Je kan niet eens tellen zie ik.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:41 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja die tsunami van moslims in Nederland heeft al wel gezorgd voor 50 bourka's per jaar!
gaan we er ook een religieuze politiemacht voor inzetten, net zoals Iran?
Als moslims geen Boerka meer mogen dragen dan mag ik dat ook niet meer... En ja ik heb er een uit Afghanistan. Je beperkt mij dus ook.quote:Bij het Europese Hof?
Kom op man, datzelfde hof heeft besloten dat Turkije HOOFDDOEKEN mag verbieden op scholen en jullie gaan zitten huilen dat Burqa's verboden worden. Echt lachwekkend. Dwars zitten om het dwars zitten en geen oprecht normaal mens zou voor het dragen van een dergelijk mensonterend gewaad moeten zijn.
Maar ja, het zijn moslims he? Daar moet alles kunnen en dan is alles opeens heeeeeel anders.
Je weet dat het haalbaar maken van een dergelijke wetgeving er toe leidt dat andere zaken beperkt worden. Blijkbaar kijken sommige niet verder dan hun arische kabouter kort isquote:Op donderdag 15 september 2011 18:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bij het Europese Hof?
Kom op man, datzelfde hof heeft besloten dat Turkije HOOFDDOEKEN mag verbieden op scholen en jullie gaan zitten huilen dat Burqa's verboden worden. Echt lachwekkend. Dwars zitten om het dwars zitten en geen oprecht normaal mens zou voor het dragen van een dergelijk mensonterend gewaad moeten zijn.
Maar ja, het zijn moslims he? Daar moet alles kunnen en dan is alles opeens heeeeeel anders.
Immers omdat er andere kledingstukken verboden zijn (of het gebrek daaraan) betekent automatisch dat dat goed is, dat zij problemen veroorzaken die van dezelfde aard zijn als de boerka en dat iedereen hypocriet is.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat is er discriminerend aan een verbod op gezichtsbedekkende kleding?
In vrijwel alle gemeenten is dat verbod er al via APVs. Het is al van kracht in Belgie en Frankrijk.
Naakt lopen is toch ook verboden? Of met een SS-uniform lopen? Of met een peniskoker?
Jullie steun voor een belachelijk kledingstuk dat een uiting is van religieus extremisme is lachwekkend.
Gezichtsbedekkend is inderdaad oke. Maar als zelfs een minister praat over een boerkaverbod mag de rechter toch echt gaan kijken naar indirecte discriminatie.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat is er discriminerend aan een verbod op gezichtsbedekkende kleding?
In vrijwel alle gemeenten is dat verbod er al via APVs. Het is al van kracht in Belgie en Frankrijk.
Naakt lopen is toch ook verboden? Of met een SS-uniform lopen? Of met een peniskoker?
Jullie steun voor een belachelijk kledingstuk dat een uiting is van religieus extremisme is lachwekkend.
Waarom mag iemand geen burqa dragen? Moet mijn gezicht zichtbaar zijn? Waarom?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bij het Europese Hof?
ah ok je zal het wel obsessief compulsief hebben onderzocht (zoek maar op in de DSM-IV: OCD)quote:Op donderdag 15 september 2011 18:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je kan niet eens tellen zie ik.
En voor de 1.000e keer: alsof een burqa de enige uiting is
Maar goed, die overige 1 miljoen moslims bestaan vast ook niet in je DSM-IV hoofdje.
quote:Op donderdag 15 september 2011 18:44 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Gezichtsbedekkend is inderdaad oke. Maar als zelfs een minister praat over een boerkaverbod mag de rechter toch echt gaan kijken naar indirecte discriminatie.
[..]
Waarom mag iemand geen burqa dragen? Moet mijn gezicht zichtbaar zijn? Waarom?
Als er op die vraag geen goed antwoord is dan vind ik het maar onzin zo'n wet.
Jij zit dan ook niet in een beroep waar je de identificatie van iemand moet kunnen vaststellen en daar gaat het vooral om.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe? Dat heb ik bij sommige mensen zonder boerka ook. Is dat een man met tieten of een vrouw met snor?
En ik nu voor mijn werk onherkenbaar in het openbaar moet handelen. Hoe doe ik dat dan in de toekomst?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:50 schreef Clan het volgende:
[..]
[..]
Jij zit dan ook niet in een beroep waar je de identificatie van iemand moet kunnen vaststellen en daar gaat het vooral om.
Nou, je flipt anders wel erg in elk topic waar het om de islam gaat.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie zegt dat wij de islam willen steunen? Wat kan mij dat geloof rotten?
Goh, hoe zou nu komen?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:55 schreef De_Nuance het volgende:
Ik denk wel dat een meerderheid voor verbod is eigenlijk.
De publieke opinie in Nederland over de islam en moslims is de afgelopen 10 jaar zeer sterk gekanteld ten nadele van de islam en moslims. Blijkt uit de meeste onderzoeken toch wel.
Oh het is rationeel een gewaad te moeten dragen van een nog nooit aangetoond opperwezen want anders wordt je na je dood gestraft door datzelfde opperwezen maar alleen als je een vrouwelijk zoogdier bent dat wel eens uit haar geslachtsdeel gebloed heeft op de 3e planeet van een kleine ster? Dat is rationeel?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:44 schreef kingmob het volgende:
[..]
Immers omdat er andere kledingstukken verboden zijn (of het gebrek daaraan) betekent automatisch dat dat goed is, dat zij problemen veroorzaken die van dezelfde aard zijn als de boerka en dat iedereen hypocriet is.
Hoe vermoeiend is dat, om steeds andere 'argumenten' te moeten verzinnen voor iets wat niet rationeel is?
Kun je wat duidelijker zijn?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En ik nu voor mijn werk onherkenbaar in het openbaar moet handelen. Hoe doe ik dat dan in de toekomst?
Waarom mag ik niet in mijn SS-uniform lopen? Waarom?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:44 schreef Ulpianus het volgende:
Waarom mag iemand geen burqa dragen? Moet mijn gezicht zichtbaar zijn? Waarom?
Als er op die vraag geen goed antwoord is dan vind ik het maar onzin zo'n wet.
Je kan wel belachelijk doen maar het IS al lang verboden gemaskerd over straat te lopen. Dat er soms voor PRAKTISCHE zaken daar van afgeweken moet worden is wat anders. Maar je hoeft normaal gesproken niet in je Asbest-outfit in de tram te lopen.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En ik nu voor mijn werk onherkenbaar in het openbaar moet handelen. Hoe doe ik dat dan in de toekomst?
Re, het spijt me maar je lult stommer en stommer. Nu ga je al vragen wat ik je op je eigen vraag geantwoord hebt.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:45 schreef Re het volgende:
[..]
ah ok je zal het wel obsessief compulsief hebben onderzocht (zoek maar op in de DSM-IV: OCD)
en de enige uiting van wat? terrorisme oid?
In Nederland geldt een uniformverbod. Je mag geen uniform dragen dat een politieke overtuiging uitstraalt. SS-uniformen in het dagelijks leven mogen dus niet. In re-enactment wel, maar alleen als daar toestemming voor is verleend.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waarom mag ik niet in mijn SS-uniform lopen? Waarom?
Waarom mag ik niet naakt lopen? Waarom?
Waarom mag ik niet in mijn peniskoker lopen? Waarom?
Als je gelaatsbescherming moet dragen vanwege de veiligheid? Groendienst, bouw, werken met chemische stoffen, bij verdenking van een gaslek, tegen brand et cetera.quote:
http://nos.nl/artikel/132(...)erbod-frankrijk.htmlquote:In Frankrijk komt een gedeeltelijk verbod op het dragen van een boerka. Een parlementaire commissie stelt voor het allesbedekkende gewaad te weren uit ziekenhuizen, het openbaar vervoer en scholen.
De commissie deed zes maanden onderzoek en hield hoorzittingen en kwam tot de conclusie dat de boerka indruist tegen de Franse waarden. "Het dragen van gezichtsbedekkende kleren is onacceptabel en een beproeving voor onze republiek."
In juni noemde president Sarkozy boerka's "niet welkom" in Frankrijk.
ik geloof niet dat Mohammed B of A een burqa droegquote:Op donderdag 15 september 2011 19:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Re, het spijt me maar je lult stommer en stommer. Nu ga je al vragen wat ik je op je eigen vraag geantwoord hebt.
Waarom mag ik geen peniskoker dragen? Dat is een uiting van mijn Papoa-geloof.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:07 schreef Clan het volgende:
[..]
In Nederland geldt een uniformverbod. Je mag geen uniform dragen dat een politieke overtuiging uitstraalt. SS-uniformen in het dagelijks leven mogen dus niet. In re-enactment wel, maar alleen als daar toestemming voor is verleend.
Dan oefen je een beroep uit, daarvoor heb je altijd vrijstelling van bepaalde verboden. Dit is vragen naar de bekende weg.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Als je gelaatsbescherming moet dragen vanwege de veiligheid? Groendienst, bouw, werken met chemische stoffen, bij verdenking van een gaslek, tegen brand et cetera.
A en B droegen Djebbelas en hun 'vrouwen' burqas. Slecht voorbeeld dus.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:10 schreef Re het volgende:
[..]
ik geloof niet dat Mohammed B of A een burqa droeg
Ik ben er trouwens niet eens zo op tegen als het voor bepaalde identificatieredenen zou worden ingevoerd, maar die slappe angst redenaties gaan er bij mij niet in
Je vergeet het tokkie en angst argument.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:06 schreef Robus het volgende:
Haha leuke discussie om te volgen. Het blijft maar rond gaan. Let op, straks gaat het er weer over dat het maar om een klein aantal draagsters gaat.
Met moslims die tegen dit verbod zijn natuurlijk.quote:
Papoa's zijn over het algemeen christelijk, die peniskoker heeft meestal te maken met status binnen de groepquote:Op donderdag 15 september 2011 19:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waarom mag ik geen peniskoker dragen? Dat is een uiting van mijn Papoa-geloof.
En als een uniform-verbod bestaat (dat in de praktijk dus veel verder gaat dan een burqa-verbod want ik hoor de tegenstanders hier al huilen over de agenten en brandweermannen) waarom is dat dan ok en een burqa-verbod opeens enorm erg?
En een agent kan haarfijn het verschil zien tussen iemand die zijn beroep uitoefent en iemand die dat niet doet? Of moet je dan weer een bewijs hebben dat je daar echt je beroep uitvoert? Lekker bureaucratisch statisch.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:12 schreef Clan het volgende:
[..]
Dan oefen je een beroep uit, daarvoor heb je altijd vrijstelling van bepaalde verboden. Dit is vragen naar de bekende weg.
Waarom zou ik de confrontatie aan moeten gaan? Mag je ergens niet tegen zijn?quote:Op donderdag 15 september 2011 19:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Met moslims die tegen dit verbod zijn natuurlijk.
Dat kan iedereen zien want die persoon is op dat moment aan het werk, tenzij jij met een bouwhelm op en beschermbril gaat uit eten.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En een agent kan haarfijn het verschil zien tussen iemand die zijn beroep uitoefent en iemand die dat niet doet? Of moet je dan weer een bewijs hebben dat je daar echt je beroep uitvoert? Lekker bureaucratisch statisch.
Nee de peniskoker is een religieuze uiting en degene die dat dragen zijn niet Christelijk.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:15 schreef Clan het volgende:
[..]
Papoa's zijn over het algemeen christelijk, die peniskoker heeft meestal te maken met status binnen de groep
Dat is nu al zo hoor. Ik mag niet met mijn vlammenwerper op straat lopen zonder vergunning. Wel als ik aantoon dat ik die tramrails los moet krijgen.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En een agent kan haarfijn het verschil zien tussen iemand die zijn beroep uitoefent en iemand die dat niet doet? Of moet je dan weer een bewijs hebben dat je daar echt je beroep uitvoert? Lekker bureaucratisch statisch.
Tuurlijk mag dat wel.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:16 schreef Re het volgende:
[..]
Waarom zou ik de confrontatie aan moeten gaan? Mag je ergens niet tegen zijn?
Ik kan ook gewoon als oom agent kijkt even wat snoeien en met gelaatsbescherming en kettingzaag over straat hoor.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:17 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat kan iedereen zien want die persoon is op dat moment aan het werk, tenzij jij met een bouwhelm op en beschermbril gaat uit eten.
bronquote:Franse zakenman betaalt ook 'boerkaboetes' in Nederland
De Franse zakenman Rachid Nekkaz gaat ook de boetes betalen voor vrouwen die in Nederland een boerka dragen.
Nekkaz heeft in Frankrijk een fonds van 1 miljoen euro ingesteld om boetes te betalen van vrouwen die bekeurd worden wegens het boerkaverbod, dat in dat land al langer geldt. Ook in België betaalt hij dergelijke boetes.
Nekkaz, die van Algerijnse afkomst is, vindt het verbod om in het openbaar gezichtsbedekkende kleding te dragen een schending van de Europese grondrechten en de fundamentele vrijheden. (belga/vsv)
Leuk voor hem.quote:
Ik heb nog nooit vernomen dat het een religieuze uiting was, wel dat het onderdeel was van hun cultuur.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee de peniskoker is een religieuze uiting en degene die dat dragen zijn niet Christelijk.
En die persoon in Burqa oefent dan welk beroep uit?quote:Op donderdag 15 september 2011 19:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik kan ook gewoon als oom agent kijkt even wat snoeien en met gelaatsbescherming en kettingzaag over straat hoor.
Er tegen zijn mag hoor, maar over de argumentatie mag ik ook een mening hebben en als die is gestoeld op haat en angst dan is dat meestal ongegrondquote:Op donderdag 15 september 2011 19:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat wel.
Tegen een burqa zijn niet geloof ik.... want dan ben je 'bang', een 'fascist', een 'tokkie' en ga zo maar door.
Geen. Het ging van Boerka-verbod naar een algeheel verbod op gelaatsbedekkende kleding/attributen. Wel bij blijven.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:24 schreef Clan het volgende:
[..]
En die persoon in Burqa oefent dan welk beroep uit?
Religieus extremist die op kosten van de belastingdienst leeft.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:24 schreef Clan het volgende:
[..]
En die persoon in Burqa oefent dan welk beroep uit?
Zucht. Dus de Franse redenering is gestoeld op haat en angst?quote:Op donderdag 15 september 2011 19:24 schreef Re het volgende:
[..]
Er tegen zijn mag hoor, maar over de argumentatie mag ik ook een mening hebben en als die is gestoeld op haat en angst dan is dat meestal ongegrond
Aha bepaalde dingen zijn volledig en compleet uitwisselbaar? Drogredenatie.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zucht. Dus de Franse redenering is gestoeld op haat en angst?
Wat is dat voor extreem kansloos verhaal?
Nee juist niet.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Aha bepaalde dingen zijn volledig en compleet uitwisselbaar? Drogredenatie.
Ik heb het niet over het Europees hof , maar over het EVRM, rechters in Nederland mogen (moeten) wetten aan dat verdrag toetsen en op basis daarvan mogen wetten nietig verklaard worden.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bij het Europese Hof?
Dat maak jij en de PVV ervan volgens de VVD gaat het puur om de veiligheid.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee juist niet.
De kern hier is dat mensen zoals jij en Re vinden dat een staat niet mag stellen wat bv NLs is of Frans. Ik vind dat dat wel kan.
Het ging in onze discussie over bedekking van het gelaat vanwege de uitoefening van een beroep, dat is iig waar jij mee aankwam, dan is mijn vraag bij welk beroep die Burqa hoort.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Geen. Het ging van Boerka-verbod naar een algeheel verbod op gelaatsbedekkende kleding/attributen. Wel bij blijven.
Overheidsgebouwen IN FUNCTIE?quote:Op donderdag 15 september 2011 19:31 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het Europees hof , maar over het EVRM, rechters in Nederland mogen (moeten) wetten aan dat verdrag toetsen en op basis daarvan mogen wetten nietig verklaard worden.
En je kan het inderdaad naar het Europees Hof dragen.
En natuurlijk is iets dragen in het openbaar van iets heel andere orde dan in overheidsgebouwen in functie. Ook voor dat hof. Hoewel als het veiligheidsargument wordt gebruikt het hof dit ook best kan goedkeuren.
Maar ik ben benieuwd.
Nee onzin. Ook het Franse verbod was gewoon daar op gebaseerd en ik vind dat een prima redenering.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:32 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dat maak jij en de PVV ervan volgens de VVD gaat het puur om de veiligheid.
Je bent niet het meest heldere licht, wel? Voor jouw rationaliteit over wat iemand draagt of doet is de rationaliteit van dat kledingstuk of handeling natuurlijk geen eis.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh het is rationeel een gewaad te moeten dragen van een nog nooit aangetoond opperwezen want anders wordt je na je dood gestraft door datzelfde opperwezen maar alleen als je een vrouwelijk zoogdier bent dat wel eens uit haar geslachtsdeel gebloed heeft op de 3e planeet van een kleine ster? Dat is rationeel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |