abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99269961
quote:
12s.gif Op zondag 10 juli 2011 02:15 schreef nappel2 het volgende:
Elenin is niet de klapper..
..Elenin is de aankondiger van ELE...
Alle kometen die de komende maanden langs de aarde suizen zijn een voorbode van Niburu.
De maya-kalender is nagerekend en eindigt toch weer in 2012.

Nee serieus; ik ben dit item de laatste maanden ook aan het volgen omdat er toch vreemde dingen plaatsvinden. (bunkers die overal door overheden worden gebouwd, aardbevingen en raar weer, Obama kondigt aan zijn troepen terug te halen etc..)
Jammer dat je door alle fantaverhalen het geheel bijna af wilt doen als onzin, maar ik blijf het volgen..
Bunkers? En overal? Waar dan? En door welke overheden? Ik ben er nog niks over tegengekomen, dus ik ben erg benieuwd.
pi_99270505
Amerika onder het denver vliegveld. En rusland. Verder weet ik niet echt. Maar het is al jaren geleden dat men begon met bunkers bouwen in oa rusland. Dus ik weet niet hoe je 'elenin' met dit kan linken.
Vandaag een middelgrote aardbeving in japan terwijl er niet eens een alignment was.
pi_99270719
Middelzware aardbeving treft Japan

En dit is nog maar het begin... Ze zullen steeds zwaarder worden...
pi_99271000
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:28 schreef MaGNeT het volgende:
Middelzware aardbeving treft Japan

En dit is nog maar het begin... Ze zullen steeds zwaarder worden...
hoezo ? als elenin echt een dwergster was dan zou het hele zonnenstelsel al in de war zijn + de getijden op aarde zouden al drastisch zijn veranderd dus ik zou niet weten waaraan het zou kunnen liggen buiten de hoge zonne activiteit..
pi_99271119
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:40 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

hoezo ? als elenin echt een dwergster was dan zou het hele zonnenstelsel al in de war zijn + de getijden op aarde zouden al drastisch zijn veranderd dus ik zou niet weten waaraan het zou kunnen liggen buiten de hoge zonne activiteit..
Tis mij wel een raadsel hoe zo een grote dwergster alleen aangrijpt op het binnenste van de aarde en maar op 1 plek. Terwijl de maan aan het water trekt. rarara.
pi_99271121
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:40 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

En waaraan ontleen jij die kennis?
pi_99271125
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En waaraan ontleen jij die kennis?
waaraan ontleen jij de kennis dat het steeds zwaarder gaat worden?
pi_99271150
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:46 schreef knight18 het volgende:

[..]

Tis mij wel een raadsel hoe zo een grote dwergster alleen aangrijpt op het binnenste van de aarde en maar op 1 plek. Terwijl de maan aan het water trekt. rarara.
Dat is geen raadsel. De maan staat dichterbij en blijft de meeste invloed hebben op de getijden.
Alleen de tegenkrachten veranderen en veroorzaken bevingen.
pi_99271160
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:46 schreef knight18 het volgende:

[..]

waaraan ontleen jij de kennis dat het steeds zwaarder gaat worden?
Dat kan je lezen in de linkjes. Je mag zelf ook wel wat onderzoek doen.
pi_99271232
tis mij een raadsel waarom zo een grote dwergster alleen invloed zou hebben op het binnentste van de aarde en maar op 1 plek.
pi_99271243
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat kan je lezen in de linkjes. Je mag zelf ook wel wat onderzoek doen.
je zei toch dat je een contact had bij een sterrenwacht, wanneer mag je door die telescoop kijken ? dan weten we ineens duidelijk wat het is.
pi_99271255
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:50 schreef knight18 het volgende:
tis mij een raadsel waarom zo een grote dwergster alleen invloed zou hebben op het binnentste van de aarde en maar op 1 plek.
In een ketting breekt ook de zwakste schakel als eerste.
pi_99271281
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:51 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

je zei toch dat je een contact had bij een sterrenwacht, wanneer mag je door die telescoop kijken ? dan weten we ineens duidelijk wat het is.
Als het komende zaterdag helder genoeg is, gaan we er heen. Het beste tijdstip moet hij nog uitrekenen.
pi_99271396
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als het komende zaterdag helder genoeg is, gaan we er heen. Het beste tijdstip moet hij nog uitrekenen.
dat is goed, hou me op de hoogte dan !
pi_99271787
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Veel succes. De komeet is pas rond oktober weer zichtbaar vanaf het noordelijk halfrond.
pi_99272263
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:11 schreef knight18 het volgende:

[..]

Veel succes. De komeet is pas rond oktober weer zichtbaar vanaf het noordelijk halfrond.
Hij is nog zichtbaar gedurende 26 minuten.
Probleem is wel dat het dan helder moet zijn én donker want hij staat erg laag.
Met infrarood moet het lukken, zei hij.
pi_99272567
dus tot en met het weekend is hij 26 minuten zichtbaar?
pi_99272665
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:37 schreef knight18 het volgende:
dus tot en met het weekend is hij 26 minuten zichtbaar?
Het wordt iedere dag iets korter, vanaf augustus niet meer zichtbaar en vanaf oktober weer goed zichtbaar. Ligt er ook aan waar je woont, tussen Noorwegen en Frankrijk zit al flink verschil.

Dat is, als we het juiste hemel-object te pakken hebben.
Ik ben nog niet overtuigd maar maak me wel zorgen.
pi_99272695
dus jij bent net als zovelen(waaronder ik) in het midden. Tussen komeet en dwergster?
pi_99272745
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:41 schreef knight18 het volgende:
dus jij bent net als zovelen(waaronder ik) in het midden. Tussen komeet en dwergster?
Ik hoop een mooie komeet te zien, komende zaterdag...
Maar er zijn inmiddels, zoals eerder in het topic te lezen was, duizenden amateur astronomen die zeggen dat het niet op een komeet lijkt... En die weten meestal wel hoe een komeet er uit hoort te zien...
Als het nu één grappenmaker was, ach... Maar duizenden, zichzelf hopelijk nog enigzins respecterende, astronomen?

Is het je ook opgevallen dat de NASA, de overheid en Google geen énkele moeite doen om het te ontkrachten? Er verdween beeldmateriaal en verder geen enkele uitleg.

En dan die verstoorde straalstromen, meer extreem weer, etc.
  zondag 10 juli 2011 @ 12:58:18 #71
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99273218
Volgens mij hebben we in dit topic al uitgelegd, dat het geen (dwerg) ster kan zijn. En dat Elenin gewoon een klomp ijs is van hooguit 20 km groot, dat op geen enkele manier een ramp kan veroorzaken op aarde.
Are you nuts??
  zondag 10 juli 2011 @ 13:11:34 #72
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99273638
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik hoop een mooie komeet te zien, komende zaterdag...
Maar er zijn inmiddels, zoals eerder in het topic te lezen was, duizenden amateur astronomen die zeggen dat het niet op een komeet lijkt... En die weten meestal wel hoe een komeet er uit hoort te zien...
Duizende amateur astronomen, geef die link dan eens? In hetzelfde artikel wordt allerlei andere onzin geschreven, zoals dat verhaal over de dwerg ster. Als je wel op betrouwbare nieuws ssites gaat zoeken, vind je niks bijzonders:
http://www.allesoversterr(...)--&Date-gt=&Date-lt=
quote:
Als het nu één grappenmaker was, ach... Maar duizenden, zichzelf hopelijk nog enigzins respecterende, astronomen?

Is het je ook opgevallen dat de NASA, de overheid en Google geen énkele moeite doen om het te ontkrachten? Er verdween beeldmateriaal en verder geen enkele uitleg.
Waarom zouden ze? Als je steeds moeite gaat doen om iets te ontkrachten, als een stel idioten iets roepen op het internet, kun je wel aan de gang blijven

quote:
En dan die verstoorde straalstromen, meer extreem weer, etc.
:? Verstoorde straalstromen en meer extreem weer?
Als we al meer extreem weer zouden hebben, heeft dit te maken met de opwarming van de aarde, dit is op geen enkele manier te relateren aan een blok ijs dat voorbij komt.
Are you nuts??
pi_99274767
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:11 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Duizende amateur astronomen, geef die link dan eens? In hetzelfde artikel wordt allerlei andere onzin geschreven, zoals dat verhaal over de dwerg ster. Als je wel op betrouwbare nieuws ssites gaat zoeken, vind je niks bijzonders:
http://www.allesoversterr(...)--&Date-gt=&Date-lt=

[..]

Waarom zouden ze? Als je steeds moeite gaat doen om iets te ontkrachten, als een stel idioten iets roepen op het internet, kun je wel aan de gang blijven

[..]

:? Verstoorde straalstromen en meer extreem weer?
Als we al meer extreem weer zouden hebben, heeft dit te maken met de opwarming van de aarde, dit is op geen enkele manier te relateren aan een blok ijs dat voorbij komt.
Je ontkent de bewijzen.
pi_99275662
en toen was whosvegas stil
dus magnet. as zaterdag weet je meer?
  zondag 10 juli 2011 @ 14:00:48 #75
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99275752
haha,wat voor 'bewijzen' zou ik dan ontkennen?
Are you nuts??
pi_99277019
Met meerdere zware aardbevingen correct voorspeld blijf ik het een curieuze zaak vinden maar ik hou het voorlopig op toeval, als de volgende voorspelling weer klopt ga ik toch neigen naar het idee dat Elenin geen komeet is maar toch echt iets anders.... maar wat...
  zondag 10 juli 2011 @ 14:35:27 #77
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99277388
Wat voor meerdere zware aardbevingen correct zijn dan voorspeld?
Are you nuts??
  zondag 10 juli 2011 @ 14:38:28 #78
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99277511
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:27 schreef Pollewoppie het volgende:
Met meerdere zware aardbevingen correct voorspeld blijf ik het een curieuze zaak vinden maar ik hou het voorlopig op toeval, als de volgende voorspelling weer klopt ga ik toch neigen naar het idee dat Elenin geen komeet is maar toch echt iets anders.... maar wat...
Lees mijn posts nog maar eens door. Elenin kan niks anders zijn dan een komeet. En afgelopen aardbevingen (Japan en NZ) kopelen aan Elenin is gewoon grote onzin!
Are you nuts??
pi_99277781
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:38 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Lees mijn posts nog maar eens door. Elenin kan niks anders zijn dan een komeet. En afgelopen aardbevingen (Japan en NZ) kopelen aan Elenin is gewoon grote onzin!
Het probleem in deze discussie (en zo veel in TRU) is wat neem je voor waarheid aan kwa informatie. Er is een shitload aan info te vinden op internet met meerdere betrouwbare en minder betrouwbare bronnen.

Als je ervanuitgaat dat NASA precies de waarheid verteld dan heb je helemaal gelijk en is het gewoon een komeet, ga je ervanuit dat NASA niet helemaal eerlijk is (waar ook weer een heleboel info over te vinden is) kan het ook wat anders zijn.

