quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:53 schreef Toverheks het volgende:
Amy Winehouse dood gevonden
AMSTERDAM - De wereldberoemde zangeres Amy Winehouse (27) is zaterdag dood gevonden in haar woning in Londen.
Dat berichtte de Britse televisiezender Sky News zaterdag op zijn website. De politie heeft de dood van de zangeres inmiddels bevestigd. Na een melding bij de alarmcentrale kwamen de hulpdiensten snel ter plaatse bij het appartement van de wereldster. "Daar aangekomen vonden agenten het lichaam van een 27-jarige vrouw", meldt een woordvoerster van de politie. Al snel bleek het om Amy Winehouse te gaan.
Amy werd om 16.5 4uur dood gevonden door de ambulance in haar woning. Het is nog niet duidelijk hoe Amy is gestorven.
Winehouse kampte al jaren met alcohol- en drugsverslavingen.
Wtf, wat bizar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:34 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Inderdaad... http://en.wikipedia.org/wiki/27_Club
En dan nu nog dood ook...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:37 schreef APK het volgende:
Shit.
Zoveel talent en dan zo jong naar de kloten
Ja, dat is behoorlijk naar de kloten, toch?quote:
quote:Amy Winehouse has been found dead at her home in London, it has been reported.
The Back To Black singer was apparently found at 4pm and her death is believed to be unexplained.
Leuke woordspelingquote:
quote:versassen (ww,, versaste, versast)
drinken
Dat is wel een artikel uit 2009 he..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:41 schreef cablegunmaster het volgende:
Ik las het ook net. De zombie.
http://www.nme.com/news/amy-winehouse/46330
Zo te zien postten we gelijktijdig.quote:
Nee, jij was 42 seconden eerder.quote:
The Zutons laten dat nummer na.quote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 wordt bevestigd dat de soulzangeres aan een overdosis cocaïne is overleden.
Ja ik hoorde het, afschuwelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vader van Amy weet 't wellicht op dit moment nog niet omdat ie in een vliegtuig zit..
Dit vind ik ook een mooie versie:quote:
Ja ik schrok toch ook wel even. Enorm zondequote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:50 schreef Toverheks het volgende:
zo daar schrik ik van al was het te verwachten met haar levenswijze.
was net bij 1 vandaag op tv.............
http://en.wikipedia.org/wiki/27_Clubquote:English Choked on hairball. Advised by manager to get haircut. Tried going into rehab for a hair addiction but she said no no no
Helaas moet ik zeggen dat ik met je mee eens bent..Maar destemin verschrikkelijk zo jong op haar 27sté jaar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:41 schreef RedFever007 het volgende:
niet echt versassend verrassend eerlijk gezegd
Mijn woorden ook.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:02 schreef shmoopy het volgende:
Arm, arm kind.
Kan het alleen maar doodzielig vinden en zonde van haar enorme talent.
Eens.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:02 schreef shmoopy het volgende:
Arm, arm kind.
Amen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:02 schreef shmoopy het volgende:
Arm, arm kind.
Zoiets komt altijd onverwachts.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:04 schreef Karina het volgende:
Wat erg, zo jong nog. Dit had ik echt niet verwacht, ondanks de niet al te gezonde levensstijl.
Als 'ie de radio in z'n taxi aanzet, hoort 'ie 't vanzelf. Of hij heeft een ritje en diegene vertelt 't hem wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:10 schreef colabeertje het volgende:
Triest, die vader weet het waarschijnlijk ook nog niet!![]()
Wat erg zeg, triest dit
Bizar, inderdaad.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:12 schreef Cee het volgende:
Gisteren nog dit bericht op nu.nl:
http://www.nu.nl/muziek/2(...)-nuchter-podium.html
De platenbaas zal wel gezegd hebben, of je gaat op het podium of we maken het je zuur.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:12 schreef Cee het volgende:
Gisteren nog dit bericht op nu.nl:
http://www.nu.nl/muziek/2(...)-nuchter-podium.html
Dat wie dood is?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:04 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Op twitter word er ook over gepraat dat ze dood is!!
Mwah, bij sommigen is het wachten op, en Amy was er toch wel zo een.quote:
Ze veranderd niet in een doodskist nadat ze stopt met ademhalen hoorquote:
Wow. Is het niet zo dat de naaste familie eerst wordt ingelicht alvorens het aan de rest van de wereld kenbaar te maken? Niet echt netjes (maar wellicht ook onontkoombaar).quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:25 schreef yvonne het volgende:
Op SKY News waren net duidelijke gesprekken met mensen om haar heen.
De vader weet/wist het nog niet, hij zit in het vliegtuig.
Dom, dat wordt dus geen unban.quote:
Nee.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:25 schreef summer2bird het volgende:
Ach ja, ze wordt vanzelf weer vergeten en vervangen.
Ik vind haar een mooi gezicht hebben, echt.quote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:31 schreef Bellatrix het volgende:
Het is echt een ontiegelijke verspilling van talent. Hoe je ook denkt over het feit dat ze verslaafd was, dat het zonde is blijft staan.
Klik je op "buy tickets" komt er een huurmoordenaar op je afquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:32 schreef DrDentz het volgende:
Buy tickets to rock 'n roll heaven. See Jimi Hendrix tonight.
Ik vond haar voor de verslaving zeker mooi.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind haar een mooi gezicht hebben, echt.
En die stem, die zijn zó uniek in hun soort.
Nee, allang vergeten en vervangen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:36 schreef dawg het volgende:
afwachten of ze over 30 a 40 jaar nog steeds zo herinnerd wordt als bijv jimi hendrix en jim morrison. denk het niet
Lekker op tijd.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:36 schreef yvonne het volgende:
Vader is nu op de hoogte van zijn dochter's dood.
Hebben ze daar geen telefoon dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:38 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Hij zat toch in het vliegtuig (of zoiets), dus kon niet eerder..
Misschien moet je die uitzetten in het vliegtuig?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:38 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hebben ze daar geen telefoon dan?
dat denk ik wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:37 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nee, allang vergeten en vervangen.
Ik ben nog nooit in een vliegtuig geweest en weet daar niks van af.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:39 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Misschien moet je die uitzetten in het vliegtuig?
En verder ben je niet grappig.
Ik vind het enorm overdreven.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:41 schreef dawg het volgende:
[..]
dat denk ik wel.
'breaking news', beetje overdreven vind ik.
Respectloos zijn ze wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:41 schreef summer2bird het volgende:
En wat bedoel je met grappig. Mijn post zijn als niet grappig bedoeld.
Gek...als ik iets overdreven of oninteressant vind, dan reageer ik niet in dat topic. Simpel.quote:
Ok.quote:
Ok. Ik niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:44 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Gek...als ik iets overdreven of oninteressant vind, dan reageer ik niet in dat topic. Simpel.
Dat is het ook. Ze maakte fijne muziek. 1 middelmatige cd met wat uitschieters en 1 goede cd. Geniaal werd het nergens, maar het talent was er. Let's move on, er zijn meer mensen met talent.quote:
Dit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:44 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Gek...als ik iets overdreven of oninteressant vind, dan reageer ik niet in dat topic. Simpel.
Tja..quote:Vorige maand nog werd Winehouse door haar eigen fans uitgejouwd tijdens een concert in Servië
Verleden maand werd een totaal niet afgekickte Amy door haar omgeving misbruikt en het podium opgestuurd.quote:
Tief dan op uit dit topic, om het maar politiek incorrevt te zeggen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:45 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Dat is het ook. Ze maakte fijne muziek. 1 middelmatige cd met wat uitschieters en 1 goede cd. Geniaal werd het nergens, maar het talent was er. Let's move on, er zijn meer mensen met talent.
ze was er zelf bij hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Verleden maand werd een totaal niet afgekickte Amy door haar omgeving misbruikt en het podium opgestuurd.
Als je een begane manager cq omgeving bent doe je zoiets niet.
En wie zijn dat dan weer voor derderangs artiestjes?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:00 schreef Nober het volgende:
Erg jammer, misschien nog wel meer schokking dan Guru (2010) en Aaliyah (2001) ondanks dat je het zag aankomen bij Amy.
Ik vond Left-Eye en Aaliyah's dood pas echt schokkend.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:00 schreef Nober het volgende:
Erg jammer, misschien nog wel meer schokking dan Guru (2010) en Aaliyah (2001) ondanks dat je het zag aankomen bij Amy.
Aaliyah kon er niks aan doen dat dr vliegtuig neerstorte. Denk niet dat zij een grote toekomst had geha in de R&Bquote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:02 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
En wie zijn dat dan weer voor derderangs artiestjes?
Ik heb geen idee waar ik haar van moet kennen. Van welke muzikale hoogstandjes had ik haar moeten kennen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Aaliyah kon er niks aan doen dat dr vliegtuig neerstorte. Denk niet dat zij een grote toekomst had geha in de R&B
Jij was er ook bij zekerquote:
Guru is een van de betere rappers ooit en Aaliyah een R&B zangeres van een jaar of 10 á 12 geleden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:02 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
En wie zijn dat dan weer voor eersterangs muzikanten?
Open je eigen topic?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Guru is een van de betere rappers ooit en Aaliyah een R&B zangeres van een jaar of 10 á 12 geleden.
Je hoopt dat ze het overwint, is toch niet zo moeilijk?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:11 schreef psychosomatic het volgende:
Ik vind het wel heel raar dat mensen geschokt reageren op de dood van iemand die overduidelijk verslaafd was aan een (potentieel) dodelijke drug.
Ik zie weinig geschokte reacties...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:11 schreef psychosomatic het volgende:
Ik vind het wel heel raar dat mensen geschokt reageren op de dood van iemand die overduidelijk verslaafd was aan een (potentieel) dodelijke drug.
En nee. Ver ervoor ook al.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:12 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:
Pas na haar dood vindt iedereen haar oh zo'n talent hebben gehad
Kijk even op musicmeter.nl dan zie je dat het voor vanmiddag ook al een talent was...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:12 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:
Iedereen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:12 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:
Was al een tijdje sprake van een nieuw album, misschien dat daar dan toch nog iets van komt...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:17 schreef Bellatrix het volgende:
Nee, bij Amy is dat niet echt het geval. Ze was al alom gerespecteerd om haar muziek. Er zal wel een opleving komen in haar oude albums maar dat is altijd.
Het waren niet alleen haar zangkwaliteiten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:12 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:
Aan welke drug was ze verslaafd?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:11 schreef psychosomatic het volgende:
Dus ze won in 2006 al vijf Grammy's omdat ze waarschijnlijk in 2011 zou sterven dan...?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:12 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Are you fokking to me?
Het is geweldig. Wat een muziek. Onvergetelijk. Wat een talent. We zullen ze nooit vergeten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Guru is een van de betere rappers ooit en Aaliyah een R&B zangeres van een jaar of 10 á 12 geleden.
Cocaïne, Alcohol, Heroine, XTC, Ketamine (Althans, dat is het rijtje waarvoor ze weleens allemaal opgenomen is) Ze gebruikt ook regelmatic Cannabisquote:
Dat jij het niks vind wil nog niet zeggen dat het niks is...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:25 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Het is geweldig. Wat een muziek. Onvergetelijk. Wat een talent. We zullen ze nooit vergeten.
Nu terug naar Emmie Wijnhuis. Ze was op 1 foto hierboven nog wel te doen.
Er zijn blijkbaar meer mensen die mening toegedaan, ik hoor er niemand over. En in dit topic zal iedereen het nog een ergere reedt roesten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:26 schreef Nober het volgende:
Dat jij het niks vind wil nog niet zeggen dat het niks is...![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor vrienden is het kortweg Wauw
Heb even gekeken en het werd tijd voor Hoes.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nee die was meer van golfer's leeftijd.
Nee, was een producer van haar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:44 schreef Nober het volgende:
[..]
Tsja... wie was haar manager? Die Ronson toch?
Bof jij ff dat je zo kieskeurig bent!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:02 schreef TheHappyPrince het volgende:
Zo zonde, je hoopt gewoon dat het niet weer zo gaat... Was een van de weinige vrouwen die ik wel zou doen, in haar goede tijd dan.
Jij bent toch een vrouw?? zit verkeerd te kijken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:02 schreef TheHappyPrince het volgende:
Zo zonde, je hoopt gewoon dat het niet weer zo gaat... Was een van de weinige vrouwen die ik wel zou doen, in haar goede tijd dan.
Toch doet het me veel, ondanks dat ik niet echt veel op had met haar of haar muziek.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:45 schreef Arcee het volgende:
Ach, eigenlijk was elke dag dat ze nog niét dood was verrassender.
Ja, zonde van zo'n talent.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:43 schreef belsen het volgende:
Toch doet het me veel, ondanks dat ik niet echt veel op had met haar of haar muziek.
Het is gewoon triest hoe dat rocksterrenidioom iedere keer weer levens opeist.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:22 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Dus ze won in 2006 al vijf Grammy's omdat ze waarschijnlijk in 2011 zou sterven dan...?Doe toch niet onnozel.
OK!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond dr altijd wel leuk, maar je hoort zo vaak negatieve dingen over die artiesten, maar als ze dood zijn gaan ze ineens weer schijnheilig doen ''oh wat was ze..'', net zoals MJ, dat was dus mijn punt
wil je erover praten...?
Van dr drugs dus, anders zouden er wel meer slachtoffers kunnen vallenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:20 schreef SapDeAardwortel het volgende:
Zonde.. ze is slachtoffer van haar eigen muziek geworden..
Ach, ze was niet uniek in haar ding, dus dat vind ik een beetje een dooddoener, maar als je ook de andere verhalen kent van dit soort muzikanten, is het iets om in- en inverdrietig van te worden...quote:
Hoezo, wat zeiden ze?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Verschrikkelijk commentaar van de Nos
quote:
quote:
Vervelende opmerkingen, beetje op een sneaky manier sfeertje van leedvermaak creëren terwijl het natuurlijk alleen maar triest is dat ze zo dood moet gaan...quote:
Ah, op z'n rtlboulevardiaans dus.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Vervelende opmerkingen, beetje op een sneaky manier sfeertje van leedvermaak creëren terwijl het natuurlijk alleen maar triest is dat ze zo dood moet gaan...
Voorbeeld: "Een van haar hits was: "I don't want to go to rehab". Nou en dat heeft ze waargemaakt ook!"
En Johnny Kraaykamp en Johnny Hoes zijn onlangs ook al overleden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:49 schreef Cee het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik zit met meerdere topics open en dacht even dat dit een van de vele slachtoffers in Noorwegen was. En toen besefte ik me dat ik in het Winehouse topic zit.
Ja maar die zitten niet in die bodybag.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En Johnny Kraaykamp en Johnny Hoes zijn onlangs ook al overleden.
Die zal er nog wel komen. Ze was toch de laatste maanden bezig met het opnemen van nieuw materiaal?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:52 schreef Mixende_match het volgende:
k had eigenlijk altijd hoop, dat er weer een goed album uitkwam. Maar helaas...
Mooi gezegd...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Vreselijk dat het zover moest komen. Maar niet echt een verrassing. Voor haar plaats in de muziekgeschiedenis misschien beter, want zo krijgt ze misschien weer de erkenning die ze verdiende met Back to Black, maar kwijtraakte door de 'omstandigheden'.
Sometimes is better to burn out than to fade away ..
"The 27 Club, also occasionally known as the Forever 27 Club or Club 27, is a name for a group of influential rock music artists who died at the age of 27."quote:
Dan heb je gewoon nooit naar haar muziek geluisterd of?quote:Op zondag 24 juli 2011 00:46 schreef OldJeller het volgende:
[..]
"The 27 Club, also occasionally known as the Forever 27 Club or Club 27, is a name for a group of influential rock music artists who died at the age of 27."
Ik ben niet heel erg bekend met haar muziek en ken een paar nummers, maar in hoeverre is zij een rock artiest.. en dan ook nog eens een influential rock artiest van formaat.
Joplin, Hendrix, Morrison, Cobain waren allen wel hele groten.
Ik ken Winehouse in principe meer van de nieuwsberichten die werden geschreven over de problematiek waarmee ze kampte.
Onzin, ze was 27 toen ze dood ging en dus hoort ze bij de groep muzikanten die doodgingen op hun 27e, of die nou een eigen club met regels hebben of niet.quote:Op zondag 24 juli 2011 00:46 schreef OldJeller het volgende:
[..]
"The 27 Club, also occasionally known as the Forever 27 Club or Club 27, is a name for a group of influential rock music artists who died at the age of 27."
Ik ben niet heel erg bekend met haar muziek en ken een paar nummers, maar in hoeverre is zij een rock artiest.. en dan ook nog eens een influential rock artiest van formaat.
Ik ken Winehouse in principe meer van de nieuwsberichten die werden geschreven over de problematiek waarmee ze kampte.
of je leest m'n post nog een keer.quote:Op zondag 24 juli 2011 00:46 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon nooit naar haar muziek geluisterd of?
Als je het zo bekijkt: inderdaad.quote:Op zondag 24 juli 2011 00:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Onzin, ze was 27 toen ze dood ging en dus hoort ze bij de groep muzikanten die doodgingen op hun 27e, of die nou een eigen club met regels hebben of niet.
Dat jij haar -en haar muziek- niet kende zegt verder weinig.quote:Op zondag 24 juli 2011 00:46 schreef OldJeller het volgende:
Amy is nu legendarischquote:Op zondag 24 juli 2011 01:08 schreef APK het volgende:
[..]
Dat jij haar -en haar muziek- niet kende zegt verder weinig.
Wat mij betreft hoort zij (helaas) in dat rijtje.
Klopt, en dat maakt ook niet uit. Het ging om de relatie met het eerder genoemde. Maar gezien dat subjectief is en iedereen daar anders naar kijkt is het redelijk onzinnig om een welles/nietes discussie daarover te voeren.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:08 schreef APK het volgende:
[..]
Dat jij haar -en haar muziek- niet kende zegt verder weinig.
Wat mij betreft hoort zij (helaas) in dat rijtje.
Fair enough.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:12 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Klopt, en dat maakt ook niet uit. Het ging om de relatie met het eerder genoemde. Maar gezien dat subjectief is en iedereen daar anders naar kijkt is het redelijk onzinnig om een welles/nietes discussie daarover te voeren.
Wat buiten kijf staat: 27 jaar is veel te jong.
Ja vreemd idd zelfs onze Herman hield bijna 2x zolang volquote:Op zondag 24 juli 2011 01:38 schreef APK het volgende:
Eigenlijk best wel bizar dat zulke ervaren drugsgebruikers aan een overdose kunnen sterven.
En alleen maar omdat hij gestopt was met speed en dat daardoor de alcohol keihard aankwam, tochquote:Op zondag 24 juli 2011 01:41 schreef chufi het volgende:
Ja vreemd idd zelfs onze Herman hield bijna 2x zolang vol
Zou eventueel een crime scene kunnen zijn, maar waarschijnlijk wilde je een grapje makenquote:Op zondag 24 juli 2011 01:50 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Heeft die vent dat blauwe pak aan omdat ze als chemish afval behandeld dient te worden?
Maar ze haalt het echt nooit bij Johnny Hoes. Is er ook een club van 94-jarigen?quote:
De NOTW wat?quote:Op zondag 24 juli 2011 01:47 schreef APK het volgende:
[..]
En alleen maar omdat hij gestopt was met speed en dat daardoor de alcohol keihard aankwam, toch
In Engeland zullen ze het nu wel jammer vinden dat de NOTW niet meer bestaat
Ze zag er niet slecht uit eerder deze maandquote:Amy was spotted out in London looking healthier earlier this month
Read more: http://www.dailymail.co.u(...)s.html#ixzz1Syi9Yhte
Dat is volgens mij niet Amy op de foto rechts.quote:
Kijk maar op oudere foto's van haar op google dan zie je hetzelfde!quote:Op zondag 24 juli 2011 02:55 schreef APK het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet Amy op de foto rechts.
OK!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:46 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:
[..]
OK!
Ik vond dr altijd wel leuk, maar je hoort zo vaak negatieve dingen over die artiesten, maar als ze dood zijn gaan ze ineens weer schijnheilig doen ''oh wat was ze..'', net zoals MJ, dat was dus mijn punt
Nee ook muzikanten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:24 schreef CoiLive het volgende:
Schijnbaar gaan er niet alleen maar goede artiesten dood op hun 27ste.
quote:Op zondag 24 juli 2011 10:01 schreef Maja het volgende:
Ik heb altijd erg van haar genotenHaar optreden op Werchter 4 jaar terug,
zal ik niet snel vergeten. Gelukkig was ze toen niet te lam...
Erg jammer dat ze de drugs niet kon handelen.
Je zult heus wel gelijk hebben hoor, en dat ze getalenteerd was weten we allemaal wel. Het verbaasde me alleen om nu in een keer zoveel positiefs over haar te horen terwijl er eerst wel duidelijk werd gezegd dat ze gewoon een dom crackhoertje met een kraaienstem wasquote:Op zondag 24 juli 2011 04:28 schreef Nober het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk om even het album Frank en Back to Black te beluisteren? Of het moet zijn dat je allergisch bent voor Soul/Jazz, dan begrijp ik het. Het was gewoon erg goede muziek met goede teksten en het is jammer dat er geen 3de album komt, hooguit postuum album(s).
[..]
OK!
Maar Amy Winehouse heeft een goed album en een zeer goed album uitgebracht nog niet zo heel lang geleden. Ze brak wereldwijd door met die laatste en als je haar hoort zingen dan snap je toch wel waarom?
Dat MJ gedoe vond ik ook overdreven, hij was in de '80s populair maar in de mid-'90s en 00's om andere redenen in het nieuws. Al was in beide gevallen wel bekend dat het niet lang meer zou duren, MJ had een contract waar 'íe levend kennelijk niet onderuit kon en Amy vanwege drugs.
[..]
Nee ook muzikanten.(Heb ik je te pakken!)
Ben een vrouw jaquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Jij bent toch een vrouw?? zit verkeerd te kijken.![]()
Ik zou je wel geholpen hebben in d'r goede tijd.quote:
Omdat goede muziek doorgaans voortkomt uit groot persoonlijk drama. En dit soort zelfdestructieve figuren maken dit mee. Het voedt de muziek.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:48 schreef Arolsen het volgende:
Waarom eren mensen dit soort zelfdestructieve artiesten eigenlijk?
Waarom niet gezond normaal gedrag eren?
Dries Roelvink zit elke dag in de sportschool. Koopt zijn platen!quote:Op zondag 24 juli 2011 16:48 schreef Arolsen het volgende:
Oeh Amy Winehouse is dood, snel plaatje kopen!quote:Wereldwijde run op muziek Amy Winehouse
Laatste update: 24 juli 2011 15:04 info
AMSTERDAM - Het overlijden van Amy Winehouse heeft geleid tot een grote run op haar muziek. Wereldwijd worden haar albums massaal ingeslagen.
In onder meer de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Italië, Canada en Frankrijk staat haar succesalbum op nummer één in de iTunes Charts, weet de Britse muzieksite Digital Spy.
Ook in de Nederlandse iTunes-lijst grossiert Winehouse in hitnoteringen. Back to Black is zondag het meest verkochte album, Frank staat op nummer drie. In de singleslijst zijn Winehouse' hits Valerie, Rehab en You Know I'm No Good terug te vinden.
De afgelopen jaren zorgde de dood van een artiest vaker voor een run op de platenzaken. Zo stond Michael Jackson twee weken na zijn overlijden met 39 nummers in de Single Top 100 en wist ook Ramses Shaffy na zijn dood een terugkeer in de hitlijsten te maken.
Aantal
Hoeveel platen en singles van Winehouse er na haar dood al verkocht zijn is niet duidelijk. De platenmaatschappij en muziekwinkels als Free Record Shop en bol.com waren zondag niet bereikbaar voor commentaar.
De 27-jarige Winehouse werd zaterdag dood gevonden in haar appartement in Londen. Hoe ze gestorven is, is nog niet duidelijk. De autopsie op haar lichaam wordt op zijn vroegst maandagochtend verricht.
Ja, snel, nu kan het nogquote:Op zondag 24 juli 2011 17:50 schreef DrDentz het volgende:
Oeh Amy Winehouse is dood, snel plaatje kopen!
Daarom ben ik fan van Cliff Richard. De rock-n-roll ster met een gezonde levensstijl en daarmee eigenlijk de meest controversiële.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:48 schreef Arolsen het volgende:
Dat heb ik dus nooit begrepen. Je vind een plaat goed of niet. Je hebt 'm dus in al huis of niet. Ik begrijp niet dat wanneer een artiest overleden is, mensen plotseling die platen gaan kopen?! Dan lijkt de dood wel de reden tot aanschaf, niet zozeer de kwaliteit van de muziek.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Tja, en dan bestel je'm bij bol... krijg je'm dinsdag of woensdag in huis en dan zit je vanquote:Op zondag 24 juli 2011 18:10 schreef schaap001 het volgende:
Dat heb ik dus nooit begrepen. Je vind een plaat goed of niet. Je hebt 'm dus in al huis of niet. Ik begrijp niet dat wanneer een artiest overleden is, mensen plotseling die platen gaan kopen?! Dan lijkt de dood wel de reden tot aanschaf, niet zozeer de kwaliteit van de muziek.
Muziek is emotie. Of begrijp je dat ook niet?quote:Op zondag 24 juli 2011 18:10 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Dat heb ik dus nooit begrepen. Je vind een plaat goed of niet. Je hebt 'm dus in al huis of niet. Ik begrijp niet dat wanneer een artiest overleden is, mensen plotseling die platen gaan kopen?! Dan lijkt de dood wel de reden tot aanschaf, niet zozeer de kwaliteit van de muziek.
Jazeker, maar die emotie was er dus kennelijk niet genoeg om vóór haar dood die muziek te kopen?! Ach ja, dat kan.quote:Op zondag 24 juli 2011 18:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Muziek is emotie. Of begrijp je dat ook niet?
amen.quote:Op zondag 24 juli 2011 18:41 schreef Haaibaaike het volgende:
ik heb geen muziek van Amy en koop het nu ze dood is ook niet. Want dan had ik wel veel eerder cd's van haar gekocht.
Tja, ik denk ook al jaren 'ik moet back to black eens kopen' maar heb het nog niet gedaan. Kan me goed voorstellen dat zoiets een aanleiding is om hem nu toch maar eens te kopen.quote:Op zondag 24 juli 2011 18:58 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Jazeker, maar die emotie was er dus kennelijk niet genoeg om vóór haar dood die muziek te kopen?! Ach ja, dat kan.
Kun je beter een maand of zo wachten tot de platenmaatschappij een nieuwe versie uitbrengt met bonustracks of andere extras. En komt die niet, ach, dan vis je'm weer uit de uitverkoopbak waar die tegen die tijd wel weer terug in ligt.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:00 schreef ralfseltje het volgende:
Tja, ik denk ook al jaren 'ik moet back to black eens kopen' maar heb het nog niet gedaan. Kan me goed voorstellen dat zoiets een aanleiding is om hem nu toch maar eens te kopen.
Ik las net ook een post over dat het raar is dat zo'n doorgewinterd gebruiker sterft aan een overdosis, kan die even niet terugvinden. Maar bijvoorbeeld Tim Buckley is ook doodgegaan juist omdat hij de dosis die hij toen hij verslaafd was aankon naar binnen werkte toen hij "clean" was.quote:Op zondag 24 juli 2011 02:31 schreef APK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Ze zag er niet slecht uit eerder deze maand
Geloof me, daar zijn er al talloze van uitgebracht in de afgelopen 5 jaar dat de platenmaatschappij de niet meer werkende melkkoe aan het uitmelken wasquote:Op zondag 24 juli 2011 19:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Kun je beter een maand of zo wachten tot de platenmaatschappij een nieuwe versie uitbrengt met bonustracks of andere extras. En komt die niet, ach, dan vis je'm weer uit de uitverkoopbak waar die tegen die tijd wel weer terug in ligt.
Dat vooral.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:45 schreef Arcee het volgende:
Ach, eigenlijk was elke dag dat ze nog niét dood was verrassender.
Tsja, maar deden Ian Curtis, Janis Joplin en Jeff Buckley niet precies hetzelfde?quote:Op maandag 25 juli 2011 00:26 schreef bloodymary het volgende:
Tuurlijk, ze heeft twee albums gemaakt die heel veel mensen mooi vinden, het is jammer dat iemand zo jong sterft, maar legendarisch? Ja haar optredens waren legendarisch, maar niet in positieve zin.
Buckley is verdronken. Curtis was ziek (epilepsi). Voor Winehouse was het puur een keuze.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Tsja, maar deden Ian Curtis en Jeff Buckley niet precies hetzelfde?
Lekkere dubbele standaard. Ian Curtis koos er ook voor, Buckley misschien ook. Joplin is hetzelfde verhaal als Winehouse.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:38 schreef Moody het volgende:
[..]
Buckley is verdronken. Curtis was ziek (epilepsi). Voor Winehouse was het puur een keuze.
Was ook niet tegen jou bedoeldquote:Op maandag 25 juli 2011 00:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Lekkere dubbele standaard. Ian Curtis koos er ook voor, Buckley misschien ook. Joplin is hetzelfde verhaal als Winehouse.
En het ging om het predikaat 'legendarisch' wat ik trouwens nergens heb zien staan. Is natuurlijk ook veel te vroeg en zal wss niet gebeuren ook.
Daar heb je natuurlijk wel een punt, echter soms wordt je er door zoiets weer op gewezen denk ik.quote:Op zondag 24 juli 2011 18:10 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Alsof het een keuze is. Verslaving is uiteindelijk meer een ziekte dan dat het een vorm van egoïsme is. Ik vind dat deze blog dat goed omschrijft.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Als je het leven van Chesnutt volgt, dan begrijp je de drugs en zelfmoord nog enigszins. Winehouse (en idd ook vele andere artiesten) is/zijn gewoon egoistisch. Prima hoor, maar heel veel lof verdient dat niet echt...
Dat is het zeker en zeker als het de vormen aanneemt als hier bij Winehouse.quote:Op maandag 25 juli 2011 06:43 schreef Cee het volgende:
[..]
Alsof het een keuze is. Verslaving is uiteindelijk meer een ziekte dan dat het een vorm van egoïsme is. Ik vind dat deze blog dat goed omschrijft.
Volgens mij had ze idd de opnames afgerond, release zou samenvallen met touren (als ze daar weer fit voor was). Verwachtingen bij mij waren niet al te hoog. Sessies met Mark Ronson liepen niet al te best, haar stembereik had hoorbaar onder de drank geleden.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:02 schreef Pink_Floyd het volgende:
Er ligt toch nog materiaal van opnames uit 2010-2011, dat bedoelt was voor album in 2011?
Beste zangeres van deze eeuwquote:Op maandag 25 juli 2011 13:54 schreef WeezerButler het volgende:
Mooie I.M.uit de Volkskrant
http://www.volkskrant.nl/(...)-van-deze-eeuw.dhtml
Geld geld geld geld..quote:Op maandag 25 juli 2011 17:22 schreef Miam het volgende:
Ik vind het zo ongelooflijk triest..
Er is ooit een moment geweest waarop de verslaving is begonnen, waarom heeft niemand
het tegengehouden of er überhaupt iets aan gedaan?!
Haar 'optreden' in Belgrado was het topje van de ijsberg, wat verschrikkelijk triest.
Het management had op z'n minst de boel af kunnen blazen.
Precies. sommige mensen gaan wel heel ver. te ver.quote:
Ach, ze kunnen nu lekker geld verdienen aan alle cd's die opeens verkocht wordenquote:Op maandag 25 juli 2011 17:43 schreef Miam het volgende:
[..]
Precies. sommige mensen gaan wel heel ver. te ver.
Ja, zo zie je maar. als het management echt wat om Amy had gegeven hadden zequote:Op maandag 25 juli 2011 17:47 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ach, ze kunnen nu lekker geld verdienen aan alle cd's die opeens verkocht worden
Drie, vier jaar te laat ja.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:36 schreef bloodymary het volgende:
Maar het management heeft de boel toch afgeblazen? En alle concerten gecancelled.
wou net zeggen. Als ze het destructieve gedrag hadden kunnen en willen stoppen hadden ze dat meteen bij de eerste signalen moeten doen. Ze was nu al niet meer te helpen.quote:
In Nederland met 3 singles in de iTunes Top 10:quote:Op zondag 24 juli 2011 17:50 schreef DrDentz het volgende:
Maar de eerste en derde waren wel artiesten die een veel grotere vernieuwingsdrang (dan wel voor de popmuziek in het algemeen, dan wel voor zichzelf) hadden laten blijken. Ze waren niet met drugs bezig, maar met muziek. En Joplin liet het niet na om ondanks haar problemen "productief" te zijn (1966 - 1970, 4 studioalbums).quote:Op maandag 25 juli 2011 00:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Tsja, maar deden Ian Curtis, Janis Joplin en Jeff Buckley niet precies hetzelfde?
Het management had er zeker aan bij kunnen dragen.quote:Op maandag 25 juli 2011 21:37 schreef bloodymary het volgende:
Wat een onzin, alsof zo'n management dat kan als haar beste vrienden en familie dat niet eens kunnen.
Ik denk dat het, zake Winehouse, niet nodig is om de beschuldigende vinger naar iemand uit te steken. Zowel familie, als vrienden, als management hebben toch echt geprobeerd haar van die rotzooi af te houden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 06:53 schreef Miam het volgende:
[..]
Het management had er zeker aan bij kunnen dragen.
Hoevaak heeft zij wel niet dronken/aangeschoten/laveloos op een podium gestaan?
Alleen dat had haar bespaard kunnen blijven.
Is ze dat wel? Of herken ik haar gewoon niet omdat ze geen dikke zwarte laag make up op haar ogen heeft...?quote:
Ja hoor dat was der.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:49 schreef Marie30 het volgende:
Is ze dat wel? Of herken ik haar gewoon niet omdat ze geen dikke zwarte laag make up op haar ogen heeft...?
Dit is mij veel te makkelijk. Zij had jarenlang les, zo simpel liggen de feiten, vanaf zeer jonge leeftijd. Duizenden vlieguren gemaakt. Voor een mooie stem moet je juist heel veel doen, ookal heb je misschien meer talent dan gemiddeld.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Jah, ze had een mooie stem, maar daar hoefde ze niets voor te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |