abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101982619
Als ik een vrouw zou zijn en in Saudi Arabië in een zomerjurk met bijv. blote armen mag rondlopen, wanneer dat kan . dan mogen ze hier ook in een boerka. Maar zolang dat niet het geval is , dan pas je je aan aan de Nederlandse wetgeving.
pi_101982627
Maar goed, de overheid heeft dus een nieuwe melkkoe gevonden, 380¤ boete voor het dragen van een burka, is het niet? En als ik de verhalen mag geloven zijn diverse imams bereid inzamelingsacties te organiseren zodat die boetes collectief betaald gaan worden? Stiekem hoopt dus de overheid dat er nog veel meer burkadraagsters bijkomen, zodat er in ieder geval een constante stroom extra inkomsten bijkomt. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_101982635
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:33 schreef Clan het volgende:

[..]

Over het algemeen bedekt een bivakmuts niet het hele lichaam, dus ben je nog voor een deel herkenbaar aan je kleding, daarnaast hebben we al lang niet meer zo'n lage temperaturen meegemaakt en toen we ze hadden droeg ook niemand een bivakmuts maar zo'n muts met een pompoen erop.
Nou ik heb twee jaar geleden in de hongerwinter lekker mijn ski bivakmuts opgezet toen ik in de vroege ochtend door het donker nog naar mijn baantje moest.
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2011 @ 17:36:36 #154
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_101982683
quote:

[..]

Over het algemeen bedekt een bivakmuts niet het hele lichaam, dus ben je nog voor een deel herkenbaar aan je kleding, daarnaast hebben we al lang niet meer zo'n lage temperaturen meegemaakt en toen we ze hadden droeg ook niemand een bivakmuts maar zo'n muts met een pompoen erop.
Nee, ik loop doorgaans naakt met een bivakmuts. Als het weer slecht genoeg is heb je gewoon een das, jas, handschoenen, broek en schoenen aan. Ook heel herkenbaar.

quote:

[..]

Waarom niet?
Een boerka is niet precies te definiëren en een verbod op zaken die het gezicht compleet bedekken is onmogelijk, omdat het verplicht is in bepaalde beroepen dergelijke zaken te dragen als bescherming tbv de eigen veiligheid.

:P
pi_101982685
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:35 schreef Hathor het volgende:
Maar goed, de overheid heeft dus een nieuwe melkkoe gevonden, 380¤ boete voor het dragen van een burka, is het niet? En als ik de verhalen mag geloven zijn diverse imams bereid inzamelingsacties te organiseren zodat die boetes collectief betaald gaan worden? Stiekem hoopt dus de overheid dat er nog veel meer burkadraagsters bijkomen, zodat er in ieder geval een constante stroom extra inkomsten bijkomt. :')
Krijgt Geertje toch zijn kopvoddentax. :').
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_101982686
Zou dit boerkaverbod zich kunnen handhaven als het wordt getoetst aan het EVRM trouwens?

Ik zie al een rechtzaakje aankomen.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_101982701
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:34 schreef erik666 het volgende:
Als ik een vrouw zou zijn en in Saudi Arabië in een zomerjurk met bijv. blote armen mag rondlopen, wanneer dat kan . dan mogen ze hier ook in een boerka. Maar zolang dat niet het geval is , dan pas je je aan aan de Nederlandse wetgeving.
Okay maar je mag in Marokko wel gewoon 'westers' gekleed gaan ;)

Ik zeg dit alleen maar omdat je een connectie maakt tussen Nederland en Saudie-Arabie terwijl de meeste moslims in Nederland uit Turkije en Marokko komen. Nou in beide landen mag je gewoon gekleed gaan zoals je hier gekleed gaat.
pi_101982709
quote:
Dus omdat ze achterlijke barbaren met kleding restricties in Saudi Arabië zijn moeten wij hun model maar overnemen want anders is het niet eerlijk. Zolang de politie daar vrouwen met zwaarden mag executeren en meisjes laat doodbranden in scholen omdat ze geen hoofddoek hebben moeten wij maar hetzelfde doen!!!
pi_101982721
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nou ik heb twee jaar geleden in de hongerwinter lekker mijn ski bivakmuts opgezet toen ik in de vroege ochtend door het donker nog naar mijn baantje moest.
Jij hebt geen hongerwinter meegemaakt dus houd je mond dicht over zaken waar je geen kennis van hebt!
pi_101982724
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:37 schreef NaughtyBuns het volgende:

[..]

Okay maar je mag in Marokko wel gewoon 'westers' gekleed gaan ;)
Rechts Nederland neemt graag Saudi-Arabië als voorbeeld, daar willen ze zich aan spiegelen blijkbaar.
  donderdag 15 september 2011 @ 17:38:03 #161
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_101982731
quote:
Hehhh?
Dus onze wet wordt gebaseerd op de wet in Saudi Arabië, een land wat qua vrijheden een stuk minder is als NL?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_101982764
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:37 schreef Clan het volgende:

[..]

Jij hebt geen hongerwinter meegemaakt dus houd je mond dicht over zaken waar je geen kennis van hebt!
Mensen elders in de wereld hadden honger en hier was het koud.
pi_101982777
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:35 schreef Hathor het volgende:
Een beetje hetzelfde verhaal als met rokers ;)
pi_101982786
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:37 schreef De_Nuance het volgende:
Rechts Nederland neemt graag Saudi-Arabië als voorbeeld, daar willen ze zich aan spiegelen blijkbaar.
Stiekem vinden ze al die islamitische wetten maar wat mooi, met alle vrijheidsbeperkingen en lijfstraffen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 15 september 2011 @ 17:39:56 #165
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_101982794
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:33 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Ja vast VVD _O-

Hilarisch.
Ik denk dat het vooral makkelijk stemmen trekken is.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_101982806
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Stiekem vinden ze al die islamitische wetten maar wat mooi, met alle vrijheidsbeperkingen en lijfstraffen.
Dit dus.
  donderdag 15 september 2011 @ 17:40:46 #167
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_101982820
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

conservatief = conservatief of het nou in de westerse wereld of Arabische wereld is, dat maakt niet uit.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_101982836
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:37 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Gelukkig hoeven we jou, en je uitspraken, al niet meer serieus te nemen ;)
pi_101982881
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:41 schreef Clan het volgende:

[..]

Gelukkig hoeven we jou, en je uitspraken, al niet meer serieus te nemen ;)
Het is gewoon een sneer om op een bepaalde hypocrisie te wijzen.
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2011 @ 17:43:45 #170
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_101982905
Onmogelijk te toetsen. Dan dragen ze toch gewoon een chabor met sjaal? Hupsakee, ineens niet meer strafbaar.
pi_101982954
Als de winter koud is bedek ik mijn gezicht ook wel eens hoor, en kan echt geen 380 euro missen ;(
pi_101982956
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
Onmogelijk te toetsen. Dan dragen ze toch gewoon een chabor met sjaal? Hupsakee, ineens niet meer strafbaar.
Chador bedoel je ;) ..dragen ze in Iran
pi_101982967
Heeft niets met rechts te maken . Maar goed dit is weer een gebed zonder eind.
pi_101983010
quote:
12s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:40 schreef t-8one het volgende:

[..]

conservatief = conservatief of het nou in de westerse wereld of Arabische wereld is, dat maakt niet uit.
Wat heeft liberalisme met conservatisme van doen?
pi_101983018
Okay maar wat bereiken ze met dit verbod eigenlijk? 100-200 vrouwen die een niqaab met gezichtssluier dragen (nog nooit een boerka in nederland gezien, maar ja termen worden hier weleens door elkaar gehaald) en die kunnen nu...???

Is dit een oplossing tot iets? En wat is dat iets?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')