abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102739595
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

Depressie & Angst #1
Depressie & Angst #2
Depressie & Angst #3
Depressie & Angst #4
Depressie & Angst #5
Depressie & Angst #6
Depressie & Angst #7
Depressie & Angst #8
Depressie & Angst #9
Depressie & Angst #10

[ Bericht 1% gewijzigd door cafpow op 05-10-2011 20:41:27 ]
pi_102739617
Laatste post uit het vorige topic:

@ Kaneelstokje neem de rust en de tijd.
En verder doe je er goed aan om je door "jouw" mensen te laten omringen, waardoor je je wat beter voelt.

@patrickpsv,

Neem je nu niet iets teveel hooi op je vork? Want je onderneemt veel dingen, alleen is een sportschool geen echte plek om mensen te leren kennen. Probeer wat meer team-activiteiten te doen.
En vooral gun jezelf rust.
Verder tja, heb ik het idee dat het mischien iets meer waarde heeft om een "echte" psycholoog te "gebruiken" want die kan in mijn ogen een betere diagnose geven en je doelgerichter helpen bij het oplossen.
pi_102742229
Nou ben vandaag even naar school geweest en heb gesprekje gehad met slber en dinsdag met decaan. Vind het iig wel fijn hoe ze er op deze school mee omgaan itt vorige school. Hier voel ik me wel gehoord en proberen ze samen met mij oplossingen te zoeken.

En mag misschien vrijdagmiddag naar psycholoog :)
pi_102742627
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:20 schreef Sylvana het volgende:
Nou ben vandaag even naar school geweest en heb gesprekje gehad met slber en dinsdag met decaan. Vind het iig wel fijn hoe ze er op deze school mee omgaan itt vorige school. Hier voel ik me wel gehoord en proberen ze samen met mij oplossingen te zoeken.

En mag misschien vrijdagmiddag naar psycholoog :)
Zie je sylvana, zo kan je nog met school doorgaan. En zolang je zelf initiatief toont ne het niet als excuus gaat gebruiken zullen ze tot heel bereid zijn.
Zo mag ik, de klas in en uitlopen als ik dat nodig acht, als ik teveel prikkels heb. Ik krijg extra tentamentijd, en er word ook richting docenten aangegeven dat ik soms extra-hulp nodig kan/zal hebben. En extra tentamentijd, en ze zijn dan iets flexibeler kwa aanwezigheid.. :)

Verder fijn dat mischien vrijdag bij de psych terecht kan :)
Ik ben in de herfstvakantie weer aan de beurt vlak voor de tentamens(die in de 4 weken) na de herfstvakantie zijn. :)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:42:03 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_102742868
Vandaag bij de tandarts geweest. Mijn hele bakkes vol bloed. ;(
Foto's gemaakt, bijna alles onder gekotst. ;(
Ik ga nu naar mijn oom, die weer wakker is uit zijn coma. Eens kijken of hij me nu wel herkent. ;(
Komende 3 dagen gaat mijn ex inpakken en verhuizen. ;(
Ik heb nog geen tijd gehad om nieuwe spullen te zoeken/kopen. Halve huis is straks leeg. ;(
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:42:49 #6
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102742888
quote:
13s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik ga nu naar mijn oom, die weer wakker is uit zijn coma. Eens kijken of hij me nu wel herkent. ;(
Ik heb nog geen tijd gehad om nieuwe spullen te zoeken/kopen. Halve huis is straks leeg. ;(
Hoe kan het dat hij in coma lag?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102742936
quote:
13s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik zou zeggen probeer de dingen licht op te nemen.
Vooral dat je huis bijna leeg zal zijn, probeer gewoon te starten met het hoognodige, dus bed ed.
En dat van je oom, ach vaak na een coma zijn mensen bepaalde stukken kwijt! En hoelang en waarom lag hij in coma?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:48:12 #8
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_102743040
Hij lag een week in coma na een hersenbloeding. Toen wist hij niks meer. Ging langzaam wat vooruit en na een maand ofzo mocht hij van de IC af. Daarna een herseninfarct gehad en 3 dagen coma. Hij herkende me zusje, dus ik ben benieuwd.

Ik heb de afgelopen week op de bank geslapen. Niet omdat er geen bed meer is, maar ik wilde niet in haar bed/met haar in bed slapen. Heb liever een tafel, zodat mijn slang niet op de grond hoeft te staan.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:01:54 #9
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102743519
quote:
99s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hij lag een week in coma na een hersenbloeding. Toen wist hij niks meer. Ging langzaam wat vooruit en na een maand ofzo mocht hij van de IC af. Daarna een herseninfarct gehad en 3 dagen coma. Hij herkende me zusje, dus ik ben benieuwd.

Ik heb de afgelopen week op de bank geslapen. Niet omdat er geen bed meer is, maar ik wilde niet in haar bed/met haar in bed slapen. Heb liever een tafel, zodat mijn slang niet op de grond hoeft te staan.
:? Wiens bed?

Deel 10 staat trouwens nog niet in de OP.

Ik word schijtziek hier. }:|
pi_102746255
Wat is er aan de hand madame?

Hier een goede dag gehad, En ik voel me wel een beetje schuldig om dat te melden :@ Ik lees dat jullie het zo zwaar hebben, en ik vlieg op dit moment een beetje! Vandaag een beetje overmoedig, Ik zei tegen mijn vriend dat ik misschien we l kon stoppen met de AD, want het gaat toch al een paar dagen goed, Ik dacht dat ie een rolling kreeg :') Bij aanvang zei de huisarts al dat je er min een jaar aan vast zit, maar ik dacht er wel vanaf te kunnen :P

Ik heb ontzettende rugpijn, bel ik de fysiotherapeut kan ik vrijdag pas terecht, Dus vriendlief net geprobeerd het los te masseren maar ik blijf waggelen!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:40:42 #11
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102747816
Naast de MCDD en de OCD die al niet echt leuk zijn, zit ik ook met een hele stressvolle thuissituatie. Buurvrouw die elke dag loopt te schreeuwen, met deuren loopt te slaan en keiharde muziek loopt te draaien, en het heeft geen nut er iets van te zeggen, want vaak is het dezelfde dag weer raak.

Ze had er allang uitgezet moeten worden, maar dat gebeurt niet. Ze mag blijkbaar alles flikken. Anderen zijn er voor veel minder uitgezet, maar voor haar worden steeds smoesjes verzonnen.
Dit gaat dus al 10 maanden zo.
En het doet me denken aan m'n vorige woonplek waar ik serieus ben weggepest en waar ik heel veel klachten aan over heb gehouden.
Ik ben nu weer zo gestresst dat ik niet eens normaal kan plassen omdat ik zo gespannen ben. TMI, ik weet het.
Ik schrik me ook telkens helemaal kapot.

En er is nog steeds geen andere woonplek, dus moet ik mijn kat nog steeds missen. Die zie ik al meer dan 4 jaar hoogstens 1x in de 2 weken, omdat ik hier geen huisdieren mag.
En als die andere woonplek eindelijk is gevonden, is er waarschijnlijk een wachtlijst van minstens een jaar ...

En daarnaast veel gezeik hier op FOK! wat ik er echt niet bij kan hebben.

-O-
pi_102748010
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:40 schreef Madame_Paon het volgende:
Naast de MCDD en de OCD die al niet echt leuk zijn, zit ik ook met een hele stressvolle thuissituatie. Buurvrouw die elke dag loopt te schreeuwen, met deuren loopt te slaan en keiharde muziek loopt te draaien, en het heeft geen nut er iets van te zeggen, want vaak is het dezelfde dag weer raak.

Ze had er allang uitgezet moeten worden, maar dat gebeurt niet. Ze mag blijkbaar alles flikken. Anderen zijn er voor veel minder uitgezet, maar voor haar worden steeds smoesjes verzonnen.
Ik ben nu weer zo gestresst dat ik niet eens normaal kan plassen omdat ik zo gespannen ben. TMI, ik weet het.

En er is nog steeds geen andere woonplek, dus moet ik mijn kat nog steeds missen. Die zie ik al meer dan 4 jaar hoogstens 1x in de 2 weken, omdat ik hier geen huisdieren mag.
En als die andere woonplek eindelijk is gevonden, is er waarschijnlijk een wachtlijst van minstens een jaar ...

-O-
Balen van die buurvrouw. Heb je al geprobeerd naar de wijkagent te stappen??
Wij hebben hier jaren geleden ook van die soort buren gehad boven, die waren iedere dag stomdronken en hielden gigantische feesten, gooiden de troep in onze tuin, gingen boven voetballen ofzo.
Dat was echt een ramp en nog meer met school erbij. Maar uiteindelijk zijn ze stiekem vertrokken toen we de gegevens van hun verzekering nodig hadden ivm. lekkage. Toen zijn ze zonder iets te laten merken vertrokken.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:48:36 #13
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102748280
Ze weten heel duidelijk wat dit met mij doet en dat dat mens de huisregels constant overtreedt.
Ben naar het locatiehoofd gestapt, maar die doet ook niks.
Dus nu ga ik een brief sturen naar degene die daar weer bovenstaat.
Mijn psycholoog heeft hier ook al meerdere keren heen gebeld om duidelijk te maken hoe slecht dit voor mij is, maar het is wel duidelijk dat mijn welzijn niet belangrijk is.
pi_102762155
quote:
Kijk eens kritisch naar je Fok gebruik...ik heb speciaal voor dit topic een gebruiker gemaakt, en m'n normale account gebruik ik nu helemaal niet meer, ik kon dus ook niet meer tegen dat gezeik van veel mensen, en kleinzielige gedoe. Ik voel me nu veel rustiger sinds ik alleen maar dit topic serieus volg..
pi_102762269
quote:

En het doet me denken aan m'n vorige woonplek waar ik serieus ben weggepest en waar ik heel veel klachten aan over heb gehouden.

-O-
He bah, wat rot voor je. Heb je wel genoeg afleiding om je stress een beetje minder te maken? :*
Twiddel
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:52:45 #16
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102762284
Sowieso moet je gezeik hier nooit te serieus nemen. Ik heb me er ook schuldig aan gemaakt hoor, dus ik snap je wel, maar heel veel mensen hier zijn enorme gefrustreerde losers die hun eigen frustraties proberen af te reageren op anderen. Lekker laten gaan.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102762381
Goedemorgen

Ik maak me de hele tijd zorgen om alles. Word er helemaal gek van. Alles blijft maar rondgaan in mijn hoofd en raak ook regelmatig in paniek. Ik maak me vooral zorgen over dat ik binnenkort weer moet solliciteren en dat ik dan weer zo druk ben en zo in de war. Over dat ik geen inkomsten heb en hoe nu enzo.
En over school. Ik ben ontzettend in de war.

Vaak voelt het alsof ik niet een ben met mijn lichaam, alsof ik er gedwongen inzit. Ja, het is nogal debiel.

Ik ben ontzettend moe want ik val laat in slaap en word snachts nog eens 5x wakker en dan blijf ik ook een uur wakker.
Overdag kan ik niet slapen.
:O
Twiddel
pi_102762668
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:58 schreef summer2bird het volgende:
Vaak voelt het alsof ik niet een ben met mijn lichaam, alsof ik er gedwongen inzit. Ja, het is nogal debiel.
debiel bestaat hier niet mag ik hopen *; lief zijn voor elkaar, als je hier post heb je al problemen genoeg.
Ik herken het een beetje...heb soms dat m''n hoofd zo rondraast, dat ik bang ben dat m'n werkelijke ik uit de bocht vlegt...en dat er zo'n straathoek gek overblijft, die de werkelijkheid niet meer aan kan.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:51:35 #19
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_102763434
Het was moeilijk om mijn oom te zien. Hij herkende me een beetje, maar heeft alle namen vermeden. Hij heeft een uur lang een beetje in de ruimte zitten mompelen. Het doet me sterk denken aan hoe mijn oma 7 jaar geleden was. Ik zie dit niet meer goed komen.

Zaterdag en zondag werken. Helaas werk ik zaterdag alleen en zondag niet met de fijne collega die ik dinsdag heb leren kennen. Zaterdagavond naar vrienden. Ik heb mijn beste vriendin uitgenodigd om dinsdag te komen eten, zodat ik niet alleen ben na het gesprek met de psych. Kan ik ook gelijk mijn nieuwe spullen uitproberen.
pi_102763904
Omdat ik het toch even kwijt moet, ik word soms echt moe van mezelf.

Gisteren bij een leuk concert van Bonamassa geweest in Carre, geluid was goed.. alles perfect, maar kan ik ervan genieten? Nee, omdat ik ineens last kreeg van hoogtevrees (ik zat vrij hoog) en duizelig werd. In plaats van 2 uur lang heerlijk naar muziek luisteren werd het voor mij 2 uur lang gestress :( Ik had ook het gevoel geen kant op te kunnen met al die mensen om mij heen.. mijn lijf verkrampte en ik kreeg dan ook pijn in mijn nek en mijn borst enzo. Echt fucked.

Toen mensen gingen fluiten en schreeuwen om hem aan te moedigen voor een encore was ik er helemaal klaar mee.. maar ik ben uiteindelijk wel blijven zitten.

Zucht.

Voor de rest was het wel cool om te zien.. het is gewoon zo stom dat ik mezelf dan gek loop te maken.

Rationeel gezien weet ik ook dat er dan niks aan de hand is, maar ik kan die knop niet omzetten en blijf dan zo zenuwachtig. Echt vervelend.

Goed.. moest dit ff kwijt ofzo.
There is a long line down from heaven.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 17:16:02 #21
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102776813
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:51 schreef summer2bird het volgende:

[..]

He bah, wat rot voor je. Heb je wel genoeg afleiding om je stress een beetje minder te maken? :*
Ik kan tegenwoordig 1 dag in de week op een boerderij komen helpen. Om toch nog iets te doen te hebben.
Dieren zorgen ervoor dat ik toch een beetje ontspan. :)

Voor de rest zijn dingen hier echt herkenbaar ... ook het extreem angstig zijn zonder goede reden ... dat is altijd heel vervelend. Zeker als het je plezier verpest.
pi_102797926
Hoi. Ik ben zo moe. Ik moet er bijna van huilen :@
Ik ben nu op weg naar school maar ik denk erover om me ziek te melden voor de laatste les. Kijk, ik heb van 8 tot 12:30 les en dan moet ik 2 uur wachten.
Voor een uur aardrijkskunde.
En dan val ik bijna in slaap en ben zo moe dat ik helemaal moet huilen.
Ik kan me helemaal niet meer concentreren op school en heb ook mijn huiswerk Nederlands niet af, ik weet zeker dat die docente weer op mij gaat zeuren en boos worden.
Ik ben zo wanhopig, zo moe ben ik.

Ik kan er niet meer tegen.
In de nacht slaap ik slecht, word om het uur wakker en val meestal pas na een uur telkens wakker liggen in slaap, om het volgende uur weer wakker te worden.
Teringzooi. ;(
Twiddel
pi_102804338
sterkte summer!

ik voel n beetje onrust, ik wil van alles doen maar ik krijg het niet geordend, met gevolg dat ik nu eigenlijk niks doe! nu eerst maar fysio voor mijn rug x
S. 2014
J. 2016
pi_102811363
Net gesprek met de psych gehad en ze gaat me in het team bespreken. Of in andere woorden: Ik ben gewoon een hopeloos geval dat ze niet alleen kan helpen -O- ;( :'(

Als ik het van het weekend echt niet meer zie zitten mag ik huisartsenpost/crisisdienst bellen. Yay -O-
pi_102811562
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:19 schreef Sylvana het volgende:
Net gesprek met de psych gehad en ze gaat me in het team bespreken. Of in andere woorden: Ik ben gewoon een hopeloos geval dat ze niet alleen kan helpen -O- ;( :'(

Als ik het van het weekend echt niet meer zie zitten mag ik huisartsenpost/crisisdienst bellen. Yay -O-
Of ze wil overleggen wat voor jou nu de beste behandelmethode is :) En het is toch een fijne gedachte dat er een back-up plan is?

Ik ben blij de fysio geweest en nu blijkt dat mijn rib is gekneusd door een val vorige week! Dat verklaart in ieder geval de pijn die ik regelmatig voel!
S. 2014
J. 2016
pi_102811643
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Of ze wil overleggen wat voor jou nu de beste behandelmethode is :) En het is toch een fijne gedachte dat er een back-up plan is?

Pfff, weer een behandelmethode, ik heb er gewoon geen zin meer in. Ben al 6 jaar aan het vechten, op een gegeven moment houdt het op ;(
pi_102811921
En toch zal er iets moeten gebeuren, want zo kan het ook niet verder.., Vechten met jezelf is heeel erg zwaar, maar uiteindelijk komt het wel goed!
S. 2014
J. 2016
pi_102813084
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:26 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Pfff, weer een behandelmethode, ik heb er gewoon geen zin meer in. Ben al 6 jaar aan het vechten, op een gegeven moment houdt het op ;(
En met houd het op refereer je naar?
pi_102813569
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:26 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dan had ik er 6 jaar geleden het bijltje al bij neer kunnen gooien... :{
Maar ik snap je hopeloosheid ook wel hoor... :*
Fake it till you make it...
pi_102814418
Nou, ik geloof dat ik m'n psych wel mag. Ik zat binnen een minuut met m'n hoofd in de tissues, mensen moeten ook niet gaan vragen hoe ik me voel :'(
Ik ga een soort van Anonieme Burn-out lijders groepssessies volgen (De vermoeide helden...hij is leuk met namen), krijg een online programma waar ik altijd meteen terecht kan voor behandeling als ik me kut voel, en begin vanavond met Valdoxan. dat is de lichtste, en nieuwste AD die hij heeft, en is er vooral op gericht om je slaap patronen te herstellen, zodat ik niet meer zo uitgeput ben. Als ik me daardoor al beter ga voelen en de therapie sessies aanslaan, kunnen de zwaardere middelen in de kast blijven. In elk geval heb ik volgende week een korte sessie om te kijken of ik niet raar reageer op de pillen, na twee weken ga je iets merken, segt de bijsluiter...
Moest wel vandaag bloed laten prikken, omdat het kennelijk je leverwaardes door de war gooit, dus je lijkt een exploderende lever te hebben, terwijl er niets aan de hand is, of zoiets O+
We gaan het een maand proberen, dus ik zal nog een paar keer mogen laten prikken, maar daar geef ik niet zo om, ik kijk altijd gewoon hoe de naald naar binnen gaat, wordt daar niet zenuwachtig van, en het doet toch geen pijn.
Ik heb nu in elk geval een behandelaar die ik mag...hoop dat dit het gaat worden!
pi_102814467
Hier gaat nu niet zo goed, het verloop van het project op school wat met de docent is besproken loopt nog niet lekker. En dat begint mij in alle aspecten te beinvloeden.
Dus sorry als ik n even niet reageer.
pi_102816883
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:45 schreef cafpow het volgende:
Hier gaat nu niet zo goed, het verloop van het project op school wat met de docent is besproken loopt nog niet lekker. En dat begint mij in alle aspecten te beinvloeden.
Dus sorry als ik n even niet reageer.
niet te lang niet reageren Caf, we kunnen je hier niet missen. :)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:44:40 #34
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_102819038
Vandaag heb ik wat spulletjes gekocht voor mijn lege huis. Het voelt fijn om wat van mezelf te hebben. Zo heb ik onder andere weer bestek. Jeeeh. *O*
pi_102819220
Goed bezig kaneelstokje!

Van gogh, fijn dat je een klik hebt met de behandelaar, ik geloof echt dat je dan al de helft gewonnen hebt!

ik heb reteveel pijn na het fysio bezoek, en ik ben de afgelopen dagen veel te druk geweest, waardoor ik nu even niks wil, en niks leuk vind, morgen komt mijn vriend en zelfs met hem heb ik even zoiets van pffff :@ :{ gelukkig is het 9vd10 keer de volgende dag weer over, dus daar hoop ik dan maar op!
Hebben jullie ook dat jullie aan alles gaan twijfelen als jullie je rot voelen?
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:52:14 #36
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_102819359
Dank je wel.

Ik denk dat veel mensen twijfelen als ze zich rot voelen. Ik in ieder geval. Veel plezier met je vriend in ieder geval!
pi_102819870
@kaneelstokje, wat leuk dat je toch wat spulletjes hebt kunnen kopen.

@gewoonmezelf, Ik heb daar ook wel last van. Vooral bij erge vermoeidheid.

Hier loopt het project gewoon stroef en al een tijd. EN ik word niet meegenomen in alle mails ed. Er worden besprekingen gehouden over mijn werk waar ik niet bij betrokken word enz.
Dus hier loopt het niet goed. Gisteren enorm overprikkeld geraakt, met overgeven, hoofdpijn en de hele mikmak erbij. Vandaag toch weer vroeg naar de les, vond het wel knap dat ik ben gegaan.
En heb zojuist een mail naar de docent gestuurd dat ik zo niet kan functioneren, blijkbaar heeft de rest er geen problemen mee, maar ik wel en mede door mijn autisme.
Verder tja, heb ik alles eigenlijk totaal links laten liggen vanwege de spanning eigenlijk ben ik gewoon nu 2 dagen overspannen en dat icm. autisme en herstellende van depressie gaat niet goed.
pi_102820595
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:07 schreef ayumu het volgende:

[..]

En met houd het op refereer je naar?
Life
pi_102820950
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:19 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Life
opgeven dus?....

sorry hoor, maar ik kan heel slecht tegen dit soort dingen
S. 2014
J. 2016
pi_102821549
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

opgeven dus?....

sorry hoor, maar ik kan heel slecht tegen dit soort dingen
Ik kan hier ook heel slecht tegen en het maakt enorm veel emoties los bij mij en vast ook bij anderen die ooit iemand hebben verloren op een bepaalde manier :{

Het doet nog steeds ieder dag pijn en ooit hoop ik hem weer tegen te komen maar dat zal pas gebeuren als mijn tijd hier op zit en god heeft besloten dat mijn tijd hier erop zit, Tot die tijd heb ik hoe moeilijk ik het in mijn leven heb nog werk te doen.

Voor mij zal dat nooit een oplossing zijn, Liever levenslang in deze hel dan eruit te stappen en nooit zullen weten wat er misschien verder op mijn levensweg zou kunnen gebeuren.
pi_102822355
Vanmiddag bij psych er wel goed over kunnen praten en moet naast tv kijken nog meer manieren van afleiding gaan zoeken als ik zulke gedachten heb. Maar vervelende is gewoon dat ik ze in allerlei situaties heb ;( Van tijdens iets snijden, me scheren tot tijdens het oversteken van de straat. Maar ook gewoon als ik in bed of op de bank lig.

Mocht het echt te erg worden dan moet ik crisisdienst bellen...

Gisteren was het bijvoorbeeld 1 jaar geleden van Anthonie Kamerling en had ik het echt heel moeilijk ;(
pi_102822545
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:00 schreef Sylvana het volgende:
Vanmiddag bij psych er wel goed over kunnen praten en moet naast tv kijken nog meer manieren van afleiding gaan zoeken als ik zulke gedachten heb. Maar vervelende is gewoon dat ik ze in allerlei situaties heb ;( Van tijdens iets snijden, me scheren tot tijdens het oversteken van de straat. Maar ook gewoon als ik in bed of op de bank lig.

Mocht het echt te erg worden dan moet ik crisisdienst bellen...

Gisteren was het bijvoorbeeld 1 jaar geleden van Anthonie Kamerling en had ik het echt heel moeilijk ;(
Ga anders een denkspelletje spelen op het internet klinkt stom kan je wel even je gedachte op het spelletje richten en probeer er gerust helemaal in op te gaan.

Kleine dingentjes maken het verschil vaker ;)

Ik heb ook hobby's aan moeten leren om soms even een beetje bezig te zijn dan somber voor me uit te staren en maar malen en denken, Schilderijtjes zoeken bijvoorbeeld en ik begin er heel goed in te worden.
pi_102836114
Mogguh :W

Ik heb de hele nacht waardeloos geslapen. Heb ik totaal 2 uur slaap gehad :')
Vandaag heb ik een afspraakje met een jongen :D
Het is overdag en we gaan gewoon de stad in om ergens wat te drinken :P

Hoe is het met jullie vandaag? :*
Twiddel
pi_102836118
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 07:03 schreef summer2bird het volgende:

Weinig kunnen slapen vanwege die date of...?
pi_102836126
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 07:05 schreef psychosomatic het volgende:

[..]

Weinig kunnen slapen vanwege die date of...?
Nee, ik slaap zowieso slecht. Kan school bijna niet meer volgend omdat ik al weken slecht slaap. dan val ik in slaap tijdens de les, in de trein, op de fiets, maar niet in bed.
Twiddel
pi_102836128
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 07:08 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nee, ik slaap zowieso slecht. Kan school bijna niet meer volgend omdat ik al weken slecht slaap. dan val ik in slaap tijdens de les, in de trein, op de fiets, maar niet in bed.
En wat is de oorzaak? Lig je te piekeren of heb je een slaapritmestoornis oid?
pi_102836133
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 07:09 schreef psychosomatic het volgende:

[..]

En wat is de oorzaak? Lig je te piekeren of heb je een slaapritmestoornis oid?
Geen idee, ik vermoed dat mijn nieuwe medicijnen dit doen, stond ook in de bijsluiter. (Cymbalta) als ik volgende week nog zo slecht slaap neem ik contact op met de psychiater.
En ik pieder wel veel, maar niet zo erg dat ik niet kan slapen. :P
Twiddel
pi_102836147
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 07:16 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Geen idee, ik vermoed dat mijn nieuwe medicijnen dit doen, stond ook in de bijsluiter. (Cymbalta) als ik volgende week nog zo slecht slaap neem ik contact op met de psychiater.
En ik pieder wel veel, maar niet zo erg dat ik niet kan slapen. :P
Goed plan. Vaak nemen de bijwerkingen na een paar weken af, maar als je er dan nog steeds veel last van hebt inderdaad even overleggen met je huisarts. Onvoldoende nachtrust sloopt je gewoon.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 08:57:31 #50
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_102836476
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 07:03 schreef summer2bird het volgende:

Veel plezier met je date!

Ik heb zowaar weer eens goed geslapen en moet straks werken. Als ik thuiskom na werk, zijn als het goed is alle verhuisdozen weg. Dan ga ik schoonmaken en daarna naar vrienden zodat ik niet alleen ben.
pi_102836726
Misschien kan je het ipv 's morgens, 's avonds innemen of andersom...?
Maar wellicht is overleggen met de psychiater een beter idee dan om het zelf te gaan proberen...
Ik zou gewoon even bellen...
pi_102838967
ik had met paroxetine ook slaapproblemen, s'nachts wakker en overdag amper wakker te houden, mijn huisarts zei dat ik zelf even moest uit vogelen wat het beste werky qua innemen, en dat blijkt voor mij s'avonds te zijn, dan ben ik tussen de middag wel moe maar dat is goed te doen en s' nachts kan ik gewoon lekker slapen, het werkt bij iedereen anders denk ik
S. 2014
J. 2016
pi_102840114
Ik neem mn AD 's morgens en de rest 's avonds. gaat hier prima
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:20:44 #54
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102846142
Zo, even een paar daagjes niet thuis en ik ben meteen veel minder gespannen en somber.
Helaas is het maar voor een paar dagen en moet ik weer terug naar dat stresshol ...
Ze hebben ook nog steeds geen andere woonplek gevonden en als ze die eindelijk hebben gevonden, is er natuurlijk weer een wachtlijst van een jaar of zelfs twee jaar ...
pi_102882537
Ok, na een tijd lang weer gelurkt te hebben, wordt het voor mij toch ook weer eens tijd om van me af te schrijven.

Want echt goed, dat gaat het niet. Te veel. Laatste werkdag gehad, nu officeel zonder werk. En dat voelt ook erg vervelend. En ik voelde me al vreselijk dus. Vorige week van m'n therapeute het behandelplan gekregen. Echt vreselijk om het allemaal op papier te zien staan en ik zat de afgelopen week ook in een behoorlijke put.

Sociale fobie en een behoorlijke depressie. En een hoop niet heel functionele denkpatronen die aangepakt moeten worden. En zo bang dat het allemaal niet gaat lukken; ik heb toch al eerder therapie gevolgd? En zo bang om te praten, wetende dat ik van angst soms helemaal dicht kan slaan bij sommige onderwerpen uit het verleden. En vooral de emoties die daar bijhoren. De eenzaamheid van vroeger weer voelen is niet mijn favoriete activiteit. Maar ja, in therapie gaan doe je niet voor je lol, maar makkelijk is anders.

Het liefst willen wegduiken of alles opzij willen schuiven en gewoon weer verder gaan. Dat ging altijd goed, dus daar moet ik nu toch ook wel weer een weg in kunnen vinden. Wetende dat dat ook een slecht plan is en ik dan ook toch wel weer tegen mezelf aan loop.

Ik voel me nu in deze situatie, alles bij elkaar, zo mislukt. En dat minderwaardigheidscomplex schiet ook niet op. Dit confronteren en er iets aan doen is zo moeilijk. Maar verder gaan zoals eerder en doen alsof er niets is, maar van binnen ineen schrompelen, is ook niet echt gezond, ik weet het. Ik weet het, maar het gevoel werkt nog niet mee.

Echter, zolang ik nog stress heb van de bedrijfsarts (die dingen heeft opgeschreven die niet waar zijn) en het gevolg daarvan bij de gang naar het UWV, en het vooral niet van me af kunnen zetten, zorgt ervoor dat ik mezelf gek maak. Ik wil gewoon de rust daarvan, zodat ik me dan eindelijk echt op mezelf kan richten.

En verder vind ik het zo moeilijk om mezelf niet continue heen en weer te slingeren tussen gedachten. Dat ik mezelf nu moet overgeven aan alles in mij en dingen van vroeger, maar anderzijds dat ik van mezelf verder moet en al bezig moet zijn met een volgende baan. Want eeen baan, dan voel ik me vast weer wat minder mislukt. Maar ja, zolang er ook nog andere dingen in me zitten, is dat misschien niet zo handig. etc, etc, etc, etc.

Goed, ik merk dat ik alles nog niet zo goed kan verwoorden zoals ik wil en dit er ook niet echt heel duidelijk verder van wordt. :{
pi_102883758
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:37 schreef Nyota het volgende:
Goed, ik merk dat ik alles nog niet zo goed kan verwoorden zoals ik wil en dit er ook niet echt heel duidelijk verder van wordt. :{
:*

Ik vind het juist goed verwoord.
Rustig aan.
pi_102889424
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 19:17 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik vind het juist goed verwoord.
Dan voel ik me warriger dan dat ik blijkbaar overkom. Maar of dat nou juist een voordeel is of een nadeel...?
pi_102905471
Goedmorgen mensen...

Ik reageer raar op de medicijnen...zaterdag om 4:15 's ochtends wakker. Rondgehangen in de woonkamer tot de family wakker was, en daarna weer van 10 tot half 1 geslapen. gistern kwart over 5 wakker, en ook weet tussen 10 en 12 geslapen. En ik word wakker met fikse hoofdpijn zodat ik echt op moet staan en een paracetamol nemen. En zondag verder de hele dag in bed hangen, heel moe. het lijkt wel of m'n lichaam opeens beseft dat ik al jaren niet goed slaap ofzo, en het allemaal wil inhalen...nu ook behoorlijk afgepeigerd, eens zien hoe werk gaat. Heb vanavond een afspraak voor de ouderraad, anders had ik me ziek gemeld en de hele dag in bed gebleven.

Het rare is dat ik me wel beter voel, terwijl het twee weken zou duren voor ik iets merk, dus misschien is het wel een geweldig placebo efect, maar het scherpe randje is van m'n wanhoop af! Ik voel me 'gewoner' dan ik in tijden gedaan heb...waarschijnlijk geeft het besef dat ik nu echt hulp heb gezocht, me wat extra kracht?
pi_102905517
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:48 schreef Sylvana het volgende:
Ik kan er zelf ook heel slecht tegen en ik hoop ook dat het alleen bij gedachten blijft. Maar in tegenstelling tot andere keren heb ik nu wel de angst dat ik niet voor mezelf in durf te staan ;( Want heb echt de hele dag suicidegedachten.

En dat beangstigd me echt enorm ;(
Hou die angst vast! Ik ben nu ook een paar jaar bezig met teveel nadenken over dood zijn...ik wil niet naar dat punt toe waar ik ga kijken hoe ik mezelf dood kan maken. daarom zat ik vrijdag (waarschijnlijk jaren te laat) bij de psych...He zuigt apeballen, dat idee dat je zo goed niet 's ochtends je ogen open had willen doen.
  maandag 10 oktober 2011 @ 09:06:46 #60
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102905750
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 08:49 schreef VanGoghFan het volgende:

[..]

Hou die angst vast! Ik ben nu ook een paar jaar bezig met teveel nadenken over dood zijn...ik wil niet naar dat punt toe waar ik ga kijken hoe ik mezelf dood kan maken. daarom zat ik vrijdag (waarschijnlijk jaren te laat) bij de psych...He zuigt apeballen, dat idee dat je zo goed niet 's ochtends je ogen open had willen doen.
dit is echt zo herkenbaar! ik ga ook echt bewust niet op zoek naar informatie daarover, en als mensen er wat over zeggen dan vraag ik ook of ze er niet over willen doorgaan omdat ik die kennis niet wil hebben :@
Het is niet een gevoel dat er altijd is hoor, maar ja, ik zal die kennis maar in huis hebben en op een dag er echt klaar mee zijn, dan is het misschien te makkelijk en dat wil ik niet
pi_102905947
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 08:45 schreef VanGoghFan het volgende:

Het rare is dat ik me wel beter voel, terwijl het twee weken zou duren voor ik iets merk, dus misschien is het wel een geweldig placebo efect, maar het scherpe randje is van m'n wanhoop af! Ik voel me 'gewoner' dan ik in tijden gedaan heb...waarschijnlijk geeft het besef dat ik nu echt hulp heb gezocht, me wat extra kracht?
Dat klinkt heel logisch: het is ook heel goed dat je die stap hebt gezet, daar heb je ook kracht voor nodig gezet. Je geeft jezelf niet op, maar je gelooft misschien weer iets meer in jezelf. En ondanks dat het misschien ook af een toe juist slechter zal kunnen gaan, geeft dat zeker kracht!

Goed bezig. :*

En hoe is het werken je eigenlijk eerder vergaan? Werk je volledig of gedeeltelijk?
pi_102906290
Ik werk fulltime. Maar eerlijk gezegd zit ik geregeld dagen op m'n werk dat ik buiten m'n depressie nergens aan toe kom. Ik ben zo gespecialiseerd, dat ik er vaak mee wegkom. omdat er hier maar 1 of twee mensen rondlopen die een beetje snappen wat ik doe (zit in de IT). maar het gaat een keer opvallen natuurlijk, ook daarom heb ik hulp gezocht!
Kort gezegd, ben ik heel goed geworden in liegen dat er niets aan de hand is. Maar ik ben dat wel een beetje zat! En dat houd ik niet m'n hele leven vol. Letterlijk. Op een dag zal ik me zo'n bedrieger voelen dat ik gewoon die auto met het gaspedaal naar beneden tegen de boom of het viaduct ram. Dat moeten we niet hebben.
pi_102908040
Na een vrij lange periode dat het wel redelijk ging, gaat het hier nu weer langzaam de verkeerde kant op, de laatste tijd.

Ik begon afgelopen september vol enthousiasme aan een nieuwe studie, en ondanks dat ik het nog steeds erg leuk vind, merk ik nu al dat ik steeds makkelijker soms even een college skip. Op zich natuurlijk geen probleem, en hoeft niet per se iets met m'n depressie te maken te hebben, maar ik merk de laatste tijd ook dat ik steeds moeilijker mijn gedachten bij m'n huiswerk kan houden, omdat ik steeds meer aan het recente overlijden van mijn moeder denk.

Ik krijg ook steeds meer onenigheid met mijn vriendin, dus ook dat loopt niet echt lekker. En naast dat, begin ik steeds meer en meer het vermoeden te krijgen dat mijn vader een alcoholist is, en voel ik me alles behalve op mijn gemak thuis.

Misschien toch maar weer even een nieuwe afspraak met de psych maken, want straks loopt het weer uit de hand.
pi_102909055
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:49 schreef Brawler het volgende:
Na een vrij lange periode dat het wel redelijk ging, gaat het hier nu weer langzaam de verkeerde kant op, de laatste tijd.

Ik begon afgelopen september vol enthousiasme aan een nieuwe studie, en ondanks dat ik het nog steeds erg leuk vind, merk ik nu al dat ik steeds makkelijker soms even een college skip. Op zich natuurlijk geen probleem, en hoeft niet per se iets met m'n depressie te maken te hebben, maar ik merk de laatste tijd ook dat ik steeds moeilijker mijn gedachten bij m'n huiswerk kan houden, omdat ik steeds meer aan het recente overlijden van mijn moeder denk.

Ik krijg ook steeds meer onenigheid met mijn vriendin, dus ook dat loopt niet echt lekker. En naast dat, begin ik steeds meer en meer het vermoeden te krijgen dat mijn vader een alcoholist is, en voel ik me alles behalve op mijn gemak thuis.

Misschien toch maar weer even een nieuwe afspraak met de psych maken, want straks loopt het weer uit de hand.
Dat klinkt wel een beetje als een neerwaartse denk/gevoelspiraal ja. Goed dat je je psych weer gaat inschakelen: heb je al gebeld?
pi_102909236
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 09:40 schreef VanGoghFan het volgende:
Ik werk fulltime. Maar eerlijk gezegd zit ik geregeld dagen op m'n werk dat ik buiten m'n depressie nergens aan toe kom. Ik ben zo gespecialiseerd, dat ik er vaak mee wegkom. omdat er hier maar 1 of twee mensen rondlopen die een beetje snappen wat ik doe (zit in de IT). maar het gaat een keer opvallen natuurlijk, ook daarom heb ik hulp gezocht!
Kort gezegd, ben ik heel goed geworden in liegen dat er niets aan de hand is. Maar ik ben dat wel een beetje zat! En dat houd ik niet m'n hele leven vol. Letterlijk. Op een dag zal ik me zo'n bedrieger voelen dat ik gewoon die auto met het gaspedaal naar beneden tegen de boom of het viaduct ram. Dat moeten we niet hebben.
Wat goed van je. En wel fijn dat je nog wel gewoon aan het werk bent: je zegt dat je op je werk dan wel bijna de hele tijd met je depressie bezig bent, maar het geeft toch afleiding, al is het maar een beetje.
En dat liegen: bedoel je dat naar anderen toe, of naar jezelf toe? Sowieso geen fijn gevoel natuurlijk.

Ik heb het zelf vooral het vaak naar mezelf toe: ontkennen dat er iets is of in ieder geval zeggen dat het allemaal wel mee valt en hup alles aan de kant en weer verder gaan.
Mijn collega's hebben met mijn afscheid ook bijna allemaal gezegd dat ik zo positief ben ingesteld en zo vrolijk ben en constructief ben ingesteld. Jaja denk ik dan: dat ben ik inderdaad, behalve over mezelf. En dan lijkt het alsof ik hoe ellendig ik me voel en hoe moeilijk ik het soms vind met mensen om te gaan, dan ontzettend ga overcompenseren door me dus heel sociaal op te stellen (wat eerst eng is, maar daarna goed goed) en bewust heel positief dingen in te steken.

Raar toch, dat brein en gedrag.

Maar hoe dan ook: voorkomen dat je jezelf een bedrieger gaat voelen en rare dingen met je gaspedaal gaat doen, is heel goed!
pi_102914154
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Bel een alarmlijn... Hier kan niemand je de hulp bieden die je nodig hebt.
Mijn moeder heeft de psychiater al gebeld. En we wachten nu tot die terug belt.
Twiddel
pi_102915271
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:21 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft de psychiater al gebeld. En we wachten nu tot die terug belt.
En als het te lang duurt eer die terugbeld zou ik gewoon zelf weer bellen.

Sorry dat ik nu niet uitgebreid reageer. Maar ik heb teveel spanning door een project op school, waar de situatie niet meer te houden is. En ik niet meer kan functioneren.
En het is dusdanig opgelopen, dat ik geen seconde rust meer heb, en dus weer totaal weg begin te zakken. Heb geen zin om dingen te doen, als het aan mij zou liggen zou ik de hele dag op bed blijven.
Dus morgen een gesprek met mijn studeloopbaancoach...omdat dat 1 project mijn gehele schoolgaan begint te beinvloeden. En hopelijk ook nog een gesprek met de docent tussendoor in ieder geval voor de les.

En ik ga morgenochtend tijdens het 1e tussenuur de psycholoog bellen, omdat ik pas voor volgende week een afspraak heb staan en de situatie gewoon bijna niet te houden is..en ik al 3 dagen overstuur ben geweest en het niet van me af kan zetten. Dus heb ik hulp nodig :)
pi_102915558
Gister een lekker sociale dag gehad en vandaag weer niks te doen. Het is wel duidelijk wanneer ik mezelf het beste voel, maar de sociale dingen voelen aan als incidenteel. Zodra ik thuis kom, en hoewel ik me dan prima vermaak, voelt het wel aan alsof ik altijd thuis zit en word het ineens weer een stuk moeilijker om het huis uit te komen en staat de eenzaamheid weer voorop.

Weer een mailtje gehad van mijn psycholoog, die vind dat ik goed op weg ben, maar wel meer door moet zetten en meer geduld moet hebben, laten dat net mijn slechtste eigenschappen zijn. Ik merk gewoon te weinig resultaat, hoewel ik wel weer genoeg informatie heb om de komende 2 weken aan mezelf te werken. Daarnaast heb ik vaak rustige dagen, maar heel weinig rust in mijn hoofd.

Binnenkort maak ik nog eens een aanvulling op mijn verhaal over hoe het vooral in sociaal opzicht is misgegaan, gewoon om te kijken wat mensen hier ervan vinden en of ik het ook echt aan mezelf te wijten heb.
pi_102915942
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:04 schreef patrickpsv het volgende:
en of ik het ook echt aan mezelf te wijten heb.
Jij bent best goed in jezelf van alles de schuld geven, volgens mij.
pi_102915973
@summer2bird als de psych nog niet gereageerd heeft, je moeder door laten bellen. Blijven doen!
pi_102916798
Pff, dat was ween een sessie. In deze sessie een begin gemaakt met welke overtuigingen ik vanuit vroeger heb mee gekregen en hoe dat nu nog doorwerkt.

Ik haat het, het op papier alleen al zien vind ik moeilijk. Ik kan er echt niet meer voor weglopen.

En zo'n sessie is ook zo voorbij. Het dus niet meer gehad over hoe slecht ik me afgelopen week voelde.

Ik wil eigenlijk gewoon om me heen slaan en dingen stuk gooien. Geen idee waar dat vandaan komt, maar ik voel het wel. Waarom proberen mezelf aan een schema te houden, wat heeft het voor zin? Ja, dat ik me straks misschien iets beter voel. En dan, dan stel ik nog steeds niets voor. En ja, zelfmedelijden haat ik, dus uiteindelijk scheld ik mezelf dan weer verrot. En zit ik uiteindelijk een beetje voor me uit te staren of zet de tv aan om daar naar te staren. En dan voel ik me nog ellendiger.

Oh, echt, had ik nog maar werk gehad, dan zag ik m'n collega's ook nog op een dag, wat ook goed zou zijn geweest. Maar ja, dat is niet meer en ik moet het echt zelf doen. Alleen ik kan het doen. Maar als je het liefst in elkaar wil kruipen als een meisje van 6, schiet het ook niet op.

Ik wil niet meer nadenken, ik wil mezelf niet continue heen en weer slingeren. Ik weet eigenlijk niet wat ik wil.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:33:58 #72
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102921314
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:42 schreef Nyota het volgende:
Pff, dat was ween een sessie. In deze sessie een begin gemaakt met welke overtuigingen ik vanuit vroeger heb mee gekregen en hoe dat nu nog doorwerkt.

Ik haat het, het op papier alleen al zien vind ik moeilijk. Ik kan er echt niet meer voor weglopen.

En zo'n sessie is ook zo voorbij. Het dus niet meer gehad over hoe slecht ik me afgelopen week voelde.

Ik wil eigenlijk gewoon om me heen slaan en dingen stuk gooien. Geen idee waar dat vandaan komt, maar ik voel het wel. Waarom proberen mezelf aan een schema te houden, wat heeft het voor zin? Ja, dat ik me straks misschien iets beter voel. En dan, dan stel ik nog steeds niets voor. En ja, zelfmedelijden haat ik, dus uiteindelijk scheld ik mezelf dan weer verrot. En zit ik uiteindelijk een beetje voor me uit te staren of zet de tv aan om daar naar te staren. En dan voel ik me nog ellendiger.

Oh, echt, had ik nog maar werk gehad, dan zag ik m'n collega's ook nog op een dag, wat ook goed zou zijn geweest. Maar ja, dat is niet meer en ik moet het echt zelf doen. Alleen ik kan het doen. Maar als je het liefst in elkaar wil kruipen als een meisje van 6, schiet het ook niet op.

Ik wil niet meer nadenken, ik wil mezelf niet continue heen en weer slingeren. Ik weet eigenlijk niet wat ik wil.
Soms vliegt het je ineens aan he, al die gevoelens, en de dingen die je dwars zitten?
Ik kan niet echt iets zeggen dat je helpt, denk ik. Dus ik hou het bij een knuffel.... *knuffelt nyota*
pi_102922238
@Nyota,

als eerst weet je wel wat je wilt: Namelijk jezelf beter voelen. ALleen je weet niet hoe.
Verder ben je enorm veeleisend aan jezelf, en je moet wat soepeler met jezelf leren te zijn. Want dan kan je denk iets meer rust krijgen.
Verder weet ik ook niet wat te zeggen, aangezien ik me momenteel ook niet echt super voel!
pi_102922475
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:25 schreef Nyota het volgende:

[..]

Dat klinkt wel een beetje als een neerwaartse denk/gevoelspiraal ja. Goed dat je je psych weer gaat inschakelen: heb je al gebeld?
Nee, nog niet. Ik vergeet het gewoon. Ik merk dat ik weer vergeetachtiger begin te worden. Heel raar dat had ik vooral in de twee weken na het overlijden van m'n moeder, en nu begint het weer :?
pi_102922518
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:58 schreef cafpow het volgende:
@Nyota,

als eerst weet je wel wat je wilt: Namelijk jezelf beter voelen. ALleen je weet niet hoe.
Verder ben je enorm veeleisend aan jezelf, en je moet wat soepeler met jezelf leren te zijn. Want dan kan je denk iets meer rust krijgen.
Verder weet ik ook niet wat te zeggen, aangezien ik me momenteel ook niet echt super voel!
Ja, dat en wat minder arboarts/uwv stress zou ook helpen. ZIt net een cursus mindfulness te overwegen. Iemand ervaring?

Sowieso fijn berichtje van je: ik weet ook wel dat ik minder veeleisend zou moeten zijn, maar heb geen flauw idee hoe. Zo stom hoe zo'n jarenlang patroon er zo in zit.

Ik hoop trouwens dat je de afspraak met je psych naar voren kan halen. Vindt het wel heel goed hoe je zo rationeel zegt dat je merkt dat het niet goed gaat, het zo niet kan en dat je nu hulp nodig hebt! :*
pi_102922561
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:05 schreef Brawler het volgende:

[..]

Nee, nog niet. Ik vergeet het gewoon. Ik merk dat ik weer vergeetachtiger begin te worden. Heel raar dat had ik vooral in de twee weken na het overlijden van m'n moeder, en nu begint het weer :?
Wat vervelend: komt dat door toegenomen stress en gepieker? Gebruik je ook lijstjes (ik heb eindelijk voor op m'n Iphone de perfecte to do list gevonden en ben er zoooooooooo blij mee nu).

Kan je niet alsnog bellen?
pi_102922658
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:08 schreef Nyota het volgende:

[..]

Wat vervelend: komt dat door toegenomen stress en gepieker? Gebruik je ook lijstjes (ik heb eindelijk voor op m'n Iphone de perfecte to do list gevonden en ben er zoooooooooo blij mee nu).

Kan je niet alsnog bellen?
Ik weet niet. Ik zou niet echt een reden kunnen aanwijzen voor toegenomen stress of gepieker. Op zich is het nu nog wel rustig in mijn hoofd. Ik heb het veel erger gehad. Ik gebruik nog geen lijstjes nee. Zet wel van alles in iCal, maar ik vergeet ook dat na te kijken :') Wat voor app heb je daarvoor op je iPhone? Moet ik dan zelf ook maar even downloaden!

Ja kan wel, op d'r privé-nummer, maar voor ze weet wanneer ze plek heeft, moet ze even langs de secretaresse. Dus dan kan ik net zo goed morgen tijdens kantooruren bellen denk ik :)
pi_102923068
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:11 schreef Brawler het volgende:

[..]

Ik weet niet. Ik zou niet echt een reden kunnen aanwijzen voor toegenomen stress of gepieker. Op zich is het nu nog wel rustig in mijn hoofd. Ik heb het veel erger gehad. Ik gebruik nog geen lijstjes nee. Zet wel van alles in iCal, maar ik vergeet ook dat na te kijken :') Wat voor app heb je daarvoor op je iPhone? Moet ik dan zelf ook maar even
Wunderlist! Kan je instellen dat je een pushbericht krijgt! Je kan t ook tegelijkertijd gebruiken op je pc (maar dan moet je wel op je telefoon de herinnering erin zetten, dat is t enige nadeel).

Ik zweer hierbij en is gratis!!!
pi_102923301
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:06 schreef Nyota het volgende:

[..]

Ja, dat en wat minder arboarts/uwv stress zou ook helpen. ZIt net een cursus mindfulness te overwegen. Iemand ervaring?

Sowieso fijn berichtje van je: ik weet ook wel dat ik minder veeleisend zou moeten zijn, maar heb geen flauw idee hoe. Zo stom hoe zo'n jarenlang patroon er zo in zit.

Ik hoop trouwens dat je de afspraak met je psych naar voren kan halen. Vindt het wel heel goed hoe je zo rationeel zegt dat je merkt dat het niet goed gaat, het zo niet kan en dat je nu hulp nodig hebt! :*
Ach het is wel makkelijk te merken dat het niet goed gaat. Omdat ik constant histerysch word en huilbuien en hoofdpijn door spanning en ik overal tegen muren aan loop(figuurlijk). En bijvoorbeeld vorige week letterlijk ziek was van de spanning.

Tja, ik kan ook niet heel concreet zeggen hoe je minder veeleisend moet zijn. Ik merk bijvoorbeeld dat je vrij negatief over jezelf denkt, probeer gewoon 2x per dag 1 positief iets te noemen. En als je bijvoorbeeld boos op jezelf word, bedenk dan eerst waarom je precies boos word en probeer daarna jou rol en die van anderen erin te plaatsen.

@brawler, ik zou dan morgen bellen. En vanavond vooral rust proberen te nemen! :)
pi_102923481
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:21 schreef Nyota het volgende:

[..]

Wunderlist! Kan je instellen dat je een pushbericht krijgt! Je kan t ook tegelijkertijd gebruiken op je pc (maar dan moet je wel op je telefoon de herinnering erin zetten, dat is t enige nadeel).

Ik zweer hierbij en is gratis!!!
Ah, dat ken ik wel! Ik heb het onlangs op m'n Mac gedownload, maar ik begreep het niet in de 5 seconden dat ik er naar keek, dus nog niks mee gedaan :') Zal hem zo gelijk even downloaden op m'n iPhone! :-) Bedankt voor de tip. Eens zien of het wat is!

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:27 schreef cafpow het volgende:

[..]

@brawler, ik zou dan morgen bellen. En vanavond vooral rust proberen te nemen! :)
Ja, ga ik ook zeker doen! :) Ik zou vanavond eigenlijk te kickboksen gaan, om even alle frustratie en agressie eruit te gooien, maar ik krijg net een migraine-aanval, dus dat wordt helaas toch rust nemen ;(
pi_102925162
Ik heb een mindfulnesscursus gedaan en mediteer regelmatig. Mindfulness helpt wel goed omdat je dan echt bezig bent met iets en daarom niet teveel met je gedachten bezig bent.

Maar alleen mediteren lukt op het moment niet, dan ga ik toch teveel mee in het verhaal van mijn gedachten.

Hier gaat het ook nog niet echt veel beter. En heb nog niks van psych gehoord helaas. Afwachten dus maar ;(
pi_102926005
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:15 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb een mindfulnesscursus gedaan en mediteer regelmatig. Mindfulness helpt wel goed omdat je dan echt bezig bent met iets en daarom niet teveel met je gedachten bezig bent.

Maar alleen mediteren lukt op het moment niet, dan ga ik toch teveel mee in het verhaal van mijn gedachten.

Hier gaat het ook nog niet echt veel beter. En heb nog niks van psych gehoord helaas. Afwachten dus maar ;(
Ik zou moren gewoon ff bellen naar de psych!
pi_102926076
Een dikke knuffel voor jullie allemaal :*

Hier gaat het psychisch wel goed, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik verder te ziek ben om daar ook nog mee bezig te zijn, Ik had al een gekneusde rib, nu ook nog oorontsteking (handig als je vrijdag naar de KNO moet) en bovenop alles ook nog een longontsteking, en hoesten doet zeer door de rib! /einde klaagpost!
S. 2014
J. 2016
pi_102926224
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Een dikke knuffel voor jullie allemaal :*

Hier gaat het psychisch wel goed, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik verder te ziek ben om daar ook nog mee bezig te zijn, Ik had al een gekneusde rib, nu ook nog oorontsteking (handig als je vrijdag naar de KNO moet) en bovenop alles ook nog een longontsteking, en hoesten doet zeer door de rib! /einde klaagpost!
Ai das wel veel tegelijk! Beterschap en fijn dat het psychisch wel goed gaat! :)

Ik heb geen idee wanneer ze dat teamoverleg hebben, wacht morgen wel even af en dan bel ik aan eind van de middag wel even :)
  maandag 10 oktober 2011 @ 19:48:06 #85
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102926651
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:15 schreef Sylvana het volgende:

Ik heb ook mindfulness gehad ... het heeft alleen niet gewerkt.

Ik ben de laatste 2 jaar zo vaak ziek. Lichamelijk dus. Terwijl ik gezond eet en genoeg vitaminen binnenkrijg, elke dag sport en vaak wel 10 uur slaap.
Komt zeker door het psychische gedoe. Dat vermindert je weerstand of zo. :?
pi_102929993
Nou, de psychiater heeft niet teruggebeld.
Nu maar hopen dat hij morgen belt morgen weer even zelf bellen erna.
Ik ben heel gevoelloos. Dan ben ik ineens weer heel verdrietig.
Ik zie het echt niet meer zitten.
Ik weet niet wat ik moet doen, zal ik morgen naar school gaan? Als ik me dan nog zo voel ben ik bang dat ik weer mezelf wat aan probeer te doen.
Ik voel me zo'n aansteller, maar ik kan die gedachtes niet stoppen.
Morgen bel ik de psychiologe, die had ik belooft te bellen bij zulke gedachtes.

Mijn ouders weten het ook niet meer. Ze vinden het eng om me naar school te laten gaan, ze zijn bang dat ik mezelf wat aan ga doen.
Ik durf mijn moeder het haast niet te vertellen hoe ellendig ik me voel. Ik doe haar al zo'n pijn.
Ik probeer hulp te zoeken maar weet niet wie ik moet bellen in zulke gevallen.
Twiddel
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:15:00 #87
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102931834
quote:
9s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:48 schreef summer2bird het volgende:
Ik ben heel gevoelloos. Dan ben ik ineens weer heel verdrietig.
Ik zie het echt niet meer zitten.
Ik weet niet wat ik moet doen, zal ik morgen naar school gaan? Als ik me dan nog zo voel ben ik bang dat ik weer mezelf wat aan probeer te doen.
Ik voel me zo'n aansteller, maar ik kan die gedachtes niet stoppen.
Morgen bel ik de psychiologe, die had ik belooft te bellen bij zulke gedachtes.

Mijn ouders weten het ook niet meer. Ze vinden het eng om me naar school te laten gaan, ze zijn bang dat ik mezelf wat aan ga doen.
Ik durf mijn moeder het haast niet te vertellen hoe ellendig ik me voel. Ik doe haar al zo'n pijn.
Een opname is in zo'n situatie echt het beste ... een opname helpt heel veel mensen.
Probeer dat aan je moeder uit te leggen.
pi_102932085
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:15 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Een opname is in zo'n situatie echt het beste ... een opname helpt heel veel mensen.
Probeer dat aan je moeder uit te leggen.
Maar mijn ouders zeiden dat ik dan in een soort gekkenhuis terecht kom, met allemaal gillende mensen en veel stress en prikkels.
En een opname moet toch gedaan worden door de psychiater? Die gelooft dat het alleen met medicijnen opgelost kan worden.
Twiddel
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:20:30 #89
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102932173
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:19 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Maar mijn ouders zeiden dat ik dan in een soort gekkenhuis terecht kom, met allemaal gillende mensen en veel stress en prikkels.
En een opname moet toch gedaan worden door de psychiater? Die gelooft dat het alleen met medicijnen opgelost kan worden.
Er zijn verschillende gespecialiseerde afdelingen, dus ook voor rustige mensen.
Je kunt altijd vragen om een second opinion.
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:23:48 #90
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_102932402
quote:
9s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:48 schreef summer2bird het volgende:

Gewoon een andere psych bellen. Er zit er overal wel meer dan 1.

Zelf heb ik een bed en tafel gekocht en in elkaar gezet met een vriend. Het begint al wat meer op een huis te lijken, al is er nog voldoende leegte in huis.

Morgen naar een project, dan naar de psych en dan komt mijn beste vriendin eten. Ik ben geestelijk maar voornamelijk lichamelijk helemaal kapot, ik heb echt een vakantie nodig.
pi_102932901
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:20 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Er zijn verschillende gespecialiseerde afdelingen, dus ook voor rustige mensen.
Je kunt altijd vragen om een second opinion.
Kun je wat meer vertellen over jouw opname? Hoe lang je opgenomen bent, welke therapieen je kreeg etc? Want ik heb het woord opname vorige week ook bij de psych laten vallen :@
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:34:26 #92
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102933198
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:30 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Kun je wat meer vertellen over jouw opname? Hoe lang je opgenomen bent, welke therapieen je kreeg etc? Want ik heb het woord opname vorige week ook bij de psych laten vallen :@
Dat is wel al meer dan 3 jaar geleden ...
Ik ben iets meer dan een jaar opgenomen geweest.
Ik heb verschillende therapieën gehad daar: sociale vaardigheidstraining, cognitieve therapie, psychotherapie, gesprektherapie, psychomotorische therapie, ...
Helaas is het door bepaalde gebeurtenissen daarna juist veel erger geworden dan toen ik (gedwongen) werd opgenomen.
Maar dat komt door andere dingen. Ik kwam wel met minder klachten uit m'n opname.
pi_102933989
Wow meer dan een jaar is wel lang zeg!

Mijn psych vond het geloof ik alleen niet z'n goed idee...
pi_102943901
Morgen. :O
Ik ben heel moe alweer. Ik moet vandaag van 8:00 tot 15:30 uur naar school. Ben vannacht 6x wakker geworden en voel me rot.
Maar ik ben vastbesloten om vandaag de hele dag naar school te gaan.

Ik heb gisteravond een hoop nagedacht over zelfmoord. Was eigenlijk van plan om van de hoge brug op school te springen. Maar heb nu geen plannen meer.

Ik ga wel het nummer van de psych. in mijn mobiel zetten voor het geval dat ik weer een plan maak vandaag.

Ik hoef pas om 6:15 op te staan maar kon niet meer slapen.
Vandaag hoop ik dat de psychiater belt en ik ga zelf de psychiologe bellen.
Twiddel
pi_102943916
Nou, ik mag vandaag niet naar school.
Mijn moeder durft me niet te laten gaan.
Jammer, maar ik begrijp het wel.
Ik was gisteren ook weer de hele tijd angstig, zag die enge gezichten weer in mijn hoofd en moest aan zelfmoord denken. Geen fijne combinatie.
Om 8 uur ga ik de psychiologe bellen.

Nu ga ik wat proberen te slapen.
Twiddel
pi_102943947
Ik begrijp je moeder aan de ene kant wel dat ze je niet durft te laten gaan. Alleen wordt je van de hele dag thuis zitten ook niet vrolijker. Goed dat je straf gelijk de psych gaat bellen!

Hier ook een rotnacht gehad ;( Was ook aan het plannen om hier van het gebouw af te springen, zag de beelden al echt voor me en moest toen hyperventileren. Vriendlief had dat alleen niet door en dacht dat ik aan het snurken was, dus zei dat ik niet zoveel geluid moest maken. Ik kon niet praten om het uit te leggen, dus toen voelde ik me echt ontzettend eenzaam ;( Hij is de reden dat ik nog leef en toen kreeg ik dus de gedachte dat ik er echt alleen voor sta en het dus maar net zo goed kan doen. Gelukkig daarna nog wel even geslapen. Vriendlief gaat nu naar zn werk en ik moet om 13 uur bij decaan en om 15 uur bij fysio zijn. Drukke dag dus en zie er erg tegen op ;(
pi_102946860
Dames, wat een verhalen weer. Een grote knuffel voor jullie. :*

Summer: heb je je psychologe nog te pakken gekregen?
pi_102946937
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:32 schreef Nyota het volgende:
Dames, wat een verhalen weer. Een grote knuffel voor jullie. :*

Summer: heb je je psychologe nog te pakken gekregen?
Nope, heb wel de voicemail ingesproken. De psychiater belt als goed is straks terug dat ik vanmiddag al een afspraak krijg.
Twiddel
pi_102947073
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:35 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nope, heb wel de voicemail ingesproken. De psychiater belt als goed is straks terug dat ik vanmiddag al een afspraak krijg.
Oh, dat is dan wel weer fijn. Heb je nog kunnen slapen? Voel je je weer iets rustiger, of is het nog steeds een chaos?
pi_102947107
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:41 schreef Nyota het volgende:

[..]

Oh, dat is dan wel weer fijn. Heb je nog kunnen slapen? Voel je je weer iets rustiger, of is het nog steeds een chaos?
Het is een chaos. Ik kan niet slapen, en voel me geestelijk heel moe. Van mijn ouders mag ik voorlopig niet naar school.
En ik kan maar niet stoppen met denken dat ik dood moet.
Twiddel
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:45:10 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102947154
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:43 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Het is een chaos. Ik kan niet slapen, en voel me geestelijk heel moe. Van mijn ouders mag ik voorlopig niet naar school.
Heb je hulp voor die slaapproblemen? Ik begrijp dat het een psychische oorzaak heeft, maar ondertussen versterkt het één het ander uiteraard wel.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102947171
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Heb je hulp voor die slaapproblemen? Ik begrijp dat het een psychische oorzaak heeft, maar ondertussen versterkt het één het ander uiteraard wel.
Nope.
Twiddel
pi_102947211
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:43 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ja, op zich inderdaad te begrijpen dat je moeder je niet naar school wil laten gaan. Kan je verder wel een beetje met haar praten nu?
En zo lang je nog geen afspraak met je psychiater hebt, afleiding zoeken om die destructieve gedachten even opzij te zetten (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk). Dus nu is dat even Fokken! :*
pi_102947252
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:48 schreef Nyota het volgende:

[..]

Ja, op zich inderdaad te begrijpen dat je moeder je niet naar school wil laten gaan. Kan je verder wel een beetje met haar praten nu?
En zo lang je nog geen afspraak met je psychiater hebt, afleiding zoeken om die destructieve gedachten even opzij te zetten (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk). Dus nu is dat even Fokken! :*
Mijn moeder is nu naar werk :P Maar ik kan wel heel goed met haar praten en ook met mijn vader.
En idd. ik zoek de hele tijd afleiding.
Twiddel
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:53:13 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102947302
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:46 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nope.
ik heb zelf slaaptabletten via de huisarts, misschien ook voor jou een idee? gebruik ze overigens bijna nooit.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102947315
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik heb zelf slaaptabletten via de huisarts, misschien ook voor jou een idee? gebruik ze overigens bijna nooit.
Geen idee, als het maar werkt :P :O
Twiddel
pi_102947338
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:50 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Mijn moeder is nu naar werk :P Maar ik kan wel heel goed met haar praten en ook met mijn vader.
En idd. ik zoek de hele tijd afleiding.
Goed zo, en vooral doen he!! Ik heb de laatste tijd wat minder alles gelezen (sorry...), maar hoe kwam deze terugval nu opeens? (en als je daar nu even geen zin in hebt, moet je het zeggen, want wellicht maakt je dat nu ook niet blijer...)
pi_102947370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:55 schreef Nyota het volgende:

[..]

Goed zo, en vooral doen he!! Ik heb de laatste tijd wat minder alles gelezen (sorry...), maar hoe kwam deze terugval nu opeens? (en als je daar nu even geen zin in hebt, moet je het zeggen, want wellicht maakt je dat nu ook niet blijer...)
Ik weet het niet. Kwam ineens. Die ik-wil-dood gedachten zijn nooit weggeweest.
Mijn eerste terugval kwam omdat ik ineens vakantie had, ontslagen werd, en haast met niemand sprak.
Deze terugval heb ik geen idee hoe dit komt.
Twiddel
pi_102947434
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:57 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Kwam ineens. Die ik-wil-dood gedachten zijn nooit weggeweest.
Mijn eerste terugval kwam omdat ik ineens vakantie had, ontslagen werd, en haast met niemand sprak.
Deze terugval heb ik geen idee hoe dit komt.
Frusterend lijkt me (vind ik in ieder geval) als je je opeens slechter gaat voelen maar niet weet waar dat opeens vandaan komt... Maar je hebt van de vorige keer waarschijnlijk wel dingen geleerd (zoals dat praten met de mensen om je heen goed is) om dit weer boven te komen toch? :*
pi_102947475
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:59 schreef Nyota het volgende:

[..]

Frusterend lijkt me (vind ik in ieder geval) als je je opeens slechter gaat voelen maar niet weet waar dat opeens vandaan komt... Maar je hebt van de vorige keer waarschijnlijk wel dingen geleerd (zoals dat praten met de mensen om je heen goed is) om dit weer boven te komen toch? :*
:Y, ik praat nu ook met mijn ouders, en ik bel mijn ouders altijd eerst voordat ik gekke dingen ga doen.
Twiddel
pi_102947582
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:01 schreef summer2bird het volgende:

[..]

:Y, ik praat nu ook met mijn ouders, en ik bel mijn ouders altijd eerst voordat ik gekke dingen ga doen.
Fijn te horen dat je dat in ieder geval nog kan doen en ook doet! Begrip vanuit je omgeving is belangrijk :Y
Nog geen telefoon gehad?? (ik kan daar zelf slecht tegen: wachten op een telefoontje).
pi_102947594
Ik heb net de afspraak met de decaan afgebeld omdat ik het echt niet zie zitten om daar heen te gaan ;( Kutzooi, school wordt echt niks zo -O-

Ik ben hartstikke moe na vannacht, maar als ik ga slapen heb ik nachtmerries over doodgaan met beeld erbij en als ik wakker ben alleen de gedachte. Dus lig wel in bed maar durf niet te slapen ;(
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:07:01 #113
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102947615
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:06 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb net de afspraak met de decaan afgebeld omdat ik het echt niet zie zitten om daar heen te gaan ;( Kutzooi, school wordt echt niks zo -O-
ja dan moet je gewoon naar die kerel toe gaan :). Dus bel hem maar weer op dat je toch komt :).
Een gedicht over Maanvis
pi_102947781
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja dan moet je gewoon naar die kerel toe gaan :). Dus bel hem maar weer op dat je toch komt :).
Wat Maanvis zegt. je school kan alleen meewerken als je ze op de hoogte stelt.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_102947796
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:06 schreef Sylvana het volgende:

Ik ben hartstikke moe na vannacht, maar als ik ga slapen heb ik nachtmerries over doodgaan met beeld erbij en als ik wakker ben alleen de gedachte. Dus lig wel in bed maar durf niet te slapen ;(
Waarom zie je het niet zitten erheen te gaan? De reis er naar toe, of het gesprek met hem?
pi_102947843
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:05 schreef Nyota het volgende:

[..]

Fijn te horen dat je dat in ieder geval nog kan doen en ook doet! Begrip vanuit je omgeving is belangrijk :Y
Nog geen telefoon gehad?? (ik kan daar zelf slecht tegen: wachten op een telefoontje).
Nee :')
En ik vind het best belangrijk en durf het huis niet te verlaten voordat er is gebeld.
Ik wil verdomme nu met iemand praten :(
Ben verdrietig en boos tegelijkertijd :') ;(
Twiddel
pi_102947939
quote:
0s.gif Op dins 11 oktober 2011 11:15 schreef Nyota het volgende:

[..]

Waarom zie je het niet zitten erheen te gaan? De reis er naar toe, of het gesprek met hem?
Het uit bed moeten, douchen, eten en de reis ernaartoe . Gesprek met haar als ik er zou zijn zou dan wel meevallen.
pi_102948071
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:20 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Het uit bed moeten, douchen, eten en de reis ernaartoe . Gesprek met haar als ik er zou zijn zou dan wel meevallen.
Hup, er heen! Ik begrijp je heel goed dat het een berg is om er heen te gaan. Probeer vooruit te denken het gevoel dat je na afloop hebt als je het allemaal wel hebt gedaan (en ja, ik snap je echt en zit soms ook gewoon 2 uur voor me uit te staren ipv andere dingen te doen. Maar dan hoopte ik soms dat iemand me een beetje zou dwingen dat ik het wel doe).

Beloon jezelf na afloop!

Zie mij hier vandaag positief naar anderen zitten zijn. Nu naar mezelf nog...
pi_102948139
Zou je je beter voelen als je de hele dag in bed bleef liggen? Dan ga je je alleen maar opvreten omdat je de afspraak hebt afgezegd en omdat er dan nog meer problemen ontstaan omdat je school niet op de hoogte is.

[ Bericht 23% gewijzigd door Ewelina op 11-10-2011 11:38:21 ]
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:29:42 #120
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102948180
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:20 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Weet je wat, als je al die stappen vandaag hebt doorlopen mag je jezelf van mij (van je eigen geld) trakteren op nieuwe schoenen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_102948299
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Weet je wat, als je al die stappen vandaag hebt doorlopen mag je jezelf van mij (van je eigen geld) trakteren op nieuwe schoenen :).
:D T'is dat ik weet dat als je je echt niet fijn voelt, dit weinig met je doet, maar ik zou er als een blok voor vallen en m'n bed uit jumpen :D
pi_102949717
nou, ik heb de psychiologe gesproken. waarschijnlijk krijg ik nieuwe medicijnen en dan maar afwachten.
Ik begin in paniek te raken, dan moet ik weer zolang wachten tot wat werkt. Ben zo verdrietig.
Twiddel
pi_102950003
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:23 schreef summer2bird het volgende:
nou, ik heb de psychiologe gesproken. waarschijnlijk krijg ik nieuwe medicijnen en dan maar afwachten.
Ik begin in paniek te raken, dan moet ik weer zolang wachten tot wat werkt. Ben zo verdrietig.
De psychiater zou je bellen toch? En wat moet je dan in de tussentijd? Nog gesprekken met je psycholoog binnenkort?

Fijn in ieder geval wel dat je hem/haar? gesproken hebt!
pi_102950459
Stress hier -O-
pi_102950460
Ik krijg binnenkort on-line therapie, die kennelijk altijd beschikbaar is, kun je niet om zoiets vragen zodat je niet zo hoeft te wachten?
pi_102950550
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:48 schreef ScarFace- het volgende:
Stress hier -O-
How come?
pi_102950995
De psychiater heeft net gebeld. Morgen om half 12 moet ik met mijn moeder langs komen.
Zometeen gaat mijn vader weg en dan ben ik tot 4 uur alleen.
Donderdag heb ik gesprek met de psychiologe.
Twiddel
pi_102952084
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:05 schreef summer2bird het volgende:
De psychiater heeft net gebeld. Morgen om half 12 moet ik met mijn moeder langs komen.
Zometeen gaat mijn vader weg en dan ben ik tot 4 uur alleen.
Donderdag heb ik gesprek met de psychiologe.
geeft dit je even wat meer rust? Al bedacht wat je tot 4 uur gaat doen?
pi_102952123
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:39 schreef Nyota het volgende:

[..]

geeft dit je even wat meer rust? Al bedacht wat je tot 4 uur gaat doen?
Mjah, ben in ieder geval niet meer in paniek :P
En ik ga denk ik slapen en tv kijken :Y
Twiddel
pi_102952269
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:41 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Goed zo! en rustig blijven ademhalen! Trots op je!
pi_102953668
@summer2bird,
wat fijn dat je er morgen al terecht kan. Nu nog even uithouden en gewoon lekker rusten. En desnoods niks doen en alleen slapen.

Hier vandaag naar de psychologe gebeld en zoals gewoonlijk als ik haar nodig heb is ze weer ziek. Ze word donderdag weer verwacht. Dus ik moet even kijken hoe het tot donderdag gaat en als het fout gaat dan bel ik donderdag weer op.
Verder gaat het op zich wel redelijk, alleen ben ik extreem moe. En kan ik me niet goed concentreren. :{ En ik ben eigenlijk gewoon mega onrustig, 's avonds val ik ook extreem moeilijk in slaap.

Zo nu ga ik weer even verder met schoolwerk. ;)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:24:06 #132
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102958529
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik ben zelf niet zo'n voorstander van slaappillen als je psychisch niet zo lekker zit. En zeker niet zonder overleg met je psychiater. Want die zijn natuurlijk bij verkeerd gebruik verslavend (of dodelijk als je er maar genoeg hebt).

Sylvana: kan je anders de afspraak met je decaan telefonisch doen? Of er ongedoucht en zonder eten heen desnoods? (of misschien zit je er nu al??)

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:41 schreef summer2bird het volgende:

[..]

dat is wel fijn. je vader is inmiddels thuis neem ik aan? ben je de middag goed doorgekomen?
pi_102958949
Mijn moeder is nu thuis, heb voornamelijk de hele middag geslapen met de kat in bed, dan ben ik minder bang.
Mijn moeder zegt dat ik vanmorgen toen ik naar school wilde heel raar deed. Dat ik antwoord gaf in een vorm van "je kan je beter op zoveel manieren doden" en met hele grote ogen en hele grote pupillen naar haar keek. Bizar, noemde ze mijn gedrag. Eng bijna.
Ik herriner me er weinig van.

Ben de hele middag angstig geweest op momenten dat ik wakker was. Bang voor spoken, voor inbrekers en voor die enge gezichten die ik zie wanneer ik probeer te slapen.

Nu gaat het weer wat beter, mijn moeder en zusje zijn thuis en ben niet meer zo angstig.
Twiddel
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:44:58 #134
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102959415
summer: kan het door de meds komen dat je zo raar reageert en rare dingen ziet?
hoe lang slik je ze nou? welke zijn het en welke dosering slik je? misschien ben je er erg gevoelig voor en is dus de dosis te hoog voor je.
pi_102959494
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:44 schreef Murmeli het volgende:
summer: kan het door de meds komen dat je zo raar reageert en rare dingen ziet?
hoe lang slik je ze nou? welke zijn het en welke dosering slik je? misschien ben je er erg gevoelig voor en is dus de dosis te hoog voor je.
Dat ik zo raar reageer weet ik niet.
Maar die gezichten zie ik al heel lang.
Ik slik ze nu voor 1 maand, cymbalta en 1 per dag (dacht iets met 30 mg ofzo)
Het ging juist heel goed met me en ineens kreeg ik die terugval :(
Twiddel
pi_102959685
@Murmeli Ik lig nog steeds in bed -O- Had wekker op 14.15 uur gezet omdat ik om 15 uur naar fysio moest. Maar ben toch in slaap gevallen, door wekker heen geslapen en vriendlief maakte me net wakker :@ Hij gaat nu maar alleen boodschappen doen en als hij terugkomt moet ik eruit zijn en eten koken... Gisteren pasta als ontbijt, vandaag maar iets van AGV, lekker makkelijk...
pi_102959692
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:46 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dat ik zo raar reageer weet ik niet.
Maar die gezichten zie ik al heel lang.
Ik slik ze nu voor 1 maand, cymbalta en 1 per dag (dacht iets met 30 mg ofzo)
Het ging juist heel goed met me en ineens kreeg ik die terugval :(
Heb je die gezichten met je psychiater overlegd?

Oh en terugval met antidepressiva kan voorkomen. In het begin worden je klachten zelfs erger.
pi_102959727
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:51 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Heb je die gezichten met je psychiater overlegd?

Oh en terugval met antidepressiva kan voorkomen. In het begin worden je klachten zelfs erger.
Nee :@
Morgen ga ik het wel zeggen :Y
Twiddel
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:53:01 #139
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102959750
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:51 schreef Sylvana het volgende:
@Murmeli Ik lig nog steeds in bed -O- Had wekker op 14.15 uur gezet omdat ik om 15 uur naar fysio moest. Maar ben toch in slaap gevallen, door wekker heen geslapen en vriendlief maakte me net wakker :@ Hij gaat nu maar alleen boodschappen doen en als hij terugkomt moet ik eruit zijn en eten koken... Gisteren pasta als ontbijt, vandaag maar iets van AGV, lekker makkelijk...
je had gewoon naar de decaan moeten gaan, dan had je nu nieuwe schoenen gehad!
Een gedicht over Maanvis
pi_102959801
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:52 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nee :@
Morgen ga ik het wel zeggen :Y
Lijkt me wel belangrijk ja. En dat gedrag wat je je niet meer herinnert ook (anders laat je je moeder dat even opschrijven).
pi_102960100
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je had gewoon naar de decaan moeten gaan, dan had je nu nieuwe schoenen gehad!
Geen geld voor... En dan moet ik de stad in en dat vind ik al helemaal verschrikkelijk met al die mensen/drukte. Alleen Vriendlief lukt het nog om iets voor elkaar te krijgen. En ook niet altijd meer...
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:03:19 #142
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102960171
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:51 schreef Sylvana het volgende:
:(
ik denk eigenlijk dat je beter overdag niet in je bed kunt gaan liggen. dan slaap je snachts misschien weer kloterig enzo :(
Kan je de decaan bellen of je een telefonische afspraak mag?
wel goed dat je vriend je in ieder geval opdrachten geeft ;) kan je je aan het einde van de dag nog een beetje nuttig voelen :)

@summer: de dingen die ewelina heeft geschreven zijn ongeveer de dingen die ik ook had willen schrijven ;) maak alles goed bespreekbaar!
pi_102960180
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:01 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Geen geld voor... En dan moet ik de stad in en dat vind ik al helemaal verschrikkelijk met al die mensen/drukte.
Maar je had wel naar de decaan moeten gaan. Of kun je mailen?
pi_102960216
Ik snap de drang om dingen niet te doen, of er voor weg te lopen heel goed, maar ik weet ook dat je er niet mee vooruit komt, Je stagneert en remt jezelf op die manier, Ik vind dingen soms ook heel eng, en zie er als een berg tegenop, maar ik ga wel, puur omdat ik niet mijn eigen vijand wil worden, en ik weiger de buitenwereld te laten overheersen! Anders heb ik straks bovenop de paniekaanvallen ook nog een sociale fobie, en daar pas ik voor!
Sylvana, hoe doe je dat dan als je naar de psych moet?
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:06:25 #145
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102960306
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik snap de drang om dingen niet te doen, of er voor weg te lopen heel goed, maar ik weet ook dat je er niet mee vooruit komt, Je stagneert en remt jezelf op die manier, Ik vind dingen soms ook heel eng, en zie er als een berg tegenop, maar ik ga wel, puur omdat ik niet mijn eigen vijand wil worden, en ik weiger de buitenwereld te laten overheersen! Anders heb ik straks bovenop de paniekaanvallen ook nog een sociale fobie, en daar pas ik voor!
Ik ga ook gewoon winkelen, ook al vind ik het verschrikkelijk, die drukte en dat lawaai.
Wel op aangepaste tijden, dus ik ga zo mogelijk niet als ik weet dat het superdruk is.
Anders zit je ook maar de hele tijd thuis.
pi_102960350
Ik kijk morgen wel of het telefonisch kan. Of later op de dag als vriendlief thuis is en me erheen kan sturen. Maak afspraken met psych ook altijd pas aan eind van de middag. Misschien maar met al mn afspraken doen, want dit schiet niet op natuurlijk ;(
pi_102960401
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:07 schreef Sylvana het volgende:
Ik kijk morgen wel of het telefonisch kan. Of later op de dag als vriendlief thuis is en me erheen kan sturen. Maak afspraken met psych ook altijd pas aan eind van de middag. Misschien maar met al mn afspraken doen, want dit schiet niet op natuurlijk ;(
Of juist aan het begin van de dag? Dat doe ik nu vaak, zodat ik dan in ieder geval al helemaal up en running ben en niet de hele dag blijft liggen.
pi_102960477
Aan begin van de dag wordt niet wat want dan kom ik gewoon echt mijn bed niet uit. Ik ben er nu eindelijk uit!
pi_102960494
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:10 schreef Sylvana het volgende:
Aan begin van de dag wordt niet wat want dan kom ik gewoon echt mijn bed niet uit. Ik ben er nu eindelijk uit!
Maar je vriend staat toch ook op?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:12:13 #150
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102960538
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:10 schreef Sylvana het volgende:
Je kunt altijd om 12:00, 13:00 of 14:00 uur een afspraak maken. Doe ik ook vaak. Is niet te vroeg, maar je bent er zo toch uit voordat het donker is. :P
pi_102960665
13 en 15 uur lukte vandaag dus niet. Afgelopen weken gemiddeld tussen 15-18 uur uit bed. Meestal als vriendlief me er om 16 uur uithaalt. Soms uit mezelf iets eerder, soms laat hij me nog even liggen.

Hij moet er zelf om 6 uur uit. Wel geprobeerd er dan ook uit te gaan. Maar als hij dan om half 7 weggaat duik ik er net zo hard weer in :@
pi_102960955
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:15 schreef Sylvana het volgende:
13 en 15 uur lukte vandaag dus niet. Afgelopen weken gemiddeld tussen 15-18 uur uit bed. Meestal als vriendlief me er om 16 uur uithaalt. Soms uit mezelf iets eerder, soms laat hij me nog even liggen.

Hij moet er zelf om 6 uur uit. Wel geprobeerd er dan ook uit te gaan. Maar als hij dan om half 7 weggaat duik ik er net zo hard weer in :@
Ik snap je echt: ik heb ook van die dagen gehad. En ik voelde me er alleen maar nog ellendiger door. Hoe moeilijk het ook is, je zal toch echt je bed uit moeten komen om je beter te gaan voelen. Ik vind het nu ook lastig, maar ga nu de afgelopen dagen elke dag om 8 uur half 9 even een rondje lopen. En dat vind ik al zo goed van mezelf.

En soms beland ik dan weer op de bank en zit voor me uit staren en kan ik me er niet toe zetten om iets te doen. Ik moet mezelf echt dwingen. Het is allemaal ronduit kut, maar er is geen andere manier.

Heb je het met je psych over dit ritme? Heeft zij nog adviezen?
pi_102961066
Ja heb het met mn psych hierover en zij zegt precies hetzelfde als jij. En donderdag had ze me ook opdracht gegeven om elke dag 10 minuten buiten te lopen. Maar tot nu toe alleen zaterdag ff buiten geweest om boodschappen te doen :@ Dus faal behoorlijk :@
pi_102961118
En als ik dus hele dag in bed lig eet of drink ik dus ook niet :@
pi_102961614
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:26 schreef Sylvana het volgende:
En als ik dus hele dag in bed lig eet of drink ik dus ook niet :@
en dat laat je ook niet beter voelen. Is er iets zodat je jezelf toch een beetje kan dwingen? Ik wilde eerst ook echt m'n bed niet uit. Ik vroeg me uberhaupt af wat het uit zou maken als ik me beter zou gaan voelen. Wat dan? Dan stel ik toch nog steeds niets voor was de redenering.

Ik probeer het nu zo klein mogelijk te maken. Nee, ik heb nu geen baan meer, ik kan amper iets doen. Maar als ik dan iets gedaan heb (al is het de afwasmachine uitruimen wat een gigantische berg is), dan is dat voor mij, nu op dit moment de eerste stap naar straks weer veel meer kunnen, iets veel groters weer aankunnen.Nu laat ik soms ook ergens mijn fiets staan, om die daarna weer te voet op te moeten halen. Superloos eigenlijk, maar voor mij nu een klein stapje.

Ik weet niet of jij deze mate van zinloosheid van de dagelijkse dingen doen ook zo ervaart. Maar gun jezelf in ieder geval dat kopje thee op de bank en zeg tegen jezelf dat je goed bezig bent dan (ook al voelt dat dan helemaal niet zo, toch zeggen!)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:42:02 #156
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102961805
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:25 schreef Sylvana het volgende:
Ja heb het met mn psych hierover en zij zegt precies hetzelfde als jij. En donderdag had ze me ook opdracht gegeven om elke dag 10 minuten buiten te lopen. Maar tot nu toe alleen zaterdag ff buiten geweest om boodschappen te doen :@ Dus faal behoorlijk :@
Waarom ben je niet naar de decaan gegaan? Zonde, zo kom je alleen maar dieper in de put.
Een gedicht over Maanvis
pi_102962194
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:25 schreef Sylvana het volgende:
De enige remedie is gewoon doen. Hoe moeilijk het ook is. Want met alleen in bed liggen ga je je ook niet beter voelen en je bereikt er zeker niets mee. Hooguit dat je nog minder energie overhoudt dan het weinige beetje wat je al hebt want je conditie holt dan echt heel rap achteruit. Idem dito met eten. Een lijf functioneert niet als je er geen eten instopt. En wat maanvis zegt over de decaan: ze kunnen je alleen helpen als je daadwerkelijk aangeeft waarmee je geholpen moet worden. en jij krijgt een kutgevoel als je niet gaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ewelina op 11-10-2011 18:19:04 ]
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:00:31 #158
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102962537
En over jezelf zeggen dat je faalt of gefaald hebt, heeft echt geen zin.
Het enige waar je iets aan kan doen is nu en later. Geweest is geweest, daar kan je van leren.

Jezelf verder de grond in stampen is bij mij trouwens ook vaak een smoes om in de toekomst ook niks te doen. Wat ik ben toch stom en ik heb alles al verpest.
Niks ervan dus! Vandaag heb je in bed gelegen, dat is geen reden om dat morgen weer te doen. Het is hooguit een reden om morgen wel naar buiten te gaan. Al ga je 1 minuut.

Ik vind dat van je fiets briljant!
Ik doe ook aan zinloze wandelingen. Lopen ipv een halte met de tram, vanmiddag wilde ik een paar kleine boodschappen doen, daar heb ik een uitje van gemaakt (toch weer 2 km gelopen en een uurtje weg geweest)

En nu ga ik koken (fanatiek groente snijden ipv een zakje)

*trots*
pi_102963836
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:00 schreef Murmeli het volgende:
En over jezelf zeggen dat je faalt of gefaald hebt, heeft echt geen zin.
Het enige waar je iets aan kan doen is nu en later. Geweest is geweest, daar kan je van leren.

Jezelf verder de grond in stampen is bij mij trouwens ook vaak een smoes om in de toekomst ook niks te doen. Wat ik ben toch stom en ik heb alles al verpest.
Niks ervan dus! Vandaag heb je in bed gelegen, dat is geen reden om dat morgen weer te doen. Het is hooguit een reden om morgen wel naar buiten te gaan. Al ga je 1 minuut.

Ik vind dat van je fiets briljant!
Ik doe ook aan zinloze wandelingen. Lopen ipv een halte met de tram, vanmiddag wilde ik een paar kleine boodschappen doen, daar heb ik een uitje van gemaakt (toch weer 2 km gelopen en een uurtje weg geweest)

En nu ga ik koken (fanatiek groente snijden ipv een zakje)

*trots*
Goed bezig! Ik heb ook zo veel gedaan vandaag dat ik met je mee trots ga doen (ook al heb ik net gekookt met een zakje gesneden groente ;) )

Maar ik ga morgen wel ietsje minder doen.. Denken de wereld aan te kunnen was toch misschien wat overmoedig... :{
pi_102963902
Wat ik dan trouwens wel weer heb nu bedenk ik me, dat ik me dus best goed voel vandaag en dan meteen denk dat er eigenlijk helemaal niets met me aan de hand is en dat ik prima kan gaan solliciteren en 40 uur aan de slag kan gaan.

En m'n stemming bijhouden en in m'n dagboek schrijven in het kader van therapie? Wel nee, da's toch helemaal niet nodig?

misschien toch niet zo handig he.... *zucht* *iets minder trots*
pi_102963956
Ik vraag me af of opname voor mij een oplossing zou zijn.
Ik durf het alleen niet aan te kaarten bij de psychiater, ben bang dat hij me niet serieus neemt :@
En mijn ouders zijn er morgen ook bij.

Ik heb weer serieuze plannen gemaakt, en ben weer erg in de war.
Twiddel
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:46:11 #162
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102964309
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:37 schreef summer2bird het volgende:
Ik durf het alleen niet aan te kaarten bij de psychiater, ben bang dat hij me niet serieus neemt :@

Als de psychiater je niet serieus neemt, is het geen goede psychiater.
Ik denk echt dat een opname voor jou het beste is.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:55:11 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_102964695
Hier gaan we eventjes ingrijpen,

Summerbird, je problematiek is veels te groot voor hier op FOK!, je psychiater is de enige waarmee je het over dit soort problematiek hoort te hebben, dus vertel het hem en laat je opnemen. Succes verder
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:31:48 #164
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102966546
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:37 schreef summer2bird het volgende:

Ik denk wel dat Re gelijk heeft. Praat hier goed over met je psychiater, samen met je ouders. Die kan jou het allerbeste helpen.
Je bent hier natuurlijk welkom met wat je ook maar kwijt wilt, maar voor de hulp die je nodig hebt zijn wij niet zo geschikt en je psych (en deels je ouders) wel.
Een hele dikke knuffel wil ik je in ieder geval wel geven :)
pi_102966952
Hallo iedereen,

Ik heb hier een tv-tip op Canvas (België). Aflevering kun je terugvinden op onderstaande link. Misschien kan dit handig zijn voor mensen die dit nodig willen/hebben.

quote:
3 getuigen staan centraal: Berenice werd getroffen door een zware burn-out en vluchtte weg uit de ratrace waarin ze jarenlang meedraaide. 1,5 jaar was ze uit de running. De burn-out heeft haar leven drastisch veranderd.

Na een moeilijke jeugd die gepaard ging met eetstoornissen, verbleef Ine 2 jaar in een psychiatrisch ziekenhuis waar ze vocht tegen borderline.

En Pascal gleed weg in een virtuele wereld die langzaam maar zeker zijn offline leven begon over te nemen.

3 moedige getuigenissen van 3 gewone mensen.
http://programmas.canvas.(...)vering-1-identiteit/

http://programmas.canvas.(...)afleveringen-te-gek/

[ Bericht 7% gewijzigd door hydroven op 11-10-2011 20:17:49 ]
pi_102967332
Ook van mij een dikke knuffel voor Summer2bird en veel sterkte met het gesprek met de psychiater!

Hier gelukkig nu wat afleiding van de tv, want was vanmiddag ook weer druk aan het plannen. Psych heeft nog niet gebeld dus morgen zelf maar even bellen...
pi_102967677
Waarom kun je nu niet bellen Syl?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:52:44 #168
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102967715
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:39 schreef hydroven het volgende:
Hallo iedereen,

Ik heb hier een tv-tip op Canvas (België). Aflevering kun je terugvinden op onderstaande link. Misschien kan dit handig zijn voor mensen die dit nodig willen/hebben.

[..]

Klinkt interessant. :Y
Het is alleen te hopen dat het een beetje verstaanbaar is.
pi_102968193
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:51 schreef Ewelina het volgende:
Waarom kun je nu niet bellen Syl?
Omdat de psych tot 17 uur werkt?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:03:18 #170
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102968375
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:39 schreef hydroven het volgende:
Hallo iedereen,

[..]

ik die de uitzending zelf niet staan daar, heb je misshien een andere link?
Een gedicht over Maanvis
pi_102968782
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:00 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Omdat de psych tot 17 uur werkt?
Sommigen werken ook 's avonds. ;) Geen mailadres? Hoe laat zou ze bellen?
pi_102969074
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:09 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Sommigen werken ook 's avonds. ;) Geen mailadres? Hoe laat zou ze bellen?
Ze zou me in het teamoverleg bespreken maar ben vergeten te vragen wanneer dat is :( En daarna zou ze dus bellen...
pi_102969288
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik die de uitzending zelf niet staan daar, heb je misshien een andere link?
Ja, goed gezien van je dat ik de verkeerde link heb gegeven ;)

http://programmas.canvas.(...)afleveringen-te-gek/

Als je scrolt naar onder zal je de juiste opnames vinden. Soms kan je de juiste opname niet zien, maar als je 'refresht' zal je het terugvinden.
pi_102969619
Langs deze weg zou ik ook mezelf even willen voorstellen aan jullie.

Ik ben Hydroven en zou ook graag met jullie willen praten en luisteren. Al gaat dat praten wat moeilijker :P
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:33:49 #175
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102970239
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:22 schreef hydroven het volgende:
Langs deze weg zou ik ook mezelf even willen voorstellen aan jullie.

Ik ben Hydroven en zou ook graag met jullie willen praten en luisteren. Al gaat dat praten wat moeilijker :P
Vertel verder. :)
pi_102976134
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:33 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Vertel verder. :)
ja, ik heb niet echt veel meer te vertellen. Weet ook niet hoe het hier precies aan toe gaat.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:06:05 #177
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102980769
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:56 schreef hydroven het volgende:

[..]

ja, ik heb niet echt veel meer te vertellen. Weet ook niet hoe het hier precies aan toe gaat.
Vertel bijvoorbeeld hoe oud je bent en waar je mee zit. Hoeft geen lang verhaal te zijn.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:17:46 #178
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102981459
Er zijn niet echt regels, buiten dat je elkaar fatsoenlijk behandelt. Je mag inderdaad wat over jezelf vertellen, leeftijd, werk/school etc, maar je kan ook gewoon met de deur in huis vallen en zeggen dat je bijv een kutdag hebt gehad, of juist wat tofs hebt meegemaakt. Net wat je kwijt wil. Je krijgt vanzelf vragen en als je wil, kun je er antwoord op geven (en als je niet wil niet).

Ik wil ook wel gewoon wat vragen: wat bracht je op het idee om dit topic te bekijken?
pi_102982042
ik geloof daf het nyota was die dacht de wereld aan te kunnen, ik schud je de hand, ik dacht vorige week dat ik wel zonder pillen kon, overmoedig? *check*

wat betreft kleine dingen doen, ik doe dat ook, oke nu even niet maar dat komt door de koorts, maar verder ben ik ook retetrots als ik in mijn eentje de hond heb uitgelaten, terwijl ik dat normaal even tussendoor doe!

dan nog even een persoonlijke keuze/grens, ik reageer niet op berichten met zelfmoordneigingen, ik kan er niet tegen en word boos van zulke berichten, ik heb een geval van zelfmoord meegemaakt en daar heb ik het heel moeilijk mee gehad en daarnaast VIND IK het een zwaktebod, dus in plaats van gemene reacties te plaatsen plaats ik dan maar niets! :)
al wil ik summer2bird wel sterkte wensen!

sylvana, er komt een punt dat je jezelf een schop onder je kont moet geven, even afhankelijk zijn van anderen is prima maar je zult zelf verantwoording moet nemen als je verder wilt, je kunt niet in bed blijven tot je vriend je er een keer uit komt halen!

hier is het rustig, ik ben veel drukker met het overleven van de longontsteking en de gekneusde rib en mijn lief kwam vanmiddag langs en blijft logeren om mij te verzorgen! dan smelt ik helemaal!
zo dat was mijm gezeik voor vandaag weer :P
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:33:31 #180
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102982414
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
dan nog even een persoonlijke keuze/grens, ik reageer niet op berichten met zelfmoordneigingen, ik kan er niet tegen en word boos van zulke berichten, ik heb een geval van zelfmoord meegemaakt en daar heb ik het heel moeilijk mee gehad en daarnaast VIND IK het een zwaktebod, dus in plaats van gemene reacties te plaatsen plaats ik dan maar niets! :)
al wil ik summer2bird wel sterkte wensen!

Als jij bijna niks meer zou kunnen, zou je daar echt anders over denken.
Het is voor mij hartstikke moeilijk om door te gaan, terwijl ik zelfs niet eens normaal televisie kan kijken, omdat ik heel gevoelig ben voor geluiden.
Niet meer op je eigen bank kunnen zitten vanwege je smetvrees.
Geen boeken meer kunnen lezen vanwege de chaos in je hoofd.
Niemand zou het van mij zwak vinden als ik er mee zou stoppen, maar ik ga door. Gewoon. Ik wil het zo lang mogelijk volhouden.
pi_102982647
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:33 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Als jij bijna niks meer zou kunnen, zou je daar echt anders over denken.
Het is voor mij hartstikke moeilijk om door te gaan, terwijl ik zelfs niet eens normaal televisie kan kijken, omdat ik heel gevoelig ben voor geluiden.
Niet meer op je eigen bank kunnen zitten vanwege je smetvrees.
Geen boeken meer kunnen lezen vanwege de chaos in je hoofd.
Niemand zou het van mij zwak vinden als ik er mee zou stoppen, maar ik ga door. Gewoon. Ik wil het zo lang mogelijk volhouden.
en dit is dus precies de reden dat ik niet op die berichten wil reageren! en jij bent heel sterk want je gaat door ondanks alle problemen, net als ik, ik ben 24 met meer nare ervaringen dan mijn pa van 53, maar ik kom er altijd wel door, iedere dag heeft een gouden randje, maar je moet wel willen zoeken!
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:53:59 #182
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102983427
Het willen is echt het probleem niet.
En nu voel ik me weer kut.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 08:25:52 #183
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102987735
@gewoonmezelf: fijn dat je het aangeeft. Kan me er wel wat bij voorstellen.
@madame: je mag je voelen zoals je wilt. Niet iedereen hoeft daar begrip voor te hebben/het mee eens te zijn. Gelukkig zijn er genoeg mensen die het wel met je eens zijn. Ik denk dat het zonde van je energie is om te proberen mensen te overtuigen die het uit principe niet met je eens zijn. (hoewel gewoon het er wel mee eens is dat het enorm goed van je is dat je blijft knokken, en ik vind dat ook heel goed!) Dikke knuf meis, laat je niet uit het veld slaan doordat iemand het niet over alles met je eens is.
pi_102988161
Op tijd opgestaan, ontbeten, het leek al weer een fijne dag te worden.

Maar nee, een belletje en ik schiet hier meteen weer in de stress dat het niet echt goed gaat komen bij het UWV.

Waarom kan ik toch zo slecht met stress omgaan? Waarom denk ik altijd het meest erge (omdat het dan alleen maar mee kan vallen). Waarom kan ik nou nooit eens normaal dingen van me afzetten, maar moet dat altijd blijven malen? Waarom kan ik dat gezeur in m'n hoofd nou niet eens uit zetten en lief zijn voor mezelf? Waarom kan ik niet gewoon met mezelf leven, ipv dat het zo belangrijk is wat anderen vinden? En waarom hunker ik zo naar aandacht, maar duw ik zelf altijd mensen weg? En waarom blijf ik maar zo bang om mezelf te laten zien?

En nu kan ik ook weer een hoop antwoorden hierop gaan geven, maar dan worden het allemaal kringetjes ;(
pi_102988236
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:33 schreef Madame_Paon het volgende:
Rustig meid...we zitten hier niet om elkaar te veroordelen, en ik weet zeker dat dat niet de bedoeling was. Ik reageer ook niet altijd op zelfmoordberichtjes, ik heb er zelf al voldoende van in m'n hoofd zitten! Ik ben op sommige dagen al genoeg bezig om het niet te doen, kan dan de gevoelens van anderen op dat gebied er bepaald niet bij hebben.
Dat betekent niet dat ik jou zou veroordelen omdat je er ook aan denkt. ik vind het super van je dat je doorgaat. Je bent een held omdat je het niet opgeeft. En dat meen ik. Knuffel voor je, en je vechtlust.
pi_102988361
lieve madame, het is niet mijn bedoeling om je te kwetsen of te veroordelen, en ik meen het als ik zeg dat ik je een sterke vrouw vind, ik probeerde alleen uit te leggen waarom ik er niet op reageer :)
S. 2014
J. 2016
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:16:50 #187
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102988446
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 08:59 schreef Nyota het volgende:
Op tijd opgestaan, ontbeten, het leek al weer een fijne dag te worden.

Maar nee, een belletje en ik schiet hier meteen weer in de stress dat het niet echt goed gaat komen bij het UWV.
Ik heb dat zelf ook wel eens, maar ik houd dan altijd in m'n achterhoofd dat het maar stress om niets is en op de 1 of andere manier trekt dat me er doorheen. Als het dan uiteindelijk gebeurd is dan heb ik zoiets als dit poppetje:

Wat je dus NIET moet doen is de dingen ontwijken die je stress veroorzaken. Want dan heb je nooit dat poppetje :).
Een gedicht over Maanvis
pi_102988630
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb dat zelf ook wel eens, maar ik houd dan altijd in m'n achterhoofd dat het maar stress om niets is en op de 1 of andere manier trekt dat me er doorheen. Als het dan uiteindelijk gebeurd is dan heb ik zoiets als dit poppetje:
[ afbeelding ]
Wat je dus NIET moet doen is de dingen ontwijken die je stress veroorzaken. Want dan heb je nooit dat poppetje :).
Nee, ik ga er ook helemaal vol in, misschien is dat ook het probleem. Ik word ook zo boos om alles, om alle onwaarheden en grrrrrrrrrrrrrrrrrjalfjafjla.

En steeds als ik denk: ok, ik ben weer een beetje in controle over dingen, gebeurt er weer iets maar dan via een andere bocht. Ik ben er echt zo klaar mee. Waarom wordt er gewoon niet naar me geluisterd? En dan wil ik zo graag m'n gelijk gaan halen, dat ik op adrenaline verder ga en dat helpt verder vooral niet om de problemen op te lossen waar ik in den beginne door ben uitgevallen. Zulk soort andere troep helpt niet...

dus dat poppetje komt ooit hoop ik, maar dan wel pas over een paar maanden denk ik. En ja, ik weet het, ook dat is een negatieve gedachte en niet handig om te doen etc etc etc.

En dan denk ik nu ook weer: weet je, ik ga wel gewoon weer een baan zoeken, dan heb ik dit allemaal niet. etc etc etc. Wat zou het toch fijn zijn als ik mijn gedachtes eens op 1 lijn zou kunnen krijgen. :{
pi_102989760
Ik heb nog steeds behoorlijke koppijn 's ochtend, ik denk dat het een bijwerking is van de Valdoxan, vrijdag heb ik een controle afspraak bij de psych, maar even navragen. Ik ben ook zwaar verkouden, dus daar kan m'n hoofd ook wat gammel van zijn natuurlijk...tot dan maar even aan de paracetamol.
pi_102993816
@VanGogh: gaat dat wel samen dan die paracetamol? Versterkt dat elkaar niet enzo? Heb je al een stoombadje geprobeerd om in ieder geval die verkoudheid wat te verlichten?

Oh en verder, moet even van me af typen, sorry voor het gespam alvast, het is niet helemaal mijn dag geloof ik en ik wil het even kwijt.

Nu ben ik gaan sporten vanochtend met wat lui die ik ken en ook wat die ik niet ken en het was ook wel ok en prima. Lekker af en toe die agressie eruit te kunnen laten en buiten te zijn. :Y

Maar toch, er blijft zo'n waas over me heen hangen. Het was een hele tijd geleden en het was fijn om weer te doen. Ik weet dat ik het wel leuk en lekker vind en zeg dat ook wel tegen mezelf, maar toch, tja. Ik weet het niet. Alsof ik me continue (onbewust) af vraag wat ik eigenlijk aan het doen ben en wat het voor zin heeft.

En m'n gedachtes staan dan wel even tijdelijk uit en ben me niet druk aan het maken over vanalles en nog wat. Maar wel die sluier. Is dat nu die depressie? Waarvan ik denk dat ik daar meer controle over heb dan dat ik daadwerkelijk heb. Is dat het nu? Is dat herkenbaar? :?

En dan ook nog met andere mensen waarbij ik dan nooit zo goed weet hoe ik moet zijn als ik ze niet ken. Dat ik dan denk dat ik wel een beetje leuk en open moet zijn, maar eigenlijk al denk dat ze me maar een beetje raar vinden. 8)7

Hmm, ik hoopte dus dat dat sporten me beter zou doen voelen. Misschien is in m'n eentje gaan hardlopen beter. Dan kom ik meestal in ieder geval niet met een gevoel thuis dat ik gewoon wil huilen.
Maar dat ga ik niet doen. Ik ga douchen en opruimen. Om toch hopelijk die controle te hebben. :{
pi_102994163
Heb maar even naar de praktijk gemailed of paracetamol goed samengaat met de medicijnen, wel een goede vraag van je!

Die sluier, en je dat afvragen wat je aan het doen bent bij het sporten ken ik. Ik ben dol op fietsen, maar had het afgelopen jaar vaak als ik met een groeje reed, dat ik mezlef ging afvragen waarom ik dit eigelijk deed, wat de zin ervan was enzo. terwijl je weet, dat je hhet leuk vind...maar het is alsof je jezelf afvraagt, of je niet DENKT dat je het leuk vindt, maar eigenlijk stiekum van niet. Dat klinkt nogal raar misschien? Maar ik kan het niet zo goed uitleggen...
pi_102994344
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:52 schreef VanGoghFan het volgende:
Heb maar even naar de praktijk gemailed of paracetamol goed samengaat met de medicijnen, wel een goede vraag van je!
Goede actie van je. ^O^ Nu maar hopen dat je snel antwoord krijgt...

quote:
terwijl je weet, dat je hhet leuk vind...maar het is alsof je jezelf afvraagt, of je niet DENKT dat je het leuk vindt, maar eigenlijk stiekum van niet. Dat klinkt nogal raar misschien? Maar ik kan het niet zo goed uitleggen...
Huh, you lost me here :? Dus dat ik mezelf afvraag of ik op dat moment mezelf aan het wijsmaken (denken) ben dat ik het eigenlijk echt heel leuk vindt, maar eigenlijk mezelf voor de gek aan het houden ben. Bedoel je dat een beetje?
Of te wel, dat ik weet dat ik het eigenlijk leuk moet vinden (want dat was voorheen altijd ook), maar dat ik er nu eerlijk gezegd geen reet aan vind?
pi_102994755
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:58 schreef Nyota het volgende:

Huh, you lost me here :? ...
Of te wel, dat ik weet dat ik het eigenlijk leuk moet vinden (want dat was voorheen altijd ook), maar dat ik er nu eerlijk gezegd geen reet aan vind?
Nee, dat ook niet, meer dat ik zelf heb, dat ik fiets, weet dat ik het eigenlijk naar m'n zin heb, maar die depressie d'r zo'n filter overheen gooit, dat ik niet kan geloven dat ik het naar m'n zin heb! Dat ik mezelf zit te saboteren dus.
pi_102995339
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:13 schreef VanGoghFan het volgende:

[..]

Nee, dat ook niet, meer dat ik zelf heb, dat ik fiets, weet dat ik het eigenlijk naar m'n zin heb, maar die depressie d'r zo'n filter overheen gooit, dat ik niet kan geloven dat ik het naar m'n zin heb! Dat ik mezelf zit te saboteren dus.
Oh zo. Dus dat je het wel naar je zin hebt, maar dat dat vanwege die depressie eigenlijk niet zou "mogen"?

Da's dus net andersom als bij mij lijkt het dan even ;)
pi_102995427
Mischien, ik snapte niet zo goed wat je met die sluier bedoelde, ik ga dan denken aan dat gevoel van dat ik weet, dat ik iets leuks doe, maar m'n hoofd het niet goedvind :'(
Het blijft lastig om het voor jezelf onder woorden te brengen, laat staan het van iemand anders goed te begrijpen wat die ander nou precies bedoelt.... ;)
pi_102995545
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:36 schreef VanGoghFan het volgende:
Mischien, ik snapte niet zo goed wat je met die sluier bedoelde, ik ga dan denken aan dat gevoel van dat ik weet, dat ik iets leuks doe, maar m'n hoofd het niet goedvind :'(
Het blijft lastig om het voor jezelf onder woorden te brengen, laat staan het van iemand anders goed te begrijpen wat die ander nou precies bedoelt.... ;)
Ja, wat zou het fijn zijn als:
a) je precies onder woorden zou kunnen brengen wat je voelt en hoe het er in je hoofd aan toe gaat;
b) als de ander je helemaal zou begrijpen

Dat zou het een stuk makkelijker maken denk ik...

Nog geen antwoord gehad op je mail trouwens?
pi_102995799
Nope. Hij had het over dat ze binnenkort op vakantie gingen...voor de zekerheid maar even bellen! Wie weet heb ik vrijdag wel helemaal geen afspraak, was dat een foutje van de receptie, sta ik daar anders voor niets...
pi_102995889
kan pas na 1400 bellen staat op de website...nou moet ik niet gelijk helemaal hyper worden natuurlijk :{w
pi_102996819
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:49 schreef VanGoghFan het volgende:
kan pas na 1400 bellen staat op de website...nou moet ik niet gelijk helemaal hyper worden natuurlijk :{w
En...?
pi_102997251
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:52 schreef VanGoghFan het volgende:

Staat dat niet in je bijsluiter?
pi_102997814
volgens mij kan paracetemol gewoon altijd hoor! je moet alleen oppassen met aspirine en ibuprofen, maar paracetamol mag eigenlijk altijd!
S. 2014
J. 2016
pi_102998792
Gebeld, mag gewoon inderdaad. Het is moeilijk te zeggen, ik ben hartstikke verkouden, dus misschien komt die hoofdpijn ook wel daardoor...
pi_103000694
dat kan ook heel goed vangoghfan!beterschap in ieder geval :)
ik kom net bij de huisarts vandaan want ik blijf zo benauwd en nu krijg ik een zwaardere kuur en hopen dat dat aanslaat want anders moet ik aan de prednison en dat wil ik toch liever niet! ik ga mijn bed weer in!
S. 2014
J. 2016
pi_103012279
Hier gaat het met heel erg veel ups and downs.
Het project heeft mij emotioneel deels toch uitgeput en krijg ik net te horen dat mijn oom kanker heeft, en mijn pa is op bezoek..en dit alles gooit mij compleet overhoop, ik slaap al dagen niet goed in.
Dus ik denk dat ik morgen de psycholoog ga bellen omdat ik niet goed weet wat te doen en de spanning veel te hoog oploopt.;(
  woensdag 12 oktober 2011 @ 22:28:02 #205
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103019114
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:33 schreef cafpow het volgende:
Hier gaat het met heel erg veel ups and downs.
Het project heeft mij emotioneel deels toch uitgeput en krijg ik net te horen dat mijn oom kanker heeft, en mijn pa is op bezoek..en dit alles gooit mij compleet overhoop, ik slaap al dagen niet goed in.
Dus ik denk dat ik morgen de psycholoog ga bellen omdat ik niet goed weet wat te doen en de spanning veel te hoog oploopt.;(
he gatverdamme alles zo tegelijk :( stom!
goed dat je morgen meteen gaat bellen. Hoop dat ze je kan helpen :)
pi_103027950
Sterkte cafpow...hoop dat de psycholoog de spanning wat kan wegnemen...

Ik merk dat ik veel minder twijfel de laatste dagen, ook in het verkeer, dus ik ga deze week maar met de trein ipv de auto, ben bang dat ik TE zelfverzekerd ga rondrijden, en niet goed uitkijk.Ik handel sneller/spontaner lijkt het wel...zit minder te tobben misschien...goed dat ik vrijdag een afspraak heb met de psychiater voor controle, kunnen we het even bespreken. Afgezien van dat, en de hoofdpijn 's ochtend, lijken de bij efecten mee te vallen. Hopen dat het zo blijft!
pi_103028689
@ cafpow: pff, wat vervelend weer :( Wel een beetje kunnen slapen en al kunnen bellen vanochtend?

@vanGogh: is dat iets van de medicatie, dat effect, denk je? Voel je je er verder wel ok bij?
pi_103028905
Ik voel me denk ik veel beter, ik heb nog wel veel stemmingswisselingen, maar blijf minder hangen in het negatieve. ik voel me eigenlijk in alles wat sneller. ondanks dat ik nog steeds erg moe ben. Ik ga op zich op tijd naar bed, maar gewoon zo moe de hele tijd...maar ik ben ook verkouden, dus odf dat van de pillen komt weet ik niet. Wel heb ik elke ochtend hoofdpijn sinds ik begonnen ben, dus daar zal wel een verband zitten.
pi_103028972
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:41 schreef VanGoghFan het volgende:
Ik voel me denk ik veel beter, ik heb nog wel veel stemmingswisselingen, maar blijf minder hangen in het negatieve. ik voel me eigenlijk in alles wat sneller. ondanks dat ik nog steeds erg moe ben. Ik ga op zich op tijd naar bed, maar gewoon zo moe de hele tijd...maar ik ben ook verkouden, dus odf dat van de pillen komt weet ik niet. Wel heb ik elke ochtend hoofdpijn sinds ik begonnen ben, dus daar zal wel een verband zitten.
Nou, dat klinkt best goed eigenlijk toch? Ben je ook nog aan het werk? Hoe gaat dat met de vermoeidheid? En ondanks de vermoeidheid lukte autorijden nog wel (of is het niet zo lang dat rijden?)
Je klinkt in ieder geval alsof je er een goed gevoel over hebt en vertrouwen in hebt!
pi_103029384
vangoghfan, slaap je wel goed? Hoofdpijn in de ochtend kan ook komen doordat je diep slaapt :)

@cafpow sterkte met alles meid, het komt wel allemaal tegelijk zeg! gatverdamme!

Nyota hoe is het nu met jou?

Hier gaat het eigenlijk wel goed, Ik merk dat ik weer veel met de toekomst bezig ben, en dat is iets wat ik een hele tijd niet heb gedaan, Om een voorbeeld te noemen, voordat ik op mn bek ging werd ik geteisterd door klapperende eierstokken, toen ging het heel slecht met mij en kon ik geen baby zien laat staan dat ik er zelf 1 wilde, maar nu begint het heel langzaam weer te kriebelen, en dat is voor mij een teken dat het beter gaat, En ik denk weer wat vaker aan de bruiloft van mij en mijn O+ We hebben nog geen datum oid, want we weten niet hoe het herstel gaat, maar ik vind het wel weer leuk om jurken te kijken en dingen te bedenken! Al met al heb ik vertrouwen dat het goed komt! :) Nu weer opknappen van de longontsteking, en dan komt het allemaal goed, Morgen eindelijk naar de Kno arts om te overleggen ovr buisjes zodat ik eindelijk van de oorpijn afkom! Pfft
S. 2014
J. 2016
pi_103029978
Gewoonmezelf: dat klinkt ook best aangenaam eigenlijk (behalve dan die oorpijn...). Denk je dat je die goede stemming een beetje vast kan houden?

Hier is het eigenlijk na gisteren gewoon allemaal grauw. Niet ontzettend slecht, maar ook niet goed. Gewoon voor me uit staren is erg verleidelijk, maar heb er verder niet heel erg negatieve gedachten bij. Eigenlijk is het een soort van eng stil. Gewoon staren zeg maar. En stiekem verlangen naar dingen die ik als kind nooit had, maar weet dat ik dat ook nooit meer zal krijgen op die manier.

Gisteren trouwens les 1 van Mindfulness gehad... Best relaxt. Behalve dan dat ik me daar dan met vlagen zit te denken dat de rest me echt raar, stom en lelijk vindt. Ok, misschien zit er toch ergens een kern van waarheid in die diagnose van een sociale fobie en depressie van m'n therapeute, hoewel ik het soms toch in twijfel trek.

En dus moet ik weer iets proberen te maken van vandaag. Zo naar buiten (met zonnebril :) ) en ga de brief van m'n uitkeringsaanvraag maar posten (ok, nu voel ik me wel echt even kansloos en mislukt) en vanmiddag eens goed wat dingen over mezelf opschrijven.

Ik weet het eigenlijk gewoon even allemaal niet zo goed. Het valt toch allemaal wel mee, ik moet gewoon wat gaan doen, dan heb ik vanzelf ook weer de kracht en zin om te gaan werken. Het feit dat ik nu in alle stomme dingen (huishouden, administratie, werk zoeken) geen zin heb, is dat niet gewoon omdat ik lui ben? En zeker zo na al die tijd al niet heel veel gewerkt te hebben (toen ik nog werk had).

Ok, daar zijn ze weer die gedachten. Kortom; hoe gaat het met mij? Ik heb werkelijk geen idee ;(
pi_103030860
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:33 schreef Nyota het volgende:
Gewoonmezelf: dat klinkt ook best aangenaam eigenlijk (behalve dan die oorpijn...). Denk je dat je die goede stemming een beetje vast kan houden?

Hier is het eigenlijk na gisteren gewoon allemaal grauw. Niet ontzettend slecht, maar ook niet goed. Gewoon voor me uit staren is erg verleidelijk, maar heb er verder niet heel erg negatieve gedachten bij. Eigenlijk is het een soort van eng stil. Gewoon staren zeg maar. En stiekem verlangen naar dingen die ik als kind nooit had, maar weet dat ik dat ook nooit meer zal krijgen op die manier.

Gisteren trouwens les 1 van Mindfulness gehad... Best relaxt. Behalve dan dat ik me daar dan met vlagen zit te denken dat de rest me echt raar, stom en lelijk vindt. Ok, misschien zit er toch ergens een kern van waarheid in die diagnose van een sociale fobie en depressie van m'n therapeute, hoewel ik het soms toch in twijfel trek.

En dus moet ik weer iets proberen te maken van vandaag. Zo naar buiten (met zonnebril :) ) en ga de brief van m'n uitkeringsaanvraag maar posten (ok, nu voel ik me wel echt even kansloos en mislukt) en vanmiddag eens goed wat dingen over mezelf opschrijven.

Ik weet het eigenlijk gewoon even allemaal niet zo goed. Het valt toch allemaal wel mee, ik moet gewoon wat gaan doen, dan heb ik vanzelf ook weer de kracht en zin om te gaan werken. Het feit dat ik nu in alle stomme dingen (huishouden, administratie, werk zoeken) geen zin heb, is dat niet gewoon omdat ik lui ben? En zeker zo na al die tijd al niet heel veel gewerkt te hebben (toen ik nog werk had).

Ok, daar zijn ze weer die gedachten. Kortom; hoe gaat het met mij? Ik heb werkelijk geen idee ;(
stel nou dat je gedachtes je beleving creerden ipv beschreven.
Dan zou je kunnen zeggen dat je geen mislukkeling bent maar dat je dat nu van jezelf maakt.
Jij bent namelijk helemaal geen mislukkeling, dat is alleen wat je over jezelf denkt.
Just a random thought ;)
pi_103031159
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:04 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

stel nou dat je gedachtes je beleving creerden ipv beschreven.
Dan zou je kunnen zeggen dat je geen mislukkeling bent maar dat je dat nu van jezelf maakt.
Jij bent namelijk helemaal geen mislukkeling, dat is alleen wat je over jezelf denkt.
Just a random thought ;)
Je hebt ook gelijk. En het meest frustrerende is dat ik dat eigenlijk al wel weet. En dat maakt het alleen nog maar meer klote. En bij het uitdagen van m'n gedachtes, kan ik alleen maar dingen vinden die het negatieve versterken. Ik kan wel positieve dingen verzinnen, maar die vind ik vervolgens nogal 'klein' (bv: ik heb vandaag wel mooi vanalles al geregeld of ik heb ooit m'n studie gehaald: boeien, wat maakt dat nou uit in het groter geheel??).

Pff. En spreek net het uwv en meteen zit ik te huilen op de bank. Het was een zakelijk gesprek en gericht op mij weer aan het werk helpen, al is het vrijwilligerswerk. Nu had ik daar al naar zitten kijken, maar wist nog niet zeker of dat mocht. Dat mag dus wel :) Kan ik me misschien weer nuttig gaan voelen (maar wat als ze me daar nu ook raar of stom vinden? Het is wel weer een enorme drempel).

Dus feitelijk gezien was het een ok telefoongesprek, maar ik denk nu al weer dat ze toch niet naar me gaan luisteren en dat alles gewoon helemaal mis zal gaan. (ok, nu klink ik echt als iemand die niet wil werken maar wel geld wil vangen, of niet? Moet je eens raden wat die gedachte mij vervolgens verder weer laat denken).

Goed, ik begrijp dat er toch geen land me met te bezeilen is nu hier, dus ga maar een rondje wandelen buiten. Sorry for the fuss.
pi_103033424
Lieve Nyoya,

Je klinkt helemaal niet als iemand die gratis geld wil vangen! Je klinkt als iemand waar het gewoon allemaal even te veel is, Ik kom voorheen dagen draaien van 7-18.00 en nu ben ik al blij als ik de dag doorkom zonder halverwege in slaap te vallen, dat is geen zwakte dat is een lichamelijke toestand, Kun je nu even niks aan doen, behalve je er aan overgeven, want verzet maakt het alleen maar erger.
Ook ik mag mij volgende week gaan melden bij het UWV want mijn contract wordt door ziekte niet verlengd, dus zou je kunnen zeggen dat ik ook gewoon mn hand op ga houden, maar zo zie ik t niet, ik heb keihard gewerkt de afgelopen jaren, en nu is het even op, Nu moet ik eerst beter worden, en dan ben ik blij dat er iets is van een inkomen waar ik recht op heb omdat ik zo hard heb gewerkt :) en zodra het weer kan weet ik zeker dat wij allebei weer lekker kunnen gaan werken, maar nu even niet! Jammer dan!

En alle kleine dingen die je doet op een dag zijn toch mooi meegenomen? Vergeet niet dat werken een verplichting is, dan MOET je bepaalde dingen doen, en nu niet, en als jou lijf of geest het nu niet aankan, dan kijk je morgen verder! Je huishouden kan je niet ontslaan omdat je t niet doet, en ze kunnen ook je loon niet inhouden omdat je de afwas niet hebt gedaan, Kortom probeer het een beetje los te laten, en iets te doen waar jij blij van wordt.

Ga lekker naar buiten en geniet van de zon, en geniet dan ook een beetje voor mij, want ik mag vanwegde de longontsteking niet naar buiten :(
Het komt allemaal goed, en wat betreft mijn stemming, ik merk dat het vaker en langer positief is, er zal heus wel weer een terugslag komen, maar daarna krabbel ik gewoon weer op!
S. 2014
J. 2016
pi_103033949
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
vangoghfan, slaap je wel goed? Hoofdpijn in de ochtend kan ook komen doordat je diep slaapt :)
Ik slaap op zich prima! Maar ik voel me een beetje, alsof ik jaren lang niet goed geslapen heb, en heel veel verloren slaap aan het inhalen ben. Maar beter dan die manier van slapen die ik de laatste tijd had, dat ik voor mijn gevoel de hele nacht droomde, en dan van stress situaties, zodat ik al uitgeput wakker werd als de dag nog moest beginnen!
Morgen zie ik m'n pych om het eerste weekje pillen te evalueren...zal het allemaal maar even met hem bespreken. benieuwd of ik deze keer niet binnen een minuut aan z'n buro zit te janken, dat zou wel leuk zijn.
Had in de bus vanochtend even een hele diepe dip, en dacht even van kut, dat is dus weer zo'n dag. Maar ik heb het veel sneller dan normaal weten af te schudden. Ik hoop nou maar zo dat dit doorzet...dat die pillen blijven helpen...en dat julie hier allemaal je ook wat beter gaan voelen...
pi_103034535
@gewoonmezelf: lief van je. Doet me een beetje goed. Wanneer loopt je contract af en kom je in de mallemolen?

Helaas ben ik inmiddels, na lekker buiten te zijn geweest, weer thuis kom en mijn mail lees, weer terug bij af De arbo wil stukken niet aanpassen waarin allemaal onwaarheden staan. Als ik dat aan het uwv geef, denken ze dat ik best kan werken. Alleen die arbo heeft vanalles bij elkaar verzonnen en wil het -zelfs nadat mijn ex-werkgever heeft aangegeven dat het niet juist is- niet aanpassen. Wat moet ik nu weer?
Weer allemaal dingen regelen, brieven schrijven, bellen, mailen. Ik wil dit niet meer. Ik wil rust, ik wil aan mezelf kunnen werken en daarnaast best voor een aantal uur gaan werken, desnoods vrijwilligerswerk.
Echt, ik zie het nu even helemaal niet meer zitten ;(

En dan begin ik nu weer te denken: misschien hebben ze straks wel gelijk als ze zeggen dat ik gewoon weer 40 uur aan de slag kan en geen beperkingen heb. Schouders eronder en door gaan. Dat zeggen m'n ouders ook altijd, dus tja, waarom niet? En dan zegt dat andere stemmetje weer dat ik dat veel te lang altijd en doe en nu eens niet bij mezelf moet blijven wegrennen, want dit wordt een patroon van elke 5 jaar dat ik weer ergens in een stoel mag gaan zitten.

Maar hoe moet ik het nu voor mezelf erkennen, als anderen dat niet doen?

Zo'n zin om alles door de kamer te smijten en me te verstoppen.
pi_103035193
mijn contract loopt de 31e af en inmiddels heb ik de goede papieren binnen, dus als ik volgende week weer naar buiten mag dan ga ik daar achteraan!

nyota je kunt volgens mij een second opinion aanvragen en dat gaat dan automatisch via het uwv, en ik denk dat het een goede keuze is om voor jezelf te kiezen, zeker als het anders iedere x herhaalt wordt,. en het uwv kijkt er hopenlijk wel doorheen!
dan even worst case scenario je moet meer aan het werk, dan hou je de proeftijd vol, dan draai je de ziektwet weer in en kom je bij een arbo arts, erkent die t niet nou dan vraag je een second opinion! maar dat is het ergste scenario in dit geval! ik zou eerst informeren bij het uwv en alle formulieren die je hebt overleggen!

vangoghfan je klinkt wel lekker positief, en goed dat de bui snel over was! de hoofdpijn kan ook goed vh slapen komen, op welk tijdstip neem jij eigenlijk je pillen in?
S. 2014
J. 2016
pi_103036037
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
vangoghfan je klinkt wel lekker positief, en goed dat de bui snel over was! de hoofdpijn kan ook goed vh slapen komen, op welk tijdstip neem jij eigenlijk je pillen in?
Tja...ik had mezelf een paar jaar geleden al bi-polair gediagnoseerd met Wikipedia O+ O+ O+
Ik sla vrij snel door m'n stemmingen heen. Maar ik heb me in jaren niet zo vaak aan de postitieve kant gevoeld. Ik vertrouw het haast niet, ik verwacht telkens weer een klap naar beneden.
Ik neem de pillen een half uur tot een uur voor het slapen...dat is volgens de bijsluiter maar misschien moet ik het bij het avondeten gaan innemen.
pi_103036277
ik weet niet of het mag met jouw medicatie maar soms helpt het om qua inname schema een beetje te spelen, mijn pillen moeten eigenlijk s'ochtends maar ik neem ze s'avonds om 10 uur in want daar reageer ik veel beter op.
S. 2014
J. 2016
pi_103036302
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:15 schreef Nyota het volgende:
En dan begin ik nu weer te denken: misschien hebben ze straks wel gelijk als ze zeggen dat ik gewoon weer 40 uur aan de slag kan en geen beperkingen heb. Schouders eronder en door gaan. Dat zeggen m'n ouders ook altijd, dus tja, waarom niet?
Omdat het gewoon niet goed met je gaat? En je ook misschien het recht hebt om daar eerst wat aan te doen? Ga voor die second opinion. Het is mooi kut dat het moet, maar ga voor je gezondheid!

Ik ga me morgen ziek melden, omdat ik na het gesprek met de psych 's middgas waarschijnlijk wel weer aan puin lig, en geen zin heb om 's ochtends te werken en dan haasten om de afspraak te halen...ik slik AD's, geen smarties, ik heb verdomme een probleem, dus mag ik me best een dagje ziek melden om daar wat aan te doen! Ik heb dat nog nooit gedaan, het voelt als spijbelen...maar allejezus, mag ik weer gezond worden ?!
pi_103037641
Lieve schatten, dank voor jullie rationele reacties.
Wat betreft die second opinion: zou dat nog zin hebben nu ik binnenkort sowieso al voor het eerst naar een UWV-arts moet?

Zit verder nog aan m'n juridisch adviseur te denken. Feit blijft stressfactor +6 is.

Kom later even terug om wat socialer te zijn.

Thanks
pi_103037813
niet geschoten is altijd mis nyota! en je kunt altijd de juridisch adviseur raadplegen! en bedenk voor jezelf dat hoewel de stressfactor nu +6 is, maar dat kan straks gewoon +5 of lager zijn en dan heb je het prima gedaan! maak je NU druk om de dingen die je NU kan doen en later om de dingen die dan komen! klinkt simpeler dan t is maar als je het eenmaal kan geeft het rust!
S. 2014
J. 2016
pi_103038129
Chronische vermoeidheid... :{ Dat kan er ook nog wel bij ;(
  donderdag 13 oktober 2011 @ 17:42:15 #224
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103043515
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:15 schreef Nyota het volgende:
@gewoonmezelf: lief van je. Doet me een beetje goed. Wanneer loopt je contract af en kom je in de mallemolen?

Helaas ben ik inmiddels, na lekker buiten te zijn geweest, weer thuis kom en mijn mail lees, weer terug bij af De arbo wil stukken niet aanpassen waarin allemaal onwaarheden staan. Als ik dat aan het uwv geef, denken ze dat ik best kan werken. Alleen die arbo heeft vanalles bij elkaar verzonnen en wil het -zelfs nadat mijn ex-werkgever heeft aangegeven dat het niet juist is- niet aanpassen. Wat moet ik nu weer?
Weer allemaal dingen regelen, brieven schrijven, bellen, mailen. Ik wil dit niet meer. Ik wil rust, ik wil aan mezelf kunnen werken en daarnaast best voor een aantal uur gaan werken, desnoods vrijwilligerswerk.
Echt, ik zie het nu even helemaal niet meer zitten ;(

En dan begin ik nu weer te denken: misschien hebben ze straks wel gelijk als ze zeggen dat ik gewoon weer 40 uur aan de slag kan en geen beperkingen heb. Schouders eronder en door gaan. Dat zeggen m'n ouders ook altijd, dus tja, waarom niet? En dan zegt dat andere stemmetje weer dat ik dat veel te lang altijd en doe en nu eens niet bij mezelf moet blijven wegrennen, want dit wordt een patroon van elke 5 jaar dat ik weer ergens in een stoel mag gaan zitten.

Maar hoe moet ik het nu voor mezelf erkennen, als anderen dat niet doen?

Zo'n zin om alles door de kamer te smijten en me te verstoppen.
Je kunt het altijd via een andere weg proberen.
Of een klacht indienen.
Ik zeg maar wat.
pi_103044168
@madame: yes, I know. Dank voor t meedenken. Echter heb ik de meeste opties inmiddels al geprobeerd en steds zonder succes ("zie je wel dat t steeds mis gaat").
Ben bijna aan de laatste optie nu, maar die kost veel stress en ben nu bijna zover dat ik denk: laat ook maar, bekijk het, ik trek het niet meer.
Gelukkig gaat vriendlief me nog helpen, want opgeven is niet heel handig nu.
pi_103045617
Vandaag uiteindelijk de psych niet gebeld omdat ik me vanmorgen veel beter voelde.
Maar nu voel ik me toch weer geïrriteerd. Pa is op bezoek voor een paar dagen en ik heb moeite met zijn verandering van de afgelopen jaren, hij is ouder. Zeurt en klaagt veel meer over de wereld ed. En ik heb er een enorme hekel aan als ik alleen ben met hem.
En dan ook nog dat van mijn oom. Van het project ben ik bijna af. Nog een inleiding en voorwoord typen.
Over het algemeen ben ik gewoon heel snel geïrriteerd.

Nu mijn vraag: ik heb volgende week vrijdag een gesprek met de psych. Zaterdag gaat mijn pa weg. Denken jullie dat het nog nut heeft om de psych morgen te bellen. Want dan kan ik misschien maandag of dinsdag terecht maar er staat al een afspraak voor vrijdag. Telefonisch kan ze waarschijnlijk niet veel doen.

Dus wat zeggen jullie bellen of niet?
pi_103048331
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:50 schreef cafpow het volgende:
Vandaag uiteindelijk de psych niet gebeld omdat ik me vanmorgen veel beter voelde.
Maar nu voel ik me toch weer geïrriteerd. Pa is op bezoek voor een paar dagen en ik heb moeite met zijn verandering van de afgelopen jaren, hij is ouder. Zeurt en klaagt veel meer over de wereld ed. En ik heb er een enorme hekel aan als ik alleen ben met hem.
En dan ook nog dat van mijn oom. Van het project ben ik bijna af. Nog een inleiding en voorwoord typen.
Over het algemeen ben ik gewoon heel snel geïrriteerd.

Nu mijn vraag: ik heb volgende week vrijdag een gesprek met de psych. Zaterdag gaat mijn pa weg. Denken jullie dat het nog nut heeft om de psych morgen te bellen. Want dan kan ik misschien maandag of dinsdag terecht maar er staat al een afspraak voor vrijdag. Telefonisch kan ze waarschijnlijk niet veel doen.

Dus wat zeggen jullie bellen of niet?
Als jij denkt dat je het nodig hebt, dan moet je gewoon bellen, ik heb ook wel eens 2 afspraken gehad in 1 week, de ene op woensdag en de ander op vrijdag, en dat voelde prima :)
S. 2014
J. 2016
pi_103066067
ik heb mijn "ik voel me zo dom" moment weer gehad! zit ik om half 9 bij de kno arts voor mijn oren en eventueel buisjes, blijkt het helemaal niet uit mijn oren te komen maar van een disfunctioneel kaakgewricht! pffft zat ik daar voor niks! maar goed ik hoef dus geen buisjes!

verder gaat het wel goed hoor :P
S. 2014
J. 2016
pi_103066252
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik heb mijn "ik voel me zo dom" moment weer gehad! zit ik om half 9 bij de kno arts voor mijn oren en eventueel buisjes, blijkt het helemaal niet uit mijn oren te komen maar van een disfunctioneel kaakgewricht! pffft zat ik daar voor niks! maar goed ik hoef dus geen buisjes!

verder gaat het wel goed hoor :P
Oh, hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken? En nu, is daar nog iets aan te doen??

Zo heb ik eens een paar keer een kno arts bezocht voor m'n oren, maar had nog nooit in mijn neus gekeken. Bij de aangevraagde second opinion keer een andere arts daar wel in en bleek ik allergisch te zijn voor vanalles en nog wat. En ja, dat slaat ook op je oren...
pi_103068246
Nou ik vraag mij wel af of mijn huisarts daar niet eerst even naar had kunnen kijken, Die man steekt vanmorgen van alles in mn oren, drukt vervolgens op mijn kaakgewricht en ik vlieg m zowat aan! maar goed, je kunt de tandarts bellen voor een bitje, en fysio voor je kaak :') ik ben benieuwd!

Hoe is het vandaag met jou nyota?
S. 2014
J. 2016
pi_103069115
@gewoonmezelf: ik had het juist andersom, dacht dat er iets met mijn kies was, bleek ik een ontsteking in mijn neusholtes te hebben :')
pi_103070362
Nou, geen reden dus dat jij je dom voelde vanochtend: laat dat maar even over aan je huisarts..

Hier een klotedag. Slecht geslapen, gisterenavond nog lang bezig geweest met een brief en zit nu eigenlijk op een 2-tal telefoontjes of mailtjes te wachten. Killing. Maar ben bijna zover dat t me allemaal niets meer kan schelen. Ik kan gewoon even niet meer vechten tegen zulk soort ongein.

Verder heel moe en verdrietig. Ga me steeds meer beseffen in hoeveel situaties met mensen ik me vooraf eigenlijk al wel niet druk maak en wat ik allemaal over mezelf denk op de momenten zelf. Confronterend eigenlijk wel. En ook hoe alleen ik me vroeger voelde (ik wist wel dat ik me als puber alleen voelde, maar dat ik dat zo voor m'n 12e ook had, heb ik me ook nooit zo beseft).

Al met al voel ik vanalles, maar wil er eigenlijk niet aan denken en bij stil staan (en dat zal dan dat ontwijkende trekje dan wel weer zijn). Maar zo lang ik dat doe, ga ik weer niet vooruit komen. Ben gewoon zo bang dat t allemaal niet gaat lukken omdat ik zo hardnekkig ben en me ook in therapiesetting me het liefst niet helemaal laat zien (uit angst en schaamte). Dat schiet lekker op hè?

En nu lig ik dus al de hele ochtend op de bank half te slapen. Wel nog even buiten geweest en zo weer een rondje.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:36:58 #233
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_103071429
Na de up van de laatste 1,5 dag, zit ik weer even in de put. Het ging prima, mijn huisje wordt steeds wat schoner en ik kan steeds wat nieuws kopen dat helemaal van mij is. Werk ging prima, op een collega na die me leek te negeren. Ik heb fiks wat aan mijn studie gedaan en wat achterstallige post ed. gedaan.
Gisteravond langs bij mijn ex om haar wat spullen te brengen die ik nog had gevonden en daar de stofzuiger mee te nemen. We wisten ons beiden geen houding te geven en het was vreemd. Het is een klein appartementje waar eigenlijk niks past. Ook de vermoeide en verdrietige blik in haar ogen was moeilijk en hoe ze toch haar huisje wilde laten zien. Ik heb me zo neutraal mogelijk gehouden en vond zij niet prettig.
Aan de ene kant vind ik het moeilijk haar te zien worstelen, maar ik ben er zelf niet veel beter aan toe. Aan de andere kant: het is wat ze zelf gekozen heeft en ik ben nog steeds boos op haar.
Vandaag lijk ik echter niks voor elkaar te krijgen, geen enkel concentratie vermogen en ik ben alleen maar verdrietig en ik voel de druk van alles wat ik nog moet doen.
pi_103075891
Even een snelle update: Het gaat hier helemaal niet goed en dinsdag krijg ik te horen of ik in volledige deeltijdtherapie kan, dus 5 dagen per week van 9-17 uur en thuis slapen. Als psych toestemming krijgt kan ik waarschijnlijk ook volgende week al beginnen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:32:08 #235
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103077181
Sylvana, dikke kus vor jou. Ik had toch echt gehoopt je niet meer in dit topic te zien -O-
Sterkte iig :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_103084759
Dankjewel :*
pi_103086998
Ik word nu al gek van de spanning :'( Maak me ook z'n zorgen over wat voor gevolgen het voor mijn studie etc. gaat hebben :'(

En kan er met vriendief ook niet echt over praten ;(
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:06:30 #238
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_103094930
Heb voorheen al een keer m'n verhaal gedaan, gewoon om het ergens kwijt te kunnen dan iemand in je naaste omgeving, omdat ik dat sowieso ook niet kan.
Na veel narigheid in een korte tijd toch de stap durven nemen om hulp te gaan zoeken.
Zit nu bij een psycholoog voor mogelijk ADD en een Depressie.

M'n ADD test heb ik al gedaan, ik scoorde een 9 ( vanaf een 6 wordt er gesteld dat je ADD hebt ), maar vanuit m'n jeugd gezien de score zat ver onder de 6.

Dus gaan we nu eerst kijken waar de depressie vandaan komt en kijken hoe we er van af kunnen komen. Ben bezig met een test MMPI-2.

Laatste dagen in m'n depressie weer echt flink aanwezig, ik heb echt nergens zin in. En heb het gevoel dat het gewoon allemaal mag stoppen van me. Ik heb echt het gevoel dat ik als een zombie door het leven ga.
Kan me totaal niet ontspannen, ook nergens te vinden.
Mega drukte in m'n hoofd.
Nooit eens rustig in m'n lichaam.
Blegh....

Ik heb ook niet iemand in m'n naaste omgeving die echt een praat maatje is of zo waar je tegen kan praten, want er gaan 100 gesprekken in m'n gedachte die ik eigenlijk tegen iemand zou moeten zeggen, gewoon om het verhaal kwijt te kunnen, dus ik doe het hier, vandaar dat ik een beetje met de deur in huis val.
ⁿڻⁿ
pi_103095799
Sylvana, wat beroerd :* Sterkte meis, maar als dit nu even beter is, dan is dat maar even zo...
pi_103096085
Dankjewel nijna :)
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:35:12 #241
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_103096581
Ik hoop dat je er wat aan hebt Sylvana.
pi_103096985
@sylvana
hopelijk kan je snel wat rust vinden en kan je snel starten met de terapie.

@X_FoutBijRegistratie
Het lijkt me lastig ADD en depressie. Wel fijn dat er al hulp is. En sterkte ermee, en ach..gooi je verhaal er maar uit hoor.

Hier ging het vandaag iets beter maar later ging het toch weer minder. 's ochtends was ik behoorlijk moe en ik baal wel dat ik zoals altijd een beetje buiten de boot val op school.En naast school heb ik ook niemand op ma na.
En ik merk gewoon dat ik zolang ik bezig ben eigenlijk nergens last van heb, maar zodra ik even tijd "over" heb het fout gaat omdat dan alle gedachten constant rondspoken en ik gewoon geen rust krijg.
En ik zit er een beetje doorheen...ben wel blij dat het vakantie is. Maar ik heb het rooster voor volgende periode gezien en ik merkte nu al dat de dinsdag als lesdag een hel was en ik 's middag totaal uitgeblust en overstuur thuiskwam en volgende periode heb ik een dag van half 10 tot half 9 's avonds..en daardoor begin ik echt mega pessimistisch te worden over de opleiding. En dan nog de spanning die er is door de aanwezigheid van mijn pa en ma bijelkaar. Het zijn 2 goede personen, maar ze zijn zo anders..en pa heeft moeite met ma en ma met pa. En ze moeten allerlei officiele dingen regelen(pa heeft verblijfsvergunning maar woont niet in NL en heeft wel een andres nodig, maar heeft zijn kamer op moeten zeggen) en beiden willen het op eigen manier doen en botsen veel. En ma die gaat constant die irritaties aan mij vertellen.
En het intereseert me niet!!!
En dan nog eens mijn oom met kanker, maar toch die onzekerheid van wat is de verwachting ed. En het liefst zou ik een vliegtuig pakken en daarnaartoe gaan en alles heir laten voor wat het is..

Het word gewoon te veel..maar zolang ik bezig ben gaat het redelijk..maar zodra ik stop met dingen doen of moe ben zoals nu gaat het helemaal fout... :'( :'( En mijn psych is er niet tot dinsdag..maar goed..ik zie wel hoe het loopt..en als ik hier dinsdag nog last van heb ga ik maar bellen :N
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:51:11 #243
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103097578
Hier gaat het ook niet echt fijn.
De dwang is weer supererg en ik moet zelfs knipperen volgens een vast patroon ... ik word gek hier.
pi_103098598
Ga me eigen weg op niks en niemand kan me nog wat schelen, Altijd heel sociaal en iedereen geholpen die ik maar kon nu gaan er eens veranderingen komen, Van warm en zacht naar keihard en mededogenloos.

Het kan me werkelijk niet meer boeien, Geld maakt macht en die 2 dingen wil ik en meer hoef ik niet meer en daarmee stopt mij zoektocht naar het zogenaamd gelukkig zijn dat word ik toch niet op deze manier. En wie men mij heel persoonlijk kent weet wat ik bedoel.

Juist..

Ayumu heeft gesproken.

[ Bericht 17% gewijzigd door ayumu op 14-10-2011 23:13:05 ]
pi_103106793
Pfff was het maar al dinsdag...

Gaat echt niet goed en word nog gekker van die onzekerheid/ spanning.

Hoe is het met de rest? Rustig hier!
pi_103107227
Ik ben rustig vergeleken bij wat sommign op het moment meemaken. Maar de psych zat te zeggen hoe herstel geen rechte lijn omhoog zal zijn, maar toch echt vallen en opstaan. Hij heeft gelijk natuurlijk maar...ben zo moe van vallen.
Helel ochtend me lekker gevoeld, opeens gaat er weer een zwarte deken over...stomme ik.
pi_103107476
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:34 schreef VanGoghFan het volgende:
Ik ben rustig vergeleken bij wat sommign op het moment meemaken. Maar de psych zat te zeggen hoe herstel geen rechte lijn omhoog zal zijn, maar toch echt vallen en opstaan. Hij heeft gelijk natuurlijk maar...ben zo moe van vallen.
Helel ochtend me lekker gevoeld, opeens gaat er weer een zwarte deken over...stomme ik.
Helemaal niet stomme jij! Het is gewoon kut als het ineens omslaat! En een rechte lijn omhoog heeft niemand hoor, een stijgende lijn is prima toch? en als we op onze bek gaan is er altijd wel iemand die ons omhoog trekt! :)

Gisterenavond was het bij mij weer even vol, maar gelukkig voelde ik het aankomen en kon ik erover praten voordat de paniek aanviel, en dat was wel fijn, Met de benauwdheid gaat het af en aan, nu heb ik weer een beetje weinig lucht, maar goed! Heeft tijd nodig!
Vanmiddag lekker cupcakes maken met marsepein, en morgen komt mijn liefste vriendinnetje op ziekenbezoek, heb ik wel zin in!
S. 2014
J. 2016
pi_103109316
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:34 schreef VanGoghFan het volgende:
Het is helemaal niet stom. Ik val en sta ook super vaak op en ben het ook zat.

Vandaag ben ik een beetje in rare bui wakker geworden. Ik voel me somber en serieus en alles irriteerd me. En wil helemaal alleen zijn, maar dat is onmogelijk met een ma die constant thuis zit en net een papegaai lijkt.
En ik ga dan naar mijn kamer, maar zij moet dan zonodig beneden komen opruimen en mij lastigvallen met allerlei stomme dingen die mij geen ene moer intereseren.
En ik zou nu de straat op willen, maar moet wachten tot pa straks thuis is omdat hij als het goed rond 2 uur vertrekt..dus moet ik afscheid nemen.
Maar ik wil weg hier..ik irriteer me aan iedereen...en mijn pc werkt ook niet goed mee vandaag..alle radios die ik normaal luisteren hebben stomme muziek op.

Kortom vandaag voel ik mij niet echt prettig!
En volgens mij komt er een woede aanval opzetten, want ik ben enorm zenuwachtig en bijt heel erg hard op mijn nagels..enzo. En ik voel me raar..en meestal volgt er woede na.
pi_103110958
Het gaat hier niet zo fantastisch, word er moedeloos van...
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:44:39 #250
Succesvol geregistreerd.
pi_103132565
Zojuist een feestje gehad, voel me toch altijd een beetje buiten gesloten of te veel terug getrokken. Een aantal vrienden kan ik het goed mee vinden en die doen er ook veel aan om me niet buitengesloten laten voelen. Maar dat zijn ook mn beste vrienden. Ondanks dat toch erg eenzaam gevoeld ik voel me rotter en rotter over mezelf. Vermoeiend.......
ⁿڻⁿ
  zondag 16 oktober 2011 @ 00:02:03 #251
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103133211
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:44 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Zojuist een feestje gehad, voel me toch altijd een beetje buiten gesloten of te veel terug getrokken. Een aantal vrienden kan ik het goed mee vinden en die doen er ook veel aan om me niet buitengesloten laten voelen. Maar dat zijn ook mn beste vrienden. Ondanks dat toch erg eenzaam gevoeld ik voel me rotter en rotter over mezelf. Vermoeiend.......
Helaas herkenbaar. Daarom doe ik eigenlijk nooit meer iets met andere mensen. Ik ben liever echt alleen dan dat ik me alleen voel, terwijl ik niet alleen ben.

Hier gaat het nog steeds niet fantastisch. Nog steeds enorm gespannen en zo veel last van dwang, dat ik zelfs op een bepaalde manier met m'n ogen moet knipperen.
Dit wordt nu de derde dag achtereen dat ik wat moet drinken om niet compleet te flippen. Dit gaat echt de verkeerde kant op.
pi_103178613
Madame, kun je niet iemand bellen?
pi_103179335
M'n jurist is weer bezig, geeft me even wat lucht, maar nog steeds bang dat het niet goed gaat komen.

Verder kreeg ik nog mailtjes van oud-collega's die schreven dat het jammer was, maar dat ik nu dan wel in alle rust aan mezelf kon werken. Ze hebben duidelijk geen flauw idee...

En verder gewoon moe, vertwijfelend en prikkelbaar... :-(
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:04:12 #254
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103179867
Ik lees nog mee hoor.....
Ben brak, weer nauwelijks geslapen en nu te wakker om nog in slaap te vallen. En keelpijn en door dat alles beetje sjaggo. Maar niet depressief geloof ik.
pi_103181227
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:04 schreef Murmeli het volgende:
Ik lees nog mee hoor.....
Ben brak, weer nauwelijks geslapen en nu te wakker om nog in slaap te vallen. En keelpijn en door dat alles beetje sjaggo. Maar niet depressief geloof ik.
Hmm, wat was je laatste fijne nacht dan inmiddels?
Ik ga nu een lekker kopje thee nemen genaamd "bright mood". Ik heb hier ook nog iets van "troath comforting". Zal ik die voor jou maken? Of een mixje van die 2?

pi_103181396
@nyota, ach, laat mensen maar praten.
En wel fijn dat je hulp hebt van een jurist.

Hier gaat het nu iets beter, nog steeds ben ik snel geirriteerd en moe. Maar ik ga de psych nu niet bellen, want het gaat wel redelijk. Vooral omdat ik niks te doen heb.
Alleen mijn irriteerbaarheid is erg hoog.
Maar verder valt het wel mee.
Moet vanmiddag starten met leren voor 2 tentamens, heb er eigenlijk 3 maar 1 vak doe ik nu voor de derde keer in mijn leven, en heb ik inmiddels wel door.
Maar ik heb nu even geen motivatie meer :{
pi_103182458
Veel knuffels voor julie allemaal, maar kan hier even niets posten...is iets te dichtbij vandaag. Maar houd van julie!
pi_103207108
Ik lees ook nog altijd mee hoor! Hoop dat iedereen zich snel weer wat beter voelt!

Voor mij is het een moeilijke week, de badkamer wordt gerenoveerd, dus al mijn ritme is weg, overal ligt zooi en opruimen kan ook niet echt. Daarbij ga morgen zeker 1 en waarschijnlijk 2 huisdieren in laten slapen en dan heb ik er geen meer... Ik wil er niet eens aan denken, zoveel pijn dat het me doet
pi_103209701
Ik lees al een tijdje mee, maar daar is het tot nu toe bij gebleven...

Heb zelf ook de nodige problemen en alhoewel de situatie nog niet echt veranderd is, voel ik me zelf vreemd genoeg de laatste tijd toch wat beter.

Het doet me pijn om te zien hoe rot iedereen zich vaak voelt, heel veel liefs en sterkte allemaal!

@Spacekitten & @Sylvana, heel veel sterkte morgen allebei!

@summer2bird, je posts hebben me erg aangegrepen, ik hoop dat het ondanks dat je de laatste tijd niet online bent toch beter met je gaat!
pi_103213850
Ben mij gaat het dus de laatste weken weer enorm slecht. Alle negatieve gedachten, frustraties, onderbuik gevoelens noem maar op, zijn heel erg aanwezig. Alleen op de momenten dat ik iets doe wat ik een beetje leuk vind, als ik daar de energie voor heb, dan ben ik ervan afgeleid. Tuurlijk probeer ik het nodige te ondernemen en wat meer met mensen te praten, maar vaak blijft het toch oppervlakkig en voor veel dingen die ik zou willen doen is het wel handig dat het met iemand anders kunt doen en daarvan moet er dus iets sociaals komen. Maar bij hetgeen wat ik probeer, zie ik gewoon niet dat het zich vruchten afwerpt, misschien heb te weinig geduld, of niet interessant, of denken mensen dat ik gewoon net als de meeste genoeg contacten heb, ik weet het niet, maar het lijkt eerder slechter te worden dan dat het beter gaat. En daarnaast vraag ik me nog steeds elke dag af hoe ik hier in godsnaam terecht ben gekomen.

Het lijkt voor mij alsof mijn leeftijdsgenoten het allemaal ontzettend veel beter voor elkaar hebben en het voelt alsof ik daar niet meer tussenkom. Het voelt als een enorme achterstand en ik twijfel of ik die nog in kan halen. Tuurlijk is iedereen anders en heeft iedereen andere dingen nodig om gelukkig te zijn, maar ik heb nou eenmaal bepaalde behoeftes die niet bevredigd worden.

Ik heb in mijn vorige post beschreven dat ik wat verder op mijn verleden zou ingaan, maar op dit moment heb ik daar nauwelijks de energie voor en ook geen zin in om dat weer te bekijken, alhoewel ik heb nog steeds wel een keer wil beschrijven.

Op dit moment heb ik een bijbaantje tot dat ik waarschijnlijk in februari weer aan het hbo ga studeren. Ik ben postbezorger, omdat ik dan maar een paar uurtjes per dag bezig ben en daarnaast tijd heb om te informeren naar studies en andere zaken. Hier ben ik pas een paar weken mee bezig, maar ondanks dat het goed te doen is en kwa tijd heel handig is, word ik er nog niet echt gelukkig van. Normaal gezien ben je onder schooltijd nog in contact met leeftijdsgenoten, maar tijdens dit baantje ben je natuurlijk alleen en ik heb alleen een paar huisvrouwtjes als collega's. Maar daardoor heb ik dus elke dag heel weinig contact met mensen. Ik weet niet zeker of ik hier een paar maandjes doorheen moet prikken of toch iets anders moet doen. Maar tijdens de meeste baantjes zal dat probleem het geval zijn.

Er moet iets gebeuren waardoor ik de knop weer om kan draaien, maar ik heb er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in.
pi_103213894
Sorry voor deze gigantische egopost, maar ik hou het niet meer uit.

bah, wat heb ik een hekel aan vakantie :( Ik voel me als sinds de start van de vakantie raar en irritabel. Eigenlijk is het de nasleep van afgelopen week(weken).
En nu weer vakantie en ik heb dus echt niks te doen, en verveel me te pletter dus ga ik achter de pc zitten. En dan gaat ma weer zeiken daarover..en dat is altijd hetzelfde. Dat ik niet zonder pc pf ipod kan. En dat als ik niet achter de pc zit ik achter de ipod zit enz.
Of ik denk dat ik normaal bezig ben, zoveel achter de pc en dat ik niet met mensen omga..enz..enz.
En ik heb zoiets van ik zit niet de hele dag achter de pc voor de lol, en als ik met de ipod speel doe ik dat ook uit verveling.

En ik ben dit gezeur zo zat, en ik weet zeker dat we nu van voor af aan beginnen. Ook dat ik niet luister naar haar, ja joh..ze praat over allerlei dingen die mij geen ene zak intereseren, maar als ik dan zeg dat het me niet boeit is het fout, ga ik iets anders doen is het fout.
En de hele tijd moet ze allerlei familieleden op hun gedrag analyseren en dan gaat het echt weer om dingen die zij niet normaal vind.
En dus is het fout gedrag..ofzo...en dat mag ik constant aanhoren..en het intereseert mij niet! Anderen zijn zoals ze zijn, en als je het geen goed gedrag vind, ga je toch niet met zo om!
:r :r :r :r :r :r :r :r
  maandag 17 oktober 2011 @ 22:37:23 #262
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103214495
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:03 schreef Spacekitten het volgende:
Madame, kun je niet iemand bellen?
Niet echt ... therapieën en medicijnen helpen niet en een opname maakt het 90% zeker alleen maar erger.
Redelijk hopeloos dus.

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:27 schreef cafpow het volgende:
Sorry voor deze gigantische egopost, maar ik hou het niet meer uit.

bah, wat heb ik een hekel aan vakantie :( Ik voel me als sinds de start van de vakantie raar en irritabel. Eigenlijk is het de nasleep van afgelopen week(weken).
En nu weer vakantie en ik heb dus echt niks te doen, en verveel me te pletter dus ga ik achter de pc zitten. En dan gaat ma weer zeiken daarover..en dat is altijd hetzelfde. Dat ik niet zonder pc pf ipod kan. En dat als ik niet achter de pc zit ik achter de ipod zit enz.
Of ik denk dat ik normaal bezig ben, zoveel achter de pc en dat ik niet met mensen omga..enz..enz.
En ik heb zoiets van ik zit niet de hele dag achter de pc voor de lol, en als ik met de ipod speel doe ik dat ook uit verveling.

En ik ben dit gezeur zo zat, en ik weet zeker dat we nu van voor af aan beginnen. Ook dat ik niet luister naar haar, ja joh..ze praat over allerlei dingen die mij geen ene zak intereseren, maar als ik dan zeg dat het me niet boeit is het fout, ga ik iets anders doen is het fout.
En de hele tijd moet ze allerlei familieleden op hun gedrag analyseren en dan gaat het echt weer om dingen die zij niet normaal vind.
En dus is het fout gedrag..ofzo...en dat mag ik constant aanhoren..en het intereseert mij niet! Anderen zijn zoals ze zijn, en als je het geen goed gedrag vind, ga je toch niet met zo om!
:r :r :r :r :r :r :r :r
Is begeleid wonen dan niet iets voor jou?
pi_103215011
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:37 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Niet echt ... therapieën en medicijnen helpen niet en een opname maakt het 90% zeker alleen maar erger.
Redelijk hopeloos dus.

[..]

Is begeleid wonen dan niet iets voor jou?
ja, klopt dat heeft de psych een tijd geleden laten vallen. Maar momenteel gezien de grote verandering die ik doorga, en mijn karakter/autisme waardoor ik dus moeite heel veel moeite heb met veranderingen.
Leek het haar beter om niet 2 grote veranderingen door elkaar te gooien. :)
En economisch aspect ik leef alleen van studiefinanciering en kan geen bijbaan nemen..heeft ook wel invloed. :{
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:13:53 #264
Succesvol geregistreerd.
pi_103216696
Veel sterkte aan iedereen en welterusten!
Ik ga m'n bed in, en nog even de MMPI-2 test invullen. Hopen dat morgen een betere dag wordt als vandaag.
Volgende afspraak ik pas de 27e voor mij, alleen zit ik nog niet echt in de fase om het te verhelpen, veel achtergrond informatie is er nodig.. pff..
ⁿڻⁿ
pi_103223375
Pffff net de huisartsenpost gebeld voor de crisisdienst. Zeggen ze doodleuk dat het wel een half uur kan duren voordat die contact met me opnemen, omdat het via een meldkamer moet en bla bla bla -O-

Echt handig als je helemaal gek word en het niet meer weet en ziet zitten -O-

Maar meer mag ik ook niet kwijt hier vanwege policy ;(

Trek dat wachten tot psych belt over therapie gewoon echt niet meer.
pi_103223504
Kan niks anders zeggen dan sterkte meid. nog even volhouden.
pi_103223525
Thnx, ik wacht nog steeds...

Ik hoop voor ze dat er straks nog iemand opneemt...
pi_103223629
Huisartsenpost belde net terug dat ze crisisdienst niet kunnen bereiken. Is snachts maar 1 iemand aanwezig. Ze moeten eigenlijk binnen een uur reageren. Uur is over een kwartier voorbij. Als ik dan toch nog niks gehoord heb moet ik gewoon huisarts bellen die vanaf 8 uur bereikbaar is...

Echt ongelofelijk dit -O-
pi_103223852
De huisarts gaat nu proberen de crisisdienst te bellen...
pi_103224664
Sterkte Sylvana!
pi_103225540
Sylvana :*

Wat naar dat het weer zo slecht met je gaat. Blijf vechten, meissie. Je bent sterk alleen nu even niet. Het wordt beter, echt. Sterkte!
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_103226307
Na uren is het eindelijk gelukt. Had schoonmoeder gebeld en die heeft vriend gebeld. Zit nu bij Crisisdienst met verband om pols te wachten. Man is aan het overleggen met psychiater over opname van 1-1.5 week en/ of crisisdeeltijdbehandeling. Wachten wachten wachten -O-
pi_103226334
Sylvana niet opgeven! Het gaat je echt wel lukken om hier doorheen te komen!

Ik merkte zondag, dat ik vergeten was vrijdag m'n medicijnen te nemen, en gelijk halverwege zaterdag werd ik doodmoe, ging ruzie zoeken...ben maar gaan slapen, en een paar uur onder zeil gegaan. Begin me pas nu na een paar dagen weer slikken, een beetje normaal te voelen. Ik vind het heel gek, AD's zou je pas na een paar weken moeten merken (en ik kreeg al de tweede dag allemaal efecten, ook negatieve. Maar gelukkig voelde ik ook al snel positieve efeceten), en 1 keer vergeten zou toch niet zo'n verschil moeten maken???
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:40:13 #274
262 Re
Kiss & Swallow
pi_103226417
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:34 schreef Sylvana het volgende:
Na uren is het eindelijk gelukt. Had schoonmoeder gebeld en die heeft vriend gebeld. Zit nu bij Crisisdienst met verband om pols te wachten. Man is aan het overleggen met psychiater over opname van 1-1.5 week en/ of crisisdeeltijdbehandeling. Wachten wachten wachten -O-
sterkte hoor, weet dat je nu in goede handen bent (ook al duurde het even)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_103226622
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:34 schreef Sylvana het volgende:
Heel veel sterkte en niet opgeven hoor!
pi_103227243
Ben weer thuis. Morgen om kwart voor 12 intake voor crisisdeeltijdbehandeling. Gesprek met psychiater en zo. Blijkt ook dat je als je gestopt bent met Sertraline en daarna weer begint er niet veel effect meer is vaak. Ook lekker handig dus... Maar daar morgen dus ook maar gesprek over met psychiater. Ben nu wel weer wat rustiger gelukkig.
pi_103228646
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:19 schreef Sylvana het volgende:
Ben weer thuis. Morgen om kwart voor 12 intake voor crisisdeeltijdbehandeling. Gesprek met psychiater en zo. Blijkt ook dat je als je gestopt bent met Sertraline en daarna weer begint er niet veel effect meer is vaak. Ook lekker handig dus... Maar daar morgen dus ook maar gesprek over met psychiater. Ben nu wel weer wat rustiger gelukkig.
Goddank.
En met de juiste medicatie (idd lekker handig...) en therapie kom je hier ook weer door, je hebt het eerder gedaan. Nogmaals sterkte! :*
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_103230052
Lieve Sylvana,

Wat een achtbaan weer: fijn te horen dat er nu weer actie komt en je (daardoor?) nu weer even wat rustiger bent.

Veel sterkte, we denken hier aan je :*
pi_103235806
Sterkte iedereen ^O^ we kunnen het hoor niet opgeven.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:07:27 #280
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103242347
quote:
Gelukkig. :)
Nooit leuk, zo'n crisis.

Ik ben nog steeds verschrikkelijk gespannen en mijn thuissituatie helpt niet echt mee. }:|
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:40:26 #281
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103243559
quote:
Wat fijn dat je weer wat rustiger bent, en je mag enorm trots op jezelf zijn dat je het wachten hebt volgehouden! Ik hoop dat je snel andere meds kunt krijgen en dat die dan wel aanslaan. Dikke knuffel en succes morgen bij het gesprek!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:40:39 #282
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103243563
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:07 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Gelukkig. :)
Nooit leuk, zo'n crisis.

Ik ben nog steeds verschrikkelijk gespannen en mijn thuissituatie helpt niet echt mee. }:|
Wat is er thuis aan de hand?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:47:28 #283
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103243825
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:50 schreef Nyota het volgende:

[..]

Hmm, wat was je laatste fijne nacht dan inmiddels?
Ik ga nu een lekker kopje thee nemen genaamd "bright mood". Ik heb hier ook nog iets van "troath comforting". Zal ik die voor jou maken? Of een mixje van die 2?

afgelopen nacht was weer lekker! Daarvoor was het denk ik donderdagnacht ofzo. vrijdag was het nogal laat (half 3) en was zaterdag vroeg wakker. het gaat nu wel weer goed hoor met het slapen. Zolang ik me koest houd overdag :)
oehhh die bright mood thee is lekker! daar lust ik wel een kopje van. Ik ben ernaar op zoek geweest maar hier bij de biologische supermarkt hadden ze hem niet. Waar heb jij hem gehaald?
(ok genoeg offtopic gezever)

Ik was vandaag echt brak en moe. Ben een beetje ziekig aan het worden (keelpijn, hoofdpijn, lamlending/zwaar lichaam). Was gaan werken, maar ben vroeger weer weggegaan want ik trok het niet. Moest ook nog een takke-eind reizen (utrecht naar r'dam) en wilde nog wel kunnen koken vanavond. Dus dat vind ik dan wel weer slim van mezelf (vooruitdenken hihihihi). Nu dus lekker gekookt en zit te eten. Voel me verder wel goed. psych vroeg gisteren wat voor cijfer ik mijn stemming zou geven de afgelopen tijd en toen heb ik hem gisteren een 5,5 gegeven (door korte nacht was ik een beetje somber) en de rest van de week tussen de 6 en de 8 en misschien zelfs vrijdagavond een 9 (was naar nick&simon, heb me rotgelachen daar en was leuk, al heb (had?) ik niks met die jongens) :) dus ik ben tevree. Alleen nu oppassen dat ik niet teveel ga doen want dan word ik weer moe.
En dan hele reintegratiecircus trekt natuurlijk weer langs nu en dat is ook niet leuk. en moet op zoek naar werk dat goed bij me past, dat wordt heel spannend of dat gaat lukken (het lukt al 10 jaar niet dus ik heb de neiging er pessimistisch over te zijn en dat mag ik niet van mezelf)
pi_103256462
Ik heb enkel last van een herfstdipje maar die verhelp ik met pianospelen ;)
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_103259990
@ Sylvana, wat fijn dat er nu echt actie ondernomen word.

@madame_paon, wat is er allemaal aan de hand??

@murmeli, probeer dat pessimisme te veranderen in neutralisme. En ja het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vecht daar ook dagelijks mee.
Verder goed van je dat je wel weet waar je grens ongeveer zit.

Hier gaat het echt op en af..vandaag wel een redelijk dagje gehad, heeft ook invloed dat ik de hele dag alleen thuis was. En dus geen gezeur krijg dat ik teveel achter mijn pc zit, zonder te weten wat ik alelmaal doe.
Dus ben vandaag achter de pc gekropen en gestart met voorbereiden van tentamens voor over een paar weken. Maar ik raak toch redelijk snel van slag, vooral nu dat ik dit rooster met geluk trek, en het rooster van de volgende periode is sorry voor het woord, een klote rooster. 2 dagen achterelkaar tot bijna 8 uur les.. :{ Dat gaat me echt breken.

En verder nog de algemene thuissituatie, het wennen aan dat pa weer weg is, het moeten afwachten wat de chemo met mijn oom gaat doen...en dan de studie nog...word me vrij veel.
En nu word ik gewoon mega somber doordat ik zoveel tijd heb..en me doodverveel en niemand heb om wat mee te gaan doen.
Eigenlijk wil een studentenleventje, niet in een extreem, maar soms iemand om wat mee te doen, mee te gaan feesten of gezellig de stad in ofzo. Maar ik zit al jaren vast kwa sociabiliteit en kom er niet uit...en dat breekt me op.
Maar dat komt deels door persoonlijkheid en dingen die ik meesleep van af kind.

Maar goed eind van de week kan ik naar de psych..en dan ga ik proberen de situatie van afgelopen weken en nu uit te leggen..en vooral de thuissituatie is niet prettig...en ik wil eigelijk dolgraag uit huis, maar economisch gezien is dat bijna onmogelijk :( :'(
  woensdag 19 oktober 2011 @ 00:13:56 #286
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103263479
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:11 schreef sararaats het volgende:
Ik heb enkel last van een herfstdipje maar die verhelp ik met pianospelen ;)
Een dipje is natuurlijk wel iets anders dan een depressie.

Mijn thuissituatie ... helpt niet echt mee.
Buurvrouw die elke dag schreeuwt, met deuren smijt, keiharde muziek draait, etc.
Al maandenlang. Ik schrik me elke keer kapot. Ik kan ook heel slecht tegen geluiden.
En daarbij wordt er bijna niks aan gedaan. Eigenlijk is het gewoon zo: buurvrouw mag alles flikken omdat ze niet zo'n goede periode heeft, maar ik moet alles maar pikken, terwijl ik al veel langer een hele slechte periode heb en soms echt alcohol moet drinken om haar niet aan te vliegen (tot nu toe gelukkig nooit meer dan 2 glazen per dag ... tot nu toe).
Ze willen volgens mij dat ik alcoholiste word.
Het gedrag van de buurvrouw wordt goedgepraat door haar problemen, maar mijn problemen doen er duidelijk totaal niet toe. Mijn stress wordt hierdoor ook veel erger en mijn dwangklachten ook.

Een dezer dagen loopt het hier echt uit de hand. Dan valt er volgens mij een dode. En ik heb al gezegd dat ik daar dan niks aan kan doen, want ik word hier echt gek(ker) gemaakt.
Ik ben echt een tikkende tijdbom, maar er wordt gewoon niks aan gedaan.

Daarbij was mijn vorige woonsituatie ook verschrikkelijk en ben ik daar eigenlijk weggepest.
Leuke herinneringen die zo weer bovenkomen ...
Vrijwilligerswerk waar ik na 45 minuten al geestelijk door ben uitgeput ... gaat fantastisch hier. -O-
pi_103265578
Veel naar muziek luisteren helpt ook!
Verandert je stemming ten goede!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 01:43:58 #288
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103265687
Het probleem is alleen dat ik nooit weet welk liedje ik moet luisteren. Het is zo'n onbelangrijke keuze, maar het voelt vaak alsof ik een superbelangrijke keus moet maken.
Hetzelfde heb ik in de supermarkt. Dan kan ik echt minutenlang bij een schap staan en dan heb ik het gevoel dat mijn hoofd gaat ontploffen omdat de keuze zo moeilijk is. Maar het is een hartstikke onbelangrijke keuze.
Ik ben weleens met een zak chips naar huis gegaan, omdat ik écht niet kon beslissen wat ik wou koken.
Dit heb ik eigenlijk pas een jaar. Vervelend wel. Zeker omdat ik bij zulke onnozele beslissingen al het gevoel heb dat mijn hoofd ontploft.

Dus meestal luister ik maar geen muziek. :')
pi_103267120
Sylvana, hoe is het nu? Sterkte meis :*

Hier wil het niet. Wil er ook niet al teveel over uitwijden, maar voel me niet fijn...
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:04:45 #290
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103269355
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:43 schreef Madame_Paon het volgende:
Het probleem is alleen dat ik nooit weet welk liedje ik moet luisteren. Het is zo'n onbelangrijke keuze, maar het voelt vaak alsof ik een superbelangrijke keus moet maken.
Hetzelfde heb ik in de supermarkt. Dan kan ik echt minutenlang bij een schap staan en dan heb ik het gevoel dat mijn hoofd gaat ontploffen omdat de keuze zo moeilijk is. Maar het is een hartstikke onbelangrijke keuze.
Ik ben weleens met een zak chips naar huis gegaan, omdat ik écht niet kon beslissen wat ik wou koken.
Dit heb ik eigenlijk pas een jaar. Vervelend wel. Zeker omdat ik bij zulke onnozele beslissingen al het gevoel heb dat mijn hoofd ontploft.

Dus meestal luister ik maar geen muziek. :')
die keuzestress herken ik heel erg.
wat mij helpt is om een lijstje te maken vantevoren wat ik wil kopen (desnoods maak ik een lijstje van wat ik de komende dagen ga eten) en dan ga ik naar de winkel en kan ik zonder erbij na te denken de spullen van het lijstje in mijn mandje stoppen en klaar.
misschien kan je dat met muziek ook doen. dan maak je op een moment dat je er niet thuis bent ofzo een lijstje van liedjes die je leuk vindt passen bij verschillende stemmingen. iets om rustig te worden als je boos bent, iets om vrolijk van te worden etc.

Ik vind het wel raar van die buurvrouw. Lijkt me niet handig als je haar op een gegeven moment echt aanvliegt. ik heb even niet gevolgd of je een psych ofzo hebt, maar zo ja, kan die niks voor je doen? Of kan je niet naar de politie of een ggz instelling en daar zeggen dat ze kunnen kiezen: of ze zorgen dat het opgelost wordt, of er valt een gewonde in de persoon van je buuv. ze zouden dan toch wel iets moeten doen. al is het maar dat ze jou ergens onder brengen totdat dat mens ergens wordt afgevoerd (naar een geluidsdichte ruimte ofzo waar ze lekker kan gaan zitten schreeuwen).
grr.... ik kan me hier best kwaad om maken (niet richting jou natuurlijk, maar dat ze jou in die situatie laten zitten (en eigenlijk de buuv ook want die is in feite ook in gevaar, weliswaar door haar eigen gedrag, maar toch....zo iemand hoort gewoon opgenomen te worden lijkt me. )
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:05:29 #291
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103269378
@cafpow: ik probeer er ook neutraal in te staan hoor, anders was ik nu zo depressief als een deur en dat ben ik niet :)
pi_103270136
Dankjewel nijna! Ben erg gespannen, heb met moeite 1 broodje gegeten net.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:28:48 #293
Succesvol geregistreerd.
pi_103272105
Wel goed blijven eten, dat is erg belangrijk!

De ochtend begon wel goed, voelde me wel wat beter dan afgelopen dagen. De afgelopen dagen ging er vrij lastig op werk, waardoor het een chaos in m'n hoofd werd en geïrriteerd raakte.

Maar aangezien het bij m'n collega's vandaag ook wat moeizaam loopt wordt mij gedrag hier ook op aangepast helaas. Het begint telkens weer een beetje meer chaos in m'n hoofd te worden.
Veel zin om gewoon weg te gaan en er mee te kappen. Maar zo ben ik dan ook weer niet.

Gisteravond m'n MMPI-2 test afgerond, 500+ vragenlijstje met absurde vragen erin en veel dezelfde vragen... Ook erg vreemd vond ik dat.
ⁿڻⁿ
pi_103275650
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:28 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Gisteravond m'n MMPI-2 test afgerond, 500+ vragenlijstje met absurde vragen erin en veel dezelfde vragen... Ook erg vreemd vond ik dat.
Ik heb die lijst ook ingevuld voor de psycholoog waar ik twee jaar geleden bij heb gezeten. Na het invullen kregen we echter ruzie, dus toen is er verder niets mee gebeurd. Ik heb de resultaten een paar weken geleden alsnog opgevraagd voor m'n huidige therapeut...die hem niet eens heeft ingekeken volgens mij, omdat hij het onzin vindt of de resultaten niet volledig waren ofzo.
maar ik twijfel sterk of dat ding iets zinnigs zegt. Die vragen zijn vreemd tot belachelijk, en de resultaten voorspelbaar.

Ik scoorde hoog in depressief en boosheid. Ja, jezus ik vulde het in in tijdens het diepste puntje van m'n burn out. Wat een verrassing! Ik zou me over die resultaten dus maar niet al te druk maken! Zaten zulke idiote vragen bij...ik geloof ook of je spoken zag, en andere dingen dat je denkt van, wat heeft dat voor zin!
pi_103275956
Intakegesprek gehad en ben meteen begonnen. Officieel elke dag van half 10 tot kwart over 4 (op maandag kwart over 3) Maar omdat ik niet alleen thuis mag zijn gaan we kijken of ik al eerder kan komen en langer kan blijven omdat vriendief dan gewoon met een gerust hart kan gaan werken.

Groep bestaat uit 3 andere vrouwen en 1 man. Geen echte therapieën, vooral structuur/ gesprekken en sport. Is voor 3 weken met mogelijkheid tot 1 keer verlenging met 3 weken.
pi_103276019
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:06 schreef Sylvana het volgende:
Intakegesprek gehad en ben meteen begonnen. Officieel elke dag van half 10 tot kwart over 4 (op maandag kwart over 3) Maar omdat ik niet alleen thuis mag zijn gaan we kijken of ik al eerder kan komen en langer kan blijven omdat vriendief dan gewoon met een gerust hart kan gaan werken.

Groep bestaat uit 3 andere vrouwen en 1 man. Geen echte therapieën, vooral structuur/ gesprekken en sport. Is voor 3 weken met mogelijkheid tot 1 keer verlenging met 3 weken.
Dat is best intensief, maar hopelijk laat dat je snel weer wat beter voelen. Hoe kijk je er nu zelf tegenaan?

En je bent goed bezig! :*
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:26:33 #297
Succesvol geregistreerd.
pi_103276801
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:58 schreef VanGoghFan het volgende:

[..]

Ik heb die lijst ook ingevuld voor de psycholoog waar ik twee jaar geleden bij heb gezeten. Na het invullen kregen we echter ruzie, dus toen is er verder niets mee gebeurd. Ik heb de resultaten een paar weken geleden alsnog opgevraagd voor m'n huidige therapeut...die hem niet eens heeft ingekeken volgens mij, omdat hij het onzin vindt of de resultaten niet volledig waren ofzo.
maar ik twijfel sterk of dat ding iets zinnigs zegt. Die vragen zijn vreemd tot belachelijk, en de resultaten voorspelbaar.

Ik scoorde hoog in depressief en boosheid. Ja, jezus ik vulde het in in tijdens het diepste puntje van m'n burn out. Wat een verrassing! Ik zou me over die resultaten dus maar niet al te druk maken! Zaten zulke idiote vragen bij...ik geloof ook of je spoken zag, en andere dingen dat je denkt van, wat heeft dat voor zin!
Mijn psycholoog dacht dat dat boekje nauwelijks gebruikt werd. Maar het blijkt dat dit wereldwijd gebruikt wordt.
Sommige van die vragen kan je niet eens met Akkoord of Niet akkoord beantwoorden. En ze worden ook erg vreemd geformuleerd inderdaad.

Ik kan het goed vinden met m'n psycholoog, ze moet me helaas doorsturen naar een andere die dieper op de zaken in gaat, wat ik erg jammer vind. De stap hiernaar toe was al moeilijk, en nu moet ik weer naar een ander toe.

Ik hoop dat de andere psycholoog veel lijkt op de psycholoog die ik nu heb, anders gaat het helemaal moeilijk worden voor me.
ⁿڻⁿ
pi_103277467
sylvana,. succes meid je bent heel goed bezig!
S. 2014
J. 2016
pi_103278792
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:35 schreef Martin1234 het volgende:
Veel naar muziek luisteren helpt ook!
Verandert je stemming ten goede!
hmm, kan echter ook de andere kan op slaan heb ik wel eens gemerkt. Maar het leidt soms wel goed af :Y
Goed idee
* Nyota Pakt koptelefoon en gaat naar buiten
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:45:10 #300
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103290437
Wat goed sylvana, fijn dat alles serieus wordt opgepakt.
heel veel sterkte en succes!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:50:01 #301
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103290636
LaPo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: