Wordt dat gegenereerd ofzo?quote:NEERSLAG:
Vandaag geen neerslag. Komende nacht is het niet uitgesloten dat er west van ons land langs enkele buien(restanten) noordwaarts trekken. Vooral morgenmiddag neemt dan de kans op buien verder toe laat. De buien van morgenmiddag en avond kunnen lokaal fors uitpakken. Hagel, onweer en zware windstoten zijn erbij mogelijk. Gezien de hoge neerslagintensiteiten die ook kunnen optreden is lokale wateroverlast niet uitgesloten. Wat betreft de onweerskansen geeft INDECS grote kansen op onweer. Daarbij valt op dat de kans op 100 ontladingen/5 min niet veel groter is dan de kans op 200 ontl/5 min. Dat geeft al aan dat wanneer er iets ontstaat er ook veel onweer bij kan zitten. Verder worden er bijzonder hoge CAPE waardes verwacht, de windschering in de onderste 6 km is echter tamelijk gering. Bovenluchtforcering is niet of nauwelijks aanwezig. Grote mate van organisatie bij de buien lijkt dan ook niet waarschijnlijk.
Is wel voorspeld.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:37 schreef SoldMayor het volgende:
Maar uhmm
dit gaat dus over nederland heen?
Zonder dat dat eigenlijk voorspeld is?
Ach dat kan Frutsel straks wel ff doen.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:40 schreef horned_reaper het volgende:
Oeps..... hij is niet in de serie geplaatst
Al die nieuwe technieken op Fok! ookquote:Op maandag 27 juni 2011 20:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ach dat kan Frutsel straks wel ff doen.
Of gewoon spinazie!quote:Op maandag 27 juni 2011 20:54 schreef Drassss het volgende:
[..]
Komkommer, want hij is echt ziekelijk.
Je zit nu in een vliegtuig? Anders lijkt het me sterk of je woont in zuid Belgiequote:Op maandag 27 juni 2011 20:58 schreef Piles het volgende:
Volgens mij zie ik de rand al hangen in het zuiden als ik buiten kijk
quote:
Ze werken alleen ff niet, krijg het nog niet voor elkaarquote:Op maandag 27 juni 2011 20:42 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Al die nieuwe technieken op Fok! ook
Zal ook gebeuren, wees niet bang.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:07 schreef INViCTuS het volgende:
Ik wil vanacht de was buiten zetten dus sla het oosten maar over. Spaar alles maar op voor morgen...
Jaquote:Op maandag 27 juni 2011 21:10 schreef Resistor het volgende:
Dat is dus echt een geval 'de atmosfeer ontploft'
Dat valt wel mee. De activiteit neemt alweer af, ondanks de grootte.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:10 schreef flugeltje het volgende:
Het zou vannacht toch nog niet gaan regenen?
Als ik die bui zo eens zie wordt het vuurwerk vanavond hier...
Ik zit straks bij je in de buurt......quote:Op maandag 27 juni 2011 21:10 schreef flugeltje het volgende:
Het zou vannacht toch nog niet gaan regenen?
Als ik die bui zo eens zie wordt het vuurwerk vanavond hier...
Ik zal naar je zwaaienquote:Op maandag 27 juni 2011 21:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik zit straks bij je in de buurt......
Hoogspanningsmasten in Noord... ole ole.
20 graden de rest van de week inderdaad, ideaal weerquote:Op maandag 27 juni 2011 21:18 schreef MaLo het volgende:
Op zich ben ik wel blij dat het morgen losgaat, en niet later in de week. Mijn dochter heeft donderdag schoolreisje en het wordt zoals het er nu naar uitziet perfect schoolreisjes-weer dan
Lijkt uit te sterven.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hmm, de wolk begint ook op www.buienradar.nl te verschijnen en lijkt niet erg actief ofzo..
Toch zonde, zag er zo veelbelovend uit...quote:
Ik ben uitverkoren om aankomende donderdag als begeleiding mee te gaan op het schoolreisje...quote:Op maandag 27 juni 2011 21:18 schreef MaLo het volgende:
Op zich ben ik wel blij dat het morgen losgaat, en niet later in de week. Mijn dochter heeft donderdag schoolreisje en het wordt zoals het er nu naar uitziet perfect schoolreisjes-weer dan
quote:Op maandag 27 juni 2011 21:26 schreef horned_reaper het volgende:
FRUTSEL!! Zou je deze nog even in de reeks kunnen zetten? Ik heb hem er per ongelijk buiten geopend....
![]()
quote:Op maandag 27 juni 2011 21:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ze werken alleen ff niet, krijg het nog niet voor elkaar
Straks nog maar eens proberen.
Leuk toch, er zijn vervelender dingen om te helpen op schoolquote:Op maandag 27 juni 2011 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben uitverkoren om aankomende donderdag als begeleiding mee te gaan op het schoolreisje...
quote:Op maandag 27 juni 2011 21:34 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
TVP vanwege ontbreken koppeling in reeks.
Doe maar omlaag die temperatuur, ik moet buiten werken.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:36 schreef Fredo55 het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat het complex in Frankrijk de noordzee op gaat, ben bang voor bewolking morgenochtend.. gevolg is dat de temperatuur getemperd word.
Moet ie maar in reeks openen, zo moeilijk en nieuw is dat niet.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:36 schreef Piles het volgende:
Het knopje "Volg topic" werkt wel gewoon hoor, tvp's zijn niet nodig
Dat mag, maar dan moet je niet klagen dat je morgen geen spektakel krijgtquote:Op maandag 27 juni 2011 21:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Doe maar omlaag die temperatuur, ik moet buiten werken.
Ook niet de eerste keer dat hij dat 'vergeet'.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Moet ie maar in reeks openen, zo moeilijk en nieuw is dat niet.
Wil ik ook niet, er zijn hier in de omgeving bij zo'n beetje elke goede bui de afgelopen tijd huizen afgefikt.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:39 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat mag, maar dan moet je niet klagen dat je morgen geen spektakel krijgt
Het lukt mij zelfs in het vorige deel... zat eerst al te zoeken naar de wiki openingspost...quote:Op maandag 27 juni 2011 21:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Moet ie maar in reeks openen, zo moeilijk en nieuw is dat niet.
quote:RIVM verwacht matige smog in zuidoosten
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) verwacht in de loop van dinsdagmiddag of aan het begin van de avond matige smog in Zuidoost-Nederland.
Foto: AFP
Dat liet de instantie maandag weten. Van matige smog is sprake als er ozonconcentraties worden gemeten van 180 microgram per kubieke meter.
Het RIVM adviseert mensen die er gevoelig voor zijn, zware lichamelijke inspanning te vermijden.
Lang zal de smog niet aanhouden: dinsdagavond wordt er onweer verwacht, waardoor de hitte verdwijnt en de wind naar het westen draait. Daardoor wordt er schone lucht aangevoerd.
Ozonconcentraties
Hoge ozonconcentraties ontstaan wanneer de zon volop schijnt en grote hoeveelheden verontreinigende stoffen in de lucht zitten. Dat is meestal het geval als er weinig wind staat uit een zuidoostelijke richting. De vervuilende stoffen, stikstofoxiden en vluchtige organische stoffen, worden onder invloed van zonlicht omgezet in ozon.
Bij mensen met gevoelige luchtwegen kan ozon leiden tot kortademigheid en irritatie aan de ogen, neus en keel. Ook mensen die in de buitenlucht sporten of zich anders fysiek inspannen, kunnen gezondheidsklachten krijgen.
ze sparen tilburg voor morgen als ik op mn werk zitquote:Op maandag 27 juni 2011 21:22 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Toch zonde, zag er zo veelbelovend uit...
Lukte net pasquote:Op maandag 27 juni 2011 21:26 schreef horned_reaper het volgende:
FRUTSEL!! Zou je deze nog even in de reeks kunnen zetten? Ik heb hem er per ongelijk buiten geopend....
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |