Nou een komeet is een klomp ijs van 10-20 kilometer in doorsnede, niks meer en niks minder. En dat het een dwergster zou zijn is totale onzin, voor mij geen discussie over mogelijk. Als jupiter 80 maal zwaarder zou zijn zou jupiter ook een ster zijn (zwaar genoeg om zelf kernfusie op te wekken). En jupiter is (door weerkaatsing van zonlicht) al gemakkelijk met het oog te zien (helderder dan alle sterren). Dus als de zon in zijn baan in de melkweg een ster zou tegenkomen, dan zou er een tweede zon aan de hemel te zien zijn. En dan zouden we echt een probleem hebbenquote:
Dat hoop ik ook van harte!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:14 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Zou trouwens mooi zijn als er weer eens een heldere komeet zou verschijnen (kan me Hale Bopp en Hyakutake nog herhinneren)
Kometenquote:
Wat schuift wat Maron?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:44 schreef Maron het volgende:
Wat schuift dat nou..?@Averstraten... ga je hierna nog een laatste keer op vacantie..? of is er nog een staanplaats over in de bunker..
Dat is juist mijn bedoeling @Vogeltjesdans..ik wens je trouwens bij deze veel succes met het moderaten van TRU.. en Summers natuurlijk ook..quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
Gaan we wel een beetje lief met elkaar om mensen? Give topics a chance enzo.
Schitterend, dank jequote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:17 schreef Maron het volgende:
[..]
Dat is juist mijn bedoeling @Vogeltjesdans..ik wens je trouwens bij deze veel succes met het moderaten van TRU.. en Summers natuurlijk ook..
Prijs de dag niet voor het avond is @ Vogeltjesdans..quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Schitterend, dank jeMet zulke lieve users als jij wordt het modereren een eitje
Dat moet je aan de complottertjes vragen, die weten dat allemaal precies.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:50 schreef 22 het volgende:
Wanneer is de volgende datum voor een aardbeving of ramp betreffende Elenin?
Begin augustus?
Maar die zitten hier toch ook?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:58 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat moet je aan de complottertjes vragen, die weten dat allemaal precies.
Als je het niet weet, reageer dan liever niet lieverdquote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:58 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat moet je aan de complottertjes vragen, die weten dat allemaal precies.
O, dat kan jij ook hoor want er zijn zo ongeveer elke dag aardbevingen. Het wordt pas een beetje knap als ze de locatie er bij vermelden, maar dat doen ze jammer genoeg nooit. Dan hebben ze het ook zo geplooid dat er zogenaamd zo ongeveer elke dag wel een "alignment" is (wat dat dan ook wezen mag) en dan nemen ze óók nog een comfortabele ruime marge: 5 dagen ernaast is bijvoorbeeld ook al raak. Ja, zo kan ik het ook. Maar het belangrijkste is natuurlijk: kometen kúnnen helemaal geen aardbevingen veroorzaken. Dus het is gewoon onzin, die aardbevingsverhalen en Elenin.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:00 schreef 22 het volgende:
[..]
Maar die zitten hier toch ook?
Waar of niet....ik stond toch verbaasd van de aardbeving op de voorspelde dag.
wat vind jij van de hele situatie om elenin.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als je het niet weet, reageer dan liever niet lieverd
Nou geloof mij .Als er al een alignment was met saturnus en een dwergster minimaal 4x gewicht van jupiter zou je meer aardbevingen hebben dan alleen in NZquote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:00 schreef 22 het volgende:
[..]
Maar die zitten hier toch ook?
Waar of niet....ik stond toch verbaasd van de aardbeving op de voorspelde dag.
Ja, ik geloof er ook niet echt in, maar het was wel toevallig.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:11 schreef knight18 het volgende:
[..]
Nou geloof mij .Als er al een alignment was met saturnus en een dwergster minimaal 4x gewicht van jupiter zou je meer aardbevingen hebben dan alleen in NZ
Ik weet het niet en kan me er ook niet druk om maken eigenlijk. Ik kan er niets aan veranderen en zal er tot dat moment ook geen minuut minder om slapen. Maar ik gun iedereen zijn mening wel en geniet van de discussie.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:10 schreef knight18 het volgende:
[..]
wat vind jij van de hele situatie om elenin.
Bruine dwergen zijn tenminste 13 keer zo zwaar als Jupiter. Enorm dus. Reken maar dat je daar iets van merkt: veel meer dan volstrekt normale aardbevingen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:11 schreef knight18 het volgende:
[..]
Nou geloof mij .Als er al een alignment was met saturnus en een dwergster minimaal 4x gewicht van jupiter zou je meer aardbevingen hebben dan alleen in NZ
Een toevalstreffer is geen correcte voorspelling.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:13 schreef 22 het volgende:
Nou....een 7,6 aardbeving vind ik toch een grote beving om correct te voorspellen.
Ik weet dat die bevingen meerdere keren per jaar voorkomen, maar toch.
Elenin is een komeet van naar schatting hoogstens 10 km in doorsnee. Hij kan dus nooit en te nimmer 4x het gewicht (eigenlijk moeten we zeggen: de massa) van Jupiter hebben. Bruine dwergen hebben tussen 13 en 80 keer de massa van Jupiter. Elenin is geen bruine dwerg, ik snap niet hoe dat verhaal toch steeds maar weer kan opduiken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:24 schreef knight18 het volgende:
wat ik vreemd vind. Overal op het net zegt men dat elenin 4x het gewicht van jupiter heeft maar een bruine dwergster is minstens8 of 13 x het gewicht van jupiter
Absoluut. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat Elenin een bruine dwerg is. Hij lijkt er voor geen meter op en hij gedraagt zich ook helemaal niet zo. Elenin lijkt precies op een komeet die aan de kleine kant is. Dus waarom zouden we moeten aannemen dat Elenin eigenlijk iets is waar hij totaal niet op lijkt en waar hij zich ook helemaal niet naar gedraagt? Wat is daar de logica van? Ik snap dat niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:30 schreef knight18 het volgende:
Zouden we het nu voelen als het een bruine dwerg was?
't Is maar een heel klein dingetje...quote:Op zondag 10 juli 2011 00:04 schreef Resistor het volgende:
De maan en de zon bij ons trekken het water dagelijks enkele meters naar zich toe, maar doet verder niets met de tektoniek, maar een heel groot ding heel ver weg doet niets met het water, maar kan wel voor aardbevingen zorgen...
Ik blijf dat concept maar vreemd vinden.
volgens het principe van die mensen zou de zon met zijn enorme massa dagelijks ontelbare aardbevingen moeten ontketenen. Want niet alleen staat de zon dichterbij dan de 'bruine dwergster' ook is de zon tig keer zwaarder/groter.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:04 schreef Resistor het volgende:
De maan en de zon bij ons trekken het water dagelijks enkele meters naar zich toe, maar doet verder niets met de tektoniek, maar een heel groot ding heel ver weg doet niets met het water, maar kan wel voor aardbevingen zorgen...
Ik blijf dat concept maar vreemd vinden.
Yep.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:07 schreef knight18 het volgende:
[..]
volgens het principe van die mensen zou de zon met zijn enorme massa dagelijks ontelbare aardbevingen moeten ontketenen. Want niet alleen staat de zon dichterbij dan de 'bruine dwergster' ook is de zon tig keer zwaarder/groter.
niet. als er al zo een ramp zich voordoet, verbouwd het de hele aardoppervlak. Ook al overleef je het, ooit gaan je voorraden opraken.quote:
Ik zou niet weten hoe. Maar gelukkig gebeurt het niet, want er is geen bruine dwerg in ons zonnestelsel en er zit er ook geen aan te komen. Wat voor rampen ons boven het hoofd hangen, deze hoort er niet bij.quote:
wat ga je met het geld doen mocht het waar zijn XDquote:Op zondag 10 juli 2011 00:28 schreef AVerstraten het volgende:
Ja, dat zag je toch? Wie quoot er nou zichzelf.
Maar even heel iets anders: er is een prijs van 5000 dollar uitgeloofd voor degene die de correcte coördinaten van Niburu (of Nibiru) geeft: http://nibiruchallenge.blogspot.com/2009_01_01_archive.html
Dit is dus een kritsch persoon?quote:Op zondag 10 juli 2011 00:28 schreef AVerstraten het volgende:
Ja, dat zag je toch? Wie quoot er nou zichzelf.
Maar even heel iets anders: er is een prijs van 5000 dollar uitgeloofd voor degene die de correcte coördinaten van Niburu (of Nibiru) geeft: http://nibiruchallenge.blogspot.com/2009_01_01_archive.html
Nou als er een (dwerg) ster in de buurt van de zon zou komen, zouden de banen vande planeten verstoord raken en dan heb je kans dat alle leven weg gevaagd wordt, door een op eenvolgende reeks rampen aardbevingen, orkanen, plotseling sterk veranderd klimaat.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:15 schreef knight18 het volgende:
Ja maar hiermee wil ik zeggen: als er werkelijk een alignment was met zo een zwaar ding zou je meer aardbevingen op meerdere plekken hebben dan alleen in NZ
dat ik ooit in die bs heb geloofd, zo kun je achter alle rampen hier op aarde een zogezegde "doomsday voorspelling" doen want er gebeurt elke dag wel iets dusja, dat is zoals een straatje zonder eind..quote:Op zondag 10 juli 2011 00:36 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ja. Met niet zo heel veel geld. Maar ja, het gaat natuurlijk hoofdzakelijk om de eer.
En er is dus niks gebeurd?quote:Op zondag 10 juli 2011 00:37 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Nou als er een (dwerg) ster in de buurt van de zon zou komen, zouden de banen vande planeten verstoord raken en dan heb je kans dat alle leven weg gevaagd wordt, door een op eenvolgende reeks rampen aardbevingen, orkanen, plotseling sterk veranderd klimaat.
vertel, kben wel geïnteresseerdquote:Op zondag 10 juli 2011 02:15 schreef nappel2 het volgende:
Elenin is niet de klapper..
..Elenin is de aankondiger van ELE...
Alle kometen die de komende maanden langs de aarde suizen zijn een voorbode van Niburu.
De maya-kalender is nagerekend en eindigt toch weer in 2012.
Nee serieus; ik ben dit item de laatste maanden ook aan het volgen omdat er toch vreemde dingen plaatsvinden. (bunkers die overal door overheden worden gebouwd, aardbevingen en raar weer, Obama kondigt aan zijn troepen terug te halen etc..)
Jammer dat je door alle fantaverhalen het geheel bijna af wilt doen als onzin, maar ik blijf het volgen..
Bunkers? En overal? Waar dan? En door welke overheden? Ik ben er nog niks over tegengekomen, dus ik ben erg benieuwd.quote:Op zondag 10 juli 2011 02:15 schreef nappel2 het volgende:
Elenin is niet de klapper..
..Elenin is de aankondiger van ELE...
Alle kometen die de komende maanden langs de aarde suizen zijn een voorbode van Niburu.
De maya-kalender is nagerekend en eindigt toch weer in 2012.
Nee serieus; ik ben dit item de laatste maanden ook aan het volgen omdat er toch vreemde dingen plaatsvinden. (bunkers die overal door overheden worden gebouwd, aardbevingen en raar weer, Obama kondigt aan zijn troepen terug te halen etc..)
Jammer dat je door alle fantaverhalen het geheel bijna af wilt doen als onzin, maar ik blijf het volgen..
hoezo ? als elenin echt een dwergster was dan zou het hele zonnenstelsel al in de war zijn + de getijden op aarde zouden al drastisch zijn veranderd dus ik zou niet weten waaraan het zou kunnen liggen buiten de hoge zonne activiteit..quote:Op zondag 10 juli 2011 11:28 schreef MaGNeT het volgende:
Middelzware aardbeving treft Japan
En dit is nog maar het begin... Ze zullen steeds zwaarder worden...
Tis mij wel een raadsel hoe zo een grote dwergster alleen aangrijpt op het binnenste van de aarde en maar op 1 plek. Terwijl de maan aan het water trekt. rarara.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:40 schreef Jarheadd het volgende:
[..]
hoezo ? als elenin echt een dwergster was dan zou het hele zonnenstelsel al in de war zijn + de getijden op aarde zouden al drastisch zijn veranderd dus ik zou niet weten waaraan het zou kunnen liggen buiten de hoge zonne activiteit..
En waaraan ontleen jij die kennis?quote:Op zondag 10 juli 2011 11:40 schreef Jarheadd het volgende:
[..]
hoezo ? als elenin echt een dwergster was dan zou het hele zonnenstelsel al in de war zijn + de getijden op aarde zouden al drastisch zijn veranderd dus ik zou niet weten waaraan het zou kunnen liggen buiten de hoge zonne activiteit..
Dat is geen raadsel. De maan staat dichterbij en blijft de meeste invloed hebben op de getijden.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:46 schreef knight18 het volgende:
[..]
Tis mij wel een raadsel hoe zo een grote dwergster alleen aangrijpt op het binnenste van de aarde en maar op 1 plek. Terwijl de maan aan het water trekt. rarara.
Dat kan je lezen in de linkjes. Je mag zelf ook wel wat onderzoek doen.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:46 schreef knight18 het volgende:
[..]
waaraan ontleen jij de kennis dat het steeds zwaarder gaat worden?
je zei toch dat je een contact had bij een sterrenwacht, wanneer mag je door die telescoop kijken ? dan weten we ineens duidelijk wat het is.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat kan je lezen in de linkjes. Je mag zelf ook wel wat onderzoek doen.
In een ketting breekt ook de zwakste schakel als eerste.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:50 schreef knight18 het volgende:
tis mij een raadsel waarom zo een grote dwergster alleen invloed zou hebben op het binnentste van de aarde en maar op 1 plek.
Als het komende zaterdag helder genoeg is, gaan we er heen. Het beste tijdstip moet hij nog uitrekenen.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:51 schreef Jarheadd het volgende:
[..]
je zei toch dat je een contact had bij een sterrenwacht, wanneer mag je door die telescoop kijken ? dan weten we ineens duidelijk wat het is.
dat is goed, hou me op de hoogte dan !quote:Op zondag 10 juli 2011 11:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als het komende zaterdag helder genoeg is, gaan we er heen. Het beste tijdstip moet hij nog uitrekenen.
Veel succes. De komeet is pas rond oktober weer zichtbaar vanaf het noordelijk halfrond.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als het komende zaterdag helder genoeg is, gaan we er heen. Het beste tijdstip moet hij nog uitrekenen.
Hij is nog zichtbaar gedurende 26 minuten.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:11 schreef knight18 het volgende:
[..]
Veel succes. De komeet is pas rond oktober weer zichtbaar vanaf het noordelijk halfrond.
Het wordt iedere dag iets korter, vanaf augustus niet meer zichtbaar en vanaf oktober weer goed zichtbaar. Ligt er ook aan waar je woont, tussen Noorwegen en Frankrijk zit al flink verschil.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:37 schreef knight18 het volgende:
dus tot en met het weekend is hij 26 minuten zichtbaar?
Ik hoop een mooie komeet te zien, komende zaterdag...quote:Op zondag 10 juli 2011 12:41 schreef knight18 het volgende:
dus jij bent net als zovelen(waaronder ik) in het midden. Tussen komeet en dwergster?
Duizende amateur astronomen, geef die link dan eens? In hetzelfde artikel wordt allerlei andere onzin geschreven, zoals dat verhaal over de dwerg ster. Als je wel op betrouwbare nieuws ssites gaat zoeken, vind je niks bijzonders:quote:Op zondag 10 juli 2011 12:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik hoop een mooie komeet te zien, komende zaterdag...
Maar er zijn inmiddels, zoals eerder in het topic te lezen was, duizenden amateur astronomen die zeggen dat het niet op een komeet lijkt... En die weten meestal wel hoe een komeet er uit hoort te zien...
Waarom zouden ze? Als je steeds moeite gaat doen om iets te ontkrachten, als een stel idioten iets roepen op het internet, kun je wel aan de gang blijvenquote:Als het nu één grappenmaker was, ach... Maar duizenden, zichzelf hopelijk nog enigzins respecterende, astronomen?
Is het je ook opgevallen dat de NASA, de overheid en Google geen énkele moeite doen om het te ontkrachten? Er verdween beeldmateriaal en verder geen enkele uitleg.
quote:En dan die verstoorde straalstromen, meer extreem weer, etc.
Je ontkent de bewijzen.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:11 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Duizende amateur astronomen, geef die link dan eens? In hetzelfde artikel wordt allerlei andere onzin geschreven, zoals dat verhaal over de dwerg ster. Als je wel op betrouwbare nieuws ssites gaat zoeken, vind je niks bijzonders:
http://www.allesoversterr(...)--&Date-gt=&Date-lt=
[..]
Waarom zouden ze? Als je steeds moeite gaat doen om iets te ontkrachten, als een stel idioten iets roepen op het internet, kun je wel aan de gang blijven
[..]Verstoorde straalstromen en meer extreem weer?
Als we al meer extreem weer zouden hebben, heeft dit te maken met de opwarming van de aarde, dit is op geen enkele manier te relateren aan een blok ijs dat voorbij komt.
Lees mijn posts nog maar eens door. Elenin kan niks anders zijn dan een komeet. En afgelopen aardbevingen (Japan en NZ) kopelen aan Elenin is gewoon grote onzin!quote:Op zondag 10 juli 2011 14:27 schreef Pollewoppie het volgende:
Met meerdere zware aardbevingen correct voorspeld blijf ik het een curieuze zaak vinden maar ik hou het voorlopig op toeval, als de volgende voorspelling weer klopt ga ik toch neigen naar het idee dat Elenin geen komeet is maar toch echt iets anders.... maar wat...
Het probleem in deze discussie (en zo veel in TRU) is wat neem je voor waarheid aan kwa informatie. Er is een shitload aan info te vinden op internet met meerdere betrouwbare en minder betrouwbare bronnen.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:38 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Lees mijn posts nog maar eens door. Elenin kan niks anders zijn dan een komeet. En afgelopen aardbevingen (Japan en NZ) kopelen aan Elenin is gewoon grote onzin!
Wat heeft NASA er toch de hele tijd mee te maken? Elenin is ontdekt door een amateur-astronoom en wordt gevolgd en gefotografeerd door amateur-astronomen over de hele wereld. Dat doen ze helemaal zelf, zonder NASA. Veel van die amateur-astronomen zijn ook wiskundigen en natuurkundigen en zijn dus prima in staat om op eigen kracht een goede schatting te maken van de grootte van Elenin, zijn snelheid en zijn baan. Dat heeft Leonid Elenin, de ontdekker, om te beginnen gedaan en zijn berekeningen zijn inmiddels meerdere keren bevestigd door amateur-astronomen en en professionele astronomen, allemaal zonder enige inmenging van NASA.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:46 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
Als je ervanuitgaat dat NASA precies de waarheid verteld dan heb je helemaal gelijk en is het gewoon een komeet, ga je ervanuit dat NASA niet helemaal eerlijk is (waar ook weer een heleboel info over te vinden is) kan het ook wat anders zijn.
Ja, het is gewoon een komeet - een kleintje ook nog, dus of we veel te zien krijgen is nog maar de vraag, helaas.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef MaGNeT het volgende:
Nou, dan zal het wel allemaal onzin zijn.
Het is gewoon een komeet, niets aan de hand.
Een hoop paniek om niets dus...quote:Op zondag 10 juli 2011 15:50 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ja, het is gewoon een komeet - een kleintje ook nog helaas, dus of we veel te zien krijgen is nog maar de vraag, helaas.
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.quote:
Universeel? Dat zou ik niet willen zeggen. Ik weet gewoon het een en ander van de onderwerpen die hier besproken worden.quote:hebben weer geluk dat meneer AVerstraten hier aanwezig is om zijn universele wijsheid te verspreiden ...
Wijsheden die meerdere users inhoudelijk ondersteunenquote:Op zondag 10 juli 2011 17:42 schreef UncleScorp het volgende:
Wow
Al die domme users op Fok hebben weer geluk dat meneer AVerstraten hier aanwezig is om zijn universele wijsheid te verspreiden ...
No way dat iemand dat helemaal gaat uitkijken, vooral niet met die commentaarstem.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:38 schreef Maron het volgende:
Ik had deze docu al in een eerder topic over ELEnin geplaatst, maar vind hem toch interessant genoeg om dat nogmaals te doen..
(en je mag pas commentaar leveren als je hem hélemaal hebt bekeken..)
Jammer...dat vind ik een gemiste kans...het gaat om de informatie, niet om de stem...quote:Op zondag 10 juli 2011 19:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
No way dat iemand dat helemaal gaat uitkijken, vooral niet met die commentaarstem.
Gelijk na de eerste zin kun je de conclusie al trekken, onzin!quote:Op zondag 10 juli 2011 19:38 schreef Maron het volgende:
Ik had deze docu al in een eerder topic over ELEnin geplaatst, maar vind hem toch interessant genoeg om dat nogmaals te doen..
(en je mag pas commentaar leveren als je hem hélemaal hebt bekeken..)
Heb je een samenvatting van wat sense maakt?quote:Op zondag 10 juli 2011 20:08 schreef Maron het volgende:
[..]
Jammer...dat vind ik een gemiste kans...het gaat om de informatie, niet om de stem...
De gecomputeriseerde stem is wellicht een beetje irritant, maar het lijkt me ook niet gemakkelijk om alle gegeven informatie bij alle beelden live te becommentariseren..(en dan nog in technisch Engels ook)
Kijk hem nou maar,(al doe je dat in delen)..it all makes sense..
nieuw bewijs ? ;pquote:Op zondag 10 juli 2011 20:08 schreef Maron het volgende:
[..]
Jammer...dat vind ik een gemiste kans...het gaat om de informatie, niet om de stem...
De gecomputeriseerde stem is wellicht een beetje irritant, maar het lijkt me ook niet gemakkelijk om alle gegeven informatie bij alle beelden live te becommentariseren..(en dan nog in technisch Engels ook)
Kijk hem nou maar,(al doe je dat in delen)..it all makes sense..
quote:De tegelijk met de publicatie van zijn ideeën in opkomst zijnde theorie van de platentektoniek, beschouwde hij als onzin. Volgens Hapgood was het buitenste deel van de aarde een ononderbroken korst die tijdens catastrofale gebeurtenissen in zijn geheel op drift kon raken. De ideeën van Hapgood zijn niet op geologisch onderzoek gebaseerd en in feite was door geologen op dat moment al geheel aanvaard dat de aardkorst uit verschillende delen was opgebouwd. De platentektoniek, die tegenwoordig gemeen goed is, laat geen ruimte voor zijn ideeën. De ideeën van Hapgood, zelf geen geoloog, hebben onder geologen dan ook geen enkele steun.
Niets is onmogelijk, in http://en.wikipedia.org/wiki/Pole_shift_hypothesis staat wel wat informatie, maarquote:Op zondag 10 juli 2011 20:26 schreef whosvegas het volgende:
Ook wordt er in dat filmpje gezegd dat de aarde twee keer omdraait, bij een zogenaamde poleshift. Dat kan natuurlijk helemaal niet! Maar er wordt natuurlijk niets gezegd over hoe dat dan wel zou kunnen.
zegt volgens mij wel genoeg.quote:No form of the hypothesis is accepted amongst the scientific community.
-edit-quote:A geomagnetic reversal, which is sometimes called a "polar reversal"[1][2] or a "pole shift",[3] is a change in the Earth's magnetic field such that the positions of magnetic north and magnetic south are interchanged.
Iedereen mag geloven wat hij/zij wil.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:42 schreef Maron het volgende:
De enige wetenschap die ik nu heb is dat alle opgetrommelde wijsneuzerige 'wetenschappers' als een bok op de haverkist reageren om alles te ( trachten) onkrachten..(heb alleen AVerstraten nog niet gespot..;) (maar die zit nu vast ergens zijn vingers blauw te tikken op de finale..;)
Ik heb mijn best gedaan..goed gedaan hoor jongens...tot later..
Maron had al een keer ongein gepost over meltdowns in amerika door het leger op 7 juli.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:15 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Iedereen mag geloven wat hij/zij wil.
Maar ik zeg, gewoon dat het wetenschappelijk gezien onzin. Er worden mensen echt bang gemaakt, door al die doem verhalen. Terwijl dat helemaal nergens voor nodig is! Lees het volgende topic maar door:
Poolshift
Op wil jij soms mensen bang maken? Of ben je zelf bang voor wat er gaat gebeuren?
Blindelinks/Blindelings geloven vind ik overdreven, dan zou ik een blinde vink zijn..;)quote:Op zondag 10 juli 2011 21:10 schreef knight18 het volgende:
dus jij gelooft blindelinks erin?
Net zoals je filmpje dat er meltdowns zouden zijn in amerika op 7 juli XD
't Is vandaag 10 juli. *zucht*quote:Op zondag 10 juli 2011 21:17 schreef knight18 het volgende:
[..]
Maron had al een keer ongein gepost over meltdowns in amerika door het leger op 7 juli.
http://beforeitsnews.com/story/741/724/Elenin_-_7-7_Warning.html
door maron gepost in eerdere topic.
Niet zo snelquote:Op zondag 10 juli 2011 22:01 schreef Maron het volgende:
Nog maar een beetje 'ongein' dan..http://www.youtube.com/user/NancyRedStar
(Is maar een beetje "gewauwel" van een paar ouwe Eskimo's hoorNiet echt iets om serieus te nemen)...maar toch wel vermakelijk..
Have fun..
Misschien es vragen aan iemand die een beetje verstand heeft over het onderwerp ?quote:Op zondag 10 juli 2011 21:55 schreef AVerstraten het volgende:
Ik wil toch graag iets meer weten over die "alignments". Waar kan ik het "alignment" van 7 juli vinden?
Eskimo's moet je niet serieus nemen @UncleScorp..dat zou je toch onderhand wel moeten weten..quote:Op zondag 10 juli 2011 22:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Niet zo snel
Ik ben nog bezig met de wetenschappellijke feiten in je vorige video
http://alamongordo.com/general/elenin-timeline/quote:Op zondag 10 juli 2011 22:10 schreef AVerstraten het volgende:
Waarom post je het als je zelf vindt dat we het niet serieus moeten nemen?
Bedankt voor de tijdlijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:11 schreef knight18 het volgende:
[..]
http://alamongordo.com/general/elenin-timeline/
Volgens deze tijdlijn zijn alle zware aardbevingen terug te leiden op elenin:P. Maar ik zie er maar een paar staan.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:15 schreef 22 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tijdlijn.
Al moet ik wel zeggen dat de schrijver nogal hysterisch overkomt.
Sorry hoor, maar..quote:
Dank je, dat is interessant, ik zie dat Elenin al van alles teweeg bracht lang voordat hij werd ontdekt. Ik zie ook - bij 15 augustus 2011 bijvoorbeeld - dat Elenin ook als hij niet in een of ander "alignment" staat, narigheid veroorzaakt. Dat is wel handig voor de voorspellers, het komt gewoon altijd door Elenin, alignment of geen alignment. Ik zie ook dat er melding wordt gemaakt van komeet Honda, die gek genoeg geen enkele invloed heeft op wat er op de aarde gebeurt. Wat is dan het verschil tussen deze twee kometen? En ik zie ook dat na 2012 alles gewoon doorgaat en dat ook in 2015, als Elenin al lang en breed weer verdwenen uit ons planetaire systeem, hij toch nog steeds in alignments kan staan en aardbevingen veroorzaken. Dat is nog eens bijzonder!quote:Op zondag 10 juli 2011 22:11 schreef knight18 het volgende:
[..]
http://alamongordo.com/general/elenin-timeline/
Nee aardbevingen van 2007 alquote:Op zondag 10 juli 2011 22:26 schreef AVerstraten het volgende:
Aardbevingen van na 2011 bedoel je ws?
Maar dan zeggen ze gewoon dat het "alignment" een week duurt, of langer; het lijkt er op dat het net zo lang duurt tot hun "voorspelling" uitkomt.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:31 schreef knight18 het volgende:
zoals je zei, een paar keer per week vinden aardbevingen plaats. Heb de data even bekeken en sommigen zijn niet eens precies.
ook leuk: http://alamongordo.com/pr(...)brink-world-war-iii/
Het staat in tru. Dus gaat het niet gebeuren.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:58 schreef AVerstraten het volgende:
Vraag me af hoe dat in zijn werk gaat, 3 dagen duisternis als er een tweede zon bij komt.
That's True..quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:03 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Inderdaad een vaag filmpje. Veel meer valt er niet over te zeggen.
Waarom verwijst de maker niet even gewoon naar de originele opnames? Dat moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt me, hij heeft er tenslotte zelf een fimpje van geknipt en geplakt.quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:20 schreef Maron het volgende:
Dit zouden de laatst genomen beelden, en een gedeelte van de baan van Elenin zijn..
quote:
Geloof je dat nou echt?quote:Het filmpje van de orbs bij de maan had ik geplaatst omdat het wel lijkt of we in de gaten gehouden worden mbt het komende event..overal ter wereld zijn er zulke sightings..
Ik stuur je de link per DM, anders ben ik misschien weer niet ontopic..quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:25 schreef knight18 het volgende:
@Maron kan je die link geven van de maan met die vreemde dingen?
me2 plzquote:Op woensdag 13 juli 2011 15:58 schreef Jarheadd het volgende:
@ maron, stuur ook eens door naar mij via dm als je wilt ?
Snap je het echt niet of doe je nou gewoon alsof je achterlijk ben om een reactie te krijgen? Hij bedoeld opmerkingen als je vorige post "Geloof je dat nou echt?"quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:39 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Bedoel je daarmee dat je hier alleen maar reacties wil zien die het eens zijn met de ideeën in het openingsartikel?
Probleem is natuurlijk wel als men blijft volhouden dat dit object zich niet aan de natuurwetten houdt. Dan valt er weinig te vinden dat het onderuit haalt...quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:02 schreef WallieP het volgende:
[..]
Snap je het echt niet of doe je nou gewoon alsof je achterlijk ben om een reactie te krijgen? Hij bedoeld opmerkingen als je vorige post "Geloof je dat nou echt?"
Ik irriteer me ook zwaar aan zulke post, post gewoon wat je vind op inet, nieuwe "feiten", stel je vind iets wat het onderuit haal kan je dat ook posten maar niet van die deuzige opmerkingen als "geloof je dat echt?!" "LOL NEP" "HAHAHAHA ONZIN" ....
quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:02 schreef WallieP het volgende:
[..]
post gewoon wat je vind op inet, nieuwe "feiten", stel je vind iets wat het onderuit haal kan je dat ook posten maar niet van die deuzige opmerkingen als "geloof je dat echt?!" "LOL NEP" "HAHAHAHA ONZIN" ....
Nee, daar is de opmerking niet op gericht want ik stelde die vraag pas na de reactie van Summers.quote:Snap je het echt niet of doe je nou gewoon alsof je achterlijk ben om een reactie te krijgen? Hij bedoeld opmerkingen als je vorige post "Geloof je dat nou echt?"
Dat moet je even uitleggen wat dat snap ik niet. We zien de sterren toch ook gewoon opkomen en niet ineens midden in de hemel plotseling verschijnen als lampjes die aangeschakeld worden?quote:die 'bolletjes' poppen op omdat de Maan rond is..
Hij heet Elenin en het is een kleine komeet.quote:Elenin/Nibiru/Tyche/Wormwood/PlanetX/Gliese/Honda/ of hoe dat rotding ook mag heten...
(openbaring 8, vers 10 en 11)quote:De derde engel blies op zijn bazuin. Uit de hemel viel een grote ster, die zo fel brandde als een fakkel. Hij viel op een derde deel van de rivieren en op de waterbronnen. De naam van de ster is Alsem
Wat wil jij nou helemaal@Verstraten..dat je gelijk hebt..dat het natuurlijk allemaal onzin is..(ben je nu gelukkig?)quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:58 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat moet je even uitleggen wat dat snap ik niet. We zien de sterren toch ook gewoon opkomen en niet ineens midden in de hemel plotseling verschijnen als lampjes die aangeschakeld worden?
[..]
Hij heet Elenin en het is een kleine komeet.
Zijn Elenin (de Bruine Dwerg variant), Tyche (hypothesized gas giant), Nemesis (hypothetical hard-to-detect red dwarf star, white dwarf star or brown dwarf), Shiva (onbekende zwaartekrachtbron), Niburu (large planetary object) en Wormwood/Alsem niet gewoon verschillende namen voor het zelfde ding?quote:'Tis but thy name that is my enemy;
Thou art thyself, though not a Montague.
What's Montague? it is nor hand, nor foot,
Nor arm, nor face, nor any other part
Belonging to a man. O, be some other name!
What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;
So Romeo would, were he not Romeo call'd,
Retain that dear perfection which he owes
Without that title. Romeo, doff thy name,
And for that name which is no part of thee
Take all myself.
Locatie (Oort wolk) en massa (zwaar, hoewel ze het er niet over eens zijn hoe zwaar)quote:
Het is je gelukt Maron, dit is de zoveelste lullige opmerking van je. Ik pas ervoor om nog langer door jou beledigd te worden en kom hier daarom niet meer terug.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:22 schreef Maron het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 13 juli 2011 18:58 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat moet je even uitleggen wat dat snap ik niet. We zien de sterren toch ook gewoon opkomen en niet ineens midden in de hemel plotseling verschijnen als lampjes die aangeschakeld worden?
[..]
Hij heet Elenin en het is een kleine komeet.
Wat wil jij nou helemaal@Verstraten..dat je gelijk hebt..dat het natuurlijk allemaal onzin is..(ben je nu gelukkig?)
Ik word moe van je..maar dat zal wel de bedoeling wel zijn..
Start aub een nieuw topic over de ONZIN over Elenin, en laat dit topic met rust...wil je..?
Ik ga uit beleefdheid steeds op je in, maar nu kan je stikken met je denigrerende antwoorden..
Je hebt waarschijnlijk niet eens in de gaten dat je door je niet aflatende ridiculisatie van het onderwerp de vermoedens van het komende alleen maar versterkt..
Zoals je al zegt, misschien ben je te nuchter voor dit topic idd. Ik neem je zeker niets kwalijk of iets en vind sommige dingen die je post ook wel boeiend als tegen-woord maar dit topic is volgens mij meer bedoeld voor nieuwe filmpjes, nieuwe foto's, nieuwe bewijzen om het zo maar te zeggen over elenin en dan niet als komeet van 2km waar we niets van merken maar als grootste ramp. Ik snap ook dat het sci-fi gehalte extreem hoog is, dat het meer een film verhaal is, maar sommige filmpjes, verhalen, de grote hoeveelheid rampen van de laatste tijd, de zwarte plekken op sterrenmappen waar elinin zou moeten zijn maken dit onderwerp voor mij wel boeiend. En als het waar zou zijn zou de nasa etc het ook stil houden denk... ik ben ook wel nuchter en weer ook dat de kans dat alles waar is en we hier in oktober een dwergster langs zien komen (die vanaf september goed te zien gaat zijn) heel erg klein is, maar de kans is er imo wel, ik heb wel het gevoel dat er bijna iets ergs moet gebeuren met de aarde binnenkort, maja das ook niet meer als een gevoel.. en dit topic volg ik voor nieuwe info, meer "bewijs" zeg maar, en niet om elke keer te lezen dat het niet waar is, hoewel je gelijk heb dat de meeste van jou posts feiten geeft die de niburu/dwergster onver halen... maar daar in tegen, niemand heeft het ooit meegemaakt dus wie zeg dat jou feiten waar zijn? Niemand weet hoe de ruimte werkt, en wat voor invloed andere planeten hebben (sommige dingen zijn zelfs met newtons/einsteins wetten van zwaartekracht nog niet te verklaren, zoals het uitdijen van de baan van planeten)..quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:57 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Het is je gelukt Maron, dit is de zoveelste lullige opmerking van je. Ik pas ervoor om nog langer door jou beledigd te worden en kom hier daarom niet meer terug.
Stel je niet zo aan @AVerstraten..als ik je wil beledigen, dan zeg ik wel andere dingen..quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:57 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Het is je gelukt Maron, dit is de zoveelste lullige opmerking van je. Ik pas ervoor om nog langer door jou beledigd te worden en kom hier daarom niet meer terug.
quote:Op woensdag 13 juli 2011 20:12 schreef Knarf het volgende:
Een aantal mensen zullen hun verontschuldiging aan moeten bieden, eind dit jaar.
Ik zou niet weten wat ik zou moeten uitpluizen, want er is helemaal niks wat er op wijst dat er iets loos is rond Elenin en dat het iets anders is dan een doodnormale komeet.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:26 schreef Maron het volgende:
[..]
Laten we opnieuw beginnen om op een redelijke en volwassen manier proberen uit te pluizen wat er allemaal loos is rond Elenin, of anders Nibiru..okay..?
We zullen zien..quote:Op donderdag 14 juli 2011 00:06 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat ik zou moeten uitpluizen, want er is helemaal niks wat er op wijst dat er iets loos is rond Elenin en dat het iets anders is dan een doodnormale komeet.
Hale-Bopp was ook supergaaf om te zien en te volgen..laten we hopen dat we dat later ook kunnen zeggen over Elenin..(en wellicht Nibiru) (die natuurlijk niet bestaat..;)quote:Op donderdag 14 juli 2011 00:22 schreef AVerstraten het volgende:
Dat hoop ik, een passerende komeet is altijd geweldig om te zien. Echter, zoals het er nu naar uitziet zal Elenin alleen met een verrekijker of telescoop te zien zijn, niet met het blote oog. Maar ook dat is al heel mooi en spannend.
Ben het helemaal met je eens. Waarom mensen bang maken en waarom wordt er hier door mensen gezegd dat er wetenschappelijk bewijs is?quote:Op zondag 10 juli 2011 21:15 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Iedereen mag geloven wat hij/zij wil.
Maar ik zeg, gewoon dat het wetenschappelijk gezien onzin. Er worden mensen echt bang gemaakt, door al die doem verhalen. Terwijl dat helemaal nergens voor nodig is! Lees het volgende topic maar door:
Poolshift
Op wil jij soms mensen bang maken? Of ben je zelf bang voor wat er gaat gebeuren?
Om precies te zijn zitten ze aan de donkere(achterkant) kant.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:05 schreef Resistor het volgende:
Filmpje van die 'dingen' bij de maan:
Als het buitenaardse ramptoeristen zijn, zijn ze wel erg aan de vroege kant
Oh. Dan valt er dus ook niks zinnigs over te zeggen. Ik zie alleen maar vage stipjes, meer niet. Of die zich ook aan de achterkant bevinden zou ik niet kunnen zeggen. Wat daar de oorzaak van is heb je net zelf al aangegeven.quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
Om precies te zijn zitten ze aan de donkere(achterkant) kant.
De kant die we nooit zien.
Die achterkant is niet altijd donker, alleen wij zien hem niet vanaf aarde.quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
Om precies te zijn zitten ze aan de donkere(achterkant) kant.
De kant die we nooit zien.
Dat is waar. Maar op het filmpje van Flaxious zien we alleen de voorkant, dus kan Ticker helemaal niet weten of die stipjes zich al dan niet ook aan de achterkant bevinden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die achterkant is niet altijd donker, alleen wij zien hem niet vanaf aarde.
Echter is de hele maan al in kaart gebracht en gewoon te zien op internet, ook de achterkant.
Ze lijken er wel vandaan te komen..door atmosferische trillingen zie je ze niet 'opkomen', maar zijn ze er ineens..en als ze verdergaan zie je ze met de lichte maan als achtergrond donkerder van kleur worden..blijft weird..quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:55 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar op het filmpje van Flaxious zien we alleen de voorkant, dus kan Ticker helemaal niet weten of die stipjes zich al dan niet ook aan de achterkant bevinden.
Interessante video..quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:05 schreef Resistor het volgende:
Filmpje van die 'dingen' bij de maan:
Ik denk dat die dingen gewoon een andere verklaring hebben, een soort van luchtspiegeling/lenseffect in de lucht, wat je boven een vuur ook ziet.
Als het buitenaardse ramptoeristen zijn, zijn ze wel erg aan de vroege kant
Mooie en interessante docu @ Probably_on_pcp..quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Interessante video..
Hebben jullie Moon Rising al gezien?
Kan hier niet zo heel veel mee, maar wel interessant. Zeker het feit dat in sommige van de NASA maanfoto's de crosshairs niet meer te zien zijn, alsof iemand met de foto's heeft lopen kutten.
Ik heb je gisteren,( zoals je vroeg) notabene de link van het filmpje gestuurd..quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:49 schreef Jarheadd het volgende:
oei, ik heb de discussie een tijdje niemeer gevolgd, stipjes ? leg eens uit iemand aub
Euhm... meneertje kennis, de achterkant, noemt men 'the dark side of the moon'.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die achterkant is niet altijd donker, alleen wij zien hem niet vanaf aarde.
Echter is de hele maan al in kaart gebracht en gewoon te zien op internet, ook de achterkant.
http://en.wikipedia.org/wiki/Far_side_of_the_Moonquote:However, the term "dark side of the moon" is commonly used poetically to refer to the far side.[1]
Graag gedaan hoor..kijk eens in je DM..quote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:59 schreef Jarheadd het volgende:
@ maron, nog eens bedankt voor de link he !
dan zullen we nog even moeten wachten ;p magnet ging normaal kijken mr het was idd niet echt het weer daarvoor ;p we will see zeker ;pquote:Op zondag 17 juli 2011 14:32 schreef knight18 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat iemand uit dit topic gisteren bij een sterrenwacht zou gaan kijken naar elenin
http://astrobob.areavoice(...)earth/#comment-11559quote:(...)before people understood what comets were and how they followed orbits around the sun like the planets, they were generally seen as bad omens or signs of doom. Yes, there were doomsayers for Halley’s Comet in 1910, because the Earth was predicted to pass through its tail. People sold ‘Comet Pills’ and gas masks to ward against poisonous gases. We did pass through the tail and were none the worse for the wear. As for Hale-Bopp, yes, there was a religious group called Heaven’s Gate (Google it) that believed an alien spaceship was trailing the comet. Their leader convinced 38 members to kill themselves so their souls could board the craft. They and their leader committed suicide based on this pathological hope and the bodies were found some time later. In the case of Halley’s Comet, the amount of gas and dust from the tail was so minute, there was nothing to fear. As I’ve said before, comet tails have very little material in them, though they do glow nicely in sunlight. And of course there was no spaceship following Hale-Bopp. The deaths are a sad warning to all who might be sucked into the current round of doomsday talk surrounding Comet Elenin.
Elenin is nu helemaal niet meer te zien op het noordelijk halfrond, dus dat zou ook in optimale weersomstandigheden geen enkele zin hebben.quote:Op zondag 17 juli 2011 14:32 schreef knight18 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat iemand uit dit topic gisteren bij een sterrenwacht zou gaan kijken naar elenin
Wel zo 'collegiaal' om dan te vermelden waar hij zich nu dan wél bevindt..(ik kan niets meer vinden..het lijkt wel of die ellendige Elenin van de aardbodem(nou ja) is verdwenen..quote:Op maandag 18 juli 2011 10:20 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Elenin is nu helemaal niet meer te zien op het noordelijk halfrond, dus dat zou ook in optimale weersomstandigheden geen enkele zin hebben.
De bovenstaande informatie heb ik al meerdere keren gegeven op dit forum.quote:Wel zo 'collegiaal' om dan te vermelden waar hij zich nu dan wél bevindt.
Okay, dankjewel voor de info..er zijn al zóveel topics over Elenin geweest dat je het overzicht wel eens uit het oog verliest..(en er is op dit moment ook bar weinig nieuws over te vinden..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:40 schreef AVerstraten het volgende:
Op het noordelijk halfrond staat Elenin staat nu zó kort zó laag aan de horizon dat hij feitelijk niet te zien is. Vanaf Augustus is de komeet helemaal niet meer te zien op het noordelijk halfrond.
Op het zuidelijk halfrond blijft hij zichtbaar tot begin september (met telescoop).
In oktober is de komeet weer goed te zien, maar wel met goede verrekijker of telescoop. Naar verwachting zal hij moeilijk te zien zijn met het blote oog, maar misschien hebben we geluk en wordt hij nog wat helderder dan nu de verwachting is.
Hier een overzicht van kometen die dit jaar te zien zijn (Elenin staat er ook bij): http://www.aerith.net/comet/weekly/current.html
[..]
De bovenstaande informatie heb ik al meerdere keren gegeven op dit forum.
Je denkt dat hij achter de verdwijning van Elenin zit?quote:Op maandag 18 juli 2011 22:59 schreef Maron het volgende:
[..]
Wel zo 'collegiaal' om dan te vermelden waar hij zich nu dan wél bevindt..(ik kan niets meer vinden..het lijkt wel of die ellendige Elenin van de aardbodem(nou ja) is verdwenen..
Weet jij misschien meer @ AVerstraten..??
Hallo AVerstraten..? do you read..?
Dat is ook niet zo raar, want in tegenstelling tot wat veel mensen denken is er niks nieuws over Elenin melden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:00 schreef Maron het volgende:
[..]
Okay, dankjewel voor de info..er zijn al zóveel topics over Elenin geweest dat je het overzicht wel eens uit het oog verliest..(en er is op dit moment ook bar weinig nieuws over te vinden..
Pffff.... is het toch uitgekomenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 02:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je denkt dat hij achter de verdwijning van Elenin zit?
Nee hoor, ik denk dat hij hem alleen maar heeft verduisterd..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 02:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je denkt dat hij achter de verdwijning van Elenin zit?
Met mijn bolle hoofd zeker, hahaha!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:05 schreef Maron het volgende:
[..]
Nee hoor, ik denk dat hij hem alleen maar heeft verduisterd..
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:42 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Met mijn bolle hoofd zeker, hahaha!
Niet gevaarlijk dus..dat is mooi..is het dan ook geen uitzondering nu het er zo veel tegelijk zijn..?quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:08 schreef AVerstraten het volgende:
@Maron
Zoals ik al zei, hij is amper te zien. Het vinden van kometen is bovendien geen grote prioriteit van de professionele sterrenwachten want, hoe mooi en spectaculair ze ook kunnen zijn, in astronomisch opzicht zijn ze niet heel erg interessant omdat ze weinig nieuwe kennis genereren en ook geen bedreiging inhouden voor de aarde. De professionele medewerkers en apparatuur zijn simpelweg veel te duur om veel tijd te besteden aan relatief onbelangrijke objecten als kometen. Daarmee is het dus typisch een terrein voor amateurastronomen geworden en het overgrote deel van de kometen wordt dan ook ontdekt door amateurastronomen zoals Elenin, McNaught enz.
Het zijn er helemaal niet veel tegelijk, er worden elk jaar tientallen kometen ontdekt en alleen al op de opnames van de SOHO-telescopen (die de zon bestuderen) zijn er al meer dan 1000 waargenomen. Hoe moeilijk het blijkbaar ook is om te accepteren: kometen zijn volstrekt niet zeldzaam.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:09 schreef Maron het volgende:
[..]
Niet gevaarlijk dus..dat is mooi..is het dan ook geen uitzondering nu het er zo veel tegelijk zijn..?
Of, zoals Ticker ook nog stelt, een voorbode van meer..?
edit
Dit met het oog op toch wel erg veel vulkaanuitbarstingen en aardbevingen de laatste tijd, en het toch wel opvallende extreme weer overal op de wereld...toeval..?
Nou ja..geen zin..ik voel me toch wel iets minder benepen dan eerst, want het hele internet staat/stond vol met hardnekkige doemverhalen..dan ga je vanzelf toch wel een beetje twijfelen of er misschien toch wel meer aan de hand is dan we van officiele bronnen te horen krijgen..quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:32 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Het zijn er helemaal niet veel tegelijk, er worden elk jaar tientallen kometen ontdekt en op de opnames van de SOHO-telescopen (die de zon bestuderen) zijn er al meer dan 1000 waargenomen. Hoe moeilijk het blijkbaar ook is om te accepteren: kometen zijn volstrekt niet zeldzaam.
Het gemiddelde aan aardbevingen en vulkaanuitbarstingen vertoont geen bijzondere afwijkingen, dat heb ik hier ook al toegelicht. De aardbevingen vinden plaats op locaties waar ze verwacht worden en dat geldt ook voor vulkaanuitbarstingen, het is allemaal verklaarbaar en Elenin speelt i die verklaring geen enkele rol. Er is trouwens helemaal geen sprake van "alignments", de mensen die dat beweren verzinnen ze zelf, ze hebben duidelijk geen idee waar ze over praten. En daarmee maken ze andere mensen die ook geen idee hebben wat een uitlijning of een conjunctie nu eigenlijk is, nodeloos bang.
Het belangrijkste is dat "alignments" (wat de complotters daar dan ook onder wensen te verstaan) geen enkele invloed hebben op het vóórkomen van aardbevingen of vulkaanuitbarstingen.
Ook Elenin als een "voorbode van meer" is volkomen uit de lucht gegrepen, het is fysisch volstrekt ONMOGELIJK dat komeet Elenin enige invloed uitoefent op de omstandigheden op aarde.
Maar wat heeft het voor zin dat ik dit allemaal zeg, het wordt immers toch niet geloofd.
Ik zal er aan denken..quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:06 schreef AVerstraten het volgende:
Dat er geen rampen kunnen gebeuren hoor je mij niet zeggen - denk alleen maar aan de Yellowstonecaldera - maar met Elenin heeft dat niks te maken, Elenin is doodeenvoudig niet in staat om ook maar enige invloed uit te oefenen op de aarde en als mensen zeggen dat dat wel zo is dan weet je meteen dat ze onzin praten.
Ik zag deze in dat topic:quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:43 schreef semexo het volgende:
Voor de geinteresseerden, nieuwe aanwijzingen omtrent ELEnin:
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1565942/pg1
Lees dat gehele topic rustig door en trek dan nog eens je conclusies.
Ik bleek wat achter te lopen met mijn informatie over het zoeken naar kometen, vandaar deze aanvulling op het bovenstaande bericht.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:08 schreef AVerstraten het volgende:
@Maron
Zoals ik al zei, hij is amper te zien. Het vinden van kometen is bovendien geen grote prioriteit van de professionele sterrenwachten want, hoe mooi en spectaculair ze ook kunnen zijn, in astronomisch opzicht zijn ze niet heel erg interessant omdat ze weinig nieuwe kennis genereren en ook geen bedreiging inhouden voor de aarde. De professionele medewerkers en apparatuur zijn simpelweg veel te duur om veel tijd te besteden aan relatief onbelangrijke objecten als kometen. Daarmee is het dus typisch een terrein voor amateurastronomen geworden en het overgrote deel van de kometen wordt dan ook ontdekt door amateurastronomen zoals Elenin, McNaught enz.
Dat is niet juist. Er zijn wereldwijd vele telescopen en de meeste daarvan zijn NIET van NASA. Je opmerking over de infrarood telescoop van NASA is ook niet relevant, want er zijn nog veel meer infraroodtelescopen die gewoon volledig in bedrijf zijn, we zijn wat dat betreft absoluut niet afhankelijk van NASA wat dat betreft.quote:Toch zijn we voornamelijk afhankelijk van organisaties als de NASA voor onze informatie met betrekking tot het universum, en wat zich daar bevindt.
Met alle respect, maar dit is oliekoek. Ten eerste kunnen kometen prima bekeken worden met een gewone telescoop, dat hoeft helemaal niet met een infraroodtelescoop. Dat NASA het alleenrecht wil hebben over komeet Elenin klopt ook niet, want er is ruimschoots informatie voorhanden, niet alleen van NASA maar ook van allerlei andere instanties.quote:Verder lijkt de NASA het alleenrecht te willen hebben over de informatie met betrekking tot Elenin, aangezien begin dit jaar de infrarood telescoop is uitgezet voor derden.
Elenin is een gewone komeet.quote:Elenin zou dus best een gewone komeet kunnen zijn.
Dat is het hem juist. Met gewone telescopen lijkt het een gewone komeet, zou je het object met een infrarood telescoop bekijken, dan blijkt dat het een (kleine) bruine dwerg is.quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:30 schreef AVerstraten het volgende:
@ Leonel
Met alle respect, maar dit is oliekoek. Ten eerste kunnen kometen prima bekeken worden met een gewone telescoop, dat hoeft helemaal niet met een infraroodtelescoop. Dat NASA het alleenrecht wil hebben over komeet Elenin klopt ook niet, want er is ruimschoots informatie voorhanden, niet alleen van NASA maar ook van allerlei andere instanties.
1 van de 7.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:43 schreef semexo het volgende:
[..]
Dat is het hem juist. Met gewone telescopen lijkt het een gewone komeet, zou je het object met een infrarood telescoop bekijken, dan blijkt dat het een (kleine) bruine dwerg is.
Ja. Er is helemaal niets dat er op wijst dat het om iets anders gaat.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:32 schreef knight18 het volgende:
Dus jij bent 100 procent zeker dat het een komeet is?
Leg dat eens uit svp.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:43 schreef semexo het volgende:
[..]
Dat is het hem juist. Met gewone telescopen lijkt het een gewone komeet, zou je het object met een infrarood telescoop bekijken, dan blijkt dat het een (kleine) bruine dwerg is.
Sorry, maar dat is echt complete onzin. Astronomen zijn in staat om bruine dwergen waar te nemen op 75 lichtjaar afstand. Eén lichtjaar is gelijk aan 10 biljoen kilometer of 63 241 astronomische eenheden (AE). Elenin bevindt zich nu op ongeveer 1,5 AE van de aarde en zou, als het werkelijk een bruine dwerg zou zijn, veel en veel helderder moeten zijn dan het piepkleine vage stipje dat we nu alleen maar met sterke telescopen kunnen waarnemen: hij zou met gemak met het blote oog zichtbaar moeten zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:43 schreef semexo het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit. Ook met een infraroodtelescoop ziet een komeet er uit als een komeet.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:59 schreef knight18 het volgende:
Maar die dwergsterren op grote afstand wirden ontdekt met infraroodcameras
Wat wil je liever dat het is, een komeet of een bruine dwergster?quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:22 schreef knight18 het volgende:
[..]
Nasa heeft hun infraroodcamera uitgeschakelt
WISE is uitgeschakeld. De Spitzer Space Telescope en het Herschel Space Observatory, waar NASA ook in deelneemt, zijn allebei nog actief. Bovendien zijn er nog andere infraroodtelescopen actief behalve die van NASA, zo is onlangs een zeer koude bruine dwerg ontdekt met de infraroodtelescoop Keck II op Mauna Kea op Hawai: http://news.discovery.com(...)scovered-110309.htmlquote:Op donderdag 21 juli 2011 22:22 schreef knight18 het volgende:
[..]
Nasa heeft hun infraroodcamera uitgeschakelt
Komeet en ja. T gaat niet om wat ik wil dat het is, maar dat het werkelijk een komeet is.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat wil je liever dat het is, een komeet of een bruine dwergster?
En ben je bang voor de dood?
Ik denk dat jij niet te overtuigen bent dat het een komeet is. Je stelt elke keer dezelfde vragen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:35 schreef knight18 het volgende:
[..]
Komeet en ja. T gaat niet om wat ik wil dat het is, maar dat het werkelijk een komeet is.
Jij slaat de spijker op z'n kop.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:38 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet te overtuigen bent dat het een komeet is. Je stelt elke keer dezelfde vragen.
Ik ben blij met hem! Ik had zeker grote twijfel en dacht dat het best een dwergster kon zijn en dat alles ook die kant op wees, maar AVerstraten heeft duidelijk en rustig alles weerlegt, en hierdoor ben ik er voor mezelf uit dat het gewoon een komeet is en niet meer. Blijf dit topic natuurlijk wel lezen en volgen want er kan altijd nieuw bewijs komen voor de dwergster theorie en het is een leuke discussie maar imo: Komeet!quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
AVerstraten heeft al flink wat tijd hier ingestopt en vooralsnog schiet hij geen moer op.
Hartelijk dank, dat is fijn om te horen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:12 schreef WallieP het volgende:
[..]
Ik ben blij met hem! Ik had zeker grote twijfel en dacht dat het best een dwergster kon zijn en dat alles ook die kant op wees, maar AVerstraten heeft duidelijk en rustig alles weerlegt, en hierdoor ben ik er voor mezelf uit dat het gewoon een komeet is en niet meer. Blijf dit topic natuurlijk wel lezen en volgen want er kan altijd nieuw bewijs komen voor de dwergster theorie en het is een leuke discussie maar imo: Komeet!
Give that man a cigarquote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:40 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Hartelijk dank, dat is fijn om te horen.
Misschien kunnen ze er een spannende film over maken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Give that man a cigar![]()
Maar stiekem zou het toch wel spannend zijn als het een dwergster bleek te zijn he
Mooie uitspraken ,quote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:29 schreef AVerstraten het volgende:
Toch verbaast mij de behoefte aan het verzinnen van "spannende" zaken in relatie tot het universum. Ik dat verband zou ik graag aandacht willen vragen voor een uitspraak van JBS Haldane: “The universe is not only weirder than we think, it is weirder than we can think.”
Voor wie de moeite neemt zich een beetje te verdiepen in het universum opent zich een oneindigheid van ondenkbare en onbedenkbare wonderen.
Daarom juist begrijp ik niet dat zoveel mensen zich er niet eerst in verdiepen, maar in plaats daarvan allerlei onzin gaan bedenken en rondtoeteren. De werkelijkheid weliswaar zeer wonderlijk maar daarmee niet volledig onbegrijpbaar, maar dan moet je wel een klein beetje moeite doen om er iets over aan de weet te komen en schijnbaar heeft men daar dan geen zin in.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:53 schreef Summers het volgende:
[..]
Mooie uitspraken ,
Maar dan hoef je je ook niet te verbazen want dan is het universum nog groter en spannender dan we met z'n allen bij elkaar kunnen bedenken .
Ik weet bijna zeker dat ALLE ruimtetelescopen door de NASA of in ontwikkeling/samenwerking met de NASA zijn opgezet. Bijvoorbeeld de Hubble telescoop of het Chandra X-Ray Observatory station zijn volledig van NASA. De Herschel telescoop is van de ESA, maar de ESA en NASA werken zeer nauw samen. De nieuwe James Webb telescoop wordt bijvoorbeeld in samenwerking met de NASA/ESA gebouwd.quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:30 schreef AVerstraten het volgende:
@ Leonel
[..]
Dat is niet juist. Er zijn wereldwijd vele telescopen en de meeste daarvan zijn NIET van NASA. Je opmerking over de infrarood telescoop van NASA is ook niet relevant, want er zijn nog veel meer infraroodtelescopen die gewoon volledig in bedrijf zijn, we zijn wat dat betreft absoluut niet afhankelijk van NASA wat dat betreft.
Elenin is eind 2010 ontdekt. De maten en samenstelling zijn echter pas begin deze maand (!) vrijgegeven, door NASA. Dit ondanks de 2000+ observaties die de NASA al heeft gedaan. Verder is volgens de NASA, Elenin een eenmalig object wat langskomt. Dit is tegenstrijdig met de informatie van onze vriend Leonid Elenin, hij beweert dat de komeet elke 13.000jr langskomt.quote:Verder zeg je dat NASA geschatte afmeting en gewicht van Elenin niet wil vrijgeven, maar die informatie is gewoon bekend gemaakt. Bovendien zijn we ook wat dat betreft niet afhankelijk van NASA, anderen hebben diezelfde berekeningen gemaakt en die informatie staat gewoon op het internet.
Dat van die Russische schuilkelders had ik volgens mij hier ergens gelezen. Hier heb je nog een filmpje erover:quote:Je zou wat bronnen kunnen geven bij je verhaal, van schuilkelders in Rusland is me niks bekend, maar zelfs als dat zo zou zijn, waarop baseer je dan dat dit in verband met komeet Elenin is? Hij passeert de aarde op zo ruime afstand dat er geen enkel gevaar te duchten is.
Wat raar is, is dat meneer Elenin deze komeet heeft ontdekt, met veel mindere apparatuur dan zijn collega astronomen. Hij heeft Elenin ontdekt tijdens het bestuderen van filmmateriaal van de ISON-OB observatiepost in Mexico. Elenin was destijds een Magnitude 19 object, en dat Leonid Elenin gebruik makend van de apparatuur die hij tot zijn beschikking had, deze komeet heeft ondekt zou een enorme luckshot zijn. Onmogelijk in feite, maar goed er zijn ook mensen die de staatsloterij winnen. Het is dus niet uitgesloten. Voor uw informatie, Magnitude 19 is echt heel slecht zichtbaar. http://en.wikipedia.org/wiki/Apparent_magnitudequote:En zoals WallieP ook al zegt, het is natuurlijk wel raar dat iemand die niet bestaat een tweede komeet ontdekt - samen met een mede-amateurastronoom genaamd I. Molotov. Maar daarvan zal dan ook wel weer gezegd worden dat hij niet bestaat, of dat zijn naam een voorteken is want waarom heet je anders Molotov nietwaar. *zucht*
Wat is je punt?quote:Ik weet bijna zeker dat ALLE ruimtetelescopen door de NASA of in ontwikkeling/samenwerking met de NASA zijn opgezet. Bijvoorbeeld de Hubble telescoop of het Chandra X-Ray Observatory station zijn volledig van NASA. De Herschel telescoop is van de ESA, maar de ESA en NASA werken zeer nauw samen. De nieuwe James Webb telescoop wordt bijvoorbeeld in samenwerking met de NASA/ESA gebouwd.
Dat zijn geen astronomen, dat zijn ofwel fantasten ofwel enorme domkoppen. Ik heb foto's gezien van Elenin waarop identificeerbare sterren in het betreffende sterrenbeeld op de achtergrond werden "aangewezen" als "planeten" of "manen" die om Elenin=Niburu zouden cirkelen. Te zot voor woorden, ik kan niet anders zeggen.quote:Verschillende amateurastronomen verklaren dat ze Elenin hebben bekeken, en dat er te zien zou zijn dat er meerdere objecten om het hoofdobject heen lijken te draaien.
Dat het een enorme "luckshot" of onmogelijk was, is niet juist. De komeet Elenin werd gevonden door middel van een op afstand bestuurde 45 centimeter (18 inch) telescoop die zich in New Mexico bevond. Je kunt dergelijke telescopen "huren", het beeld wordt geprojecteerd op je computer en dan is het een kwestie van systematisch de beelden afzoeken. Met een krachtige, kwalitatief hoogwaardige 10-inch telescoop kunnen al objecten met mag 15 worden waargenomen. Een krachtige telescoop vergroot en verscherpt niet alleen, maar zorgt er ook voor dat de achtergrond donkerder wordt en het contrast vergroot. Een 18-inch telescoop (die Leonid Elenin gebruikte) is daarom in staat om objecten van mag 19 waar te nemen.quote:Elenin was destijds een Magnitude 19 object, en dat Leonid Elenin gebruik makend van de apparatuur die hij tot zijn beschikking had, deze komeet heeft ondekt zou een enorme luckshot zijn. Onmogelijk in feite
Nee, ongefundeerde verzinsels van mensen zoals jij zorgen voor de wildste speculaties.quote:Deze tegenstrijdigheid van NASA, zorgt voor de wildste speculaties over wat Elenin zou kunnen zijn.
Dat is niet juist. Yeomans zei dat Elenin een lang-periodieke komeet is, waar we niet eerder dan over duizenden jaren weer iets van zullen zien of horen.quote:Verder is volgens de NASA, Elenin een eenmalig object wat langskomt. Dit is tegenstrijdig met de informatie van onze vriend Leonid Elenin, hij beweert dat de komeet elke 13.000jr langskomt.
Dat is niet juist. Op het zuidelijk halfrond blijft hij te zien tot begin september, hij heeft dan waarschijnlijk mag 7. Op het noordelijk halfrond staat hij al extreem laag en is daardoor moeilijk zichtbaar. In Augustus is hij op het noordelijk halfrond helemaal niet meer waar te nemen. Vanaf oktober is hij algemeen zichtbaar, eerst aan de ochtendhemel, later is hij rond middernacht goed zichtbaar.quote:Elenin is overigens voor iedereen vanaf aarde goed te zien vanaf midden augustus, vooral de staart zou goed te zien moeten zijn.
En dat zou dan misschien een reden zijn vor Nasa om hem wat uitgebreider te bestuderen dan een komeet die al regelmatig voorbij gekomen is.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:18 schreef AVerstraten het volgende:
@Leonell
Wat de komeet interessant maakt is dat alles er op wijst dat het een relatief jonge komeet is die van ver buiten ons zonnestelsel afkomstig is (de Oortwolk). Dát is wat hem interessant maakt, niet ongefundeerde theorieën dat het een bruine dwerg zou zijn.
Dit is zo'n enorme berg onzin, dat de tranen in mijn ogen springen....quote:Op zondag 24 juli 2011 13:19 schreef semexo het volgende:
Waarom zien we Elenin nog niet als hij nu al zo relatief dichtbij is? Omdat zoals de naam al zegt, een bruine dwerg donkerbruin van kleur is, en dus GEEN licht reflecteert. Een bruine dwerg is ALLEEN te zien op infrarood telescopen die de NASA dus uitgeschakeld heeft
Bron: http://www.space.com/9509(...)d-glowing-green.htmlquote:Brown dwarfs are cosmic misfits that start out as collapsing balls of gas, like stars, but they lack the mass to fuse atoms together at their core and shine with starlight.
Over time, brown dwarfs cool off until they can be seen only in infrared light. There may be many such objects lurking in our cosmic neighborhood, but astronomers know of only a handful so far, researchers said.
Because they’re relatively small and don’t give off much light in the visible spectrum, brown dwarfs are difficult to find.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:25 schreef semexo het volgende:
[..]
Bron: http://www.space.com/9509(...)d-glowing-green.html
Kom jij maar eens met een bron die het tegendeel bewijst. Dat je een koude bruine dwerg met het blote oog kan zien.
[edit:]Dat is inderdaad een bepaald type bruine dwerg die je kunt zien, omdat hij net ontstaan is. Maar de kleinere die al afgekoeld zijn, zijn onzichtbaar.
Okee, daar gaan we.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:25 schreef semexo het volgende:
[..]
Bron: http://www.space.com/9509(...)d-glowing-green.html
Kom jij maar eens met een bron die het tegendeel bewijst. Dat je een koude bruine dwerg met het blote oog kan zien.
(...).
Omdat hij zo klein is.quote:Waarom zien we Elenin nog niet als hij nu al zo relatief dichtbij is?
DAt lijkt me stug. Er is namelijk voor vele tonnen aan voedsel naar het ISS gebracht. En de astronauten zijn niet met de Atlantis mee terug gekomen. En de sojoez capsule zit nog steeds aan het ISS vast dus daar zijn ze ook niet mee terug gekomen, dus ik vraag me af hoe ze dat dan gedaan hebben.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:19 schreef semexo het volgende:
De NASA is zelfs zo bang, dat ze geen Amerikaanse astronauten meer de ruimte insturen, en er op de IIS ook geen Amerikaanse astronauten meer zijn!
Dat boekje gaat helemaal niet over Elenin.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:17 schreef knight18 het volgende:
Mensen ik heb het gratis boekje dat je kon bestellen over elenin/dwergster vandaag binnengekregen
Het is inderdaad zo dat theoretische modellen voorspellen dat planeten niet heel veel groter worden dan Jupiter. Als een planeet meer massa heeft, zal hij compacter worden maar niet heel veel groter. Of het al dan niet een rotsplaneet is overigens niet relevant.quote:Volgens mij is het onmogelijk dat er een vaste planeet bestaat die 4x jupiter grootte is. Volgens natuurwetten kan een rotsplaneet niet zo groot worden.
Van dit soort logica gaan mij mondhoeken altijd omhoogquote:Op zondag 24 juli 2011 16:46 schreef knight18 het volgende:
Volgens mij is het onmogelijk dat er een vaste planeet bestaat die 4x jupiter grootte is. Volgens natuurwetten kan een rotsplaneet niet zo groot worden.
Hangt ervan af in hoeverre "volgens mij" verschilt van "volgens de natuurwetten".quote:Op zondag 24 juli 2011 17:05 schreef Ticker het volgende:
[..]
Van dit soort logica gaan mij mondhoeken altijd omhoog
Op zich is wat Knight18 zegt, wel juist, zie mijn eerdere reactie.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:05 schreef Ticker het volgende:
[..]
Van dit soort logica gaan mij mondhoeken altijd omhoog
Daarover bestaan verschillende theorieën.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:08 schreef knight18 het volgende:
is er in de ruimte sprake van 'recycling'? Daarmee bedoel ik: dode sterren/planeten, gaan die na een tijdje 'kapot' en ontstaan er dan weer nieuwe planeten/sterren van die overgebleven stoffen?
NASA heeft volledige controle over alle ruimtetelescopen, en dus ook over de informatie die daarmee verkregen wordt, en wat er wel en niet naar buiten toe wordt gecommuniceerd.quote:
Je kunt niet ontkennen dat Leonid Elenin geluk heeft gehad bij het ontdekken van de komeet Elenin. Veel amateurastronomen ontdekken niets, of hooguit een of twee kometen. Leonid is dus on a roll, gezien zijn recentere, tweede ontdekking.quote:Dat het een enorme "luckshot" of onmogelijk was, is niet juist. De komeet Elenin werd gevonden door middel van een op afstand bestuurde 45 centimeter (18 inch) telescoop die zich in New Mexico bevond. Je kunt dergelijke telescopen "huren", het beeld wordt geprojecteerd op je computer en dan is het een kwestie van systematisch de beelden afzoeken. Met een krachtige, kwalitatief hoogwaardige 10-inch telescoop kunnen al objecten met mag 15 worden waargenomen. Een krachtige telescoop vergroot en verscherpt niet alleen, maar zorgt er ook voor dat de achtergrond donkerder wordt en het contrast vergroot. Een 18-inch telescoop (die Leonid Elenin gebruikte) is daarom in staat om objecten van mag 19 waar te nemen.
Ik lees al vanaf het begin dat de komeet ontdekt is schattingen m.b.t. de grootte. Die schattingen lopen nauwelijks uiteen en dat NASA dat nu bevestigd zou hebben is totaal niet relevant. We wisten het allang.
Sorry, waar heb ik gezegd dat Elenin een bruine dwerg is? Dit heb ik NOOIT beweerd, en dat is ook niet iets waar ik in geloof.quote:Je zei eerst dat uit infraroodobservatie zou blijken dat Elenin een bruine dwerg was. Daarop heb ik geantwoord dat ook met infrarood een komeet er uit ziet als een komeet en nu zeg je ineens dat de infraroodobservatie vanaf de aarde niet deugt want ze zetten er gewoon een glaasje voor. Maar de foto van komeet Siding Spring die ik heb laten zien was gemaakt door de WISE-telescoop - een ruimtetelescoop. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Beetje jammer dat je zo op de man gaat spelen, wat heb ik tot nu toe verzonnen?quote:Nee, ongefundeerde verzinsels van mensen zoals jij zorgen voor de wildste speculaties.
Nogmaals, hoe kom jij erbij dat ik denk dat Elenin een bruine dwerg is? Laat eens zien waar ik dat beweerd zou hebben? Jij komt zelf elke keer met dit verhaal, en volgens mij is het wel duidelijk dat het niet waarschijnlijk is dat Elenin een bruine dwerg is. Dat heb je al meerdere keren in deze thread bewezen.quote:Bruine dwergen stralen weinig licht uit van zichzelf, wat ze moeilijk vindbaar maakt als ze zich ergens in de diepten van het heelal bevinden waar ze niet door een andere lichtbron beschenen worden. Dat is waarschijnlijk waarom jij denkt dat een bruine dwerg die zich in ons zonnestelsel bevindt, onzichtbaar is en daarom alleen maar met infrarood gezien kan worden. Maar al stralen bruine dwergen weinig licht uit, ze zijn gewoon in staat om licht te reflecteren, hetgeen betekent dat wanneer ze in ons zonnestelsel komen, ze door de zon verlicht worden, dat zonlicht reflecteren en daardoor zichtbaar worden. Elenin bevindt zich nu in de buurt van de baan van Mars en als hij werkelijk een bruine dwerg zou zijn, zoals jij insinueert, zou hij nu een magnitude hebben van ongeveer -6, enorm helder dus en door iedereen gemakkelijk met het blote oog waar te nemen. Ter vergelijking: Venus heeft een magnitude van iets onder de -5 en dat is een van de helderste objecten aan de hemel.
Daar heb ik nog nooit iets van gemerkt.quote:NASA heeft volledige controle over alle ruimtetelescopen, en dus ook over de informatie die daarmee verkregen wordt, en wat er wel en niet naar buiten toe wordt gecommuniceerd.
Ik vergis me inderdaad, dat zei Semexo. Jij had het in je reactie over foto's waarop Elenin als hoofdobject omcirkeld wordt door andere objecten, wat overigens ook niet juist is.quote:Sorry, waar heb ik gezegd dat Elenin een bruine dwerg is? Dit heb ik NOOIT beweerd, en dat is ook niet iets waar ik in geloof.
Dat is juist.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:28 schreef knight18 het volgende:
Bij die 2000 observaties van elenin moet je wel rekening houden dat een groot deel niet door nasa zelf is gedaan maar door anderen. Want die hebben ook de beschikking over grote telescopen
Het is al lang bekend dat het heelal uitdijt. In eerste instantie ging men er vanuit dat deze uitdijing in het beginstadium van het heelal sterker was dan nu. Dat lijkt ook logisch, maar nadien is ontdekt dat de uitdijing steeds sneller gaat. De oorzaak van de uitdijing is niet bekend. Men vermoedt dat er in het heelal sprake is van een onbekende vorm van energie, "donkere energie" genoemd, die werkt als een soort omgekeerde zwaartekracht en die de oorzaak is van de uitdijing.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:41 schreef knight18 het volgende:
Niemand weet dus precies wat het heelal doet? als je kijkt naar uitbreiding etc..?
Voor zover ik weet (maar ik kan me vergissen want ik hou het allemaal niet tot in detail bij) komt Elenin begin augustus binnen dan wel heel dicht bij het bereik van stereo B. Indien nodig gaan ze dan de telescoop iets verzetten zodat ze hem optimaal in beeld krijgen. De aanpassing duurt van eind juli tot half augustus, daarna gaat stereo B weer in zijn normale positie. Ik zie werkelijk niet wat daar mis mee is, ze zouden wel gek zijn als ze dat niet zouden doen want met een beetje geluk levert het prachtige beelden op.quote:Wat mij interesseert aan Elenin, is de bovengemiddelde interesse van de NASA voor een lullige komeet. Ze verstellen bijvoorbeeld de stereo B ruimtetelescoop om duidelijke beelden te verkrijgen.
Je hebt gelijk, Elenin komt vlak langs Stereo B.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:17 schreef AVerstraten het volgende:
@Leonell
[..]
Voor zover ik weet (maar ik kan me vergissen want ik hou het allemaal niet tot in detail bij) komt Elenin begin augustus binnen dan wel heel dicht bij het bereik van stereo B. Indien nodig gaan ze dan de telescoop iets verzetten zodat ze hem optimaal in beeld krijgen. De aanpassing duurt van eind juli tot half augustus, daarna gaat stereo B weer in zijn normale positie. Ik zie werkelijk niet wat daar mis mee is, ze zouden wel gek zijn als ze dat niet zouden doen want met een beetje geluk levert het prachtige beelden op.
Overigens heb ik op het internet ook al beweringen gezien dat stereo B volledig wordt uitgeschakeld als Elenin binnen bereik komt en dat NASA fake-foto's van de komeet zal gaan presenteren. Ook heb ik al vele SOHO-videos gezien met beelden van Saturnus, Venus, Jupiter, Mercurius, komeet McNaught, komeet NEAT, onbekende kometen enz., waarvan mensen op het internet beweren dat het om Elenin gaat; de beelden zouden dan moeten bewijzen dat Elenin geen komeet is maar een planeet/bruine dwerg.
Tegen dat soort dingen valt toch werkelijk niet op te redeneren en dat ga ik dan ook niet proberen.
Nee je mist dus de helft van de 'toevalligheden'.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:36 schreef AVerstraten het volgende:[/
[b]Tenslotte nog even over je redenering over dat in jouw ogen o zo verdachte "geluk" van Leonid Elenin toen hij zijn komeet ontdekte.
De kans dat Elenin, met de manier waarop hij zoekt, een nog niet ontdekte komeet vindt, is aanzienlijk groter dan dat jouw buurman de jackpot van de staatsloterij wint, er vanuit gaande dat hij aan deze loterij meedoet (over de kans van Elenin hierna meer). Als jouw buurman hem inderdaad op een dag wint, ga jij hem dan beschuldigen van oplichterij, enkel en alleen omdat de kans dat iemand de jackpot wint heel klein is?
Je hebt helemaal gelijk, het was niet het goede voorbeeld en ik heb het niet goed uitgelegd!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nee je mist dus de helft van de 'toevalligheden'.
Als buurman Jack uit de Jackstraat de Jackpot wint dan begint toeval rare vormen aan te nemen.
Mijn optiek qua films en muziek is door de BnW kijk op de wereld gevormd dat we te maken hebben met 'architecten' van de wereld.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:28 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, het was niet het goede voorbeeld en ik heb het niet goed uitgelegd!Wat ik bedoelde aan te geven is dat het zogenaamde zuiver toevallige geluk van Leonid Elenin helemaal niet zo toevallig is, maar het resultaat van gerichte voorbereiding en noeste vasthoudendheid, maar ook dat het, zelfs als het wél zuiver toeval/dom geluk zou zijn geweest, ik niet zie waarom dat dan per definitie zou duiden op bedrog.
Dit is een zeer menselijke eigenschap. Mensen zoeken graag verklaringen voor en leggen verbanden tussen de dingen die ze meemaken. Ook als die verklaringen en verbanden kant noch wal raken. In feite is dit ook de bron van religies. Dat betekent echter niet dat die verklaringen en verbanden daadwerkelijk echt zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:47 schreef AVerstraten het volgende:
Het lijkt me eerlijk gezegd meer dat je bezig bent met achteraf duiden, door middel van het zoeken naar een "diepere betekenis", van niet meer dan toevalligheden.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:47 schreef AVerstraten het volgende:
Het lijkt me eerlijk gezegd meer dat je bezig bent met achteraf duiden, door middel van het zoeken naar een "diepere betekenis", van niet meer dan toevalligheden.
Religie is een oud verhaal opnieuw verteld in een ander jasje.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:55 schreef Maurice76 het volgende:
In feite is dit ook de bron van religies.
Dat zou best kunnen. Het lijkt me echter dat het eerste wat je altijd moet doen is nagaan of het werkelijk zo is dat er absoluut geen sprake kan zijn van toeval. Pas als je dat hebt vastgesteld, kunnen eventueel andere vragen aan de orde komen, bijvoorbeeld naar de oorzaak van een verschijnsel, nadat je hebt vastgesteld dat het geen toeval is.quote:Het feit dat wij allemaal op dit forum zitten en over dit soort onderwerpen discussieren, maakt ons alerter dan de meeste andere qua 'toevalligheden'
Je laat je leiden door vorm.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:11 schreef knight18 het volgende:
Kan ik ook, in transformers komen autos en het usa leger in voor. Voorbode voor onvasie autos die transformeerd?
Daarin schuilt naar mijn mening een gevaar. Je begint meteen een zgn. "symboliek" te duiden, terwijl je ten eerste helemaal nog niet hebt vastgesteld of het wel symboliek is en geen toeval. Ten tweede is duiding per definitie een subjectieve bezigheid. Je bent dan dus bezig om jouw subjectieve interpretatie te poneren als algemeen geldend. Dat lijkt me niet wenselijk, zeker niet als we het hebben over de vraag of het komeetje Elenin een gevaar inhoudt voor de aarde.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:12 schreef Ticker het volgende:
[..]
(...)
Punt 1 in het het kunnen ontleden van symboliek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |