abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102997814
volgens mij kan paracetemol gewoon altijd hoor! je moet alleen oppassen met aspirine en ibuprofen, maar paracetamol mag eigenlijk altijd!
S. 2014
J. 2016
pi_102998792
Gebeld, mag gewoon inderdaad. Het is moeilijk te zeggen, ik ben hartstikke verkouden, dus misschien komt die hoofdpijn ook wel daardoor...
pi_103000694
dat kan ook heel goed vangoghfan!beterschap in ieder geval :)
ik kom net bij de huisarts vandaan want ik blijf zo benauwd en nu krijg ik een zwaardere kuur en hopen dat dat aanslaat want anders moet ik aan de prednison en dat wil ik toch liever niet! ik ga mijn bed weer in!
S. 2014
J. 2016
pi_103012279
Hier gaat het met heel erg veel ups and downs.
Het project heeft mij emotioneel deels toch uitgeput en krijg ik net te horen dat mijn oom kanker heeft, en mijn pa is op bezoek..en dit alles gooit mij compleet overhoop, ik slaap al dagen niet goed in.
Dus ik denk dat ik morgen de psycholoog ga bellen omdat ik niet goed weet wat te doen en de spanning veel te hoog oploopt.;(
  woensdag 12 oktober 2011 @ 22:28:02 #205
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103019114
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:33 schreef cafpow het volgende:
Hier gaat het met heel erg veel ups and downs.
Het project heeft mij emotioneel deels toch uitgeput en krijg ik net te horen dat mijn oom kanker heeft, en mijn pa is op bezoek..en dit alles gooit mij compleet overhoop, ik slaap al dagen niet goed in.
Dus ik denk dat ik morgen de psycholoog ga bellen omdat ik niet goed weet wat te doen en de spanning veel te hoog oploopt.;(
he gatverdamme alles zo tegelijk :( stom!
goed dat je morgen meteen gaat bellen. Hoop dat ze je kan helpen :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_103027950
Sterkte cafpow...hoop dat de psycholoog de spanning wat kan wegnemen...

Ik merk dat ik veel minder twijfel de laatste dagen, ook in het verkeer, dus ik ga deze week maar met de trein ipv de auto, ben bang dat ik TE zelfverzekerd ga rondrijden, en niet goed uitkijk.Ik handel sneller/spontaner lijkt het wel...zit minder te tobben misschien...goed dat ik vrijdag een afspraak heb met de psychiater voor controle, kunnen we het even bespreken. Afgezien van dat, en de hoofdpijn 's ochtend, lijken de bij efecten mee te vallen. Hopen dat het zo blijft!
pi_103028689
@ cafpow: pff, wat vervelend weer :( Wel een beetje kunnen slapen en al kunnen bellen vanochtend?

@vanGogh: is dat iets van de medicatie, dat effect, denk je? Voel je je er verder wel ok bij?
pi_103028905
Ik voel me denk ik veel beter, ik heb nog wel veel stemmingswisselingen, maar blijf minder hangen in het negatieve. ik voel me eigenlijk in alles wat sneller. ondanks dat ik nog steeds erg moe ben. Ik ga op zich op tijd naar bed, maar gewoon zo moe de hele tijd...maar ik ben ook verkouden, dus odf dat van de pillen komt weet ik niet. Wel heb ik elke ochtend hoofdpijn sinds ik begonnen ben, dus daar zal wel een verband zitten.
pi_103028972
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:41 schreef VanGoghFan het volgende:
Ik voel me denk ik veel beter, ik heb nog wel veel stemmingswisselingen, maar blijf minder hangen in het negatieve. ik voel me eigenlijk in alles wat sneller. ondanks dat ik nog steeds erg moe ben. Ik ga op zich op tijd naar bed, maar gewoon zo moe de hele tijd...maar ik ben ook verkouden, dus odf dat van de pillen komt weet ik niet. Wel heb ik elke ochtend hoofdpijn sinds ik begonnen ben, dus daar zal wel een verband zitten.
Nou, dat klinkt best goed eigenlijk toch? Ben je ook nog aan het werk? Hoe gaat dat met de vermoeidheid? En ondanks de vermoeidheid lukte autorijden nog wel (of is het niet zo lang dat rijden?)
Je klinkt in ieder geval alsof je er een goed gevoel over hebt en vertrouwen in hebt!
pi_103029384
vangoghfan, slaap je wel goed? Hoofdpijn in de ochtend kan ook komen doordat je diep slaapt :)

@cafpow sterkte met alles meid, het komt wel allemaal tegelijk zeg! gatverdamme!

Nyota hoe is het nu met jou?

Hier gaat het eigenlijk wel goed, Ik merk dat ik weer veel met de toekomst bezig ben, en dat is iets wat ik een hele tijd niet heb gedaan, Om een voorbeeld te noemen, voordat ik op mn bek ging werd ik geteisterd door klapperende eierstokken, toen ging het heel slecht met mij en kon ik geen baby zien laat staan dat ik er zelf 1 wilde, maar nu begint het heel langzaam weer te kriebelen, en dat is voor mij een teken dat het beter gaat, En ik denk weer wat vaker aan de bruiloft van mij en mijn O+ We hebben nog geen datum oid, want we weten niet hoe het herstel gaat, maar ik vind het wel weer leuk om jurken te kijken en dingen te bedenken! Al met al heb ik vertrouwen dat het goed komt! :) Nu weer opknappen van de longontsteking, en dan komt het allemaal goed, Morgen eindelijk naar de Kno arts om te overleggen ovr buisjes zodat ik eindelijk van de oorpijn afkom! Pfft
S. 2014
J. 2016
pi_103029978
Gewoonmezelf: dat klinkt ook best aangenaam eigenlijk (behalve dan die oorpijn...). Denk je dat je die goede stemming een beetje vast kan houden?

Hier is het eigenlijk na gisteren gewoon allemaal grauw. Niet ontzettend slecht, maar ook niet goed. Gewoon voor me uit staren is erg verleidelijk, maar heb er verder niet heel erg negatieve gedachten bij. Eigenlijk is het een soort van eng stil. Gewoon staren zeg maar. En stiekem verlangen naar dingen die ik als kind nooit had, maar weet dat ik dat ook nooit meer zal krijgen op die manier.

Gisteren trouwens les 1 van Mindfulness gehad... Best relaxt. Behalve dan dat ik me daar dan met vlagen zit te denken dat de rest me echt raar, stom en lelijk vindt. Ok, misschien zit er toch ergens een kern van waarheid in die diagnose van een sociale fobie en depressie van m'n therapeute, hoewel ik het soms toch in twijfel trek.

En dus moet ik weer iets proberen te maken van vandaag. Zo naar buiten (met zonnebril :) ) en ga de brief van m'n uitkeringsaanvraag maar posten (ok, nu voel ik me wel echt even kansloos en mislukt) en vanmiddag eens goed wat dingen over mezelf opschrijven.

Ik weet het eigenlijk gewoon even allemaal niet zo goed. Het valt toch allemaal wel mee, ik moet gewoon wat gaan doen, dan heb ik vanzelf ook weer de kracht en zin om te gaan werken. Het feit dat ik nu in alle stomme dingen (huishouden, administratie, werk zoeken) geen zin heb, is dat niet gewoon omdat ik lui ben? En zeker zo na al die tijd al niet heel veel gewerkt te hebben (toen ik nog werk had).

Ok, daar zijn ze weer die gedachten. Kortom; hoe gaat het met mij? Ik heb werkelijk geen idee ;(
pi_103030860
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:33 schreef Nyota het volgende:
Gewoonmezelf: dat klinkt ook best aangenaam eigenlijk (behalve dan die oorpijn...). Denk je dat je die goede stemming een beetje vast kan houden?

Hier is het eigenlijk na gisteren gewoon allemaal grauw. Niet ontzettend slecht, maar ook niet goed. Gewoon voor me uit staren is erg verleidelijk, maar heb er verder niet heel erg negatieve gedachten bij. Eigenlijk is het een soort van eng stil. Gewoon staren zeg maar. En stiekem verlangen naar dingen die ik als kind nooit had, maar weet dat ik dat ook nooit meer zal krijgen op die manier.

Gisteren trouwens les 1 van Mindfulness gehad... Best relaxt. Behalve dan dat ik me daar dan met vlagen zit te denken dat de rest me echt raar, stom en lelijk vindt. Ok, misschien zit er toch ergens een kern van waarheid in die diagnose van een sociale fobie en depressie van m'n therapeute, hoewel ik het soms toch in twijfel trek.

En dus moet ik weer iets proberen te maken van vandaag. Zo naar buiten (met zonnebril :) ) en ga de brief van m'n uitkeringsaanvraag maar posten (ok, nu voel ik me wel echt even kansloos en mislukt) en vanmiddag eens goed wat dingen over mezelf opschrijven.

Ik weet het eigenlijk gewoon even allemaal niet zo goed. Het valt toch allemaal wel mee, ik moet gewoon wat gaan doen, dan heb ik vanzelf ook weer de kracht en zin om te gaan werken. Het feit dat ik nu in alle stomme dingen (huishouden, administratie, werk zoeken) geen zin heb, is dat niet gewoon omdat ik lui ben? En zeker zo na al die tijd al niet heel veel gewerkt te hebben (toen ik nog werk had).

Ok, daar zijn ze weer die gedachten. Kortom; hoe gaat het met mij? Ik heb werkelijk geen idee ;(
stel nou dat je gedachtes je beleving creerden ipv beschreven.
Dan zou je kunnen zeggen dat je geen mislukkeling bent maar dat je dat nu van jezelf maakt.
Jij bent namelijk helemaal geen mislukkeling, dat is alleen wat je over jezelf denkt.
Just a random thought ;)
pi_103031159
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:04 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

stel nou dat je gedachtes je beleving creerden ipv beschreven.
Dan zou je kunnen zeggen dat je geen mislukkeling bent maar dat je dat nu van jezelf maakt.
Jij bent namelijk helemaal geen mislukkeling, dat is alleen wat je over jezelf denkt.
Just a random thought ;)
Je hebt ook gelijk. En het meest frustrerende is dat ik dat eigenlijk al wel weet. En dat maakt het alleen nog maar meer klote. En bij het uitdagen van m'n gedachtes, kan ik alleen maar dingen vinden die het negatieve versterken. Ik kan wel positieve dingen verzinnen, maar die vind ik vervolgens nogal 'klein' (bv: ik heb vandaag wel mooi vanalles al geregeld of ik heb ooit m'n studie gehaald: boeien, wat maakt dat nou uit in het groter geheel??).

Pff. En spreek net het uwv en meteen zit ik te huilen op de bank. Het was een zakelijk gesprek en gericht op mij weer aan het werk helpen, al is het vrijwilligerswerk. Nu had ik daar al naar zitten kijken, maar wist nog niet zeker of dat mocht. Dat mag dus wel :) Kan ik me misschien weer nuttig gaan voelen (maar wat als ze me daar nu ook raar of stom vinden? Het is wel weer een enorme drempel).

Dus feitelijk gezien was het een ok telefoongesprek, maar ik denk nu al weer dat ze toch niet naar me gaan luisteren en dat alles gewoon helemaal mis zal gaan. (ok, nu klink ik echt als iemand die niet wil werken maar wel geld wil vangen, of niet? Moet je eens raden wat die gedachte mij vervolgens verder weer laat denken).

Goed, ik begrijp dat er toch geen land me met te bezeilen is nu hier, dus ga maar een rondje wandelen buiten. Sorry for the fuss.
pi_103033424
Lieve Nyoya,

Je klinkt helemaal niet als iemand die gratis geld wil vangen! Je klinkt als iemand waar het gewoon allemaal even te veel is, Ik kom voorheen dagen draaien van 7-18.00 en nu ben ik al blij als ik de dag doorkom zonder halverwege in slaap te vallen, dat is geen zwakte dat is een lichamelijke toestand, Kun je nu even niks aan doen, behalve je er aan overgeven, want verzet maakt het alleen maar erger.
Ook ik mag mij volgende week gaan melden bij het UWV want mijn contract wordt door ziekte niet verlengd, dus zou je kunnen zeggen dat ik ook gewoon mn hand op ga houden, maar zo zie ik t niet, ik heb keihard gewerkt de afgelopen jaren, en nu is het even op, Nu moet ik eerst beter worden, en dan ben ik blij dat er iets is van een inkomen waar ik recht op heb omdat ik zo hard heb gewerkt :) en zodra het weer kan weet ik zeker dat wij allebei weer lekker kunnen gaan werken, maar nu even niet! Jammer dan!

En alle kleine dingen die je doet op een dag zijn toch mooi meegenomen? Vergeet niet dat werken een verplichting is, dan MOET je bepaalde dingen doen, en nu niet, en als jou lijf of geest het nu niet aankan, dan kijk je morgen verder! Je huishouden kan je niet ontslaan omdat je t niet doet, en ze kunnen ook je loon niet inhouden omdat je de afwas niet hebt gedaan, Kortom probeer het een beetje los te laten, en iets te doen waar jij blij van wordt.

Ga lekker naar buiten en geniet van de zon, en geniet dan ook een beetje voor mij, want ik mag vanwegde de longontsteking niet naar buiten :(
Het komt allemaal goed, en wat betreft mijn stemming, ik merk dat het vaker en langer positief is, er zal heus wel weer een terugslag komen, maar daarna krabbel ik gewoon weer op!
S. 2014
J. 2016
pi_103033949
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
vangoghfan, slaap je wel goed? Hoofdpijn in de ochtend kan ook komen doordat je diep slaapt :)
Ik slaap op zich prima! Maar ik voel me een beetje, alsof ik jaren lang niet goed geslapen heb, en heel veel verloren slaap aan het inhalen ben. Maar beter dan die manier van slapen die ik de laatste tijd had, dat ik voor mijn gevoel de hele nacht droomde, en dan van stress situaties, zodat ik al uitgeput wakker werd als de dag nog moest beginnen!
Morgen zie ik m'n pych om het eerste weekje pillen te evalueren...zal het allemaal maar even met hem bespreken. benieuwd of ik deze keer niet binnen een minuut aan z'n buro zit te janken, dat zou wel leuk zijn.
Had in de bus vanochtend even een hele diepe dip, en dacht even van kut, dat is dus weer zo'n dag. Maar ik heb het veel sneller dan normaal weten af te schudden. Ik hoop nou maar zo dat dit doorzet...dat die pillen blijven helpen...en dat julie hier allemaal je ook wat beter gaan voelen...
pi_103034535
@gewoonmezelf: lief van je. Doet me een beetje goed. Wanneer loopt je contract af en kom je in de mallemolen?

Helaas ben ik inmiddels, na lekker buiten te zijn geweest, weer thuis kom en mijn mail lees, weer terug bij af De arbo wil stukken niet aanpassen waarin allemaal onwaarheden staan. Als ik dat aan het uwv geef, denken ze dat ik best kan werken. Alleen die arbo heeft vanalles bij elkaar verzonnen en wil het -zelfs nadat mijn ex-werkgever heeft aangegeven dat het niet juist is- niet aanpassen. Wat moet ik nu weer?
Weer allemaal dingen regelen, brieven schrijven, bellen, mailen. Ik wil dit niet meer. Ik wil rust, ik wil aan mezelf kunnen werken en daarnaast best voor een aantal uur gaan werken, desnoods vrijwilligerswerk.
Echt, ik zie het nu even helemaal niet meer zitten ;(

En dan begin ik nu weer te denken: misschien hebben ze straks wel gelijk als ze zeggen dat ik gewoon weer 40 uur aan de slag kan en geen beperkingen heb. Schouders eronder en door gaan. Dat zeggen m'n ouders ook altijd, dus tja, waarom niet? En dan zegt dat andere stemmetje weer dat ik dat veel te lang altijd en doe en nu eens niet bij mezelf moet blijven wegrennen, want dit wordt een patroon van elke 5 jaar dat ik weer ergens in een stoel mag gaan zitten.

Maar hoe moet ik het nu voor mezelf erkennen, als anderen dat niet doen?

Zo'n zin om alles door de kamer te smijten en me te verstoppen.
pi_103035193
mijn contract loopt de 31e af en inmiddels heb ik de goede papieren binnen, dus als ik volgende week weer naar buiten mag dan ga ik daar achteraan!

nyota je kunt volgens mij een second opinion aanvragen en dat gaat dan automatisch via het uwv, en ik denk dat het een goede keuze is om voor jezelf te kiezen, zeker als het anders iedere x herhaalt wordt,. en het uwv kijkt er hopenlijk wel doorheen!
dan even worst case scenario je moet meer aan het werk, dan hou je de proeftijd vol, dan draai je de ziektwet weer in en kom je bij een arbo arts, erkent die t niet nou dan vraag je een second opinion! maar dat is het ergste scenario in dit geval! ik zou eerst informeren bij het uwv en alle formulieren die je hebt overleggen!

vangoghfan je klinkt wel lekker positief, en goed dat de bui snel over was! de hoofdpijn kan ook goed vh slapen komen, op welk tijdstip neem jij eigenlijk je pillen in?
S. 2014
J. 2016
pi_103036037
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
vangoghfan je klinkt wel lekker positief, en goed dat de bui snel over was! de hoofdpijn kan ook goed vh slapen komen, op welk tijdstip neem jij eigenlijk je pillen in?
Tja...ik had mezelf een paar jaar geleden al bi-polair gediagnoseerd met Wikipedia O+ O+ O+
Ik sla vrij snel door m'n stemmingen heen. Maar ik heb me in jaren niet zo vaak aan de postitieve kant gevoeld. Ik vertrouw het haast niet, ik verwacht telkens weer een klap naar beneden.
Ik neem de pillen een half uur tot een uur voor het slapen...dat is volgens de bijsluiter maar misschien moet ik het bij het avondeten gaan innemen.
pi_103036277
ik weet niet of het mag met jouw medicatie maar soms helpt het om qua inname schema een beetje te spelen, mijn pillen moeten eigenlijk s'ochtends maar ik neem ze s'avonds om 10 uur in want daar reageer ik veel beter op.
S. 2014
J. 2016
pi_103036302
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:15 schreef Nyota het volgende:
En dan begin ik nu weer te denken: misschien hebben ze straks wel gelijk als ze zeggen dat ik gewoon weer 40 uur aan de slag kan en geen beperkingen heb. Schouders eronder en door gaan. Dat zeggen m'n ouders ook altijd, dus tja, waarom niet?
Omdat het gewoon niet goed met je gaat? En je ook misschien het recht hebt om daar eerst wat aan te doen? Ga voor die second opinion. Het is mooi kut dat het moet, maar ga voor je gezondheid!

Ik ga me morgen ziek melden, omdat ik na het gesprek met de psych 's middgas waarschijnlijk wel weer aan puin lig, en geen zin heb om 's ochtends te werken en dan haasten om de afspraak te halen...ik slik AD's, geen smarties, ik heb verdomme een probleem, dus mag ik me best een dagje ziek melden om daar wat aan te doen! Ik heb dat nog nooit gedaan, het voelt als spijbelen...maar allejezus, mag ik weer gezond worden ?!
pi_103037641
Lieve schatten, dank voor jullie rationele reacties.
Wat betreft die second opinion: zou dat nog zin hebben nu ik binnenkort sowieso al voor het eerst naar een UWV-arts moet?

Zit verder nog aan m'n juridisch adviseur te denken. Feit blijft stressfactor +6 is.

Kom later even terug om wat socialer te zijn.

Thanks
pi_103037813
niet geschoten is altijd mis nyota! en je kunt altijd de juridisch adviseur raadplegen! en bedenk voor jezelf dat hoewel de stressfactor nu +6 is, maar dat kan straks gewoon +5 of lager zijn en dan heb je het prima gedaan! maak je NU druk om de dingen die je NU kan doen en later om de dingen die dan komen! klinkt simpeler dan t is maar als je het eenmaal kan geeft het rust!
S. 2014
J. 2016
pi_103038129
Chronische vermoeidheid... :{ Dat kan er ook nog wel bij ;(
  donderdag 13 oktober 2011 @ 17:42:15 #224
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103043515
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:15 schreef Nyota het volgende:
@gewoonmezelf: lief van je. Doet me een beetje goed. Wanneer loopt je contract af en kom je in de mallemolen?

Helaas ben ik inmiddels, na lekker buiten te zijn geweest, weer thuis kom en mijn mail lees, weer terug bij af De arbo wil stukken niet aanpassen waarin allemaal onwaarheden staan. Als ik dat aan het uwv geef, denken ze dat ik best kan werken. Alleen die arbo heeft vanalles bij elkaar verzonnen en wil het -zelfs nadat mijn ex-werkgever heeft aangegeven dat het niet juist is- niet aanpassen. Wat moet ik nu weer?
Weer allemaal dingen regelen, brieven schrijven, bellen, mailen. Ik wil dit niet meer. Ik wil rust, ik wil aan mezelf kunnen werken en daarnaast best voor een aantal uur gaan werken, desnoods vrijwilligerswerk.
Echt, ik zie het nu even helemaal niet meer zitten ;(

En dan begin ik nu weer te denken: misschien hebben ze straks wel gelijk als ze zeggen dat ik gewoon weer 40 uur aan de slag kan en geen beperkingen heb. Schouders eronder en door gaan. Dat zeggen m'n ouders ook altijd, dus tja, waarom niet? En dan zegt dat andere stemmetje weer dat ik dat veel te lang altijd en doe en nu eens niet bij mezelf moet blijven wegrennen, want dit wordt een patroon van elke 5 jaar dat ik weer ergens in een stoel mag gaan zitten.

Maar hoe moet ik het nu voor mezelf erkennen, als anderen dat niet doen?

Zo'n zin om alles door de kamer te smijten en me te verstoppen.
Je kunt het altijd via een andere weg proberen.
Of een klacht indienen.
Ik zeg maar wat.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_103044168
@madame: yes, I know. Dank voor t meedenken. Echter heb ik de meeste opties inmiddels al geprobeerd en steds zonder succes ("zie je wel dat t steeds mis gaat").
Ben bijna aan de laatste optie nu, maar die kost veel stress en ben nu bijna zover dat ik denk: laat ook maar, bekijk het, ik trek het niet meer.
Gelukkig gaat vriendlief me nog helpen, want opgeven is niet heel handig nu.
pi_103045617
Vandaag uiteindelijk de psych niet gebeld omdat ik me vanmorgen veel beter voelde.
Maar nu voel ik me toch weer geïrriteerd. Pa is op bezoek voor een paar dagen en ik heb moeite met zijn verandering van de afgelopen jaren, hij is ouder. Zeurt en klaagt veel meer over de wereld ed. En ik heb er een enorme hekel aan als ik alleen ben met hem.
En dan ook nog dat van mijn oom. Van het project ben ik bijna af. Nog een inleiding en voorwoord typen.
Over het algemeen ben ik gewoon heel snel geïrriteerd.

Nu mijn vraag: ik heb volgende week vrijdag een gesprek met de psych. Zaterdag gaat mijn pa weg. Denken jullie dat het nog nut heeft om de psych morgen te bellen. Want dan kan ik misschien maandag of dinsdag terecht maar er staat al een afspraak voor vrijdag. Telefonisch kan ze waarschijnlijk niet veel doen.

Dus wat zeggen jullie bellen of niet?
pi_103048331
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:50 schreef cafpow het volgende:
Vandaag uiteindelijk de psych niet gebeld omdat ik me vanmorgen veel beter voelde.
Maar nu voel ik me toch weer geïrriteerd. Pa is op bezoek voor een paar dagen en ik heb moeite met zijn verandering van de afgelopen jaren, hij is ouder. Zeurt en klaagt veel meer over de wereld ed. En ik heb er een enorme hekel aan als ik alleen ben met hem.
En dan ook nog dat van mijn oom. Van het project ben ik bijna af. Nog een inleiding en voorwoord typen.
Over het algemeen ben ik gewoon heel snel geïrriteerd.

Nu mijn vraag: ik heb volgende week vrijdag een gesprek met de psych. Zaterdag gaat mijn pa weg. Denken jullie dat het nog nut heeft om de psych morgen te bellen. Want dan kan ik misschien maandag of dinsdag terecht maar er staat al een afspraak voor vrijdag. Telefonisch kan ze waarschijnlijk niet veel doen.

Dus wat zeggen jullie bellen of niet?
Als jij denkt dat je het nodig hebt, dan moet je gewoon bellen, ik heb ook wel eens 2 afspraken gehad in 1 week, de ene op woensdag en de ander op vrijdag, en dat voelde prima :)
S. 2014
J. 2016
pi_103066067
ik heb mijn "ik voel me zo dom" moment weer gehad! zit ik om half 9 bij de kno arts voor mijn oren en eventueel buisjes, blijkt het helemaal niet uit mijn oren te komen maar van een disfunctioneel kaakgewricht! pffft zat ik daar voor niks! maar goed ik hoef dus geen buisjes!

verder gaat het wel goed hoor :P
S. 2014
J. 2016
pi_103066252
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik heb mijn "ik voel me zo dom" moment weer gehad! zit ik om half 9 bij de kno arts voor mijn oren en eventueel buisjes, blijkt het helemaal niet uit mijn oren te komen maar van een disfunctioneel kaakgewricht! pffft zat ik daar voor niks! maar goed ik hoef dus geen buisjes!

verder gaat het wel goed hoor :P
Oh, hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken? En nu, is daar nog iets aan te doen??

Zo heb ik eens een paar keer een kno arts bezocht voor m'n oren, maar had nog nooit in mijn neus gekeken. Bij de aangevraagde second opinion keer een andere arts daar wel in en bleek ik allergisch te zijn voor vanalles en nog wat. En ja, dat slaat ook op je oren...
pi_103068246
Nou ik vraag mij wel af of mijn huisarts daar niet eerst even naar had kunnen kijken, Die man steekt vanmorgen van alles in mn oren, drukt vervolgens op mijn kaakgewricht en ik vlieg m zowat aan! maar goed, je kunt de tandarts bellen voor een bitje, en fysio voor je kaak :') ik ben benieuwd!

Hoe is het vandaag met jou nyota?
S. 2014
J. 2016
pi_103069115
@gewoonmezelf: ik had het juist andersom, dacht dat er iets met mijn kies was, bleek ik een ontsteking in mijn neusholtes te hebben :')
pi_103070362
Nou, geen reden dus dat jij je dom voelde vanochtend: laat dat maar even over aan je huisarts..

Hier een klotedag. Slecht geslapen, gisterenavond nog lang bezig geweest met een brief en zit nu eigenlijk op een 2-tal telefoontjes of mailtjes te wachten. Killing. Maar ben bijna zover dat t me allemaal niets meer kan schelen. Ik kan gewoon even niet meer vechten tegen zulk soort ongein.

Verder heel moe en verdrietig. Ga me steeds meer beseffen in hoeveel situaties met mensen ik me vooraf eigenlijk al wel niet druk maak en wat ik allemaal over mezelf denk op de momenten zelf. Confronterend eigenlijk wel. En ook hoe alleen ik me vroeger voelde (ik wist wel dat ik me als puber alleen voelde, maar dat ik dat zo voor m'n 12e ook had, heb ik me ook nooit zo beseft).

Al met al voel ik vanalles, maar wil er eigenlijk niet aan denken en bij stil staan (en dat zal dan dat ontwijkende trekje dan wel weer zijn). Maar zo lang ik dat doe, ga ik weer niet vooruit komen. Ben gewoon zo bang dat t allemaal niet gaat lukken omdat ik zo hardnekkig ben en me ook in therapiesetting me het liefst niet helemaal laat zien (uit angst en schaamte). Dat schiet lekker op hè?

En nu lig ik dus al de hele ochtend op de bank half te slapen. Wel nog even buiten geweest en zo weer een rondje.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:36:58 #233
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_103071429
Na de up van de laatste 1,5 dag, zit ik weer even in de put. Het ging prima, mijn huisje wordt steeds wat schoner en ik kan steeds wat nieuws kopen dat helemaal van mij is. Werk ging prima, op een collega na die me leek te negeren. Ik heb fiks wat aan mijn studie gedaan en wat achterstallige post ed. gedaan.
Gisteravond langs bij mijn ex om haar wat spullen te brengen die ik nog had gevonden en daar de stofzuiger mee te nemen. We wisten ons beiden geen houding te geven en het was vreemd. Het is een klein appartementje waar eigenlijk niks past. Ook de vermoeide en verdrietige blik in haar ogen was moeilijk en hoe ze toch haar huisje wilde laten zien. Ik heb me zo neutraal mogelijk gehouden en vond zij niet prettig.
Aan de ene kant vind ik het moeilijk haar te zien worstelen, maar ik ben er zelf niet veel beter aan toe. Aan de andere kant: het is wat ze zelf gekozen heeft en ik ben nog steeds boos op haar.
Vandaag lijk ik echter niks voor elkaar te krijgen, geen enkel concentratie vermogen en ik ben alleen maar verdrietig en ik voel de druk van alles wat ik nog moet doen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_103075891
Even een snelle update: Het gaat hier helemaal niet goed en dinsdag krijg ik te horen of ik in volledige deeltijdtherapie kan, dus 5 dagen per week van 9-17 uur en thuis slapen. Als psych toestemming krijgt kan ik waarschijnlijk ook volgende week al beginnen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:32:08 #235
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103077181
Sylvana, dikke kus vor jou. Ik had toch echt gehoopt je niet meer in dit topic te zien -O-
Sterkte iig :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_103084759
Dankjewel :*
pi_103086998
Ik word nu al gek van de spanning :'( Maak me ook z'n zorgen over wat voor gevolgen het voor mijn studie etc. gaat hebben :'(

En kan er met vriendief ook niet echt over praten ;(
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:06:30 #238
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_103094930
Heb voorheen al een keer m'n verhaal gedaan, gewoon om het ergens kwijt te kunnen dan iemand in je naaste omgeving, omdat ik dat sowieso ook niet kan.
Na veel narigheid in een korte tijd toch de stap durven nemen om hulp te gaan zoeken.
Zit nu bij een psycholoog voor mogelijk ADD en een Depressie.

M'n ADD test heb ik al gedaan, ik scoorde een 9 ( vanaf een 6 wordt er gesteld dat je ADD hebt ), maar vanuit m'n jeugd gezien de score zat ver onder de 6.

Dus gaan we nu eerst kijken waar de depressie vandaan komt en kijken hoe we er van af kunnen komen. Ben bezig met een test MMPI-2.

Laatste dagen in m'n depressie weer echt flink aanwezig, ik heb echt nergens zin in. En heb het gevoel dat het gewoon allemaal mag stoppen van me. Ik heb echt het gevoel dat ik als een zombie door het leven ga.
Kan me totaal niet ontspannen, ook nergens te vinden.
Mega drukte in m'n hoofd.
Nooit eens rustig in m'n lichaam.
Blegh....

Ik heb ook niet iemand in m'n naaste omgeving die echt een praat maatje is of zo waar je tegen kan praten, want er gaan 100 gesprekken in m'n gedachte die ik eigenlijk tegen iemand zou moeten zeggen, gewoon om het verhaal kwijt te kunnen, dus ik doe het hier, vandaar dat ik een beetje met de deur in huis val.
ⁿڻⁿ
pi_103095799
Sylvana, wat beroerd :* Sterkte meis, maar als dit nu even beter is, dan is dat maar even zo...
Fake it till you make it...
pi_103096085
Dankjewel nijna :)
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:35:12 #241
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_103096581
Ik hoop dat je er wat aan hebt Sylvana.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_103096985
@sylvana
hopelijk kan je snel wat rust vinden en kan je snel starten met de terapie.

@X_FoutBijRegistratie
Het lijkt me lastig ADD en depressie. Wel fijn dat er al hulp is. En sterkte ermee, en ach..gooi je verhaal er maar uit hoor.

Hier ging het vandaag iets beter maar later ging het toch weer minder. 's ochtends was ik behoorlijk moe en ik baal wel dat ik zoals altijd een beetje buiten de boot val op school.En naast school heb ik ook niemand op ma na.
En ik merk gewoon dat ik zolang ik bezig ben eigenlijk nergens last van heb, maar zodra ik even tijd "over" heb het fout gaat omdat dan alle gedachten constant rondspoken en ik gewoon geen rust krijg.
En ik zit er een beetje doorheen...ben wel blij dat het vakantie is. Maar ik heb het rooster voor volgende periode gezien en ik merkte nu al dat de dinsdag als lesdag een hel was en ik 's middag totaal uitgeblust en overstuur thuiskwam en volgende periode heb ik een dag van half 10 tot half 9 's avonds..en daardoor begin ik echt mega pessimistisch te worden over de opleiding. En dan nog de spanning die er is door de aanwezigheid van mijn pa en ma bijelkaar. Het zijn 2 goede personen, maar ze zijn zo anders..en pa heeft moeite met ma en ma met pa. En ze moeten allerlei officiele dingen regelen(pa heeft verblijfsvergunning maar woont niet in NL en heeft wel een andres nodig, maar heeft zijn kamer op moeten zeggen) en beiden willen het op eigen manier doen en botsen veel. En ma die gaat constant die irritaties aan mij vertellen.
En het intereseert me niet!!!
En dan nog eens mijn oom met kanker, maar toch die onzekerheid van wat is de verwachting ed. En het liefst zou ik een vliegtuig pakken en daarnaartoe gaan en alles heir laten voor wat het is..

Het word gewoon te veel..maar zolang ik bezig ben gaat het redelijk..maar zodra ik stop met dingen doen of moe ben zoals nu gaat het helemaal fout... :'( :'( En mijn psych is er niet tot dinsdag..maar goed..ik zie wel hoe het loopt..en als ik hier dinsdag nog last van heb ga ik maar bellen :N
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:51:11 #243
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103097578
Hier gaat het ook niet echt fijn.
De dwang is weer supererg en ik moet zelfs knipperen volgens een vast patroon ... ik word gek hier.
pi_103098598
Ga me eigen weg op niks en niemand kan me nog wat schelen, Altijd heel sociaal en iedereen geholpen die ik maar kon nu gaan er eens veranderingen komen, Van warm en zacht naar keihard en mededogenloos.

Het kan me werkelijk niet meer boeien, Geld maakt macht en die 2 dingen wil ik en meer hoef ik niet meer en daarmee stopt mij zoektocht naar het zogenaamd gelukkig zijn dat word ik toch niet op deze manier. En wie men mij heel persoonlijk kent weet wat ik bedoel.

Juist..

Ayumu heeft gesproken.

[ Bericht 17% gewijzigd door ayumu op 14-10-2011 23:13:05 ]
pi_103106793
Pfff was het maar al dinsdag...

Gaat echt niet goed en word nog gekker van die onzekerheid/ spanning.

Hoe is het met de rest? Rustig hier!
pi_103107227
Ik ben rustig vergeleken bij wat sommign op het moment meemaken. Maar de psych zat te zeggen hoe herstel geen rechte lijn omhoog zal zijn, maar toch echt vallen en opstaan. Hij heeft gelijk natuurlijk maar...ben zo moe van vallen.
Helel ochtend me lekker gevoeld, opeens gaat er weer een zwarte deken over...stomme ik.
pi_103107476
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:34 schreef VanGoghFan het volgende:
Ik ben rustig vergeleken bij wat sommign op het moment meemaken. Maar de psych zat te zeggen hoe herstel geen rechte lijn omhoog zal zijn, maar toch echt vallen en opstaan. Hij heeft gelijk natuurlijk maar...ben zo moe van vallen.
Helel ochtend me lekker gevoeld, opeens gaat er weer een zwarte deken over...stomme ik.
Helemaal niet stomme jij! Het is gewoon kut als het ineens omslaat! En een rechte lijn omhoog heeft niemand hoor, een stijgende lijn is prima toch? en als we op onze bek gaan is er altijd wel iemand die ons omhoog trekt! :)

Gisterenavond was het bij mij weer even vol, maar gelukkig voelde ik het aankomen en kon ik erover praten voordat de paniek aanviel, en dat was wel fijn, Met de benauwdheid gaat het af en aan, nu heb ik weer een beetje weinig lucht, maar goed! Heeft tijd nodig!
Vanmiddag lekker cupcakes maken met marsepein, en morgen komt mijn liefste vriendinnetje op ziekenbezoek, heb ik wel zin in!
S. 2014
J. 2016
pi_103109316
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:34 schreef VanGoghFan het volgende:
Het is helemaal niet stom. Ik val en sta ook super vaak op en ben het ook zat.

Vandaag ben ik een beetje in rare bui wakker geworden. Ik voel me somber en serieus en alles irriteerd me. En wil helemaal alleen zijn, maar dat is onmogelijk met een ma die constant thuis zit en net een papegaai lijkt.
En ik ga dan naar mijn kamer, maar zij moet dan zonodig beneden komen opruimen en mij lastigvallen met allerlei stomme dingen die mij geen ene moer intereseren.
En ik zou nu de straat op willen, maar moet wachten tot pa straks thuis is omdat hij als het goed rond 2 uur vertrekt..dus moet ik afscheid nemen.
Maar ik wil weg hier..ik irriteer me aan iedereen...en mijn pc werkt ook niet goed mee vandaag..alle radios die ik normaal luisteren hebben stomme muziek op.

Kortom vandaag voel ik mij niet echt prettig!
En volgens mij komt er een woede aanval opzetten, want ik ben enorm zenuwachtig en bijt heel erg hard op mijn nagels..enzo. En ik voel me raar..en meestal volgt er woede na.
pi_103110958
Het gaat hier niet zo fantastisch, word er moedeloos van...
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:44:39 #250
Succesvol geregistreerd.
pi_103132565
Zojuist een feestje gehad, voel me toch altijd een beetje buiten gesloten of te veel terug getrokken. Een aantal vrienden kan ik het goed mee vinden en die doen er ook veel aan om me niet buitengesloten laten voelen. Maar dat zijn ook mn beste vrienden. Ondanks dat toch erg eenzaam gevoeld ik voel me rotter en rotter over mezelf. Vermoeiend.......
ⁿڻⁿ
  zondag 16 oktober 2011 @ 00:02:03 #251
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103133211
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:44 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Zojuist een feestje gehad, voel me toch altijd een beetje buiten gesloten of te veel terug getrokken. Een aantal vrienden kan ik het goed mee vinden en die doen er ook veel aan om me niet buitengesloten laten voelen. Maar dat zijn ook mn beste vrienden. Ondanks dat toch erg eenzaam gevoeld ik voel me rotter en rotter over mezelf. Vermoeiend.......
Helaas herkenbaar. Daarom doe ik eigenlijk nooit meer iets met andere mensen. Ik ben liever echt alleen dan dat ik me alleen voel, terwijl ik niet alleen ben.

Hier gaat het nog steeds niet fantastisch. Nog steeds enorm gespannen en zo veel last van dwang, dat ik zelfs op een bepaalde manier met m'n ogen moet knipperen.
Dit wordt nu de derde dag achtereen dat ik wat moet drinken om niet compleet te flippen. Dit gaat echt de verkeerde kant op.
pi_103178613
Madame, kun je niet iemand bellen?
pi_103179335
M'n jurist is weer bezig, geeft me even wat lucht, maar nog steeds bang dat het niet goed gaat komen.

Verder kreeg ik nog mailtjes van oud-collega's die schreven dat het jammer was, maar dat ik nu dan wel in alle rust aan mezelf kon werken. Ze hebben duidelijk geen flauw idee...

En verder gewoon moe, vertwijfelend en prikkelbaar... :-(
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:04:12 #254
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103179867
Ik lees nog mee hoor.....
Ben brak, weer nauwelijks geslapen en nu te wakker om nog in slaap te vallen. En keelpijn en door dat alles beetje sjaggo. Maar niet depressief geloof ik.
pi_103181227
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:04 schreef Murmeli het volgende:
Ik lees nog mee hoor.....
Ben brak, weer nauwelijks geslapen en nu te wakker om nog in slaap te vallen. En keelpijn en door dat alles beetje sjaggo. Maar niet depressief geloof ik.
Hmm, wat was je laatste fijne nacht dan inmiddels?
Ik ga nu een lekker kopje thee nemen genaamd "bright mood". Ik heb hier ook nog iets van "troath comforting". Zal ik die voor jou maken? Of een mixje van die 2?

:*
pi_103181396
@nyota, ach, laat mensen maar praten.
En wel fijn dat je hulp hebt van een jurist.

Hier gaat het nu iets beter, nog steeds ben ik snel geirriteerd en moe. Maar ik ga de psych nu niet bellen, want het gaat wel redelijk. Vooral omdat ik niks te doen heb.
Alleen mijn irriteerbaarheid is erg hoog.
Maar verder valt het wel mee.
Moet vanmiddag starten met leren voor 2 tentamens, heb er eigenlijk 3 maar 1 vak doe ik nu voor de derde keer in mijn leven, en heb ik inmiddels wel door.
Maar ik heb nu even geen motivatie meer :{
pi_103182458
Veel knuffels voor julie allemaal, maar kan hier even niets posten...is iets te dichtbij vandaag. Maar houd van julie!
pi_103207108
Ik lees ook nog altijd mee hoor! Hoop dat iedereen zich snel weer wat beter voelt!

Voor mij is het een moeilijke week, de badkamer wordt gerenoveerd, dus al mijn ritme is weg, overal ligt zooi en opruimen kan ook niet echt. Daarbij ga morgen zeker 1 en waarschijnlijk 2 huisdieren in laten slapen en dan heb ik er geen meer... Ik wil er niet eens aan denken, zoveel pijn dat het me doet
pi_103209701
Ik lees al een tijdje mee, maar daar is het tot nu toe bij gebleven...

Heb zelf ook de nodige problemen en alhoewel de situatie nog niet echt veranderd is, voel ik me zelf vreemd genoeg de laatste tijd toch wat beter.

Het doet me pijn om te zien hoe rot iedereen zich vaak voelt, heel veel liefs en sterkte allemaal!

@Spacekitten & @Sylvana, heel veel sterkte morgen allebei!

@summer2bird, je posts hebben me erg aangegrepen, ik hoop dat het ondanks dat je de laatste tijd niet online bent toch beter met je gaat!
pi_103213850
Ben mij gaat het dus de laatste weken weer enorm slecht. Alle negatieve gedachten, frustraties, onderbuik gevoelens noem maar op, zijn heel erg aanwezig. Alleen op de momenten dat ik iets doe wat ik een beetje leuk vind, als ik daar de energie voor heb, dan ben ik ervan afgeleid. Tuurlijk probeer ik het nodige te ondernemen en wat meer met mensen te praten, maar vaak blijft het toch oppervlakkig en voor veel dingen die ik zou willen doen is het wel handig dat het met iemand anders kunt doen en daarvan moet er dus iets sociaals komen. Maar bij hetgeen wat ik probeer, zie ik gewoon niet dat het zich vruchten afwerpt, misschien heb te weinig geduld, of niet interessant, of denken mensen dat ik gewoon net als de meeste genoeg contacten heb, ik weet het niet, maar het lijkt eerder slechter te worden dan dat het beter gaat. En daarnaast vraag ik me nog steeds elke dag af hoe ik hier in godsnaam terecht ben gekomen.

Het lijkt voor mij alsof mijn leeftijdsgenoten het allemaal ontzettend veel beter voor elkaar hebben en het voelt alsof ik daar niet meer tussenkom. Het voelt als een enorme achterstand en ik twijfel of ik die nog in kan halen. Tuurlijk is iedereen anders en heeft iedereen andere dingen nodig om gelukkig te zijn, maar ik heb nou eenmaal bepaalde behoeftes die niet bevredigd worden.

Ik heb in mijn vorige post beschreven dat ik wat verder op mijn verleden zou ingaan, maar op dit moment heb ik daar nauwelijks de energie voor en ook geen zin in om dat weer te bekijken, alhoewel ik heb nog steeds wel een keer wil beschrijven.

Op dit moment heb ik een bijbaantje tot dat ik waarschijnlijk in februari weer aan het hbo ga studeren. Ik ben postbezorger, omdat ik dan maar een paar uurtjes per dag bezig ben en daarnaast tijd heb om te informeren naar studies en andere zaken. Hier ben ik pas een paar weken mee bezig, maar ondanks dat het goed te doen is en kwa tijd heel handig is, word ik er nog niet echt gelukkig van. Normaal gezien ben je onder schooltijd nog in contact met leeftijdsgenoten, maar tijdens dit baantje ben je natuurlijk alleen en ik heb alleen een paar huisvrouwtjes als collega's. Maar daardoor heb ik dus elke dag heel weinig contact met mensen. Ik weet niet zeker of ik hier een paar maandjes doorheen moet prikken of toch iets anders moet doen. Maar tijdens de meeste baantjes zal dat probleem het geval zijn.

Er moet iets gebeuren waardoor ik de knop weer om kan draaien, maar ik heb er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in.
pi_103213894
Sorry voor deze gigantische egopost, maar ik hou het niet meer uit.

bah, wat heb ik een hekel aan vakantie :( Ik voel me als sinds de start van de vakantie raar en irritabel. Eigenlijk is het de nasleep van afgelopen week(weken).
En nu weer vakantie en ik heb dus echt niks te doen, en verveel me te pletter dus ga ik achter de pc zitten. En dan gaat ma weer zeiken daarover..en dat is altijd hetzelfde. Dat ik niet zonder pc pf ipod kan. En dat als ik niet achter de pc zit ik achter de ipod zit enz.
Of ik denk dat ik normaal bezig ben, zoveel achter de pc en dat ik niet met mensen omga..enz..enz.
En ik heb zoiets van ik zit niet de hele dag achter de pc voor de lol, en als ik met de ipod speel doe ik dat ook uit verveling.

En ik ben dit gezeur zo zat, en ik weet zeker dat we nu van voor af aan beginnen. Ook dat ik niet luister naar haar, ja joh..ze praat over allerlei dingen die mij geen ene zak intereseren, maar als ik dan zeg dat het me niet boeit is het fout, ga ik iets anders doen is het fout.
En de hele tijd moet ze allerlei familieleden op hun gedrag analyseren en dan gaat het echt weer om dingen die zij niet normaal vind.
En dus is het fout gedrag..ofzo...en dat mag ik constant aanhoren..en het intereseert mij niet! Anderen zijn zoals ze zijn, en als je het geen goed gedrag vind, ga je toch niet met zo om!
:r :r :r :r :r :r :r :r
  maandag 17 oktober 2011 @ 22:37:23 #262
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103214495
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:03 schreef Spacekitten het volgende:
Madame, kun je niet iemand bellen?
Niet echt ... therapieën en medicijnen helpen niet en een opname maakt het 90% zeker alleen maar erger.
Redelijk hopeloos dus.

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:27 schreef cafpow het volgende:
Sorry voor deze gigantische egopost, maar ik hou het niet meer uit.

bah, wat heb ik een hekel aan vakantie :( Ik voel me als sinds de start van de vakantie raar en irritabel. Eigenlijk is het de nasleep van afgelopen week(weken).
En nu weer vakantie en ik heb dus echt niks te doen, en verveel me te pletter dus ga ik achter de pc zitten. En dan gaat ma weer zeiken daarover..en dat is altijd hetzelfde. Dat ik niet zonder pc pf ipod kan. En dat als ik niet achter de pc zit ik achter de ipod zit enz.
Of ik denk dat ik normaal bezig ben, zoveel achter de pc en dat ik niet met mensen omga..enz..enz.
En ik heb zoiets van ik zit niet de hele dag achter de pc voor de lol, en als ik met de ipod speel doe ik dat ook uit verveling.

En ik ben dit gezeur zo zat, en ik weet zeker dat we nu van voor af aan beginnen. Ook dat ik niet luister naar haar, ja joh..ze praat over allerlei dingen die mij geen ene zak intereseren, maar als ik dan zeg dat het me niet boeit is het fout, ga ik iets anders doen is het fout.
En de hele tijd moet ze allerlei familieleden op hun gedrag analyseren en dan gaat het echt weer om dingen die zij niet normaal vind.
En dus is het fout gedrag..ofzo...en dat mag ik constant aanhoren..en het intereseert mij niet! Anderen zijn zoals ze zijn, en als je het geen goed gedrag vind, ga je toch niet met zo om!
:r :r :r :r :r :r :r :r
Is begeleid wonen dan niet iets voor jou?
pi_103215011
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:37 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Niet echt ... therapieën en medicijnen helpen niet en een opname maakt het 90% zeker alleen maar erger.
Redelijk hopeloos dus.

[..]

Is begeleid wonen dan niet iets voor jou?
ja, klopt dat heeft de psych een tijd geleden laten vallen. Maar momenteel gezien de grote verandering die ik doorga, en mijn karakter/autisme waardoor ik dus moeite heel veel moeite heb met veranderingen.
Leek het haar beter om niet 2 grote veranderingen door elkaar te gooien. :)
En economisch aspect ik leef alleen van studiefinanciering en kan geen bijbaan nemen..heeft ook wel invloed. :{
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:13:53 #264
Succesvol geregistreerd.
pi_103216696
Veel sterkte aan iedereen en welterusten!
Ik ga m'n bed in, en nog even de MMPI-2 test invullen. Hopen dat morgen een betere dag wordt als vandaag.
Volgende afspraak ik pas de 27e voor mij, alleen zit ik nog niet echt in de fase om het te verhelpen, veel achtergrond informatie is er nodig.. pff..
ⁿڻⁿ
pi_103223375
Pffff net de huisartsenpost gebeld voor de crisisdienst. Zeggen ze doodleuk dat het wel een half uur kan duren voordat die contact met me opnemen, omdat het via een meldkamer moet en bla bla bla -O-

Echt handig als je helemaal gek word en het niet meer weet en ziet zitten -O-

Maar meer mag ik ook niet kwijt hier vanwege policy ;(

Trek dat wachten tot psych belt over therapie gewoon echt niet meer.
pi_103223504
Kan niks anders zeggen dan sterkte meid. nog even volhouden.
pi_103223525
Thnx, ik wacht nog steeds...

Ik hoop voor ze dat er straks nog iemand opneemt...
pi_103223629
Huisartsenpost belde net terug dat ze crisisdienst niet kunnen bereiken. Is snachts maar 1 iemand aanwezig. Ze moeten eigenlijk binnen een uur reageren. Uur is over een kwartier voorbij. Als ik dan toch nog niks gehoord heb moet ik gewoon huisarts bellen die vanaf 8 uur bereikbaar is...

Echt ongelofelijk dit -O-
pi_103223852
De huisarts gaat nu proberen de crisisdienst te bellen...
pi_103224664
Sterkte Sylvana!
pi_103225540
Sylvana :*

Wat naar dat het weer zo slecht met je gaat. Blijf vechten, meissie. Je bent sterk alleen nu even niet. Het wordt beter, echt. Sterkte!
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_103226307
Na uren is het eindelijk gelukt. Had schoonmoeder gebeld en die heeft vriend gebeld. Zit nu bij Crisisdienst met verband om pols te wachten. Man is aan het overleggen met psychiater over opname van 1-1.5 week en/ of crisisdeeltijdbehandeling. Wachten wachten wachten -O-
pi_103226334
Sylvana niet opgeven! Het gaat je echt wel lukken om hier doorheen te komen!

Ik merkte zondag, dat ik vergeten was vrijdag m'n medicijnen te nemen, en gelijk halverwege zaterdag werd ik doodmoe, ging ruzie zoeken...ben maar gaan slapen, en een paar uur onder zeil gegaan. Begin me pas nu na een paar dagen weer slikken, een beetje normaal te voelen. Ik vind het heel gek, AD's zou je pas na een paar weken moeten merken (en ik kreeg al de tweede dag allemaal efecten, ook negatieve. Maar gelukkig voelde ik ook al snel positieve efeceten), en 1 keer vergeten zou toch niet zo'n verschil moeten maken???
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:40:13 #274
262 Re
Kiss & Swallow
pi_103226417
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:34 schreef Sylvana het volgende:
Na uren is het eindelijk gelukt. Had schoonmoeder gebeld en die heeft vriend gebeld. Zit nu bij Crisisdienst met verband om pols te wachten. Man is aan het overleggen met psychiater over opname van 1-1.5 week en/ of crisisdeeltijdbehandeling. Wachten wachten wachten -O-
sterkte hoor, weet dat je nu in goede handen bent (ook al duurde het even)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_103226622
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:34 schreef Sylvana het volgende:
Heel veel sterkte en niet opgeven hoor!
pi_103227243
Ben weer thuis. Morgen om kwart voor 12 intake voor crisisdeeltijdbehandeling. Gesprek met psychiater en zo. Blijkt ook dat je als je gestopt bent met Sertraline en daarna weer begint er niet veel effect meer is vaak. Ook lekker handig dus... Maar daar morgen dus ook maar gesprek over met psychiater. Ben nu wel weer wat rustiger gelukkig.
pi_103228646
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:19 schreef Sylvana het volgende:
Ben weer thuis. Morgen om kwart voor 12 intake voor crisisdeeltijdbehandeling. Gesprek met psychiater en zo. Blijkt ook dat je als je gestopt bent met Sertraline en daarna weer begint er niet veel effect meer is vaak. Ook lekker handig dus... Maar daar morgen dus ook maar gesprek over met psychiater. Ben nu wel weer wat rustiger gelukkig.
Goddank.
En met de juiste medicatie (idd lekker handig...) en therapie kom je hier ook weer door, je hebt het eerder gedaan. Nogmaals sterkte! :*
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_103230052
Lieve Sylvana,

Wat een achtbaan weer: fijn te horen dat er nu weer actie komt en je (daardoor?) nu weer even wat rustiger bent.

Veel sterkte, we denken hier aan je :*
pi_103235806
Sterkte iedereen ^O^ we kunnen het hoor niet opgeven.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:07:27 #280
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103242347
quote:
Gelukkig. :)
Nooit leuk, zo'n crisis.

Ik ben nog steeds verschrikkelijk gespannen en mijn thuissituatie helpt niet echt mee. }:|
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:40:26 #281
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103243559
quote:
Wat fijn dat je weer wat rustiger bent, en je mag enorm trots op jezelf zijn dat je het wachten hebt volgehouden! Ik hoop dat je snel andere meds kunt krijgen en dat die dan wel aanslaan. Dikke knuffel en succes morgen bij het gesprek!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:40:39 #282
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103243563
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:07 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Gelukkig. :)
Nooit leuk, zo'n crisis.

Ik ben nog steeds verschrikkelijk gespannen en mijn thuissituatie helpt niet echt mee. }:|
Wat is er thuis aan de hand?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:47:28 #283
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103243825
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:50 schreef Nyota het volgende:

[..]

Hmm, wat was je laatste fijne nacht dan inmiddels?
Ik ga nu een lekker kopje thee nemen genaamd "bright mood". Ik heb hier ook nog iets van "troath comforting". Zal ik die voor jou maken? Of een mixje van die 2?

:*
afgelopen nacht was weer lekker! Daarvoor was het denk ik donderdagnacht ofzo. vrijdag was het nogal laat (half 3) en was zaterdag vroeg wakker. het gaat nu wel weer goed hoor met het slapen. Zolang ik me koest houd overdag :)
oehhh die bright mood thee is lekker! daar lust ik wel een kopje van. Ik ben ernaar op zoek geweest maar hier bij de biologische supermarkt hadden ze hem niet. Waar heb jij hem gehaald?
(ok genoeg offtopic gezever)

Ik was vandaag echt brak en moe. Ben een beetje ziekig aan het worden (keelpijn, hoofdpijn, lamlending/zwaar lichaam). Was gaan werken, maar ben vroeger weer weggegaan want ik trok het niet. Moest ook nog een takke-eind reizen (utrecht naar r'dam) en wilde nog wel kunnen koken vanavond. Dus dat vind ik dan wel weer slim van mezelf (vooruitdenken hihihihi). Nu dus lekker gekookt en zit te eten. Voel me verder wel goed. psych vroeg gisteren wat voor cijfer ik mijn stemming zou geven de afgelopen tijd en toen heb ik hem gisteren een 5,5 gegeven (door korte nacht was ik een beetje somber) en de rest van de week tussen de 6 en de 8 en misschien zelfs vrijdagavond een 9 (was naar nick&simon, heb me rotgelachen daar en was leuk, al heb (had?) ik niks met die jongens) :) dus ik ben tevree. Alleen nu oppassen dat ik niet teveel ga doen want dan word ik weer moe.
En dan hele reintegratiecircus trekt natuurlijk weer langs nu en dat is ook niet leuk. en moet op zoek naar werk dat goed bij me past, dat wordt heel spannend of dat gaat lukken (het lukt al 10 jaar niet dus ik heb de neiging er pessimistisch over te zijn en dat mag ik niet van mezelf)
pi_103256462
Ik heb enkel last van een herfstdipje maar die verhelp ik met pianospelen ;)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_103259990
@ Sylvana, wat fijn dat er nu echt actie ondernomen word.

@madame_paon, wat is er allemaal aan de hand??

@murmeli, probeer dat pessimisme te veranderen in neutralisme. En ja het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vecht daar ook dagelijks mee.
Verder goed van je dat je wel weet waar je grens ongeveer zit.

Hier gaat het echt op en af..vandaag wel een redelijk dagje gehad, heeft ook invloed dat ik de hele dag alleen thuis was. En dus geen gezeur krijg dat ik teveel achter mijn pc zit, zonder te weten wat ik alelmaal doe.
Dus ben vandaag achter de pc gekropen en gestart met voorbereiden van tentamens voor over een paar weken. Maar ik raak toch redelijk snel van slag, vooral nu dat ik dit rooster met geluk trek, en het rooster van de volgende periode is sorry voor het woord, een klote rooster. 2 dagen achterelkaar tot bijna 8 uur les.. :{ Dat gaat me echt breken.

En verder nog de algemene thuissituatie, het wennen aan dat pa weer weg is, het moeten afwachten wat de chemo met mijn oom gaat doen...en dan de studie nog...word me vrij veel.
En nu word ik gewoon mega somber doordat ik zoveel tijd heb..en me doodverveel en niemand heb om wat mee te gaan doen.
Eigenlijk wil een studentenleventje, niet in een extreem, maar soms iemand om wat mee te doen, mee te gaan feesten of gezellig de stad in ofzo. Maar ik zit al jaren vast kwa sociabiliteit en kom er niet uit...en dat breekt me op.
Maar dat komt deels door persoonlijkheid en dingen die ik meesleep van af kind.

Maar goed eind van de week kan ik naar de psych..en dan ga ik proberen de situatie van afgelopen weken en nu uit te leggen..en vooral de thuissituatie is niet prettig...en ik wil eigelijk dolgraag uit huis, maar economisch gezien is dat bijna onmogelijk :( :'(
  woensdag 19 oktober 2011 @ 00:13:56 #286
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103263479
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:11 schreef sararaats het volgende:
Ik heb enkel last van een herfstdipje maar die verhelp ik met pianospelen ;)
Een dipje is natuurlijk wel iets anders dan een depressie.

Mijn thuissituatie ... helpt niet echt mee.
Buurvrouw die elke dag schreeuwt, met deuren smijt, keiharde muziek draait, etc.
Al maandenlang. Ik schrik me elke keer kapot. Ik kan ook heel slecht tegen geluiden.
En daarbij wordt er bijna niks aan gedaan. Eigenlijk is het gewoon zo: buurvrouw mag alles flikken omdat ze niet zo'n goede periode heeft, maar ik moet alles maar pikken, terwijl ik al veel langer een hele slechte periode heb en soms echt alcohol moet drinken om haar niet aan te vliegen (tot nu toe gelukkig nooit meer dan 2 glazen per dag ... tot nu toe).
Ze willen volgens mij dat ik alcoholiste word.
Het gedrag van de buurvrouw wordt goedgepraat door haar problemen, maar mijn problemen doen er duidelijk totaal niet toe. Mijn stress wordt hierdoor ook veel erger en mijn dwangklachten ook.

Een dezer dagen loopt het hier echt uit de hand. Dan valt er volgens mij een dode. En ik heb al gezegd dat ik daar dan niks aan kan doen, want ik word hier echt gek(ker) gemaakt.
Ik ben echt een tikkende tijdbom, maar er wordt gewoon niks aan gedaan.

Daarbij was mijn vorige woonsituatie ook verschrikkelijk en ben ik daar eigenlijk weggepest.
Leuke herinneringen die zo weer bovenkomen ...
Vrijwilligerswerk waar ik na 45 minuten al geestelijk door ben uitgeput ... gaat fantastisch hier. -O-
pi_103265578
Veel naar muziek luisteren helpt ook!
Verandert je stemming ten goede!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 01:43:58 #288
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103265687
Het probleem is alleen dat ik nooit weet welk liedje ik moet luisteren. Het is zo'n onbelangrijke keuze, maar het voelt vaak alsof ik een superbelangrijke keus moet maken.
Hetzelfde heb ik in de supermarkt. Dan kan ik echt minutenlang bij een schap staan en dan heb ik het gevoel dat mijn hoofd gaat ontploffen omdat de keuze zo moeilijk is. Maar het is een hartstikke onbelangrijke keuze.
Ik ben weleens met een zak chips naar huis gegaan, omdat ik écht niet kon beslissen wat ik wou koken.
Dit heb ik eigenlijk pas een jaar. Vervelend wel. Zeker omdat ik bij zulke onnozele beslissingen al het gevoel heb dat mijn hoofd ontploft.

Dus meestal luister ik maar geen muziek. :')
pi_103267120
Sylvana, hoe is het nu? Sterkte meis :*

Hier wil het niet. Wil er ook niet al teveel over uitwijden, maar voel me niet fijn...
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:04:45 #290
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103269355
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:43 schreef Madame_Paon het volgende:
Het probleem is alleen dat ik nooit weet welk liedje ik moet luisteren. Het is zo'n onbelangrijke keuze, maar het voelt vaak alsof ik een superbelangrijke keus moet maken.
Hetzelfde heb ik in de supermarkt. Dan kan ik echt minutenlang bij een schap staan en dan heb ik het gevoel dat mijn hoofd gaat ontploffen omdat de keuze zo moeilijk is. Maar het is een hartstikke onbelangrijke keuze.
Ik ben weleens met een zak chips naar huis gegaan, omdat ik écht niet kon beslissen wat ik wou koken.
Dit heb ik eigenlijk pas een jaar. Vervelend wel. Zeker omdat ik bij zulke onnozele beslissingen al het gevoel heb dat mijn hoofd ontploft.

Dus meestal luister ik maar geen muziek. :')
die keuzestress herken ik heel erg.
wat mij helpt is om een lijstje te maken vantevoren wat ik wil kopen (desnoods maak ik een lijstje van wat ik de komende dagen ga eten) en dan ga ik naar de winkel en kan ik zonder erbij na te denken de spullen van het lijstje in mijn mandje stoppen en klaar.
misschien kan je dat met muziek ook doen. dan maak je op een moment dat je er niet thuis bent ofzo een lijstje van liedjes die je leuk vindt passen bij verschillende stemmingen. iets om rustig te worden als je boos bent, iets om vrolijk van te worden etc.

Ik vind het wel raar van die buurvrouw. Lijkt me niet handig als je haar op een gegeven moment echt aanvliegt. ik heb even niet gevolgd of je een psych ofzo hebt, maar zo ja, kan die niks voor je doen? Of kan je niet naar de politie of een ggz instelling en daar zeggen dat ze kunnen kiezen: of ze zorgen dat het opgelost wordt, of er valt een gewonde in de persoon van je buuv. ze zouden dan toch wel iets moeten doen. al is het maar dat ze jou ergens onder brengen totdat dat mens ergens wordt afgevoerd (naar een geluidsdichte ruimte ofzo waar ze lekker kan gaan zitten schreeuwen).
grr.... ik kan me hier best kwaad om maken (niet richting jou natuurlijk, maar dat ze jou in die situatie laten zitten (en eigenlijk de buuv ook want die is in feite ook in gevaar, weliswaar door haar eigen gedrag, maar toch....zo iemand hoort gewoon opgenomen te worden lijkt me. )
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:05:29 #291
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103269378
@cafpow: ik probeer er ook neutraal in te staan hoor, anders was ik nu zo depressief als een deur en dat ben ik niet :)
pi_103270136
Dankjewel nijna! Ben erg gespannen, heb met moeite 1 broodje gegeten net.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:28:48 #293
Succesvol geregistreerd.
pi_103272105
Wel goed blijven eten, dat is erg belangrijk!

De ochtend begon wel goed, voelde me wel wat beter dan afgelopen dagen. De afgelopen dagen ging er vrij lastig op werk, waardoor het een chaos in m'n hoofd werd en geïrriteerd raakte.

Maar aangezien het bij m'n collega's vandaag ook wat moeizaam loopt wordt mij gedrag hier ook op aangepast helaas. Het begint telkens weer een beetje meer chaos in m'n hoofd te worden.
Veel zin om gewoon weg te gaan en er mee te kappen. Maar zo ben ik dan ook weer niet.

Gisteravond m'n MMPI-2 test afgerond, 500+ vragenlijstje met absurde vragen erin en veel dezelfde vragen... Ook erg vreemd vond ik dat.
ⁿڻⁿ
pi_103275650
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:28 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Gisteravond m'n MMPI-2 test afgerond, 500+ vragenlijstje met absurde vragen erin en veel dezelfde vragen... Ook erg vreemd vond ik dat.
Ik heb die lijst ook ingevuld voor de psycholoog waar ik twee jaar geleden bij heb gezeten. Na het invullen kregen we echter ruzie, dus toen is er verder niets mee gebeurd. Ik heb de resultaten een paar weken geleden alsnog opgevraagd voor m'n huidige therapeut...die hem niet eens heeft ingekeken volgens mij, omdat hij het onzin vindt of de resultaten niet volledig waren ofzo.
maar ik twijfel sterk of dat ding iets zinnigs zegt. Die vragen zijn vreemd tot belachelijk, en de resultaten voorspelbaar.

Ik scoorde hoog in depressief en boosheid. Ja, jezus ik vulde het in in tijdens het diepste puntje van m'n burn out. Wat een verrassing! Ik zou me over die resultaten dus maar niet al te druk maken! Zaten zulke idiote vragen bij...ik geloof ook of je spoken zag, en andere dingen dat je denkt van, wat heeft dat voor zin!
pi_103275956
Intakegesprek gehad en ben meteen begonnen. Officieel elke dag van half 10 tot kwart over 4 (op maandag kwart over 3) Maar omdat ik niet alleen thuis mag zijn gaan we kijken of ik al eerder kan komen en langer kan blijven omdat vriendief dan gewoon met een gerust hart kan gaan werken.

Groep bestaat uit 3 andere vrouwen en 1 man. Geen echte therapieën, vooral structuur/ gesprekken en sport. Is voor 3 weken met mogelijkheid tot 1 keer verlenging met 3 weken.
pi_103276019
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:06 schreef Sylvana het volgende:
Intakegesprek gehad en ben meteen begonnen. Officieel elke dag van half 10 tot kwart over 4 (op maandag kwart over 3) Maar omdat ik niet alleen thuis mag zijn gaan we kijken of ik al eerder kan komen en langer kan blijven omdat vriendief dan gewoon met een gerust hart kan gaan werken.

Groep bestaat uit 3 andere vrouwen en 1 man. Geen echte therapieën, vooral structuur/ gesprekken en sport. Is voor 3 weken met mogelijkheid tot 1 keer verlenging met 3 weken.
Dat is best intensief, maar hopelijk laat dat je snel weer wat beter voelen. Hoe kijk je er nu zelf tegenaan?

En je bent goed bezig! :*
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:26:33 #297
Succesvol geregistreerd.
pi_103276801
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:58 schreef VanGoghFan het volgende:

[..]

Ik heb die lijst ook ingevuld voor de psycholoog waar ik twee jaar geleden bij heb gezeten. Na het invullen kregen we echter ruzie, dus toen is er verder niets mee gebeurd. Ik heb de resultaten een paar weken geleden alsnog opgevraagd voor m'n huidige therapeut...die hem niet eens heeft ingekeken volgens mij, omdat hij het onzin vindt of de resultaten niet volledig waren ofzo.
maar ik twijfel sterk of dat ding iets zinnigs zegt. Die vragen zijn vreemd tot belachelijk, en de resultaten voorspelbaar.

Ik scoorde hoog in depressief en boosheid. Ja, jezus ik vulde het in in tijdens het diepste puntje van m'n burn out. Wat een verrassing! Ik zou me over die resultaten dus maar niet al te druk maken! Zaten zulke idiote vragen bij...ik geloof ook of je spoken zag, en andere dingen dat je denkt van, wat heeft dat voor zin!
Mijn psycholoog dacht dat dat boekje nauwelijks gebruikt werd. Maar het blijkt dat dit wereldwijd gebruikt wordt.
Sommige van die vragen kan je niet eens met Akkoord of Niet akkoord beantwoorden. En ze worden ook erg vreemd geformuleerd inderdaad.

Ik kan het goed vinden met m'n psycholoog, ze moet me helaas doorsturen naar een andere die dieper op de zaken in gaat, wat ik erg jammer vind. De stap hiernaar toe was al moeilijk, en nu moet ik weer naar een ander toe.

Ik hoop dat de andere psycholoog veel lijkt op de psycholoog die ik nu heb, anders gaat het helemaal moeilijk worden voor me.
ⁿڻⁿ
pi_103277467
sylvana,. succes meid je bent heel goed bezig!
S. 2014
J. 2016
pi_103278792
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:35 schreef Martin1234 het volgende:
Veel naar muziek luisteren helpt ook!
Verandert je stemming ten goede!
hmm, kan echter ook de andere kan op slaan heb ik wel eens gemerkt. Maar het leidt soms wel goed af :Y
Goed idee
* Nyota Pakt koptelefoon en gaat naar buiten
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:45:10 #300
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103290437
Wat goed sylvana, fijn dat alles serieus wordt opgepakt.
heel veel sterkte en succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')