abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102761005
quote:
Volgens eerste berichten heeft Apple zojuist gemeld dat Steve Jobs is overleden. Ik hou de TT nog even tussen aanhalingstekens terwijl we op een bevestiging wachten.

Edit: CNN meldt nu dat Apple het inderdaad bevestigd heeft dus aanhalingstekens in de TT mogen weg, als een mod zo vriendelijk wil zijn.
Dit was het allereerste nieuws gepost door Strani van afgelopen nacht.

Obituary: Steve Jobs

He combined technical innovation with cool design
Despite his wealth and corporate success, Steve Jobs always managed to retain the air of a Silicon Valley buccaneer.

His abrasive style meant he was often difficult to work with but his eye for a desirable product made Apple one of the planet's most recognised brands.

Steven Paul Jobs was born in San Francisco on 24 Feb 1955, the son of two unmarried university students, Joanne Schieble and Syrian born Abdulfattah Jandali.

His parents gave him up for adoption and he was taken in by a working class Californian couple Paul & Clara Jobs.

Months after his adoption, his biological parents married and had a daughter, Mona, who did not learn of her brother's existence until she was an adult.

He was brought up in his adoptive parent's home in Silicon Valley, the hub of the US electronics industry.

Buddhism
While attending a local high school the young Jobs was offered a summer job at the Hewlett Packard plant in Palo Alto where he found himself working alongside a fellow student named Steve Wozniak.

He dropped out of college after one term and went to work for the video game manufacturer Atari with the idea of raising enough money to travel to India.

The Apple 1 kick started the PC revolution
Jobs returned from his trek around the sub continent with a shaven head, wearing Indian robes and having experienced the effects of LSD; he was to remain a Buddhist and vegetarian throughout his life.

He went back to work at Atari and joined a local computer club with his friend Steve Wozniak who was designing and building his own computer.

In 1976 Jobs pre-sold 50 of Wozniak's machines to a local computer store and, armed with a copy of the order, successfully persuaded an electronics distributor to let him have the components on credit.

He managed to launch the machine, called the Apple 1, without having borrowed any money or given up a share of the business to anyone else.

Ousted from Apple
He named the company after his favourite fruit which, either by chance or design ensured it appeared in phone book listings ahead of rival Atari.

The profit from the first Apple was ploughed back into an improved version, the Apple II, which appeared at a Californian computer fair in 1977.

Development of the new machine was expensive and Jobs persuaded Mike Markkula, a local investor, to guarantee a $250,000 loan and, together with Wozniak, the three formed the company Apple Computer.

The Apple II, unlike many other computers of the time, came complete and worked straight out of the box rather than the purchaser having to assemble the various parts.

The new model became an instant success, kick starting the personal computer boom, achieving sales in excess of six million before production ended in 1993.

Budding entrepreneurs Steve Wozniak (l) and Steve Jobs
But there were concerns at Apple about Jobs' lack of management experience and professional executives were hired to run the company.

One Apple board member claimed Jobs was "uncontrollable." "He got ideas in his head, and being a founder of the company, he went off and did them regardless of whether it ended up being good for the company."

Jobs introduced the Macintosh in 1984 to wild acclaim, but behind the hyped up launch there were financial problems at Apple.

A downturn in sales, and a growing resentment at what many employees saw as Jobs' autocratic style, resulted in an internal power struggle and he was ousted from the company.

Toy Story
By this time he had other irons in the fire. He founded NeXT Computer in 1985 and a year later bought Graphics Group from the Star Wars director, George Lucas.

The company, which Jobs renamed Pixar, produced extremely expensive computer animation hardware which was used by a number of film makers, including Disney.

Jobs switched the emphasis away from computer manufacturing and began producing computer animated feature films.

The breakthrough came in 1995 with the film Toy Story, which went on to gross more than $350 million worldwide, and was followed by other successes including A Bug's Life, Finding Nemo and Monsters Inc.

Ever the showman at new product launches
A year later, Apple paid more than $400 million for NeXT computer and Jobs was back with the company he founded, wasting no time in removing Apple's then, Chief Executive Officer.

Jobs tackled Apple's poor profitability by dropping some fringe projects and moving the company into the burgeoning consumer electronics market.

The iPod, launched in 2001 satisfied the demand for music on the move and immediately became a style icon with its sleek design and distinctive white ear phones.

To drive his new machine Jobs also launched iTunes, allowing customers to download music from the internet and create their own play lists.

iPhone
In 2003 Jobs was diagnosed with pancreatic cancer and, rejecting the idea of surgery, set about finding alternative therapy, including a special diet.

He finally underwent surgery in 2004 having kept his illness secret from all but a small handful of Apple insiders.

The launch of the iPhone

In 2005 Disney paid $7 billion worth of stock to buy Pixar from Jobs who, as a result, became the Walt Disney Company's biggest shareholder.

Two years later, at yet another much hyped launch, Jobs introduced the iPhone to a legion of customers, many of whom had queued for hours at their local Apple store.

In 2008 the ultra thin Macbook Air was launched with Jobs doing his usual stage presentation dressed in his habitual black turtle neck jumper and faded jeans.

His thin and somewhat gaunt appearance fuelled speculation that his illness had returned and it was announced, in early 2009, that he was taking a six month break to cope with what was described as a "hormonal imbalance."

In April of that year he underwent a liver transplant, with his doctors announcing that the prognosis was "excellent."

However, in Jan 2011, Apple announced that Jobs would taking a leave of absence for health reasons.

Unlike his contemporary, Microsoft's Bill Gates, Steve Jobs showed little inclination to use his personal wealth for philanthropic purposes.

And, strangely for a self-professed Buddhist, he did not embrace environmental concerns, with Apple coming under fire from Greenpeace for its reluctance to produce easily recyclable products.

Steve Jobs was a one off; a man who had total belief in his own abilities and a shortage of patience for anyone who failed to agree with him.

His great gifts were an ability to second guess the market and an eye for well designed and innovative products that everyone would buy.

"You can't just ask customers what they want and then try to give that to them," he once said. "By the time you get it built, they'll want something new."
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-12215485

Steve Jobs
1955-2011

[ Bericht 37% gewijzigd door yvonne op 06-10-2011 11:10:45 ]
Do what you love, love what you do!
pi_102761031
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 04:46 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Bill Gates mag het ook, maar mocht hij serieus iets naars zeggen dan zullen mensen (familieleden van Jobs, vrienden, collega's) er wellicht aanstoot aan nemen. Hier niet, dus schrijf maar wat je wilt.
Bill Gates mag het zeker. Maar hij zal het nooit doen. Gezien je respect hoort te hebben voor doden. En dat de familie er aanstoot van zal nemen is zeker.

Maar je mag zelf ook aanstoot nemen op jezelf als je geen respect hebt voor doden. Of het nou op Fok is of niet. Hoe zou het zijn als bij jou een dierbare dood gaat en mensen gaan dingen zeggen die niet door de beugel kunnen. Dan ben je geraakt. Vandaar dat ik vind dat je respect moet hebben ten aanzien van mensen die het leven hebben verlaten.
pi_102761033
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 04:51 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Oh mijn God, wat een domheid en infantiliteit straalt er van je posts af zeg :')!
Je spreekt je zelf nota bene in 1 bericht tegen.
Wat dom is, is dat er geen respect is en het overlijden van iemand belachelijk wordt gemaakt.
Het gaat me niet eens om Steve Jobs maar ook om alle andere gevallen.

Zo moet je gewoon niet doen, maargoed dat is mijn principe.
(denk je eens in als iedereen grappen gaat maken als je vader/moeder overlijd hoe zou je daar over denken?
pi_102761038
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 05:06 schreef kree het volgende:

[..]

Wat dom is, is dat er geen respect is en het overlijden van iemand belachelijk wordt gemaakt.
Het gaat me niet eens om Steve Jobs maar ook om alle andere gevallen.

Zo moet je gewoon niet doen, maargoed dat is mijn principe.
(denk je eens in als iedereen grappen gaat maken als je vader/moeder overlijd hoe zou je daar over denken?
Haha. Wat toevallig. Je post is in grote lijnen hetzelfde als van mij. Bezit je een stukje van mijn ziel?
pi_102761046
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 05:07 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Haha. Wat toevallig. Je post is in grote lijnen hetzelfde als van mij. Bezit je een stukje van mijn ziel?
Nouja ik ben dan 7 jaar ouder maar ik heb nog wel m'n principes.
Het is allemaal maar een beetje triest dat het blijkbaar niet ingezien wordt hoe het gaat als er iemand overlijd maarja goed.

Discussie is prima hoor.
Het is gewoon het gebrek aan respect.
pi_102761049
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 05:10 schreef kree het volgende:

[..]

Het is allemaal maar een beetje triest dat het blijkbaar niet ingezien wordt hoe het gaat als er iemand overlijd maarja goed.

Discussie is prima hoor.
Het principe dat je respect moet hebben voor doden. Helemaal mee eens.
pi_102761054
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 05:12 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Het principe dat je respect moet hebben voor doden. Helemaal mee eens.
Wij zijn het wel eens, nu gaan we morgen aangevallen worden :')
Nouja laat ze maar nadenken misschien zien ze is wat in
pi_102761062
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 05:15 schreef kree het volgende:

[..]

Wij zijn het wel eens, nu gaan we morgen aangevallen worden :')
Nouja laat ze maar nadenken misschien zien ze is wat in
Laat ze aanvallen. Dan krijgen ze heel snel antwoord terug.
pi_102761067
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 05:17 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Laat ze aanvallen. Dan krijgen ze heel snel antwoord terug.
Ja inderdaad ik heb echt zoiets van dat gaat toch helemaal nergens over.
Goed die man is van apple nou en...
Ik zou nooit dat soort dingen neer zetten over wie dan ook.
Best wel triest is het eigenlijk en dan komen er ook nog personen die dat niet vinden.
om te :'( is het.

Gewoon respectloos is het.
pi_102761070
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 05:20 schreef kree het volgende:

[..]

Ja inderdaad ik heb echt zoiets van dat gaat toch helemaal nergens over.
Goed die man is van apple nou en...
Ik zou nooit dat soort dingen neer zetten over wie dan ook.
Best wel triest is het eigenlijk en dan komen er ook nog personen die dat niet vinden.
om te :'( is het.

Gewoon respectloos is het.
Ja, respect hoor je te hebben voor doden. In dat geval zijn jij en ik één gedachte en één ziel.

De mensen die dat niet vinden menen het. Of ze voelen zich veel te vrij achter hun laptop. Dan durven mensen meer te zeggen dan in het echte leven. Het leven van je laptop vandaan.

De mensen die vinden dat je op Fok geen respect hoort te hebben voor doden zijn een stel mensen die respect missen voor de doden.
pi_102761071
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_102761072
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 05:23 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Ja, respect hoor je te hebben voor doden. In dat geval zijn jij en ik één gedachte en één ziel.

De mensen die dat niet vinden menen het. Of ze voelen zich veel te vrij achter hun laptop. Dan durven mensen meer te zeggen dan in het echte leven. Het leven van je laptop vandaan.

De mensen die vinden dat je op Fok geen respect hoort te hebben voor doden zijn een stel mensen die respect missen voor de doden.
Denk vooral mensen die dit soort dingen niet van dichtbij hebben meegemaakt.

Kan me niet voorstellen dat je zo reageert als je naast iemand hebt gestaan die zijn laatste adem uitblaast maargoed
pi_102761073
Ik kan nog steeds niet slapen; we moeten even door de zure appel bijten.
pi_102761074
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 05:27 schreef kree het volgende:

[..]

Denk vooral mensen die dit soort dingen niet van dichtbij hebben meegemaakt.

Kan me niet voorstellen dat je zo reageert als je naast iemand hebt gestaan die zijn laatste adem uitblaast maargoed
Ja, je hebt mij verbeterd. Ik heb zelf nog nooit een echte dierbare verloren. Moet er ook niet aan denken.

Maar je hebt gelijk. Als je een dierbare hebt verloren zul je er niet meer zo losjes over praten.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 05:31:21 #15
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_102761078

Steve Jobs grootste fan, iJustine (Justine Ezarik), met 2 miljoen YouTube abonnees gecombineerd, reageert op het trieste nieuws.
pi_102761080
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 05:31 schreef Perico het volgende:

Steve Jobs grootste fan, iJustine (Justine Ezarik), met 2 miljoen YouTube abonnees gecombineerd, reageert op het trieste nieuws.
Wat een luxe, als je je om zoiets triviaals druk meent te moeten maken.
pi_102761087
Ondanks alles had ik hoop dat hij er weer bovenop zou komen en volgend jaar gewoon weer bij de onthulling van de volgende iPhone aanwezig zou zijn. Deze man wist me echt enthousiast te maken voor iDevices. Als ik naar de key notes keek/luisterde en Steve zei dat iets geweldig was geloofde ik het gewoon, en ik denk dat het kwam omdat hij het zelf ook echt geloofde.

Mooie uitspraken van Jobs:

quote:
“Here’s to the crazy ones, the misfits, the rebels, the troublemakers, the round pegs in the square holes… the ones who see things differently — they’re not fond of rules… You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them, but the only thing you can’t do is ignore them because they change things… they push the human race forward, and while some may see them as the crazy ones, we see genius, because the ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do.”
En natuurlijk deze:

quote:
No one wants to die. Even people who want to go to heaven don't want to die to get there. And yet, death is the destination we all share. No one has ever escaped it, and that is how it should be, because death is very likely the single best invention of life. It's life's change agent. It clears out the old to make way for the new.
Helemaal waar natuurlijk en dus ook in dit geval, maar voor vrienden en familie blijft het alsnog een drama. Die zullen hem verschrikkelijk missen.
pi_102761091
heel subtiel van google http://google.nl
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_102761104
Respect voor de doden? Die hebben daar niks aan, ze zijn er niet meer. Respect voor levende mensen, dát moet je hebben. (mits ze het verdienen uiteraard)

Steve Jobs is dus geen directe factor in de manier waarop je met het nieuws over het overlijden van Steve Jobs omgaat. Er is geen SJ meer die zich ergens iets van aan kan trekken. Je gedrag beïnvloed enkel nabestaanden. ( in ons geval hier zijn dat medefokkers)
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_102761110
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 05:57 schreef vaarsuvius het volgende:
Respect voor de doden? Die hebben daar niks aan, ze zijn er niet meer. Respect voor levende mensen, dát moet je hebben. (mits ze het verdienen uiteraard)

Steve Jobs is dus geen directe factor in de manier waarop je met het nieuws over het overlijden van Steve Jobs omgaat. Er is geen SJ meer die zich ergens iets van aan kan trekken. Je gedrag beïnvloed enkel nabestaanden. ( in ons geval hier zijn dat medefokkers)
Dit had je zeker niet geplaatst als je een dierbare had verloren. Respect hoor je te hebben voor doden, mits criminelen, verkrachters en ander vuil dat het zonlicht niet kan verdragen. Of ze er iets aan hebben of niet. Dat is bijzaak.

En je hoort zeker respect hebben voor levenden mits ze het hebben verdiend. Daar heb je gelijk in.
pi_102761160
quote:

I Justine. :')

Ik denk dat dit iets typisch is voor de jongere generatie. Weten niet beter dan dat hun hele leven al internet, mobiele telefoons en alle andere 'gadgets' bestaan en leven zo'n beetje met hun I-pad, I-pod of weet ik veel hoe die dingen allemaal heten. Als je ziet kleven ze er zo'n beetje tegenaan. Altijd met het ding bezig. Op de fiets, in de trein, lopend over straat enz.

Steve Jobbs was al lang ziek en dit zat er natuurlijk al lang aan te komen.

Nu ik dat filmpje heb gezien word ik helemaal onpasselijk. Wat een drama-queen. Maar wel veel hits op youtube he, daar doen we het voor. :')
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 oktober 2011 @ 06:49:26 #22
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_102761206
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 06:02 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Respect hoor je te hebben voor doden, mits criminelen, verkrachters en ander vuil dat het zonlicht niet kan verdragen.
ik denk niet dat je het woord "mits" op een verkeerdere manier kan gebruiken.

Anyway, heel jammer dat Jobs overleden is. Hij stond toch aan de wieg van heel wat veranderingen in onze technologie.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 6 oktober 2011 @ 06:50:29 #23
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_102761211
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 06:02 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Dit had je zeker niet geplaatst als je een dierbare had verloren. Respect hoor je te hebben voor doden, mits criminelen, verkrachters en ander vuil dat het zonlicht niet kan verdragen. Of ze er iets aan hebben of niet. Dat is bijzaak.

En je hoort zeker respect hebben voor levenden mits ze het hebben verdiend. Daar heb je gelijk in.
Jij zou eens moeten opzoeken wat "mits" voor betekenis heeft. :')
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_102761213
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 06:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

I Justine. :')

Ik denk dat dit iets typisch is voor de jongere generatie. Weten niet beter dan dat hun hele leven al internet, mobiele telefoons en alle andere 'gadgets' bestaan en leven zo'n beetje met hun I-pad, I-pod of weet ik veel hoe die dingen allemaal heten. Als je ziet kleven ze er zo'n beetje tegenaan. Altijd met het ding bezig. Op de fiets, in de trein, lopend over straat enz.

Steve Jobbs was al lang ziek en dit zat er natuurlijk al lang aan te komen.

Nu ik dat filmpje heb gezien word ik helemaal onpasselijk. Wat een drama-queen. Maar wel veel hits op youtube he, daar doen we het voor. :')
er was zelfs een meisje dat ging huilen dat Justin Bieber al een vriendinnetje had :P
pi_102761220
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 06:51 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

er was zelfs een meisje dat ging huilen dat Justin Bieber al een vriendinnetje had :P
Maar dan heb je het wel over een reële en vanzelfsprekende droom van ieder tienermeisje die zomaar in duigen valt.
pi_102761236
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 06:53 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maar dan heb je het wel over een reële en vanzelfsprekende droom van ieder tienermeisje die zomaar in duigen valt.
Maar Justin Bieber is een fossiel. Niet over te twijfelen. Als ik vraag aan de gemiddelde tiener wie John Lennon/Freddy Mercury was, dan zouden ze het niet weten. Ik weet wat echte muziek is
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 oktober 2011 @ 06:57:48 #27
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102761240
Steve Jobs _O_

Respect voor wat hij heeft opgebouwd.
RIP ;(
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_102761244
Steve Jobs, Bedankt voor alle verslaving aan de mobieltjes en ipads enzovoort :Y Rust in vrede
  donderdag 6 oktober 2011 @ 07:02:16 #29
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_102761258
SJ een van de belangrijkste grondleggers van de moderne digitale revolutie met een goed gevoel voor design en functionaliteit.
Ben geen fan van Apple... maar je kunt gewoon niet om hun productserie heen.
Hij heeft een mooie footprint achter gelaten.
pi_102761267
Steve was en is een held. Heeft heel veel voor de wereld betekend.

_O_ Steve _O_
pi_102761281
Gun je de man toch niet om te sterven aan alveesklierkanker. Zeer nare vorm, heb het bij m'n tante ook gezien.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102761292
RIP...
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_102761294
R.I.P held!
pi_102761297
quote:
9s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
Steve was en is een held. Heeft heel veel voor de wereld betekend.

_O_ Steve _O_
Idd, zonder Steve zou de wereld er nog veel lamlendiger uitzien.
pi_102761311
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:13 schreef Wereldpijn het volgende:

[..]

Idd, zonder Steve zou de wereld er nog veel lamlendiger uitzien.
Dan hadden we geen iPads, iPhones, iPods, Macbooks. Hoe zouden we dan leven. Iedereen met de laptop in hun broekzak naar werk?
pi_102761323
Er vroeg iemand op twitter in reply op mn tweet wie Steve Jobs was
pi_102761391

foto vlak voor zn dood.
pi_102761402
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:28 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]

foto vlak voor zn dood.
Eh, is dat grappig? Vanwaar die smiley erboven?
pi_102761415
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Eh, is dat grappig? Vanwaar die smiley erboven?
die heb ik er altijd boven staan.

hoezo zou het grappig zijn?
je ziet gewoon hoe snel achteruit hij ging van stoppen met zn werk tot de dood... kleine periode.
pi_102761419
De beste man heeft de technologiewereld omgegooid met zijn visies. Kan ik alleen maar respect voor hebben. :)
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 07:33:47 #41
9859 crew  Karina
Woman
pi_102761432
Ik heb niet zoveel met Apple, maar hij heeft is toch zeker een man met een visie geweest en heeft van Apple groot, bloeiend bedrijf gemaakt. En natuurlijk veel te jong en op een nare manier gestorven.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_102761434
Kanker is een bitch
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 6 oktober 2011 @ 07:34:46 #43
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_102761439
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:31 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

die heb ik er altijd boven staan.

hoezo zou het grappig zijn?
je ziet gewoon hoe snel achteruit hij ging van stoppen met zn werk tot de dood... kleine periode.
Tief op met je PI's
pi_102761444
quote:
13s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:34 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Tief op met je PI's
kan hij er wat aan doen dat hij standaard pi's heeft. al kan hij wel dat aanpassen
pi_102761445
quote:
13s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:34 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Tief op met je PI's
ja ga ff topic vervuilen dat over een dode gaat, idd de juist insteek.

:N
pi_102761451
Nou DeRakker, pas het dan aan. Want zo'n smiley bij foto's van een terminale man ziet er niet uit.
  Donald Duck held donderdag 6 oktober 2011 @ 07:38:00 #47
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_102761455
Die man was werkelijk een genie, een visionair. Geen enkele andere CEO had Apple op deze manier kunnen uitbouwen tot wat het nu is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_102761458
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou DeRakker, pas het dan aan. Want zo'n smiley bij foto's van een terminale man ziet er niet uit.
ik gebruik m overal... dat betekent dus dat ik m niet ga aanpassen.

Serieus hoe triest ben je als je gaat kijken naar een tekentje.... ga nu maar lekker zelf nadenken hoe ik het bedoel.
Als je denkt dat het grappig bedoeld is in een topic over een dode door kanker spoor je echt niet.

Ga nou maar ontopic.... :N
pi_102761476
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Die man was werkelijk een genie, een visionair. Geen enkele andere CEO had Apple op deze manier kunnen uitbouwen tot wat het nu is.
:') ja gebakken lucht verkopen needs skills
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_102761486
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:38 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

ik gebruik m overal... dat betekent dus dat ik m niet ga aanpassen.

Serieus hoe triest ben je als je gaat kijken naar een tekentje.... ga nu maar lekker zelf nadenken hoe ik het bedoel.
Als je denkt dat het grappig bedoeld is in een topic over een dode door kanker spoor je echt niet.

Ga nou maar ontopic.... :N
Ik ken jou niet, en als jij een smiley bij al je posts zet, ook bij posts die je eigenlijk serieus bedoelt, betekent het niet dat het dan toch aan de ander ligt omdat deze niet weet dat jij het niet zo bedoelt.
Er zijn er namelijk genoeg die wel zo'n macaber gevoel van humor hebben. Prima als jij lekker zo door blijft gaan, maar dan moet je er ook tegen kunnen dat je er commentaar op krijgt.

Klaar, uit. :)
pi_102761508
Hoewel ik geen Apple fan was, toch RIP.
  Donald Duck held donderdag 6 oktober 2011 @ 07:46:51 #52
46149 __Saviour__
pi_102761521
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:41 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Het meest waardevolle bedrijf ter wereld worden met gebakken lucht, maar natuurlijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 6 oktober 2011 @ 07:47:08 #53
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_102761526
Wat naar, RIP :{
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 07:51:03 #54
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102761550
RIP Steve Jobs.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 07:51:49 #55
89730 Drugshond
  donderdag 6 oktober 2011 @ 07:56:25 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_102761604
iSad
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_102761667
Erg jammer.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:13:26 #58
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102761759
Ik gun niemand zijn dood maar velen (ex-) werknemers die zijn gekleineerd en geschoffeerd door deze man zullen een stuk minder verdrietig zijn dan wat verslaafde materialisten die hun "grote voorbeeld" hebben verloren.

Ik mocht hem niet.
pi_102761773
Heaven got a major upgrade today.
pi_102761895
Over de doden niets dan goeds.

Jobs heeft heel wat in gang gezet in de maatschappij.
Hij was een creatieve geest.
Wat is het toch een k*tziekte.

Nu maar eens afwachten of zijn vrouw toch niet een beetje van het vermogen schenkt aan kankeronderzoek...

RIP Steve
Every living creature on earth dies alone
pi_102761906
Alvleesklierkanker. Ken eigenlijk niemand die dit heeft overleefd. Zoveel pijn gun je niemand. De man heeft er nog heel lang tegen gevochten las ik.

Sterkte voor de familie en vrienden
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_102761915
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:25 schreef paddy het volgende:
Alvleesklierkanker. Ken eigenlijk niemand die dit heeft overleefd. Zoveel pijn gun je niemand. De man heeft er nog heel lang tegen gevochten las ik.

Sterkte voor de familie en vrienden
Zullen ze meelezen op Fok denk je? :')
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:31:13 #63
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_102761990
Rip Steve

ben geen fan van Apple maar dit is diep triest
want mijn alle eerste PC kennismaking was een Apple op school

Was hij trouwens ook niet de uitvinder van de MUIS :)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:31:25 #64
347039 Vigil
Like a boss.
pi_102761991
"Viva enim mortuorum in memoria vivorum est posita" - Cicero
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:33:13 #65
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102762022
ik lees het net. RIP

Een fangirl.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:35:21 #66
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_102762049
iDeath
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_102762058
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:13 schreef betyar het volgende:
Ik gun niemand zijn dood maar velen (ex-) werknemers die zijn gekleineerd en geschoffeerd door deze man zullen een stuk minder verdrietig zijn dan wat verslaafde materialisten die hun "grote voorbeeld" hebben verloren.

Ik mocht hem niet.
Is dat zo?
I´m back.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:38:38 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102762093
Is dit al langsgekomen? Vast wel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102762158
quote:

Ik mocht hem niet.
Heb je vast een bron van, of denk je het van deze man omdat hij rijk en succesvol was?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:44:09 #70
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_102762175
Zonde..
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:46:04 #71
45206 Pietverdriet
pi_102762198
quote:

Ik mocht hem niet.
En dan zet je Dr House in je Avatar?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:46:51 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_102762209
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:16 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Dan hadden we geen iPads, iPhones, iPods, Macbooks. Hoe zouden we dan leven. Iedereen met de laptop in hun broekzak naar werk?
Nou nou, de iPhone was niet de eerste smartphone, de iPod niet de eerste mp3-speler, een macbook is een laptop en tablets waren sowieso een kwestie van tijd aangezien sf-series en films die al jaaaaaaaaaaren hadden.

Apple heeft ze populair gemaakt en de doorbraak versneld maar het is niet alsof zonder Apple we die dingen nooit zouden hebben gehad.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_102762215
Rip
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:48:07 #74
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_102762226
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nou nou, de iPhone was niet de eerste smartphone, de iPod niet de eerste mp3-speler, een macbook is een laptop en tablets waren sowieso een kwestie van tijd aangezien sf-series en films die al jaaaaaaaaaaren hadden.

Apple heeft ze populair gemaakt en de doorbraak versneld maar het is niet alsof zonder Apple we die dingen nooit zouden hebben gehad.
We zouden achter lopen in onze ontwikkeling. Apple heeft de concurrenten weer op scherp gezet.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:50:10 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_102762251
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:31 schreef RAVW het volgende:
Rip Steve

ben geen fan van Apple maar dit is diep triest
want mijn alle eerste PC kennismaking was een Apple op school

Was hij trouwens ook niet de uitvinder van de MUIS :)
Nee, Jobs was een autodidactische marketingjongen. De muis is ontworpen door Xerox en de Apple computer door Steve Wozniak.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_102762260
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Is dit al langsgekomen? Vast wel
Mooi verhaal qua achtergrond. Mag best in de OP. Zal de TS vragen deze er in te zetten.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:52:00 #77
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_102762273
quote:

zo, die mag wel een gratis consultje bij mij hebben. ziek
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:54:32 #78
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_102762315
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:42 schreef paddy het volgende:

[..]

Heb je vast een bron van, of denk je het van deze man omdat hij rijk en succesvol was?
Dat Jobs een tiran was is algemeen bekend, de verhalen daarover doen al jaren de ronde.
quote:
Jobs' personal abuses are also legend: He parks his Mercedes in handicapped spaces, periodically reduces subordinates to tears, and fires employees in angry tantrums. Yet many of his top deputies at Apple have worked with him for years, and even some of those who have departed say that although it's often brutal and Jobs hogs the credit, they've never done better work.
http://money.cnn.com/2008(...)bs.fortune/index.htm

oa.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_102762351
They took our Jobs! :'(

Rust in vrede, Steve. De wereld is een genie armer.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:56:17 #80
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_102762352
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:48 schreef ShaoliN het volgende:
We zouden achter lopen in onze ontwikkeling. Apple heeft de concurrenten weer op scherp gezet.
Je kan niet achter lopen in ontwikkeling tenzij je zou gaan vergelijken met parallelle universa.

Marketingtechnisch is Apple geniaal bezig. Ze verkopen precies wat hun markt wil hebben.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:58:01 #81
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102762377
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dan zet je Dr House in je Avatar?
House is dan ook de fictieve Steve Jobs, alleen dan met meer humor.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:58:53 #82
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102762391
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:42 schreef paddy het volgende:

[..]

Als je dat niet weet heb je oogkleppen op.
pi_102762466
Mijn vriend vertelde over Apple-fabrieken in China waar de arbeidsomstandigheden zo slecht zijn dat vele werknemers al zelfmoord hebben gepleegd?

Klopt dit?
pi_102762480
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 05:10 schreef kree het volgende:

[..]

Discussie is prima hoor.
offtopic: respect voor de doden vind ik zo'n bullshit! Als je iemand tijdens zijn leven n lul vindt hoef je toch niet plotseling respect te hebben voor diegene als ie tussen 6 plankjes ligt? Even los van steve jobs. Niks ten nadele van hem ofzo. Just saying.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_102762487
quote:
3s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat Jobs een tiran was is algemeen bekend, de verhalen daarover doen al jaren de ronde.

[..]

http://money.cnn.com/2008(...)bs.fortune/index.htm

oa.
Hij stak dus zelfs een werknemer in brand omdat hij boos was?Jee, eng persoon wanneer hij schuldig is bevonden.
pi_102762492
quote:

ROFL
Conscience do cost.
pi_102762508
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mijn vriend vertelde over Apple-fabrieken in China waar de arbeidsomstandigheden zo slecht zijn dat vele werknemers al zelfmoord hebben gepleegd?

Klopt dit?
Foxxcon that is, niet Apple.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:06:48 #88
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102762513
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:05 schreef paddy het volgende:

[..]

Hij stak dus zelfs een werknemer in brand omdat hij boos was?Jee, eng persoon wanneer hij schuldig is bevonden.
:? :{
pi_102762518
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:58 schreef betyar het volgende:

[..]

Als je dat niet weet heb je oogkleppen op.
Wist ik niet. Hou me echt niet met het leven van elk bekend persoon bezig. Jij wel dan?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:07:36 #90
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_102762530
quote:

[..]

Euh watte? Hoe kom je daar nou weer bij? Of verwar je "fires people" (ontslaat mensen) met "set people on fire"?
pi_102762538
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Euh watte? Hoe kom je daar nou weer bij? Of verwar je "fires people" (ontslaat mensen) met "set people on fire"?
_O-
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:08:12 #92
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102762540
Steve Jobs bleek ook een staart te hebben. En slagtanden.
Damn.
pi_102762544
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:06 schreef betyar het volgende:

[..]

:? :{
quote:
periodically reduces subordinates to tears, and fires employees in angry tantrums.
Uit link van Dagonet
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:08:46 #94
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102762549
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:06 schreef paddy het volgende:

[..]

Wist ik niet. Hou me echt niet met het leven van elk bekend persoon bezig. Jij wel dan?
Nee.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:08:52 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102762551
quote:

Fucking hell. Dan ben je niet dom.
pi_102762557
quote:

[..]

kolere, je hebt gelijk :D
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:10:29 #97
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102762572
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:08 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

Uit link van Dagonet
Google translate werkt inderdaad nog niet zo goed.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:11:23 #98
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_102762594
Mensen die zeggen dat Steve Jobs overrated is zijn idioten.

R.I.P. Steve, één van de weinige mensen met echte visie. ^O^
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_102762597
quote:

[..]

[..]

Uit link van Dagonet
Omg
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:11:56 #100
53267 TC03
pi_102762605
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 07:41 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Hij was CEO, geen verkoper in een Apple winkel. Ik weet niet of het verschil je bekend is? Zo nee, PM me maar, dan leg ik het uit. :)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:12:02 #101
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_102762608
Het was een marketingjongen, geen uitvinder.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:12:09 #102
53267 TC03
pi_102762614
quote:

[..]

[..]

Uit link van Dagonet
Godverdomme zeg.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:12:36 #103
53267 TC03
pi_102762616
quote:
15s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:12 schreef Psy-freak het volgende:
Onzin. Apple doet/deed heel weinig aan marketing i.v.m. Samsung of Microsoft.
pi_102762635
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:11 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hij was CEO, geen verkoper in een Apple winkel. Ik weet niet of het verschil je bekend is? Zo nee, PM me maar, dan leg ik het uit. :)
Hij was een grote spil in de marketing machine van apple met z'n keynotes :Z das ook een onderdeel van verkopen
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:13:37 #105
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_102762641
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:08 schreef Copycat het volgende:
Steve Jobs bleek ook een staart te hebben. En slagtanden.
Damn.
Ik heb liever een realistisch beeld van iemand (in dit geval een briljante marketeer die persoonlijk een machtsgeile tiran kon zijn op het werk en de wereld heel veel leuke en goede gadgets heeft gegeven) dan alleen maar hosannah, hij was de weergekomen messias.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:14:15 #106
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_102762649
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hij was niet de man die de ontwikkelingen uitvoerde, slechts de CEO. Hij word de hemel ingeprezen bij elk nieuw product alsof hij zelf heeft gemaakt.

Respect voor de doden: ja
Onterecht ophemelen: nee
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:14:26 #107
341452 ecktebaazz
heeft bazen status
pi_102762651
iSad
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:14:57 #108
53267 TC03
pi_102762659
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:13 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Hij was een grote spil in de marketing machine van apple met z'n keynotes :Z das ook een onderdeel van verkopen
Definieer marketing machine. Apple heeft geen marketing machine, ze maken nauwelijks reclame.

Ten tweede zijn keynotes niet ongebruikelijk, vele grote bedrijven geven ze om producten aan te kondigen. Dat Steve Jobs het zo goed kan wil niet zeggen at hij enkel een marketingjongen is. Hoe denigrerend kan je praten over de meest succesvolle CEO van de afgelopen 15 jaar?

Je mag best kritiek hebben, maar kom gewoon met een verhaal wat ergens op slaat, zoals dat hij bijv. een tiran tegen zijn werknemers kon zijn.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:15:05 #109
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102762662
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:13 schreef Dagonet het volgende:
Ik heb liever een realistisch beeld van iemand (in dit geval een briljante marketeer die persoonlijk een machtsgeile tiran kon zijn op het werk en de wereld heel veel leuke en goede gadgets heeft gegeven) dan alleen maar hosannah, hij was de weergekomen messias.
ik ook. Maar tiran is imo wel erg zwaar aangezet.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:16:03 #110
89730 Drugshond
pi_102762684
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:56 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je kan niet achter lopen in ontwikkeling tenzij je zou gaan vergelijken met parallelle universa.

Marketingtechnisch is Apple geniaal bezig. Ze verkopen precies wat hun markt wil hebben.
Poker (PS) op een ipad is nog mile away.. anders had ik allang een non-flop faptop.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:16:32 #111
53267 TC03
pi_102762699
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:14 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Hij was niet de man die de ontwikkelingen uitvoerde, slechts de CEO. Hij word de hemel ingeprezen bij elk nieuw product alsof hij zelf heeft gemaakt.

Respect voor de doden: ja
Onterecht ophemelen: nee
Da's een makkelijk baantje dan, CEO zijn. :)

Het is overigens algemeen bekend dat Steve Jobs zich tot in de kleine details met de producten van Apple bemoeide, zoals bijv. de kleur van het Google-logo in iOS aan toe.
pi_102762702
quote:
15s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:12 schreef Psy-freak het volgende:
Hij wist inderdaad als geen ander zijn producten te verkopen tegen de hoofdprijs.

RIP.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_102762715
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:11 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja een CEO wilt zn produkt niet verkopen :')
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:18:00 #114
53267 TC03
pi_102762729
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:17 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Ja een CEO wilt zn produkt niet verkopen :')
Iedereen wilt z'n producten verkopen, maar dat maakt je nog geen marketingjongen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:18:01 #115
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_102762730
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:16 schreef TC03 het volgende:

[..]

Da's een makkelijk baantje dan, CEO zijn. :)

Het is overigens algemeen bekend dat Steve Jobs zich tot in de kleine details met de producten van Apple bemoeide, zoals bijv. de kleur van het Google-logo in iOS aan toe.
Ok ok, dat is waar, maar ik heb een hekel aan mensen die denken dat hij de enige tech-god is.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:18:07 #116
89730 Drugshond
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:18:49 #117
53267 TC03
pi_102762750
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:18 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ok ok, dat is waar, maar ik heb een hekel aan mensen die denken dat hij de enige tech-god is.
Er zijn weinig mensen die de afgelopen jaren meer invloed hebben gehad op de industrie dan hij.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:19:39 #118
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_102762770
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Er zijn weinig mensen die de afgelopen jaren meer invloed hebben gehad op de industrie dan hij.
Oh? Jawel hoor. Er zijn weinig mensen die zo een product kunnen hypen. Ik heb het over de technologie, niet omg omg iPhone 5 komt! omg omg omg
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:20:14 #119
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_102762781
De iPhone 4S is hier misschien wel verantwoordelijk voor. Hij kon zelf blijkbaar niet leven met deze schamele upgrade. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:20:27 #120
89730 Drugshond
pi_102762786
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:18 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Von Neumann was ook een grote grondlegger. Maar SJ zat vrij goed in de mix tussen HW en markteting(el ling).
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:21:10 #121
89730 Drugshond
pi_102762806
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:10 schreef betyar het volgende:

[..]

Google translate werkt inderdaad nog niet zo goed.
Mwa die heb ik alleen nodig bij technische woorden hoor. De zinsconstructie deed me denken dat hij, wanneer hij boos was, zover ging.

Wat ik wel vreemd vond om te lezen dat de mensen , die toch ook wel over een dosis verstand beschikten. zo bang voor zijn woede waren.

Dat die man niet zo gek op de pers was snap ik wel. Af en toe op de parkeerplaats v gehandicapten staan is alleen maar triest te noemen maar meer dan dat is het niet.
pi_102762828
nu op cnn mooi docu over m. Hoe t allemaal begon
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:24:28 #124
53267 TC03
pi_102762882
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:19 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Oh? Jawel hoor. Er zijn weinig mensen die zo een product kunnen hypen. Ik heb het over de technologie, niet omg omg iPhone 5 komt! omg omg omg
*Elke* persoon van Samsung, HTC of Acer zal het product net zo hypen als Steve Jobs als ze er de kans toe krijgen, dat heet gewoon je product promoten.

Echter, zij falen allemaal omdat ze a) niet weten wat de consument belangrijk vindt en b) hun producten inferieur zijn.

Steve Jobs is verantwoordelijk voor de MacBooks waar de universiteiten vol mee zitten, hij is verantwoordelijk voor de iPod dat synoniem is geworden voor MP3-speler, hij is verantwoordelijk geweest voor de iPhone en alle copycats zoals we die nu kennen, hij is verantwoordelijk geweest voor de enige tablet ter wereld dat een verkoopsucces was. Hij heeft de grootste muziekwinkel ter wereld, iTunes opgezet. En dat zijn alleen nog maar de dingen die hij de afgelopen tien jaar heeft gedaan.

Daarvoor was hij de eerste die een computer met muis en GUI bedacht zoals we die kennen, hij was de eerste die lettertypes bedacht heeft op computers, etc.

Hij was gewoon een man met visie die producten wilde maken van een hoge kwaliteit met een ultiem gebruiksgemak. Als je dat 'hypen' noemt, be my guest, maar je bent dan erg kortzichtig bezig.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:24:51 #125
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_102762886
Zou het net zulks groot nieuws zijn als Linus Torvalds de pijp aan maarten geeft?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:26:01 #126
53267 TC03
pi_102762909
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:24 schreef Psy-freak het volgende:
Zou het net zulks groot nieuws zijn als Linus Torvalds de pijp aan maarten geeft?
Weet niet, heeft hij een bedrijf dat bijna failliet was in 14 jaar tijd omgetoverd tot het meest waardevolle bedrijf ter wereld? Zo ja, ja. Zo nee, nee.
pi_102762919
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:26:48 #128
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_102762925
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:24 schreef TC03 het volgende:

[..]

*Elke* persoon van Samsung, HTC of Acer zal het product net zo hypen als Steve Jobs als ze er de kans toe krijgen, dat heet gewoon je product promoten.

Echter, zij falen allemaal omdat ze a) niet weten wat de consument belangrijk vindt en b) hun producten inferieur zijn.

Steve Jobs is verantwoordelijk voor de MacBooks waar de universiteiten vol mee zitten, hij is verantwoordelijk voor de iPod dat synoniem is geworden voor MP3-speler, hij is verantwoordelijk geweest voor de iPhone en alle copycats zoals we die nu kennen, hij is verantwoordelijk geweest voor de enige tablet ter wereld dat een verkoopsucces was. Hij heeft de grootste muziekwinkel ter wereld, iTunes opgezet. En dat zijn alleen nog maar de dingen die hij de afgelopen tien jaar heeft gedaan.

Daarvoor was hij de eerste die een computer met muis en GUI bedacht zoals we die kennen, hij was de eerste die lettertypes bedacht heeft op computers, etc.

Hij was gewoon een man met visie die producten wilde maken van een hoge kwaliteit met een ultiem gebruiksgemak. Als je dat 'hypen' noemt, be my guest, maar je bent dan erg kortzichtig bezig.
Ho ho, al die mensen om hem heen waren de technici. Hoe heet die film over de start van de strijd tussen IBM en MS ookweer?

Als filmmaker ben ik heel blij met een Apple hoor, vergis je niet, maar hij is niet god. En veel gebruikers weten niet eens waarom Apple startte.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:27:20 #129
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102762936
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:21 schreef paddy het volgende:

[..]

Mwa die heb ik alleen nodig bij technische woorden hoor. De zinsconstructie deed me denken dat hij, wanneer hij boos was, zover ging.

Wat ik wel vreemd vond om te lezen dat de mensen , die toch ook wel over een dosis verstand beschikten. zo bang voor zijn woede waren.

Dat die man niet zo gek op de pers was snap ik wel. Af en toe op de parkeerplaats v gehandicapten staan is alleen maar triest te noemen maar meer dan dat is het niet.
Tja, als je bang bent voor je werkgever...........
pi_102762943
Hij was een goede CEO, die zijn macht optimaal gebruikte. Oa door goede mensen aan te nemen en te koesteren, zoals Jonathan Ive, die verantwoordelijk is voor de designtaal sinds de eerste iMac. Idem voor Jon Rubinstein die de hardware tak runde, nadat Jobs alle niet renderende projectjes torpedeerde, en Ken Segal die samen met zijn reclamebedrijf TBWA de boel verkoopt.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:28:34 #131
53267 TC03
pi_102762964
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:26 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ho ho, al die mensen om hem heen waren de technici. Hoe heet die film over de start van de strijd tussen IBM en MS ookweer?

Als filmmaker ben ik heel blij met een Apple hoor, vergis je niet, maar hij is niet god. En veel gebruikers weten niet eens waarom Apple startte.
Tuurlijk is hij niet God. Hij wist echter wel functionaliteit met ultiem gebruiksgemak te combineren, daar waar alle anderen faalden. Hij heeft niet zelf die dingen in elkaar gesoldeerd, maar je doet net alsof hij atechnisch is en geen verstand heeft van techniek in het algemeen. Dat is, voor zover ik weet, onzin. Hij is toch op detailniveau betrokken geweest bij hardware- én softwareontwikkeling.

Jij verwijt hem atechnisch te zijn terwijl dat juist hetgeen is wat hem anders maakte dan alle andere CEO's. Beetje raar.
pi_102763116
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

Tuurlijk is hij niet God. Hij wist echter wel functionaliteit met ultiem gebruiksgemak te combineren, daar waar alle anderen faalden. Hij heeft niet zelf die dingen in elkaar gesoldeerd, maar je doet net alsof hij atechnisch is en geen verstand heeft van techniek in het algemeen. Dat is, voor zover ik weet, onzin. Hij is toch op detailniveau betrokken geweest bij hardware- én softwareontwikkeling.

Jij verwijt hem atechnisch te zijn terwijl dat juist hetgeen is wat hem anders maakte dan alle andere CEO's. Beetje raar.
In 1993 was hij ook terecht gekomen in het afvoerputje van Silicon Valley, als Toy Story niet zo'n succes voor Pixar was geworden, had hij niet op die golf van (vermeend) succes binnen kunnen komen stormen bij Apple toen dat dood in het water lag. Sterker nog, hij deed eigenlijk niks constructiefs bij Pixar, behalve geld achter zijn slecht lopende NeXT hardware aangooien. Pas toen bleek dat Toy Story een succes zou gaan worden, ging hij zich bemoeien met het operationele deel van Pixar, en plande hij heel slim de IPO van Pixar direct na het uitkomen van die film. Daar heeft hij zijn grootste fortuin gemaakt. En het feit dat hij na het weer gaan werken bij Apple zijn aandelen Apple verkocht zodra hij dat contractueel mocht, sprak ook niet echt van veel vertrouwen in zijn eigen bedrijf. Dat leverde hem toen iets van ~100 miljoen op, maar dat aandelenpakket zou nu een waarde hebben gehad van ~30 miljard dollar. Hij maakte dus ook zeker wel eens een inschattingsfoutje. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_102763122
Maar weet je hè, zonder Jobs waren er nooit Pixar-films gekomen.

RIP
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:50:33 #134
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_102763414
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee nee, hij was technisch maar ik bedoel te zeggen dat hij niet de enige was die Apple producten tot stand bracht. Hij hoeft niet elk prototype te solderen maar je snapt wat ik bedoel toch?
pi_102763485
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

Definieer marketing machine. Apple heeft geen marketing machine, ze maken nauwelijks reclame.

_O- _O- _O- _O-

Ooit gehoord van product placement? Hoeveel series en films ik wel niet heb gezien waarin iMac's, iPod's en iPad's voorbij zijn gekomen. Hou op zeg... :')
PWBF
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:56:34 #136
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_102763561
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O-

Ooit gehoord van product placement? Hoeveel series en films ik wel niet heb gezien waarin iMac's, iPod's en iPad's voorbij zijn gekomen. Hou op zeg... :')
Ja, omdat filmmakers graag Apple's gebruiken.
pi_102763568

PWBF
pi_102763615

Die laatste komt uit Modern Family, waar ze een hele aflevering hebben besteed aan het kopen van een iPad op releasedag.

Ik heb niets tegen product placement, maar kom asjeblieft niet aan met fabeltjes dat Apple geen reclame zou maken of geen marketingstrategie heeft.
PWBF
pi_102763647
Inderdaad. Het lijkt wel of ze in die progamma's alleen maar dat merk gebruiken. Nieuwslezers op tv ook trouwens.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:02:05 #140
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_102763694
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:59 schreef Nielsch het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die laatste komt uit Modern Family, waar ze een hele aflevering hebben besteed aan het kopen van een iPad op releasedag.

Ik heb niets tegen product placement, maar kom asjeblieft niet aan met fabeltjes dat Apple geen reclame zou maken of geen marketingstrategie heeft.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:56 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ja, omdat filmmakers graag Apple's gebruiken.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:03:28 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_102763735
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:02 schreef Psy-freak het volgende:
:').
Nou zijn Apple gebruikers wel debielen, maar als er een industrie grotere moneygrabbers zijn dan Apple is het Hollywood, en die gaan echt niet zomaar reclame maken omdat ze iets leuk vinden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_102763794
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

en daarom was steve jobs een geweldig marketeer: die deed de marketing zonder dat mensen het doorhadden. maar vernieuwend was hij zeker. hij wist precies de juiste toon te halen met een mengsel van vernieuwende technologie en marketing. je kan lullen wat je wil, maar hij heeft apple tweemaal groot gemaakt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_102763806
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:26 schreef TC03 het volgende:

[..]

Weet niet, heeft hij een bedrijf dat bijna failliet was in 14 jaar tijd omgetoverd tot het meest waardevolle bedrijf ter wereld? Zo ja, ja. Zo nee, nee.
Dat is absoluut niet de reden dat er zoveel aandacht voor zijn dood is. Steve Jobs heeft het gepresteerd om van Apple een merk te maken waarmee mensen zich identificeren. Je zou kunnen zeggen dat hij van technologie iets modieus heeft gemaakt.
Dat er wereldwijd zo gerouwd wordt, geeft wel aan dat veel mensen zich identificeren via dit merk.
pi_102763826
deze tvcommercial uit 1984 is wel briljant:

pi_102763841
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:05 schreef simmu het volgende:

[..]

en daarom was steve jobs een geweldig marketeer: die deed de marketing zonder dat mensen het doorhadden. maar vernieuwend was hij zeker. hij wist precies de juiste toon te halen met een mengsel van vernieuwende technologie en marketing. je kan lullen wat je wil, maar hij heeft apple tweemaal groot gemaakt.
Het enige wat hij daadwerkelijk heeft bijgedragen was een voorbode van Max osX toen hij weer aan boord kwam, verder was hij een manager, en een verkoper, geen technicus. Die technieken kwamen van andere mensen, of zelfs andere bedrijven in het geval van Thunderbolt recentelijk.
  Admin donderdag 6 oktober 2011 @ 10:08:28 #146
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102763857
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:08:45 #147
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102763865
They took ur Jobs... ;(

Erg jammer dit. Ik hoop dat mensen ook verder kunnen kijken dan naar die laatste jaren waarin Apple volgens sommige misschien een minder goede weg insloeg. Hij heeft wel samen met Bill Gates toch de basis gelegd voor de moderne (thuis)computer en hiermee de samenleving best wel veel veranderd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:11:45 #148
53267 TC03
pi_102763938
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:50 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Nee nee, hij was technisch maar ik bedoel te zeggen dat hij niet de enige was die Apple producten tot stand bracht. Hij hoeft niet elk prototype te solderen maar je snapt wat ik bedoel toch?
Je verwijt hem dat hij die dingen niet in zijn eentje heeft gemaakt? :? Natuurlijk is hij niet in zijn eentje verantwoordelijk voor het succes, maar wel voor een heel groot deel.
pi_102763957
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:07 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het enige wat hij daadwerkelijk heeft bijgedragen was een voorbode van Max osX toen hij weer aan boord kwam, verder was hij een manager, en een verkoper, geen technicus. Die technieken kwamen van andere mensen, of zelfs andere bedrijven in het geval van Thunderbolt recentelijk.
Smartphones bestonden al jaren, TabletPC bestonden al jaren. Waarom weet Apple die dan toch dusdanig in de markt te zetten dat de complete industrie veranderd?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:12:39 #150
53267 TC03
pi_102763964
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:05 schreef simmu het volgende:

[..]

Goede producten verkopen zichzelf, dat klopt.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:15:12 #151
53267 TC03
pi_102764028
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:35 schreef fruityloop het volgende:

[..]

In 1993 was hij ook terecht gekomen in het afvoerputje van Silicon Valley, als Toy Story niet zo'n succes voor Pixar was geworden, had hij niet op die golf van (vermeend) succes binnen kunnen komen stormen bij Apple toen dat dood in het water lag. Sterker nog, hij deed eigenlijk niks constructiefs bij Pixar, behalve geld achter zijn slecht lopende NeXT hardware aangooien. Pas toen bleek dat Toy Story een succes zou gaan worden, ging hij zich bemoeien met het operationele deel van Pixar, en plande hij heel slim de IPO van Pixar direct na het uitkomen van die film. Daar heeft hij zijn grootste fortuin gemaakt. En het feit dat hij na het weer gaan werken bij Apple zijn aandelen Apple verkocht zodra hij dat contractueel mocht, sprak ook niet echt van veel vertrouwen in zijn eigen bedrijf. Dat leverde hem toen iets van ~100 miljoen op, maar dat aandelenpakket zou nu een waarde hebben gehad van ~30 miljard dollar. Hij maakte dus ook zeker wel eens een inschattingsfoutje. ;)
Natuurlijk maakt ook hij foutjes, ik zeg toch zelf dat hij geen God is?
pi_102764049
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:12 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Smartphones bestonden al jaren, TabletPC bestonden al jaren. Waarom weet Apple die dan toch dusdanig in de markt te zetten dat de complete industrie veranderd?
Het bedrijf Apple maakte daar een succes van ja, en als Apple CEO mag Jobs daarvoor in de schijnwerpers staan. Maar die 49.000 personeelsleden maken er een succes van, niet Steve alleen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:16:47 #153
53267 TC03
pi_102764069
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:07 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je denkt serieus dat dat het enige in 14 jaar tijd is? :?
pi_102764085
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:16 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je denkt serieus dat dat het enige in 14 jaar tijd is? :?
Neehoor, hoe kom je daar bij? Ik gaf alleen 1 recent voorbeeld. Zelf bij Apple versie 1, was hij de verkoper, niet de technicus.
pi_102764097
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:16 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het bedrijf Apple maakte daar een succes van ja, en als Apple CEO mag Jobs daarvoor in de schijnwerpers staan. Maar die 49.000 personeelsleden maken er een succes van, niet Steve alleen.
Steve Jobs heeft daar een bepalende hand in gehad. Hij was een perfectionist en tot in ieder detail betrokken met het product. Het is niet allemaal aan Jobs toe te schrijven, maar hij had een grotere impact dan menigeen hier voorstelt.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:18:09 #156
53267 TC03
pi_102764108
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:16 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal, maar het is algemeen bekend dat de iPod, iPhone en iPad ideeën van Steve Jobs waren en dat hij zich tot in de details met deze producten bemoeide.
pi_102764118
Einde Apple dus. RIP Steve.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:19:02 #158
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102764125
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:17 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Steve Jobs heeft daar een bepalende hand in gehad. Hij was een perfectionist en tot in ieder detail betrokken met het product. Het is niet allemaal aan Jobs toe te schrijven, maar hij had een grotere impact dan menigeen hier voorstelt.
Ik ben dan ook bang voor de toekomst van Apple. Op de lange termijn vooral. Apple heeft nu geen gezicht wat ik persoonlijk wel lastig vind om te beseffen.
pi_102764133
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal, maar het is algemeen bekend dat de iPod, iPhone en iPad ideeën van Steve Jobs waren en dat hij zich tot in de details met deze producten bemoeide.
En die konden ze maken door het succes van de iMac, welke al in de pijplijn zat voordat Steve terug kwam. ;)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:21:10 #160
53267 TC03
pi_102764183
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:19 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En die konden ze maken door het succes van de iMac, welke al in de pijplijn zat voordat Steve terug kwam. ;)
Waar een OS op staat dat grotendeels is gebaseerd op een OS dat Jobs met zijn vorige bedrijf heeft ontwikkeld. ;) Pas toen is de Mac succesvol geworden.
pi_102764425
Ik heb helemaal niks met Apple en ook niet met Steve Jobs. Ik heb zélfs niks met topmannen van bedrijven waarvan ik wél producten koop.

Ik heb me eerder deze week erover verwonderd hoe hele volksstammen gekluisterd aan de buis (nou ja, de internetstream) zitten om de presentatie van een mobiele telefoon te volgen. Alsof het medium belangrijker is dan wat je ermee doet en wat je hebt te melden.

Zo snap ik ook nu niet zo veel van de manier waarop de dood van Jobs wordt uitvergroot. Een bekwame topman van een succesvol bedrijf is overleden; dat is het.

Ik vind het verder vooral triest voor zijn familie en vrienden. Het is triest dat mensen vroegtijdig aan de nare ziekte kanker overlijden, maar dat vind ik ook wanneer het slachtoffer de bakker om de hoek is.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:32:51 #162
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102764480
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:30 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb helemaal niks met Apple en ook niet met Steve Jobs. Ik heb zélfs niks met topmannen van bedrijven waarvan ik wél producten koop.

Ik heb me eerder deze week erover verwonderd hoe hele volksstammen gekluisterd aan de buis (nou ja, de internetstream) zitten om de presentatie van een mobiele telefoon te volgen. Alsof het medium belangrijker is dan wat je ermee doet en wat je hebt te melden.

Zo snap ik ook nu niet zo veel van de manier waarop de dood van Jobs wordt uitvergroot. Een bekwame topman van een succesvol bedrijf is overleden; dat is het.

Ik vind het verder vooral triest voor zijn familie en vrienden. Het is triest dat mensen vroegtijdig aan de nare ziekte kanker overlijden, maar dat vind ik ook wanneer het slachtoffer de bakker om de hoek is.
Tsja Steve Jobs (samen met andere, oa Bill Gates) hebben toch wel de basis gelegd voor de moderne thuiscomputer. Iets wat de samenleving aardig veranderd heeft in de laatste 20 jaar. Dus ik vind het zeker terecht. Als Bill Gates overlijdt verwacht ik minstens zoveel media aandacht.
  Admin donderdag 6 oktober 2011 @ 10:33:16 #163
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102764490
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:30 schreef Elfletterig het volgende:
Ik

Dat kan, alleen is Steve Jobs nèt iets bekender dan de bakker om de hoek en leeft de wereld ietsjes meer mee.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_102764516
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:26 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Die film heb ik ook gezien idd, echter alweer een flink aantal jaren geleden.
Gates had de boel bij elkaar gejat en was het Jobs? van Apple was de ware vernieuwer, die echter de hoofdprijs was ontgaan... het contract van IBM?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pirates_of_Silicon_Valley
Pirates of Silicon Valley heette die film. Zijn personage werd gespeeld door Noah Wyle (Dr. Carter uit E.R.).

[ Bericht 12% gewijzigd door Ryan3 op 06-10-2011 10:44:27 ]
I´m back.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:36:21 #165
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_102764544
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:06 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Dat is absoluut niet de reden dat er zoveel aandacht voor zijn dood is. Steve Jobs heeft het gepresteerd om van Apple een merk te maken waarmee mensen zich identificeren. Je zou kunnen zeggen dat hij van technologie iets modieus heeft gemaakt.
Dat er wereldwijd zo gerouwd wordt, geeft wel aan dat veel mensen zich identificeren via dit merk.
Zullen we het er maar op houden dat Steve Jobs de enige was die het lukte om mensen $1500 voor een scherm te laten betalen die $100 kost om te maken? Ik heb niks met Apple, vind die lui die er een way of life van maken dan ook vreselijk en de prijzen van Apple zwaar overtrokken.

Steve Jobs was een geweldige zaken- en marketingman, en dat was het ook wel. :)
From feudal serf to spender.
pi_102764582
Heeft iemand een idee wie er naar voren geschoven gaat worden voor de volgende keynote?

Die heeft toch een behoorlijke druk op zich liggen; me dunkt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_102764605
quote:
5s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:37 schreef vosss het volgende:
Heeft iemand een idee wie er naar voren geschoven gaat worden voor de volgende keynote?

Dat is Tim Cook, en die is al een poosje CEO ook trouwens.
pi_102764626
quote:
5s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:37 schreef vosss het volgende:

De vorige keynote (van eergisteren) werd al niet meer door Jobs gedaan, maar door Tim Cook.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:41:28 #169
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_102764672
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:18 schreef Scorpie het volgende:
Einde Apple dus. RIP Steve.
Denk het niet hoor.
Tics van je petten.
pi_102764774
Ze hebben de nationale vlag bij de Apple campus halfstok gehangen, wel wat overdreven, hij is geen staatshoofd oid.
pi_102764830
quote:
Heeft Google beschaafd gedaan
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:47:13 #172
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102764834
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:44 schreef fruityloop het volgende:
Ze hebben de nationale vlag bij de Apple campus halfstok gehangen, wel wat overdreven, hij is geen staatshoofd oid.
Als het bij de apple campus is dan is dat toch niet overdreven. Wordt wel vaker gedaan zoiets.
pi_102764848
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:39 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

De vorige keynote (van eergisteren) werd al niet meer door Jobs gedaan, maar door Tim Cook.
Ahh okay. Die had ik al gemist omdat ik 1 al dacht dat Steve het niet zelf zou doen en 2 omdat ik een iPhone 5 al niet verwachtte :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_102764866
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Ahh okay. Die had ik al gemist omdat ik 1 al dacht dat Steve het niet zelf zou doen en 2 omdat ik een iPhone 5 al niet verwachtte :)
We hebben een nieuwe visionair.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:54:17 #175
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102764995
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102765007
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als het bij de apple campus is dan is dat toch niet overdreven. Wordt wel vaker gedaan zoiets.
Een ander verhaal wordt t als heel Amerika de vlag halfstok zouden hangen :P
pi_102765050
Op mijn werk zit trouwens de helft van de medewerkers constant te pielen op zo'n kolere ding van Jobs.
I´m back.
pi_102765131
Altijd weer Ivo Niehe die z'n smoel ertussen drukt
pi_102765273
DeSpeld twitterde op donderdag 06-10-2011 om 11:03:30 Steve Jobs beschuldigt God van patentenschending inzake iCloud reageer retweet
Te vroeg?
pi_102765295
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:44 schreef fruityloop het volgende:
Lijkt me niet meer dan normaal.
pi_102765490
Over de doden niets dan goeds...

Natuurlijk is de dood van Steve Jobs een groot verlies voor zijn familie en Apple. Toch ben ik een beetje verbaasd over de wonderlijke eigenschappen die hem worden toegedicht. Steve was naast een gepassioneerd techneut een nog veel meer getalenteerde marketeer. Apple heeft niet zo heel erg veel bijgedragen aan de technologische innovatie. De meeste technologie die Apple gebruikt is door andere bedrijven ontwikkeld. Als we Apple en Steve Jobs iets moeten nageven dan is het dat ze in staat zijn geweest de massa te verleiden met hun mooi vormgegeven producten die door iedereen te gebruiken zijn. Maar om Steve Jobs als een grote innovator weg te zetten gaat mij net een stapje te ver. RIP Steve.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  donderdag 6 oktober 2011 @ 11:18:13 #182
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102765548
Als je iets door iedereen kan laten gebruikenben je imo een innovator...

Windows Mobile kon bijna niemand mee werken, met een iPhone kon mijn moeder zelfs overweg.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102765589
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:15 schreef xenobinol het volgende:

Natuurlijk is de dood van Steve Jobs een groot verlies voor zijn familie en Apple. Toch ben ik een beetje verbaasd over de wonderlijke eigenschappen die hem worden toegedicht. Steve was naast een gepassioneerd techneut een nog veel meer getalenteerde marketeer. Apple heeft niet zo heel erg veel bijgedragen aan de technologische innovatie. De meeste technologie die Apple gebruikt is door andere bedrijven ontwikkeld. Als we Apple en Steve Jobs iets moeten nageven dan is het dat ze in staat zijn geweest de massa te verleiden met hun mooi vormgegeven producten die door iedereen te gebruiken zijn. Maar om Steve Jobs als een grote innovator weg te zetten gaat mij net een stapje te ver. RIP Steve.
Je kan niet ontkennen dat Apple toch wel de eerste was die al die technologie succesvol bij elkaar bracht in de iPhone, en het ook nog eens bruikbaar maakte voor het grote publiek. Vergelijk de smartphones vóór en na de iPhone maar.

Net als de tablet.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 11:23:36 #184
53267 TC03
pi_102765682
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:15 schreef xenobinol het volgende:

Apple maakt producten voor consumenten, ze ontwikkelen zelf nauwelijks technologieën. Dat betekent echter niet dat je dan niet kan innoveren. De iPhone en iPad waren revolutionair, net zoals de MacBook Air, MacBook Pro en iMac in mindere mate.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 11:24:05 #185
8369 speknek
Another day another slay
pi_102765696
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:20 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Je kan niet ontkennen dat Apple toch wel de eerste was die al die technologie succesvol bij elkaar bracht in de iPhone, en het ook nog eens bruikbaar maakte voor het grote publiek. Vergelijk de smartphones vóór en na de iPhone maar.

Net als de tablet.
Indertijd waren ze in Japan en Korea verder dan de eerste iPhone (daar kon je al tv kijken en alles op je telefoon). Dat Steve desalniettemin de Japanners massaal liet overlopen is nog wel z'n grootste wapenfeit.
pi_102765740
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Indertijd waren ze in Japan en Korea verder dan de eerste iPhone (daar kon je al tv kijken en alles op je telefoon). Dat Steve desalniettemin de Japanners massaal liet overlopen is nog wel z'n grootste wapenfeit.
Ja, functies zijn leuk, maar ik ben zeer benieuwd hoe fijn die producten werkten en hoe ze eruit zagen.

Een iPhone kon ook niet meer dan een Windows Mobile-toestel, en toch was het een enorme innovatie.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 11:31:38 #188
8369 speknek
Another day another slay
pi_102765899
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:25 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ja, functies zijn leuk, maar ik ben zeer benieuwd hoe fijn die producten werkten en hoe ze eruit zagen.

Een iPhone kon ook niet meer dan een Windows Mobile-toestel, en toch was het een enorme innovatie.
Ik zie nu dat ze niet massaal zijn overgelopen; weliswaar is driekwart van de verkochte smartphones een iPhone, in Japan hebben ze bijna geen smartphones maar 'feature' phones.
pi_102765921
quote:

[..]

Qua user experience niet. De technische mogelijkheden waren wellicht groter, maar praktische bruikbaarheid is toch belangrijker gebleken.
pi_102765941

Even een filmpje van de presentatie van zijn eerste Mac! Dat deed hij overigens al geniaal :P
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_102765957
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik zie nu dat ze niet massaal zijn overgelopen; weliswaar is driekwart van de verkochte smartphones een iPhone, in Japan hebben ze bijna geen smartphones maar 'feature' phones.
In Japan zijn er natuurlijk helemaal alleen maar gadget-loving autisten aanwezig...
Serieus even: de laatste paar jaren is een groot deel van de mensheid aan het veranderen in autisten, dankzij --->
I´m back.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 11:40:09 #192
8369 speknek
Another day another slay
pi_102766117
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:33 schreef Wootism het volgende:

Even een filmpje van de presentatie van zijn eerste Mac! Dat deed hij overigens al geniaal :P
29 was ie daar? damn.
pi_102766206
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:40 schreef speknek het volgende:

[..]

29 was ie daar? damn.
Nee, dat werd'ie de volgende maand.
pi_102766252
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
bruikbaarheid voorop he.

O+
Wow, de emoties lopen nogal hoog op in die comments.
  Admin donderdag 6 oktober 2011 @ 11:48:47 #196
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102766335
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In Japan zijn er natuurlijk helemaal alleen maar gadget-loving autisten aanwezig...
Serieus even: de laatste paar jaren is een groot deel van de mensheid aan het veranderen in autisten, dankzij --->
Autist is niet iets wat je 'wordt'

donderdag 6 oktober 2011 @ 11:52:02 #197
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102766421
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102766427
quote:

[..]

Producten kunnen eenvoudig op alleen de Japanse markt overleven. Midden jaren 90 hadden de meeste telefoons al een camera en internet. Er waren ook kiosken waar foto's konden worden afgedrukt, ook als stickers.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_102766474
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:48 schreef yvonne het volgende:

[..]

Autist is niet iets wat je 'wordt'
Gedurende afgelopen 4 jaar heeft de empirie ons geleerd dat deze stelling ten stelligste onjuist is. Dus tja die apparaten van Jobs zorgen wel weer voor enige ontwikkeling in de vastgeroeste overtuigingen van sociaal psychologen en aanverwante gogen.
I´m back.
  Admin donderdag 6 oktober 2011 @ 12:04:37 #200
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102766663
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gedurende afgelopen 4 jaar heeft de empirie ons geleerd dat deze stelling ten stelligste onjuist is. Dus tja die apparaten van Jobs zorgen wel weer voor enige ontwikkeling in de vastgeroeste overtuigingen van sociaal psychologen en aanverwante gogen.
Ik zal het m'n zoon vertellen ^O^
Want als je autist kunt 'worden' kun je het dus ook 'ontworden' ^O^

pi_102766699
quote:
15s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:04 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik zal het m'n zoon vertellen ^O^
Want als je autist kunt 'worden' kun je het dus ook 'ontworden' ^O^
Hij is niet alleen meer dan. :).
I´m back.
pi_102766721
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:25 schreef CaptainCookie het volgende:

Ok... de user interface is misschien zeer doordacht en geoptimaliseerd voor gebruikersgemak, dat kan je ook zien als een stuk innovatie. Als techneut kijk ik echter heel anders naar de gebruikte technologie, in een Iphone of Ipad zit geen nieuwe technologie die exclusief voor en door Apple ontworpen zijn. Vanuit dat standpunt maakt Apple geen innovatieve producten. Wat in het voordeel van Apple speelt is het imago, daardoor kunnen ze met gewaagde en initieel dure producten op de markt komen die voor andere concerns een enorm risico met zich meebrengen.
De statement dat het dus 'een enorme innovatie' is vind ik een forse overstatement. Het probleem zit hem niet in de technologische innovatie maar in het economische model dat bedrijven hanteren. Consumenten hebben veelal geen flauw benul wat er technologisch gezien allemaal mogelijk is, echter om deze technologie bereikbaar te maken heb je een bepaalde schaalgrootte nodig om de kostprijs te drukken. Apple heeft die schaalgrootte in de vorm van een schare trouwe fans.
Een ander aspect wat een rol speelt is de tunnelvisie van techneuten, je moet je voorstellen dat mensen die altijd met de kleinste details bezig zijn niet tot weinig bezit zijn met het grote geheel. De kracht van Steve Jobs en soort gelijken is dat ze naast technische kennis ook zeer geinteresseerd zijn in de toepasbaarheid van de technologie waar ze zo veel van weten. Ik denk dat het juist daarom zo is dat alle grote technologiebedrijven opgericht zijn door techneuten met een commerciële instelling en niet door 'gewiekste' zakenmensen.
I'll sing you a lullaby.
pi_102766760
Wat erg ;( ook voor zijn kinderen en familie enzo
pi_102767326
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ok... de user interface is misschien zeer doordacht en geoptimaliseerd voor gebruikersgemak, dat kan je ook zien als een stuk innovatie. Als techneut kijk ik echter heel anders naar de gebruikte technologie, in een Iphone of Ipad zit geen nieuwe technologie die exclusief voor en door Apple ontworpen zijn. Vanuit dat standpunt maakt Apple geen innovatieve producten. Wat in het voordeel van Apple speelt is het imago, daardoor kunnen ze met gewaagde en initieel dure producten op de markt komen die voor andere concerns een enorm risico met zich meebrengen.
De statement dat het dus 'een enorme innovatie' is vind ik een forse overstatement. Het probleem zit hem niet in de technologische innovatie maar in het economische model dat bedrijven hanteren. Consumenten hebben veelal geen flauw benul wat er technologisch gezien allemaal mogelijk is, echter om deze technologie bereikbaar te maken heb je een bepaalde schaalgrootte nodig om de kostprijs te drukken. Apple heeft die schaalgrootte in de vorm van een schare trouwe fans.
Een ander aspect wat een rol speelt is de tunnelvisie van techneuten, je moet je voorstellen dat mensen die altijd met de kleinste details bezig zijn niet tot weinig bezit zijn met het grote geheel. De kracht van Steve Jobs en soort gelijken is dat ze naast technische kennis ook zeer geinteresseerd zijn in de toepasbaarheid van de technologie waar ze zo veel van weten. Ik denk dat het juist daarom zo is dat alle grote technologiebedrijven opgericht zijn door techneuten met een commerciële instelling en niet door 'gewiekste' zakenmensen.
Je praat echt poep met je zogenaamde andere kijk :')
Overigens heeft het totaal niks met de strekking van dit topic te maken, dus flikker op.
pi_102767578
quote:
Ontwerp, gebruik en techniek zijn steeds meer met elkaar verweven. Het wordt tijd dat daar steeds meer bij stil gestaan wordt.
quote:
Blij dat je dit noemt. Het begint te verbeteren maar het idee dat je techniek ook op een juiste manier moet aanbieden is nog relatief nieuw. Discussie met technici loopt dan helaas snel vast...
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:52:46 #206
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:58:53 #207
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_102768145
http://vanshardware.com/2010/07/the-legend-of-apples-steve-jobs/

The Legend of Apple's Steve Jobs: The Elevator Encounter

For many people, Apple Computer’s co-founder, Steve Jobs, exists on a higher plane than the one mere mortals occupy. It’s a peculiarity of our modern world that a gadget designer can find himself at the center of a personality cult.

Certainly, Steve Jobs’ uncompromising direction has played a huge role in Apple’s success. However, out of necessity, Apple employees take a more pragmatic view of the world’s most famous Steve.

The collective company lore, primarily involving Mr. Jobs, is often passed down to new Apple initiates through a series of tales. One such bit of verbal history unfolds as follows.

A young man entered an elevator at Apple’s 1 Infinite Loop headquarters located smack in the middle of California’s Silicon Valley. Satisfied after waiting a few seconds that no one else was boarding, he pressed the button for the first floor. Just before the elevator closed completely, a hand sliced through the narrowing gap, activating the infrared switches and separating the metal doors like Moses parting the Red Sea. In stepped a purposeful man wearing a black St. Croix turtleneck, Levi 501 blue jeans and a pair of New Balance sneakers. Preoccupied with thoughts of returning home after a hard day’s work, it took the young man a few seconds to realize that the older man standing next to him, alone in the descending elevator, was the iconic Steve Jobs.

Clearing his throat and attempting to be friendly, the young man chirped a common salutation. “Hi, Mr. Jobs, how are you,” he queried in a quivering voice sounding about an octave higher than normal. After a few awkward seconds of silence elapsed, the young man continued, “It’s a beautiful day today, isn’t it?’

Seeming slightly perturbed, the fruity messiah shot back, “So what have you done for Apple lately?’

Temporarily flummoxed by how his innocent elevator ride suddenly turned into a confrontation with one of the world’s most influential businessmen, the young man became distraught and distracted by how his own body could issue forth what seemed like a bucket of sweat instantaneously. As the elevator bell dinged their arrival on the first floor, the young man suddenly stammered, “Well, I bought an iPod for my little daughter a couple of months ago.” Smiling meekly at his quick thinking, he attempted to step towards the opening doors but was blocked by the spry Apple president.

Greatly feared throughout his Apple kingdom for his merciless, mercurial temper, Steve Jobs vibrated with anger while his face reddened to a ripe Macintosh hue. Blood veins began to swell in his neck and forehead as if Mr. Jobs were transforming into a crimson Hulk.

Suddenly and inevitably Steve Jobs erupted, “Is that it? Is that the best thing you can come up with?”

The young man began to quickly realize that he was not handling this encounter well. The small drop of aerosolized, Jobsian spittle landing in his right eye, blurring his vision slightly, was particularly distracting.

“Yes, I think so,” the young man embarrassingly admitted as he managed to maneuver around the increasingly irate CEO and into the lobby.

“Well, you’re fired!” Jobs shouted, halting the young man in his tracks. Stepping out towards the young man, Jobs continued, “Go pack up all of your stuff and leave,” he said pointing towards the elevator.

“But you can’t fire me,” the young man insisted.

“Do you know who I am? I’m Steve Jobs! I run this company and I can fire anyone I want,” the Apple executive screamed.

“But you can’t fire me,” the young man asserted as a spirit of calmness began to fill him.

“Look, I don’t know who you are, but no one around here is too important to fire besides me,” Steve Jobs angrily asserted, “And you’re fired!”

“No, I’m not,” the young man retorted matter-of-factly.

Now only inches away from the young man’s face, Steve Jobs screamed, “And why not?”

The young man reached into his back pocket and pulled out a wallet. Opening it, he pointed to an item held inside a clear, plastic flap. “Because I don’t work here,” the young man stated quietly as he extracted his business card, “I was just here to fix a copier on the fourth floor.”
==================

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102768189
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:32 schreef Wootism het volgende:

Je praat echt poep met je zogenaamde andere kijk :')
En wat moet ik met deze nietszeggende mening?

quote:
Overigens heeft het totaal niks met de strekking van dit topic te maken, dus flikker op.
Volgens mij is dit een prima topic om te filosoferen over het werk van Steve Jobs en diens betekenis voor de medemens. Misschien moet je eerst eens nadenken voordat je allerlei onzin uit je toetsenbord slaat :)
I'll sing you a lullaby.
pi_102768701
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En wat moet ik met deze nietszeggende mening?

[..]

Volgens mij is dit een prima topic om te filosoferen over het werk van Steve Jobs en diens betekenis voor de medemens. Misschien moet je eerst eens nadenken voordat je allerlei onzin uit je toetsenbord slaat :)
De gebruiksvriendelijkheid die apple nastreeft is zeker wel innovatief geweest. Daarnaast weten ze voor bestaande hardware altijd een dusdanige toepassing te verzinnen en aan te kleden dat het een leading product wordt wat vele anderen proberen na te maken in de hoop op succes. Ook dat is innovatie. Mooie voorbeelden van de laatste jaren zijn de iphone en de ipad.
pi_102768794
quote:
bruikbaarheid voorop he.

O+
Mac vs Pancreatic Cancer?
pi_102768827
quote:

[..]

Innoveren is niet alleen het uitvinden van nieuwe technologieën. Innoveren is ook het toegankelijk maken van bestaande technologieën.
pi_102768851
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:41 schreef Aether het volgende:

Ontwerp, gebruik en techniek zijn steeds meer met elkaar verweven. Het wordt tijd dat daar steeds meer bij stil gestaan wordt.

Volgens mij is dit eerder een gebrek aan overzicht, niet zo heel raar in het geval van complexe technologie. Om techniek begrijpelijk te maken voor 'the layman' word vaak essentiële informatie over de beperkingen weggelaten. Ik heb jarenlang gewerkt met mensen die op het eerste oog hele leuke concepten bedachten met gebruik van bepaalde technieken. Echter doordat zij niet in detail begrepen waar de knelpunten zaten liep het vaak op een ramp uit. Oversimplificatie van technologische concepten leid vaak tot gemiste kansen en mislukkingen imo.
Daarom is een tussenpersoon of een projectleider die alle ins en outs goed doorgrond ook zo ontzettend belangrijk voor succes. Ik denk dat Steve Jobs zekers een goed 'man in the middle' was.

quote:
Blij dat je dit noemt. Het begint te verbeteren maar het idee dat je techniek ook op een juiste manier moet aanbieden is nog relatief nieuw. Discussie met technici loopt dan helaas snel vast...
Ik denk niet dat het een relatief nieuw concept is, in de jaren '90 werd het ook continue bij Philips geroepen dat techneuten een meer commerciële kijk op technologie moesten ontwikkelen. Ik voer ook al jarenlang discussies met productontwikkelaars dat ze techniek op 'de juiste manier' moeten aanbieden. Deze discussies lopen helaas snel vast..... meestal omdat ik 'beren op de weg zie' terwijl het in de realiteit om de fysische realiteit gaat. Ik krijg ook vaak te horen "kan het niet goedkoper!", ik zou dan flauw kunnen antwoorden "kan jij geen klanten zoeken die er meer voor willen betalen!" of "kan je niet meer klanten zoeken zodat we een schaalvoordeel hebben". De realiteit is echter dat het verbeteren van technologie naast geld ook nog eens veel tijd en manuren kost. De iPad2 is geavanceerder dan de iPad1 simpelweg omdat men meer tijd heeft gehad om verbeteringen te implementeren en met opbrengsten had uit de verkoop van de iPad 1 om deze te bekostigen. De iPad1 is echter wel gebaseerd op technologie die grotendeels ontwikkeld is voor tablet PC's en andere mobiele computers. Vanuit het standpunt van een techneut dus geen grote stap voorwaarts, echter voor het marktaandeel van tablets een enorme stap voorwaarts.
I'll sing you a lullaby.
pi_102769001
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

De gebruiksvriendelijkheid die apple nastreeft is zeker wel innovatief geweest. Daarnaast weten ze voor bestaande hardware altijd een dusdanige toepassing te verzinnen en aan te kleden dat het een leading product wordt wat vele anderen proberen na te maken in de hoop op succes. Ook dat is innovatie. Mooie voorbeelden van de laatste jaren zijn de iphone en de ipad.
Precies... het is een kip-ei probleem. Als je een beproefde techniek zo weet te benutten dat je er een stuk gemak van hebt ben je gewoon goed bezig imo. Of dat innovatie mag heten? Ik heb er zo mijn eigen gedachte over :)
Als je een goed verkopend product hebt ontwikkeld krijg je natuurlijk al snel een grote schare van 'me-to-producenten' achter je. Beter goed gejat dan zelf slecht bedacht of zoiets ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_102769043
Innovatie of vernieuwing heeft betrekking op nieuwe ideeën, goederen, diensten en processen. Innovatie kan plaatsvinden binnen organisaties maar ook binnen bredere - sociale - verbanden. Het proces van innoveren (innovatieproces) omvat het geheel van menselijke handelingen gericht op vernieuwing (van producten, diensten, productieprocessen, etc.). De verspreiding van innovatie wordt innovatiediffusie genoemd.
pi_102769092
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:20 schreef drbarisart het volgende:

Innoveren is niet alleen het uitvinden van nieuwe technologieën. Innoveren is ook het toegankelijk maken van bestaande technologieën.
Als nog niemand 'het deed' dan was dat zo..
I'll sing you a lullaby.
pi_102770706
quote:

[..]

Epique
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:21:06 #217
45206 Pietverdriet
pi_102770823
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:04 schreef nummer_zoveel het volgende:

Klopt dit?
Er wordt in die fabriek door mensen zelfmoord gepleegd, maar het percentage zelfmoordplegers onder het personeel ligt onder het chinees gemiddelde.
Sensatieverhaal in de pers die niets van statistiek begrijpen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:21:27 #218
45206 Pietverdriet
pi_102770837
quote:

[..]

LOL
pi_102770935
Hij is erg jong overleden, dat is sneu om te lezen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:24:17 #220
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_102770948
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)42-000-procent.dhtml

Voorverkoop biografie Jobs gestegen met 42.000 procent

De verkoop van de geautoriseerde biografie van de gisteren overleden Apple-topman Steve Jobs is sinds bekend werd dat hij is overleden met 42.000 procent gestegen. En dat is alleen nog maar de voorverkoop: het boek verschijnt over een week of zeven pas.

Maar Steve Jobs, zoals het boek van Walter Isaacson heet, is al wel te bestellen op Amazon. Daar stond het gisteren nog op de 112.808ste plaats in de bestsellerlijst, vanmorgen steeg het boek naar plek 300, meldt Edible Apple.

Het boek zou aanvankelijk iSteve: The Book of Jobs gaan heten, maar dat is veranderd naar simpelweg Steve Jobs. Isaacson, die eerder biografieën schreef over Bernjamin Franklin en Albert Einstein, werkte sinds 2009 aan het boek.
==========================
42.000% _O-
Van 112.808 naar 300 _O-
pi_102771711
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er wordt in die fabriek door mensen zelfmoord gepleegd, maar het percentage zelfmoordplegers onder het personeel ligt onder het chinees gemiddelde.
Sensatieverhaal in de pers die niets van statistiek begrijpen.
Het percentage ligt zelfs onder het Amerikaans gemiddelde!
pi_102771764
quote:
bruikbaarheid voorop he.

O+
:')
Ja mijn C64 start nog sneller op ^O^
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:51:00 #223
45206 Pietverdriet
pi_102771868
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:46 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Het percentage ligt zelfs onder het Amerikaans gemiddelde!
Maar verder niemand die dat wil weten, het sensatie verhaal over de zelfmoordfabriek blijft hangen, de waarheid niet.
Net als de zelfmoorden bij France Telecom
Als er ergens een paar zelfmoorden zijn is er ophef over, omdat normaal gesproken dit niet wordt gemeld in de Media. Zelfmoord is taboe in de media, er wordt nooit bericht over deze doodsoorzaak, de belangrijkste doodsoorzaak onder jongeren Nota Bene
pi_102771919
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:24 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)42-000-procent.dhtml

Maar Steve Jobs, zoals het boek van Walter Isaacson heet, is al wel te bestellen op Amazon. Daar stond het gisteren nog op de 112.808ste plaats in de bestsellerlijst, vanmorgen steeg het boek naar plek 300, meldt Edible Apple.

Het boek zou aanvankelijk iSteve: The Book of Jobs gaan heten, maar dat is veranderd naar simpelweg Steve Jobs. Isaacson, die eerder biografieën schreef over Bernjamin Franklin en Albert Einstein, werkte sinds 2009 aan het boek.
==========================
42.000% _O-
Van 112.808 naar 300 _O-
Inmiddels staat het boek op plaats 1 in de lijst "The biggest gainers in Books sales rank over the past 24 hours." Op basis van het aantal verkopen staat het boek ook op plaats 1, komend vanaf plaats 375. En de verkopen zijn omhoog gegaan met 37.400%.

Plaats 2 is ook leuk, een boek van George Beahm met de titel "I, Steve: Steve Jobs in His Own Words". Op basis van het aantal verkopen staat het boek op plaats 201 (komend vanaf 47.563), verkopen zijn gestegen met 23.563%

Beide boeken komen pas volgende maand uit.
pi_102772070
Wordt het een iFuneral of iCremation ?
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_102772122
Steve, zoon van een moslim. _O_
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:59:30 #227
45206 Pietverdriet
pi_102772160
En dan denken mensen dat de Telegraaf een Tabloid is...
pi_102772504
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:58 schreef Triggershot het volgende:
Alleen zijn natuurlijke ouders, hij beschouwde zijn adoptie ouders als zijn echte ouders.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:09:32 #229
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102772526
zou dit waar zijn ?
WeRallAnonymous twitterde op dinsdag 04-10-2011 om 18:15:17 IPhone5 will be accompanied by Sad Announcement of Steve Jobs's Death #Iphone5 #apple reageer retweet
althans; dat hij al dood was. dit is 4 oct. getwittert
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102772589
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Alleen zijn natuurlijke ouders, hij beschouwde zijn adoptie ouders als zijn echte ouders.
Wat overigens geheel terecht is.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:12:09 #231
45206 Pietverdriet
pi_102772625
quote:
School niet afgemaakt, eerste baan van hem werd ie ontslagen...
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:12:41 #232
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_102772638
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:52 schreef Light het volgende:

Inmiddels staat het boek op plaats 1 in de lijst "The biggest gainers in Books sales rank over the past 24 hours." Op basis van het aantal verkopen staat het boek ook op plaats 1, komend vanaf plaats 375. En de verkopen zijn omhoog gegaan met 37.400%.

Plaats 2 is ook leuk, een boek van George Beahm met de titel "I, Steve: Steve Jobs in His Own Words". Op basis van het aantal verkopen staat het boek op plaats 201 (komend vanaf 47.563), verkopen zijn gestegen met 23.563%

Beide boeken komen pas volgende maand uit.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:14:42 #233
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:16:45 #234
45206 Pietverdriet
pi_102772784
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Zeldzame foto van Steve en Bill samen toen ze nog jong waren
[ afbeelding ]
Allebeide geen gemakkelijke persoonlijkheden, maar wel 2 mensen die een ongelofelijke stempel op de wereld hebben gedrukt.
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2011 @ 15:23:58 #235
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102772991
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Allebeide geen gemakkelijke persoonlijkheden, maar wel 2 mensen die een ongelofelijke stempel op de wereld hebben gedrukt.
Inderdaad. Als je als personeel geen wachtwoord op je iPhone had, werd je ontslagen... om maar een voorbeeld te noemen.
Jobs was een tirannieke dwangneuroot, maar wel eentje die het nodig had zover te komen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:27:48 #236
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_102773110
https://plus.google.com/107117483540235115863/posts

Vic Gundotra van Google heeft nog een leuke anekdote over z'n samenwerking met Steve:

Icon Ambulance

One Sunday morning, January 6th, 2008 I was attending religious services when my cell phone vibrated. As discreetly as possible, I checked the phone and noticed that my phone said "Caller ID unknown". I choose to ignore.

After services, as I was walking to my car with my family, I checked my cell phone messages. The message left was from Steve Jobs. "Vic, can you call me at home? I have something urgent to discuss" it said.

Before I even reached my car, I called Steve Jobs back. I was responsible for all mobile applications at Google, and in that role, had regular dealings with Steve. It was one of the perks of the job.

"Hey Steve - this is Vic", I said. "I'm sorry I didn't answer your call earlier. I was in religious services, and the caller ID said unknown, so I didn't pick up".

Steve laughed. He said, "Vic, unless the Caller ID said 'GOD', you should never pick up during services".

I laughed nervously. After all, while it was customary for Steve to call during the week upset about something, it was unusual for him to call me on Sunday and ask me to call his home. I wondered what was so important?

"So Vic, we have an urgent issue, one that I need addressed right away. I've already assigned someone from my team to help you, and I hope you can fix this tomorrow" said Steve.

"I've been looking at the Google logo on the iPhone and I'm not happy with the icon. The second O in Google doesn't have the right yellow gradient. It's just wrong and I'm going to have Greg fix it tomorrow. Is that okay with you?"

Of course this was okay with me. A few minutes later on that Sunday I received an email from Steve with the subject "Icon Ambulance". The email directed me to work with Greg Christie to fix the icon.

Since I was 11 years old and fell in love with an Apple II, I have dozens of stories to tell about Apple products. They have been a part of my life for decades. Even when I worked for 15 years for Bill Gates at Microsoft, I had a huge admiration for Steve and what Apple had produced.

But in the end, when I think about leadership, passion and attention to detail, I think back to the call I received from Steve Jobs on a Sunday morning in January. It was a lesson I'll never forget. CEOs should care about details. Even shades of yellow. On a Sunday.

To one of the greatest leaders I've ever met, my prayers and hopes are with you Steve.
pi_102773138
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Zeldzame foto van Steve en Bill samen toen ze nog jong waren
[ afbeelding ]
pi_102773257
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

School niet afgemaakt, eerste baan van hem werd ie ontslagen...
En dan alsnog slagen.
pi_102773260
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:36:32 #240
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_102773339

Portretten van Steve Jobs op laptops van een Apple Store in Taipei, Taiwan

Een afbeelding van Jobs op een scherm in een Apple Store in Santa Monica, Californië.
=================
Kan iemand bevestigen dat de Apple stores vandaag allemaal Steve als wallpaper hebben ingesteld?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:46:44 #241
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_102773612
quote:
:').
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:55:59 #244
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102773896
Pas nu ik al die oude beelden weer zie, zie ik pas hoe erg hij is afgevallen sinds zijn ziekte. Vooral in zijn gezicht.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:58:43 #245
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102773971

helemaal in het begin een leeg stoeltje. Daarbij doet iedereen meestal kneitervrolijk bij zo'n keynote...

Het zou dus kunnen dat hij al dood was, of dat ze wisten dat het aanstaande was.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_102774292
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:58 schreef Catch22- het volgende:

helemaal in het begin een leeg stoeltje. Daarbij doet iedereen meestal kneitervrolijk bij zo'n keynote...

Het zou dus kunnen dat hij al dood was, of dat ze wisten dat het aanstaande was.
ja was me al opgevallen toen ik gister keek. ze zoomen er regelmatig even op in.
pi_102775911
quote:

[..]

:')

Commentaar hierover is al gezegd, maar hij blijft leuk :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 16:52:10 #248
8369 speknek
Another day another slay
pi_102775976
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Een afbeelding van Jobs op een scherm in een Apple Store in Santa Monica, Californië.
=================
Kan iemand bevestigen dat de Apple stores vandaag allemaal Steve als wallpaper hebben ingesteld?
Haha prachtig, wat een cultus.
pi_102776077
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
=================
In de Mac store in Amersfoort in ieder geval wel. Op elke computer en ipad. En er was een camerateam om de medewerkers te interviewen.
Dat zou jij wel willen weten.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 16:56:17 #250
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102776139
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Haha prachtig, wat een cultus.
Mooi toch. Pas nu besef ik eigenlijk dat veel grote bedrijven eigenlijk een gezicht missen.
pi_102776455
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:00 schreef xenobinol het volgende:
Die bagger die jij typt noem je "filosoferen over het werk en Steve zijn betekenis voor de medemens" ? Hahahaha ga lopen kneus :')
pi_102776514
pi_102777228
Ik ben geschrokken.
  Donald Duck held donderdag 6 oktober 2011 @ 17:31:05 #254
46149 __Saviour__
pi_102777353
Het aandeel houdt zich voorlopig nog goed
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_102777477
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Het aandeel houdt zich voorlopig nog goed
Steve heeft een aardig fundament neergezet wat niet zo snel in elkaar zal storten, zeker iTunes is zeer winstgevend, zelfs zonder de gadgets zal dat de komende jaren nog steeds veel geld in het laatje brengen. Daarnaast hebben ze samen met Android de Concurrentie behoorlijk in de tang op Mobile en Tablet gebied.
pi_102777479
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:05 schreef Wootism het volgende:

[..]

Die bagger die jij typt noem je "filosoferen over het werk en Steve zijn betekenis voor de medemens" ? Hahahaha ga lopen kneus :')
Ik begrijp best wel dat je behoefte hebt om je eigenwaarde wat op te krikken door hier te komen trollen, ik doe dat ook van tijd tot tijd :Y
I'll sing you a lullaby.
  Donald Duck held donderdag 6 oktober 2011 @ 17:39:09 #257
46149 __Saviour__
pi_102777609
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Steve heeft een aardig fundament neergezet wat niet zo snel in elkaar zal storten, zeker iTunes is zeer winstgevend, zelfs zonder de gadgets zal dat de komende jaren nog steeds veel geld in het laatje brengen. Daarnaast hebben ze samen met Android de Concurrentie behoorlijk in de tang op Mobile en Tablet gebied.
Absoluut. Apple is een zeer solide bedrijf met een toekomst van nog meer goud.
Maar ik had wel wat klappen op de beurs verwacht, puur uit de emotie van het moment.
Net zoals bij de iPhone 4S keynote. Toen duidelijk werd dat het geen echte iPhone 5 was, kreeg het aandeel gelijk een paar tikken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  FOK!fotograaf donderdag 6 oktober 2011 @ 17:41:59 #258
13368 NiGeLaToR
pi_102777694
Het zijn niet per se de 'gadgets' die hij 'bedacht', of het 'merk' wat hij zo groot maakte. De reden dat ik hem zal missen is om wie hij was. Dat besef kwam bij mij toen ik de befaamde Stanford university speech zag en me realiseerde dat hij dit vanaf dag 1 niet heeft gedaan om geld te verdienen, macht te vergaren of de beste te zijn, hij wilde louter het beste product maken. Geen concessies, gewoon de beste in z'n soort. In zeker zin combineerde hij zakelijk succes met een bijna filosofische benadering en week gewoon nooit af van zijn principes. Niets zo voorspelbaar als Steve Jobs' onvoorspelbaarheid.

Hij zou een ieders voorbeeld kunnen zijn louter door in te zien dat we op onze eigen manier de wereld kunnen maken. Je principes niet zomaar overboord gooien, bij jezelf blijven, je eigen leven leiden. Om maar 's wat te noemen. En ja, voor het zelfde geld had hij met z'n principes niet verder gekomen dan z'n garage en had er geen succes geweest - maar dat is nu eenmaal niet zo en het was toevallig hij die wel succes en identiteit heeft weten te combineren. En dat inspireert velen.

Neem die CEO van Samsung die ook wat moest zeggen na de dood van Jobs - die realiseert zich dondersgoed dat Google z'n site niet gaat wijden aan zijn dood, dat niemand uberhaupt weet hoe hij heet en laat staan dat het iemand kan schelen. Dat is het verschil. (wel knap dat Samsung gewoon de grootste kopieermachine in de geschiedenis is natuurlijk :) - alleen niemand zal het zich herinneren).

Doet me denken aan de tijd dat niemand een Apple had, alleen zo'n zonderling figuur die vond dat het 'beter' was. De rest had Windows 95 en vond Apple te duur en Apple fanpeople maar zielig. Dat kon Jobs niets schelen. Zijn producten waren niet 'te duur', ze waren gewoon 'het beste'. En dat kost geld. Nu kopen we massaal die te dure beste spullen en vinden we het allemaal prachtig, iets waar Jobs misschien op hoopte, maar dus nooit concessies voor heeft gedaan.
pi_102777725
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:39 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Maar ik had wel wat klappen op de beurs verwacht, puur uit de emotie van het moment.
Net zoals bij de iPhone 4S keynote. Toen duidelijk werd dat het geen echte iPhone 5 was, kreeg het aandeel gelijk een paar tikken.
Ik hoop voor Apple dat Tim Cook begrijpt waar Jobs zijn bedrijf wilde hebben en dat hij het bedrijf nog steeds de juiste richting in weet te krijgen :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_102778007
R.I.P. Steve Jobs, een man van discipline, een man die de wereld veranderde, een man die geprezen mag worden. Niet alleen vanwege de uitvindingen maar ook vanwege zijn kennis en levenservaringen.

pi_102778073
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:41 schreef NiGeLaToR het volgende:

Neem die CEO van Samsung die ook wat moest zeggen na de dood van Jobs - die realiseert zich dondersgoed dat Google z'n site niet gaat wijden aan zijn dood, dat niemand uberhaupt weet hoe hij heet en laat staan dat het iemand kan schelen. Dat is het verschil. (wel knap dat Samsung gewoon de grootste kopieermachine in de geschiedenis is natuurlijk :) - alleen niemand zal het zich herinneren).
Dat een CEO wat zegt over de dood van een zakenpartner is toch niet zo heel erg vreemd?
Apple neemt gewoon veel producten af van Samsung en de CEO wordt gevraagd daar commentaar op te geven. Samsung beschuldigen van kopieergedrag is total bull shit, Samsung is in tegenstelling tot Apple wel degelijk een grote technologische innovator. Apple is voornamelijk een grote marketingmachine. Over een paar jaar horen we daar niet meer zoveel van, Samsung kan gewoon terug vallen op zijn enorme fabricagelijnen en fabrieken. Waarom denk je da Apple zoveel onderdelen koopt bij Samsung? Omdat ze die zelf kunnen fabriceren :')

quote:
Doet me denken aan de tijd dat niemand een Apple had, alleen zo'n zonderling figuur die vond dat het 'beter' was. De rest had Windows 95 en vond Apple te duur en Apple fanpeople maar zielig. Dat kon Jobs niets schelen. Zijn producten waren niet 'te duur', ze waren gewoon 'het beste'. En dat kost geld. Nu kopen we massaal die te dure beste spullen en vinden we het allemaal prachtig, iets waar Jobs misschien op hoopte, maar dus nooit concessies voor heeft gedaan.
Het zijn voornamelijk de liefhebbers van 'bling bling' die Apple producten kopen, een beetje eigenwijs en origineel figuur handelt anti-cyclisch en koopt dus zeker geen Appleware ;)
I'll sing you a lullaby.
  FOK!fotograaf donderdag 6 oktober 2011 @ 17:59:30 #262
13368 NiGeLaToR
pi_102778267
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat een CEO wat zegt over de dood van een zakenpartner is toch niet zo heel erg vreemd?
Apple neemt gewoon veel producten af van Samsung en de CEO wordt gevraagd daar commentaar op te geven. Samsung beschuldigen van kopieergedrag is total bull shit, Samsung is in tegenstelling tot Apple wel degelijk een grote technologische innovator. Apple is voornamelijk een grote marketingmachine. Over een paar jaar horen we daar niet meer zoveel van, Samsung kan gewoon terug vallen op zijn enorme fabricagelijnen en fabrieken. Waarom denk je da Apple zoveel onderdelen koopt bij Samsung? Omdat ze die zelf kunnen fabriceren :')

Dus jij snapt het nog steeds niet? :+ Die chipjes, schermpjes, knopjes en andere rommeldingetjes doen er niet toe. Misschien anders 's wat lezen van Nicholas Carr - over waarom 'IT' er niet toe doet.

Overigens maakt Samsung inmiddels een paar goede producten, de rest is gewoon niet bijzonder, maar bijzonderder dan de rest van de meute. Welk product van Samsung is zo goed dat iedereen het wil hebben?

quote:
Het zijn voornamelijk de liefhebbers van 'bling bling' die Apple producten kopen, een beetje eigenwijs en origineel figuur handelt anti-cyclisch en koopt dus zeker geen Appleware ;)
Ja inderdaad, die opa's en oma's die in ene gaan internetten op een iPad, zijn echt typische blingbling liefhebbers :') Oke, het heeft m'n gedachte al vaak genoeg gepasseerd - geen Apple dingen meer kopen, want iedereen heeft nu Apple (vroegah was ik de 'enige', dat was leuker). Maargoed, heb nu ook zo'n Android dingetje en tjah.. :') dat wordt 'm dus (nog) niet.
pi_102778377
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:39 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

100% dat het aandeel over een jaar minimaal 20% lager staat dan nu. Daar ga ik wat puts voor regelen :Y
pi_102778423
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:41 schreef NiGeLaToR het volgende:
Dat is het verschil. (wel knap dat Samsung gewoon de grootste kopieermachine in de geschiedenis is natuurlijk :) - alleen niemand zal het zich herinneren).
Je vergeet dat apple zelf alles heeft gekopieerd van anderen.
pi_102778424
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik begrijp best wel dat je behoefte hebt om je eigenwaarde wat op te krikken door hier te komen trollen, ik doe dat ook van tijd tot tijd :Y
Ja, dat is het...
Ontopic maar weer.
  FOK!fotograaf donderdag 6 oktober 2011 @ 18:27:18 #266
13368 NiGeLaToR
pi_102779192
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je vergeet dat apple zelf alles heeft gekopieerd van anderen.
Ja inderdaad - want de muis was er natuurlijk allang (niet dat iemand er ooit 1 zag of dat degene die er was bruikbaar was), net als de tablet (idem als muis) en geïntegreerde complete personal computer.

Een niet patenteerbaar concept gebruiken en daar een succesvol product van maken is in alle opzichten (juridisch, wettelijk, praktisch) iets anders dan een product namaken en je eigen logo erop plakken. Daarom dat Xerox Apple niet eens kon aanklagen voor 'hun' muis. Ze hadden namelijk geen muis, alleen een mislukt concept.

Ik ben geen Apple-goedprater, genoeg dingen zijn (net zo) schijtirritant aan Apple. Maar dooddoeners als 'het-is-1-grote-marketing-machine' of 'ze-hebben-alles-gekopieerd' slaan simpelweg nergens op. Als marketing gedoe het enige was, had Dell inmiddels het grootste marktaandeel in vrijwel alle computertroep, als kopiëren tot succes zou leiden had iedereen nu wel een.. Samsung gehad ;)

Het feit dat een ander een concept van je gebruikt betekent alleen maar dat je zelf te laat was om er een goed product van te maken. Verdiep je maar eens in de ontdekker van elektriciteit of de gloeilamp. Beide 'ontdekkers' zijn betrekkelijk onbekend, maar degene die de concepten pakte en alle straten van NY ermee verlichtte kennen we allemaal (Thomas Edison was namelijk niet de uitvinder van de gloeilamp, net als dat Steve Jobs niet de uitvinder was van de tablet pc).
pi_102779225
Was het al langer bekend dat hij ziek was?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  FOK!fotograaf donderdag 6 oktober 2011 @ 18:31:35 #268
13368 NiGeLaToR
pi_102779389
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:28 schreef banaantjeEE het volgende:
Was het al langer bekend dat hij ziek was?
Hij had wel last van een griepje, maar zijn dood kwam totaal onverwacht...
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
pi_102779406
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:33 schreef Pizzalucht het volgende:

[..]

Hij had wel last van een griepje, maar zijn dood kwam totaal onverwacht...
Ja dat bedoelde ik dus. Het was toch sinds enkele maanden bekend dat hij kanker had???
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:33:58 #271
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102779427
Wat een nieuws toch mensen. Deze man heeft zijn hele leven voor zichzelf en ook alleen voor zichzelf gewerkt. Het bedrag op zijn rekening is zo hoog, dat 'schandalig' het nog niet sterk genoeg uitdrukt. Wie hier ook maar een traan om dit shownieuws van onbelang laat moet zich schamen.
  FOK!fotograaf donderdag 6 oktober 2011 @ 18:34:02 #272
13368 NiGeLaToR
pi_102779431
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:33 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Ja dat bedoelde ik dus. Het was toch sinds enkele maanden bekend dat hij kanker had???
Sinds 2004.
pi_102779450
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:33 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Wat een nieuws toch mensen. Deze man heeft zijn hele leven voor zichzelf en ook alleen voor zichzelf gewerkt. Het bedrag op zijn rekening is zo hoog, dat 'schandalig' het nog niet sterk genoeg uitdrukt. Wie hier ook maar een traan om dit shownieuws van onbelang laat moet zich schamen.
En sinds wanneer is het erg om succes te hebben? :')
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:35:08 #274
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102779464
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:34 schreef Pizzalucht het volgende:

[..]

Sinds nooit.
  FOK!fotograaf donderdag 6 oktober 2011 @ 18:36:20 #275
13368 NiGeLaToR
pi_102779504
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:35 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Sinds nooit.
I feel ya bro - was jij maar zo slim.
pi_102779508
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:34 schreef Pizzalucht het volgende:

[..]

Hangt er vanaf HOE je dat succes hebt bereikt, niet waar ? Apple was nu niet bepaald het meest mensvriendelijke bedrijf op aarde.
pi_102779526
quote:
3s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:36 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Hangt er vanaf HOE je dat succes hebt bereikt, niet waar ? Apple was nu niet bepaald het meest mensvriendelijke bedrijf op aarde.
Hoezo niet? Welk bedrijf is dat wel...
pi_102779589
Ik ben echt geen Apple fanboy, ik heb ook helemaal niks van Apple.

Maar het altijd uitkotsen van mensen omdat ze meer of veel meer succes hebben dan zichzelf is onzin. En soms gaat je eigen succes ten koste van anderen.
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
  FOK!fotograaf donderdag 6 oktober 2011 @ 18:39:11 #279
13368 NiGeLaToR
pi_102779600
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:37 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

De onderdelen van al die andere apparaatjes rollen uit dezelfde fabriek, maargoed, daar is nu geen topic van om in te trollen :)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:39:43 #280
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102779610
quote:

[..]

Dit gaat niet over welk ander bedrijf.
pi_102779622
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:39 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Dit gaat niet over welk ander bedrijf.
Oh oké
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:40:15 #282
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102779635
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:38 schreef Pizzalucht het volgende:
Ik ben echt geen Apple fanboy, ik heb ook helemaal niks van Apple.

Maar het altijd uitkotsen van mensen omdat ze meer of veel meer succes hebben dan zichzelf is onzin. En soms gaat je eigen succes ten koste van anderen.
Daarom, blij dat ie de pijp uit is. Ruimte en tijd voor iemand anders.

Of bedoel je dat niet?
pi_102779658
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:40 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Of bedoel je dat niet?
Wat bedoel jij nou eigenlijk?
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
pi_102779667
quote:

[..]

Hoezo niet?
Op vele fronten. Van ernstige zaken zoals uitbuiting neigend naar slavernij, inclusief kindslaven en het dumpen van giftig en chemisch afval in arme wijken tot kinderlijke machtsspelletjes rondom de iWinkels en patenten.

quote:
Welk bedrijf is dat wel...
"Hunnie doen het ook"is geen reden iemand heilig te verklaren.
pi_102779699
Was dat die man die een telefoon had uitgevonden die stiekem de gangen van de gebruiker vastlegde en die functies daarop liet censureren?

Nou, nou wat een treurnis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_102779939
Jammer dat mensen Steve associëren met alle Apple producten. Je kan beter de beste man zien vanwege dat hij op wat voor manier dan ook de wereld op een positieve manier verandert heeft. DAARBIJ ook dat de beste man veel mensen inspireerd heeft om te doen wat ze willen en zo hun eigen succes kunnen creëren.

Het verbaasd me dan ook dat mensen "blij" zijn dat hij overleden is. Ik vind persoonlijk dat je niet blij mag zijn met een man die toch veel heeft gedaan voor ons.

Het is altijd jammer dat er nadelen zitten aan een uitvinding, dat is met bijna alles zo en met haast elke grote corporatie.

Nogmaals:

Schaam je, schaam je diep.

I rest my case
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:52:38 #287
45206 Pietverdriet
pi_102780000
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Was dat die man die een telefoon had uitgevonden die stiekem de gangen van de gebruiker vastlegde en die functies daarop liet censureren?

Als jij doodgaat is er verder niemand die zich afvraagt wat jij hebt bijgedragen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:54:52 #288
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102780060
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:50 schreef AllHats het volgende:
Jammer dat mensen Steve associëren met alle Apple producten. Je kan beter de beste man zien vanwege dat hij op wat voor manier dan ook de wereld op een positieve manier verandert heeft. DAARBIJ ook dat de beste man veel mensen inspireerd heeft om te doen wat ze willen en zo hun eigen succes kunnen creëren.

Het verbaasd me dan ook dat mensen "blij" zijn dat hij overleden is. Ik vind persoonlijk dat je niet blij mag zijn met een man die toch veel heeft gedaan voor ons.

Het is altijd jammer dat er nadelen zitten aan een uitvinding, dat is met bijna alles zo en met haast elke grote corporatie.

Nogmaals:

I rest my case
Niet je adoratie van je eigen persoonlijke rolmodel aan mij opdringen. Ik heb geen van ome Steve's producten en heb niks aan hem te danken.
pi_102780089
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:54 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Niet je adoratie van je eigen persoonlijke rolmodel aan mij opdringen. Ik heb geen van ome Steve's producten en heb niks aan hem te danken.
Ik heb ook niks van zijn producten. Kijk het filmpje nou maar, als je daar niet van geïnspireerd raakt dan ben je een diep triest persoon, als je dat al niet bent tenminste.
  FOK!fotograaf donderdag 6 oktober 2011 @ 18:56:05 #290
13368 NiGeLaToR
pi_102780095
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:54 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

En wel leven daarom allemaal met je mee. Het is nog niet te laat, je kunt beginnen met het filmpje. Maar, wellicht is je pc uitzetten en gewoon lekker uit het raam gaan staren wel de beste optie voor je :)
pi_102780311
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:50 schreef AllHats het volgende:

Nogmaals:

I rest my case
Wel een mooie speech :)
pi_102780621
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:

Ach hebben we onze gefrustreerde josti weer . Wil het niet zo goed met je apen opvang studie :')
pi_102780718
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als jij doodgaat is er verder niemand die zich afvraagt wat jij hebt bijgedragen.
Dat klopt, het overlijden van iemand is namelijk zelden een gelegenheid om je dingen af te vragen die je al weet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_102780914
Waarom zie ik niet in wat die man zo bijzonder maakt? Oke, hij heeft goed inzicht gehad en een flinke prestatie neer gezet, maar man man wat een overtrokken gedoe. Isad, Itears...... alsjeblieft zeg! :') _O-
pi_102781299
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:17 schreef Mercer het volgende:
Waarom zie ik niet in wat die man zo bijzonder maakt? Oke, hij heeft goed inzicht gehad en een flinke prestatie neer gezet, maar man man wat een overtrokken gedoe. Isad, Itears...... alsjeblieft zeg! :') _O-
Wat die man zo bijzonder maakt is dat je nu kan Fokken. :)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:36:41 #296
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102781823
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:40 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Of bedoel je dat niet?
Inderdaad.... en dat heeft hij zelf ook beaamt in 'zijn speech', opgeruimd staat netjes.... what's next.... who is .... next Steve Jobs :Y)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_102781879
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:25 schreef AllHats het volgende:
[..]
Ehmm ik weet niet hoe het met jou zit, maar het enige Apple product wat ik hier in huis heb is een gare Ipod shuffle. Dus dat mag je me dan even uitleggen als je zo vriendelijk wil zijn.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:38:53 #298
141482 Q.
JurassiQ
pi_102781934
quote:
11s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:37 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ehmm ik weet niet hoe het met jou zit, maar het enige Apple product wat ik hier in huis heb is een gare Ipod shuffle. Dus dat mag je me dan even uitleggen als je zo vriendelijk wil zijn.
Het World Wide Web is bedacht op een NeXT machine. En die zijn bedacht door Steve Jobs.
For great justice!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:39:30 #299
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102781964
quote:

[..]

Daar heeft meneer Jobs helemaal niks mee te maken gehad. Jobs heeft de computer niet uitgevonden, niet de geheugenchip uitgevonden, de microprocessor niet uitgevonden, het besturingssysteem niet uitgevonden, het internet niet uitgevonden, het concept software niet uitgevonden, het grafische display niet uitgevonden.... zeg... weet iemand eigenlijk wel of Steve Jobs ooit iets heeft uitgevonden? Want ik kan me eigenlijk niets herinneren wat hij heeft uitgevonden? Kom op Apple fans en Steve Jobs discipelen.... wat heeft de man nu eigenlijk zelf bedacht?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_102782248
quote:

[..]

|:(
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:54:49 #301
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102782798
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:38 schreef Q. het volgende:

[..]

Het World Wide Web is bedacht op een NeXT machine. En die zijn bedacht door Steve Jobs.
Geloof je dat echt??? Internet is wel wat ouder dan een next machine....
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')