quote:Te gast in de uitzending van dinsdag 15 november 2011 zijn: Hero Brinkman, Joost Zwagerman, Bart Nieuwenhuizen en Bénédicte Ficq. Muziek is er van De Kraaien, tafelheer is Prem Radhakishun.
quote:De Kraaien zijn een Hiphop-act uit Den Haag. De drie rappers, of naar eigen zeggen ‘neppers’, nemen zichzelf vooral niet te serieus. Neurbert El Halt, Bernd Ganzebev en Prins Clit in Paanham maakten naam met hun bizarre live-optredens, waarin zij in bizarre outfits met vogelmaskers en omringd door strippers op het podium staan.
quote:Inbreker Frans Otten Stadion
Bij het Frans Otten Stadion in Amsterdam-Zuid was de afgelopen maanden volgens de eigenaar al vijftien keer ingebroken. Op 4 november stond de directeur samen met drie werknemers te posten gewapend met een honkbalknuppel. Rond half negen ‘s avonds betrapten ze een inbreker op heterdaad. Deze belandde, na te zijn overmeesterd en bewerkt met de honkbalknuppel in het ziekenhuis en wordt nu kunstmatig in leven gehouden. Mag men zijn eigen bezit op deze manier verdedigen of is het slechts aan de politie om tegen inbrekers op te treden? Aan tafel advocate Bénédicte Ficq en Bart Nieuwenhuizen, hoofdofficier van het OM.
spuugbeestjequote:Op dinsdag 15 november 2011 19:31 schreef Specularium het volgende:
Jan Wolkers, prachtige kerel was dat.
Ssssssssst straks schieten ze Brinkman nog neerquote:Op dinsdag 15 november 2011 19:36 schreef Dj_Day-V het volgende:
Alsof Geert daar gaat zitten. Er is al zo vaak laten zien dat iedereen daar zomaar naar binnen kan lopen
Denk niet dat ze 1 dagje meer beveiliging erg vindenquote:Op dinsdag 15 november 2011 19:36 schreef Dj_Day-V het volgende:
Alsof Geert daar gaat zitten. Er is al zo vaak laten zien dat iedereen daar zomaar naar binnen kan lopen
Wilhelmusquote:Op dinsdag 15 november 2011 19:37 schreef Karina het volgende:
Ik weet wat er gezongen wordt op de EO jongerendag, zo ongeveer, wat zou er gezongen worden op de PVV jongerendag?
Geen idee, maar Henk Binnendijk is er niet bij.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:37 schreef Karina het volgende:
Ik weet wat er gezongen wordt op de EO jongerendag, zo ongeveer, wat zou er gezongen worden op de PVV jongerendag?
Het is nog vroeg. Straks bij de herhaling zal-ie wel aangeschoten zijn.quote:
quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:37 schreef Karina het volgende:
Mag ik u wat vragen? mag het een persoonlijke vraag zijn? gelooft u in god?quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Geen idee, maar Henk Binnendijk is er niet bij.
Inderdaad, beetje dom om te denken dat je dat zomaar kunt doen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:47 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, als je geen boek gratis mag verfilmen, mag je ook geen film gratis verboeken.
Tsja, alsof het de EK finale isquote:Op dinsdag 15 november 2011 19:51 schreef DrDentz het volgende:
[..]
O, maar dan hebben ze een uur voorbeschouwing op die campingzender met Hansie.
Dat is SBS.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:51 schreef DrDentz het volgende:
[..]
O, maar dan hebben ze een uur voorbeschouwing op die campingzender met Hansie.
Veronica is van SBS6quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat is SBS.
Veronica is jong, snel en wild.
Maar da's het wereldberoemde doek 'Monnik knijpt in tiet'!quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:52 schreef Karina het volgende:
Ze heeft wel een buikje inderdaad, die non.
Ik ben cultuurbarbaar, ik ken het nietquote:Op dinsdag 15 november 2011 19:53 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Maar da's het wereldberoemde doek 'Monnik knijpt in tiet'!
Ik kende het niet, onder een steen en zoquote:Op dinsdag 15 november 2011 20:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat filmpje is oud. Niet te zuinig.
Halo of flies!quote:
Die ramde er altijd flink op los!quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Seabert is voor niemand bang ook niet voor inbreker in zn huis.
Nee dat deed dat meisje dat altijd bij hem in de buurt was!quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:08 schreef Adelante het volgende:
[..]
Die ramde er altijd flink op los!
Een tafelheer/-dame zonder mening is sowieso niks.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:08 schreef Specularium het volgende:
Alsof Prem ooit eens geen mening heeft.
Dit.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:09 schreef Tem het volgende:
Nee het was vieze fur niet en ook niet pepijn volgens mij.
Nee.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
De jeugd van tegenwoordig zonder de dikke
Boven je hurken.quote:
Ga een goed gesprek met ze aan.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:11 schreef DrDentz het volgende:
Vraag me af hoe dat in zn werk gaat, drie lijpe Polen met breekijzers staande houden
Ik ook. Hero is sowieso een baas, ondanks PVV.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:18 schreef Specularium het volgende:
Eens met Hero. Hoe populistisch ook.
Afkoelbannetje lijkt op zijn plaats.quote:
quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:21 schreef Modus het volgende:
Hij overdrijft wel ietwat maar ik snap Prem wel ja.
Zijn salaris heeft zijn blik verruimd.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:21 schreef Van_Poppel het volgende:
In dit topic werd Prem ooit een lid van de Linkse Kerk genoemd...
Hij was advocaat.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:22 schreef miieejj het volgende:
Hoe is prem een bekende nederlander geworden .....
Welk net?quote:
Inderdaad, maar als je zo denkt hoor je niet bij de beschaafde wereld volgens de zelfbenoemde intellectuelen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:24 schreef Jac0bus het volgende:
Tevens helemaal met Prem eens. Ik word al woest als ik er aan denk, een inbreker in mijn huis. Laat staan als ik er inderdaad een zou betrappen.
Dat beslist de rechter.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:26 schreef dyonvbaal het volgende:
Die laatste opmerking, als je te ver gaat... Wie bepaald wanneer je te ver gaat? Stel ik sla iemand, hij valt achterover met zijn hoofd op de punt van de tafel is de inbreker met een beetje pech heen gegaan, maar ik heb maar 1 klap uitgedeeld. Ben ik dan te ver gegaan?
Nee hoor, het is heel nornaal om vanuit primaire woede-impulsen een inbreker kapot te willen slaan. Het wordt pas triest als je zo'n geweldsexplosie op rationele gronden probeert te verdedigen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:25 schreef Specularium het volgende:
Inderdaad, maar als je zo denkt hoor je niet bij de beschaafde wereld volgens de zelfbenoemde intellectuelen.
Ik snap dat argument van die advocate ook niet. "In zo'n land wil ik dan niet leven". Maar als je het recht hebt om een inbreker dood te meppen heb je in dit land vrijwel geen last meer van inbraken. Prima toch? Alleen maar een verbetering ten opzichte van de huidige situatie.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Inderdaad, maar als je zo denkt hoor je niet bij de beschaafde wereld volgens de zelfbenoemde intellectuelen.
en daar gaat het dus mis...quote:
Wat als je ineens oog in oog komt te staan met de inbreker, de inbreker schrikt, glijdt uit en breekt zijn nek. Ben je dan ook nog strafbaar?quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:26 schreef dyonvbaal het volgende:
Die laatste opmerking, als je te ver gaat... Wie bepaald wanneer je te ver gaat? Stel ik sla iemand, hij valt achterover met zijn hoofd op de punt van de tafel is de inbreker met een beetje pech heen gegaan, maar ik heb maar 1 klap uitgedeeld. Ben ik dan te ver gegaan?
ze wilde blijkbaar wel leven in een land waarin een cocaine verslaafde die lijd aan afkickingsverschijnselen je huis binnen mag komen...quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:28 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik snap dat argument van die advocate ook niet. "In zo'n land wil ik dan niet leven". Maar als je het recht hebt om een inbreker dood te meppen heb je in dit land vrijwel geen last meer van inbraken. Prima toch? Alleen maar een verbetering ten opzichte van de huidige situatie.
waarschijnlijk wel, want het is jouw woord tegen zijn dood. En zijn dood zal wat zwaarder wegen dan jouw woord...quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:29 schreef arucard het volgende:
[..]
Wat als je ineens oog in oog komt te staan met de inbreker, de inbreker schrikt, glijdt uit en breekt zijn nek. Ben je dan ook nog strafbaar?
Natuurlijk! Gewoon lekker beuken! Maar wel het lijk wegwerken, anders heb je zo'n administratieve rompslomp achteraf, dat wil je niet weten.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:24 schreef Jac0bus het volgende:
Tevens helemaal met Prem eens. Ik word al woest als ik er aan denk, een inbreker in mijn huis. Laat staan als ik er inderdaad een zou betrappen.
12 jaar is misschien wat overdreven, net zoveel voor fietsendiefstal als voor moord is wat vreemd. Maar er moet wel werk van worden gemaakt.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:31 schreef Posucice het volgende:
Ergens had Prem wel een punt met de 12 jaar gevangenisstraf voor fietsendieven vind ik.
Wat zou jij dan doen? Hem een kopje koffie aanbieden?quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:31 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Natuurlijk! Gewoon lekker beuken! Maar wel het lijk wegwerken, anders heb je zo'n administratieve rompslomp achteraf, dat wil je niet weten.
Dan verhoog je de straf op moord ook gewoon toch? 12 jaar voor een moord vind ik ook wat lafjes.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:32 schreef dyonvbaal het volgende:
[..]
12 jaar is misschien wat overdreven, net zoveel voor fietsendiefstal als voor moord is wat vreemd. Maar er moet wel werk van worden gemaakt.
Ik zou een inbreker minimaal het ziekenhuis in slaan.quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:44 schreef Jac0bus het volgende:
Wat zou jij dan doen? Hem een kopje koffie aanbieden?
Het is juist goed dat zulke mensen er zijn. Het is de theorie van de wet die de praktijk van alledag moet kunnen duiden.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:28 schreef Ritmo het volgende:
Dat oude wijf aan tafelalleen maar lullen over regeltjes en de wet, en totaal geen oog voor de realiteit en praktijk.
Ja, maar als tijden/dingen veranderen dan moet je ook inzien dat de wet wellicht niet meer goed z'n doel bereikt.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is juist goed dat zulke mensen er zijn. Het is de theorie van de wet die de praktijk van alledag moet kunnen duiden.
De MP zegt wat er ook in de wet staat. Wanneer je bedreigt wordt in je eigen huis, mag je jezelf verdedigen. Geen enkele inbreker zal het huis verlaten wanneer je hem vraagt om te vertrekken en van je spullen af te blijven (hoogstens direct vluchten wanneer ie doorheeft dat je thuis bent), en het zal dus vrijwel altijd erop neer komen dat je bedreigt wordt. In dat geval mag je jezelf verdedigen en de inbreker uitschakelen.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:44 schreef Ringo het volgende:
Als zelfs de minister-president geen verschil meer maakt tussen taal van de wet en taal van de straat, is het geen zonde dat degenen die alleen de taal van de straat spreken, de taal van de wet niet meer willen begrijpen.
Nice.quote:De menselijke fascinatie voor het afwijkende of het door ziekte getekende lichaam staat centraal in deze tentoonstelling. Het thema is aangedragen door Adriaan van Dis. De tentoonstelling combineert beeldmateriaal uit medische boeken met driedimensionale wasmodellen. Hierdoor ontstaan vele beelden van het aangetaste lichaam uit vooral de negentiende en twintigste eeuw. Van misgeboorten uit het werk van de Amsterdamse anatoom Willem Vrolik tot de handgekleurde foto’s van huidziekten uit 1868 en de gruwelen van de Eerste Wereldoorlog. De tentoonstelling laat zien hoezeer ook de meest gruwelijke beelden vragen om gezien te worden. Te gast is de conservator van deze tenstoonstelling Adriaan van Dis.
Ze werkte voor het AT5 nieuws.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:06 schreef Jac0bus het volgende:
Jort Kelder stond voor vanavond als tafelheer maar is nu vervangen door Merel Westrik, die dame van Vandaag de Dag, leuk om te zien
Godverdomme wat spannend.quote:In de Amsterdam ArenA is het 'Uur U' aangebroken voor Johan Cruijff. Op dít moment vergadert de Ledenraad van Ajax over de Raad van Commissarissen. Wordt Cruijff bedankt voor zijn verrichte zaken, worden de andere commissarissen weggestuurd, of krijgt de volledige Raad van Commissarissen nog één laatste kans om zich te verzoenen? We praten erover met Jan Mulder en Peter R. de Vries.
Ja dat kijk ik nooit, ontvang ik niet eensquote:
Toevallig dood gaat?quote:Op woensdag 16 november 2011 00:28 schreef Ritmo het volgende:
Dat oude wijf aan tafelalleen maar lullen over regeltjes en de wet, en totaal geen oog voor de realiteit en praktijk.
En Prem sloeg veels te ver door, het gaat er niet om dat je iemand die in je huis binnendringt dood moet willen slaan. Het gaat erom dat je diegene er hardhandig uit mag werken. Als hij daarbij toevallig dood gaat, dan is dat zijn schuld. Maar bewust doodslaan is natuurlijk te gek voor woorden.
Ah, 's woensdags doen ze alleen gasten die minder dan een week geleden al eens te gast waren.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:28 schreef alors het volgende:
Te gast in de uitzending van woensdag 16 november 2011 zijn: Jan Mulder, Peter R. de Vries, Adriaan van Dis, Lucas en Arthur Jussen. Muziek is er van het Residentie Strijkkwartet, tafeldame is Merel Westrik en Nico Dijkshoorn dicht.
Wij zijn er ook niet blij mee dat we op deze manier zo vaak besproken moeten worden hoorquote:Op woensdag 16 november 2011 17:21 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Oh god, weer over Ajax/Cruijff...
Geen idee, ik ken haar niet.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:21 schreef alors het volgende:
Ja de heren gaan er massaal op fappen vanavond
quote:Op woensdag 16 november 2011 17:21 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Leuk koppie, een beetje een jongere Sacha de Boer.quote:
Oh je hebt het over Merel. Ik dacht Ajax.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:21 schreef alors het volgende:
[..]
Ja de heren gaan er massaal op fappen vanavond
Ja leuk, alleen dat programma is echt tenenkrommend slecht. Zo hadden ze laatst een item over een pepernotenverbod op een school.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:12 schreef Jac0bus het volgende:
Ja dat kijk ik nooit, ontvang ik niet eensMaar dat heeft WNL goed voor elkaar samen met Jinek
Alsof ik dan oplet als ik net wakker benquote:Op woensdag 16 november 2011 18:21 schreef Modus het volgende:
[..]
Ja leuk, alleen dat programma is echt tenenkrommend slecht. Zo hadden ze laatst een item over een pepernotenverbod op een school.. En ze doen zelfs previews van de verkeersinformatie.
.
ja, erg jammer dat zij naar zo'n omroep is gegaanquote:Op woensdag 16 november 2011 18:21 schreef Modus het volgende:
[..]
Ja leuk, alleen dat programma is echt tenenkrommend slecht. Zo hadden ze laatst een item over een pepernotenverbod op een school.. En ze doen zelfs previews van de verkeersinformatie.
.
Geen 5 minuten nee. 50 minuten wel.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:19 schreef Modus het volgende:
Die komt daar voorlopig niet meer geloof ik.
Je zou bijna denken dat ze voorkennis hadden.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:26 schreef Dj_Day-V het volgende:
van Gaal naar AjaxWel goed getimed door DWDD.
Geen idee, ik let er nooit op.quote:
Op Ned 1 is er iets met kanker. Dat is ongeveer hetzelfde.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:30 schreef Cynix ® het volgende:
Straks Jan Smit. Net terug in Nederland en nu al weer een avond vergallen.
Hihi, elk jaar bij Kopspijkers.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:32 schreef Specularium het volgende:
Jack Spijkerman is er niet meer om die compilatie uit te zenden.
Ja, leuke vrouwquote:Op woensdag 16 november 2011 19:33 schreef JimboSlice het volgende:
Zij is echt heel erg leuk, was bij AT5 echt top
Ik dacht dat ie een keer op het allerlaatste moment op een lullige manier was afgezegd (voor een ander nonitem) toen ie onderweg was naar een uitzending van DWDD.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:22 schreef Specularium het volgende:
Die heeft geen zin om daar voor 5 minuten te gaan zitten als de trotse Matthijs weigert bij VI aan te schuiven.
En terecht.
Inderdaad gaap...*zapp*quote:Op woensdag 16 november 2011 17:21 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
+ Peter R. De Vries en Van der Gijp.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:37 schreef Dj_Day-V het volgende:
Eigenlijk moeten Mulder, Derksen, Borst en Hanegem aan tafel zitten.
Je vergeet Arnoquote:Op woensdag 16 november 2011 19:37 schreef GGMM het volgende:
[..]
+ Peter R. De Vries en Van der Gijp.
Peter en Johan gaat niet lukkenquote:Op woensdag 16 november 2011 19:37 schreef GGMM het volgende:
[..]
+ Peter R. De Vries en Van der Gijp.
Helaas, die discussies tussen hun vroeger waren beter dan elke discussie tussen Kraay Jr. En Derksen, ooit.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:38 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Peter en Johan gaat niet lukken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |