Ik pleit al jaren voor herinvoering van de plak, dat zou al de helft schelen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:49 schreef Cherna het volgende:
Haat of niet. Het is een gedrag dat onacceptabel is. Een aantal post terug haalde iemand aan dat je vroeger afstapte of ff stil stond als kind als er een rouwstoet langs kwam. Dat werd door je ouders aan je verstand gebracht. Ook brachten je ouders bij dat je opstond in de bus bij plaatsgebrek voor een oudere of zwangere vrouw. etc. Het is allemaal verdwenen. Ouders laten dit tuig gaan voor wat het is en hebben totaal geen enkele aandacht en macht over hun koters. Erger nog ze geven hun koters nog gelijk in hun handelen ook. Het boeit deze ouders ook niet of ze spijbelen etc. Nee ik heb ook kattenkwaad uitgehaald maar ik had wel degelijk mijn grenzen en zelfs op zeer jonge leeftijd bijgebracht door mijn ouders.
Dan is het vreemd dat je als directeur een gesprek aangaat met een 10 jarig kind. Een gesprek? Wat voor een gesprek vraag ik me af. Het zijn inderdaad geen volwassene. En je zult dit met harde regels en opvoeden moeten aanpakken. Maar een gesprekje? Dat is weer pappen en nathouden.
Wederom, doe jezelf een plezier en ga naar de dokter. Echt.quote:
en hoe weet iedereen dat dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
x100
Het benoemen wordt alleen geprobeerd over te slaan want dat is racistisch, stigmatiserend,alles.
Ondertussen hebben ze bijna allemaal een Ali B. achtig accent.
En dat weet ook iedereen.
zout eens op met je debiele reacties, 1 keer is wel genoeg hoorquote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wederom, doe jezelf een plezier en ga naar de dokter. Echt.
De jaren negentig hebben niet gebeld want toen mocht dit allemaal nog niet benoemd worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De jaren negentig belden. Ze willen hun geklaag terug.
Sorry, maar kranten staan tegenwoordig bol van incidenten met Marokkanen. Ik beweer ook niet dat dat onterecht is, maar het is onzin te veronderstellen dat de media incidenten met deze bevokingsgroep nog steeds onder het tapijt schuiven.
Hulp kan nooit genoeg zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:58 schreef Re het volgende:
[..]
zout eens op met je debiele reacties, 1 keer is wel genoeg hoor
... en bang zijn voor wijzende vingertjes vanuit de hoek van het verheven moraal.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
De jaren negentig hebben niet gebeld want toen mocht dit allemaal nog niet benoemd worden.
De tendens is nu na het veelvuldig benoemen het maar niet proberen te benoemen.
Of op een andere manier zoals 'Noord-Afrikaans uiterlijk' en dat soort loze termen.
Zeg dan gewoon Marokkaan. Maar dat mag niet want dan kom je weer in dat hele dilemma
of het wel een Nederlandse Marokkaan is of een Marokkaanse Nederlander.
Allochtoon staat als woord ook al op de zwarte lijst.
Die vreemde bochten komen vooral vanuit Nederlandse beleidsmakers die zich
kapotschamen en niet weten hoe ze zoiets correct moeten uiten.
Niet eerst via eigen achtergrond opvoeden zodat ze mensen met een andere achtergrond accepteren als gezagsdragers. Ze hebben mensen met een andere achtergrond gewoon te accepteren, ongeacht hoe ze verder worden opgevoed.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:26 schreef paddy het volgende:
Het zijn kinderen, dus zullen al die straffen ontlopen. En de feiten spreken gewoon voor zich. Eerst proberen via eigen achtergrond wat op te voeden zodat ze ook mensen met niet dezelfde achtergrond accepteren als gezagdragers. Feiten liggen er gewoon dat deze kinderen niets zullen aannemen van iemand die niet dezelfde achtergrond heeft, omdat het ze is ingeprent daar geen respect voor te hoeven hebben. Ze noemen ze honden. Hoe verwacht jij dan nog dat ze wel zullen gehoorzamen en toevoegende burgers zullen worden wanneer ze ongelovigen als honden zien?
Hier zijn er twee groepen Marokkanen. De ene groep helpt je met de auto en de boodschappen (autochtonen nog nooit zien doen) de andere groep....met dezelfde achtergrond....zijn haters tot in de dop van alles wat niet dezelfde achtergrond heeft. Het is nu wat rustiger en die rust is gekomen doordat mensen met dezelfde achtergrond deze kinderen gaan leren dat ze daarmee op moeten houden. (ze doen dit met kinderen van 9 tot 14 jaar) Dat ze ook naar een persoon moeten luisteren die niet dezelfde achtergrond heeft.
Je kan dit soort jeugd vergelijken met kinderen van de Ku Klux Klan. Die gaan echt niets aannemen van bijvoorbeeld een negerburger die ze aanspreekt op hun gedrag. Het zijn kinderen die haten en geleerd is te haten (is hun werkelijke wereld en voor hun de feiten). Dat verander je echt niet door van deze kinderen te eisen een persoon die ze verachten om achtergrond te respecteren. Dat nemen ze alleen aan door iemand met dezelfde achtergrond. Van daaruit kan je ze dat leren.
Daarom schreef ik het ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
De jaren negentig hebben niet gebeld want toen mocht dit allemaal nog niet benoemd worden.
Weet niet hoor, maar op tal van websites veel te lezen dat het Marokkanen waren die de begrafenisstoet lastigvielen. Er bestaat allang geen taboe meer op het benoemen van de achtergrond van de daders.quote:De tendens is nu na het veelvuldig benoemen het maar niet proberen te benoemen.
Of op een andere manier zoals 'Noord-Afrikaans uiterlijk' en dat soort loze termen.
Zeg dan gewoon Marokkaan. Maar dat mag niet want dan kom je weer in dat hele dilemma
Nah, de kranten met rechts tintje zijn die houding inmiddels zat en provoceren juist door het te benoemen. De linkse media blijft het temperen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
Weet niet hoor, maar op tal van websites veel te lezen dat het Marokkanen waren die de begrafenisstoet lastigvielen. Er bestaat allang geen taboe meer op het benoemen van de achtergrond van de daders.
waarschijnlijk hun stoere broertjes die ze geen strobreed in de weg hebben gelegdquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik eigenlijk best een eng idee vind: die kinderen verzinnen zoiets niet zelf dus die papegaaien iemand na. Waar horen ze dit soort dingen ? Kan gewoon niet geloven dat ze dat thuis van hun ouders horen.
noem eens een voorbeeld van het temperen dan.... ben wel benieuwd wat blaten kun je welquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nah, de kranten met rechts tintje zijn die houding inmiddels zat en provoceren juist door het te benoemen. De linkse media blijft het temperen.
Als je dat onder "geen taboe" verstaat zijn we niet veel verder.
Het is zo jammer dat het bij benoemen blijft. Beleid heb ik niet kunnen ontdekken in deze. Ja, pappen en nathouden. Niet de burger, maar de daders van dit soort dingen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom schreef ik het ook.
[..]
Weet niet hoor, maar op tal van websites veel te lezen dat het Marokkanen waren die de begrafenisstoet lastigvielen. Er bestaat allang geen taboe meer op het benoemen van de achtergrond van de daders.
Weet niet of het na-apen is.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik eigenlijk best een eng idee vind: die kinderen verzinnen zoiets niet zelf dus die papegaaien iemand na. Waar horen ze dit soort dingen ? Kan gewoon niet geloven dat ze dat thuis van hun ouders horen.
Wat stelt u voor?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat het bij benoemen blijft. Beleid heb ik niet kunnen ontdekken in deze. Ja, pappen en nathouden. Niet de burger, maar de daders van dit soort dingen.
Welke linkse media zijn dat dan, volgens jou?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nah, de kranten met rechts tintje zijn die houding inmiddels zat en provoceren juist door het te benoemen. De linkse media blijft het temperen.
Als je dat onder "geen taboe" verstaat zijn we niet veel verder.
Volkskrant, de Pers, NRC en andere media met linkse slag. Die spreken voornamelijk over de eerder aangehaalde "Zuid Afrikaanse".quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:05 schreef Re het volgende:
[..]
noem eens een voorbeeld van het temperen dan.... ben wel benieuwd wat blaten kun je wel
Die conclusie is kort door de bocht. Het onderwijs op zo'n school hoeft zo belabberd niet eens te kijken. Bepaalde denkbeelden en bepaald gedrag krijgen kinderen gewoon vanuit huis mee, of - zoals in Islamitische kringen heel gebruikelijk - via oudere 'broeders' in de buurt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zet niet elk kind uit die school op het beklaagdenbankje, ik constateer slechts dat gesegregeerd onderwijs blijkbaar ook de gesegregeerde samenleving versterkt.
Een schooldirecteur is niet de hoofdverantwoordelijke voor de opvoeding van kinderen. Het lijkt me stug dat die kinderen dergelijk haatdragend gedrag op school krijgen aangeleerd. Voor de opvoeding zijn de ouders hoofdverantwoordelijk. Die ouders dienen hier dan ook op te worden aangesproken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zet verder die directeur in het beklaagdenbankje, ook omdat hij bagatelliseert wat er gebeurde.
Ik zet de directeur en de ouders in het beklaagdenbankje omdat zij die kinderen zo slecht hebben opgebod.
voorbeelden graag... en wat is daar temperen aan?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Volkskrant, de Pers, NRC en andere media met linkse slag. Die spreken voornamelijk over de eerder aangehaalde "Zuid Afrikaanse".
Iig niet een halfzacht gesprekje met de directeur van de school, die dit gedrag nu al wil nuancerenquote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:07 schreef Re het volgende:
[..]
voorbeelden graag... en wat is daar temperen aan?
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
De tendens is nu na het veelvuldig benoemen het maar niet proberen te benoemen.
Die vreemde bochten komen vooral vanuit Nederlandse beleidsmakers die zich
kapotschamen en niet weten hoe ze zoiets correct moeten uiten.
Komt Wilders langs, noemt ie het beestje onnodig grof bij de naam en pakt ie weer 5 zetels.
Zo gaat het. Elke keer weer. Niemand lijkt iets te leren.
We hebben het natuurlijk over kinderen. Je kunt die natuurlijk niet een dagje in de cel laten zitten. Verder vraag ik mij af of dat wat uithaalt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Iig niet een halfzacht gesprekje met de directeur van de school, die dit gedrag nu al wil nuanceren![]()
Laat ze eens een dagje op het bureau zitten, en maar een keer goed bang zijn. Wellicht helpt dat.
Dat is geen voorbeeld. Die post van Specularium was ons ook al opgevallen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |