Nou een komeet is een klomp ijs van 10-20 kilometer in doorsnede, niks meer en niks minder. En dat het een dwergster zou zijn is totale onzin, voor mij geen discussie over mogelijk. Als jupiter 80 maal zwaarder zou zijn zou jupiter ook een ster zijn (zwaar genoeg om zelf kernfusie op te wekken). En jupiter is (door weerkaatsing van zonlicht) al gemakkelijk met het oog te zien (helderder dan alle sterren). Dus als de zon in zijn baan in de melkweg een ster zou tegenkomen, dan zou er een tweede zon aan de hemel te zien zijn. En dan zouden we echt een probleem hebbenquote:
Dat hoop ik ook van harte!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:14 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Zou trouwens mooi zijn als er weer eens een heldere komeet zou verschijnen (kan me Hale Bopp en Hyakutake nog herhinneren)
Kometenquote:
Wat schuift wat Maron?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:44 schreef Maron het volgende:
Wat schuift dat nou..?@Averstraten... ga je hierna nog een laatste keer op vacantie..? of is er nog een staanplaats over in de bunker..
Dat is juist mijn bedoeling @Vogeltjesdans..ik wens je trouwens bij deze veel succes met het moderaten van TRU.. en Summers natuurlijk ook..quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
Gaan we wel een beetje lief met elkaar om mensen? Give topics a chance enzo.
Schitterend, dank jequote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:17 schreef Maron het volgende:
[..]
Dat is juist mijn bedoeling @Vogeltjesdans..ik wens je trouwens bij deze veel succes met het moderaten van TRU.. en Summers natuurlijk ook..
Prijs de dag niet voor het avond is @ Vogeltjesdans..quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Schitterend, dank jeMet zulke lieve users als jij wordt het modereren een eitje
Dat moet je aan de complottertjes vragen, die weten dat allemaal precies.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:50 schreef 22 het volgende:
Wanneer is de volgende datum voor een aardbeving of ramp betreffende Elenin?
Begin augustus?
Maar die zitten hier toch ook?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:58 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat moet je aan de complottertjes vragen, die weten dat allemaal precies.
Als je het niet weet, reageer dan liever niet lieverdquote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:58 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat moet je aan de complottertjes vragen, die weten dat allemaal precies.
O, dat kan jij ook hoor want er zijn zo ongeveer elke dag aardbevingen. Het wordt pas een beetje knap als ze de locatie er bij vermelden, maar dat doen ze jammer genoeg nooit. Dan hebben ze het ook zo geplooid dat er zogenaamd zo ongeveer elke dag wel een "alignment" is (wat dat dan ook wezen mag) en dan nemen ze óók nog een comfortabele ruime marge: 5 dagen ernaast is bijvoorbeeld ook al raak. Ja, zo kan ik het ook. Maar het belangrijkste is natuurlijk: kometen kúnnen helemaal geen aardbevingen veroorzaken. Dus het is gewoon onzin, die aardbevingsverhalen en Elenin.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:00 schreef 22 het volgende:
[..]
Maar die zitten hier toch ook?
Waar of niet....ik stond toch verbaasd van de aardbeving op de voorspelde dag.
wat vind jij van de hele situatie om elenin.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als je het niet weet, reageer dan liever niet lieverd
Nou geloof mij .Als er al een alignment was met saturnus en een dwergster minimaal 4x gewicht van jupiter zou je meer aardbevingen hebben dan alleen in NZquote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:00 schreef 22 het volgende:
[..]
Maar die zitten hier toch ook?
Waar of niet....ik stond toch verbaasd van de aardbeving op de voorspelde dag.
Ja, ik geloof er ook niet echt in, maar het was wel toevallig.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:11 schreef knight18 het volgende:
[..]
Nou geloof mij .Als er al een alignment was met saturnus en een dwergster minimaal 4x gewicht van jupiter zou je meer aardbevingen hebben dan alleen in NZ
Ik weet het niet en kan me er ook niet druk om maken eigenlijk. Ik kan er niets aan veranderen en zal er tot dat moment ook geen minuut minder om slapen. Maar ik gun iedereen zijn mening wel en geniet van de discussie.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:10 schreef knight18 het volgende:
[..]
wat vind jij van de hele situatie om elenin.
Bruine dwergen zijn tenminste 13 keer zo zwaar als Jupiter. Enorm dus. Reken maar dat je daar iets van merkt: veel meer dan volstrekt normale aardbevingen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:11 schreef knight18 het volgende:
[..]
Nou geloof mij .Als er al een alignment was met saturnus en een dwergster minimaal 4x gewicht van jupiter zou je meer aardbevingen hebben dan alleen in NZ
Een toevalstreffer is geen correcte voorspelling.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:13 schreef 22 het volgende:
Nou....een 7,6 aardbeving vind ik toch een grote beving om correct te voorspellen.
Ik weet dat die bevingen meerdere keren per jaar voorkomen, maar toch.
Elenin is een komeet van naar schatting hoogstens 10 km in doorsnee. Hij kan dus nooit en te nimmer 4x het gewicht (eigenlijk moeten we zeggen: de massa) van Jupiter hebben. Bruine dwergen hebben tussen 13 en 80 keer de massa van Jupiter. Elenin is geen bruine dwerg, ik snap niet hoe dat verhaal toch steeds maar weer kan opduiken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:24 schreef knight18 het volgende:
wat ik vreemd vind. Overal op het net zegt men dat elenin 4x het gewicht van jupiter heeft maar een bruine dwergster is minstens8 of 13 x het gewicht van jupiter
Absoluut. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat Elenin een bruine dwerg is. Hij lijkt er voor geen meter op en hij gedraagt zich ook helemaal niet zo. Elenin lijkt precies op een komeet die aan de kleine kant is. Dus waarom zouden we moeten aannemen dat Elenin eigenlijk iets is waar hij totaal niet op lijkt en waar hij zich ook helemaal niet naar gedraagt? Wat is daar de logica van? Ik snap dat niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:30 schreef knight18 het volgende:
Zouden we het nu voelen als het een bruine dwerg was?
't Is maar een heel klein dingetje...quote:Op zondag 10 juli 2011 00:04 schreef Resistor het volgende:
De maan en de zon bij ons trekken het water dagelijks enkele meters naar zich toe, maar doet verder niets met de tektoniek, maar een heel groot ding heel ver weg doet niets met het water, maar kan wel voor aardbevingen zorgen...
Ik blijf dat concept maar vreemd vinden.
volgens het principe van die mensen zou de zon met zijn enorme massa dagelijks ontelbare aardbevingen moeten ontketenen. Want niet alleen staat de zon dichterbij dan de 'bruine dwergster' ook is de zon tig keer zwaarder/groter.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:04 schreef Resistor het volgende:
De maan en de zon bij ons trekken het water dagelijks enkele meters naar zich toe, maar doet verder niets met de tektoniek, maar een heel groot ding heel ver weg doet niets met het water, maar kan wel voor aardbevingen zorgen...
Ik blijf dat concept maar vreemd vinden.
Yep.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:07 schreef knight18 het volgende:
[..]
volgens het principe van die mensen zou de zon met zijn enorme massa dagelijks ontelbare aardbevingen moeten ontketenen. Want niet alleen staat de zon dichterbij dan de 'bruine dwergster' ook is de zon tig keer zwaarder/groter.
niet. als er al zo een ramp zich voordoet, verbouwd het de hele aardoppervlak. Ook al overleef je het, ooit gaan je voorraden opraken.quote:
Ik zou niet weten hoe. Maar gelukkig gebeurt het niet, want er is geen bruine dwerg in ons zonnestelsel en er zit er ook geen aan te komen. Wat voor rampen ons boven het hoofd hangen, deze hoort er niet bij.quote:
wat ga je met het geld doen mocht het waar zijn XDquote:Op zondag 10 juli 2011 00:28 schreef AVerstraten het volgende:
Ja, dat zag je toch? Wie quoot er nou zichzelf.
Maar even heel iets anders: er is een prijs van 5000 dollar uitgeloofd voor degene die de correcte coördinaten van Niburu (of Nibiru) geeft: http://nibiruchallenge.blogspot.com/2009_01_01_archive.html
Dit is dus een kritsch persoon?quote:Op zondag 10 juli 2011 00:28 schreef AVerstraten het volgende:
Ja, dat zag je toch? Wie quoot er nou zichzelf.
Maar even heel iets anders: er is een prijs van 5000 dollar uitgeloofd voor degene die de correcte coördinaten van Niburu (of Nibiru) geeft: http://nibiruchallenge.blogspot.com/2009_01_01_archive.html
Nou als er een (dwerg) ster in de buurt van de zon zou komen, zouden de banen vande planeten verstoord raken en dan heb je kans dat alle leven weg gevaagd wordt, door een op eenvolgende reeks rampen aardbevingen, orkanen, plotseling sterk veranderd klimaat.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:15 schreef knight18 het volgende:
Ja maar hiermee wil ik zeggen: als er werkelijk een alignment was met zo een zwaar ding zou je meer aardbevingen op meerdere plekken hebben dan alleen in NZ
dat ik ooit in die bs heb geloofd, zo kun je achter alle rampen hier op aarde een zogezegde "doomsday voorspelling" doen want er gebeurt elke dag wel iets dusja, dat is zoals een straatje zonder eind..quote:Op zondag 10 juli 2011 00:36 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ja. Met niet zo heel veel geld. Maar ja, het gaat natuurlijk hoofdzakelijk om de eer.
En er is dus niks gebeurd?quote:Op zondag 10 juli 2011 00:37 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Nou als er een (dwerg) ster in de buurt van de zon zou komen, zouden de banen vande planeten verstoord raken en dan heb je kans dat alle leven weg gevaagd wordt, door een op eenvolgende reeks rampen aardbevingen, orkanen, plotseling sterk veranderd klimaat.
vertel, kben wel geïnteresseerdquote:Op zondag 10 juli 2011 02:15 schreef nappel2 het volgende:
Elenin is niet de klapper..
..Elenin is de aankondiger van ELE...
Alle kometen die de komende maanden langs de aarde suizen zijn een voorbode van Niburu.
De maya-kalender is nagerekend en eindigt toch weer in 2012.
Nee serieus; ik ben dit item de laatste maanden ook aan het volgen omdat er toch vreemde dingen plaatsvinden. (bunkers die overal door overheden worden gebouwd, aardbevingen en raar weer, Obama kondigt aan zijn troepen terug te halen etc..)
Jammer dat je door alle fantaverhalen het geheel bijna af wilt doen als onzin, maar ik blijf het volgen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |