Maar als een moordenaar een te lage straf krijgt (in de ogen van sommigen) dan is de wet weer niet de wet. Dan moeten de straffen worden verzwaard. Rara politiepetje.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:33 schreef kingmob het volgende:
[..]
Uit andere topics begrijp ik dat het feit dat een wet bestaat tegenwoordig onderbouwing is voor de wet zelf, onder het mom: de wet is de wet.
Ik moet zeggen dat dit boerkaverbod mij echt verbaast. Normaal snap ik waar de stupiditeit vandaan komt, hier begrijp ik er werkelijk geen zak van.
Verplicht oranje slingers tijdens een WK, verplicht je eten prakken (de voedselpolitie wordt ingevoerd), gordijnen moeten open, lenen wordt illegaal, teveel geld uitgeven aan frivoliteiten ook.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We moeten ons ook allemaal bekeren tot het protestantisme. Dat schrijft onze cultuur immers voor.
Moord op 70 jongeren in NL? Wanneer was dat?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:28 schreef t-8one het volgende:
[..]
impact, daar gaat het om.
Wat is de impact van een paar boerka's in NL?
Wat is de impact van een massamoord op 70 jongeren?
Je hebt gelijk. Cultuur bestaat niet. En de NLe al helemaal niet.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:32 schreef t-8one het volgende:
[..]
De cultuur discussie weer
Cultuur kun je niet in een wetboek vastleggen, 50 jaar geleden was de cultuur in NL heel anders als nu. Of gaan we binnenkort ook vastleggen dat we op vrijdag vis moeten eten, en op woensdag gehakt?
Ik heb nou niet echt het gevoel dat jij een wereldreiziger bent. Het zou mij hoogst verbazen als jij het M-O durft te bezoeken.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Cultuur bestaat niet. En de NLe al helemaal niet.
Altijd datzelfde gelul van mensen die zelf buiten de 2 weken Turkije nooit een voet buiten Nederland en al helemaal niet buiten Europa zetten.
Paar honderd.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:39 schreef Mpj het volgende:
MAAR
hoeveel boerka's zijn er nou daadwerkelijk in Nederland? Ik heb d'r in mijn hele leven hier in Nederland maar één gezien in real life in Den Haag.
ik ook 1xquote:Op donderdag 15 september 2011 16:39 schreef Mpj het volgende:
MAAR
hoeveel boerka's zijn er nou daadwerkelijk in Nederland? Ik heb d'r in mijn hele leven hier in Nederland maar één gezien in real life in Den Haag.
Mogelijk wel ruim 100 tot 200 in heel Nederland.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:39 schreef Mpj het volgende:
MAAR
Gordijnen open, daar weet ik nog een leuke anekdote over:quote:Op donderdag 15 september 2011 16:36 schreef kingmob het volgende:
[..]
Verplicht oranje slingers tijdens een WK, verplicht je eten prakken (de voedselpolitie wordt ingevoerd), gordijnen moeten open, lenen wordt illegaal, teveel geld uitgeven aan frivoliteiten ook.
Niet meer dan 200. Deze wet is compleet zinloos voor de burger, maar geeft justitie weer een stok om mee te slaan. En dat terwijl justitie al genoeg bevoegdheden heeft.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:39 schreef Mpj het volgende:
MAAR
Zucht iedere keer weer datzelfde gemiep. Moet ik nou echt iets abstracts in 2 zinnetjes gaan samenvatten? Het is de optelsom van heel veel zaken. Van feestdagen tot de huizenbouw tot de omgang tussen de geslachten tot de beleving van religie tot de taal tot het eten etc etc etcquote:Op donderdag 15 september 2011 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb nou niet echt het gevoel dat jij een wereldreiziger bent. Het zou mij hoogst verbazen als jij het M-O durft te bezoeken.
Maar goed, geef eens een beschrijving van onze cultuur.
Typisch. Altijd leuk, van die bemoeizuchtige kutburen. Stiekempjes vanuit het dakraam de buurt in de gaten houden.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:41 schreef t-8one het volgende:
[..]
Gordijnen open, daar weet ik nog een leuke anekdote over:
Een Italiaanse collega van mij woont in een normale Nederlandse wijk in een normaal Nederlands huis in een middelgrote stad in NL, hij heeft een auto met Italiaans kenteken.
Veel van mijn buitenlandse collega's en hij dus ook, vinden de grote ramen die wij in NL hebben maar vreemd en onprettig. Iedereen kan immers naar binnen kijken als hij op de bank hangt. Dus negen van de tien keer heeft m'n collega z'n gordijnen dicht, ook overdag.
De buren vonden dit toch wat vreemd, en op een dag stond er een politieagent bij m'n collega voor de deur met de vraag of de agent even in huis rond mocht kijken. Op de vraag waarom, antwoordde de agent dat er vanuit de buurt gemeld was dat de gordijnen altijd dicht waren en dat icm een italiaans kenteken ze het nogal verdacht vonden.
En waarom zou een burqa niet in dat plaatje passen, maar bijvoorbeeld een punker wel? Of maakt die laatste onderdeel uit van onze cultuur? Je moet beseffen dat cultuur geen vaststaand iets is, maar aan veranderingen onderhevig is.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zucht iedere keer weer datzelfde gemiep. Moet ik nou echt iets abstracts in 2 zinnetjes gaan samenvatten? Het is de optelsom van heel veel zaken. Van feestdagen tot de huizenbouw tot de omgang tussen de geslachten tot de beleving van religie tot de taal tot het eten etc etc etc
Het is echt zo'n onzin. Ik zie het aan hoe de straten zijn opgezet, hoe de winkels zijn, hoe de scholen erbij staan, hoe de mensen zich op straat gedragen/gekleed zijn etc.
Dat was de katholieke kerk, dat heet dan weer religie, en dat was echt lekker, gezien we de rest van de week alleen geld hadden voor spekquote:Op donderdag 15 september 2011 16:32 schreef t-8one het volgende:
[..]
De cultuur discussie weer
Cultuur kun je niet in een wetboek vastleggen, 50 jaar geleden was de cultuur in NL heel anders als nu. Of gaan we binnenkort ook vastleggen dat we op vrijdag vis moeten eten, en op woensdag gehakt?
Lees eens wat ik quote.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Moord op 70 jongeren in NL? Wanneer was dat?
Of mag ik ook de aanslagen in Londen, Madrid en New York erbij halen?
Ik zeg helemaal niet dat cultuur niet bestaat, het is alleen moeilijk om vast te leggen in wetten en ik denk niet dat je dat moet willen. Vandaag is de cultuur dat er om acht uur GTST gekeken wordt, morgen kijken we traditiegetrouw CSI Miammi.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Cultuur bestaat niet. En de NLe al helemaal niet.
Altijd datzelfde gelul van mensen die zelf buiten de 2 weken Turkije nooit een voet buiten Nederland en al helemaal niet buiten Europa zetten.
Wahabisme, daar had ik nog nooit van vernomen.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:43 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Grappig zijn mensen die denken dat ze de Islam een dienst bewijzen door burka's te steunen. Als je burka's steunt dan steun je het wahabisme.
Een fuckin sekte!
Wie zegt dat wij de islam willen steunen? Wat kan mij dat geloof rotten?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:43 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Grappig zijn mensen die denken dat ze de Islam een dienst bewijzen door burka's te steunen. Als je burka's steunt dan steun je het wahabisme.
Een fuckin sekte!
Uiteraard is dat aan veranderingen onderhevig. Dat neemt niet weg dat daarmee automatisch ELKE verandering positief is of gedoogd moet worden. Simpel zat. Dit is daar 1 van.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En waarom zou een burqa niet in dat plaatje passen, maar bijvoorbeeld een punker wel? Of maakt die laatste onderdeel uit van onze cultuur? Je moet beseffen dat cultuur geen vaststaand iets is, maar aan veranderingen onderhevig is.
Zorgtoeslag wordt gekort en Griekenland is soort van failliet, dus we moeten de aandacht afleiden is denk ik het hoofdstandpunt.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:46 schreef Mpj het volgende:
Weinig dus. Wat zijn de standpunten waarom ze het willen verbieden?
Vind jij.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Uiteraard is dat aan veranderingen onderhevig. Dat neemt niet weg dat daarmee automatisch ELKE verandering positief is of gedoogd moet worden. Simpel zat. Dit is daar 1 van.
Welnee! Je moet het toelaten anders ben je voor het verplichten van spruitjes!quote:Op donderdag 15 september 2011 16:43 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Een fuckin sekte!
Dat vind ik ja. En blijkbaar de meerderheid van NL met mij. En die van Belgie. En die van Frankrijk. En een hoop zullen nog volgen denk ik.quote:
Punkers zie ik niet zoveel, maar ik zie wel vaker krakers met bivakmutsen op, en dat vind ik hetzelfde als een burqa, en al helemaal hypocriet omdat ze op een gewelddadige manier een mening staan te verkondigen vanuit een groep, maar zich niet bekend willen maken, dus we weten helemaal niet met wie we te doen hebben.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En waarom zou een burqa niet in dat plaatje passen, maar bijvoorbeeld een punker wel? Of maakt die laatste onderdeel uit van onze cultuur? Je moet beseffen dat cultuur geen vaststaand iets is, maar aan veranderingen onderhevig is.
Nee Koos. Kap eens met dat domme gelul.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want burqadraagsters zijn notoire massamoordenaars?
En misschien al uit voorzorg een zondebok aanwijzen.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:46 schreef De_Nuance het volgende:
Zorgtoeslag wordt gekort en Griekenland is soort van failliet, dus we moeten de aandacht afleiden is denk ik het hoofdstandpunt.
Jammer dat ik mijn dochter geen heroine mag geven als ze huilt. Betuttelingquote:
En daarom snap ik dus niet waarom we ons om die paar boerka's in NL druk maken.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee Koos. Kap eens met dat domme gelul.
Het gaat om perspectief wat betreft ergens druk om maken.
Flapdrol.
onmachtquote:Op donderdag 15 september 2011 16:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Flapdrol.
Dat is ieder voor zich. Anderen snappen het weer wel.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:49 schreef t-8one het volgende:
[..]
En daarom snap ik dus niet waarom we ons om die paar boerka's in NL druk maken.
Ik ben al strafbaar als ik een stap buiten mn huis zet, omdat ik mn id niet bij me heb. Betuttelingquote:Op donderdag 15 september 2011 16:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jammer dat ik mijn dochter geen heroine mag geven als ze huilt. Betutteling
En mijn peniskoker mag ik ook al niet dragen in de tram. Betutteling
En mijn Thor-hamer komt niet door de veiligheidsscan op Schiphol heen. Betutteling
Jij je maakt je druk om burqa's. Anderen maken zich druk om Breivikjes. En nu?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Flapdrol.
Koffie.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij je maakt je druk om burqa's. Anderen maken zich druk om Breivikjes. En nu?
Jou denkwijze komt niet vaak overeen met de werkelijkheid, je neemt heel veel aan van wat je zelf denkt.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:46 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Zorgtoeslag wordt gekort en Griekenland is soort van failliet, dus we moeten de aandacht afleiden is denk ik het hoofdstandpunt.
Dat dacht ik al.quote:
Sja, je hebt gewoon gelijk.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:50 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik ben al strafbaar als ik een stap buiten mn huis zet, omdat ik mn id niet bij me heb. Betutteling
Het zijn vooral de mensen die tegen een verbod zijn die zich erg druk maken, de mensen voor het verbod hoor je niet echt in de samenleving.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:49 schreef t-8one het volgende:
[..]
Wil niet vervelend doen, maar jij valt anderen aan op het feit dat zij een burqaverbod niet zien zitten.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is ieder voor zich. Anderen snappen het weer wel.
De hufterigheid komt boven drijven als jij jouw mening als enig juiste ziet en de ander erop aankijkt.
Nee hoor, ik neem mijzelf gelukkig niet heel serieus. Ik raad meer mensen aan om zichzelf niet al te serieus te nemen.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:51 schreef Clan het volgende:
[..]
Jou denkwijze komt niet vaak overeen met de werkelijkheid, je neemt heel veel aan van wat je zelf denkt.
Dat kun je vast wel aantonen dan. Ik ga er even voor zitten...quote:Op donderdag 15 september 2011 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wil niet vervelend doen, maar jij valt anderen aan op het feit dat zij een burqaverbod niet zien zitten.
Waarom komt dat verbod er dan, als er in de samenleving blijkbaar weinig draagkracht voor is?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:52 schreef Clan het volgende:
[..]
Het zijn vooral de mensen die tegen een verbod zijn die zich erg druk maken, de mensen voor het verbod hoor je niet echt in de samenleving.
Ik word net uitgemaakt voor flapdrol met mijn 'domme gelul'. Waar kwam dat vandaan? Of wilde je daarmee mijn mening ondersteunen?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat kun je vast wel aantonen dan. Ik ga er even voor zitten...
Lol. Dat heeft niets met het burka of het verbod aan zich te maken maar met dat je elke post zit te draaien met woorden om anderen van alles in de schoenen te schuiven.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik word net uitgemaakt voor flapdrol met mijn 'domme gelul'. Waar kwam dat vandaan? Of wilde je daarmee mijn mening ondersteunen?
Dan heb jij jezelf hierbij buitenspel gezet qua discussies wat ik al eerder merkte, veel geroep maar als je klem bent gezet ga je in een ander topic vrolijk op dezelfde manier verder.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:52 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Nee hoor, ik neem mijzelf gelukkig niet heel serieus. Ik raad meer mensen aan om zichzelf niet al te serieus te nemen.
Doen we ook niet. Dat debiele gedoe verbieden middels een wet. Klaar. Weet iedereen waar hij aan toe is.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:49 schreef t-8one het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |