Dit was het allereerste nieuws gepost door Strani van afgelopen nacht.quote:Volgens eerste berichten heeft Apple zojuist gemeld dat Steve Jobs is overleden. Ik hou de TT nog even tussen aanhalingstekens terwijl we op een bevestiging wachten.
Edit: CNN meldt nu dat Apple het inderdaad bevestigd heeft dus aanhalingstekens in de TT mogen weg, als een mod zo vriendelijk wil zijn.
Bill Gates mag het zeker. Maar hij zal het nooit doen. Gezien je respect hoort te hebben voor doden. En dat de familie er aanstoot van zal nemen is zeker.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 04:46 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bill Gates mag het ook, maar mocht hij serieus iets naars zeggen dan zullen mensen (familieleden van Jobs, vrienden, collega's) er wellicht aanstoot aan nemen. Hier niet, dus schrijf maar wat je wilt.
Wat dom is, is dat er geen respect is en het overlijden van iemand belachelijk wordt gemaakt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 04:51 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Oh mijn God, wat een domheid en infantiliteit straalt er van je posts af zeg!
Je spreekt je zelf nota bene in 1 bericht tegen.
Haha. Wat toevallig. Je post is in grote lijnen hetzelfde als van mij. Bezit je een stukje van mijn ziel?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 05:06 schreef kree het volgende:
[..]
Wat dom is, is dat er geen respect is en het overlijden van iemand belachelijk wordt gemaakt.
Het gaat me niet eens om Steve Jobs maar ook om alle andere gevallen.
Zo moet je gewoon niet doen, maargoed dat is mijn principe.
(denk je eens in als iedereen grappen gaat maken als je vader/moeder overlijd hoe zou je daar over denken?
Nouja ik ben dan 7 jaar ouder maar ik heb nog wel m'n principes.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 05:07 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Haha. Wat toevallig. Je post is in grote lijnen hetzelfde als van mij. Bezit je een stukje van mijn ziel?
Het principe dat je respect moet hebben voor doden. Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 05:10 schreef kree het volgende:
[..]
Nouja ik ben dan 7 jaar ouder maar ik heb nog wel m'n principes.
Het is allemaal maar een beetje triest dat het blijkbaar niet ingezien wordt hoe het gaat als er iemand overlijd maarja goed.
Discussie is prima hoor.
Het is gewoon het gebrek aan respect.
Wij zijn het wel eens, nu gaan we morgen aangevallen wordenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 05:12 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Het principe dat je respect moet hebben voor doden. Helemaal mee eens.
Laat ze aanvallen. Dan krijgen ze heel snel antwoord terug.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 05:15 schreef kree het volgende:
[..]
Wij zijn het wel eens, nu gaan we morgen aangevallen worden![]()
Nouja laat ze maar nadenken misschien zien ze is wat in
Ja inderdaad ik heb echt zoiets van dat gaat toch helemaal nergens over.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 05:17 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Laat ze aanvallen. Dan krijgen ze heel snel antwoord terug.
Ja, respect hoor je te hebben voor doden. In dat geval zijn jij en ik één gedachte en één ziel.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 05:20 schreef kree het volgende:
[..]
Ja inderdaad ik heb echt zoiets van dat gaat toch helemaal nergens over.
Goed die man is van apple nou en...
Ik zou nooit dat soort dingen neer zetten over wie dan ook.
Best wel triest is het eigenlijk en dan komen er ook nog personen die dat niet vinden.
om teis het.
Gewoon respectloos is het.
Denk vooral mensen die dit soort dingen niet van dichtbij hebben meegemaakt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 05:23 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ja, respect hoor je te hebben voor doden. In dat geval zijn jij en ik één gedachte en één ziel.
De mensen die dat niet vinden menen het. Of ze voelen zich veel te vrij achter hun laptop. Dan durven mensen meer te zeggen dan in het echte leven. Het leven van je laptop vandaan.
De mensen die vinden dat je op Fok geen respect hoort te hebben voor doden zijn een stel mensen die respect missen voor de doden.
Ja, je hebt mij verbeterd. Ik heb zelf nog nooit een echte dierbare verloren. Moet er ook niet aan denken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 05:27 schreef kree het volgende:
[..]
Denk vooral mensen die dit soort dingen niet van dichtbij hebben meegemaakt.
Kan me niet voorstellen dat je zo reageert als je naast iemand hebt gestaan die zijn laatste adem uitblaast maargoed
Wat een luxe, als je je om zoiets triviaals druk meent te moeten maken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 05:31 schreef Perico het volgende:
Steve Jobs grootste fan, iJustine (Justine Ezarik), met 2 miljoen YouTube abonnees gecombineerd, reageert op het trieste nieuws.
En natuurlijk deze:quote:“Here’s to the crazy ones, the misfits, the rebels, the troublemakers, the round pegs in the square holes… the ones who see things differently — they’re not fond of rules… You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them, but the only thing you can’t do is ignore them because they change things… they push the human race forward, and while some may see them as the crazy ones, we see genius, because the ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do.”
Helemaal waar natuurlijk en dus ook in dit geval, maar voor vrienden en familie blijft het alsnog een drama. Die zullen hem verschrikkelijk missen.quote:No one wants to die. Even people who want to go to heaven don't want to die to get there. And yet, death is the destination we all share. No one has ever escaped it, and that is how it should be, because death is very likely the single best invention of life. It's life's change agent. It clears out the old to make way for the new.
Dit had je zeker niet geplaatst als je een dierbare had verloren. Respect hoor je te hebben voor doden, mits criminelen, verkrachters en ander vuil dat het zonlicht niet kan verdragen. Of ze er iets aan hebben of niet. Dat is bijzaak.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 05:57 schreef vaarsuvius het volgende:
Respect voor de doden? Die hebben daar niks aan, ze zijn er niet meer. Respect voor levende mensen, dát moet je hebben. (mits ze het verdienen uiteraard)
Steve Jobs is dus geen directe factor in de manier waarop je met het nieuws over het overlijden van Steve Jobs omgaat. Er is geen SJ meer die zich ergens iets van aan kan trekken. Je gedrag beïnvloed enkel nabestaanden. ( in ons geval hier zijn dat medefokkers)
I Justine.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 05:31 schreef Perico het volgende:
Steve Jobs grootste fan, iJustine (Justine Ezarik), met 2 miljoen YouTube abonnees gecombineerd, reageert op het trieste nieuws.
ik denk niet dat je het woord "mits" op een verkeerdere manier kan gebruiken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 06:02 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Respect hoor je te hebben voor doden, mits criminelen, verkrachters en ander vuil dat het zonlicht niet kan verdragen.
Jij zou eens moeten opzoeken wat "mits" voor betekenis heeft.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 06:02 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Dit had je zeker niet geplaatst als je een dierbare had verloren. Respect hoor je te hebben voor doden, mits criminelen, verkrachters en ander vuil dat het zonlicht niet kan verdragen. Of ze er iets aan hebben of niet. Dat is bijzaak.
En je hoort zeker respect hebben voor levenden mits ze het hebben verdiend. Daar heb je gelijk in.
er was zelfs een meisje dat ging huilen dat Justin Bieber al een vriendinnetje hadquote:Op donderdag 6 oktober 2011 06:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
I Justine.![]()
Ik denk dat dit iets typisch is voor de jongere generatie. Weten niet beter dan dat hun hele leven al internet, mobiele telefoons en alle andere 'gadgets' bestaan en leven zo'n beetje met hun I-pad, I-pod of weet ik veel hoe die dingen allemaal heten. Als je ziet kleven ze er zo'n beetje tegenaan. Altijd met het ding bezig. Op de fiets, in de trein, lopend over straat enz.
Steve Jobbs was al lang ziek en dit zat er natuurlijk al lang aan te komen.
Nu ik dat filmpje heb gezien word ik helemaal onpasselijk. Wat een drama-queen. Maar wel veel hits op youtube he, daar doen we het voor.![]()
Maar dan heb je het wel over een reële en vanzelfsprekende droom van ieder tienermeisje die zomaar in duigen valt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 06:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
er was zelfs een meisje dat ging huilen dat Justin Bieber al een vriendinnetje had
Maar Justin Bieber is een fossiel. Niet over te twijfelen. Als ik vraag aan de gemiddelde tiener wie John Lennon/Freddy Mercury was, dan zouden ze het niet weten. Ik weet wat echte muziek isquote:Op donderdag 6 oktober 2011 06:53 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar dan heb je het wel over een reële en vanzelfsprekende droom van ieder tienermeisje die zomaar in duigen valt.
Idd, zonder Steve zou de wereld er nog veel lamlendiger uitzien.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 07:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
Steve was en is een held. Heeft heel veel voor de wereld betekend.Steve
Dan hadden we geen iPads, iPhones, iPods, Macbooks. Hoe zouden we dan leven. Iedereen met de laptop in hun broekzak naar werk?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 07:13 schreef Wereldpijn het volgende:
[..]
Idd, zonder Steve zou de wereld er nog veel lamlendiger uitzien.
Eh, is dat grappig? Vanwaar die smiley erboven?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 07:28 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]
foto vlak voor zn dood.
die heb ik er altijd boven staan.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 07:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Eh, is dat grappig? Vanwaar die smiley erboven?
Tief op met je PI'squote:Op donderdag 6 oktober 2011 07:31 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
die heb ik er altijd boven staan.
hoezo zou het grappig zijn?
je ziet gewoon hoe snel achteruit hij ging van stoppen met zn werk tot de dood... kleine periode.
ik gebruik m overal... dat betekent dus dat ik m niet ga aanpassen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 07:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou DeRakker, pas het dan aan. Want zo'n smiley bij foto's van een terminale man ziet er niet uit.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 07:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Die man was werkelijk een genie, een visionair. Geen enkele andere CEO had Apple op deze manier kunnen uitbouwen tot wat het nu is.
Ik ken jou niet, en als jij een smiley bij al je posts zet, ook bij posts die je eigenlijk serieus bedoelt, betekent het niet dat het dan toch aan de ander ligt omdat deze niet weet dat jij het niet zo bedoelt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 07:38 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ik gebruik m overal... dat betekent dus dat ik m niet ga aanpassen.
Serieus hoe triest ben je als je gaat kijken naar een tekentje.... ga nu maar lekker zelf nadenken hoe ik het bedoel.
Als je denkt dat het grappig bedoeld is in een topic over een dode door kanker spoor je echt niet.
Ga nou maar ontopic....
Het meest waardevolle bedrijf ter wereld worden met gebakken lucht, maar natuurlijk.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 07:41 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]ja gebakken lucht verkopen needs skills
Zullen ze meelezen op Fok denk je?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:25 schreef paddy het volgende:
Alvleesklierkanker. Ken eigenlijk niemand die dit heeft overleefd. Zoveel pijn gun je niemand. De man heeft er nog heel lang tegen gevochten las ik.
Sterkte voor de familie en vrienden
Is dat zo?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:13 schreef betyar het volgende:
Ik gun niemand zijn dood maar velen (ex-) werknemers die zijn gekleineerd en geschoffeerd door deze man zullen een stuk minder verdrietig zijn dan wat verslaafde materialisten die hun "grote voorbeeld" hebben verloren.
Ik mocht hem niet.
Heb je vast een bron van, of denk je het van deze man omdat hij rijk en succesvol was?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:13 schreef betyar het volgende:
Ik gun niemand zijn dood maar velen (ex-) werknemers die zijn gekleineerd en geschoffeerd door deze man zullen een stuk minder verdrietig zijn dan wat verslaafde materialisten die hun "grote voorbeeld" hebben verloren.
Ik mocht hem niet.
En dan zet je Dr House in je Avatar?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:13 schreef betyar het volgende:
Ik mocht hem niet.
Nou nou, de iPhone was niet de eerste smartphone, de iPod niet de eerste mp3-speler, een macbook is een laptop en tablets waren sowieso een kwestie van tijd aangezien sf-series en films die al jaaaaaaaaaaren hadden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 07:16 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dan hadden we geen iPads, iPhones, iPods, Macbooks. Hoe zouden we dan leven. Iedereen met de laptop in hun broekzak naar werk?
We zouden achter lopen in onze ontwikkeling. Apple heeft de concurrenten weer op scherp gezet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:46 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou nou, de iPhone was niet de eerste smartphone, de iPod niet de eerste mp3-speler, een macbook is een laptop en tablets waren sowieso een kwestie van tijd aangezien sf-series en films die al jaaaaaaaaaaren hadden.
Apple heeft ze populair gemaakt en de doorbraak versneld maar het is niet alsof zonder Apple we die dingen nooit zouden hebben gehad.
Nee, Jobs was een autodidactische marketingjongen. De muis is ontworpen door Xerox en de Apple computer door Steve Wozniak.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:31 schreef RAVW het volgende:
Rip Steve
ben geen fan van Apple maar dit is diep triest
want mijn alle eerste PC kennismaking was een Apple op school
Was hij trouwens ook niet de uitvinder van de MUIS
Mooi verhaal qua achtergrond. Mag best in de OP. Zal de TS vragen deze er in te zetten.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Is dit al langsgekomen? Vast wel
zo, die mag wel een gratis consultje bij mij hebben. ziekquote:Op donderdag 6 oktober 2011 05:31 schreef Perico het volgende:
Dat Jobs een tiran was is algemeen bekend, de verhalen daarover doen al jaren de ronde.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:42 schreef paddy het volgende:
[..]
Heb je vast een bron van, of denk je het van deze man omdat hij rijk en succesvol was?
http://money.cnn.com/2008(...)bs.fortune/index.htmquote:Jobs' personal abuses are also legend: He parks his Mercedes in handicapped spaces, periodically reduces subordinates to tears, and fires employees in angry tantrums. Yet many of his top deputies at Apple have worked with him for years, and even some of those who have departed say that although it's often brutal and Jobs hogs the credit, they've never done better work.
Je kan niet achter lopen in ontwikkeling tenzij je zou gaan vergelijken met parallelle universa.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:48 schreef ShaoliN het volgende:
We zouden achter lopen in onze ontwikkeling. Apple heeft de concurrenten weer op scherp gezet.
House is dan ook de fictieve Steve Jobs, alleen dan met meer humor.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dan zet je Dr House in je Avatar?
Als je dat niet weet heb je oogkleppen op.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:42 schreef paddy het volgende:
[..]
Heb je vast een bron van, of denk je het van deze man omdat hij rijk en succesvol was?
offtopic: respect voor de doden vind ik zo'n bullshit! Als je iemand tijdens zijn leven n lul vindt hoef je toch niet plotseling respect te hebben voor diegene als ie tussen 6 plankjes ligt? Even los van steve jobs. Niks ten nadele van hem ofzo. Just saying.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 05:10 schreef kree het volgende:
[..]
Nouja ik ben dan 7 jaar ouder maar ik heb nog wel m'n principes.
Het is allemaal maar een beetje triest dat het blijkbaar niet ingezien wordt hoe het gaat als er iemand overlijd maarja goed.
Discussie is prima hoor.
Het is gewoon het gebrek aan respect.
Hij stak dus zelfs een werknemer in brand omdat hij boos was?Jee, eng persoon wanneer hij schuldig is bevonden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat Jobs een tiran was is algemeen bekend, de verhalen daarover doen al jaren de ronde.
[..]
http://money.cnn.com/2008(...)bs.fortune/index.htm
oa.
ROFLquote:Op donderdag 6 oktober 2011 05:31 schreef Perico het volgende:
Foxxcon that is, niet Apple.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mijn vriend vertelde over Apple-fabrieken in China waar de arbeidsomstandigheden zo slecht zijn dat vele werknemers al zelfmoord hebben gepleegd?
Klopt dit?
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:05 schreef paddy het volgende:
[..]
Hij stak dus zelfs een werknemer in brand omdat hij boos was?Jee, eng persoon wanneer hij schuldig is bevonden.
Wist ik niet. Hou me echt niet met het leven van elk bekend persoon bezig. Jij wel dan?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Als je dat niet weet heb je oogkleppen op.
Euh watte? Hoe kom je daar nou weer bij? Of verwar je "fires people" (ontslaat mensen) met "set people on fire"?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:05 schreef paddy het volgende:
[..]
Hij stak dus zelfs een werknemer in brand omdat hij boos was?Jee, eng persoon wanneer hij schuldig is bevonden.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Euh watte? Hoe kom je daar nou weer bij? Of verwar je "fires people" (ontslaat mensen) met "set people on fire"?
quote:
Uit link van Dagonetquote:periodically reduces subordinates to tears, and fires employees in angry tantrums.
Nee.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:06 schreef paddy het volgende:
[..]
Wist ik niet. Hou me echt niet met het leven van elk bekend persoon bezig. Jij wel dan?
Fucking hell. Dan ben je niet dom.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:05 schreef paddy het volgende:
kolere, je hebt gelijkquote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Euh watte? Hoe kom je daar nou weer bij? Of verwar je "fires people" (ontslaat mensen) met "set people on fire"?
Hij was CEO, geen verkoper in een Apple winkel. Ik weet niet of het verschil je bekend is? Zo nee, PM me maar, dan leg ik het uit.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 07:41 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]ja gebakken lucht verkopen needs skills
Onzin. Apple doet/deed heel weinig aan marketing i.v.m. Samsung of Microsoft.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:12 schreef Psy-freak het volgende:
Het was een marketingjongen, geen uitvinder.
Hij was een grote spil in de marketing machine van apple met z'n keynotesquote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hij was CEO, geen verkoper in een Apple winkel. Ik weet niet of het verschil je bekend is? Zo nee, PM me maar, dan leg ik het uit.
Ik heb liever een realistisch beeld van iemand (in dit geval een briljante marketeer die persoonlijk een machtsgeile tiran kon zijn op het werk en de wereld heel veel leuke en goede gadgets heeft gegeven) dan alleen maar hosannah, hij was de weergekomen messias.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:08 schreef Copycat het volgende:
Steve Jobs bleek ook een staart te hebben. En slagtanden.
Damn.
Hij was niet de man die de ontwikkelingen uitvoerde, slechts de CEO. Hij word de hemel ingeprezen bij elk nieuw product alsof hij zelf heeft gemaakt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Onzin. Apple doet/deed heel weinig aan marketing i.v.m. Samsung of Microsoft.
Definieer marketing machine. Apple heeft geen marketing machine, ze maken nauwelijks reclame.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:13 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Hij was een grote spil in de marketing machine van apple met z'n keynotesdas ook een onderdeel van verkopen
ik ook. Maar tiran is imo wel erg zwaar aangezet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:13 schreef Dagonet het volgende:
Ik heb liever een realistisch beeld van iemand (in dit geval een briljante marketeer die persoonlijk een machtsgeile tiran kon zijn op het werk en de wereld heel veel leuke en goede gadgets heeft gegeven) dan alleen maar hosannah, hij was de weergekomen messias.
Poker (PS) op een ipad is nog mile away.. anders had ik allang een non-flop faptop.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je kan niet achter lopen in ontwikkeling tenzij je zou gaan vergelijken met parallelle universa.
Marketingtechnisch is Apple geniaal bezig. Ze verkopen precies wat hun markt wil hebben.
Da's een makkelijk baantje dan, CEO zijn.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:14 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Hij was niet de man die de ontwikkelingen uitvoerde, slechts de CEO. Hij word de hemel ingeprezen bij elk nieuw product alsof hij zelf heeft gemaakt.
Respect voor de doden: ja
Onterecht ophemelen: nee
Hij wist inderdaad als geen ander zijn producten te verkopen tegen de hoofdprijs.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:12 schreef Psy-freak het volgende:
Het was een marketingjongen, geen uitvinder.
Ja een CEO wilt zn produkt niet verkopenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hij was CEO, geen verkoper in een Apple winkel. Ik weet niet of het verschil je bekend is? Zo nee, PM me maar, dan leg ik het uit.
Iedereen wilt z'n producten verkopen, maar dat maakt je nog geen marketingjongen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:17 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Ja een CEO wilt zn produkt niet verkopen
Ok ok, dat is waar, maar ik heb een hekel aan mensen die denken dat hij de enige tech-god is.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Da's een makkelijk baantje dan, CEO zijn.
Het is overigens algemeen bekend dat Steve Jobs zich tot in de kleine details met de producten van Apple bemoeide, zoals bijv. de kleur van het Google-logo in iOS aan toe.
Er zijn weinig mensen die de afgelopen jaren meer invloed hebben gehad op de industrie dan hij.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:18 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ok ok, dat is waar, maar ik heb een hekel aan mensen die denken dat hij de enige tech-god is.
Oh? Jawel hoor. Er zijn weinig mensen die zo een product kunnen hypen. Ik heb het over de technologie, niet omg omg iPhone 5 komt! omg omg omgquote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er zijn weinig mensen die de afgelopen jaren meer invloed hebben gehad op de industrie dan hij.
Von Neumann was ook een grote grondlegger. Maar SJ zat vrij goed in de mix tussen HW en markteting(el ling).quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:18 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ok ok, dat is waar, maar ik heb een hekel aan mensen die denken dat hij de enige tech-god is.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:20 schreef BansheeBoy het volgende:
De iPhone 4S is hier misschien wel verantwoordelijk voor. Hij kon zelf blijkbaar niet leven met deze schamele upgrade.²
Mwa die heb ik alleen nodig bij technische woorden hoor. De zinsconstructie deed me denken dat hij, wanneer hij boos was, zover ging.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Google translate werkt inderdaad nog niet zo goed.
*Elke* persoon van Samsung, HTC of Acer zal het product net zo hypen als Steve Jobs als ze er de kans toe krijgen, dat heet gewoon je product promoten.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:19 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Oh? Jawel hoor. Er zijn weinig mensen die zo een product kunnen hypen. Ik heb het over de technologie, niet omg omg iPhone 5 komt! omg omg omg
Weet niet, heeft hij een bedrijf dat bijna failliet was in 14 jaar tijd omgetoverd tot het meest waardevolle bedrijf ter wereld? Zo ja, ja. Zo nee, nee.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:24 schreef Psy-freak het volgende:
Zou het net zulks groot nieuws zijn als Linus Torvalds de pijp aan maarten geeft?
Ho ho, al die mensen om hem heen waren de technici. Hoe heet die film over de start van de strijd tussen IBM en MS ookweer?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
*Elke* persoon van Samsung, HTC of Acer zal het product net zo hypen als Steve Jobs als ze er de kans toe krijgen, dat heet gewoon je product promoten.
Echter, zij falen allemaal omdat ze a) niet weten wat de consument belangrijk vindt en b) hun producten inferieur zijn.
Steve Jobs is verantwoordelijk voor de MacBooks waar de universiteiten vol mee zitten, hij is verantwoordelijk voor de iPod dat synoniem is geworden voor MP3-speler, hij is verantwoordelijk geweest voor de iPhone en alle copycats zoals we die nu kennen, hij is verantwoordelijk geweest voor de enige tablet ter wereld dat een verkoopsucces was. Hij heeft de grootste muziekwinkel ter wereld, iTunes opgezet. En dat zijn alleen nog maar de dingen die hij de afgelopen tien jaar heeft gedaan.
Daarvoor was hij de eerste die een computer met muis en GUI bedacht zoals we die kennen, hij was de eerste die lettertypes bedacht heeft op computers, etc.
Hij was gewoon een man met visie die producten wilde maken van een hoge kwaliteit met een ultiem gebruiksgemak. Als je dat 'hypen' noemt, be my guest, maar je bent dan erg kortzichtig bezig.
Tja, als je bang bent voor je werkgever...........quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:21 schreef paddy het volgende:
[..]
Mwa die heb ik alleen nodig bij technische woorden hoor. De zinsconstructie deed me denken dat hij, wanneer hij boos was, zover ging.
Wat ik wel vreemd vond om te lezen dat de mensen , die toch ook wel over een dosis verstand beschikten. zo bang voor zijn woede waren.
Dat die man niet zo gek op de pers was snap ik wel. Af en toe op de parkeerplaats v gehandicapten staan is alleen maar triest te noemen maar meer dan dat is het niet.
Tuurlijk is hij niet God. Hij wist echter wel functionaliteit met ultiem gebruiksgemak te combineren, daar waar alle anderen faalden. Hij heeft niet zelf die dingen in elkaar gesoldeerd, maar je doet net alsof hij atechnisch is en geen verstand heeft van techniek in het algemeen. Dat is, voor zover ik weet, onzin. Hij is toch op detailniveau betrokken geweest bij hardware- én softwareontwikkeling.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:26 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ho ho, al die mensen om hem heen waren de technici. Hoe heet die film over de start van de strijd tussen IBM en MS ookweer?
Als filmmaker ben ik heel blij met een Apple hoor, vergis je niet, maar hij is niet god. En veel gebruikers weten niet eens waarom Apple startte.
In 1993 was hij ook terecht gekomen in het afvoerputje van Silicon Valley, als Toy Story niet zo'n succes voor Pixar was geworden, had hij niet op die golf van (vermeend) succes binnen kunnen komen stormen bij Apple toen dat dood in het water lag. Sterker nog, hij deed eigenlijk niks constructiefs bij Pixar, behalve geld achter zijn slecht lopende NeXT hardware aangooien. Pas toen bleek dat Toy Story een succes zou gaan worden, ging hij zich bemoeien met het operationele deel van Pixar, en plande hij heel slim de IPO van Pixar direct na het uitkomen van die film. Daar heeft hij zijn grootste fortuin gemaakt. En het feit dat hij na het weer gaan werken bij Apple zijn aandelen Apple verkocht zodra hij dat contractueel mocht, sprak ook niet echt van veel vertrouwen in zijn eigen bedrijf. Dat leverde hem toen iets van ~100 miljoen op, maar dat aandelenpakket zou nu een waarde hebben gehad van ~30 miljard dollar. Hij maakte dus ook zeker wel eens een inschattingsfoutje.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Tuurlijk is hij niet God. Hij wist echter wel functionaliteit met ultiem gebruiksgemak te combineren, daar waar alle anderen faalden. Hij heeft niet zelf die dingen in elkaar gesoldeerd, maar je doet net alsof hij atechnisch is en geen verstand heeft van techniek in het algemeen. Dat is, voor zover ik weet, onzin. Hij is toch op detailniveau betrokken geweest bij hardware- én softwareontwikkeling.
Jij verwijt hem atechnisch te zijn terwijl dat juist hetgeen is wat hem anders maakte dan alle andere CEO's. Beetje raar.
Nee nee, hij was technisch maar ik bedoel te zeggen dat hij niet de enige was die Apple producten tot stand bracht. Hij hoeft niet elk prototype te solderen maar je snapt wat ik bedoel toch?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Tuurlijk is hij niet God. Hij wist echter wel functionaliteit met ultiem gebruiksgemak te combineren, daar waar alle anderen faalden. Hij heeft niet zelf die dingen in elkaar gesoldeerd, maar je doet net alsof hij atechnisch is en geen verstand heeft van techniek in het algemeen. Dat is, voor zover ik weet, onzin. Hij is toch op detailniveau betrokken geweest bij hardware- én softwareontwikkeling.
Jij verwijt hem atechnisch te zijn terwijl dat juist hetgeen is wat hem anders maakte dan alle andere CEO's. Beetje raar.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Definieer marketing machine. Apple heeft geen marketing machine, ze maken nauwelijks reclame.
Ja, omdat filmmakers graag Apple's gebruiken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Ooit gehoord van product placement? Hoeveel series en films ik wel niet heb gezien waarin iMac's, iPod's en iPad's voorbij zijn gekomen. Hou op zeg...
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:56 schreef Nielsch het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:59 schreef Nielsch het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die laatste komt uit Modern Family, waar ze een hele aflevering hebben besteed aan het kopen van een iPad op releasedag.
Ik heb niets tegen product placement, maar kom asjeblieft niet aan met fabeltjes dat Apple geen reclame zou maken of geen marketingstrategie heeft.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:56 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ja, omdat filmmakers graag Apple's gebruiken.
quote:
en daarom was steve jobs een geweldig marketeer: die deed de marketing zonder dat mensen het doorhadden. maar vernieuwend was hij zeker. hij wist precies de juiste toon te halen met een mengsel van vernieuwende technologie en marketing. je kan lullen wat je wil, maar hij heeft apple tweemaal groot gemaakt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Onzin. Apple doet/deed heel weinig aan marketing i.v.m. Samsung of Microsoft.
Dat is absoluut niet de reden dat er zoveel aandacht voor zijn dood is. Steve Jobs heeft het gepresteerd om van Apple een merk te maken waarmee mensen zich identificeren. Je zou kunnen zeggen dat hij van technologie iets modieus heeft gemaakt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Weet niet, heeft hij een bedrijf dat bijna failliet was in 14 jaar tijd omgetoverd tot het meest waardevolle bedrijf ter wereld? Zo ja, ja. Zo nee, nee.
Het enige wat hij daadwerkelijk heeft bijgedragen was een voorbode van Max osX toen hij weer aan boord kwam, verder was hij een manager, en een verkoper, geen technicus. Die technieken kwamen van andere mensen, of zelfs andere bedrijven in het geval van Thunderbolt recentelijk.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:05 schreef simmu het volgende:
[..]
en daarom was steve jobs een geweldig marketeer: die deed de marketing zonder dat mensen het doorhadden. maar vernieuwend was hij zeker. hij wist precies de juiste toon te halen met een mengsel van vernieuwende technologie en marketing. je kan lullen wat je wil, maar hij heeft apple tweemaal groot gemaakt.
Je verwijt hem dat hij die dingen niet in zijn eentje heeft gemaakt?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:50 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Nee nee, hij was technisch maar ik bedoel te zeggen dat hij niet de enige was die Apple producten tot stand bracht. Hij hoeft niet elk prototype te solderen maar je snapt wat ik bedoel toch?
Smartphones bestonden al jaren, TabletPC bestonden al jaren. Waarom weet Apple die dan toch dusdanig in de markt te zetten dat de complete industrie veranderd?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:07 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het enige wat hij daadwerkelijk heeft bijgedragen was een voorbode van Max osX toen hij weer aan boord kwam, verder was hij een manager, en een verkoper, geen technicus. Die technieken kwamen van andere mensen, of zelfs andere bedrijven in het geval van Thunderbolt recentelijk.
Goede producten verkopen zichzelf, dat klopt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:05 schreef simmu het volgende:
[..]
en daarom was steve jobs een geweldig marketeer: die deed de marketing zonder dat mensen het doorhadden. maar vernieuwend was hij zeker. hij wist precies de juiste toon te halen met een mengsel van vernieuwende technologie en marketing. je kan lullen wat je wil, maar hij heeft apple tweemaal groot gemaakt.
Natuurlijk maakt ook hij foutjes, ik zeg toch zelf dat hij geen God is?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:35 schreef fruityloop het volgende:
[..]
In 1993 was hij ook terecht gekomen in het afvoerputje van Silicon Valley, als Toy Story niet zo'n succes voor Pixar was geworden, had hij niet op die golf van (vermeend) succes binnen kunnen komen stormen bij Apple toen dat dood in het water lag. Sterker nog, hij deed eigenlijk niks constructiefs bij Pixar, behalve geld achter zijn slecht lopende NeXT hardware aangooien. Pas toen bleek dat Toy Story een succes zou gaan worden, ging hij zich bemoeien met het operationele deel van Pixar, en plande hij heel slim de IPO van Pixar direct na het uitkomen van die film. Daar heeft hij zijn grootste fortuin gemaakt. En het feit dat hij na het weer gaan werken bij Apple zijn aandelen Apple verkocht zodra hij dat contractueel mocht, sprak ook niet echt van veel vertrouwen in zijn eigen bedrijf. Dat leverde hem toen iets van ~100 miljoen op, maar dat aandelenpakket zou nu een waarde hebben gehad van ~30 miljard dollar. Hij maakte dus ook zeker wel eens een inschattingsfoutje.
Het bedrijf Apple maakte daar een succes van ja, en als Apple CEO mag Jobs daarvoor in de schijnwerpers staan. Maar die 49.000 personeelsleden maken er een succes van, niet Steve alleen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Smartphones bestonden al jaren, TabletPC bestonden al jaren. Waarom weet Apple die dan toch dusdanig in de markt te zetten dat de complete industrie veranderd?
Je denkt serieus dat dat het enige in 14 jaar tijd is?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:07 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het enige wat hij daadwerkelijk heeft bijgedragen was een voorbode van Max osX toen hij weer aan boord kwam, verder was hij een manager, en een verkoper, geen technicus. Die technieken kwamen van andere mensen, of zelfs andere bedrijven in het geval van Thunderbolt recentelijk.
Neehoor, hoe kom je daar bij? Ik gaf alleen 1 recent voorbeeld. Zelf bij Apple versie 1, was hij de verkoper, niet de technicus.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat dat het enige in 14 jaar tijd is?
Steve Jobs heeft daar een bepalende hand in gehad. Hij was een perfectionist en tot in ieder detail betrokken met het product. Het is niet allemaal aan Jobs toe te schrijven, maar hij had een grotere impact dan menigeen hier voorstelt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:16 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het bedrijf Apple maakte daar een succes van ja, en als Apple CEO mag Jobs daarvoor in de schijnwerpers staan. Maar die 49.000 personeelsleden maken er een succes van, niet Steve alleen.
Dat klopt helemaal, maar het is algemeen bekend dat de iPod, iPhone en iPad ideeën van Steve Jobs waren en dat hij zich tot in de details met deze producten bemoeide.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:16 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het bedrijf Apple maakte daar een succes van ja, en als Apple CEO mag Jobs daarvoor in de schijnwerpers staan. Maar die 49.000 personeelsleden maken er een succes van, niet Steve alleen.
Ik ben dan ook bang voor de toekomst van Apple. Op de lange termijn vooral. Apple heeft nu geen gezicht wat ik persoonlijk wel lastig vind om te beseffen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Steve Jobs heeft daar een bepalende hand in gehad. Hij was een perfectionist en tot in ieder detail betrokken met het product. Het is niet allemaal aan Jobs toe te schrijven, maar hij had een grotere impact dan menigeen hier voorstelt.
En die konden ze maken door het succes van de iMac, welke al in de pijplijn zat voordat Steve terug kwam.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal, maar het is algemeen bekend dat de iPod, iPhone en iPad ideeën van Steve Jobs waren en dat hij zich tot in de details met deze producten bemoeide.
Waar een OS op staat dat grotendeels is gebaseerd op een OS dat Jobs met zijn vorige bedrijf heeft ontwikkeld.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:19 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En die konden ze maken door het succes van de iMac, welke al in de pijplijn zat voordat Steve terug kwam.
Tsja Steve Jobs (samen met andere, oa Bill Gates) hebben toch wel de basis gelegd voor de moderne thuiscomputer. Iets wat de samenleving aardig veranderd heeft in de laatste 20 jaar. Dus ik vind het zeker terecht. Als Bill Gates overlijdt verwacht ik minstens zoveel media aandacht.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:30 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb helemaal niks met Apple en ook niet met Steve Jobs. Ik heb zélfs niks met topmannen van bedrijven waarvan ik wél producten koop.
Ik heb me eerder deze week erover verwonderd hoe hele volksstammen gekluisterd aan de buis (nou ja, de internetstream) zitten om de presentatie van een mobiele telefoon te volgen. Alsof het medium belangrijker is dan wat je ermee doet en wat je hebt te melden.
Zo snap ik ook nu niet zo veel van de manier waarop de dood van Jobs wordt uitvergroot. Een bekwame topman van een succesvol bedrijf is overleden; dat is het.
Ik vind het verder vooral triest voor zijn familie en vrienden. Het is triest dat mensen vroegtijdig aan de nare ziekte kanker overlijden, maar dat vind ik ook wanneer het slachtoffer de bakker om de hoek is.
Dat kan, alleen is Steve Jobs nèt iets bekender dan de bakker om de hoek en leeft de wereld ietsjes meer mee.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:30 schreef Elfletterig het volgende:
Ik
Ik vind het verder vooral triest voor zijn familie en vrienden. Het is triest dat mensen vroegtijdig aan de nare ziekte kanker overlijden, maar dat vind ik ook wanneer het slachtoffer de bakker om de hoek is.
Die film heb ik ook gezien idd, echter alweer een flink aantal jaren geleden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:26 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ho ho, al die mensen om hem heen waren de technici. Hoe heet die film over de start van de strijd tussen IBM en MS ookweer?
Als filmmaker ben ik heel blij met een Apple hoor, vergis je niet, maar hij is niet god. En veel gebruikers weten niet eens waarom Apple startte.
Zullen we het er maar op houden dat Steve Jobs de enige was die het lukte om mensen $1500 voor een scherm te laten betalen die $100 kost om te maken? Ik heb niks met Apple, vind die lui die er een way of life van maken dan ook vreselijk en de prijzen van Apple zwaar overtrokken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:06 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet de reden dat er zoveel aandacht voor zijn dood is. Steve Jobs heeft het gepresteerd om van Apple een merk te maken waarmee mensen zich identificeren. Je zou kunnen zeggen dat hij van technologie iets modieus heeft gemaakt.
Dat er wereldwijd zo gerouwd wordt, geeft wel aan dat veel mensen zich identificeren via dit merk.
Dat is Tim Cook, en die is al een poosje CEO ook trouwens.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:37 schreef vosss het volgende:
Heeft iemand een idee wie er naar voren geschoven gaat worden voor de volgende keynote?
Die heeft toch een behoorlijke druk op zich liggen; me dunkt.
De vorige keynote (van eergisteren) werd al niet meer door Jobs gedaan, maar door Tim Cook.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:37 schreef vosss het volgende:
Heeft iemand een idee wie er naar voren geschoven gaat worden voor de volgende keynote?
Die heeft toch een behoorlijke druk op zich liggen; me dunkt.
Heeft Google beschaafd gedaanquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:08 schreef yvonne het volgende:
Concurrenten van Apple die Steve herdenken.
Als het bij de apple campus is dan is dat toch niet overdreven. Wordt wel vaker gedaan zoiets.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:44 schreef fruityloop het volgende:
Ze hebben de nationale vlag bij de Apple campus halfstok gehangen, wel wat overdreven, hij is geen staatshoofd oid.
Ahh okay. Die had ik al gemist omdat ik 1 al dacht dat Steve het niet zelf zou doen en 2 omdat ik een iPhone 5 al niet verwachttequote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:39 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
De vorige keynote (van eergisteren) werd al niet meer door Jobs gedaan, maar door Tim Cook.
We hebben een nieuwe visionair.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Ahh okay. Die had ik al gemist omdat ik 1 al dacht dat Steve het niet zelf zou doen en 2 omdat ik een iPhone 5 al niet verwachtte
Een ander verhaal wordt t als heel Amerika de vlag halfstok zouden hangenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als het bij de apple campus is dan is dat toch niet overdreven. Wordt wel vaker gedaan zoiets.
Te vroeg?twitter:DeSpeld twitterde op donderdag 06-10-2011 om 11:03:30Steve Jobs beschuldigt God van patentenschending inzake iCloud reageer retweet
Lijkt me niet meer dan normaal.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:44 schreef fruityloop het volgende:
Ze hebben de nationale vlag bij de Apple campus halfstok gehangen, wel wat overdreven, hij is geen staatshoofd oid.
Je kan niet ontkennen dat Apple toch wel de eerste was die al die technologie succesvol bij elkaar bracht in de iPhone, en het ook nog eens bruikbaar maakte voor het grote publiek. Vergelijk de smartphones vóór en na de iPhone maar.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:15 schreef xenobinol het volgende:
Over de doden niets dan goeds...
Natuurlijk is de dood van Steve Jobs een groot verlies voor zijn familie en Apple. Toch ben ik een beetje verbaasd over de wonderlijke eigenschappen die hem worden toegedicht. Steve was naast een gepassioneerd techneut een nog veel meer getalenteerde marketeer. Apple heeft niet zo heel erg veel bijgedragen aan de technologische innovatie. De meeste technologie die Apple gebruikt is door andere bedrijven ontwikkeld. Als we Apple en Steve Jobs iets moeten nageven dan is het dat ze in staat zijn geweest de massa te verleiden met hun mooi vormgegeven producten die door iedereen te gebruiken zijn. Maar om Steve Jobs als een grote innovator weg te zetten gaat mij net een stapje te ver. RIP Steve.
Apple maakt producten voor consumenten, ze ontwikkelen zelf nauwelijks technologieën. Dat betekent echter niet dat je dan niet kan innoveren. De iPhone en iPad waren revolutionair, net zoals de MacBook Air, MacBook Pro en iMac in mindere mate.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:15 schreef xenobinol het volgende:
Over de doden niets dan goeds...
Natuurlijk is de dood van Steve Jobs een groot verlies voor zijn familie en Apple. Toch ben ik een beetje verbaasd over de wonderlijke eigenschappen die hem worden toegedicht. Steve was naast een gepassioneerd techneut een nog veel meer getalenteerde marketeer. Apple heeft niet zo heel erg veel bijgedragen aan de technologische innovatie. De meeste technologie die Apple gebruikt is door andere bedrijven ontwikkeld. Als we Apple en Steve Jobs iets moeten nageven dan is het dat ze in staat zijn geweest de massa te verleiden met hun mooi vormgegeven producten die door iedereen te gebruiken zijn. Maar om Steve Jobs als een grote innovator weg te zetten gaat mij net een stapje te ver. RIP Steve.
Indertijd waren ze in Japan en Korea verder dan de eerste iPhone (daar kon je al tv kijken en alles op je telefoon). Dat Steve desalniettemin de Japanners massaal liet overlopen is nog wel z'n grootste wapenfeit.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:20 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Je kan niet ontkennen dat Apple toch wel de eerste was die al die technologie succesvol bij elkaar bracht in de iPhone, en het ook nog eens bruikbaar maakte voor het grote publiek. Vergelijk de smartphones vóór en na de iPhone maar.
Net als de tablet.
Ja, functies zijn leuk, maar ik ben zeer benieuwd hoe fijn die producten werkten en hoe ze eruit zagen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Indertijd waren ze in Japan en Korea verder dan de eerste iPhone (daar kon je al tv kijken en alles op je telefoon). Dat Steve desalniettemin de Japanners massaal liet overlopen is nog wel z'n grootste wapenfeit.
Ik zie nu dat ze niet massaal zijn overgelopen; weliswaar is driekwart van de verkochte smartphones een iPhone, in Japan hebben ze bijna geen smartphones maar 'feature' phones.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:25 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja, functies zijn leuk, maar ik ben zeer benieuwd hoe fijn die producten werkten en hoe ze eruit zagen.
Een iPhone kon ook niet meer dan een Windows Mobile-toestel, en toch was het een enorme innovatie.
Qua user experience niet. De technische mogelijkheden waren wellicht groter, maar praktische bruikbaarheid is toch belangrijker gebleken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Indertijd waren ze in Japan en Korea verder dan de eerste iPhone (daar kon je al tv kijken en alles op je telefoon). Dat Steve desalniettemin de Japanners massaal liet overlopen is nog wel z'n grootste wapenfeit.
In Japan zijn er natuurlijk helemaal alleen maar gadget-loving autisten aanwezig...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik zie nu dat ze niet massaal zijn overgelopen; weliswaar is driekwart van de verkochte smartphones een iPhone, in Japan hebben ze bijna geen smartphones maar 'feature' phones.
29 was ie daar? damn.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:33 schreef Wootism het volgende:
Even een filmpje van de presentatie van zijn eerste Mac! Dat deed hij overigens al geniaal
Wow, de emoties lopen nogal hoog op in die comments.quote:
Autist is niet iets wat je 'wordt'quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In Japan zijn er natuurlijk helemaal alleen maar gadget-loving autisten aanwezig...
Serieus even: de laatste paar jaren is een groot deel van de mensheid aan het veranderen in autisten, dankzij --->
Producten kunnen eenvoudig op alleen de Japanse markt overleven. Midden jaren 90 hadden de meeste telefoons al een camera en internet. Er waren ook kiosken waar foto's konden worden afgedrukt, ook als stickers.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Gedurende afgelopen 4 jaar heeft de empirie ons geleerd dat deze stelling ten stelligste onjuist is. Dus tja die apparaten van Jobs zorgen wel weer voor enige ontwikkeling in de vastgeroeste overtuigingen van sociaal psychologen en aanverwante gogen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Autist is niet iets wat je 'wordt'
Ik zal het m'n zoon vertellenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gedurende afgelopen 4 jaar heeft de empirie ons geleerd dat deze stelling ten stelligste onjuist is. Dus tja die apparaten van Jobs zorgen wel weer voor enige ontwikkeling in de vastgeroeste overtuigingen van sociaal psychologen en aanverwante gogen.
Hij is niet alleen meer dan.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik zal het m'n zoon vertellen![]()
Want als je autist kunt 'worden' kun je het dus ook 'ontworden'
Ok... de user interface is misschien zeer doordacht en geoptimaliseerd voor gebruikersgemak, dat kan je ook zien als een stuk innovatie. Als techneut kijk ik echter heel anders naar de gebruikte technologie, in een Iphone of Ipad zit geen nieuwe technologie die exclusief voor en door Apple ontworpen zijn. Vanuit dat standpunt maakt Apple geen innovatieve producten. Wat in het voordeel van Apple speelt is het imago, daardoor kunnen ze met gewaagde en initieel dure producten op de markt komen die voor andere concerns een enorm risico met zich meebrengen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:25 schreef CaptainCookie het volgende:
Ja, functies zijn leuk, maar ik ben zeer benieuwd hoe fijn die producten werkten en hoe ze eruit zagen.
Een iPhone kon ook niet meer dan een Windows Mobile-toestel, en toch was het een enorme innovatie.
Je praat echt poep met je zogenaamde andere kijkquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ok... de user interface is misschien zeer doordacht en geoptimaliseerd voor gebruikersgemak, dat kan je ook zien als een stuk innovatie. Als techneut kijk ik echter heel anders naar de gebruikte technologie, in een Iphone of Ipad zit geen nieuwe technologie die exclusief voor en door Apple ontworpen zijn. Vanuit dat standpunt maakt Apple geen innovatieve producten. Wat in het voordeel van Apple speelt is het imago, daardoor kunnen ze met gewaagde en initieel dure producten op de markt komen die voor andere concerns een enorm risico met zich meebrengen.
De statement dat het dus 'een enorme innovatie' is vind ik een forse overstatement. Het probleem zit hem niet in de technologische innovatie maar in het economische model dat bedrijven hanteren. Consumenten hebben veelal geen flauw benul wat er technologisch gezien allemaal mogelijk is, echter om deze technologie bereikbaar te maken heb je een bepaalde schaalgrootte nodig om de kostprijs te drukken. Apple heeft die schaalgrootte in de vorm van een schare trouwe fans.
Een ander aspect wat een rol speelt is de tunnelvisie van techneuten, je moet je voorstellen dat mensen die altijd met de kleinste details bezig zijn niet tot weinig bezit zijn met het grote geheel. De kracht van Steve Jobs en soort gelijken is dat ze naast technische kennis ook zeer geinteresseerd zijn in de toepasbaarheid van de technologie waar ze zo veel van weten. Ik denk dat het juist daarom zo is dat alle grote technologiebedrijven opgericht zijn door techneuten met een commerciële instelling en niet door 'gewiekste' zakenmensen.
Ontwerp, gebruik en techniek zijn steeds meer met elkaar verweven. Het wordt tijd dat daar steeds meer bij stil gestaan wordt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:07 schreef xenobinol het volgende:
Ok... de user interface is misschien zeer doordacht en geoptimaliseerd voor gebruikersgemak, dat kan je ook zien als een stuk innovatie. Als techneut kijk ik echter heel anders naar de gebruikte technologie, in een Iphone of Ipad zit geen nieuwe technologie die exclusief voor en door Apple ontworpen zijn. Vanuit dat standpunt maakt Apple geen innovatieve producten. Wat in het voordeel van Apple speelt is het imago, daardoor kunnen ze met gewaagde en initieel dure producten op de markt komen die voor andere concerns een enorm risico met zich meebrengen.
Blij dat je dit noemt. Het begint te verbeteren maar het idee dat je techniek ook op een juiste manier moet aanbieden is nog relatief nieuw. Discussie met technici loopt dan helaas snel vast...quote:Een ander aspect wat een rol speelt is de tunnelvisie van techneuten, je moet je voorstellen dat mensen die altijd met de kleinste details bezig zijn niet tot weinig bezit zijn met het grote geheel. De kracht van Steve Jobs en soort gelijken is dat ze naast technische kennis ook zeer geinteresseerd zijn in de toepasbaarheid van de technologie waar ze zo veel van weten. Ik denk dat het juist daarom zo is dat alle grote technologiebedrijven opgericht zijn door techneuten met een commerciële instelling en niet door 'gewiekste' zakenmensen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat moet ik met deze nietszeggende mening?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:32 schreef Wootism het volgende:
Je praat echt poep met je zogenaamde andere kijk
Volgens mij is dit een prima topic om te filosoferen over het werk van Steve Jobs en diens betekenis voor de medemens. Misschien moet je eerst eens nadenken voordat je allerlei onzin uit je toetsenbord slaatquote:Overigens heeft het totaal niks met de strekking van dit topic te maken, dus flikker op.
De gebruiksvriendelijkheid die apple nastreeft is zeker wel innovatief geweest. Daarnaast weten ze voor bestaande hardware altijd een dusdanige toepassing te verzinnen en aan te kleden dat het een leading product wordt wat vele anderen proberen na te maken in de hoop op succes. Ook dat is innovatie. Mooie voorbeelden van de laatste jaren zijn de iphone en de ipad.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En wat moet ik met deze nietszeggende mening?
[..]
Volgens mij is dit een prima topic om te filosoferen over het werk van Steve Jobs en diens betekenis voor de medemens. Misschien moet je eerst eens nadenken voordat je allerlei onzin uit je toetsenbord slaat
Mac vs Pancreatic Cancer?quote:
Innoveren is niet alleen het uitvinden van nieuwe technologieën. Innoveren is ook het toegankelijk maken van bestaande technologieën.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De statement dat het dus 'een enorme innovatie' is vind ik een forse overstatement. Het probleem zit hem niet in de technologische innovatie maar in het economische model dat bedrijven hanteren. Consumenten hebben veelal geen flauw benul wat er technologisch gezien allemaal mogelijk is, echter om deze technologie bereikbaar te maken heb je een bepaalde schaalgrootte nodig om de kostprijs te drukken. Apple heeft die schaalgrootte in de vorm van een schare trouwe fans.
Een ander aspect wat een rol speelt is de tunnelvisie van techneuten, je moet je voorstellen dat mensen die altijd met de kleinste details bezig zijn niet tot weinig bezit zijn met het grote geheel. De kracht van Steve Jobs en soort gelijken is dat ze naast technische kennis ook zeer geinteresseerd zijn in de toepasbaarheid van de technologie waar ze zo veel van weten. Ik denk dat het juist daarom zo is dat alle grote technologiebedrijven opgericht zijn door techneuten met een commerciële instelling en niet door 'gewiekste' zakenmensen.
Volgens mij is dit eerder een gebrek aan overzicht, niet zo heel raar in het geval van complexe technologie. Om techniek begrijpelijk te maken voor 'the layman' word vaak essentiële informatie over de beperkingen weggelaten. Ik heb jarenlang gewerkt met mensen die op het eerste oog hele leuke concepten bedachten met gebruik van bepaalde technieken. Echter doordat zij niet in detail begrepen waar de knelpunten zaten liep het vaak op een ramp uit. Oversimplificatie van technologische concepten leid vaak tot gemiste kansen en mislukkingen imo.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:41 schreef Aether het volgende:
Ontwerp, gebruik en techniek zijn steeds meer met elkaar verweven. Het wordt tijd dat daar steeds meer bij stil gestaan wordt.
Ik denk niet dat het een relatief nieuw concept is, in de jaren '90 werd het ook continue bij Philips geroepen dat techneuten een meer commerciële kijk op technologie moesten ontwikkelen. Ik voer ook al jarenlang discussies met productontwikkelaars dat ze techniek op 'de juiste manier' moeten aanbieden. Deze discussies lopen helaas snel vast..... meestal omdat ik 'beren op de weg zie' terwijl het in de realiteit om de fysische realiteit gaat. Ik krijg ook vaak te horen "kan het niet goedkoper!", ik zou dan flauw kunnen antwoorden "kan jij geen klanten zoeken die er meer voor willen betalen!" of "kan je niet meer klanten zoeken zodat we een schaalvoordeel hebben". De realiteit is echter dat het verbeteren van technologie naast geld ook nog eens veel tijd en manuren kost. De iPad2 is geavanceerder dan de iPad1 simpelweg omdat men meer tijd heeft gehad om verbeteringen te implementeren en met opbrengsten had uit de verkoop van de iPad 1 om deze te bekostigen. De iPad1 is echter wel gebaseerd op technologie die grotendeels ontwikkeld is voor tablet PC's en andere mobiele computers. Vanuit het standpunt van een techneut dus geen grote stap voorwaarts, echter voor het marktaandeel van tablets een enorme stap voorwaarts.quote:Blij dat je dit noemt. Het begint te verbeteren maar het idee dat je techniek ook op een juiste manier moet aanbieden is nog relatief nieuw. Discussie met technici loopt dan helaas snel vast...
Precies... het is een kip-ei probleem. Als je een beproefde techniek zo weet te benutten dat je er een stuk gemak van hebt ben je gewoon goed bezig imo. Of dat innovatie mag heten? Ik heb er zo mijn eigen gedachte overquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
De gebruiksvriendelijkheid die apple nastreeft is zeker wel innovatief geweest. Daarnaast weten ze voor bestaande hardware altijd een dusdanige toepassing te verzinnen en aan te kleden dat het een leading product wordt wat vele anderen proberen na te maken in de hoop op succes. Ook dat is innovatie. Mooie voorbeelden van de laatste jaren zijn de iphone en de ipad.
Als nog niemand 'het deed' dan was dat zo..quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:20 schreef drbarisart het volgende:
Innoveren is niet alleen het uitvinden van nieuwe technologieën. Innoveren is ook het toegankelijk maken van bestaande technologieën.
Epiquequote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er wordt in die fabriek door mensen zelfmoord gepleegd, maar het percentage zelfmoordplegers onder het personeel ligt onder het chinees gemiddelde.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mijn vriend vertelde over Apple-fabrieken in China waar de arbeidsomstandigheden zo slecht zijn dat vele werknemers al zelfmoord hebben gepleegd?
Klopt dit?
LOLquote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het percentage ligt zelfs onder het Amerikaans gemiddelde!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er wordt in die fabriek door mensen zelfmoord gepleegd, maar het percentage zelfmoordplegers onder het personeel ligt onder het chinees gemiddelde.
Sensatieverhaal in de pers die niets van statistiek begrijpen.
quote:
Maar verder niemand die dat wil weten, het sensatie verhaal over de zelfmoordfabriek blijft hangen, de waarheid niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:46 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Het percentage ligt zelfs onder het Amerikaans gemiddelde!
Inmiddels staat het boek op plaats 1 in de lijst "The biggest gainers in Books sales rank over the past 24 hours." Op basis van het aantal verkopen staat het boek ook op plaats 1, komend vanaf plaats 375. En de verkopen zijn omhoog gegaan met 37.400%.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:24 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)42-000-procent.dhtml
Maar Steve Jobs, zoals het boek van Walter Isaacson heet, is al wel te bestellen op Amazon. Daar stond het gisteren nog op de 112.808ste plaats in de bestsellerlijst, vanmorgen steeg het boek naar plek 300, meldt Edible Apple.
Het boek zou aanvankelijk iSteve: The Book of Jobs gaan heten, maar dat is veranderd naar simpelweg Steve Jobs. Isaacson, die eerder biografieën schreef over Bernjamin Franklin en Albert Einstein, werkte sinds 2009 aan het boek.
==========================
42.000%
Van 112.808 naar 300
Alleen zijn natuurlijke ouders, hij beschouwde zijn adoptie ouders als zijn echte ouders.quote:
althans; dat hij al dood was. dit is 4 oct. getwitterttwitter:WeRallAnonymous twitterde op dinsdag 04-10-2011 om 18:15:17IPhone5 will be accompanied by Sad Announcement of Steve Jobs's Death #Iphone5 #apple reageer retweet
Wat overigens geheel terecht is.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Alleen zijn natuurlijke ouders, hij beschouwde zijn adoptie ouders als zijn echte ouders.
School niet afgemaakt, eerste baan van hem werd ie ontslagen...quote:
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:52 schreef Light het volgende:
Inmiddels staat het boek op plaats 1 in de lijst "The biggest gainers in Books sales rank over the past 24 hours." Op basis van het aantal verkopen staat het boek ook op plaats 1, komend vanaf plaats 375. En de verkopen zijn omhoog gegaan met 37.400%.
Plaats 2 is ook leuk, een boek van George Beahm met de titel "I, Steve: Steve Jobs in His Own Words". Op basis van het aantal verkopen staat het boek op plaats 201 (komend vanaf 47.563), verkopen zijn gestegen met 23.563%
Beide boeken komen pas volgende maand uit.
Allebeide geen gemakkelijke persoonlijkheden, maar wel 2 mensen die een ongelofelijke stempel op de wereld hebben gedrukt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Zeldzame foto van Steve en Bill samen toen ze nog jong waren
[ afbeelding ]
Inderdaad. Als je als personeel geen wachtwoord op je iPhone had, werd je ontslagen... om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Allebeide geen gemakkelijke persoonlijkheden, maar wel 2 mensen die een ongelofelijke stempel op de wereld hebben gedrukt.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Zeldzame foto van Steve en Bill samen toen ze nog jong waren
[ afbeelding ]
En dan alsnog slagen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
School niet afgemaakt, eerste baan van hem werd ie ontslagen...
ja was me al opgevallen toen ik gister keek. ze zoomen er regelmatig even op in.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:58 schreef Catch22- het volgende:
helemaal in het begin een leeg stoeltje. Daarbij doet iedereen meestal kneitervrolijk bij zo'n keynote...
Het zou dus kunnen dat hij al dood was, of dat ze wisten dat het aanstaande was.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:05 schreef paddy het volgende:
[..]
Haha prachtig, wat een cultus.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Portretten van Steve Jobs op laptops van een Apple Store in Taipei, Taiwan
[ afbeelding ]
Een afbeelding van Jobs op een scherm in een Apple Store in Santa Monica, Californië.
=================
Kan iemand bevestigen dat de Apple stores vandaag allemaal Steve als wallpaper hebben ingesteld?
In de Mac store in Amersfoort in ieder geval wel. Op elke computer en ipad. En er was een camerateam om de medewerkers te interviewen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Portretten van Steve Jobs op laptops van een Apple Store in Taipei, Taiwan
[ afbeelding ]
Een afbeelding van Jobs op een scherm in een Apple Store in Santa Monica, Californië.
=================
Kan iemand bevestigen dat de Apple stores vandaag allemaal Steve als wallpaper hebben ingesteld?
Mooi toch. Pas nu besef ik eigenlijk dat veel grote bedrijven eigenlijk een gezicht missen.quote:
Die bagger die jij typt noem je "filosoferen over het werk en Steve zijn betekenis voor de medemens" ? Hahahaha ga lopen kneusquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:00 schreef xenobinol het volgende:
Volgens mij is dit een prima topic om te filosoferen over het werk van Steve Jobs en diens betekenis voor de medemens. Misschien moet je eerst eens nadenken voordat je allerlei onzin uit je toetsenbord slaat
Steve heeft een aardig fundament neergezet wat niet zo snel in elkaar zal storten, zeker iTunes is zeer winstgevend, zelfs zonder de gadgets zal dat de komende jaren nog steeds veel geld in het laatje brengen. Daarnaast hebben ze samen met Android de Concurrentie behoorlijk in de tang op Mobile en Tablet gebied.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Het aandeel houdt zich voorlopig nog goed
Ik begrijp best wel dat je behoefte hebt om je eigenwaarde wat op te krikken door hier te komen trollen, ik doe dat ook van tijd tot tijdquote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:05 schreef Wootism het volgende:
[..]
Die bagger die jij typt noem je "filosoferen over het werk en Steve zijn betekenis voor de medemens" ? Hahahaha ga lopen kneus
Absoluut. Apple is een zeer solide bedrijf met een toekomst van nog meer goud.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Steve heeft een aardig fundament neergezet wat niet zo snel in elkaar zal storten, zeker iTunes is zeer winstgevend, zelfs zonder de gadgets zal dat de komende jaren nog steeds veel geld in het laatje brengen. Daarnaast hebben ze samen met Android de Concurrentie behoorlijk in de tang op Mobile en Tablet gebied.
Ik hoop voor Apple dat Tim Cook begrijpt waar Jobs zijn bedrijf wilde hebben en dat hij het bedrijf nog steeds de juiste richting in weet te krijgenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:39 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Absoluut. Apple is een zeer solide bedrijf met een toekomst van nog meer goud.
Maar ik had wel wat klappen op de beurs verwacht, puur uit de emotie van het moment.
Net zoals bij de iPhone 4S keynote. Toen duidelijk werd dat het geen echte iPhone 5 was, kreeg het aandeel gelijk een paar tikken.
Dat een CEO wat zegt over de dood van een zakenpartner is toch niet zo heel erg vreemd?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:41 schreef NiGeLaToR het volgende:
Neem die CEO van Samsung die ook wat moest zeggen na de dood van Jobs - die realiseert zich dondersgoed dat Google z'n site niet gaat wijden aan zijn dood, dat niemand uberhaupt weet hoe hij heet en laat staan dat het iemand kan schelen. Dat is het verschil. (wel knap dat Samsung gewoon de grootste kopieermachine in de geschiedenis is natuurlijk- alleen niemand zal het zich herinneren).
Het zijn voornamelijk de liefhebbers van 'bling bling' die Apple producten kopen, een beetje eigenwijs en origineel figuur handelt anti-cyclisch en koopt dus zeker geen Applewarequote:Doet me denken aan de tijd dat niemand een Apple had, alleen zo'n zonderling figuur die vond dat het 'beter' was. De rest had Windows 95 en vond Apple te duur en Apple fanpeople maar zielig. Dat kon Jobs niets schelen. Zijn producten waren niet 'te duur', ze waren gewoon 'het beste'. En dat kost geld. Nu kopen we massaal die te dure beste spullen en vinden we het allemaal prachtig, iets waar Jobs misschien op hoopte, maar dus nooit concessies voor heeft gedaan.
Dus jij snapt het nog steeds niet?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat een CEO wat zegt over de dood van een zakenpartner is toch niet zo heel erg vreemd?
Apple neemt gewoon veel producten af van Samsung en de CEO wordt gevraagd daar commentaar op te geven. Samsung beschuldigen van kopieergedrag is total bull shit, Samsung is in tegenstelling tot Apple wel degelijk een grote technologische innovator. Apple is voornamelijk een grote marketingmachine. Over een paar jaar horen we daar niet meer zoveel van, Samsung kan gewoon terug vallen op zijn enorme fabricagelijnen en fabrieken. Waarom denk je da Apple zoveel onderdelen koopt bij Samsung? Omdat ze die zelf kunnen fabriceren
Ja inderdaad, die opa's en oma's die in ene gaan internetten op een iPad, zijn echt typische blingbling liefhebbersquote:Het zijn voornamelijk de liefhebbers van 'bling bling' die Apple producten kopen, een beetje eigenwijs en origineel figuur handelt anti-cyclisch en koopt dus zeker geen Appleware
100% dat het aandeel over een jaar minimaal 20% lager staat dan nu. Daar ga ik wat puts voor regelenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:39 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Absoluut. Apple is een zeer solide bedrijf met een toekomst van nog meer goud.
Maar ik had wel wat klappen op de beurs verwacht, puur uit de emotie van het moment.
Net zoals bij de iPhone 4S keynote. Toen duidelijk werd dat het geen echte iPhone 5 was, kreeg het aandeel gelijk een paar tikken.
Je vergeet dat apple zelf alles heeft gekopieerd van anderen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:41 schreef NiGeLaToR het volgende:
Dat is het verschil. (wel knap dat Samsung gewoon de grootste kopieermachine in de geschiedenis is natuurlijk- alleen niemand zal het zich herinneren).
Ja, dat is het...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik begrijp best wel dat je behoefte hebt om je eigenwaarde wat op te krikken door hier te komen trollen, ik doe dat ook van tijd tot tijd
Ja inderdaad - want de muis was er natuurlijk allang (niet dat iemand er ooit 1 zag of dat degene die er was bruikbaar was), net als de tablet (idem als muis) en geïntegreerde complete personal computer.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je vergeet dat apple zelf alles heeft gekopieerd van anderen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Steve_Jobsquote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:28 schreef banaantjeEE het volgende:
Was het al langer bekend dat hij ziek was?
Hij had wel last van een griepje, maar zijn dood kwam totaal onverwacht...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:28 schreef banaantjeEE het volgende:
Was het al langer bekend dat hij ziek was?
Ja dat bedoelde ik dus. Het was toch sinds enkele maanden bekend dat hij kanker had???quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:33 schreef Pizzalucht het volgende:
[..]
Hij had wel last van een griepje, maar zijn dood kwam totaal onverwacht...
Sinds 2004.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:33 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik dus. Het was toch sinds enkele maanden bekend dat hij kanker had???
En sinds wanneer is het erg om succes te hebben?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:33 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Wat een nieuws toch mensen. Deze man heeft zijn hele leven voor zichzelf en ook alleen voor zichzelf gewerkt. Het bedrag op zijn rekening is zo hoog, dat 'schandalig' het nog niet sterk genoeg uitdrukt. Wie hier ook maar een traan om dit shownieuws van onbelang laat moet zich schamen.
Sinds nooit.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:34 schreef Pizzalucht het volgende:
[..]
En sinds wanneer is het erg om succes te hebben?
Hangt er vanaf HOE je dat succes hebt bereikt, niet waar ? Apple was nu niet bepaald het meest mensvriendelijke bedrijf op aarde.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:34 schreef Pizzalucht het volgende:
[..]
En sinds wanneer is het erg om succes te hebben?
Hoezo niet? Welk bedrijf is dat wel...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:36 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hangt er vanaf HOE je dat succes hebt bereikt, niet waar ? Apple was nu niet bepaald het meest mensvriendelijke bedrijf op aarde.
De onderdelen van al die andere apparaatjes rollen uit dezelfde fabriek, maargoed, daar is nu geen topic van om in te trollenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:37 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Hoezo niet? Welk bedrijf is dat wel...
Dit gaat niet over welk ander bedrijf.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:37 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Hoezo niet? Welk bedrijf is dat wel...
Oh okéquote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:39 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Dit gaat niet over welk ander bedrijf.
Daarom, blij dat ie de pijp uit is. Ruimte en tijd voor iemand anders.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:38 schreef Pizzalucht het volgende:
Ik ben echt geen Apple fanboy, ik heb ook helemaal niks van Apple.
Maar het altijd uitkotsen van mensen omdat ze meer of veel meer succes hebben dan zichzelf is onzin. En soms gaat je eigen succes ten koste van anderen.
Wat bedoel jij nou eigenlijk?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:40 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Daarom, blij dat ie de pijp uit is. Ruimte en tijd voor iemand anders.
Of bedoel je dat niet?
Op vele fronten. Van ernstige zaken zoals uitbuiting neigend naar slavernij, inclusief kindslaven en het dumpen van giftig en chemisch afval in arme wijken tot kinderlijke machtsspelletjes rondom de iWinkels en patenten.quote:
"Hunnie doen het ook"is geen reden iemand heilig te verklaren.quote:Welk bedrijf is dat wel...
Als jij doodgaat is er verder niemand die zich afvraagt wat jij hebt bijgedragen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Was dat die man die een telefoon had uitgevonden die stiekem de gangen van de gebruiker vastlegde en die functies daarop liet censureren?
Nou, nou wat een treurnis.
Niet je adoratie van je eigen persoonlijke rolmodel aan mij opdringen. Ik heb geen van ome Steve's producten en heb niks aan hem te danken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:50 schreef AllHats het volgende:
Jammer dat mensen Steve associëren met alle Apple producten. Je kan beter de beste man zien vanwege dat hij op wat voor manier dan ook de wereld op een positieve manier verandert heeft. DAARBIJ ook dat de beste man veel mensen inspireerd heeft om te doen wat ze willen en zo hun eigen succes kunnen creëren.
Het verbaasd me dan ook dat mensen "blij" zijn dat hij overleden is. Ik vind persoonlijk dat je niet blij mag zijn met een man die toch veel heeft gedaan voor ons.
Het is altijd jammer dat er nadelen zitten aan een uitvinding, dat is met bijna alles zo en met haast elke grote corporatie.
Nogmaals:
Schaam je, schaam je diep.
I rest my case
Ik heb ook niks van zijn producten. Kijk het filmpje nou maar, als je daar niet van geïnspireerd raakt dan ben je een diep triest persoon, als je dat al niet bent tenminste.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:54 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Niet je adoratie van je eigen persoonlijke rolmodel aan mij opdringen. Ik heb geen van ome Steve's producten en heb niks aan hem te danken.
En wel leven daarom allemaal met je mee. Het is nog niet te laat, je kunt beginnen met het filmpje. Maar, wellicht is je pc uitzetten en gewoon lekker uit het raam gaan staren wel de beste optie voor jequote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:54 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Niet je adoratie van je eigen persoonlijke rolmodel aan mij opdringen. Ik heb geen van ome Steve's producten en heb niks aan hem te danken.
Wel een mooie speechquote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:50 schreef AllHats het volgende:
Jammer dat mensen Steve associëren met alle Apple producten. Je kan beter de beste man zien vanwege dat hij op wat voor manier dan ook de wereld op een positieve manier verandert heeft. DAARBIJ ook dat de beste man veel mensen inspireerd heeft om te doen wat ze willen en zo hun eigen succes kunnen creëren.
Het verbaasd me dan ook dat mensen "blij" zijn dat hij overleden is. Ik vind persoonlijk dat je niet blij mag zijn met een man die toch veel heeft gedaan voor ons.
Het is altijd jammer dat er nadelen zitten aan een uitvinding, dat is met bijna alles zo en met haast elke grote corporatie.
Nogmaals:
Schaam je, schaam je diep.
I rest my case
Ach hebben we onze gefrustreerde josti weer . Wil het niet zo goed met je apen opvang studiequote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Was dat die man die een telefoon had uitgevonden die stiekem de gangen van de gebruiker vastlegde en die functies daarop liet censureren?
Nou, nou wat een treurnis.
Dat klopt, het overlijden van iemand is namelijk zelden een gelegenheid om je dingen af te vragen die je al weet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij doodgaat is er verder niemand die zich afvraagt wat jij hebt bijgedragen.
Wat die man zo bijzonder maakt is dat je nu kan Fokken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:17 schreef Mercer het volgende:
Waarom zie ik niet in wat die man zo bijzonder maakt? Oke, hij heeft goed inzicht gehad en een flinke prestatie neer gezet, maar man man wat een overtrokken gedoe. Isad, Itears...... alsjeblieft zeg!![]()
Inderdaad.... en dat heeft hij zelf ook beaamt in 'zijn speech', opgeruimd staat netjes.... what's next.... who is .... next Steve Jobsquote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:40 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Daarom, blij dat ie de pijp uit is. Ruimte en tijd voor iemand anders.
Of bedoel je dat niet?
Ehmm ik weet niet hoe het met jou zit, maar het enige Apple product wat ik hier in huis heb is een gare Ipod shuffle. Dus dat mag je me dan even uitleggen als je zo vriendelijk wil zijn.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:25 schreef AllHats het volgende:
[..]
Wat die man zo bijzonder maakt is dat je nu kan Fokken.
Het World Wide Web is bedacht op een NeXT machine. En die zijn bedacht door Steve Jobs.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:37 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ehmm ik weet niet hoe het met jou zit, maar het enige Apple product wat ik hier in huis heb is een gare Ipod shuffle. Dus dat mag je me dan even uitleggen als je zo vriendelijk wil zijn.
Daar heeft meneer Jobs helemaal niks mee te maken gehad. Jobs heeft de computer niet uitgevonden, niet de geheugenchip uitgevonden, de microprocessor niet uitgevonden, het besturingssysteem niet uitgevonden, het internet niet uitgevonden, het concept software niet uitgevonden, het grafische display niet uitgevonden.... zeg... weet iemand eigenlijk wel of Steve Jobs ooit iets heeft uitgevonden? Want ik kan me eigenlijk niets herinneren wat hij heeft uitgevonden? Kom op Apple fans en Steve Jobs discipelen.... wat heeft de man nu eigenlijk zelf bedacht?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:25 schreef AllHats het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:25 schreef AllHats het volgende:
[..]
Geloof je dat echt??? Internet is wel wat ouder dan een next machine....quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:38 schreef Q. het volgende:
[..]
Het World Wide Web is bedacht op een NeXT machine. En die zijn bedacht door Steve Jobs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |