Wordt dat gegenereerd ofzo?quote:NEERSLAG:
Vandaag geen neerslag. Komende nacht is het niet uitgesloten dat er west van ons land langs enkele buien(restanten) noordwaarts trekken. Vooral morgenmiddag neemt dan de kans op buien verder toe laat. De buien van morgenmiddag en avond kunnen lokaal fors uitpakken. Hagel, onweer en zware windstoten zijn erbij mogelijk. Gezien de hoge neerslagintensiteiten die ook kunnen optreden is lokale wateroverlast niet uitgesloten. Wat betreft de onweerskansen geeft INDECS grote kansen op onweer. Daarbij valt op dat de kans op 100 ontladingen/5 min niet veel groter is dan de kans op 200 ontl/5 min. Dat geeft al aan dat wanneer er iets ontstaat er ook veel onweer bij kan zitten. Verder worden er bijzonder hoge CAPE waardes verwacht, de windschering in de onderste 6 km is echter tamelijk gering. Bovenluchtforcering is niet of nauwelijks aanwezig. Grote mate van organisatie bij de buien lijkt dan ook niet waarschijnlijk.
Is wel voorspeld.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:37 schreef SoldMayor het volgende:
Maar uhmm
dit gaat dus over nederland heen?
Zonder dat dat eigenlijk voorspeld is?
Ach dat kan Frutsel straks wel ff doen.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:40 schreef horned_reaper het volgende:
Oeps..... hij is niet in de serie geplaatst
Al die nieuwe technieken op Fok! ookquote:Op maandag 27 juni 2011 20:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ach dat kan Frutsel straks wel ff doen.
Of gewoon spinazie!quote:Op maandag 27 juni 2011 20:54 schreef Drassss het volgende:
[..]
Komkommer, want hij is echt ziekelijk.
Je zit nu in een vliegtuig? Anders lijkt het me sterk of je woont in zuid Belgiequote:Op maandag 27 juni 2011 20:58 schreef Piles het volgende:
Volgens mij zie ik de rand al hangen in het zuiden als ik buiten kijk
quote:
Ze werken alleen ff niet, krijg het nog niet voor elkaarquote:Op maandag 27 juni 2011 20:42 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Al die nieuwe technieken op Fok! ook
Zal ook gebeuren, wees niet bang.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:07 schreef INViCTuS het volgende:
Ik wil vanacht de was buiten zetten dus sla het oosten maar over. Spaar alles maar op voor morgen...
Jaquote:Op maandag 27 juni 2011 21:10 schreef Resistor het volgende:
Dat is dus echt een geval 'de atmosfeer ontploft'
Dat valt wel mee. De activiteit neemt alweer af, ondanks de grootte.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:10 schreef flugeltje het volgende:
Het zou vannacht toch nog niet gaan regenen?
Als ik die bui zo eens zie wordt het vuurwerk vanavond hier...
Ik zit straks bij je in de buurt......quote:Op maandag 27 juni 2011 21:10 schreef flugeltje het volgende:
Het zou vannacht toch nog niet gaan regenen?
Als ik die bui zo eens zie wordt het vuurwerk vanavond hier...
Ik zal naar je zwaaienquote:Op maandag 27 juni 2011 21:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik zit straks bij je in de buurt......
Hoogspanningsmasten in Noord... ole ole.
20 graden de rest van de week inderdaad, ideaal weerquote:Op maandag 27 juni 2011 21:18 schreef MaLo het volgende:
Op zich ben ik wel blij dat het morgen losgaat, en niet later in de week. Mijn dochter heeft donderdag schoolreisje en het wordt zoals het er nu naar uitziet perfect schoolreisjes-weer dan
Lijkt uit te sterven.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hmm, de wolk begint ook op www.buienradar.nl te verschijnen en lijkt niet erg actief ofzo..
Toch zonde, zag er zo veelbelovend uit...quote:
Ik ben uitverkoren om aankomende donderdag als begeleiding mee te gaan op het schoolreisje...quote:Op maandag 27 juni 2011 21:18 schreef MaLo het volgende:
Op zich ben ik wel blij dat het morgen losgaat, en niet later in de week. Mijn dochter heeft donderdag schoolreisje en het wordt zoals het er nu naar uitziet perfect schoolreisjes-weer dan
quote:Op maandag 27 juni 2011 21:26 schreef horned_reaper het volgende:
FRUTSEL!! Zou je deze nog even in de reeks kunnen zetten? Ik heb hem er per ongelijk buiten geopend....
![]()
quote:Op maandag 27 juni 2011 21:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ze werken alleen ff niet, krijg het nog niet voor elkaar
Straks nog maar eens proberen.
Leuk toch, er zijn vervelender dingen om te helpen op schoolquote:Op maandag 27 juni 2011 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben uitverkoren om aankomende donderdag als begeleiding mee te gaan op het schoolreisje...
quote:Op maandag 27 juni 2011 21:34 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
TVP vanwege ontbreken koppeling in reeks.
Doe maar omlaag die temperatuur, ik moet buiten werken.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:36 schreef Fredo55 het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat het complex in Frankrijk de noordzee op gaat, ben bang voor bewolking morgenochtend.. gevolg is dat de temperatuur getemperd word.
Moet ie maar in reeks openen, zo moeilijk en nieuw is dat niet.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:36 schreef Piles het volgende:
Het knopje "Volg topic" werkt wel gewoon hoor, tvp's zijn niet nodig
Dat mag, maar dan moet je niet klagen dat je morgen geen spektakel krijgtquote:Op maandag 27 juni 2011 21:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Doe maar omlaag die temperatuur, ik moet buiten werken.
Ook niet de eerste keer dat hij dat 'vergeet'.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Moet ie maar in reeks openen, zo moeilijk en nieuw is dat niet.
Wil ik ook niet, er zijn hier in de omgeving bij zo'n beetje elke goede bui de afgelopen tijd huizen afgefikt.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:39 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat mag, maar dan moet je niet klagen dat je morgen geen spektakel krijgt
Het lukt mij zelfs in het vorige deel... zat eerst al te zoeken naar de wiki openingspost...quote:Op maandag 27 juni 2011 21:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Moet ie maar in reeks openen, zo moeilijk en nieuw is dat niet.
quote:RIVM verwacht matige smog in zuidoosten
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) verwacht in de loop van dinsdagmiddag of aan het begin van de avond matige smog in Zuidoost-Nederland.
Foto: AFP
Dat liet de instantie maandag weten. Van matige smog is sprake als er ozonconcentraties worden gemeten van 180 microgram per kubieke meter.
Het RIVM adviseert mensen die er gevoelig voor zijn, zware lichamelijke inspanning te vermijden.
Lang zal de smog niet aanhouden: dinsdagavond wordt er onweer verwacht, waardoor de hitte verdwijnt en de wind naar het westen draait. Daardoor wordt er schone lucht aangevoerd.
Ozonconcentraties
Hoge ozonconcentraties ontstaan wanneer de zon volop schijnt en grote hoeveelheden verontreinigende stoffen in de lucht zitten. Dat is meestal het geval als er weinig wind staat uit een zuidoostelijke richting. De vervuilende stoffen, stikstofoxiden en vluchtige organische stoffen, worden onder invloed van zonlicht omgezet in ozon.
Bij mensen met gevoelige luchtwegen kan ozon leiden tot kortademigheid en irritatie aan de ogen, neus en keel. Ook mensen die in de buitenlucht sporten of zich anders fysiek inspannen, kunnen gezondheidsklachten krijgen.
ze sparen tilburg voor morgen als ik op mn werk zitquote:Op maandag 27 juni 2011 21:22 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Toch zonde, zag er zo veelbelovend uit...
Lukte net pasquote:Op maandag 27 juni 2011 21:26 schreef horned_reaper het volgende:
FRUTSEL!! Zou je deze nog even in de reeks kunnen zetten? Ik heb hem er per ongelijk buiten geopend....
![]()
Denk je? Ik vermoed toch dat het westen/midden/noorden wel wat last gaan krijgen hoor.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[ afbeelding ]
Het zal hier wel op niks uitdraaien ben ik bang..
Hier in Utrecht nog een 28.4Cquote:
Geloof me, in de avond dalende temperatuur en pas bij 16 graden komt die onweer nog eens...dat kan niet goed zijn lijkt me!quote:Op maandag 27 juni 2011 21:51 schreef Drassss het volgende:
[..]
Denk je? Ik vermoed toch dat het westen/midden/noorden wel wat last gaan krijgen hoor.
Van de hitte geniet ik niet hoor, van het onweer wel.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:56 schreef Frankz0rz het volgende:
Nou lekker man je de pletter zweten als je je arm optiltIk snap echt niet hoe mensen hier van kunnen genieten.
Ik doelde op Mestrasquote:Op maandag 27 juni 2011 21:58 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Van de hitte geniet ik niet hoor, van het onweer wel.
Actueel:
Temperatuur: 26,2
Luchtvochtigheid: 66%
Wind: 5 km/h
Ik ookquote:Op maandag 27 juni 2011 22:03 schreef Papabear het volgende:
Morgen maar met de auto naar het werk, zodat ik hem veilig in de parkeergarage kan zetten. Ik kreeg zojuist ook nog een mail van de NS met het verzoek om de vertrektijden in de gaten te houden vanwege het naderende noodweer
Ja iddquote:Op maandag 27 juni 2011 22:05 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik ook
Normaal gesproken hoor je pas na een uur als alle treinverkeer van en naar Deventer/Utrecht compleet vastzit en je maar moet zien hoe je thuiskomt, maar nu heb je morgen 'kans op een buitje' en komen ze al met waarschuwingen
OT: Huidig display op mijn weerstationnetje in Alkmaar:quote:Geachte heer PB,
Voor morgenmiddag, 28 juni, wordt onstuimig weer voorspeld. Mocht u morgen met de trein reizen, raadpleeg dan vooraf ns.nl of Teletekstpagina 751 voor eventuele nadere reisinformatie.
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Indekken voor de aankomende vertragingquote:Op maandag 27 juni 2011 22:03 schreef Papabear het volgende:
Morgen maar met de auto naar het werk, zodat ik hem veilig in de parkeergarage kan zetten. Ik kreeg zojuist ook nog een mail van de NS met het verzoek om de vertrektijden in de gaten te houden vanwege het naderende noodweer
Jup, en daar zit tenminste een werkende airco in. In de intercity van Bijlmer-ArenA naar Alkmaar vanmiddag om 17:15 was het al vies, goor benauwd warmquote:Op maandag 27 juni 2011 22:08 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Indekken voor de aankomende vertraging.
Ik doelde op de NSquote:Op maandag 27 juni 2011 22:10 schreef Papabear het volgende:
[..]
Jup, en daar zit tenminste een werkende airco in. In de intercity van Bijlmer-ArenA naar Alkmaar vanmiddag om 17:15 was het al vies, goor benauwd warm
Waarom ga je niet met de fiets dan?quote:Op maandag 27 juni 2011 22:19 schreef Saekerhett het volgende:
Ik moet wel met de trein morgen, maar heb morgenmiddag vrij(genomen), dus dat zal geen probleem zijn. Helemaal niet als je maar een pisstuk moet van Hengelo naar Enschede en weer terug
Meestal na 23:00u pas.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:39 schreef Saekerhett het volgende:
Hoe laat komt Estofex met een nieuwe dan?
* dan13lv hoopt stiekem van welquote:Op maandag 27 juni 2011 22:42 schreef Fredo55 het volgende:
Ik ben benieuwd of Esto opschaald of niet.
Ze hadden net als bij FOK! automatische updates moeten implementeren. Mijn F5-toets heeft het nu een stuk minder zwaarquote:Op maandag 27 juni 2011 22:46 schreef zoem het volgende:
Vandaar dat Estofex zo traag is. Iedereen loopt continu te F5-en
Sinds die sukkel van de Telegraaf gisteren dat bericht online gooide, zit nu half Nederland op Estofex te refreshen.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:46 schreef zoem het volgende:
Vandaar dat Estofex zo traag is. Iedereen loopt continu te F5-en
Heel Tokkie-Nederland komt ook even langsquote:Op maandag 27 juni 2011 22:47 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Sinds die sukkel van de Telegraaf gisteren dat bericht online gooide, zit nu half Nederland op Estofex te refreshen.
Geen paniek, Hart van Nederland begint zo dan is het rustig op de sitequote:Op maandag 27 juni 2011 22:48 schreef zoem het volgende:
[..]
Heel Tokkie-Nederland komt ook even langs
Ga je nog chasen morgen?quote:Op maandag 27 juni 2011 22:49 schreef Timmos het volgende:
Lijkt dat het hier vannacht gaat regenen.. Dat het maar heel snel weer op mag warmen dan morgenochtend..
SBS, die zouden gaan filmen op het kinderdagverblijf van onze jongste twee jongens. Nooit meer wat van gehoordquote:Op maandag 27 juni 2011 22:49 schreef Drassss het volgende:
[..]
Geen paniek, Hart van Nederland begint zo dan is het rustig op de site
Is al opgelost inmiddels, als sneeuw voor de zonquote:Op maandag 27 juni 2011 21:36 schreef Fredo55 het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat het complex in Frankrijk de noordzee op gaat, ben bang voor bewolking morgenochtend.. gevolg is dat de temperatuur getemperd word.
Ik heb hier een mooi weiland in de buurt en de Westerschelde.. Is even kijken hoe de bui gaat..quote:Op maandag 27 juni 2011 22:50 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ga je nog chasen morgen?
Misschien dat ik naar de Oesterdam ga.
Op zich een goede oefening voor morgen, wanneer Buienradar het ongetwijfeld ook vaker niet dan wel zal doen.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:47 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Sinds die sukkel van de Telegraaf gisteren dat bericht online gooide, zit nu half Nederland op Estofex te refreshen.
Matige kans, 50%quote:Op maandag 27 juni 2011 23:02 schreef niekoz het volgende:
op buienradar.nl zie ik in midden nederland een mooi donker kleurtje over 24 uur:) camera alvast opladen want gaat hier in friesland wel los denk ik (hoop ik):)
hehe tegelijkquote:Op maandag 27 juni 2011 23:15 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Matige kans, 50%
http://www.severeweather.nl/index.php/verwachtingen
Owjaaa geweldig, dus in Den Haag gaat weer eens geen flikker gebeurenquote:Op maandag 27 juni 2011 23:14 schreef hondenfokker het volgende:
Update severeweather.nl
Vannacht kunnen enkele restanten van onweersbuien uit Frankrijk reeds het zuidwesten van de Benelux bereiken. Op veel plaatsen blijft het echter droog met verspreid over de Benelux wat hoge middelhoge bewolking die ook nog morgenochtend aanwezig zal zijn. Aan de kust kunnen er in de voormiddag al snel enkele buien heropleven vanaf middelbare hoogte en in het zuidoosten kunnen er dan al enkele pulse storms ontstaan. Ook elders is kan dit gebeuren maar die kans lijkt kleiner.
Pas tegen het einde van de namiddag zou er vanuit Frankrijk meer georganiseerd onweer komen (mogelijk geclusterd tot een MCS). Vooral tijdens de avond en het eerste deel van de nacht naar woensdag kan het op verschillende plaatsen tot hevig onweer komen.
Dankzij de directionele shear in de onderste 3km kunnen die onweersbuien vrij goed georganiseerd zijn. De speedshear in deze laag is daar echter slechts 10-12kts met als gevolg een SRH(0-3km) die onder 150m²/s² blijft wat resulteert in slechts een kleine kans op supercells. Tornado’s zijn al helemaal niet aan de orde vanwege de zwakke speedshear in de onderste kilometer en de vrij hoge LCL (1200-1500m).
Sommige hagel parameters laten waarden zien van 5-7cm. Tenzij er toch ergens een supercell zou opduiken denk ik echter dat 4cm de maximaal haalbare hagelgrootte zal zijn (en dit uiteraard slechts zeer lokaal) omwille van de hoge WBZ. Dit laatste heeft dan wel weer tot gevolg dat de neerslag intensiteit in de kern van een onweersbui zeer hevig kan uitpakken. Samen met de vrij trage treksnelheid (40-50km/u) van de buien resulteert dat plaatselijk in neerslagsommen van verschillende tientallen mm.
In de zuidoostelijke helft van de Benelux ligt de cold pool strength hoger dan 20K wat betekent dat er kans is op een downburst tijdens een onweersbui. Zo’n downburst zou dan theoretisch rukwinden tot 110km/u kunnen opleveren.
Op het kanskaartje betekent bijvoorbeeld voor wie op de grens van oranje en rood woont, dat de kans dat het bij deze persoon morgen zal onweren ongeveer 50% is. De intensiteit geeft de maximale sterkte van het onweer aan indien het werkelijk tot onweer komt.
In het gebied met ‘matig’ als maximale intensiteit kunnen eventuele onweersbuien een hoge bliksem activiteit (max. 20-25 ontl./min), hagel tot 2cm, rukwinden tot 70km/u en hevige regen bevatten.
In het gebied met ‘hevig’ als maximale intensiteit kunnen eventuele onweersbuien een zeer hoge bliksem activiteit bevatten (tot 50-60 ontl./min in het centrum en tot 70-80 ontl./min in het zuiden van de Benelux). Verder is er kans op een plaatselijke downburst, wat middelgrote hagel (max. 4cm) en plaatselijke wateroverlast.
[ afbeelding ]
Alvast wat voorpret voor morgenquote:Op maandag 27 juni 2011 23:18 schreef Timmos het volgende:
Brugge en Kortijk melden onweer.. Zou Zeeuws-Vlaanderen dan misschien toch al wat gaan krijgen?
Ik neem aan dat donkerpaars donkerroze 70% isquote:
Lekkere piek bij CAPE... en juist sterke stijgstromen en grote hagelstenen zijn sterk gerelateerd aan CAPE.quote:
Oh ja, inderdaad. Had niet gezien dat er verschil zat tussen donker en lichter roze.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:25 schreef zoem het volgende:
Ik neem aan dat donkerpaars donkerroze 70% isOf je zit in Noord-Frankrijk
Slapen? Jij hebt zeker aircoquote:Op maandag 27 juni 2011 23:17 schreef Againzender het volgende:
nou, we gaan het wel meemaken morgen. Nu maar eerst slapen
Hahahahaha, sorry SpeedyGJ, maar ik moet wel een beetje lachen om je reactie.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik krijg ineens een geweldig idee!!
Morgen ga ik gewoon niet voor de PC!
Ga lekker wat leuks doen zonder dat ik al die foto's en radarbeelden moet aanzien
Alleen oost-Twente en de noordelijke provincies in Lvl1 gebied.. Tja gaan het dus zien morgen.quote:A level 2 has been issued for parts of northern France, Belgium and the Netherlands mainly for large hail, severe wind gusts and extreme precipitation.
Mhaw ik verwacht dat hij langzaam zal sterven. Misschien een verdwaalde klap en wat regenquote:Op maandag 27 juni 2011 23:41 schreef Timmos het volgende:
Als de bui die België net binnenkomt goed doorzet kan het hier straks wel al is leuk worden heb ik het idee..
Morgen een nieuwe kop: NS neemt KNMI over.quote:Op de website van de NS stond maandagavond al de tekst: onstuimig weer verwacht.
Fijn.. Dan krijgen we weer het Gallisch-dorp effect.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:41 schreef Drassss het volgende:
[..]
Alleen oost-Twente en de noordelijke provincies in Lvl1 gebied.. Tja gaan het dus zien morgen.
Volgens mij zijn dat vrij uitzonderlijke situaties!quote:It is of concern that none of the available models simulates the MCS that is developing over the Bay of Biscay.
Ik hoop het stiekem.. Hoeft voor mij nog niet af te koelen (al zou ik net zo graag fatsoenlijk slapen vannacht natuurlijkquote:Op maandag 27 juni 2011 23:43 schreef Drassss het volgende:
[..]
Mhaw ik verwacht dat hij langzaam zal sterven. Misschien een verdwaalde klap en wat regen
quote:The combination of such instability with moderate wind shear (around 15 m/s in the 0-6 km layer) should allow a couple of severe multicell storms to form during the afternoon with large hail and damaging wind gusts.
During the mid- to late evening, as forcing related to the approaching mid-/upper-level trough sets in, storm coverage should increase and develop eastward. The high moisture (40 mm of precipitable water) favours locally high precipitation accumulations and an attendant flash flood threat.
Grunn lijkt ook niet de harde regen te krijgenquote:Op maandag 27 juni 2011 23:45 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Fijn.. Dan krijgen we weer het Gallisch-dorp effect.
"Heel Nederland heeft afkoeling en noodweer. Heel Nederland? Nee... In een kleine stad, in het mooie Twentsche land, bleef het nog lang 30 graden en benauwd"
Haha ja, geweldig was dat toen. Om 1 uur uit je bed gedonderd worden en dan opblijven tot 4-5 uur om al het spektakel te aanschouwen. Wat waren er toen veel ontladingen zegquote:Op maandag 27 juni 2011 23:57 schreef DemonRage het volgende:
Deze situatie doet me wel denken aan iets wat we ooit eerder meegemaakt hebben:
Dat zal je echt wel lukken....NOT!quote:Op maandag 27 juni 2011 23:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik krijg ineens een geweldig idee!!
Morgen ga ik gewoon niet voor de PC!
Ga lekker wat leuks doen zonder dat ik al die foto's en radarbeelden moet aanzien
NORMAAL IK, MAAR HIER IN BREDA MOET IK VAN DE KEER TOCH WEL WAT KLAPPEN KUNNEN VANGEN.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:05 schreef Mercer het volgende:
Wie zal er morgen de lul zijn? De lul in de betekenis van GEEN onweer.
Mwa onweer.... ik ga voor supercellen, rolwolken en tornado'squote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:05 schreef Mercer het volgende:
Wie zal er morgen de lul zijn? De lul in de betekenis van GEEN onweer.
Vooruit...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:08 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
NORMAAL IK, MAAR HIER IN BREDA MOET IK VAN DE KEER TOCH WEL WAT KLAPPEN KUNNEN VANGEN.
Ik ben indd bang dat het me niet gaaat lukkenquote:
Ik begrijp dat die bui boven Frankrijk nu roet in het eten zou kunnen gooien..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:13 schreef zoem het volgende:
Hmm die bui in België lijkt zo goed als dood.
Hoezo denk je dat?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:17 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik begrijp dat die bui boven Frankrijk nu roet in het eten zou kunnen gooien..
Mwah, dat zal wel meevallen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:17 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik begrijp dat die bui boven Frankrijk nu roet in het eten zou kunnen gooien..
Nee, dat complex over sw frankrijk zat al in de modellen en zou evt zelfs tegen de ochtend de westelijke regio's aandoen in mogelijks verzwakte vorm..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:22 schreef Timmos het volgende:
Mag het hopen.. Lijkt op een flinke bui..
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=satradar
Ik denk dat je hier behoorlijk gelijk in gaat krijgen. Want de grote klappers voor het oosten worden pas na middernacht en woensdagochtend verwacht.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:57 schreef DemonRage het volgende:
Het westen van het land gaat dan al vroeg op de dag gebukt onder zwaar onweer met zeer veel neerslag, terwijl in het midden en oosten van het land de temperaturen nog steeds snel oplopen en iedereen loopt te zeiken over hoe klam het is.
Vervolgens trekt er aan het eind van de middag voornamelijk over het westen en midden van het land een zooi onweer over, waarvan de meer oostelijk gelegen gebieden maar af en toe wat mee krijgen in de vorm van een beetje neerslag en hooguit een rommeltje in de verte.
En dan is het laat op de avond (tegen middernacht) en denk je dat alles voorbij is, want het geborrel boven België ziet er niet veelbelovend uit. Totdat je tussen half 1 en half 3 's nachts opeens uit bed geknetterd wordt door een verrassend onweer met veel ontladingen dat wél meer over de oostelijke helft van het land trekt.
Voor dit scenario teken ik wel. Ik woon namelijk in het oosten. Niet het uiterste oosten maar toch...quote:Op maandag 27 juni 2011 23:57 schreef DemonRage het volgende:
Het westen van het land gaat dan al vroeg op de dag gebukt onder zwaar onweer met zeer veel neerslag, terwijl in het midden en oosten van het land de temperaturen nog steeds snel oplopen en iedereen loopt te zeiken over hoe klam het is.
Vervolgens trekt er aan het eind van de middag voornamelijk over het westen en midden van het land een zooi onweer over, waarvan de meer oostelijk gelegen gebieden maar af en toe wat mee krijgen in de vorm van een beetje neerslag en hooguit een rommeltje in de verte.
En dan is het laat op de avond (tegen middernacht) en denk je dat alles voorbij is, want het geborrel boven België ziet er niet veelbelovend uit. Totdat je tussen half 1 en half 3 's nachts opeens uit bed geknetterd wordt door een verrassend onweer met veel ontladingen dat wél meer over de oostelijke helft van het land trekt.
7km van de duitse grens valt vast wel onder het uiterste oosten... :pquote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:37 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Voor dit scenario teken ik wel. Ik woon namelijk in het oosten. Niet het uiterste oosten maar toch...
Geen idee, zie niks. Heb wel laatst gelezen over een meteoriet die op 12.000km afstand van de aarde zal langskomen, maar weet niet wanneer dat zal zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:39 schreef Timmos het volgende:
Er zijn hier vele meldingen op twitter over een oranje/paarse streep in de lucht.. Ik kan 'm zelf alleen niet zien.. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
nlc's??quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:39 schreef Timmos het volgende:
Er zijn hier vele meldingen op twitter over een oranje/paarse streep in de lucht.. Ik kan 'm zelf alleen niet zien.. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Dat was gisteren om 18:15, maar vond plaats boven de zuidpool dus lijkt me dat je daarvan weinig zou kunnen zien hier.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:47 schreef GasProblem het volgende:
[..]
Geen idee, zie niks. Heb wel laatst gelezen over een meteoriet die op 12.000km afstand van de aarde zal langskomen, maar weet niet wanneer dat zal zijn.
Je bent Zeeuw hequote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:46 schreef zoem het volgende:
Ik zie ook niets. Over welke plaats/regio hebben ze het dan?
NLC's heb ik wel eens na 01:00 gezienquote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:51 schreef zoem het volgende:
Hmm, het zal inderdaad wel al weg zijn. Een NLC zo laat na zonsondergang leek me ook al sterk.
Ik zie geen onweer in de bui het afgelopen uur?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:52 schreef hondenfokker het volgende:
Bui boven noord België/Zeeuws Vlaanderen groeit weer aan!
Nee maar hij groeit welquote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:55 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik zie geen onweer in de bui het afgelopen uur?
Als de stroom eraf ligt, staat je modem/router ook zonder stroom hè. En al heb je er een UPS voor zitten, dan nog de vraag of het netwerk van KPN/Ziggo/UPC/whatever nog van stroom voorzien is...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 03:39 schreef Rikketik het volgende:
Zo, ik heb alvast voorbereidingen getroffen voor morgenavond/-nacht; zowel mijn laptop, mijn Nintendo DS en mijn PSP liggen aan de oplader. Kom ik om wat voor reden dan ook zonder stroom te zitten, dan hoef ik me in elk geval niet te vervelen.
Ik ben altijd het grootste deel van de nacht wakker, vandaar. 's Ochtends slaap ik pas.
Toch nog een paar uur geslapen. het is in huis nu aangenamer dan vanacht. 26,4 °C in huis en buiten 24,3 °C. Gaat wat worden vandaag op het werk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 06:22 schreef Stokstaart het volgende:
Het lijkt nauwelijks te zijn afgekoeld
bizar, ik fiets elke dag 30 kilometer ofzo (voordelen van gebroken dienstenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 06:51 schreef lezzer het volgende:
En hier in N-Limburg 21.7 graden, 79% luchtvochtigheid.
Nu al ? woehaaquote:Op dinsdag 28 juni 2011 07:33 schreef Scrummie het volgende:
Yep, Zeeland gaat los (mooie explosie daar).
Dit is wel volgens de verwachting. Vroeg in de ochtend al in Zeeland.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:04 schreef flugeltje het volgende:
Lijntje ziet er leuk uit ja, als het zo doorgaat pakken wij er ook wel iets van mee...
Start het nu gewoon allemaal vroeger dan verwacht?
Was fijn om je gekend te hebbenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:07 schreef Piles het volgende:
Kan helaas geen foto's maken, maar het is idd een mooie donkere lucht die aankomt over Zeeland![]()
Toch zeggen ze op nu.nl dat de boel vroeger toch op gang komt dan verwacht...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:07 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit is wel volgens de verwachting. Vroeg in de ochtend al in Zeeland.
Er zitten dikke rode pitten in.
quote:Zware onweersbuien al vlakbij Zeeland
Laatste update: 28 juni 2011 08:07 info
ZEIST - De onweersbuien die dinsdag over Nederland zullen trekken, komen eerder dan maandag was voorspeld.
Foto: NU.nl/eus driessen
Tegen acht uur dinsdagochtend hingen de eerste zware onweersbuien al op zee ten westen van Zeeland, aldus een woordvoerder van WeerOnline.nl. ''Het duurt niet lang voor ze aan land zijn.''
Het hele westen van Nederland krijgt daarmee al in de ochtend te maken met 'behoorlijk' stevige onweersbuien.
De buien komen niet alleen eerder, maar zijn ook zwaarder dan de meteorologen aanvankelijk verwachtten.
ik houd vandaag gewoon het weer en het verkeer goed in de gaten en hoop dat ik om 15:00 lekker terug naar tilburg kan tuffenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:15 schreef flugeltje het volgende:
Of gaat het vandaag een gevalletje worden van alle weerdiensten die over elkaar heenrollen om maar iets te brengen wat in het nieuws kan?
Gezien het voorstel van de VVD om 't KNMI maar op te heffen ruiken ze natuurlijk bloed...
quote:Vandaag eerst zonnig en snel warm met op veel plaatsen in Brabant 32 tot 34 graden. In de westelijke helft vanochtend al een lokale regen- of onweersbui, maar vooral vanmiddag, vanavond en vannacht vallen in heel de provincie stevige onweersbuien met hagel, veel regen en lokaal zeer zware windstoten.
in gouda nog zon m,aar je kan wel t vocht in de lucht al goed zien.(ewn voelenquote:
Bronquote:De onweersbuien die dinsdag over Nederland zullen trekken, komen eerder dan maandag was voorspeld.
De voorspelde onweersbuien hebben dinsdagochtend Zeeland al bereikt. Rond acht uur meldden bronnen in Zeeuws-Vlaanderen en Walcheren storm, onweer en veel regen. Dat is eerder danmwas voorspeld en de buien worden ook zwaarder dan aanvankelijk gedacht.
Het kwik kan vandaag plaatselijk oplopen naar 35 graden.
De tropische hitte van vandaag zal naar verwachting worden verdreven door onweer, zware windstoten en forse hagelbuien.
Het hele westen van Nederland krijgt in de ochtend al te maken met stevige onweersbuien, met zo'n tweehonderd ontladingen per vijf minuten en windstoten tot 100 kilometer per uur. Lokaal kan wateroverlast ontstaan.
Wut ?!quote:Fruittelers in Zuid-Beveland, waar het rond acht uur dinsdagochtend ook al heel donker werd, hebben hun hagelkanonnen aangezet. Over het eiland klinken doffe ploffen van de kanonnen. Die moeten ervoor zorgen dat er geen hagelstenen op hun fruit vallen.
Tja, hier wordt het al weer licht (Woensdrecht/West-Brabant)...quote:
Ah, werkt dus met geluid. Wist ik idd niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, ken je dat niet?Was een tijdje geleden al in het nieuws of dit mocht.
quote:Verwacht wordt dat de zware buien en windstoten rond zes uur Brabant bereiken vanuit het westen. Hagelstenen kunnen tot wel enkele centimeters dik worden, wat kan zorgen voor schade aan auto's en kassen. Dit soort buien zullen wel zeer lokaal zijn maar kunnen twaalf uur lang aanhouden.
Lijkt me nu toch wel bijgesteld te zijn, als de buien al eerder in Zeeland rondhangen.quote:
Hoeven zeker niet de enige buien van vandaag te zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:52 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Lijkt me nu toch wel bijgesteld te zijn, als de buien al eerder in Zeeland rondhangen.
M'n buren zijn een soort van veranda tegen de achtergevel van hun huis (op het zuidwesten) aan het bouwen. Het skelet en een laagje dakbedekking staat er nu. Ik hoop maar dat'ie het overleeftquote:
Zeg ik ook nergensquote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:54 schreef frenkck het volgende:
[..]
Hoeven zeker niet de enige buien van vandaag te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |