Een keppeltje en een burqa zijn echt twee verschillende dingen, mij gaat het erom dat je, voor communicatie, het gezicht moet kunnen zien.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een keppeltje ook maar verbieden? Joden geloven namelijk ook niet bepaald frisse meuk? Kruisjes om de nek ook?
Nu gaat het er weer om dat je je gezicht moet laten zien. Net was het probleem nog dat het een of ander symbool is van een verderfelijke ideologie.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:10 schreef Clan het volgende:
[..]
Een keppeltje en een burqa zijn echt twee verschillende dingen, mij gaat het erom dat je, voor communicatie, het gezicht moet kunnen zien.
Net zoals hij nooit in Frankrijk en Belgie er door zou komen.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:11 schreef MaGNeT het volgende:
Weddenschap:
Deze wet komt niet door de 1e kamer.
Daar werkt het tot stand komen van wetten anders.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Net zoals hij nooit in Frankrijk en Belgie er door zou komen.
He: Burqadraagsters zijn DE verpersoonlijking van zwart-wit denken: moslim is goed, niet-moslim is slecht.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu gaat het er weer om dat je je gezicht moet laten zien. Net was het probleem nog dat het een of ander symbool is van een verderfelijke ideologie.
Vrij vergelijkbaar hoor. Het is geen Engeland die echt met een heel ander systeem werkt.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Daar werkt het tot stand komen van wetten anders.
En toen dacht jij: laat ik dat trekje eens overnemen?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
He: Burqadraagsters zijn DE verpersoonlijking van zwart-wit denken: moslim is goed, niet-moslim is slecht.
100 tot 200 is de schattingquote:Op donderdag 15 september 2011 16:13 schreef DeRakker. het volgende:
hoeveel mensen dragen het? 2000?
waar we ons druk om maken
Je gebruikt geen telefoon?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:10 schreef Clan het volgende:
[..]
Een keppeltje en een burqa zijn echt twee verschillende dingen, mij gaat het erom dat je, voor communicatie, het gezicht moet kunnen zien.
Nee ik geef ze de consequentie van hun gedrag.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En toen dacht jij: laat ik dat trekje eens overnemen?
quote:Op donderdag 15 september 2011 16:15 schreef MaGNeT het volgende:
Er is al een work-around voor de nieuwe wet gevonden
http://www.feestkleding365.nl/accessoires/boerka/
Gast, jij verwijt burqafiguren dat zij niet-moslims haten. Maar intussen is het enige wat jij doet moslims haten. Je bent gewoon een omgekeerde burqadraagster (althans, zoals ze volgens jou zijn).quote:Op donderdag 15 september 2011 16:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee ik geef ze de consequentie van hun gedrag.
Dat was geen probleem maar om de discutabiliteit van je uitspraak aan te gevenquote:Op donderdag 15 september 2011 16:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu gaat het er weer om dat je je gezicht moet laten zien. Net was het probleem nog dat het een of ander symbool is van een verderfelijke ideologie.
En alle bedrijven zijn vandaag ineens niet meer met de economie bezig maar met het verbod op de burqa's?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:11 schreef MaGNeT het volgende:
Weddenschap:
Deze wet komt niet door de 1e kamer.
Het is niets meer dan een afleiding van de aankomende bezuinigingen en de Griekenland crisis.
Zie de timing...
Gast, geef nou maar gewoon toe dat die hele identificatieplicht je geen reet kan schelen. Het gaat je puur om het feit dat je het niet hebt op burqa's en de islam.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:20 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat was geen probleem maar om de discutabiliteit van je uitspraak aan te geven
Die zitten meestal binnen in huis, als er gebed in de Moskee is, dan zie je ze pas naar buiten komen, en dan zie je ineens heel erg veel traditionele moslims die ik normaliter nooit zie.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:13 schreef Crimyclown het volgende:
Prima wet, wat je thuis doet moet je zelf weten maar mensen moeten wel identificeerbaar zijn. Tevens heb ik niet echt het idee dat er veel boerka dragers zijn in Nederland.
Probleem is dat ze allemaal bij Hofstadtgruppe in de straat wonen.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:23 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
gaat dus helemaal nergens over
In Noorwegen droeg 1 gast een flink wapen. Hebben we ons ook druk over gemaakt.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:13 schreef DeRakker. het volgende:
hoeveel mensen dragen het? 2000?
waar we ons druk om maken
Een massamoord in de zoveel decennia moet kunnen.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
In Noorwegen droeg 1 gast een flink wapen. Hebben we ons ook druk over gemaakt.
Perspectief.
Ten eerste ben ik geen 'gast', maar je mag me tutoyeren. Het gaat mij puur om de inentificatieplicht, hoofdoek heb ik totaal geen probleem mee, een baard dragen moet men zelf weten, en religie heb ik een broertje dood aan.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, geef nou maar gewoon toe dat die hele identificatieplicht je geen reet kan schelen. Het gaat je puur om het feit dat je het niet hebt op burqa's en de islam.
Want burqadraagsters zijn notoire massamoordenaars?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Perspectief.
Waarom moet je indentificeerbaar zijn dan?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:13 schreef Crimyclown het volgende:
Prima wet, wat je thuis doet moet je zelf weten maar mensen moeten wel identificeerbaar zijn. Tevens heb ik niet echt het idee dat er veel boerka dragers zijn in Nederland.
Net zoals om de zoveel tijd een vliegtuig neerstort, dat is allemaal ingecalculeerd, maar niemand maakt zich er druk om.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:25 schreef waht het volgende:
[..]
Een massamoord in de zoveel decennia moet kunnen.
D'r is maar één oplossing: Lacoste gaat burka's bouwen.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Perspectief.
Inentingen hebben niets met een burqa te maken.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:26 schreef Clan het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik geen 'gast', maar je mag me tutoyeren. Het gaat mij puur om de inentificatieplicht, hoofdoek heb ik totaal geen probleem mee, een baard dragen moet men zelf weten, en religie heb ik een broertje dood aan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Identificatie_(recht)quote:Op donderdag 15 september 2011 16:26 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Waarom moet je indentificeerbaar zijn dan?
Ach ik geloof tenminste niet in sprookjes noch gun ik hun de doodstraf voor allerlei triviale zaken.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, jij verwijt burqafiguren dat zij niet-moslims haten. Maar intussen is het enige wat jij doet moslims haten. Je bent gewoon een omgekeerde burqadraagster (althans, zoals ze volgens jou zijn).
dat gaat ook nergens over... net als in Alphen.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Perspectief.
Oke, fair enough. Ik vind dat onzin, maar goed, meningen verschillen.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:26 schreef Clan het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik geen 'gast', maar je mag me tutoyeren. Het gaat mij puur om de inentificatieplicht, hoofdoek heb ik totaal geen probleem mee, een baard dragen moet men zelf weten, en religie heb ik een broertje dood aan.
impact, daar gaat het om.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Perspectief.
Ja da's een wet. Maar in het algemeen, waarom?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:28 schreef Clan het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Identificatie_(recht)
Wat is de Europese cultuur, volgens jou? Bepaalt die cultuur dat mensen zich niet in burqa's mogen steken? In mijn optiek is de Europese cultuur juist een van tolerantie ten aanzien van andersdenkenden.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach ik geloof tenminste niet in sprookjes noch gun ik hun de doodstraf voor allerlei triviale zaken.
En ik heb gewoon het recht Europese cultuur boven Islamitische cultuur te stellen. Dat jij nou een relativist pur sang bent, daar komen we niet ver meer. Guust Flater.
Onder andere voor de politie.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:26 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Waarom moet je indentificeerbaar zijn dan?
Wakey wakey, in Noorwegen dragen dagelijks duizenden mensen wapens. Die ene die besloot linkse jongeren af te schieten, daar maken we ons druk om. Er lopen ook duizenden rechtsextremisten rond, ook daar maken we ons alleen druk om degenen die mensen afknallen. Maar als het om moslims gaat is er geen probleem de hele groep aan te pakken terwijl het doorgaans niet de boerka-draagsters of andere traditionelen zijn maar de zgn. verwesterden die de problemen veroorzaken.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Perspectief.
Exact.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:27 schreef Clan het volgende:
[..]
Net zoals om de zoveel tijd een vliegtuig neerstort, dat is allemaal ingecalculeerd, maar niemand maakt zich er druk om.
De cultuur discussie weerquote:Op donderdag 15 september 2011 16:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach ik geloof tenminste niet in sprookjes noch gun ik hun de doodstraf voor allerlei triviale zaken.
En ik heb gewoon het recht Europese cultuur boven Islamitische cultuur te stellen. Dat jij nou een relativist pur sang bent, daar komen we niet ver meer. Guust Flater.
Uit andere topics begrijp ik dat het feit dat een wet bestaat tegenwoordig onderbouwing is voor de wet zelf, onder het mom: de wet is de wet.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:29 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja da's een wet. Maar in het algemeen, waarom?
We moeten ons ook allemaal bekeren tot het protestantisme. Dat schrijft onze cultuur immers voor.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:32 schreef t-8one het volgende:
[..]
De cultuur discussie weer
Cultuur kun je niet in een wetboek vastleggen, 50 jaar geleden was de cultuur in NL heel anders als nu. Of gaan we binnenkort ook vastleggen dat we op vrijdag vis moeten eten, en op woensdag gehakt?
Maar als een moordenaar een te lage straf krijgt (in de ogen van sommigen) dan is de wet weer niet de wet. Dan moeten de straffen worden verzwaard. Rara politiepetje.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:33 schreef kingmob het volgende:
[..]
Uit andere topics begrijp ik dat het feit dat een wet bestaat tegenwoordig onderbouwing is voor de wet zelf, onder het mom: de wet is de wet.
Ik moet zeggen dat dit boerkaverbod mij echt verbaast. Normaal snap ik waar de stupiditeit vandaan komt, hier begrijp ik er werkelijk geen zak van.
Verplicht oranje slingers tijdens een WK, verplicht je eten prakken (de voedselpolitie wordt ingevoerd), gordijnen moeten open, lenen wordt illegaal, teveel geld uitgeven aan frivoliteiten ook.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We moeten ons ook allemaal bekeren tot het protestantisme. Dat schrijft onze cultuur immers voor.
Moord op 70 jongeren in NL? Wanneer was dat?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:28 schreef t-8one het volgende:
[..]
impact, daar gaat het om.
Wat is de impact van een paar boerka's in NL?
Wat is de impact van een massamoord op 70 jongeren?
Je hebt gelijk. Cultuur bestaat niet. En de NLe al helemaal niet.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:32 schreef t-8one het volgende:
[..]
Cultuur kun je niet in een wetboek vastleggen, 50 jaar geleden was de cultuur in NL heel anders als nu. Of gaan we binnenkort ook vastleggen dat we op vrijdag vis moeten eten, en op woensdag gehakt?
Ik heb nou niet echt het gevoel dat jij een wereldreiziger bent. Het zou mij hoogst verbazen als jij het M-O durft te bezoeken.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Cultuur bestaat niet. En de NLe al helemaal niet.
Altijd datzelfde gelul van mensen die zelf buiten de 2 weken Turkije nooit een voet buiten Nederland en al helemaal niet buiten Europa zetten.
Paar honderd.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:39 schreef Mpj het volgende:
MAAR
hoeveel boerka's zijn er nou daadwerkelijk in Nederland? Ik heb d'r in mijn hele leven hier in Nederland maar één gezien in real life in Den Haag.
ik ook 1xquote:Op donderdag 15 september 2011 16:39 schreef Mpj het volgende:
MAAR
hoeveel boerka's zijn er nou daadwerkelijk in Nederland? Ik heb d'r in mijn hele leven hier in Nederland maar één gezien in real life in Den Haag.
Mogelijk wel ruim 100 tot 200 in heel Nederland.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:39 schreef Mpj het volgende:
MAAR
Gordijnen open, daar weet ik nog een leuke anekdote over:quote:Op donderdag 15 september 2011 16:36 schreef kingmob het volgende:
[..]
Verplicht oranje slingers tijdens een WK, verplicht je eten prakken (de voedselpolitie wordt ingevoerd), gordijnen moeten open, lenen wordt illegaal, teveel geld uitgeven aan frivoliteiten ook.
Niet meer dan 200. Deze wet is compleet zinloos voor de burger, maar geeft justitie weer een stok om mee te slaan. En dat terwijl justitie al genoeg bevoegdheden heeft.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:39 schreef Mpj het volgende:
MAAR
Zucht iedere keer weer datzelfde gemiep. Moet ik nou echt iets abstracts in 2 zinnetjes gaan samenvatten? Het is de optelsom van heel veel zaken. Van feestdagen tot de huizenbouw tot de omgang tussen de geslachten tot de beleving van religie tot de taal tot het eten etc etc etcquote:Op donderdag 15 september 2011 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb nou niet echt het gevoel dat jij een wereldreiziger bent. Het zou mij hoogst verbazen als jij het M-O durft te bezoeken.
Maar goed, geef eens een beschrijving van onze cultuur.
Typisch. Altijd leuk, van die bemoeizuchtige kutburen. Stiekempjes vanuit het dakraam de buurt in de gaten houden.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:41 schreef t-8one het volgende:
[..]
Gordijnen open, daar weet ik nog een leuke anekdote over:
Een Italiaanse collega van mij woont in een normale Nederlandse wijk in een normaal Nederlands huis in een middelgrote stad in NL, hij heeft een auto met Italiaans kenteken.
Veel van mijn buitenlandse collega's en hij dus ook, vinden de grote ramen die wij in NL hebben maar vreemd en onprettig. Iedereen kan immers naar binnen kijken als hij op de bank hangt. Dus negen van de tien keer heeft m'n collega z'n gordijnen dicht, ook overdag.
De buren vonden dit toch wat vreemd, en op een dag stond er een politieagent bij m'n collega voor de deur met de vraag of de agent even in huis rond mocht kijken. Op de vraag waarom, antwoordde de agent dat er vanuit de buurt gemeld was dat de gordijnen altijd dicht waren en dat icm een italiaans kenteken ze het nogal verdacht vonden.
En waarom zou een burqa niet in dat plaatje passen, maar bijvoorbeeld een punker wel? Of maakt die laatste onderdeel uit van onze cultuur? Je moet beseffen dat cultuur geen vaststaand iets is, maar aan veranderingen onderhevig is.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zucht iedere keer weer datzelfde gemiep. Moet ik nou echt iets abstracts in 2 zinnetjes gaan samenvatten? Het is de optelsom van heel veel zaken. Van feestdagen tot de huizenbouw tot de omgang tussen de geslachten tot de beleving van religie tot de taal tot het eten etc etc etc
Het is echt zo'n onzin. Ik zie het aan hoe de straten zijn opgezet, hoe de winkels zijn, hoe de scholen erbij staan, hoe de mensen zich op straat gedragen/gekleed zijn etc.
Dat was de katholieke kerk, dat heet dan weer religie, en dat was echt lekker, gezien we de rest van de week alleen geld hadden voor spekquote:Op donderdag 15 september 2011 16:32 schreef t-8one het volgende:
[..]
Lees eens wat ik quote.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Moord op 70 jongeren in NL? Wanneer was dat?
Of mag ik ook de aanslagen in Londen, Madrid en New York erbij halen?
Ik zeg helemaal niet dat cultuur niet bestaat, het is alleen moeilijk om vast te leggen in wetten en ik denk niet dat je dat moet willen. Vandaag is de cultuur dat er om acht uur GTST gekeken wordt, morgen kijken we traditiegetrouw CSI Miammi.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Cultuur bestaat niet. En de NLe al helemaal niet.
Altijd datzelfde gelul van mensen die zelf buiten de 2 weken Turkije nooit een voet buiten Nederland en al helemaal niet buiten Europa zetten.
Wahabisme, daar had ik nog nooit van vernomen.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:43 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Grappig zijn mensen die denken dat ze de Islam een dienst bewijzen door burka's te steunen. Als je burka's steunt dan steun je het wahabisme.
Een fuckin sekte!
Wie zegt dat wij de islam willen steunen? Wat kan mij dat geloof rotten?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:43 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Grappig zijn mensen die denken dat ze de Islam een dienst bewijzen door burka's te steunen. Als je burka's steunt dan steun je het wahabisme.
Een fuckin sekte!
Uiteraard is dat aan veranderingen onderhevig. Dat neemt niet weg dat daarmee automatisch ELKE verandering positief is of gedoogd moet worden. Simpel zat. Dit is daar 1 van.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En waarom zou een burqa niet in dat plaatje passen, maar bijvoorbeeld een punker wel? Of maakt die laatste onderdeel uit van onze cultuur? Je moet beseffen dat cultuur geen vaststaand iets is, maar aan veranderingen onderhevig is.
Zorgtoeslag wordt gekort en Griekenland is soort van failliet, dus we moeten de aandacht afleiden is denk ik het hoofdstandpunt.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:46 schreef Mpj het volgende:
Weinig dus. Wat zijn de standpunten waarom ze het willen verbieden?
Vind jij.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Uiteraard is dat aan veranderingen onderhevig. Dat neemt niet weg dat daarmee automatisch ELKE verandering positief is of gedoogd moet worden. Simpel zat. Dit is daar 1 van.
Welnee! Je moet het toelaten anders ben je voor het verplichten van spruitjes!quote:Op donderdag 15 september 2011 16:43 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Een fuckin sekte!
Dat vind ik ja. En blijkbaar de meerderheid van NL met mij. En die van Belgie. En die van Frankrijk. En een hoop zullen nog volgen denk ik.quote:
Punkers zie ik niet zoveel, maar ik zie wel vaker krakers met bivakmutsen op, en dat vind ik hetzelfde als een burqa, en al helemaal hypocriet omdat ze op een gewelddadige manier een mening staan te verkondigen vanuit een groep, maar zich niet bekend willen maken, dus we weten helemaal niet met wie we te doen hebben.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En waarom zou een burqa niet in dat plaatje passen, maar bijvoorbeeld een punker wel? Of maakt die laatste onderdeel uit van onze cultuur? Je moet beseffen dat cultuur geen vaststaand iets is, maar aan veranderingen onderhevig is.
Nee Koos. Kap eens met dat domme gelul.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want burqadraagsters zijn notoire massamoordenaars?
En misschien al uit voorzorg een zondebok aanwijzen.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:46 schreef De_Nuance het volgende:
Zorgtoeslag wordt gekort en Griekenland is soort van failliet, dus we moeten de aandacht afleiden is denk ik het hoofdstandpunt.
Jammer dat ik mijn dochter geen heroine mag geven als ze huilt. Betuttelingquote:
En daarom snap ik dus niet waarom we ons om die paar boerka's in NL druk maken.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee Koos. Kap eens met dat domme gelul.
Het gaat om perspectief wat betreft ergens druk om maken.
Flapdrol.
onmachtquote:Op donderdag 15 september 2011 16:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Flapdrol.
Dat is ieder voor zich. Anderen snappen het weer wel.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:49 schreef t-8one het volgende:
[..]
En daarom snap ik dus niet waarom we ons om die paar boerka's in NL druk maken.
Ik ben al strafbaar als ik een stap buiten mn huis zet, omdat ik mn id niet bij me heb. Betuttelingquote:Op donderdag 15 september 2011 16:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jammer dat ik mijn dochter geen heroine mag geven als ze huilt. Betutteling
En mijn peniskoker mag ik ook al niet dragen in de tram. Betutteling
En mijn Thor-hamer komt niet door de veiligheidsscan op Schiphol heen. Betutteling
Jij je maakt je druk om burqa's. Anderen maken zich druk om Breivikjes. En nu?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Flapdrol.
Koffie.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij je maakt je druk om burqa's. Anderen maken zich druk om Breivikjes. En nu?
Jou denkwijze komt niet vaak overeen met de werkelijkheid, je neemt heel veel aan van wat je zelf denkt.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:46 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Zorgtoeslag wordt gekort en Griekenland is soort van failliet, dus we moeten de aandacht afleiden is denk ik het hoofdstandpunt.
Dat dacht ik al.quote:
Sja, je hebt gewoon gelijk.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:50 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik ben al strafbaar als ik een stap buiten mn huis zet, omdat ik mn id niet bij me heb. Betutteling
Het zijn vooral de mensen die tegen een verbod zijn die zich erg druk maken, de mensen voor het verbod hoor je niet echt in de samenleving.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:49 schreef t-8one het volgende:
[..]
Wil niet vervelend doen, maar jij valt anderen aan op het feit dat zij een burqaverbod niet zien zitten.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is ieder voor zich. Anderen snappen het weer wel.
De hufterigheid komt boven drijven als jij jouw mening als enig juiste ziet en de ander erop aankijkt.
Nee hoor, ik neem mijzelf gelukkig niet heel serieus. Ik raad meer mensen aan om zichzelf niet al te serieus te nemen.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:51 schreef Clan het volgende:
[..]
Jou denkwijze komt niet vaak overeen met de werkelijkheid, je neemt heel veel aan van wat je zelf denkt.
Dat kun je vast wel aantonen dan. Ik ga er even voor zitten...quote:Op donderdag 15 september 2011 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wil niet vervelend doen, maar jij valt anderen aan op het feit dat zij een burqaverbod niet zien zitten.
Waarom komt dat verbod er dan, als er in de samenleving blijkbaar weinig draagkracht voor is?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:52 schreef Clan het volgende:
[..]
Het zijn vooral de mensen die tegen een verbod zijn die zich erg druk maken, de mensen voor het verbod hoor je niet echt in de samenleving.
Ik word net uitgemaakt voor flapdrol met mijn 'domme gelul'. Waar kwam dat vandaan? Of wilde je daarmee mijn mening ondersteunen?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat kun je vast wel aantonen dan. Ik ga er even voor zitten...
Lol. Dat heeft niets met het burka of het verbod aan zich te maken maar met dat je elke post zit te draaien met woorden om anderen van alles in de schoenen te schuiven.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik word net uitgemaakt voor flapdrol met mijn 'domme gelul'. Waar kwam dat vandaan? Of wilde je daarmee mijn mening ondersteunen?
Dan heb jij jezelf hierbij buitenspel gezet qua discussies wat ik al eerder merkte, veel geroep maar als je klem bent gezet ga je in een ander topic vrolijk op dezelfde manier verder.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:52 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Nee hoor, ik neem mijzelf gelukkig niet heel serieus. Ik raad meer mensen aan om zichzelf niet al te serieus te nemen.
Doen we ook niet. Dat debiele gedoe verbieden middels een wet. Klaar. Weet iedereen waar hij aan toe is.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:49 schreef t-8one het volgende:
[..]
Wat doe je dan hier als je geen mening hebt over het burqaverbod? En de post waarop jij nogal fel reageerde had niets met draaien te maken. Jij vergeleek druktemakerij om burqa's met druktemakerij om Breivik. Tsja, dan is een logische vraag of burqadraagsters massamoordenaars zijn.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lol. Dat heeft niets met het burka of het verbod aan zich te maken maar met dat je elke post zit te draaien met woorden om anderen van alles in de schoenen te schuiven.
Net als deze post weer![]()
Echt. Ik scoor bij jou nog makkelijker dan voor een leeg doel
Het komt mij indd voornamelijk over als moslimmetje pesten.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:55 schreef De_Nuance het volgende:
Ik denk wel dat een meerderheid voor verbod is eigenlijk.
De publieke opinie in Nederland over de islam en moslims is de afgelopen 10 jaar zeer sterk gekanteld ten nadele van de islam en moslims. Blijkt uit de meeste onderzoeken toch wel.
Is het ook, maar blijkbaar is er ook draagvlak voor, dus de politiek kan het maken.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:59 schreef t-8one het volgende:
[..]
Het komt mij indd voornamelijk over als moslimmetje pesten.
Evenals de discussie omtrent het halal slachten, zullen we eerst even kijken naar de manier waarop wij in de bio-industrie met onze dieren omgaan voordat we gaan lopen huilen over derden?
De publieke opinie over de Islam en moslims is al sinds de jaren 60 ten nadele van moslims en de Islam, alleen sprak men er vroeger niet over en ws het in de jaren 80 'not done' om er negatief over te spreken.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:55 schreef De_Nuance het volgende:
De publieke opinie in Nederland over de islam en moslims is de afgelopen 10 jaar zeer sterk gekanteld ten nadele van de islam en moslims. Blijkt uit de meeste onderzoeken toch wel.
Heb ik. Laat maar komen.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat doe je dan hier als je geen mening hebt over het burqaverbod?
Je hoort alleen jezelf praten. Moet je niet mijn probleem van maken.quote:En de post waarop jij nogal fel reageerde had niets met draaien te maken. Jij vergeleek druktemakerij om burqa's met druktemakerij om Breivik. Tsja, dan is een logische vraag of burqadraagsters massamoordenaars zijn.
Overigens maak ik mij niet druk om Breivikjes, maar dat is een andere discussie.
Nounou, jij gaat nogal makkelijk om met het inperken van vrijheden en het opleggen van jouw mening aan anderen.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Doen we ook niet. Dat debiele gedoe verbieden middels een wet. Klaar. Weet iedereen waar hij aan toe is.
Beetje dom. Je zou dan de vrijheid in Nederland weer een beetje opgeven om de islam tegen te werken. Terwijl de islam nou juist niet het toonbeeld van vrijheid is.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:55 schreef De_Nuance het volgende:
Vertel.quote:
Eh... het bleek juist dat 80% voor een verbod was.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:53 schreef t-8one het volgende:
[..]
Waarom komt dat verbod er dan, als er in de samenleving blijkbaar weinig draagkracht voor is?
bron?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Eh... het bleek juist dat 80% voor een verbod was.
Zei ik: Dat burkaverbod, laat maar komen.quote:
Ik heb een beter idee. We doen gewoon helemaal niets! Nergens! Dan sal alles rech kom!quote:Op donderdag 15 september 2011 17:00 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Beetje dom. Je zou dan de vrijheid in Nederland weer een beetje opgeven om de islam tegen te werken. Terwijl de islam nou juist niet het toonbeeld van vrijheid is.
En jij hebt het volste begrip voor het feit dat ik een burqaverbod niet zie zitten?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zei ik: Dat burkaverbod, laat maar komen.
Mijn god...
Op dit punt is dat prima ja.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik heb een beter idee. We doen gewoon helemaal niets! Nergens! Dan sal alles rech kom!
Jaja dat jij graag dwars wilt liggen en alles af wil doen met een 'nou en?' weten we nou wel.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij hebt het volste begrip voor het feit dat ik een burqaverbod niet zie zitten?
Tuurlijk. Ik heb niet zon overmatig ego/moraal dat ik denk dat mijn mening hierover de enige juiste is.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij hebt het volste begrip voor het feit dat ik een burqaverbod niet zie zitten?
Hmmm, ik reageerde hierop, maar dat klopt dus niet:quote:Op donderdag 15 september 2011 17:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://www.depers.nl/binn(...)or-boerkaverbod.html
quote:Het zijn vooral de mensen die tegen een verbod zijn die zich erg druk maken, de mensen voor het verbod hoor je niet echt in de samenleving.
Dan rest mij één vraag: Heb jij in het dagelijkse leven ( beroepsmatig of anderzeids ) te maken met Burqa's?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wat moet een winkelier doen die op de beveiligingscamera ziet hoe een persoon in boerka iets steelt? Mogen ze dan alle boerka's verbieden in die winkel? Of moet men dat verlies maar accepteren?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:53 schreef Mpj het volgende:
Nee, ik zie het probleem eigenlijk niet.
Vast wel dat weet ik niet.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:00 schreef Clan het volgende:
[..]
De publieke opinie over de Islam en moslims is al sinds de jaren 60 ten nadele van moslims en de Islam, alleen sprak men er vroeger niet over en ws het in de jaren 80 'not done' om er negatief over te spreken.
Te vinden in het boek: When ways of life collige , multiculturalism in the Netherlandsquote:Moslims hebben veel te bieden aan de Nederlandse cultuur: 55% oneens
West Europese en Islamitische samenleving zijn onverenigbaar: 52% eens
Nederlandse moslim respecteren andere culturen: 47% oneens
Moslimmannen domineren hun vrouwen: 89% (!) eens
Hetzelfde als ze doen bij iemand zonder boerka die iets steelt?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar wat moet een winkelier doen die op de beveiligingscamera ziet hoe een persoon in boerka iets steelt? Mogen ze dan alle boerka's verbieden in die winkel? Of moet men dat verlies maar accepteren?
Weinig schokkend.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://www.depers.nl/binn(...)or-boerkaverbod.html
Dat is juist het probleem, zijn het vrouwen?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik ben tegen een verbod en dan daarbij hoeveel vrouwen dragen die nu?
Wat doet dat er toe? Dat heb ik bij sommige mensen zonder boerka ook. Is dat een man met tieten of een vrouw met snor?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:14 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, zijn het vrouwen?![]()
ik niet altijd.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:17 schreef o43blondiee het volgende:
Zo hoort het ook.
Ik wil zien met wie ik praat!
Jij zit dan ook niet in een beroep waar je de identificatie van iemand moet kunnen vaststellen en daar gaat het vooral om.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe? Dat heb ik bij sommige mensen zonder boerka ook. Is dat een man met tieten of een vrouw met snor?
Net alsof een boerka mens met jou wilt praten.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:17 schreef o43blondiee het volgende:
Zo hoort het ook.
Dat kan ook niet met bivakmuts, bromfietshelm, capuchonquote:Op donderdag 15 september 2011 17:18 schreef Clan het volgende:
[..]
Jij zit dan ook niet in een beroep waar je de identificatie van iemand moet kunnen vaststellen en daar gaat het vooral om.
Ja, waarom niet?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:19 schreef Mpj het volgende:
[..]
Net alsof een boerka mens met jou wilt praten.
Je hebt geen telefoon?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:17 schreef o43blondiee het volgende:
Zo hoort het ook.
en dus moet er een wet komen?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:23 schreef erik666 het volgende:
Nou in Dubai liepen er ook nogal wat met een boerka, maar dat was wel mooi.
Met mooie zwarte glinstersteentjes, en dan mooie voetjes met gelakte nageltjes. En mooi opgemaakte ogen. Maar die vrouwen die hier in een boerka lopen zijn van die 10tonners, met afgetrapte schoenen. Stond pas nog achter zo'n vrouw ze rook ook nogal onfris.
Dat is niet strafbaar. Je mag een bivakmuts dragen tegen de kou. Het is pas strafbaar als het doel van de muts bedoeld is om zich onherkenbaar te makenquote:Op donderdag 15 september 2011 17:23 schreef Glazenmaker het volgende:
Het is wachten tot de eerste overijverige eenstreper een carnavalsvierder, scooter rijder, fietser die zich beschermd tegen -10 in de winter of andere totaal niks met een boerka of criminaliteit personen afvoert naar het bureau. Dat allemaal voor een non probleem en de kostbare gevoelens van angstige babyboomers als iemand niet 24/7 gevolgd en herkent kan worden.
De VVD-Tweede-Kamerfractie steunt het voorstel van de PVV om een burkaverbod in te voeren en zal zich postief opstellen tijdens de behandeling ervan in de Kamer.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat kan ook niet met bivakmuts, bromfietshelm, capuchon
Als het doel is zichzelf onherkenbaar te maken dan is het al strafbaar conform menig AVP en als het vriest dan mag je best een bivakmuts dragen. Lekker door de -15 zonder sjaal en muts zeker?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:26 schreef Clan het volgende:
[..]
De VVD-Tweede-Kamerfractie steunt het voorstel van de PVV om een burkaverbod in te voeren en zal zich postief opstellen tijdens de behandeling ervan in de Kamer.
Woordvoerder Zijlstra is echter wel van mening dat het voorstel van de PVV niet ver genoeg gaat.De VVD wil dat het verbod geldt voor alle gezichtsbedekkende kleding. "Daar horen die anti-globalist met die bivakmuts op en het dragen van een integraalhelm in een winkelstraat ook bij", aldus Zijlstra.
Het voorstel van Wilders mag volgens de VVD niet uitmonden in symboolpolitiek door alleen de burka te verbieden. Daar is het onderwerp veel te serieus voor. De VVD wenst vanuit een veiligheidsoogpunt een verbod op gezichtsbedekkende kleding in openbare ruimten en niet om anti-islamitische redenen.
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2007/07/12/R168.htm
Ik denk dat je spreekt over een Nikab, maar het is bijna hetzelfde.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:23 schreef erik666 het volgende:
Nou in Dubai liepen er ook nogal wat met een boerka, maar dat was wel mooi.
Met mooie zwarte glinstersteentjes, en dan mooie voetjes met gelakte nageltjes. En mooi opgemaakte ogen. Maar die vrouwen die hier in een boerka lopen zijn van die 10tonners, met afgetrapte schoenen. Stond pas nog achter zo'n vrouw ze rook ook nogal onfris.
Ze mogen je ook niet zonder reden om je ID vragen. We weten allemaal hoe dat gaat. Nu mag je dus bewijzen dat je best wel herkenbaar wil zijn.quote:Dat is niet strafbaar. Je mag een bivakmuts dragen tegen de kou. Het is pas strafbaar als het doel van de muts bedoeld is om zich onherkenbaar te maken
Juridisch niet dicht te timmeren.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze mogen je ook niet zonder reden om je ID vragen. We weten allemaal hoe dat gaat. Nu mag je dus bewijzen dat je best wel herkenbaar wil zijn.
Over het algemeen bedekt een bivakmuts niet het hele lichaam, dus ben je nog voor een deel herkenbaar aan je kleding, daarnaast hebben we al lang niet meer zo'n lage temperaturen meegemaakt en toen we ze hadden droeg ook niemand een bivakmuts maar zo'n muts met een pompoen erop.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Als het doel is zichzelf onherkenbaar te maken dan is het al strafbaar conform menig AVP en als het vriest dan mag je best een bivakmuts dragen. Lekker door de -15 zonder sjaal en muts zeker?
Ja vast VVDquote:Op donderdag 15 september 2011 17:26 schreef Clan het volgende:
[..]
De VVD-Tweede-Kamerfractie steunt het voorstel van de PVV om een burkaverbod in te voeren en zal zich postief opstellen tijdens de behandeling ervan in de Kamer.
Woordvoerder Zijlstra is echter wel van mening dat het voorstel van de PVV niet ver genoeg gaat.De VVD wil dat het verbod geldt voor alle gezichtsbedekkende kleding. "Daar horen die anti-globalist met die bivakmuts op en het dragen van een integraalhelm in een winkelstraat ook bij", aldus Zijlstra.
Het voorstel van Wilders mag volgens de VVD niet uitmonden in symboolpolitiek door alleen de burka te verbieden. Daar is het onderwerp veel te serieus voor. De VVD wenst vanuit een veiligheidsoogpunt een verbod op gezichtsbedekkende kleding in openbare ruimten en niet om anti-islamitische redenen.
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2007/07/12/R168.htm
Waarom niet?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Juridisch niet dicht te timmeren.
Nou ik heb twee jaar geleden in de hongerwinter lekker mijn ski bivakmuts opgezet toen ik in de vroege ochtend door het donker nog naar mijn baantje moest.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:33 schreef Clan het volgende:
[..]
Over het algemeen bedekt een bivakmuts niet het hele lichaam, dus ben je nog voor een deel herkenbaar aan je kleding, daarnaast hebben we al lang niet meer zo'n lage temperaturen meegemaakt en toen we ze hadden droeg ook niemand een bivakmuts maar zo'n muts met een pompoen erop.
Nee, ik loop doorgaans naakt met een bivakmuts. Als het weer slecht genoeg is heb je gewoon een das, jas, handschoenen, broek en schoenen aan. Ook heel herkenbaar.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:33 schreef Clan het volgende:
[..]
Over het algemeen bedekt een bivakmuts niet het hele lichaam, dus ben je nog voor een deel herkenbaar aan je kleding, daarnaast hebben we al lang niet meer zo'n lage temperaturen meegemaakt en toen we ze hadden droeg ook niemand een bivakmuts maar zo'n muts met een pompoen erop.
Een boerka is niet precies te definiëren en een verbod op zaken die het gezicht compleet bedekken is onmogelijk, omdat het verplicht is in bepaalde beroepen dergelijke zaken te dragen als bescherming tbv de eigen veiligheid.quote:
Krijgt Geertje toch zijn kopvoddentax.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:35 schreef Hathor het volgende:
Maar goed, de overheid heeft dus een nieuwe melkkoe gevonden, 380¤ boete voor het dragen van een burka, is het niet? En als ik de verhalen mag geloven zijn diverse imams bereid inzamelingsacties te organiseren zodat die boetes collectief betaald gaan worden? Stiekem hoopt dus de overheid dat er nog veel meer burkadraagsters bijkomen, zodat er in ieder geval een constante stroom extra inkomsten bijkomt.
Okay maar je mag in Marokko wel gewoon 'westers' gekleed gaanquote:Op donderdag 15 september 2011 17:34 schreef erik666 het volgende:
Als ik een vrouw zou zijn en in Saudi Arabië in een zomerjurk met bijv. blote armen mag rondlopen, wanneer dat kan . dan mogen ze hier ook in een boerka. Maar zolang dat niet het geval is , dan pas je je aan aan de Nederlandse wetgeving.
Dus omdat ze achterlijke barbaren met kleding restricties in Saudi Arabië zijn moeten wij hun model maar overnemen want anders is het niet eerlijk. Zolang de politie daar vrouwen met zwaarden mag executeren en meisjes laat doodbranden in scholen omdat ze geen hoofddoek hebben moeten wij maar hetzelfde doen!!!quote:Op donderdag 15 september 2011 17:34 schreef erik666 het volgende:
Als ik een vrouw zou zijn en in Saudi Arabië in een zomerjurk met bijv. blote armen mag rondlopen, wanneer dat kan . dan mogen ze hier ook in een boerka. Maar zolang dat niet het geval is , dan pas je je aan aan de Nederlandse wetgeving.
Jij hebt geen hongerwinter meegemaakt dus houd je mond dicht over zaken waar je geen kennis van hebt!quote:Op donderdag 15 september 2011 17:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou ik heb twee jaar geleden in de hongerwinter lekker mijn ski bivakmuts opgezet toen ik in de vroege ochtend door het donker nog naar mijn baantje moest.
Rechts Nederland neemt graag Saudi-Arabië als voorbeeld, daar willen ze zich aan spiegelen blijkbaar.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:37 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
Okay maar je mag in Marokko wel gewoon 'westers' gekleed gaan
Hehhh?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:34 schreef erik666 het volgende:
Mensen elders in de wereld hadden honger en hier was het koud.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:37 schreef Clan het volgende:
[..]
Jij hebt geen hongerwinter meegemaakt dus houd je mond dicht over zaken waar je geen kennis van hebt!
Een beetje hetzelfde verhaal als met rokersquote:Op donderdag 15 september 2011 17:35 schreef Hathor het volgende:
Maar goed, de overheid heeft dus een nieuwe melkkoe gevonden, 380¤ boete voor het dragen van een burka, is het niet? En als ik de verhalen mag geloven zijn diverse imams bereid inzamelingsacties te organiseren zodat die boetes collectief betaald gaan worden? Stiekem hoopt dus de overheid dat er nog veel meer burkadraagsters bijkomen, zodat er in ieder geval een constante stroom extra inkomsten bijkomt.
Stiekem vinden ze al die islamitische wetten maar wat mooi, met alle vrijheidsbeperkingen en lijfstraffen.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:37 schreef De_Nuance het volgende:
Rechts Nederland neemt graag Saudi-Arabië als voorbeeld, daar willen ze zich aan spiegelen blijkbaar.
Dit dus.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Stiekem vinden ze al die islamitische wetten maar wat mooi, met alle vrijheidsbeperkingen en lijfstraffen.
conservatief = conservatief of het nou in de westerse wereld of Arabische wereld is, dat maakt niet uit.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Stiekem vinden ze al die islamitische wetten maar wat mooi, met alle vrijheidsbeperkingen en lijfstraffen.
Gelukkig hoeven we jou, en je uitspraken, al niet meer serieus te nemenquote:Op donderdag 15 september 2011 17:37 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Rechts Nederland neemt graag Saudi-Arabië als voorbeeld, daar willen ze zich aan spiegelen blijkbaar.
Het is gewoon een sneer om op een bepaalde hypocrisie te wijzen.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:41 schreef Clan het volgende:
[..]
Gelukkig hoeven we jou, en je uitspraken, al niet meer serieus te nemen
Chador bedoel jequote:Op donderdag 15 september 2011 17:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
Onmogelijk te toetsen. Dan dragen ze toch gewoon een chabor met sjaal? Hupsakee, ineens niet meer strafbaar.
Wat heeft liberalisme met conservatisme van doen?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:40 schreef t-8one het volgende:
[..]
conservatief = conservatief of het nou in de westerse wereld of Arabische wereld is, dat maakt niet uit.
Ik heb het over van persoon tot persoon. Zonder gebruik van zendmastenquote:Op donderdag 15 september 2011 17:27 schreef t-8one het volgende:
[..]
Je zegt dat je wilt zien met wie je praat.
Of gebruik je enkel een beeldtelefoon?
Ja dat zou ook best kunnen. Het is in ieder geval geen boerka dus daar ga je al met de wetgeving.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:45 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
Chador bedoel je..dragen ze in Iran
Dat vragen veel mensen bij de VVD zich heden ten dage ook af, dunkt me.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:47 schreef Clan het volgende:
Wat heeft liberalisme met conservatisme van doen?
Om een modelreglement van een Belgische minister te noemen:quote:Op donderdag 15 september 2011 17:47 schreef NaughtyBuns het volgende:
Okay maar wat bereiken ze met dit verbod eigenlijk? 100-200 vrouwen die een niqaab met gezichtssluier dragen (nog nooit een boerka in nederland gezien, maar ja termen worden hier weleens door elkaar gehaald) en die kunnen nu...???
Is dit een oplossing tot iets? En wat is dat iets?
Wie vraagt zich dat af? gezien de achterban van de VVD heeft ingestemd met een coalitie met het CDA.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat vragen veel mensen bij de VVD zich heden ten dage ook af, dunkt me.
Een deel van de VVD achterban heeft ingestemd met een deel van de CDA achterban om een minderheidsregering te gaan vormen. Zo bezien is er zelfs met steun van de PVV nog geen meerderheid, zeker niet onder 'de' Nederlanders.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:51 schreef Clan het volgende:
Wie vraagt zich dat af? gezien de achterban van de VVD heeft ingestemd met een coalitie met het CDA.
Ik hou niet van sneren, dus allebei een welgemeende foei!quote:Op donderdag 15 september 2011 17:42 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Het is gewoon een sneer om op een bepaalde hypocrisie te wijzen.
Ik vrag me af hoe dat ging toen we nog gesloten grenzen haddenquote:Op donderdag 15 september 2011 17:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dan had men het ook zo in kunnen kleden dat een burka- danwel nikabdraagsters ten alle tijden zichzelf moet identificeren, indien daarom gevraag door bevoegd gezag.
Maar neen, het is natuurlijk leuker scoren voor alle bangmensen in Nederland om het meteen te verbieden.
Toen liepen alle (autochtone) vrouwen onherkenbaar in klederdracht rond.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:56 schreef Clan het volgende:
Ik vrag me af hoe dat ging toen we nog gesloten grenzen hadden
Dat was geen sneer maar een herhaling van de woorden van de persoon zelf, dus eerst even inlezen voordat je een oordeel veltquote:Op donderdag 15 september 2011 17:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik hou niet van sneren, dus allebei een welgemeende foei!
Dan herhaal ik mijn vraag; "Wie vraagt zich dat af?"quote:Op donderdag 15 september 2011 17:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Een deel van de VVD achterban heeft ingestemd met een deel van de CDA achterban om een minderheidsregering te gaan vormen. Zo bezien is er zelfs met steun van de PVV nog geen meerderheid, zeker niet onder 'de' Nederlanders.
Ik ga meteen een verbod op kepeltjes eisen en het laten verbieden van hoeden in kerken! Dat zal die Joods-Christelijke Duitse herdershonden leren!quote:Op donderdag 15 september 2011 18:12 schreef Ulpianus het volgende:
Heeft er iemand de letterlijke tekst van de wet eigenlijk?
Want hoe het word gepresenteerd lijkt het namelijk verdomd veel op discriminatie. En hoe je het ook went of keert, discriminerende wetten worden niet toegestaan.
Sorry, wat?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ga meteen een verbod op kepeltjes eisen en het laten verbieden van hoeden in kerken! Dat zal die Joods-Christelijke Duitse herdershonden leren!
Ja want een hoofddoekje wordt immers ook verboden!quote:Op donderdag 15 september 2011 18:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ga meteen een verbod op kepeltjes eisen en het laten verbieden van hoeden in kerken! Dat zal die Joods-Christelijke Duitse herdershonden leren!
Als deze wet discriminerend is word hij sowieso nooit aangenomen, dan is dit een grote mediashow. Dat is pas infantiel.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja want een hoofddoekje wordt immers ook verboden!
Wat een zieltjes die tegenstanders hier zeg. Infantiel gewoon.
Waarom zou die wet dan niet aangenomen worden?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:21 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Als deze wet discriminerend is word hij sowieso nooit aangenomen, dan is dit een grote mediashow. Dat is pas infantiel.
Je bedoelt zoals het al in Belgie en Frankrijk van kracht is?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:36 schreef De_Nuance het volgende:
Zou dit boerkaverbod zich kunnen handhaven als het wordt getoetst aan het EVRM trouwens?
Ik zie al een rechtzaakje aankomen.
Geen idee waar het over gaat net als die mensen die dergelijke wetswijzigingen toejuichen!quote:
Daar zijn ook rechtszaken tegen bezigquote:Op donderdag 15 september 2011 18:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals het al in Belgie en Frankrijk van kracht is?
Wat is er discriminerend aan een verbod op gezichtsbedekkende kleding?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:21 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Als deze wet discriminerend is word hij sowieso nooit aangenomen, dan is dit een grote mediashow. Dat is pas infantiel.
nou ja die tsunami van moslims in Nederland heeft al wel gezorgd voor 50 bourka's per jaar!quote:Op donderdag 15 september 2011 18:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja want een hoofddoekje wordt immers ook verboden!
Wat een zieltjes die tegenstanders hier zeg. Infantiel gewoon.
Bij het Europese Hof?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:39 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Daar zijn ook rechtszaken tegen bezig
Je kan niet eens tellen zie ik.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:41 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja die tsunami van moslims in Nederland heeft al wel gezorgd voor 50 bourka's per jaar!
gaan we er ook een religieuze politiemacht voor inzetten, net zoals Iran?
Als moslims geen Boerka meer mogen dragen dan mag ik dat ook niet meer... En ja ik heb er een uit Afghanistan. Je beperkt mij dus ook.quote:Bij het Europese Hof?
Kom op man, datzelfde hof heeft besloten dat Turkije HOOFDDOEKEN mag verbieden op scholen en jullie gaan zitten huilen dat Burqa's verboden worden. Echt lachwekkend. Dwars zitten om het dwars zitten en geen oprecht normaal mens zou voor het dragen van een dergelijk mensonterend gewaad moeten zijn.
Maar ja, het zijn moslims he? Daar moet alles kunnen en dan is alles opeens heeeeeel anders.
Je weet dat het haalbaar maken van een dergelijke wetgeving er toe leidt dat andere zaken beperkt worden. Blijkbaar kijken sommige niet verder dan hun arische kabouter kort isquote:Op donderdag 15 september 2011 18:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bij het Europese Hof?
Kom op man, datzelfde hof heeft besloten dat Turkije HOOFDDOEKEN mag verbieden op scholen en jullie gaan zitten huilen dat Burqa's verboden worden. Echt lachwekkend. Dwars zitten om het dwars zitten en geen oprecht normaal mens zou voor het dragen van een dergelijk mensonterend gewaad moeten zijn.
Maar ja, het zijn moslims he? Daar moet alles kunnen en dan is alles opeens heeeeeel anders.
Immers omdat er andere kledingstukken verboden zijn (of het gebrek daaraan) betekent automatisch dat dat goed is, dat zij problemen veroorzaken die van dezelfde aard zijn als de boerka en dat iedereen hypocriet is.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat is er discriminerend aan een verbod op gezichtsbedekkende kleding?
In vrijwel alle gemeenten is dat verbod er al via APVs. Het is al van kracht in Belgie en Frankrijk.
Naakt lopen is toch ook verboden? Of met een SS-uniform lopen? Of met een peniskoker?
Jullie steun voor een belachelijk kledingstuk dat een uiting is van religieus extremisme is lachwekkend.
Gezichtsbedekkend is inderdaad oke. Maar als zelfs een minister praat over een boerkaverbod mag de rechter toch echt gaan kijken naar indirecte discriminatie.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat is er discriminerend aan een verbod op gezichtsbedekkende kleding?
In vrijwel alle gemeenten is dat verbod er al via APVs. Het is al van kracht in Belgie en Frankrijk.
Naakt lopen is toch ook verboden? Of met een SS-uniform lopen? Of met een peniskoker?
Jullie steun voor een belachelijk kledingstuk dat een uiting is van religieus extremisme is lachwekkend.
Waarom mag iemand geen burqa dragen? Moet mijn gezicht zichtbaar zijn? Waarom?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bij het Europese Hof?
ah ok je zal het wel obsessief compulsief hebben onderzocht (zoek maar op in de DSM-IV: OCD)quote:Op donderdag 15 september 2011 18:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je kan niet eens tellen zie ik.
En voor de 1.000e keer: alsof een burqa de enige uiting is
Maar goed, die overige 1 miljoen moslims bestaan vast ook niet in je DSM-IV hoofdje.
quote:Op donderdag 15 september 2011 18:44 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Gezichtsbedekkend is inderdaad oke. Maar als zelfs een minister praat over een boerkaverbod mag de rechter toch echt gaan kijken naar indirecte discriminatie.
[..]
Waarom mag iemand geen burqa dragen? Moet mijn gezicht zichtbaar zijn? Waarom?
Als er op die vraag geen goed antwoord is dan vind ik het maar onzin zo'n wet.
Jij zit dan ook niet in een beroep waar je de identificatie van iemand moet kunnen vaststellen en daar gaat het vooral om.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe? Dat heb ik bij sommige mensen zonder boerka ook. Is dat een man met tieten of een vrouw met snor?
En ik nu voor mijn werk onherkenbaar in het openbaar moet handelen. Hoe doe ik dat dan in de toekomst?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:50 schreef Clan het volgende:
[..]
[..]
Jij zit dan ook niet in een beroep waar je de identificatie van iemand moet kunnen vaststellen en daar gaat het vooral om.
Nou, je flipt anders wel erg in elk topic waar het om de islam gaat.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie zegt dat wij de islam willen steunen? Wat kan mij dat geloof rotten?
Goh, hoe zou nu komen?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:55 schreef De_Nuance het volgende:
Oh het is rationeel een gewaad te moeten dragen van een nog nooit aangetoond opperwezen want anders wordt je na je dood gestraft door datzelfde opperwezen maar alleen als je een vrouwelijk zoogdier bent dat wel eens uit haar geslachtsdeel gebloed heeft op de 3e planeet van een kleine ster? Dat is rationeel?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:44 schreef kingmob het volgende:
[..]
Immers omdat er andere kledingstukken verboden zijn (of het gebrek daaraan) betekent automatisch dat dat goed is, dat zij problemen veroorzaken die van dezelfde aard zijn als de boerka en dat iedereen hypocriet is.
Hoe vermoeiend is dat, om steeds andere 'argumenten' te moeten verzinnen voor iets wat niet rationeel is?
Kun je wat duidelijker zijn?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En ik nu voor mijn werk onherkenbaar in het openbaar moet handelen. Hoe doe ik dat dan in de toekomst?
Waarom mag ik niet in mijn SS-uniform lopen? Waarom?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:44 schreef Ulpianus het volgende:
Waarom mag iemand geen burqa dragen? Moet mijn gezicht zichtbaar zijn? Waarom?
Als er op die vraag geen goed antwoord is dan vind ik het maar onzin zo'n wet.
Je kan wel belachelijk doen maar het IS al lang verboden gemaskerd over straat te lopen. Dat er soms voor PRAKTISCHE zaken daar van afgeweken moet worden is wat anders. Maar je hoeft normaal gesproken niet in je Asbest-outfit in de tram te lopen.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En ik nu voor mijn werk onherkenbaar in het openbaar moet handelen. Hoe doe ik dat dan in de toekomst?
Re, het spijt me maar je lult stommer en stommer. Nu ga je al vragen wat ik je op je eigen vraag geantwoord hebt.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:45 schreef Re het volgende:
[..]
ah ok je zal het wel obsessief compulsief hebben onderzocht (zoek maar op in de DSM-IV: OCD)
en de enige uiting van wat? terrorisme oid?
In Nederland geldt een uniformverbod. Je mag geen uniform dragen dat een politieke overtuiging uitstraalt. SS-uniformen in het dagelijks leven mogen dus niet. In re-enactment wel, maar alleen als daar toestemming voor is verleend.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waarom mag ik niet in mijn SS-uniform lopen? Waarom?
Waarom mag ik niet naakt lopen? Waarom?
Waarom mag ik niet in mijn peniskoker lopen? Waarom?
Als je gelaatsbescherming moet dragen vanwege de veiligheid? Groendienst, bouw, werken met chemische stoffen, bij verdenking van een gaslek, tegen brand et cetera.quote:
http://nos.nl/artikel/132(...)erbod-frankrijk.htmlquote:In Frankrijk komt een gedeeltelijk verbod op het dragen van een boerka. Een parlementaire commissie stelt voor het allesbedekkende gewaad te weren uit ziekenhuizen, het openbaar vervoer en scholen.
De commissie deed zes maanden onderzoek en hield hoorzittingen en kwam tot de conclusie dat de boerka indruist tegen de Franse waarden. "Het dragen van gezichtsbedekkende kleren is onacceptabel en een beproeving voor onze republiek."
In juni noemde president Sarkozy boerka's "niet welkom" in Frankrijk.
ik geloof niet dat Mohammed B of A een burqa droegquote:Op donderdag 15 september 2011 19:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Re, het spijt me maar je lult stommer en stommer. Nu ga je al vragen wat ik je op je eigen vraag geantwoord hebt.
Waarom mag ik geen peniskoker dragen? Dat is een uiting van mijn Papoa-geloof.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:07 schreef Clan het volgende:
[..]
In Nederland geldt een uniformverbod. Je mag geen uniform dragen dat een politieke overtuiging uitstraalt. SS-uniformen in het dagelijks leven mogen dus niet. In re-enactment wel, maar alleen als daar toestemming voor is verleend.
Dan oefen je een beroep uit, daarvoor heb je altijd vrijstelling van bepaalde verboden. Dit is vragen naar de bekende weg.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Als je gelaatsbescherming moet dragen vanwege de veiligheid? Groendienst, bouw, werken met chemische stoffen, bij verdenking van een gaslek, tegen brand et cetera.
A en B droegen Djebbelas en hun 'vrouwen' burqas. Slecht voorbeeld dus.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:10 schreef Re het volgende:
[..]
ik geloof niet dat Mohammed B of A een burqa droeg
Ik ben er trouwens niet eens zo op tegen als het voor bepaalde identificatieredenen zou worden ingevoerd, maar die slappe angst redenaties gaan er bij mij niet in
Je vergeet het tokkie en angst argument.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:06 schreef Robus het volgende:
Haha leuke discussie om te volgen. Het blijft maar rond gaan. Let op, straks gaat het er weer over dat het maar om een klein aantal draagsters gaat.
Met moslims die tegen dit verbod zijn natuurlijk.quote:
Papoa's zijn over het algemeen christelijk, die peniskoker heeft meestal te maken met status binnen de groepquote:Op donderdag 15 september 2011 19:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waarom mag ik geen peniskoker dragen? Dat is een uiting van mijn Papoa-geloof.
En als een uniform-verbod bestaat (dat in de praktijk dus veel verder gaat dan een burqa-verbod want ik hoor de tegenstanders hier al huilen over de agenten en brandweermannen) waarom is dat dan ok en een burqa-verbod opeens enorm erg?
En een agent kan haarfijn het verschil zien tussen iemand die zijn beroep uitoefent en iemand die dat niet doet? Of moet je dan weer een bewijs hebben dat je daar echt je beroep uitvoert? Lekker bureaucratisch statisch.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:12 schreef Clan het volgende:
[..]
Dan oefen je een beroep uit, daarvoor heb je altijd vrijstelling van bepaalde verboden. Dit is vragen naar de bekende weg.
Waarom zou ik de confrontatie aan moeten gaan? Mag je ergens niet tegen zijn?quote:Op donderdag 15 september 2011 19:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Met moslims die tegen dit verbod zijn natuurlijk.
Dat kan iedereen zien want die persoon is op dat moment aan het werk, tenzij jij met een bouwhelm op en beschermbril gaat uit eten.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En een agent kan haarfijn het verschil zien tussen iemand die zijn beroep uitoefent en iemand die dat niet doet? Of moet je dan weer een bewijs hebben dat je daar echt je beroep uitvoert? Lekker bureaucratisch statisch.
Nee de peniskoker is een religieuze uiting en degene die dat dragen zijn niet Christelijk.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:15 schreef Clan het volgende:
[..]
Papoa's zijn over het algemeen christelijk, die peniskoker heeft meestal te maken met status binnen de groep
Dat is nu al zo hoor. Ik mag niet met mijn vlammenwerper op straat lopen zonder vergunning. Wel als ik aantoon dat ik die tramrails los moet krijgen.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En een agent kan haarfijn het verschil zien tussen iemand die zijn beroep uitoefent en iemand die dat niet doet? Of moet je dan weer een bewijs hebben dat je daar echt je beroep uitvoert? Lekker bureaucratisch statisch.
Tuurlijk mag dat wel.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:16 schreef Re het volgende:
[..]
Waarom zou ik de confrontatie aan moeten gaan? Mag je ergens niet tegen zijn?
Ik kan ook gewoon als oom agent kijkt even wat snoeien en met gelaatsbescherming en kettingzaag over straat hoor.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:17 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat kan iedereen zien want die persoon is op dat moment aan het werk, tenzij jij met een bouwhelm op en beschermbril gaat uit eten.
bronquote:Franse zakenman betaalt ook 'boerkaboetes' in Nederland
De Franse zakenman Rachid Nekkaz gaat ook de boetes betalen voor vrouwen die in Nederland een boerka dragen.
Nekkaz heeft in Frankrijk een fonds van 1 miljoen euro ingesteld om boetes te betalen van vrouwen die bekeurd worden wegens het boerkaverbod, dat in dat land al langer geldt. Ook in België betaalt hij dergelijke boetes.
Nekkaz, die van Algerijnse afkomst is, vindt het verbod om in het openbaar gezichtsbedekkende kleding te dragen een schending van de Europese grondrechten en de fundamentele vrijheden. (belga/vsv)
Leuk voor hem.quote:
Ik heb nog nooit vernomen dat het een religieuze uiting was, wel dat het onderdeel was van hun cultuur.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee de peniskoker is een religieuze uiting en degene die dat dragen zijn niet Christelijk.
En die persoon in Burqa oefent dan welk beroep uit?quote:Op donderdag 15 september 2011 19:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik kan ook gewoon als oom agent kijkt even wat snoeien en met gelaatsbescherming en kettingzaag over straat hoor.
Er tegen zijn mag hoor, maar over de argumentatie mag ik ook een mening hebben en als die is gestoeld op haat en angst dan is dat meestal ongegrondquote:Op donderdag 15 september 2011 19:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat wel.
Tegen een burqa zijn niet geloof ik.... want dan ben je 'bang', een 'fascist', een 'tokkie' en ga zo maar door.
Geen. Het ging van Boerka-verbod naar een algeheel verbod op gelaatsbedekkende kleding/attributen. Wel bij blijven.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:24 schreef Clan het volgende:
[..]
En die persoon in Burqa oefent dan welk beroep uit?
Religieus extremist die op kosten van de belastingdienst leeft.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:24 schreef Clan het volgende:
[..]
En die persoon in Burqa oefent dan welk beroep uit?
Zucht. Dus de Franse redenering is gestoeld op haat en angst?quote:Op donderdag 15 september 2011 19:24 schreef Re het volgende:
[..]
Er tegen zijn mag hoor, maar over de argumentatie mag ik ook een mening hebben en als die is gestoeld op haat en angst dan is dat meestal ongegrond
Aha bepaalde dingen zijn volledig en compleet uitwisselbaar? Drogredenatie.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zucht. Dus de Franse redenering is gestoeld op haat en angst?
Wat is dat voor extreem kansloos verhaal?
Nee juist niet.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Aha bepaalde dingen zijn volledig en compleet uitwisselbaar? Drogredenatie.
Ik heb het niet over het Europees hof , maar over het EVRM, rechters in Nederland mogen (moeten) wetten aan dat verdrag toetsen en op basis daarvan mogen wetten nietig verklaard worden.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bij het Europese Hof?
Dat maak jij en de PVV ervan volgens de VVD gaat het puur om de veiligheid.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee juist niet.
De kern hier is dat mensen zoals jij en Re vinden dat een staat niet mag stellen wat bv NLs is of Frans. Ik vind dat dat wel kan.
Het ging in onze discussie over bedekking van het gelaat vanwege de uitoefening van een beroep, dat is iig waar jij mee aankwam, dan is mijn vraag bij welk beroep die Burqa hoort.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Geen. Het ging van Boerka-verbod naar een algeheel verbod op gelaatsbedekkende kleding/attributen. Wel bij blijven.
Overheidsgebouwen IN FUNCTIE?quote:Op donderdag 15 september 2011 19:31 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het Europees hof , maar over het EVRM, rechters in Nederland mogen (moeten) wetten aan dat verdrag toetsen en op basis daarvan mogen wetten nietig verklaard worden.
En je kan het inderdaad naar het Europees Hof dragen.
En natuurlijk is iets dragen in het openbaar van iets heel andere orde dan in overheidsgebouwen in functie. Ook voor dat hof. Hoewel als het veiligheidsargument wordt gebruikt het hof dit ook best kan goedkeuren.
Maar ik ben benieuwd.
Nee onzin. Ook het Franse verbod was gewoon daar op gebaseerd en ik vind dat een prima redenering.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:32 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dat maak jij en de PVV ervan volgens de VVD gaat het puur om de veiligheid.
Je bent niet het meest heldere licht, wel? Voor jouw rationaliteit over wat iemand draagt of doet is de rationaliteit van dat kledingstuk of handeling natuurlijk geen eis.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh het is rationeel een gewaad te moeten dragen van een nog nooit aangetoond opperwezen want anders wordt je na je dood gestraft door datzelfde opperwezen maar alleen als je een vrouwelijk zoogdier bent dat wel eens uit haar geslachtsdeel gebloed heeft op de 3e planeet van een kleine ster? Dat is rationeel?
Oh dan is het geen eis maar als men via een rechter afdwingt dat er een uitzondering gemaakt moet worden voor een bepaald kledingstuk omdat het 'een religieuze uiting' is, dan is het wel ok he?quote:Op donderdag 15 september 2011 19:43 schreef kingmob het volgende:
[..]
Je bent niet het meest heldere licht, wel? Voor jouw rationaliteit over wat iemand draagt of doet is de rationaliteit van dat kledingstuk of handeling natuurlijk geen eis.
Dat je dat niet snapt of wil snappen is absurd. Je bent even irrationeel als datgene waar je tegen ageert.
Er wordt een uitzondering gemaakt om een kledingstuk te verbieden natuurlijk, dus wat bazel je in hemelsnaam allemaal. En ja persoonlijk zal het mij aan m'n reet roesten of iemand naakt over straat wil.quote:Op donderdag 15 september 2011 20:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh dan is het geen eis maar als men via een rechter afdwingt dat er een uitzondering gemaakt moet worden voor een bepaald kledingstuk omdat het 'een religieuze uiting' is, dan is het wel ok he?
Over absurd redeneren gesproken.
Ik begrijp dat je een voorstander bent van het dragen van peniskokers in de openbare ruimte.
Dat je tegen het verbod bent dat magquote:Op donderdag 15 september 2011 19:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik kan ook gewoon als oom agent kijkt even wat snoeien en met gelaatsbescherming en kettingzaag over straat hoor.
Een uitzondering om te verbieden? Welnee man er IS al lang een verbod middels APV's, het zgn Maskerverbod. Voor carnaval moet zelfs ontheffing aangevraagd worden, ieder jaar weer.quote:Op donderdag 15 september 2011 20:16 schreef kingmob het volgende:
[..]
Er wordt een uitzondering gemaakt om een kledingstuk te verbieden natuurlijk, dus wat bazel je in hemelsnaam allemaal.
Leuk dat dat jou aan je dikke reet roest, maar de wetgeving is al een eeuwigheid zo dat het wel degelijk verboden is.quote:En ja persoonlijk zal het mij aan m'n reet roesten of iemand naakt over straat wil.
Heb je een linkje naar de uitzending?quote:Op donderdag 15 september 2011 21:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Fraai staaltje van het multi-culti-gefaal ook weer op RTL nu. Uiteraard in Den Haag. 20 buren, 1 Nle, 19 Murk, 2 die Nls spreken
De rest moet met tolk aankomen kakken en mag niet direct op TV komenen het zorgt nogal voor veel problemen, het onderlinge 'cultuurverschil'. Wat een succes weer
Nee, maar straks kan hij rustig slapen. Want dan is ons land verlost van burqa's.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:19 schreef Copycat het volgende:
Hofstadtpuppe sterft een dezer dagen aan een hartinfarct. En ook dat is dan de schuld van de vuige islam.
Man, man, wat een druktemakerij steeds. Obsessief.
Ik loop inderdaad niet dagelijks burqa's tegen het lijf. Maar ik vermoed dat weinig Nederlanders die ervaring hebben. Wel zat ik vorige week nog in een huis waar vier vrouwen een burqa droegen. Vond dat zwaar irritant, dat zal ik direct toegeven. Maar ik vind het wat overdreven om te bepalen wat mensen wel en niet mogen dragen. Een retedik wijf met een kort rokje is ook geen gezicht. Maar dat verbieden we toch ook niet?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:07 schreef Clan het volgende:
[..]
Dan rest mij één vraag: Heb jij in het dagelijkse leven ( beroepsmatig of anderzeids ) te maken met Burqa's?
Nee hoor, geen uitzondering. Het geldt voor iedereen dat je niet met een bedekt gelaat over straat mag. Je mag niet met een integraalhelm op over straat lopen. Wel motor rijden.quote:Op donderdag 15 september 2011 20:16 schreef kingmob het volgende:
Er wordt een uitzondering gemaakt om een kledingstuk te verbieden
Dat is hetzelfde als die integraalhelm. Als je ergens naar binnen gaat, doe je dat allemaal weer af en ben je weer zichtbaar. Ook een moslima mag in de winter een muts op en een das om.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:15 schreef Casos het volgende:
Hoe zal dat van de winter gaan, als dit verbod er doorkomt? Zit je op de fiets in de vrieskou, muts over je oren en net boven je ogen, sjaal hoog opgetrokken tot over je neus, zo een beetje dezelfde bedekking als een boerka. Of is dat dan een uitzondering en mag je in de winter wel in een boerka lopen bij temperaturen onder nul en windkracht 2 of hoger?
Het gaat dan ook niet om mooi of lelijk, maar om zichtbaar/herkenbaar zijn in het openbaar.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
Ik loop inderdaad niet dagelijks burqa's tegen het lijf. Maar ik vermoed dat weinig Nederlanders die ervaring hebben. Wel zat ik vorige week nog in een huis waar vier vrouwen een burqa droegen. Vond dat zwaar irritant, dat zal ik direct toegeven. Maar ik vind het wat overdreven om te bepalen wat mensen wel en niet mogen dragen. Een retedik wijf met een kort rokje is ook geen gezicht. Maar dat verbieden we toch ook niet?
Dan mag ze op straat ook die boerka dragen, binnen zal ze die vast wel afdoen. Maar iets zegt mij dat het bepaalde personen vooral om die boerka op straat gaat, want die zien ze (1x per jaar waarschijnlijk, maar goed).quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als die integraalhelm. Als je ergens naar binnen gaat, doe je dat allemaal weer af en ben je weer zichtbaar. Ook een moslima mag in de winter een muts op en een das om.
Dus, nee, weer geen uitzondering.
Want winkels worden immers regelmatig leeggeroofd door burqadraagstersquote:Op vrijdag 16 september 2011 11:07 schreef Gia het volgende:
Stel, er wordt ergens iets gestolen en een getuige verklaard dat hij iemand in boerka weg zag lopen. Hoe moet hij die persoon dan ooit in een line-up herkennen?
[ afbeelding ]
Ja Koos, maar je weet maar nooit, het zou je kind maar wezen.... en straks krijgt Gia een boete voor te hoog opgetrokken sjaal en krijgen we een verongelijkt topic in KLB of WGR, waar anderen dan weer mooi regels-zijn-regels kunnen roepen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want winkels worden immers regelmatig leeggeroofd door burqadraagstersKnap als je weet te ontkomen met een burqa. Je probeert een oplossing te vinden op een niet-bestaand probleem.
Criminelen hebben schijt aan wetten. Zie de bivakmuts.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:07 schreef Gia het volgende:
Stel, er wordt ergens iets gestolen en een getuige verklaard dat hij iemand in boerka weg zag lopen. Hoe moet hij die persoon dan ooit in een line-up herkennen?
[ afbeelding ]
Dat zou ik dan wel weer grappig vinden.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:21 schreef Casos het volgende:
[..]
Ja Koos, maar je weet maar nooit, het zou je kind maar wezen.... en straks krijgt Gia een boete voor te hoog opgetrokken sjaal en krijgen we een verongelijkt topic in KLB of WGR, waar anderen dan weer mooi regels-zijn-regels kunnen roepen.
Ik heb al eerder gezegd dat ik geen probleem heb met een boerka op straat.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:08 schreef Casos het volgende:
Dan mag ze op straat ook die boerka dragen, binnen zal ze die vast wel afdoen. Maar iets zegt mij dat het bepaalde personen vooral om die boerka op straat gaat, want die zien ze (1x per jaar waarschijnlijk, maar goed).
Tja, een bivakmuts douw je in je jaszak en je trekt hem op het moment suprème over je kop.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:22 schreef waht het volgende:
[..]
Criminelen hebben schijt aan wetten. Zie de bivakmuts.
Dus deze hele discussie gaat niet over de boerka op straat, maar de boerka bij de slager? Iets zegt mij dat de slager waar een boerkadraagster naar binnen gaat, geen enkel probleem met die boerka zal hebben, daar de kans groot is dat hij hetzelfde geloof aanhangt.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb al eerder gezegd dat ik geen probleem heb met een boerka op straat.
Maar overal waar ze naar binnen wil, moet dat geweigerd mogen worden.
En dan kun je wel over straat, maar niet bij de slager binnen, niet bij het gemeentehuis binnen, niet in het OV enz.....
Daarbij kan iemand met een muts en sjaal ingeval van een verkeersovertreding zich ter plekke legitimeren, iemand met een boerka kan dat niet of wil dat niet.
Eigenlijk is het lachwekkend die vergelijkingen die jij en een aantal trekken hier om vooral extremisme te steunen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik loop inderdaad niet dagelijks burqa's tegen het lijf. Maar ik vermoed dat weinig Nederlanders die ervaring hebben. Wel zat ik vorige week nog in een huis waar vier vrouwen een burqa droegen. Vond dat zwaar irritant, dat zal ik direct toegeven. Maar ik vind het wat overdreven om te bepalen wat mensen wel en niet mogen dragen. Een retedik wijf met een kort rokje is ook geen gezicht. Maar dat verbieden we toch ook niet?
Ik zie dit weer als een mooi verbeeld van betutteling en de massa afleiden van de zaken die er echt toe doen. Er gaat straks geen boerka minder op straat komen, maar wel weer een optie erbij om onzinnige boetes uit te delen aan mensen met een te donkere helm of te hoog opgetrokken sjaal.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Eigenlijk is het lachwekkend die vergelijkingen die jij en een aantal trekken hier om vooral extremisme te steunen.
User @Hakim heeft volkomen gelijk terwijl hij zelf moslim is, jullie doen de moslims meer kwaad dan goed met dat zogenaamde moslimbetutteling.
Wat een onzin. Er zijn nog duizenden andere zaken waar men ook mee bezig is in de regering en daar is dit 1 van.quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:02 schreef Casos het volgende:
[..]
Ik zie dit weer als een mooi verbeeld van betutteling en de massa afleiden van de zaken die er echt toe doen.
Heus wel.quote:Er gaat straks geen boerka minder op straat komen,
Er zal vast een heksenjacht in het land komen met complete razzia's en vrouwen die een boerka dragen worden van bed gelicht.quote:maar wel weer een optie erbij om onzinnige boetes uit te delen aan mensen met een te donkere helm of te hoog opgetrokken sjaal.
Moet die vent toch zelf weten wat hij met zijn geld doet of niet?quote:En die boetes worden uiteindelijk nog betaald ook voor die boerkadraagsters:
http://nos.nl/artikel/273(...)aboetes-betalen.html
Lees mij tekst en jouw antwoorden nog eens, want zo klopt er niet veel van.quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er zijn nog duizenden andere zaken waar men ook mee bezig is in de regering en daar is dit 1 van.
[..]
Dat is ook de bedoeling. Als een boerkafan niet op straat wil komen is het haar eigen keuze en geen verplicht binnenblijven omdat ze in onzichtbare wezens gelooft.
[..]
Er zal vast een heksenjacht in het land komen met complete razzia's en vrouwen die een boerka dragen worden van bed gelicht.
Over onderbuik, overdrijving en angst gesproken.
[..]
Moet die vent toch zelf weten wat hij met zijn doet of niet?
Ik had eerst een andere context waar een ninjaedit op was.quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:20 schreef Casos het volgende:
[..]
Lees mij tekst en jouw antwoorden nog eens, want zo klopt er niet veel van.
http://www.vandaag.be/bui(...)len-bankkantoor.htmlquote:Op vrijdag 16 september 2011 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want winkels worden immers regelmatig leeggeroofd door burqadraagstersKnap als je weet te ontkomen met een burqa. Je probeert een oplossing te vinden op een niet-bestaand probleem.
Twee incidenten in Frankrijk en een in Engeland. Chapeau.quote:
Je zou wel dom zij als je dat idd met een peniskoker zou doen jaquote:
Jawel, verbieden is uitzonderen. Kledingstukken zijn nou eenmaal niet "toegestaan tenzij...", ergo, uitzondering.quote:
http://www.distrifood.nl/(...)rvalt-supermarkt.htmquote:Op vrijdag 16 september 2011 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Twee incidenten in Frankrijk en een in Engeland. Chapeau.
Nee. Dit is echt de omgekeerde wereld.quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:27 schreef kingmob het volgende:
[..]
Jawel, verbieden is uitzonderen. Kledingstukken zijn nou eenmaal niet "toegestaan tenzij...", ergo, uitzondering.
Moeten we werkelijk over dergelijke simpele feiten discussiëren?
Nee, dat is niet de discussie, maar mijn mening. Als jij mij aanvalt op het al dan niet toestaan van een boerka op straat en het zinloos vergelijkt met een muts of een sjaal, dan geef ik mijn mening over een boerka op straat. Niks mis mee, als je het mij vraagt. Maar het wordt mij niet gevraagd!quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:45 schreef Casos het volgende:
Dus deze hele discussie gaat niet over de boerka op straat, maar de boerka bij de slager?
Daar moet dan een vrouwelijke agent voor komen, want voor een man zetten ze die sluier niet af.quote:En waarom iemand met boerka op straat zich niet kan legitimeren indien dat nodig is, is mij echt een raadsel.
Inderdaad. Eigenlijk moeten we massaal met boerka's de straat op. Goed voor de staatskas.quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
Moet die vent toch zelf weten wat hij met zijn geld doet of niet?
quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:25 schreef Re het volgende:
[..]
Je zou wel dom zij als je dat idd met een peniskoker zou doen ja
Die zinloze vergelijking is niet zo zinloos als ook de intergraalhelm met donker vizier verboden wordt. Dan geldt dat ook voor die sjaal. En komen we op het punt, waar Dr.Nikita mij niet begrijpt, dat nl. de gewone burger meer hinder gaat ondervinden van dit verbod, dan diegene waar het allemaal om te doen is, de boerkadraagster.quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de discussie, maar mijn mening. Als jij mij aanvalt op het al dan niet toestaan van een boerka op straat en het zinloos vergelijkt met een muts of een sjaal, dan geef ik mijn mening over een boerka op straat. Niks mis mee, als je het mij vraagt. Maar het wordt mij niet gevraagd!
[..]
Daar moet dan een vrouwelijke agent voor komen, want voor een man zetten ze die sluier niet af.
Waarom ondervinden alleenstaande moedertjes hinder van de identificatieplicht?quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:45 schreef Casos het volgende:
Zie als voorbeeld de identificatieplicht en hoe sommige , bijvoorbeeld alleenstaande moedertjes, daar ervaring mee hebben. Hoeveel criminelen of terroristen hebben al hinder ondervonden van die identificatieplicht en waarom was deze ook alweer in het leven geroepen?
Het is een voorbeeld:quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom ondervinden alleenstaande moedertjes hinder van de identificatieplicht?
Jamaar ze had een terrorist kunnen zijn. Veiligheid=vrijheid je weet toch.quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:16 schreef Casos het volgende:
[..]
Het is een voorbeeld:
Vrouw met baby in cel door identificatieplicht
quote:Wij verbazen ons er dan ook over dat in een vrij land als Nederland het kabinet wil besluiten tot een verbod op het dragen van een Boerka of Niqab. Laat ieder toch doen wat hij/zij wil. Vrijheid – Blijheid.
Gelukkig wordt er een uitzondering gemaakt voor gezichtsbedekkende kleding voor hulpsinterklazen en voor carnavalskleding. En dus bieden wij vanaf heden Boerka's & Niqabs aan in ons assortiment. Wij bieden deze producten zonder marge aan zodat iedereen dit bij ons kan bestellen en dragen.
Met de factuur toon je als het nodig is aan dat het hier om carnavalskleding gaat. Niemand die je wat maakt. O ja, en mocht je de door het kabinet in het vooruitzicht gestelde boete van ¤ 380 euro krijgen, dan betalen wij die voor je!
Dan zou dit de volgende maatregel worden?quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:06 schreef RickoKun het volgende:
Heel goed, NL gaat Frankrijk achteraan.
Eindelijk, na al die jaren van onderdrukking wordt het atheistische blok groter en wordt dat sneue geloof de hoek in gedreven.
Bidden op Franse straten is verbodenquote:In Frankrijk is het voortaan verboden om op straat te bidden. Het verbod is vrijdag van start gegaan en is vooral gericht op moslims.
Vanwege een groot tekort aan gebedsruimtes in Frankrijk, gingen moslims tot nu toe vaak op vrijdag massaal buiten bidden. Als compensatie is hen een aantal alternatieve ruimtes aangeboden.
Buiten bidden is onacceptabel
De Franse minister van Binnenlandse Zaken zei vorige maand bidden op straat onacceptabel te vinden. Hij noemde het een directe aanval op het secularisme.
Heel slim, want carnaval is gewoon opgenomen in de betreffende apv's als uitzondering (incluis de data)quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:04 schreef Wokkel het volgende:
Webshop betaalt boete voor dragen boerka of niqaab.
[..]
Mooi. Vond dat ook afgrijselijk om te zien. In Frankrijn notabenequote:Op vrijdag 16 september 2011 15:08 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dan zou dit de volgende maatregel worden?
[..]
Bidden op Franse straten is verboden
Prima toch, goed voor de staatskas.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:04 schreef Wokkel het volgende:
Webshop betaalt boete voor dragen boerka of niqaab.
[..]
Aan je uitspraken te zien zou ik zeggen dat je de HAVO niet hebt afgemaakt.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:41 schreef Leevancleef het volgende:
Wat een vreselijk dom proletenkabinet is dit toch. De Griekse crisis verergeren, de tuinbouwsector treiteren door maar mondjesmaat Polen en Bulgaren toe te laten, en nu dit weer. Een burkaverbod? Kunnen ze nu echt niets belangrijkers bedenken om aandacht aan te schenken en middelen voor vrij te maken? De mensen die zitting hebben in het kabinet hebben echt hoogstens het niveau van een vijftienjarige havist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |