abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin woensdag 20 juli 2011 @ 00:06:18 #205
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99688008
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 20 juli 2011 @ 00:10:51 #206
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99688221
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

woensdag 20 juli 2011 @ 00:19:28 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99688623
Ik vermoed dat deze actie het CDA flink schade gaat opleveren
pi_99688688

Sabine Uitslag > TS
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:21:25 #209
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_99688698
We hebben het allemaal verkeerd begrepen ? 8)7

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=127802
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:22:20 #210
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99688749
Hier red je je niet meer uit Sabine
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:29:03 #211
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99689062
Ik ben benieuwd of ze hiermee het laagterecord in de peilingen voor het CDA weet te verbeteren

Zet hem op Sabine, beneden de 10 moet kunnen
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:29:42 #212
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_99689097
Volgens mij krijgt dit verhaal nog wel een staartje :P
"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:32:46 #213
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_99689257
Best een lekker ding, dus luister ik per definitie niet naar wat ze probeert te vertellen. Maar goed ook als ik de posts in dit topic zo bekijk... heeft me een hoop ellende bespaard ^O^
Krekker is de bom!
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:36:23 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99689456
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:32 schreef KreKkeR het volgende:
Best een lekker ding, dus luister ik per definitie niet naar wat ze probeert te vertellen. Maar goed ook als ik de posts in dit topic zo bekijk... heeft me een hoop ellende bespaard ^O^
Ze stond bij de verkiezingen ook op een onverkiesbare plek. Ze is met voorkeursstemmen herkozen.

En ik kan me geen enkele andere reden bedenken dan vanwegehaar mooie verschijning.
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:42:11 #215
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_99689741
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ze stond bij de verkiezingen ook op een onverkiesbare plek. Ze is met voorkeursstemmen herkozen.

En ik kan me geen enkele andere reden bedenken dan vanwegehaar mooie verschijning.
Volgens mij is het echt zo'n vrouw die mooi van buiten is maar extreem verrot en slecht van binnen:

quote:
Ook het rookverbod, dat sinds het Kabinet-Rutte wordt versoepeld, vind Uitslag het onduidelijk waar wel en niet mag worden gerookt: "Dat is funest. Overal staan weer asbakken op tafel" en daarom pleit zij voor een speciaal telefoonnummer, een kliklijn, dat tegen het illegaal roken wordt ingezet waarmee bezoekers de Voedsel- en Warenautoriteit direct kunnen waarschuwen[8]. In mei kwam ze in het nieuws door het ondersteunen van het pleidooi van het Regionaal College van de politieregio Twente om de drug GHB op lijst 1 van de Opiumwet te plaatsen. Dit betekent dat GHB dan niet langer wordt aangemerkt als softdrug en de politie er tegen kan optreden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sabine_Uitslag
:r :r
Krekker is de bom!
pi_99689803
Toen ze op FOK kwam om vragen van users te beantwoorden kreeg ze alleen lieve vraagjes hoor.
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:46:38 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99689953
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Volgens mij is het echt zo'n vrouw die mooi van buiten is maar extreem verrot en slecht van binnen:
Ik denk volkomen principeloos en opportunistisch. Waait met iedere wind mee.
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:47:47 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99690005
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:43 schreef DrDentz het volgende:
Toen ze op FOK kwam om vragen van users te beantwoorden kreeg ze alleen lieve vraagjes hoor.
Tuurlijk, dit is Fok.

Een mooie vrouw doet de gemiddelde vrijgezelle fokker tot een braaf hondje veranderen.
pi_99690202
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:39 schreef MaGNeT het volgende:
Als we een poll openen over Sabine, dan weet ik de uitslag al...
Echt te slecht en toch moest ik gewoon hardop lachen! :D
Dream as if you'll live forever but live as if you'll die today!
pi_99690345
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:41 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Dat is ze dan ook

en trollen ben jij ook niet vies van
rot eens op man. Jij bent de enige die trollt met je ['username trollt'] reacties.
There are only 151 Pokémon.
pi_99690388
CDA, de kanker van het kabinet.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  woensdag 20 juli 2011 @ 03:44:05 #222
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_99693496
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:13 schreef Maanvis het volgende:
Aha Sabine, je mag me bij wijze van mantelzorg wel eens een pijpbeurt komen geven :Y
Maanvis. :')14.gif

Voor de rest vind ik dat men nu wel een beetje overdreven reageert.
Het is geen intelligent stukje, maar zo erg vind ik het nou ook weer niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:19 schreef JeMoeder het volgende:
Hoe is dit trouwens schrikwekkend? Het gedoogkabinet zal alle vormen van zorg afschaffen. Dat was toch allang duidelijk? Zorg, onderwijs en kunst moeten het ontzien tegenover het bedrijfsleven en vermogende burgers.
Kunst in één adem noemen met zorg en onderwijs. :{

[ Bericht 21% gewijzigd door Madame_Paon op 20-07-2011 03:49:23 ]
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 20 juli 2011 @ 03:47:33 #223
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_99693518
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

[..]

Dat is ie niet, het is een echte pro-Israel hardliner en die mensen moeten we juist koesteren en waarderen. En ach, Bos was erger qua betrouwbaarheid.
Jammer dat hij niet bij d VVD zit .
:r :r :r
Wat een eikel.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 20 juli 2011 @ 05:27:48 #224
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_99693789
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:19 schreef Hexagon het volgende:
Ik vermoed dat deze actie het CDA flink schade gaat opleveren
Ik weet het niet. Sabine Uitslag heeft met deze column bewezen dat ze erg dicht bij het volk staat - lekker ongenuanceerd schreeuwen op het internet, dat doen we allemaal toch graag? Ze is in elk geval in mijn achting gestegen. Eindelijk iemand anders dan Wilders waar we ons lekker met z'n allen druk over kunnen maken op een bewolkte dinsdag. Dit topic was dan ook zeer vermakelijk om te lezen, hoewel ik de hypocrisie van bepaalde mensen hier op een gegeven moment een tikkeltje walgelijk begon te vinden. Hoeveel gebrek aan zelfkennis en realiteitszin - om over relativeringsvermogen nog maar te zwijgen - kun je hebben?

[ Bericht 13% gewijzigd door Rikketik op 20-07-2011 05:35:10 ]
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  Redactie Frontpage woensdag 20 juli 2011 @ 08:07:46 #225
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99694375
Snapt dan niemand hier dat dit het gevolg is van het rechtse stemgedrag in Nederland? In samenleving waar de VVD en het CDA aan de macht zijn is er helaas geen ruimte voor de zwakkeren en hun naasten. Ook is er geen geld voor kunst (of onderwijs, iets dat wel raar is trouwens). Het enige dat geldt is geld en waar dat naar toe moet: asfalt, schijnblauw op straat en bedrijven.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_99696032
Voor iedereen die zegt dat er verschillende vormen van mantelzorg zijn en dat de een een boodschapje doen voor de buren al mantelzorg noemt...
Mantelzorg is gewoon gedefinieerd.

Nogmaals in de herhaling:
Boodschappen doen, een ontbijtje maken, eten koken: gebruikelijke zorg.
Dus geen mantelzorg!
Daarvoor krijg je dus ook geen mantelzorgcomplimentje en al helemaal geen pgb, daarvoor heb je namelijk een indicatie nodig van het CIZ voor "bovengebruikelijke zorg" oftewel, zorg die meer in de buurt komt van verpleging en in veel gevallen ook daadwerkelijk verpleegkundige handelingen vergt.

Dat je dan vervolgens een familielid of bekende aanneemt omdat het fijn is door diegene geholpen te worden en dat dat familielid een andere baan dan (eventueel gedeeltelijk) kan opzeggen is NIET hetzelfde als betaalde mantelzorg; immers als je er geen pgb voor hebt, krijg je gewoon via thuiszorg iemand toegewezen die die dingen komt doen.
Het probleem daarmee is echter dat zo iemand alleen de geindiceerde uren komt opdagen. Ik heb bijvoorbeeld een indicatie van 9 uren per week, dat komt netto uit op iets meer dan 600 euro per maand (de rest gaat dus gewoon weer terug naar de overheid via een omweg genaamd inkomensbelasting)
Iets meer dan 1 uur per dag, wat verdeeld zou moeten worden over 's ochtends hulp met uit bed komen wassen of douchen, aankleden, een paar keer per dag hulp om naar het toilet te gaan en natuurlijk het hele ochtendritueel omgekeerd 's avonds weer. Dat die 9 uren dat lang niet dekken en dat er geen zorginstelling is die een aantal keer per dag iemand voor 10 minuten stuurt hoef ik niet uit te leggen denk ik.

Eerlijk gezegd snap ik niet heel goed waar die fraudegevoeligheid in zit.. ik zou niet weten hoe ik hiermee zou kunnen frauderen zonder mijzelf enorm in de vingers te snijden; ik heb die zorguren namelijk gewoon keihard nodig! Ik hou netjes de uren bij, heb elke maand een loonstrookje wat verzorgd wordt door de SVB en alles is aangemeld bij de belastingdienst. Stel dat als eis voor het door laten gaan van het pgb en klaar ben je toch?
pi_99696193
MarMar; het is vrij simpel; stel dat jij een heel groot PGB budget hebt, en jouw man declareert 40 uur per week aan zorg (hij schrijft zich in als pgbbureautje, KVKtje halen en klaar) aan jou, terwijl hij in feite misschien 30 uur in totaal aan zorg verleent. Jij bent degene die qua uren dit moet controleren, maar jij gaat natuurlijk gewoonweg akkoord. Dan heb je dus 10 uur per week declaraties die jouw man opstrijkt zonder dat daarvoor uberhaupt een dienst wordt verstrekt.

Als je dan wat cijfertjes opzoekt van wat je maximaal mag uitbetalen qua uurloon dan loont dat best wel de moeite. Verder heb je natuurlijk ook nog de wat grotere fraudegevallen van psychiaters die patienten ten onrechte labelen en zo een x bedrag van hun PGB opstrijken, maar daar zal jij niet mee in aanraking komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2011 10:04:35 ]
pi_99696356
@Scorpie je gaat voorbij aan het feit dat er een indicatie voor de zorguren is, die heb ik zelf niet opgesteld, was het maar zo'n luxe!
Ik ben het met je eens dat sommige maximum uurbedragen belachelijk zijn, zeker in het geval van familie. Die uurbedragen zijn echter afhankelijk van de zorgzwaarte en het is niet zo dat iedereen dat maximumbedrag ook krijgt aan pgb!
Om precies te zijn krijg ik per uur iets minder dan 20 euro netto. Ik mag best 50 euro per uur geven als ik dat zou willen, maar dan komt 30 daarvan dus gewoon uit eigen zak.
De indicatie komt niet van je eigen arts, maar van het CIZ. Bij sommige mensen gaat dat blijkbaar zomaar, maar dat is niet mijn ervaring.. Misschien had het CIZ in die gevallen die jij noemt beter haar werk moeten doen, maar dat is een speculatie van mijn kant.
pi_99696384
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:08 schreef MarMar het volgende:
@Scorpie je gaat voorbij aan het feit dat er een indicatie voor de zorguren is, die heb ik zelf niet opgesteld, was het maar zo'n luxe!
Ik ben het met je eens dat sommige maximum uurbedragen belachelijk zijn, zeker in het geval van familie. Die uurbedragen zijn echter afhankelijk van de zorgzwaarte en het is niet zo dat iedereen dat maximumbedrag ook krijgt aan pgb!
Om precies te zijn krijg ik per uur iets minder dan 20 euro netto. Ik mag best 50 euro per uur geven als ik dat zou willen, maar dan komt 30 daarvan dus gewoon uit eigen zak.
De indicatie komt niet van je eigen arts, maar van het CIZ. Bij sommige mensen gaat dat blijkbaar zomaar, maar dat is niet mijn ervaring.. Misschien had het CIZ in die gevallen die jij noemt beter haar werk moeten doen, maar dat is een speculatie van mijn kant.
Ik denk dat het voornamelijk een kwestie is van heel goed kunnen acteren bij het CIZ, om vervolgens zo`n mooie papieren constructie met een bekende op te zetten zoals hierboven genoemd, en laat de kassa dan maar rinkelen.

Neemt niet weg dat de goeien lijden onder de kwaaien.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2011 10:10:55 ]
pi_99696402
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat het voornamelijk een kwestie is van heel goed kunnen acteren bij het CIZ, om vervolgens zo`n mooie papieren constructie met een bekende op te zetten zoals hierboven genoemd, en laat de kassa dan maar rinkelen.
Ik moest anders mijn volledige medische dossier overleggen, daar valt weinig aan te acteren.
pi_99696516
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:10 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik moest anders mijn volledige medische dossier overleggen, daar valt weinig aan te acteren.
Die reacties niet gelezen bij mijn link? Staat het vrij specifiek uitgelegd wat men allemaal heeft gedaan.
pi_99696557
Ik zal zo kijken, maar vooralsnog vind ik het dan eerder een geval van laksheid in de controle (wat bij mij absoluut niet aan de hand is/was) dan dat het nu zo is dat iedereen maar een pgb aanvraagt om er lekker mee te kunnen frauderen.
Ik weet best dat jij het niet zo bedoelt, maar men heeft er inmiddels wel zo'n idee van.
pi_99696637
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:16 schreef MarMar het volgende:
Ik zal zo kijken, maar vooralsnog vind ik het dan eerder een geval van laksheid in de controle (wat bij mij absoluut niet aan de hand is/was) dan dat het nu zo is dat iedereen maar een pgb aanvraagt om er lekker mee te kunnen frauderen.
Ik weet best dat jij het niet zo bedoelt, maar men heeft er inmiddels wel zo'n idee van.
Dat is dan ook juist wat er aan het hele PGB opzet schort; een zak geld geven en vervolgens weinig tot geen controle op uit voeren waar dat geld heen gaat, hoe dat besteed wordt en of dat legitiem gebeurt en bij de juiste mensen terecht komt. In de meeste gevallen is controle achteraf ook nagenoeg onmogelijk :')

In principe zou het hele PGB gebeuren ook als een subsidieaanvraag kunnen worden opgezet, dus eerst een aanvraag indienen voor een zak met geld, vervolgens toetsing en akkoord.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2011 10:20:43 ]
pi_99696651
Gelezen, blijf het raar vinden dat er in veel gevallen blijkbaar zo weinig controle is. Dat moet anders, dat ben ik het onmiddelijk met je eens.
Enfin, lees mijn blogs maar eens als het je interesseert, mijn perikelen met de gemeente zijn wel representatief voor mijn hele ervaring met het krijgen van hulp in natura of in pgb-vorm en dat gaat nooit zomaar. Het is dus prima mogelijk om meer controle uit te voeren mijns inziens en in sommige (mijn) gevallen slaat men daar juist enorm in door.
Ik zeg: pas het beleid aan, trek het gelijk en controleer iedereen even goed, verlaag het maximumbedrag.. dan zijn we een heel eind.
pi_99696666
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:20 schreef MarMar het volgende:
Gelezen, blijf het raar vinden dat er in veel gevallen blijkbaar zo weinig controle is. Dat moet anders, dat ben ik het onmiddelijk met je eens.
Enfin, lees mijn blogs maar eens als het je interesseert, mijn perikelen met de gemeente zijn wel representatief voor mijn hele ervaring met het krijgen van hulp in natura of in pgb-vorm en dat gaat nooit zomaar. Het is dus prima mogelijk om meer controle uit te voeren mijns inziens en in sommige (mijn) gevallen slaat men daar juist enorm in door.
Ik zeg: pas het beleid aan, trek het gelijk en controleer iedereen even goed, verlaag het maximumbedrag.. dan zijn we een heel eind.
Ik zal eens lezen.
pi_99696830
Overigens valt mij op dat bij de fraudegevallen eigenlijk altijd sprake is van een diagnose op psychische grond?
Ik denk sowieso dat aandoeningen op fysiek vlak beter bewijsbaar zijn en daardoor waarschijnlijk ook minder fraudegevoelig..
pi_99697017
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:29 schreef MarMar het volgende:
Overigens valt mij op dat bij de fraudegevallen eigenlijk altijd sprake is van een diagnose op psychische grond?
Ik denk sowieso dat aandoeningen op fysiek vlak beter bewijsbaar zijn en daardoor waarschijnlijk ook minder fraudegevoelig..
Geen idee of dat zo is, maar je ziet het idd veel bij vage psychische klachten. Verder aangrjipende verhalen op je blog. En je bent een hottie, maar dat wist je al.
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:38:26 #239
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_99697072
Ze formuleert het allemaal ongelukkig maar bedoelt het volgens mij helemaal niet zo slecht. TS reageert alsof ze daar een wesp gestoken is maar de column van uitslag richt zich niet op mensen die 24/7 voor hun zwaargehandicapte kinderen of dementerende ouders zorgen maar eerder op mensen die net een stapje extra zetten voor hun familie en dit welhaast weigeren te doen als er geen vergoeding tegenover staat.

Ze probeert de vinger op de zere plek te leggen en de zere plek in onze samenleving is de hele "daar heb ik allemaal geen tijd voor/zin in/dat zoekt de staat maar uit" mentaliteit als het gaat om de zorg voor je familie en geliefden. Daar heeft ze best een punt maar doordat ze het met haar beperkte iq volledig verkeerd formuleert buitelen de Yvonne's van deze wereld schuimbekkend van woede over elkaar heen.

Ik heb jaren in Vietnam gewoond en daar zijn er geen bejaardenhuizen/pgb's/opvanghuizen/etc.

Lopen de dementerende ouderen dan verdwaast door de straten en liggen er gehandicapte kinderen in de goot te wachten op hun dood? Nee.. De dementerende ouderen worden verzorgd door hun kinderen, de gehandicapten door familie en vrienden en als er even iemand tegenwind heeft dan heeft hij/zij een sociaal netwerk om op terug te vallen. Ik ben in Vietnam ooit naar een begravenis geweest van een vriend van begin 30 die een vrouw en twee kinderen achterliet. Over de dag verspreid kwamen er zo'n 500 mensen langs, sommige kenden de overledene goed en anderen kenden hem minder maar woonden nu eenmaal in de buurt. Weet je wat ze wel allemaal deden? Een envelop afgeven met geld. Weinig geld dan toch zeker? Nou niet echt. Zoals ik begreep varieerde dat van een paar tientjes tot een paar honderd euro. De redenatie erachter was dat als de hele gemeenschap een bepaald bedrag aan de weduwe gaf dat ze dan de komende jaren voor haar kinderen kon zorgen en niet in fincanciële problemen zou komen.

Is dat mooi? Ja, dat is prachtig. En het is tevens iets wat we in nederland volledig kwijt zijn geraakt. In Nederland kijken we naar de staat en kankeren we. Oma nemen we niet in huis maar stoppen we liever in een bejaardenhuis op een respectable afstand. Niet te dichtbij hoor want oma is erg lastig en als ze te dichtbij zit verwacht ze dat we constant langskomen. "Ze moet maar leren dat het ook gezellig is in het huis hoor"..

Die mentaliteit is verdomd gangbaar in Nederland en het is een rotmentaliteit. Zelf deel ik hem gelukkig niet, ik sta met mijn vrouw netjes een dag per week bij oma op de stoep om haar een middag mee uit te nemen. 's avonds maken we wat te eten bij haar thuis, trekken we haar steunkousen uit en door de week rijden we nog een keertje 's avonds langs om haar koelkast bij te vullen/. Is dat mantelzorgen? Nee, dat is simpelweg een stapje extra zetten en ik zou er geen stuiver voor willen hebben. De wereld zou een mooiere plaats zijn als meer mensen dit zouden doen (zonder mezelf op mijn borst te willen slaan maar het is simpelweg wel zo). Hoeveel kleinkinderen heeft de gemiddelde grootouder die in een bejaardenhuis zit? En hoe vaak zitten ze dagen aan één stuk alleen met als enigste vermaak het bezoek van de hulp of de fysio?

Sabine Uitslag heeft best een punt maar weet het helaas niet te brengen.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:53:25 #240
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_99697440
Hayoning, in jouw geval doen jullie het vrijwillig. In het geval van mijn oma was dat niet zo. Mijn oma kreeg geen indicatie voor hulp, terwijl ze licht dementerend was, zelfs met de rollator nauwelijks vooruitkwam en zichzelf en haar huis niet goed meer verzorgde.
Mijn tante is de enige die bij haar in de buurt woont. Wat doe je dan als dochter? Je gaat zelf maar voor oma zorgen. Dag in, dag uit. Naast haar gewone baan en haar eigen gezinsleven. Gemiddeld twee uur per dag, zeven dagen per week. Omdat je geen keuze hebt, je wilt niet dat je moeder als een slons vereenzaamt. Dat zijn dus de situaties die jij als normaal beschouwt? Ik vind dit wel meer als "een stapje extra zetten".

In het geval van een PGB heb je de vrijheid je eigen zorg in te kopen. Als dit straks vervalt of beperkt wordt, krijg je gevallen zoals MarMar (sorry dat ik je een geval noem MarMar :P ) . Ze krijgt dan óf vreemden aan haar bed en dan misschien ook nog voor te weinig uren, en/of haar man moet nog minder gaan werken om goede zorg te kunnen leveren maar dan hebben ze niet meer genoeg geld om goed te kunnen leven.

Beide bovenstaande situaties vind ik ongewenst en niets te maken te hebben met een goede mentaliteit, en vragen veel te veel stappen extra van mensen die er ook niet om gevraagd hebben.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_99697501
@Hannoying het punt wat jij hier maakt is absoluut waar. Dat dat geen mantelzorg heet, ben ik het ook nog met je eens.
Of het in de huidige Nederlandse economie voor iedereen mogelijk is betwijfel ik dan weer... dat is de keerzijde van de medaille en dat is wat de overheid ook zelf in werking heeft gezet.

De ergernis van mij zit hem erin dat ze (bewust?) de term mantelzorg verkeerd gebruikt. Iemand die er politiek mee bezig is en zich ook maar een beetje verdiept heeft in de materie weet heel goed dat de voorbeelden die zij noemt geen mantelzorg zijn. Als zij dat niet weet zit ze niet op de goede plek, als ze dat wel weet maar bewust die term gebruikt om een snaar te raken vind ik dat nog erger.

Juist door ontbijtjes op bed en een bezoekje aan je opa wel onder de noemer mantelzorg te scharen in haar column. gaat ze compleet voorbij aan wat échte mantelzorgers doen en zet ze ze weg als mensen die zich niet zo moeten aanstellen als ze eens een ontbijtje maken voor hun lief.

Had ze het stukje geschreven zonder de term mantelzorg, dan had ze absoluut een punt gehad en ik vraag me hard af hoe per ongeluk dat gegaan is...
  Admin woensdag 20 juli 2011 @ 10:56:11 #242
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99697542
Jij maakt dezelfde fout als Sabine,

; kijk eens hoe het vroeger was, toen ging het toch ook'
Met alle respect, dat leven is al ruim 50 jaar voorbij.

pi_99697807
Vroeger kon een man met een gemiddeld inkomen (voorbeeld: leraar basisschool) nog prima een gezin en een huis onderhouden...

Google onderwijssalarissen, huisprijzen, hypotheeklasten en prijzen voor vaste lasten en reken maar uit hoe dat nu zit...
Is het onwil of kunnen mensen simpelweg niet allemaal uit naastenliefde hun baan opzeggen?
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:04:24 #244
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_99697816
quote:
Mantelzorg en gebruikelijke zorg

Bij mantelzorg duurt de verzorging meer dan 8 uur per week of langer dan 3 maanden achtereen. Heeft iemand minder zorg nodig, dan heet dat gebruikelijke zorg.
http://www.rijksoverheid.(...)t-is-mantelzorg.html
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_99697851
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:04 schreef MarMar het volgende:
Vroeger kon een man met een gemiddeld inkomen (voorbeeld: leraar basisschool) nog prima een gezin en een huis onderhouden...

Google onderwijssalarissen, huisprijzen, hypotheeklasten en prijzen voor vaste lasten en reken maar uit hoe dat nu zit...
:') Wat een bullshit. Reken het inderdaad maar eens uit, voordat je zomaar wat roept.
pi_99697855
http://www.mezzo.nl/definitie_mantelzorg

Mezzo volgt de definitie die door de Nationale Raad voor de Volksgezondheid is vastgesteld:

Mantelzorg is zorg die niet in het kader van een hulpverlenend beroep wordt gegeven aan een hulpbehoevende door één of meerdere leden van diens directe omgeving, waarbij de zorgverlening direct voortvloeit uit de sociale relatie.
pi_99697906
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Propaganda much? :)

Het plaatje vergelijkt het jaarbudget voor kunst met de aanschafkosten van gevechtsvliegtuigen die decennia meegaan.
pi_99697922
Heeft de CDA-mevrouw al ergens op de hele ophef gereageerd eigenlijk?
  Admin woensdag 20 juli 2011 @ 11:10:12 #249
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99698008

woensdag 20 juli 2011 @ 11:12:16 #250
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99698068
quote:
Uitslag spreekt tegen dat ze niet weet wat een mantelzorger doet. Een oom van haar is mantelzorger, zegt het Kamerlid.
Zo heb ik een zus van een vriendin van een tante ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_99698093
:D Het is wel een enorme muts ja. (Al zou dat ook wel weer politieke strategie kunnen zijn; een beetje 'volks' willen overkomen.)
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:13:37 #252
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_99698103
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zo heb ik een zus van een vriendin van een tante ...
en daar weer de buurvrouw van!

matige lijmpoging van mevrouw uitslag.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:14:05 #253
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99698116
En de uitslag is: gefaald.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:16:37 #254
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_99698191
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:56 schreef yvonne het volgende:
Jij maakt dezelfde fout als Sabine,

; kijk eens hoe het vroeger was, toen ging het toch ook'
Met alle respect, dat leven is al ruim 50 jaar voorbij.
Juist, als oma zich eenzaam voelt dan zet ze de televisie maar wat harder. :Y
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:18:58 #255
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99698257
Om de één of andere reden geef ik er geen flikker om dat ze dom is, want ze is gewoon een super lekker ding.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')