abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:15:12 #151
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_102764028
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:35 schreef fruityloop het volgende:

[..]

In 1993 was hij ook terecht gekomen in het afvoerputje van Silicon Valley, als Toy Story niet zo'n succes voor Pixar was geworden, had hij niet op die golf van (vermeend) succes binnen kunnen komen stormen bij Apple toen dat dood in het water lag. Sterker nog, hij deed eigenlijk niks constructiefs bij Pixar, behalve geld achter zijn slecht lopende NeXT hardware aangooien. Pas toen bleek dat Toy Story een succes zou gaan worden, ging hij zich bemoeien met het operationele deel van Pixar, en plande hij heel slim de IPO van Pixar direct na het uitkomen van die film. Daar heeft hij zijn grootste fortuin gemaakt. En het feit dat hij na het weer gaan werken bij Apple zijn aandelen Apple verkocht zodra hij dat contractueel mocht, sprak ook niet echt van veel vertrouwen in zijn eigen bedrijf. Dat leverde hem toen iets van ~100 miljoen op, maar dat aandelenpakket zou nu een waarde hebben gehad van ~30 miljard dollar. Hij maakte dus ook zeker wel eens een inschattingsfoutje. ;)
Natuurlijk maakt ook hij foutjes, ik zeg toch zelf dat hij geen God is?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_102764049
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:12 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Smartphones bestonden al jaren, TabletPC bestonden al jaren. Waarom weet Apple die dan toch dusdanig in de markt te zetten dat de complete industrie veranderd?
Het bedrijf Apple maakte daar een succes van ja, en als Apple CEO mag Jobs daarvoor in de schijnwerpers staan. Maar die 49.000 personeelsleden maken er een succes van, niet Steve alleen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:16:47 #153
53267 TC03
pi_102764069
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:07 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het enige wat hij daadwerkelijk heeft bijgedragen was een voorbode van Max osX toen hij weer aan boord kwam, verder was hij een manager, en een verkoper, geen technicus. Die technieken kwamen van andere mensen, of zelfs andere bedrijven in het geval van Thunderbolt recentelijk.
Je denkt serieus dat dat het enige in 14 jaar tijd is? :?
pi_102764085
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:16 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je denkt serieus dat dat het enige in 14 jaar tijd is? :?
Neehoor, hoe kom je daar bij? Ik gaf alleen 1 recent voorbeeld. Zelf bij Apple versie 1, was hij de verkoper, niet de technicus.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_102764097
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:16 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het bedrijf Apple maakte daar een succes van ja, en als Apple CEO mag Jobs daarvoor in de schijnwerpers staan. Maar die 49.000 personeelsleden maken er een succes van, niet Steve alleen.
Steve Jobs heeft daar een bepalende hand in gehad. Hij was een perfectionist en tot in ieder detail betrokken met het product. Het is niet allemaal aan Jobs toe te schrijven, maar hij had een grotere impact dan menigeen hier voorstelt.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:18:09 #156
53267 TC03
pi_102764108
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:16 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal, maar het is algemeen bekend dat de iPod, iPhone en iPad ideeën van Steve Jobs waren en dat hij zich tot in de details met deze producten bemoeide.
pi_102764118
Einde Apple dus. RIP Steve.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:19:02 #158
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102764125
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:17 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Steve Jobs heeft daar een bepalende hand in gehad. Hij was een perfectionist en tot in ieder detail betrokken met het product. Het is niet allemaal aan Jobs toe te schrijven, maar hij had een grotere impact dan menigeen hier voorstelt.
Ik ben dan ook bang voor de toekomst van Apple. Op de lange termijn vooral. Apple heeft nu geen gezicht wat ik persoonlijk wel lastig vind om te beseffen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_102764133
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal, maar het is algemeen bekend dat de iPod, iPhone en iPad ideeën van Steve Jobs waren en dat hij zich tot in de details met deze producten bemoeide.
En die konden ze maken door het succes van de iMac, welke al in de pijplijn zat voordat Steve terug kwam. ;)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:21:10 #160
53267 TC03
pi_102764183
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:19 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En die konden ze maken door het succes van de iMac, welke al in de pijplijn zat voordat Steve terug kwam. ;)
Waar een OS op staat dat grotendeels is gebaseerd op een OS dat Jobs met zijn vorige bedrijf heeft ontwikkeld. ;) Pas toen is de Mac succesvol geworden.
pi_102764425
Ik heb helemaal niks met Apple en ook niet met Steve Jobs. Ik heb zélfs niks met topmannen van bedrijven waarvan ik wél producten koop.

Ik heb me eerder deze week erover verwonderd hoe hele volksstammen gekluisterd aan de buis (nou ja, de internetstream) zitten om de presentatie van een mobiele telefoon te volgen. Alsof het medium belangrijker is dan wat je ermee doet en wat je hebt te melden.

Zo snap ik ook nu niet zo veel van de manier waarop de dood van Jobs wordt uitvergroot. Een bekwame topman van een succesvol bedrijf is overleden; dat is het.

Ik vind het verder vooral triest voor zijn familie en vrienden. Het is triest dat mensen vroegtijdig aan de nare ziekte kanker overlijden, maar dat vind ik ook wanneer het slachtoffer de bakker om de hoek is.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:32:51 #162
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102764480
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:30 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb helemaal niks met Apple en ook niet met Steve Jobs. Ik heb zélfs niks met topmannen van bedrijven waarvan ik wél producten koop.

Ik heb me eerder deze week erover verwonderd hoe hele volksstammen gekluisterd aan de buis (nou ja, de internetstream) zitten om de presentatie van een mobiele telefoon te volgen. Alsof het medium belangrijker is dan wat je ermee doet en wat je hebt te melden.

Zo snap ik ook nu niet zo veel van de manier waarop de dood van Jobs wordt uitvergroot. Een bekwame topman van een succesvol bedrijf is overleden; dat is het.

Ik vind het verder vooral triest voor zijn familie en vrienden. Het is triest dat mensen vroegtijdig aan de nare ziekte kanker overlijden, maar dat vind ik ook wanneer het slachtoffer de bakker om de hoek is.
Tsja Steve Jobs (samen met andere, oa Bill Gates) hebben toch wel de basis gelegd voor de moderne thuiscomputer. Iets wat de samenleving aardig veranderd heeft in de laatste 20 jaar. Dus ik vind het zeker terecht. Als Bill Gates overlijdt verwacht ik minstens zoveel media aandacht.
  Admin donderdag 6 oktober 2011 @ 10:33:16 #163
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102764490
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:30 schreef Elfletterig het volgende:
Ik

Dat kan, alleen is Steve Jobs nèt iets bekender dan de bakker om de hoek en leeft de wereld ietsjes meer mee.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_102764516
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:26 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ho ho, al die mensen om hem heen waren de technici. Hoe heet die film over de start van de strijd tussen IBM en MS ookweer?

Als filmmaker ben ik heel blij met een Apple hoor, vergis je niet, maar hij is niet god. En veel gebruikers weten niet eens waarom Apple startte.
Die film heb ik ook gezien idd, echter alweer een flink aantal jaren geleden.
Gates had de boel bij elkaar gejat en was het Jobs? van Apple was de ware vernieuwer, die echter de hoofdprijs was ontgaan... het contract van IBM?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pirates_of_Silicon_Valley
Pirates of Silicon Valley heette die film. Zijn personage werd gespeeld door Noah Wyle (Dr. Carter uit E.R.).

[ Bericht 12% gewijzigd door Ryan3 op 06-10-2011 10:44:27 ]
I´m back.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:36:21 #165
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_102764544
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:06 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Dat is absoluut niet de reden dat er zoveel aandacht voor zijn dood is. Steve Jobs heeft het gepresteerd om van Apple een merk te maken waarmee mensen zich identificeren. Je zou kunnen zeggen dat hij van technologie iets modieus heeft gemaakt.
Dat er wereldwijd zo gerouwd wordt, geeft wel aan dat veel mensen zich identificeren via dit merk.
Zullen we het er maar op houden dat Steve Jobs de enige was die het lukte om mensen $1500 voor een scherm te laten betalen die $100 kost om te maken? Ik heb niks met Apple, vind die lui die er een way of life van maken dan ook vreselijk en de prijzen van Apple zwaar overtrokken.

Steve Jobs was een geweldige zaken- en marketingman, en dat was het ook wel. :)
From feudal serf to spender.
pi_102764582
Heeft iemand een idee wie er naar voren geschoven gaat worden voor de volgende keynote?

Die heeft toch een behoorlijke druk op zich liggen; me dunkt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_102764605
quote:
5s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:37 schreef vosss het volgende:
Heeft iemand een idee wie er naar voren geschoven gaat worden voor de volgende keynote?

Dat is Tim Cook, en die is al een poosje CEO ook trouwens.
pi_102764626
quote:
5s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:37 schreef vosss het volgende:

De vorige keynote (van eergisteren) werd al niet meer door Jobs gedaan, maar door Tim Cook.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:41:28 #169
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_102764672
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:18 schreef Scorpie het volgende:
Einde Apple dus. RIP Steve.
Denk het niet hoor.
Tics van je petten.
pi_102764774
Ze hebben de nationale vlag bij de Apple campus halfstok gehangen, wel wat overdreven, hij is geen staatshoofd oid.
pi_102764830
quote:
Heeft Google beschaafd gedaan
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:47:13 #172
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102764834
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:44 schreef fruityloop het volgende:
Ze hebben de nationale vlag bij de Apple campus halfstok gehangen, wel wat overdreven, hij is geen staatshoofd oid.
Als het bij de apple campus is dan is dat toch niet overdreven. Wordt wel vaker gedaan zoiets.
pi_102764848
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:39 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

De vorige keynote (van eergisteren) werd al niet meer door Jobs gedaan, maar door Tim Cook.
Ahh okay. Die had ik al gemist omdat ik 1 al dacht dat Steve het niet zelf zou doen en 2 omdat ik een iPhone 5 al niet verwachtte :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_102764866
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Ahh okay. Die had ik al gemist omdat ik 1 al dacht dat Steve het niet zelf zou doen en 2 omdat ik een iPhone 5 al niet verwachtte :)
We hebben een nieuwe visionair.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:54:17 #175
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_102764995
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')