abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104802385
De 9-jarige Jossef, die al 8 jaar in Nederland verblijft, dreigt samen met z'n moeder te worden uitgezet naar Eritrea. Een krant springt nu voor hem in de bres, omdat de lokale politiek het laat afweten:

quote:
Krant smeekt politiek 9-jarige jongen niet uit te zetten
Een opvallend bericht vandaag in de editie Alkmaarsche Courant van het Noordhollands Dagblad. De regionale krant publiceert op de voorpagina een brandbrief gericht aan onder andere minister Leers. Onderwerp van de brief is het 9-jarige jongetje Jossef.

Acht jaar van zijn leven woont Jossef al in Nederland, maar volgende week dinsdag dreigt hij met zijn moeder te worden uitgezet naar zijn geboorteland Eritrea. En daar is de voltallige redactie van de Alkmaarsche Courant het niet mee eens.

De actie van de krant is opvallend, want gewoonlijk laat een krant zich niet in met een zaak als die van Jossef. Objectiviteit hebben veel redacties hoog in het vaandel. De regionale krant van Alkmaar en omgeving wijdt vandaag echter anderhalve pagina aan het geval Jossef en neemt zelf ook een standpunt in. Fred Hoogendoorn is chef redactie van de Alkmaarsche Courant en vertelt dat de krant niet van de een op de andere dag de beslissing heeft genomen om actie te voeren voor Jossef. 'De school van de jongen benaderde ons een aantal maanden terug al. Toen hebben we daar op een journalistieke manier aandacht aan geschonken, maar nu we in het stadium komen dat de jongen dreigt te worden uitgezet, vonden we dat we meer moesten doen'.

Lokale politiek doet niets
Hoogendoorn vertelt dat het verhaal van Jossef in Alkmaar is gaan leven. 'De bevolking is verontwaardigd en boos. De lokale politiek doet niets. In een interview met de burgemeester deze week vroegen we hem of hij met zijn vuist op tafel heeft geslagen in Den Haag. Dat was niet het geval. Hij vond het niet zijn taak om er iets aan te doen. De verontwaardiging in Alkmaar was groot. Men vond het slap. Je ziet dat door onze berichtgeving allerlei burgerinitiatieven ontstaan. Zo wordt er zondag een protestmars gehouden'.

Uitzonderlijk geval
Volgens Hoogendoorn is de boosheid van de bevolking een belangrijke reden geweest om uitgebreid aandacht te besteden aan de zaak Jossef. 'Wij zijn een regionale krant. Wij schrijven over wat er in Alkmaar leeft en op dit moment is dat Jossef. Dat kan je op een journalistieke manier registreren, maar wij vonden dat het maar eens afgelopen moest zijn met de politiek'. Daarnaast is Hoogendoorn van mening dat Jossef symbool staat voor anderen. 'Wij hebben de indruk dat hij een zeer uitzonderlijk geval is. We hebben hem er niet zomaar uitgepikt. Het gaat om een jongen die vrijwel zijn hele leven al in Nederland woont. Die aan zijn moeder vraagt of de deur van zijn slaapkamer 's avonds op een kiertje mag blijven staan, omdat zwarte piet anders niet naar binnen kan. Een jongen die pindakaas en roze koeken eet'.

De krant is vastbesloten 'tot het gaatje' te gaan. 'De actie wordt nu overgenomen door de bevolking. Zolang het bij hen blijft leven gaan wij ook door. Ook morgen plaatsen we weer een forse hoeveelheid artikelen'.

Vergelijkbare gevallen
Mocht er volgende week een tweede of een derde Jossef aankloppen bij de redactie van de krant, dan zullen ze ook hen helpen. 'De kans dat het gebeurt is er. Daar hebben we het ook wel over gehad voordat we aan deze actie begonnen, maar tot nu toe is het nog niet gebeurd. Mochten er vergelijkbare gevallen zijn - net zo schrijnend als die van Jossef - dan gaan we ook daar mee aan de slag. Maar het zou mooi zijn als Jossef en alle andere gevallen gewoon in Alkmaar en in Nederland mogen blijven'.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-uit-te-zetten.dhtml

Lees hier de brandbrief die vanochtend verscheen in de Alkmaarsche Courant.

Ook op Facebook wordt actie gevoerd voor Jossef. Op JossefBlijft is alles te lezen over burgerinitiatieven en berichtgeving van de Alkmaarsche Courant.

Na Mauro en zijn lotgenoten opnieuw een slachtoffer van het stroperige asielbeleid in Nederland. Procedures die veel te lang duren, met als gevolg dat kinderen zich helemaal wortelen in Nederland. Is het humaan om een 9-jarig kind weg te sturen naar een voor hem wildvreemd land? Of is het terecht en is dit allemaal de verantwoordelijkheid van de moeder?
pi_104802409
Dit zat er natuurlijk aan te komen.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_104802474
Ah, daar hebben we de volgende schrijnende zaak.
Voor een studievisum is hij nog te jong, eens afwachten wat hier op verzonnen gaat worden.
pi_104802479
en er komen nog heeel veeel mauro's bij . triest maar gaat gebeuren.
en dan nog zal er denk ik maar 1 ding gebeuren bij de politiek.
de beslissing om alles nog sneller af te handelen in plaats van 8 jaar :)
pi_104802609
Ja jammer dan, niet geboren in nederland = oprotten.
pi_104802665
hi hi its funny cuz he has to go now. :O
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_104802737
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:23 schreef DonJoris het volgende:
Die regel wil je niet invoeren.. Dan krijg je kuddes zwangere vrouwen die naar Nederland trekken.
pi_104802872
Vanavond maar even Hart van Nederland kijken.
pi_104802901
Boehoehoe daar is Mauro 2. En zo gaat iedereen het nu via de media proberen. Hup op het vliegtuig en terug met je mama mee
pi_104802909
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:29 schreef Specularium het volgende:
Vanavond maar even Hart van Nederland kijken.
Ja, dikke kans dat vandaaruit het offensief gestart wordt.
pi_104802946
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:19 schreef Lavenderr het volgende:
Voor een studievisum is hij nog te jong, eens afwachten wat hier op verzonnen gaat worden.
Precies. Willen de 'schrijnende gevallen' zich graag opstellen in rijen van 3 ? Dank u.
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:32:50 #12
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_104803005
Altijd weer die kinderen en vrouwen, wanneer gaan we nu eens die kerels het land uitzetten? >:)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 november 2011 @ 14:34:14 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104803055
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
De 9-jarige Jossef, die al 8 jaar in Nederland verblijft, dreigt samen met z'n moeder te worden uitgezet naar Eritrea. Een krant springt nu voor hem in de bres, omdat de lokale politiek het laat afweten:

[..]

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-uit-te-zetten.dhtml

Lees hier de brandbrief die vanochtend verscheen in de Alkmaarsche Courant.

Ook op Facebook wordt actie gevoerd voor Jossef. Op JossefBlijft is alles te lezen over burgerinitiatieven en berichtgeving van de Alkmaarsche Courant.

Na Mauro en zijn lotgenoten opnieuw een slachtoffer van het stroperige asielbeleid in Nederland. Procedures die veel te lang duren, met als gevolg dat kinderen zich helemaal wortelen in Nederland. Is het humaan om een 9-jarig kind weg te sturen naar een voor hem wildvreemd land? Of is het terecht en is dit allemaal de verantwoordelijkheid van de moeder?
Hij gaat toch niet alleen? Kom op zeg, er zijn genoeg kinderen die met hun ouders meegaan als die emigreren...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:35:10 #14
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_104803087
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:34 schreef Sjeen het volgende:
Hij gaat toch niet alleen? Kom op zeg, er zijn genoeg kinderen die met hun ouders meegaan als die emigreren...
En hij is nog jong = snel taal leren en aanpassen. O+

Blijft natuurlijk wel raar dat je 8 jaar moet doen over een procedure.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:35:12 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_104803089
quote:
Die aan zijn moeder vraagt of de deur van zijn slaapkamer 's avonds op een kiertje mag blijven staan, omdat zwarte piet anders niet naar binnen kan. Een jongen die pindakaas en roze koeken eet'.
Je zou toch bijna denken dat ze het over Dik Trom hebben.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_104803130
aaan wat zielig :z
er zijn wetten en regels, en daar moet noueenmaal aan gehouden worden.
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 november 2011 @ 14:36:18 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104803132
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik volledig met je eens, zulke zaken zouden eigenlijk binnen een jaar geregeld moeten zijn.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:36:24 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_104803139
quote:
je kon er op wachten natuurlijk, als het bij een iemand werkt dan gaat het vast overal werken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_104803225
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:23 schreef DonJoris het volgende:
Prima dat je een mening hebt, maar die hoef je niet per se zo agressief te verwoorden.
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:38:52 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104803230
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Boehoehoe daar is Mauro 2. En zo gaat iedereen het nu via de media proberen. Hup op het vliegtuig en terug met je mama mee
heerlijk he om ongegeneerd klootzakje te kunnen spelen

Ik vraag me af hoeveel van dit soort gevallen er nou daadwerkelijk zijn en waarom falend beleid hier niet verantwoordelijk voor gehouden kan worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_104803323
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:36 schreef Son-Goku het volgende:
aaan wat zielig :z
er zijn wetten en regels, en daar moet noueenmaal aan gehouden worden.
Alleen als dat politiek zo uitkomt. Als men vindt dat de rechter te licht straft, dan wordt door diezelfde 'regels-zijn-regels' roepers net zo hard gepleit voor het aanpassen van wetgeving.
pi_104803513
Blegh, echt misselijkmakend. Liever vandaag uitzetten dan morgen :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:47:40 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104803564
1) Het is niet alleen de 'schuld' van onze trage procedures. Dat die mensen afgewezen worden maar toch maar eindeloos door blijven procederen is ook hun eigen verantwoordelijkheid.
2) Waarom is het wel 100% mogelijk om vanuit een ander land naar Nederland te komen en kan dit nooit een probleem zijn, maar is het totaal onmogelijk wanneer dit de andere kant op gebeurt? Waarom kon die moeder destijds wel naar het wildvreemde Nederland komen maar kunnen ze nu niet terug?
The End Times are wild
pi_104803905
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat krijg je, als je 24983590532890325x in beroep mag gaan tegen een uitzetting.
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2011 @ 15:02:11 #25
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104804047
Krant geilt ook op aandacht.
Ik denk dat ik die commerciële truc ook maar eens ga gebruiken. Idioten zat hier in Nederland.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  vrijdag 25 november 2011 @ 15:02:41 #26
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_104804065
Nou, kan links weer lekker sociaal doen en rechts voor facistische racisten uitmaken.

Gotta love holland
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_104804078
Ik had die blik graag gezien van Maxime Verhagen (en andere CDA-fractieleden), na het lezen van dit bericht. God, wat had ik dat graag gedaan!
  vrijdag 25 november 2011 @ 15:03:04 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104804081
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat krijg je, als je 24983590532890325x in beroep mag gaan tegen een uitzetting.
volgens mij maar 3x als ik het goed begrijp... 1x bij het IND, 1x bij rechtbank en 1x hoger beroep... als dat 8 jaar moet duren... tsja
pi_104804341
gaan we weer....

laat gewoon niemand meer binnen als je toch van plan bent om ze na jaren nog es de deur te wijzen.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_104804359
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:47 schreef LXIV het volgende:
1) Het is niet alleen de 'schuld' van onze trage procedures. Dat die mensen afgewezen worden maar toch maar eindeloos door blijven procederen is ook hun eigen verantwoordelijkheid.
Je kan ze toch moeilijk de schuld geven van het feit dat ze gebruik maken van de wettelijke mogelijkheden die wij ze bieden.
pi_104804483
Flikker ze dan het land uit voordat men er hier aan gehecht raakt. Dat levert sowieso wat minder weerstand op.
pi_104804527
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:25 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Die regel wil je niet invoeren.. Dan krijg je kuddes zwangere vrouwen die naar Nederland trekken.
Die sturen we linea recta terug en elke asielzoekster die in de procedure zit is verplicht tot de prikpil zodat we dit soort gevallen niet meer krijgen. Straks nemen ze allemaal direct een kind omdat dat eigenlijk bij voorbaat betekent dat ze mogen blijven ongeacht of het kind gewenst is.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104804859
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je kan ze toch moeilijk de schuld geven van het feit dat ze gebruik maken van de wettelijke mogelijkheden die wij ze bieden.
Daar hebben ze het volste recht op :) Maar nadat zo'n moeder 3x nee hoort moet ze ook gaan met het kind. Na de eerste keer nee had ze het kind al de taal kunnen leren, kind zal wel heel jong geweest zijn.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_104804933
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Daar hebben ze het volste recht op :) Maar nadat zo'n moeder 3x nee hoort moet ze ook gaan met het kind.
Kennelijk staan onze regels toe dat dat niet gebeurt. Onze regels.
pi_104805196
quote:
Het basisschoolvisum natuurlijk! :7

Maar inderdaad, eens kijken hoe ze de definitie van schrijnend kunnen rekken en rekken.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_104805511
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:38 schreef Re het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoeveel van dit soort gevallen er nou daadwerkelijk zijn en waarom falend beleid hier niet verantwoordelijk voor gehouden kan worden
Ik meen ergens te hebben gehoord 70 gevallen. Waar dat vandaan komt weet ik niet, lijkt me weinig.
pi_104805573
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dit is volgens mij alweer de vijfde of zo.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_104805574
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Kennelijk staan onze regels toe dat dat niet gebeurt. Onze regels.
Onze regels staan niet toe dat ze blijft. Onze regels. Best als ze wil procederen, maar als je uitgewezen wordt ben dan ook een toffe peer en ga.
  vrijdag 25 november 2011 @ 15:47:01 #39
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_104805606
quote:

[..]

Klopt, maar dan moeten ze achteraf ook niet zeuren dat het zolang duurt.
pi_104805687
Daar gaan we weer.. Wordt dit net zo'n poppenkast als met Mauro?
pi_104805725
Jammer maar helaas, stuur nog eens een kaartje.
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2011 @ 15:55:57 #42
341203 3-voud
pi_104805949
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:38 schreef Re het volgende:

Stel je niet zo aan, gespeelde moraalridder.
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:05:58 #43
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_104806328
Ah, het zoveelste slachtoffer van een falend systeem. Die wordt straks liefdevol opgevangen daar in het gezellige Eritrea. Linea recta de gevangenis in dus.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_104806560
quote:
Alkmaar, 25 oktober 2011. Dinsdagmiddag werd het Alkmaarse stadhuis overspoeld door kinderen. Het waren de klasgenootjes, voetbalvriendjes of speelkamaraadjes van Jossef, een 9 jarig jongetje dat 8 jaar geleden met zijn moeder vanuit Sudan naar Nederland is gekomen en nu uitgeprocedeerd is. Daarom moeten ze verhuizen naar een COA centrum in Katwijk, en daar het definitieve vertrek afwachten. Dat betekent voor Jossef weg uit Alkmaar, weg bij alles dat hij kent. Dus werden er 300 handtekeningen verzameld en riepen de kinderen de hulp in van burgemeester Piet bruinooge. Die maakte de kinderen duidelijk dat hij toch echt niet ging over de beslissing of Jossef in Nederland kan blijven of niet, maar dat hij wel kon helpen met de poging om Jossef voorlopig nog in het COA in Alkmaar te houden.

Volgens zowel het COA als de IND is de opmerking dat Jossef pas uitgezet kan worden als hij 18 is en dus negen jaar in het asielcentrum in Katwijk moet blijven volkomen onzin. Ook zijn er volgens COA en IND medewerkers vraagtekens te plaatsen bij het keer op keer opnieuw inzetten van beroepsprocedures zonder dat er nieuwe feiten aangedragen worden. Daarmee wordt het verblijf in Nederland gerekt zonder dat er serieus uitzicht is op een vergunning. Het zijn juist jonge kinderen als Jossef die het daar vaak moeilijk mee hebben omdat ze door dat vaak zinloze stapelen van aanvragen en beroepsprocedures al langer in Nederland zijn dan in het land waar ze uiteindelijk toch naar terug moeten keren.
http://www.alkmaarcentraa(...)49:actueel&Itemid=94

Tja, als je het systeem komt frustreren moet je niet raar kijken als je het lid op de neus krijgt.
pi_104806621
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:49 schreef ArnosL het volgende:
Daar gaan we weer.. Wordt dit net zo'n poppenkast als met Mauro?
Vast wel.
Tenzij men niet meer op de barricaden te krijgen is vanwege Mauro-moeheid.
pi_104806626
quote:
Alkmaar, 22 november 2011. De beslissing is definitief. Jossef moet samen met zijn moeder weg uit het AZC in Alkmaar en naar een uitzetcentrum in katwijk. De afgelopem weken hebben veel mensen zich ingezet voor het 9-jarige jongetje en zijn moeder die al acht jaar in nederland zijn. Zelfs burgemeester Piet Bruinooge heeft zich er naar aanleiding van een petitie (VIDEO) mee bemoeit. Het uitzetcentrum in Katwijk is sober en de laatste halte voor terugkeer naar het eigen land. In de media zijn diverse berichten opgedoken dat Jossef niet voor zijn 18e uitgezet kon worden, maar dat klopt volgens de IND en COA niet. Het stel is al zo lang in Nederland omdat er procedure op procedure gestapeld is zonder dat er nieuwe informatie bovenkwam. En dat betekent dat het ondanks alle juridisch gemanoevreer 7 jaar geleden al bekend was dat Jossef en zijn moeder niet in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning.
http://www.alkmaarcentraa(...)6:diversen&Itemid=39
pi_104806658
quote:
Volgens zowel het COA als de IND is de opmerking dat Jossef pas uitgezet kan worden als hij 18 is en dus negen jaar in het asielcentrum in Katwijk moet blijven volkomen onzin
En dan is ie 18, is het nog niet goed :')
pi_104806933
Twee vragen:
- Hoe is het mogelijk dat mensen procedures dusdanig kunnen 'frustreren' - of wat neutraler gezegd: verlengen - zonder dat er concrete maatregelen worden genomen richting uitzetting? Waarom moet die jongen nu pas naar een uitzetcentrum en niet al jaren geleden? Waarom hebben ze hem laten wortelen?
- Is dit jochie verantwoordelijk voor beslissingen van zijn moeder?
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:47:21 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104807921
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:55 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan, gespeelde moraalridder.
wat nou? waar zit de moraalridder dan? en wie ben jij om daar iets over te zeggen
pi_104808069
quote:

[..]

Daarom bij de grens terugsturen _O_
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:52:57 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104808096
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daarom bij de grens terugsturen _O_
retrospectief of zo?
pi_104808119
weeffout 1: de initiele procedure duurt te lang.

weeffout 2: de ouders kunnen net zo lang nieuwe procedures uitvoeren tot het inhumaan wordt om het kind uit te zetten. het kind heeft geen zeggenschap over hoe vaak zijn ouders in beroep gaan.

conclusie: again een fout in het asielbeleid. wat is de moeilijkheid met de regel: na 1 jaar móet duidelijkheid zijn vanuit de overheid, dan nog max 2 jaar doorprocederen(1 keer rechter en 1 keer hoge raad), en daarna moeten ze weg. en ja, als er dan nóg gevallen blijven waar een kind 8 jaar op definitieve uitslag wacht, dan is dat onkunde vanuit de overheid, en mag hij dus blijven.

als je een dakkapel aan wilt leggen geld er ook een maximum van ~3 maanden waarbinnen de overheid moet reageren, en als het ze niet lukt mag je hem gewoon aanleggen.
pi_104808206
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:53 schreef Asphias het volgende:

als je een dakkapel aan wilt leggen geld er ook een maximum van ~3 maanden waarbinnen de overheid moet reageren, en als het ze niet lukt mag je hem gewoon aanleggen.
bron?
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:02:54 #55
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_104808398
Daar gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan we weer :{

regels zijn regels, weg is weg :W
pi_104809166
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]

bron?
De wet. Of het precies 3 maanden zijn weet ik niet, maar feit is wel dat als de overheid niet binnen de gestelde termijn beslist, automatisch een 'fictieve bouwvergunning' wordt verleend.

En ik vind het ook wel een goed idee. Als je dat bij asielzoekers zou invoeren (dus: automatisch een verblijfsvergunning als een beroep niet op tijd afgehandeld wordt) dan komt er misschien eindelijk genoeg druk op de ketel om snel genoeg te werken zodat we niet constant weer dit soort schrijnende gevallen krijgen.

Ik vind de tendens van 'daar gaan we weer' trouwens ook erg verontrustend. Als er keer op keer schrijnende gevallen opduiken dan is er iets mis met het systeem en de oplossing is dan niet om het maar gewoon niet meer schrijnend te vinden.

Edit: Betere bron: A.W. Klaassen, Handboek Ruimtelijke Ordening & Bouw. :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2011 17:32:38 ]
pi_104809490
Ik verheug me nu al op de strijd binnen het CDA :D :D
pi_104809499
Of de gevallen schrijnend zijn is een mening. Ben ik het totaal niet mee eens
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2011 @ 17:31:50 #59
341203 3-voud
pi_104809504
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:47 schreef Re het volgende:

[..]

wat nou? waar zit de moraalridder dan? en wie ben jij om daar iets over te zeggen
Als je zo'n stelling maakt moet je zelf niet zon grote mond hebben met je wijzende vingertje. Of heb je een plaat voor je kop?
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:33:05 #60
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104809563
quote:
Juist!

Want het gaat hier potdomme wel om de politieke verhoudingen en niet over een 9 jarig zwartje!

Toch?
I beat that pussy up, there's no denyin'...
pi_104809636
Zou de uitspraak gewoon niet altijd moeten zijn:

1) het is best veilig waar jullie vandaan komen, terug

of

2) we hebben opvang in de regio geregeld, terug

of

3) het is daar onveilig en jullie kunnen hier blijven zo lang het onveilig is
pi_104809827
Iedereen die er al is mag blijven. Regels voor de toekomst verscherpen. Het leven kan zo simpel zijn.
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:40:12 #63
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104809889
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:31 schreef bijdehand het volgende:
Of de gevallen schrijnend zijn is een mening. Ben ik het totaal niet mee eens
Okee, dat kan natuurlijk :) Wat mij betreft moet je in alle vrijheid de holocaust nog kunnen ontkennen, en dit dan vervolgens ontkennen door te stellen dat er niets te ontkennen valt.

Gelukkig staat het mij dan ook weer vrij om mijn mening over jouw mening te geven. Danny eet daar ook een goede boterham van (al helpt het ook wel dat hij zoveel bespaart op zijn vrouw), dus vort met de geitenneuker:

Wat maakt het totaal niet schrijnend dan in jouw optiek? Waarom is het niet schrijnend dat een 9 jarige jongen het land waar hij heeft leren lopen en praten moet verlaten om naar een of andere shithole in Afrika te moeten verhuizen, alwaar hij het verder uit mag zoeken in een omgeving waar het als nieuweling die de taal niet spreekt waarschijnlijk niet echt makkelijk is?
pi_104810145
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:31 schreef Nielsch het volgende:
Ik verheug me nu al op de strijd binnen het CDA :D :D
Ach, die Barbapappa en Barbamamma bij die partij zullen wel weer buigen. :')
pi_104810211
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:39 schreef Santello het volgende:
Iedereen die er al is mag blijven. Regels voor de toekomst verscherpen. Het leven kan zo simpel zijn.
Inderdaad, zo simpel is het.
Ik snap ook werkelijk niet, ook al zou er drie maal geprocedeerd zijn, dat dat acht jaar moet duren.
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:48:33 #66
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_104810219
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:40 schreef DrBill het volgende:

[..]

Wat maakt het totaal niet schrijnend dan in jouw optiek? Waarom is het niet schrijnend dat een 9 jarige jongen het land waar hij heeft leren lopen en praten moet verlaten om naar een of andere shithole in Afrika te moeten verhuizen, alwaar hij het verder uit mag zoeken in een omgeving waar het als nieuweling die de taal niet spreekt waarschijnlijk niet echt makkelijk is?
Die jonguh hoort hier niet. Die kwam hier gewoon op zijn eerste om van onze centen de parasiet uit te hangen. Terecht dat ze die na 8 jaar terug trappen. Sterker nog, ik zou hem uit het vliegtuig trappen zonder parachute! Dat zal hem leren om van onze centen te teren!!
pi_104810236
Ik zag een aantal reacties over de langdurige procedures..
Het is niet altijd een kwestie van 'eindeloos procederen' als mensen hier al langer zijn, en alsnog terug moeten. Wanneer iemand wel een verblijfsvergunning krijgt, is dit altijd eerst een tijdelijke. Sommigen hebben dit gekregen in het kader van een categoriaal beschermingsbeleid. Dan is besloten dat een land zo onveilig is, dat mensen die daar vandaan komen op basis daarvan asiel kunnen krijgen (als ze niet al op een andere grond aanspraak erop hebben). Wanneer het land dan weer veilig verklaard wordt, kan de vergunning ingetrokken worden, als dat nog binnen de tijd is. En dan zijn mensen dus toch ook al weer een paar jaar hier.

Dit overigens los van deze zaak, geen idee wat daar precies speelt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:49:50 #68
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104810261
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:48 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Die jonguh hoort hier niet. Die kwam hier gewoon op zijn eerste om van onze centen de parasiet uit te hangen. Terecht dat ze die na 8 jaar terug trappen. Sterker nog, ik zou hem uit het vliegtuig trappen zonder parachute! Dat zal hem leren om van onze centen te teren!!
Hmmzzz... Als je het zo stelt heb je wel een punt ja :P
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:51:15 #69
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_104810327
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:31 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Als je zo'n stelling maakt moet je zelf niet zon grote mond hebben met je wijzende vingertje. Of heb je een plaat voor je kop?
Nee, lekker lopen kafferen over de rug van een kind, held.

Die plaat en dat vingertje vd uitzettingsgestapo in dit topic is eigenlijk nog het meest treurig.

[ Bericht 5% gewijzigd door popolon op 25-11-2011 18:04:38 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_104810367
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:39 schreef Santello het volgende:
Ah, weer een Generaal Pardon?
En dat dan zo eens in de 5 jaar bijvoorbeeld?
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:54:37 #71
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104810444
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:11 schreef Wokkel het volgende:

[..]

http://www.alkmaarcentraa(...)49:actueel&Itemid=94

Tja, als je het systeem komt frustreren moet je niet raar kijken als je het lid op de neus krijgt.
Slechte moeder wat dat betreft, omdat ze dan dus haar kind wellicht inzet om zo uiteindelijk dus toch te kunnen blijven.

Maar als ik moet kiezen tussen de slechte moeder (hoewel... Eritrea, kom op zeg.. ) straffen en het kind mede straffen, of het kind helpen en de moeder daarmee haar zin geven... Dan toch echt het laatste.
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:54:56 #72
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_104810459
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ah, weer een Generaal Pardon?
En dat dan zo eens in de 5 jaar bijvoorbeeld?
Het is makkelijker als de overheid zou leren van de fouten. Dat overschot aan ambtenaren inzetten om een duidelijk en snelwerkend asielbeleid op poten te zetten.
pi_104810646
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:02 schreef RedFever007 het volgende:
Daar gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan we weer :{

regels zijn regels, weg is weg :W

Als een inbreker of pedofiel niet hard genoeg gestraft wordt naar de mening van bepaalde politieke stromingen dan wordt er om het hardst geroepen dat de regels moeten worden aangepast, maar als er een kind uitgezet gaat worden, een beslissing waar heel veel Nederlanders grote moeite mee hebben, dan kan er aan de regels absoluut niet getornd worden. Befehl ist befehl!

:{
  vrijdag 25 november 2011 @ 18:00:24 #74
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_104810674
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:54 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Het is makkelijker als de overheid zou leren van de fouten. Dat overschot aan ambtenaren inzetten om een duidelijk en snelwerkend asielbeleid op poten te zetten.
Het werkt prima, sommigen menen alleen dat ze die procedure zoveel mogelijk moeten rekken terwijl de uitkomst al vast staat. :')
pi_104810705
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:18 schreef ValHallen het volgende:
Dit zat er natuurlijk aan te komen.
yup dit komt allemaal door het mauro circus. dit is de 3e al die na mauro in het nieuws komt met boehoe ik wil blijven :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')