quote:Jongeren verstoren alweer rouwstoet
Wederom hebben jongeren in Amersfoort een rouwstoet verstoord. Op het moment dat de begrafenisauto's voorbij kwamen rijden, begonnen ze te juichen en staken ze hun middelvinger op, zo schrijft De Telegraaf.
Alle kinderen zitten op de islamitische basisschool Bilal. Een schoonzoon van de overledene noemde het gedrag van de jongens in Hart van Nederland "schofterig". De directeur van de school heeft laten weten de zaak hoog op te nemen.
Het is niet de eerste keer dat er een incident plaatsvindt omtrent een rouwstoet. Eind mei werd in het plaatselijke Soesterkwartier een stoet verstoord. Daarbij scandeerden Marokkaantjes herhaaldelijk "Joden" terwijl ze om de langzaam rijdende begrafenisauto heen fietsten.
Je bent vast aan het trollen maar oké.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom zouden veel mensen toch dit beeld hebben over de'n islam? Het komt niet uit het niets zo'n beeld, toch?
Waarom zijn er imams die haat predikken naar de afvalligen (alles wat niet moslim is) in dit 'geloof van de liefde'
Waarom zijn er toch zoveel van die respectloze 'incidenten' van 1 bepaalde bevolkingsgroep met 1 bepaald geloof?
En vrouwen worden niet onderdrukt in de islam
Ik weet het niet, leren ze vast op straat of zo. Ik weet wel dat dat gewoon niet hoort idd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:03 schreef Wootism het volgende:
[..]
Als het niet thuis is, en niet het geloof.... wat is het dan?
Wat kom jij nou huilen, mensen willen duidelijkheid dan krijgen ze het ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:03 schreef Hathor het volgende:
Uh oh....nou zijn er ook alweer debielen die met bijbel en koran quotes komen aankakken om hun punt kracht bij te zetten.
Elke keer die pleurisreclame van Dumpert in volume max 10.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef Wootism het volgende:
Zet deze ook maar even in de OP, maakt het verhaal weer wat completer..
derde keer dat ik dat kutfilmpje spam
http://www.dumpert.nl/med(...)ouwstoetterreur.html
Klopt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Elke keer die pleurisreclame van Dumpert in volume max 10.
Denk dat dat ook de enige oplossing is. Gewoon een paar gummiknuppels op aan gort slaan.quote:
enige passende straf is een dozijn kogels door die laffe tering ventjes.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Tja, wat zou hier een passende straf voor zijn... ik zou het eigenlijk niet durven zeggen![]()
Ik heb het filmpje gekeken, daar schrik je toch wel van..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef Wootism het volgende:
Zet deze ook maar even in de OP, maakt het verhaal weer wat completer..
derde keer dat ik dat kutfilmpje spam
Laat ze een (fictieve) begrafenis meemaken, hoe alles wordt geregeld en hoe het is voor de nabestaanden. Geef ze lessen over normen en waarden. En een taakstraf natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Tja, wat zou hier een passende straf voor zijn... ik zou het eigenlijk niet durven zeggen![]()
http://nos.nl/tekst/25072(...)+%28NOS+Teletekst%29quote:Verstoorders rouwstoet aangepakt
Update: donderdag 23 jun 2011, 22:37
De directeur van de islamitische Bilalschool in Amersfoort confronteert morgen leerlingen uit groep 7 met de deelnemers aan een rouwstoet, die dinsdag door hen zijn lastiggevallen.
Een groepje uit die klas verstoorde de rouwstoet door hun middelvinger op te steken en hard te juichen. Directeur Walma zei bij Uitgesproken EO dat hij het gedrag van de leerlingen niet pikt.
De Bilalschool kreeg de afgelopen dagen diverse dreigtelefoontjes van mensen die verontwaardigd reageerden op de verstoring van de stoet. Op verzoek van de school surveilleert de politie de laatste dagen vaker rond het gebouw.
Wat bezielt vervolgens die autochtonen om die schoolleiding maar te bedreigen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:22 schreef Wootism het volgende:
Godverdomme, ik wordt zo kwaad als ik dit zie....
Wat bezielt die marokkanen?
Waarom denk ik toch dat zoiets bij dit soort figuren echt gene ene bal helpt?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:19 schreef Sam-x het volgende:
Laat ze een (fictieve) begrafenis meemaken, hoe alles wordt geregeld en hoe het is voor de nabestaanden. Geef ze lessen over normen en waarden. En een taakstraf natuurlijk.
Oh dat snap ik wel hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:21 schreef paddy het volgende:
[..]
http://nos.nl/tekst/25072(...)+%28NOS+Teletekst%29
Deze en deze er ook maar bij
[..]
Wat bezielt vervolgens die autochtonen om die schoolleiding maar te bedreigen.
Je doet dus vervolgens precies hetzelfde als waar je zo'n hekel aan hebt? Generaliseren?Heb je de niet-gelovige totaal niet mee moet ik je even zeggen En net als in de koran kan je uit de bijbel tegenstrijdigheden weghalen. Maar ik wil het helemaal niet over vrouwenonderdrukking hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:11 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Oké dan plak ik het hier wel opnieuw.
[..]
Je bent vast aan het trollen maar oké.
Ik snap dat veel mensen een slecht beeld hebben over de islam, maar dat zijn die personen die het makkelijker vinden iedereen over één kam te scheren en niet eens de moeite doen zich erin te verdiepen alvorens een oordeel te vellen.
Die 'respectloze incidenten' krijgen ze heus niet van thuis mee(hoop ik dan), of van het geloof.
Ja ik merk ook wel dat bepaalde culturen vrouwen onderdrukken, maar dat is cultuurgebonden en komt niet vanwege het geloof. (bijv. de mensen in Somalië die hun dochter besnijden - dat is dus absoluut verboden. Of mensen die hun dochter uithuwelijken, wat dus ook niet mag in het geloof).
"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden". (Uitspraak van de Profeet Mohamed, gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700)
Hier komt dus naar voren dat er geen haat wordt gepredikt tov andere groepen.
En dat van vrouwonderdrukking, in de bijbel wordt de vrouw meer onderdrukt lijkt me.
Stukjes uit de bijbel:
Bible: "Let the woman learn in silence with all subjection. But I suffer not a woman to teach, nor to usurp authority over the man, but to be in silence. For Adam was first formed, then Eve. And Adam was not deceived, but the woman being deceived was in the transgression." (1 Timothy 2:11-14)
Bible says: "Let your women keep silence in the churches: for it is not permitted unto them to speak; but they are commanded to be under obedience as also saith the law. And if they will learn any thing, let them ask their husbands at home: for it is a shame for women to speak in the church." (1 Corinthians 14:34)
Bible says: "Wives, be subject to your own husbands, as to the Lord. For the husband is the head of the wife, as christ also is the head of the church, he himself being the savior of the body. But as the church is subject to christ, so also the wives ought to be to their husbands in everything." (Ephesians 5:22-24)
Bible: "A bad wife brings humiliation, downcast looks, and a wounded heart. Slack of hand and weak of knee is the man whose wife fails to make him happy. Woman is the origin of sin, and it is through her that we all die. Do not leave a leaky cistern to drip or allow a bad wife to say what she likes. If she does not accept your control, divorce her and send her away" (Ecclesiasticus 25:25).
En dat was nog niet eens alles.
Uit de Koran:
Qur'ân: "And they (women) have rights similar to those of men over them in a just manner" (2):228
Qur'ân: "And of His signs is this: he created for you spouses from yourselves that you might find tranquillity in them, and he ordained between you love and mercy. Lo, herein indeed are signs for folk who reflect." (30):21
Qur'ân: "Whosoever does right, whether male or female, and is a believer, him verily we shall quicken with good life, and We shall pay them a recompense in proportion to the best of what they used to do." (16):97.
Qur'ân "O prophet, tell your wives and daughters and the believing women that they should cast their outer garments over their bodies (when abroad) so that they should be known and not molested" (33:59).
[..]
Ik weet het niet, leren ze vast op straat of zo. Ik weet wel dat dat gewoon niet hoort idd.
[..]
Wat kom jij nou huilen, mensen willen duidelijkheid dan krijgen ze het ook.
Er zal aangifte worden gedaan, dus neem aan dat de bedreiging ernstig genoeg is. En nee, wat mij betreft zijn die bedreigers NET ZO agressief zwakbegaafd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:29 schreef Wootism het volgende:
[..]
Oh dat snap ik wel hoor.
Mensen zijn boos door wat er gebeurd is, en terecht. Het eerste aanspreekpunt dat ze hebben is de school waar die huftertjes opzitten. Je weet overigens niet eens wat voor bedreigingen er zijn gedaan.
Ja hehe, als ik als kind iets deed zei ik ook nooit dat ik het was. Ik heb alleen nooit geroepen naar een rouwstoet, want ik was geen debiel.quote:Schooldirecteur twijfelt aan schuld verstoorders rouwstoet
Een groep Marokkaanse jongens die dinsdag een rouwstoet verstoorden in Amersfoort, ontkennen dat ze dat hebben gedaan. De leerlingen uit groep 7 van islamitische basisschool Bilal begonnen te joelen en te juichen toen de stoet, met de overleden Ali Hazeleger, passeerde en sommige jongens staken hun middelvinger op naar de inzittenden van de volgwagens.
Schooldirecteur Teade Walma reageerde in eerste instantie duidelijk: 'Dit is straatgedrag dat we echt moeten bestrijden'. Maar nu twijfelt Walma, omdat de leerlingen schuld ontkennen.
Aangezien de leerlingen woensdag op schoolreisje waren, kon Walma pas gisteren werk maken van het incident. De directeur zegt in dagblad Spits, na een rondgang bij de kinderen, te twijfelen of hij de jongens moet confronteren met hun daden en met de slachtoffers van hun actie. 'Het verhaal van de kinderen is anders, ze waren voornamelijk met zichzelf bezig en niet met de rouwstoet. Die conclusie durf ik zelf nog niet te trekken, eerst ga ik met de nabestaanden spreken.'
De directeur had gisteren nog het plan om met de betrokken jongens naar hun ouders te gaan. 'Daar wil ik ook de geestelijke van de moskee bij hebben. Deze kinderen hebben onvoldoende moreel besef, en dat is ook niet in overeenstemming met de islamitische normen en waarden, ' zei Walma donderdag tegen het AD. Die reactie kwam na contact met Theo Baaiman, de schoonzoon van Ali Hazeleger.
Volgens Gé te Braak, directeur van uitvaartorganisatie UVZ, komt het verstoren van een rouwstoet door Marokkaanse jongeren in Amersfoort regelmatig voor. 'Het gebeurt veel vaker dan dat het in de media komt. Wij maken het minstens een keer of vijf, zes keer per jaar mee. En de laatste tijd zelfs nog vaker.'
Mensen die bezig zijn met een rouwstoet hebben niks beters te doen dan een stel kinderen te beschuldigen van iets dat ze niet gedaan hebben. Dat maakt sense idd...quote:
Dus er zijn eigenlijk ook geen racisten wanneer ze het ontkennen en er genoeg mensen zijn die meemaken hoe ze mensen met niet blank gelaat uit lopen te joelen en te treiteren? Ze ontkennen.... dus het is niet gebeurd? Dus degene die de school heeft bedreigd en dit gaat ontkennen heeft het dus ook niet gedaan? Die roze bril heb ik nl niet op.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:12 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Mensen die bezig zijn met een rouwstoet hebben niks beters te doen dan een stel kinderen te beschuldigen van iets dat ze niet gedaan hebben. Dat maakt sense idd...
Ik snap je reactie niet helemaal. Je had toch wel door dat die reactie van mij sarcastisch was? Ik denk namelijk dat je met hele andere dingen bezig bent dan kinderen beschuldigen van iets dat ze niet gedaan hebben, als je deel neemt aan een rouwstoet.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Dus er zijn eigenlijk ook geen racisten wanneer ze het ontkennen en er genoeg mensen zijn die meemaken hoe ze mensen met niet blank gelaat uit lopen te joelen en te treiteren? Ze ontkennen.... dus het is niet gebeurd? Dus degene die de school heeft bedreigd en dit gaat ontkennen heeft het dus ook niet gedaan? Die roze bril heb ik nl niet op.
Ow, nee...die sarcasme van jou was niet even niet duidelijkquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:29 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik snap je reactie niet helemaal. Je had toch wel door dat die reactie van mij sarcastisch was? Ik denkt namelijk dat je met hele andere dingen bezig bent dan kinderen beschuldigen van iets dat ze niet gedaan hebben, als je deel neemt aan een rouwstoet.
Oke dan zijn we het iig met elkaar eens. Sarcasme en internet gaan ook niet samenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:31 schreef paddy het volgende:
[..]
Ow, nee...die sarcasme van jou was niet even niet duidelijkMet uitleg wel
Je kan het niet bewijzen. Het is goed dat die leraar naar de familie van de overledenen gaat om verhaal te halen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:31 schreef Cherna het volgende:
Het verhaal van de kinderen is anders.
Daar is dan ook alweer alles mee gezegd en het jeugdige tuig kabbelt rustig voort en de ouders van die kinderen zal het een zorg zijn.
Je blijf te lang met zachte hand pappen en nathouden. Schoot al niets op, brengt nu ook niets.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:36 schreef paddy het volgende:
[..]
Je kan het niet bewijzen. Het is goed dat die leraar naar de familie van de overledenen gaat om verhaal te halen.
Het lijkt me enorm moeilijk voor die directeur om de waarheid eruit te krijgen. De kinderen geloven erg zwaar (anders zou je op die wijze geen begrafenis willen verstoren), dus zou je er misschien een Imam bij kunnen halen die zegt dat Allah hun leugens zal bestraffen ofzo. Is volgens mij de enige manier om ze eerlijk te laten zijn.
Leg mij dan eens uit waarom iedere keer het tegendeel bewezen wordt door daden en het geloof er bij wordt gehaald om deze daden goed te praten?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:00 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Je bent vast aan het trollen maar oké.
Ik snap dat veel mensen een slecht beeld hebben over de islam, maar dat zijn die personen die het makkelijker vinden iedereen over één kam te scheren en niet eens de moeite doen zich erin te verdiepen alvorens een oordeel te vellen.
Die 'respectloze incidenten' krijgen ze heus niet van thuis mee(hoop ik dan), of van het geloof.
Ja ik merk ook wel dat bepaalde culturen vrouwen onderdrukken, maar dat is cultuurgebonden en komt niet vanwege het geloof. (bijv. de vrouwen in Somalië die hun dochter besnijden - dat is dus absoluut verboden. Of mensen die hun dochter uithuwelijken, wat dus ook niet mag in het geloof).
"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden". (Uitspraak van de Profeet Mohamed, gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700)
Hier komt dus naar voren dat er geen haat wordt gepredikt tov andere groepen.
En dat van vrouwonderdrukking, in de bijbel wordt de vrouw meer onderdrukt lijkt me.
Stukjes uit de bijbel:
Bible: "Let the woman learn in silence with all subjection. But I suffer not a woman to teach, nor to usurp authority over the man, but to be in silence. For Adam was first formed, then Eve. And Adam was not deceived, but the woman being deceived was in the transgression." (1 Timothy 2:11-14)
Bible says: "Let your women keep silence in the churches: for it is not permitted unto them to speak; but they are commanded to be under obedience as also saith the law. And if they will learn any thing, let them ask their husbands at home: for it is a shame for women to speak in the church." (1 Corinthians 14:34)
Bible says: "Wives, be subject to your own husbands, as to the Lord. For the husband is the head of the wife, as christ also is the head of the church, he himself being the savior of the body. But as the church is subject to christ, so also the wives ought to be to their husbands in everything." (Ephesians 5:22-24)
Bible: "A bad wife brings humiliation, downcast looks, and a wounded heart. Slack of hand and weak of knee is the man whose wife fails to make him happy. Woman is the origin of sin, and it is through her that we all die. Do not leave a leaky cistern to drip or allow a bad wife to say what she likes. If she does not accept your control, divorce her and send her away" (Ecclesiasticus 25:25).
En dat was nog niet eens alles.
Uit de Koran:
Qur'ân: "And they (women) have rights similar to those of men over them in a just manner" (2):228
Qur'ân: "And of His signs is this: he created for you spouses from yourselves that you might find tranquillity in them, and he ordained between you love and mercy. Lo, herein indeed are signs for folk who reflect." (30):21
Qur'ân: "Whosoever does right, whether male or female, and is a believer, him verily we shall quicken with good life, and We shall pay them a recompense in proportion to the best of what they used to do." (16):97.
Qur'ân "O prophet, tell your wives and daughters and the believing women that they should cast their outer garments over their bodies (when abroad) so that they should be known and not molested" (33:59).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Weet je wat nog het ergste is van dit soort redeneringen, die jij doet? (hoe goed bedoeld ook).quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:36 schreef paddy het volgende:
Je kan het niet bewijzen. Het is goed dat die leraar naar de familie van de overledenen gaat om verhaal te halen.
Het lijkt me enorm moeilijk voor die directeur om de waarheid eruit te krijgen. De kinderen geloven erg zwaar (anders zou je op die wijze geen begrafenis willen verstoren), dus zou je er misschien een Imam bij kunnen halen die zegt dat Allah hun leugens zal bestraffen ofzo. Is volgens mij de enige manier om ze eerlijk te laten zijn. Jeugd die eenmaal een leugen vertellen zullen niet gauw de waarheid gaan spreken.
Misschien moet die Imam ze vertellen dat telkens als ze zo iets flikken dat er 1 van de 72 maagden vervangen wordt door een ongelovige dikke homoneger die hun anaal uit elkaar zal scheuren.quote:dus zou je er misschien een Imam bij kunnen halen die zegt dat Allah hun leugens zal bestraffen ofzo. Is volgens mij de enige manier om ze eerlijk te laten zijn.
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Weet je wat nog het ergste is van dit soort redeneringen, die jij doet? (hoe goed bedoeld ook).
Ze worden volledig gedaan vanuit de religie, wat simpelweg schandalig is. Er is ook nog gewoon zoiets als algemeen beschaafd gedrag, omgangsvormen.
Kinderen (of wie dan ook) uitleggen dat je respect moet opbrengen voor een rouwstoet en dat je zoiets dus niet mag verstoren, moet er gewoon ingestampt (figuurlijk) worden in de opvoeding. Niks imam, niks islam, niks moskee. Gewoon OPVOEDING.
Waarom luistert dit soort jeugd (heb ik het echt niet over alle Marokkaanse jeugd) alleen naar mensen met dezelfde achtergrond? Simpel.....gaven ze zelf al aan toch? Ze vinden het normaal honden te kleineren en te treiteren. Dit is ze door iemand ingefluisterd en kan alleen maar veranderen door mensen met dezelfde achtergrond. Helaas maar zo ligt het nu eenmaal bij sommige jeugd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:43 schreef Elfletterig het volgende:
Ook zo zinloos: ellenlange koranteksten neerplempen. Totaal niet relevant. Dacht je dat jochies van 10-11 jaar die teksten uit hun hoofd kennen ofzo?
Het is aangeleerd wangedrag: moslims versus niet-moslims. Het gaat om ouders die falen in de opvoeding en ook de gekozen weg van oplossing is totaal fout. Waarom moet alles persé via de moskee lopen?
Volledig eens met je analyse van de oorzaak.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:55 schreef paddy het volgende:
Waarom luistert dit soort jeugd (heb ik het echt niet over alle Marokkaanse jeugd) alleen naar mensen met dezelfde achtergrond? Simpel.....gaven ze zelf al aan toch? Ze vinden het normaal honden te kleineren en te treiteren. Dit is ze door iemand ingefluisterd en kan alleen maar veranderen door mensen met dezelfde achtergrond. Helaas maar zo ligt het nu eenmaal bij sommige jeugd.
Dit.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:45 schreef 3-voud het volgende:
Verbazend weer hoe schuchter en angstig men hiermee om gaat. Zit net het filmpje te bekijken van de EO uitzending op dumpert.
De directeur van de school gaat in gesprek met de groep en de jongeren apart. M.a.w. houd ze bij de slachtoffers weg om escalatie te voorkomen. Ze kunnen de reactie van de jongeren blijkbaar in inschatten maar weten nog niet hoe de vork werkelijk in de steel zit.
Daarna heeft ie het over dreigtelefoontjes vanuit de samenleving. Hij ziet niet in hoe deze wederom softe toenadering en het weigeren van "benoemen" de spuitgaten uitloopt. Dat pappen en nathouden wekt zoveel irritatie op dat hij nu het haasje is van dreigtelefoontjes. Enige waar die zich druk om maakt is de overweging om aangifte te doen tegen die dreigtelefoontjes.
Mijn god... zeg gelijk tegen die jongeren "breek de zooi maar af, wij durven toch niet te ageren".
Meneer de directeur heeft zich goed aangepast. Beetje lullen over zinloze dialogen aangaan met de kinderen en hun ouders en daarna direct in de slachtofferrol schieten.
Daar luisteren ze vaak ook niet eens naar.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:55 schreef paddy het volgende:
Waarom luistert dit soort jeugd (heb ik het echt niet over alle Marokkaanse jeugd) alleen naar mensen met dezelfde achtergrond? Simpel.....gaven ze zelf al aan toch? Ze vinden het normaal honden te kleineren en te treiteren. Dit is ze door iemand ingefluisterd en kan alleen maar veranderen door mensen met dezelfde achtergrond. Helaas maar zo ligt het nu eenmaal bij sommige jeugd.
"We dronken een glas, deden een plas etc."quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:31 schreef Cherna het volgende:
Het verhaal van de kinderen is anders.
Daar is dan ook alweer alles mee gezegd en het jeugdige tuig kabbelt rustig voort en de ouders van die kinderen zal het een zorg zijn.
Het zijn kinderen, dus zullen al die straffen ontlopen. En de feiten spreken gewoon voor zich. Eerst proberen via eigen achtergrond wat op te voeden zodat ze ook mensen met niet dezelfde achtergrond accepteren als gezagdragers. Feiten liggen er gewoon dat deze kinderen niets zullen aannemen van iemand die niet dezelfde achtergrond heeft, omdat het ze is ingeprent daar geen respect voor te hoeven hebben. Ze noemen ze honden. Hoe verwacht jij dan nog dat ze wel zullen gehoorzamen en toevoegende burgers zullen worden wanneer ze ongelovigen als honden zien?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volledig eens met je analyse van de oorzaak.
Volledig en ook zeer hartgronding oneens met je voorstel tot oplossing. Geen enkele inwoner van Nederland kan zich aan de wet onttrekken, of kan zijn leven volledig door religie laten bepalen. Sommige zaken moeten buiten religie om keihard worden aangepakt. Deze 10- en 11-jarige ettertjes moeten niet worden aangepakt op hun moslim-zijn en ook niet op de denkbeelden die ze erop na houden; die kun je toch niet veranderen.
Ze moeten worden aangepakt op de wet; op ordeverstoring, wangedrag, geef er een naam aan. Bestraf ze voor die daden - en hun ouders ook. Liefst fikse financiële boetes; dat doet meer pijn dan 20 uur schoffelen in een plantsoen.
Ik vind het ook behoorlijk ziek om een schoolleiding te gaan bedreigen hoor (niet elke moslim is meteen schuldig toch?). Pak dan de kinderen zelf aan.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit.
Het loopt de spuigaten uit en met pappen en nathouden bereik je niets. Jammer is alleen dat er nu weer dreigtelefoontjes aan te pas komen. Het geeft de directeur gelijk weer de mogelijkheid om in de slachtoffer rol te kruipen. Maar de werkelijke slachtoffers staan zoals altijd langs de zijlijn.
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:26 schreef paddy het volgende:
Het zijn kinderen die haten en geleerd is te haten (is hun werkelijke wereld en voor hun de feiten).
Jij ontkent dat de KKK kinderen niet is geleerd te haten?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]![]()
Zo wordt dat natuurlijk een op zichzelf staande waarheid.
Ik denk serieus dat er maar weinig haat aan te pas komt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]![]()
Zo wordt dat natuurlijk een op zichzelf staande waarheid.
Jij zet elk kind uit die school al op het beklaagdenbankje?Waarom de hele school nu sluiten? En elke Marokkaan over één kam scheren? Waar leer je dat toch?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Damn man, die directeur zegt dat "zijn leerlingen misschien een ding verkeerd hebben gedaan"...
Sluit die school maar en verdeel die kindjes over de andere scholen. Als ze zich daar niet gedragen, dan een tuchtklas oprichten waarin ze kennis maken met de jaren-50-discipline.
Verder moeten de ouders van die kinderen maar eens flink worden aangepakt wegens een gebrek aan inspanning om hun kinderen fatsoenlijk op te voeden. Je kan ouders niet voor alles wat hun kinderen doen verantwoordelijk stellen maar dit is toch echt een gevolg van een slechte opvoeiding. Wat mij betreft mag de uiterste consequentie zijn dat het Nederlandse paspoort van iedereen van het gezin wordt afgepakt en dat ze naar Marokko emigreren, indien (zeer waarschijnlijk het geval aangezien de Nederlandse overheid automatisch geboorteaangifte doet bij de Marokkaanse overheid, ofdat de ouders dat nu willen of niet) ze een Marokkaans paspoort hebben.
Gaat dit daadkrachtige` kabinet eindelijk eens het huwen van kansarme Marokkanen uit Marokko tegengaan om te voorkomen dat we met 2de en 3de generatie Marokkanen blijven opgescheept zitten? Wanneer komen er eens realistische eisen m.b.t. literacy , opleidingsniveau, inkomen en onderhoudsplicht voor niet-Westerse immigranten uit landen die beneden een bepaald welvaartsniveau zitten? Dan zou er al veel zijn opgelost.
Ben ik niet met je eens. Er zijn gewoon groepen mensen die haten en dus geen gevoel hebben voor mensen met een andere achtergrond. "ze noemden ze honden omdat ze een bepaald iets niet aanhingen) Haters zijn er niet alleen onder het blanke ras hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat er maar weinig haat aan te pas komt.
Precies, net als de mensen die de leiding van die school hebben bedreigd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
Mensen die gelijk deze kut-koters neer willen knuppelen![]()
En nee, ik bagettaliseer niets. Ook ik vind dit smakeloos en ronduit ziek. Het zou immers je overleden familielid maar wezen bij wie dit gebeurt.
Ergens begrijp ik het wel. Het is de oorzaak van jarenlang pappen en nathouden, verloedering, slechte opleidingen, geen opvoeding etc. Nooit maar dan ook nooit zal ik iets in de SP zien. Maar een punt hadden ze goed door. Het spreiden van nieuwkomers uit andere landen. Door jarenlang deze mensen bij elkaar te stoppen kunnen ze hun eigen samenleving vormen met hun oude tradities en deze voortzetten. Bij spreiding was dit stukken moeilijker geweest. Dan was de vraag voor aparte scholen, etc ook nooit ter sprake geweest. Nu is het te laat en een oplossing is ver weg.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Jij zet elk kind uit die school al op het beklaagdenbankje?Waarom de hele school nu sluiten? En elke Marokkaan over één kam scheren? Waar leer je dat toch?
Oh nee, die illusie koester ik ook niet. Islamitische terreurgroepen zijn zelfs gebouwd op haat. Ik betwijfel daarentegen of die jonge Marokkaantjes door hun ouders worden gevoed met haat. Laatst gooiden Urker jongeren een brandbom naar het appartement van de burgemeester. Ik denk echter niet dat deze jongeren geleerd zijn om te haten.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Er zijn gewoon groepen mensen die haten en dus geen gevoel hebben voor mensen met een andere achtergrond. "ze noemden ze honden omdat ze een bepaald iets niet aanhingen) Haters zijn er niet alleen onder het blanke ras hoor.
Wat was er dan precies gebeurd, denk jij? Die kinderen waren dan neergeknuppeld of in het gevang gegooid? Neen, dan hadden zij hun excuses aan moeten bieden. Net zoals deze ettertjes moeten doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:44 schreef Lavenderr het volgende:
Je moet je voorstellen dat een groepje blanke jochies een moslim-begrafenis verstoort, dan was de afloop heel anders geweest dan nu.
Maar hier komen deze jochies makkelijk mee weg, want die 'honden' doen toch niets terug.
Iemand moet deze kinderen dit soort krankzinnige dingen in het oor fluisteren, een kind verzint zoiets toch niet zelf?
Ik denk dat de reguliere media zo'n gebeurtenis heel anders weergegeven zouden hebben. Dan was het Leiden in last geweest en was het een veel grotere rel geweest.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat was er dan precies gebeurd, denk jij? Die kinderen waren dan neergeknuppeld of in het gevang gegooid? Neen, dan hadden zij hun excuses aan moeten bieden. Net zoals deze ettertjes moeten doen.
Dan was Majesteit vandaag al in de moskee geweest om haar medeleven met de geschokte nabestaanden uit te spreken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de reguliere media zo'n gebeurtenis heel anders weergegeven zouden hebben. Dan was het Leiden in last geweest en was het een veel grotere rel geweest.
Ik weet niet of je het weet, maar de Marokkaanse gemeenschap wordt al lang niet meer de hand boven het hoofd gehouden door de media. Integendeel, als Hassan een rot ei tegen het raam van zn buurvrouw flikkert, dan is het landelijk nieuws.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de reguliere media zo'n gebeurtenis heel anders weergegeven zouden hebben. Dan was het Leiden in last geweest en was het een veel grotere rel geweest.
En natuurlijk nederige excuses.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan was Majesteit vandaag al in de moskee geweest om haar medeleven met de geschokte nabestaanden uit te spreken.
Jullie moeten eens wakker worden. Die Calimero-rol snijdt tegenwoordig geen hout meer.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan was Majesteit vandaag al in de moskee geweest om haar medeleven met de geschokte nabestaanden uit te spreken.
Ik zet niet elk kind uit die school op het beklaagdenbankje, ik constateer slechts dat gesegregeerd onderwijs blijkbaar ook de gesegregeerde samenleving versterkt. Zou het toeval zijn dat deze kinderen juist van een islamitische school komen? Ik pleit voor het opheffen van het islamitische onderwijs, ook ander religieus bijzonder onderwijs mag van mij worden opgeheven.quote:Jij zet elk kind uit die school al op het beklaagdenbankje?Waarom de hele school nu sluiten? En elke Marokkaan over één kam scheren? Waar leer je dat toch?
Wanneer deze jongeren het deden naar een moslim met de woorden "weer een moslimhond minder"" denk ik toch echt wel aan haat, die ze niet uit zichzelf krijgen op die leeftijd. En ja, hoeven de ouders misschien niet schuldig aan te zijn, maar verdenk wel de omgeving waar deze jonge kinderen in leven. We hebben het hier niet over pubers.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh nee, die illusie koester ik ook niet. Islamitische terreurgroepen zijn zelfs gebouwd op haat. Ik betwijfel daarentegen of die jonge Marokkaantjes door hun ouders worden gevoed met haat. Laatst gooiden Urker jongeren een brandbom naar het appartement van de burgemeester. Ik denk echter niet dat deze jongeren geleerd zijn om te haten.
Ik blijf er bij dat het in mijn optiek geen haat betreft. Basisschoolkinderen zitten niet vol met haat. Het is vooral jeugdige onbezonnenheid en stuitende achterlijkheid. Gedrag dat overigens de kop in moet worden gedrukt, maar ik acht deze koters niet in staat tot diepgaande haat. Simpelweg omdat het gros niet eens beseft waarom ze wat roepen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:07 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer deze jongeren het deden naar een moslim met de woorden "weer een moslimhond minder"" denk ik toch echt wel aan haat, die ze niet uit zichzelf krijgen op die leeftijd. En ja, hoeven de ouders misschien niet schuldig aan te zijn, maar verdenk wel de omgeving waar deze jonge kinderen in leven. We hebben het hier niet over pubers.
.
Weer een hond minder zijn niet de woorden van een hater? Dus wanneer iemand dat zegt tegen de familie van een overleden moslimkind is het onbezonnenheid?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik blijf er bij dat het in mijn optiek geen haat betreft. Basisschoolkinderen zitten niet vol met haat. Het is vooral jeugdige onbezonnenheid en stuitende achterlijkheid. Gedrag dat overigens de kop in moet worden gedrukt, maar ik acht deze koters niet in staat tot diepgaande haat. Simpelweg omdat het gros niet eens beseft waarom ze wat roepen.
Ben het met KoosVogels eens. Ik denk inderdaad niet dat het haat is, maar puur kopieergedrag van de slechte omgeving waar ze zich in bewegen. Haat is onderbouwd, en ik ben ervan overtuigd dat die marokkantjes je niet kunnen uitleggen waarom ze nu eigenlijk een hekel hebben aan Nederland en Nederlanders.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:19 schreef paddy het volgende:
[..]
Weer een hond minder zijn niet de woorden van een hater? Dus wanneer iemand dat zegt tegen de familie van een overleden moslimkind is het onbezonnenheid?
Dan kan je daar alles wel op schuiven. Sorry, ben ik niet met je eens
Ik moet trouwens weg nu, dus wanneer ik het niet vergeet lees ik overmorgen even terug
*proest*bullshit*proest*quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet, maar de Marokkaanse gemeenschap wordt al lang niet meer de hand boven het hoofd gehouden door de media.
Klopt. Dat ze "vuile Joden" roepen is dan ook toeval.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:25 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ben het met KoosVogels eens. Ik denk inderdaad niet dat het haat is, maar puur kopieergedrag van de slechte omgeving waar ze zich in bewegen.
Dus nu is het wel weer haat. Verwarrend.quote:Haat is onderbouwd, en ik ben ervan overtuigd dat die marokkantjes je niet kunnen uitleggen waarom ze nu eigenlijk een hekel hebben aan Nederland en Nederlanders.
Het haten wat ze doen is puur een principe dat ze meekrijgen vanuit hun omgeving. En dat is gewoonweg een trieste zaak
Hoor ik daar nou alweer een lama schijten.quote:
Nogmaals, geen idee kerel.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoor ik daar nou alweer een lama schijten.
Of jij moet eens wat minder poep praten.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nogmaals, geen idee kerel.
Praat eens met een dokter erover.
x100quote:
Als je forumbericht kunt "horen", zie je ze echt vliegen hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of jij moet eens wat minder poep praten.
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of jij moet eens wat minder poep praten.
quote:Prijs voor de beste discussievoerder van POL.
De jaren negentig belden. Ze willen hun geklaag terug.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
x100
Het benoemen wordt alleen geprobeerd over te slaan want dat is racistisch, stigmatiserend,alles.
Ondertussen hebben ze bijna allemaal een Ali B. achtig accent.
En dat weet ook iedereen.
Ik pleit al jaren voor herinvoering van de plak, dat zou al de helft schelen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:49 schreef Cherna het volgende:
Haat of niet. Het is een gedrag dat onacceptabel is. Een aantal post terug haalde iemand aan dat je vroeger afstapte of ff stil stond als kind als er een rouwstoet langs kwam. Dat werd door je ouders aan je verstand gebracht. Ook brachten je ouders bij dat je opstond in de bus bij plaatsgebrek voor een oudere of zwangere vrouw. etc. Het is allemaal verdwenen. Ouders laten dit tuig gaan voor wat het is en hebben totaal geen enkele aandacht en macht over hun koters. Erger nog ze geven hun koters nog gelijk in hun handelen ook. Het boeit deze ouders ook niet of ze spijbelen etc. Nee ik heb ook kattenkwaad uitgehaald maar ik had wel degelijk mijn grenzen en zelfs op zeer jonge leeftijd bijgebracht door mijn ouders.
Dan is het vreemd dat je als directeur een gesprek aangaat met een 10 jarig kind. Een gesprek? Wat voor een gesprek vraag ik me af. Het zijn inderdaad geen volwassene. En je zult dit met harde regels en opvoeden moeten aanpakken. Maar een gesprekje? Dat is weer pappen en nathouden.
Wederom, doe jezelf een plezier en ga naar de dokter. Echt.quote:
en hoe weet iedereen dat dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
x100
Het benoemen wordt alleen geprobeerd over te slaan want dat is racistisch, stigmatiserend,alles.
Ondertussen hebben ze bijna allemaal een Ali B. achtig accent.
En dat weet ook iedereen.
zout eens op met je debiele reacties, 1 keer is wel genoeg hoorquote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wederom, doe jezelf een plezier en ga naar de dokter. Echt.
De jaren negentig hebben niet gebeld want toen mocht dit allemaal nog niet benoemd worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De jaren negentig belden. Ze willen hun geklaag terug.
Sorry, maar kranten staan tegenwoordig bol van incidenten met Marokkanen. Ik beweer ook niet dat dat onterecht is, maar het is onzin te veronderstellen dat de media incidenten met deze bevokingsgroep nog steeds onder het tapijt schuiven.
Hulp kan nooit genoeg zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:58 schreef Re het volgende:
[..]
zout eens op met je debiele reacties, 1 keer is wel genoeg hoor
... en bang zijn voor wijzende vingertjes vanuit de hoek van het verheven moraal.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
De jaren negentig hebben niet gebeld want toen mocht dit allemaal nog niet benoemd worden.
De tendens is nu na het veelvuldig benoemen het maar niet proberen te benoemen.
Of op een andere manier zoals 'Noord-Afrikaans uiterlijk' en dat soort loze termen.
Zeg dan gewoon Marokkaan. Maar dat mag niet want dan kom je weer in dat hele dilemma
of het wel een Nederlandse Marokkaan is of een Marokkaanse Nederlander.
Allochtoon staat als woord ook al op de zwarte lijst.
Die vreemde bochten komen vooral vanuit Nederlandse beleidsmakers die zich
kapotschamen en niet weten hoe ze zoiets correct moeten uiten.
Niet eerst via eigen achtergrond opvoeden zodat ze mensen met een andere achtergrond accepteren als gezagsdragers. Ze hebben mensen met een andere achtergrond gewoon te accepteren, ongeacht hoe ze verder worden opgevoed.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:26 schreef paddy het volgende:
Het zijn kinderen, dus zullen al die straffen ontlopen. En de feiten spreken gewoon voor zich. Eerst proberen via eigen achtergrond wat op te voeden zodat ze ook mensen met niet dezelfde achtergrond accepteren als gezagdragers. Feiten liggen er gewoon dat deze kinderen niets zullen aannemen van iemand die niet dezelfde achtergrond heeft, omdat het ze is ingeprent daar geen respect voor te hoeven hebben. Ze noemen ze honden. Hoe verwacht jij dan nog dat ze wel zullen gehoorzamen en toevoegende burgers zullen worden wanneer ze ongelovigen als honden zien?
Hier zijn er twee groepen Marokkanen. De ene groep helpt je met de auto en de boodschappen (autochtonen nog nooit zien doen) de andere groep....met dezelfde achtergrond....zijn haters tot in de dop van alles wat niet dezelfde achtergrond heeft. Het is nu wat rustiger en die rust is gekomen doordat mensen met dezelfde achtergrond deze kinderen gaan leren dat ze daarmee op moeten houden. (ze doen dit met kinderen van 9 tot 14 jaar) Dat ze ook naar een persoon moeten luisteren die niet dezelfde achtergrond heeft.
Je kan dit soort jeugd vergelijken met kinderen van de Ku Klux Klan. Die gaan echt niets aannemen van bijvoorbeeld een negerburger die ze aanspreekt op hun gedrag. Het zijn kinderen die haten en geleerd is te haten (is hun werkelijke wereld en voor hun de feiten). Dat verander je echt niet door van deze kinderen te eisen een persoon die ze verachten om achtergrond te respecteren. Dat nemen ze alleen aan door iemand met dezelfde achtergrond. Van daaruit kan je ze dat leren.
Daarom schreef ik het ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
De jaren negentig hebben niet gebeld want toen mocht dit allemaal nog niet benoemd worden.
Weet niet hoor, maar op tal van websites veel te lezen dat het Marokkanen waren die de begrafenisstoet lastigvielen. Er bestaat allang geen taboe meer op het benoemen van de achtergrond van de daders.quote:De tendens is nu na het veelvuldig benoemen het maar niet proberen te benoemen.
Of op een andere manier zoals 'Noord-Afrikaans uiterlijk' en dat soort loze termen.
Zeg dan gewoon Marokkaan. Maar dat mag niet want dan kom je weer in dat hele dilemma
Nah, de kranten met rechts tintje zijn die houding inmiddels zat en provoceren juist door het te benoemen. De linkse media blijft het temperen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
Weet niet hoor, maar op tal van websites veel te lezen dat het Marokkanen waren die de begrafenisstoet lastigvielen. Er bestaat allang geen taboe meer op het benoemen van de achtergrond van de daders.
waarschijnlijk hun stoere broertjes die ze geen strobreed in de weg hebben gelegdquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik eigenlijk best een eng idee vind: die kinderen verzinnen zoiets niet zelf dus die papegaaien iemand na. Waar horen ze dit soort dingen ? Kan gewoon niet geloven dat ze dat thuis van hun ouders horen.
noem eens een voorbeeld van het temperen dan.... ben wel benieuwd wat blaten kun je welquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nah, de kranten met rechts tintje zijn die houding inmiddels zat en provoceren juist door het te benoemen. De linkse media blijft het temperen.
Als je dat onder "geen taboe" verstaat zijn we niet veel verder.
Het is zo jammer dat het bij benoemen blijft. Beleid heb ik niet kunnen ontdekken in deze. Ja, pappen en nathouden. Niet de burger, maar de daders van dit soort dingen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom schreef ik het ook.
[..]
Weet niet hoor, maar op tal van websites veel te lezen dat het Marokkanen waren die de begrafenisstoet lastigvielen. Er bestaat allang geen taboe meer op het benoemen van de achtergrond van de daders.
Weet niet of het na-apen is.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik eigenlijk best een eng idee vind: die kinderen verzinnen zoiets niet zelf dus die papegaaien iemand na. Waar horen ze dit soort dingen ? Kan gewoon niet geloven dat ze dat thuis van hun ouders horen.
Wat stelt u voor?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat het bij benoemen blijft. Beleid heb ik niet kunnen ontdekken in deze. Ja, pappen en nathouden. Niet de burger, maar de daders van dit soort dingen.
Welke linkse media zijn dat dan, volgens jou?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nah, de kranten met rechts tintje zijn die houding inmiddels zat en provoceren juist door het te benoemen. De linkse media blijft het temperen.
Als je dat onder "geen taboe" verstaat zijn we niet veel verder.
Volkskrant, de Pers, NRC en andere media met linkse slag. Die spreken voornamelijk over de eerder aangehaalde "Zuid Afrikaanse".quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:05 schreef Re het volgende:
[..]
noem eens een voorbeeld van het temperen dan.... ben wel benieuwd wat blaten kun je wel
Die conclusie is kort door de bocht. Het onderwijs op zo'n school hoeft zo belabberd niet eens te kijken. Bepaalde denkbeelden en bepaald gedrag krijgen kinderen gewoon vanuit huis mee, of - zoals in Islamitische kringen heel gebruikelijk - via oudere 'broeders' in de buurt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zet niet elk kind uit die school op het beklaagdenbankje, ik constateer slechts dat gesegregeerd onderwijs blijkbaar ook de gesegregeerde samenleving versterkt.
Een schooldirecteur is niet de hoofdverantwoordelijke voor de opvoeding van kinderen. Het lijkt me stug dat die kinderen dergelijk haatdragend gedrag op school krijgen aangeleerd. Voor de opvoeding zijn de ouders hoofdverantwoordelijk. Die ouders dienen hier dan ook op te worden aangesproken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zet verder die directeur in het beklaagdenbankje, ook omdat hij bagatelliseert wat er gebeurde.
Ik zet de directeur en de ouders in het beklaagdenbankje omdat zij die kinderen zo slecht hebben opgebod.
voorbeelden graag... en wat is daar temperen aan?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Volkskrant, de Pers, NRC en andere media met linkse slag. Die spreken voornamelijk over de eerder aangehaalde "Zuid Afrikaanse".
Iig niet een halfzacht gesprekje met de directeur van de school, die dit gedrag nu al wil nuancerenquote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:07 schreef Re het volgende:
[..]
voorbeelden graag... en wat is daar temperen aan?
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
De tendens is nu na het veelvuldig benoemen het maar niet proberen te benoemen.
Die vreemde bochten komen vooral vanuit Nederlandse beleidsmakers die zich
kapotschamen en niet weten hoe ze zoiets correct moeten uiten.
Komt Wilders langs, noemt ie het beestje onnodig grof bij de naam en pakt ie weer 5 zetels.
Zo gaat het. Elke keer weer. Niemand lijkt iets te leren.
We hebben het natuurlijk over kinderen. Je kunt die natuurlijk niet een dagje in de cel laten zitten. Verder vraag ik mij af of dat wat uithaalt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Iig niet een halfzacht gesprekje met de directeur van de school, die dit gedrag nu al wil nuanceren![]()
Laat ze eens een dagje op het bureau zitten, en maar een keer goed bang zijn. Wellicht helpt dat.
Dat is geen voorbeeld. Die post van Specularium was ons ook al opgevallen.quote:
Kan prima.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
We hebben het natuurlijk over kinderen. Je kunt die natuurlijk niet een dagje in de cel laten zitten.
"Ons opgevallen"?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is geen voorbeeld. Die post van Specularium was ons ook al opgevallen.
Ah, daar is weer zo'n reactie uit de categorie: alles wat Marokkanen doen, wordt uitvergroot. Altijd worden Marokkanen neergezet als slachtoffer van overmatige media-aandacht, terwijl ze toch echt ZELF schuldig zijn aan de berichtgeving.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ik weet niet of je het weet, maar de Marokkaanse gemeenschap wordt al lang niet meer de hand boven het hoofd gehouden door de media. Integendeel, als Hassan een rot ei tegen het raam van zn buurvrouw flikkert, dan is het landelijk nieuws.
dat jij daar een gekunstelde tempering van het probleem in ziet maakt het nog geen waarheid natuurlijkquote:
Dito.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:14 schreef Re het volgende:
[..]
dat jij daar een gekunstelde tempering van het probleem in ziet maakt het nog geen waarheid natuurlijk
Het neemt vage vormen aan idd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:14 schreef Elfletterig het volgende:
Het lijkt tegenwoordig haast wel dat je publiekelijk verantwoording over je boosheid moet afleggen wanneer je je opwindt over gedrag van Marokkanen. Voor je het weet ben je racist, extreem rechts, of wat dan ook. Laten we nou gewoon maar concluderen dat Marokkanen verdomde hard bezig zijn om hun eigen situatie in dit land te verzieken en dat alle negatieve berichtgeving in eerste instantie direct aan gedrag van Marokkanen te wijten is.
qftquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ah, daar is weer zo'n reactie uit de categorie: alles wat Marokkanen doen, wordt uitvergroot. Altijd worden Marokkanen neergezet als slachtoffer van overmatige media-aandacht, terwijl ze toch echt ZELF schuldig zijn aan de berichtgeving.
Ik word er zo onderhand ook moe van om steeds te moeten aangeven dat ik ook woest was geweest als blanke 10-jarige kinderen uit Schubbekutteveen of Grijpskerk op deze manier een uitvaart hadden verstoord.
Het lijkt tegenwoordig haast wel dat je publiekelijk verantwoording over je boosheid moet afleggen wanneer je je opwindt over gedrag van Marokkanen. Voor je het weet ben je racist, extreem rechts, of wat dan ook. Laten we nou gewoon maar concluderen dat Marokkanen verdomde hard bezig zijn om hun eigen situatie in dit land te verzieken en dat alle negatieve berichtgeving in eerste instantie direct aan gedrag van Marokkanen te wijten is.
Laat ik het anders zeggen: tot eind mei had ik nog nooit gehoord van het fenomeen dat 10-jarige jochies opzettelijk een rouwstoet verstoren en hinderen. En tot vandaag wist ik ook niet dat er een uitgesproken religieus motief bij meespeelt, namelijk niet-moslims mag je verrot schelden, zelfs tijdens een uitvaart.
Misschien ook wel. Ik zou zeggen: laten ze het eens proberen. Als ze zo stoer zijn om dit soort wangedrag te vertonen kunnen ze ondervinden dat dit gedrag consequenties heeft. En dat kunnen ze beter jong leren. En als ze het thuis niet leren moet het op een andere manier.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben het natuurlijk over kinderen. Je kunt die natuurlijk niet een dagje in de cel laten zitten. Verder vraag ik mij af of dat wat uithaalt.
Dat helpt niet als je de ouders niet aanpakt. Het wordt tijd dat de Marokkaanse samenleving zelf eens gaat ingrijpen in deze excessen en deze daden hard gaat aanpakken en niet meer tolereert ipv van dit tuig te beschermen. Het punt is nu dat zelfs de goede Marokkaan(degene die iets van zijn leven maakt en de waarden en normen hanteert) de dupe is van dit gedrag.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Iig niet een halfzacht gesprekje met de directeur van de school, die dit gedrag nu al wil nuanceren![]()
Laat ze eens een dagje op het bureau zitten, en maar een keer goed bang zijn. Wellicht helpt dat.
Ja maar, hun eigen cultuur moet je respecteren en beschermen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien ook wel. Ik zou zeggen: laten ze het eens proberen. Als ze zo stoer zijn om dit soort wangedrag te vertonen kunnen ze ondervinden dat dit gedrag consequenties heeft. En dat kunnen ze beter jong leren. En als ze het thuis niet leren moet het op een andere manier.
wel weer een typsiche reactie natuurlijk, een net zo grote calimeroreactie als waar je tegen ageertquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja maar, hun eigen cultuur moet je respecteren en beschermen.
Onze cultuur daarentegen...
Ik gebruik geen geweld. Ik win.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:24 schreef Re het volgende:
[..]
wel weer een typsiche reactie natuurlijk, een net zo grote calimeroreactie als waar je tegen ageert
Ik generaliseer helemaal niet, ik wil alleen duidelijk maken dat vrouwenonderdrukking helemaal niet zo vanzelfsprekend is in de islam.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:31 schreef paddy het volgende:
[..]
Je doet dus vervolgens precies hetzelfde als waar je zo'n hekel aan hebt? Generaliseren?Heb je de niet-gelovige totaal niet mee moet ik je even zeggen En net als in de koran kan je uit de bijbel tegenstrijdigheden weghalen. Maar ik wil het helemaal niet over vrouwenonderdrukking hebben.
De discriminatie waar we het over hebben uit zich nu in sommige jeugd naar iedere willekeurige niet-moslim. Hoe zou je reageren wanneer niet-gelovigen dit deden bij elke bekendheid van een dode en dat ze meteen voor je huis kwamen staan en juichten dat er weer een moslimzwijn dood zou zijn....lang leve Nederland!. En dat ze het dan over je dochter/vader etc hebben. Doe nu niet alsof dit dan alleen maar kattenkwaad zou zijn. Zou je ook het gevoel hebben met haters te maken hebben. Ik wel tenminste, en nee, ik heb het niet over elke moslim of elke Marokkaan. Ik ben niet zo debiel om iedereen over één kam te scheren.
Maar het doodzwijgen vind ik net zo dom als de racisten dood te zwijgen. Die kinderen moet je proberen te bereiken, want die haat zal groeien zolang ze in een dergelijke omgeving blijven. Daar kan deze directeur bijvoorbeeld iets aan doen. Net als bij de blanke jochies waarvan de ouders racisten zijn ook bereikt moeten worden.
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit waarom iedere keer het tegendeel bewezen wordt door daden en het geloof er bij wordt gehaald om deze daden goed te praten?Weet ik niet, vraag het ze zelf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg niet dat moslimvrouwen het per se beter hebben dan christelijke, ik zeg ook niet dat christelijke vrouwen het beter hebben. Mij hoor je niet klagen iig.![]()
Geweldloos wint altijd, vind je niet?quote:
ik weet mijn god niet waar je het over hebt eigenlijk...quote:
Over geweldloos.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:48 schreef Re het volgende:
[..]
ik weet mijn god niet waar je het over hebt eigenlijk...
Ageren, uiten, provoceren, samenleven... You name it.quote:
Maar stiekem weten heel veel mensen dat dit wel waar is wat ik daarnet beschreef.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:14 schreef Re het volgende:
[..]
dat jij daar een gekunstelde tempering van het probleem in ziet maakt het nog geen waarheid natuurlijk
Dit lijkt me een mooie afsluiter.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar stiekem weten heel veel mensen dat dit wel waar is wat ik daarnet beschreef.
Een programma als Opsporing Verzocht mocht in eerste instantie nieteens uitgezonden worden.
Dat zou stigmatiserend werken omdat het gehalte 'lichtgetint' nogal hoog was.
Onevenredig veel vonden sommigen.
Wat moet je dan met de waarheid? Juist dat soort struisvogelgedrag zit hier erg ingebakken.
En niet bij het volk* ,die weten het wel want die wonen in die buurten waar het altijd over gaat.
En hoe Wilderiaans dit ook klinkt, dit blijft staan, niemand kan dit onderuit halen.
Feiten zijn feiten en beleving is beleving, toevallig ontmoeten die elkaar vaak zodat ze elkaar blijven bevestigen.
* Degene die hier een godwin van maakt diskwalificeert zichzelf volledig.
Stel ook nergens dat het onterecht is dat het beestje bij de naam wordt genoemd, ik ageerde enkel tegen de bewering van sommige users dat nieuws over criminele Marokkanen onder het tapijt wordt geschoven. Dat is simpelweg niet het geval.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ah, daar is weer zo'n reactie uit de categorie: alles wat Marokkanen doen, wordt uitvergroot. Altijd worden Marokkanen neergezet als slachtoffer van overmatige media-aandacht, terwijl ze toch echt ZELF schuldig zijn aan de berichtgeving.
och ik zie toch steeds vaker dat het beestje bij de naam genoemd wordt eigenlijk, zelf zeg je al "mocht" dus dat blijven hangen in dit soort retoriek helpt ook niet echt, dat is ook een beetje wat je de ander verwijtquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar stiekem weten heel veel mensen dat dit wel waar is wat ik daarnet beschreef.
Een programma als Opsporing Verzocht mocht in eerste instantie nieteens uitgezonden worden.
Dat zou stigmatiserend werken omdat het gehalte 'lichtgetint' nogal hoog was.
Onevenredig veel vonden sommigen.
Wat moet je dan met de waarheid? Juist dat soort struisvogelgedrag zit hier erg ingebakken.
En niet bij het volk* ,die weten het wel want die wonen in die buurten waar het altijd over gaat.
En hoe Wilderiaans dit ook klinkt, dit blijft staan, niemand kan dit onderuit halen.
Feiten zijn feiten en beleving is beleving, toevallig ontmoeten die elkaar vaak zodat ze elkaar blijven bevestigen.
* Degene die hier een godwin van maakt diskwalificeert zichzelf volledig.
Dat zeg ik niet, maar jij beweert dat deze kinderen een soort wereldbeeld vol haat met de paplepel ingegoten krijgen door de ouders en ze geleerd wordt alles wat anders is te haten. Ik heb zo'n vermoeden dat dat eerder met macho- en groepsgedrag te maken heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:30 schreef paddy het volgende:
[..]
Jij ontkent dat de KKK kinderen niet is geleerd te haten?
Nogmaals: dat enkel de rechtse media hierin veranderd zet nog geen zoden aan de dijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:54 schreef Re het volgende:
[..]
och ik zie toch steeds vaker dat het beestje bij de naam genoemd wordt eigenlijk, zelf zeg je al "mocht" dus dat blijven hangen in dit soort retoriek helpt ook niet echt, dat is ook een beetje wat je de ander verwijt
zelf denk ik niet eens aan de ouders, maar aan de grote broer bijvoorbeeld, die is opgegroeid in een maatschappij die hem alles maar liet begaan zonder gevolgen, dat ze er zelf dan een sausje religie over gooien is dan mooi meegenomen als excuus. In essentie leefden ze in een soort wetteloosheidquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar jij beweert dat deze kinderen een soort wereldbeeld vol haat met de paplepel ingegoten krijgen door de ouders en ze geleerd wordt alles wat anders is te haten. Ik heb zo'n vermoeden dat dat eerder met macho- en groepsgedrag te maken heeft.
Ach, wat dat betreft blijf je altijd wel een excuus vinden om als een klein kind stampvoetend te kunnen roepen: "ja, maar, hunnie begrijpen het nog nie-hiet".quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nogmaals: dat enkel de rechtse media hierin veranderd zet nog geen zoden aan de dijk natuurlijk.
Telegraaf is de best gelezen krant van Nederland, dus het sorteert wel degelijk effect, lijkt mij. En naar mijn weten zijn linkse media ook gewoon open over de afkomst van daders.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nogmaals: dat enkel de rechtse media hierin veranderd zet nog geen zoden aan de dijk natuurlijk.
Je bent er zelf ook niet vies van in dit soort discussies als een stronvlieg in de springen om te bagatelliserenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach, wat dat betreft blijf je altijd wel een excuus vinden om als een klein kind stampvoetend te kunnen roepen: "ja, maar, hunnie begrijpen het nog nie-hiet".
Idd, waarom zou je je druk maken om de opvoeding van deze generatie, dat deden we voorheen ook niet, en dat is prima verlopen allemaalquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:58 schreef Sjaakz het volgende:
Gaat het hier nog steeds om wangedrag van een groep 10-11 jarige kinderen op de basisschool? Ik zou me eerder druk maken om mensen die n.a.v. wangedrag van een stel kinderen een school gaan bedreigen.
ja ja je rechtse media stokpaardjequote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan laat je verstandelijke vermogen te wensen over vrees ik. Je moet wel volledig geestelijk ontspoort zijn om niet te erkennen dat dit met een specifieke groep te maken heeft en niet met groepsgedrag. Je zou je ogen uit je kop moeten schamen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar jij beweert dat deze kinderen een soort wereldbeeld vol haat met de paplepel ingegoten krijgen door de ouders en ze geleerd wordt alles wat anders is te haten. Ik heb zo'n vermoeden dat dat eerder met macho- en groepsgedrag te maken heeft.
Het ebt nog flink na he? Dat "rechtse maatschappij" staat nog in de kinderschoenen. Heel goed, dat wel, maar het moet zich nog ontplooien.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:59 schreef Re het volgende:
[..]
ja ja je rechtse media stokpaardje.... wordt eens wakker knul, we leven tegenwoordig in een rechtse maatschappij dus lekker makkelijk om de schuld te leggen bij de linkse media
Er wordt nog genoeg verzwegen en afgezwakt. Laatst was er een politiebericht over een jongetje van 7 dat zwaar werd mishandeld door een paar oudere kinderen, omdat hij zijn snoep niet wilde afgeven. Er werd ook een signalement van 3 daders (10-12 jaar) verstrekt, onder de vermelding dat twee daders autochtoon waren, eentje allochtoon. In bepaalde media werd dat gewoon verzwegen. En dat gebeurt nog veelvuldig.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
Stel ook nergens dat het onterecht is dat het beestje bij de naam wordt genoemd, ik ageerde enkel tegen de bewering van sommige users dat nieuws over criminele Marokkanen onder het tapijt wordt geschoven. Dat is simpelweg niet het geval.
De meeste media zijn echter open daarover. Het taboe bestaat allang niet meer.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er wordt nog genoeg verzwegen en afgezwakt. Laatst was er een politiebericht over een jongetje van 7 dat zwaar werd mishandeld door een paar oudere kinderen, omdat hij zijn snoep niet wilde afgeven. Er werd ook een signalement van 3 daders (10-12 jaar) verstrekt, onder de vermelding dat twee daders autochtoon waren, eentje allochtoon. In bepaalde media werd dat gewoon verzwegen. En dat gebeurt nog veelvuldig.
ja ja je vingertje wijzen zet tenminste zoden aan de dijk...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het ebt nog flink na he? Dat "rechtse maatschappij" staat nog in de kinderschoenen. Heel goed, dat wel, maar het moet zich nog ontplooien.
Sorry, maar dan heb je geen gevoel voor verhoudingen en voor de ernst van de situatie. Niet dat ik de bedreiging goedpraat, maar dat is een reactie op een actie.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:58 schreef Sjaakz het volgende:
Gaat het hier nog steeds om wangedrag van een groep 10-11 jarige kinderen op de basisschool? Ik zou me eerder druk maken om mensen die n.a.v. wangedrag van een stel kinderen een school gaan bedreigen.
Waarom moet het überhaupt een "taboe" zijn dan? Dat het in het verleden überhaupt een taboe is geweest, is al erg genoeg.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
De meeste media zijn echter open daarover. Het taboe bestaat allang niet meer.
dingen bij naam noemen schept altijd meer duidelijkheid. Zelfs mijn groenteboer weet dat.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:03 schreef Re het volgende:
[..]
ja ja je vingertje wijzen zet tenminste zoden aan de dijk...
Ik wel ja. Ik vind volwassenen die een basisschool bedreigen een stuk erger dan kinderen die dergelijk wangedrag vertonen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar dan heb je geen gevoel voor verhoudingen en voor de ernst van de situatie.
Weten ze wel, zeggen ze niet.quote:[b]Op vrijdag 24 juni 2011 17:07 schreef
` Een islamitische school in Amersfoort
weet nog niet welke leerlingen zich
hebben misdragen toen eerder deze week
een rouwstoet passeerde.
En waarom mochten ze niets zeggen dan? Waar waren ze bang voor?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:06 schreef Lavenderr het volgende:
Er wordt nog veel onder de pet gehouden hoor. Of iig getracht. Zoals de incidenten op de pont over het IJ waarbij de laatste tijd steeds vaker personeel bedreigd wordt en lastiggevallen door Marokkaanse jongens. Van het GVB mocht het personeel niets zeggenMaar ja, passagiers kun je de mond niet snoeren dus uitkomen doet het toch wel.
Lees nou eens goed....quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Dat ze "vuile Joden" roepen is dan ook toeval.
Kan verkeren, nietwaar?
[..]
Dus nu is het wel weer haat. Verwarrend.
Ik denk dat je eigenlijk wel weet dat het haat is van islam vs. autochtonen/Nederlanders maar je uiterste best doet om ze niet te stigmatiseren. Juist dat gedrag geeft ze vrij spel. Ze lachen je vierkant uit.
Ja, vertel het me maar, ik begrijp dat ook niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En waarom mochten ze niets zeggen dan? Waar waren ze bang voor?
Dit. Je kunt het je niet eens voorstellen laat staan in je opkomen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar dan heb je geen gevoel voor verhoudingen en voor de ernst van de situatie. Niet dat ik de bedreiging goedpraat, maar dat is een reactie op een actie.
En die actie is het verstoren van een uitvaart. Ik weet niet of je wel eens een familielid hebt begraven, maar uitvaarten hebben de rare eigenschap dat ze eenmalig plaatsvinden. De schade die deze 10-jarige etterbakjes hebben aangericht, is onomkeerbaar. Voor mensen die hun dierbare naar zijn rustplaats brachten, is het bewijzen van de laatste eer voor eens en voor altijd gekoppeld aan het wangedrag van die Marokkaanse etterbakjes.
Je onderschat de ernst van hun daad enorm en ik vind dat behoorlijk kwalijk. Ik had je reactie wel eens willen zien als het een uitvaart in je eigen familie of vriendenkring betrof.
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:59 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Dan laat je verstandelijke vermogen te wensen over vrees ik. Je moet wel volledig geestelijk ontspoort zijn om niet te erkennen dat dit met een specifieke groep te maken heeft en niet met groepsgedrag. Je zou je ogen uit je kop moeten schamen.
Jij wilt de namen?quote:
Ik vind het een beetje vreemd om in het geval van kinderen van 10-11 jaar te spreken over UZI's de ME, afmaken, wurgen, uitzetten, heropvoedingskampen etc. etc... Om je er vervolgens wanneer het volwassenen betreft die een school dermate ernstig bedreigen dat er bewaking ingezet moet worden vanaf te maken met iets als 'wat je zaait zal je oogsten', 'ik keur het niet goed maar ja, logisch...' en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:14 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Je oogst wat je zaait. Als die inteeltblagen fatsoenlijk opgevoed waren was dit helemaal niet gebeurt. De overheid zou verplichte heropvoedingskampen op moeten zetten speciaal voor dit soort uitwassen. Als je niet normaal deel kan nemen aan de samenleving doe je maar even niet meer mee.
Gewoon toegeven dat ze het weten is voldoende. Dat verschuilen zet enkel kwaad bloed. Voor beide partijen. De klootzakjes krijgen wederom een vrijbrief ermee weg te komen, de lieve zachtaardige en voorbeeldige burgers zoals ik irriteren zich steeds meer aan die wanprestatie.quote:
Het is wel jammer dat je bijna nooit iets hoort over moslims, die openlijk afstand nemen van dit gedrag en het veroordelen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wel jammer dat die Marokkanen het voor ons de goede moslims verpesten.
Wat ook jammer is, is dat mensen niet de personen individueel beoordelen maar door het geloof.
Neuh, dat dient alleen maar wat gefrustreerde onderbuikgevoelens. Daarnaast is er geen enkel doel mee gediendquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gewoon toegeven dat ze het weten is voldoende. Dat verschuilen zet enkel kwaad bloed. Voor beide partijen.
Nou, je zou bijna denken dat ze dergelijk gedrag goedkeuren. Misschien scheelt het als je je bedenkt dat moslims daar op geen enkele manier verantwoordelijk voor gehouden kunnen worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:31 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het is wel jammer dat je bijna nooit iets hoort over moslims, die openlijk afstand nemen van dit gedrag en het veroordelen.
Het blijft altijd angstig stil vanuit de moslim hoek
nee nee de moslim is 1 groep dus die moet verantwoording afleggen voor hun wandaden, dat snap je toch welquote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou, je zou bijna denken dat ze dergelijk gedrag goedkeuren. Misschien scheelt het als je je bedenkt dat moslims daar op geen enkele manier verantwoordelijk voor gehouden kunnen worden.
Mensen die ongepast zich maar al te graag in een slachtoffer-rol wentelen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:58 schreef Re het volgende:
[..]
nee nee de moslim is 1 groep dus die moet verantwoording afleggen voor hun wandaden, dat snap je toch wel
Mensen die er niks mee te maken hebben hoeven zich ook niet in een slachtoffer rol te wentelen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:10 schreef huhggh het volgende:
[..]
Mensen die ongepast zich maar al te graag in een slachtoffer-rol wentelen.
Die jochies? Nee, inderdaad.quote:Wat een triest volk.![]()
Totaal niet serieus te nemen, zo dom.
o ja op de begrafenis van mijn moeder zal ik me altijd waardig gedragen, wraak is een slechte raadgeverquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:25 schreef HAL9000S het volgende:
Pfff wat vreselijk. Stel je voor dat je zoiets overkomt als een van je ouders overleden is.... ik zou echt compleet door draaien.
Islamitische basisschool, meer zal ik maar niet zeggen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:19 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vreemd om in het geval van kinderen van 10-11 jaar te spreken over UZI's de ME, afmaken, wurgen, uitzetten, heropvoedingskampen etc. etc... Om je er vervolgens wanneer het volwassenen betreft die een school dermate ernstig bedreigen dat er bewaking ingezet moet worden vanaf te maken met iets als 'wat je zaait zal je oogsten', 'ik keur het niet goed maar ja, logisch...' en ga zo maar door.
Sorry maar dan ben je echt niet helemaal in orde hoor..
Precies! Ik loop ook elke dag afstand te nemen van al die Nederlandse kinderverkrachters.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:58 schreef Re het volgende:
[..]
nee nee de moslim is 1 groep dus die moet verantwoording afleggen voor hun wandaden, dat snap je toch wel
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:31 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het is wel jammer dat je bijna nooit iets hoort over moslims, die openlijk afstand nemen van dit gedrag en het veroordelen.
Het blijft altijd angstig stil vanuit de moslim hoek
Makkelijk he? Een meelullende slechte poging tot correcte humor doen?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:58 schreef Re het volgende:
[..]
Stel je voor dat ie dan ook nog twitter blijkt te hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:20 schreef fratsman het volgende:
En Nederland is weer 2 dagen verontwaardigd en daarna gaan we gewoon weer over tot de orde van de dag.Maar de politie zou er als de kippen bij zijn geweest als een van de nabestaanden een van die kutjochies een rotschop had verkocht.
Wat had jij dan in gedachten? Een week van nationale rouw, omdat een paar kinderen een middelvinger hebben opgestoken?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:20 schreef fratsman het volgende:
En Nederland is weer 2 dagen verontwaardigd en daarna gaan we gewoon weer over tot de orde van de dag.![]()
Nee, dat men eens keihard tegen dit soort dingen optreedt. Een rouwstoet laat je met rust. Er ontbreekt echt een schakel in je bovenkamer als je er willens en wetens op uit bent om mensen die al emotioneel aan de grond zitten, nog eens een trap na te geven.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat had jij dan in gedachten? Een week van nationale rouw, omdat een paar kinderen een middelvinger hebben opgestoken?
Zeg het maar....kinderen van een jaar of 10 die een rouwstoet verstoren....hoe wil jij die keihard aanpakken? Castreren? Door de knieschijven schieten? Doodstraf?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:38 schreef fratsman het volgende:
[..]
Nee, dat men eens keihard tegen dit soort dingen optreedt. Een rouwstoet laat je met rust. Er ontbreekt echt een schakel in je bovenkamer als je er willens en wetens op uit bent om mensen die al emotioneel aan de grond zitten, nog eens een trap na te geven.
Overdrijf niet zo. Je snapt goed wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zeg het maar....kinderen van een jaar of 10 die een rouwstoet verstoren....hoe wil jij die keihard aanpakken? Castreren? Door de knieschijven schieten? Doodstraf?
Maak er maar een karikatuur van. Dit is precies waarom er nooit wordt opgetreden.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zeg het maar....kinderen van een jaar of 10 die een rouwstoet verstoren....hoe wil jij die keihard aanpakken? Castreren? Door de knieschijven schieten? Doodstraf?
Jij hebt het over het keihard aanpakken van 10-jarigen....ik ben benieuwd wat je daar onder verstaat, maar dat wordt niet duidelijk. Kinderen aanspreken klinkt nou niet meteen als keihard aanpakken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:57 schreef fratsman het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo. Je snapt goed wat ik bedoel.
Maar zolang niemand die kinderen erop aanspreekt blijf je dit soort dingen houden. Die kinderen (en de overige probleemjongeren) wanen zich onaantastbaar omdat ze er alleen maar met een standje vanaf komen.
Misschien moet dit bestraft worden als mishandeling (geestelijk leed.) ik noem maar gewoon een voorbeeld, maar ik blijf erbij; een rouwstoet laat je met rust!
Kom dan met een concreet voorstel wat je wel wilt. Keihard aanpakken klinkt heel stoer, maar is zo inhoudsloos. Zeg maar wat jij onder keihard aanpakken verstaat van 10-jarigen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maak er maar een karikatuur van. Dit is precies waarom er nooit wordt opgetreden.
Zelfs voor HALT komen ze niet in aanmerking, want dat kan pas vanaf 12 jaar.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:17 schreef fratsman het volgende:
Probleem is dat men bij minderjarigen niet verder komt dan een HALT-strafje. En daar lachen ze om. Wat moet je dan? Jeugddetentie opvoeren? Is al helemaal een boost voor hun streetcredibility.
Kort die ouders maar gewoon op hun uitkering/kinderbijslag. één keer in de fout? 25% inleveren. 2e keer? 50% en dat 2 maanden lang, enzovoort. Extra kosten die de politie voor dit soort gastjes moet maken worden ingehouden op uitkering/kinderbijslag.
Zomaar een idee, maar bovenstaande is volgens mij al vaker geroepen.
Huilen..... ik moet juist lachen om je naiviteit en je gezwets als een kip zonder kop, wat dat betreft heb je wel de spijker op de kop geslagen bij het bedenken van je username.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:11 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Oké dan plak ik het hier wel opnieuw.
.
[..]
Wat kom jij nou huilen, mensen willen duidelijkheid dan krijgen ze het ook.
Actie en reactie. Door het korten op uitkering hoop je dat de ouders dan eens beginnen met hun kinderen op te voeden. Al is het maar met in de gaten houden wat ze op straat uitspoken. Net als betrokkenheid bij de school. Weten hoe je kind ervoor staat en hier op sturen. Als men een stok achter de deur hanteert (Niet gedragen, dan zul je de consequenties voelen.) zou dat waarschijnlijk al een hoop schelen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zelfs voor HALT komen ze niet in aanmerking, want dat kan pas vanaf 12 jaar.
Kinderbijslag korten vind ik een prima idee, maar dan nog straf je niet de kinderen en hoezeer de ouders ook verantwoordelijk zijn wil je toch (tenminste....ik wel) dat de kinderen zelf ook moeten boeten, maar dat kan dus nooit op een harde manier, omdat ze pas 10 zijn.
Pas in hele excessieve gevallen (moord oid) heb je iets meer speelruimte bij onder 12 jarigen, maar bij dit soort zaken tsja....ik zie nauwelijks een echt passende straf.
Plus een bedreiging bovenop het leed wat deze mensen al is aangedaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 23:17 schreef Pietje28 het volgende:
Geen harde aanpak mogelijk??
Natuurlijk wel, een flinke tik om de oren. Was vroeger niks meer dan normaal.
Een andere mogelijkheid is de ouders aanpakken (via het korten van de kinderbijslag of gewoon een boete).
Maar wat ik nog veel erger vind is degene die de volgende dag verhaal komt halen bij de school stevig word toegesproken door een lerares. Ik zou zeggen schors die ook maar eens voor een paar maanden, die snapt het duidelijk niet helemaal.
Van dichtbij wel.. Heel dichtbijquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:23 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Waarom denk ik toch dat zoiets bij dit soort figuren echt gene ene bal helpt?
Dmv de bijstand houd je de ouders + kinderen in stand. Wij als nederlands hebben geen trek om met ons belastingsgeld dergelijk gedrag te stimuleren.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zelfs voor HALT komen ze niet in aanmerking, want dat kan pas vanaf 12 jaar.
Kinderbijslag korten vind ik een prima idee, maar dan nog straf je niet de kinderen en hoezeer de ouders ook verantwoordelijk zijn wil je toch (tenminste....ik wel) dat de kinderen zelf ook moeten boeten, maar dat kan dus nooit op een harde manier, omdat ze pas 10 zijn.
Pas in hele excessieve gevallen (moord oid) heb je iets meer speelruimte bij onder 12 jarigen, maar bij dit soort zaken tsja....ik zie nauwelijks een echt passende straf.
Zullen die moslims ouders weten dat de leider van de PvdA van Joodse afkomst is en een Israëlische naam heeft?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 23:32 schreef Life2.0 het volgende:
Win je geen pvda stemmen mee, maar als papa geen geld meer krijgt omdat zijn valse kroost zich niet kan gedragen zal hij dat heel snel aanpassen.
Met alle respect, maar volgens mij hoop je toch verkeerd, in heb nog nooit een geval van 'het stereotype vervelende buitenlandse jeugd' (ik weet niet hoe ik het netter moet zeggen) gezien, die hele begripvolle ouders had. Wel genoeg ouders die het niks kan schelen of zelf net zo vol haat zitten.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:11 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Weet best dat er ouders bijzitten die geen fuck geven, dat sowieso.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 01:29 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Met alle respect, maar volgens mij hoop je toch verkeerd, in heb nog nooit een geval van 'het stereotype vervelende buitenlandse jeugd' (ik weet niet hoe ik het netter moet zeggen) gezien, die hele begripvolle ouders had. Wel genoeg ouders die het niks kan schelen of zelf net zo vol haat zitten.
In een andere post van me maakte ik duidelijk dat ik niet zeg dat christelijke vrouwen het slechter hebben.quote:Je hoeft heus niet racistisch te zijn of te generaliseren om te kunnen constateren dat het beeld van dergelijke stereotypes niet uit de lucht gegrepen is. En dat er iets in hun karakter zit waar maar moeilijk mee om te gaan is.
Bijbel- of koran teksten kan ik niet sirieus nemen want er staat zoveel in die boeken, en mensen interpreteren dat op zoveel wijzes dat na goed zoeken het tegengestelde van wat jij aanhaalt waarschijnlijk ook wel te vinden is. Wel krijg ik de indruk dat je van mening bent dat vrouwen binnen de Islam beter behandeld worden dan in het Christendom. Sorry hoor maar volgens mij is het algemeen bekend dat vrouwen binnen de Islam slecht behandeld worden. Of dat in het Christendom wel of niet zo is verandert daar niks aan. Ik heb trouwens ook niks op met het Christendom maar heb wel sterk de indruk dat over het algemeen de vrouwen daar beter behandeld worden.
Klopt. Als alle moslims volgens de regels van de Koran zouden leven was het een stuk beter.quote:Los van dat zit er nog wel een verschil tussen wat er geschreven wordt, en wat er in de praktijk gebeurt lijkt me. Alle moslims die ik ken moeten de Koran nog maar eens lezen als ik jouw quotes zo lees.
Waarom niet? Als mensen gelijk komen met ja ditdat staat in de Koran en islam is een geloof dat haat predikt terwijl het toch daadwerkelijk anders is.quote:In elk geval zie ik niet in waarom iemand zich zou moeten verdiepen in de Islam alvorens een oordeel over een moslim te vellen. Je ziet toch wat je ziet en daar kun je toch een oordeel over vellen?
Jaja hun moeten idd goed aangepakt worden, dus weet niet waar je het vandaan haalt dat ik die kutkoters zelf verdedig.quote:Wat ik zie zijn een paar totale imbecielen die gewoon een rotschop moeten hebben, liefst van hun vader. Waar ze wegkomen verandert daar niks aan. Maar i.t.t. jou denk ik wel dat het o.a. met een cultuur-barriëre te maken heeft.
Dat jij je door sommige posts (die weliswaar meer aan religie gerelateerd zijn) aangesproken voelt a lá, maar deze kutventjes of hun ouders verdedigen vind ik wel een raar idee.
Aight.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 01:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Kinderen worden gedwongen excuses aan te bieden en oog in oog te staan met nabestaanden las ik in het plaatselijke blad van Amersfoort.
Goeie zaak dat docenten ingrijpen
Ze waren dus niet van die school, volgens een eigen verklaring.quote:De leerlingen van de Bilalschool die dinsdag hun middelvingertjes opstaken naar een rouwstoet gaan hun excuses aanbieden aan de nabestaanden. Vrijdagmiddag heeft er een gesprek plaatsgevonden tussen de schoonzoon van de overledene en de leeringen van de school.
Uit het gesprek bleek dat de jongetjes die door de nabestaanden als daders waren aangewezen in feite onschuldig zijn. "Het was niet groep 7 die op weg was naar het gymnastieklokaal, maar een groepje dat bij het hek op het schoolplein stond", zegt schooldirecteur Teade Walma.
De school gaat speciale lessen instellen om de kinderen te leren hoe je te gedragen bij een voorbij komende rouwstoet.
Hier kan Najib Amhali ook niks meer aan ridiculiseren.quote:Een nabestaande van de overledene bij wie tijdens de rouwstoet door schoolkinderen van een islamitische school in Amersfoort onder meer werd gescholden, heeft dreigmailtjes ontvangen.
Een docent van die school heeft hem ook ''stevig toegesproken’’, vertelde hij tegen RTV Utrecht.
De school zelf heeft honderden haatmails ontvangen na het incident. Daaronder bevond zich een aantal bedreigingen, zodat de politie extra surveillances uitvoerde.
Samenvatting:quote:Dreigmails voor uitgejouwde nabestaande in Amersfoort
Dolf Hendriks/David van der Heeden − 24/06/11, 21:45
Rouwende familie niet blij met ’overtrokken media-aandacht’
Theo Baaiman, de Amersfoorter die vrijdag op de Bilalschool in gesprek ging met leerlingen nadat zij de uitvaart van zijn schoonmoeder verstoorden, heeft vandaag twee dreigmails ontvangen. Het is niet bekend wie de dreigmails verstuurd heeft. In de mails wordt Baaiman te verstaan gegeven niet de publiciteit te zoeken.
Baaiman is ook door een Marokkaanse lerares van de islamitische school 'stevig' toegesproken. 'Toen ik bij de school aankwam, werd ik vrij fanatiek aangesproken door een van de docenten', zegt hij tegen RTV Utrecht.
De docente was duidelijk kwaad omdat Baaiman, nadat een groepje scholieren van de basisschool beledigende gebaren en opmerkingen maakte naar de passerende rouwstoet, de media opzocht. 'Ik heb gelijk gezegd dat er geen gesprek komt op deze manier. Ik vond de ontvangst erg vervelend', zegt Baaiman.
'Leerlingen oneerlijk'
Baaiman kwam vandaag juist naar de Bilalschool om, met de leerlingen van groep 7, te praten over het incident. De leerlingen ontkennen de aantijgingen, maar Baaiman gelooft ze niet. 'Ze houden bepaalde zaken achter. Ik had niet het gevoel dat ze eerlijk waren.'
'Ze hebben wel staan juichen toen we langsreden, maar nu beschermen ze elkaar', aldus de Amersfoorter. Directeur Teade Walma is het hiermee niet eens en spreekt Baaiman tegen. 'Het gesprek vanochtend tussen de kinderen en de nabestaanden was open en hartelijk.'
'Verkeerd geïnterpreteerd'
De school heeft zelf met de leerlingen gesproken en komt tot de conclusie dat de nabestaanden de gebaren van de kinderen verkeerd hebben geïnterpreteerd. 'De kinderen van groep 7 hebben geen beledigende opmerkingen gemaakt', claimt de school.
Wel blijft, volgens de school, de waarneming van de familie overeind dat enkele leerlingen de stoet onheus hebben bejegend. 'Het betrof een paar leerlingen bij het hek op het schoolplein.' Wie dat waren, gaat Walma dit weekend uitzoeken.
'Overtrokken media-aandacht'
De Bilalschool liet vandaag een persbericht uitgaan waarin de school, leerlingen én nabestaanden hun teleurstelling uiten over de, naar eigen zeggen, 'overtrokken media-aandacht' die hen ten deel viel na het incident.
'De gevolgen van de media-aandacht, de stroom van aanhoudende haatmails en de telefoontjes met bedreigingen heeft ons in een gevoel van onveiligheid gebracht. De nabestaanden betreuren dit ten zeerste en vragen zorgvuldigheid en de nodige nuancering in de berichtgeving.'
'De familie heeft in de pers aandacht willen vragen voor respectloos gedrag dat in de afgelopen periode rouwstoeten in Amersfoort te beurt vielen. Zij betreurt het dat door de negatieve berichtgeving de school disproportioneel schade is toegebracht', zo luidt het persbericht
Wat een ongelofelijk trieste gang van zaken rond die kinderen, die school en de hardnekkige verdedigers van dit walgelijk gedrag.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 08:07 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Samenvatting:
• Nabestaande krijgt dreigmail.
• Marokkaanse docente is kwaad op nabestaande omdat deze het incident openbaar maakt.
• Marokkaantjes ontkennen alles.
• Nabestaande wordt erg vervelend ontvangen. De directeur vindt dit echter hartelijk [sic!].
• School zegt dat de gebaren alleen verkeerd zijn geïnterpreteerd.
• De school is erg teleurgesteld over de media-aandacht
Alles wat mis is met de Marokkaanse immigranten in een kort bericht. Het lijkt bijna een sketch.
Wat bezielt die mensen toch om steeds zulke gekke kronkels te maken. Ik geloof niet meer dat het hem zit in het goede moraal gedrag. Dit moet angst zijn.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 08:07 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Samenvatting:
• Marokkaanse docente is kwaad op nabestaande omdat deze het incident openbaar maakt.
• Nabestaande wordt erg vervelend ontvangen. De directeur vindt dit echter hartelijk [sic!].
Alles wat mis is met de Marokkaanse immigranten in een kort bericht. Het lijkt bijna een sketch.
Het is natuurlijk de schuld van die rouwstoet die had niet langs die school moeten rijden.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 08:07 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Samenvatting:
Het blijkt dat de kinderen van groep 7 die beschuldigt werden het idd niet hebben gedaan. Het was een andere groep die bij het hek stond. De nabestaanden hebben dus in eerste instantie de verkeerde kinderen aangewezen en de directeur geloofde dus terecht in de onschuld van die kinderen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:18 schreef shomila het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de schuld van die rouwstoet die had niet langs die school moeten rijden.
Ik snap dit dus echt niet, waarom wordt er nu naar allerlei smoesje gezocht om vooral niet de schuld bij die kinderen te leggen.
Wat is er mis mee om te laten zien dat je dit afkeurt en niks geen andere dingen erbij halen.
Die media aandacht had er niet geweest als die kinderen dat niet gedaan hadden.
Hier wordt ik dus heel moedeloos van.
Er zit maar 1 ding op.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 08:07 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Samenvatting:
Dus tijdens de eerstvolgende islamtische viering zetten we een groep nederlands daar voor de deur.quote:We willen de islamitische feesten uitbundig vieren.
Dus je wilt je verlagen naar het niveau van die jochies? Zieligquote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:32 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Er zit maar 1 ding op.
Dit staat op hun website
[..]
Dus tijdens de eerstvolgende islamtische viering zetten we een groep nederlands daar voor de deur.
eens kijken hoe dat ontvangen word.
Als er word geklaagd dan reageren zoals omschreven word in de samenvatting, opgelost.
Hun opkrikken naar ons niveau mislukt al 40+ jaar. Dus zo gek is dat voorstel nog niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:36 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Dus je wilt je verlagen naar het niveau van die jochies? Zielig
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:43 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Wat heeft dit nou met Moslims te maken?
quote:Alle kinderen zitten op de islamitische basisschool Bilal.
quote:Moslimjongens in islamitische dracht. Een moslim (Arabisch: , moeslim, ... Meestal wordt met een moslim een aanhanger van de islam bedoeld
http://www.rtl.nl/%28/act(...)uis-burgemeester.xmlquote:
Dat was een incidentje.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:53 schreef Doler12 het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/%28/act(...)uis-burgemeester.xml
Jongeren zit op een een Christelijke school en zijn ook Christen. Alle Christen het land! Leeft wel makkelijk he, zo simpel denken?
Die onzin van jou heeft helemaal niks met dit onderwerp te maken.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:58 schreef remlof het volgende:
Ik heb op een Christelijke Basisschool gezeten. Sindsdien weet ik zeker dat ik atheïst ben
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit waarom iedere keer het tegendeel bewezen wordt door daden en het geloof er bij wordt gehaald om deze daden goed te praten?Ik kan het haast niet geloven, maar ben je nou echt zo achterlijk? Of loop je gewoon te trollen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het geloof wordt er helemaal niet bijgehaald om de daden van deze jochies goed te praten. Ook niet een klein beetje en ook niet een heel klein beetje.
Tering wat ben jij achterlijk echt misselijkmakend die stompzinnigheid
De teksten uit de Koran werden er door betreffende user bijgehaald om aan te tonen dat die kutjochies niet handelen uit naam van de Islam... Of dat werkelijk zo is, is uiteraard nog maar de vraag, maar de hele post waar jij op reageerde staat in ieder geval TOTAAL LOS van het goedpraten van misdragingen
Krekker is de bom!
Ja en wanneer iemand die jou dierbaar is op straat door een autochtone Nederlander in elkaar wordt geslagen, dan sla jij uiteraard de volgende dag een willekeurige autochtone Nederlander in elkaar, eentje die totaal niks met het gebeuren te maken heeft! Toch? Dat zal 'm leren!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:32 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Er zit maar 1 ding op.
Dit staat op hun website
[..]
Dus tijdens de eerstvolgende islamtische viering zetten we een groep nederlands daar voor de deur.
Als er word geklaagd dan reageren zoals omschreven word in de samenvatting, opgelost.
Nee de "westerse" aanpak werkt lekker.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:36 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Dus je wilt je verlagen naar het niveau van die jochies? Zielig
Ja inderdaad, met de harde hand de DADERS (en evt. ouders) aanpakken.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:43 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Gewoon met harde rechtvaardige hand.
En werkstraf? Neuh, gewoon die ouders een flinke financiele geldboete geven, dat zal de druk er thuis flink opzetten.
Nah waar haal je dat nou weer vandaan? Je verzint er maar wat bijquote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja en wanneer iemand die jou dierbaar is op straat door een autochtone Nederlander in elkaar wordt geslagen, dan sla jij uiteraard de volgende dag een willekeurige autochtone Nederlander in elkaar, eentje die totaal niks met het gebeuren te maken heeft! Toch? Dat zal 'm leren!
Waar ik dat vandaan haal?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:49 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nah waar haal je dat nou weer vandaan? Je verzint er maar wat bij![]()
Eerder werd al door iemand gemeld dat het nog niet zo zeker was of die jongeren wel van die school afkomstig waren.
Kijk er moet eerst wel vastgesteld worden welke jongeren het nou waren.
Ik ga natuurlijk niet belachelijk een random iemand "terugpakken", belachelijk gewoon.
Trouwens ik wil mensen niet terugpakken maar een duidelijke les meegeven.
Maar denk je nou echt dat een werkstraf gaat helpen bij dit soort jongeren?
Die al zo ver over deze waarden en normen heengaan, een beetje groffe gebaren en dingen roepen tijdens een begrafenisstoet![]()
Dan kom je er niet meer met een pedagogisch praatje hoor.
Ik zeg maar zo, als praten niet meer helpt, helpen alleen maar daden en dan bedoel ik geen lullig werkstrafje wat "incognito" uitgevoerd kan worden.
Maar goed, als je niet bedoelde dat de groep Nederlanders stennis moet gaan schoppen bij die school heb ik niks gezegd.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:32 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Er zit maar 1 ding op.
Dit staat op hun website
[..]
Vooralsnog ging ik er in dit topic vanuit dat de "daders" dus inderdaad op die school zaten.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja en wanneer iemand die jou dierbaar is op straat door een autochtone Nederlander in elkaar wordt geslagen, dan sla jij uiteraard de volgende dag een willekeurige autochtone Nederlander in elkaar, eentje die totaal niks met het gebeuren te maken heeft! Toch? Dat zal 'm leren!
Dan heb ik jouw reactie in eerste instantie gewoon verkeerd begrepenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:08 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Vooralsnog ging ik er in dit topic vanuit dat de "daders" dus inderdaad op die school zaten.
(in deze discussie ging ik daarvan uit, als ik daadwerkelijk actie zou willen ondernemen zou ik er eerst 100% zeker van willen zijn en niet afgaan op een krantenbericht, dit effe ter toevoeging)
Dus ik zou niet zomaar bij die school gaan staan![]()
Maar alleen als die kinderen daadwerkelijk daar op school zaten en daadwerkelijk werden "verdedigd" door de schoolleiding.
Maar afijn, dat is hier helemaal nu niet terzake.
En inderdaad het is zeker niet mijn uitgangspunt allochtoon tegen autochtoon ( had ik misschien wat breder moeten formuleren)
Als de types die de begrafenis hebben verstoord van marrokaanse afkomst waren en eens flink onder handen werden genomen over normen en waarden door mede marrokanen, mede-turken of wat dan ook, is mij allemaal best.
Het draait er mij maar om dat er een signaal/maatregel vanuit de samenleving moet worden gegeven waaruit blijkt dat dit onacceptabel is.
En met halfzachte maatregelen kom je er niet.
Hoe? Dan? What. The. Fuck.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 08:07 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Samenvatting:
Ik ben bang dat als dit voort blijft gaan er echt nare dingen gebeuren. Er is altijd wel iemand in een familie die zijn emoties niet onder controle kan houden, zijn rust verliest en zo'n barbaar zo hard de verdoemenis in slaat dat eerwraak een volgende stap is. En dan?quote:http://www.trouw.nl/tr/nl(...)uw-en-verdriet.dhtml schreef:
(...)
Kan iemand, een schooldirecteur bijvoorbeeld, die jonge schenders uitleggen dat de dood ons gezamenlijk lot is waar niemand aan ontsnapt? Dat mensen die hun hele leven varkensvlees aten en honden als huisdieren hielden, hetzelfde respect verdienen als zij die binnen 24 uur begraven moeten worden met het hoofd richting Mekka gericht? Dat voor nabestaanden het schenden van die kwetsbare momenten gelijk kan zijn aan een tweede dood van hun geliefde?
Als dat niet gebeurt, als dit soort incidenten voortduren, zal niet alleen de multiculturele samenleving zijn mislukt maar ook de multi-etnische
Yup. De kern van het probleem. Het is een irritant provocerend volkje.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:43 schreef TimeJumper het volgende:
De lol was ervan af, of ze hadden een ander terrein gevonden waar ze wel de dictator uit konden hangen maybe.
Fout. Zo is het.quote:Weet je wat het is, als "dit soort" jongeren dit in eigen land zouden doen dan zouden ze publiekelijk, en door iedereen terecht gewezen werden.
Of als outcast worden beschouwd, maar hier worden ze met fluwelen handschoentjes aangepakt, dat is geen goed signaal wat je afgeeft.
Zo zie ik het.
Dramaqueen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:59 schreef Red_85 het volgende:
Wat bezield die school om het zo te bagatelliseren en om te draaien? Die mensen hebben hun dierbare verloren en willen deze respectvol ten gronde leggen. Hoe haal je het in je hoofd om dit te doen? De doden zijn zelfs niet meer heilig, hoe kun je.
En als kers op de taart draai je het om alszijnde dat zij de schuldige zijn? Ik lees dit echt met verbijstering. Wat zijn die mocro's diep gezonken. En je ziet dat niemand er wat aan wil doen in de marokkaanse gemeenschap, anders had hier allang tegen opgetreden geweest.
Dit is net zo'n opmerking als in een Katholieke priester die een kind heeft misbruikt gaan zeggen; "Ik heb op een Islamitische school gezeten en sindsdien weet ik zeker dat ik atheïst ben".quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:58 schreef remlof het volgende:
Ik heb op een Christelijke Basisschool gezeten. Sindsdien weet ik zeker dat ik atheïst ben
Idd, ze zouden net zo behandeld moeten worden als de blanke jeugd die discriminerende uitingen maken naar allochtonen. Handel net zo als wanneer er een moslim overledene klaarstaat om met het vliegtuig op weg gaat om op een Islamitische wijze begraven te worden en jeugd gaan staan joelen dat het toch maar een islamitische hond is dus win win...terwijl ze obscene gebaren naar de familieleden maken. Ja, de straf zou precies hetzelfde moeten zijn dan.quote:Op zondag 26 juni 2011 02:48 schreef maniack28 het volgende:
Het maakt geen zak uit of het marokkaantjes zijn of chinezen. Hou die discussie gewoon hierbuiten en zorg gewoon dat kids die dit soort dingen doen worden aangepakt.
Het heeft namelijk niks met de afkomst te maken... dat is wat ze mensen willen laten denken. Een mens is en blijft een mens, dus behandel het dan ook zo.
Laat ik één ding even heel duidelijk maken. Alle Marokkanen over één kam scheren is doodeng. Ik zal nooit ieder persoon met dezelfde achtergrond lukraak verantwoordelijk gaan houden voor een aantal idioten. Wanneer je dat doet, ben je niet anders dan een fundamentalist die in elke niet-gelovige een minderwaardig mens ziet. Of een extremist die ook zo denkt over mensen die hun visie niet aanhangen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe? Dan? What. The. Fuck.
Wat bezield die school om het zo te bagatelliseren en om te draaien? Die mensen hebben hun dierbare verloren en willen deze respectvol ten gronde leggen. Hoe haal je het in je hoofd om dit te doen? De doden zijn zelfs niet meer heilig, hoe kun je.
En als kers op de taart draai je het om alszijnde dat zij de schuldige zijn? Ik lees dit echt met verbijstering. Wat zijn die mocro's diep gezonken. En je ziet dat niemand er wat aan wil doen in de marokkaanse gemeenschap, anders had hier allang tegen opgetreden geweest.
Om Geenstijl even te quoten:
'dit land is het Marokkaanse prinsjesgedrag onderhand spuug- en spuugzat' Hier sluit ik me bij aan.
Een rouwstoet niet respecteren, de school die weigerd aan uitlevering te doen, de zaken omdraaien en de nabestaande nogmaals uitkafferen. Je zou bijna willen gaan zeggen wat voor een minderwaardige mensen dit zijn. Wacht even, voor 'minderwaardige mensen' is dit zelfs een belediging.
Bizar is zelfs nog een understatement.
Kijk eens in het MIS-forum. Ik ga mij als roomwitte autochtoon echt niet verantwoordelijk voelen voor dat soort autochtonenquote:En je ziet dat niemand er wat aan wil doen in de marokkaanse gemeenschap, anders had hier allang tegen opgetreden geweest.
Dus wanneer deze :quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Is dat alleen maar stoer gedrag?quote:wanneer er een moslim overledene klaarstaat om met het vliegtuig op weg te gaan om op een Islamitische wijze begraven te worden en jeugd gaat staan joelen dat het toch maar een islamitische hond is dus win win...terwijl ze obscene gebaren naar de familieleden maken
Als je het nieuws had gevolgd had je geweten dat het hier wel degelijk meespeelt.quote:Op zondag 26 juni 2011 02:48 schreef maniack28 het volgende:
Het maakt geen zak uit of het marokkaantjes zijn of chinezen. Hou die discussie gewoon hierbuiten en zorg gewoon dat kids die dit soort dingen doen worden aangepakt.
Het heeft namelijk niks met de afkomst te maken... dat is wat ze mensen willen laten denken. Een mens is en blijft een mens, dus behandel het dan ook zo.
quote:Op zondag 26 juni 2011 04:14 schreef paddy het volgende:
[..]
--------
Eigenlijk vind ik het gewoon jammer dat de daders niet roomblank waren en de rouwstoet islamitisch. Kan je tenminste rustig woest worden op die jeugd en je bedenkingen uiten wanneer die jeugd zouden zeggen "weer een hond minder"zonder bedekt uitgemaakt te worden voor huilie of racist.
------
Gast, als er 7x een groep met Turkse jongeren dit doet of 7x een groep met Marokkaanse jongeren. Maakt niet uit! Je pakt het gewoon aan klaar...quote:Op zondag 26 juni 2011 07:08 schreef huhggh het volgende:
[..]
Als je het nieuws had gevolgd had je geweten dat het hier wel degelijk meespeelt.
Mensen die als een kip zonder kop reageren en niet tegen welverdiend kritiek kunnen.
Als een bevolkingsgroep zich op een bepaalde manier blijft gedragen dan heeft het toch met die bevolkingsgroep te maken denk ik zo.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:22 schreef maniack28 het volgende:
Gast, als er 7x een groep met Turkse jongeren dit doet of 7x een groep met Marokkaanse jongeren. Maakt niet uit! Je pakt het gewoon aan klaar...
Ik ben mensen die oordelen met racistische achtergrond zo spuugzat dat ik een afkeer begin te ontwikkelen en straks ga voorstellen om die mensen af te knallen. Idioten!
Mensen zijn mensen en die beoordeel je op hun acties, niet hun afkomst.
Nee, met de opvoeding is iets anders dan met de afkomst of niet?quote:Op zondag 26 juni 2011 13:25 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Als een bevolkingsgroep zich op een bepaalde manier blijft gedragen dan heeft het toch met die bevolkingsgroep te maken denk ik zo.
Ik hoor namelijk nooit iets van overlast door Chinese jongeren dus op de 1 of andere manier is er dan iets mis met de opvoeding of de mentaliteit van Marokkaanse jongeren denk ik zo.
Dat moet je dan gewoon kunnen zeggen vind ik.
quote:Op zondag 26 juni 2011 13:22 schreef maniack28 het volgende:
Ik ben mensen die oordelen met racistische achtergrond zo spuugzat dat ik een afkeer begin te ontwikkelen en straks ga voorstellen om die mensen af te knallen. Idioten!
Aan de reactie onder jouw post te lezen kan je zien dat je volgens sommigen nog steeds niet logische conclusies mag trekken, ookal is dat allemaal genoeg (wetenschappelijk) onderbouwd.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:25 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Als een bevolkingsgroep zich op een bepaalde manier blijft gedragen dan heeft het toch met die bevolkingsgroep te maken denk ik zo.
Ik hoor namelijk nooit iets van overlast door Chinese jongeren dus op de 1 of andere manier is er dan iets mis met de opvoeding of de mentaliteit van Marokkaanse jongeren denk ik zo.
Dat moet je dan gewoon kunnen zeggen vind ik.
Als het echt steeds Marokkanen zijn dan lijkt het me juist goed om dat te benoemen zodat je kunt kijken wat er anders is met die bevolkingsgroep is.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:34 schreef maniack28 het volgende:
Nee, met de opvoeding is iets anders dan met de afkomst of niet?
Dus je kan gewoon zeggen dat een groep slecht opgevoede jongeren op een religieuze basisschool een rouwstoet heeft onderbroken, bedreigd of whatever en dat ze aangepakt worden met x-uren taakstraf of een boete.
Ipv:
Een groep Marokkaans tuig van de Islamitische basisschool...
Dat klinkt toch anders he? Bij het eerste ben je gewoon objectief en eerlijk, zonder een bepaalde groep te benadelen.
Weet je, ik snap heus wel dat vaak Marokkanen zijn en dat ontken ik ook niet. Ik denk echter dat het consequent aanhalen van het feit dat het Marokkanen zijn, dat het tuig is, dat er geen oplossingen voor deze jongeren zijn ze alleen maar verwijderd raken van de samenleving.
En de werkelijke oplossing voor het probleem is toch niet dat deze jongeren nog meer ontsporen?
Gewoon niet accepteren wat ze doen.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:18 schreef Kingstown het volgende:
Ah leuk....het is weer "keihard aanpakken" geroep tijd.
Kan iemand me nou voor eens en altijd duidelijk maken wat ze onder "keihard aanpakken" verstaan?
Castreren, in de knieschijven schieten. de doodstraf? Ben toch zo benieuwd wat "keihard aanpakken" van 10 jarige kiddo's betekent?
Zeker met een fluoriscerend hesje aan het schoolplein schoonmaken met een limonadebreak halverwege.
Mobieltje afpakken en nablijven is keihard aanpakken....ok.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:43 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Gewoon niet accepteren wat ze doen.
Dus straffen en dat mag huisarrest zijn of een jaar lang elk vrij uurtje en vrije dag nablijven op school of alle materiele zaken afpakken zoals een mobiel.
Dat is keiherad aanpakken en dat is iets anders dan altijd maar begrip tonen en vakanties organiseren voor probleemjongeren.
Ik dacht dat ik meer geschreven had maar kennelijk komt je dat niet zo goed uit.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:49 schreef Kingstown het volgende:
Mobieltje afpakken en nablijven is keihard aanpakken....ok.
Hebben jij en ik blijkbaar een andere definitie van het woord "keihard".
Ik dacht ik pak de keihardste er uit, maar goed....ik wil best "niet accepteren" ook nog wel toevoegen hoor. Wordt het wel heel keihard van.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:52 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik meer geschreven had maar kennelijk komt je dat niet zo goed uit.
Ik vraag me eigenlijk af of er uberhaupt een strafbaar feit gepleegd is. Het is niet beleefd om te doen maar is er een artikel die verbiedt uitlatingen (vrijheid van meningsuiting) te doen, bij een rouwstoet ?quote:Op zondag 26 juni 2011 14:18 schreef Kingstown het volgende:
Kan iemand me nou voor eens en altijd duidelijk maken wat ze onder "keihard aanpakken" verstaan?
Castreren, in de knieschijven schieten. de doodstraf? Ben toch zo benieuwd wat "keihard aanpakken" van 10 jarige kiddo's betekent?
Zeker met een fluoriscerend hesje aan het schoolplein schoonmaken met een limonadebreak halverwege.
Nee en als Wilders zijn zin krijgt (met Amerika als lichtend voorbeeld) met het verwijderen van het haatzaai-artikel, dan is er helemaal niets meer wat mensen tegen kan houden.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af of er uberhaupt een strafbaar feit gepleegd is. Het is niet beleefd om te doen maar is er een artikel die verbiedt uitlatingen (vrijheid van meningsuiting) te doen, bij een rouwstoet ?
Nee, geen strafbaar feit.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af of er uberhaupt een strafbaar feit gepleegd is. Het is niet beleefd om te doen maar is er een artikel die verbiedt uitlatingen (vrijheid van meningsuiting) te doen, bij een rouwstoet ?
Ja, dat is idd erg lekker en leuk om te doen , protesteren tegen een begrafenisquote:Op zondag 26 juni 2011 15:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nee en als Wilders zijn zin krijgt (met Amerika als lichtend voorbeeld) met het verwijderen van het haatzaai-artikel, dan is er helemaal niets meer wat mensen tegen kan houden.
Lekker protesteren en middelvingers opsteken bij begrafenissen wordt dan de legale norm en dan zijn dit soort topics dus helemaal overbodig.
Mwhoah, why not...quote:Op zondag 26 juni 2011 14:18 schreef Kingstown het volgende:
Blijkbaar is er een behoefte aan bij sommige mensen en aangezien het legaal is en we vrijheid van meningsuiting zo super belangrijk hebben gemaakt is dit het gevolg.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat is idd erg lekker en leuk om te doen , protesteren tegen een begrafenis
Zwak argument zeg.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Blijkbaar is er een behoefte aan bij sommige mensen en aangezien het legaal is en we vrijheid van meningsuiting zo super belangrijk hebben gemaakt is dit het gevolg.
Bedank de vrijheid van meningsuiters voorvechters maar.
We moeten alles altijd en overal kunnen zeggen, dan is dit het gevolg. Vrijheid van meningsuiting maakt meer kapot dan je lief is.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zwak argument zeg.
Weleens gehoord van respect, opvoeding en fatsoen?
Het moet mogen, maar het hóeft niet .quote:Op zondag 26 juni 2011 15:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
We moeten alles altijd en overal kunnen zeggen, dan is dit het gevolg. Vrijheid van meningsuiting maakt meer kapot dan je lief is.
Respect, opvoeding en fatsoen zijn prachtige termen, maar er zijn meer mensen die dingen roepen die anderen weer vinden getuigen van respectloos, gebrek aan opvoeding en fatsoen.
Kwestie van eigen opvatting, wat ook weer allemaal mag! Prachtig land hebben we toch!
Klopt helemaal, maar als er zo'n speerpunt van vrijheid van meningsuiting wordt gemaakt, dan keert dat een keer als een boomerang terug in je eigen gezicht.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het moet mogen, maar het hóeft niet .
Kom ik weer op het gevoel van wat kan en niet kan dat bij ieder mens ingebakken zit. Tenminste dat mag ik hopen, bij deze kinderen twijfel ik daar eerlijk gezegd aan.
Eens met je. Eng hoorquote:Op zondag 26 juni 2011 15:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar als er zo'n speerpunt van vrijheid van meningsuiting wordt gemaakt, dan keert dat een keer als een boomerang terug in je eigen gezicht.
Ik twijfel daar niet alleen bij deze kinderen aan, maar bijvoorbeeld ook bij het leeuwendeel van "onze" politici en dat zijn dan volwassenen, die zouden zeker beter moeten weten.
Het leven wordt niet per definitie beter of makkelijker doordat je alles kan en mag, sterker nog het wordt vooral gecompliceerder en in die zin kan ik me bijvoorbeeld heel goed voorstellen (hoewel ik er zelf niets mee heb), dat mensen die leven volgens een strikte leer een stuk makkelijker leven. Hun leven is overzichtelijk en er is heel duidelijk omschreven wat goed en fout is en wat je wel en niet mag, moet en kan doen.
De meesten van ons vinden zo'n leven beknellend en willen vrijheid en als je maar lang genoeg door gaat met steeds meer vrijheid, dan kom je vanzelf op een punt dat het zich dus tegen je keert en daardoor de roep om meer verboden weer groter en luider wordt.
Ook niet onbelangrijk: de mensen die zich wel heel erg snel gekwetst voelen en alles aangrijpen om "discriminatie" te schreeuwen. Niet zozeer om de discriminatie zelf, maar om te jennen.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar als er zo'n speerpunt van vrijheid van meningsuiting wordt gemaakt, dan keert dat een keer als een boomerang terug in je eigen gezicht.
Ik twijfel daar niet alleen bij deze kinderen aan, maar bijvoorbeeld ook bij het leeuwendeel van "onze" politici en dat zijn dan volwassenen, die zouden zeker beter moeten weten.
Het leven wordt niet per definitie beter of makkelijker doordat je alles kan en mag, sterker nog het wordt vooral gecompliceerder en in die zin kan ik me bijvoorbeeld heel goed voorstellen (hoewel ik er zelf niets mee heb), dat mensen die leven volgens een strikte leer een stuk makkelijker leven. Hun leven is overzichtelijk en er is heel duidelijk omschreven wat goed en fout is en wat je wel en niet mag, moet en kan doen.
De meesten van ons vinden zo'n leven beknellend en willen vrijheid en als je maar lang genoeg door gaat met steeds meer vrijheid, dan kom je vanzelf op een punt dat het zich dus tegen je keert en daardoor de roep om meer verboden weer groter en luider wordt.
Gewoon opzouten met die sensatiezoekers en camera's uit Overvecht. Of we maken het team en de camera's kapot.quote:
We zijn 4 jaar verder. Wat zijn we naast pappen en nathouden nog opgeschoten met dit probleem?quote:
Niets.quote:Op zondag 26 juni 2011 16:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
We zijn 4 jaar verder. Wat zijn we naast pappen en nathouden nog opgeschoten met dit probleem?
Lees , dat zeg ik niet. Ik vind het alleen vreemd waarom er niet wordt opgetreden vanuit de gemeenschap. De gemeenschap die zo saamhorig is, waar iedereen elkaar als moslimbroeder beschouwd en die 'ooow zo graag' hier wil wonen.quote:Op zondag 26 juni 2011 02:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een handvol pathetische klootzakjes en je schreeuwt om optochten met rieken tegen de Marokkaanse gemeenschap?
Dan heb je dus nauwelijks inzicht in die 'gemeenschap' en er vooral een geromantiseerd beeld van. Erg naief om te denken dat er 'ooit' een noemenswaardige corrigerende werking zal uitgaan van die gemeenschap.quote:Op zondag 26 juni 2011 16:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees dombo, dat zeg ik niet. Ik vind het alleen vreemd waarom er niet wordt opgetreden vanuit de gemeenschap. De gemeenschap die zo saamhorig is, waar iedereen elkaar als moslimbroeder beschouwd en die 'ooow zo graag' hier wil wonen.
Beetje andere woorden in mijn post willen leggen en de context anders willen maken...
Ik racistisch en generaliserend? Racistisch niet. Generaliserend ja. Richting die families die die koters opvoeden. Richting de school die zich compleet belachelijk maakt. En richting de mensen die altijd vooraan staan met hun 'moslimbroeders' maar zich nu stil houden.quote:Op zondag 26 juni 2011 04:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Laat ik één ding even heel duidelijk maken. Alle Marokkanen over één kam scheren is doodeng. Ik zal nooit ieder persoon met dezelfde achtergrond lukraak verantwoordelijk gaan houden voor een aantal idioten. Wanneer je dat doet, ben je niet anders dan een fundamentalist die in elke niet-gelovige een minderwaardig mens ziet. Of een extremist die ook zo denkt over mensen die hun visie niet aanhangen.
[..]
Kijk eens in het MIS-forum. Ik ga mij als roomwitte autochtoon echt niet verantwoordelijk voelen voor dat soort autochtonen![]()
En de Marokkaanse gemeenschap ? Hier is juist de Marokkaanse gemeenschap juist druk bezig met oplossingen zoeken. Doen de autochtonen echt niet OMDAT de dader een autochtoon zou zijn.
De kinderen die in eerste instantie beschuldigd werden door de nabestaanden bleken dus niet "de daders" te zijn, dat waren andere kinderen. De school (lees: de directeur) heeft eerst met iedereen gesproken en zijn twijfels geuit of die kinderen idd wel schuldig waren. Daar werd hij door velen belachelijk om gemaakt, maar hij had het dus wel bij het rechte eind.quote:Op zondag 26 juni 2011 16:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik racistisch en generaliserend? Racistisch niet. Generaliserend ja. Richting die families die die koters opvoeden. Richting de school die zich compleet belachelijk maakt. En richting de mensen die altijd vooraan staan met hun 'moslimbroeders' maar zich nu stil houden.
Is dat racistisch? Is dat generaliserend?
Bijvoorbeeld zijn eigen personeel onder controle houden tegenover de nabestaanden? Dat is maar 1 dingetje...quote:Op zondag 26 juni 2011 17:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De kinderen die in eerste instantie beschuldigd werden door de nabestaanden bleken dus niet "de daders" te zijn, dat waren andere kinderen. De school (lees: de directeur) heeft eerst met iedereen gesproken en zijn twijfels geuit of die kinderen idd wel schuldig waren. Daar werd hij door velen belachelijk om gemaakt, maar hij had het dus wel bij het rechte eind.
Als er ergens een probleem is, lijkt het me vrij normaal dat je als directeur eerst met alle betrokkenen gaat praten, voordat je met consequenties/straffen etc. komt ipv meteen met de vinger te wijzen (dat is meer iets voor buitenstaanders zoals wij op een forum).
Ik zie niet in waarom de school/directeur zich compleet belachelijk heeft gemaakt in dit verhaal.
Hij heeft de zaak hoog opgenomen, met iedereen gepraat en de juiste "daders" weten te achterhalen....wat had hij nog meer moeten doen?
Sowieso kan je kinderen van die leeftijd wettelijk gezien niet vervolgen.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het is hetzelfde principe als op 4 mei even 2 minuten je mond houden.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooh, in jouw omgeving is alles prima in orde. Niks aan de hand dus?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 01:53 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Weet best dat er ouders bijzitten die geen fuck geven, dat sowieso.
Maar in mijn omgeving is dat meestal niet zo het geval en waarbij de ouders ze gewoon streng opvoeden en die dingen bijbrengen, maar oké.
Op die leeftijd speelde ik verstoppertje wanneer ik 'op straat hing'. Van wie leren ze dat dan op straat? En volgens mij is 'teveel op straat rondhangen', in het geval waar dit een slechte invloed op het kind heeft, direct gerelateerd aan de opvoeding.quote:En verder hoeft het niet per se aan de opvoeding te liggen, misschien hangen ze teveel op straat rond.
In de post waar ik op reageerde stonden vier bijbelcitaten waarin stond hoe je geacht werd om vrouwen te behandelen (op duidelijk matige wijze). In dezelfde post stonden vier korancitaten waarin de houding t.o.v. vrouwen in vergelijking met de bijbel een stuk respectvoller is.quote:In een andere post van me maakte ik duidelijk dat ik niet zeg dat christelijke vrouwen het slechter hebben.
Aan de andere kant weet ik ook dat niet alle moslimvrouwen klagen dus het is belachelijk dat mensen gelijk aannemen dat alle islamitische vrouwen het slechter hebben
Dat zou best kunnen. Alle 'moslims' die wel racistisch zijn etc. lezen dus niet goed en vervuilen de naam van het geloof. Ten minste als ik je posts lees krijg ik het idee dat je er zo over denkt.quote:Klopt. Als alle moslims volgens de regels van de Koran zouden leven was het een stuk beter.
Goed, alle haatdragende moslims hebben het dus mis. Misschien is het een beter idee als we in het vervolg over 'wannabe-moslims die de Koran niet snappen' praten. Zodat de 'echte moslims' die het wel goed doen zich niet aangesproken hoeven te voelen?quote:Waarom niet? Als mensen gelijk komen met ja ditdat staat in de Koran en islam is een geloof dat haat predikt terwijl het toch daadwerkelijk anders is.
Als er moslims zijn die het niet zo doen 'volgens het boekje' ja jammer voor hen dan.
Hier volg ik je niet.quote:Snap ook wel dat jij dat anders ziet omdat de christenen allang afwijken van de bijbel en ze de regels uit de bijbel bij lange na niet naleven zoals de moslims dat doen volgens de Koran.
Ik had het over die kutventjes of hun ouders. Dat haal ik hier vandaan. "Ik weet het niet, leren ze vast op straat of zo."quote:Jaja hun moeten idd goed aangepakt worden, dus weet niet waar je het vandaan haalt dat ik die kutkoters zelf verdedig.
Ja, beter praten we er niet te veel over. Voelen al die arme relschoppertjes zich nog verder gedistantiëerd van de samenleving. Dan glijden ze helemaal af.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:34 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nee, met de opvoeding is iets anders dan met de afkomst of niet?
Dus je kan gewoon zeggen dat een groep slecht opgevoede jongeren op een religieuze basisschool een rouwstoet heeft onderbroken, bedreigd of whatever en dat ze aangepakt worden met x-uren taakstraf of een boete.
Ipv:
Een groep Marokkaans tuig van de Islamitische basisschool...
Dat klinkt toch anders he? Bij het eerste ben je gewoon objectief en eerlijk, zonder een bepaalde groep te benadelen.
Weet je, ik snap heus wel dat vaak Marokkanen zijn en dat ontken ik ook niet. Ik denk echter dat het consequent aanhalen van het feit dat het Marokkanen zijn, dat het tuig is, dat er geen oplossingen voor deze jongeren zijn ze alleen maar verwijderd raken van de samenleving.
Wat is de oplossing dan? Lekker makkelijk om andere mensen op hun fouten te wijzen en te zeggen dat het anders moet, en daarbij niet vertellen wat de oplossing dan wel is.quote:En de werkelijke oplossing voor het probleem is toch niet dat deze jongeren nog meer ontsporen?
quote:Op zondag 26 juni 2011 21:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is hetzelfde principe als op 4 mei even 2 minuten je mond houden.
Niks moet, maar als zoiets simpels al niet lukt uit respect ben je gewoon een sesamzaadje.Zoals eerder in dit topic aangehaald. Alles moet maar gezegd mogen worden, we gaan er met zijn allen maanden voor in de rechtbank zitten, en komt er juichend vrijgesproken uit. Gedurende deze processen hebben de termen fatsoen en respect geen enkel rol gespeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet je ook niet gek opkijken dat dit als een boemerang tegen je gaat keren.Honey ! Take me drunk, i am home !
Maar jarenlang niets (durven) zeggen heeft ook niet gewerkt toch?quote:Op maandag 27 juni 2011 04:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zoals eerder in dit topic aangehaald. Alles moet maar gezegd mogen worden, we gaan er met zijn allen maanden voor in de rechtbank zitten, en komt er juichend vrijgesproken uit. Gedurende deze processen hebben de termen fatsoen en respect geen enkel rol gespeeld.
Moet je ook niet gek opkijken dat dit als een boemerang tegen je gaat keren.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rotocol-volgen.dhtmlquote:Leerlingen Bilalschool moeten 'respectprotocol' volgen
De leerlingen van de islamitische basisschool Bilal in Amersfoort, die vorige week onbeschoft een rouwstoet verstoorden, moeten een 'respectprotocol' gaan volgen. De godsdienstleraren gaan de leerlingen bijbrengen dat ze voortaan respect tonen wanneer uitvaartauto's langs de school rijden, dat meldt schooldirecteur Teade Walma aan RTV Utrecht.
Naast het 'pestprotocol' gaat de school nieuwe lesprogramma's ontwikkelen om problemen in de toekomst te voorkomen. Dat gebeurt in het nieuwe schooljaar, omdat na deze week de zomervakantie ingaat.
Dreigmails
Enkele leerlingen van de school staken vorige week hun middelvinger op en juichten toen de auto's en nabestaanden voorbij kwamen. Het incident leidde tot woedende reacties vanuit het hele land. De school kreeg bijna duizend haatmails.
Theo Baaiman, één van de nabestaanden, kreeg eveneens twee dreigmails. Ook is hij door een Marokkaanse lerares van de islamitische school 'stevig' toegesproken, omdat hij de publiciteit heeft opgezocht.
Gesprek
De Bilalschool nodigde vrijdag de nabestaanden, waaronder Theo Baaiman, uit voor een gesprek met de leerlingen. De leerlingen ontkenden de aantijgingen, maar Baaiman gelooft ze niet. 'Ze houden bepaalde zaken achter. Ik had niet het gevoel dat ze eerlijk waren.'
'Ze hebben wel staan juichen toen we langsreden, maar nu beschermen ze elkaar', aldus de Amersfoorter. Directeur Teade Walma is het hiermee niet eens en spreekt Baaiman tegen. 'Het gesprek vrijdag tussen de kinderen en de nabestaanden was open en hartelijk.'
'Verkeerd geïnterpreteerd'
De school heeft zelf met de leerlingen gesproken en komt tot de conclusie dat de nabestaanden de gebaren van de kinderen verkeerd hebben geïnterpreteerd. 'De kinderen van groep 7 hebben geen beledigende opmerkingen gemaakt', claimt de school.
Wel blijft, volgens de school, de waarneming van de familie overeind dat enkele leerlingen de stoet onheus hebben bejegend. 'Het betrof een paar leerlingen bij het hek op het schoolplein.' De daadwerkelijke daders hebben zich overigens nog niet gemeld bij de schoolleiding.
Vraag me af of het allemaal bij elkaar geacteerd is en iedereen elkaar de hand boven het hoofd houdt.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
Nieuws:
[..]
De goedgelovigheid van die man grenst aan het schrijnende.
Tis gewoon een schijtluis zonder ballen.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Vraag me af of het allemaal bij elkaar geacteerd is en iedereen elkaar de hand boven het hoofd houdt.
Zou ook nog zo kunnen zijn dat deze kerel gewoon echt een borrelnootje is met een verantwoordelijke functie.
Denk dat hij gewoon wanhopig probeert alle partijen te sussen.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Vraag me af of het allemaal bij elkaar geacteerd is en iedereen elkaar de hand boven het hoofd houdt.
Zou ook nog zo kunnen zijn dat deze kerel gewoon echt een borrelnootje is met een verantwoordelijke functie.
Het komt op mij over als iemand die bang is om zijn baantje kwijt te raken. Iemand die weet dat hij de ouders van Marokkaanse leerlingen niet al te hard voor het hoofd moet stoten, omdat deze geweldige opvoeders dan hun voorbeeldige kinderen van die kritische school halen.quote:
Volgens mij lees ik een heel ander artikel als jij.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het komt op mij over als iemand die bang is om zijn baantje kwijt te raken. Iemand die weet dat hij de ouders van Marokkaanse leerlingen niet al te hard voor het hoofd moet stoten, omdat deze geweldige opvoeders dan hun voorbeeldige kinderen van die kritische school halen.
Sommige mensen gaan na verloop van tijd zo sterk in een bepaald plaatje geloven dat ze de realiteit niet meer onder ogen zien. Die realiteit is dat het bij 10-jarige jochies überhaupt in hun hoofd opkomt om een rouwstoet te verstoren en daarbij ook nog onderscheid te maken tussen een moslim of niet-moslim. Dat getuigt van zowel een ongekende grofheid als van puur racisme.
Maar deze schooldirecteur is vooral bezig om uit te leggen waarom zijn engeltjes zoiets niet doen, en waarom de school onevenredig veel media-aandacht heeft gehad.
Niks beschermen, alleen er wel voor zorgen dat de juiste daders gepakt worden, wat is daar mis mee?quote:Wel blijft, volgens de school, de waarneming van de familie overeind dat enkele leerlingen de stoet onheus hebben bejegend. 'Het betrof een paar leerlingen bij het hek op het schoolplein.' De daadwerkelijke daders hebben zich overigens nog niet gemeld bij de schoolleiding.
Ja, heel normale plagerijtjes, absoluut niet kwetsendquote:Op maandag 27 juni 2011 20:33 schreef Injetta het volgende:
Jeetje wat een enorme commotie.
Volgens mij gebeurden dit soort dingen vroeger ook alleen werd het toen gezien als stomme kwajongens streken. Werden die kinderen een keer flink toegesproken, maar nu wordt het via de media opgeblazen en geplaatst in de enorme polarisering.
De Marokkanenhaters zitten in hun enorme woede ondertussen te soppen van genoegen. Want kijk eens.....weer die Marokkanen. Kijk eens hoe gelijk wij hebben. Kijk eens wat een tuig het is, kijk eens wat een gluiperds... Heerlijk om zo je ideeen en haat bevestigd te zien...
Gesteld dat het ook echt Marokkanen waren en dat er ook echt gebeurd is wat men zegt dat er is gebeurd.
Maar ook dat kan tegenwoordig. Niks hoeft meer echt bewezen of uitgezocht te worden.
We leven volgens mij in een totaal overspannen samenleving waarin we alles steeds meer opblazen tot enorme proporties en zaken van leven op dood......
Tuurlijk moeten kinderen leren dat een rouwstoet iets droevigs is en dat je die niet verstoort. Maar zonder te doen alsof ze een terroristische daad hebben begaan gelijk aan het opblazen van de Twintowers is dat ook best te leren.
Ik vermoed dat juist door deze overdreven reacties die kinderen juist niet leren wat respect is, maar dat volwassenen haat- en dreigmails gaan sturen om plagerijtjes.
Ik vraag me af of ze in deze idiote commotie er nog een touw aan vast kunnen knopen.
En echt iedereen zal zich ook van vroeger herinnneren dat er wel eens begrafenissen verstoord werden, en zeker door kinderen die begrafenisgangers de middelvinger gaven. Toevallig kan ik me dat niet herinnneren, hoewel ik ook een behoorlijk aantal begrafenissen heb meegemaakt, maar voor de meeste anderen is dat uiteraard heel anders.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, heel normale plagerijtjes, absoluut niet kwetsend
Nee en ik heb genoeg begrafenissen meegemaakt om er iets van af te weten.quote:En echt iedereen zal zich ook van vroeger herinnneren dat er wel eens begrafenissen verstoord werden, en zeker door kinderen die begrafenisgangers de middelvinger gaven.
En niet iets om te bagatelliseren .quote:Op maandag 27 juni 2011 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee en ik heb genoeg begrafenissen meegemaakt om er iets van af te weten.
Dit is echt een multicultiprobleem.
Nee, je was stil en eerbiedig als zo'n stoet voorbijkwam, en dat hebben mijn ouders me niet eens hoeven te leren, dat wíst je gewoon.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:49 schreef dalnovich het volgende:
vroegah is mij geleerd om een rouwstoet voorrang te verlenen en stil te zijn,
schijnbaar heb ik een afwijkende opvoeding gehad.
en met mij mijn complete dorp want niemand deed zoiets, laat staan dat zoiets in je op kwam...
Begrafenissen verstoor je niet, punt uit. Maar ik geloof niet dat dit een "multiculti"-probleem is, eerder een gebrek aan opvoeding.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee en ik heb genoeg begrafenissen meegemaakt om er iets van af te weten.
Dit is echt een multicultiprobleem.
Dat zal voor vrijwel alle kinderen gelden, anders was het geen nieuws, eh.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, je was stil en eerbiedig als zo'n stoet voorbijkwam, en dat hebben mijn ouders me niet eens hoeven te leren, dat wíst je gewoon.
Help me herinneren dat wanneer er in jouw familie een sterfgeval is ik tijdens de plechtigheden kom staan juichen en lachen.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:33 schreef Injetta het volgende:
Volgens mij gebeurden dit soort dingen vroeger ook alleen werd het toen gezien als stomme kwajongens streken. Werden die kinderen een keer flink toegesproken, maar nu wordt het via de media opgeblazen en geplaatst in de enorme polarisering.
De Marokkanenhaters zitten in hun enorme woede ondertussen te soppen van genoegen. Want kijk eens.....weer die Marokkanen. Kijk eens hoe gelijk wij hebben. Kijk eens wat een tuig het is, kijk eens wat een gluiperds... Heerlijk om zo je ideeen en haat bevestigd te zien...
Gesteld dat het ook echt Marokkanen waren en dat er ook echt gebeurd is wat men zegt dat er is gebeurd.
Maar ook dat kan tegenwoordig. Niks hoeft meer echt bewezen of uitgezocht te worden.
We leven volgens mij in een totaal overspannen samenleving waarin we alles steeds meer opblazen tot enorme proporties en zaken van leven op dood......
Tuurlijk moeten kinderen leren dat een rouwstoet iets droevigs is en dat je die niet verstoort. Maar zonder te doen alsof ze een terroristische daad hebben begaan gelijk aan het opblazen van de Twintowers is dat ook best te leren.
Ik vermoed dat juist door deze overdreven reacties die kinderen juist niet leren wat respect is, maar dat volwassenen haat- en dreigmails gaan sturen om plagerijtjes.
Ik vraag me af of ze in deze idiote commotie er nog een touw aan vast kunnen knopen.
Wat schaar jij nog meer onder 'dit soort dingen' ?quote:Op maandag 27 juni 2011 20:33 schreef Injetta het volgende:
Volgens mij gebeurden dit soort dingen vroeger ook alleen werd het toen gezien als stomme kwajongens streken.
Denk je nou echt dat het komt door haat van de Nederlanders dat Marokkanen zo vaak het nieuws halen? Mediagekte?quote:De Marokkanenhaters zitten in hun enorme woede ondertussen te soppen van genoegen. Want kijk eens.....weer die Marokkanen. Kijk eens hoe gelijk wij hebben. Kijk eens wat een tuig het is, kijk eens wat een gluiperds... Heerlijk om zo je ideeen en haat bevestigd te zien...
In Nederland ben je altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Het is juist andersom, je kan hier van alles flikken, zolang er geen bewijs is kom je overal mee weg.quote:Maar ook dat kan tegenwoordig. Niks hoeft meer echt bewezen of uitgezocht te worden.
Moeten wij ze dat bij brengen dan? Volgens mij horen ze dat allang te weten.quote:Ik vermoed dat juist door deze overdreven reacties die kinderen juist niet leren wat respect is, maar dat volwassenen haat- en dreigmails gaan sturen om plagerijtjes.
Wanneer ze er opkalken huis voor moslimhonden zal het dan ook wel gewoon een kwajongensstreek zijn volgens sommigen die nu ook reageren met"ze weten niet wat ze zeggen en doen alleen maar stoer tegenover elkaar"quote:Op maandag 27 juni 2011 23:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Heb jij er al ooit van gehoord dat autochtone kinderen een begrafenis verstoren?
Goed, er zijn wel weer autochtone idioten die een verlaten moskee in brand steken.
En dat snap ik op zich ook wel.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk dat hij gewoon wanhopig probeert alle partijen te sussen.
Of het nu kinderen van een jaar of tien, tieners of volwassenen betreft maakt eigenlijk niet uit?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 01:53 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer ze er opkalken huis voor moslimhonden zal het dan ook wel gewoon een kwajongensstreek zijn volgens sommigen die nu ook reageren met"ze weten niet wat ze zeggen en doen alleen maar stoer tegenover elkaar"
Precies, dit zijn echt van die "ver van mijn bed show" mensen, nog nooit wat gezien, nog nooit wat meegemaakt en maar afgeven om verhalen die ze lezen van mensen die wel buiten komenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Help me herinneren dat wanneer er in jouw familie een sterfgeval is ik tijdens de plechtigheden kom staan juichen en lachen.
In dit geval kinderen. Doe nu niet alsof je niet begrijpt wat er staatquote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:08 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Of het nu kinderen van een jaar of tien, tieners of volwassenen betreft maakt eigenlijk niet uit?
Ik weet heel goed wat er staat, en dat is juist het vreemde hier. Het lijkt er niet toe te doen dat het kleine kinderen betreft. Er wordt net zo makkelijk over uitzetten en afmaken gesproken als waren het terroristen of criminelen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:33 schreef paddy het volgende:
[..]
In dit geval kinderen. Doe nu niet alsof je niet begrijpt wat er staat
Integendeel.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies, dit zijn echt van die "ver van mijn bed show" mensen, nog nooit wat gezien, nog nooit wat meegemaakt en maar afgeven om verhalen die ze lezen van mensen die wel buiten komen.
Gebrekkige opvoeding en multiculti-problemen zijn niet los van elkaar te zien. Kennelijk verzaken allochtone ouders nogal eens in de opvoeding. Kinderen van 10, 11 jaar die rouwstoeten uitschelden en vooraf eerst vragen of de overledene een moslim is, zijn behoorlijk verziekt. En dan gaan de ouders echt niet vrijuit.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:51 schreef remlof het volgende:
Begrafenissen verstoor je niet, punt uit. Maar ik geloof niet dat dit een "multiculti"-probleem is, eerder een gebrek aan opvoeding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |