Denk je? Ik vermoed toch dat het westen/midden/noorden wel wat last gaan krijgen hoor.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[ afbeelding ]
Het zal hier wel op niks uitdraaien ben ik bang..
Hier in Utrecht nog een 28.4Cquote:
Geloof me, in de avond dalende temperatuur en pas bij 16 graden komt die onweer nog eens...dat kan niet goed zijn lijkt me!quote:Op maandag 27 juni 2011 21:51 schreef Drassss het volgende:
[..]
Denk je? Ik vermoed toch dat het westen/midden/noorden wel wat last gaan krijgen hoor.
Van de hitte geniet ik niet hoor, van het onweer wel.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:56 schreef Frankz0rz het volgende:
Nou lekker man je de pletter zweten als je je arm optiltIk snap echt niet hoe mensen hier van kunnen genieten.
Ik doelde op Mestrasquote:Op maandag 27 juni 2011 21:58 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Van de hitte geniet ik niet hoor, van het onweer wel.
Actueel:
Temperatuur: 26,2
Luchtvochtigheid: 66%
Wind: 5 km/h
Ik ookquote:Op maandag 27 juni 2011 22:03 schreef Papabear het volgende:
Morgen maar met de auto naar het werk, zodat ik hem veilig in de parkeergarage kan zetten. Ik kreeg zojuist ook nog een mail van de NS met het verzoek om de vertrektijden in de gaten te houden vanwege het naderende noodweer
Ja iddquote:Op maandag 27 juni 2011 22:05 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik ook
Normaal gesproken hoor je pas na een uur als alle treinverkeer van en naar Deventer/Utrecht compleet vastzit en je maar moet zien hoe je thuiskomt, maar nu heb je morgen 'kans op een buitje' en komen ze al met waarschuwingen
OT: Huidig display op mijn weerstationnetje in Alkmaar:quote:Geachte heer PB,
Voor morgenmiddag, 28 juni, wordt onstuimig weer voorspeld. Mocht u morgen met de trein reizen, raadpleeg dan vooraf ns.nl of Teletekstpagina 751 voor eventuele nadere reisinformatie.
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Indekken voor de aankomende vertragingquote:Op maandag 27 juni 2011 22:03 schreef Papabear het volgende:
Morgen maar met de auto naar het werk, zodat ik hem veilig in de parkeergarage kan zetten. Ik kreeg zojuist ook nog een mail van de NS met het verzoek om de vertrektijden in de gaten te houden vanwege het naderende noodweer
Jup, en daar zit tenminste een werkende airco in. In de intercity van Bijlmer-ArenA naar Alkmaar vanmiddag om 17:15 was het al vies, goor benauwd warmquote:Op maandag 27 juni 2011 22:08 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Indekken voor de aankomende vertraging.
Ik doelde op de NSquote:Op maandag 27 juni 2011 22:10 schreef Papabear het volgende:
[..]
Jup, en daar zit tenminste een werkende airco in. In de intercity van Bijlmer-ArenA naar Alkmaar vanmiddag om 17:15 was het al vies, goor benauwd warm
Waarom ga je niet met de fiets dan?quote:Op maandag 27 juni 2011 22:19 schreef Saekerhett het volgende:
Ik moet wel met de trein morgen, maar heb morgenmiddag vrij(genomen), dus dat zal geen probleem zijn. Helemaal niet als je maar een pisstuk moet van Hengelo naar Enschede en weer terug
Meestal na 23:00u pas.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:39 schreef Saekerhett het volgende:
Hoe laat komt Estofex met een nieuwe dan?
* dan13lv hoopt stiekem van welquote:Op maandag 27 juni 2011 22:42 schreef Fredo55 het volgende:
Ik ben benieuwd of Esto opschaald of niet.
Ze hadden net als bij FOK! automatische updates moeten implementeren. Mijn F5-toets heeft het nu een stuk minder zwaarquote:Op maandag 27 juni 2011 22:46 schreef zoem het volgende:
Vandaar dat Estofex zo traag is. Iedereen loopt continu te F5-en
Sinds die sukkel van de Telegraaf gisteren dat bericht online gooide, zit nu half Nederland op Estofex te refreshen.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:46 schreef zoem het volgende:
Vandaar dat Estofex zo traag is. Iedereen loopt continu te F5-en
Heel Tokkie-Nederland komt ook even langsquote:Op maandag 27 juni 2011 22:47 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Sinds die sukkel van de Telegraaf gisteren dat bericht online gooide, zit nu half Nederland op Estofex te refreshen.
Geen paniek, Hart van Nederland begint zo dan is het rustig op de sitequote:Op maandag 27 juni 2011 22:48 schreef zoem het volgende:
[..]
Heel Tokkie-Nederland komt ook even langs
Ga je nog chasen morgen?quote:Op maandag 27 juni 2011 22:49 schreef Timmos het volgende:
Lijkt dat het hier vannacht gaat regenen.. Dat het maar heel snel weer op mag warmen dan morgenochtend..
SBS, die zouden gaan filmen op het kinderdagverblijf van onze jongste twee jongens. Nooit meer wat van gehoordquote:Op maandag 27 juni 2011 22:49 schreef Drassss het volgende:
[..]
Geen paniek, Hart van Nederland begint zo dan is het rustig op de site
Is al opgelost inmiddels, als sneeuw voor de zonquote:Op maandag 27 juni 2011 21:36 schreef Fredo55 het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat het complex in Frankrijk de noordzee op gaat, ben bang voor bewolking morgenochtend.. gevolg is dat de temperatuur getemperd word.
Ik heb hier een mooi weiland in de buurt en de Westerschelde.. Is even kijken hoe de bui gaat..quote:Op maandag 27 juni 2011 22:50 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ga je nog chasen morgen?
Misschien dat ik naar de Oesterdam ga.
Op zich een goede oefening voor morgen, wanneer Buienradar het ongetwijfeld ook vaker niet dan wel zal doen.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:47 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Sinds die sukkel van de Telegraaf gisteren dat bericht online gooide, zit nu half Nederland op Estofex te refreshen.
Matige kans, 50%quote:Op maandag 27 juni 2011 23:02 schreef niekoz het volgende:
op buienradar.nl zie ik in midden nederland een mooi donker kleurtje over 24 uur:) camera alvast opladen want gaat hier in friesland wel los denk ik (hoop ik):)
hehe tegelijkquote:Op maandag 27 juni 2011 23:15 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Matige kans, 50%
http://www.severeweather.nl/index.php/verwachtingen
Owjaaa geweldig, dus in Den Haag gaat weer eens geen flikker gebeurenquote:Op maandag 27 juni 2011 23:14 schreef hondenfokker het volgende:
Update severeweather.nl
Vannacht kunnen enkele restanten van onweersbuien uit Frankrijk reeds het zuidwesten van de Benelux bereiken. Op veel plaatsen blijft het echter droog met verspreid over de Benelux wat hoge middelhoge bewolking die ook nog morgenochtend aanwezig zal zijn. Aan de kust kunnen er in de voormiddag al snel enkele buien heropleven vanaf middelbare hoogte en in het zuidoosten kunnen er dan al enkele pulse storms ontstaan. Ook elders is kan dit gebeuren maar die kans lijkt kleiner.
Pas tegen het einde van de namiddag zou er vanuit Frankrijk meer georganiseerd onweer komen (mogelijk geclusterd tot een MCS). Vooral tijdens de avond en het eerste deel van de nacht naar woensdag kan het op verschillende plaatsen tot hevig onweer komen.
Dankzij de directionele shear in de onderste 3km kunnen die onweersbuien vrij goed georganiseerd zijn. De speedshear in deze laag is daar echter slechts 10-12kts met als gevolg een SRH(0-3km) die onder 150m²/s² blijft wat resulteert in slechts een kleine kans op supercells. Tornado’s zijn al helemaal niet aan de orde vanwege de zwakke speedshear in de onderste kilometer en de vrij hoge LCL (1200-1500m).
Sommige hagel parameters laten waarden zien van 5-7cm. Tenzij er toch ergens een supercell zou opduiken denk ik echter dat 4cm de maximaal haalbare hagelgrootte zal zijn (en dit uiteraard slechts zeer lokaal) omwille van de hoge WBZ. Dit laatste heeft dan wel weer tot gevolg dat de neerslag intensiteit in de kern van een onweersbui zeer hevig kan uitpakken. Samen met de vrij trage treksnelheid (40-50km/u) van de buien resulteert dat plaatselijk in neerslagsommen van verschillende tientallen mm.
In de zuidoostelijke helft van de Benelux ligt de cold pool strength hoger dan 20K wat betekent dat er kans is op een downburst tijdens een onweersbui. Zo’n downburst zou dan theoretisch rukwinden tot 110km/u kunnen opleveren.
Op het kanskaartje betekent bijvoorbeeld voor wie op de grens van oranje en rood woont, dat de kans dat het bij deze persoon morgen zal onweren ongeveer 50% is. De intensiteit geeft de maximale sterkte van het onweer aan indien het werkelijk tot onweer komt.
In het gebied met ‘matig’ als maximale intensiteit kunnen eventuele onweersbuien een hoge bliksem activiteit (max. 20-25 ontl./min), hagel tot 2cm, rukwinden tot 70km/u en hevige regen bevatten.
In het gebied met ‘hevig’ als maximale intensiteit kunnen eventuele onweersbuien een zeer hoge bliksem activiteit bevatten (tot 50-60 ontl./min in het centrum en tot 70-80 ontl./min in het zuiden van de Benelux). Verder is er kans op een plaatselijke downburst, wat middelgrote hagel (max. 4cm) en plaatselijke wateroverlast.
[ afbeelding ]
Alvast wat voorpret voor morgenquote:Op maandag 27 juni 2011 23:18 schreef Timmos het volgende:
Brugge en Kortijk melden onweer.. Zou Zeeuws-Vlaanderen dan misschien toch al wat gaan krijgen?
Ik neem aan dat donkerpaars donkerroze 70% isquote:
Lekkere piek bij CAPE... en juist sterke stijgstromen en grote hagelstenen zijn sterk gerelateerd aan CAPE.quote:
Oh ja, inderdaad. Had niet gezien dat er verschil zat tussen donker en lichter roze.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:25 schreef zoem het volgende:
Ik neem aan dat donkerpaars donkerroze 70% isOf je zit in Noord-Frankrijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |