SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel gebruikte termenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lagfix
Veel mensen klagen dat hun telefoon zou lagen. De grootste reden hiervoor is dat Samsung gebruikt maakt van een zogeheten RFS-bestandsindeling waardoor het geheugen een zeer lage leessnelheid zou krijgen. Oplossing hiervoor is de bestandsindeling veranderen in Ext2 of Ext4. Op Xda-developers zijn veel oplossingen te vinden voor dit probleem.
Enkele voorbeelden hiervan zijn
• Speedmodkernel
• Voodoo Lagfix
• OCLF
Bekende tweaks
• Voodoo sound, color, sharpness fix
• OV/UC, oftewel onder en overclocken
Links naar boeiende tweeps
SuperCurio-Ontwikkelaar voodoo lag-, sound-, colorfix
Romkitchen-Nieuws over romkitchen
Codeworkx- Ontwikkelaar CM7 voor SGS
Handige links en tutorials
3 button combo-fix voor wie deze niet heeft [Belangrijk]
EFS-folder back-up [Belangrijk]
Rooten van je telefoon
Voor de gevorde gebruiker die alles uit zijn telefoon wil halen
Geflashed toestel wat niet meer opstart herstellen
Vorige delen:
Samsung Galaxy S #1 - Kom maar door met die yoghurt!
Samsung Galaxy S #2
Samsung Galaxy S #3
Samsung Galaxy S #4
Samsung Galaxy S #5
Samsung Galaxy S #6
Samsung Galaxy S #7 Flashen, flashen en nog eens flashen.
Samsung Galaxy S #8 Waar je je eigen rom kan bakken
Samsung Galaxy S #9
Samsung Galaxy S #10 waar het Gingerbread-deeg al in de oven ligt.
Samsung Galaxy S #11 Eerder officiele Gingerbread hebben dan HTC!
Samsung Galaxy S #12 Threekransje van Pino en Kandijfijn met peperkoek
Samsung Galaxy S #13 waar je alles kan vinden!
Samsung Galaxy S #14 blijkt leerzamer dan vaders zouden willen.
Samsung Galaxy S #15 Met Regina3d en TW4 ?
AlarmDroidquote:
Mjah, de software van Samsung is al stukken beter dan in het begin. Wanneer je graag root-toegang wil voor bepaalde taken kan het wel makkelijk zijnquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:14 schreef Tallie1982 het volgende:
Ik heb nog de standaard software op mijn i9000...is het aan te bevelen de telefoon te flashen/rooten of hoe je het ook mag noemen...
Dat ie vaak uitvalt en ik de batterij eruit moet halen kan ik niet echt beter noemen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mjah, de software van Samsung is al stukken beter dan in het begin. Wanneer je graag root-toegang wil voor bepaalde taken kan het wel makkelijk zijn.
Ow, is eigenlijk alleen van horen zeggenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat ie vaak uitvalt en ik de batterij eruit moet halen kan ik niet echt beter noemen.
Kandijfijnquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:16 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik leef nog![]()
,
CM7 <3,...
Druk druk druk
Ik al een week of twee na aankoop niet meerquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:34 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ow, is eigenlijk alleen van horen zeggen, ik draai al maanden geen stock meer
Een uur of 7 na de aankoop niet meerquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kandijfijn.
Jij.
Ik ook nog steeds CM7, maar mn batterijtijd is kut onder gebruik..
[..]
Ik al een week of twee na aankoop niet meer.
Net zo slim als Pino112 proberen te wordenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:58 schreef Tallie1982 het volgende:
Wat moet ik doen dan om die andere software te krijgen?
Maar maar maar, jij zat al enige tijd in tha scene, ik was compleet noobie.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:58 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Een uur of 7 na de aankoop niet meer, althans toen had ik root
Flashen van Froyo beta 48 uur ofzo, andere rom iets van een week
.
Nu alleen geen tijd meer voor zowat, of vooral geen zin om er weer tijd in te steken. CM7 is ook gewoon *klik klik en hij doet updaten
The scenequote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:01 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maar maar maar, jij zat al enige tijd in tha scene, ik was compleet noobie.
Oke, een keer een HTC op WM gebricked, meer niet.
Kan ook wel <2 weken zijn, dat zou ik dan moeten opzoeken.
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:24 schreef Nizno het volgende:
[..]
naar applicaties gaan. links klikken en kiezen voor bewerken. en dan weer icoontjes verslepen vanuit je aplicaties naar de balk.
ik weet t... ik ben goedquote:
Een goed alternatief heb ik nog niet gevonden, maar als je de app Home switcher hebt (of installeert) kan je kiezen welke launcher je wilt gebruiken, hoef je pro niet eens voor te verwijderen geloof ik. Anders gewoon via instellingen>toepassingen beheren dacht ik.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 04:14 schreef jimjim1983 het volgende:
Hoe kan ik launcher pro weer verwijderen? En wat is een stabiel en snel alternatief?
Go Launcher EX.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 04:14 schreef jimjim1983 het volgende:
Hoe kan ik launcher pro weer verwijderen? En wat is een stabiel en snel alternatief?
thanks, zal launcher ex proberen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:08 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Go Launcher EX.
Launcherpro gewoon verwijderen op de manier hoe je een andere app ook verwijdert.
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:52 schreef Kandijfijn het volgende:
Mijn telefoon doet nu hetzelfde als die van Pino deed.
Batterij 6%? Valt uit? Weer aan, mooi batterij laadt weer op (zonder aan een lader te zitten).
heb jij 2.3 al?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:05 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
thanks, zal launcher ex proberen.
Launcher pro staat trouwens niet in mn app list
T-Mobilequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:17 schreef FUFR het volgende:
JJ, effe uninstallen en de nieuwste versie er op knallen..
Welke link? Ik heb de makkelijkste uitgezocht toendertijd als je die niet begrijpt zou ik er gewoon niet aan beginnenquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:38 schreef MXD het volgende:
Heeft er iemand een goede tut om te rooten en dan een ROM erop te zetten? Van die link in de OP snap ik geen moer.
quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:05 schreef Ebbao het volgende:
hebben anderen ook last van een zwart scherm als je een trailer wilt bekijken in de imdb app?
Tel is sgs+
Waar zou het aan kunnen liggen? Telefoon is nog nieuw en is mijn eerste android ervaring. Moet ik nog een losse codec in de vorm van een app downloaden om beeld te krijgen? Het geluid bij de trailer doet het overigens wel prima.quote:
probeer anders de app te verwijderen en opnieuw te installeren.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:28 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Waar zou het aan kunnen liggen? Telefoon is nog nieuw en is mijn eerste android ervaring. Moet ik nog een losse codec in de vorm van een app downloaden om beeld te krijgen? Het geluid bij de trailer doet het overigens wel prima.
als het nog niet via kies verschenen is kan je het niet echt officieel noemen.quote:Op maandag 12 september 2011 10:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Er schijnt een officiële 2.3.5 versie te vinden te zijn.
Iemand die al geprobeerd?
als je op de notificatie klikt brengt ie je dan niet naar de app?quote:Op maandag 12 september 2011 15:31 schreef jimjim1983 het volgende:
ik krijg af en toe notificaties voor Top Ringtones! en Nieuwe games! en meer van dat soort troep. is er een manier om dit uit te zetten? weet niet door welke app t komt, zie alleen een sterretje met een oranje rondje als logo..
zag net dat je heel snel ff ziet door welke app t komt voordat ie de browser opent. in dit geval blogger droid. thanks.quote:Op maandag 12 september 2011 15:36 schreef redboyke het volgende:
[..]
als je op de notificatie klikt brengt ie je dan niet naar de app?
https://market.android.co(...)eature=search_result
Dat staat verder in de OPquote:Op maandag 19 september 2011 20:19 schreef heaven7 het volgende:
Daar staat toch niks in over rooten en zulks
Nou ik weet hoe je moet ophangen maar dat is dus ook niet wat ik bedoel.quote:Op maandag 19 september 2011 20:37 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat staat verder in de OP, alle vragen die je stelt staan linkjes met verdere uitleg.
En bijvoorbeeld ophangen staat gewoon in handleiding.
Houd je toevallig ook de terug-knop ingedrukt als ie die screencapture maakt?quote:Op maandag 19 september 2011 22:45 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Nou ik weet hoe je moet ophangen maar dat is dus ook niet wat ik bedoel.
Tevens vind ik serieus niks over al die andere vragen die ik hebIk lees alleen een heleboel termen waar ik geen reet van snap en waar ik als leek en meisje niks mee kan
Nee dat hoort niet.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:25 schreef heaven7 het volgende:
Nee echt alleen de home knop, die in het midden zit. Is dat een bug of hoort het? Heb inmiddels 14 loze screencaptures
Ben ook geen fan van die dingen maar wil wel graag die voorgeinstalleerde rotzooi eraf hebben, het is niet bepaald weinig! Kan dat dan op een andere manier nog?
Jij hier?quote:Op woensdag 21 september 2011 01:13 schreef minthy het volgende:
Hoi, noob hier!
Mijn SGS wordt erg traag en valt regelmatig uit. Zou een update/upgrade kunnen helpen? Ik heb nog niks veranderd aan mijn telefoon, draait nog steeds op V2.2
Ik zag dat anderen (met een HTC, provider weet ik niet) automatisch een upgrade ontvingen naar 2.3, maar ik geloof dat dit bij mij niet gaat gebeuren
Ja, ik KAN gewoon niet zonder je en stalk je daarom overalquote:Op woensdag 21 september 2011 01:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jij hier?
Er bestaat een softwarestukje genaamd KIES, maar dat werkt echt kut.
Ligt aan je productcode of je kan updaten naar 2.3
'Bel' eens naar *#1234# en post eens wat er komt te staan.
Ding aan je PC hangen, Samsung KIES installeren en dan zou je moeten kunnen upgraden naar 2.3.quote:Op woensdag 21 september 2011 01:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Ja, ik KAN gewoon niet zonder je en stalk je daarom overal![]()
PDA: I9000XWJPA
PHONE: I9000XXJPP
CSC: I9000XENJP2
Build Info: 2010. 10
Thanks honey!!quote:Op woensdag 21 september 2011 01:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ding aan je PC hangen, Samsung KIES installeren en dan zou je moeten kunnen upgraden naar 2.3.
Evt een backup maken van smsjes is mogelijk met MyBackup.
Ik weet het niet sorry.quote:Op woensdag 21 september 2011 07:16 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Oke, weet je ook waarom het dan wel gebeurt en hoe ik het kan oplossen?
Ja daar zat ik al te kijken, alleen die wachttijd is een beetje klote die je dan hebt van een paar weken. Toestel komt volgende week al binnen en zal je net zien dat er dan net iets mee gebeurdquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:58 schreef Catch22- het volgende:
dealextreme? kost bijna niets. ik haalde ze ook wel es via marktplaats voor weinig.
moet wel zeggen dat ik er tegenwoordig geen meer heb, merk er niets van
Ik draai trouwens nu JVS 2.3.5 met Semaphore. Lijkt mij wel goed.
Dan ben je flink zuinig op je producten. Ik ben dat ook wel maar mijn telefoon heeft altijd wel op den duur een keer een krasje opgelopen, en dat vind ik dan zonde. Dan maar liever even een plastic-je eroverheen voor de zekerheid.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:07 schreef jimjim1983 het volgende:
nog nooit een screenprotector gebruikt en mn scherm is nog helemaal perfect.
ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ik zuinig ben op mn spullenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:09 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dan ben je flink zuinig op je producten. Ik ben dat ook wel maar mijn telefoon heeft altijd wel op den duur een keer een krasje opgelopen, en dat vind ik dan zonde. Dan maar liever even een plastic-je eroverheen voor de zekerheid.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:15 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ik zuinig ben op mn spullenheb m al 4 keer laten vallen en er zit ook vaak kleingeld in mn zak.
heb settings gewist en nu doet ie het helemaal nietmeer rom managerquote:
Das dan gewoon een relaxed goed scherm... kan je van mijn barre nokia 5230 niet zeggen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:37 schreef Nizno het volgende:
Mijn Galaxy zit ook los in mijn broekzak, aansteker, kleingeld, soms zelfs de sleutelbos in dezelfde broekzak.
En ik heb nu net even mijn collega mijn scherm laten bekijken, geen kras te zien.
Dat.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:07 schreef jimjim1983 het volgende:
nog nooit een screenprotector gebruikt en mn scherm is nog helemaal perfect.
Twee dagen stock zou ik nooit volhoudenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:44 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik had mijn bat-stats dus compleet verneukt![]()
Terug geflashed naar stock-firmware was nog best lastig omdat ik geen drivers had. Daarna telefoon 2 dagen op stock-firmware laten runnen een volledige cycle van batterij.
Afschuwlijk hoe sloom het systeem regelmatig reageerde. Nu weer CM-stable en dan I'm in heaven again. Dit is Android hoe Android moet wezen.
Google+quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:09 schreef Kandijfijn het volgende:
Ja die is ubergeil![]()
Maar alles voelt wel weer heerlijk snel aan, aangezien ik ook te lang heb gezeten op een vage nightly die ik vergat te upgraden.
Cm7
Auto syncen van foto's van Google plus![]()
Kan geen kwaad dus?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:15 schreef Kandijfijn het volgende:
Uitknop werkt bij mij niet in downloadmodus, moet dan de batterij eruit halen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |