Innoveren is niet alleen het uitvinden van nieuwe technologieën. Innoveren is ook het toegankelijk maken van bestaande technologieën.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ok... de user interface is misschien zeer doordacht en geoptimaliseerd voor gebruikersgemak, dat kan je ook zien als een stuk innovatie. Als techneut kijk ik echter heel anders naar de gebruikte technologie, in een Iphone of Ipad zit geen nieuwe technologie die exclusief voor en door Apple ontworpen zijn. Vanuit dat standpunt maakt Apple geen innovatieve producten. Wat in het voordeel van Apple speelt is het imago, daardoor kunnen ze met gewaagde en initieel dure producten op de markt komen die voor andere concerns een enorm risico met zich meebrengen.
De statement dat het dus 'een enorme innovatie' is vind ik een forse overstatement. Het probleem zit hem niet in de technologische innovatie maar in het economische model dat bedrijven hanteren. Consumenten hebben veelal geen flauw benul wat er technologisch gezien allemaal mogelijk is, echter om deze technologie bereikbaar te maken heb je een bepaalde schaalgrootte nodig om de kostprijs te drukken. Apple heeft die schaalgrootte in de vorm van een schare trouwe fans.
Een ander aspect wat een rol speelt is de tunnelvisie van techneuten, je moet je voorstellen dat mensen die altijd met de kleinste details bezig zijn niet tot weinig bezit zijn met het grote geheel. De kracht van Steve Jobs en soort gelijken is dat ze naast technische kennis ook zeer geinteresseerd zijn in de toepasbaarheid van de technologie waar ze zo veel van weten. Ik denk dat het juist daarom zo is dat alle grote technologiebedrijven opgericht zijn door techneuten met een commerciële instelling en niet door 'gewiekste' zakenmensen.
Volgens mij is dit eerder een gebrek aan overzicht, niet zo heel raar in het geval van complexe technologie. Om techniek begrijpelijk te maken voor 'the layman' word vaak essentiële informatie over de beperkingen weggelaten. Ik heb jarenlang gewerkt met mensen die op het eerste oog hele leuke concepten bedachten met gebruik van bepaalde technieken. Echter doordat zij niet in detail begrepen waar de knelpunten zaten liep het vaak op een ramp uit. Oversimplificatie van technologische concepten leid vaak tot gemiste kansen en mislukkingen imo.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:41 schreef Aether het volgende:
Ontwerp, gebruik en techniek zijn steeds meer met elkaar verweven. Het wordt tijd dat daar steeds meer bij stil gestaan wordt.
Ik denk niet dat het een relatief nieuw concept is, in de jaren '90 werd het ook continue bij Philips geroepen dat techneuten een meer commerciële kijk op technologie moesten ontwikkelen. Ik voer ook al jarenlang discussies met productontwikkelaars dat ze techniek op 'de juiste manier' moeten aanbieden. Deze discussies lopen helaas snel vast..... meestal omdat ik 'beren op de weg zie' terwijl het in de realiteit om de fysische realiteit gaat. Ik krijg ook vaak te horen "kan het niet goedkoper!", ik zou dan flauw kunnen antwoorden "kan jij geen klanten zoeken die er meer voor willen betalen!" of "kan je niet meer klanten zoeken zodat we een schaalvoordeel hebben". De realiteit is echter dat het verbeteren van technologie naast geld ook nog eens veel tijd en manuren kost. De iPad2 is geavanceerder dan de iPad1 simpelweg omdat men meer tijd heeft gehad om verbeteringen te implementeren en met opbrengsten had uit de verkoop van de iPad 1 om deze te bekostigen. De iPad1 is echter wel gebaseerd op technologie die grotendeels ontwikkeld is voor tablet PC's en andere mobiele computers. Vanuit het standpunt van een techneut dus geen grote stap voorwaarts, echter voor het marktaandeel van tablets een enorme stap voorwaarts.quote:Blij dat je dit noemt. Het begint te verbeteren maar het idee dat je techniek ook op een juiste manier moet aanbieden is nog relatief nieuw. Discussie met technici loopt dan helaas snel vast...
Precies... het is een kip-ei probleem. Als je een beproefde techniek zo weet te benutten dat je er een stuk gemak van hebt ben je gewoon goed bezig imo. Of dat innovatie mag heten? Ik heb er zo mijn eigen gedachte overquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
De gebruiksvriendelijkheid die apple nastreeft is zeker wel innovatief geweest. Daarnaast weten ze voor bestaande hardware altijd een dusdanige toepassing te verzinnen en aan te kleden dat het een leading product wordt wat vele anderen proberen na te maken in de hoop op succes. Ook dat is innovatie. Mooie voorbeelden van de laatste jaren zijn de iphone en de ipad.
Als nog niemand 'het deed' dan was dat zo..quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:20 schreef drbarisart het volgende:
Innoveren is niet alleen het uitvinden van nieuwe technologieën. Innoveren is ook het toegankelijk maken van bestaande technologieën.
Epiquequote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Euh watte? Hoe kom je daar nou weer bij? Of verwar je "fires people" (ontslaat mensen) met "set people on fire"?
Er wordt in die fabriek door mensen zelfmoord gepleegd, maar het percentage zelfmoordplegers onder het personeel ligt onder het chinees gemiddelde.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mijn vriend vertelde over Apple-fabrieken in China waar de arbeidsomstandigheden zo slecht zijn dat vele werknemers al zelfmoord hebben gepleegd?
Klopt dit?
LOLquote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Euh watte? Hoe kom je daar nou weer bij? Of verwar je "fires people" (ontslaat mensen) met "set people on fire"?
Het percentage ligt zelfs onder het Amerikaans gemiddelde!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er wordt in die fabriek door mensen zelfmoord gepleegd, maar het percentage zelfmoordplegers onder het personeel ligt onder het chinees gemiddelde.
Sensatieverhaal in de pers die niets van statistiek begrijpen.
quote:
Maar verder niemand die dat wil weten, het sensatie verhaal over de zelfmoordfabriek blijft hangen, de waarheid niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:46 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Het percentage ligt zelfs onder het Amerikaans gemiddelde!
Inmiddels staat het boek op plaats 1 in de lijst "The biggest gainers in Books sales rank over the past 24 hours." Op basis van het aantal verkopen staat het boek ook op plaats 1, komend vanaf plaats 375. En de verkopen zijn omhoog gegaan met 37.400%.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:24 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)42-000-procent.dhtml
Maar Steve Jobs, zoals het boek van Walter Isaacson heet, is al wel te bestellen op Amazon. Daar stond het gisteren nog op de 112.808ste plaats in de bestsellerlijst, vanmorgen steeg het boek naar plek 300, meldt Edible Apple.
Het boek zou aanvankelijk iSteve: The Book of Jobs gaan heten, maar dat is veranderd naar simpelweg Steve Jobs. Isaacson, die eerder biografieën schreef over Bernjamin Franklin en Albert Einstein, werkte sinds 2009 aan het boek.
==========================
42.000%
Van 112.808 naar 300
Alleen zijn natuurlijke ouders, hij beschouwde zijn adoptie ouders als zijn echte ouders.quote:
althans; dat hij al dood was. dit is 4 oct. getwitterttwitter:WeRallAnonymous twitterde op dinsdag 04-10-2011 om 18:15:17IPhone5 will be accompanied by Sad Announcement of Steve Jobs's Death #Iphone5 #apple reageer retweet
Wat overigens geheel terecht is.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Alleen zijn natuurlijke ouders, hij beschouwde zijn adoptie ouders als zijn echte ouders.
School niet afgemaakt, eerste baan van hem werd ie ontslagen...quote:
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:52 schreef Light het volgende:
Inmiddels staat het boek op plaats 1 in de lijst "The biggest gainers in Books sales rank over the past 24 hours." Op basis van het aantal verkopen staat het boek ook op plaats 1, komend vanaf plaats 375. En de verkopen zijn omhoog gegaan met 37.400%.
Plaats 2 is ook leuk, een boek van George Beahm met de titel "I, Steve: Steve Jobs in His Own Words". Op basis van het aantal verkopen staat het boek op plaats 201 (komend vanaf 47.563), verkopen zijn gestegen met 23.563%
Beide boeken komen pas volgende maand uit.
Allebeide geen gemakkelijke persoonlijkheden, maar wel 2 mensen die een ongelofelijke stempel op de wereld hebben gedrukt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Zeldzame foto van Steve en Bill samen toen ze nog jong waren
[ afbeelding ]
Inderdaad. Als je als personeel geen wachtwoord op je iPhone had, werd je ontslagen... om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Allebeide geen gemakkelijke persoonlijkheden, maar wel 2 mensen die een ongelofelijke stempel op de wereld hebben gedrukt.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Zeldzame foto van Steve en Bill samen toen ze nog jong waren
[ afbeelding ]
En dan alsnog slagen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
School niet afgemaakt, eerste baan van hem werd ie ontslagen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |