SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel gebruikte termenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lagfix
Veel mensen klagen dat hun telefoon zou lagen. De grootste reden hiervoor is dat Samsung gebruikt maakt van een zogeheten RFS-bestandsindeling waardoor het geheugen een zeer lage leessnelheid zou krijgen. Oplossing hiervoor is de bestandsindeling veranderen in Ext2 of Ext4. Op Xda-developers zijn veel oplossingen te vinden voor dit probleem.
Enkele voorbeelden hiervan zijn
• Speedmodkernel
• Voodoo Lagfix
• OCLF
Bekende tweaks
• Voodoo sound, color, sharpness fix
• OV/UC, oftewel onder en overclocken
Links naar boeiende tweeps
SuperCurio-Ontwikkelaar voodoo lag-, sound-, colorfix
Romkitchen-Nieuws over romkitchen
Codeworkx- Ontwikkelaar CM7 voor SGS
Handige links en tutorials
3 button combo-fix voor wie deze niet heeft [Belangrijk]
EFS-folder back-up [Belangrijk]
Rooten van je telefoon
Voor de gevorde gebruiker die alles uit zijn telefoon wil halen
Geflashed toestel wat niet meer opstart herstellen
Vorige delen:
Samsung Galaxy S #1 - Kom maar door met die yoghurt!
Samsung Galaxy S #2
Samsung Galaxy S #3
Samsung Galaxy S #4
Samsung Galaxy S #5
Samsung Galaxy S #6
Samsung Galaxy S #7 Flashen, flashen en nog eens flashen.
Samsung Galaxy S #8 Waar je je eigen rom kan bakken
Samsung Galaxy S #9
Samsung Galaxy S #10 waar het Gingerbread-deeg al in de oven ligt.
Samsung Galaxy S #11 Eerder officiele Gingerbread hebben dan HTC!
Samsung Galaxy S #12 Threekransje van Pino en Kandijfijn met peperkoek
Samsung Galaxy S #13 waar je alles kan vinden!
Samsung Galaxy S #14 blijkt leerzamer dan vaders zouden willen.
Samsung Galaxy S #15 Met Regina3d en TW4 ?
AlarmDroidquote:
Mjah, de software van Samsung is al stukken beter dan in het begin. Wanneer je graag root-toegang wil voor bepaalde taken kan het wel makkelijk zijnquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:14 schreef Tallie1982 het volgende:
Ik heb nog de standaard software op mijn i9000...is het aan te bevelen de telefoon te flashen/rooten of hoe je het ook mag noemen...
Dat ie vaak uitvalt en ik de batterij eruit moet halen kan ik niet echt beter noemen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mjah, de software van Samsung is al stukken beter dan in het begin. Wanneer je graag root-toegang wil voor bepaalde taken kan het wel makkelijk zijn.
Ow, is eigenlijk alleen van horen zeggenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat ie vaak uitvalt en ik de batterij eruit moet halen kan ik niet echt beter noemen.
Kandijfijnquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:16 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik leef nog![]()
,
CM7 <3,...
Druk druk druk
Ik al een week of twee na aankoop niet meerquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:34 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ow, is eigenlijk alleen van horen zeggen, ik draai al maanden geen stock meer
Een uur of 7 na de aankoop niet meerquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kandijfijn.
Jij.
Ik ook nog steeds CM7, maar mn batterijtijd is kut onder gebruik..
[..]
Ik al een week of twee na aankoop niet meer.
Net zo slim als Pino112 proberen te wordenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:58 schreef Tallie1982 het volgende:
Wat moet ik doen dan om die andere software te krijgen?
Maar maar maar, jij zat al enige tijd in tha scene, ik was compleet noobie.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:58 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Een uur of 7 na de aankoop niet meer, althans toen had ik root
Flashen van Froyo beta 48 uur ofzo, andere rom iets van een week
.
Nu alleen geen tijd meer voor zowat, of vooral geen zin om er weer tijd in te steken. CM7 is ook gewoon *klik klik en hij doet updaten
The scenequote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:01 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maar maar maar, jij zat al enige tijd in tha scene, ik was compleet noobie.
Oke, een keer een HTC op WM gebricked, meer niet.
Kan ook wel <2 weken zijn, dat zou ik dan moeten opzoeken.
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:24 schreef Nizno het volgende:
[..]
naar applicaties gaan. links klikken en kiezen voor bewerken. en dan weer icoontjes verslepen vanuit je aplicaties naar de balk.
ik weet t... ik ben goedquote:
Een goed alternatief heb ik nog niet gevonden, maar als je de app Home switcher hebt (of installeert) kan je kiezen welke launcher je wilt gebruiken, hoef je pro niet eens voor te verwijderen geloof ik. Anders gewoon via instellingen>toepassingen beheren dacht ik.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 04:14 schreef jimjim1983 het volgende:
Hoe kan ik launcher pro weer verwijderen? En wat is een stabiel en snel alternatief?
Go Launcher EX.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 04:14 schreef jimjim1983 het volgende:
Hoe kan ik launcher pro weer verwijderen? En wat is een stabiel en snel alternatief?
thanks, zal launcher ex proberen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:08 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Go Launcher EX.
Launcherpro gewoon verwijderen op de manier hoe je een andere app ook verwijdert.
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:52 schreef Kandijfijn het volgende:
Mijn telefoon doet nu hetzelfde als die van Pino deed.
Batterij 6%? Valt uit? Weer aan, mooi batterij laadt weer op (zonder aan een lader te zitten).
heb jij 2.3 al?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:05 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
thanks, zal launcher ex proberen.
Launcher pro staat trouwens niet in mn app list
T-Mobilequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:17 schreef FUFR het volgende:
JJ, effe uninstallen en de nieuwste versie er op knallen..
Welke link? Ik heb de makkelijkste uitgezocht toendertijd als je die niet begrijpt zou ik er gewoon niet aan beginnenquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:38 schreef MXD het volgende:
Heeft er iemand een goede tut om te rooten en dan een ROM erop te zetten? Van die link in de OP snap ik geen moer.
quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:05 schreef Ebbao het volgende:
hebben anderen ook last van een zwart scherm als je een trailer wilt bekijken in de imdb app?
Tel is sgs+
Waar zou het aan kunnen liggen? Telefoon is nog nieuw en is mijn eerste android ervaring. Moet ik nog een losse codec in de vorm van een app downloaden om beeld te krijgen? Het geluid bij de trailer doet het overigens wel prima.quote:
probeer anders de app te verwijderen en opnieuw te installeren.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:28 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Waar zou het aan kunnen liggen? Telefoon is nog nieuw en is mijn eerste android ervaring. Moet ik nog een losse codec in de vorm van een app downloaden om beeld te krijgen? Het geluid bij de trailer doet het overigens wel prima.
als het nog niet via kies verschenen is kan je het niet echt officieel noemen.quote:Op maandag 12 september 2011 10:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Er schijnt een officiële 2.3.5 versie te vinden te zijn.
Iemand die al geprobeerd?
als je op de notificatie klikt brengt ie je dan niet naar de app?quote:Op maandag 12 september 2011 15:31 schreef jimjim1983 het volgende:
ik krijg af en toe notificaties voor Top Ringtones! en Nieuwe games! en meer van dat soort troep. is er een manier om dit uit te zetten? weet niet door welke app t komt, zie alleen een sterretje met een oranje rondje als logo..
zag net dat je heel snel ff ziet door welke app t komt voordat ie de browser opent. in dit geval blogger droid. thanks.quote:Op maandag 12 september 2011 15:36 schreef redboyke het volgende:
[..]
als je op de notificatie klikt brengt ie je dan niet naar de app?
https://market.android.co(...)eature=search_result
Dat staat verder in de OPquote:Op maandag 19 september 2011 20:19 schreef heaven7 het volgende:
Daar staat toch niks in over rooten en zulks
Nou ik weet hoe je moet ophangen maar dat is dus ook niet wat ik bedoel.quote:Op maandag 19 september 2011 20:37 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat staat verder in de OP, alle vragen die je stelt staan linkjes met verdere uitleg.
En bijvoorbeeld ophangen staat gewoon in handleiding.
Houd je toevallig ook de terug-knop ingedrukt als ie die screencapture maakt?quote:Op maandag 19 september 2011 22:45 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Nou ik weet hoe je moet ophangen maar dat is dus ook niet wat ik bedoel.
Tevens vind ik serieus niks over al die andere vragen die ik hebIk lees alleen een heleboel termen waar ik geen reet van snap en waar ik als leek en meisje niks mee kan
Nee dat hoort niet.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:25 schreef heaven7 het volgende:
Nee echt alleen de home knop, die in het midden zit. Is dat een bug of hoort het? Heb inmiddels 14 loze screencaptures
Ben ook geen fan van die dingen maar wil wel graag die voorgeinstalleerde rotzooi eraf hebben, het is niet bepaald weinig! Kan dat dan op een andere manier nog?
Jij hier?quote:Op woensdag 21 september 2011 01:13 schreef minthy het volgende:
Hoi, noob hier!
Mijn SGS wordt erg traag en valt regelmatig uit. Zou een update/upgrade kunnen helpen? Ik heb nog niks veranderd aan mijn telefoon, draait nog steeds op V2.2
Ik zag dat anderen (met een HTC, provider weet ik niet) automatisch een upgrade ontvingen naar 2.3, maar ik geloof dat dit bij mij niet gaat gebeuren
Ja, ik KAN gewoon niet zonder je en stalk je daarom overalquote:Op woensdag 21 september 2011 01:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jij hier?
Er bestaat een softwarestukje genaamd KIES, maar dat werkt echt kut.
Ligt aan je productcode of je kan updaten naar 2.3
'Bel' eens naar *#1234# en post eens wat er komt te staan.
Ding aan je PC hangen, Samsung KIES installeren en dan zou je moeten kunnen upgraden naar 2.3.quote:Op woensdag 21 september 2011 01:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Ja, ik KAN gewoon niet zonder je en stalk je daarom overal![]()
PDA: I9000XWJPA
PHONE: I9000XXJPP
CSC: I9000XENJP2
Build Info: 2010. 10
Thanks honey!!quote:Op woensdag 21 september 2011 01:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ding aan je PC hangen, Samsung KIES installeren en dan zou je moeten kunnen upgraden naar 2.3.
Evt een backup maken van smsjes is mogelijk met MyBackup.
Ik weet het niet sorry.quote:Op woensdag 21 september 2011 07:16 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Oke, weet je ook waarom het dan wel gebeurt en hoe ik het kan oplossen?
Ja daar zat ik al te kijken, alleen die wachttijd is een beetje klote die je dan hebt van een paar weken. Toestel komt volgende week al binnen en zal je net zien dat er dan net iets mee gebeurdquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:58 schreef Catch22- het volgende:
dealextreme? kost bijna niets. ik haalde ze ook wel es via marktplaats voor weinig.
moet wel zeggen dat ik er tegenwoordig geen meer heb, merk er niets van
Ik draai trouwens nu JVS 2.3.5 met Semaphore. Lijkt mij wel goed.
Dan ben je flink zuinig op je producten. Ik ben dat ook wel maar mijn telefoon heeft altijd wel op den duur een keer een krasje opgelopen, en dat vind ik dan zonde. Dan maar liever even een plastic-je eroverheen voor de zekerheid.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:07 schreef jimjim1983 het volgende:
nog nooit een screenprotector gebruikt en mn scherm is nog helemaal perfect.
ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ik zuinig ben op mn spullenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:09 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dan ben je flink zuinig op je producten. Ik ben dat ook wel maar mijn telefoon heeft altijd wel op den duur een keer een krasje opgelopen, en dat vind ik dan zonde. Dan maar liever even een plastic-je eroverheen voor de zekerheid.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:15 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ik zuinig ben op mn spullenheb m al 4 keer laten vallen en er zit ook vaak kleingeld in mn zak.
heb settings gewist en nu doet ie het helemaal nietmeer rom managerquote:
Das dan gewoon een relaxed goed scherm... kan je van mijn barre nokia 5230 niet zeggen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:37 schreef Nizno het volgende:
Mijn Galaxy zit ook los in mijn broekzak, aansteker, kleingeld, soms zelfs de sleutelbos in dezelfde broekzak.
En ik heb nu net even mijn collega mijn scherm laten bekijken, geen kras te zien.
Dat.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:07 schreef jimjim1983 het volgende:
nog nooit een screenprotector gebruikt en mn scherm is nog helemaal perfect.
Twee dagen stock zou ik nooit volhoudenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:44 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik had mijn bat-stats dus compleet verneukt![]()
Terug geflashed naar stock-firmware was nog best lastig omdat ik geen drivers had. Daarna telefoon 2 dagen op stock-firmware laten runnen een volledige cycle van batterij.
Afschuwlijk hoe sloom het systeem regelmatig reageerde. Nu weer CM-stable en dan I'm in heaven again. Dit is Android hoe Android moet wezen.
Google+quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:09 schreef Kandijfijn het volgende:
Ja die is ubergeil![]()
Maar alles voelt wel weer heerlijk snel aan, aangezien ik ook te lang heb gezeten op een vage nightly die ik vergat te upgraden.
Cm7
Auto syncen van foto's van Google plus![]()
Kan geen kwaad dus?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:15 schreef Kandijfijn het volgende:
Uitknop werkt bij mij niet in downloadmodus, moet dan de batterij eruit halen
Veel plezierquote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:21 schreef Kandijfijn het volgende:
Owjah, ik ga boodschappen halen en dwwd kijken
Ik kwam er een paar weken geleden pas achter dat ik de icoontjes kon verschuiven... Heb me bijna een jaar lopen ergeren aan dat alles door elkaar stondquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:02 schreef Parafernalia het volgende:
Is er een manier om de apps op volgorde te zetten? bijvoorbeeld op naam
Dat heb ik wel gedaan, maar nou ben ik ook een enorme nitwit qua telefoonquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:54 schreef Parafernalia het volgende:
ja maar om alles nou handmatig op volgorde te zetten
www.apktop.comquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 16:27 schreef Parafernalia het volgende:
Weet iemand of Applanet nog gaat werken ooit?
Bad Gatewayquote:
Nee, waarom zou je dat willen als ik vragen mag?quote:Op zondag 16 oktober 2011 17:48 schreef Parafernalia het volgende:
Als je een bestand wil sharen, krijg je zo'n menu met mogelijkheden op welke manier je het wil sharen. Bijv. Whatsapp, Gmail, etc.
Kun je aan dat menu apps verwijderen en/of toevoegen?
Ik stuur vaak dingen via whatsapp. En wil dat een beetje snel kunnen doen zonder naar beneden te scrollen. Ik gebruik alleen Gmail en Whatsappquote:Op zondag 16 oktober 2011 18:26 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee, waarom zou je dat willen als ik vragen mag?
Koop gewoon een kabeltje man.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:45 schreef DutchieBre het volgende:
Ok. Ik heb ook al meer dan een jaar de galaxy S. De allereerste versie en heb nooit geupdate naar de nieuwe android versies. Momenteel merk ik dat t toestel traag wordt en dat ie gewoon veel minder is dan de toestellen die wel de gebruikelijke updates hebben gehad. Helaas heb ik geen kabeltje meer om hem aan de comp te hangen. Wat ik me dus afvraag is of ik ook met het toesrel zelf een update naar de nieuwste android versie kan gaan doen. Oftewel, zonder gebruik van een computer? Ik ioop graag iets van jullie te vernemen!
Ben jij altijd zo defaitistisch? Koop een kabeltje en zoek uit hoe je die drivers aan de praat krijgt.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:50 schreef DutchieBre het volgende:
Heeft weinig zin. Mijn computer wilde hem van meet af aan niet herkennen.
Jezus zeg. Ik stel een normale vraag, ik zeg wat de reden is waarom ik het niet via de computer wens te doen indien mogelijk, krijg ik meteen een "niet zo vriendelijke" reactie. Sorry dat niet iedereen als nerd is geboren, sorry dat ik een vraag stelde. Idiootquote:Op zondag 16 oktober 2011 23:52 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ben jij altijd zo defaitistisch? Koop een kabeltje en zoek uit hoe je die drivers aan de praat krijgt.
Oja, het antwoord op je vraag is: nee.
Maar zet je dan nooit muziek op je computer bijvoorbeeld? En hoe verplaats je foto's vanaf je telefoon naar je computer? Allemaal via Bluetooth? Een kabeltje is gewoon ontzettend belangrijk. Het probleem van de computer die de telefoon niet herkent is bekend, maar de oplossing ook. Als je Kies update en de juiste drivers installeert (allemaal beschikbaar op de website) zou het moeten werken.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:57 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Jezus zeg. Ik stel een normale vraag, ik zeg wat de reden is waarom ik het niet via de computer wens te doen indien mogelijk, krijg ik meteen een "niet zo vriendelijke" reactie. Sorry dat niet iedereen als nerd is geboren, sorry dat ik een vraag stelde. Idioot
Ik zet mooit foto's van mijn telefoon op de computer. Ik heb een prima camera waardoor ik de camerafunctie van de de galaxy s nauwelijks tot niet gebruik. Verder dus geen reden om de telefoon ooit aan de computer te hangen. Muziek download ik gewoon via wifi op mijn telefoon, dus ook dat is t probleem nooit geweest. In mijn achterhoofd wetende dat de computer mijn telefoon nooit herkende heb ik dit ook nooit meer geprobeerd. Tot nu ik wil gaan updaten lijkt het kabel verhaal opeens weer actueel te worden, vandaar dat ik eerst wilde weten of dat ook zonder computer mogelijk was. Dat heeft niets te maken met zelf niets willen uitzoeken. (In feite stelde ik die vraag om dat uit te zoeken).quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:05 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Maar zet je dan nooit muziek op je computer bijvoorbeeld? En hoe verplaats je foto's vanaf je telefoon naar je computer? Allemaal via Bluetooth? Een kabeltje is gewoon ontzettend belangrijk. Het probleem van de computer die de telefoon niet herkent is bekend, maar de oplossing ook. Als je Kies update en de juiste drivers installeert (allemaal beschikbaar op de website) zou het moeten werken.
Natuurlijk hoef je hier geen nerd te zijn... anders hadden we wel op tweakers gezeten. Maar we mogen toch wel veronderstellen dat iemand enigszins zelf initiatief toont. Mocht het dan nog niet lukken, kom dan gerust terug met je vraag. Overigens zeg je dat de reden is dat je het niet met de computer "wenst te doen" is dat je geen kabeltje hebt. Nou, dan lijkt me geen slecht idee om daar eens te beginnen. No flaming intended verder.
Kies werkt bij veel mensen niet. Bij mij herkent ie mn toestel wel, maar updaten ho maar.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:05 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Maar zet je dan nooit muziek op je computer bijvoorbeeld? En hoe verplaats je foto's vanaf je telefoon naar je computer? Allemaal via Bluetooth? Een kabeltje is gewoon ontzettend belangrijk. Het probleem van de computer die de telefoon niet herkent is bekend, maar de oplossing ook. Als je Kies update en de juiste drivers installeert (allemaal beschikbaar op de website) zou het moeten werken.
Natuurlijk hoef je hier geen nerd te zijn... anders hadden we wel op tweakers gezeten. Maar we mogen toch wel veronderstellen dat iemand enigszins zelf initiatief toont. Mocht het dan nog niet lukken, kom dan gerust terug met je vraag. Overigens zeg je dat de reden is dat je het niet met de computer "wenst te doen" is dat je geen kabeltje hebt. Nou, dan lijkt me geen slecht idee om daar eens te beginnen. No flaming intended verder.
2.3quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:33 schreef jimjim1983 het volgende:
godverdomme, wat een kutding is t toch ook. opeens al mn instellingen weg![]()
en nu kan ik ook opeens geen beveiling meer instellen
Dank je ! Ondertussen heb ik ook een kabeltje, dus zal vanavond eens gaan proberen !quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:22 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Kies werkt bij veel mensen niet. Bij mij herkent ie mn toestel wel, maar updaten ho maar.
Toch heb je kabel nodig, Dutchie. En dan deze tutorial volgens. Lijkt ingewikkeld maar stelt niks voor en is echt binnen paar minuten gefixt.
http://www.androidworld.n(...)n-kies-om-xwjvh.html
echt?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:19 schreef Catch22- het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)eken-na-release.html
Nexus One krijgt ICS, dus de SGS links- of rechtsom ook.
installeer 2.3quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:24 schreef jimjim1983 het volgende:
hoe stel ik in dat ik mn telefoon bescherm met een patroon? heb een patroon ingesteld maar als ik op de powerknop druk wordt mn scherm alleen zwart, als ik op iets druk kan ik gewoon overal bij.
WEER knutselen...ik word er een beetje moe van.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:56 schreef Kandijfijn het volgende:
@RiKe
Een andere radio (ook wel modem genoemd). Een radio is onderdeel van een volledige rom maar kan ook los geflashed worden. Op de site van CM staat wel welke radio's ondersteunt worden
Ja, die telefoon is hetzelfde als de SGS (ongeveer) dus óf Sammie brengt een ICS firmware uit (kans is kleiner) of de community bouwt wat.quote:
Om dat weer voor elkaar te krijgen moet ik weer het risico nemen op een boot loop.quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:19 schreef Catch22- het volgende:
Ik zou gewoon de nieuwste stockrom van Samfirmware.com trekken en daar een custom kernel overheen gooien.
Dat heb ik nu namelijk, met de Semaphore kernel. Dat werkt gewoon prima en dan heb je geen gepruts.
daar helpt een custom rom bij.quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:24 schreef RiKe het volgende:
[..]
Om dat weer voor elkaar te krijgen moet ik weer het risico nemen op een boot loop.
En mijn ervaring met de stock rom valt ook wel tegen.
Zoals ik al zei wordt de telefoon na verloop van tijd traag.
De prestaties zijn niet consequent zegmaar.
Ik ben telefoon recensent geweest en ik werk in de IT dus echt onkunde zal het niet zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:43 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik denk dat het vooral aan je eigen onkunde ligt Rike om eerlijk te zijn.
Toch is het HTC die wat issues heeft met bouwkwaliteit nu. Sensation heeft stof achter scherm, krakende behuizingen, lees tweakers forum er maar op na, ziet er niet best uit. Topicstart begint al met een foto hoe je backcover in te tapen om het kraken tegen te gaan. Er zijn verschillende mensen die daar 5,6,7 keer hun telefoon hebben laten repareren wegens stof achter scherm.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:31 schreef Crutch het volgende:
Ik stap over op HTC denk ik.
Toestellen voelen wat beter aan vind ik, wat solider en zwaarder dan de SGS.
Hoe vooruitstrevend fabrikanten zijn met de nieuwste techniek maakt me niet zoveel uit, de meeste Android-telefoons zijn wel goed.
ben vanmiddag naar een t-mobile winkel gegaan en daar hebben ze de instellingen weer goed gezet, had weer ff 3g...maar bij thuiskomst waren die settings alweer weg.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:57 schreef jimjim1983 het volgende:
ok wtf, heb nadat mn homescreen is gereset opeens ook geen 3g meer en kan alleen noodoproepen doentoetsenbord is ook opeens anders..wtf is er gebeurd?
wat doe je toch met dat ding? ik heb ook wel eens probleempjes maar dit... WTF?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:15 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ben vanmiddag naar een t-mobile winkel gegaan en daar hebben ze de instellingen weer goed gezet, had weer ff 3g...maar bij thuiskomst waren die settings alweer weg.
en iconen die ik weer op mn homescreen zet blijven verdwijnen. krijg soms opeens een rare melding dat de market.process of music nog iets is gecrashed. GPS gaat automatisch aankrijg van binnenkomende oproepen alleen sms met de melding dat ik ze gemist heb.
misschien had ik m niet in mn aars moeten stoppenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:22 schreef FUFR het volgende:
[..]
wat doe je toch met dat ding? ik heb ook wel eens probleempjes maar dit... WTF?
nee dat doe ik ook best vaak, kan ie goed tegenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:24 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
misschien had ik m niet in mn aars moeten stoppen
Klopt. Er staat een filmpje op Youtube van een vergelijking tussen een iPhone en een SGS. De SGS komt, zoals altijd, significant beter uit de anustest.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:30 schreef FUFR het volgende:
[..]
nee dat doe ik ook best vaak, kan ie goed tegen
dat komt waarschijnlijk omdat je de nieuwe market hebt. blijkbaar zit er een limiet op van 30MB bij samsung. probeer effe updates te verwijderen van de market en de app opnieuw te downloadenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:43 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb ook iets raars met mijn SGS, als ik iets uit de Market wil halen (of een app wil updaten) zegt ie dat ik niet genoeg vrije ruimte op het apparaat heb, maar volgens de status van het toestel heb ik nog 1,45GB op de telefoon, 6,63GB op de SD kaart en 2,26GB op de interne SD kaart. Iemand een idee? (gaat gewoon om alle apps, dus ook dingen van 2 MB ofzo...)
Installeer Firefox nou eensquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:15 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ben vanmiddag naar een t-mobile winkel gegaan en daar hebben ze de instellingen weer goed gezet, had weer ff 3g...maar bij thuiskomst waren die settings alweer weg.
en iconen die ik weer op mn homescreen zet blijven verdwijnen. krijg soms opeens een rare melding dat de market.process of music nog iets is gecrashed. GPS gaat automatisch aankrijg van binnenkomende oproepen alleen sms met de melding dat ik ze gemist heb.
Heb ik ook wel eens. Opnieuw proberen en dan werkt t bij mij wel geloof ikquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:43 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb ook iets raars met mijn SGS, als ik iets uit de Market wil halen (of een app wil updaten) zegt ie dat ik niet genoeg vrije ruimte op het apparaat heb, maar volgens de status van het toestel heb ik nog 1,45GB op de telefoon, 6,63GB op de SD kaart en 2,26GB op de interne SD kaart. Iemand een idee? (gaat gewoon om alle apps, dus ook dingen van 2 MB ofzo...)
Opera Mobile ftw!quote:
probeer bij bluetooth settings de radio te ontkoppelen en terug te koppelen.je zou ergens een vakje moeten krijgen met altijd toestaan.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:25 schreef CyclingGirl het volgende:
@redboyke, ik verbind m voordat ik wegrij en dan wil ik na een half uurtje eens bellen en dan is de verbinding weg. Ik luister mp3 via ipod.
probeer eens naar instellingen>Locatie- en beveiligingsinstellingen en daar zichtbare wachtwoorden effe aan te vinken en terug uitvinkenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:08 schreef gegie het volgende:
Ah, fijn een topic over samsung galaxy s..
Misschien kunnen jullie me helpen? Als ik wachtwoorden intyp op mijn telefoon (bijv. hyves, rabobankieren) dan verschijnt er niets in beeld, de cursor gaat wel naar voren, maar er komt dus niets te staan..
Dit is zo sinds 2 dagen, daarvoor deed ie het gewoon wel.
Ik heb al geprobeerd om de apps eraf te gooien en opnieuw te installeren, maar dit helpt niet.
Iemand een idee waar het aan ligt? Misschien heb ik een of andere instelling veranderd?
Ja! Wachtwoorden doen het weer!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:12 schreef redboyke het volgende:
[..]
probeer eens naar instellingen>Locatie- en beveiligingsinstellingen en daar zichtbare wachtwoorden effe aan te vinken en terug uitvinken
hoeft niet hoor, die van mij doet dat soort dingen aan de lopende bandquote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:34 schreef gegie het volgende:
Heb dus toch waarschijnlijk iets veranderd wat ik niet wist..
niksquote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:00 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
wat heeft dat met firefox te maken?
user kan er niet mee omgaanquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:16 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hoeft niet hoor, die van mij doet dat soort dingen aan de lopende band
heb nu de fabrieksinstellingen weer terug moeten zetten. alles kwijtquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:56 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
user kan er niet mee omgaan
mensen als ikquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:04 schreef Catch22- het volgende:
mensen als jij moeten lekker een iPhone kopen.
Ze hebben Market onlangs een upgrade gegeven, ik kan sindsdien ook niet veel meer vinden op zoekresultatenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:25 schreef jimjim1983 het volgende:
ja thanks, maar van de market kan ik m ook plukken. is alleen niet echt logisch dat je m daar zelf niet kan vinden
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:10 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
mensen als ikheb er nooit rare dingen mee gedaan, alleen aps geinstalleerd. misschien is dat t juist, moet je gaan rooten en weet ik veel wat voordat het goed werkt, maar dat mogen ze er dan wel bij zeggen. voor mij is t al vanaf t begin een onstabiel onding.
ik zie m gewoonquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:16 schreef jimjim1983 het volgende:
heh wtf, waar is whatsapp gebleven in de markt?hij staat niet tussen de zoekresultaten.
Zie mijn post hierboven... Ga naar "populairst gratis", app nummer 4quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 00:32 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik nog steeds nietmisschien moet ik niet zoeken op 'whatsapp'?
ik heb m al hoorquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 00:40 schreef minthy het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven... Ga naar "populairst gratis", app nummer 4
Ah, mooi! Ik zocht laatst in de nieuwe Market op een andere TwitterApp, hij vond op de zoekterm "Twitter" alleen apps die niets met Twitter te maken hadden...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 00:46 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik heb m al hoorbedankt.
maar het is maar vaag dat ik het niet zie als ik zoek op whatsapp.
Als je de klokinstelling op 'Netwerk (oid') hebt staan gaat het automatisch.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 16:30 schreef Thomas B. het volgende:
Even een praktische vraag. Ik moet morgen om 6.30 op, dus dan zet ik de wekker. Maar vannacht gaat de wintertijd in en ik weet niet zeker of mijn telefoon dat ook weet. De vraag is dus: zet ie zichzelf op wintertijd zodat ik mijn wekker gewoon op 6.30 kan instellen of moet ik 'm dan op 7.30 zetten? Geen zin om m'n uurtje extra te verpesten door voor niets wakker te worden.
Ik gebruik nu gewoon ClockSync, synchroniseert met atoomklokquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 18:20 schreef Kandijfijn het volgende:
Heheheh, wat Pino zegt klopt netwerk o.i.d. instellen is volgens mij niet eens vereiste.
Ik deed zelf altijd 2 wekkers zetten toen ik nog niet 100% zeker wist
root requiredquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 19:06 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik gebruik nu gewoon ClockSync, synchroniseert met atoomklok.
Root moeten ze niet te pas en te onpas opvragen. Voor iets simpels als een klok aanpassen is dat een beetje overdreven natuurlijkquote:
Ja.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:03 schreef minthy het volgende:
Ik heb mijn SGS vorige week een upgrade gegeven, werkt weer prima! Mijn broer lukt het niet om die van hem te upgraden, KIES geeft steeds foutmeldingen.
Kan ik zijn toestel ongestraft verbinden met mijn KIES?
Je sessies hier resetten?quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:54 schreef Mazou het volgende:
Hoi! Ik heb vandaag mijn Samsung Galaxy Ace geupdate, en sindsdien kan ik niet meer inloggen op Fok. Of dat lukt wel, maar ik krijg een leeg scherm. Heb alle geschiedenis e.d. al leeggemaakt. Als ik op m'n laptop naar het forum ga en me dan uitlog, zie ik wel dat ik op m'n mobiel ingelogd sta.Hoe kan ik dit oplossen?
Met anders sites heb je geen problemen?quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:55 schreef Mazou het volgende:
Al gedaan. En opnieuw geprobeerd om in te loggen maar dan doet ie hetzelfde.
Probeer eens via een ander onderdeel van FOK! in te loggen, via het weblog misschien? Dat wilde mij in het verleden ook nog wel eens helpen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:00 schreef Mazou het volgende:
Nee, de rest doet het allemaal gewoon. Pff, irritant is dit zeg.
En alweer een tevreden klantquote:Op maandag 31 oktober 2011 22:10 schreef Mazou het volgende:
Ben eruit! Ik had hier in mijn settings iets aangevinkt staan waardoor mijn telefoon niet de mobiele layout opent. Nu doet ie het! Toch bedankt voor het meedenken
Dat doet ie bij mij ook.quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:45 schreef Mazou het volgende:
Die van mij valt om de haverklap helemaal uit.
Irritant he. Sinds wil ie ook niet meer aan en moet ik de hele batterij eruit halen om hem dan uiteindelijk weer aan te krijgen. Misschien dat het nu na de update beter gaat, ik hoop het wel iig.quote:
Klopt, batterij eruit idd. Welke update.quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:12 schreef Mazou het volgende:
[..]
Irritant he. Sinds wil ie ook niet meer aan en moet ik de hele batterij eruit halen om hem dan uiteindelijk weer aan te krijgen. Misschien dat het nu na de update beter gaat, ik hoop het wel iig.
Oh die had ik al.quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:22 schreef Mazou het volgende:
Ik had nog 2.2.1 ofzo erop staanMaar nu 2.3.3!
Lijkt mij toch een gevalletje garantie zoiets? De telefoon is nog geen 2 jaar oud dus je moet gewoon garantie hierop kunnen claimen.....quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:45 schreef Mazou het volgende:
Die van mij valt om de haverklap helemaal uit. En gisteren waren opeens al m'n contacten weg. Ik ben niet zo heel tevreden met deze telefoon...
Waarom zou je dat willen? Het klinkt namelijk volstrekt onlogisch.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:52 schreef glasbak het volgende:
Op de app market zijn een hoop apps die de levensduur van je batterij 'verlengen' door er power management op los te laten.
Ik zoek een app die het laden van de battery actief regelt. Met andere woorden, ik wil in de auto de lader er op kunnen laten staan en de app moet dan regelen dat hij de batterij pas op begint te laden als de batterij onder het kritieke punt is beland. Als de batterij van vol is, moet het laden uitgeschakeld worden zodat deze niet constant onder laadspanning staat.
Weet iemand of er zo'n app op de markt is?
Ik had met mij vorige telefoon, een HTC Touch HD, andere ervaringen maar wellicht schakelt die het laden niet uit.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:57 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Het klinkt namelijk volstrekt onlogisch.
Het is een Lithium batterij dus het maakt 0,0 uit als die nu begint te laden op 10% of op 70%. Zoveel mogelijk de batterij vol houden is juist goed voor een Lithium batterij.
Als de batterij vol is schakelt Android zelf het laden uit.
Dus nee, ik denk niet dat een volstrekt zinloze app in de market staat.
Hij is gewoon kapot.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:35 schreef jimjim1983 het volgende:
godverdeteringtyfus jonge
al mn shit eraf gegooid, alles werkt goed voor 1 dag en nu krijgen mensen alsnog meteen mn voicemail als ze me bellen
Nee joh, gewoon met Heimdall (Mac) soort van Odin om een ROM te installeren.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:22 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Chill. Heb je gewoon met Kies geupdate?
Dat is de laatste toch? Of is er al een 4.01 versie?quote:
2.3.7 is er allang mang.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is de laatste toch? Of is er al een 4.01 versie?
Ik had dat laatst in een dag. Amper wat gedaan, in no time leeg. Dag erna was het weer normaal..quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:42 schreef heaven7 het volgende:
Is het normaal dat mn Galaxy Plus in 1 nacht (van 1:00 tot 10:30 net) van 56% terugloopt naar 9% zonder dat ik er iets mee heb gedaan?? Hij loopt zp snel leeg de laatste tijd
Kun je dat installeren met alleen Odin? Zonder te rooten ofzoquote:
OKE OKE!quote:
Hoe moet die telefoon anders weten welk deel van de foto jij wil gebruiken? Je kan ook gewoon de hele foto gebruiken (mits in portrait genomen).quote:Op zondag 13 november 2011 13:34 schreef seetjai het volgende:
Als ik een foto wilt gebruiken als achtergrond, dan moet ik een stuk bijsnijden om het te kunnen laten instellen..
Het is gewoon niet mogelijk bij een Galaxy om een genomen foto gelijk als wallpaper te gebruiken.
Weet iemand hoe dat wel kan?
Ik wil gewoon de hele foto gebruiken, maar dat kan niet omdat je het moet gaan bijsnijden.quote:Op zondag 13 november 2011 13:36 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hoe moet die telefoon anders weten welk deel van de foto jij wil gebruiken? Je kan ook gewoon de hele foto gebruiken (mits in portrait genomen).
EDIT: Je weet trouwens dat dat bijsnijvakje groter wordt wanneer je aan de hoeken trekt?
Ergens uploaden, via de browser naar die link gaan en dan lang je vinger op de foto houden en dan Instellen als achtergrond.quote:Op maandag 14 november 2011 02:09 schreef seetjai het volgende:
[..]
Ik wil gewoon de hele foto gebruiken, maar dat kan niet omdat je het moet gaan bijsnijden.
Ja weet dat wel, maar hij pakt maar max. 1/3 van de totale foto..
Niet alleen facebook. Elke app die denkt dat hij belangrijk is vind het nodig om automatisch op te starten.quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:27 schreef Thomas B. het volgende:
Oh en weet iemand misschien hoe je ervoor kan zorgen dat die Facebook app zichzelf niet de hele tijd opstart op de achtergrond? Dat ding trekt aardig aan je resources en ik gebruik het bijna nooit...
quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:33 schreef glasbak het volgende:
[..]
Niet alleen facebook. Elke app die denkt dat hij belangrijk is vind het nodig om automatisch op te starten.
Ik zou ook wel willen weten hoe ik dat uit kan zetten. Elke keer die app verwijderen en installeren als je hem nodig hebt is ook van de zotte..
Mensen die zichzelf dit blijven afvragen moeten zichzelf eerst een verdiepen in de verdere werking van Android.quote:
LogMeInquote:Op zondag 20 november 2011 14:09 schreef Parafernalia het volgende:
Wat zijn de beste apps om op afstand je pc te besturen?
Ik heb vrij weinig apps die syncen en nog is ie redelijk snel leeg.quote:Op maandag 21 november 2011 23:09 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wat WEL invloed heeft op je batterijduur syncen van gegevens over 3G/Wifi en CPU-cycles. De meeste applicaties als Facebook gebruiken amper CPU-cycles bij gebruik op achtergrond. En syncen van applicaties kan je gewoon instellen via Android of de applicaties zelf.
2.3.3? Dat is ZO maart 2011.....quote:Op zondag 27 november 2011 13:42 schreef maril het volgende:
Naar een jaar lang vloekend en tierend via KIES mijn Galaxy S te upgrade en dat hij mijn telefoon niet herkende
Via window Xp Vista en Widows 7 heb ik samsung gebeld. Had dat eerder moeten doen
Want nu is hij van 2.1 naar 2.33 dankzij de service adres. Sommige Samsungs GS schijnen dat niet te kunnen op kies . Nu kan ik wel op KIES en herkend hij de telefoon.
Dus gewoon een adres in de buurt/stad van je zoeken. En hun doen het voor je . Einde ellende
http://www.samsung.com/nl(...)o?page=SERVICE.LOCAT
Service link doet het niet op service rechts bovenin drukken en service-adressenquote:Op zondag 27 november 2011 13:42 schreef maril het volgende:
Naar een jaar lang vloekend en tierend via KIES mijn Galaxy S te upgrade en dat hij mijn telefoon niet herkende
Via window Xp Vista en Widows 7 heb ik samsung gebeld. Had dat eerder moeten doen
Want nu is hij van 2.1 naar 2.33 dankzij de service adres. Sommige Samsungs GS schijnen dat niet te kunnen op kies . Nu kan ik wel op KIES en herkend hij de telefoon.
Dus gewoon een adres in de buurt/stad van je zoeken. En hun doen het voor je . Einde ellende
http://www.samsung.com/nl(...)o?page=SERVICE.LOCAT
Ik bied ¤ 50,-quote:Op woensdag 23 november 2011 00:10 schreef zijle het volgende:
Ik ga mijn Galaxy S verkopen binnenkort, hij is 1 jaar oud. Wat zou een redelijke vraagprijs zijn voor eentje in erg goede staat alle accessoires/doos/boekjes erbij?
Tja als hij hoger kan , kan ik dat nu wel via kies doen. Maar ik vind het wel lekkerder nu. Ik heb die telefoon al anderhalf jaar.quote:Op zondag 27 november 2011 13:45 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
2.3.3? Dat is ZO maart 2011.....
Mijn GPS-signaal was echt klote met 2.3.3 en ik had ook veel meer last van traag reagerende homescreen. Met 2.3.4 is dat allemaal veel beter bij mij. Moet ik er wel bijzeggen dat ik niet de officiële 2.3.3 had en nu ook niet de officiële 2.3.4.quote:Op zondag 27 november 2011 14:03 schreef maril het volgende:
[..]
Tja als hij hoger kan , kan ik dat nu wel via kies doen. Maar ik vind het wel lekkerder nu. Ik heb die telefoon al anderhalf jaar.
Ik heb de mijne gisteren verkocht voor 175, wel met een hoop spulletjes erbij (autohouder/lader, sportband, sd kaart, etc)quote:Op woensdag 23 november 2011 00:10 schreef zijle het volgende:
Ik ga mijn Galaxy S verkopen binnenkort, hij is 1 jaar oud. Wat zou een redelijke vraagprijs zijn voor eentje in erg goede staat alle accessoires/doos/boekjes erbij?
Omdat je hem volgens mij moet loskoppelen ergens in het proces en hij dan nog bezig is op je telefoon.quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:48 schreef boem-dikkie het volgende:
Waarom mag ik zo'n Samsung niet updaten als hij niet volledig is opgeladen, hij heeft nog 35% en hangt aan de pc tijdens het updaten.
35% meer dan zat. Heb mijn laatste update bij minder gestart.quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:48 schreef boem-dikkie het volgende:
Waarom mag ik zo'n Samsung niet updaten als hij niet volledig is opgeladen, hij heeft nog 35% en hangt aan de pc tijdens het updaten.
Wat had je er op staan en wat waren je bugs?quote:Op woensdag 30 november 2011 11:25 schreef jimjim1983 het volgende:
grmbl, mn kapotte telefoon opgestuurd vanwege al die kuren. krijg ik m nu terug en t enige wat ze gedaan hebben is een software updatehoop dat t voldoende is maar die vorige software was dan wel echt verschrikkelijk slecht
Je telefoon kan helemaal niet bricken tijdens het flashen van een ROM.quote:Op woensdag 30 november 2011 19:55 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wees blij, jammer als je phone ineens gebricked is door een spannings dipje ..
Ikdoe zulk soort dingen nooit onder 80%
Nee, want dan flash je gewoon een nieuwe.quote:Op woensdag 30 november 2011 20:51 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Je telefoon kan helemaal niet bricken tijdens het flashen van een ROM.
Nee. Je kan meestal nog in de downloadmode. Alleen als je ECHT iets fouts doet wil ook dat niet meerquote:Op woensdag 30 november 2011 21:03 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee, want dan flash je gewoon een nieuwe.![]()
Natuurlijk kan dat wel.
Maar dan moet je wel echt iets fout doen. Ik heb al best wel eens wat dingen fout gedaan, maar kon altijd terug in de downloadmode. Zelfs toen ik de tar-files in de verkeerde volgorde had geselecteerd....quote:Op woensdag 30 november 2011 21:33 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee. Je kan meestal nog in de downloadmode. Alleen als je ECHT iets fouts doet wil ook dat niet meer.
Die backup zet hij dan op de telefoon en die kun je dan terugzetten in de recovery mode ofzo? Of gaat terugzetten ook weer via CWM?quote:Op woensdag 30 november 2011 21:52 schreef Catch22- het volgende:
Moet je eerst een NANDROID backup maken met CWM, die kan je altijd terugzetten.
Is wel ff gepiel.
Ik neem aan dat CWM ook gewoon in de ICS-flash zit?quote:Op woensdag 30 november 2011 21:55 schreef Catch22- het volgende:
die komt op je SD kaart en kan je via CWM terugzetten.
Volgens mij is het ook mogelijk om hem met ODIN te pushen in downloadmode maar dat weet ik niet zeker
Goed om te weten, ik wilde ook wat andere custom-roms testen. Ik neem aan dat NANDROID gewoon een standaard-principe is voor ontwikkelaars wat gewoon vanuit elke custom-rom is terug te zetten?quote:Op woensdag 30 november 2011 22:01 schreef Catch22- het volgende:
Jep. CWM Heb je eigenlijk altijd wel. Je doet er wel verstandig aan om je NANDROID backup voor de zekerheid ook even op je pc te zetten
teveel om op te noemenquote:Op woensdag 30 november 2011 20:38 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Wat had je er op staan en wat waren je bugs?
Vooral dat laatste is vervelend bij een telefoon ja....quote:Op woensdag 30 november 2011 22:08 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
teveel om op te noemenhij viel steeds uit, liep vast en kon niet gebeld worden.
Is een android standaard binnen cwm.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:05 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Goed om te weten, ik wilde ook wat andere custom-roms testen. Ik neem aan dat NANDROID gewoon een standaard-principe is voor ontwikkelaars wat gewoon vanuit elke custom-rom is terug te zetten?
Misschien wat domme vragen, maar ik ben lerende....
CWM zit niet in een ROM, het zit in de bootloader. De ROM zelf staat op een heel ander deel van de telefoon, waardoor je dus met het flashen van een ROM je telefoon nooit kan bricken.quote:Op woensdag 30 november 2011 21:56 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik neem aan dat CWM ook gewoon in de ICS-flash zit?
Hoe dan ook, we gaan het gewoon proberen! Thanks.
Helder. En doordat CWM in de bootloader zit, blijft hij daar lekker zitten als je een andere ROM flashed.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:22 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
CWM zit niet in een ROM, het zit in de bootloader. De ROM zelf staat op een heel ander deel van de telefoon, waardoor je dus met het flashen van een ROM je telefoon nooit kan bricken.
De nandroid-backup komt trouwens op je SD-kaart. Onnodig dus om die op je pc te zetten.
Precies. Dat is ook het mooie, zo kan je dus bij een verkeerde flash altijd nog je telefoon herstellen door een backup terug te zetten of een andere ROM te flashen, want je kan altijd nog in CWM komen.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:32 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Helder. En doordat CWM in de bootloader zit, blijft hij daar lekker zitten als je een andere ROM flashed.
godverquote:Op woensdag 30 november 2011 11:25 schreef jimjim1983 het volgende:
grmbl, mn kapotte telefoon opgestuurd vanwege al die kuren. krijg ik m nu terug en t enige wat ze gedaan hebben is een software updatehoop dat t voldoende is maar die vorige software was dan wel echt verschrikkelijk slecht
dat heb ik nog niet gehad sinds ik m terug heb maar hij is wel weer zomaar vastgelopenquote:Op vrijdag 2 december 2011 10:43 schreef Catch22- het volgende:
Als je T-mobile hebt kan je je toestel zo vaak terugsturen als je wil, maar gesprekken missen ligt aan het netwerk.
Mijn bazen hebben dat ook regelmatig, telefoon ligt op het buro, vol bereik en ineens 4 smsjes van gemiste gesprekken. T-Mobile is echt pure stront.
verlies ik daar mn garantie niet mee?quote:Op vrijdag 2 december 2011 11:07 schreef Catch22- het volgende:
gewoon zelf even een nieuwe rom flashen zonder tmobile meuk
je penis aan je telefoon laten zien?quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:19 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik breng m nog een keer terug voor reparatie, daarna ga ik m maar flashen.
Ik schat in dat je die volgorde beter om kunt draaien. Flash gewoon de nieuwe 2.3.5, die is behoorlijk goed als je wel een officiële Samsung-Rom wilt draaien.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:19 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik breng m nog een keer terug voor reparatie, daarna ga ik m maar flashen.
Waarmee wil je precies geholpen worden MXD? Je speaker is gaar, die kan jezelf proberen te fixen met genoeg technische kennis. Uiteraard verspeel je dan je garantie.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:30 schreef MXD het volgende:
Misschien iemand die mij kan helpen?
ik heb dus een SGS, maar mijn geluid doet raar.
Onder raar versta ik dat hij het op laag volume prima doet, op volume 7 erg kraakt en haper, en hoger gewoon niets meer doet.
Ik had dit een tijdje, waarna mijn geluid het 2 weken helemaal niet meer deed![]()
Vandaag is m'n speaker weer enigzins tot leven gekomen (vraag me niet hoe) en ik wil graag oplossingen vinden. Telefoon valt nog in de garantie, maar heb eerlijk gezegd weinig zin hem voor 6 weken op te sturen zonder andere mogelijkheden beken te hebben.
Gewoon bellen werkt overigens wel prima, dus het moet de speaker zijn.
Alvast bedankt
Ik wil even kijken of er nog andere opties zijn naast het opsturen. Maar dat gaat m dan wel worden, helaas..quote:Op donderdag 8 december 2011 19:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waarmee wil je precies geholpen worden MXD? Je speaker is gaar, die kan jezelf proberen te fixen met genoeg technische kennis. Uiteraard verspeel je dan je garantie.
Het beste zou terugbrengen zijn en ja 6 weken zonder smartphone is irritant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |