abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99247820
En we gaan weer verder.

Elenin Update: Amateur astronomen zeggen dwergster te zien (Planeet X)
''Extinction Level Event' = Gebeurtenis van Uitstervings Niveau op komst' - Rosh Hashana 2011: het einde van 2730 jaar verbanning?

--------------------------------------------------------------------------------

Is het bestaan van ELEnin / Planeet X / Nibiru door Google, Microsoft en WikiSky doelbewust van de online sterrenkaarten gewist?

Volgens een groep Amerikaanse onderzoekers, waaronder enkele amateur astronomen die de beschikking hebben over goede telescopen, kloppen de geruchten dat de komeet Elenin ,die tussen september en december de Aarde naar verhouding zeer dicht genaderd zal zijn, helemaal geen komeet is maar een enorme dwergster van minstens 80.000 kilometer in diameter (vergelijk: de Aarde heeft een diameter van ca. 12.750 km). Als ze gelijk hebben dan moet heel de mensheid zich gaan voorbereiden op extreem dramatische, zelfs apocalyptische gebeurtenissen die over nog geen vier maanden zullen losbarsten (1).

Dr. Byron Glenn is een arts en is de leider van de Amerikaanse Ozark survival groep. Hij heeft de beschikking over een dure telescoop waarmee hij samen met zoon, een ingenieur, op zoek ging naar de aanstormende komeet Elenin, die zich deze maand op een afstand van 1,8 AU (circa 270 miljoen kilometer) van onze planeet bevindt. Eind mei zou Glenn de 'komeet' gelokaliseerd hebben. Toen hij op het hemellichaam inzoomde realiseerde hij zich echter dat hij naar een gigantisch groot object keek: een dwergster, beter bekend als Planeet X of Nibiru.

De dwergster zelf is niet te zien, maar de omtrek kon echter opgemaakt worden uit de door de zwaartekracht veroorzaakte effect van 'dansende' sterren op de achtergrond. Na verder ingezoomd te hebben zag dr. Glenn een rood planetair object, samen met maanachtige satellieten, uit de protonwolk om de dwergster komen. 'Ik ken de dokter al een poosje,' schrijft Terral, lid van de onderzoeksgroep, 'maar dit is de eerste keer dat ik pure angst in zijn stem heb gehoord. Hij heeft letterlijk een monster van Bijbelse proporties gezien.'

Volgens Terral is het nu '100% zeker' dat de komst van ELEnin een ELE: Extinction Level Event = 'Gebeurtenis van Uitstervings Niveau' zal veroorzaken. Na de planetaire samenstand Zon-ELEnin-Saturnus op 6 en 7 juli zal de dwergster steeds dichterbij komen en rond 1 augustus de baan van de Aarde bereiken, op 18 augustus die van Venus en rond 1 september die van Mercurius. Op dat moment zou het object aan de linkerkant van de zon als een tweede zon zichtbaar kunnen worden. Vanaf augustus en september kunnen we volgens Terral dan ook een enorme toename van het aantal aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, vloedgolven en massale dierensterfte verwachten.

Terral verwacht binnenkort meer foto's van ELEnin op internet te kunnen plaatsen, zodat voor iedereen duidelijk wordt dat het geen komeet maar een dwergster is. 'Als iedereen zich bewust zou zijn van wat er komen gaat dan zouden we totale verwarring en paniek in de straten krijgen en zou de hele samenleving instorten tot totale chaos.'

Op 11 maart 2011 stonden de zon, de Aarde en ELEnin op één lijn. Ondanks de grote afstand zou deze samenstand de aardbeving bij Japan hebben veroorzaakt. Dat heeft te maken met zogenaamde 'magnetische poorten' die de Aarde en andere planeten op onzichtbare wijze met de zon verbinden (zie website NASA). Als hemellichamen op één lijn staan versterken deze magnetische verbindingen elkaar, wat volgens sommigen zware aardbevingen tot gevolg kan hebben.

Op 11 september, precies 10 jaar na de aanslagen in New York, zal ELEnin / Planeet X de zon het dichtste zijn genaderd en begint de dwergster aan een nieuwe, 3500 of 3600 jaar durende omloopbaan. Op 26 september is de afstand tussen ELEnin en de Aarde nog maar 0,396 AU (59,4 miljoen kilometer) en verwachten sommigen een poolomkering op onze planeet als gevolg van het enorme magnetische veld van de dwergster. Volgens sommige berekeningen zou ELEnin / Planeet X dan drie dagen lang precies tussen de Aarde en de zon instaan, wat drie dagen duisternis zou kunnen veroorzaken (2).

Lees meer:
http://xandernieuws.punt.nl/?id=633235&r=1&tbl_archief=&
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_99247838
Game on
A murky, forgotten land.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 18:14:10 #3
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99249425
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:01 schreef knight18 het volgende:

[..]

wat bedoel je?
Nou een komeet is een klomp ijs van 10-20 kilometer in doorsnede, niks meer en niks minder. En dat het een dwergster zou zijn is totale onzin, voor mij geen discussie over mogelijk. Als jupiter 80 maal zwaarder zou zijn zou jupiter ook een ster zijn (zwaar genoeg om zelf kernfusie op te wekken). En jupiter is (door weerkaatsing van zonlicht) al gemakkelijk met het oog te zien (helderder dan alle sterren). Dus als de zon in zijn baan in de melkweg een ster zou tegenkomen, dan zou er een tweede zon aan de hemel te zien zijn. En dan zouden we echt een probleem hebben :) Alleen al het noemen van planet X en Niburu maakt bovenstaand artikel al ongeloofwaardig.

Zou trouwens mooi zijn als er weer eens een heldere komeet zou verschijnen (kan me Hale Bopp en Hyakutake nog herhinneren)
Are you nuts??
pi_99249865
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:14 schreef whosvegas het volgende:

[..]
Zou trouwens mooi zijn als er weer eens een heldere komeet zou verschijnen (kan me Hale Bopp en Hyakutake nog herhinneren)
Dat hoop ik ook van harte!
pi_99250597
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:29 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook van harte!
Kometen O+

Ik herinner me nog goed, Hale Bopp, 1997, ik had net internet, ik woonde in Noord-Oost Friesland met uitzicht op een weiland en wat dijken, richting het Noorden. En wat hing daar, niet hoog boven de horizon? Even zoeken op http://www.altavista.com en ik vond hem! Hale Bopp!
pi_99252441
- weg -

[ Bericht 82% gewijzigd door vogeltjesdans op 09-07-2011 22:05:14 (bedankt voor je nuttige bijdrage) ]
pi_99253854
Wat schuift dat nou..?@Averstraten... ga je hierna nog een laatste keer op vacantie..? of is er nog een staanplaats over in de bunker..
pi_99256515
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:44 schreef Maron het volgende:
Wat schuift dat nou..?@Averstraten... ga je hierna nog een laatste keer op vacantie..? of is er nog een staanplaats over in de bunker..
Wat schuift wat Maron?
pi_99257177
Gaan we wel een beetje lief met elkaar om mensen? Give topics a chance enzo.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_99257575
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
Gaan we wel een beetje lief met elkaar om mensen? Give topics a chance enzo.
Dat is juist mijn bedoeling @Vogeltjesdans..ik wens je trouwens bij deze veel succes met het moderaten van TRU.. en Summers natuurlijk ook..
  zaterdag 9 juli 2011 @ 22:21:07 #11
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99257723
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:17 schreef Maron het volgende:

[..]

Dat is juist mijn bedoeling @Vogeltjesdans..ik wens je trouwens bij deze veel succes met het moderaten van TRU.. en Summers natuurlijk ook..
Schitterend, dank je ^O^ Met zulke lieve users als jij wordt het modereren een eitje.

Nu weer ontopic voor die komeet ons allemaal uitgeroeid heeft voordat we onze discussie af hebben kunnen maken :*
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_99257968
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:21 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Schitterend, dank je ^O^ Met zulke lieve users als jij wordt het modereren een eitje O+
Prijs de dag niet voor het avond is @ Vogeltjesdans.. ~O>
Succes en sterkte gewenst..(en dat meen ik..)
pi_99258918
Wanneer is de volgende datum voor een aardbeving of ramp betreffende Elenin?
Begin augustus?
pi_99259232
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:50 schreef 22 het volgende:
Wanneer is de volgende datum voor een aardbeving of ramp betreffende Elenin?
Begin augustus?
Dat moet je aan de complottertjes vragen, die weten dat allemaal precies.
pi_99259322
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:58 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Maar die zitten hier toch ook?
Waar of niet....ik stond toch verbaasd van de aardbeving op de voorspelde dag.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:08:12 #16
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99259691
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:58 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Als je het niet weet, reageer dan liever niet lieverd :*
pi_99259780
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:00 schreef 22 het volgende:

[..]

O, dat kan jij ook hoor want er zijn zo ongeveer elke dag aardbevingen. Het wordt pas een beetje knap als ze de locatie er bij vermelden, maar dat doen ze jammer genoeg nooit. Dan hebben ze het ook zo geplooid dat er zogenaamd zo ongeveer elke dag wel een "alignment" is (wat dat dan ook wezen mag) en dan nemen ze óók nog een comfortabele ruime marge: 5 dagen ernaast is bijvoorbeeld ook al raak. Ja, zo kan ik het ook. Maar het belangrijkste is natuurlijk: kometen kúnnen helemaal geen aardbevingen veroorzaken. Dus het is gewoon onzin, die aardbevingsverhalen en Elenin.
pi_99259783
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:08 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Als je het niet weet, reageer dan liever niet lieverd :*
wat vind jij van de hele situatie om elenin.
pi_99259842
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:00 schreef 22 het volgende:

[..]

Nou geloof mij .Als er al een alignment was met saturnus en een dwergster minimaal 4x gewicht van jupiter zou je meer aardbevingen hebben dan alleen in NZ
pi_99259953
Nou....een 7,6 aardbeving vind ik toch een grote beving om correct te voorspellen.
Ik weet dat die bevingen meerdere keren per jaar voorkomen, maar toch.
pi_99259997
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:11 schreef knight18 het volgende:

[..]

Nou geloof mij .Als er al een alignment was met saturnus en een dwergster minimaal 4x gewicht van jupiter zou je meer aardbevingen hebben dan alleen in NZ
Ja, ik geloof er ook niet echt in, maar het was wel toevallig. :Y
pi_99260042
Ja maar hiermee wil ik zeggen: als er werkelijk een alignment was met zo een zwaar ding zou je meer aardbevingen op meerdere plekken hebben dan alleen in NZ
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:16:17 #23
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99260091
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:10 schreef knight18 het volgende:

[..]

wat vind jij van de hele situatie om elenin.
Ik weet het niet en kan me er ook niet druk om maken eigenlijk. Ik kan er niets aan veranderen en zal er tot dat moment ook geen minuut minder om slapen. Maar ik gun iedereen zijn mening wel en geniet van de discussie.
pi_99260163
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:11 schreef knight18 het volgende:

[..]

Bruine dwergen zijn tenminste 13 keer zo zwaar als Jupiter. Enorm dus. Reken maar dat je daar iets van merkt: veel meer dan volstrekt normale aardbevingen.
pi_99260310
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:13 schreef 22 het volgende:
Nou....een 7,6 aardbeving vind ik toch een grote beving om correct te voorspellen.
Ik weet dat die bevingen meerdere keren per jaar voorkomen, maar toch.
Een toevalstreffer is geen correcte voorspelling.
pi_99260549
wat ik vreemd vind. Overal op het net zegt men dat elenin 4x het gewicht van jupiter heeft maar een bruine dwergster is minstens8 of 13 x het gewicht van jupiter
pi_99260755
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:24 schreef knight18 het volgende:
wat ik vreemd vind. Overal op het net zegt men dat elenin 4x het gewicht van jupiter heeft maar een bruine dwergster is minstens8 of 13 x het gewicht van jupiter
Elenin is een komeet van naar schatting hoogstens 10 km in doorsnee. Hij kan dus nooit en te nimmer 4x het gewicht (eigenlijk moeten we zeggen: de massa) van Jupiter hebben. Bruine dwergen hebben tussen 13 en 80 keer de massa van Jupiter. Elenin is geen bruine dwerg, ik snap niet hoe dat verhaal toch steeds maar weer kan opduiken.
pi_99260815
Zouden we het nu voelen als het een bruine dwerg was?
pi_99260971
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:30 schreef knight18 het volgende:
Zouden we het nu voelen als het een bruine dwerg was?
Absoluut. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat Elenin een bruine dwerg is. Hij lijkt er voor geen meter op en hij gedraagt zich ook helemaal niet zo. Elenin lijkt precies op een komeet die aan de kleine kant is. Dus waarom zouden we moeten aannemen dat Elenin eigenlijk iets is waar hij totaal niet op lijkt en waar hij zich ook helemaal niet naar gedraagt? Wat is daar de logica van? Ik snap dat niet.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:48:23 #30
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99261531
Even wat offtopic posts verwijderd :*
pi_99262104
De maan en de zon bij ons trekken het water dagelijks enkele meters naar zich toe, maar doet verder niets met de tektoniek, maar een heel groot ding heel ver weg doet niets met het water, maar kan wel voor aardbevingen zorgen...

Ik blijf dat concept maar vreemd vinden.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_99262185
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:04 schreef Resistor het volgende:
De maan en de zon bij ons trekken het water dagelijks enkele meters naar zich toe, maar doet verder niets met de tektoniek, maar een heel groot ding heel ver weg doet niets met het water, maar kan wel voor aardbevingen zorgen...

't Is maar een heel klein dingetje...
pi_99262210
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:04 schreef Resistor het volgende:

volgens het principe van die mensen zou de zon met zijn enorme massa dagelijks ontelbare aardbevingen moeten ontketenen. Want niet alleen staat de zon dichterbij dan de 'bruine dwergster' ook is de zon tig keer zwaarder/groter.
pi_99262244
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:07 schreef knight18 het volgende:

[..]

volgens het principe van die mensen zou de zon met zijn enorme massa dagelijks ontelbare aardbevingen moeten ontketenen. Want niet alleen staat de zon dichterbij dan de 'bruine dwergster' ook is de zon tig keer zwaarder/groter.
Yep.
  zondag 10 juli 2011 @ 00:12:49 #35
350189 BruineBoney
http://www.angryalien.com/0504
pi_99262404
Kan je je voorbereiden op zo'n ramp?
pi_99262647
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:12 schreef BruineBoney het volgende:
niet. als er al zo een ramp zich voordoet, verbouwd het de hele aardoppervlak. Ook al overleef je het, ooit gaan je voorraden opraken.
pi_99262737
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:12 schreef BruineBoney het volgende:
Ik zou niet weten hoe. Maar gelukkig gebeurt het niet, want er is geen bruine dwerg in ons zonnestelsel en er zit er ook geen aan te komen. Wat voor rampen ons boven het hoofd hangen, deze hoort er niet bij.
pi_99262768
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:22 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

waarom quoot je jezelf? XD
pi_99262786
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:23 schreef knight18 het volgende:

[..]

waarom quoot je jezelf? XD
Omdat ik een oen ben.
pi_99262949
Ja, dat zag je toch? Wie quoot er nou zichzelf.

Maar even heel iets anders: er is een prijs van 5000 dollar uitgeloofd voor degene die de correcte coördinaten van Niburu (of Nibiru) geeft: http://nibiruchallenge.blogspot.com/2009_01_01_archive.html
pi_99263035
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:28 schreef AVerstraten het volgende:

Maar even heel iets anders: er is een prijs van 5000 dollar uitgeloofd voor degene die de correcte coördinaten van Niburu (of Nibiru) geeft: http://nibiruchallenge.blogspot.com/2009_01_01_archive.html
wat ga je met het geld doen mocht het waar zijn XD
pi_99263124
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:28 schreef AVerstraten het volgende:

Dit is dus een kritsch persoon?
pi_99263245
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:32 schreef knight18 het volgende:

[..]

Dit is dus een kritsch persoon?
Ja. Met niet zo heel veel geld. Maar ja, het gaat natuurlijk hoofdzakelijk om de eer.
  zondag 10 juli 2011 @ 00:37:29 #44
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99263271
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:15 schreef knight18 het volgende:
Ja maar hiermee wil ik zeggen: als er werkelijk een alignment was met zo een zwaar ding zou je meer aardbevingen op meerdere plekken hebben dan alleen in NZ
Nou als er een (dwerg) ster in de buurt van de zon zou komen, zouden de banen vande planeten verstoord raken en dan heb je kans dat alle leven weg gevaagd wordt, door een op eenvolgende reeks rampen aardbevingen, orkanen, plotseling sterk veranderd klimaat.
Are you nuts??
pi_99263311
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:36 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ja. Met niet zo heel veel geld. Maar ja, het gaat natuurlijk hoofdzakelijk om de eer.
dat ik ooit in die bs heb geloofd, zo kun je achter alle rampen hier op aarde een zogezegde "doomsday voorspelling" doen want er gebeurt elke dag wel iets dusja, dat is zoals een straatje zonder eind..
pi_99263312
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:37 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Nou als er een (dwerg) ster in de buurt van de zon zou komen, zouden de banen vande planeten verstoord raken en dan heb je kans dat alle leven weg gevaagd wordt, door een op eenvolgende reeks rampen aardbevingen, orkanen, plotseling sterk veranderd klimaat.
En er is dus niks gebeurd?
pi_99263392
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:38 schreef knight18 het volgende:

[..]

En er is dus niks gebeurd?
Niet dat ik weet. Alles draait nog gewoon zoals het draaien moet.
pi_99264210
misschien heeft bruine boney nog een theorie waarom het wel waar zou zijn dus shoot it ! ;p zodat wij hem kunnen ontkrachten ;p
  zondag 10 juli 2011 @ 02:15:41 #49
322179 nappel2
ex-nappel..
pi_99266411
Elenin is niet de klapper..
..Elenin is de aankondiger van ELE...
Alle kometen die de komende maanden langs de aarde suizen zijn een voorbode van Niburu.
De maya-kalender is nagerekend en eindigt toch weer in 2012.

Nee serieus; ik ben dit item de laatste maanden ook aan het volgen omdat er toch vreemde dingen plaatsvinden. (bunkers die overal door overheden worden gebouwd, aardbevingen en raar weer, Obama kondigt aan zijn troepen terug te halen etc..)
Jammer dat je door alle fantaverhalen het geheel bijna af wilt doen als onzin, maar ik blijf het volgen..
"Quei maksal su, quei dan tal nu!"
pi_99269736
quote:
12s.gif Op zondag 10 juli 2011 02:15 schreef nappel2 het volgende:
Alle kometen die de komende maanden langs de aarde suizen zijn een voorbode van Niburu.

Nee serieus; ik ben dit item de laatste maanden ook aan het volgen omdat er toch vreemde dingen plaatsvinden. (bunkers die overal door overheden worden gebouwd, aardbevingen en raar weer, Obama kondigt aan zijn troepen terug te halen etc..)
Jammer dat je door alle fantaverhalen het geheel bijna af wilt doen als onzin, maar ik blijf het volgen..
vertel, kben wel geïnteresseerd
pi_99269961
quote:
12s.gif Op zondag 10 juli 2011 02:15 schreef nappel2 het volgende:

Bunkers? En overal? Waar dan? En door welke overheden? Ik ben er nog niks over tegengekomen, dus ik ben erg benieuwd.
pi_99270505
Amerika onder het denver vliegveld. En rusland. Verder weet ik niet echt. Maar het is al jaren geleden dat men begon met bunkers bouwen in oa rusland. Dus ik weet niet hoe je 'elenin' met dit kan linken.
Vandaag een middelgrote aardbeving in japan terwijl er niet eens een alignment was.
pi_99270719
Middelzware aardbeving treft Japan

En dit is nog maar het begin... Ze zullen steeds zwaarder worden...
pi_99271000
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:28 schreef MaGNeT het volgende:
Middelzware aardbeving treft Japan

En dit is nog maar het begin... Ze zullen steeds zwaarder worden...
hoezo ? als elenin echt een dwergster was dan zou het hele zonnenstelsel al in de war zijn + de getijden op aarde zouden al drastisch zijn veranderd dus ik zou niet weten waaraan het zou kunnen liggen buiten de hoge zonne activiteit..
pi_99271119
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:40 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

hoezo ? als elenin echt een dwergster was dan zou het hele zonnenstelsel al in de war zijn + de getijden op aarde zouden al drastisch zijn veranderd dus ik zou niet weten waaraan het zou kunnen liggen buiten de hoge zonne activiteit..
Tis mij wel een raadsel hoe zo een grote dwergster alleen aangrijpt op het binnenste van de aarde en maar op 1 plek. Terwijl de maan aan het water trekt. rarara.
pi_99271121
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:40 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

En waaraan ontleen jij die kennis?
pi_99271125
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En waaraan ontleen jij die kennis?
waaraan ontleen jij de kennis dat het steeds zwaarder gaat worden?
pi_99271150
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:46 schreef knight18 het volgende:

[..]

Tis mij wel een raadsel hoe zo een grote dwergster alleen aangrijpt op het binnenste van de aarde en maar op 1 plek. Terwijl de maan aan het water trekt. rarara.
Dat is geen raadsel. De maan staat dichterbij en blijft de meeste invloed hebben op de getijden.
Alleen de tegenkrachten veranderen en veroorzaken bevingen.
pi_99271160
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:46 schreef knight18 het volgende:

[..]

waaraan ontleen jij de kennis dat het steeds zwaarder gaat worden?
Dat kan je lezen in de linkjes. Je mag zelf ook wel wat onderzoek doen.
pi_99271232
tis mij een raadsel waarom zo een grote dwergster alleen invloed zou hebben op het binnentste van de aarde en maar op 1 plek.
pi_99271243
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat kan je lezen in de linkjes. Je mag zelf ook wel wat onderzoek doen.
je zei toch dat je een contact had bij een sterrenwacht, wanneer mag je door die telescoop kijken ? dan weten we ineens duidelijk wat het is.
pi_99271255
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:50 schreef knight18 het volgende:
tis mij een raadsel waarom zo een grote dwergster alleen invloed zou hebben op het binnentste van de aarde en maar op 1 plek.
In een ketting breekt ook de zwakste schakel als eerste.
pi_99271281
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:51 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

je zei toch dat je een contact had bij een sterrenwacht, wanneer mag je door die telescoop kijken ? dan weten we ineens duidelijk wat het is.
Als het komende zaterdag helder genoeg is, gaan we er heen. Het beste tijdstip moet hij nog uitrekenen.
pi_99271396
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als het komende zaterdag helder genoeg is, gaan we er heen. Het beste tijdstip moet hij nog uitrekenen.
dat is goed, hou me op de hoogte dan !
pi_99271787
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Veel succes. De komeet is pas rond oktober weer zichtbaar vanaf het noordelijk halfrond.
pi_99272263
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:11 schreef knight18 het volgende:

[..]

Veel succes. De komeet is pas rond oktober weer zichtbaar vanaf het noordelijk halfrond.
Hij is nog zichtbaar gedurende 26 minuten.
Probleem is wel dat het dan helder moet zijn én donker want hij staat erg laag.
Met infrarood moet het lukken, zei hij.
pi_99272567
dus tot en met het weekend is hij 26 minuten zichtbaar?
pi_99272665
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:37 schreef knight18 het volgende:
dus tot en met het weekend is hij 26 minuten zichtbaar?
Het wordt iedere dag iets korter, vanaf augustus niet meer zichtbaar en vanaf oktober weer goed zichtbaar. Ligt er ook aan waar je woont, tussen Noorwegen en Frankrijk zit al flink verschil.

Dat is, als we het juiste hemel-object te pakken hebben.
Ik ben nog niet overtuigd maar maak me wel zorgen.
pi_99272695
dus jij bent net als zovelen(waaronder ik) in het midden. Tussen komeet en dwergster?
pi_99272745
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:41 schreef knight18 het volgende:
dus jij bent net als zovelen(waaronder ik) in het midden. Tussen komeet en dwergster?
Ik hoop een mooie komeet te zien, komende zaterdag...
Maar er zijn inmiddels, zoals eerder in het topic te lezen was, duizenden amateur astronomen die zeggen dat het niet op een komeet lijkt... En die weten meestal wel hoe een komeet er uit hoort te zien...
Als het nu één grappenmaker was, ach... Maar duizenden, zichzelf hopelijk nog enigzins respecterende, astronomen?

Is het je ook opgevallen dat de NASA, de overheid en Google geen énkele moeite doen om het te ontkrachten? Er verdween beeldmateriaal en verder geen enkele uitleg.

En dan die verstoorde straalstromen, meer extreem weer, etc.
  zondag 10 juli 2011 @ 12:58:18 #71
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99273218
Volgens mij hebben we in dit topic al uitgelegd, dat het geen (dwerg) ster kan zijn. En dat Elenin gewoon een klomp ijs is van hooguit 20 km groot, dat op geen enkele manier een ramp kan veroorzaken op aarde.
Are you nuts??
  zondag 10 juli 2011 @ 13:11:34 #72
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99273638
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik hoop een mooie komeet te zien, komende zaterdag...
Maar er zijn inmiddels, zoals eerder in het topic te lezen was, duizenden amateur astronomen die zeggen dat het niet op een komeet lijkt... En die weten meestal wel hoe een komeet er uit hoort te zien...
Duizende amateur astronomen, geef die link dan eens? In hetzelfde artikel wordt allerlei andere onzin geschreven, zoals dat verhaal over de dwerg ster. Als je wel op betrouwbare nieuws ssites gaat zoeken, vind je niks bijzonders:
http://www.allesoversterr(...)--&Date-gt=&Date-lt=
quote:
Als het nu één grappenmaker was, ach... Maar duizenden, zichzelf hopelijk nog enigzins respecterende, astronomen?

Is het je ook opgevallen dat de NASA, de overheid en Google geen énkele moeite doen om het te ontkrachten? Er verdween beeldmateriaal en verder geen enkele uitleg.
Waarom zouden ze? Als je steeds moeite gaat doen om iets te ontkrachten, als een stel idioten iets roepen op het internet, kun je wel aan de gang blijven

quote:
En dan die verstoorde straalstromen, meer extreem weer, etc.
:? Verstoorde straalstromen en meer extreem weer?
Als we al meer extreem weer zouden hebben, heeft dit te maken met de opwarming van de aarde, dit is op geen enkele manier te relateren aan een blok ijs dat voorbij komt.
Are you nuts??
pi_99274767
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:11 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Duizende amateur astronomen, geef die link dan eens? In hetzelfde artikel wordt allerlei andere onzin geschreven, zoals dat verhaal over de dwerg ster. Als je wel op betrouwbare nieuws ssites gaat zoeken, vind je niks bijzonders:
http://www.allesoversterr(...)--&Date-gt=&Date-lt=

[..]

Waarom zouden ze? Als je steeds moeite gaat doen om iets te ontkrachten, als een stel idioten iets roepen op het internet, kun je wel aan de gang blijven

[..]

:? Verstoorde straalstromen en meer extreem weer?
Als we al meer extreem weer zouden hebben, heeft dit te maken met de opwarming van de aarde, dit is op geen enkele manier te relateren aan een blok ijs dat voorbij komt.
Je ontkent de bewijzen.
pi_99275662
en toen was whosvegas stil
dus magnet. as zaterdag weet je meer?
  zondag 10 juli 2011 @ 14:00:48 #75
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99275752
haha,wat voor 'bewijzen' zou ik dan ontkennen?
Are you nuts??
pi_99277019
Met meerdere zware aardbevingen correct voorspeld blijf ik het een curieuze zaak vinden maar ik hou het voorlopig op toeval, als de volgende voorspelling weer klopt ga ik toch neigen naar het idee dat Elenin geen komeet is maar toch echt iets anders.... maar wat...
  zondag 10 juli 2011 @ 14:35:27 #77
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99277388
Wat voor meerdere zware aardbevingen correct zijn dan voorspeld?
Are you nuts??
  zondag 10 juli 2011 @ 14:38:28 #78
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99277511
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:27 schreef Pollewoppie het volgende:
Met meerdere zware aardbevingen correct voorspeld blijf ik het een curieuze zaak vinden maar ik hou het voorlopig op toeval, als de volgende voorspelling weer klopt ga ik toch neigen naar het idee dat Elenin geen komeet is maar toch echt iets anders.... maar wat...
Lees mijn posts nog maar eens door. Elenin kan niks anders zijn dan een komeet. En afgelopen aardbevingen (Japan en NZ) kopelen aan Elenin is gewoon grote onzin!
Are you nuts??
pi_99277781
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:38 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Lees mijn posts nog maar eens door. Elenin kan niks anders zijn dan een komeet. En afgelopen aardbevingen (Japan en NZ) kopelen aan Elenin is gewoon grote onzin!
Het probleem in deze discussie (en zo veel in TRU) is wat neem je voor waarheid aan kwa informatie. Er is een shitload aan info te vinden op internet met meerdere betrouwbare en minder betrouwbare bronnen.

Als je ervanuitgaat dat NASA precies de waarheid verteld dan heb je helemaal gelijk en is het gewoon een komeet, ga je ervanuit dat NASA niet helemaal eerlijk is (waar ook weer een heleboel info over te vinden is) kan het ook wat anders zijn.

Ik kies geen partij en ga dus ook voor beide kanten geen bewijs zoeken, maar volg de discussie gewoon nog even
pi_99280448
vandaag was er een aardbeving in japan. Gaan we die ook al koppelen aan elenin teerwijl er geen alignment was?
pi_99280567
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:46 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]
Als je ervanuitgaat dat NASA precies de waarheid verteld dan heb je helemaal gelijk en is het gewoon een komeet, ga je ervanuit dat NASA niet helemaal eerlijk is (waar ook weer een heleboel info over te vinden is) kan het ook wat anders zijn.
Wat heeft NASA er toch de hele tijd mee te maken? Elenin is ontdekt door een amateur-astronoom en wordt gevolgd en gefotografeerd door amateur-astronomen over de hele wereld. Dat doen ze helemaal zelf, zonder NASA. Veel van die amateur-astronomen zijn ook wiskundigen en natuurkundigen en zijn dus prima in staat om op eigen kracht een goede schatting te maken van de grootte van Elenin, zijn snelheid en zijn baan. Dat heeft Leonid Elenin, de ontdekker, om te beginnen gedaan en zijn berekeningen zijn inmiddels meerdere keren bevestigd door amateur-astronomen en en professionele astronomen, allemaal zonder enige inmenging van NASA.
pi_99280824
Nou, dan zal het wel allemaal onzin zijn.
Het is gewoon een komeet, niets aan de hand.
pi_99280961
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef MaGNeT het volgende:
Nou, dan zal het wel allemaal onzin zijn.
Het is gewoon een komeet, niets aan de hand.
Ja, het is gewoon een komeet - een kleintje ook nog, dus of we veel te zien krijgen is nog maar de vraag, helaas.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 10-07-2011 16:01:52 ]
pi_99280996
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:50 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ja, het is gewoon een komeet - een kleintje ook nog helaas, dus of we veel te zien krijgen is nog maar de vraag, helaas.
Een hoop paniek om niets dus...
pi_99281152
ofwel spreken ze elkaar gewoon allemaal tegen, kan ook toch ;p
pi_99286233
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:42 schreef UncleScorp het volgende:
Wow
Al die domme users op Fok
_O_
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.
quote:
hebben weer geluk dat meneer AVerstraten hier aanwezig is om zijn universele wijsheid te verspreiden ...
Universeel? Dat zou ik niet willen zeggen. Ik weet gewoon het een en ander van de onderwerpen die hier besproken worden.
pi_99286265
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een hoop paniek om niets dus...
Dat kun je wel zeggen.
  zondag 10 juli 2011 @ 18:10:56 #88
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_99286835
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:42 schreef UncleScorp het volgende:
Wow
Al die domme users op Fok hebben weer geluk dat meneer AVerstraten hier aanwezig is om zijn universele wijsheid te verspreiden ...
_O_
Wijsheden die meerdere users inhoudelijk ondersteunen :)
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_99287163
Dank u.
pi_99289662
Ik had deze docu al in een eerder topic over ELEnin geplaatst, maar vind hem toch interessant genoeg om dat nogmaals te doen..

(en je mag pas commentaar leveren als je hem hélemaal hebt bekeken..) c_/
pi_99289983
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:38 schreef Maron het volgende:
Ik had deze docu al in een eerder topic over ELEnin geplaatst, maar vind hem toch interessant genoeg om dat nogmaals te doen..

No way dat iemand dat helemaal gaat uitkijken, vooral niet met die commentaarstem.
pi_99290805
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

No way dat iemand dat helemaal gaat uitkijken, vooral niet met die commentaarstem.
Jammer...dat vind ik een gemiste kans...het gaat om de informatie, niet om de stem...
De gecomputeriseerde stem is wellicht een beetje irritant, maar het lijkt me ook niet gemakkelijk om alle gegeven informatie bij alle beelden live te becommentariseren..(en dan nog in technisch Engels ook)
Kijk hem nou maar,(al doe je dat in delen)..it all makes sense.. :{
  zondag 10 juli 2011 @ 20:11:52 #93
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99290960
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:38 schreef Maron het volgende:

Gelijk na de eerste zin kun je de conclusie al trekken, onzin!
Er bestaat helemaal geen extra planeet, genaamd Niburu

Waarom neemt iedereen die onzin gelijk voor waar aan? Zoek eens op wikipedia naar Niburu en je komt er achter, dat Niburu niet bestaan. O nee, wacht, dat is een onderdeel van het complot, de Nasa stop het bestaan van Niburu in de doofpot, net als de piramides op Mars en dat we afstammen van aliens

Wat er mij aan stoort, is dat er er echt mensen bang worden gemaakt, door al die bullshit. (zie posts door Samantha23 op dit forum) En volgens mij wordt er grof geld aan verdient, door verkoop van boeken. Dus probeer een beetje logisch na te denken en een beetje naar de wetenschappelijke feiten te kijken.
Are you nuts??
pi_99291023
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 20:08 schreef Maron het volgende:

[..]

Jammer...dat vind ik een gemiste kans...het gaat om de informatie, niet om de stem...
De gecomputeriseerde stem is wellicht een beetje irritant, maar het lijkt me ook niet gemakkelijk om alle gegeven informatie bij alle beelden live te becommentariseren..(en dan nog in technisch Engels ook)
Heb je een samenvatting van wat sense maakt?
pi_99291231
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 20:08 schreef Maron het volgende:

[..]

nieuw bewijs ? ;p
  zondag 10 juli 2011 @ 20:20:45 #96
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99291356
Toch ff verder aan het kijken, toch leuk om diezo genaamde 'bewijzen' te ontkrachten.
Zoals bijvoorbeeld de theorie van Hapgood (poleshifting) wordt als bewijs gezien, maar die theorie is al lang door de wetenschap onderuit gehaald

Uit wikipedia:
quote:
De tegelijk met de publicatie van zijn ideeën in opkomst zijnde theorie van de platentektoniek, beschouwde hij als onzin. Volgens Hapgood was het buitenste deel van de aarde een ononderbroken korst die tijdens catastrofale gebeurtenissen in zijn geheel op drift kon raken. De ideeën van Hapgood zijn niet op geologisch onderzoek gebaseerd en in feite was door geologen op dat moment al geheel aanvaard dat de aardkorst uit verschillende delen was opgebouwd. De platentektoniek, die tegenwoordig gemeen goed is, laat geen ruimte voor zijn ideeën. De ideeën van Hapgood, zelf geen geoloog, hebben onder geologen dan ook geen enkele steun.
Are you nuts??
  zondag 10 juli 2011 @ 20:26:46 #97
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99291609
Ook wordt er in dat filmpje gezegd dat de aarde twee keer omdraait, bij een zogenaamde poleshift. Dat kan natuurlijk helemaal niet! Maar er wordt natuurlijk niets gezegd over hoe dat dan wel zou kunnen.
Are you nuts??
  zondag 10 juli 2011 @ 20:30:32 #98
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99291807
Verder geen zin om te kijken, idd die stem begint te irriteren
Are you nuts??
pi_99292278
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 20:26 schreef whosvegas het volgende:
Ook wordt er in dat filmpje gezegd dat de aarde twee keer omdraait, bij een zogenaamde poleshift. Dat kan natuurlijk helemaal niet! Maar er wordt natuurlijk niets gezegd over hoe dat dan wel zou kunnen.
Niets is onmogelijk, in http://en.wikipedia.org/wiki/Pole_shift_hypothesis staat wel wat informatie, maar
quote:
No form of the hypothesis is accepted amongst the scientific community.
zegt volgens mij wel genoeg.

Of hij moet de magnetische polen bedoelen, die veranderen wel eens vaker van positie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Geomagnetic_reversal
quote:
A geomagnetic reversal, which is sometimes called a "polar reversal"[1][2] or a "pole shift",[3] is a change in the Earth's magnetic field such that the positions of magnetic north and magnetic south are interchanged.
-edit-
Aardmagnetisch veld bied niet echt bescherming tegen een komeet, ik ga een beetje off-topic :+

[ Bericht 7% gewijzigd door Resistor op 10-07-2011 20:47:04 ]
pi_99292398
de polen veranderen heel geleidelijk. Het gaat niet in een oogblink
pi_99292500
De enige wetenschap die ik nu heb is dat alle opgetrommelde wijsneuzerige 'wetenschappers' als een bok op de haverkist reageren om alles te ( trachten) onkrachten..(heb alleen AVerstraten nog niet gespot..;) (maar die zit nu vast ergens zijn vingers blauw te tikken op de finale..;)
Ik heb mijn best gedaan..goed gedaan hoor jongens...tot later.. ;)
pi_99294124
dus jij gelooft blindelinks erin?
Net zoals je filmpje dat er meltdowns zouden zijn in amerika op 7 juli XD
  zondag 10 juli 2011 @ 21:15:06 #103
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99294349
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 20:42 schreef Maron het volgende:
De enige wetenschap die ik nu heb is dat alle opgetrommelde wijsneuzerige 'wetenschappers' als een bok op de haverkist reageren om alles te ( trachten) onkrachten..(heb alleen AVerstraten nog niet gespot..;) (maar die zit nu vast ergens zijn vingers blauw te tikken op de finale..;)
Ik heb mijn best gedaan..goed gedaan hoor jongens...tot later.. ;)
Iedereen mag geloven wat hij/zij wil.
Maar ik zeg, gewoon dat het wetenschappelijk gezien onzin. Er worden mensen echt bang gemaakt, door al die doem verhalen. Terwijl dat helemaal nergens voor nodig is! Lees het volgende topic maar door:
Poolshift

Op wil jij soms mensen bang maken? Of ben je zelf bang voor wat er gaat gebeuren?
Are you nuts??
pi_99294487
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:15 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Maar ik zeg, gewoon dat het wetenschappelijk gezien onzin. Er worden mensen echt bang gemaakt, door al die doem verhalen. Terwijl dat helemaal nergens voor nodig is! Lees het volgende topic maar door:
Poolshift

Op wil jij soms mensen bang maken? Of ben je zelf bang voor wat er gaat gebeuren?
Maron had al een keer ongein gepost over meltdowns in amerika door het leger op 7 juli.
http://beforeitsnews.com/story/741/724/Elenin_-_7-7_Warning.html
door maron gepost in eerdere topic.
pi_99294883
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:10 schreef knight18 het volgende:
dus jij gelooft blindelinks erin?
Net zoals je filmpje dat er meltdowns zouden zijn in amerika op 7 juli XD
Blindelinks/Blindelings geloven vind ik overdreven, dan zou ik een blinde vink zijn..;)
pi_99294911
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:17 schreef knight18 het volgende:

[..]

Maron had al een keer ongein gepost over meltdowns in amerika door het leger op 7 juli.
http://beforeitsnews.com/story/741/724/Elenin_-_7-7_Warning.html
door maron gepost in eerdere topic.
't Is vandaag 10 juli. *zucht*
  zondag 10 juli 2011 @ 21:43:59 #107
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99296062
Wat er ook gebeurt, ik vind dit een heel leuke discussie. En mag ik de aanwezigen dan ook vriendelijk vragen om zowel ontopic als lief voor elkaar te blijven? Thanks :s)
pi_99296146
ik doe geen dwergster kwaad:)
pi_99296399
Ik tel alleen aardbevingen groter dan 7.5 als zware aardbevingen.
Anders telt het niet mee voor Elenin. :+
pi_99296648
Ik wil toch graag iets meer weten over die "alignments". Waar kan ik het "alignment" van 7 juli vinden?
pi_99296658
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:45 schreef knight18 het volgende:
ik doe geen dwergster kwaad:)
Dat is lief!
pi_99296970
Nog maar een beetje 'ongein' dan..http://www.youtube.com/user/NancyRedStar
(Is maar een beetje "gewauwel" van een paar ouwe Eskimo's hoor ;) Niet echt iets om serieus te nemen)...maar toch wel vermakelijk..
Have fun.. :*
pi_99297157
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:01 schreef Maron het volgende:
Nog maar een beetje 'ongein' dan..http://www.youtube.com/user/NancyRedStar
(Is maar een beetje "gewauwel" van een paar ouwe Eskimo's hoor ;) Niet echt iets om serieus te nemen)...maar toch wel vermakelijk..
Have fun.. :*
Niet zo snel :)
Ik ben nog bezig met de wetenschappellijke feiten in je vorige video :7
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_99297230
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:55 schreef AVerstraten het volgende:
Ik wil toch graag iets meer weten over die "alignments". Waar kan ik het "alignment" van 7 juli vinden?
Misschien es vragen aan iemand die een beetje verstand heeft over het onderwerp ?
:P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_99297347
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Niet zo snel :)
Ik ben nog bezig met de wetenschappellijke feiten in je vorige video :7
Eskimo's moet je niet serieus nemen @UncleScorp..dat zou je toch onderhand wel moeten weten..
Dat zijn Indianenverhalen..;)
pi_99297444
Waarom post je het als je zelf vindt dat we het niet serieus moeten nemen?
pi_99297482
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:10 schreef AVerstraten het volgende:
Waarom post je het als je zelf vindt dat we het niet serieus moeten nemen?
http://alamongordo.com/general/elenin-timeline/
pi_99297499
Eskimo's staan dichter bij de natuur.
pi_99297682
quote:
Bedankt voor de tijdlijn.
Al moet ik wel zeggen dat de schrijver nogal hysterisch overkomt.
pi_99297809
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:15 schreef 22 het volgende:

[..]

Bedankt voor de tijdlijn.
Al moet ik wel zeggen dat de schrijver nogal hysterisch overkomt.
Volgens deze tijdlijn zijn alle zware aardbevingen terug te leiden op elenin:P. Maar ik zie er maar een paar staan.
pi_99297822
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:12 schreef 22 het volgende:
Eskimo's staan dichter bij de natuur.
HET IS INUIT
pi_99298097
quote:
99s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:18 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

HET IS INUIT
Sorry hoor, maar..
Eskimo is de verzamelnaam voor inheemse bevolkingsgroepen die Groenland, het noorden van Canada, Alaska en het uiterste oosten van Siberië bewonen.
In de Verenigde Staten worden Eskimo's ook wel Native Alaskans genoemd.

Alhoewel de Canadese Eskimo's zelf liever met hun eigen woord "Inuit" (dat mens betekent) zouden worden aangeduid, is "Eskimo" de Nederlandse aanduiding voor de gehele bevolkingsgroep. De Groenlandse Eskimo's noemen zichzelf de Kalaallit en hun taal het Kalaallisut. In Canada wordt meestal de variant Inuktitut gesproken. Een aanzienlijke minderheid in Alaska en het noordoosten van het Russische Verre Oosten noemt zichzelf Yupik (of Yup'ik).
pi_99298114
quote:
Dank je, dat is interessant, ik zie dat Elenin al van alles teweeg bracht lang voordat hij werd ontdekt. Ik zie ook - bij 15 augustus 2011 bijvoorbeeld - dat Elenin ook als hij niet in een of ander "alignment" staat, narigheid veroorzaakt. Dat is wel handig voor de voorspellers, het komt gewoon altijd door Elenin, alignment of geen alignment. Ik zie ook dat er melding wordt gemaakt van komeet Honda, die gek genoeg geen enkele invloed heeft op wat er op de aarde gebeurt. Wat is dan het verschil tussen deze twee kometen? En ik zie ook dat na 2012 alles gewoon doorgaat en dat ook in 2015, als Elenin al lang en breed weer verdwenen uit ons planetaire systeem, hij toch nog steeds in alignments kan staan en aardbevingen veroorzaken. Dat is nog eens bijzonder!
pi_99298164
aardbevingen van 2010 worden gelinkt aan elenin. Dit terwijl hij dan ver, heel ver uit ons stelsel was. rara?
pi_99298235
Aardbevingen van na 2011 bedoel je ws?
pi_99298266
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:26 schreef AVerstraten het volgende:
Aardbevingen van na 2011 bedoel je ws?
Nee aardbevingen van 2007 al
pi_99298313
Ja, dat zag ik ook. Wat zal ik zeggen - ik zeg maar niks.
pi_99298464
zoals je zei, een paar keer per week vinden aardbevingen plaats. Heb de data even bekeken en sommigen zijn niet eens precies.
ook leuk: http://alamongordo.com/pr(...)brink-world-war-iii/
pi_99298548
quote:
99s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:18 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

HET IS INUIT
Sorry
pi_99298731
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:31 schreef knight18 het volgende:
zoals je zei, een paar keer per week vinden aardbevingen plaats. Heb de data even bekeken en sommigen zijn niet eens precies.
ook leuk: http://alamongordo.com/pr(...)brink-world-war-iii/
Maar dan zeggen ze gewoon dat het "alignment" een week duurt, of langer; het lijkt er op dat het net zo lang duurt tot hun "voorspelling" uitkomt.
pi_99298925
Hoe kunnen ze aardbevingen linken met elenin(als het al een dwergster zou zijn) die in 2007 waren?
pi_99299195
Geen idee. En hoe kunnen ze aardbevingen in 2015 linken aan Elenin? Ik denk dat de schrijver van dit stukje behept is met een overmaat aan fantasie en een ernstig gebrek aan kennis. Een noodlottige combinatie, zo blijkt.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:25:29 #133
316906 ZweefMeisje
met beide beentjes aande grond
pi_99366179
ze voorspellen dan ook dat er 3 dagen van duisternis is...hoe zit het dan met de tempraturen?

je zal haast denken lachen drie dagen volledig duisternis...maar er komt meer bij kijken
pi_99369924
Vraag me af hoe dat in zijn werk gaat, 3 dagen duisternis als er een tweede zon bij komt.
pi_99369961
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 15:58 schreef AVerstraten het volgende:
Vraag me af hoe dat in zijn werk gaat, 3 dagen duisternis als er een tweede zon bij komt.
Het staat in tru. Dus gaat het niet gebeuren. *)
pi_99375868
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 18:03 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Inderdaad een vaag filmpje. Veel meer valt er niet over te zeggen.
That's True..
pi_99385421
Kappen met die slow-chat, zo verdrinkt de nuttige informatie (misschien ook de bedoeling van sommigen).

Elenin:

Veni vidi foetsie
pi_99385622
De maanden van de waarheid zijn aangebroken voor alle verhalen over de komst van komeet Elenin. Is Elenin zoals de meesten beweren inderdaad slechts een komeet, of gaat het hier, zoals op veel complottheorie sites te lezen is, in werkelijkheid om een enorme planeet (Planeet X, Nibiru, Hercolubus) of misschien wel een bruine dwergster met zijn eigen planeten- en asteroïden stelsel? Nu Elenin steeds dichterbij komt en zich op minder dan 2 x de afstand tussen de Aarde en de zon bevindt, zal spoedig blijken welke versie de juiste is. (* kleine rectificatie in artikel 22.15 uur)

Aan het 'Elenin = Planeet X / Nibiru' verhaal kleven een aantal bezwaren die niet zomaar uit te vlakken zijn. Waarom zijn er bijvoorbeeld nog steeds geen grote aantallen foto's op het internet verschenen? Stel dat álle professionele astronomen over de hele wereld in het complot zouden zitten, dan nog zouden er toch minstens enkele van de vele tienduizenden amateur astronomen de moed moeten hebben om foto's van 'Elenin' op het net te plaatsen (ene AstrolPatriot, in het bezit van een grote Meade 20" telescoop, is een uitzondering, al is er voor een leek feitelijk niets op de foto te ontdekken). Als het hier immers inderdaad om een enorm groot planetair of ster-achtig lichaam gaat, dan zou deze inmiddels al zo'n 6% van de zichtbare grote van de Maan hebben en daarom met het blote oog zichtbaar moeten zijn.

Bruine dwergster zal niemand overleven

Tegenargument wat meestal wordt gegeven: 'Elenin' (om het maar even bij deze naam te houden) nadert ons pal vanuit het zuiden van onze planeet, waardoor het object eigenlijk alleen vanaf de zuidpool goed zichtbaar is. Misschien dat dit inderdaad geldt voor Planeet-X/Nibiru -áls deze bestaat-, maar dit komt niet overeen met de vastgestelde baan van Elenin. Als Elenin een bruine dwergster zou zijn, dan zou het zonnestelsel inmiddels één grote chaos zijn geweest en zou bijvoorbeeld de planeet Saturnus uit zijn baan zijn geslingerd. Sommigen zijn hierdoor niet overtuigd en wijzen op het feit dat er aan het einde van 2009 een enorme storm op Saturnus is losgebarsten, waar de Aarde 8 x in past. Deze storm is ontstaan op het moment dat Elenin de baan van Saturnus gekruist zou hebben.

Animaties in stellaire modellen laten zien dat een bruine dwergster ook andere planeten, waaronder de Aarde, uit zijn baan zal duwen. Het moge duidelijk zijn dat niemand zo'n ramp zou overleven.

Volgens professionele en amateur astronomen is Elenin dan ook precies wat het is: een kleine komeet met een kern van minder dan 10 kilometer. Op 16 oktober zal Elenin de Aarde het dichtst genaderd zijn en ons op een afstand van zo'n 35 miljoen kilometer (circa 10 x de afstand tot de Maan) passeren (4). Het is eenvoudigweg onmogelijk dat zo'n klein object op zo'n enorme afstand ook maar enige invloed op onze planeet zal hebben, laat staan zal zorgen voor enorme aardbevingen, tsunami's en een poolomkering, zoals op diverse sites te lezen is.

Elenin mogelijk afleiding voor 'echte Planeet-X'

Toch laten de Planeet-X / Nibiru aanhangers zich niet zo makkelijk uit het veld slaan. Velen denken dat Elenin mogelijk een bewust gecreëerde afleiding is voor de 'echte' Planeet X, die ons inderdaad vrijwel ongezien richting de zuidpool zou naderen en ons óf later -bijvoorbeeld in 2012-, óf misschien zelfs eerder dan Elenin zal bereiken. Daarbij wordt veelal gewezen op een foto van een rood hemellichaam met enkele objecten (planeten of asteroïden) erom heen, die in 2007 door een telescoop op de Zuidpool zou zijn genomen. In Google Skies is op de coördinaten van deze rode planeet (5h 53m 27s, -6 10'58) een zwart gemaakt vierkant te zien (1). De vraag rijst dus waarom dat zo is, en of zich daar inderdaad 'iets' in de ruimte bevindt dat wij niet mogen zien.

Ontdekker Elenin verwacht mogelijke ontploffing

Wat eveneens verdacht wordt gevonden is de recent op de officiële website van de NASA geplaatste waarschuwing aan NASA-medewerkers en hun families om zich voor te bereiden op 'noodsituaties'. (2) Ander eigenaardig toeval: op 11 september zal Elenin zich het dichtst bij de zon bevinden. Volgens de veronderstelde ontdekker van de komeet, de Rus Leonid Elenin, zou de komeet dan wel eens kunnen ontploffen (3). Hoe dan ook, Elenin zou op 11 september 1991 -de dag dat president George H.W. Bush zijn beroemd geworden 'New World Order' toespraak hield- ons zonnestelsel zijn binnengekomen. Precies 10 jaar later vonden de aanslagen op 9/11 plaats, en weer exact 10 jaar bevindt Elenin zich het dichtst bij de zon.

NASA zou liegen over samenstelling kometen

Op verschillende blogs en websites wordt een commentaar geplaatst van iemand die beweert dat de NASA liegt over de samenstelling van kometen. Het zouden geen grote 'ijsballen' zijn, maar enorme metaal bevattende elektrisch geladen super-condensators. Op 14 juni 2007 zou de NASA een infraroodfoto hebben gemaakt waaruit bleek dat de elektromagnetische 'bel' rondom Elenin zo'n 27 miljoen kilometer groot is, met röntgenstraal uitstulpingen tot wel 160 miljoen kilometer ver.

Volgens deze theorie zal de Aarde tussen 26 september en 22 november helemaal 'opgeslokt' worden door een enorme elektrische ontlading, met verschrikkelijke gevolgen. Andere kometen zouden dit effect niet hebben gehad omdat deze een veel kortere omloopbaan hebben en hun elektrische lading daarom veel vaker ontladen dan Elenin.

Asteroïde 2005YU55 of komeet Honda het echte gevaar?

Weer anderen beweren dat het echte gevaar niet van Elenin komt, maar van de asteroïde (2005YU55), die een diameter heeft van 400 meter en op 9 november de Aarde op 720.000 kilometer (ca. 2 x de afstand tot de Maan) passeert *. Ook is er een theorie dat de komeet Honda, die een doorsnee van 1,6 kilometer heeft en op 11 september op één lijn met Elenin en de zon staat, uit zijn baan geduwd kan worden en heel dicht bij de aarde of de maan in de buurt zal komen. Een eventuele inslag zou rampzalig zijn, want zelfs de slechts 320 meter grote planetoïde Apophis, die in 2029 en 2036 extreem dicht langs de atmosfeer van de Aarde zal scheren, zou bij een inslag een heel land of in het slechtste geval een half continent kunnen wegvagen. De NASA is hier overigens niet bang voor, hun Russische collega's echter wel (5).

Op 16 augustus passeert komeet Honda de Aarde op 8 miljoen kilometer, wat normaal gesproken dus onmogelijk enig gevaar voor een inslag oplevert. Eind september moet definitief duidelijk worden of er ook maar iets waar is van de Planeet-X / Nibiru verklaringen aangaande Elenin. Zo niet, dan valt te verwachten dat de reeds lang voorspelde komst van dit mysterieuze, verwoestende hemellichaam opnieuw naar een ander moment in de toekomst -waarschijnlijk 2012- zal worden verschoven.

http://xandernieuws.punt.nl/?id=635360&r=1&tbl_archief=&
Veni vidi foetsie
pi_99387001
Ik vind het een mooie samenvatting van alle theorieen.
Niets mis mee toch?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:57:58 #140
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_99390565
Opruimslotje ,

Er is al een paar keer gevraagt ontopic te gaan en voor mensen die alles onzin vinden ,
bespaar jezelf dan de moeite en lees het dan niet .

Vanaf hier weer inhoudelijk en ontopic , voor slowchat hier

[ Bericht 46% gewijzigd door Summers op 13-07-2011 00:13:53 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_99411777
Dit zouden de laatst genomen beelden, en een gedeelte van de baan van Elenin zijn..
Het filmpje van de orbs bij de maan had ik geplaatst omdat het wel lijkt of we in de gaten gehouden worden mbt het komende event..overal ter wereld zijn er zulke sightings..
pi_99411977
@Maron kan je die link geven van de maan met die vreemde dingen?
pi_99412224
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:20 schreef Maron het volgende:
Dit zouden de laatst genomen beelden, en een gedeelte van de baan van Elenin zijn..
Waarom verwijst de maker niet even gewoon naar de originele opnames? Dat moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt me, hij heeft er tenslotte zelf een fimpje van geknipt en geplakt.

Wat ik me ook afvraag n.a.v. dit fimpje: gaat Elenin ineens de andere kant op en zo ja, wanneer is dat gebeurd? :)
pi_99412349
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:20 schreef Maron het volgende:

quote:
Het filmpje van de orbs bij de maan had ik geplaatst omdat het wel lijkt of we in de gaten gehouden worden mbt het komende event..overal ter wereld zijn er zulke sightings..
Geloof je dat nou echt?
pi_99412507
Oftopic , verplaatst naar feedback

[ Bericht 81% gewijzigd door Summers op 14-07-2011 00:42:58 ]
pi_99412570
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:25 schreef knight18 het volgende:
@Maron kan je die link geven van de maan met die vreemde dingen?
Ik stuur je de link per DM, anders ben ik misschien weer niet ontopic..
pi_99415598
@ maron, stuur ook eens door naar mij via dm als je wilt ?
pi_99415636
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:58 schreef Jarheadd het volgende:
@ maron, stuur ook eens door naar mij via dm als je wilt ?
me2 plz
pi_99415732
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:39 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Bedoel je daarmee dat je hier alleen maar reacties wil zien die het eens zijn met de ideeën in het openingsartikel?
Snap je het echt niet of doe je nou gewoon alsof je achterlijk ben om een reactie te krijgen? Hij bedoeld opmerkingen als je vorige post "Geloof je dat nou echt?"
Ik irriteer me ook zwaar aan zulke post, post gewoon wat je vind op inet, nieuwe "feiten", stel je vind iets wat het onderuit haal kan je dat ook posten maar niet van die deuzige opmerkingen als "geloof je dat echt?!" "LOL NEP" "HAHAHAHA ONZIN" ....
pi_99416002
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:02 schreef WallieP het volgende:

[..]

Snap je het echt niet of doe je nou gewoon alsof je achterlijk ben om een reactie te krijgen? Hij bedoeld opmerkingen als je vorige post "Geloof je dat nou echt?"
Ik irriteer me ook zwaar aan zulke post, post gewoon wat je vind op inet, nieuwe "feiten", stel je vind iets wat het onderuit haal kan je dat ook posten maar niet van die deuzige opmerkingen als "geloof je dat echt?!" "LOL NEP" "HAHAHAHA ONZIN" ....
Probleem is natuurlijk wel als men blijft volhouden dat dit object zich niet aan de natuurwetten houdt. Dan valt er weinig te vinden dat het onderuit haalt...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_99416343
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:02 schreef WallieP het volgende:

[..]
post gewoon wat je vind op inet, nieuwe "feiten", stel je vind iets wat het onderuit haal kan je dat ook posten maar niet van die deuzige opmerkingen als "geloof je dat echt?!" "LOL NEP" "HAHAHAHA ONZIN" ....
quote:
Nee, daar is de opmerking niet op gericht want ik stelde die vraag pas na de reactie van Summers.

M.b.t. je andere opmerking: ik post voortdurend feiten die de alternatieve theorieën onderuit halen, je kunt me niet verwijten dat ik niet inhoudelijk reageer. Mijn vragen zijn gemeend en niet bedoeld als "deuzige" opmerkingen.

[ Bericht 5% gewijzigd door AVerstraten op 13-07-2011 16:27:50 ]
pi_99418374
Filmpje van die 'dingen' bij de maan:
Ik denk dat die dingen gewoon een andere verklaring hebben, een soort van luchtspiegeling/lenseffect in de lucht, wat je boven een vuur ook ziet.

Als het buitenaardse ramptoeristen zijn, zijn ze wel erg aan de vroege kant ;)
pi_99420013
Wat ik raar vind is dat de bolletjes vanuit het niets verschijnen: ze ploppen ineens op als ze vlak bij de maan zijn, je ziet ze niet eerst door de ruimte zweven, wat je normaal gesproken toch wel zou verwachten.

Wat ik ook vreemd vind is dat er een stilstaand beeld gegeven wordt. De witte dingetjes bewegen echter wel. Hoe kan dat? Dat zit me eigenlijk nog het meeste dwars in dit filmpje. Hierdoor en door het feit dat de bolletjes ineens uit het niets verschijnen krijg ik toch het vermoeden dat de bolletjes zijn toegevoegd aan een stilstaand frame van de maan.

[ Bericht 5% gewijzigd door AVerstraten op 13-07-2011 18:13:39 ]
pi_99421031
Omdat in het rechtervenster de boel is uitvergroot gaat de beweging van de maan natuurlijk iets langzamer..en die 'bolletjes' poppen op omdat de Maan rond is..
Zoals de maker van het filmpje al zegt;' I was testing my new camera'..hij had deze ''orbs'' niet eerder waargenomen..toch wel apart als je ze ook ziet bij b.v. live-beelden bij afmeer/werkzaamheden aan de buitenkant van het ISS,(en dan opeens na veelvuldig verzoek van 'groundcontroll' de live-camera wordt uitgeschakeld, en op zwart gaat)..wat zijn dat voor dingen, idd vroegtijdige buitenaardse 'ramptoeristen' :D ..of is er wellicht toch meer gaande dan wij weten..
Ik ben lichtelijk van mening dat wij in de gaten worden gehouden mbt hetgene dat gaat komen..
Elenin/Nibiru/Tyche/Wormwood/PlanetX/Gliese/Honda/ of hoe dat rotding ook mag heten...
Call me nuts if you got the guts.(ik wil niet offtopic lijken want Semexo's topic interesseert mij enorm, en wil het ook niet verpesten, maar heb het idee dat dit er ook mee (Elenin) te maken heeft..)
pi_99422364
quote:
die 'bolletjes' poppen op omdat de Maan rond is..
Dat moet je even uitleggen wat dat snap ik niet. We zien de sterren toch ook gewoon opkomen en niet ineens midden in de hemel plotseling verschijnen als lampjes die aangeschakeld worden?

quote:
Elenin/Nibiru/Tyche/Wormwood/PlanetX/Gliese/Honda/ of hoe dat rotding ook mag heten...
Hij heet Elenin en het is een kleine komeet.

Gliese 229b is een bruine dwergster en de begeleider van de rode dwergster Gliese 229. Beide bevinden zich ver buiten ons zonnestelsel en er is geen enkele mogelijkheid dat die ons zonnestelsel binnenkomen.

De komeet Honda-Mrkos-Pajdusakova verschijnt in de loop van Augustus aan de hemel van het zuidelijk halfrond. Zijn perihelium is 9 miljoen km. De doorsnee van de komeet is ongeveer 1,6 km.

