abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103227243
Ben weer thuis. Morgen om kwart voor 12 intake voor crisisdeeltijdbehandeling. Gesprek met psychiater en zo. Blijkt ook dat je als je gestopt bent met Sertraline en daarna weer begint er niet veel effect meer is vaak. Ook lekker handig dus... Maar daar morgen dus ook maar gesprek over met psychiater. Ben nu wel weer wat rustiger gelukkig.
pi_103228646
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:19 schreef Sylvana het volgende:
Ben weer thuis. Morgen om kwart voor 12 intake voor crisisdeeltijdbehandeling. Gesprek met psychiater en zo. Blijkt ook dat je als je gestopt bent met Sertraline en daarna weer begint er niet veel effect meer is vaak. Ook lekker handig dus... Maar daar morgen dus ook maar gesprek over met psychiater. Ben nu wel weer wat rustiger gelukkig.
Goddank.
En met de juiste medicatie (idd lekker handig...) en therapie kom je hier ook weer door, je hebt het eerder gedaan. Nogmaals sterkte! :*
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_103230052
Lieve Sylvana,

Wat een achtbaan weer: fijn te horen dat er nu weer actie komt en je (daardoor?) nu weer even wat rustiger bent.

Veel sterkte, we denken hier aan je :*
pi_103235806
Sterkte iedereen ^O^ we kunnen het hoor niet opgeven.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:07:27 #280
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103242347
quote:
Gelukkig. :)
Nooit leuk, zo'n crisis.

Ik ben nog steeds verschrikkelijk gespannen en mijn thuissituatie helpt niet echt mee. }:|
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:40:26 #281
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103243559
quote:
Wat fijn dat je weer wat rustiger bent, en je mag enorm trots op jezelf zijn dat je het wachten hebt volgehouden! Ik hoop dat je snel andere meds kunt krijgen en dat die dan wel aanslaan. Dikke knuffel en succes morgen bij het gesprek!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:40:39 #282
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103243563
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:07 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Gelukkig. :)
Nooit leuk, zo'n crisis.

Ik ben nog steeds verschrikkelijk gespannen en mijn thuissituatie helpt niet echt mee. }:|
Wat is er thuis aan de hand?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:47:28 #283
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103243825
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:50 schreef Nyota het volgende:

[..]

Hmm, wat was je laatste fijne nacht dan inmiddels?
Ik ga nu een lekker kopje thee nemen genaamd "bright mood". Ik heb hier ook nog iets van "troath comforting". Zal ik die voor jou maken? Of een mixje van die 2?

:*
afgelopen nacht was weer lekker! Daarvoor was het denk ik donderdagnacht ofzo. vrijdag was het nogal laat (half 3) en was zaterdag vroeg wakker. het gaat nu wel weer goed hoor met het slapen. Zolang ik me koest houd overdag :)
oehhh die bright mood thee is lekker! daar lust ik wel een kopje van. Ik ben ernaar op zoek geweest maar hier bij de biologische supermarkt hadden ze hem niet. Waar heb jij hem gehaald?
(ok genoeg offtopic gezever)

Ik was vandaag echt brak en moe. Ben een beetje ziekig aan het worden (keelpijn, hoofdpijn, lamlending/zwaar lichaam). Was gaan werken, maar ben vroeger weer weggegaan want ik trok het niet. Moest ook nog een takke-eind reizen (utrecht naar r'dam) en wilde nog wel kunnen koken vanavond. Dus dat vind ik dan wel weer slim van mezelf (vooruitdenken hihihihi). Nu dus lekker gekookt en zit te eten. Voel me verder wel goed. psych vroeg gisteren wat voor cijfer ik mijn stemming zou geven de afgelopen tijd en toen heb ik hem gisteren een 5,5 gegeven (door korte nacht was ik een beetje somber) en de rest van de week tussen de 6 en de 8 en misschien zelfs vrijdagavond een 9 (was naar nick&simon, heb me rotgelachen daar en was leuk, al heb (had?) ik niks met die jongens) :) dus ik ben tevree. Alleen nu oppassen dat ik niet teveel ga doen want dan word ik weer moe.
En dan hele reintegratiecircus trekt natuurlijk weer langs nu en dat is ook niet leuk. en moet op zoek naar werk dat goed bij me past, dat wordt heel spannend of dat gaat lukken (het lukt al 10 jaar niet dus ik heb de neiging er pessimistisch over te zijn en dat mag ik niet van mezelf)
pi_103256462
Ik heb enkel last van een herfstdipje maar die verhelp ik met pianospelen ;)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_103259990
@ Sylvana, wat fijn dat er nu echt actie ondernomen word.

@madame_paon, wat is er allemaal aan de hand??

@murmeli, probeer dat pessimisme te veranderen in neutralisme. En ja het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vecht daar ook dagelijks mee.
Verder goed van je dat je wel weet waar je grens ongeveer zit.

Hier gaat het echt op en af..vandaag wel een redelijk dagje gehad, heeft ook invloed dat ik de hele dag alleen thuis was. En dus geen gezeur krijg dat ik teveel achter mijn pc zit, zonder te weten wat ik alelmaal doe.
Dus ben vandaag achter de pc gekropen en gestart met voorbereiden van tentamens voor over een paar weken. Maar ik raak toch redelijk snel van slag, vooral nu dat ik dit rooster met geluk trek, en het rooster van de volgende periode is sorry voor het woord, een klote rooster. 2 dagen achterelkaar tot bijna 8 uur les.. :{ Dat gaat me echt breken.

En verder nog de algemene thuissituatie, het wennen aan dat pa weer weg is, het moeten afwachten wat de chemo met mijn oom gaat doen...en dan de studie nog...word me vrij veel.
En nu word ik gewoon mega somber doordat ik zoveel tijd heb..en me doodverveel en niemand heb om wat mee te gaan doen.
Eigenlijk wil een studentenleventje, niet in een extreem, maar soms iemand om wat mee te doen, mee te gaan feesten of gezellig de stad in ofzo. Maar ik zit al jaren vast kwa sociabiliteit en kom er niet uit...en dat breekt me op.
Maar dat komt deels door persoonlijkheid en dingen die ik meesleep van af kind.

Maar goed eind van de week kan ik naar de psych..en dan ga ik proberen de situatie van afgelopen weken en nu uit te leggen..en vooral de thuissituatie is niet prettig...en ik wil eigelijk dolgraag uit huis, maar economisch gezien is dat bijna onmogelijk :( :'(
  woensdag 19 oktober 2011 @ 00:13:56 #286
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103263479
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:11 schreef sararaats het volgende:
Ik heb enkel last van een herfstdipje maar die verhelp ik met pianospelen ;)
Een dipje is natuurlijk wel iets anders dan een depressie.

Mijn thuissituatie ... helpt niet echt mee.
Buurvrouw die elke dag schreeuwt, met deuren smijt, keiharde muziek draait, etc.
Al maandenlang. Ik schrik me elke keer kapot. Ik kan ook heel slecht tegen geluiden.
En daarbij wordt er bijna niks aan gedaan. Eigenlijk is het gewoon zo: buurvrouw mag alles flikken omdat ze niet zo'n goede periode heeft, maar ik moet alles maar pikken, terwijl ik al veel langer een hele slechte periode heb en soms echt alcohol moet drinken om haar niet aan te vliegen (tot nu toe gelukkig nooit meer dan 2 glazen per dag ... tot nu toe).
Ze willen volgens mij dat ik alcoholiste word.
Het gedrag van de buurvrouw wordt goedgepraat door haar problemen, maar mijn problemen doen er duidelijk totaal niet toe. Mijn stress wordt hierdoor ook veel erger en mijn dwangklachten ook.

Een dezer dagen loopt het hier echt uit de hand. Dan valt er volgens mij een dode. En ik heb al gezegd dat ik daar dan niks aan kan doen, want ik word hier echt gek(ker) gemaakt.
Ik ben echt een tikkende tijdbom, maar er wordt gewoon niks aan gedaan.

Daarbij was mijn vorige woonsituatie ook verschrikkelijk en ben ik daar eigenlijk weggepest.
Leuke herinneringen die zo weer bovenkomen ...
Vrijwilligerswerk waar ik na 45 minuten al geestelijk door ben uitgeput ... gaat fantastisch hier. -O-
pi_103265578
Veel naar muziek luisteren helpt ook!
Verandert je stemming ten goede!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 01:43:58 #288
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103265687
Het probleem is alleen dat ik nooit weet welk liedje ik moet luisteren. Het is zo'n onbelangrijke keuze, maar het voelt vaak alsof ik een superbelangrijke keus moet maken.
Hetzelfde heb ik in de supermarkt. Dan kan ik echt minutenlang bij een schap staan en dan heb ik het gevoel dat mijn hoofd gaat ontploffen omdat de keuze zo moeilijk is. Maar het is een hartstikke onbelangrijke keuze.
Ik ben weleens met een zak chips naar huis gegaan, omdat ik écht niet kon beslissen wat ik wou koken.
Dit heb ik eigenlijk pas een jaar. Vervelend wel. Zeker omdat ik bij zulke onnozele beslissingen al het gevoel heb dat mijn hoofd ontploft.

Dus meestal luister ik maar geen muziek. :')
pi_103267120
Sylvana, hoe is het nu? Sterkte meis :*

Hier wil het niet. Wil er ook niet al teveel over uitwijden, maar voel me niet fijn...
Fake it till you make it...
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:04:45 #290
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103269355
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:43 schreef Madame_Paon het volgende:
Het probleem is alleen dat ik nooit weet welk liedje ik moet luisteren. Het is zo'n onbelangrijke keuze, maar het voelt vaak alsof ik een superbelangrijke keus moet maken.
Hetzelfde heb ik in de supermarkt. Dan kan ik echt minutenlang bij een schap staan en dan heb ik het gevoel dat mijn hoofd gaat ontploffen omdat de keuze zo moeilijk is. Maar het is een hartstikke onbelangrijke keuze.
Ik ben weleens met een zak chips naar huis gegaan, omdat ik écht niet kon beslissen wat ik wou koken.
Dit heb ik eigenlijk pas een jaar. Vervelend wel. Zeker omdat ik bij zulke onnozele beslissingen al het gevoel heb dat mijn hoofd ontploft.

Dus meestal luister ik maar geen muziek. :')
die keuzestress herken ik heel erg.
wat mij helpt is om een lijstje te maken vantevoren wat ik wil kopen (desnoods maak ik een lijstje van wat ik de komende dagen ga eten) en dan ga ik naar de winkel en kan ik zonder erbij na te denken de spullen van het lijstje in mijn mandje stoppen en klaar.
misschien kan je dat met muziek ook doen. dan maak je op een moment dat je er niet thuis bent ofzo een lijstje van liedjes die je leuk vindt passen bij verschillende stemmingen. iets om rustig te worden als je boos bent, iets om vrolijk van te worden etc.

Ik vind het wel raar van die buurvrouw. Lijkt me niet handig als je haar op een gegeven moment echt aanvliegt. ik heb even niet gevolgd of je een psych ofzo hebt, maar zo ja, kan die niks voor je doen? Of kan je niet naar de politie of een ggz instelling en daar zeggen dat ze kunnen kiezen: of ze zorgen dat het opgelost wordt, of er valt een gewonde in de persoon van je buuv. ze zouden dan toch wel iets moeten doen. al is het maar dat ze jou ergens onder brengen totdat dat mens ergens wordt afgevoerd (naar een geluidsdichte ruimte ofzo waar ze lekker kan gaan zitten schreeuwen).
grr.... ik kan me hier best kwaad om maken (niet richting jou natuurlijk, maar dat ze jou in die situatie laten zitten (en eigenlijk de buuv ook want die is in feite ook in gevaar, weliswaar door haar eigen gedrag, maar toch....zo iemand hoort gewoon opgenomen te worden lijkt me. )
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:05:29 #291
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103269378
@cafpow: ik probeer er ook neutraal in te staan hoor, anders was ik nu zo depressief als een deur en dat ben ik niet :)
pi_103270136
Dankjewel nijna! Ben erg gespannen, heb met moeite 1 broodje gegeten net.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:28:48 #293
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_103272105
Wel goed blijven eten, dat is erg belangrijk!

De ochtend begon wel goed, voelde me wel wat beter dan afgelopen dagen. De afgelopen dagen ging er vrij lastig op werk, waardoor het een chaos in m'n hoofd werd en geïrriteerd raakte.

Maar aangezien het bij m'n collega's vandaag ook wat moeizaam loopt wordt mij gedrag hier ook op aangepast helaas. Het begint telkens weer een beetje meer chaos in m'n hoofd te worden.
Veel zin om gewoon weg te gaan en er mee te kappen. Maar zo ben ik dan ook weer niet.

Gisteravond m'n MMPI-2 test afgerond, 500+ vragenlijstje met absurde vragen erin en veel dezelfde vragen... Ook erg vreemd vond ik dat.
ⁿڻⁿ
pi_103275650
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:28 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Gisteravond m'n MMPI-2 test afgerond, 500+ vragenlijstje met absurde vragen erin en veel dezelfde vragen... Ook erg vreemd vond ik dat.
Ik heb die lijst ook ingevuld voor de psycholoog waar ik twee jaar geleden bij heb gezeten. Na het invullen kregen we echter ruzie, dus toen is er verder niets mee gebeurd. Ik heb de resultaten een paar weken geleden alsnog opgevraagd voor m'n huidige therapeut...die hem niet eens heeft ingekeken volgens mij, omdat hij het onzin vindt of de resultaten niet volledig waren ofzo.
maar ik twijfel sterk of dat ding iets zinnigs zegt. Die vragen zijn vreemd tot belachelijk, en de resultaten voorspelbaar.

Ik scoorde hoog in depressief en boosheid. Ja, jezus ik vulde het in in tijdens het diepste puntje van m'n burn out. Wat een verrassing! Ik zou me over die resultaten dus maar niet al te druk maken! Zaten zulke idiote vragen bij...ik geloof ook of je spoken zag, en andere dingen dat je denkt van, wat heeft dat voor zin!
pi_103275956
Intakegesprek gehad en ben meteen begonnen. Officieel elke dag van half 10 tot kwart over 4 (op maandag kwart over 3) Maar omdat ik niet alleen thuis mag zijn gaan we kijken of ik al eerder kan komen en langer kan blijven omdat vriendief dan gewoon met een gerust hart kan gaan werken.

Groep bestaat uit 3 andere vrouwen en 1 man. Geen echte therapieën, vooral structuur/ gesprekken en sport. Is voor 3 weken met mogelijkheid tot 1 keer verlenging met 3 weken.
pi_103276019
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:06 schreef Sylvana het volgende:
Intakegesprek gehad en ben meteen begonnen. Officieel elke dag van half 10 tot kwart over 4 (op maandag kwart over 3) Maar omdat ik niet alleen thuis mag zijn gaan we kijken of ik al eerder kan komen en langer kan blijven omdat vriendief dan gewoon met een gerust hart kan gaan werken.

Groep bestaat uit 3 andere vrouwen en 1 man. Geen echte therapieën, vooral structuur/ gesprekken en sport. Is voor 3 weken met mogelijkheid tot 1 keer verlenging met 3 weken.
Dat is best intensief, maar hopelijk laat dat je snel weer wat beter voelen. Hoe kijk je er nu zelf tegenaan?

En je bent goed bezig! :*
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:26:33 #297
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_103276801
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:58 schreef VanGoghFan het volgende:

[..]

Ik heb die lijst ook ingevuld voor de psycholoog waar ik twee jaar geleden bij heb gezeten. Na het invullen kregen we echter ruzie, dus toen is er verder niets mee gebeurd. Ik heb de resultaten een paar weken geleden alsnog opgevraagd voor m'n huidige therapeut...die hem niet eens heeft ingekeken volgens mij, omdat hij het onzin vindt of de resultaten niet volledig waren ofzo.
maar ik twijfel sterk of dat ding iets zinnigs zegt. Die vragen zijn vreemd tot belachelijk, en de resultaten voorspelbaar.

Ik scoorde hoog in depressief en boosheid. Ja, jezus ik vulde het in in tijdens het diepste puntje van m'n burn out. Wat een verrassing! Ik zou me over die resultaten dus maar niet al te druk maken! Zaten zulke idiote vragen bij...ik geloof ook of je spoken zag, en andere dingen dat je denkt van, wat heeft dat voor zin!
Mijn psycholoog dacht dat dat boekje nauwelijks gebruikt werd. Maar het blijkt dat dit wereldwijd gebruikt wordt.
Sommige van die vragen kan je niet eens met Akkoord of Niet akkoord beantwoorden. En ze worden ook erg vreemd geformuleerd inderdaad.

Ik kan het goed vinden met m'n psycholoog, ze moet me helaas doorsturen naar een andere die dieper op de zaken in gaat, wat ik erg jammer vind. De stap hiernaar toe was al moeilijk, en nu moet ik weer naar een ander toe.

Ik hoop dat de andere psycholoog veel lijkt op de psycholoog die ik nu heb, anders gaat het helemaal moeilijk worden voor me.
ⁿڻⁿ
pi_103277467
sylvana,. succes meid je bent heel goed bezig!
S. 2014
J. 2016
pi_103278792
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:35 schreef Martin1234 het volgende:
Veel naar muziek luisteren helpt ook!
Verandert je stemming ten goede!
hmm, kan echter ook de andere kan op slaan heb ik wel eens gemerkt. Maar het leidt soms wel goed af :Y
Goed idee
* Nyota Pakt koptelefoon en gaat naar buiten
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:45:10 #300
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103290437
Wat goed sylvana, fijn dat alles serieus wordt opgepakt.
heel veel sterkte en succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')