abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 14:39:15 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99663136
Domheid heeft een naam gekregen ( domheid is helaas een vrouw ja) en ze heet:Sabine Uitslag

Ooit begonnen als lief zangeresje bij coverband Spinrock, sinds 2008 kamerlid voor het CDA en later. in 2010, door de Veronica-lezers verkozen tot de meest sexy politicus.
Waar ik gewoon niks op zeg en al helemaal geen domme- edoch -sexy- blondjes- opmerking ga maken.
Ik zou daarmee namelijk een hoop domme edoch sexy blondjes tekort doen...

Maar goed, deze dame houdt zich voor het CDA bezig met:
zorgbeleid (verpleeghuizen, Wmo, Awbz), alcohol- en drugsbeleid en jeugdbeleid. Zij werkte onder meer als verpleegkundige, docent en kwaliteitscoördinator in de zorg.

Nu weten ook jullie een klein beetje wie deze dame is.

Het meiske heeft een column geschreven, zo slecht, zo tenenkrommend, zo totaal te achterlijk voor woorden, niets van de materie snappend, woorden ontbreken me.

De waardevolle samenleving
quote:
Iets doen voor een ander: is dat waardevol of kost het vooral tijd? Laatst was ik in het weekend een ontbijtje aan het klaar maken voor mezelf en m’n lief en ik vroeg me af: ben ik nu aan het mantelzorgen? Wat is eigenlijk de definitie van mantelzorg? Want wat is ‘normale zorg’ voor een ander en wat is extra? Is dat dan niet voor iedereen anders? Dat zijn zo van die vragen die me de hele week kunnen bezighouden.

Wat ik overal lees en hoor is dat de groep mantelzorgers heel groot is en dat ze het enorm zwaar hebben. Maar hoe ging dat ‘vroeger’ dan? Was het, toen er nog geen computer, skype, robot-stofzuiger en wasmachine was, dan niet nog veel zwaarder?

En wie is dan die mantelzorger? Als jij je oude vader helpt met de steunkousen en je kookt zijn potje (gewoon wat extra’s van wat jezelf kookt voor je gezin of jezelf), is dat dan mantelzorg? Valt daar dan ook het bezoekje op zaterdag of zondag onder? Of valt dat gewoon onder de noemer ‘gezelligheid’? Is een moeder die een baby voor de derde keer in een nacht uit bed haalt om te verzorgen een mantelzorger? De baby is immers zeer kwetsbaar en afhankelijk. Als moeder kan je moeilijk na drie keer uit bed te zijn gegaan zeggen: nee, nu is de maat vol, ik raak totaal overbelast, ik bel de thuiszorg! Als ik die vraag wel eens stel, vragen moeders me of het wel goed met me gaat.

Inmiddels ben ik in mijn speurtocht wel wat wijzer geworden. Mijn conclusie is dat we mantelzorg tegenwoordig kwantificeren en daarmee wordt datgene wat altijd vanzelfsprekend was opeens iets waar eisen en verwachtingen aan worden gesteld. Maar mijn boodschap is dat het juist hartstikke waardevol is als je de yogales moet afzeggen omdat je gaat koken voor een doodzieke vriendin. Veel mensen hebben het zo nog niet bekeken. Je bent waardevol als mens als je voor niets iets doet voor een ander. Dan is je zoon, je buurman of moeder van onschatbare waarde, die absoluut niet te kwantificeren is!
Sabine Uitslag (1973) is sinds 2008 lid van de Tweede Kamerfractie voor het CDA. Zij houdt zich bezig met zorgbeleid (verpleeghuizen, Wmo, Awbz), alcohol- en drugsbeleid en jeugdbeleid. Zij werkte onder meer als verpleegkundige, docent en kwaliteitscoördinator in de zorg.

http://www.zorgwelzijn.nl(...)olle-samenleving.htm

Achterlijkheid, nieteens meer domheid, heeft een naam en gezicht: Sabine Uitslag.

Beste Sabine
Mantelzorg is geen hippe hobby, het is in veel gevallen levenslang
Het is niet een keer yogales afzeggen, het is gewoonweg nooit naar yogales kúnnen!
Het is niet een ontbijtje maken voor jezelf en je lief.
Voor je dementerende moeder, of je vader met een nieuwe heup is de steunkousen doen of dat potje koken allang niet gezellig meer.
Je kómt niet op visite, je komt hulp op verdomd hoog niveau geven.
Als moeder ( let je even op het woord MOEDER) zorg je logischerwijze voor je kinderen, ook die 6 keer in de nacht uit je bed, hoort erbij.
Ouderschap

Maar je dementerende vader/moeder 6 keer per nacht van straat plukken, verschonen, verzorgen, troosten is goddomme mantelzorg van het hoogste kaliber.
En er dan graag óók nog even aan denken dat kinderen van oudere ouders, ondertussen ook al 50-60+ zijn.

Er is niet één mantelzorg, het komt in alle vormen denkbaar.
En jij ziet het niet,
je bent ziende blind.

Of, beste Sabine , ben je toch slimmer dan we denken en is dit een leuk onderdeel van de strategie ivm de pgb-discussie.

Je weet het niet,
ik twijfel..

quote:
Activiteiten als Tweede Kamerlid

Na haar beëdiging op 8 april 2008 nam ze direct deel aan een debat over zwerfjongeren[5]. Uitslag wilde in deze vier maanden een stem zijn in Den Haag voor de verpleegkundigen. Haar maidenspeech hield ze een week later, op 16 april[6].
Op 13 juni 2009 ging Uitslag bij de 35e EO-Jongerendag in debat met onder meer Prem Radhakishun, Joël Voordewind en Roelof Bisschop.
Op 24 september 2009 vroeg Uitslag aan minister André Rouvoet of zijn ministerie kan onderzoeken of jongeren door middel van een keurmerk gewaarschuwd kunnen worden voor gephotoshopte modellen[7]. In april 2010 kwam zij met een tienpuntenplan dat zij aanbood aan minister Ab Klink. In oktober 2010 gaf Uitslag in een debat met minister Edith Schippers aan dat er ingezet moet worden op gezondheidspreventie om goed te moeten kijken naar de kosten in de gezondheidszorg. Daarbij adviseerde zij preventie te koppelen aan de belevingswereld van de diverse doelgroepen.
Ook het rookverbod, dat sinds het Kabinet-Rutte wordt versoepeld, vind Uitslag het onduidelijk waar wel en niet mag worden gerookt: "Dat is funest. Overal staan weer asbakken op tafel" en daarom pleit zij voor een speciaal telefoonnummer, een kliklijn, dat tegen het illegaal roken wordt ingezet waarmee bezoekers de Voedsel- en Warenautoriteit direct kunnen waarschuwen[8]. In mei kwam ze in het nieuws door het ondersteunen van het pleidooi van het Regionaal College van de politieregio Twente om de drug GHB op lijst 1 van de Opiumwet te plaatsen. Dit betekent dat GHB dan niet langer wordt aangemerkt als softdrug en de politie er tegen kan optreden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sabine_Uitslag

Ik ben dolblij dat je van de werkvloer afbent, ik moet er niet aan denken om met zo'n collega te moeten werken,
maar dat je je met zorgbeleid.verpleeghuizen, Wmo, Awbz) alcohol- en drugsbeleid en jeugdbeleid" voor het CDA bezighoudt baart me enorme zorgen.

Ander goed stuk te lezen bij de collega's van Retecool:
Mantelzorg? Dat is ontbijt maken voor je vriendje.
http://retecool.com/post/(...)ken-voor-je-vriendje

Nog een puike column:
Mantelzorgers in de zeik gezet
http://www.zeeuwmeeuw.nl/mantelzorgers-in-de-zeik-gezet/

Het baart op Twitter ook nogal ophef:
https://twitter.com/#!/search?q=%23sabineuitslag

Had je niet beter zangeresje kunnen blijven?

[ Bericht 1% gewijzigd door yvonne op 19-07-2011 15:16:25 ]
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:40:45 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_99663189
Net als minister Schippers die vindt dat mensen psychische problemen "thuis moeten uitvogelen". Wat een droevige achterlijkheid :')
pi_99663432
Dit soort achterlijke, domme koeien maken dus gewoon het beleid he. Oa door deze achterlijke trien zit mijn vrouw straks zonder werk omdat mantelzorgers helemaal geen begeleiding nodig hebben bij het uitvoeren van hun taak :').

Echt we kunnen allemaal lachen om drollen als Wilders, Teeven en dit trieste excuus voor een politica maar ondertussen staan zij wel aan het roer... Echt heel beangstigend dit.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:47:35 #4
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_99663467
Ze heeft een keer gesproken bij mij op school. Ik was met stomheid geslagen. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:47:53 #5
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99663471
Ik zou haar wel een keer vreselijk hard geven. Dat dan weer wel.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_99663518
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:47 schreef Catch22- het volgende:
Met een splinterig stuk hout met een roestige spijker erin?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:51:52 #7
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_99663646
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:47 schreef Catch22- het volgende:
Vervolgens ruimt zij het kwakje op en noemt het mantelzorg. Weer een goede daad verricht O+.

:r
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_99663684
Maar goed, door dit soort dramatische bezuinigingen kunnen we wel 5000 animal cops inzetten he.

Want dat willen we kennelijk. Toch?
pi_99663690
Ongelooflijk artikel, ik kan me bijna niet voorstellen dat ze zó dom is.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 14:53:11 #10
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99663692
Gaat het heren?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

dinsdag 19 juli 2011 @ 14:53:39 #11
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99663712
Ja prima dankje
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_99663713
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:47 schreef Id_do_her het volgende:
Ze heeft een keer gesproken bij mij op school. Ik was met stomheid geslagen. :')
Ik ben nu ook met stomheid geslagen.

Zó dom is toch niemand. Het is een trol-column, toch? -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Boks-Chick dinsdag 19 juli 2011 @ 14:54:58 #13
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_99663768
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Blijkbaar toch niet... Het bestaat toch nog. Zulke kortzichtigen en domme mensen die totaal los van het echte leven en de wereld staan...
Eigenlijk heeft ze zelf een vorm van mantelzorg nodig. :{w
lolwut
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:56:28 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_99663835
Zulke wereldvreemde mensen zitten er nu in de kamer, met zo'n kut als Edith Schippers en haar achterbakse smoelwerk zelfs als minister. Ik weet iig dat ik ze niet in de kamer geholpen heb.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_99663848
Nog onbegrijpelijker is dat dit uit de mond komt van iemand die zelf betaalde zorg heeft verleend.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:57:33 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_99663875
Ze is een nog dommere muts dan ik al dacht :N

Het CDA zou zich voor haar moeten schamen. Maar zoals we weten schaamt het CDA zich tegenwoordig nergens meer voor.
pi_99664050
Dat begin ook:
quote:
Laatst was ik in het weekend een ontbijtje aan het klaar maken voor mezelf en m’n lief
Duidelijk waar voor mevrouw de prioriteiten liggen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:01:42 #18
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99664064
Ik vraag me af of het nou echt beter was ontvangen als ze kortweg had gezegd "mantelzorg is geen financiële prioriteit".
pi_99664108
LOL :D.
I´m back.
pi_99664132
Die snapt er dus echt niets van. :')
pi_99664188
Triest.
pi_99664194
En om advocaat van de duivel te spelen:
Wanneer ze bedoelt dat wat haar betreft zorg voor je naasten niet allemaal gekwalificeerd hoeft te worden als mantelzorg, omdat het dan aan allemaal regeltjes moet voldoen wat weer afschrikkend kan werken, dan heeft ze een punt. We willen in NL tegenwoordig teveel reguleren, onder protocollen onderbrengen en kapotrubriceren. De spontaniteit gaat er zo wel af.
pi_99664233
Maar ja, eigenlijk is een groot deel van kiezers gewoon dom :')
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:06:08 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99664263
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:53 schreef Misstique het volgende:
Ongelooflijk artikel, ik kan me bijna niet voorstellen dat ze zó dom is.
dát dus. Godsklere zeg :D Dit is gewoon zo sneu dat het haast aandoenlijk is.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_99664291
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:57 schreef remlof het volgende:
Ze is een nog dommere muts dan ik al dacht :N

Het CDA zou zich voor haar moeten schamen. Maar zoals we weten schaamt het CDA zich tegenwoordig nergens meer voor.
Het CDA is allang de weg kwijt :{
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:06:43 #26
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_99664293
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:04 schreef Sant. het volgende:
Geef godverdomme gewoon een samenvatting

TL;DR
Lezen, luie donder!

Goed topic.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:07:20 #27
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99664321
Zou leuk zijn als ts zelf even aangeeft wat haar definitie is van mantelzorg.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_99664342
Ja maar pics?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_99664428
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:53 schreef Jarno het volgende:
Maar goed, door dit soort dramatische bezuinigingen kunnen we wel 5000 animal cops inzetten he.

Want dat willen we kennelijk. Toch?
Knap staaltje preken voor eigen parochie en gelijk al Wilders erbij in je 1e reply :') Terwijl hij nb tegen de bezuinigingen in de zorg is :')

Overal wordt opbezuinigd vrind, het is nodig. Iets met een oerdegelijke eigenschap genaamd de tering naar de nering zetten. http://www.depers.nl/binn(...)feitenoverzicht.html
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99664461
Dit hoort in KLB. Overigens vind ik haar helemaal niet sexy. Mei-Li Vos was pas sexy. En nu heb je van die mooie PVV-vrouwen erbij die ik ook wel zou geven.
Ron Paul 2012
pi_99664560
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Knap staaltje preken voor eigen parochie en gelijk al Wilders erbij in je 1e reply :') Terwijl hij nb tegen de bezuinigingen in de zorg is :')

Overal wordt opbezuinigd vrind, het is nodig. Iets met een oerdegelijke eigenschap genaamd de tering naar de nering zetten. http://www.depers.nl/binn(...)feitenoverzicht.html
Voorbeeldje van Geert's definitie van tegen bezuinigingen in de zorg zijn:
quote:
- De vergoeding voor hulpmiddelen als rollator, krukken en looprekjes verdwijnt (scheelt 21 miljoen euro).
pi_99664634
Mensen kinderen, die reacties onder dat artikel liegen er niet om. :D Zelden zo furieus gezien.
pi_99664649
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Knap staaltje preken voor eigen parochie en gelijk al Wilders erbij in je 1e reply :')
Oa Wilders ja. Niet gelijk zo happen, 'vrind'.

quote:
Terwijl hij nb tegen de bezuinigingen in de zorg is :')
Ahja en we weten allemaal wat de principes van dhr. Wilders waard zijn immers.

quote:
Daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat sociaal gedrag, zorgen voor minderbedeelden continue weggezet wordt als zwak, fout en pure kostenpost. PGB? Opeens kent iedereen 30 fraudeurs en 'ach dat weet toch iedereen dat dat 1 grote fraudebende is?!' . Mantelzorg? 'Pft kom op dat doe je gewoon toch, heel normaal?'. Psychiatrische zorg? 'Kom nou toch, dat los je thuis toch wel op'. Etc, etc.

Dat er bezuinigd moet worden, a la. Maar als dít de argumenten zijn die aan dergelijk 'beleid' ten grondslag liggen maak ik me veel, veel zorgen om waar we naar toe gaan ja.
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 15:15:13 #34
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99664677
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:10 schreef Supersoep het volgende:
Dit hoort in KLB. Overigens vind ik haar helemaal niet sexy. Mei-Li Vos was pas sexy. En nu heb je van die mooie PVV-vrouwen erbij die ik ook wel zou geven.
Nee daar hoort het niet, doei.

pi_99664686
Meest sexy politicus? Zitten daar een stel blinden in de jury ofzo?

De meest sexy politicus is natuurlijk gewoon Albayrak.

:9~ :9~ :9~ .
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:15:30 #36
249756 Symphonic
Look o Look
pi_99664696
Dat stukje op retecool is inderdaad ook erg goed.
Triest dat zulke mensen betrokken zijn bij het maken van beleid -O-
Juin uit Eigen Tuin!
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 15:16:52 #37
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99664765
Nog een puike column toegevoegd aan de OP.

† In Memoriam † dinsdag 19 juli 2011 @ 15:17:16 #38
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_99664788
Betekend dit nu dat mevrouw Uitslag wil dat we yogales nemen, om die af te kunnen zeggen om zo waardevol te zijn?

Maargoed, ik zal mijn moeder, die in de mantezorg werkt vertellen dat ik nu ook trots mantelzorger ben als ik de deur voor haar openhoud. Gegarandeerd dat ze daarna echt mantelzorg nodig heeft nadat ze twintig keer is gevallen van het lachen.
Carpe Libertatem
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:18:04 #39
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_99664822
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:15 schreef Symphonic het volgende:
Dat stukje op retecool is inderdaad ook erg goed.
Triest dat zulke mensen betrokken zijn bij het maken van beleid -O-
quote:
Maar daar gaat Uitslag, niet gehinderd door enige kennis, volledig aan voorbij.
_O- :D
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_99664910
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:14 schreef Friek_ het volgende:
Mensen kinderen, die reacties onder dat artikel liegen er niet om. :D Zelden zo furieus gezien.
Ik vind het prachtig om te lezen.
pi_99664975
Verder denk ik dat een hoop mensen nogal overtrokken reageren op de brainfart van een politicus.
pi_99665043
Al deze "onwenselijke" politici representeren een deel van onze bevolking. Daar zou ik me pas druk over maken. Blijkbaar vertegenwoordigen deze mensen een groot deel van onze bevolking.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_99665064
Sabine Uitslag heeft gelijk. Alle zorg die je voor naasten, waaronder familieleden, verricht mag nooit gesubsidieerd worden. Dat is haar punt: "Mijn conclusie is dat we mantelzorg tegenwoordig kwantificeren en daarmee wordt datgene wat altijd vanzelfsprekend was opeens iets waar eisen en verwachtingen aan worden gesteld."
pi_99665108
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:20 schreef Scorpie het volgende:
Verder denk ik dat een hoop mensen nogal overtrokken reageren op de brainfart van een politicus.
Ach kom op zeg, dat mens heeft verdomme een universitaire studie afgerond, is al tijden lang politica en durft nog zulke onzin op een site te knallen. Die was bij mij per direct de partij uit geslingerd.
pi_99665146
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:22 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
Sabine Uitslag heeft gelijk. Alle zorg die je voor naasten, waaronder familieleden, verricht mag nooit gesubsidieerd worden. Dat is haar punt: "Mijn conclusie is dat we mantelzorg tegenwoordig kwantificeren en daarmee wordt datgene wat altijd vanzelfsprekend was opeens iets waar eisen en verwachtingen aan worden gesteld."
Pas op, je bent een heilig huisje aan het omver schoppen bij Yvonne.
pi_99665147
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:22 schreef Deetch het volgende:
Al deze "onwenselijke" politici representeren een deel van onze bevolking. Daar zou ik me pas druk over maken. Blijkbaar vertegenwoordigen deze mensen een groot deel van onze bevolking.
Als je je daar druk over maakt krijg je daar dus weer opmerkingen over. Echt, ik maak me heel druk over al die mensen die liever allochtoontjes pesten dan fatsoenlijke zorg of onderwijs willen bieden. Want al die regeltjes en verboden op dát vlak kosten ook geld... Of die paar 1000 animal cops dus, die er ook nooit gaan komen uiteraard, maar dat terzijde.

Symboolpolitiek waar we nog zwaar gestraft voor gaan worden.
pi_99665193
Ik zat te lezen en had echt zo iets van: Whut?....Whut?.... Leeft dat mens in Lala-land ofzo?
pi_99665212
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:23 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ach kom op zeg, dat mens heeft verdomme een universitaire studie afgerond, is al tijden lang politica en durft nog zulke onzin op een site te knallen. Die was bij mij per direct de partij uit geslingerd.
Ze vraagt zich af of we in Nederland mantelzorg niet aan het kwantificeren zijn. Nou zeg, poeh poeh, wat een onzin. Dat ze daarbij denkt persoonlijke mededelingen over haar ontbijtje op bed te moeten plaatsen is overdreven, dat klopt.
pi_99665216
Trending topics op twitter inmiddels. :').
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_99665281
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Pas op, je bent een heilig huisje aan het omver schoppen bij Yvonne.
Jammer dat niet iedereen het stuk van Uitslag op waarde weet te schatten inderdaad. Het is juist een geniale parodie op het huidige subsidiestelsel waarin de overheid subsidie toekent aan het onderhouden van normale familierelaties.
pi_99665294
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:25 schreef Misstique het volgende:
Trending topics op twitter inmiddels. :').
Komkommertijd.
pi_99665303
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze vraagt zich af of we in Nederland mantelzorg niet aan het kwantificeren zijn.
Aan de andere kant kwantificeren we echter álles. Álles moet aan meetbare maatstaven opgehangen worden, meetbaar zijn, er moet op gestuurd kunnen worden, dat vinden we heel normaal, maar voor een fenomeen als mantelzorg zou dat opeens ráár zijn?
  † In Memoriam † dinsdag 19 juli 2011 @ 15:27:45 #53
137949 Disana
pi_99665322
Het heeft een hoog Sarah Palin gehalte. Te dom om mee te kunnen doen maar toch hoog van de toren blazen.
pi_99665352
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:27 schreef Jarno het volgende:

Aan de andere kant kwantificeren we echter álles. Álles moet aan meetbare maatstaven opgehangen worden, meetbaar zijn, er moet op gestuurd kunnen worden, dat vinden we heel normaal, maar voor een fenomeen als mantelzorg zou dat opeens ráár zijn?
Ja, dat zou ze zich dus af kunnen vragen. Ik kan niet goed inschatten hoe zij het stuk bedoeld heeft, maar dat zou de insteek kunnen zijn.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:29:22 #55
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_99665399
Ze heeft volgens mij mantelzorg niet helemaal begrepen...
Ik hoop maar dat ze voortaan nadenkt voordat ze een nieuw column schrijft
"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
pi_99665401
quote:

[..]

Het punt is dat zorg, en alles eromheen, ten allen tijde een emotievol begrip is. Het treft mensen, met levens, met lief en leed. Elke uitspraak op dat punt ligt dus gevoelig, en dan kunnen mensen dat al snel heel erg persoonlijk gaan opvatten, gezien de OP waarin Yvonne nog net niet oproept haar te lynchen. Dat maakt het objectief beoordelen van zo`n stuk en het op waarde te schatten nagenoeg onmogelijk.

Verder rept ze met geen woord over afschaffen, zeikt ze volgens mij mantelzorgers niet echt af (oke, ze maakt wat vergelijkingen die niet handig zijn) en geeft ze tot slot de boodschap mee dat je door mantelzorg te geven waardevol kan zijn voor je omgeving. Holy shit, wat een onzin indeed :')

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2011 15:30:39 ]
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:30:27 #57
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_99665441
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het punt is dat zorg, en alles eromheen, ten allen tijde een emotievol begrip is. Het treft mensen, met levens, met lief en leed. Elke uitspraak op dat punt ligt dus gevoelig, en dan kunnen mensen dat al snel heel erg persoonlijk gaan opvatten, gezien de OP waarin Yvonne nog net niet oproept haar te lynchen. Dat maakt het objectief beoordelen van zo`n stuk en het op waarde te schatten nagenoeg onmogelijk.
Je hebt een punt hoor, maar hou het wel netjes verder ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_99665451
quote:

[..]

Het ís ook raar, als het gaat om familierelaties.

In de Elsevier van vorige week werd Sap (GroenLinks) gevraagd of "het einde niet zoek is" als de overheid hulp in families gaat subsidiëren. Daarop antwoordt ze (letterlijk citaat): "Ik blijf erbij dat het een goede manier is om solidariteit af te dwingen."

Dáár gaat het mis. Als geen subsidiegeld naar deze quatsch zou gaan, dan was er meer geld over voor professionele mantelzorgers.
pi_99665468
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je hebt een punt hoor, maar hou het wel netjes verder ;).
Ik hou het altijd netjes. Je kent me toch?
pi_99665527
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze vraagt zich af of we in Nederland mantelzorg niet aan het kwantificeren zijn.
Je snapt wel dat als je het zo ongenuanceerd, zo dom en zonder enige kennis brengt dat je dat niet bepaald in dank wordt afgenomen? Da's geen discussie beginnen, dat is gewoon een staaltje politieke zelfmoord.

Maar goed, maakt mij niet uit hoor. Het CDA was al langer een ongeloofwaardige kutpartij.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:34:04 #61
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_99665574
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik hou het altijd netjes. Je kent me toch?
Jawel, daarom zeg ik het ook, je hoeft het niet op de vrouw te spelen elke keer ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:35:03 #62
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99665618
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:20 schreef Scorpie het volgende:
Ze moet nou eenmaal een impopulaire boodschap communiceren, dan doe je het uiteindelijk nooit goed.
pi_99665626
Nou ik ben ook boos hoor! Op de brandstapel ermee! Uit het land jagen zo iemand!

:')

Wat een kutland zijn wij.
Ron Paul 2012
pi_99665632
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Jawel, daarom zeg ik het ook, je hoeft het niet op de vrouw te spelen elke keer ;).
Gast, ik volg je niet, waar heb je het over?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:36:03 #65
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_99665669
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:35 schreef Reya het volgende:

[..]

Ze moet nou eenmaal een impopulaire boodschap communiceren, dan doe je het uiteindelijk nooit goed.
Klopt, maar erg handig doet ze dat toch niet. :P
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_99665739
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:36 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

Klopt, maar erg handig doet ze dat toch niet. :P
Daarom is het ook des te slimmer dat Bruin 1 dit soort boodschappen door onbetekenende Kamerleden uit de marge naar buiten laat brengen. Dan kan Wilders er weer schande van spreken en Rutte en Verhagen een beetje paternalistisch "Foei" tegen Sabine zeggen, evt. vergezeld van een pets op heur billen.
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 15:38:42 #67
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99665777
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:35 schreef Reya het volgende:

[..]

Nee, ze maakt een stel essentiele fouten.
Mantelzorg is inderdaad een natuurlijk iets, maar je doet het er nooit, nevernooit 'maar even bij'

Hopla, nog een goed stukje:
http://marritanne.wordpress.com/2011/07/19/lief-dagboek/

dinsdag 19 juli 2011 @ 15:40:22 #68
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99665845
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:53 schreef Isabeau het volgende:

Een trolumn. Van het slechtste soort.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_99665926
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:38 schreef yvonne het volgende:
Nee, ze maakt een stel essentiele fouten.
Mantelzorg is inderdaad een natuurlijk iets, maar je doet het er nooit, nevernooit 'maar even bij'
Waar eindigt behulpzaamheid en begint mantelzorg?
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:43:26 #70
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_99665983
oh my.
wat een slechte column.
wat een waanideeén houdt die vrouw er op na :{
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:44:36 #71
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99666020

Zo slecht is het CDA ook weer niet _O_
pi_99666022
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:42 schreef Northside het volgende:

[..]

Het mooie is, als je daar echt iets zinvols over wilt roepen moet je het... tadaa... omschrijven en kwantificeren dus.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:45:14 #73
104871 remlof
Europees federalist
pi_99666043
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:44 schreef phpmystyle het volgende:
[ afbeelding ]

Flikker eens op met die rat :r
pi_99666056
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:44 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het mooie is, als je daar echt iets zinvols over wilt roepen moet je het... tadaa... omschrijven en kwantificeren dus.
En gaan er mensen buiten de boot vallen en emotioneel worden en.......hoppa.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:45:39 #75
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_99666063
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:44 schreef phpmystyle het volgende:
[ afbeelding ]

gluiperd 1e klas :r
"être, c'est être vu"
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:46:27 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99666084
Ze heeft gewoon gelijk. Als we alles wat we voor elkaar gaan doen via de overheid gaan subsidieëren dan gaan we meteen failliet. Het is idioot dat mensen geld krijgen om hun eigen zieke moeder te bezoeken.
The End Times are wild
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:47:16 #77
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99666113
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Flikker eens op met die rat :r
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:45 schreef waj1 het volgende:

[..]

gluiperd 1e klas :r
Dat is ie niet, het is een echte pro-Israel hardliner en die mensen moeten we juist koesteren en waarderen. En ach, Bos was erger qua betrouwbaarheid.
Jammer dat hij niet bij d VVD zit .
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 15:47:36 #78
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99666124
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:42 schreef Northside het volgende:

[..]

Serieus? Kun je dat écht zelf niet bedenken?

Het is iig niet dit:
Mantelzorg is ontbijt maken voor je vriendje.

pi_99666132
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En gaan er mensen buiten de boot vallen en emotioneel worden en.......hoppa.
Ach ik geef toe dat er een grijs gebied zal zijn, maar dat gebied loopt echt niet van afzeggen van yogales tot aan 7 dagen per week voor je terminale man zorgen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:48:08 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99666148
Maar goed, van mij mag het als ik iedere keer 5 euro krijg als ik een luier van mijn eigen kind verschoon. Want als we dan toch alles en iedereen gaan subsidieren wil ik niet enkel betaler zijn.
The End Times are wild
pi_99666164
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ach ik geef toe dat er een grijs gebied zal zijn, maar dat gebied loopt echt niet van afzeggen van yogales tot aan 7 dagen per week voor je terminale man zorgen.
Correct.
pi_99666168
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:46 schreef LXIV het volgende:
Ze heeft gewoon gelijk. Als we alles wat we voor elkaar gaan doen via de overheid gaan subsidieëren dan gaan we meteen failliet. Het is idioot dat mensen geld krijgen om hun eigen zieke moeder te bezoeken.
Bezoeken? Wat dacht je van 6 x per week een halve dag zorg plegen waardoor je geeneens je eigen werk kunt doen? Hoe de neuk kom jij er op dat het om een bezoekje van 5 minuten zou gaan en 1 x per week een bloemetje op tafel zetten?
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 15:49:12 #83
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99666180
quote:
Hoeveel mensen ken jij precies die geld krijgen om hun zieke moeder te bezoeken?

En wát houd dat bezoek precies in?
Hoogwaardige zorg verlenen dagelijks?

dinsdag 19 juli 2011 @ 15:49:26 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99666186
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

Bezoeken? Wat dacht je van 6 x per week een halve dag zorg plegen waardoor je geeneens je eigen werk kunt doen? Hoe de neuk kom jij er op dat het om een bezoekje van 5 minuten zou gaan en 1 x per week een bloemetje op tafel zetten?
Ook minder intensieve zorg wordt gesubsidieerd. En hoe ging dat vroeger dan, voordat er subsidies waren?
The End Times are wild
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 15:49:33 #85
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99666188
Oh hoi Jarno :)

dinsdag 19 juli 2011 @ 15:49:56 #86
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_99666206
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ook minder intensieve zorg wordt gesubsidieerd. En hoe ging dat vroeger dan, voordat er subsidies waren?
toen werd je direct het verpleeghuis ingeketst.
pi_99666217
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:49 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hoeveel mensen ken jij precies die geld krijgen om hun zieke moeder te bezoeken?

En wát houd dat bezoek precies in?
Hoogwaardige zorg verlenen dagelijks?
Wat is precies het verschil tussen hoogwaardige zorg en zorgen voor je zieke moeder? Het aantal uren dat er in gestoken wordt?
pi_99666218
quote:

Toen woonde demente oma bij haar kinderen in een aanleunwoninkje.
Bijvoorbeeld.
pi_99666240
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:49 schreef yvonne het volgende:
Oh hoi Jarno :)
O hai.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:51:02 #90
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_99666247
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat is precies het verschil tussen hoogwaardige zorg en zorgen voor je zieke moeder? Het aantal uren dat er in gestoken wordt?
het verschil tussen een bloemetje op tafel zetten, en je moeders kont wassen als ze naar de wc is geweest.
in die richting moet je denken.
pi_99666256
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

flikker maar op.

[ Bericht 13% gewijzigd door yvonne op 19-07-2011 15:52:47 ]
Ron Paul 2012
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 15:51:55 #92
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99666283
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:49 schreef Mirjam het volgende:

[..]

toen werd je direct het verpleeghuis ingeketst.
Datzelfde verpleeghuis waar nú geen plek meer is, of waar je je ouders toch absoluut niet heen wilt hebben en die allemaal kapot bezuinigd worden.
Die verpleeghuizen?

Dus: geen verpleeghuizen meer
Geen mantelzorg
Geen PGB

Kom er maar in Soylent Green ^O^
http://www.imdb.com/title/tt0070723/

dinsdag 19 juli 2011 @ 15:52:05 #93
104871 remlof
Europees federalist
pi_99666289
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:51 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Dus omdat wij zo nodig alle zwakkere mensen in leven willen houden, waar we niks aan hebben, moet de overheid het allemaal maar gaan betalen?

Zo is onze samenleving gedoemd. Het leven is niet eerlijk.
Ik geloof niet dat je beseft wat je zegt hier...
pi_99666293
Wat een ophef om niets weer
pi_99666308
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Obvious troll is too bloody obvious.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:52:46 #96
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_99666317
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

Datzelfde verpleeghuis waar nú geen plek meer is, of waar je je ouders toch absoluut niet heen wilt hebben en die allemaal kapot bezuinigd worden.
Die verpleeghuizen?

Dus: geen verpleeghuizen meer
Geen mantelzorg
Geen PGB

Kom er maar in Soylent Green ^O^
http://www.imdb.com/title/tt0070723/
ja, die ja.
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:51 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Dus omdat wij zo nodig alle zwakkere mensen in leven willen houden, waar we niks aan hebben, moet de overheid het allemaal maar gaan betalen?

Zo is onze samenleving gedoemd. Het leven is niet eerlijk.
quote:

[..]

pi_99666326
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:51 schreef Mirjam het volgende:

[..]

het verschil tussen een bloemetje op tafel zetten, en je moeders kont wassen als ze naar de wc is geweest.
in die richting moet je denken.
Hm oke.
pi_99666364
quote:

[..]

Ik hoop dat hij een referentie maakte naar het feit dat mensen steeds langer leven en steeds meer drukken op de begroting.
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 15:55:07 #99
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99666423
quote:

[..]

Waar haal je dat toch allemaal vandaan zeg :{

pi_99666507
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:55 schreef yvonne het volgende:

[..]

Waar haal je dat toch allemaal vandaan zeg :{
Zelfs grootouders die op hun eigen kleinkinderen passen krijgen (hopelijk kregen) subsidie. :')

Mogelijk niet uit het zorgpotje, maar toch.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:58:10 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99666556
Sabine zit er inderdaad meer vanwege haar aantrekkelijke uiterlijk
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:00:28 #102
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_99666650
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:58 schreef Hexagon het volgende:
Sabine zit er inderdaad meer vanwege haar aantrekkelijke uiterlijk
Ze zal wel niet in de kamer zitten vanwege haar intelligentie zijn hoop ik :')
"être, c'est être vu"
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:00:45 #103
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_99666663
Het CDA is een verzameling hypocriete hufters. Quasi-christendemocratisch gespuis, dat een eind wil maken aan alle Bijbelse principes over zorg voor elkaar en hulp aan de zwakken.

Fatsoenlijke mensen kunnen nog beter SGP of PVV stemmen, dan dit zooitje hufters.

CDA in een notendop: "Pak kansarme mensen hun uitkering af, want dan kunnen ze leuk meedoen in de samenleving." :?

Schorem. Met Sabine Uitslag voorop.
pi_99666719
En dan dat Twentse accent erbij :')
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 16:03:37 #105
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99666780
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:56 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:

[..]

Zelfs grootouders die op hun eigen kleinkinderen passen krijgen (hopelijk kregen) subsidie. :')

Mogelijk niet uit het zorgpotje, maar toch.
Waar háál je het vandaan?!
De dochter die snachts voor haar moeder zorgt ( van straat plukken, troosten, verschonen van poep en pies, laten drinken, als ze gevallen is weer op zien te rapen etc etc etc etc)
krijgt géén subsidie
Een ZZP-er die voor z'n vrouw zorgt die door een ongeluk in een rolstoel zit krijgt géén subsidie, de tijd die hij in z'n vrouw steekt is ie gewoon kwijt.
Moet ik nu écht uit gaan laggen wat mantelzorg allemaal inhoudt :?
Daar is geen geld voor!
Het gaat niet alleen om 80-jarigen.

Morgen word je verrot gereden ( God forbid) en je zit thuis, en alles wat je vrouw voor je doet wordt niet vergoed. Je kont, je pies, je kwijl, je in bed uit bed hijsen, eens met je naar buiten.

Het gaat nieteens om geld hier :{

† In Memoriam † dinsdag 19 juli 2011 @ 16:06:59 #106
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_99666914
Mevr. Uitslag stelt in haar column normale blijken van medemenselijkheid gelijk aan veel intensievere en belastender mantelzorg. Smerige truc om straks alle regelingen voor mantelzorg af te kunnen schaffen zonder al te veel gemor van het volk. Want wie doet er nou niet eens iets voor een ander... :Z
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_99666931
Yvonne, ik denk dat men doelt op het feit dat je een mantelzorger uit je PGB kan betalen als zorgbehoevende zijnde. Heb je alleen wel een AWBZ indicatie voor nodig.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2011 16:08:03 ]
  Boks-Chick dinsdag 19 juli 2011 @ 16:08:27 #108
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_99666972
http://www.enkhuizen.nl/websites/common/download.asp?PropId=1303 en dan hoofdstuk 2.2 blz 5 ev en 2.4 blz 6 ev. Ach, het hele document is interessant om te lezen.

hier 5 interessante portretten: http://www.mezzo.nl/in_beeld
lolwut
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 16:08:32 #109
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99666977
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:07 schreef Scorpie het volgende:
Yvonne, ik denk dat men doelt op het feit dat je een mantelzorger uit je PGB kan betalen als zorgbehoevende zijnde.
Welk PGB ook weer?

pi_99667046
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:08 schreef yvonne het volgende:

[..]

Welk PGB ook weer?
Wil je zeggen dat PGB niet bestaat, of dat niemand het krijgt?
pi_99667058
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:03 schreef yvonne het volgende:

[..]

Waar háál je het vandaan?!
Dat is algemeen bekend. Zie bv.: http://financieel.infonu.(...)oor-grootouders.html
quote:
De in 2007 ingevoerde regels maken het voor ouders financieel aantrekkelijk de grootouders als oppas voor hun kleinkinderen in te huren. Als die zich inschrijven bij een gastouderbureau, kunnen opa of oma er zelf ook een leuk bedrag aan overhouden. Opa’s en oma’s staan vaak in de rij om op hun kleinkind te mogen passen. Sinds de invoering van de Wet Kinderopvang kunnen ze hier ook nog een aardig zakcentje mee verdienen, dankzij een overheidssubsidie, oplopend tot ¤ 5000,- netto per jaar.
quote:
De dochter die snachts voor haar moeder zorgt ( van straat plukken, troosten, verschonen van poep en pies, laten drinken, als ze gevallen is weer op zien te rapen etc etc etc etc)
krijgt géén subsidie
Een ZZP-er die voor z'n vrouw zorgt die door een ongeluk in een rolstoel zit krijgt géén subsidie, de tijd die hij in z'n vrouw steekt is ie gewoon kwijt.
Moet ik nu écht uit gaan laggen wat mantelzorg allemaal inhoudt :?
Daar is geen geld voor!
Het gaat niet alleen om 80-jarigen.

Morgen word je verrot gereden ( God forbid) en je zit thuis, en alles wat je vrouw voor je doet wordt niet vergoed. Je kont, je pies, je kwijl, je in bed uit bed hijsen, eens met je naar buiten.
De PGB is onbetaalbaar geworden door een stijging van het aantal gebruikers, niet doordat de kosten per gebruiker stegen. Daar zit ook veel oneigenlijk gebruik bij, zoals het subsidiëren van familierelaties.
quote:
Het gaat nieteens om geld hier :{
Waar gaat het dan om? Dat een CDA-Kamerlid een column met een hoog Tante Betje-niveau schrijft?
  Boks-Chick dinsdag 19 juli 2011 @ 16:11:33 #112
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_99667084
Maar een paar users hier geven - begrijp ik zo - graag hun tè dikke baan op om mantelzorg geheel vrijblijvend en vrijwillig (?) uit te voeren op hun geliefde, waarmee zowel zij als hun geliefde met een klein beetje pech in een sociaal isolement komen, geen geld meer hebben voor een dagje uit... wat zeg ik? Dat dagje uit kan uberhaupt niet, want hun geliefde kan fysiek/mentaal gezien eigenlijk geen dagje uit meer.

Grow up.

Ja, er mag best gekeken worden naar de mate waarin mantelzorg vergoed wordt (welke zeer situationeel afhankelijk zal zijn), maar het gewoon maar af willen schaffen wat mevrouw Uitslag 'tijdens de overpeinzingen bij het maken van een ontbijtje' verzint, is klinkklare onzin natuurlijk.
lolwut
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 16:12:15 #113
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99667106
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er is méér mantelzorg dan er door dat PGB ( wat op de schop gaat) vergoed wordt.
Er is een leger onbetaalde mantelzorgers in ons land, gelukkig maar!

dinsdag 19 juli 2011 @ 16:13:14 #114
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99667142
Feit is wel dat mantelzorg goedkoper is dan reguliere zorg, dus beter dat het kabinet uit budgettaire overwegingen daar meer het accent op gaat leggen.
pi_99667150
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:11 schreef BrandX het volgende:
Maar een paar users hier geven - begrijp ik zo - graag hun tè dikke baan op om mantelzorg geheel vrijblijvend en vrijwillig (?) uit te voeren op hun geliefde, waarmee zowel zij als hun geliefde met een klein beetje pech in een sociaal isolement komen, geen geld meer hebben voor een dagje uit... wat zeg ik? Dat dagje uit kan uberhaupt niet, want hun geliefde kan fysiek/mentaal gezien eigenlijk geen dagje uit meer.

Grow up.

Ja, er mag best gekeken worden naar de mate waarin mantelzorg vergoed wordt (welke zeer situationeel afhankelijk zal zijn), maar het gewoon maar af willen schaffen wat mevrouw Uitslag 'tijdens de overpeinzingen bij het maken van een ontbijtje' verzint, is klinkklare onzin natuurlijk.
Ze heeft het nergens over het afschaffen van vergoedingen. Dus voordat je blaat, graag even inlezen.
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 16:14:27 #116
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99667188
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze heeft het nergens over het afschaffen van vergoedingen. Dus voordat je blaat, graag even inlezen.
quote:
Of, beste Sabine , ben je toch slimmer dan we denken en is dit een leuk onderdeel van de strategie ivm de pgb-discussie.

Boks-Chick dinsdag 19 juli 2011 @ 16:15:18 #117
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_99667219
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tussen de regels door vraagt ze zich toch echt duidelijk af wat onder mantelzorg verstaan wordt --> moet alles wel mantelzorg zijn wat nu als mantelzorg bestempeld wordt --> moeten we uberhaupt zoiets als mantelzorg wel vergoeden -->

Ik denk wat verder dan letterlijk, sorry ;(
lolwut
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:15:33 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99667230
In de ouderwetse extended family was het idd iets wat je "er gewoon bij deed", maar destijds had moeder de vrouw dan ook nog tijd om naast haar eigen kroost haar (schoon)ouders te verzorgen, al dan niet samen met haar (schoon)zussen.

Toen kwam de periode dat het allemaal een beetje als primitief werd gezien als je je ouders nog zelf verzorgde, en dus werden ze in het bejaardentehuis gedumpt zodra ze wat koffie op het schoteltje knoeiden.

Inmiddels is men erachter dat de zorg in de bejaardentehuizen nogal wat te wensen overlaat omdat alles weggesubsidieerd is tot het hoogst noodzakelijke, en zelfs dat niet altijd meer.
Dus dan heb je geen andere keuze dan zelf een deel van de taken overnemen omdat je je ouders met een doorgelekte luier op hun kamer ziet zitten, want men heeft "geen tijd" om je moeder te verschonen.

Tijd om te gaan wandelen is er ook niet meer, dus dat doe je ook zelf... al met al duurt het niet lang meer voor je je bejaarde dementerende ouders beter zelf in huis kunt nemen dan dat je ze op de wachtlijst zet voor een verzorgingstehuis, want "verzorgen" komt er daar ook al niet meer van.

Mevrouw Uitslag vindt het echter de gewoonste zaak van de wereld als men de zorg voor de bejaarde ouders weer op zich neemt, en dat dit een dagtaak is vergeet ze kennelijk, of verdient mevrouw Uitslag genoeg om er zelf iemand voor in te huren?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage dinsdag 19 juli 2011 @ 16:15:55 #119
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99667256
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:46 schreef Jarno het volgende:
Dit soort achterlijke, domme koeien maken dus gewoon het beleid he. Oa door deze achterlijke trien zit mijn vrouw straks zonder werk omdat mantelzorgers helemaal geen begeleiding nodig hebben bij het uitvoeren van hun taak :').

Echt we kunnen allemaal lachen om drollen als Wilders, Teeven en dit trieste excuus voor een politica maar ondertussen staan zij wel aan het roer... Echt heel beangstigend dit.
Hoe maakt een kamerlid beleid?

Het kabinet maakt beleid, niet de kamer. De kamer geeft aan dat er beleid moet komen en keurt beleid dan wel niet goed/af. Denk na, -hou het normaal, dank-

[ Bericht 1% gewijzigd door BrandX op 19-07-2011 16:16:36 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_99667281
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:15 schreef BrandX het volgende:

[..]

Tussen de regels door vraagt ze zich toch echt duidelijk af wat onder mantelzorg verstaan wordt --> moet alles wel mantelzorg zijn wat nu als mantelzorg bestempeld wordt --> moeten we uberhaupt zoiets als mantelzorg wel vergoeden -->

Ik denk wat verder dan letterlijk, sorry ;(
Dan lees je toch echt heel wat anders dan ik. Daarnaast is het niet echt netjes om mensen woorden in hun mond te leggen.
pi_99667287
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:06 schreef Macka66 het volgende:
Mevr. Uitslag stelt in haar column normale blijken van medemenselijkheid gelijk aan veel intensievere en belastender mantelzorg. Smerige truc om straks alle regelingen voor mantelzorg af te kunnen schaffen zonder al te veel gemor van het volk. Want wie doet er nou niet eens iets voor een ander... :Z
Precies, dat gevoel had ik er ook sterk bij.
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 16:17:56 #122
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99667352
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:06 schreef Macka66 het volgende:
^O^

Boks-Chick dinsdag 19 juli 2011 @ 16:18:22 #123
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_99667365
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:16 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Precies, dat gevoel had ik er ook sterk bij.
Goh, als ik het topic zo doorlees... blijkbaar lezen meerdere mensen dat er toch tussen de regels door uit.
lolwut
  Redactie Frontpage dinsdag 19 juli 2011 @ 16:19:26 #124
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99667407
Hoe is dit trouwens schrikwekkend? Het gedoogkabinet zal alle vormen van zorg afschaffen. Dat was toch allang duidelijk? Zorg, onderwijs en kunst moeten het ontzien tegenover het bedrijfsleven en vermogende burgers.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_99667413
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:47 schreef yvonne het volgende:
Serieus? Kun je dat écht zelf niet bedenken?

Het is iig niet dit:
Mantelzorg is ontbijt maken voor je vriendje.
Kom, even diep ademhalen. Het is een redelijke vraag, mag je best een redelijk antwoord op geven. Ik begrijp dat je heel veel schrijnende voorbeelden van mantelzorg kan geven, maar waar ligt de 'ondergrens'? Waar begint mantelzorg? Ik begrijp dat ontbijt maken voor je vriendje er buiten valt, maar is bijvoorbeeld je partner 2 maanden verzorgen als die beide benen gebroken heeft ook mantelzorg? Hoe is dat nu geregeld?
Ja, ik generaliseer.
pi_99667448
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:18 schreef BrandX het volgende:

[..]

Goh, als ik het topic zo doorlees... blijkbaar lezen meerdere mensen dat er toch tussen de regels door uit.
En evengoed veel mensen niet.
  Boks-Chick dinsdag 19 juli 2011 @ 16:22:14 #127
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_99667525
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En evengoed veel mensen niet.
Ik dus wel :).
En daarom reageer ik wat kriegel op de mensen die (blijkbaar hetzelfde lezende) mantelzorg een - zachtjes uitgedrukt - geldverspillend iets vinden. Of onzinnig. Take your pick.
lolwut
pi_99667773
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:22 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ik dus wel :).
En daarom reageer ik wat kriegel op de mensen die (blijkbaar hetzelfde lezende) mantelzorg een - zachtjes uitgedrukt - geldverspillend iets vinden. Of onzinnig. Take your pick.
Dat is dan raar, want Yvonne stelt zelf dat mantelzorg onbetaald is. Dus het kan nooit geldverspillend zijn, en dus ook nooit op de nominatie staan voor afschaffing uit bezuinigingsoverwegingen. Of mis ik hier iets en bedoelde je stiekem de PGB?
pi_99667892
Nouja, het hoort natuurlijk wel in klaagbaak thuis.

Ik wil voorstellen om in plaats van de PGB, gezondheidszorg, onderwijs, kunst en cultuur en ga zo maar door, de tweede kamer op de schop te zetten.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:32:15 #130
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99667991
Anyway, er moet gewoon bezuinigd worden, klaar, basta. We kunnen beter discussieren over de invulling daarvan dan de vraag als de bezuiniging ansich wel of niet gewenst is. Niemand wil graag bezuinigen op zijn of haar departement/branch, of je moet Henk Kamp heten _O_
pi_99668046
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:32 schreef phpmystyle het volgende:
Anyway, er moet gewoon bezuinigd worden, klaar, basta. We kunnen beter discussieren aan de invulling daarvan dan of de vraag als de bezuiniging ansich wel of niet gewenst is. Niemand wil graag bezuinigen op zijn of haar departement/branch, of je moet Henk Kamp heten _O_
pi_99668065
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:32 schreef phpmystyle het volgende:
Anyway, er moet gewoon bezuinigd worden, klaar, basta. We kunnen beter discussieren aan de invulling daarvan dan of de vraag als de bezuiniging ansich wel of niet gewenst is. Niemand wil graag bezuinigen op zijn of haar departement/branch, of je moet Henk Kamp heten _O_
Ga toch weg, het gaat allang niet meer om bezuinigen op zich, maar hoe dat gedaan wordt.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 16:33:52 #133
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99668083
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is dan raar, want Yvonne stelt zelf dat mantelzorg onbetaald is. Dus het kan nooit geldverspillend zijn, en dus ook nooit op de nominatie staan voor afschaffing uit bezuinigingsoverwegingen. Of mis ik hier iets en bedoelde je stiekem de PGB?
Zucht.
quote:
Er is méér mantelzorg dan er door dat PGB ( wat op de schop gaat) vergoed wordt.
Er is een leger onbetaalde mantelzorgers in ons land, gelukkig maar!
Wel blijven opletten :*

Het is het bagateliserende, alsof je het 'er even bijdoet'
Dan heb je van de hele mantelzorg niets begrepen.

dinsdag 19 juli 2011 @ 16:33:57 #134
104871 remlof
Europees federalist
pi_99668085
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
The image says it all.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:34:21 #135
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99668109
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:33 schreef remlof het volgende:

[..]

The image says it all.
Dat.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 16:34:28 #136
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99668116
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Prioriteiten stellen!

dinsdag 19 juli 2011 @ 16:35:04 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99668141
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Mooi speelgoed. Toy toy toy.
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:33 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Ga toch weg, het gaat allang niet meer om bezuinigen op zich, maar hoe dat gedaan wordt.
En hoe zou dat dan anders moeten? Wat ik zou doen als minister zijnde is bestuurders nog harder korten op hun begroting als zij te hard in het verweer gaan en pertinent weigeren de bezuiniging uit te voeren.
pi_99668174
quote:
>> MIJLPAAL <<

Hier ontspoorde het topic!
Ja, ik generaliseer.
pi_99668301
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:19 schreef Northside het volgende:

[..]

Kom, even diep ademhalen. Het is een redelijke vraag, mag je best een redelijk antwoord op geven. Ik begrijp dat je heel veel schrijnende voorbeelden van mantelzorg kan geven, maar waar ligt de 'ondergrens'? Waar begint mantelzorg? Ik begrijp dat ontbijt maken voor je vriendje er buiten valt, maar is bijvoorbeeld je partner 2 maanden verzorgen als die beide benen gebroken heeft ook mantelzorg? Hoe is dat nu geregeld?
Nou ja, het wordt dan vooral een definitiekwestie, met name de vraag wanneer je iemand als 'hulpbehoevend' kan omschrijven. BrandX gaf al een aantal portretten als voorbeeld die aan deze normering kunnen voldoen. Laten we voorop stellen dat het een relatief duurzaam karakter heeft en niet twee maanden.

Maar goed, de grenzen die je daaraan geeft zijn nu eenmaal altijd arbitrair, het blijven immers vage begrippen. Discussie over de reikwijdte van dergelijke begrippen zijn ook erg zinnig (zeker met bezuinigingen in het achterhoofd). Maar een politica zou donders goed moeten weten dat, met alle kenmerken van mantelzorg in het achterhoofd, het niet begint bij toevallig een boterhammetje smeren voor je liefje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2011 17:00:34 ]
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 16:38:19 #140
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99668305
Maar goed, we storten ons in de file en ik ben zo weer werken, dus tot vanavond :W

dinsdag 19 juli 2011 @ 16:39:17 #141
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99668339
Ik ga ook maar weer eens achter de palletsorteermachine staan _O-
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:40:46 #142
104871 remlof
Europees federalist
pi_99668399
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:39 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ga ook maar weer eens achter de palletsorteermachine staan _O-
Pas je wel op? Als je je arm ertussen krijgt moet je moeder stoppen met werken :*
pi_99668422
quote:

[..]

[ afbeelding ]
De JSF is dan ook een heul slecht plan.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:43:12 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99668510
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Pas je wel op? Als je je arm ertussen krijgt moet je moeder stoppen met werken :*
Het kabinet vergoedt nog wel protheses toch?
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2011 @ 16:44:23 #145
7889 tong80
Spleenheup
pi_99668557
quote:
18s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:53 schreef yvonne het volgende:
Gaat het heren?
FF Pissen.

Maar te triest voor woorden.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_99668602
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:43 schreef phpmystyle het volgende:
Het kabinet vergoedt nog wel protheses toch?
Met een dikke eigen bijdrage uiteraard.
De ennimul kops moeten ergens van betaald worden, immers!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:51:49 #147
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_99668922
Verdomme jongen. Ik zit hier met tranen in mijn ogen, alleen weet ik niet of ze van het lachen of huilen zijn. :')
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:52:55 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99668978
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Met een dikke eigen bijdrage uiteraard.
De ennimul kops moeten ergens van betaald worden, immers!
Er schijnen nogal wat schapen in dit land mishandeld te worden :P
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:57:08 #149
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_99669173
Ik zag het op je FB ja.
Mens heeft echt geen idee waar ze over praat :|W
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:07:14 #150
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_99669573
quote:
Waarom niet?
Mevrouw Uitslag weet het verschil tussen mantelzorg en zorg niet volgens mij.

Inderdaad gewoon zorg voor je naaste (helpen met schoonmaken, steunkousen, eten koken, boodschappen doen) dat doe je maar in je vrije tijd en zonder subsidie.
Mantelzorg is toch heel wat anders. Intensiever, geestelijk vaak ook heel zwaar zeker als je mantelzorg biedt aan een naaste. Daar heb je gewoon begeleiding en sturing voor nodig en ja dus ook subsidie.
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:54:44 #151
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_99671325
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:00 schreef DriekOplopers het volgende:
Het CDA is een verzameling hypocriete hufters. Quasi-christendemocratisch gespuis, dat een eind wil maken aan alle Bijbelse principes over zorg voor elkaar en hulp aan de zwakken.

Fatsoenlijke mensen kunnen nog beter SGP of PVV stemmen, dan dit zooitje hufters.

CDA in een notendop: "Pak kansarme mensen hun uitkering af, want dan kunnen ze leuk meedoen in de samenleving." :?

Schorem. Met Sabine Uitslag voorop.
Hear hear!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_99671457
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:19 schreef Northside het volgende:

[..]

Het heet pas mantelzorg als het langer dan 1 jaar aansluitend is en als de zorg meer omvat dan eten maken, boodschappen doen en huishouden overnemen. Laatstgenoemden zijn `gebruikelijke zorg´ en mevrouw Uitslag weet dat waarschijnlijk heel prima, maar probeert mensen op het verkeerde been te zetten door te doen alsof dát mantelzorg is.
Helpen met douchen, de kont afvegen, aankleden, van bed tillen, op de wc en van de wc tillen, de rolstoel duwen, katheters verschonen, wondcompressen schoonhouden, kortom alles wat je verplegen zou noemen is wat mantelzorg is.
PGB krijg je dan ook alleen maar als je een indicatie hebt voor verpleegzorg of meer dan dat en als een (gekwalificeerd!) familielid daarvoor een baan opzegt en die zelf zorg zelf gaat verlenen is dat toch heel wat anders dan een vergoeding voor mantelzorg?
Nu wordt er hard geroepen dat dat niet altijd zo is, maar hoe moeilijk is het om te achterhalen? Dat zou de regering moeten doen, wat mij betreft mogen er best eisen gesteld worden aan de kwalificaties van de zorgverleners, familie of niet. Ik neem aan dat jullie ook liever niet elke dag maar zouden willen afwachten wie je kont komt afvegen of wie je onder de douche helpt..

En sjah, dan kan je denken "wat maak je je druk om het gebral van een politicus" en het zou me ook niets moeten doen eigenlijk die domheid, ware het niet dat zij wel mijn toekomst en dat van mijn gezin in handen heeft..

Enfin, mijn blog heeft Yvon hier al gespamd zag ik, waarvoor dank! :*
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:08:28 #153
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99671700
quote:

[..]

???

De tijd die die man voor zijn vrouw zorgt, steekt hij in zijn vrouw, omdat hij van haar houdt. Lijkt me een investering. Beetje een gekke uitspraak dat je je "tijd dan kwijt bent"..

Verder probeert ze volgens mij met die column JUIST te zeggen dat je goed bezig bent als je mensen (naasten) helpt in je leven, dat dat nou juist waardevol is. Of je dat nou als mantelzorg ziet of niet.

Ze zegt het alleen ongelukkig, ik denk niet dat ze het kwaad bedoeld, of het werk van de échte mantelzorger wil bagatelliseren.
Laffe huichelaar
pi_99671809
@timmmmm werken voor de kost kan je wat mij betreft ook zien als zorg voor je gezin, je kan jezelf niet klonen dus hoe zie jij het voor je om tegelijk te werken en voor je vrouw te zorgen? Of moet de vrouw maar gewoon op bed blijven liggen tijdens werktijd?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:13:52 #155
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99671848
Aha Sabine, je mag me bij wijze van mantelzorg wel eens een pijpbeurt komen geven :Y
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:17:54 #156
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99671966
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:12 schreef MarMar het volgende:
@timmmmm werken voor de kost kan je wat mij betreft ook zien als zorg voor je gezin, je kan jezelf niet klonen dus hoe zie jij het voor je om tegelijk te werken en voor je vrouw te zorgen? Of moet de vrouw maar gewoon op bed blijven liggen tijdens werktijd?
hé hé, rustig aan eej, ik ben niet aan het haten op de mantelzorg, ik vind dat het moet kunnen als je wel stoppen met je baan om voor je naaste te zorgen. Net als dat het moet kunnen dat je thuis verzorging krijgt voor je naaste.

Ik zeg enkel dat ik nergens zie staan dat Uitslag daar anders over denkt. Ze drukt zich alleen (veel te) ongelukkig uit. Ik geloof niet dat het hart werkelijk op de verkeerde plaats ligt.
Laffe huichelaar
pi_99672069
En @Timmm het flauwe is dat zij voorbeelden noemt die niet vallen onder mantelzorg en om als mantelzorger geregistreerd te zijn. Echte mantelzorgers zijn geregistreerd en daar zijn indicaties voor nodig die je niet zomaar krijgt.
Iemand anders kan zich misschien wel mantelzorger noemen, maar daar gaat dit artikel niet over!
Mevrouw Uitslag zou toch tenminste de definitie van mantelzorger moeten kennen, wellicht speelt ze er bewust op in dat mensen die definitie niet kennen...
pi_99672136
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:59 schreef MarMar het volgende:
Het heet pas mantelzorg als het langer dan 1 jaar aansluitend is en als de zorg meer omvat dan eten maken, boodschappen doen en huishouden overnemen. Laatstgenoemden zijn `gebruikelijke zorg´ en mevrouw Uitslag weet dat waarschijnlijk heel prima, maar probeert mensen op het verkeerde been te zetten door te doen alsof dát mantelzorg is.

Helpen met douchen, de kont afvegen, aankleden, van bed tillen, op de wc en van de wc tillen, de rolstoel duwen, katheters verschonen, wondcompressen schoonhouden, kortom alles wat je verplegen zou noemen is wat mantelzorg is.
Ok, duidelijk antwoord, dank je.
Ja, ik generaliseer.
pi_99672140
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]

hé hé, rustig aan eej, ik ben niet aan het haten op de mantelzorg, ik vind dat het moet kunnen als je wel stoppen met je baan om voor je naaste te zorgen. Net als dat het moet kunnen dat je thuis verzorging krijgt voor je naaste.

Ik zeg enkel dat ik nergens zie staan dat Uitslag daar anders over denkt. Ze drukt zich alleen (veel te) ongelukkig uit. Ik geloof niet dat het hart werkelijk op de verkeerde plaats ligt.
Ik reageerde net voordat je dit gepost hebt, maar de reactie blijft wel toepasselijk denk ik.
Zij zou in haar positie toch moeten weten wat de definitie van mantelzorger is, ze weet dat denk ik ook dondersgoed. Dat ze de term mantelzorger zo verkeerd gebruikt vind ik op zijn zachtst gezegd niet netjes en daarmee lijkt zij er wél op uit te zijn dat het straks niet meer uit kan als je moet stoppen om te zorgen voor je naaste/familielid.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:24:30 #160
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_99672190
Het CDA wilde ook een Sarah Palin.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:26:28 #161
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99672257
Volgens mij wil ze gewoon op een verknipte manier de oerchristelijke waarde uitdragen van naastenliefde. Dat we meer voor een ander over moeten hebben.

Alleen ze heeft de plank helemaal mis geslagen. Kan gebeuren, soms denk je dat de boodschap duidelijk overkomt op de manier die je gebruikt, en soms is dat helemaal niet zo. Is dat een heksenjacht waard? In mijn ogen niet.
Laffe huichelaar
pi_99672294
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:26 schreef timmmmm het volgende:
Volgens mij wil ze gewoon op een verknipte manier de oerchristelijke waarde uitdragen van naastenliefde. Dat we meer voor een ander over moeten hebben.

Alleen ze heeft de plank helemaal mis geslagen. Kan gebeuren, soms denk je dat de boodschap duidelijk overkomt op de manier die je gebruikt, en soms is dat helemaal niet zo. Is dat een heksenjacht waard? In mijn ogen niet.
Ware het niet dat mede dankzij haar straks het pgb wegvalt waardoor heel veel mensen, waaronder ik en mijn gezin, zwaar in de problemen komen.
Ik denk dat ze het meer meent dan we willen weten.
  † In Memoriam † dinsdag 19 juli 2011 @ 18:28:19 #163
137949 Disana
pi_99672310
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het CDA wilde ook een Sarah Palin.
Domheid heeft een naam gekregen-Sabine Uitslag

Misschien denken ze jongere kiezers of Libellevrouwen te trekken.
pi_99672334
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:15 schreef Sapstengel het volgende:
Meest sexy politicus? Zitten daar een stel blinden in de jury ofzo?

De meest sexy politicus is natuurlijk gewoon Albayrak.

[ afbeelding ]

:9~ :9~ :9~ .
lekkere snor
pi_99672350
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:27 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ware het niet dat mede dankzij haar straks het pgb wegvalt waardoor heel veel mensen, waaronder ik en mijn gezin, zwaar in de problemen komen.
Niet dankzij haar, dankzij de fraudeurs. Onthou dat.
pi_99672419
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mjah, met belasting wordt ook gefraudeerd, als ze dan netjes 1 lijn trekken schaffen ze dat ook af :) Zou ik prima mee kunnen leven!
pi_99672447
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:39 schreef yvonne het volgende:
Domheid heeft een naam gekregen ( domheid is helaas een vrouw ja) en ze heet:Sabine Uitslag

Je weet het niet,
ik twijfel..

Mantelzorgers worden straks gewoon bijna nooit meer betaald en dat probeert ze te verkopen / goed te praten in een behoorlijk ongelukkig gekozen verhaaltje, waaruit blijkt dat ze niet super emotioneel bekwaam is.
pi_99672452
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:32 schreef MarMar het volgende:

[..]

Mjah, met belasting wordt ook gefraudeerd, als ze dan netjes 1 lijn trekken schaffen ze dat ook af :) Zou ik prima mee kunnen leven!
De PGB in zijn huidige opzet smeekt gewoon om keihard misbruikt te worden. Het is dus een goede zaak dat ze het op de schop gooien. Dat wil niet zeggen dat het afgeschaft moet worden, het moet in een andere vorm terugkomen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:33:53 #169
pi_99672467
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Jip-en-Janneke-niveau :Y
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:35:16 #170
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99672517
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:27 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dat komt omdat er mensen zijn die misbruik maakten van het systeem. Niet juist, maar begrijpelijk. Als je zoveel geld uit wil geven aan mensen die het nodig hebben, en je wordt gewoon bestolen, zou jij ook geen geld bij blijven leggen.

En met jouw gedachte ben ik het niet eens. Jammer maar helaas.
Laffe huichelaar
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:35:22 #171
pi_99672524
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De PGB in zijn huidige opzet smeekt gewoon om keihard misbruikt te worden.
Dat doen ze toch altijd zo? Je bedenkt iets goeds. Als je tegen bent stem je voor onder voorwaarde dat .... [insert fraudegevoeligheid] ... zodat je het later alsnog af kan schieten.
pi_99672543
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens mij is het gewoon een relaief nieuwe kostenpost die zeer rap uitgegroeid is. Fraude is volgens mij niet significant hoger dan bv zorg via de zorgverzekering geleverd.

Politiek is keuzes maken. En verkopen. Dat laatste moet ze nog wat leren lijkt het. Maar ok als ze geil is, maakt dat wel weer wat goed voor veel mensen gok ik ^O^
pi_99672613
quote:

[..]

[ afbeelding ]
haha grapjas, als je die 7,6 miljard over 20 jaar uitspreid, wat qua afschrijvingstermijn zelfs aan de lage kant zit voor dat soort vliegtuigjes, kom je uit op 380 miljoen per jaar ... dus tyf lekker op met je populistische plaatje.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_99672853
Wat een achterlijk mokkel zeg. Zingen kon ze al niet, maar dit slaat alles.

Ik heb met eigen ogen gezien hoe zwaar het kan zijn om mantelzorger te zijn. Je eigen leven staat op pauze, niks is meer vanzelfsprekend. Valt me enorm tegen dat zij daar blijkbaar geen reet van snapt.
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 18:50:26 #175
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99673052
quote:

Nee dat doet ze niet.
Lees vooral even de storm van protest op haar column, de diverse blogs en de nieuwssites.

dinsdag 19 juli 2011 @ 18:55:30 #176
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_99673236
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De PGB in zijn huidige opzet smeekt gewoon om keihard misbruikt te worden. Het is dus een goede zaak dat ze het op de schop gooien. Dat wil niet zeggen dat het afgeschaft moet worden, het moet in een andere vorm terugkomen.
Mijn vorige buurvrouw heeft wel eens zitten vertellen dat ze een PGB van 20.000 hadden aangevraagd voor hun zoon met adhd en pdd-nos en god weet wat nog meer.
Uiteindelijk hadden ze die 20.000 niet nodig. Ze mochten wel 10% gewoon houden.
Makkelijke manier om even 2000 te cashen hoor :X
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_99673470
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En om advocaat van de duivel te spelen:
Wanneer ze bedoelt dat wat haar betreft zorg voor je naasten niet allemaal gekwalificeerd hoeft te worden als mantelzorg, omdat het dan aan allemaal regeltjes moet voldoen wat weer afschrikkend kan werken, dan heeft ze een punt. We willen in NL tegenwoordig teveel reguleren, onder protocollen onderbrengen en kapotrubriceren. De spontaniteit gaat er zo wel af.
Het slachtofferschap dat gepaard gaat met het nu afbranden van Sabine is misschien wel tekenend. Ze heeft een punt als ze zegt dat dit vroeger ook allemaal gedaan werd, maar toen noemden we het niet mantelzorg en had niemand daarmee recht op hulp. Mijn ouders hebben, naast het runnen van een tuinbouwbedrijf, vanzelfsprekend gezorgd voor hun (dementerende) ouders en andere familieleden en alles wat daarbij kwam kijken en dan hadden ze nog een gezin met vijf kinderen. Nu doen mijn zussen dat op hun beurt voor hun schoonouders. Ik heb ze de term mantelzorg nooit horen gebruiken en zij zijn het zeker helemaal eens met Uitslag. Het zijn namelijk CDA-ers/SGP-ers. Die geloven zeker wel in naastenliefde, maar dan als burgerinitiatief en slechts mondjesmaat door de overheid. Niemand zegt dat zoiets makkelijk is, en zo bedoelt Uitslag het volgens mij ook niet, de vraag is alleen: wat kan de overheid precies betekenen op dit gebied, en wat hoort de overheid daarmee precies te doen?

Overigens is dat verwijt aan christendemocraten ouder dan het CDA zelf.
Deze prent is uit 1918.

'En waarom krijgen wij nog geen staatspensioen?'
'Omdat er in de Eerste Kamer te veel christelijken en te weinig christenen zitten'
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_99673500
quote:
Is dat een heksenjacht waard? In mijn ogen niet.
Weet je, als één of andere nietszeggende beleidsmedewerker in Hospital Lutjebroek-West dit zou ventileren op haar weblog zou ik er ook geen 'heksenjacht' voor over hebben. Maar dat is ze niet, ze is een volksvertegenwoordiger, wetgever en controleur van de regering. Da's wel andere koek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2011 19:04:03 ]
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:03:30 #180
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99673505
Die reacties onder dat artikel :D

quote:
UIT WAT VOOR ZWAKBEGAAFDEN-INSTELLING HEBBEN ZE JOU GETROKKEN?!?!?!
EN DAT WERKT AAN HET ZORGBELEID?!
Dan kunnen we net zo goed meteen van de brug springen!
quote:
Gelukkig voor u ben ik niet de politieke leider van uw partij. U kunt heerlijk mensen fêteren op onze kosten.

Is dat ook mantelzorg?
quote:
Sabine,

Je moet je de ogen uit je kop schamen.
Helaas ben je dan blind en dan heb je zelf mantelzorg nodig.
Ik ga stuk hier :D

Overigens heeft ze zelf nog niet gereageerd :') Ik vermoed ook niet dat ze dat zal doen trouwens.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_99673549
Eigenlijk is dit een klacht he ts. c_/
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:05:41 #183
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_99673573
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:03 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Weet je, als één of andere nietszeggende beleidsmedewerker in Hospital Lutjebroek-West dit zou ventileren op haar weblog zou ik er ook geen 'heksenjacht' voor over hebben. Maar dat is ze niet, ze is een volksvertegenwoordiger, wetgever en controleur van de regering. Da's wel andere koek.
Dat dus! Ik ga aan de slag voor een column op de FP. Tekstsuggesties per PM zeer welkom!
  Boks-Chick dinsdag 19 juli 2011 @ 19:07:18 #184
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_99673621
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:03 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Mooi gezegd.
lolwut
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:09:43 #185
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99673696
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:05 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat dus! Ik ga aan de slag voor een column op de FP. Tekstsuggesties per PM zeer welkom!
Pro-tip: begin niet over haar huis en fakkels. :Y).
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Boks-Chick dinsdag 19 juli 2011 @ 19:10:02 #186
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_99673707
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]

???

De tijd die die man voor zijn vrouw zorgt, steekt hij in zijn vrouw, omdat hij van haar houdt. Lijkt me een investering. Beetje een gekke uitspraak dat je je "tijd dan kwijt bent"..

Verder probeert ze volgens mij met die column JUIST te zeggen dat je goed bezig bent als je mensen (naasten) helpt in je leven, dat dat nou juist waardevol is. Of je dat nou als mantelzorg ziet of niet.

Ze zegt het alleen ongelukkig, ik denk niet dat ze het kwaad bedoeld, of het werk van de échte mantelzorger wil bagatelliseren.
Denk dat yvonne hier vooral bedoeld dat deze ZZP'er nu niet meer genoeg kan werken om zijn gezin fatsoenlijk te onderhouden, maar in plaats daarvan zijn vrouw moet verzorgen.
lolwut
pi_99674466
Weten jullie de cijfers van de fraude?
1 %...

Controle zou een stuk beter kunnen..
Je kan bijvoorbeeld ervoor kiezen om de SVB gratis een loonstrookje te laten maken en bijhouden voor je. Stel dat verplicht en maak die gegevens gelijk inzichtelijk voor zorgkantoren en dan ben je al een heel eind in de controle. Het enige wat ik nu hoef te doen is eens in het half jaar een briefje in te vullen met hoeveel uren ik uitbetaald heb.

Verder is er vooral fraude bekend waarbij bijvoorbeeld psychiaters valse indicaties afgaven en zelf een deel van de pgb vingen, dat zijn grote bedragen en komt uitgebreid in het nieuws..
Ik zou het ook prima vinden als er een maximum maandbedrag zou komen, of als er net als in Duitsland iets komt als een uitkering voor mensen die hun werk (deels) moeten opgeven om mantelzorger te kunnen zijn. Ik denk dan bijvoorbeeld aan anderhalf keer minimum inkomen als maximum bedrag met wel een compensatie voor mensen die daardoor hun huis kunnen verliezen waar ze voordat ze zorg nodig hadden hard voor hebben gewerkt.
Zoiets..

Afschaffen is imho uit den boze en voor zover ik weet is er nog geen alternatief en is men ook helemaal niet van plan een alternatief te bieden.
En nee, reguliere zorg is geen alternatief!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:26:41 #188
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_99676555
quote:
erna van vondel | 19-07-2011 | 02:06

Beste Sabine,
Gaat het wel goed met je?
Je bent wijzer geworden, schrijf je. Helaas, laat me je uit je "naastenliefdedroom" helpen: je hebt een blinde vlek voor de harde werkelijkheid.

Wat drijft je, Sabine? Voldoening? Denk je echt dat het zo simpel is?

Schiet het schaamrood je inmiddels niet naar je kaken als je jezelf terugleest en tot de ontdekking komt dat je met je zalvende stukje mensen wegzet? Je kleineert ouders met gehandicapte kinderen die het water soms aan de lippen staat als hun kind midden in de nacht gillend van de pijn of vol van verdriet hen uit hun slaap haalt. Je zet ze neer alsof thuiszorg bij AH in de bonus is. Alsof thuiszorg iets is waarvoor je kiest.

En je hebt geen idéé wat mantelzorg inhoudt. Dat is echt zwaarder werk dan een tweede kamerlid zijn met een gitaartje.

Mantelzorg overkomt je en is vaak geen keuze, zoals jij schetst. Het is niet even een yogalesje afzeggen, even “gezellig” een bezoekje brengen en een potje koken, het is je leven soms compleet overhoop gehaald zien worden en niet meer weten hoe je ooit nog tijd voor jezelf kunt vinden. Je verwart mantelzorg met vrijwilligerswerk.

Het lijkt er op alsof je met je stukje - persoonlijk – winst wilt halen in de hoop dat jij voldoening voelt en krijgt door je kosteloos in te zetten voor een ander. Maar als je voldoening zoekt, kun je beter gaan fröbelen met kleuters!

Leer je eerst eens ÉCHT inleven in de belevingswereld van mensen die 24 uur per dag afhankelijk zijn van zorg. Denk je dat die zitten te wachten om mensen zoals jij over de vloer te krijgen, in de hoop dat dankbaarheid hen ten deel zal vallen? Laat me je uit je Christelijke (?) droom helpen: http://www.dankbaarmoetjezijn.nl/dankbaarheid/

En leer mensen met een beperking eens niet te zien als een kostenpost! Dwing mensen óók niet zichzelf als kostenpost te zien en zich te schikken naar de omstandigheden en dankbaarheid te tonen voor wat hen ten deel valt!

Denk je nu echt dat de duizenden mensen wiens PGB wordt afgenomen zitten te wachten op dit soort simplistisch geneuzel? Mensen die straks van ellende niet meer weten hoe ze hun zorg georganiseerd moeten krijgen zonder PGB, die hun eigen regie gaan verliezen.

Maar er is hoop: we hebben onze Sabien die altijd bereid is haar yogalesje af te zeggen en gezellig langs komt om een potje te koken.

Sterkte met wakker worden uit je droom, Sabine.
pi_99676672
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:26 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Slecht. 1 grote klaagzang. Beter bouw je het op door te beginnen met feiten en niet met meningen. Geef voorbeelden die je kent. Aan het eind mag je dan zo hard je mening geven als je maar wilt.

My 2 cents. :7
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:07:19 #190
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_99678259
Ik vind het een schandalig stukje. Kan er haast kwaad om worden :').

Mijn tante (63) heeft jaren voor mijn oma gezorgd. Oma is oud, krakkemikkig, licht dementerend.
Niet eens Mantelzorg, want het "enige" wat tante deed was koken, schoonmaken, wassen, boodschappen, oma begeleiden bij uitjes (oma was niet handig met de rollator en regelmatig verward). En dat dag in, dag uit, na haar werk. Gemiddeld twee uur per dag was ze met oma bezig. Dat trekt echt een zware wissel op je eigen gezinsleven.
En dat was dus nog niet eens mantelzorg, ik kan me niet voorstellen hoe zwaar het moet zijn voor mensen die daarbij ook nog verpleegtaken moeten doen...

"Gelukkig" heeft oma nu haar heup gebroken en moet ze nu in een verpleegtehuis wonen. Eindelijk krijgt ze zorg voor zaken die ze al lang zelf niet meer kon. En eindelijk kan mijn tante genieten van haar pensioen, zowel van haar werk als van haar zorgtaken voor oma

Je bent waardevol als je wat voor anderen doet, dat ben ik met haar eens. Maar voor veel mantelzorgers is de verhouding tussen belasting en belastbaarheid gewoon zoek. Voor velen is het geen daad uit naastenliefde maar uit pure noodzaak.
En ik vrees ook voor de (niet frauderende) mantelzorgers en hun (niet frauderende) naasten, als de vergoeding straks verdwijnt of omlaag gaat. Je hebt geld nodig, je hebt zorg nodig, en straks zullen die mensen van één van beide te weinig hebben.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_99681493
Tja jongens even eerlijk je hebt verschillende vormen van mantelzorg. De ene noemt het mantel zorg als ze een keer in de week extra boodschappen doen voor de buurvrouw en de andere noemt het mantelzorg als ze dag in dag uit voor hun vader zorgen. Tegenwoordig zijn dingen die we doen niet meer zo normaal als ze vroeger waren. Sommige misbruiken hierin de titel mantelzorg. Ik vind het een goed punt om een discussie over te hebben dit ook ivm misbruik van subsidies en geld wat voor mantelzorg wordt vrij gemaakt. Ik doel hierbij niet op de echte mantelzorgers die veel respect verdienen maar meer op de groep die voor de zoveelste keer alles uitbaten/misbruiken om niet te hoeven werken bv.
Fool,
Ik ben een fool zonder enig doel. Ik ben een dwaas verblind door mijn verlangen. Ik ben een filosoof en een dromer. Ik ben een ruimtebewoner.
En jij?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:16:07 #192
14482 nixan
Vlekkenkampioen
pi_99681793
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:26 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:

[..]

Jammer dat niet iedereen het stuk van Uitslag op waarde weet te schatten inderdaad. Het is juist een geniale parodie op het huidige subsidiestelsel waarin de overheid subsidie toekent aan het onderhouden van normale familierelaties.
Of het geniaal is, staat te bezien.
Maar de 'als door een wesp gestoken' reacties duiden er gewoon op, dat er een gevoelig punt geraakt wordt.
and then?
pi_99682252
Vraagje:

Waar begint/stopt mantelzorg? Wanneer is het wekelijks, dagelijks of hoe vaak dan ook helpen van je (groot-)ouders mantelzorg, en wanneer niet?

Natuurlijk, zeer zieken/hulpbehoevenden hebben behoefte aan mantelzorg, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die iets mantelzorg noemen (en daarmee geld claimen) wat een ander gewoon normaal vindt.

Ik proef een beetje dat dit een insteek van Sabine is geweest. Echter slecht verwoord.
pi_99682260
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:00 schreef waj1 het volgende:

[..]

Ze zal wel niet in de kamer zitten vanwege haar intelligentie zijn hoop ik :')
Alsof ze de enige is :')
Kijk eens naar de PVV fractie :)

Verder zou ik Sabine geven.
pi_99682321
-

[ Bericht 99% gewijzigd door elkravo op 19-07-2011 22:25:04 ]
pi_99682323
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:23 schreef elkravo het volgende:
Vraagje:

Waar begint/stopt mantelzorg? Wanneer is het wekelijks, dagelijks of hoe vaak dan ook helpen van je (groot-)ouders mantelzorg, en wanneer niet?

Natuurlijk, zeer zieken/hulpbehoevenden hebben behoefte aan mantelzorg, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die iets mantelzorg noemen (en daarmee geld claimen) wat een ander gewoon normaal vindt.

Ik proef een beetje dat dit een insteek van Sabine is geweest. Echter slecht verwoord.
Ze doet het alleen om het debat op gang te krijgen en dat werkt.,
pi_99682516
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:24 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Ze doet het alleen om het debat op gang te krijgen en dat werkt.,
En dat vind ik terecht.

Ik geloof ook best dat er in Nederland genoeg mensen zijn die onterecht van alles aanwenden om niet te hoeven werken, of geld te krijgen. Er zullen er dus ook genoeg zijn die mantelzorg als dekmantel gebruiken om geld te verdienen.
Geld verdienen aan iets normaals, het verzorgen van een geliefde of familielid. En ten overvloede, hier heb ik het niet over erge ziekte gevallen en zo... de vraag is dus, waar ligt de grens?

Die vraag mag gesteld worden.
pi_99682658
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:27 schreef elkravo het volgende:

[..]

En dat vind ik terecht.

Ik geloof ook best dat er in Nederland genoeg mensen zijn die onterecht van alles aanwenden om niet te hoeven werken, of geld te krijgen. Er zullen er dus ook genoeg zijn die mantelzorg als dekmantel gebruiken om geld te verdienen.
Geld verdienen aan iets normaals, het verzorgen van een geliefde of familielid. En ten overvloede, hier heb ik het niet over erge ziekte gevallen en zo... de vraag is dus, waar ligt de grens?

Die vraag mag gesteld worden.
Precies :)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:35:07 #199
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_99682929
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Slecht. 1 grote klaagzang. Beter bouw je het op door te beginnen met feiten en niet met meningen. Geef voorbeelden die je kent. Aan het eind mag je dan zo hard je mening geven als je maar wilt.

My 2 cents. :7
Ik heet geen Erna.
pi_99685334
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:29 schreef Scorpie het volgende:

Verder rept ze met geen woord over afschaffen, zeikt ze volgens mij mantelzorgers niet echt af (oke, ze maakt wat vergelijkingen die niet handig zijn) en geeft ze tot slot de boodschap mee dat je door mantelzorg te geven waardevol kan zijn voor je omgeving. Holy shit, wat een onzin indeed :')
quote:
Al het bovenstaande dus.
Sabine had zich wel wat minder denigrerend mogen uitlaten over mantelzorg maar de ophef van Yvonne is wel erg overtrokken. Er is duidelijk een gevoelig snaartje geraakt waardoor het gezond verstand op de achtergrond is beland.
Eigenlijk verlaagt Yvonne zich met dit topic tot het niveau van Sabine, van enige objectiviteit is geen sprake.

Als Sabine het synoniem is van Domheid is Yvonne het synoniem van Hypocrisie.

[ Bericht 7% gewijzigd door eight op 19-07-2011 23:24:34 ]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99686227
Ik wist dat CDA'ers fout volk zijn, maar zo'n domme ongeloof kwetsende column heb ik al in lange tijd niet meer gelezen. Misschien denkt Sabine ook dat als je je teen tegen een kastje stoot je gehandicapt bent ? Wat een ongelooflijke denigreren van een zo'n verschrikkelijk zwaar belastte groep mensen is dit... Sabine Uitslag zou zich, als ze een greintje fatsoen had, maar dat zal wel niet als CDA'ster, kapot moeten schamen voor deze column.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_99686541
Als we een poll openen over Sabine, dan weet ik de uitslag al...
pi_99686544
Dit is de slechtste column die ik ooit gelezen heb...

Omdat beelden meer zeggen dan duizend woorden... dit beeld krijg ik bij het lezen:

Lijkt wel alsof ze expres aan het trollen was oid..
Hoe kan zo iemand een vertegenwoordiger zijn van het volk.. :'(
There are only 151 Pokémon.
pi_99686638
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:39 schreef Eenskijken het volgende:
Dit is de slechtste column die ik ooit gelezen heb...

Omdat beelden meer zeggen dan duizend woorden... dit beeld krijg ik bij het lezen:
[ afbeelding ]

Lijkt wel alsof ze expres aan het trollen was oid..
Hoe kan zo iemand een vertegenwoordiger zijn van het volk.. :'(
Dat is ze dan ook

en trollen ben jij ook niet vies van
  Admin woensdag 20 juli 2011 @ 00:06:18 #205
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99688008

Admin woensdag 20 juli 2011 @ 00:10:51 #206
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99688221

woensdag 20 juli 2011 @ 00:19:28 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99688623
Ik vermoed dat deze actie het CDA flink schade gaat opleveren
pi_99688688

Sabine Uitslag > TS
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:21:25 #209
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_99688698
We hebben het allemaal verkeerd begrepen ? 8)7

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=127802
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:22:20 #210
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99688749
Hier red je je niet meer uit Sabine
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:29:03 #211
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99689062
Ik ben benieuwd of ze hiermee het laagterecord in de peilingen voor het CDA weet te verbeteren

Zet hem op Sabine, beneden de 10 moet kunnen
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:29:42 #212
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_99689097
Volgens mij krijgt dit verhaal nog wel een staartje :P
"être, c'est être vu"
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:32:46 #213
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_99689257
Best een lekker ding, dus luister ik per definitie niet naar wat ze probeert te vertellen. Maar goed ook als ik de posts in dit topic zo bekijk... heeft me een hoop ellende bespaard ^O^
Krekker is de bom!
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:36:23 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99689456
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:32 schreef KreKkeR het volgende:
Best een lekker ding, dus luister ik per definitie niet naar wat ze probeert te vertellen. Maar goed ook als ik de posts in dit topic zo bekijk... heeft me een hoop ellende bespaard ^O^
Ze stond bij de verkiezingen ook op een onverkiesbare plek. Ze is met voorkeursstemmen herkozen.

En ik kan me geen enkele andere reden bedenken dan vanwegehaar mooie verschijning.
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:42:11 #215
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_99689741
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ze stond bij de verkiezingen ook op een onverkiesbare plek. Ze is met voorkeursstemmen herkozen.

En ik kan me geen enkele andere reden bedenken dan vanwegehaar mooie verschijning.
Volgens mij is het echt zo'n vrouw die mooi van buiten is maar extreem verrot en slecht van binnen:

quote:
Ook het rookverbod, dat sinds het Kabinet-Rutte wordt versoepeld, vind Uitslag het onduidelijk waar wel en niet mag worden gerookt: "Dat is funest. Overal staan weer asbakken op tafel" en daarom pleit zij voor een speciaal telefoonnummer, een kliklijn, dat tegen het illegaal roken wordt ingezet waarmee bezoekers de Voedsel- en Warenautoriteit direct kunnen waarschuwen[8]. In mei kwam ze in het nieuws door het ondersteunen van het pleidooi van het Regionaal College van de politieregio Twente om de drug GHB op lijst 1 van de Opiumwet te plaatsen. Dit betekent dat GHB dan niet langer wordt aangemerkt als softdrug en de politie er tegen kan optreden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sabine_Uitslag
:r :r
Krekker is de bom!
pi_99689803
Toen ze op FOK kwam om vragen van users te beantwoorden kreeg ze alleen lieve vraagjes hoor.
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:46:38 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99689953
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Volgens mij is het echt zo'n vrouw die mooi van buiten is maar extreem verrot en slecht van binnen:
Ik denk volkomen principeloos en opportunistisch. Waait met iedere wind mee.
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:47:47 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99690005
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:43 schreef DrDentz het volgende:
Toen ze op FOK kwam om vragen van users te beantwoorden kreeg ze alleen lieve vraagjes hoor.
Tuurlijk, dit is Fok.

Een mooie vrouw doet de gemiddelde vrijgezelle fokker tot een braaf hondje veranderen.
pi_99690202
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:39 schreef MaGNeT het volgende:
Als we een poll openen over Sabine, dan weet ik de uitslag al...
Echt te slecht en toch moest ik gewoon hardop lachen! :D
Dream as if you'll live forever but live as if you'll die today!
pi_99690345
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:41 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Dat is ze dan ook

en trollen ben jij ook niet vies van
rot eens op man. Jij bent de enige die trollt met je ['username trollt'] reacties.
There are only 151 Pokémon.
pi_99690388
CDA, de kanker van het kabinet.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  woensdag 20 juli 2011 @ 03:44:05 #222
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_99693496
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:13 schreef Maanvis het volgende:
Aha Sabine, je mag me bij wijze van mantelzorg wel eens een pijpbeurt komen geven :Y
Maanvis. :')14.gif

Voor de rest vind ik dat men nu wel een beetje overdreven reageert.
Het is geen intelligent stukje, maar zo erg vind ik het nou ook weer niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:19 schreef JeMoeder het volgende:
Hoe is dit trouwens schrikwekkend? Het gedoogkabinet zal alle vormen van zorg afschaffen. Dat was toch allang duidelijk? Zorg, onderwijs en kunst moeten het ontzien tegenover het bedrijfsleven en vermogende burgers.
Kunst in één adem noemen met zorg en onderwijs. :{

[ Bericht 21% gewijzigd door Madame_Paon op 20-07-2011 03:49:23 ]
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 20 juli 2011 @ 03:47:33 #223
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_99693518
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

[..]

Dat is ie niet, het is een echte pro-Israel hardliner en die mensen moeten we juist koesteren en waarderen. En ach, Bos was erger qua betrouwbaarheid.
Jammer dat hij niet bij d VVD zit .
:r :r :r
Wat een eikel.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 20 juli 2011 @ 05:27:48 #224
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_99693789
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:19 schreef Hexagon het volgende:
Ik vermoed dat deze actie het CDA flink schade gaat opleveren
Ik weet het niet. Sabine Uitslag heeft met deze column bewezen dat ze erg dicht bij het volk staat - lekker ongenuanceerd schreeuwen op het internet, dat doen we allemaal toch graag? Ze is in elk geval in mijn achting gestegen. Eindelijk iemand anders dan Wilders waar we ons lekker met z'n allen druk over kunnen maken op een bewolkte dinsdag. Dit topic was dan ook zeer vermakelijk om te lezen, hoewel ik de hypocrisie van bepaalde mensen hier op een gegeven moment een tikkeltje walgelijk begon te vinden. Hoeveel gebrek aan zelfkennis en realiteitszin - om over relativeringsvermogen nog maar te zwijgen - kun je hebben?

[ Bericht 13% gewijzigd door Rikketik op 20-07-2011 05:35:10 ]
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  Redactie Frontpage woensdag 20 juli 2011 @ 08:07:46 #225
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99694375
Snapt dan niemand hier dat dit het gevolg is van het rechtse stemgedrag in Nederland? In samenleving waar de VVD en het CDA aan de macht zijn is er helaas geen ruimte voor de zwakkeren en hun naasten. Ook is er geen geld voor kunst (of onderwijs, iets dat wel raar is trouwens). Het enige dat geldt is geld en waar dat naar toe moet: asfalt, schijnblauw op straat en bedrijven.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_99696032
Voor iedereen die zegt dat er verschillende vormen van mantelzorg zijn en dat de een een boodschapje doen voor de buren al mantelzorg noemt...
Mantelzorg is gewoon gedefinieerd.

Nogmaals in de herhaling:
Boodschappen doen, een ontbijtje maken, eten koken: gebruikelijke zorg.
Dus geen mantelzorg!
Daarvoor krijg je dus ook geen mantelzorgcomplimentje en al helemaal geen pgb, daarvoor heb je namelijk een indicatie nodig van het CIZ voor "bovengebruikelijke zorg" oftewel, zorg die meer in de buurt komt van verpleging en in veel gevallen ook daadwerkelijk verpleegkundige handelingen vergt.

Dat je dan vervolgens een familielid of bekende aanneemt omdat het fijn is door diegene geholpen te worden en dat dat familielid een andere baan dan (eventueel gedeeltelijk) kan opzeggen is NIET hetzelfde als betaalde mantelzorg; immers als je er geen pgb voor hebt, krijg je gewoon via thuiszorg iemand toegewezen die die dingen komt doen.
Het probleem daarmee is echter dat zo iemand alleen de geindiceerde uren komt opdagen. Ik heb bijvoorbeeld een indicatie van 9 uren per week, dat komt netto uit op iets meer dan 600 euro per maand (de rest gaat dus gewoon weer terug naar de overheid via een omweg genaamd inkomensbelasting)
Iets meer dan 1 uur per dag, wat verdeeld zou moeten worden over 's ochtends hulp met uit bed komen wassen of douchen, aankleden, een paar keer per dag hulp om naar het toilet te gaan en natuurlijk het hele ochtendritueel omgekeerd 's avonds weer. Dat die 9 uren dat lang niet dekken en dat er geen zorginstelling is die een aantal keer per dag iemand voor 10 minuten stuurt hoef ik niet uit te leggen denk ik.

Eerlijk gezegd snap ik niet heel goed waar die fraudegevoeligheid in zit.. ik zou niet weten hoe ik hiermee zou kunnen frauderen zonder mijzelf enorm in de vingers te snijden; ik heb die zorguren namelijk gewoon keihard nodig! Ik hou netjes de uren bij, heb elke maand een loonstrookje wat verzorgd wordt door de SVB en alles is aangemeld bij de belastingdienst. Stel dat als eis voor het door laten gaan van het pgb en klaar ben je toch?
pi_99696193
MarMar; het is vrij simpel; stel dat jij een heel groot PGB budget hebt, en jouw man declareert 40 uur per week aan zorg (hij schrijft zich in als pgbbureautje, KVKtje halen en klaar) aan jou, terwijl hij in feite misschien 30 uur in totaal aan zorg verleent. Jij bent degene die qua uren dit moet controleren, maar jij gaat natuurlijk gewoonweg akkoord. Dan heb je dus 10 uur per week declaraties die jouw man opstrijkt zonder dat daarvoor uberhaupt een dienst wordt verstrekt.

Als je dan wat cijfertjes opzoekt van wat je maximaal mag uitbetalen qua uurloon dan loont dat best wel de moeite. Verder heb je natuurlijk ook nog de wat grotere fraudegevallen van psychiaters die patienten ten onrechte labelen en zo een x bedrag van hun PGB opstrijken, maar daar zal jij niet mee in aanraking komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2011 10:04:35 ]
pi_99696356
@Scorpie je gaat voorbij aan het feit dat er een indicatie voor de zorguren is, die heb ik zelf niet opgesteld, was het maar zo'n luxe!
Ik ben het met je eens dat sommige maximum uurbedragen belachelijk zijn, zeker in het geval van familie. Die uurbedragen zijn echter afhankelijk van de zorgzwaarte en het is niet zo dat iedereen dat maximumbedrag ook krijgt aan pgb!
Om precies te zijn krijg ik per uur iets minder dan 20 euro netto. Ik mag best 50 euro per uur geven als ik dat zou willen, maar dan komt 30 daarvan dus gewoon uit eigen zak.
De indicatie komt niet van je eigen arts, maar van het CIZ. Bij sommige mensen gaat dat blijkbaar zomaar, maar dat is niet mijn ervaring.. Misschien had het CIZ in die gevallen die jij noemt beter haar werk moeten doen, maar dat is een speculatie van mijn kant.
pi_99696384
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:08 schreef MarMar het volgende:
@Scorpie je gaat voorbij aan het feit dat er een indicatie voor de zorguren is, die heb ik zelf niet opgesteld, was het maar zo'n luxe!
Ik ben het met je eens dat sommige maximum uurbedragen belachelijk zijn, zeker in het geval van familie. Die uurbedragen zijn echter afhankelijk van de zorgzwaarte en het is niet zo dat iedereen dat maximumbedrag ook krijgt aan pgb!
Om precies te zijn krijg ik per uur iets minder dan 20 euro netto. Ik mag best 50 euro per uur geven als ik dat zou willen, maar dan komt 30 daarvan dus gewoon uit eigen zak.
De indicatie komt niet van je eigen arts, maar van het CIZ. Bij sommige mensen gaat dat blijkbaar zomaar, maar dat is niet mijn ervaring.. Misschien had het CIZ in die gevallen die jij noemt beter haar werk moeten doen, maar dat is een speculatie van mijn kant.
Ik denk dat het voornamelijk een kwestie is van heel goed kunnen acteren bij het CIZ, om vervolgens zo`n mooie papieren constructie met een bekende op te zetten zoals hierboven genoemd, en laat de kassa dan maar rinkelen.

Neemt niet weg dat de goeien lijden onder de kwaaien.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2011 10:10:55 ]
pi_99696402
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat het voornamelijk een kwestie is van heel goed kunnen acteren bij het CIZ, om vervolgens zo`n mooie papieren constructie met een bekende op te zetten zoals hierboven genoemd, en laat de kassa dan maar rinkelen.
Ik moest anders mijn volledige medische dossier overleggen, daar valt weinig aan te acteren.
pi_99696516
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:10 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik moest anders mijn volledige medische dossier overleggen, daar valt weinig aan te acteren.
Die reacties niet gelezen bij mijn link? Staat het vrij specifiek uitgelegd wat men allemaal heeft gedaan.
pi_99696557
Ik zal zo kijken, maar vooralsnog vind ik het dan eerder een geval van laksheid in de controle (wat bij mij absoluut niet aan de hand is/was) dan dat het nu zo is dat iedereen maar een pgb aanvraagt om er lekker mee te kunnen frauderen.
Ik weet best dat jij het niet zo bedoelt, maar men heeft er inmiddels wel zo'n idee van.
pi_99696637
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:16 schreef MarMar het volgende:
Ik zal zo kijken, maar vooralsnog vind ik het dan eerder een geval van laksheid in de controle (wat bij mij absoluut niet aan de hand is/was) dan dat het nu zo is dat iedereen maar een pgb aanvraagt om er lekker mee te kunnen frauderen.
Ik weet best dat jij het niet zo bedoelt, maar men heeft er inmiddels wel zo'n idee van.
Dat is dan ook juist wat er aan het hele PGB opzet schort; een zak geld geven en vervolgens weinig tot geen controle op uit voeren waar dat geld heen gaat, hoe dat besteed wordt en of dat legitiem gebeurt en bij de juiste mensen terecht komt. In de meeste gevallen is controle achteraf ook nagenoeg onmogelijk :')

In principe zou het hele PGB gebeuren ook als een subsidieaanvraag kunnen worden opgezet, dus eerst een aanvraag indienen voor een zak met geld, vervolgens toetsing en akkoord.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2011 10:20:43 ]
pi_99696651
Gelezen, blijf het raar vinden dat er in veel gevallen blijkbaar zo weinig controle is. Dat moet anders, dat ben ik het onmiddelijk met je eens.
Enfin, lees mijn blogs maar eens als het je interesseert, mijn perikelen met de gemeente zijn wel representatief voor mijn hele ervaring met het krijgen van hulp in natura of in pgb-vorm en dat gaat nooit zomaar. Het is dus prima mogelijk om meer controle uit te voeren mijns inziens en in sommige (mijn) gevallen slaat men daar juist enorm in door.
Ik zeg: pas het beleid aan, trek het gelijk en controleer iedereen even goed, verlaag het maximumbedrag.. dan zijn we een heel eind.
pi_99696666
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:20 schreef MarMar het volgende:
Gelezen, blijf het raar vinden dat er in veel gevallen blijkbaar zo weinig controle is. Dat moet anders, dat ben ik het onmiddelijk met je eens.
Enfin, lees mijn blogs maar eens als het je interesseert, mijn perikelen met de gemeente zijn wel representatief voor mijn hele ervaring met het krijgen van hulp in natura of in pgb-vorm en dat gaat nooit zomaar. Het is dus prima mogelijk om meer controle uit te voeren mijns inziens en in sommige (mijn) gevallen slaat men daar juist enorm in door.
Ik zeg: pas het beleid aan, trek het gelijk en controleer iedereen even goed, verlaag het maximumbedrag.. dan zijn we een heel eind.
Ik zal eens lezen.
pi_99696830
Overigens valt mij op dat bij de fraudegevallen eigenlijk altijd sprake is van een diagnose op psychische grond?
Ik denk sowieso dat aandoeningen op fysiek vlak beter bewijsbaar zijn en daardoor waarschijnlijk ook minder fraudegevoelig..
pi_99697017
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:29 schreef MarMar het volgende:
Overigens valt mij op dat bij de fraudegevallen eigenlijk altijd sprake is van een diagnose op psychische grond?
Ik denk sowieso dat aandoeningen op fysiek vlak beter bewijsbaar zijn en daardoor waarschijnlijk ook minder fraudegevoelig..
Geen idee of dat zo is, maar je ziet het idd veel bij vage psychische klachten. Verder aangrjipende verhalen op je blog. En je bent een hottie, maar dat wist je al.
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:38:26 #239
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_99697072
Ze formuleert het allemaal ongelukkig maar bedoelt het volgens mij helemaal niet zo slecht. TS reageert alsof ze daar een wesp gestoken is maar de column van uitslag richt zich niet op mensen die 24/7 voor hun zwaargehandicapte kinderen of dementerende ouders zorgen maar eerder op mensen die net een stapje extra zetten voor hun familie en dit welhaast weigeren te doen als er geen vergoeding tegenover staat.

Ze probeert de vinger op de zere plek te leggen en de zere plek in onze samenleving is de hele "daar heb ik allemaal geen tijd voor/zin in/dat zoekt de staat maar uit" mentaliteit als het gaat om de zorg voor je familie en geliefden. Daar heeft ze best een punt maar doordat ze het met haar beperkte iq volledig verkeerd formuleert buitelen de Yvonne's van deze wereld schuimbekkend van woede over elkaar heen.

Ik heb jaren in Vietnam gewoond en daar zijn er geen bejaardenhuizen/pgb's/opvanghuizen/etc.

Lopen de dementerende ouderen dan verdwaast door de straten en liggen er gehandicapte kinderen in de goot te wachten op hun dood? Nee.. De dementerende ouderen worden verzorgd door hun kinderen, de gehandicapten door familie en vrienden en als er even iemand tegenwind heeft dan heeft hij/zij een sociaal netwerk om op terug te vallen. Ik ben in Vietnam ooit naar een begravenis geweest van een vriend van begin 30 die een vrouw en twee kinderen achterliet. Over de dag verspreid kwamen er zo'n 500 mensen langs, sommige kenden de overledene goed en anderen kenden hem minder maar woonden nu eenmaal in de buurt. Weet je wat ze wel allemaal deden? Een envelop afgeven met geld. Weinig geld dan toch zeker? Nou niet echt. Zoals ik begreep varieerde dat van een paar tientjes tot een paar honderd euro. De redenatie erachter was dat als de hele gemeenschap een bepaald bedrag aan de weduwe gaf dat ze dan de komende jaren voor haar kinderen kon zorgen en niet in fincanciële problemen zou komen.

Is dat mooi? Ja, dat is prachtig. En het is tevens iets wat we in nederland volledig kwijt zijn geraakt. In Nederland kijken we naar de staat en kankeren we. Oma nemen we niet in huis maar stoppen we liever in een bejaardenhuis op een respectable afstand. Niet te dichtbij hoor want oma is erg lastig en als ze te dichtbij zit verwacht ze dat we constant langskomen. "Ze moet maar leren dat het ook gezellig is in het huis hoor"..

Die mentaliteit is verdomd gangbaar in Nederland en het is een rotmentaliteit. Zelf deel ik hem gelukkig niet, ik sta met mijn vrouw netjes een dag per week bij oma op de stoep om haar een middag mee uit te nemen. 's avonds maken we wat te eten bij haar thuis, trekken we haar steunkousen uit en door de week rijden we nog een keertje 's avonds langs om haar koelkast bij te vullen/. Is dat mantelzorgen? Nee, dat is simpelweg een stapje extra zetten en ik zou er geen stuiver voor willen hebben. De wereld zou een mooiere plaats zijn als meer mensen dit zouden doen (zonder mezelf op mijn borst te willen slaan maar het is simpelweg wel zo). Hoeveel kleinkinderen heeft de gemiddelde grootouder die in een bejaardenhuis zit? En hoe vaak zitten ze dagen aan één stuk alleen met als enigste vermaak het bezoek van de hulp of de fysio?

Sabine Uitslag heeft best een punt maar weet het helaas niet te brengen.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:53:25 #240
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_99697440
Hayoning, in jouw geval doen jullie het vrijwillig. In het geval van mijn oma was dat niet zo. Mijn oma kreeg geen indicatie voor hulp, terwijl ze licht dementerend was, zelfs met de rollator nauwelijks vooruitkwam en zichzelf en haar huis niet goed meer verzorgde.
Mijn tante is de enige die bij haar in de buurt woont. Wat doe je dan als dochter? Je gaat zelf maar voor oma zorgen. Dag in, dag uit. Naast haar gewone baan en haar eigen gezinsleven. Gemiddeld twee uur per dag, zeven dagen per week. Omdat je geen keuze hebt, je wilt niet dat je moeder als een slons vereenzaamt. Dat zijn dus de situaties die jij als normaal beschouwt? Ik vind dit wel meer als "een stapje extra zetten".

In het geval van een PGB heb je de vrijheid je eigen zorg in te kopen. Als dit straks vervalt of beperkt wordt, krijg je gevallen zoals MarMar (sorry dat ik je een geval noem MarMar :P ) . Ze krijgt dan óf vreemden aan haar bed en dan misschien ook nog voor te weinig uren, en/of haar man moet nog minder gaan werken om goede zorg te kunnen leveren maar dan hebben ze niet meer genoeg geld om goed te kunnen leven.

Beide bovenstaande situaties vind ik ongewenst en niets te maken te hebben met een goede mentaliteit, en vragen veel te veel stappen extra van mensen die er ook niet om gevraagd hebben.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_99697501
@Hannoying het punt wat jij hier maakt is absoluut waar. Dat dat geen mantelzorg heet, ben ik het ook nog met je eens.
Of het in de huidige Nederlandse economie voor iedereen mogelijk is betwijfel ik dan weer... dat is de keerzijde van de medaille en dat is wat de overheid ook zelf in werking heeft gezet.

De ergernis van mij zit hem erin dat ze (bewust?) de term mantelzorg verkeerd gebruikt. Iemand die er politiek mee bezig is en zich ook maar een beetje verdiept heeft in de materie weet heel goed dat de voorbeelden die zij noemt geen mantelzorg zijn. Als zij dat niet weet zit ze niet op de goede plek, als ze dat wel weet maar bewust die term gebruikt om een snaar te raken vind ik dat nog erger.

Juist door ontbijtjes op bed en een bezoekje aan je opa wel onder de noemer mantelzorg te scharen in haar column. gaat ze compleet voorbij aan wat échte mantelzorgers doen en zet ze ze weg als mensen die zich niet zo moeten aanstellen als ze eens een ontbijtje maken voor hun lief.

Had ze het stukje geschreven zonder de term mantelzorg, dan had ze absoluut een punt gehad en ik vraag me hard af hoe per ongeluk dat gegaan is...
  Admin woensdag 20 juli 2011 @ 10:56:11 #242
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99697542
Jij maakt dezelfde fout als Sabine,

; kijk eens hoe het vroeger was, toen ging het toch ook'
Met alle respect, dat leven is al ruim 50 jaar voorbij.

pi_99697807
Vroeger kon een man met een gemiddeld inkomen (voorbeeld: leraar basisschool) nog prima een gezin en een huis onderhouden...

Google onderwijssalarissen, huisprijzen, hypotheeklasten en prijzen voor vaste lasten en reken maar uit hoe dat nu zit...
Is het onwil of kunnen mensen simpelweg niet allemaal uit naastenliefde hun baan opzeggen?
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:04:24 #244
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_99697816
quote:
Mantelzorg en gebruikelijke zorg

Bij mantelzorg duurt de verzorging meer dan 8 uur per week of langer dan 3 maanden achtereen. Heeft iemand minder zorg nodig, dan heet dat gebruikelijke zorg.
http://www.rijksoverheid.(...)t-is-mantelzorg.html
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_99697851
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:04 schreef MarMar het volgende:
Vroeger kon een man met een gemiddeld inkomen (voorbeeld: leraar basisschool) nog prima een gezin en een huis onderhouden...

Google onderwijssalarissen, huisprijzen, hypotheeklasten en prijzen voor vaste lasten en reken maar uit hoe dat nu zit...
:') Wat een bullshit. Reken het inderdaad maar eens uit, voordat je zomaar wat roept.
pi_99697855
http://www.mezzo.nl/definitie_mantelzorg

Mezzo volgt de definitie die door de Nationale Raad voor de Volksgezondheid is vastgesteld:

Mantelzorg is zorg die niet in het kader van een hulpverlenend beroep wordt gegeven aan een hulpbehoevende door één of meerdere leden van diens directe omgeving, waarbij de zorgverlening direct voortvloeit uit de sociale relatie.
pi_99697906
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Propaganda much? :)

Het plaatje vergelijkt het jaarbudget voor kunst met de aanschafkosten van gevechtsvliegtuigen die decennia meegaan.
pi_99697922
Heeft de CDA-mevrouw al ergens op de hele ophef gereageerd eigenlijk?
  Admin woensdag 20 juli 2011 @ 11:10:12 #249
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99698008

woensdag 20 juli 2011 @ 11:12:16 #250
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99698068
quote:
Uitslag spreekt tegen dat ze niet weet wat een mantelzorger doet. Een oom van haar is mantelzorger, zegt het Kamerlid.
Zo heb ik een zus van een vriendin van een tante ...
pi_99698093
:D Het is wel een enorme muts ja. (Al zou dat ook wel weer politieke strategie kunnen zijn; een beetje 'volks' willen overkomen.)
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:13:37 #252
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_99698103
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zo heb ik een zus van een vriendin van een tante ...
en daar weer de buurvrouw van!

matige lijmpoging van mevrouw uitslag.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:14:05 #253
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99698116
En de uitslag is: gefaald.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:16:37 #254
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_99698191
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:56 schreef yvonne het volgende:
Jij maakt dezelfde fout als Sabine,

; kijk eens hoe het vroeger was, toen ging het toch ook'
Met alle respect, dat leven is al ruim 50 jaar voorbij.
Juist, als oma zich eenzaam voelt dan zet ze de televisie maar wat harder. :Y
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:18:58 #255
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99698257
Om de één of andere reden geef ik er geen flikker om dat ze dom is, want ze is gewoon een super lekker ding.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:24:03 #256
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_99698429
Een mantelzorger is iemand die of 8 uur per week, of minimaal 3 maanden achtereen voor iemand waarmee men een persoonlijke band heeft en hulpbehoevend is, zorgt.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_99698485
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:18 schreef Maanvis het volgende:
Om de één of andere reden geef ik er geen flikker om dat ze dom is, want ze is gewoon een super lekker ding.
Ik weet niet of daar een of andere behoudheidswet van toepassing is.
pi_99698500
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:05 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:

[..]

:') Wat een bullshit. Reken het inderdaad maar eens uit, voordat je zomaar wat roept.
Best:

salaris in het basisonderwijs:

schaal LA start: 2275 max eind: 3275
schaal LB start: 2360 max eind: 3600
bron: http://educatie-en-school(...)n-het-onderwijs.html

netto kom je dan op:
schaal LA start 1683,84 max eind: 2246,34
schaal LB start 1729,17 max eind: 2430,92
bron http://www.loonwijzer.nl/home/brutonetto

gemiddelde huizenprijs eensgezinswoning: ¤ 266.344
bron http://www.hypotheker.nl/(...)wikkeling+Nederland/

netto maandlasten bij een hypotheek van 200.000 is
834,-
bron: http://www.funda.nl/hypotheek/?ref=47032693

bij een beginsalaris van ongeveer 1700 blijft er dan ongeveer 900 over, kijk ik ben lief, ik rond netjes af!

Goed 900 euro dus..
verzekeringen 2 volwassenen, kinderen gratis.. goedkoopste die ik kan vinden 182 per maand
verzekeringen voor huis: afgaande op wat ik betaal ongeveer 20 per maand
gas+electra ongeveer 175
gemeentelijke belastingen etc. 50

dan zit ik inmiddels op een bedrag van 473 wat over is.
Ik ben uitgegaan van een gezin met twee kinderen, boodschappen per maand puur voor voeding: 450
edit bron: http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden/voeding.html

23 euro over..
Ik ben ongetwijfeld nog wat rekeningen vergeten, uitgaven voor kleding, boodschappen anders dan voeding en drinken, kosten voor school, luiers, linnen, wasmiddel, witgoed, onderhoud aan het huis etc. etc..

Die 600 extra bij eindsalaris heb je dan ook wel nodig.. zeker als de kinderen later naar de middelbare school gaan..
En een partner die al dan niet parttime werkt is hierbij ook geen overbodige luxe.
Nadeel daarvan is dat er vaak weer kinderopvangkosten bijkomen..
Bij thuiskomst heb je je eigen huishouden en je eigen kinderen, die kan je moeilijk even op zolder zetten omdat je voor iemand anders moet mantelzorgen en toch lukt het mensen om af en toe hun buren te helpen. Ik vind het knap eerlijk gezegd.
pi_99698743
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:26 schreef MarMar het volgende:
-knip-
:') Met een bruto jaarinkomen van ongeveer ¤28.000 is er niet één bank die je een hypotheek van ¤200.000 gaat verstrekken, hoor.

Los daarvan, jij zei dat 't tegenwoordig voor een middeninkomen moeilijker rondkomen is dan vroeger. Heb je dáár een bron voor? De cijfers over de inkomensontwikkeling van middeninkomens in Nederland spreken dat namelijk tegen.
pi_99698767
Vroeger hadden mensen grotere gezinnen dan nu, was het werk vaak fysiek zwaarder, waren er minder faciliteiten en hulpmiddelen dan nu. Toen was het ook zwaar als je voor zieke familieleden moest zorgen. Dat is nooit makkelijk geweest.... nu niet en toen niet.

Dat je misschien minder moet gaan werken en dus minder geld overhoudt omdat je voor een familielid gaat zorgen, is een keuze. Soms een noodzakelijke keuze. Maar daar hoeven we niet 'zielig' over te doen of verontwaardigd en verongelijkt over te zijn.

Misschien besluit je wel te verhuizen om dichterbij je ouders te gaan wonen, bijvoorbeeld. Ik vind het zelf ook een prettig idee dat ik binnen een half uur bij mijn ouders kan zijn nu ze bejaard zijn en krakkemikkig beginnen te worden. Ik stel me er ook op in dat ik, aangezien ik geen kinderen heb en mijn zussen/broer wel, in de toekomst wellicht flexibeler ben om voor mijn ouders te zorgen. Dat zijn overwegingen/omstandigheden die zich in een mensenleven kunnen voordoen en die er volgens mij 'gewoon' bij horen, hoe leuk of zwaar of moeilijk dan ook, en waar je je ook een beetje op moet instellen of rekening mee moet houden, denk ik.

Een groter probleem dan het gebrek aan steun vanuit de overheid is misschien wel het gebrek aan steun vanuit een omgeving. Als er maar 1 familielid is die zich bekommerd om de zieke/dementerende oma dan is dat voor dat ene familielid onevenredig zwaar. Als je die zorg wat meer zou kunnen verdelen onder elkaar, en als mensen die verantwoordelijkheid voor hun naasten meer zouden nemen (en niet zouden zeggen: 'ach, mijn nichtje doet het wel en ik heb nu eenmaal geen tijd'... Zulke dingen heb ik bijvoorbeeld in mijn eigen familie ook wel meegemaakt) dan zou dat ook al schelen. Maar onze cultuur is daar niet meer zo op ingesteld, want individualistisch en materialistisch, en dat is volgens mij het 'probleem', zeker nu de overheid deze verzorgende taak niet langer op zich wil/kan nemen.
pi_99699094
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:34 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:

[..]

:') Met een bruto jaarinkomen van ongeveer ¤28.000 is er niet één bank die je een hypotheek van ¤200.000 gaat toekennen, hoor.

Los daarvan, jij zei dat 't tegenwoordig voor een middeninkomen moeilijker rondkomen is dan vroeger. Heb je dáár een bron voor?
Jep, mijn eigen leven.. als je het dan toch over vroeger hebt (ja zo oud ben ik inmiddels wel dat ik "vroeger" mag zeggen!)

Pa was basisschoolleraar, ma mocht niet meer werken. Dat was toen zo, als je ging trouwen als vrouw moest je stoppen met werken.
Ik heb twee broers, we hadden een mooi koophuis, hoekhuis nog wel. Kostte toen het verkocht werd in 1991 110.000 gulden. Wat mijn ouders ervoor betaald hebben weet ik niet.
Hetzelfde huis kost nu 380.000 euro, dus dat zo'n huis voor een gemiddeld gezinnetje nu niet meer te betalen is, is evident.
De inkomsten zijn verdubbeld, de kosten verzesvoudigd. Daar komt het zo ongeveer op neer.
Ik weet niet hoe oud jij bent? Ik weet wel dat ik "vroeger" (dan heb ik het over bijna 20 jaar geleden) voor 20 gulden prima een week kon eten met groente en vlees en alles erbij en dat het inkomen relatief niet zo heel veel anders is dan toen in mijn geval.

Heb niet zoveel zin om alle bronnen hiervan op te zoeken en na te gaan, dus je zult me maar even op mijn woord moeten geloven. Vraag anders je ouders wat hun inkomsten en vaste lasten waren zo'n 30 jaar geleden.

Dat die dingen veranderd zijn is toch evident?
pi_99699189
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:35 schreef mane het volgende:
Vroeger hadden mensen grotere gezinnen dan nu, was het werk vaak fysiek zwaarder, waren er minder faciliteiten en hulpmiddelen dan nu. Toen was het ook zwaar als je voor zieke familieleden moest zorgen. Dat is nooit makkelijk geweest.... nu niet en toen niet.

Onzin, bij mijn geboortejaar hadden we 1 jaar gezinshulp van sochtends vroeg tot savonds laat omdat mijn moeder niet gezond was. De zorg was toen juist veel beter geregeld dan nu. Het heeft een tijd een opleving gehad, 1 generatie heeft het even beter voor elkaar gekregen dan hun ouders en nu wordt het net zo hard weer afgebroken.
pi_99699304
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:45 schreef MarMar het volgende:
Dat die dingen veranderd zijn is toch evident?
Ja, maar dit is, met alle respect uiteraard, retoriek.

Het CBS houdt deze gegevens bij; als je hier klikt dan zie je dat de koopkracht van een huishouden met twee volwassenen en één kind in 2002 15,3% is gestegen t.o.v. 1977.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:53:58 #264
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_99699355
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:35 schreef mane het volgende:

Dat je misschien minder moet gaan werken en dus minder geld overhoudt omdat je voor een familielid gaat zorgen, is een keuze. Soms een noodzakelijke keuze. Maar daar hoeven we niet 'zielig' over te doen of verontwaardigd en verongelijkt over te zijn.

Misschien besluit je wel te verhuizen om dichterbij je ouders te gaan wonen, bijvoorbeeld. Ik vind het zelf ook een prettig idee dat ik binnen een half uur bij mijn ouders kan zijn nu ze bejaard zijn en krakkemikkig beginnen te worden. Ik stel me er ook op in dat ik, aangezien ik geen kinderen heb en mijn zussen/broer wel, in de toekomst wellicht flexibeler ben om voor mijn ouders te zorgen. Dat zijn overwegingen/omstandigheden die zich in een mensenleven kunnen voordoen en die er volgens mij 'gewoon' bij horen, hoe leuk of zwaar of moeilijk dan ook, en waar je je ook een beetje op moet instellen of rekening mee moet houden, denk ik.

Een groter probleem dan het gebrek aan steun vanuit de overheid is misschien wel het gebrek aan steun vanuit een omgeving. Als er maar 1 familielid is die zich bekommerd om de zieke/dementerende oma dan is dat voor dat ene familielid onevenredig zwaar. Als je die zorg wat meer zou kunnen verdelen onder elkaar, en als mensen die verantwoordelijkheid voor hun naasten meer zouden nemen (en niet zouden zeggen: 'ach, mijn nichtje doet het wel en ik heb nu eenmaal geen tijd'... Zulke dingen heb ik bijvoorbeeld in mijn eigen familie ook wel meegemaakt) dan zou dat ook al schelen. Maar onze cultuur is daar niet meer zo op ingesteld, want individualistisch en materialistisch, en dat is volgens mij het 'probleem', zeker nu de overheid deze verzorgende taak niet langer op zich wil/kan nemen.
Tegenwoordig betalen we ons ook blauw aan premies en ziektekostenverzekering. Daar mag dan ook wel wat tegenover staan vanuit de overheid. Kiezen voor minder inkomen doet in deze tijd niemand vrijwillig, want de lasten liggen zo hoog dat je met minder geld al snel in de problemen komt. En dan heb ik het niet over villabewoners, maar de gewone Jan Modaal in zijn rijtjeswoning.

En wat steun uit de omgeving betreft: zoals je zelf ook al aangaf, vroeger waren de gezinnen groter. Als er dan iemand ziek werd, waren er dus vanzelf al meer handen beschikbaar om de zorg te verdelen.

Verhuizen om voor je naaste te zorgen, ha. mm maar een voorbeeld te geven, Mijn ouders wonen nu twee uur bij mijn oma vandaan. Moeten ze maar terug naar Friesland, waar weinig werk is, om de zorg voor oma deels op zich te nemen? En dan als ze zelf hulpbehoevend zijn, moeten wij dan ook maar verkassen naar Friesland?
pi_99699461
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:48 schreef MarMar het volgende:

[..]

Onzin, bij mijn geboortejaar hadden we 1 jaar gezinshulp van sochtends vroeg tot savonds laat omdat mijn moeder niet gezond was. De zorg was toen juist veel beter geregeld dan nu. Het heeft een tijd een opleving gehad, 1 generatie heeft het even beter voor elkaar gekregen dan hun ouders en nu wordt het net zo hard weer afgebroken.
Jouw idee van vroeger is wat anders, denk ik. Het klopt inderdaad dat de naoorlogse generatie veel welvaart heeft gekend en dat daardoor ook de uitgebreide verzorgingsstaat is ontstaan. Maar dat was een uitzonderlijke periode en het lijkt me niet van realiteitszin getuigen als je die tijd als norm neemt. Bovendien heeft het ook andere mindere goede zaken in de hand gewerkt, zoals nu door sommige sociologen en politicologen ook wel benoemd wordt: een doorgeschoten individualisme bijvoorbeeld, een gebrek aan solidariteit tussen mensen (en dus niet zozeer vanuit de overheid) en een relatie tussen burger en overheid die op wantrouwen i.p.v. vertrouwen gebaseerd lijkt te zijn.
pi_99699622
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:57 schreef mane het volgende:

[..]

Jouw idee van vroeger is wat anders, denk ik. Het klopt inderdaad dat de naoorlogse generatie veel welvaart heeft gekend en dat daardoor ook de uitgebreide verzorgingsstaat is ontstaan. Maar dat was een uitzonderlijke periode en het lijkt me niet van realiteitszin getuigen als je die tijd als norm neemt. Bovendien heeft het ook andere mindere goede zaken in de hand gewerkt, zoals nu door sommige sociologen en politicologen ook wel benoemd wordt: een doorgeschoten individualisme bijvoorbeeld, een gebrek aan solidariteit tussen mensen (en dus niet zozeer vanuit de overheid) en een relatie tussen burger en overheid die op wantrouwen i.p.v. vertrouwen gebaseerd lijkt te zijn.
In beide gevallen is het doorgeslagen en dat is ontzettend jammer. En dan gaan mensen doen wat ze altijd doen: kindjes met het badwater weggooien, doorborduren op iets wat niet werkt, doorslaan naar de andere kant en fijn dezelfde fouten nog een keer maken.
It's a history repeating eigenlijk..
pi_99699649
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:53 schreef MaLo het volgende:

Tegenwoordig betalen we ons ook blauw aan premies en ziektekostenverzekering. Daar mag dan ook wel wat tegenover staan vanuit de overheid. Kiezen voor minder inkomen doet in deze tijd niemand vrijwillig, want de lasten liggen zo hoog dat je met minder geld al snel in de problemen komt. En dan heb ik het niet over villabewoners, maar de gewone Jan Modaal in zijn rijtjeswoning.
Niemand kiest voor z'n lol voor een minder inkomen. Maar er wordt ook nergens beweerd dat dat makkelijk is. Je komt echt niet meteen in de problemen als je als Jan Modaal met wat minder geld moet rondkomen. Zeker niet in deze tijd, want onze verzorgingsstaat bestaat nog steeds. Het welvaartsniveau waar we tegenwoordig op zitten, is nog altijd zeer hoog. Het ligt puur aan wat je als 'normaal' ziet en waar je recht op meent te hebben. Ik zou er ook niet automatisch vanuit gaan dat het betalen van premies je verzekert van een tegenprestatie. Dat geld is waarschijnlijk vooral voor anderen bedoelt.

quote:
En wat steun uit de omgeving betreft: zoals je zelf ook al aangaf, vroeger waren de gezinnen groter. Als er dan iemand ziek werd, waren er dus vanzelf al meer handen beschikbaar om de zorg te verdelen.
Dat klopt, maar er was ook vanuit niet-familieleden volgens mij meer hulp. De sociale cohesie was groter. Maar dat probleem is volgens mij juist het meest prangende. Overigens een echt CDA-standpunt, alhoewel ik zeker geen CDA-er ben.

quote:
Verhuizen om voor je naaste te zorgen, ha. mm maar een voorbeeld te geven, Mijn ouders wonen nu twee uur bij mijn oma vandaan. Moeten ze maar terug naar Friesland, waar weinig werk is, om de zorg voor oma deels op zich te nemen? En dan als ze zelf hulpbehoevend zijn, moeten wij dan ook maar verkassen naar Friesland?
Ja, waarom niet. Best mooi daar.
pi_99699742
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:03 schreef MarMar het volgende:

[..]

In beide gevallen is het doorgeslagen en dat is ontzettend jammer. En dan gaan mensen doen wat ze altijd doen: kindjes met het badwater weggooien, doorborduren op iets wat niet werkt, doorslaan naar de andere kant en fijn dezelfde fouten nog een keer maken.
It's a history repeating eigenlijk..
Ja, daar ben ik het zeker wel met je eens. De nuance is ver te zoeken. Maar dat is ook een beetje inherent geworden aan welke politieke discussie dan ook. Een reden dat ik me er eigenlijk maar liever niet teveel mee bezighoud.
pi_99699843
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:04 schreef mane het volgende:

[..]

Niemand kiest voor z'n lol voor een minder inkomen. Maar er wordt ook nergens beweerd dat dat makkelijk is. Je komt echt niet meteen in de problemen als je als Jan Modaal met wat minder geld moet rondkomen. .
Jawel dat kom je wel.
Een huis verkoop je niet zomaar, er worden steeds minder kosten vergoed vanuit de zorgverzekering en je hypotheek zal je toch gewoon moeten ophoesten als je niet ernstig in de problemen wilt komen. Bij het ontstaan van een ziekte/lichamelijke beperking nadat je bezig bent gegaan met het opbouwen van huisjeboompjebeestje levert dit echt wel financiele problemen op waarvoor er geen vangnet is in deze zorgstaat. Goedkoper gaan wonen is dus niet altijd iets wat lukt want zolang je huis niet verkocht is, zal je gewoon moeten betalen en in die tijd kan je aanzienlijke gaten in je begroting en/of schulden opbouwen waar je niet zomaar meer uitkomt met extra kosten en het achteruit gaan van je inkomen.
In theorie is die zorgstaat heel mooi, in de praktijk zitten er nogal wat haken en ogen aan.
pi_99699901
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:07 schreef mane het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik het zeker wel met je eens. De nuance is ver te zoeken. Maar dat is ook een beetje inherent geworden aan welke politieke discussie dan ook. Een reden dat ik me er eigenlijk maar liever niet teveel mee bezighoud.
Ik liever ook niet, maar het is te belangrijk om me niet mee te bemoeien...
alsof wat ik er zeg ook maar iets toe doet, maar niets zeggen helpt sowieso niet
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:15:33 #271
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_99700006
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je met een type als Sabine Uitslag Libelle-vrouwen trekt, aangezien die zelf vaak mantelzorg verlenen. Juist deze groep staat nu op haar achterste benen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_99700262
Je vraagt je wel af waarom ze dat soort columns schrijft. Als je zo slecht schrijft, kun je het beter niet doen. Of iemand inhuren. Dit werkt vooral averechts natuurlijk. Vergelijkbaar met sommige politici die de domste dingen twitteren. Ik kan zulke mensen dan, nog los van de inhoud, niet meer serieus nemen. De enige die wel snapt hoe het moet, is volgens mij Boris van der Ham.
pi_99701092
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:24 schreef mane het volgende:
De enige die wel snapt hoe het moet, is volgens mij Boris van der Ham.
Dat is toch die meneer die in zijn videocolumns doet alsof hij de hele wereldliteratuur heeft gelezen? :+ Ben wel benieuwd wat'ie werkelijk gelezen heeft.
pi_99701226
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:04 schreef Knarf het volgende:

Mantelzorg en gebruikelijke zorg

Bij mantelzorg duurt de verzorging meer dan 8 uur per week of langer dan 3 maanden achtereen. Heeft iemand minder zorg nodig, dan heet dat gebruikelijke zorg.

http://www.rijksoverheid.(...)t-is-mantelzorg.html
OF? :?
Ja, ik generaliseer.
pi_99701476
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:26 schreef MarMar het volgende:

>> Berekeningen <<

23 euro over..
Ik ben ongetwijfeld nog wat rekeningen vergeten, uitgaven voor kleding, boodschappen anders dan voeding en drinken, kosten voor school, luiers, linnen, wasmiddel, witgoed, onderhoud aan het huis etc. etc..
Je vergeet ook nog een paar subsidies en toeslagen als kindergeld etc. Verder ook vakantiegeld en 13e maand. Ook niet vergeten dat het startsalaris van 1700¤ netto dat je noemt voor een +/- 20 jarige pabo-verlater is, die over het algemeen nog lang niet bezig is met kinderen en koophuis.

Nee, het is geen vetpot, maar het is ook niet zo dramatisch als geschetst.
Ja, ik generaliseer.
pi_99701662
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:05 schreef Northside het volgende:

[..]

Je vergeet ook nog een paar subsidies en toeslagen als kindergeld etc. Verder ook vakantiegeld en 13e maand. Ook niet vergeten dat het startsalaris van 1700¤ netto dat je noemt voor een +/- 20 jarige pabo-verlater is, die over het algemeen nog lang niet bezig is met kinderen en koophuis.

Eens.
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:09:06 #278
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_99703691
quote:

[..]

Niet iedereen heeft een dertiende maand en een salaris van ¤ 1700 netto is heel doorsnee.
Ik ga eens googelen op een eerdere post van mij rond dit thema.

Gevonden: Stelling: Met een gezinsinkomen van 2600 netto valt rond te komen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_99703855
Correctie van mij: even gecheckt en je bent inderdaad al mantelzorger met 3 maanden zorg of 8 uren per dag. Het mantelzorgcomplimentje echter krijg je pas nadat je al 53 weken mantelzorger geweestbent en als er een indicatie is van het CIZ voor extramurale zorg.

http://www.mezzo.nl/index(...)utm_campaign=rss2twt
nog een linkje.
pi_99704239
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:13 schreef MarMar het volgende:
Correctie van mij: even gecheckt en je bent inderdaad al mantelzorger met 3 maanden zorg of 8 uren per dag week. Het mantelzorgcomplimentje echter krijg je pas nadat je al 53 weken mantelzorger geweestbent en als er een indicatie is van het CIZ voor extramurale zorg.
Ik snap de definitie niet zo goed. 3 maanden zorg OF 8 uur per week?

Telt 3 maanden lang 1 uur per dag als mantelzorg?
Telt 2 weken lang 9 uur per week als mantelzorg?

Volgens deze definitie wel? :?
Ja, ik generaliseer.
  † In Memoriam † woensdag 20 juli 2011 @ 14:24:15 #281
137949 Disana
pi_99704277
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:13 schreef MarMar het volgende:
Correctie van mij: even gecheckt en je bent inderdaad al mantelzorger met 3 maanden zorg of 8 uren per dag. Het mantelzorgcomplimentje echter krijg je pas nadat je al 53 weken mantelzorger geweestbent en als er een indicatie is van het CIZ voor extramurale zorg.

http://www.mezzo.nl/index(...)utm_campaign=rss2twt
nog een linkje.
Mijn vriend kreeg het compliment na een half jaar. Het grootste, eerste deel van dat jaar lag ik in het ziekenhuis.
pi_99704405
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Mijn vriend kreeg het compliment na een half jaar. Het grootste, eerste deel van dat jaar lag ik in het ziekenhuis.
Apart, mijn man pas na 2 jaar.
  † In Memoriam † woensdag 20 juli 2011 @ 14:27:56 #283
137949 Disana
pi_99704436
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:27 schreef MarMar het volgende:

Apart, mijn man pas na 2 jaar.
Zou het per gemeente verschillen? Dit is in Groningen.
pi_99704583
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:23 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik snap de definitie niet zo goed. 3 maanden zorg OF 8 uur per week?

Telt 3 maanden lang 1 uur per dag als mantelzorg?
Telt 2 weken lang 9 uur per week als mantelzorg?

Volgens deze definitie wel? :?
Apart inderdaad, maar als we uitgaan van wat onder de term gebruikelijke zorg valt, kunnen we dat in elk geval alvast wegstrepen van de term mantelzorg.

Wie krijgt het mantelzorgcompliment?
Vanaf 1 augustus 2009 is de regeling veranderd.

Nieuwe regeling per 1 augustus 2009
Om het mantelzorgcompliment aan te kunnen vragen, moet:

de zorgvrager een indicatie hebben voor AWBZ-zorg aan huis (een extramurale indicatie), afgegeven door het CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg) of Bureau Jeugdzorg;
deze indicatie voor minimaal 53 weken (371 dagen) zijn afgegeven;
deze indicatie op of na 1 augustus 2009 zijn afgegeven.
Is uw indicatie te kort voor het mantelzorgcompliment? Het is mogelijk om de duur van 371 dagen te bereiken door middel van meerdere indicaties. De duur van de indicaties wordt bij elkaar opgeteld, als de periode tussen de oude en de nieuwe indicatie korter is dan 42 dagen (6 weken).

http://www.svb.nl/int/nl/(...)ment/wie_krijgt_het/

Even opgezocht want nu weet ik het ook niet meer :)
De indicatie moet voor tenminste 53 weken zijn, maar dan zou het dus wel kunnen zijn dat je ergens halverwege de periode van die indicatie het mantelzorgcompliment al krijgt als ik het zo lees.

Blijft dus wel staan dat je als het om een kortere periode dan 53 weken gaat géén mantelzorgcompliment krijgt.
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 14:32:22 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_99704594
Kijk naar je eigen uitslag

oh wacht daar gaat het topic niet over
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_99704738
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Zou het per gemeente verschillen? Dit is in Groningen.
Mantelzorgcompliment wordt verstrekt door de SVB en dat is meer landelijk. Het ligt er denk ik aan hoe snel het CIZ met de indicatie is en misschien was je toevallig net op tijd? De aanvragen gaan standaard 1 keer per jaar de deur uit volgens mij. (en ze worden 1 keer per jaar uitbetaald) Zoiets gok ik op.
pi_99706669
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:09 schreef Tinkepink het volgende:
Niet iedereen heeft een dertiende maand en een salaris van ¤ 1700 netto is heel doorsnee.
Ik ga eens googelen op een eerdere post van mij rond dit thema.

Gevonden: Stelling: Met een gezinsinkomen van 2600 netto valt rond te komen
Heb het hele topic doorgespit (prestatie op zich), maar zal er hier niet op ingaan vanwege te zeer off-topic.
Ja, ik generaliseer.
pi_99707790
quote:

[..]

Daar tegenover `vergeet` ik ook reiskosten, kosten voor een auto, kosten voor medische behandelingen/medicijnen die niet vergoed worden, apparatuur, witgoed, onderhoud van huis, huisraad, wegenbelasting, zwemles voor de kinderen.. dat lijstje kan nog wel een tijdje doorgaan... Dat streept elkaar wel weg, bovendien krijg je niet zoveel toeslagen als je boven het minimuminkomen zit.
Dan heb ik het nog niet eens over uitjes, verjaardagen, eens een wijntje (of biertje), eens naar de kapper, hobbies, misschien een vakantie.. Je zou kunnen stellen dat je niet moet zeiken als je eten en een dak hebt, maar leven zou toch meer moeten zijn dan werken en eten en slapen imho.
pi_99708434
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:45 schreef MarMar het volgende:
Daar tegenover `vergeet` ik ook reiskosten, kosten voor een auto, kosten voor medische behandelingen/medicijnen die niet vergoed worden, apparatuur, witgoed, onderhoud van huis, huisraad, wegenbelasting, zwemles voor de kinderen.. dat lijstje kan nog wel een tijdje doorgaan... Dat streept elkaar wel weg, bovendien krijg je niet zoveel toeslagen als je boven het minimuminkomen zit.
Dan heb ik het nog niet eens over uitjes, verjaardagen, eens een wijntje (of biertje), eens naar de kapper, hobbies, misschien een vakantie.. Je zou kunnen stellen dat je niet moet zeiken als je eten en een dak hebt, maar leven zou toch meer moeten zijn dan werken en eten en slapen imho.
quote:
Ja, ik generaliseer.
pi_99708863
quote:
deze ook nog even in de herhaling.. mevrouw Uitslag op de radio over de ophef rond haar column.. Ik zou bijna zeggen: luister en huiver.
  † In Memoriam † woensdag 20 juli 2011 @ 16:51:59 #292
137949 Disana
pi_99710999
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:08 schreef MarMar het volgende:

[..]

deze ook nog even in de herhaling.. mevrouw Uitslag op de radio over de ophef rond haar column.. Ik zou bijna zeggen: luister en huiver.
Ik kan dat oppervlakkige gekakel niet tot het einde toe beluisteren. Het is net een klein kind dat vindt dat ze bij de grote mensen mag aanschuiven met haar 'discussie aanwakkeren'.
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:52:44 #293
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_99711054
quote:
Topic kan wel dicht, deze column zegt eigenlijk alles :Y
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:53:07 #294
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_99711073
Ok, ze wilde een discussie aanwakkeren, maar volgens mij was dat niet eens nodig geweest.
  † In Memoriam † woensdag 20 juli 2011 @ 16:54:44 #295
137949 Disana
pi_99711180
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:53 schreef jcdragon het volgende:
Ok, ze wilde een discussie aanwakkeren, maar volgens mij was dat niet eens nodig geweest.
Vanuit haar (politieke) gezichtspunt wel. Eigenlijk vindt ze dat we niet moeten zeuren als we voor een ander zorgen en daar geen geld voor moeten vragen, immers een eitje op bed breng je je geliefde toch ook gewoon.
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:59:32 #296
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_99711473
Ja en dat 7 dagen per week en 6 keer per dag. Voor een hele lange tijd. En volgens mij zeurt niemand daarover. Tot nu toe heb ik niks van mantelzorgers gehoord. Totdat zij met die column kwam.
pi_99711978
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:51 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik kan dat oppervlakkige gekakel niet tot het einde toe beluisteren. Het is net een klein kind dat vindt dat ze bij de grote mensen mag aanschuiven met haar 'discussie aanwakkeren'.
Echt hè.. ik krijg bijna de rillingen van haar uiterst simplistische en naïeve wereldbeeld. Als je ouder dan 18 bent groei je daar toch overheen?
  Admin woensdag 20 juli 2011 @ 17:14:06 #298
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99712198

† In Memoriam † woensdag 20 juli 2011 @ 17:23:56 #300
137949 Disana
pi_99712641
quote:
15s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:08 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Echt hè.. ik krijg bijna de rillingen van haar uiterst simplistische en naïeve wereldbeeld. Als je ouder dan 18 bent groei je daar toch overheen?
Mja, ze heeft voor zichzelf een niche in het CDA gevonden. Ik denk dat veel van de oudere mannen het wel schattig vinden dat er zo'n leuk meisje voor spek en bonen meedoet. Alhoewel ik wel denk dat ze haar nu voorzichtig een beetje terug fluiten, want zo'n column doet die zichzelf verloochenende partij geen goed.
pi_99712757
Er is maar 1 goede vrouwelijke politicus

_O_
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')