NLC's heb ik wel eens na 01:00 gezienquote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:51 schreef zoem het volgende:
Hmm, het zal inderdaad wel al weg zijn. Een NLC zo laat na zonsondergang leek me ook al sterk.
Ik zie geen onweer in de bui het afgelopen uur?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:52 schreef hondenfokker het volgende:
Bui boven noord België/Zeeuws Vlaanderen groeit weer aan!
Nee maar hij groeit welquote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:55 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik zie geen onweer in de bui het afgelopen uur?
Als de stroom eraf ligt, staat je modem/router ook zonder stroom hè. En al heb je er een UPS voor zitten, dan nog de vraag of het netwerk van KPN/Ziggo/UPC/whatever nog van stroom voorzien is...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 03:39 schreef Rikketik het volgende:
Zo, ik heb alvast voorbereidingen getroffen voor morgenavond/-nacht; zowel mijn laptop, mijn Nintendo DS en mijn PSP liggen aan de oplader. Kom ik om wat voor reden dan ook zonder stroom te zitten, dan hoef ik me in elk geval niet te vervelen.
Ik ben altijd het grootste deel van de nacht wakker, vandaar. 's Ochtends slaap ik pas.
Toch nog een paar uur geslapen. het is in huis nu aangenamer dan vanacht. 26,4 °C in huis en buiten 24,3 °C. Gaat wat worden vandaag op het werk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 06:22 schreef Stokstaart het volgende:
Het lijkt nauwelijks te zijn afgekoeld
bizar, ik fiets elke dag 30 kilometer ofzo (voordelen van gebroken dienstenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 06:51 schreef lezzer het volgende:
En hier in N-Limburg 21.7 graden, 79% luchtvochtigheid.
Nu al ? woehaaquote:Op dinsdag 28 juni 2011 07:33 schreef Scrummie het volgende:
Yep, Zeeland gaat los (mooie explosie daar).
Dit is wel volgens de verwachting. Vroeg in de ochtend al in Zeeland.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:04 schreef flugeltje het volgende:
Lijntje ziet er leuk uit ja, als het zo doorgaat pakken wij er ook wel iets van mee...
Start het nu gewoon allemaal vroeger dan verwacht?
Was fijn om je gekend te hebbenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:07 schreef Piles het volgende:
Kan helaas geen foto's maken, maar het is idd een mooie donkere lucht die aankomt over Zeeland![]()
Toch zeggen ze op nu.nl dat de boel vroeger toch op gang komt dan verwacht...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:07 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit is wel volgens de verwachting. Vroeg in de ochtend al in Zeeland.
Er zitten dikke rode pitten in.
quote:Zware onweersbuien al vlakbij Zeeland
Laatste update: 28 juni 2011 08:07 info
ZEIST - De onweersbuien die dinsdag over Nederland zullen trekken, komen eerder dan maandag was voorspeld.
Foto: NU.nl/eus driessen
Tegen acht uur dinsdagochtend hingen de eerste zware onweersbuien al op zee ten westen van Zeeland, aldus een woordvoerder van WeerOnline.nl. ''Het duurt niet lang voor ze aan land zijn.''
Het hele westen van Nederland krijgt daarmee al in de ochtend te maken met 'behoorlijk' stevige onweersbuien.
De buien komen niet alleen eerder, maar zijn ook zwaarder dan de meteorologen aanvankelijk verwachtten.
ik houd vandaag gewoon het weer en het verkeer goed in de gaten en hoop dat ik om 15:00 lekker terug naar tilburg kan tuffenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:15 schreef flugeltje het volgende:
Of gaat het vandaag een gevalletje worden van alle weerdiensten die over elkaar heenrollen om maar iets te brengen wat in het nieuws kan?
Gezien het voorstel van de VVD om 't KNMI maar op te heffen ruiken ze natuurlijk bloed...
quote:Vandaag eerst zonnig en snel warm met op veel plaatsen in Brabant 32 tot 34 graden. In de westelijke helft vanochtend al een lokale regen- of onweersbui, maar vooral vanmiddag, vanavond en vannacht vallen in heel de provincie stevige onweersbuien met hagel, veel regen en lokaal zeer zware windstoten.
in gouda nog zon m,aar je kan wel t vocht in de lucht al goed zien.(ewn voelenquote:
Bronquote:De onweersbuien die dinsdag over Nederland zullen trekken, komen eerder dan maandag was voorspeld.
De voorspelde onweersbuien hebben dinsdagochtend Zeeland al bereikt. Rond acht uur meldden bronnen in Zeeuws-Vlaanderen en Walcheren storm, onweer en veel regen. Dat is eerder danmwas voorspeld en de buien worden ook zwaarder dan aanvankelijk gedacht.
Het kwik kan vandaag plaatselijk oplopen naar 35 graden.
De tropische hitte van vandaag zal naar verwachting worden verdreven door onweer, zware windstoten en forse hagelbuien.
Het hele westen van Nederland krijgt in de ochtend al te maken met stevige onweersbuien, met zo'n tweehonderd ontladingen per vijf minuten en windstoten tot 100 kilometer per uur. Lokaal kan wateroverlast ontstaan.
Wut ?!quote:Fruittelers in Zuid-Beveland, waar het rond acht uur dinsdagochtend ook al heel donker werd, hebben hun hagelkanonnen aangezet. Over het eiland klinken doffe ploffen van de kanonnen. Die moeten ervoor zorgen dat er geen hagelstenen op hun fruit vallen.
Tja, hier wordt het al weer licht (Woensdrecht/West-Brabant)...quote:
Ah, werkt dus met geluid. Wist ik idd niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, ken je dat niet?Was een tijdje geleden al in het nieuws of dit mocht.
quote:Verwacht wordt dat de zware buien en windstoten rond zes uur Brabant bereiken vanuit het westen. Hagelstenen kunnen tot wel enkele centimeters dik worden, wat kan zorgen voor schade aan auto's en kassen. Dit soort buien zullen wel zeer lokaal zijn maar kunnen twaalf uur lang aanhouden.
Lijkt me nu toch wel bijgesteld te zijn, als de buien al eerder in Zeeland rondhangen.quote:
Hoeven zeker niet de enige buien van vandaag te zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:52 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Lijkt me nu toch wel bijgesteld te zijn, als de buien al eerder in Zeeland rondhangen.
M'n buren zijn een soort van veranda tegen de achtergevel van hun huis (op het zuidwesten) aan het bouwen. Het skelet en een laagje dakbedekking staat er nu. Ik hoop maar dat'ie het overleeftquote:
Zeg ik ook nergensquote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:54 schreef frenkck het volgende:
[..]
Hoeven zeker niet de enige buien van vandaag te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |