Dat is juist het probleem, zijn het vrouwen?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik ben tegen een verbod en dan daarbij hoeveel vrouwen dragen die nu?
Wat doet dat er toe? Dat heb ik bij sommige mensen zonder boerka ook. Is dat een man met tieten of een vrouw met snor?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:14 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, zijn het vrouwen?![]()
ik niet altijd.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:17 schreef o43blondiee het volgende:
Zo hoort het ook.
Ik wil zien met wie ik praat!
Jij zit dan ook niet in een beroep waar je de identificatie van iemand moet kunnen vaststellen en daar gaat het vooral om.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe? Dat heb ik bij sommige mensen zonder boerka ook. Is dat een man met tieten of een vrouw met snor?
Net alsof een boerka mens met jou wilt praten.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:17 schreef o43blondiee het volgende:
Zo hoort het ook.
Dat kan ook niet met bivakmuts, bromfietshelm, capuchonquote:Op donderdag 15 september 2011 17:18 schreef Clan het volgende:
[..]
Jij zit dan ook niet in een beroep waar je de identificatie van iemand moet kunnen vaststellen en daar gaat het vooral om.
Ja, waarom niet?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:19 schreef Mpj het volgende:
[..]
Net alsof een boerka mens met jou wilt praten.
Je hebt geen telefoon?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:17 schreef o43blondiee het volgende:
Zo hoort het ook.
en dus moet er een wet komen?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:23 schreef erik666 het volgende:
Nou in Dubai liepen er ook nogal wat met een boerka, maar dat was wel mooi.
Met mooie zwarte glinstersteentjes, en dan mooie voetjes met gelakte nageltjes. En mooi opgemaakte ogen. Maar die vrouwen die hier in een boerka lopen zijn van die 10tonners, met afgetrapte schoenen. Stond pas nog achter zo'n vrouw ze rook ook nogal onfris.
Dat is niet strafbaar. Je mag een bivakmuts dragen tegen de kou. Het is pas strafbaar als het doel van de muts bedoeld is om zich onherkenbaar te makenquote:Op donderdag 15 september 2011 17:23 schreef Glazenmaker het volgende:
Het is wachten tot de eerste overijverige eenstreper een carnavalsvierder, scooter rijder, fietser die zich beschermd tegen -10 in de winter of andere totaal niks met een boerka of criminaliteit personen afvoert naar het bureau. Dat allemaal voor een non probleem en de kostbare gevoelens van angstige babyboomers als iemand niet 24/7 gevolgd en herkent kan worden.
De VVD-Tweede-Kamerfractie steunt het voorstel van de PVV om een burkaverbod in te voeren en zal zich postief opstellen tijdens de behandeling ervan in de Kamer.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat kan ook niet met bivakmuts, bromfietshelm, capuchon
Als het doel is zichzelf onherkenbaar te maken dan is het al strafbaar conform menig AVP en als het vriest dan mag je best een bivakmuts dragen. Lekker door de -15 zonder sjaal en muts zeker?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:26 schreef Clan het volgende:
[..]
De VVD-Tweede-Kamerfractie steunt het voorstel van de PVV om een burkaverbod in te voeren en zal zich postief opstellen tijdens de behandeling ervan in de Kamer.
Woordvoerder Zijlstra is echter wel van mening dat het voorstel van de PVV niet ver genoeg gaat.De VVD wil dat het verbod geldt voor alle gezichtsbedekkende kleding. "Daar horen die anti-globalist met die bivakmuts op en het dragen van een integraalhelm in een winkelstraat ook bij", aldus Zijlstra.
Het voorstel van Wilders mag volgens de VVD niet uitmonden in symboolpolitiek door alleen de burka te verbieden. Daar is het onderwerp veel te serieus voor. De VVD wenst vanuit een veiligheidsoogpunt een verbod op gezichtsbedekkende kleding in openbare ruimten en niet om anti-islamitische redenen.
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2007/07/12/R168.htm
Ik denk dat je spreekt over een Nikab, maar het is bijna hetzelfde.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:23 schreef erik666 het volgende:
Nou in Dubai liepen er ook nogal wat met een boerka, maar dat was wel mooi.
Met mooie zwarte glinstersteentjes, en dan mooie voetjes met gelakte nageltjes. En mooi opgemaakte ogen. Maar die vrouwen die hier in een boerka lopen zijn van die 10tonners, met afgetrapte schoenen. Stond pas nog achter zo'n vrouw ze rook ook nogal onfris.
Ze mogen je ook niet zonder reden om je ID vragen. We weten allemaal hoe dat gaat. Nu mag je dus bewijzen dat je best wel herkenbaar wil zijn.quote:Dat is niet strafbaar. Je mag een bivakmuts dragen tegen de kou. Het is pas strafbaar als het doel van de muts bedoeld is om zich onherkenbaar te maken
Juridisch niet dicht te timmeren.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze mogen je ook niet zonder reden om je ID vragen. We weten allemaal hoe dat gaat. Nu mag je dus bewijzen dat je best wel herkenbaar wil zijn.
Over het algemeen bedekt een bivakmuts niet het hele lichaam, dus ben je nog voor een deel herkenbaar aan je kleding, daarnaast hebben we al lang niet meer zo'n lage temperaturen meegemaakt en toen we ze hadden droeg ook niemand een bivakmuts maar zo'n muts met een pompoen erop.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Als het doel is zichzelf onherkenbaar te maken dan is het al strafbaar conform menig AVP en als het vriest dan mag je best een bivakmuts dragen. Lekker door de -15 zonder sjaal en muts zeker?
Ja vast VVDquote:Op donderdag 15 september 2011 17:26 schreef Clan het volgende:
[..]
De VVD-Tweede-Kamerfractie steunt het voorstel van de PVV om een burkaverbod in te voeren en zal zich postief opstellen tijdens de behandeling ervan in de Kamer.
Woordvoerder Zijlstra is echter wel van mening dat het voorstel van de PVV niet ver genoeg gaat.De VVD wil dat het verbod geldt voor alle gezichtsbedekkende kleding. "Daar horen die anti-globalist met die bivakmuts op en het dragen van een integraalhelm in een winkelstraat ook bij", aldus Zijlstra.
Het voorstel van Wilders mag volgens de VVD niet uitmonden in symboolpolitiek door alleen de burka te verbieden. Daar is het onderwerp veel te serieus voor. De VVD wenst vanuit een veiligheidsoogpunt een verbod op gezichtsbedekkende kleding in openbare ruimten en niet om anti-islamitische redenen.
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2007/07/12/R168.htm
Waarom niet?quote:Op donderdag 15 september 2011 17:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Juridisch niet dicht te timmeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |