abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99469177
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:18 schreef Ticker het volgende:

[..]

Om precies te zijn zitten ze aan de donkere(achterkant) kant.
De kant die we nooit zien.
Die achterkant is niet altijd donker, alleen wij zien hem niet vanaf aarde.
Echter is de hele maan al in kaart gebracht en gewoon te zien op internet, ook de achterkant.
pi_99469535
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Echter is de hele maan al in kaart gebracht en gewoon te zien op internet, ook de achterkant.
Dat is waar. Maar op het filmpje van Flaxious zien we alleen de voorkant, dus kan Ticker helemaal niet weten of die stipjes zich al dan niet ook aan de achterkant bevinden.
pi_99477854
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:55 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar op het filmpje van Flaxious zien we alleen de voorkant, dus kan Ticker helemaal niet weten of die stipjes zich al dan niet ook aan de achterkant bevinden.
Ze lijken er wel vandaan te komen..door atmosferische trillingen zie je ze niet 'opkomen', maar zijn ze er ineens..en als ze verdergaan zie je ze met de lichte maan als achtergrond donkerder van kleur worden..blijft weird..
pi_99478050
Het is inderdaad weird en ik heb geen idee wat het is.
pi_99478316
oei, ik heb de discussie een tijdje niemeer gevolgd, stipjes ? leg eens uit iemand aub
pi_99479618
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:05 schreef Resistor het volgende:
Filmpje van die 'dingen' bij de maan:
Ik denk dat die dingen gewoon een andere verklaring hebben, een soort van luchtspiegeling/lenseffect in de lucht, wat je boven een vuur ook ziet.

Als het buitenaardse ramptoeristen zijn, zijn ze wel erg aan de vroege kant ;)
Interessante video..

Hebben jullie Moon Rising al gezien?

Kan hier niet zo heel veel mee, maar wel interessant. Zeker het feit dat in sommige van de NASA maanfoto's de crosshairs niet meer te zien zijn, alsof iemand met de foto's heeft lopen kutten.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_99484042
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Interessante video..

Hebben jullie Moon Rising al gezien?

Kan hier niet zo heel veel mee, maar wel interessant. Zeker het feit dat in sommige van de NASA maanfoto's de crosshairs niet meer te zien zijn, alsof iemand met de foto's heeft lopen kutten.
Mooie en interessante docu @ Probably_on_pcp.. ^O^ ..Nee, de eerste keer dat ik hem zie..
(verklaart meteen waarom J.F. Kennedy is vermoord)
pi_99484393
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:49 schreef Jarheadd het volgende:
oei, ik heb de discussie een tijdje niemeer gevolgd, stipjes ? leg eens uit iemand aub
Ik heb je gisteren,( zoals je vroeg) notabene de link van het filmpje gestuurd.. ;(
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:05:53 #185
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99492063
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Euhm... meneertje kennis, de achterkant, noemt men 'the dark side of the moon'.
Is gewoon een term.. maar bedankt, misschien dat er inderdaad iemand dacht dat het een en al donker daar is ;)

quote:
However, the term "dark side of the moon" is commonly used poetically to refer to the far side.[1]
http://en.wikipedia.org/wiki/Far_side_of_the_Moon

Niet zo miepen als Ticker wat zegt he :P
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Mattes 15:14)
pi_99511785
@ maron, nog eens bedankt voor de link he !
pi_99532176
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 18:59 schreef Jarheadd het volgende:
@ maron, nog eens bedankt voor de link he !
Graag gedaan hoor..kijk eens in je DM..
pi_99578150
Ik meen me te herinneren dat iemand uit dit topic gisteren bij een sterrenwacht zou gaan kijken naar elenin :P
pi_99578457
Was dat niet bij onbewolkt weer? Gisteren was nou niet echt weer om sterren te kijken.
  zondag 17 juli 2011 @ 14:49:53 #190
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_99578668
Ik denk dat je beter kunt zeggen dat de komende week geen weer is om sterren te kijken.
pi_99581379
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 14:32 schreef knight18 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat iemand uit dit topic gisteren bij een sterrenwacht zou gaan kijken naar elenin :P
dan zullen we nog even moeten wachten ;p magnet ging normaal kijken mr het was idd niet echt het weer daarvoor ;p we will see zeker ;p
pi_99610844
Voor iedereen die niet gerust op de komst van Elenin hier enkele wijze woorden van "Astrobob"
quote:
(...)before people understood what comets were and how they followed orbits around the sun like the planets, they were generally seen as bad omens or signs of doom. Yes, there were doomsayers for Halley’s Comet in 1910, because the Earth was predicted to pass through its tail. People sold ‘Comet Pills’ and gas masks to ward against poisonous gases. We did pass through the tail and were none the worse for the wear. As for Hale-Bopp, yes, there was a religious group called Heaven’s Gate (Google it) that believed an alien spaceship was trailing the comet. Their leader convinced 38 members to kill themselves so their souls could board the craft. They and their leader committed suicide based on this pathological hope and the bodies were found some time later. In the case of Halley’s Comet, the amount of gas and dust from the tail was so minute, there was nothing to fear. As I’ve said before, comet tails have very little material in them, though they do glow nicely in sunlight. And of course there was no spaceship following Hale-Bopp. The deaths are a sad warning to all who might be sucked into the current round of doomsday talk surrounding Comet Elenin.
http://astrobob.areavoice(...)earth/#comment-11559

De doemverhalen rond kometen zijn zo oud als de wereld. Dat valt de mensen uit oude tijden niet kwalijk te nemen, want zij bezaten nog niet de kennis en informatie die wij nu tot onze beschikking hebben. Maar de mensen die vandaag de dag nog dergelijke volstrekte onzin de wereld in brengen, zouden toch werkelijk beter moeten weten en zich moeten schamen.
pi_99610878
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 14:32 schreef knight18 het volgende:
Elenin is nu helemaal niet meer te zien op het noordelijk halfrond, dus dat zou ook in optimale weersomstandigheden geen enkele zin hebben.
pi_99642979
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 10:20 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Elenin is nu helemaal niet meer te zien op het noordelijk halfrond, dus dat zou ook in optimale weersomstandigheden geen enkele zin hebben.
Wel zo 'collegiaal' om dan te vermelden waar hij zich nu dan wl bevindt..(ik kan niets meer vinden..het lijkt wel of die ellendige Elenin van de aardbodem(nou ja) is verdwenen..
Weet jij misschien meer @ AVerstraten..??

Hallo AVerstraten..? do you read..?

[ Bericht 2% gewijzigd door Maron op 18-07-2011 23:24:43 (recall) ]
pi_99647638
Op het noordelijk halfrond staat Elenin staat nu z kort z laag aan de horizon dat hij feitelijk niet te zien is. Vanaf Augustus is de komeet helemaal niet meer te zien op het noordelijk halfrond.

Op het zuidelijk halfrond blijft hij zichtbaar tot begin september (met telescoop).

In oktober is de komeet weer goed te zien, maar wel met goede verrekijker of telescoop. Naar verwachting zal hij moeilijk te zien zijn met het blote oog, maar misschien hebben we geluk en wordt hij nog wat helderder dan nu de verwachting is.

Hier een overzicht van kometen die dit jaar te zien zijn (Elenin staat er ook bij): http://www.aerith.net/comet/weekly/current.html

quote:
Wel zo 'collegiaal' om dan te vermelden waar hij zich nu dan wl bevindt.
De bovenstaande informatie heb ik al meerdere keren gegeven op dit forum.

[ Bericht 10% gewijzigd door AVerstraten op 19-07-2011 00:53:39 ]
pi_99648289
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:40 schreef AVerstraten het volgende:
Op het noordelijk halfrond staat Elenin staat nu z kort z laag aan de horizon dat hij feitelijk niet te zien is. Vanaf Augustus is de komeet helemaal niet meer te zien op het noordelijk halfrond.

Op het zuidelijk halfrond blijft hij zichtbaar tot begin september (met telescoop).

In oktober is de komeet weer goed te zien, maar wel met goede verrekijker of telescoop. Naar verwachting zal hij moeilijk te zien zijn met het blote oog, maar misschien hebben we geluk en wordt hij nog wat helderder dan nu de verwachting is.

Hier een overzicht van kometen die dit jaar te zien zijn (Elenin staat er ook bij): http://www.aerith.net/comet/weekly/current.html

[..]

De bovenstaande informatie heb ik al meerdere keren gegeven op dit forum.
Okay, dankjewel voor de info..er zijn al zveel topics over Elenin geweest dat je het overzicht wel eens uit het oog verliest..(en er is op dit moment ook bar weinig nieuws over te vinden..
  dinsdag 19 juli 2011 @ 02:40:18 #197
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_99650940
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 22:59 schreef Maron het volgende:

[..]

Wel zo 'collegiaal' om dan te vermelden waar hij zich nu dan wl bevindt..(ik kan niets meer vinden..het lijkt wel of die ellendige Elenin van de aardbodem(nou ja) is verdwenen..
Weet jij misschien meer @ AVerstraten..??

Hallo AVerstraten..? do you read..?
Je denkt dat hij achter de verdwijning van Elenin zit? :D
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_99652209
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 01:00 schreef Maron het volgende:

[..]

Okay, dankjewel voor de info..er zijn al zveel topics over Elenin geweest dat je het overzicht wel eens uit het oog verliest..(en er is op dit moment ook bar weinig nieuws over te vinden..
Dat is ook niet zo raar, want in tegenstelling tot wat veel mensen denken is er niks nieuws over Elenin melden.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 19-07-2011 07:01:41 ]
pi_99652210
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 02:40 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Pffff.... is het toch uitgekomen :D
pi_99654243
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 02:40 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]