abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102960665
13 en 15 uur lukte vandaag dus niet. Afgelopen weken gemiddeld tussen 15-18 uur uit bed. Meestal als vriendlief me er om 16 uur uithaalt. Soms uit mezelf iets eerder, soms laat hij me nog even liggen.

Hij moet er zelf om 6 uur uit. Wel geprobeerd er dan ook uit te gaan. Maar als hij dan om half 7 weggaat duik ik er net zo hard weer in :@
pi_102960955
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:15 schreef Sylvana het volgende:
13 en 15 uur lukte vandaag dus niet. Afgelopen weken gemiddeld tussen 15-18 uur uit bed. Meestal als vriendlief me er om 16 uur uithaalt. Soms uit mezelf iets eerder, soms laat hij me nog even liggen.

Hij moet er zelf om 6 uur uit. Wel geprobeerd er dan ook uit te gaan. Maar als hij dan om half 7 weggaat duik ik er net zo hard weer in :@
Ik snap je echt: ik heb ook van die dagen gehad. En ik voelde me er alleen maar nog ellendiger door. Hoe moeilijk het ook is, je zal toch echt je bed uit moeten komen om je beter te gaan voelen. Ik vind het nu ook lastig, maar ga nu de afgelopen dagen elke dag om 8 uur half 9 even een rondje lopen. En dat vind ik al zo goed van mezelf.

En soms beland ik dan weer op de bank en zit voor me uit staren en kan ik me er niet toe zetten om iets te doen. Ik moet mezelf echt dwingen. Het is allemaal ronduit kut, maar er is geen andere manier.

Heb je het met je psych over dit ritme? Heeft zij nog adviezen?
pi_102961066
Ja heb het met mn psych hierover en zij zegt precies hetzelfde als jij. En donderdag had ze me ook opdracht gegeven om elke dag 10 minuten buiten te lopen. Maar tot nu toe alleen zaterdag ff buiten geweest om boodschappen te doen :@ Dus faal behoorlijk :@
pi_102961118
En als ik dus hele dag in bed lig eet of drink ik dus ook niet :@
pi_102961614
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:26 schreef Sylvana het volgende:
En als ik dus hele dag in bed lig eet of drink ik dus ook niet :@
en dat laat je ook niet beter voelen. Is er iets zodat je jezelf toch een beetje kan dwingen? Ik wilde eerst ook echt m'n bed niet uit. Ik vroeg me uberhaupt af wat het uit zou maken als ik me beter zou gaan voelen. Wat dan? Dan stel ik toch nog steeds niets voor was de redenering.

Ik probeer het nu zo klein mogelijk te maken. Nee, ik heb nu geen baan meer, ik kan amper iets doen. Maar als ik dan iets gedaan heb (al is het de afwasmachine uitruimen wat een gigantische berg is), dan is dat voor mij, nu op dit moment de eerste stap naar straks weer veel meer kunnen, iets veel groters weer aankunnen.Nu laat ik soms ook ergens mijn fiets staan, om die daarna weer te voet op te moeten halen. Superloos eigenlijk, maar voor mij nu een klein stapje.

Ik weet niet of jij deze mate van zinloosheid van de dagelijkse dingen doen ook zo ervaart. Maar gun jezelf in ieder geval dat kopje thee op de bank en zeg tegen jezelf dat je goed bezig bent dan (ook al voelt dat dan helemaal niet zo, toch zeggen!)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:42:02 #156
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102961805
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:25 schreef Sylvana het volgende:
Ja heb het met mn psych hierover en zij zegt precies hetzelfde als jij. En donderdag had ze me ook opdracht gegeven om elke dag 10 minuten buiten te lopen. Maar tot nu toe alleen zaterdag ff buiten geweest om boodschappen te doen :@ Dus faal behoorlijk :@
Waarom ben je niet naar de decaan gegaan? Zonde, zo kom je alleen maar dieper in de put.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102962194
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:25 schreef Sylvana het volgende:
De enige remedie is gewoon doen. Hoe moeilijk het ook is. Want met alleen in bed liggen ga je je ook niet beter voelen en je bereikt er zeker niets mee. Hooguit dat je nog minder energie overhoudt dan het weinige beetje wat je al hebt want je conditie holt dan echt heel rap achteruit. Idem dito met eten. Een lijf functioneert niet als je er geen eten instopt. En wat maanvis zegt over de decaan: ze kunnen je alleen helpen als je daadwerkelijk aangeeft waarmee je geholpen moet worden. en jij krijgt een kutgevoel als je niet gaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ewelina op 11-10-2011 18:19:04 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:00:31 #158
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102962537
En over jezelf zeggen dat je faalt of gefaald hebt, heeft echt geen zin.
Het enige waar je iets aan kan doen is nu en later. Geweest is geweest, daar kan je van leren.

Jezelf verder de grond in stampen is bij mij trouwens ook vaak een smoes om in de toekomst ook niks te doen. Wat ik ben toch stom en ik heb alles al verpest.
Niks ervan dus! Vandaag heb je in bed gelegen, dat is geen reden om dat morgen weer te doen. Het is hooguit een reden om morgen wel naar buiten te gaan. Al ga je 1 minuut.

Ik vind dat van je fiets briljant!
Ik doe ook aan zinloze wandelingen. Lopen ipv een halte met de tram, vanmiddag wilde ik een paar kleine boodschappen doen, daar heb ik een uitje van gemaakt (toch weer 2 km gelopen en een uurtje weg geweest)

En nu ga ik koken (fanatiek groente snijden ipv een zakje)

*trots*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102963836
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:00 schreef Murmeli het volgende:
En over jezelf zeggen dat je faalt of gefaald hebt, heeft echt geen zin.
Het enige waar je iets aan kan doen is nu en later. Geweest is geweest, daar kan je van leren.

Jezelf verder de grond in stampen is bij mij trouwens ook vaak een smoes om in de toekomst ook niks te doen. Wat ik ben toch stom en ik heb alles al verpest.
Niks ervan dus! Vandaag heb je in bed gelegen, dat is geen reden om dat morgen weer te doen. Het is hooguit een reden om morgen wel naar buiten te gaan. Al ga je 1 minuut.

Ik vind dat van je fiets briljant!
Ik doe ook aan zinloze wandelingen. Lopen ipv een halte met de tram, vanmiddag wilde ik een paar kleine boodschappen doen, daar heb ik een uitje van gemaakt (toch weer 2 km gelopen en een uurtje weg geweest)

En nu ga ik koken (fanatiek groente snijden ipv een zakje)

*trots*
Goed bezig! Ik heb ook zo veel gedaan vandaag dat ik met je mee trots ga doen (ook al heb ik net gekookt met een zakje gesneden groente ;) )

Maar ik ga morgen wel ietsje minder doen.. Denken de wereld aan te kunnen was toch misschien wat overmoedig... :{
pi_102963902
Wat ik dan trouwens wel weer heb nu bedenk ik me, dat ik me dus best goed voel vandaag en dan meteen denk dat er eigenlijk helemaal niets met me aan de hand is en dat ik prima kan gaan solliciteren en 40 uur aan de slag kan gaan.

En m'n stemming bijhouden en in m'n dagboek schrijven in het kader van therapie? Wel nee, da's toch helemaal niet nodig?

misschien toch niet zo handig he.... *zucht* *iets minder trots*
pi_102963956
Ik vraag me af of opname voor mij een oplossing zou zijn.
Ik durf het alleen niet aan te kaarten bij de psychiater, ben bang dat hij me niet serieus neemt :@
En mijn ouders zijn er morgen ook bij.

Ik heb weer serieuze plannen gemaakt, en ben weer erg in de war.
Twiddel
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:46:11 #162
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102964309
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:37 schreef summer2bird het volgende:
Ik durf het alleen niet aan te kaarten bij de psychiater, ben bang dat hij me niet serieus neemt :@

Als de psychiater je niet serieus neemt, is het geen goede psychiater.
Ik denk echt dat een opname voor jou het beste is.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:55:11 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_102964695
Hier gaan we eventjes ingrijpen,

Summerbird, je problematiek is veels te groot voor hier op FOK!, je psychiater is de enige waarmee je het over dit soort problematiek hoort te hebben, dus vertel het hem en laat je opnemen. Succes verder
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:31:48 #164
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102966546
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:37 schreef summer2bird het volgende:

Ik denk wel dat Re gelijk heeft. Praat hier goed over met je psychiater, samen met je ouders. Die kan jou het allerbeste helpen.
Je bent hier natuurlijk welkom met wat je ook maar kwijt wilt, maar voor de hulp die je nodig hebt zijn wij niet zo geschikt en je psych (en deels je ouders) wel.
Een hele dikke knuffel wil ik je in ieder geval wel geven :)
pi_102966952
Hallo iedereen,

Ik heb hier een tv-tip op Canvas (België). Aflevering kun je terugvinden op onderstaande link. Misschien kan dit handig zijn voor mensen die dit nodig willen/hebben.

quote:
3 getuigen staan centraal: Berenice werd getroffen door een zware burn-out en vluchtte weg uit de ratrace waarin ze jarenlang meedraaide. 1,5 jaar was ze uit de running. De burn-out heeft haar leven drastisch veranderd.

Na een moeilijke jeugd die gepaard ging met eetstoornissen, verbleef Ine 2 jaar in een psychiatrisch ziekenhuis waar ze vocht tegen borderline.

En Pascal gleed weg in een virtuele wereld die langzaam maar zeker zijn offline leven begon over te nemen.

3 moedige getuigenissen van 3 gewone mensen.
http://programmas.canvas.(...)vering-1-identiteit/

http://programmas.canvas.(...)afleveringen-te-gek/

[ Bericht 7% gewijzigd door hydroven op 11-10-2011 20:17:49 ]
pi_102967332
Ook van mij een dikke knuffel voor Summer2bird en veel sterkte met het gesprek met de psychiater!

Hier gelukkig nu wat afleiding van de tv, want was vanmiddag ook weer druk aan het plannen. Psych heeft nog niet gebeld dus morgen zelf maar even bellen...
pi_102967677
Waarom kun je nu niet bellen Syl?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:52:44 #168
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102967715
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:39 schreef hydroven het volgende:
Hallo iedereen,

Ik heb hier een tv-tip op Canvas (België). Aflevering kun je terugvinden op onderstaande link. Misschien kan dit handig zijn voor mensen die dit nodig willen/hebben.

[..]

Klinkt interessant. :Y
Het is alleen te hopen dat het een beetje verstaanbaar is.
pi_102968193
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:51 schreef Ewelina het volgende:
Waarom kun je nu niet bellen Syl?
Omdat de psych tot 17 uur werkt?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:03:18 #170
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102968375
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:39 schreef hydroven het volgende:
Hallo iedereen,

[..]

ik die de uitzending zelf niet staan daar, heb je misshien een andere link?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102968782
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:00 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Omdat de psych tot 17 uur werkt?
Sommigen werken ook 's avonds. ;) Geen mailadres? Hoe laat zou ze bellen?
pi_102969074
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:09 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Sommigen werken ook 's avonds. ;) Geen mailadres? Hoe laat zou ze bellen?
Ze zou me in het teamoverleg bespreken maar ben vergeten te vragen wanneer dat is :( En daarna zou ze dus bellen...
pi_102969288
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik die de uitzending zelf niet staan daar, heb je misshien een andere link?
Ja, goed gezien van je dat ik de verkeerde link heb gegeven ;)

http://programmas.canvas.(...)afleveringen-te-gek/

Als je scrolt naar onder zal je de juiste opnames vinden. Soms kan je de juiste opname niet zien, maar als je 'refresht' zal je het terugvinden.
pi_102969619
Langs deze weg zou ik ook mezelf even willen voorstellen aan jullie.

Ik ben Hydroven en zou ook graag met jullie willen praten en luisteren. Al gaat dat praten wat moeilijker :P
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:33:49 #175
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102970239
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:22 schreef hydroven het volgende:
Langs deze weg zou ik ook mezelf even willen voorstellen aan jullie.

Ik ben Hydroven en zou ook graag met jullie willen praten en luisteren. Al gaat dat praten wat moeilijker :P
Vertel verder. :)
pi_102976134
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:33 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Vertel verder. :)
ja, ik heb niet echt veel meer te vertellen. Weet ook niet hoe het hier precies aan toe gaat.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:06:05 #177
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102980769
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:56 schreef hydroven het volgende:

[..]

ja, ik heb niet echt veel meer te vertellen. Weet ook niet hoe het hier precies aan toe gaat.
Vertel bijvoorbeeld hoe oud je bent en waar je mee zit. Hoeft geen lang verhaal te zijn.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:17:46 #178
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102981459
Er zijn niet echt regels, buiten dat je elkaar fatsoenlijk behandelt. Je mag inderdaad wat over jezelf vertellen, leeftijd, werk/school etc, maar je kan ook gewoon met de deur in huis vallen en zeggen dat je bijv een kutdag hebt gehad, of juist wat tofs hebt meegemaakt. Net wat je kwijt wil. Je krijgt vanzelf vragen en als je wil, kun je er antwoord op geven (en als je niet wil niet).

Ik wil ook wel gewoon wat vragen: wat bracht je op het idee om dit topic te bekijken?
pi_102982042
ik geloof daf het nyota was die dacht de wereld aan te kunnen, ik schud je de hand, ik dacht vorige week dat ik wel zonder pillen kon, overmoedig? *check*

wat betreft kleine dingen doen, ik doe dat ook, oke nu even niet maar dat komt door de koorts, maar verder ben ik ook retetrots als ik in mijn eentje de hond heb uitgelaten, terwijl ik dat normaal even tussendoor doe!

dan nog even een persoonlijke keuze/grens, ik reageer niet op berichten met zelfmoordneigingen, ik kan er niet tegen en word boos van zulke berichten, ik heb een geval van zelfmoord meegemaakt en daar heb ik het heel moeilijk mee gehad en daarnaast VIND IK het een zwaktebod, dus in plaats van gemene reacties te plaatsen plaats ik dan maar niets! :)
al wil ik summer2bird wel sterkte wensen!

sylvana, er komt een punt dat je jezelf een schop onder je kont moet geven, even afhankelijk zijn van anderen is prima maar je zult zelf verantwoording moet nemen als je verder wilt, je kunt niet in bed blijven tot je vriend je er een keer uit komt halen!

hier is het rustig, ik ben veel drukker met het overleven van de longontsteking en de gekneusde rib en mijn lief kwam vanmiddag langs en blijft logeren om mij te verzorgen! dan smelt ik helemaal!
zo dat was mijm gezeik voor vandaag weer :P
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:33:31 #180
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102982414
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
dan nog even een persoonlijke keuze/grens, ik reageer niet op berichten met zelfmoordneigingen, ik kan er niet tegen en word boos van zulke berichten, ik heb een geval van zelfmoord meegemaakt en daar heb ik het heel moeilijk mee gehad en daarnaast VIND IK het een zwaktebod, dus in plaats van gemene reacties te plaatsen plaats ik dan maar niets! :)
al wil ik summer2bird wel sterkte wensen!

Als jij bijna niks meer zou kunnen, zou je daar echt anders over denken.
Het is voor mij hartstikke moeilijk om door te gaan, terwijl ik zelfs niet eens normaal televisie kan kijken, omdat ik heel gevoelig ben voor geluiden.
Niet meer op je eigen bank kunnen zitten vanwege je smetvrees.
Geen boeken meer kunnen lezen vanwege de chaos in je hoofd.
Niemand zou het van mij zwak vinden als ik er mee zou stoppen, maar ik ga door. Gewoon. Ik wil het zo lang mogelijk volhouden.
pi_102982647
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:33 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Als jij bijna niks meer zou kunnen, zou je daar echt anders over denken.
Het is voor mij hartstikke moeilijk om door te gaan, terwijl ik zelfs niet eens normaal televisie kan kijken, omdat ik heel gevoelig ben voor geluiden.
Niet meer op je eigen bank kunnen zitten vanwege je smetvrees.
Geen boeken meer kunnen lezen vanwege de chaos in je hoofd.
Niemand zou het van mij zwak vinden als ik er mee zou stoppen, maar ik ga door. Gewoon. Ik wil het zo lang mogelijk volhouden.
en dit is dus precies de reden dat ik niet op die berichten wil reageren! en jij bent heel sterk want je gaat door ondanks alle problemen, net als ik, ik ben 24 met meer nare ervaringen dan mijn pa van 53, maar ik kom er altijd wel door, iedere dag heeft een gouden randje, maar je moet wel willen zoeken!
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:53:59 #182
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102983427
Het willen is echt het probleem niet.
En nu voel ik me weer kut.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 08:25:52 #183
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102987735
@gewoonmezelf: fijn dat je het aangeeft. Kan me er wel wat bij voorstellen.
@madame: je mag je voelen zoals je wilt. Niet iedereen hoeft daar begrip voor te hebben/het mee eens te zijn. Gelukkig zijn er genoeg mensen die het wel met je eens zijn. Ik denk dat het zonde van je energie is om te proberen mensen te overtuigen die het uit principe niet met je eens zijn. (hoewel gewoon het er wel mee eens is dat het enorm goed van je is dat je blijft knokken, en ik vind dat ook heel goed!) Dikke knuf meis, laat je niet uit het veld slaan doordat iemand het niet over alles met je eens is.
pi_102988161
Op tijd opgestaan, ontbeten, het leek al weer een fijne dag te worden.

Maar nee, een belletje en ik schiet hier meteen weer in de stress dat het niet echt goed gaat komen bij het UWV.

Waarom kan ik toch zo slecht met stress omgaan? Waarom denk ik altijd het meest erge (omdat het dan alleen maar mee kan vallen). Waarom kan ik nou nooit eens normaal dingen van me afzetten, maar moet dat altijd blijven malen? Waarom kan ik dat gezeur in m'n hoofd nou niet eens uit zetten en lief zijn voor mezelf? Waarom kan ik niet gewoon met mezelf leven, ipv dat het zo belangrijk is wat anderen vinden? En waarom hunker ik zo naar aandacht, maar duw ik zelf altijd mensen weg? En waarom blijf ik maar zo bang om mezelf te laten zien?

En nu kan ik ook weer een hoop antwoorden hierop gaan geven, maar dan worden het allemaal kringetjes ;(
pi_102988236
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:33 schreef Madame_Paon het volgende:
Rustig meid...we zitten hier niet om elkaar te veroordelen, en ik weet zeker dat dat niet de bedoeling was. Ik reageer ook niet altijd op zelfmoordberichtjes, ik heb er zelf al voldoende van in m'n hoofd zitten! Ik ben op sommige dagen al genoeg bezig om het niet te doen, kan dan de gevoelens van anderen op dat gebied er bepaald niet bij hebben.
Dat betekent niet dat ik jou zou veroordelen omdat je er ook aan denkt. ik vind het super van je dat je doorgaat. Je bent een held omdat je het niet opgeeft. En dat meen ik. Knuffel voor je, en je vechtlust.
pi_102988361
lieve madame, het is niet mijn bedoeling om je te kwetsen of te veroordelen, en ik meen het als ik zeg dat ik je een sterke vrouw vind, ik probeerde alleen uit te leggen waarom ik er niet op reageer :)
S. 2014
J. 2016
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:16:50 #187
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102988446
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 08:59 schreef Nyota het volgende:
Op tijd opgestaan, ontbeten, het leek al weer een fijne dag te worden.

Maar nee, een belletje en ik schiet hier meteen weer in de stress dat het niet echt goed gaat komen bij het UWV.
Ik heb dat zelf ook wel eens, maar ik houd dan altijd in m'n achterhoofd dat het maar stress om niets is en op de 1 of andere manier trekt dat me er doorheen. Als het dan uiteindelijk gebeurd is dan heb ik zoiets als dit poppetje:

Wat je dus NIET moet doen is de dingen ontwijken die je stress veroorzaken. Want dan heb je nooit dat poppetje :).
Een gedicht over Maanvis
pi_102988630
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb dat zelf ook wel eens, maar ik houd dan altijd in m'n achterhoofd dat het maar stress om niets is en op de 1 of andere manier trekt dat me er doorheen. Als het dan uiteindelijk gebeurd is dan heb ik zoiets als dit poppetje:
[ afbeelding ]
Wat je dus NIET moet doen is de dingen ontwijken die je stress veroorzaken. Want dan heb je nooit dat poppetje :).
Nee, ik ga er ook helemaal vol in, misschien is dat ook het probleem. Ik word ook zo boos om alles, om alle onwaarheden en grrrrrrrrrrrrrrrrrjalfjafjla.

En steeds als ik denk: ok, ik ben weer een beetje in controle over dingen, gebeurt er weer iets maar dan via een andere bocht. Ik ben er echt zo klaar mee. Waarom wordt er gewoon niet naar me geluisterd? En dan wil ik zo graag m'n gelijk gaan halen, dat ik op adrenaline verder ga en dat helpt verder vooral niet om de problemen op te lossen waar ik in den beginne door ben uitgevallen. Zulk soort andere troep helpt niet...

dus dat poppetje komt ooit hoop ik, maar dan wel pas over een paar maanden denk ik. En ja, ik weet het, ook dat is een negatieve gedachte en niet handig om te doen etc etc etc.

En dan denk ik nu ook weer: weet je, ik ga wel gewoon weer een baan zoeken, dan heb ik dit allemaal niet. etc etc etc. Wat zou het toch fijn zijn als ik mijn gedachtes eens op 1 lijn zou kunnen krijgen. :{
pi_102989760
Ik heb nog steeds behoorlijke koppijn 's ochtend, ik denk dat het een bijwerking is van de Valdoxan, vrijdag heb ik een controle afspraak bij de psych, maar even navragen. Ik ben ook zwaar verkouden, dus daar kan m'n hoofd ook wat gammel van zijn natuurlijk...tot dan maar even aan de paracetamol.
pi_102993816
@VanGogh: gaat dat wel samen dan die paracetamol? Versterkt dat elkaar niet enzo? Heb je al een stoombadje geprobeerd om in ieder geval die verkoudheid wat te verlichten?

Oh en verder, moet even van me af typen, sorry voor het gespam alvast, het is niet helemaal mijn dag geloof ik en ik wil het even kwijt.

Nu ben ik gaan sporten vanochtend met wat lui die ik ken en ook wat die ik niet ken en het was ook wel ok en prima. Lekker af en toe die agressie eruit te kunnen laten en buiten te zijn. :Y

Maar toch, er blijft zo'n waas over me heen hangen. Het was een hele tijd geleden en het was fijn om weer te doen. Ik weet dat ik het wel leuk en lekker vind en zeg dat ook wel tegen mezelf, maar toch, tja. Ik weet het niet. Alsof ik me continue (onbewust) af vraag wat ik eigenlijk aan het doen ben en wat het voor zin heeft.

En m'n gedachtes staan dan wel even tijdelijk uit en ben me niet druk aan het maken over vanalles en nog wat. Maar wel die sluier. Is dat nu die depressie? Waarvan ik denk dat ik daar meer controle over heb dan dat ik daadwerkelijk heb. Is dat het nu? Is dat herkenbaar? :?

En dan ook nog met andere mensen waarbij ik dan nooit zo goed weet hoe ik moet zijn als ik ze niet ken. Dat ik dan denk dat ik wel een beetje leuk en open moet zijn, maar eigenlijk al denk dat ze me maar een beetje raar vinden. 8)7

Hmm, ik hoopte dus dat dat sporten me beter zou doen voelen. Misschien is in m'n eentje gaan hardlopen beter. Dan kom ik meestal in ieder geval niet met een gevoel thuis dat ik gewoon wil huilen.
Maar dat ga ik niet doen. Ik ga douchen en opruimen. Om toch hopelijk die controle te hebben. :{
pi_102994163
Heb maar even naar de praktijk gemailed of paracetamol goed samengaat met de medicijnen, wel een goede vraag van je!

Die sluier, en je dat afvragen wat je aan het doen bent bij het sporten ken ik. Ik ben dol op fietsen, maar had het afgelopen jaar vaak als ik met een groeje reed, dat ik mezlef ging afvragen waarom ik dit eigelijk deed, wat de zin ervan was enzo. terwijl je weet, dat je hhet leuk vind...maar het is alsof je jezelf afvraagt, of je niet DENKT dat je het leuk vindt, maar eigenlijk stiekum van niet. Dat klinkt nogal raar misschien? Maar ik kan het niet zo goed uitleggen...
pi_102994344
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:52 schreef VanGoghFan het volgende:
Heb maar even naar de praktijk gemailed of paracetamol goed samengaat met de medicijnen, wel een goede vraag van je!
Goede actie van je. ^O^ Nu maar hopen dat je snel antwoord krijgt...

quote:
terwijl je weet, dat je hhet leuk vind...maar het is alsof je jezelf afvraagt, of je niet DENKT dat je het leuk vindt, maar eigenlijk stiekum van niet. Dat klinkt nogal raar misschien? Maar ik kan het niet zo goed uitleggen...
Huh, you lost me here :? Dus dat ik mezelf afvraag of ik op dat moment mezelf aan het wijsmaken (denken) ben dat ik het eigenlijk echt heel leuk vindt, maar eigenlijk mezelf voor de gek aan het houden ben. Bedoel je dat een beetje?
Of te wel, dat ik weet dat ik het eigenlijk leuk moet vinden (want dat was voorheen altijd ook), maar dat ik er nu eerlijk gezegd geen reet aan vind?
pi_102994755
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:58 schreef Nyota het volgende:

Huh, you lost me here :? ...
Of te wel, dat ik weet dat ik het eigenlijk leuk moet vinden (want dat was voorheen altijd ook), maar dat ik er nu eerlijk gezegd geen reet aan vind?
Nee, dat ook niet, meer dat ik zelf heb, dat ik fiets, weet dat ik het eigenlijk naar m'n zin heb, maar die depressie d'r zo'n filter overheen gooit, dat ik niet kan geloven dat ik het naar m'n zin heb! Dat ik mezelf zit te saboteren dus.
pi_102995339
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:13 schreef VanGoghFan het volgende:

[..]

Nee, dat ook niet, meer dat ik zelf heb, dat ik fiets, weet dat ik het eigenlijk naar m'n zin heb, maar die depressie d'r zo'n filter overheen gooit, dat ik niet kan geloven dat ik het naar m'n zin heb! Dat ik mezelf zit te saboteren dus.
Oh zo. Dus dat je het wel naar je zin hebt, maar dat dat vanwege die depressie eigenlijk niet zou "mogen"?

Da's dus net andersom als bij mij lijkt het dan even ;)
pi_102995427
Mischien, ik snapte niet zo goed wat je met die sluier bedoelde, ik ga dan denken aan dat gevoel van dat ik weet, dat ik iets leuks doe, maar m'n hoofd het niet goedvind :'(
Het blijft lastig om het voor jezelf onder woorden te brengen, laat staan het van iemand anders goed te begrijpen wat die ander nou precies bedoelt.... ;)
pi_102995545
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:36 schreef VanGoghFan het volgende:
Mischien, ik snapte niet zo goed wat je met die sluier bedoelde, ik ga dan denken aan dat gevoel van dat ik weet, dat ik iets leuks doe, maar m'n hoofd het niet goedvind :'(
Het blijft lastig om het voor jezelf onder woorden te brengen, laat staan het van iemand anders goed te begrijpen wat die ander nou precies bedoelt.... ;)
Ja, wat zou het fijn zijn als:
a) je precies onder woorden zou kunnen brengen wat je voelt en hoe het er in je hoofd aan toe gaat;
b) als de ander je helemaal zou begrijpen

Dat zou het een stuk makkelijker maken denk ik...

Nog geen antwoord gehad op je mail trouwens?
pi_102995799
Nope. Hij had het over dat ze binnenkort op vakantie gingen...voor de zekerheid maar even bellen! Wie weet heb ik vrijdag wel helemaal geen afspraak, was dat een foutje van de receptie, sta ik daar anders voor niets...
pi_102995889
kan pas na 1400 bellen staat op de website...nou moet ik niet gelijk helemaal hyper worden natuurlijk :{w
pi_102996819
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:49 schreef VanGoghFan het volgende:
kan pas na 1400 bellen staat op de website...nou moet ik niet gelijk helemaal hyper worden natuurlijk :{w
En...?
pi_102997251
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:52 schreef VanGoghFan het volgende:

Staat dat niet in je bijsluiter?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')