Ik kies geen partij en ga dus ook voor beide kanten geen bewijs zoeken, maar volg de discussie gewoon nog even
pi_99280448
vandaag was er een aardbeving in japan. Gaan we die ook al koppelen aan elenin teerwijl er geen alignment was?
pi_99280567
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:46 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]
Als je ervanuitgaat dat NASA precies de waarheid verteld dan heb je helemaal gelijk en is het gewoon een komeet, ga je ervanuit dat NASA niet helemaal eerlijk is (waar ook weer een heleboel info over te vinden is) kan het ook wat anders zijn.
Wat heeft NASA er toch de hele tijd mee te maken? Elenin is ontdekt door een amateur-astronoom en wordt gevolgd en gefotografeerd door amateur-astronomen over de hele wereld. Dat doen ze helemaal zelf, zonder NASA. Veel van die amateur-astronomen zijn ook wiskundigen en natuurkundigen en zijn dus prima in staat om op eigen kracht een goede schatting te maken van de grootte van Elenin, zijn snelheid en zijn baan. Dat heeft Leonid Elenin, de ontdekker, om te beginnen gedaan en zijn berekeningen zijn inmiddels meerdere keren bevestigd door amateur-astronomen en en professionele astronomen, allemaal zonder enige inmenging van NASA.
pi_99280824
Nou, dan zal het wel allemaal onzin zijn.
Het is gewoon een komeet, niets aan de hand.
pi_99280961
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef MaGNeT het volgende:
Nou, dan zal het wel allemaal onzin zijn.
Het is gewoon een komeet, niets aan de hand.
Ja, het is gewoon een komeet - een kleintje ook nog, dus of we veel te zien krijgen is nog maar de vraag, helaas.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 10-07-2011 16:01:52 ]
pi_99280996
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:50 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ja, het is gewoon een komeet - een kleintje ook nog helaas, dus of we veel te zien krijgen is nog maar de vraag, helaas.
Een hoop paniek om niets dus...
pi_99281152
ofwel spreken ze elkaar gewoon allemaal tegen, kan ook toch ;p
pi_99286233
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:42 schreef UncleScorp het volgende:
Wow
Al die domme users op Fok
_O_
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.
quote:
hebben weer geluk dat meneer AVerstraten hier aanwezig is om zijn universele wijsheid te verspreiden ...
Universeel? Dat zou ik niet willen zeggen. Ik weet gewoon het een en ander van de onderwerpen die hier besproken worden.
pi_99286265
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een hoop paniek om niets dus...
Dat kun je wel zeggen.
  zondag 10 juli 2011 @ 18:10:56 #88
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_99286835
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:42 schreef UncleScorp het volgende:
Wow
Al die domme users op Fok hebben weer geluk dat meneer AVerstraten hier aanwezig is om zijn universele wijsheid te verspreiden ...
_O_
Wijsheden die meerdere users inhoudelijk ondersteunen :)
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_99287163
Dank u.
pi_99289662
Ik had deze docu al in een eerder topic over ELEnin geplaatst, maar vind hem toch interessant genoeg om dat nogmaals te doen..

(en je mag pas commentaar leveren als je hem hélemaal hebt bekeken..) c_/
pi_99289983
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:38 schreef Maron het volgende:
Ik had deze docu al in een eerder topic over ELEnin geplaatst, maar vind hem toch interessant genoeg om dat nogmaals te doen..

No way dat iemand dat helemaal gaat uitkijken, vooral niet met die commentaarstem.
pi_99290805
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

No way dat iemand dat helemaal gaat uitkijken, vooral niet met die commentaarstem.
Jammer...dat vind ik een gemiste kans...het gaat om de informatie, niet om de stem...
De gecomputeriseerde stem is wellicht een beetje irritant, maar het lijkt me ook niet gemakkelijk om alle gegeven informatie bij alle beelden live te becommentariseren..(en dan nog in technisch Engels ook)
Kijk hem nou maar,(al doe je dat in delen)..it all makes sense.. :{
  zondag 10 juli 2011 @ 20:11:52 #93
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99290960
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:38 schreef Maron het volgende:

Gelijk na de eerste zin kun je de conclusie al trekken, onzin!
Er bestaat helemaal geen extra planeet, genaamd Niburu

Waarom neemt iedereen die onzin gelijk voor waar aan? Zoek eens op wikipedia naar Niburu en je komt er achter, dat Niburu niet bestaan. O nee, wacht, dat is een onderdeel van het complot, de Nasa stop het bestaan van Niburu in de doofpot, net als de piramides op Mars en dat we afstammen van aliens

Wat er mij aan stoort, is dat er er echt mensen bang worden gemaakt, door al die bullshit. (zie posts door Samantha23 op dit forum) En volgens mij wordt er grof geld aan verdient, door verkoop van boeken. Dus probeer een beetje logisch na te denken en een beetje naar de wetenschappelijke feiten te kijken.
Are you nuts??
pi_99291023
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 20:08 schreef Maron het volgende:

[..]

Jammer...dat vind ik een gemiste kans...het gaat om de informatie, niet om de stem...
De gecomputeriseerde stem is wellicht een beetje irritant, maar het lijkt me ook niet gemakkelijk om alle gegeven informatie bij alle beelden live te becommentariseren..(en dan nog in technisch Engels ook)
Heb je een samenvatting van wat sense maakt?
pi_99291231
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 20:08 schreef Maron het volgende:

[..]

nieuw bewijs ? ;p
  zondag 10 juli 2011 @ 20:20:45 #96
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99291356
Toch ff verder aan het kijken, toch leuk om diezo genaamde 'bewijzen' te ontkrachten.
Zoals bijvoorbeeld de theorie van Hapgood (poleshifting) wordt als bewijs gezien, maar die theorie is al lang door de wetenschap onderuit gehaald

Uit wikipedia:
quote:
De tegelijk met de publicatie van zijn ideeën in opkomst zijnde theorie van de platentektoniek, beschouwde hij als onzin. Volgens Hapgood was het buitenste deel van de aarde een ononderbroken korst die tijdens catastrofale gebeurtenissen in zijn geheel op drift kon raken. De ideeën van Hapgood zijn niet op geologisch onderzoek gebaseerd en in feite was door geologen op dat moment al geheel aanvaard dat de aardkorst uit verschillende delen was opgebouwd. De platentektoniek, die tegenwoordig gemeen goed is, laat geen ruimte voor zijn ideeën. De ideeën van Hapgood, zelf geen geoloog, hebben onder geologen dan ook geen enkele steun.
Are you nuts??
  zondag 10 juli 2011 @ 20:26:46 #97
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99291609
Ook wordt er in dat filmpje gezegd dat de aarde twee keer omdraait, bij een zogenaamde poleshift. Dat kan natuurlijk helemaal niet! Maar er wordt natuurlijk niets gezegd over hoe dat dan wel zou kunnen.
Are you nuts??
  zondag 10 juli 2011 @ 20:30:32 #98
52513 whosvegas
The Trickster
pi_99291807
Verder geen zin om te kijken, idd die stem begint te irriteren
Are you nuts??
pi_99292278
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 20:26 schreef whosvegas het volgende:
Ook wordt er in dat filmpje gezegd dat de aarde twee keer omdraait, bij een zogenaamde poleshift. Dat kan natuurlijk helemaal niet! Maar er wordt natuurlijk niets gezegd over hoe dat dan wel zou kunnen.
Niets is onmogelijk, in http://en.wikipedia.org/wiki/Pole_shift_hypothesis staat wel wat informatie, maar
quote:
No form of the hypothesis is accepted amongst the scientific community.
zegt volgens mij wel genoeg.

Of hij moet de magnetische polen bedoelen, die veranderen wel eens vaker van positie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Geomagnetic_reversal
quote:
A geomagnetic reversal, which is sometimes called a "polar reversal"[1][2] or a "pole shift",[3] is a change in the Earth's magnetic field such that the positions of magnetic north and magnetic south are interchanged.
-edit-
Aardmagnetisch veld bied niet echt bescherming tegen een komeet, ik ga een beetje off-topic :+

[ Bericht 7% gewijzigd door Resistor op 10-07-2011 20:47:04 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_99292398
de polen veranderen heel geleidelijk. Het gaat niet in een oogblink
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')