abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102960665
13 en 15 uur lukte vandaag dus niet. Afgelopen weken gemiddeld tussen 15-18 uur uit bed. Meestal als vriendlief me er om 16 uur uithaalt. Soms uit mezelf iets eerder, soms laat hij me nog even liggen.

Hij moet er zelf om 6 uur uit. Wel geprobeerd er dan ook uit te gaan. Maar als hij dan om half 7 weggaat duik ik er net zo hard weer in :@
pi_102960955
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:15 schreef Sylvana het volgende:
13 en 15 uur lukte vandaag dus niet. Afgelopen weken gemiddeld tussen 15-18 uur uit bed. Meestal als vriendlief me er om 16 uur uithaalt. Soms uit mezelf iets eerder, soms laat hij me nog even liggen.

Hij moet er zelf om 6 uur uit. Wel geprobeerd er dan ook uit te gaan. Maar als hij dan om half 7 weggaat duik ik er net zo hard weer in :@
Ik snap je echt: ik heb ook van die dagen gehad. En ik voelde me er alleen maar nog ellendiger door. Hoe moeilijk het ook is, je zal toch echt je bed uit moeten komen om je beter te gaan voelen. Ik vind het nu ook lastig, maar ga nu de afgelopen dagen elke dag om 8 uur half 9 even een rondje lopen. En dat vind ik al zo goed van mezelf.

En soms beland ik dan weer op de bank en zit voor me uit staren en kan ik me er niet toe zetten om iets te doen. Ik moet mezelf echt dwingen. Het is allemaal ronduit kut, maar er is geen andere manier.

Heb je het met je psych over dit ritme? Heeft zij nog adviezen?
pi_102961066
Ja heb het met mn psych hierover en zij zegt precies hetzelfde als jij. En donderdag had ze me ook opdracht gegeven om elke dag 10 minuten buiten te lopen. Maar tot nu toe alleen zaterdag ff buiten geweest om boodschappen te doen :@ Dus faal behoorlijk :@
pi_102961118
En als ik dus hele dag in bed lig eet of drink ik dus ook niet :@
pi_102961614
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:26 schreef Sylvana het volgende:
En als ik dus hele dag in bed lig eet of drink ik dus ook niet :@
en dat laat je ook niet beter voelen. Is er iets zodat je jezelf toch een beetje kan dwingen? Ik wilde eerst ook echt m'n bed niet uit. Ik vroeg me uberhaupt af wat het uit zou maken als ik me beter zou gaan voelen. Wat dan? Dan stel ik toch nog steeds niets voor was de redenering.

Ik probeer het nu zo klein mogelijk te maken. Nee, ik heb nu geen baan meer, ik kan amper iets doen. Maar als ik dan iets gedaan heb (al is het de afwasmachine uitruimen wat een gigantische berg is), dan is dat voor mij, nu op dit moment de eerste stap naar straks weer veel meer kunnen, iets veel groters weer aankunnen.Nu laat ik soms ook ergens mijn fiets staan, om die daarna weer te voet op te moeten halen. Superloos eigenlijk, maar voor mij nu een klein stapje.

Ik weet niet of jij deze mate van zinloosheid van de dagelijkse dingen doen ook zo ervaart. Maar gun jezelf in ieder geval dat kopje thee op de bank en zeg tegen jezelf dat je goed bezig bent dan (ook al voelt dat dan helemaal niet zo, toch zeggen!)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:42:02 #156
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102961805
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:25 schreef Sylvana het volgende:
Ja heb het met mn psych hierover en zij zegt precies hetzelfde als jij. En donderdag had ze me ook opdracht gegeven om elke dag 10 minuten buiten te lopen. Maar tot nu toe alleen zaterdag ff buiten geweest om boodschappen te doen :@ Dus faal behoorlijk :@
Waarom ben je niet naar de decaan gegaan? Zonde, zo kom je alleen maar dieper in de put.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102962194
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:25 schreef Sylvana het volgende:
De enige remedie is gewoon doen. Hoe moeilijk het ook is. Want met alleen in bed liggen ga je je ook niet beter voelen en je bereikt er zeker niets mee. Hooguit dat je nog minder energie overhoudt dan het weinige beetje wat je al hebt want je conditie holt dan echt heel rap achteruit. Idem dito met eten. Een lijf functioneert niet als je er geen eten instopt. En wat maanvis zegt over de decaan: ze kunnen je alleen helpen als je daadwerkelijk aangeeft waarmee je geholpen moet worden. en jij krijgt een kutgevoel als je niet gaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ewelina op 11-10-2011 18:19:04 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:00:31 #158
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102962537
En over jezelf zeggen dat je faalt of gefaald hebt, heeft echt geen zin.
Het enige waar je iets aan kan doen is nu en later. Geweest is geweest, daar kan je van leren.

Jezelf verder de grond in stampen is bij mij trouwens ook vaak een smoes om in de toekomst ook niks te doen. Wat ik ben toch stom en ik heb alles al verpest.
Niks ervan dus! Vandaag heb je in bed gelegen, dat is geen reden om dat morgen weer te doen. Het is hooguit een reden om morgen wel naar buiten te gaan. Al ga je 1 minuut.

Ik vind dat van je fiets briljant!
Ik doe ook aan zinloze wandelingen. Lopen ipv een halte met de tram, vanmiddag wilde ik een paar kleine boodschappen doen, daar heb ik een uitje van gemaakt (toch weer 2 km gelopen en een uurtje weg geweest)

En nu ga ik koken (fanatiek groente snijden ipv een zakje)

*trots*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102963836
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:00 schreef Murmeli het volgende:
En over jezelf zeggen dat je faalt of gefaald hebt, heeft echt geen zin.
Het enige waar je iets aan kan doen is nu en later. Geweest is geweest, daar kan je van leren.

Jezelf verder de grond in stampen is bij mij trouwens ook vaak een smoes om in de toekomst ook niks te doen. Wat ik ben toch stom en ik heb alles al verpest.
Niks ervan dus! Vandaag heb je in bed gelegen, dat is geen reden om dat morgen weer te doen. Het is hooguit een reden om morgen wel naar buiten te gaan. Al ga je 1 minuut.

Ik vind dat van je fiets briljant!
Ik doe ook aan zinloze wandelingen. Lopen ipv een halte met de tram, vanmiddag wilde ik een paar kleine boodschappen doen, daar heb ik een uitje van gemaakt (toch weer 2 km gelopen en een uurtje weg geweest)

En nu ga ik koken (fanatiek groente snijden ipv een zakje)

*trots*
Goed bezig! Ik heb ook zo veel gedaan vandaag dat ik met je mee trots ga doen (ook al heb ik net gekookt met een zakje gesneden groente ;) )

Maar ik ga morgen wel ietsje minder doen.. Denken de wereld aan te kunnen was toch misschien wat overmoedig... :{
pi_102963902
Wat ik dan trouwens wel weer heb nu bedenk ik me, dat ik me dus best goed voel vandaag en dan meteen denk dat er eigenlijk helemaal niets met me aan de hand is en dat ik prima kan gaan solliciteren en 40 uur aan de slag kan gaan.

En m'n stemming bijhouden en in m'n dagboek schrijven in het kader van therapie? Wel nee, da's toch helemaal niet nodig?

misschien toch niet zo handig he.... *zucht* *iets minder trots*
pi_102963956
Ik vraag me af of opname voor mij een oplossing zou zijn.
Ik durf het alleen niet aan te kaarten bij de psychiater, ben bang dat hij me niet serieus neemt :@
En mijn ouders zijn er morgen ook bij.

Ik heb weer serieuze plannen gemaakt, en ben weer erg in de war.
Twiddel
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:46:11 #162
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102964309
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:37 schreef summer2bird het volgende:
Ik durf het alleen niet aan te kaarten bij de psychiater, ben bang dat hij me niet serieus neemt :@

Als de psychiater je niet serieus neemt, is het geen goede psychiater.
Ik denk echt dat een opname voor jou het beste is.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:55:11 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_102964695
Hier gaan we eventjes ingrijpen,

Summerbird, je problematiek is veels te groot voor hier op FOK!, je psychiater is de enige waarmee je het over dit soort problematiek hoort te hebben, dus vertel het hem en laat je opnemen. Succes verder
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:31:48 #164
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102966546
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:37 schreef summer2bird het volgende:

Ik denk wel dat Re gelijk heeft. Praat hier goed over met je psychiater, samen met je ouders. Die kan jou het allerbeste helpen.
Je bent hier natuurlijk welkom met wat je ook maar kwijt wilt, maar voor de hulp die je nodig hebt zijn wij niet zo geschikt en je psych (en deels je ouders) wel.
Een hele dikke knuffel wil ik je in ieder geval wel geven :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102966952
Hallo iedereen,

Ik heb hier een tv-tip op Canvas (België). Aflevering kun je terugvinden op onderstaande link. Misschien kan dit handig zijn voor mensen die dit nodig willen/hebben.

quote:
3 getuigen staan centraal: Berenice werd getroffen door een zware burn-out en vluchtte weg uit de ratrace waarin ze jarenlang meedraaide. 1,5 jaar was ze uit de running. De burn-out heeft haar leven drastisch veranderd.

Na een moeilijke jeugd die gepaard ging met eetstoornissen, verbleef Ine 2 jaar in een psychiatrisch ziekenhuis waar ze vocht tegen borderline.

En Pascal gleed weg in een virtuele wereld die langzaam maar zeker zijn offline leven begon over te nemen.

3 moedige getuigenissen van 3 gewone mensen.
http://programmas.canvas.(...)vering-1-identiteit/

http://programmas.canvas.(...)afleveringen-te-gek/

[ Bericht 7% gewijzigd door hydroven op 11-10-2011 20:17:49 ]
pi_102967332
Ook van mij een dikke knuffel voor Summer2bird en veel sterkte met het gesprek met de psychiater!

Hier gelukkig nu wat afleiding van de tv, want was vanmiddag ook weer druk aan het plannen. Psych heeft nog niet gebeld dus morgen zelf maar even bellen...
pi_102967677
Waarom kun je nu niet bellen Syl?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:52:44 #168
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102967715
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:39 schreef hydroven het volgende:
Hallo iedereen,

Ik heb hier een tv-tip op Canvas (België). Aflevering kun je terugvinden op onderstaande link. Misschien kan dit handig zijn voor mensen die dit nodig willen/hebben.

[..]

Klinkt interessant. :Y
Het is alleen te hopen dat het een beetje verstaanbaar is.
pi_102968193
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:51 schreef Ewelina het volgende:
Waarom kun je nu niet bellen Syl?
Omdat de psych tot 17 uur werkt?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:03:18 #170
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102968375
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:39 schreef hydroven het volgende:
Hallo iedereen,

[..]

ik die de uitzending zelf niet staan daar, heb je misshien een andere link?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102968782
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:00 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Omdat de psych tot 17 uur werkt?
Sommigen werken ook 's avonds. ;) Geen mailadres? Hoe laat zou ze bellen?
pi_102969074
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:09 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Sommigen werken ook 's avonds. ;) Geen mailadres? Hoe laat zou ze bellen?
Ze zou me in het teamoverleg bespreken maar ben vergeten te vragen wanneer dat is :( En daarna zou ze dus bellen...
pi_102969288
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik die de uitzending zelf niet staan daar, heb je misshien een andere link?
Ja, goed gezien van je dat ik de verkeerde link heb gegeven ;)

http://programmas.canvas.(...)afleveringen-te-gek/

Als je scrolt naar onder zal je de juiste opnames vinden. Soms kan je de juiste opname niet zien, maar als je 'refresht' zal je het terugvinden.
pi_102969619
Langs deze weg zou ik ook mezelf even willen voorstellen aan jullie.

Ik ben Hydroven en zou ook graag met jullie willen praten en luisteren. Al gaat dat praten wat moeilijker :P
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:33:49 #175
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102970239
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:22 schreef hydroven het volgende:
Langs deze weg zou ik ook mezelf even willen voorstellen aan jullie.

Ik ben Hydroven en zou ook graag met jullie willen praten en luisteren. Al gaat dat praten wat moeilijker :P
Vertel verder. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')