abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99416343
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:02 schreef WallieP het volgende:

[..]
post gewoon wat je vind op inet, nieuwe "feiten", stel je vind iets wat het onderuit haal kan je dat ook posten maar niet van die deuzige opmerkingen als "geloof je dat echt?!" "LOL NEP" "HAHAHAHA ONZIN" ....
quote:
Snap je het echt niet of doe je nou gewoon alsof je achterlijk ben om een reactie te krijgen? Hij bedoeld opmerkingen als je vorige post "Geloof je dat nou echt?"
Nee, daar is de opmerking niet op gericht want ik stelde die vraag pas na de reactie van Summers.

M.b.t. je andere opmerking: ik post voortdurend feiten die de alternatieve theorien onderuit halen, je kunt me niet verwijten dat ik niet inhoudelijk reageer. Mijn vragen zijn gemeend en niet bedoeld als "deuzige" opmerkingen.

[ Bericht 5% gewijzigd door AVerstraten op 13-07-2011 16:27:50 ]
pi_99418374
Filmpje van die 'dingen' bij de maan:
Ik denk dat die dingen gewoon een andere verklaring hebben, een soort van luchtspiegeling/lenseffect in de lucht, wat je boven een vuur ook ziet.

Als het buitenaardse ramptoeristen zijn, zijn ze wel erg aan de vroege kant ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_99420013
Wat ik raar vind is dat de bolletjes vanuit het niets verschijnen: ze ploppen ineens op als ze vlak bij de maan zijn, je ziet ze niet eerst door de ruimte zweven, wat je normaal gesproken toch wel zou verwachten.

Wat ik ook vreemd vind is dat er een stilstaand beeld gegeven wordt. De witte dingetjes bewegen echter wel. Hoe kan dat? Dat zit me eigenlijk nog het meeste dwars in dit filmpje. Hierdoor en door het feit dat de bolletjes ineens uit het niets verschijnen krijg ik toch het vermoeden dat de bolletjes zijn toegevoegd aan een stilstaand frame van de maan.

[ Bericht 5% gewijzigd door AVerstraten op 13-07-2011 18:13:39 ]
pi_99421031
Omdat in het rechtervenster de boel is uitvergroot gaat de beweging van de maan natuurlijk iets langzamer..en die 'bolletjes' poppen op omdat de Maan rond is..
Zoals de maker van het filmpje al zegt;' I was testing my new camera'..hij had deze ''orbs'' niet eerder waargenomen..toch wel apart als je ze ook ziet bij b.v. live-beelden bij afmeer/werkzaamheden aan de buitenkant van het ISS,(en dan opeens na veelvuldig verzoek van 'groundcontroll' de live-camera wordt uitgeschakeld, en op zwart gaat)..wat zijn dat voor dingen, idd vroegtijdige buitenaardse 'ramptoeristen' :D ..of is er wellicht toch meer gaande dan wij weten..
Ik ben lichtelijk van mening dat wij in de gaten worden gehouden mbt hetgene dat gaat komen..
Elenin/Nibiru/Tyche/Wormwood/PlanetX/Gliese/Honda/ of hoe dat rotding ook mag heten...
Call me nuts if you got the guts.(ik wil niet offtopic lijken want Semexo's topic interesseert mij enorm, en wil het ook niet verpesten, maar heb het idee dat dit er ook mee (Elenin) te maken heeft..)
pi_99422364
quote:
die 'bolletjes' poppen op omdat de Maan rond is..
Dat moet je even uitleggen wat dat snap ik niet. We zien de sterren toch ook gewoon opkomen en niet ineens midden in de hemel plotseling verschijnen als lampjes die aangeschakeld worden?

quote:
Elenin/Nibiru/Tyche/Wormwood/PlanetX/Gliese/Honda/ of hoe dat rotding ook mag heten...
Hij heet Elenin en het is een kleine komeet.

Gliese 229b is een bruine dwergster en de begeleider van de rode dwergster Gliese 229. Beide bevinden zich ver buiten ons zonnestelsel en er is geen enkele mogelijkheid dat die ons zonnestelsel binnenkomen.

De komeet Honda-Mrkos-Pajdusakova verschijnt in de loop van Augustus aan de hemel van het zuidelijk halfrond. Zijn perihelium is 9 miljoen km. De doorsnee van de komeet is ongeveer 1,6 km.

Niburu bestaat niet.

Tyche is een hypothetische gasplaneet die zich in de Oortwolk zou bevinden. Veel astronomen betwijfelen of Tyche werkelijk bestaat. Tot nu toe is er geen enkel bewijs gevonden voor het bestaan van Tyche. Zelfs al zou Tyche bestaan, dan is het extreem onwaarschijnlijk dat hij ineens van baan verandert en zich op de aarde stort; we hadden hem dan ook al heel lang moeten zien aankomen met het blote oog.

Planeet X was hypothetische planeet die minieme afwijkingen in de banen van Uranus en Neptunus moest verklaren. Latere, betere metingen wezen uit dat er geen afwijkingen zijn in de banen van Uranus en Neptunus, waarmee planeet X van het toneel verdween.

Wormwood, of Alsem, zoals hij in het Nederlands heet, wordt beschreven in de openbaring van Johannes:
quote:
De derde engel blies op zijn bazuin. Uit de hemel viel een grote ster, die zo fel brandde als een fakkel. Hij viel op een derde deel van de rivieren en op de waterbronnen. De naam van de ster is Alsem
(openbaring 8, vers 10 en 11)
Wat dat met Elenin te maken heeft ontgaat me volkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 13-07-2011 19:28:33 ]
pi_99423329
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:58 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Dat moet je even uitleggen wat dat snap ik niet. We zien de sterren toch ook gewoon opkomen en niet ineens midden in de hemel plotseling verschijnen als lampjes die aangeschakeld worden?

[..]

Wat wil jij nou helemaal@Verstraten..dat je gelijk hebt..dat het natuurlijk allemaal onzin is..(ben je nu gelukkig?)
Ik word moe van je..maar dat zal wel de bedoeling wel zijn..
Start aub een nieuw topic over de ONZIN over Elenin, en laat dit topic met rust...wil je..?
Ik ga uit beleefdheid steeds op je in, maar nu kan je stikken met je denigrerende antwoorden..
Je hebt waarschijnlijk niet eens in de gaten dat je door je niet aflatende ridiculisatie van het onderwerp de vermoedens van het komende alleen maar versterkt..

[ Bericht 3% gewijzigd door vogeltjesdans op 15-07-2011 02:40:14 (quote hersteld) ]
pi_99423686
quote:
'Tis but thy name that is my enemy;
Thou art thyself, though not a Montague.
What's Montague? it is nor hand, nor foot,
Nor arm, nor face, nor any other part
Belonging to a man. O, be some other name!
What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;
So Romeo would, were he not Romeo call'd,
Retain that dear perfection which he owes
Without that title. Romeo, doff thy name,
And for that name which is no part of thee
Take all myself.
Zijn Elenin (de Bruine Dwerg variant), Tyche (hypothesized gas giant), Nemesis (hypothetical hard-to-detect red dwarf star, white dwarf star or brown dwarf), Shiva (onbekende zwaartekrachtbron), Niburu (large planetary object) en Wormwood/Alsem niet gewoon verschillende namen voor het zelfde ding?

Ik zie namelijk heel erg veel overeenkomsten tussen deze dingen...
pi_99423752
Op wat voor overeenkomsten doel je?
pi_99423969
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:33 schreef AVerstraten het volgende:
Op wat voor overeenkomsten doel je?
Locatie (Oort wolk) en massa (zwaar, hoewel ze het er niet over eens zijn hoe zwaar)
pi_99424275
Elenin is heeft een te verwaarlozen massa en is dus niet zwaar.

Het duo Gliese bevindt zich niet in de Oortwolk, maar buiten ons zonnestelsel.

Als Tyche zou bestaan, zou hij zich volgens de hypothese in de Oortwolk bevinden, waar zich ook kometen bevinden. Dat is inderdaad een overeenkomst, maar verder zijn het twee totaal verschillende objecten.

Eerlijk gezegd zie ik vrijwel geen overeenkomsten.

Ik zal wel veel te nuchter zijn om al die doemverhalen serieus te kunnen nemen. Wat mij betreft is Elenin een komeet, is er niets dat er op wijst dat het om iets anders gaat en is er ook niets dat er op wijst dat ons een gevaarlijke reuzeplaneet nadert.
pi_99424798
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:22 schreef Maron het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 13 juli 2011 18:58 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

[..]

Wat wil jij nou helemaal@Verstraten..dat je gelijk hebt..dat het natuurlijk allemaal onzin is..(ben je nu gelukkig?)
Ik word moe van je..maar dat zal wel de bedoeling wel zijn..
Start aub een nieuw topic over de ONZIN over Elenin, en laat dit topic met rust...wil je..?
Ik ga uit beleefdheid steeds op je in, maar nu kan je stikken met je denigrerende antwoorden..
Je hebt waarschijnlijk niet eens in de gaten dat je door je niet aflatende ridiculisatie van het onderwerp de vermoedens van het komende alleen maar versterkt..
Het is je gelukt Maron, dit is de zoveelste lullige opmerking van je. Ik pas ervoor om nog langer door jou beledigd te worden en kom hier daarom niet meer terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 13-07-2011 20:15:16 ]
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:12:44 #162
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_99425446
Een aantal mensen zullen hun verontschuldiging aan moeten bieden, eind dit jaar.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_99429131
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:57 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Het is je gelukt Maron, dit is de zoveelste lullige opmerking van je. Ik pas ervoor om nog langer door jou beledigd te worden en kom hier daarom niet meer terug.
Zoals je al zegt, misschien ben je te nuchter voor dit topic idd. Ik neem je zeker niets kwalijk of iets en vind sommige dingen die je post ook wel boeiend als tegen-woord maar dit topic is volgens mij meer bedoeld voor nieuwe filmpjes, nieuwe foto's, nieuwe bewijzen om het zo maar te zeggen over elenin en dan niet als komeet van 2km waar we niets van merken maar als grootste ramp. Ik snap ook dat het sci-fi gehalte extreem hoog is, dat het meer een film verhaal is, maar sommige filmpjes, verhalen, de grote hoeveelheid rampen van de laatste tijd, de zwarte plekken op sterrenmappen waar elinin zou moeten zijn maken dit onderwerp voor mij wel boeiend. En als het waar zou zijn zou de nasa etc het ook stil houden denk... ik ben ook wel nuchter en weer ook dat de kans dat alles waar is en we hier in oktober een dwergster langs zien komen (die vanaf september goed te zien gaat zijn) heel erg klein is, maar de kans is er imo wel, ik heb wel het gevoel dat er bijna iets ergs moet gebeuren met de aarde binnenkort, maja das ook niet meer als een gevoel.. en dit topic volg ik voor nieuwe info, meer "bewijs" zeg maar, en niet om elke keer te lezen dat het niet waar is, hoewel je gelijk heb dat de meeste van jou posts feiten geeft die de niburu/dwergster onver halen... maar daar in tegen, niemand heeft het ooit meegemaakt dus wie zeg dat jou feiten waar zijn? Niemand weet hoe de ruimte werkt, en wat voor invloed andere planeten hebben (sommige dingen zijn zelfs met newtons/einsteins wetten van zwaartekracht nog niet te verklaren, zoals het uitdijen van de baan van planeten)..
Mja, kweet ook niet.. we gaan het zien, begin september als het goed is ;)
pi_99435203
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:57 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan @AVerstraten..als ik je wil beledigen, dan zeg ik wel andere dingen..
Laten we opnieuw beginnen om op een redelijke en volwassen manier proberen uit te pluizen wat er allemaal loos is rond Elenin, of anders Nibiru..okay..?
(Stel je voor dat je straks je excuses aan moet bieden, en dat door de catastrofe dan niet meer kan..of ik dat moet doen, en jij hier niet meer bent..). >:) ..Kom op..zand erover.. *;
pi_99435341
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:12 schreef Knarf het volgende:
Een aantal mensen zullen hun verontschuldiging aan moeten bieden, eind dit jaar.
pi_99436923
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:26 schreef Maron het volgende:

[..]
Laten we opnieuw beginnen om op een redelijke en volwassen manier proberen uit te pluizen wat er allemaal loos is rond Elenin, of anders Nibiru..okay..?
Ik zou niet weten wat ik zou moeten uitpluizen, want er is helemaal niks wat er op wijst dat er iets loos is rond Elenin en dat het iets anders is dan een doodnormale komeet.
pi_99437297
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 00:06 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ik zou niet weten wat ik zou moeten uitpluizen, want er is helemaal niks wat er op wijst dat er iets loos is rond Elenin en dat het iets anders is dan een doodnormale komeet.
We zullen zien.. :X
pi_99437512
Dat hoop ik, een passerende komeet is altijd geweldig om te zien. Echter, zoals het er nu naar uitziet zal Elenin alleen met een verrekijker of telescoop te zien zijn, niet met het blote oog. Maar ook dat is al heel mooi en spannend. :)
pi_99437855
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 00:22 schreef AVerstraten het volgende:
Dat hoop ik, een passerende komeet is altijd geweldig om te zien. Echter, zoals het er nu naar uitziet zal Elenin alleen met een verrekijker of telescoop te zien zijn, niet met het blote oog. Maar ook dat is al heel mooi en spannend. :)
Hale-Bopp was ook supergaaf om te zien en te volgen..laten we hopen dat we dat later ook kunnen zeggen over Elenin..(en wellicht Nibiru) (die natuurlijk niet bestaat..;)
Truste A. V. ik ga mijn mandje in.. :O

[ Bericht 0% gewijzigd door Maron op 14-07-2011 00:46:45 (geen) ]
  donderdag 14 juli 2011 @ 04:40:04 #170
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_99443004
Wat is nu de eerstvolgende datum dat er iets zou gaan gebeuren?
Same shit, different day
SC hopper present
pi_99443450
Wel raar dat planeet X al in 2003 had moeten langskomen!

En hebben de believers het volgende verhaal al doorgelezen?

http://www.skepsis.nl/nibiru.html

Ik ben oprecht benieuwd wat jullie er van vinden :)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_99443501
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:15 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Iedereen mag geloven wat hij/zij wil.
Maar ik zeg, gewoon dat het wetenschappelijk gezien onzin. Er worden mensen echt bang gemaakt, door al die doem verhalen. Terwijl dat helemaal nergens voor nodig is! Lees het volgende topic maar door:
Poolshift

Op wil jij soms mensen bang maken? Of ben je zelf bang voor wat er gaat gebeuren?
Ben het helemaal met je eens. Waarom mensen bang maken en waarom wordt er hier door mensen gezegd dat er wetenschappelijk bewijs is?

Als zo'n grote planeet of dwergster om de zoveel tijd door ons zonnestelsel heen zou gaan, dan zou het een zooitje moeten zijn omdat elke keer de baan van de planeten wordt beinvloed.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:18:00 #173
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99445194
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:05 schreef Resistor het volgende:
Filmpje van die 'dingen' bij de maan:
Als het buitenaardse ramptoeristen zijn, zijn ze wel erg aan de vroege kant ;)
Om precies te zijn zitten ze aan de donkere(achterkant) kant.
De kant die we nooit zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ticker op 14-07-2011 09:29:19 ]
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Mattes 15:14)
pi_99445545
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:18 schreef Ticker het volgende:

[..]

Oh. Dan valt er dus ook niks zinnigs over te zeggen. Ik zie alleen maar vage stipjes, meer niet. Of die zich ook aan de achterkant bevinden zou ik niet kunnen zeggen. Wat daar de oorzaak van is heb je net zelf al aangegeven.
pi_99461701
Edit : offtopic , niet iedereen afzeiken aub .

[ Bericht 89% gewijzigd door Summers op 14-07-2011 16:18:05 ]
Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat insinueer je daarmee dan? Wil je zeggen dat het geen vliegtuigen waren? Wat dan.... komkommers? In het WTC zijn weldegelijk vliegtuigen gevlogen.
Ik ben niet gek, ik ben geen vliegtuig!
pi_99469177
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:18 schreef Ticker het volgende:

[..]

Die achterkant is niet altijd donker, alleen wij zien hem niet vanaf aarde.
Echter is de hele maan al in kaart gebracht en gewoon te zien op internet, ook de achterkant.
pi_99469535
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Die achterkant is niet altijd donker, alleen wij zien hem niet vanaf aarde.
Echter is de hele maan al in kaart gebracht en gewoon te zien op internet, ook de achterkant.
Dat is waar. Maar op het filmpje van Flaxious zien we alleen de voorkant, dus kan Ticker helemaal niet weten of die stipjes zich al dan niet ook aan de achterkant bevinden.
pi_99477854
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:55 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar op het filmpje van Flaxious zien we alleen de voorkant, dus kan Ticker helemaal niet weten of die stipjes zich al dan niet ook aan de achterkant bevinden.
Ze lijken er wel vandaan te komen..door atmosferische trillingen zie je ze niet 'opkomen', maar zijn ze er ineens..en als ze verdergaan zie je ze met de lichte maan als achtergrond donkerder van kleur worden..blijft weird..
pi_99478050
Het is inderdaad weird en ik heb geen idee wat het is.
pi_99478316
oei, ik heb de discussie een tijdje niemeer gevolgd, stipjes ? leg eens uit iemand aub
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')