij spreekt de taal.
Ja en zijn moeder heeft hem zeker niet zijn moedertaal geleerd ?
Ja, want regels zijn regels is wél een goed verhaal? :'). Of: die jongen past zich vast heus wel aan, is een top verhaal? Hou toch op.
pi_104838066
Onder die foto ook op het AD: "'Jossef eet pindakaas en roze koeken"

Ja.... dus? :')
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_104838067
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:36 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, want regels zijn regels is wél een goed verhaal? :'). Of: die jongen past zich vast heus wel aan, is een top verhaal? Hou toch op.
je kent alle achtergronden ? Plaats ze even hier, dan kunnen mensen oordelen.
pi_104838081
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:38 schreef Wootism het volgende:

ja dit soort flauwekul.
pi_104838087
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:38 schreef Wootism het volgende:

Die eet hij ook als we die in die voedseldroppingen stoppen :D
pi_104838100
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

omdat je dat zelf heb gezegd in een ander topic. En je kan wel altijd met een vraag antwoorden maar ga eens in op argumenten.
De ene regel is de andere niet. Dat betekent uiteraard nog niet dat ik een of andere anarchist ben.
pi_104838106
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

je kent alle achtergronden ? Plaats ze even hier, dan kunnen mensen oordelen.
En jij oordeelt op basis van..? Plaats ze even hier!
pi_104838117
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jij geniet van andersman ellende he? Zelfs als dat een 9 jarig kind is? ^O^ .
pi_104838121
Verzet is er pas als een groep gaat opstaan en bijvoorbeeld een kind of een gezin beschermt als de gewillige NSB'ers zo'n kind en/of/ ouders komen ophalen. Dan is er pas verzet.
Haha
pi_104838131
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

typisch gedrag, niet ingaan op argumenten.
pi_104838139
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jij geniet van andersman ellende he? Zelfs als dat een 9 jarig kind is? ^O^ .
Maar wel huilen en verontwaardigd doen als er straks een topic wordt geopend over een vrouw die is uitgescholden door allochtonen.
pi_104838161
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar wel huilen en verontwaardigd doen als er straks een topic wordt geopend over een vrouw die is uitgescholden door allochtonen.
Of als ie - geheel onterecht uiteraard - voor 10km/u te hard geflitst is!
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 11:42:39 #159
341203 3-voud
pi_104838186
Je kunt merken dat de kinderen zaterdag vrij zijn...
pi_104838201
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik lees alleen een kind dat op basis van de regels met zijn moeder wordt uitgezet.
En verder flauwekul argumenten als hij eet pindakaas en praat Nederlands.

Waarom moet hij hier blijven dan ? Waarom is zijn moeder uberhaupt hier gekomen en waarom moet ze weg ?
  zaterdag 26 november 2011 @ 11:43:35 #161
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_104838209
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:23 schreef Platina het volgende:
Het ergste zijn nog die kul argumenten dat Jossef al 8 jaar in Nederland woont en de taal spreekt en gewoontes kent etc. Dat kan hij in Eritrea toch ook opnieuw leren?

Immers, asielzoekers die op hun 9de vanuit Eritrea hier naar toe komen moeten dat ook. En dat gaat de meeste prima af.

Zullen we voor de verandering eens rationeel naar de feiten kijken en niet onze onderbuikgevoelens over ons laten regeren.
Eens :)
pi_104838225
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

typisch gedrag, niet ingaan op argumenten.
Nou weetje, ik heb het gewoon gehad. Gehad met klootzakken als jij die gewetenloos hun eigen moeder zouden deporteren als ze erachter kwamen dat ze niet aan 1 of andere kutregel zou voldoen. Die alleen maar in regels zijn regels kunnen denken, die zo bang zijn voor anderen en hun eigen welvaart dat ze zelfs een kind van 9 de grens over flikkeren richting een land dat amper bestaat. Ja, dan ga ik een beetje typisch gedrag vertonen en word ik opeens heel intolerant. Gek he?

We zijn een bekrompen kutland geworden met bange, bange sufkutten. Die niet op durven te staan tegen de échte klootzakjes en daarom maar hun xenofobie botvieren op makkelijke slachtoffers. Zum kotzen, echt.
pi_104838253
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:44 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou weetje, ik heb het gewoon gehad. Gehad met klootzakken als jij die gewetenloos hun eigen moeder zouden deporteren als ze erachter kwamen dat ze niet aan 1 of andere kutregel zou voldoen. Die alleen maar in regels zijn regels kunnen denken, die zo bang zijn voor anderen en hun eigen welvaart dat ze zelfs een kind van 9 de grens over flikkeren richting een land dat amper bestaat. Ja, dan ga ik een beetje typisch gedrag vertonen en word ik opeens heel intolerant. Gek he?

We zijn een bekrompen kutland geworden met bange, bange sufkutten. Die niet op durven te staan tegen de échte klootzakjes en daarom maar hun xenofobie botvieren op makkelijke slachtoffers. Zum kotzen, echt.
je zegt het gelukkig zelf. Geef eens een argument waarom Josef moet blijven en zijn moeder ?
pi_104838258
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:43 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik lees alleen een kind dat op basis van de regels met zijn moeder wordt uitgezet.
En verder flauwekul argumenten als hij eet pindakaas en praat Nederlands.

Waarom moet hij hier blijven dan ? Waarom is zijn moeder uberhaupt hier gekomen en waarom moet ze weg ?
Het gaat er dan ook om dat de regels in beginne fout zijn. In mijn optiek althans.
pi_104838284
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gaat er dan ook om dat de regels in beginne fout zijn. In mijn optiek althans.
Ja je moet ze niet toelaten, mee eens.

Maar waarom zou hij nu moeten blijven ?
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 11:47:23 #166
341203 3-voud
pi_104838293
quote:

[..]

Nee, dit is hem niet.
Je verteld niks meer dan blind achter een schare aan te wandelen omdat je je er goed bij voelt en wat wild om je heen slaat omdat je geen goede argumenten hebt.
Dat hadden we al door.
pi_104838330
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja je moet ze niet toelaten, mee eens.

Maar waarom zou hij nu moeten blijven ?
Omdat hij 9 jaar is. Het is een fucking kind, die hier bovendien al acht jaar woont. Wellicht dat dat voor jou geen argument is, prima. Maar voor mij is dat reden genoeg om zo'n knul hier te houden. Dat dit in strijd is met de regels, is natuurlijk niet mijn zorg. Dat regels bestaan, betekent immers niet dat je het er niet mee eens kan zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 11:51:13 #168
341203 3-voud
pi_104838386
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij wil je dan ook de grote man voelen door zielige gevalletjes te omarmen. Beetje je eigen belang voorop stellen.
Dat doe je met geld van anderen en als de klus geklaard is geef je er geen zak meer om, om vervolgens een paar jaar later dit soort types die in de criminaliteit belanden aan te wijzen met "aanpakken!"... wederom iets wat een ander op kan knappen.

M.a.w. schreeuwen om je goed te voelen, met je handen in de zak rondlopen. Qua geld in andermans zakken welteverstaan.

Ik noem zulke types ook "kanslozen".
pi_104838417
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat hij 9 jaar is. Het is een fucking kind, die hier bovendien al acht jaar woont. Wellicht dat dat voor jou geen argument is, prima. Maar voor mij is dat reden genoeg om zo'n knul hier te houden. Dat dit in strijd is met de regels, is natuurlijk niet mijn zorg. Dat regels bestaan, betekent immers niet dat je het er niet mee eens kan zijn.
ok zijn moeder uitzetten dan en hem hier houden, prima
pi_104838424
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:51 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Jij wil je dan ook de grote man voelen door zielige gevalletjes te omarmen. Beetje je eigen belang voorop stellen.
Dat doe je met geld van anderen en als de klus geklaard is geef je er geen zak meer om, om vervolgens een paar jaar later dit soort types die in de criminaliteit belanden aan te wijzen met "aanpakken!"... wederom iets wat een ander op kan knappen.

M.a.w. schreeuwen om je goed te voelen, met je handen in de zak rondlopen. Qua geld in andermans zakken welteverstaan.

Ik noem zulke types ook "kanslozen".
Mooi.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 11:55:25 #171
341203 3-voud
pi_104838481
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mooi.
Hij was raak he? Midden in de roos heet dat.
pi_104838537
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:55 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Hij was raak he? Midden in de roos heet dat.
Ja, hij was echt raak :')

Man man man, ik heb het eigenlijk vooral met je doen. Kerel van 41 die het internet afspeurt met zijn zure hoofd, op zoek naar andere mensen om af te zeiken. Op internet een beetje de vermogende ondernemer uithangen.

Man man man, wat een droefheid _O-
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 11:58:20 #173
341203 3-voud
pi_104838556
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, hij was echt raak :')

Man man man, ik heb het eigenlijk vooral met je doen. Kerel van 41 die het internet afspeurt met zijn zure hoofd, op zoek naar andere mensen om af te zeiken. Op internet een beetje de vermogende ondernemer uithangen.

Man man man, wat een droefheid _O-
Maar je hebt dus geen weerwoord.
Verwonderd me niet.
pi_104838626
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:58 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Maar je hebt dus geen weerwoord.
Verwonderd me niet.
_O-

Mij verwondert het ook niet dat jij zo reageert. Veel plezier nog op dit jongerenforum, opa. Whaha.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 12:02:33 #175
341203 3-voud
pi_104838678
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

_O-

Mij verwondert het ook niet dat jij zo reageert. Veel plezier nog op dit jongerenforum, opa. Whaha.
Ga rustig zitten en leer van mensen met echte levenservaring.
pi_104838705
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:02 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ga rustig zitten en leer van mensen met echte levenservaring.
Haha. Levenservaring. Whahaha _O-

Wat voor beroerd kutleven heb jij dan achter de rug dat je zo enorm verzuurd bent?
pi_104839005
Discriminatie van ouderen is ook niet bon ton Koos!
pi_104839125
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

quote:

[..]

Gewoon dit.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_104839147
Reageren op 3-voud :')
pi_104839159
Maar waarom moet hij precies weg? Na 8 jaar? Is er beslist dat Eritrea veilig is?
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 12:21:08 #181
341203 3-voud
pi_104839183
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Haha. Levenservaring. Whahaha _O-

Wat voor beroerd kutleven heb jij dan achter de rug dat je zo enorm verzuurd bent?
Je bent een troll met een enorme ladder. Geen kast te hoog voor je :)
pi_104839201
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:19 schreef De_Nuance het volgende:
Reageren op in 3-voud :')
quote:
quote:
:')
pi_104839211
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:20 schreef Barbusse het volgende:
Maar waarom moet hij precies weg? Na 8 jaar? Is er beslist dat Eritrea veilig is?
dat vroeg ik ook al, maar dan krijg je geen reactie....

En hij gaat toch niet alleen, met zijn moeder toch ? En zijn familie zit daar toch ook ?
pi_104839247
edit.
pi_104839277
en als argument wordt gebruikt 1 van de armste landen ? En dan ? Alle inwoners van Eritrea hierheen halen ?
pi_104839317
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:24 schreef macca728 het volgende:
en als argument wordt gebruikt 1 van de armste landen ? En dan ? Alle inwoners van Eritrea hierheen halen ?
Die willen hier echt niet allemaal komen, als ze weten dat jij hier zit. :6
pi_104839335
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:24 schreef macca728 het volgende:
Nee.
Het gaat om een kind die HIER is opgegroeid , die weet niet anders of hij is Nederlander.

Debiele vraag dus, niemand wil heel Eritrea hierheen halen. Maar je gaat Roos die hier is opgegroeid ook niet naar de democratische republiek Congo sturen.
pi_104839339
quote:

[..]

Als je beleid wil voeren zul je regelgeving moeten ontwikkelen. Dat je dat niet kunt rijmen met je emoties is natuurlijk heel vervelend.
quote:

[..]

:') _O-
pi_104839371
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:21 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je bent een troll met een enorme ladder. Geen kast te hoog voor je :)
Goede comeback, opa _O-
pi_104839373
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

dat vroeg ik ook al, maar dan krijg je geen reactie....

En hij gaat toch niet alleen, met zijn moeder toch ? En zijn familie zit daar toch ook ?
Nou ja, ik vind een jongen terugsturen van 9 jaar, waarvan hij er al 8 hier door gebracht heeft belachelijk eigenlijk. 8 jaar is veel te lang, laat hem dan gewoon blijven. Maar dat is mijn mening. Ik vraag me alleen af of Eritrea wel zo veilig is dat mensen überhaupt terug gestuurd worden. Maar ach, ze hebben ook wel eens mensen terug gestuurd naar Somalië, dat heerlijke vakantieoord :')
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 12:29:03 #191
341203 3-voud
pi_104839386
Leuk hoe de zieligheidspolitie de focus legt op het kind.
Het gaat nog altijd om de moeder die terug moet en haar kind maar mee moet nemen.
pi_104839410
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:27 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Nee.
Het gaat om een kind die HIER is opgegroeid , die weet niet anders of hij is Nederlander.

Debiele vraag dus, niemand wil heel Eritrea hierheen halen. Maar je gaat Roos die hier is opgegroeid ook niet naar de democratische republiek Congo sturen.
en die moeder ? Is die ook hier opgegroeid ? Praat die ook Nederlands en eet ze ook pindakaas ?
Ik zou roos ook meesturen met haar moeder ja.

En wat andere mensen ook zeggen, laat je emoties eens thuis !!!!!
pi_104839457
quote:

[..]

Nee.

en wat bedoel je met nee ??? De krant zegt in haar brief dat het onmenselijk is om hem terug te sturen naar 1 van de ARMSTE en gevaarlijkste landen van de wereld. Waarom is dat ARMSTE een argument dan ? Het is toch net zo onmenselijk om de mensen daar te laten verrotten ?
pi_104839473
straks een nieuwe regel voor asielzoekers

Eet je pindakaas ? Ja ? ok dan mag je blijven.
pi_104839526
Mijn emoties zijn thuis hoor.

Maar grappig dat heel veel mensen in NWS hier hun emoties wel thuis kunnen laten maar bij elke scheet van een hangjongere huilend over elkaar heen vallen om hun afkeer te uiten.
Selectief emoties thuislaten is triest.

OT: ik weet het fijne niet van deze zaak, maar zoals ik al zei, het gaat erom dat iemand die gewend is hier te leven, hier is opgegroeid zich heel lastig zal kunnen aanpassen aan zulke in onze ogen heel lastige omstandigheden.
pi_104839542
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:32 schreef macca728 het volgende:

Gelukkig doe jij niet aan emo-oneliners.
pi_104839547
quote:

[..]

Nee.

dus de moeder wordt uitgezet en het kind mag blijven, want dat is zielig ?
Lijkt mij erger voor het kind maar goed.

En de rest van de familie ? Komt zeker ook gelijk hierheen ??
pi_104839566
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:34 schreef De_Nuance het volgende:
Mijn emoties zijn thuis hoor.

Maar grappig dat heel veel mensen in NWS hier hun emoties wel thuis kunnen laten maar bij elke scheet van een hangjongere huilend over elkaar heen vallen om hun afkeer te uiten.
Selectief emoties thuislaten is triest.

OT: ik weet het fijne niet van deze zaak, maar zoals ik al zei, het gaat erom dat iemand die gewend is hier te leven, hier is opgegroeid zich heel lastig zal kunnen aanpassen aan zulke in onze ogen heel lastige omstandigheden.
je hebt het over de moeder nu ? Waarom wordt die uitgezet ?
pi_104839570
Waarom reageer je drie keer op een post ? Ben je zo boos?
pi_104839584
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:34 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Gelukkig doe jij niet aan emo-oneliners.
Nee ik gebruik een argument dat ik al 10x voorbij heb zien komen, Hij eet pindakaas, dus mag hij hier blijven.
pi_104839589
4 keer zelfs :')
  zaterdag 26 november 2011 @ 12:36:39 #202
3542 Gia
User under construction
pi_104839600
En wat als dit kind mag blijven. Mag die moeder dan ook blijven of hebben we dan weer een AMA erbij?

Hele legers gezinnen, met wel oudere kinderen dan 9 en opgegroeid in Nederland, vertrekken naar het buitenland, naar landen en culturen die ze niet kennen, waar ze de taal niet van kennen, en niemand die dat zielig vindt voor die kinderen. Want ze moeten nu eenmaal met de ouders mee.

In dit geval moet de moeder terug en ja, dan moet haar kind mee.
pi_104839614
Daar ga jij niet over Gia, jammer voor je.
pi_104839624
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:35 schreef De_Nuance het volgende:
Waarom reageer je drie keer op een post ? Ben je zo boos?
nee ik wil de achtergronden weten zodat ik kan oordelen.
Waarom die moeder er uit wordt gezet bv en of de actie inhoudt dat de jongen alleen hier achterblijft straks.
pi_104839632
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:32 schreef macca728 het volgende:

Stel je niet aan :')

En het is maar hopen dattie geen Jehova is :P

quote:
The Eritrean Government is against reformed or radical versions of its traditional religions the Eritrean Orthodox Tewahdo Church, Catholicism, Sunni Islam, and the Evangelical Lutheran church. Therefore, radical forms of Islam, Jehovah's Witnesses, the Bahá'í Faith, the Seventh-day Adventist Church, and numerous other Protestant denominations are not registered and cannot worship freely. Three named men are known to have been imprisoned since 1994.[57] Additionally, on June 28, 2009, police raided a private home where Jehovah's Witnesses were meeting. 23 were arrested including children as young as two years old. Some of the women and children were later released, however, two children who are now three and four years of age are still imprisoned with their mothers. None have been charged officially or given access to the judicial process. As of July 29, 2010, 52 Jehovah's Witnesses have been imprisoned in Eritrea for attending their religious meetings and engaging in religious activity
pi_104839650
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:37 schreef De_Nuance het volgende:
Daar ga jij niet over Gia, jammer voor je.
oh als je er niet over gaat mag je geen mening geven zeker ? Behalve als je voor bent natuurlijk.
pi_104839663
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee ik wil de achtergronden weten zodat ik kan oordelen.
Waarom die moeder er uit wordt gezet bv en of de actie inhoudt dat de jongen alleen hier achterblijft straks.

Daar ben ik ook benieuwd naar
pi_104839742
Ik vraag me alleen serieus af of Macca (en andere voorstanders) er voor zou(den) voelen, die vrouw en dat kind op te pakken en ze het land uit te zetten, krijg toch de indruk dat die vraag vermeden wordt?

En zoja, op welke gronden?

Omdat ze dat opgedragen wordt? Dan zijn het dus meelopers. Dat heeft de wereld altijd al goedgedaan, blijkt immer een aanwinst voor de maatschappij.
pi_104839804
Ik weet wel waarom ze van mij mogen blijven: ze zitten mij niet in de weg. Nu jij/ jullie...
  zaterdag 26 november 2011 @ 12:45:44 #210
3542 Gia
User under construction
pi_104839850
quote:
19s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:41 schreef OeJ het volgende:
Ik vraag me alleen serieus af of Macca (en andere voorstanders) er voor zou(den) voelen, die vrouw en dat kind op te pakken en ze het land uit te zetten, krijg toch de indruk dat die vraag vermeden wordt?

Omdat ze dat opgedragen wordt? Dan zijn het dus meelopers. Dat heeft de wereld altijd al goedgedaan, blijkt immer een aanwinst voor de maatschappij.
Degene die een beroep uitoefent waar dit bij zijn taakomschrijving staat, heeft dat inderdaad maar uit te voeren. Zou wat moois zijn als je werk mag weigeren wat bij je vak hoort, omdat je dat niet prettig vindt om te doen.
pi_104839879
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Degene die een beroep uitoefent waar dit bij zijn taakomschrijving staat, heeft dat inderdaad maar uit te voeren. Zou wat moois zijn als je werk mag weigeren wat bij je vak hoort, omdat je dat niet prettig vindt om te doen.
Zoek een andere baan. Het is zo makkelijk.
pi_104839921
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Zo zwart/wit als jij het stelt is het natuurlijk niet. Soms is er niets mis met het hebben van morele bezwaren, ook als het je beroep is.
pi_104839930
quote:
19s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:41 schreef OeJ het volgende:

die gronden zijn bepald door IMD en allerlei advocaten. zijn beter bevoegd dan jij of ik toch ?

ik reageer alleen op een krantenartikel dat inspeelt op emoties dat het zielig is een kind uit te zetten dat Nederlands spreekt en pindakaas eet.

Waar ik me afvraag, wat betreft de moeder ? Mag die ook blijven en zo ja op grond waarvan ?
En meelopers zijn in mijn ogen de mensen die argumenten gebruiken als zielig en je zet geen kinderen uit.

Volgens mij wordt namelijk de moeder uitgezet na een grondige beoordeling en lijkt het mij inhumaan om het kind alleen achter te laten hier.
pi_104839968
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

die gronden zijn bepald door IMD en allerlei advocaten. zijn beter bevoegd dan jij of ik toch ?

ik reageer alleen op een krantenartikel dat inspeelt op emoties dat het zielig is een kind uit te zetten dat Nederlands spreekt en pindakaas eet.

Waar ik me afvraag, wat betreft de moeder ? Mag die ook blijven en zo ja op grond waarvan ?
En meelopers zijn in mijn ogen de mensen die argumenten gebruiken als zielig en je zet geen kinderen uit.

Volgens mij wordt namelijk de moeder uitgezet na een grondige beoordeling en lijkt het mij inhumaan om het kind alleen achter te laten hier.
Jij verschuilt je weer achter de regeltjes. :r
  zaterdag 26 november 2011 @ 12:50:54 #215
3542 Gia
User under construction
pi_104839993
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:46 schreef OeJ het volgende:
Zoek een andere baan. Het is zo makkelijk.
Iemand die dit opgedragen krijgt en weigert uit te voeren, moet inderdaad een andere baan zoeken, want die is duidelijk niet geschikt voor zijn functie.
Er zijn er dan nog genoeg die dit wel willen uitvoeren.
pi_104840063
quote:
19s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:49 schreef OeJ het volgende:

[..]

quote:
19s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:49 schreef OeJ het volgende:

[..]

Ja die kotsgebaren kan je beter laten.

Waarom mag die moeder hier blijven dan ? Geef eens een argument.
pi_104840080
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

[..]

Ik ben juist meer benieuwd waarom ze na 8 jaar weg moet....
pi_104840086
Dat geeft ook jullie zwakte al aan, als jullie het zelf moeten doen, dan verschuilen jullie je achter anderen.

Nee, dan ben je echt een held.
  zaterdag 26 november 2011 @ 12:55:57 #219
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104840113
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Iemand die dit opgedragen krijgt en weigert uit te voeren, moet inderdaad een andere baan zoeken, want die is duidelijk niet geschikt voor zijn functie.
Er zijn er dan nog genoeg die dit wel willen uitvoeren.
er lopen hier idd wel wat users rond die ik daar wel geschikt voor vind ja :X
pi_104840130
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

[..]

Heb dat argument al genoemd, ze zit mij niet in de weg, en jou ook niet, maar jij praat liever één of andere idioot na.
pi_104840148
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik ben juist meer benieuwd waarom ze na 8 jaar weg moet....
Ik ook, maar blijkbar weet niemad dat.
Hoezo meelopers en emotie ?
pi_104840174
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:55 schreef Re het volgende:

[..]

er lopen hier idd wel wat users rond die ik daar wel geschikt voor vind ja :X
erg he een afwijkende mening op een disucssieforum ?
pi_104840191
quote:
19s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:56 schreef OeJ het volgende:

[..]

Heb dat argument al genoemd, ze zit mij niet in de weg, en jou ook niet, maar jij praat liever één of andere idioot na.
wie praat ik na dan ?
Nou sterk argument.
pi_104840208
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

wie praat ik na dan ?
Nou sterk argument.
Sietse Fritsma.
pi_104840220
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:55 schreef OeJ het volgende:
Dat geeft ook jullie zwakte al aan, als jullie het zelf moeten doen, dan verschuilen jullie je achter anderen.

Nee, dan ben je echt een held.
ik wil ze best uitzetten hoor, ik kan namelijk mijn werk doen zonder dat mijn emoties de baas worden. Maar goed ook, maar dat zou je wel merken als je een baan krijgt.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 13:00:12 #226
341203 3-voud
pi_104840228
Bwoah, de moeder en kind gaan er toch wel uit. Net als Mauro die geen voordeel haalde uit de media. En zo hoort het ook. Geen Fok discussie wat daar verandering in brengt.

Trouwens, als je onderbuik op commando begint te trillen door de media ben je aardig kansloos. Henk en Ingrid hebben er ook last van.
pi_104840248
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

wie praat ik na dan ?
Nou sterk argument.
Toch wel het best denkbare argument anders.
pi_104840249
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:00 schreef 3-voud het volgende:
Henk en Ingrid hebben er ook last van.
Jij kan het weten.
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:02:19 #229
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104840280
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

erg he een afwijkende mening op een disucssieforum ?
nee hoor, prima zelfs, maar daarom zie ik ze wel in staat om dit soort werk te verrichten
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 13:03:08 #230
341203 3-voud
pi_104840299
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij kan het weten.
Jij hebt het er dagelijks over inderdaad. Waarvoor dank.
pi_104840349
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:02 schreef Re het volgende:

[..]

nee hoor, prima zelfs, maar daarom zie ik ze wel in staat om dit soort werk te verrichten
maakt dat zulke mensen minderwaardig dan ?

Je moet je baan uitvoeren zonder dat je emoties de baas worden.
pi_104840350
Daarom zeg ik dus: gooi Henk & Ingrid de grens over, met al hun regeltjes, regeltjes, regeltjes, dat werkt veel verstikkender.

Daar woon ik dan weer niet graag tussen.
pi_104840355
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik wil ze best uitzetten hoor, ik kan namelijk mijn werk doen zonder dat mijn emoties de baas worden. Maar goed ook, maar dat zou je wel merken als je een baan krijgt.
Ik zou het niet kunnen, dat geef ik eerlijk toe...
pi_104840391
En laat ze vooral die blonde mafketel meenemen.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 13:09:22 #235
341203 3-voud
pi_104840449
quote:
19s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:05 schreef OeJ het volgende:
Daarom zeg ik dus: gooi Henk & Ingrid de grens over, met al hun regeltjes, regeltjes, regeltjes, dat werkt veel verstikkender.

Misschien is Angola wel wat voor je dan. Daar zit Mauro straks ook.
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:12:45 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104840543
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

maakt dat zulke mensen minderwaardig dan ?

Je moet je baan uitvoeren zonder dat je emoties de baas worden.
goed dat je een edit hebt geplaatst knul :')
pi_104840733
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:12 schreef Re het volgende:

[..]

Ik zag het niet ;(
pi_104840741
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:12 schreef Re het volgende:

[..]

????

maar je bent het ermee eens begrijp ik ? over de emoties niet de baas laten worden op je werk ?
pi_104840797
.
quote:
19s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:05 schreef OeJ het volgende:

he ga eens over de grens, daar zul je ontdekken dat er ook regels zijn en dat die veel strenger worden gehandhaafd dan hier.
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:23:16 #240
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104840900
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

????

maar je bent het ermee eens begrijp ik ? over de emoties niet de baas laten worden op je werk ?
nee, apatisch je werk doen lijkt me daarentegen zeer nuttig voor mensen zoals jij...
pi_104841023
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:20 schreef macca728 het volgende:
.

[..]

he ga eens over de grens, daar zul je ontdekken dat er ook regels zijn en dat die veel strenger worden gehandhaafd dan hier.
Daar heb ik niks mee te maken. Dat noem jij een argument???
  Eindredactie Games zaterdag 26 november 2011 @ 13:29:02 #242
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_104841056
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:23 schreef Re het volgende:

[..]

nee, apatisch je werk doen lijkt me daarentegen zeer nuttig voor mensen zoals jij...
Tsja, er zijn genoeg mensen die apatisch hun werk doen, putjesscheppers, mensen die in een uitvaartcentrum werken, hoeren en militairen. Goed dat dit soort 'apatische' mensen er zijn 14.gif
pi_104841099
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:29 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Tsja, er zijn genoeg mensen die apatisch hun werk doen, putjesscheppers, mensen die in een uitvaartcentrum werken, hoeren en militairen. Goed dat dit soort 'apatische' mensen er zijn [ afbeelding ]
ja ik kan nog wel meer beroepen noemen, sommige doen het zelfs als hobby, regeltjes handhaven.
pi_104841163
maar waarom wordt de moeder nu uitgezet en waarom wordt ze eigenlijk niet genoemd in het artikel ?
pi_104841194
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:32 schreef macca728 het volgende:
maar waarom wordt de moeder nu uitgezet en waarom wordt ze eigenlijk niet genoemd in het artikel ?
omdat het beter werkt als je het kind de hoofdrol laat spelen in dit drama
pi_104841208
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:09 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Misschien is Angola wel wat voor je dan. Daar zit Mauro straks ook.
Mauro blijft.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 13:34:55 #247
341203 3-voud
pi_104841231
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Mauro blijft.
Die spandoek slogan werkt niet meer. Je loopt achter.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 13:37:47 #248
341203 3-voud
pi_104841316
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En de mensen die erin trappen vinden zichzelf heel intelligent. Meer dan een ander.
Enkel omdat ze zichzelf een hoger moraalcijfer geven.

Henk en Ingrid niveau.
pi_104841338
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

precies.
pi_104841346
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:34 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Die spandoek slogan werkt niet meer. Je loopt achter.
Hij blijft, met een studentenvisum.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 13:43:03 #251
341203 3-voud
pi_104841465
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Oh, je bedoeld tijdelijk. Dat hij iets langer mag blijven en alsnog terug moet.
Toch?
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:44:12 #252
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_104841506
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Precies. Jammer voor die paar lui hier, die zullen dat niet tof vinden. Omdat ze iemand het licht in de ogen niet gunnen. Omdat ze harteloos, egoistisch en verhard zijn. Ik heb waarlijk medelijden met dat soort mensen.
Leef en Laten Leven
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:47:27 #253
66083 Platina
78th Element
pi_104841567
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:44 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Precies. Jammer voor die paar lui hier, die zullen dat niet tof vinden. Omdat ze iemand het licht in de ogen niet gunnen. Omdat ze harteloos, egoistisch en verhard zijn. Ik heb waarlijk medelijden met dat soort mensen.
Zie hier juist datgene waarvoor ik waarschuwde. Rationeel nadenken mensen niet vanuit je onderbuik.

Gelukkig heeft Robijn48 hoogstpersoonlijk 10 kindertjes uit Angola en Eritrea geadopteerd zodat ze hier een goed leven hebben. Want Robijn48 is een altruistisch, warm en liefdevolle vrouw die geen vlieg kwaad doet *;
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:49:15 #254
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_104841612
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:47 schreef Platina het volgende:

[..]

Zie hier juist datgene waarvoor ik waarschuwde. Rationeel nadenken mensen niet vanuit je onderbuik.

Gelukkig heeft Robijn48 hoogstpersoonlijk 10 kindertjes uit Angola en Eritrea geadopteerd zodat ze hier een goed leven hebben. Want Robijn48 is een altruistisch, warm en liefdevolle vrouw die geen vlieg kwaad doet *;
Je lult maar een eind weg. Die mensen zitten niemand in de weg, maar toch moet je zo tekeer gaan.
:{w
Leef en Laten Leven
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:54:13 #255
66083 Platina
78th Element
pi_104841714
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:49 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Je lult maar een eind weg. Die mensen zitten niemand in de weg, maar toch moet je zo tekeer gaan.
:{w
Incorrect. Ik ga helemaal niet tekeer maar denk rationeel na en volg de regels.

Dat maakt helemaal niet uit dat jij niet zo kunt nadenken, maar ik verzoek je dan vriendelijk om je niet in deze discussie te mengen.
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:55:14 #256
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_104841741
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:54 schreef Platina het volgende:

[..]

Dat maakt helemaal niet uit dat jij niet zo kunt nadenken, maar ik verzoek je dan vriendelijk om je niet in deze discussie te mengen.
Oh :? Ik heb net zo veel recht als jij om hier te posten hoor. Maar ja, je houdt nogal van uitzetten he.
En de regels volgen? Wanneer het jou uitkomt ja.
Leef en Laten Leven
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 13:56:28 #257
341203 3-voud
pi_104841773
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:44 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Zozo... ik, en anderen, hebben die Mauro 10 jaar omarmd en hem een voorbereiding gegeven voor de toekomst, met opleiding en verwend gespreid bedje, op onze kosten.

Blijkbaar hoeft dat dus niet. Is toch stank voor dank.
pi_104841820
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:47 schreef Platina het volgende:
Zwaktebod.
pi_104841846
quote:

[..]

Kennelijk voldoen die regels niet, daar gaat het hier over.
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:00:43 #260
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104841860
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zozo... ik, en anderen, hebben die Mauro 10 jaar omarmd en hem een voorbereiding gegeven voor de toekomst, met opleiding en verwend gespreid bedje, op onze kosten.

Het pleeggezin heeft het verwende bedje betaald van Mauro. :? Net zoals dat jouw moeder jouw bedje vroeger klaar heeft gezet.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:01:07 #261
66083 Platina
78th Element
pi_104841874
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:55 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Oh :? Ik heb net zo veel recht als jij om hier te posten hoor.
Uiteraard, maar het is lastig discussieren wanneer mensen drogredeneringen gebruiken.

quote:
Maar ja, je houdt nogal van uitzetten he.
Wanneer het gerechtvaardigd is

quote:
En de regels volgen? Wanneer het jou uitkomt ja.
Dat maak jij er nu van. Af en toe komen de regels mij minder goed uit en heb ik pech of word ik bestraft omdat ik de regels niet volg. Zo simpel is.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 14:01:48 #262
341203 3-voud
pi_104841886
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het pleeggezin heeft het verwende bedje betaald van Mauro.
Helaas, die werkt niet meer. Dat is ten tijde van de Mauro discussie netjes uit de wereld geholpen.
Dom nogmaals opdreunen maakt het nu geen waarheid.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 14:03:44 #263
341203 3-voud
pi_104841934
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Voldoen prima.
Enkel komen de huilers om de hoek omdat ze een lang termijn zien en dat uit verband proberen te trekken.

Ach...
pi_104841939
quote:

[..]

Dat badinerende toontje wat uit je post blijkt laat zien dat je toch niet geheel rationeel en emotieloos kunt reageren :')
pi_104841967
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook stellen dat Nederland een jarenlange investering ineens over de balk gooit door hem het land uit te gooien. ^O^
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:05:38 #266
66083 Platina
78th Element
pi_104841974
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom voldoen de regels niet? Als je niet aan de gestelde eisen doet dien je het land te verlaten. Je krijgt de kans om in beroep te gaan maar verlies je dan dien je alsnog het land te verlaten. Helaas ontstaat daardoor het 'argument' dat men al zoveel jaar hier is dat het inhumaan zou zijn.
We kunnen het in beroep gaan inderdaad afschaffen dan zodat ze sneller het land uitgekegeld worden. Al betwijfel ik of de tegenstanders het er dan wel mee eens zijn.

quote:
Zwaktebod.
Nee hoor, enkel een sarcastische reactie op de reactie van mevrouw 48. Maar dat had je zelf denk ik ook wel door. Je haalt het nu alleen uit de context om mijn krediet omlaag te halen.
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:05:38 #267
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104841976
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:01 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Helaas, die werkt niet meer. Dat is ten tijde van de Mauro discussie netjes uit de wereld geholpen.
Dom nogmaals opdreunen maakt het nu geen waarheid.
Oké. Nu ben je mij kwijt. Jij was degene die het verwende bedje van Mauro ophaalde bij de Ikea, gepind heeft en elke avond voor hem spreidde? Wauw.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 14:06:49 #268
341203 3-voud
pi_104842005
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:05 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oké. Nu ben je mij kwijt. Jij was degene die het verwende bedje van Mauro ophaalde bij de Ikea, gepind heeft en elke avond voor hem spreidde? Wauw.
Bijna, ik betaalde mee aan alle vergoedingen en subsidies met mijn zuur verdiende loon.
Kan er nog een bedankje vanaf of wat?
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 14:08:51 #269
341203 3-voud
pi_104842058
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook stellen dat Nederland een jarenlange investering ineens over de balk gooit door hem het land uit te gooien. ^O^
Zie het als ontwikkelingshulp. Die kids gaan met een dijk van een opleiding en waarden/normen naar een land wat opbouw nodig heeft.
Daar wonen meer zielige gevallen die wel een opgewaardeerde inwoner kunnen gebruiken. Vind je niet?
pi_104842074
Alles is bij jou zuur ja, zelfs je loon. :D

Verder raad ik iedereen hier aan niet op 3-voud te reageren. Hij doet t erom namelijk.
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:10:23 #271
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_104842106
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:01 schreef Platina het volgende:

[..]

Uiteraard, maar het is lastig discussieren wanneer mensen drogredeneringen gebruiken.

[..]

Wanneer het gerechtvaardigd is

[..]

Dat maak jij er nu van. Af en toe komen de regels mij minder goed uit en heb ik pech of word ik bestraft omdat ik de regels niet volg. Zo simpel is.
Correctie: jij vind het drogredenen. Maar van wat ik zo van jou en een paar anderen gelezen heb, zegt dat niet veel. Er zit mij te veel xenofobie bij.
Maar dat wil je niet horen natuurlijk, daarom moet ik maar weg uit dit topic :')

Oh en krediet heb je voor mij totaal niet.
Leef en Laten Leven
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:10:42 #272
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104842116
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:06 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Bijna, ik betaalde mee aan alle vergoedingen en subsidies met mijn zuur verdiende loon.
Nee. Dat is slechts een zeer geringe terugbetaling geweest van het geld dat de Nederlandse samenleving eerder in jou gestoken heeft en dat de samenleving vervolgens ook in anderen investeert. Je kan een bedankje opsturen naar de minister. Kan hij vast wel waarderen.
--
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 14:11:01 #273
341203 3-voud
pi_104842121
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:09 schreef De_Nuance het volgende:

Verder raad ik iedereen hier aan niet op 3-voud te reageren. Hij doet t erom namelijk.
quote:
Reageren op 3-voud :')
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:11:15 #274
66083 Platina
78th Element
pi_104842132
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat badinerende toontje wat uit je post blijkt laat zien dat je toch niet geheel rationeel en emotieloos kunt reageren :')
Ik trek slechts een conclusie. Wanneer mensen met reacties aankomen als: 'het licht in de ogen niet gunnen, zijn harteloos en egoistisch'. Dan concludeer ik daaruit dat iemand niet rationeel nadenkt en dat het geen zin heeft om in discussie te gaan.
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:11:20 #275
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_104842137
quote:

Waarom zou ie het erom doen? Heeft ie niks anders te doen?
Leef en Laten Leven
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 14:11:20 #276
341203 3-voud
pi_104842138
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:10 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee.
Ja.
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:12:30 #277
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104842164
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:05 schreef Platina het volgende:

[..]

Waarom voldoen de regels niet? Als je niet aan de gestelde eisen doet dien je het land te verlaten. Je krijgt de kans om in beroep te gaan maar verlies je dan dien je alsnog het land te verlaten. Helaas ontstaat daardoor het 'argument' dat men al zoveel jaar hier is dat het inhumaan zou zijn.
We kunnen het in beroep gaan inderdaad afschaffen dan zodat ze sneller het land uitgekegeld worden. Al betwijfel ik of de tegenstanders het er dan wel mee eens zijn.
Beroep afschaffen? Dat zal de minister niet waarderen. Hij is immers in hoger beroep gegaan toen Mauro zijn verblijfsvergunning gekregen had.. Goede kans dat in het geval van Jossef de minister ook nog een keer voor de rechtbank mag/moet/wil verschijnen.
--
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 14:12:58 #278
341203 3-voud
pi_104842175
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:11 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

De_Nuance is zon verstokte radicale linkse allochtoon die het al heel snel af moet leggen qua argumenten.
Dit is dan wat er over blijft.
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:13:14 #279
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104842180
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:11 schreef Platina het volgende:

[..]

Ik trek slechts een conclusie. Wanneer mensen met reacties aankomen als: 'het licht in de ogen niet gunnen, zijn harteloos en egoistisch'. Dan concludeer ik daaruit dat iemand niet rationeel nadenkt en dat het geen zin heeft om in discussie te gaan.
maar je het vervolgens niet kan laten om tegen je eigen rationaliteit in te te gaan en toch te gaan discussieren... knap staaltje wel...
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:14:26 #280
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_104842208
De_Nuance is zon verstokte radicale linkse allochtoon die het al heel snel af moet leggen qua argumenten.
Dit is dan wat er over blijft.
[/quote]
Denk het niet. Wat ik zo van de Nuance gezien heb, en van jou, dan vind ik de nuance toch idd een stuk meer genuanceerd :Y
Leef en Laten Leven
pi_104842217
Radicaal links inderdaad, als ik twijfel tussen D66 en PvdA.
pi_104842240
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:11 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Vraag ik me ook dagelijks af, nog steeds geen bevredigend antwoord gekregen.

Nu zal ie wel zeggen dat hij koffie gaat drinken of iets dergelijks.
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:16:01 #283
66083 Platina
78th Element
pi_104842244
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:10 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Correctie: jij vind het drogredenen. Maar van wat ik zo van jou en een paar anderen gelezen heb, zegt dat niet veel. Er zit mij te veel xenofobie bij.
Maar dat wil je niet horen natuurlijk, daarom moet ik maar weg uit dit topic :')

Oh en krediet heb je voor mij totaal niet.
Nee krediet heb ik nog niet voor jou, want ik heb nog geen normaal argument gelezen van jou (of ik heb in de voorgaande pagina's wat gemist). Je mag van mij gerust in dit topic blijven (alsof ik er wat over te zeggen heb) maar ik zie dan wel graag dat je argumenten gebruikt en niet je hart laat spreken.

En inderdaad ik vind het een drogredenering. Maar als er objectief naar gekeken wordt dan denk ik dat het zeer veilig is om te stellen dat het inderdaad een drogredenering is.

En kennelijk ben ik xenofobisch omdat ik vind dat we ons aan de regels moeten houden?
pi_104842253
Maar goed laten we terug gaan naar de inhoud in plaats van de persoon, hoewel dat bij dit soort discussies lastig is schijnbaar.
pi_104842256
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:06 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je zuur verdiende loon :') Huilerd :')
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:17:03 #286
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104842265
Kan zijn dat het al gepost is maar:
quote:
ALKMAAR – Minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) heeft afgelopen middernacht besloten dat de 9-jarige Jossef voorlopig met zijn moeder in Alkmaar mag blijven. Dat gebeurde na overleg met de burgmeester van Alkmaar.

De open brandbrief van het NHD aan de minister, de landelijke en de plaatselijke politiek heeft zijn vruchten afgeworpen. In verband met de verhuizing en hun geplande uitzetting voor komende dinsdag naar het asielzoekerscentrum in Katwijk, nam burgemeester Piet Bruinooge van Alkmaar alsnog contact op met CDA-partijgenoot Leers. De minister is een oud-studiegenoot van hem.

Een bijeenkomst met verontruste ouders van Jossef’s school en vertegenwoordigers van stichting de Vrolijkheid zorgden voor argumenten waarmee de burgemeester kon aankloppen bij de minister. Met als resultaat de ze voorlopig in Nederland mogen blijven. Uitgangspunt blijft wel dat moeder en zoon na hun afgewezen verblijfsprocedure Nederland moeten verlaten.
Dat gaat nog wel even duren dus.
--
pi_104842288
quote:

Maar ik vind het zo grappig -O-
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:18:06 #288
66083 Platina
78th Element
pi_104842292
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:13 schreef Re het volgende:

[..]

maar je het vervolgens niet kan laten om tegen je eigen rationaliteit in te te gaan en toch te gaan discussieren... knap staaltje wel...
Hier sla je de plank mis. Omdat ik discussier ben ik niet meer rationeel? Een rationeel iemand is juist in staat om discussies aan te gaan en argumenten van andere aan te horen.

Ik weet niet hoe jij dat ziet?
pi_104842316
Verschuilen achter de regels is geen argument. Gezien dezelfde regels de minister een afwijkingsbevoegdheid geven (en dat is uitzonderlijk).

Je kan beter discussiëren over het feit waarom bepaalde regels er zijn en of ze hun functie goed uitvullen. Ipv, dat zijn nou eenmaal de regels roepen.

Een simpel godwinnetje zou je kunnen doen begrijpen waarom.
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:19:42 #290
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_104842334
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:16 schreef Platina het volgende:

[..]

Nee krediet heb ik nog niet voor jou, want ik heb nog geen normaal argument gelezen van jou (of ik heb in de voorgaande pagina's wat gemist). Je mag van mij gerust in dit topic blijven (alsof ik er wat over te zeggen heb) maar ik zie dan wel graag dat je argumenten gebruikt en niet je hart laat spreken.

En inderdaad ik vind het een drogredenering. Maar als er objectief naar gekeken wordt dan denk ik dat het zeer veilig is om te stellen dat het inderdaad een drogredenering is.

En kennelijk ben ik xenofobisch omdat ik vind dat we ons aan de regels moeten houden?
Ik bedoelde het dus andersom ;( Dat ik geen krediet voor jou heb. Dat heb ik idd niet voor mensen die een ander niets gunnen. En daar lijkt het verdomd veel op.
De mensen waarom het gaat, zijn mensen. Geen wegwerpartikelen. Als jij vind dat dat teveel met mijn hart spreken is, dan vind jij dat maar. Ik denk dat het een feit is.
Leef en Laten Leven
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:20:03 #291
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104842341
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:16 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je zuur verdiende loon :') Huilerd :')
ik doneer die 20 eurocent wel aan hem qua gedorven inkomsten, kan die toch weer mooi sparen voor een mooi bruin hemd O+
pi_104842364
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:05 schreef Platina het volgende:

[..]

...
Er is sinds 2000 al een mogelijkheid tot beroep minder. Toen hadden we te maken met mensen die al een jaar of 12 of 13 al in de procedure zaten. Dat is nu nog steeds zo dus veel winst is er niet behaald door de wettelijke mogelijkheden weg te halen bij de asielzoekers. Daar kunnen we het pas over hebben als het systeem aangepakt wordt.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 14:21:49 #293
341203 3-voud
pi_104842386
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

Duurt iets langer dus.
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:25:28 #294
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_104842472
quote:

[..]

En weer dat gehannes. Die jongen is op en top Nederlander, die hoort hier en niet met z'n moeder in de gevangenis daar.
pi_104842475
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:20 schreef Re het volgende:

[..]

ik doneer die 20 eurocent wel aan hem qua gedorven inkomsten, kan die toch weer mooi sparen voor een mooi bruin hemd O+
Op mijn argument om het als investering te zien gaat hij niet in.... -O-
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:25:37 #296
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_104842481
Juichen als een of andere blondine voor onze belastingcenten in een paleis mag gaan zitten omdat ze een dikkig prinsje aan de haak geslagen heeft.

Boos worden als een negen jarig kind niet naar Eritrea terug gestuurd wordt.

Nederland.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:25:59 #297
66083 Platina
78th Element
pi_104842490
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:19 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ik bedoelde het dus andersom ;( Dat ik geen krediet voor jou heb. Dat heb ik idd niet voor mensen die een ander niets gunnen. En daar lijkt het verdomd veel op.
Dat maak jij er van. En toegegeven het lijkt er wel op ja. Ik gun onze Jossef het beste maar dan wel in Eritrea.

quote:
De mensen waarom het gaat, zijn mensen.Geen wegwerpartikelen.
Logisch.

quote:
Als jij vind dat dat teveel met mijn hart spreken is, dan vind jij dat maar. Ik denk dat het een feit is.
Wat is een feit volgens jou? Dat het mensen zijn en geen wegwerpartikelen? Daar bestaat geen discussie over.

Van mij mag je zoveel vanuit je hart denken en spreken dan je wilt. Maar ik hoop toch wel dat je het eens bent met mij dat het geen vrijbrief mag zijn om discussies te beslechten door met je vingertje te wijzen dat andere egoistisch zijn.
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:27:02 #298
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_104842510
quote:

[..]

Mooi, maar er moet echt iets aan het beginsel van het beleid worden gedaan.
Leef en Laten Leven
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:27:48 #299
66083 Platina
78th Element
pi_104842528
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:25 schreef Yogaflame het volgende:
Juichen als een of andere blondine voor onze belastingcenten in een paleis mag gaan zitten omdat ze een dikkig prinsje aan de haak geslagen heeft.

Boos worden als een negen jarig kind niet naar Eritrea terug gestuurd wordt.

Nederland.
Bedoel je nog iemand specifiek? Of ben je maar waar in het wildeweg aan het roepen in de hoop dat iemand je argument valide vindt?
  Eindredactie Games zaterdag 26 november 2011 @ 14:29:01 #300
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_104842554
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het pleeggezin heeft het verwende bedje betaald van Mauro. :? .
belastingvoordeel tralalalallaa
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:29:57 #301
66083 Platina
78th Element
pi_104842580
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:27 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Mooi, maar er moet echt iets aan het beginsel van het beleid worden gedaan.
Ben ik met je eens. Het moet niet mogelijk zijn procedures zo lang te rekken. Echter, dat wil niet zeggen dat het een vrijbrief moet zijn voor de huidige gevallen. Ze hebben er zelf voor gekozen de procedure te rekken.
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:32:26 #302
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104842645
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:29 schreef Platina het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Het moet niet mogelijk zijn procedures zo lang te rekken. Echter, dat wil niet zeggen dat het een vrijbrief moet zijn voor de huidige gevallen. Ze hebben er zelf voor gekozen de procedure te rekken.
:') ze hebben ervoor gekozen de mogelijkheden die de wet biedt te gebruiken... de regeltjes weet je nog :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')