Niburu bestaat niet.

Tyche is een hypothetische gasplaneet die zich in de Oortwolk zou bevinden. Veel astronomen betwijfelen of Tyche werkelijk bestaat. Tot nu toe is er geen enkel bewijs gevonden voor het bestaan van Tyche. Zelfs al zou Tyche bestaan, dan is het extreem onwaarschijnlijk dat hij ineens van baan verandert en zich op de aarde stort; we hadden hem dan ook al heel lang moeten zien aankomen met het blote oog.

Planeet X was hypothetische planeet die minieme afwijkingen in de banen van Uranus en Neptunus moest verklaren. Latere, betere metingen wezen uit dat er geen afwijkingen zijn in de banen van Uranus en Neptunus, waarmee planeet X van het toneel verdween.

Wormwood, of Alsem, zoals hij in het Nederlands heet, wordt beschreven in de openbaring van Johannes:
quote:
De derde engel blies op zijn bazuin. Uit de hemel viel een grote ster, die zo fel brandde als een fakkel. Hij viel op een derde deel van de rivieren en op de waterbronnen. De naam van de ster is Alsem
(openbaring 8, vers 10 en 11)
Wat dat met Elenin te maken heeft ontgaat me volkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 13-07-2011 19:28:33 ]
pi_99423329
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:58 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Dat moet je even uitleggen wat dat snap ik niet. We zien de sterren toch ook gewoon opkomen en niet ineens midden in de hemel plotseling verschijnen als lampjes die aangeschakeld worden?

[..]

Wat wil jij nou helemaal@Verstraten..dat je gelijk hebt..dat het natuurlijk allemaal onzin is..(ben je nu gelukkig?)
Ik word moe van je..maar dat zal wel de bedoeling wel zijn..
Start aub een nieuw topic over de ONZIN over Elenin, en laat dit topic met rust...wil je..?
Ik ga uit beleefdheid steeds op je in, maar nu kan je stikken met je denigrerende antwoorden..
Je hebt waarschijnlijk niet eens in de gaten dat je door je niet aflatende ridiculisatie van het onderwerp de vermoedens van het komende alleen maar versterkt..

[ Bericht 3% gewijzigd door vogeltjesdans op 15-07-2011 02:40:14 (quote hersteld) ]
pi_99423686
quote:
'Tis but thy name that is my enemy;
Thou art thyself, though not a Montague.
What's Montague? it is nor hand, nor foot,
Nor arm, nor face, nor any other part
Belonging to a man. O, be some other name!
What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;
So Romeo would, were he not Romeo call'd,
Retain that dear perfection which he owes
Without that title. Romeo, doff thy name,
And for that name which is no part of thee
Take all myself.
Zijn Elenin (de Bruine Dwerg variant), Tyche (hypothesized gas giant), Nemesis (hypothetical hard-to-detect red dwarf star, white dwarf star or brown dwarf), Shiva (onbekende zwaartekrachtbron), Niburu (large planetary object) en Wormwood/Alsem niet gewoon verschillende namen voor het zelfde ding?

Ik zie namelijk heel erg veel overeenkomsten tussen deze dingen...
pi_99423752
Op wat voor overeenkomsten doel je?
pi_99423969
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:33 schreef AVerstraten het volgende:
Op wat voor overeenkomsten doel je?
Locatie (Oort wolk) en massa (zwaar, hoewel ze het er niet over eens zijn hoe zwaar)
pi_99424275
Elenin is heeft een te verwaarlozen massa en is dus niet zwaar.

Het duo Gliese bevindt zich niet in de Oortwolk, maar buiten ons zonnestelsel.

Als Tyche zou bestaan, zou hij zich volgens de hypothese in de Oortwolk bevinden, waar zich ook kometen bevinden. Dat is inderdaad een overeenkomst, maar verder zijn het twee totaal verschillende objecten.

Eerlijk gezegd zie ik vrijwel geen overeenkomsten.

Ik zal wel veel te nuchter zijn om al die doemverhalen serieus te kunnen nemen. Wat mij betreft is Elenin een komeet, is er niets dat er op wijst dat het om iets anders gaat en is er ook niets dat er op wijst dat ons een gevaarlijke reuzeplaneet nadert.
pi_99424798
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:22 schreef Maron het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 13 juli 2011 18:58 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

[..]

Wat wil jij nou helemaal@Verstraten..dat je gelijk hebt..dat het natuurlijk allemaal onzin is..(ben je nu gelukkig?)
Ik word moe van je..maar dat zal wel de bedoeling wel zijn..
Start aub een nieuw topic over de ONZIN over Elenin, en laat dit topic met rust...wil je..?
Ik ga uit beleefdheid steeds op je in, maar nu kan je stikken met je denigrerende antwoorden..
Je hebt waarschijnlijk niet eens in de gaten dat je door je niet aflatende ridiculisatie van het onderwerp de vermoedens van het komende alleen maar versterkt..
Het is je gelukt Maron, dit is de zoveelste lullige opmerking van je. Ik pas ervoor om nog langer door jou beledigd te worden en kom hier daarom niet meer terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 13-07-2011 20:15:16 ]
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:12:44 #162
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_99425446
Een aantal mensen zullen hun verontschuldiging aan moeten bieden, eind dit jaar.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_99429131
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:57 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Het is je gelukt Maron, dit is de zoveelste lullige opmerking van je. Ik pas ervoor om nog langer door jou beledigd te worden en kom hier daarom niet meer terug.
Zoals je al zegt, misschien ben je te nuchter voor dit topic idd. Ik neem je zeker niets kwalijk of iets en vind sommige dingen die je post ook wel boeiend als tegen-woord maar dit topic is volgens mij meer bedoeld voor nieuwe filmpjes, nieuwe foto's, nieuwe bewijzen om het zo maar te zeggen over elenin en dan niet als komeet van 2km waar we niets van merken maar als grootste ramp. Ik snap ook dat het sci-fi gehalte extreem hoog is, dat het meer een film verhaal is, maar sommige filmpjes, verhalen, de grote hoeveelheid rampen van de laatste tijd, de zwarte plekken op sterrenmappen waar elinin zou moeten zijn maken dit onderwerp voor mij wel boeiend. En als het waar zou zijn zou de nasa etc het ook stil houden denk... ik ben ook wel nuchter en weer ook dat de kans dat alles waar is en we hier in oktober een dwergster langs zien komen (die vanaf september goed te zien gaat zijn) heel erg klein is, maar de kans is er imo wel, ik heb wel het gevoel dat er bijna iets ergs moet gebeuren met de aarde binnenkort, maja das ook niet meer als een gevoel.. en dit topic volg ik voor nieuwe info, meer "bewijs" zeg maar, en niet om elke keer te lezen dat het niet waar is, hoewel je gelijk heb dat de meeste van jou posts feiten geeft die de niburu/dwergster onver halen... maar daar in tegen, niemand heeft het ooit meegemaakt dus wie zeg dat jou feiten waar zijn? Niemand weet hoe de ruimte werkt, en wat voor invloed andere planeten hebben (sommige dingen zijn zelfs met newtons/einsteins wetten van zwaartekracht nog niet te verklaren, zoals het uitdijen van de baan van planeten)..
Mja, kweet ook niet.. we gaan het zien, begin september als het goed is ;)
pi_99435203
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:57 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan @AVerstraten..als ik je wil beledigen, dan zeg ik wel andere dingen..
Laten we opnieuw beginnen om op een redelijke en volwassen manier proberen uit te pluizen wat er allemaal loos is rond Elenin, of anders Nibiru..okay..?
(Stel je voor dat je straks je excuses aan moet bieden, en dat door de catastrofe dan niet meer kan..of ik dat moet doen, en jij hier niet meer bent..). >:) ..Kom op..zand erover.. *;
pi_99435341
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:12 schreef Knarf het volgende:
Een aantal mensen zullen hun verontschuldiging aan moeten bieden, eind dit jaar.
pi_99436923
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:26 schreef Maron het volgende:

[..]
Laten we opnieuw beginnen om op een redelijke en volwassen manier proberen uit te pluizen wat er allemaal loos is rond Elenin, of anders Nibiru..okay..?
Ik zou niet weten wat ik zou moeten uitpluizen, want er is helemaal niks wat er op wijst dat er iets loos is rond Elenin en dat het iets anders is dan een doodnormale komeet.
pi_99437297
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 00:06 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ik zou niet weten wat ik zou moeten uitpluizen, want er is helemaal niks wat er op wijst dat er iets loos is rond Elenin en dat het iets anders is dan een doodnormale komeet.
We zullen zien.. :X
pi_99437512
Dat hoop ik, een passerende komeet is altijd geweldig om te zien. Echter, zoals het er nu naar uitziet zal Elenin alleen met een verrekijker of telescoop te zien zijn, niet met het blote oog. Maar ook dat is al heel mooi en spannend. :)
pi_99437855
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 00:22 schreef AVerstraten het volgende:
Dat hoop ik, een passerende komeet is altijd geweldig om te zien. Echter, zoals het er nu naar uitziet zal Elenin alleen met een verrekijker of telescoop te zien zijn, niet met het blote oog. Maar ook dat is al heel mooi en spannend. :)
Hale-Bopp was ook supergaaf om te zien en te volgen..laten we hopen dat we dat later ook kunnen zeggen over Elenin..(en wellicht Nibiru) (die natuurlijk niet bestaat..;)
Truste A. V. ik ga mijn mandje in.. :O

[ Bericht 0% gewijzigd door Maron op 14-07-2011 00:46:45 (geen) ]
  donderdag 14 juli 2011 @ 04:40:04 #170
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_99443004
Wat is nu de eerstvolgende datum dat er iets zou gaan gebeuren?
Same shit, different day
SC hopper present
pi_99443450
Wel raar dat planeet X al in 2003 had moeten langskomen!

En hebben de believers het volgende verhaal al doorgelezen?

http://www.skepsis.nl/nibiru.html

Ik ben oprecht benieuwd wat jullie er van vinden :)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_99443501
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:15 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Poolshift

Ben het helemaal met je eens. Waarom mensen bang maken en waarom wordt er hier door mensen gezegd dat er wetenschappelijk bewijs is?

Als zo'n grote planeet of dwergster om de zoveel tijd door ons zonnestelsel heen zou gaan, dan zou het een zooitje moeten zijn omdat elke keer de baan van de planeten wordt beinvloed.
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:18:00 #173
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99445194
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:05 schreef Resistor het volgende:
Om precies te zijn zitten ze aan de donkere(achterkant) kant.
De kant die we nooit zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ticker op 14-07-2011 09:29:19 ]
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_99445545
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:18 schreef Ticker het volgende:

[..]

Oh. Dan valt er dus ook niks zinnigs over te zeggen. Ik zie alleen maar vage stipjes, meer niet. Of die zich ook aan de achterkant bevinden zou ik niet kunnen zeggen. Wat daar de oorzaak van is heb je net zelf al aangegeven.
pi_99461701
Edit : offtopic , niet iedereen afzeiken aub .

[ Bericht 89% gewijzigd door Summers op 14-07-2011 16:18:05 ]
Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat insinueer je daarmee dan? Wil je zeggen dat het geen vliegtuigen waren? Wat dan.... komkommers? In het WTC zijn weldegelijk vliegtuigen gevlogen.
Ik ben niet gek, ik ben geen vliegtuig!
pi_99469177
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:18 schreef Ticker het volgende:

[..]

Die achterkant is niet altijd donker, alleen wij zien hem niet vanaf aarde.
Echter is de hele maan al in kaart gebracht en gewoon te zien op internet, ook de achterkant.
pi_99469535
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Echter is de hele maan al in kaart gebracht en gewoon te zien op internet, ook de achterkant.
Dat is waar. Maar op het filmpje van Flaxious zien we alleen de voorkant, dus kan Ticker helemaal niet weten of die stipjes zich al dan niet ook aan de achterkant bevinden.
pi_99477854
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:55 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar op het filmpje van Flaxious zien we alleen de voorkant, dus kan Ticker helemaal niet weten of die stipjes zich al dan niet ook aan de achterkant bevinden.
Ze lijken er wel vandaan te komen..door atmosferische trillingen zie je ze niet 'opkomen', maar zijn ze er ineens..en als ze verdergaan zie je ze met de lichte maan als achtergrond donkerder van kleur worden..blijft weird..
pi_99478050
Het is inderdaad weird en ik heb geen idee wat het is.
pi_99478316
oei, ik heb de discussie een tijdje niemeer gevolgd, stipjes ? leg eens uit iemand aub
pi_99479618
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:05 schreef Resistor het volgende:
Ik denk dat die dingen gewoon een andere verklaring hebben, een soort van luchtspiegeling/lenseffect in de lucht, wat je boven een vuur ook ziet.

Interessante video..

Hebben jullie Moon Rising al gezien?

Kan hier niet zo heel veel mee, maar wel interessant. Zeker het feit dat in sommige van de NASA maanfoto's de crosshairs niet meer te zien zijn, alsof iemand met de foto's heeft lopen kutten.
pi_99484042
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Interessante video..

Hebben jullie Moon Rising al gezien?

Kan hier niet zo heel veel mee, maar wel interessant. Zeker het feit dat in sommige van de NASA maanfoto's de crosshairs niet meer te zien zijn, alsof iemand met de foto's heeft lopen kutten.
Mooie en interessante docu @ Probably_on_pcp.. ^O^ ..Nee, de eerste keer dat ik hem zie..
(verklaart meteen waarom J.F. Kennedy is vermoord)
pi_99484393
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:49 schreef Jarheadd het volgende:
oei, ik heb de discussie een tijdje niemeer gevolgd, stipjes ? leg eens uit iemand aub
Ik heb je gisteren,( zoals je vroeg) notabene de link van het filmpje gestuurd.. ;(
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:05:53 #185
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99492063
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Euhm... meneertje kennis, de achterkant, noemt men 'the dark side of the moon'.
Is gewoon een term.. maar bedankt, misschien dat er inderdaad iemand dacht dat het een en al donker daar is ;)

quote:
However, the term "dark side of the moon" is commonly used poetically to refer to the far side.[1]
http://en.wikipedia.org/wiki/Far_side_of_the_Moon

Niet zo miepen als Ticker wat zegt he :P
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_99511785
@ maron, nog eens bedankt voor de link he !
pi_99532176
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 18:59 schreef Jarheadd het volgende:
@ maron, nog eens bedankt voor de link he !
Graag gedaan hoor..kijk eens in je DM..
pi_99578150
Ik meen me te herinneren dat iemand uit dit topic gisteren bij een sterrenwacht zou gaan kijken naar elenin :P
pi_99578457
Was dat niet bij onbewolkt weer? Gisteren was nou niet echt weer om sterren te kijken.
  zondag 17 juli 2011 @ 14:49:53 #190
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_99578668
Ik denk dat je beter kunt zeggen dat de komende week geen weer is om sterren te kijken.
pi_99581379
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 14:32 schreef knight18 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat iemand uit dit topic gisteren bij een sterrenwacht zou gaan kijken naar elenin :P
dan zullen we nog even moeten wachten ;p magnet ging normaal kijken mr het was idd niet echt het weer daarvoor ;p we will see zeker ;p
pi_99610844
Voor iedereen die niet gerust op de komst van Elenin hier enkele wijze woorden van "Astrobob"
quote:
(...)before people understood what comets were and how they followed orbits around the sun like the planets, they were generally seen as bad omens or signs of doom. Yes, there were doomsayers for Halley’s Comet in 1910, because the Earth was predicted to pass through its tail. People sold ‘Comet Pills’ and gas masks to ward against poisonous gases. We did pass through the tail and were none the worse for the wear. As for Hale-Bopp, yes, there was a religious group called Heaven’s Gate (Google it) that believed an alien spaceship was trailing the comet. Their leader convinced 38 members to kill themselves so their souls could board the craft. They and their leader committed suicide based on this pathological hope and the bodies were found some time later. In the case of Halley’s Comet, the amount of gas and dust from the tail was so minute, there was nothing to fear. As I’ve said before, comet tails have very little material in them, though they do glow nicely in sunlight. And of course there was no spaceship following Hale-Bopp. The deaths are a sad warning to all who might be sucked into the current round of doomsday talk surrounding Comet Elenin.
http://astrobob.areavoice(...)earth/#comment-11559

De doemverhalen rond kometen zijn zo oud als de wereld. Dat valt de mensen uit oude tijden niet kwalijk te nemen, want zij bezaten nog niet de kennis en informatie die wij nu tot onze beschikking hebben. Maar de mensen die vandaag de dag nog dergelijke volstrekte onzin de wereld in brengen, zouden toch werkelijk beter moeten weten en zich moeten schamen.
pi_99610878
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 14:32 schreef knight18 het volgende:
Elenin is nu helemaal niet meer te zien op het noordelijk halfrond, dus dat zou ook in optimale weersomstandigheden geen enkele zin hebben.
pi_99642979
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 10:20 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Elenin is nu helemaal niet meer te zien op het noordelijk halfrond, dus dat zou ook in optimale weersomstandigheden geen enkele zin hebben.
Wel zo 'collegiaal' om dan te vermelden waar hij zich nu dan wél bevindt..(ik kan niets meer vinden..het lijkt wel of die ellendige Elenin van de aardbodem(nou ja) is verdwenen..
Weet jij misschien meer @ AVerstraten..??

Hallo AVerstraten..? do you read..?

[ Bericht 2% gewijzigd door Maron op 18-07-2011 23:24:43 (recall) ]
pi_99647638
Op het noordelijk halfrond staat Elenin staat nu zó kort zó laag aan de horizon dat hij feitelijk niet te zien is. Vanaf Augustus is de komeet helemaal niet meer te zien op het noordelijk halfrond.

Op het zuidelijk halfrond blijft hij zichtbaar tot begin september (met telescoop).

In oktober is de komeet weer goed te zien, maar wel met goede verrekijker of telescoop. Naar verwachting zal hij moeilijk te zien zijn met het blote oog, maar misschien hebben we geluk en wordt hij nog wat helderder dan nu de verwachting is.

Hier een overzicht van kometen die dit jaar te zien zijn (Elenin staat er ook bij): http://www.aerith.net/comet/weekly/current.html

quote:
Wel zo 'collegiaal' om dan te vermelden waar hij zich nu dan wél bevindt.
De bovenstaande informatie heb ik al meerdere keren gegeven op dit forum.

[ Bericht 10% gewijzigd door AVerstraten op 19-07-2011 00:53:39 ]
pi_99648289
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:40 schreef AVerstraten het volgende:
Op het noordelijk halfrond staat Elenin staat nu zó kort zó laag aan de horizon dat hij feitelijk niet te zien is. Vanaf Augustus is de komeet helemaal niet meer te zien op het noordelijk halfrond.

Op het zuidelijk halfrond blijft hij zichtbaar tot begin september (met telescoop).

In oktober is de komeet weer goed te zien, maar wel met goede verrekijker of telescoop. Naar verwachting zal hij moeilijk te zien zijn met het blote oog, maar misschien hebben we geluk en wordt hij nog wat helderder dan nu de verwachting is.

Hier een overzicht van kometen die dit jaar te zien zijn (Elenin staat er ook bij): http://www.aerith.net/comet/weekly/current.html

[..]

De bovenstaande informatie heb ik al meerdere keren gegeven op dit forum.
Okay, dankjewel voor de info..er zijn al zóveel topics over Elenin geweest dat je het overzicht wel eens uit het oog verliest..(en er is op dit moment ook bar weinig nieuws over te vinden..
  dinsdag 19 juli 2011 @ 02:40:18 #197
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99650940
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 22:59 schreef Maron het volgende:

[..]

Wel zo 'collegiaal' om dan te vermelden waar hij zich nu dan wél bevindt..(ik kan niets meer vinden..het lijkt wel of die ellendige Elenin van de aardbodem(nou ja) is verdwenen..
Weet jij misschien meer @ AVerstraten..??

Hallo AVerstraten..? do you read..?
Je denkt dat hij achter de verdwijning van Elenin zit? :D
pi_99652209
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 01:00 schreef Maron het volgende:

[..]

Okay, dankjewel voor de info..er zijn al zóveel topics over Elenin geweest dat je het overzicht wel eens uit het oog verliest..(en er is op dit moment ook bar weinig nieuws over te vinden..
Dat is ook niet zo raar, want in tegenstelling tot wat veel mensen denken is er niks nieuws over Elenin melden.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 19-07-2011 07:01:41 ]
pi_99652210
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 02:40 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Pffff.... is het toch uitgekomen :D
pi_99654243
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 02:40 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nee hoor, ik denk dat hij hem alleen maar heeft verduisterd.. :Y
pi_99655128
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:05 schreef Maron het volgende:

[..]

Nee hoor, ik denk dat hij hem alleen maar heeft verduisterd.. :Y
Met mijn bolle hoofd zeker, hahaha!
pi_99655330
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:42 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Met mijn bolle hoofd zeker, hahaha!
_O-
pi_99674174
Hoe moet dat nou toch met alle voorspellingen rond komeet Elenen??

Leonid Elenin - van wie velen zeggen dat hij niet bestaat - heeft namelijk alweer een komeet ontdekt, deze keer samen met landgenoot I. Molotov. De komeet is ontdekt op 7 juli 2011 en het nieuws is vandaag naar buiten gebracht:
http://remanzacco.blogspot.com/2011/07/new-comet-p2011-no1.html

De komeet heet P/2011 NO1. De letter P duidt er op dat het een periodieke (terugkerende) komeet is.Voorlopige berekeningen wijzen uit dat hij elke 13 jaar terugkomt. Op dit moment heeft de komeet een magnitude van 19, hetgeen betekent dat hij nu alleen te zien is met professionele telescopen of zeer grote amateurtelescopen. De lichtsterkte neemt de komende tijd ook nog af omdat hij zich nog verder van de aarde verwijdert. De geringe magnitude verklaart waarschijnlijk ook dat de komeet niet eerder is ontdekt.

[ Bericht 17% gewijzigd door AVerstraten op 19-07-2011 19:41:37 ]
pi_99675531
Oei, een Molotov-komeet :'(
A murky, forgotten land.
pi_99675651
Dat wordt vast heel gevaarlijk!
pi_99690227
Ja , ik hap..( een beetje doh;)
Niet om het een of ander hoor, maar als dat Molotov-geval een omloopbaan heeft van 13 (oeioei) jaar..Waarom wisten wij dan (ondanks zijn geringe 'magnitude'), niet dat hij eraan kwam..?
(had je ons trouwens niet even van te voren kunnen waarschuwen @ A.V.?) :{ :N
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:06:32 #207
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99695058
ELE-NIN

Ectinction Leven Event - VOORBODE

Ofwe
pi_99695097
@Maron

Zoals ik al zei, hij is amper te zien. Het vinden van kometen is bovendien geen grote prioriteit van de professionele sterrenwachten want, hoe mooi en spectaculair ze ook kunnen zijn, in astronomisch opzicht zijn ze niet heel erg interessant omdat ze weinig nieuwe kennis genereren en ook geen bedreiging inhouden voor de aarde. De professionele medewerkers en apparatuur zijn simpelweg veel te duur om veel tijd te besteden aan relatief onbelangrijke objecten als kometen. Daarmee is het dus typisch een terrein voor amateurastronomen geworden en het overgrote deel van de kometen wordt dan ook ontdekt door amateurastronomen zoals Elenin, McNaught enz.
pi_99697990
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:08 schreef AVerstraten het volgende:
@Maron

Zoals ik al zei, hij is amper te zien. Het vinden van kometen is bovendien geen grote prioriteit van de professionele sterrenwachten want, hoe mooi en spectaculair ze ook kunnen zijn, in astronomisch opzicht zijn ze niet heel erg interessant omdat ze weinig nieuwe kennis genereren en ook geen bedreiging inhouden voor de aarde. De professionele medewerkers en apparatuur zijn simpelweg veel te duur om veel tijd te besteden aan relatief onbelangrijke objecten als kometen. Daarmee is het dus typisch een terrein voor amateurastronomen geworden en het overgrote deel van de kometen wordt dan ook ontdekt door amateurastronomen zoals Elenin, McNaught enz.
Niet gevaarlijk dus..dat is mooi..is het dan ook geen uitzondering nu het er zo veel tegelijk zijn..?
Of, zoals Ticker ook nog stelt, een voorbode van meer..?
edit
Dit met het oog op toch wel erg veel vulkaanuitbarstingen en aardbevingen de laatste tijd, en het toch wel opvallende extreme weer overal op de wereld...toeval..?

[ Bericht 6% gewijzigd door Maron op 20-07-2011 11:19:03 (aanvulling) ]
pi_99698678
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:09 schreef Maron het volgende:

[..]

Niet gevaarlijk dus..dat is mooi..is het dan ook geen uitzondering nu het er zo veel tegelijk zijn..?
Of, zoals Ticker ook nog stelt, een voorbode van meer..?
edit
Dit met het oog op toch wel erg veel vulkaanuitbarstingen en aardbevingen de laatste tijd, en het toch wel opvallende extreme weer overal op de wereld...toeval..?
Het zijn er helemaal niet veel tegelijk, er worden elk jaar tientallen kometen ontdekt en alleen al op de opnames van de SOHO-telescopen (die de zon bestuderen) zijn er al meer dan 1000 waargenomen. Hoe moeilijk het blijkbaar ook is om te accepteren: kometen zijn volstrekt niet zeldzaam.

Het gemiddelde aan aardbevingen en vulkaanuitbarstingen vertoont geen bijzondere afwijkingen, dat heb ik hier ook al toegelicht. De aardbevingen vinden plaats op locaties waar ze verwacht worden en dat geldt ook voor vulkaanuitbarstingen, het is allemaal verklaarbaar en Elenin speelt in die verklaringen geen enkele rol. Er is trouwens helemaal geen sprake van "alignments", de mensen die dat beweren verzinnen ze zelf, ze hebben duidelijk geen idee waar ze over praten. En daarmee maken ze andere mensen die ook geen idee hebben wat een uitlijning of een conjunctie nu eigenlijk is, nodeloos bang.

Het belangrijkste is dat "alignments" (de gewone en datgene wat de complotters daar dan ook onder wensen te verstaan) geen enkele invloed hebben op het vóórkomen van aardbevingen of vulkaanuitbarstingen.

Ook Elenin als een "voorbode van meer" is volkomen uit de lucht gegrepen, het is fysisch volstrekt ONMOGELIJK dat komeet Elenin enige invloed uitoefent op de omstandigheden op aarde.
Maar wat heeft het voor zin dat ik dit allemaal zeg, het wordt immers toch niet geloofd.

[ Bericht 2% gewijzigd door AVerstraten op 20-07-2011 11:51:12 ]
pi_99699330
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:32 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Het zijn er helemaal niet veel tegelijk, er worden elk jaar tientallen kometen ontdekt en op de opnames van de SOHO-telescopen (die de zon bestuderen) zijn er al meer dan 1000 waargenomen. Hoe moeilijk het blijkbaar ook is om te accepteren: kometen zijn volstrekt niet zeldzaam.

Het gemiddelde aan aardbevingen en vulkaanuitbarstingen vertoont geen bijzondere afwijkingen, dat heb ik hier ook al toegelicht. De aardbevingen vinden plaats op locaties waar ze verwacht worden en dat geldt ook voor vulkaanuitbarstingen, het is allemaal verklaarbaar en Elenin speelt i die verklaring geen enkele rol. Er is trouwens helemaal geen sprake van "alignments", de mensen die dat beweren verzinnen ze zelf, ze hebben duidelijk geen idee waar ze over praten. En daarmee maken ze andere mensen die ook geen idee hebben wat een uitlijning of een conjunctie nu eigenlijk is, nodeloos bang.

Het belangrijkste is dat "alignments" (wat de complotters daar dan ook onder wensen te verstaan) geen enkele invloed hebben op het vóórkomen van aardbevingen of vulkaanuitbarstingen.

Ook Elenin als een "voorbode van meer" is volkomen uit de lucht gegrepen, het is fysisch volstrekt ONMOGELIJK dat komeet Elenin enige invloed uitoefent op de omstandigheden op aarde.
Maar wat heeft het voor zin dat ik dit allemaal zeg, het wordt immers toch niet geloofd.
Nou ja..geen zin..ik voel me toch wel iets minder benepen dan eerst, want het hele internet staat/stond vol met hardnekkige doemverhalen..dan ga je vanzelf toch wel een beetje twijfelen of er misschien toch wel meer aan de hand is dan we van officiele bronnen te horen krijgen..
En geloof me, ik zit echt niet te wachten of me te verheugen op het einde van de wereld..
Je kwam (bij mij althans) in het begin een beetje betweterig over, maar ik ben blij dat je het zo geduldig en duidelijk uitlegt..thankx.. ^O^
pi_99699706
Dat er geen rampen kunnen gebeuren hoor je mij niet zeggen - denk alleen maar aan de Yellowstonecaldera - maar met Elenin heeft dat niks te maken, Elenin is doodeenvoudig niet in staat om ook maar enige invloed uit te oefenen op de aarde en als mensen zeggen dat dat wel zo is dan weet je meteen dat ze onzin praten.
pi_99699881
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:06 schreef AVerstraten het volgende:
Dat er geen rampen kunnen gebeuren hoor je mij niet zeggen - denk alleen maar aan de Yellowstonecaldera - maar met Elenin heeft dat niks te maken, Elenin is doodeenvoudig niet in staat om ook maar enige invloed uit te oefenen op de aarde en als mensen zeggen dat dat wel zo is dan weet je meteen dat ze onzin praten.
Ik zal er aan denken.. ;)
pi_99720886
Voor de geinteresseerden, nieuwe aanwijzingen omtrent ELEnin:
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1565942/pg1

Lees dat gehele topic rustig door en trek dan nog eens je conclusies.
Veni vidi foetsie
pi_99721433
Mijn conclusies:
- 16 pagina's kletspraat, met hier en daar een verstandig woord van deze of gene;
- de film Deep Impact is onderhoudend, maar inhoudelijk totale onzin;
- met komeet Elenin heeft het allemaal niks te maken.
pi_99721957
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:43 schreef semexo het volgende:
Voor de geinteresseerden, nieuwe aanwijzingen omtrent ELEnin:
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1565942/pg1

Lees dat gehele topic rustig door en trek dan nog eens je conclusies.
Ik zag deze in dat topic:

pi_99729430
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:08 schreef AVerstraten het volgende:
@Maron

Ik bleek wat achter te lopen met mijn informatie over het zoeken naar kometen, vandaar deze aanvulling op het bovenstaande bericht.

Het zoeken naar kometen en asteroïden wordt sinds de jaren '90 gedaan door robottelescopen, die systematisch de hemel afzoeken naar dergelijke objecten, dit omdat, hoewel de kans klein is dat een van deze objecten de aarde raakt, met een dergelijke mogelijkheid toch altijd rekening gehouden moet worden. Deze systemen zijn LINEAR (Lincolin Institute Of Near Earth Asteroid Research), NEAT (Near Earth Asteroid Tracking), LONEOS (Lowell Observatory Near Earth Object Search), SPACEWATCH, CSS (Catalina Sky Survey), SWAN (Solar Wind Anisotropies). Ook SOHO (Solar And Heliospheric Observatory) heeft al veel kometen geregistreerd.
Werden voor de jaren '90 de veel kometen gevonden door amateurastronomen, de laatste jaren worden de meeste dus gevonden door robottelescopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 20-07-2011 23:18:04 ]
pi_99738143
Ze zijn er gister achter gekomen dat pluto nog een extra maan heeft van tussen de 12 en 34km groot, die ze nog nooit gezien hadden, dan kan het toch heel goed mogelijk zijn dat we elinin als dwergster ook nog niet kunnen zien, of zie ik dan iets over het oog? (even over de discussie een paar weken terug dat we hem allang zouden moeten kunnen zien)
pi_99738380
Het maantje van Pluto is piepklein en staat heel ver weg.

Een bruine dwergster heeft een massa van tenminste 13x de planeet Jupiter, die goed met het blote oog te zien is. Als deze zgn. bruine dwergster in september van dit jaar of december volgend jaar de aarde zou passeren (beide worden beweerd) moet hij in beide gevallen al zo dichtbij zijn en dat wij hem daarom nu al moeten kunnen waarnemen. Daar komt nog bij dat een object van een dergelijke omvang en massa invloed uitoefent op de banen van de andere hemelobjecten in ons zonnestelsel. Daarvan is helemaal niets te merken, dus kunnen we gevoeglijk aannemen dat deze bruine dwerg niet bestaat.

Verder haalt u twee dingen door elkaar. Elenin is een komeet, dat is ondubbelzinnig vastgesteld. Elenin is geen bruine dwergster. Er is helemaal niets dat er op wijst dat er zich in het zonnestelsel een bruine dwergster bevindt die zich richting de aarde spoedt. Als de komeet Elenin de aarde passeert, bevindt hij zich nog altijd op zo'n 34 miljoen km afstand. Bovendien ligt zijn baan ook nog eens 4 miljoen km onder die van de aarde.

Mogelijk ben je op een dwaalspoor gezet door de naam dwergster; een bruine dwergster is weliswaar wat sterren betreft aan de kleine kant, maar vergeleken met de planeten in ons zonnestelsel is het nog altijd een enorm object.

[ Bericht 11% gewijzigd door AVerstraten op 21-07-2011 08:54:56 ]
pi_99753428
Leuke discussie over Elenin :) Ik heb me een beetje in Elenin verdiept, en kwam deze discussie toevallig tegen.

De discussie lijkt zich hier verplaatst te hebben naar de massa van Elenin, het zou of een dwergster of een komeet moeten zijn. Een dwergster lijkt mij erg onwaarschijnlijk, gezien de massa en magnetische kracht die zo'n ster zou moeten hebben. Dan kom je dus uit op een komeet. Het lijkt nu een beetje een welles/nietes discussie te worden wat het zou kunnen/moeten zijn. Laten we ons eens richten op de feiten. Feit is dat voor een doodgewone komeet, Elenin opmerkelijk veel aandacht krijgt. Niet alleen van amateurastronomen en algemeen geïnteresseerden, maar ook van overheidsinstellingen, en dan met name die van de VS en Rusland. Dan lijkt er toch wat meer aan de hand te zijn. Als het geen komeet is, en hoogstwaarschijnlijk ook geen dwergster, wat is Elenin dan wel?

Als je de meeste beschikbare informatie doorneemt kom je een paar feiten tegen over Elenin en de tijdsspanne daaromheen, die op zjin minst merkwaardig te noemen zijn.
Neem bijvoorbeeld de bovengemiddelde interesse van NASA voor Elenin. Elenin wordt door de NASA een onbeduidende komeet genoemd. Het vreemde is dat diezelfde NASA, Elenin al zo vaak bekeken heeft, dat het een verspilling van tijd en resources zou zijn als Elenin echt zo onbeduidend zou zijn. Juist omdat Elenin helemaal niet zo dicht langs de aarde komt als veel andere kometen en in feite dus ongevaarlijk en oninteressant zou zijn. Dan is het raar dat Elenin al meer dan 2000 keer geobserveerd is, dus verreweg de meest bekeken komeet is. Waarom heeft de NASA zoveel interesse in een ongevaarlijke en door hun zelf als onbeduidende benoemde komeet? De kicker bij deze observaties is het feit dat NASA de officiële maten en samenstelling van Elenin niet bekend maakt. Dit terwijl dit normaal na de eerste observatie wordt vastgesteld en doorgegeven. Kometen zijn in feite niet interessant voor NASA, zolang ze niet op een ramkoers met de aarde liggen (of een near miss mogelijkheid) en daarbij groot genoeg zijn om een potentiële ramp te veroorzaken bij een inslag. Dus waarom is Elenin dan zo interessant? Verder lijkt de NASA het alleenrecht te willen hebben over de informatie met betrekking tot Elenin, aangezien begin dit jaar de infrarood telescoop is uitgezet voor derden. Zogenaamd wegens de hoge kosten die hieraan verbonden zouden zijn, maar dat is uiteraard een lachwekende reden gezien het budget wat NASA jaarlijks ontvangt. Met behulp die telescoop zou alle onduidelijkheid met betrekking tot Elenin weggenomen kunnen worden.
Wat verder interessant is, is dat NASA de eigen medewerkers waarschuwt om de komende tijd niet langs kusten te verblijven indien dit niet noodzakelijk is, en om ernstig rekening te houden met eventuele catastrofes. Be prepared, compleet met tips voor survivalpakketten en dergelijke. Blijkbaar verwacht de NASA dus dat er iets te gebeuren staat...maar dit kan uiteraard ook komen door de toenemende kracht van natuurrampen, en de hoeveelheid. Een verband tussen deze rampen en de komst van Elenin kan naar mijn mening onmogelijk bewezen worden.

Vanuit Rusland krijgt men minder informatie dan vanuit de VS. Het bestaan van Leonid Elenin (de zogenaamde ontdekker van wat een komeet zou zijn) kan niet bevestigd worden, maar zijn bestaan wordt ook niet ontkend. Wat wel weer erg opmerkelijk is, is dat Rusland bezig is met het bouwen van massale schuilkelders. Deze kelders moesten eind 2012 klaar zijn, maar die datum is naar voren gehaald en er wordt geprobeerd om die kelders nog dit jaar af te krijgen. Rusland is niet in een noemenswaardig oorlog, slechts in conflict met rebellen, en er is ook niet echt een dreiging dat er op dat gebied wat staat te gebeuren (zoals bijvoorbeeld tijdens de koude oorlog zeer zeker wel het geval was). Dus waarom bouwt Rusland schuilkelders, en nog interessanter, waarom wordt de bouw hiervan versnelt? Dit zijn extra kosten, op welke manier worden die kosten verantwoord? Interessant op zijn minst.

Verder zijn er heel veel toevalligheden die samenvallen met de tijdsspanne van Elenin. Neem de naam, ELE, en de vele overeenkomsten die eerder gepresenteerd zijn in films e.d. wat betreft gebeurtenissen die plaatsvinden. Ik heb er persoonlijk moeite mee om deze toevalligheden in verband te leggen met de komst van Elenin, daarvoor ben ik te skeptisch, als men lang genoeg zoekt is er namelijk naar mijn mening altijd wel een verband te vinden. Maar omdat er zoveel feitelijke onjuistheden zijn met betrekking tot de berichtgeving vanuit officiële instanties, is het wel opmerkelijk te noemen.

Elenin zou dus best een gewone komeet kunnen zijn. NASA staat erom bekent een leugenachtige organisatie te zijn ten opzichte van de 'burgerbevolking' (het bewijs hiervan in de vorm van bewerkte/onvolledige beelden die zijn vrijgegeven, is overweldigend) dus in dat opzicht is het niet heel opmerkelijk dat de berichtgeving vanuit NASA niet klopt. En dat zou dan toevallig samen kunnen hangen met deze komeet, waarbij toevallige verbanden worden aangedragen om het bestaan van iets 'anders' te kunnen bewijzen. De feitelijkheden, helemaal vanuit de NASA, wijzen echter wel op een sterk verhoogde interesse in Elenin vanuit die organisatie, en dat is dan weer uiterst opmerkelijk, aangezien het hier om een oninteressante en onbeduidende komeet zou gaan. Toch zijn we voornamelijk afhankelijk van organisaties als de NASA voor onze informatie met betrekking tot het universum, en wat zich daar bevindt. We kunnen dus vooral afwachten, en speculeren over wat het zou kunnen zijn :) interessant is het in ieder geval wel.
pi_99754273
@Leonel
Toen ik voor het eerst wat over Elenin las had ik hetzelfde maar de meeste verbanden zijn al weersproken.
- Bij het observeren op de nasa website worden ook de observaties van amateurs etc meegetelt, en aangezien elenin hot is staat dit cijfer zo hoog
- NASA is flink aan het bezuinigen (zie spaceshuttle stop bv), dus infarood kosten kan kloppen
- De survival kits is raar, maar hier in NL is er ook een tijd een reclame voor noodpaketten geweest, en natuurlijk is er aan de kust van amerika veel kans op tsunamisies door aardverschuivingen tussen amerika/japan, dat is altijd al een onstabiel gebied geweest
- Van de week heeft die Elenin weer een nieuwe planeet ondekt, dus lijkt me dat hij gewoon bestaat. Ele is wel toevallig idd, maar zou het niet veelste toevallig zijn om dan iemand die niet bestaat zo te noemen
- Rusland/schuilkelders kan ik ook niet plaatsen, maar lijkt me niet dat schuilkelders helpen tegen de poolshifts of een grote meteor die inslaat
Kweet niet, afwachten en speculeren is leuk maar dit topic heeft alles zo'n beetje wel "goed" gepraat :)
pi_99755144
@ Leonel

quote:
Toch zijn we voornamelijk afhankelijk van organisaties als de NASA voor onze informatie met betrekking tot het universum, en wat zich daar bevindt.
Dat is niet juist. Er zijn wereldwijd vele telescopen en de meeste daarvan zijn NIET van NASA. Je opmerking over de infrarood telescoop van NASA is ook niet relevant, want er zijn nog veel meer infraroodtelescopen die gewoon volledig in bedrijf zijn, we zijn wat dat betreft absoluut niet afhankelijk van NASA wat dat betreft.

quote:
Verder lijkt de NASA het alleenrecht te willen hebben over de informatie met betrekking tot Elenin, aangezien begin dit jaar de infrarood telescoop is uitgezet voor derden.
Met alle respect, maar dit is oliekoek. Ten eerste kunnen kometen prima bekeken worden met een gewone telescoop, dat hoeft helemaal niet met een infraroodtelescoop. Dat NASA het alleenrecht wil hebben over komeet Elenin klopt ook niet, want er is ruimschoots informatie voorhanden, niet alleen van NASA maar ook van allerlei andere instanties.

Verder zeg je dat NASA geschatte afmeting en gewicht van Elenin niet wil vrijgeven, maar die informatie is gewoon bekend gemaakt. Bovendien zijn we ook wat dat betreft niet afhankelijk van NASA, anderen hebben diezelfde berekeningen gemaakt en die informatie staat gewoon op het internet.

Je zou wat bronnen kunnen geven bij je verhaal, van schuilkelders in Rusland is me niks bekend, maar zelfs als dat zo zou zijn, waarop baseer je dan dat dit in verband met komeet Elenin is? Hij passeert de aarde op zo ruime afstand dat er geen enkel gevaar te duchten is.

En zoals WallieP ook al zegt, het is natuurlijk wel raar dat iemand die niet bestaat een tweede komeet ontdekt - samen met een mede-amateurastronoom genaamd I. Molotov. Maar daarvan zal dan ook wel weer gezegd worden dat hij niet bestaat, of dat zijn naam een voorteken is want waarom heet je anders Molotov nietwaar. *zucht*
quote:
Elenin zou dus best een gewone komeet kunnen zijn.
Elenin is een gewone komeet.
pi_99765360
Dus jij bent 100 procent zeker dat het een komeet is?
pi_99765871
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:30 schreef AVerstraten het volgende:
@ Leonel
Met alle respect, maar dit is oliekoek. Ten eerste kunnen kometen prima bekeken worden met een gewone telescoop, dat hoeft helemaal niet met een infraroodtelescoop. Dat NASA het alleenrecht wil hebben over komeet Elenin klopt ook niet, want er is ruimschoots informatie voorhanden, niet alleen van NASA maar ook van allerlei andere instanties.
Dat is het hem juist. Met gewone telescopen lijkt het een gewone komeet, zou je het object met een infrarood telescoop bekijken, dan blijkt dat het een (kleine) bruine dwerg is.
Veni vidi foetsie
pi_99766278
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:43 schreef semexo het volgende:

[..]

Dat is het hem juist. Met gewone telescopen lijkt het een gewone komeet, zou je het object met een infrarood telescoop bekijken, dan blijkt dat het een (kleine) bruine dwerg is.
1 van de 7.
pi_99766474
Je bedoelt?
pi_99768321
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:32 schreef knight18 het volgende:
Dus jij bent 100 procent zeker dat het een komeet is?
Ja. Er is helemaal niets dat er op wijst dat het om iets anders gaat.
pi_99768386
quote:

[..]

Leg dat eens uit svp.
pi_99768870
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:54 schreef knight18 het volgende:
Je bedoelt?
1 van de 7 dwergen.
pi_99769499
quote:

[..]

Sorry, maar dat is echt complete onzin. Astronomen zijn in staat om bruine dwergen waar te nemen op 75 lichtjaar afstand. Eén lichtjaar is gelijk aan 10 biljoen kilometer of 63 241 astronomische eenheden (AE). Elenin bevindt zich nu op ongeveer 1,5 AE van de aarde en zou, als het werkelijk een bruine dwerg zou zijn, veel en veel helderder moeten zijn dan het piepkleine vage stipje dat we nu alleen maar met sterke telescopen kunnen waarnemen: hij zou met gemak met het blote oog zichtbaar moeten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 21-07-2011 21:59:08 ]
pi_99769809
Maar die dwergsterren op grote afstand wirden ontdekt met infraroodcameras
pi_99769868
Ik leg net uit dat een bruine dwerg op de afstand van Elenin gemakkelijk met het blote oog zichtbaar zou moeten zijn: voor een bruine dwerg op de plek van Elenin heb je geen infraroodtelescoop nodig, die kun je gemakkelijk met het blote oog zien, hij zou namelijk net zo helder of helderder zijn dan Jupiter.

Infraroodtelescopen speuren systematisch de hemel af op zoek naar o.a. bruine dwergen. Als Elenin een bruine dwerg was geweest, was hij waargenomen als zodanig. Maar het is geen bruine dwerg. Dus is hij ook niet ontdekt als bruine dwerg. Een komeet ziet er met een infraroodtelescoop namelijk ook uit als een komeet.

Wat begrijp je daar niet aan?

[ Bericht 25% gewijzigd door AVerstraten op 22-07-2011 11:31:38 ]
pi_99770385
Nasa heeft van hun uitgeschakeld?
pi_99770411
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:08 schreef knight18 het volgende:
Nasa heeft van hun uitgeschakeld?
Wat bedoel je?
pi_99770989
Als men Elenin met een infraroodtelescoop zou bekijken, zou hij er ook uitzien als een komeet. Dat komt namelijk zo: het is een komeet.

Kijk maar naar deze infraroodopname van de komeet Siding Spring.
pi_99771153
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:08 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Nasa heeft hun infraroodcamera uitgeschakelt
pi_99771233
Nou en?
pi_99771301
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:59 schreef knight18 het volgende:
Maar die dwergsterren op grote afstand wirden ontdekt met infraroodcameras
Dat maakt niks uit. Ook met een infraroodtelescoop ziet een komeet er uit als een komeet.
pi_99771457
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:22 schreef knight18 het volgende:

[..]

Wat wil je liever dat het is, een komeet of een bruine dwergster?
En ben je bang voor de dood?
pi_99771619
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:22 schreef knight18 het volgende:

[..]

WISE is uitgeschakeld. De Spitzer Space Telescope en het Herschel Space Observatory, waar NASA ook in deelneemt, zijn allebei nog actief. Bovendien zijn er nog andere infraroodtelescopen actief behalve die van NASA, zo is onlangs een zeer koude bruine dwerg ontdekt met de infraroodtelescoop Keck II op Mauna Kea op Hawai: http://news.discovery.com(...)scovered-110309.html

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 21-07-2011 23:51:13 ]
pi_99771839
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat wil je liever dat het is, een komeet of een bruine dwergster?
En ben je bang voor de dood?
Komeet en ja. T gaat niet om wat ik wil dat het is, maar dat het werkelijk een komeet is.
pi_99771968
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:35 schreef knight18 het volgende:

[..]

Komeet en ja. T gaat niet om wat ik wil dat het is, maar dat het werkelijk een komeet is.
Ik denk dat jij niet te overtuigen bent dat het een komeet is. Je stelt elke keer dezelfde vragen.
pi_99772099
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:38 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ik denk dat jij niet te overtuigen bent dat het een komeet is. Je stelt elke keer dezelfde vragen.
Jij slaat de spijker op z'n kop.
Het maakt niet uit met wat voor argumenten je komt, het wordt niet van je aangenomen.
Waarom wel vragen stellen maar niets doen met de antwoorden.

AVerstraten heeft al flink wat tijd hier ingestopt en vooralsnog schiet hij geen moer op.
pi_99787472
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]
AVerstraten heeft al flink wat tijd hier ingestopt en vooralsnog schiet hij geen moer op.
Ik ben blij met hem! Ik had zeker grote twijfel en dacht dat het best een dwergster kon zijn en dat alles ook die kant op wees, maar AVerstraten heeft duidelijk en rustig alles weerlegt, en hierdoor ben ik er voor mezelf uit dat het gewoon een komeet is en niet meer. Blijf dit topic natuurlijk wel lezen en volgen want er kan altijd nieuw bewijs komen voor de dwergster theorie en het is een leuke discussie maar imo: Komeet! :)
pi_99788308
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:12 schreef WallieP het volgende:

[..]

Ik ben blij met hem! Ik had zeker grote twijfel en dacht dat het best een dwergster kon zijn en dat alles ook die kant op wees, maar AVerstraten heeft duidelijk en rustig alles weerlegt, en hierdoor ben ik er voor mezelf uit dat het gewoon een komeet is en niet meer. Blijf dit topic natuurlijk wel lezen en volgen want er kan altijd nieuw bewijs komen voor de dwergster theorie en het is een leuke discussie maar imo: Komeet! :)
Hartelijk dank, dat is fijn om te horen.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:10:07 #246
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99789298
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:40 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Hartelijk dank, dat is fijn om te horen.
Give that man a cigar :7

Maar stiekem zou het toch wel spannend zijn als het een dwergster bleek te zijn he -O-
pi_99798039
het blijft gewoon een boeiende discussie ;p
pi_99805812
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:10 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Give that man a cigar :7

Maar stiekem zou het toch wel spannend zijn als het een dwergster bleek te zijn he -O-
Misschien kunnen ze er een spannende film over maken.
pi_99827116
Verdorie..Ik zou bijna in slaap zijn gesukkeld.... }:|
pi_99829799
Toch verbaast mij de behoefte aan het verzinnen van "spannende" zaken in relatie tot het universum. Ik dat verband zou ik graag aandacht willen vragen voor een uitspraak van JBS Haldane: “The universe is not only weirder than we think, it is weirder than we can think.”

Voor wie de moeite neemt zich een beetje te verdiepen in het universum opent zich een oneindigheid van ondenkbare en onbedenkbare wonderen.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 09:53:14 #251
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_99830184
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 09:29 schreef AVerstraten het volgende:
Toch verbaast mij de behoefte aan het verzinnen van "spannende" zaken in relatie tot het universum. Ik dat verband zou ik graag aandacht willen vragen voor een uitspraak van JBS Haldane: “The universe is not only weirder than we think, it is weirder than we can think.”

Voor wie de moeite neemt zich een beetje te verdiepen in het universum opent zich een oneindigheid van ondenkbare en onbedenkbare wonderen.
Mooie uitspraken ,
Maar dan hoef je je ook niet te verbazen want dan is het universum nog groter en spannender dan we met z'n allen bij elkaar kunnen bedenken .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_99831909
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 09:53 schreef Summers het volgende:

[..]

Mooie uitspraken ,
Maar dan hoef je je ook niet te verbazen want dan is het universum nog groter en spannender dan we met z'n allen bij elkaar kunnen bedenken .
Daarom juist begrijp ik niet dat zoveel mensen zich er niet eerst in verdiepen, maar in plaats daarvan allerlei onzin gaan bedenken en rondtoeteren. De werkelijkheid weliswaar zeer wonderlijk maar daarmee niet volledig onbegrijpbaar, maar dan moet je wel een klein beetje moeite doen om er iets over aan de weet te komen en schijnbaar heeft men daar dan geen zin in.

Maar goed, nou klink ik weer als een ouwe zeur en dat is niet mijn bedoeling.
pi_99845743
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:30 schreef AVerstraten het volgende:
@ Leonel

[..]

Dat is niet juist. Er zijn wereldwijd vele telescopen en de meeste daarvan zijn NIET van NASA. Je opmerking over de infrarood telescoop van NASA is ook niet relevant, want er zijn nog veel meer infraroodtelescopen die gewoon volledig in bedrijf zijn, we zijn wat dat betreft absoluut niet afhankelijk van NASA wat dat betreft.
Ik weet bijna zeker dat ALLE ruimtetelescopen door de NASA of in ontwikkeling/samenwerking met de NASA zijn opgezet. Bijvoorbeeld de Hubble telescoop of het Chandra X-Ray Observatory station zijn volledig van NASA. De Herschel telescoop is van de ESA, maar de ESA en NASA werken zeer nauw samen. De nieuwe James Webb telescoop wordt bijvoorbeeld in samenwerking met de NASA/ESA gebouwd.

Met dit soort telescopen krijg je veel duidelijkere beelden, en die zou je dus ook van Elenin kunnen krijgen. Infraroodtelescopen vanuit aarde zijn vaak gewone telescopen met een infraroodfilter. Door de atmosfeer zijn die beelden veel minder duidelijk dan bij het gebruik van een ruimtetelescoop.

NASA/ESA gebruiken de ruimtetelescopen helaas voornamelijk om andere sterrenstelsels in kaart te brengen, alhoewel de Hubble telescoop onlangs een vierde maan heeft ontdekt. http://www.volkskrant.nl/(...)-Pluto-ontdekt.dhtml

Elenin is nu dus nog zover weg, dat duidelijke beelden alleen met een ruimtetelescoop gemaakt kunnen worden. Misschien zijn deze al gemaakt, en niet vrijgegeven. Misschien is Elenin niet interessant genoeg hiervoor (hier kom ik even verder op terug).

Wat weer extreem opmerkelijk is, is dat de komeet Elenin op 2 augustus langs de telescoop stereo B komt (van de NASA). Deze telescoop is normaal gericht op de zon, maar speciaal voor Elenin wordt de telescoop versteld zodat Elenin te zien zou moeten zijn. Waarom doet de NASA dit, het betreft toch een onbeduidende komeet?

Elenin is overigens voor iedereen vanaf aarde goed te zien vanaf midden augustus, vooral de staart zou goed te zien moeten zijn.

quote:
Verder zeg je dat NASA geschatte afmeting en gewicht van Elenin niet wil vrijgeven, maar die informatie is gewoon bekend gemaakt. Bovendien zijn we ook wat dat betreft niet afhankelijk van NASA, anderen hebben diezelfde berekeningen gemaakt en die informatie staat gewoon op het internet.
Elenin is eind 2010 ontdekt. De maten en samenstelling zijn echter pas begin deze maand (!) vrijgegeven, door NASA. Dit ondanks de 2000+ observaties die de NASA al heeft gedaan. Verder is volgens de NASA, Elenin een eenmalig object wat langskomt. Dit is tegenstrijdig met de informatie van onze vriend Leonid Elenin, hij beweert dat de komeet elke 13.000jr langskomt.

quote:
Je zou wat bronnen kunnen geven bij je verhaal, van schuilkelders in Rusland is me niks bekend, maar zelfs als dat zo zou zijn, waarop baseer je dan dat dit in verband met komeet Elenin is? Hij passeert de aarde op zo ruime afstand dat er geen enkel gevaar te duchten is.
Dat van die Russische schuilkelders had ik volgens mij hier ergens gelezen. Hier heb je nog een filmpje erover:

Let wel, stellen dat dit in direct verband staat met Elenin is een drogredennatie. Interessant is het verder wel, waarom moeten die shelters zo snel af zijn? Zonder dreiging van oorlog.

quote:
En zoals WallieP ook al zegt, het is natuurlijk wel raar dat iemand die niet bestaat een tweede komeet ontdekt - samen met een mede-amateurastronoom genaamd I. Molotov. Maar daarvan zal dan ook wel weer gezegd worden dat hij niet bestaat, of dat zijn naam een voorteken is want waarom heet je anders Molotov nietwaar. *zucht*
Wat raar is, is dat meneer Elenin deze komeet heeft ontdekt, met veel mindere apparatuur dan zijn collega astronomen. Hij heeft Elenin ontdekt tijdens het bestuderen van filmmateriaal van de ISON-OB observatiepost in Mexico. Elenin was destijds een Magnitude 19 object, en dat Leonid Elenin gebruik makend van de apparatuur die hij tot zijn beschikking had, deze komeet heeft ondekt zou een enorme luckshot zijn. Onmogelijk in feite, maar goed er zijn ook mensen die de staatsloterij winnen. Het is dus niet uitgesloten. Voor uw informatie, Magnitude 19 is echt heel slecht zichtbaar. http://en.wikipedia.org/wiki/Apparent_magnitude

Maar goed, Elenin heeft dus die komeet ontdekt. Een komeet die de NASA omschreef als wimpy. Dan wil ik weten, waarom de NASA zo geïnteresseerd is in Elenin. Elenin is nu al meer dan 2200 keer geobserveerd.http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=Elenin;orb=1;cov=0;log=0;cad=1#orb. Ook zijn de gegevens over grootte en dergelijke pas begin deze maand bekend gemaakt, wat erg opmerkelijk is, aangezien de ontdekking van Elenin al op 10 december 2010 was en Elenin al talloze malen geobserveerd is sindsdien.

Ter vergelijk, komeet Honda die binnenkort ook langs de aarde scheert. Deze komeet komt veel dichterbij de aarde dan Elenin, het inslagrisico is veel reëler en toch is komeet Honda pas 100 keer geobserveerd.

Elenin, wordt nu verwacht dat deze komeet op 0.24AU langs vliegt op 16 oktober 2011. http://ssd.jpl.nasa.gov/s(...)ov=0;log=0;cad=1#cad. Niet gevaarlijk voor de aarde dus.

Honda, een komeet die periodiek langs de aarde vliegt, komt voorbij op slechts 0.06AU op 15 augustus 2011.
http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?ID=c00045_0
http://ssd.jpl.nasa.gov/s(...)ov=0;log=0;cad=1#cad

Een leuk feitje van deze 2 kometen is dat ze elkaars pad kruisen. (niet letterlijk maar ze vliegen kort na elkaar door dezelfde baan).

Maar goed, Honda komt op slechts 0.06 AU voorbij, sinds 1983 is een komeet niet zo dicht bij de aarde in de buurt gekomen. Komeet C/1983 H1 (IRAS-Araki-Alcock) was de laatste komeet die zo dichtbij kwam. In 1983 kwam die komeet op 0.03 AU langs.

Dus, kom ik weer terug bij Elenin. En dit is eigenlijk mijn belangrijkste punt, het punt waardoor ik twijfel of Elenin een komeet is, of iets anders. Wat is er zo interessant aan die komeet dat die al meer dan 2000 keer geobserveerd is? Honda is slechts 100 keer bekeken. Dit terwijl Honda een periodieke komeet is, en de kans op inslag vele malen groter is. De diameter van Honda is 1.6KM, bij een inslag zouden de gevolgen dus aanzienlijk zijn. Desondanks is de interesse voor Honda veel lager dan voor Elenenin. Vanwaar de interesse voor Elenin? Helemaal omdat de NASA zegt deze komeet helemaal niet interessant te vinden. Wat is er dan zo interessant om te observeren? Dit gegeven vind ik zeer opmerkelijk.

Deze tegenstrijdigheid van NASA, zorgt voor de wildste speculaties over wat Elenin zou kunnen zijn. O.A. Niburu en het einde der wereld worden genoemd. Vind ik wat ver gezocht, maar interessant zijn de volgende zaken natuurlijk wel:

-Verschillende amateurastronomen verklaren dat ze Elenin hebben bekeken, en dat er te zien zou zijn dat er meerdere objecten om het hoofdobject heen lijken te draaien. Dit zou beteken dat Elenin geen komeet is, kometen hebben immers geen zwaartekracht. Zie bijvoorbeeld de waarschuwingsmails van een gerenommeerde onderzoeker aan zijn kenniskring. Dit is in een van de eerdere delen al genoemd.

-Volgens een van de Maya herberekeningen zou de 'wereld ten einde' gaan op 28 oktober 2011 (in plaats van december 2012). 28 oktober 2011 werd al tijdens een van de eerste berekeningen genoemd, maar de media hebben eind 2012 als eindpunt genomen, en daar gaan de meeste mensen dan ook van uit. http://fractaltime.blogsp(...)-mayan-end-date.html. Dit is natuurlijk interessant omdat Elenin dan net het dichtstbij de aarde is geweest. Maar aan de andere kant, dit is weer typisch zo'n verband wat er bijgehaald kan zijn om aan te tonen dat Elenin iets anders is.

-Volgens de Hopi voorspellingen (bestaande uit 9 tekenen) komt er een felle, blauwe ster aan de lucht. Hierna zal de wereld zoals wij die kennen vergaan, en begint de vijfde wereld. http://www.wereldgeheimen.nl/de_hopi_voorspellingen.htm

Nu zijn de voorspellingen van de Maya en Hopi op zoveel manieren te interpreteren, dat een verband met Elenin ook te leggen is.

Wat ik veel interessanter vind, is dat de NASA zoveel interesse toont, in een zogenaamde ongevaarlijke komeet. Dat zijn feiten, en ik heb nog niemand daar een plausibele verklaring voor kunnen geven. Dat is natuurlijk extra voer, voor de speculatie over wat Elenin dan wel zou kunnen zijn :)
pi_99849203
@Leonell

Uit niets blijkt dat NASA bijzondere interesse heeft in de komeet Elenin.

quote:
Ik weet bijna zeker dat ALLE ruimtetelescopen door de NASA of in ontwikkeling/samenwerking met de NASA zijn opgezet. Bijvoorbeeld de Hubble telescoop of het Chandra X-Ray Observatory station zijn volledig van NASA. De Herschel telescoop is van de ESA, maar de ESA en NASA werken zeer nauw samen. De nieuwe James Webb telescoop wordt bijvoorbeeld in samenwerking met de NASA/ESA gebouwd.
Wat is je punt?

quote:
Verschillende amateurastronomen verklaren dat ze Elenin hebben bekeken, en dat er te zien zou zijn dat er meerdere objecten om het hoofdobject heen lijken te draaien.
Dat zijn geen astronomen, dat zijn ofwel fantasten ofwel enorme domkoppen. Ik heb foto's gezien van Elenin waarop identificeerbare sterren in het betreffende sterrenbeeld op de achtergrond werden "aangewezen" als "planeten" of "manen" die om Elenin=Niburu zouden cirkelen. Te zot voor woorden, ik kan niet anders zeggen.

De baan van de komeet Honda is dusdanig dat de kans op een inslag nihil is.

quote:
Elenin was destijds een Magnitude 19 object, en dat Leonid Elenin gebruik makend van de apparatuur die hij tot zijn beschikking had, deze komeet heeft ondekt zou een enorme luckshot zijn. Onmogelijk in feite
Dat het een enorme "luckshot" of onmogelijk was, is niet juist. De komeet Elenin werd gevonden door middel van een op afstand bestuurde 45 centimeter (18 inch) telescoop die zich in New Mexico bevond. Je kunt dergelijke telescopen "huren", het beeld wordt geprojecteerd op je computer en dan is het een kwestie van systematisch de beelden afzoeken. Met een krachtige, kwalitatief hoogwaardige 10-inch telescoop kunnen al objecten met mag 15 worden waargenomen. Een krachtige telescoop vergroot en verscherpt niet alleen, maar zorgt er ook voor dat de achtergrond donkerder wordt en het contrast vergroot. Een 18-inch telescoop (die Leonid Elenin gebruikte) is daarom in staat om objecten van mag 19 waar te nemen.

Ik lees al vanaf het begin dat de komeet ontdekt is schattingen m.b.t. de grootte. Die schattingen lopen nauwelijks uiteen en dat NASA dat nu bevestigd zou hebben is totaal niet relevant. We wisten het allang.

Je zei eerst dat uit infraroodobservatie zou blijken dat Elenin een bruine dwerg was. Daarop heb ik geantwoord dat ook met infrarood een komeet er uit ziet als een komeet en nu zeg je ineens dat de infraroodobservatie vanaf de aarde niet deugt want ze zetten er gewoon een glaasje voor. Maar de foto van komeet Siding Spring die ik heb laten zien was gemaakt door de WISE-telescoop - een ruimtetelescoop. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?

quote:
Deze tegenstrijdigheid van NASA, zorgt voor de wildste speculaties over wat Elenin zou kunnen zijn.
Nee, ongefundeerde verzinsels van mensen zoals jij zorgen voor de wildste speculaties.

Bruine dwergen stralen weinig licht uit van zichzelf, wat ze moeilijk vindbaar maakt als ze zich ergens in de diepten van het heelal bevinden waar ze niet door een andere lichtbron beschenen worden. Dat is waarschijnlijk waarom jij denkt dat een bruine dwerg die zich in ons zonnestelsel bevindt, onzichtbaar is en daarom alleen maar met infrarood gezien kan worden. Maar al stralen bruine dwergen weinig licht uit, ze zijn gewoon in staat om licht te reflecteren, hetgeen betekent dat wanneer ze in ons zonnestelsel komen, ze door de zon verlicht worden, dat zonlicht reflecteren en daardoor zichtbaar worden. Elenin bevindt zich nu in de buurt van de baan van Mars en als hij werkelijk een bruine dwerg zou zijn, zoals jij insinueert, zou hij nu een magnitude hebben van ongeveer -6, enorm helder dus en door iedereen gemakkelijk met het blote oog waar te nemen. Ter vergelijking: Venus heeft een magnitude van iets onder de -5 en dat is een van de helderste objecten aan de hemel.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 23-07-2011 21:54:52 ]
pi_99850508
@Leonell

quote:
Verder is volgens de NASA, Elenin een eenmalig object wat langskomt. Dit is tegenstrijdig met de informatie van onze vriend Leonid Elenin, hij beweert dat de komeet elke 13.000jr langskomt.
Dat is niet juist. Yeomans zei dat Elenin een lang-periodieke komeet is, waar we niet eerder dan over duizenden jaren weer iets van zullen zien of horen.

In eerste instantie werd gedacht dat het ging om een kort-periodieke komeet, met het aphelium in de buurt van de baan van Jupiter en het perihelium binnen de baan van de aarde. Een week na de ontdekking publiceerde het Minor Planets Center in Harvard baankenmerken waaruit men afleidde dat het perihelium in de buurt van Mercurius lag. Het was nog steeds onduidelijk of het om een eenmalige passage ging of dat het een periodieke komeet betrof. Berekeningen van de JPL Small Body Database leken uit te wijzen dat C/2010 X1 een hyperbolische komeet is, hetgeen betekent dat hij niet terugkeert. Leonid Elenin heeft echter berekend dat inwerkingen op de baan van de komeet door de grote gasplaneten de baan zullen doen veranderen in een lang-periodieke elliptische baan en dat de komeet over ongeveer 10.000 jaar terugkeert.

Wat de komeet interessant maakt is dat alles er op wijst dat het een relatief jonge komeet is die van ver buiten ons zonnestelsel afkomstig is (de Oortwolk). Dát is wat hem interessant maakt, niet ongefundeerde theorieën dat het een bruine dwerg zou zijn.

quote:
Elenin is overigens voor iedereen vanaf aarde goed te zien vanaf midden augustus, vooral de staart zou goed te zien moeten zijn.
Dat is niet juist. Op het zuidelijk halfrond blijft hij te zien tot begin september, hij heeft dan waarschijnlijk mag 7. Op het noordelijk halfrond staat hij al extreem laag en is daardoor moeilijk zichtbaar. In Augustus is hij op het noordelijk halfrond helemaal niet meer waar te nemen. Vanaf oktober is hij algemeen zichtbaar, eerst aan de ochtendhemel, later is hij rond middernacht goed zichtbaar.

[ Bericht 6% gewijzigd door AVerstraten op 23-07-2011 22:50:19 ]
pi_99863330
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:18 schreef AVerstraten het volgende:
@Leonell

Wat de komeet interessant maakt is dat alles er op wijst dat het een relatief jonge komeet is die van ver buiten ons zonnestelsel afkomstig is (de Oortwolk). Dát is wat hem interessant maakt, niet ongefundeerde theorieën dat het een bruine dwerg zou zijn.

En dat zou dan misschien een reden zijn vor Nasa om hem wat uitgebreider te bestuderen dan een komeet die al regelmatig voorbij gekomen is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_99873432
Voor de believers een zeer interessant artikel over de bruine dwerg Elenin:

http://endgametime.wordpress.com/comet-elenin-let-their-be-light/

Dit gebeurde bijvoorbeeld op het oppervlak van Saturnus toen de bruine dwerg Elenin langs Saturnus vloog:

Toeval?

Waarom zien we Elenin nog niet als hij nu al zo relatief dichtbij is? Omdat zoals de naam al zegt, een bruine dwerg donkerbruin van kleur is, en dus GEEN licht reflecteert. Een bruine dwerg is ALLEEN te zien op infrarood telescopen die de NASA dus uitgeschakeld heeft, omdat wij niet mogen weten dat het een bruine dwerg is. Het zou massa-hysterie veroorzaken.

De NASA is zelfs zo bang, dat ze geen Amerikaanse astronauten meer de ruimte insturen, en er op de IIS ook geen Amerikaanse astronauten meer zijn!
Veni vidi foetsie
pi_99873491
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:19 schreef semexo het volgende:

Waarom zien we Elenin nog niet als hij nu al zo relatief dichtbij is? Omdat zoals de naam al zegt, een bruine dwerg donkerbruin van kleur is, en dus GEEN licht reflecteert. Een bruine dwerg is ALLEEN te zien op infrarood telescopen die de NASA dus uitgeschakeld heeft

Dit is zo'n enorme berg onzin, dat de tranen in mijn ogen springen.... :'(

Duidelijk zichtbaar, genomen door de W.M. Keck telescoop welke in het zichtbare spectrum zoekt... (is elenin natuurlijk niet, maar een andere bruine dwerg).

Het is waar dat ze moeilijk te zien zijn omdat ze bijna geen zichtbaar licht uitstralen, maar dat maakt ze niet onzichtbaar. Weinig is niet geen en moeilijk zichtbaar is niet onzichtbaar. HEt moeilijk te zien is vooral vanwege de grote afstanden, een zaklamp is immer sop 20km ook lastig te vinden...

[ Bericht 17% gewijzigd door The_stranger op 24-07-2011 13:26:06 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_99873693
quote:
Brown dwarfs are cosmic misfits that start out as collapsing balls of gas, like stars, but they lack the mass to fuse atoms together at their core and shine with starlight.

Over time, brown dwarfs cool off until they can be seen only in infrared light. There may be many such objects lurking in our cosmic neighborhood, but astronomers know of only a handful so far, researchers said.
Bron: http://www.space.com/9509(...)d-glowing-green.html

Kom jij maar eens met een bron die het tegendeel bewijst. Dat je een koude bruine dwerg met het blote oog kan zien.

[edit:]Dat is inderdaad een bepaald type bruine dwerg die je kunt zien, omdat hij net ontstaan is. Maar de kleinere die al afgekoeld zijn, zijn onzichtbaar.

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop oprecht dat de heer Verstraten gelijk heeft. Wij hebben net een kindje gekregen, nu 8 weken oud, en ik wil graag dat dat kleine ventje ook op deze blauwe bol van een mooi leven mag genieten.

Dus Verstraten's input is zeer welkom! Heel fijn dat hij mijn zorgen probeert weg te nemen, bedankt daarvoor A. verstraten!

[ Bericht 12% gewijzigd door semexo op 24-07-2011 13:32:04 ]
Veni vidi foetsie
pi_99873883
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:25 schreef semexo het volgende:

[..]

Kom jij maar eens met een bron die het tegendeel bewijst. Dat je een koude bruine dwerg met het blote oog kan zien.

[edit:]Dat is inderdaad een bepaald type bruine dwerg die je kunt zien, omdat hij net ontstaan is. Maar de kleinere die al afgekoeld zijn, zijn onzichtbaar.
Because they’re relatively small and don’t give off much light in the visible spectrum, brown dwarfs are difficult to find.
http://scitechstory.com/2(...)in-the-neighborhood/

Ik zeg niet dat het sterk schijnende objecten zijn, maar onzichtbaar in het normale spectrum zijn ze ook niet. Van vele bruine dwergen is de hoeveelheid licht te weinig om over grote afstanden gezien te worden, maar dat is niet het geval bij elenin die al voorbij Saturnus zou zijn. Daarvan is het weinige licht wel zichtbaar (zeker met een fatsoenlijke telescoop), nog afgezien van gereflecteerd licht van de zon...

Daarnaast is het plaatje een bruine dwerg uit de spectrale klasse Y, de minst "felle"klasse die we kennen.
C. Sagan
pi_99875028
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:25 schreef semexo het volgende:

[..]

(...).

Okee, daar gaan we.

Bruine dwergen - of beter gezegd bruine dwergsterren - zijn sterren. Het verschil tussen een ster en een planeet is dat een ster zelf licht uitstraalt en een planeet niet. Dat een ster zelf licht uitstraalt komt doordat de ster in zijn binnenste een zo hoge temperatuur opbouwt dat er kernfusie ontstaat, waarbij een grote hoeveelheid straling vrijkomt.

Bij bruine dwergsterren is het proces van kernfusie niet volledig op gang gekomen, waardoor de ster minder straling afgeeft. Hoe lager de temperatuur in de ster, hoe beperkter het proces van kernfusie en hoe minder straling de ster afgeeft. Dat verklaart waarom bruine dwergen minder goed zichtbaar zijn. Hoe kouder de ster, hoe moeilijker zichtbaar. Met infrarood lukt het wel om de koudste bruine dwergen goed te zien, vandaar dat men dat gebruikt om ze op te sporen. Echter, bruine dwergen kunnen wél licht reflecteren en als ze zich in ons zonnestelsel bevinden, hebben we geen infrarood nodig om ze waar te nemen. Dat zal ik laten zien aan de hand van de planeten in ons zonnestelsel.

In planeten vindt geen kernfusie plaats, ook niet in beperkte mate. Ze stralen dus van zichzelf helemaal geen licht uit. Maar ze kunnen wel licht terugkaatsen, ook de gasplaneten als Jupiter, Uranus, Neptunus en Saturnus en daardoor kunnen we ze zien.

De gasplaneet Jupiter is zelfs een van de helderste objecten aan de hemel en is altijd heel goed met het blote oog te zien, terwijl hij van zichzelf GEEN ENKEL licht uitstraalt.

Zou zich een bruine dwergster in ons zonnestelsel bevinden, dan zou hij beschenen worden door het licht van onze zon en zou hij dat terugkaatsen, precies zoals de gasplaneten doen. Dat teruggekaatste licht maakt dat wij ze kunnen zien en op precies dezelfde manier zouden wij een bruine dwergster die zich binnen het stralingsbereik van de zon bevindt, goed kunnen zien.

Elenin bevindt zich nu dicht bij de baan van de planeet Mars en is dus ruimschoots binnen het stralingsbereik van de zon. Dus: als Elenin geen piepkleine komeet was maar een bruine dwerg, dan zouden wij hem nu met het blote oog kunnen zien en zou hij zelfs helderder zijn dan Jupiter.

[ Bericht 3% gewijzigd door AVerstraten op 24-07-2011 15:44:35 ]
pi_99875802
Mensen ik heb het gratis boekje dat je kon bestellen over elenin/dwergster vandaag binnengekregen :)
  zondag 24 juli 2011 @ 14:27:26 #263
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_99876200
Staat er nog informatie in het boekje dat nog niet hier is besproken?
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_99879196
@Semexo

quote:
Waarom zien we Elenin nog niet als hij nu al zo relatief dichtbij is?
Omdat hij zo klein is.
*Zucht*

[ Bericht 2% gewijzigd door AVerstraten op 24-07-2011 15:58:32 ]
  zondag 24 juli 2011 @ 15:52:28 #265
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99879877
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:19 schreef semexo het volgende:

De NASA is zelfs zo bang, dat ze geen Amerikaanse astronauten meer de ruimte insturen, en er op de IIS ook geen Amerikaanse astronauten meer zijn!
DAt lijkt me stug. Er is namelijk voor vele tonnen aan voedsel naar het ISS gebracht. En de astronauten zijn niet met de Atlantis mee terug gekomen. En de sojoez capsule zit nog steeds aan het ISS vast dus daar zijn ze ook niet mee terug gekomen, dus ik vraag me af hoe ze dat dan gedaan hebben.
pi_99879912
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 14:17 schreef knight18 het volgende:
Mensen ik heb het gratis boekje dat je kon bestellen over elenin/dwergster vandaag binnengekregen :)
Dat boekje gaat helemaal niet over Elenin.

Ik vrees dat we straks weer helemaal opnieuw kunnen beginnen hier als Knight18 dat boekje uit heeft.
pi_99880571
haha daar hoe fje niet bang over te zijn Averstraten, Ik heb het globaal doorgescand. En er staat onzin in over aliens op venus XD.
pi_99880741
O gelukkig, dat stelt me gerust!
pi_99882117
ik weet niet of ik moet lachen om huilen vanwege deze onzin. Ik heb pas 10 blz gelezen maar nu al is dit 1 grote onzin. Meneer zegt dat er een planeet van 4x jupiter aankomt met aliens die er wonen en dat als wij dat aanvallen ze ons zullen uitroeien. Door kernwapens gebruikt te hebben is de as van de aarde verschoven. En via zijn zelfbewustzijn(of onderbewustzijn) is die al naar venus geweest en heeft ie de aliens daar ontmoet.

Volgens mij is het onmogelijk dat er een vaste planeet bestaat die 4x jupiter grootte is. Volgens natuurwetten kan een rotsplaneet niet zo groot worden.
pi_99882506
@Knight18

quote:
Volgens mij is het onmogelijk dat er een vaste planeet bestaat die 4x jupiter grootte is. Volgens natuurwetten kan een rotsplaneet niet zo groot worden.
Het is inderdaad zo dat theoretische modellen voorspellen dat planeten niet heel veel groter worden dan Jupiter. Als een planeet meer massa heeft, zal hij compacter worden maar niet heel veel groter. Of het al dan niet een rotsplaneet is overigens niet relevant.

Als een planeet zeer heet is, kan hij groter worden omdat hij door de hitte gaat uitzetten, maar de massa blijft hetzelfde.

De schrijver van dat boekje heeft veel fantasie, laten we het daar maar op houden.

[ Bericht 24% gewijzigd door AVerstraten op 24-07-2011 17:24:44 ]
  zondag 24 juli 2011 @ 17:05:41 #271
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99882927
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 16:46 schreef knight18 het volgende:

Van dit soort logica gaan mij mondhoeken altijd omhoog
  zondag 24 juli 2011 @ 17:21:56 #272
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99883660
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2011 17:05 schreef Ticker het volgende:

[..]

Hangt ervan af in hoeverre "volgens mij" verschilt van "volgens de natuurwetten".
pi_99884050
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2011 17:05 schreef Ticker het volgende:

[..]

Op zich is wat Knight18 zegt, wel juist, zie mijn eerdere reactie.

De grootte van een planeet hangt niet alleen af van zijn massa, maar ook van zijn temperatuur. Als hij zeer heet is, zal hij gaan uitzetten en dus groter zijn.

Een planeet kan niet veel groter zijn dan Jupiter, maar wel zwaarder. De "natuurwetten" voorspellen - en waarnemingen bevestigen dit - dat als een object ongeveer 13 keer zo zwaar is als Jupiter, er in het binnenste kernfusie kan gaan optreden. Is dat het geval, dan wordt het object een ster.
pi_99884573
Er zijn door nasa al duizenden planeten gevonden en geidentificeerd. En men heeft nog geen planeten gevonden die minstens 10x groter dan aarde zijn en een vaste grond hebben. Zogenaamde superaardes zijn wel gevonden. Maar die zijn max 2x zo groot als de aarde. Voor de rest zijn alle planeten die ongeveer de grootte van jupiter/saturnus hebben van gas. Vandaar dat ik het zei.
In het boekje heeft de schrijver het over 4x de grootte van jupiter. Vandaar dat ik denk dat het onzin is.

[ Bericht 12% gewijzigd door knight18 op 24-07-2011 17:50:39 ]
pi_99884829
Het is ook onzin.
pi_99885087
De gasplaneten zijn ook als rotsplaneten ontstaan.
pi_99886737
Is het waar dat jupiter ook een zon zou worden ware het niet dat onze zon al het materie opnam?
pi_99887087
Nee, dat klopt niet. Jupiter heeft veel te weinig massa (ong.100 keer te weinig) en is veel te licht om een zon te kunnen worden.

[ Bericht 18% gewijzigd door AVerstraten op 24-07-2011 18:54:52 ]
pi_99894000
is er in de ruimte sprake van 'recycling'? Daarmee bedoel ik: dode sterren/planeten, gaan die na een tijdje 'kapot' en ontstaan er dan weer nieuwe planeten/sterren van die overgebleven stoffen?
  zondag 24 juli 2011 @ 22:00:15 #280
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_99897055
Hebben ze nog iets van een werkend apparaat op Mars .. kan die niet lichtelijk in de lucht turen om zo een iets beter beeld te krijgen?
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_99897545
Er rijdt nog een robotje op Mars, de Opportunity rover, maar die bekijkt Mars en kijkt voor zover ik weet niet omhoog.
pi_99898697
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:08 schreef knight18 het volgende:
is er in de ruimte sprake van 'recycling'? Daarmee bedoel ik: dode sterren/planeten, gaan die na een tijdje 'kapot' en ontstaan er dan weer nieuwe planeten/sterren van die overgebleven stoffen?
Daarover bestaan verschillende theorieën.

Als de uitdijing van het heelal blijft doorgaan zal de materie te verspreid raken om nieuwe hemellichamen te kunnen vormen.

Het kan ook zijn dat de uitdijing stopt en het heelal niet meer groter wordt maar ook niet krimpt.

Als er een einde aan de uitdijing komt en het heelal wel weer zou gaan krimpen, komt materie weer dichter bij elkaar en kunnen zich uiteindelijk weer nieuwe sterren vormen.
pi_99902341
Niemand weet dus precies wat het heelal doet? als je kijkt naar uitbreiding etc..?
pi_99910868
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 19:44 schreef AVerstraten het volgende:
@Leonell

Wat is je punt?

NASA heeft volledige controle over alle ruimtetelescopen, en dus ook over de informatie die daarmee verkregen wordt, en wat er wel en niet naar buiten toe wordt gecommuniceerd.

quote:
Dat het een enorme "luckshot" of onmogelijk was, is niet juist. De komeet Elenin werd gevonden door middel van een op afstand bestuurde 45 centimeter (18 inch) telescoop die zich in New Mexico bevond. Je kunt dergelijke telescopen "huren", het beeld wordt geprojecteerd op je computer en dan is het een kwestie van systematisch de beelden afzoeken. Met een krachtige, kwalitatief hoogwaardige 10-inch telescoop kunnen al objecten met mag 15 worden waargenomen. Een krachtige telescoop vergroot en verscherpt niet alleen, maar zorgt er ook voor dat de achtergrond donkerder wordt en het contrast vergroot. Een 18-inch telescoop (die Leonid Elenin gebruikte) is daarom in staat om objecten van mag 19 waar te nemen.

Ik lees al vanaf het begin dat de komeet ontdekt is schattingen m.b.t. de grootte. Die schattingen lopen nauwelijks uiteen en dat NASA dat nu bevestigd zou hebben is totaal niet relevant. We wisten het allang.
Je kunt niet ontkennen dat Leonid Elenin geluk heeft gehad bij het ontdekken van de komeet Elenin. Veel amateurastronomen ontdekken niets, of hooguit een of twee kometen. Leonid is dus on a roll, gezien zijn recentere, tweede ontdekking.

quote:
Je zei eerst dat uit infraroodobservatie zou blijken dat Elenin een bruine dwerg was. Daarop heb ik geantwoord dat ook met infrarood een komeet er uit ziet als een komeet en nu zeg je ineens dat de infraroodobservatie vanaf de aarde niet deugt want ze zetten er gewoon een glaasje voor. Maar de foto van komeet Siding Spring die ik heb laten zien was gemaakt door de WISE-telescoop - een ruimtetelescoop. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Sorry, waar heb ik gezegd dat Elenin een bruine dwerg is? Dit heb ik NOOIT beweerd, en dat is ook niet iets waar ik in geloof.

quote:
Nee, ongefundeerde verzinsels van mensen zoals jij zorgen voor de wildste speculaties.
Beetje jammer dat je zo op de man gaat spelen, wat heb ik tot nu toe verzonnen?

quote:
Bruine dwergen stralen weinig licht uit van zichzelf, wat ze moeilijk vindbaar maakt als ze zich ergens in de diepten van het heelal bevinden waar ze niet door een andere lichtbron beschenen worden. Dat is waarschijnlijk waarom jij denkt dat een bruine dwerg die zich in ons zonnestelsel bevindt, onzichtbaar is en daarom alleen maar met infrarood gezien kan worden. Maar al stralen bruine dwergen weinig licht uit, ze zijn gewoon in staat om licht te reflecteren, hetgeen betekent dat wanneer ze in ons zonnestelsel komen, ze door de zon verlicht worden, dat zonlicht reflecteren en daardoor zichtbaar worden. Elenin bevindt zich nu in de buurt van de baan van Mars en als hij werkelijk een bruine dwerg zou zijn, zoals jij insinueert, zou hij nu een magnitude hebben van ongeveer -6, enorm helder dus en door iedereen gemakkelijk met het blote oog waar te nemen. Ter vergelijking: Venus heeft een magnitude van iets onder de -5 en dat is een van de helderste objecten aan de hemel.
Nogmaals, hoe kom jij erbij dat ik denk dat Elenin een bruine dwerg is? Laat eens zien waar ik dat beweerd zou hebben? Jij komt zelf elke keer met dit verhaal, en volgens mij is het wel duidelijk dat het niet waarschijnlijk is dat Elenin een bruine dwerg is. Dat heb je al meerdere keren in deze thread bewezen.

Wat mij interesseert aan Elenin, is de bovengemiddelde interesse van de NASA voor een lullige komeet. Ze verstellen bijvoorbeeld de stereo B ruimtetelescoop om duidelijke beelden te verkrijgen. De laatste keer dat de stereo telescoop beelden van een komeet schoot, is volgens mij 2007 van komeet McNaught http://stereo.gsfc.nasa.gov/artifacts/artifacts_planets.shtml Voor zover ik weet vloog McNaught toevallig langs de stereo telescoop, en nu wordt die telescoop dus speciaal versteld om beelden van Elenin te krijgen. Ik kan nergens vinden dat stereo destijds versteld is voor McNaught, maar ik kan natuurlijk niet goed genoeg gezocht hebben.

Daarom ga ik er vooralsnog vanuit dat dit de eerste keer is dat NASA de stereo telescoop versteld om een komeet te observeren. Waarom doen zij dit? Voor een komeet, die om NASA te citeren, wimpy is en een icy dirtball is? McNaught was de helderste komeet in 40 jaar, zelfs overdag te zien en was een stuk spectaculairder dan Elenin wordt voorgesteld http://en.wikipedia.org/wiki/C/2006_P1. Toch is die komeet maar 328 keer geobserveerd. http://ssd.jpl.nasa.gov/s(...)ov=0;log=0;cad=0#orb
Elenin is al 2202 keer geobserveerd. Nu gaf iemand al aan dat Elenin 'hot' is en daarom zo vaak geobserveerd zou zijn. Maar McNaught was veel 'hotter' toen deze langs de aarde vloog.

Dat Elenin interessant is omdat deze relatief jong is, wordt ook genoemd door de NASA. Echter, waarom wacht men niet met het bestuderen van deze komeet totdat deze dichter bij de aarde staat, en dus veel beter te bestuderen is? Dat intrigeert mij, want wat is er te zien aan Elenin wat zo ontzettend interessant is? Maar zoals ik in mijn eerdere post ook al aangaf, Niburu, de Maya etc. worden erbij gehaald, maar al die verbanden vind ik erg ver gezocht.

Overigens zag ik nog een zeer mooie foto voorbijkomen hier:

Interessant fenomeenhttp://www.jpl.nasa.gov/news/news.cfm?release=2011-203
pi_99912210
Bij die 2000 observaties van elenin moet je wel rekening houden dat een groot deel niet door nasa zelf is gedaan maar door anderen. Want die hebben ook de beschikking over grote telescopen
pi_99912352
@Leonell

quote:
NASA heeft volledige controle over alle ruimtetelescopen, en dus ook over de informatie die daarmee verkregen wordt, en wat er wel en niet naar buiten toe wordt gecommuniceerd.
Daar heb ik nog nooit iets van gemerkt.
quote:
Sorry, waar heb ik gezegd dat Elenin een bruine dwerg is? Dit heb ik NOOIT beweerd, en dat is ook niet iets waar ik in geloof.
Ik vergis me inderdaad, dat zei Semexo. Jij had het in je reactie over foto's waarop Elenin als hoofdobject omcirkeld wordt door andere objecten, wat overigens ook niet juist is.

Ik heb nergens een officiële mededeling gezien dat NASA de stereotelescoop substantieel verzet speciaal voor Elenin, het enige wat ik weet is van een kleine aanpassing in augustus als Elenin heel dicht bij de stereo B komt.

Ik zou me kunnen voorstellen dat ze dit niet alleen doen om mooie beelden te maken, maar dat het ook is om de vele bange mensen gerust te stellen en hen te laten zien dat het echt niet meer is dan een vrij kleine komeet waarvan niets te vrezen valt. Een aantal jaren terug hebben rond de 30 mensen zelfmoord gepleegd vanwege de komst van een totaal ongevaarlijke komeet. Gezien de idiote bangmakerij rond Elenin valt niet uit te sluiten dat iets dergelijks weer gebeurt. Dat moeten we niet willen. Daarom moeten we ook geen verhalen gaan plaatsen zoals die van jou, die vol met insinuaties zitten dat er iets heel gevaarlijks op komst is (NASA bestudeert een zogenaamd onschuldige komeet, waarom doen ze dat als er echt niets aan de hand is, Russen bouwen schuilkelders, waarom doen ze dat als er niks aan de hand is, etc).

Je verhaal staat vol met suggesties en insinuaties dat er iets heel gevaarlijks aan de hand is dat door de autoriteiten wordt geheimgehouden, maar je kunt geen enkel concreet feit presenteren.

Tenslotte nog even over je redenering over dat in jouw ogen o zo verdachte "geluk" van Leonid Elenin toen hij zijn komeet ontdekte.

De kans dat Elenin, met de manier waarop hij zoekt, een nog niet ontdekte komeet vindt, is aanzienlijk groter dan dat jouw buurman de jackpot van de staatsloterij wint, er vanuit gaande dat hij aan deze loterij meedoet (over de kans van Elenin hierna meer). Als jouw buurman hem inderdaad op een dag wint, ga jij hem dan beschuldigen van oplichterij, enkel en alleen omdat de kans dat iemand de jackpot wint heel klein is?

Jouw buurman koopt misschien elke maand een staatslot, of misschien zelfs maar af en toe. Dat is nu niet bepaald een gerichte actie om veel geld te verdienen. Maar Leonid Elenin en andere amateurastronomen met hem zoeken dagelijks systematisch, zeer nauwgezet en zeer gericht bepaalde delen van de hemel af op zoek naar bepaalde objecten. Zij doen dit met telescopen met digitale camera's er op en vergelijken dan nauwkeurig ieder beeldje op objecten met afwijkende bewegingen. Ze kijken ook specifiek naar die delen van de hemel die niet of minder goed door de robottelescopen bekeken worden. Er is geen sprake van lukraak maar wat naar de hemel gaan turen en wachten op "geluk", zoals bij het kopen van een lot.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 25-07-2011 10:48:23 ]
pi_99912394
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:28 schreef knight18 het volgende:
Bij die 2000 observaties van elenin moet je wel rekening houden dat een groot deel niet door nasa zelf is gedaan maar door anderen. Want die hebben ook de beschikking over grote telescopen
Dat is juist.
pi_99912632
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:41 schreef knight18 het volgende:
Niemand weet dus precies wat het heelal doet? als je kijkt naar uitbreiding etc..?
Het is al lang bekend dat het heelal uitdijt. In eerste instantie ging men er vanuit dat deze uitdijing in het beginstadium van het heelal sterker was dan nu. Dat lijkt ook logisch, maar nadien is ontdekt dat de uitdijing steeds sneller gaat. De oorzaak van de uitdijing is niet bekend. Men vermoedt dat er in het heelal sprake is van een onbekende vorm van energie, "donkere energie" genoemd, die werkt als een soort omgekeerde zwaartekracht en die de oorzaak is van de uitdijing.
pi_99913243
@Leonell

quote:
Wat mij interesseert aan Elenin, is de bovengemiddelde interesse van de NASA voor een lullige komeet. Ze verstellen bijvoorbeeld de stereo B ruimtetelescoop om duidelijke beelden te verkrijgen.
Voor zover ik weet (maar ik kan me vergissen want ik hou het allemaal niet tot in detail bij) komt Elenin begin augustus binnen dan wel heel dicht bij het bereik van stereo B. Indien nodig gaan ze dan de telescoop iets verzetten zodat ze hem optimaal in beeld krijgen. De aanpassing duurt van eind juli tot half augustus, daarna gaat stereo B weer in zijn normale positie. Ik zie werkelijk niet wat daar mis mee is, ze zouden wel gek zijn als ze dat niet zouden doen want met een beetje geluk levert het prachtige beelden op.

Overigens heb ik op het internet ook al beweringen gezien dat stereo B volledig wordt uitgeschakeld als Elenin binnen bereik komt en dat NASA fake-foto's van de komeet zal gaan presenteren. Ook heb ik al vele SOHO-videos gezien met beelden van Saturnus, Venus, Jupiter, Mercurius, komeet McNaught, komeet NEAT, onbekende kometen enz., waarvan mensen op het internet beweren dat het om Elenin gaat; de beelden zouden dan moeten bewijzen dat Elenin geen komeet is maar een planeet/bruine dwerg.

Tegen dat soort dingen valt toch werkelijk niet op te redeneren en dat ga ik dan ook niet proberen.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 25-07-2011 10:55:40 ]
pi_99928964
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:17 schreef AVerstraten het volgende:
@Leonell

[..]

Voor zover ik weet (maar ik kan me vergissen want ik hou het allemaal niet tot in detail bij) komt Elenin begin augustus binnen dan wel heel dicht bij het bereik van stereo B. Indien nodig gaan ze dan de telescoop iets verzetten zodat ze hem optimaal in beeld krijgen. De aanpassing duurt van eind juli tot half augustus, daarna gaat stereo B weer in zijn normale positie. Ik zie werkelijk niet wat daar mis mee is, ze zouden wel gek zijn als ze dat niet zouden doen want met een beetje geluk levert het prachtige beelden op.

Overigens heb ik op het internet ook al beweringen gezien dat stereo B volledig wordt uitgeschakeld als Elenin binnen bereik komt en dat NASA fake-foto's van de komeet zal gaan presenteren. Ook heb ik al vele SOHO-videos gezien met beelden van Saturnus, Venus, Jupiter, Mercurius, komeet McNaught, komeet NEAT, onbekende kometen enz., waarvan mensen op het internet beweren dat het om Elenin gaat; de beelden zouden dan moeten bewijzen dat Elenin geen komeet is maar een planeet/bruine dwerg.

Tegen dat soort dingen valt toch werkelijk niet op te redeneren en dat ga ik dan ook niet proberen.
Je hebt gelijk, Elenin komt vlak langs Stereo B.

Het is overigens niet mijn bedoeling om iemand bang te maken met mijn speculaties. Ik verkoop mijn huis niet, trek niet naar de bergen en ik was niet van plan om er zelf een eind aan te maken. Ik raad niemand aan dat te doen op basis van wat spannende verhalen die in verband worden gebracht met Elenin.
Ik ben benieuwd naar de ongetwijfeld spectaculaire beelden die Stereo B van Elenin gaat maken :)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:18:46 #291
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99950860
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:36 schreef AVerstraten het volgende:[/
[b]Tenslotte nog even over je redenering over dat in jouw ogen o zo verdachte "geluk" van Leonid Elenin toen hij zijn komeet ontdekte.

De kans dat Elenin, met de manier waarop hij zoekt, een nog niet ontdekte komeet vindt, is aanzienlijk groter dan dat jouw buurman de jackpot van de staatsloterij wint, er vanuit gaande dat hij aan deze loterij meedoet (over de kans van Elenin hierna meer). Als jouw buurman hem inderdaad op een dag wint, ga jij hem dan beschuldigen van oplichterij, enkel en alleen omdat de kans dat iemand de jackpot wint heel klein is?
Nee je mist dus de helft van de 'toevalligheden'.
Als buurman Jack uit de Jackstraat de Jackpot wint dan begint toeval rare vormen aan te nemen.
pi_99951076
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:18 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nee je mist dus de helft van de 'toevalligheden'.
Als buurman Jack uit de Jackstraat de Jackpot wint dan begint toeval rare vormen aan te nemen.
Je hebt helemaal gelijk, het was niet het goede voorbeeld en ik heb het niet goed uitgelegd! :) Wat ik bedoelde aan te geven is dat het zogenaamde zuiver toevallige geluk van Leonid Elenin helemaal niet zo toevallig is, maar het resultaat van gerichte voorbereiding en noeste vasthoudendheid. Stellen dat het niet meer dan zuiver toeval is dat Elenin een komeet ontdekte vind ik net zoiets als zeggen dat het zuiver toeval is dat je een baan krijgt waarvoor je passende opleiding en ervaring hebt en waarvoor je gericht gesolliciteerd hebt.

Wat ik ook wilde aangeven is dat ik, zelfs als het wél zuiver toeval/dom geluk zou zijn geweest, niet zie waarom dat dan per definitie een bewijs zou zijn voor bedrog.

[ Bericht 8% gewijzigd door AVerstraten op 26-07-2011 09:37:12 ]
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:37:01 #293
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99951268
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:28 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, het was niet het goede voorbeeld en ik heb het niet goed uitgelegd! :) Wat ik bedoelde aan te geven is dat het zogenaamde zuiver toevallige geluk van Leonid Elenin helemaal niet zo toevallig is, maar het resultaat van gerichte voorbereiding en noeste vasthoudendheid, maar ook dat het, zelfs als het wél zuiver toeval/dom geluk zou zijn geweest, ik niet zie waarom dat dan per definitie zou duiden op bedrog.
Mijn optiek qua films en muziek is door de BnW kijk op de wereld gevormd dat we te maken hebben met 'architecten' van de wereld.
Zogehete fantasie vullers en informatie manipulatie/aanduiding middels blockbusters en pop artiesen. Voorbereid worden op dingen die al in de planning staat waardoor de realiteit altijd mee valt en alles te behappen valt voor de mensheid.
Leo uit de film Deep Impact die in het sterrenbeeld Leo een ELE komeet ontdekt ten tijden van een wereld waarin de eerste zwarte president (Morgan Freeman) voedselbanken en bunkers als jaren lange voorbereiding treft op 'iets' wat ging komen, en uit eindelijk minder erg was dan de wereld bevolking dacht.

Dat... is nou voor mij een voorbode (NIN)
pi_99951508
Tja. Voor zover ik je begrijp denk ik dat ik kan zeggen dat dit voor mij geen "voorbode" is, maar toeval. Want in tegenstelling tot wat veel mensen denken, bestaat toeval toevallig wel degelijk.

Ik vraag me ook af, als er al sprake zou zijn van een "voorbode", van wie die voorbode dan afkomstig is en waartoe men die uitzendt. Misschien moeten zij hun bedoeling wat duidelijker gaan communiceren.

Het lijkt me eerlijk gezegd meer dat je bezig bent met achteraf duiden, door middel van het zoeken naar een "diepere betekenis", van niet meer dan toevalligheden.
pi_99951681
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:47 schreef AVerstraten het volgende:
Het lijkt me eerlijk gezegd meer dat je bezig bent met achteraf duiden, door middel van het zoeken naar een "diepere betekenis", van niet meer dan toevalligheden.
Dit is een zeer menselijke eigenschap. Mensen zoeken graag verklaringen voor en leggen verbanden tussen de dingen die ze meemaken. Ook als die verklaringen en verbanden kant noch wal raken. In feite is dit ook de bron van religies. Dat betekent echter niet dat die verklaringen en verbanden daadwerkelijk echt zijn.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:55:33 #296
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99951686
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:47 schreef AVerstraten het volgende:

Dat klopt.
Daarintegen heb je de overige 99% die de link helemaal niet leggen.
Wat maakt mij dit dan? Toch een buitebeentje die iets meer ziet.

Het feit dat wij allemaal op dit forum zitten en over dit soort onderwerpen discussieren, maakt ons alerter dan de meeste andere qua 'toevalligheden'

Vergeet ook niet dat als ik het vooraf kon zien.... ik paranormal begaafd was. ;)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:58:34 #297
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99951745
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:55 schreef Maurice76 het volgende:
In feite is dit ook de bron van religies.
Religie is een oud verhaal opnieuw verteld in een ander jasje.
Ik weet niet wat jij nou ineens in je hoofd haalt.. dat mensen jaren lang hebben lopen puzzelen om dit uit hun duim te zuigen... zodat jij na duizenden jaren ook nog eens heel fout kan opvatten dat het is gedaan om overal een link naar te leggen?

Ohh bwoiiii
pi_99952035
@Ticker

quote:
Het feit dat wij allemaal op dit forum zitten en over dit soort onderwerpen discussieren, maakt ons alerter dan de meeste andere qua 'toevalligheden'
Dat zou best kunnen. Het lijkt me echter dat het eerste wat je altijd moet doen is nagaan of het werkelijk zo is dat er absoluut geen sprake kan zijn van toeval. Pas als je dat hebt vastgesteld, kunnen eventueel andere vragen aan de orde komen, bijvoorbeeld naar de oorzaak van een verschijnsel, nadat je hebt vastgesteld dat het geen toeval is.
pi_99952036
Kan ik ook, in transformers komen autos en het usa leger in voor. Voorbode voor onvasie autos die transformeerd?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:12:12 #300
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99952057
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:11 schreef knight18 het volgende:
Kan ik ook, in transformers komen autos en het usa leger in voor. Voorbode voor onvasie autos die transformeerd?
Je laat je leiden door vorm.
Misschien moet je je focussen op wat er verteld wordt
Punt 1 in het het kunnen ontleden van symboliek.

Een groep aliens van een andere planeet, verborgen onder de mensheid.
1 groep goed, 1 groep slecht.

DECEPTICONS (deceptie...)
pi_99952127
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:12 schreef Ticker het volgende:

[..]

(...)
Punt 1 in het het kunnen ontleden van symboliek.
Daarin schuilt naar mijn mening een gevaar. Je begint meteen een zgn. "symboliek" te duiden, terwijl je ten eerste helemaal nog niet hebt vastgesteld of het wel symboliek is en geen toeval. Ten tweede is duiding per definitie een subjectieve bezigheid. Je bent dan dus bezig om jouw subjectieve interpretatie te poneren als algemeen geldend. Dat lijkt me niet wenselijk, zeker niet als we het hebben over de vraag of het komeetje Elenin een gevaar inhoudt voor de aarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')