Ik snap je echt: ik heb ook van die dagen gehad. En ik voelde me er alleen maar nog ellendiger door. Hoe moeilijk het ook is, je zal toch echt je bed uit moeten komen om je beter te gaan voelen. Ik vind het nu ook lastig, maar ga nu de afgelopen dagen elke dag om 8 uur half 9 even een rondje lopen. En dat vind ik al zo goed van mezelf.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:15 schreef Sylvana het volgende:
13 en 15 uur lukte vandaag dus niet. Afgelopen weken gemiddeld tussen 15-18 uur uit bed. Meestal als vriendlief me er om 16 uur uithaalt. Soms uit mezelf iets eerder, soms laat hij me nog even liggen.
Hij moet er zelf om 6 uur uit. Wel geprobeerd er dan ook uit te gaan. Maar als hij dan om half 7 weggaat duik ik er net zo hard weer in

Dus faal behoorlijk
 Dus faal behoorlijk  

en dat laat je ook niet beter voelen. Is er iets zodat je jezelf toch een beetje kan dwingen? Ik wilde eerst ook echt m'n bed niet uit. Ik vroeg me uberhaupt af wat het uit zou maken als ik me beter zou gaan voelen. Wat dan? Dan stel ik toch nog steeds niets voor was de redenering.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:26 schreef Sylvana het volgende:
En als ik dus hele dag in bed lig eet of drink ik dus ook niet

Waarom ben je niet naar de decaan gegaan? Zonde, zo kom je alleen maar dieper in de put.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:25 schreef Sylvana het volgende:
Ja heb het met mn psych hierover en zij zegt precies hetzelfde als jij. En donderdag had ze me ook opdracht gegeven om elke dag 10 minuten buiten te lopen. Maar tot nu toe alleen zaterdag ff buiten geweest om boodschappen te doenDus faal behoorlijk

De enige remedie is gewoon doen. Hoe moeilijk het ook is. Want met alleen in bed liggen ga je je ook niet beter voelen en je bereikt er zeker niets mee. Hooguit dat je nog minder energie overhoudt dan het weinige beetje wat je al hebt want je conditie holt dan echt heel rap achteruit. Idem dito met eten. Een lijf functioneert niet als je er geen eten instopt. En wat maanvis zegt over de decaan: ze kunnen je alleen helpen als je daadwerkelijk aangeeft waarmee je geholpen moet worden. en jij krijgt een kutgevoel als je niet gaat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:25 schreef Sylvana het volgende:
Ja heb het met mn psych hierover en zij zegt precies hetzelfde als jij. En donderdag had ze me ook opdracht gegeven om elke dag 10 minuten buiten te lopen. Maar tot nu toe alleen zaterdag ff buiten geweest om boodschappen te doenDus faal behoorlijk

Goed bezig! Ik heb ook zo veel gedaan vandaag dat ik met je mee trots ga doen (ook al heb ik net gekookt met een zakje gesneden groentequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:00 schreef Murmeli het volgende:
En over jezelf zeggen dat je faalt of gefaald hebt, heeft echt geen zin.
Het enige waar je iets aan kan doen is nu en later. Geweest is geweest, daar kan je van leren.
Jezelf verder de grond in stampen is bij mij trouwens ook vaak een smoes om in de toekomst ook niks te doen. Wat ik ben toch stom en ik heb alles al verpest.
Niks ervan dus! Vandaag heb je in bed gelegen, dat is geen reden om dat morgen weer te doen. Het is hooguit een reden om morgen wel naar buiten te gaan. Al ga je 1 minuut.
Ik vind dat van je fiets briljant!
Ik doe ook aan zinloze wandelingen. Lopen ipv een halte met de tram, vanmiddag wilde ik een paar kleine boodschappen doen, daar heb ik een uitje van gemaakt (toch weer 2 km gelopen en een uurtje weg geweest)
En nu ga ik koken (fanatiek groente snijden ipv een zakje)
*trots*
 )
 ) 

Als de psychiater je niet serieus neemt, is het geen goede psychiater.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:37 schreef summer2bird het volgende:
Ik vraag me af of opname voor mij een oplossing zou zijn.
Ik durf het alleen niet aan te kaarten bij de psychiater, ben bang dat hij me niet serieus neemt
En mijn ouders zijn er morgen ook bij.
Ik heb weer serieuze plannen gemaakt, en ben weer erg in de war.

Ik denk wel dat Re gelijk heeft. Praat hier goed over met je psychiater, samen met je ouders. Die kan jou het allerbeste helpen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:37 schreef summer2bird het volgende:
Ik vraag me af of opname voor mij een oplossing zou zijn.
Ik durf het alleen niet aan te kaarten bij de psychiater, ben bang dat hij me niet serieus neemt
En mijn ouders zijn er morgen ook bij.
Ik heb weer serieuze plannen gemaakt, en ben weer erg in de war.

http://programmas.canvas.(...)vering-1-identiteit/quote:3 getuigen staan centraal: Berenice werd getroffen door een zware burn-out en vluchtte weg uit de ratrace waarin ze jarenlang meedraaide. 1,5 jaar was ze uit de running. De burn-out heeft haar leven drastisch veranderd.
Na een moeilijke jeugd die gepaard ging met eetstoornissen, verbleef Ine 2 jaar in een psychiatrisch ziekenhuis waar ze vocht tegen borderline.
En Pascal gleed weg in een virtuele wereld die langzaam maar zeker zijn offline leven begon over te nemen.
3 moedige getuigenissen van 3 gewone mensen.

Klinkt interessant.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:39 schreef hydroven het volgende:
Hallo iedereen,
Ik heb hier een tv-tip op Canvas (België). Aflevering kun je terugvinden op onderstaande link. Misschien kan dit handig zijn voor mensen die dit nodig willen/hebben.
[..]
http://programmas.canvas.(...)vering-1-identiteit/

ik die de uitzending zelf niet staan daar, heb je misshien een andere link?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:39 schreef hydroven het volgende:
Hallo iedereen,
Ik heb hier een tv-tip op Canvas (België). Aflevering kun je terugvinden op onderstaande link. Misschien kan dit handig zijn voor mensen die dit nodig willen/hebben.
[..]
http://programmas.canvas.(...)vering-1-identiteit/

Sommigen werken ook 's avonds.quote:
 Geen mailadres? Hoe laat zou ze bellen?
 Geen mailadres? Hoe laat zou ze bellen?

Ze zou me in het teamoverleg bespreken maar ben vergeten te vragen wanneer dat isquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:09 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Sommigen werken ook 's avonds.Geen mailadres? Hoe laat zou ze bellen?
 En daarna zou ze dus bellen...
 En daarna zou ze dus bellen...

Ja, goed gezien van je dat ik de verkeerde link heb gegevenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik die de uitzending zelf niet staan daar, heb je misshien een andere link?

Vertel verder.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:22 schreef hydroven het volgende:
Langs deze weg zou ik ook mezelf even willen voorstellen aan jullie.
Ik ben Hydroven en zou ook graag met jullie willen praten en luisteren. Al gaat dat praten wat moeilijker

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |