quote:Jongeren verstoren alweer rouwstoet
Wederom hebben jongeren in Amersfoort een rouwstoet verstoord. Op het moment dat de begrafenisauto's voorbij kwamen rijden, begonnen ze te juichen en staken ze hun middelvinger op, zo schrijft De Telegraaf.
Alle kinderen zitten op de islamitische basisschool Bilal. Een schoonzoon van de overledene noemde het gedrag van de jongens in Hart van Nederland "schofterig". De directeur van de school heeft laten weten de zaak hoog op te nemen.
Het is niet de eerste keer dat er een incident plaatsvindt omtrent een rouwstoet. Eind mei werd in het plaatselijke Soesterkwartier een stoet verstoord. Daarbij scandeerden Marokkaantjes herhaaldelijk "Joden" terwijl ze om de langzaam rijdende begrafenisauto heen fietsten.
Je bent vast aan het trollen maar oké.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom zouden veel mensen toch dit beeld hebben over de'n islam? Het komt niet uit het niets zo'n beeld, toch?
Waarom zijn er imams die haat predikken naar de afvalligen (alles wat niet moslim is) in dit 'geloof van de liefde'
Waarom zijn er toch zoveel van die respectloze 'incidenten' van 1 bepaalde bevolkingsgroep met 1 bepaald geloof?
En vrouwen worden niet onderdrukt in de islam
Ik weet het niet, leren ze vast op straat of zo. Ik weet wel dat dat gewoon niet hoort idd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:03 schreef Wootism het volgende:
[..]
Als het niet thuis is, en niet het geloof.... wat is het dan?
Wat kom jij nou huilen, mensen willen duidelijkheid dan krijgen ze het ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:03 schreef Hathor het volgende:
Uh oh....nou zijn er ook alweer debielen die met bijbel en koran quotes komen aankakken om hun punt kracht bij te zetten.
Elke keer die pleurisreclame van Dumpert in volume max 10.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef Wootism het volgende:
Zet deze ook maar even in de OP, maakt het verhaal weer wat completer..
derde keer dat ik dat kutfilmpje spam
http://www.dumpert.nl/med(...)ouwstoetterreur.html
Klopt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Elke keer die pleurisreclame van Dumpert in volume max 10.
Denk dat dat ook de enige oplossing is. Gewoon een paar gummiknuppels op aan gort slaan.quote:
enige passende straf is een dozijn kogels door die laffe tering ventjes.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Tja, wat zou hier een passende straf voor zijn... ik zou het eigenlijk niet durven zeggen![]()
Ik heb het filmpje gekeken, daar schrik je toch wel van..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef Wootism het volgende:
Zet deze ook maar even in de OP, maakt het verhaal weer wat completer..
derde keer dat ik dat kutfilmpje spam
Laat ze een (fictieve) begrafenis meemaken, hoe alles wordt geregeld en hoe het is voor de nabestaanden. Geef ze lessen over normen en waarden. En een taakstraf natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Tja, wat zou hier een passende straf voor zijn... ik zou het eigenlijk niet durven zeggen![]()
http://nos.nl/tekst/25072(...)+%28NOS+Teletekst%29quote:Verstoorders rouwstoet aangepakt
Update: donderdag 23 jun 2011, 22:37
De directeur van de islamitische Bilalschool in Amersfoort confronteert morgen leerlingen uit groep 7 met de deelnemers aan een rouwstoet, die dinsdag door hen zijn lastiggevallen.
Een groepje uit die klas verstoorde de rouwstoet door hun middelvinger op te steken en hard te juichen. Directeur Walma zei bij Uitgesproken EO dat hij het gedrag van de leerlingen niet pikt.
De Bilalschool kreeg de afgelopen dagen diverse dreigtelefoontjes van mensen die verontwaardigd reageerden op de verstoring van de stoet. Op verzoek van de school surveilleert de politie de laatste dagen vaker rond het gebouw.
Wat bezielt vervolgens die autochtonen om die schoolleiding maar te bedreigen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:22 schreef Wootism het volgende:
Godverdomme, ik wordt zo kwaad als ik dit zie....
Wat bezielt die marokkanen?
Waarom denk ik toch dat zoiets bij dit soort figuren echt gene ene bal helpt?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:19 schreef Sam-x het volgende:
Laat ze een (fictieve) begrafenis meemaken, hoe alles wordt geregeld en hoe het is voor de nabestaanden. Geef ze lessen over normen en waarden. En een taakstraf natuurlijk.
Oh dat snap ik wel hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:21 schreef paddy het volgende:
[..]
http://nos.nl/tekst/25072(...)+%28NOS+Teletekst%29
Deze en deze er ook maar bij
[..]
Wat bezielt vervolgens die autochtonen om die schoolleiding maar te bedreigen.
Je doet dus vervolgens precies hetzelfde als waar je zo'n hekel aan hebt? Generaliseren?Heb je de niet-gelovige totaal niet mee moet ik je even zeggen En net als in de koran kan je uit de bijbel tegenstrijdigheden weghalen. Maar ik wil het helemaal niet over vrouwenonderdrukking hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:11 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Oké dan plak ik het hier wel opnieuw.
[..]
Je bent vast aan het trollen maar oké.
Ik snap dat veel mensen een slecht beeld hebben over de islam, maar dat zijn die personen die het makkelijker vinden iedereen over één kam te scheren en niet eens de moeite doen zich erin te verdiepen alvorens een oordeel te vellen.
Die 'respectloze incidenten' krijgen ze heus niet van thuis mee(hoop ik dan), of van het geloof.
Ja ik merk ook wel dat bepaalde culturen vrouwen onderdrukken, maar dat is cultuurgebonden en komt niet vanwege het geloof. (bijv. de mensen in Somalië die hun dochter besnijden - dat is dus absoluut verboden. Of mensen die hun dochter uithuwelijken, wat dus ook niet mag in het geloof).
"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden". (Uitspraak van de Profeet Mohamed, gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700)
Hier komt dus naar voren dat er geen haat wordt gepredikt tov andere groepen.
En dat van vrouwonderdrukking, in de bijbel wordt de vrouw meer onderdrukt lijkt me.
Stukjes uit de bijbel:
Bible: "Let the woman learn in silence with all subjection. But I suffer not a woman to teach, nor to usurp authority over the man, but to be in silence. For Adam was first formed, then Eve. And Adam was not deceived, but the woman being deceived was in the transgression." (1 Timothy 2:11-14)
Bible says: "Let your women keep silence in the churches: for it is not permitted unto them to speak; but they are commanded to be under obedience as also saith the law. And if they will learn any thing, let them ask their husbands at home: for it is a shame for women to speak in the church." (1 Corinthians 14:34)
Bible says: "Wives, be subject to your own husbands, as to the Lord. For the husband is the head of the wife, as christ also is the head of the church, he himself being the savior of the body. But as the church is subject to christ, so also the wives ought to be to their husbands in everything." (Ephesians 5:22-24)
Bible: "A bad wife brings humiliation, downcast looks, and a wounded heart. Slack of hand and weak of knee is the man whose wife fails to make him happy. Woman is the origin of sin, and it is through her that we all die. Do not leave a leaky cistern to drip or allow a bad wife to say what she likes. If she does not accept your control, divorce her and send her away" (Ecclesiasticus 25:25).
En dat was nog niet eens alles.
Uit de Koran:
Qur'ân: "And they (women) have rights similar to those of men over them in a just manner" (2):228
Qur'ân: "And of His signs is this: he created for you spouses from yourselves that you might find tranquillity in them, and he ordained between you love and mercy. Lo, herein indeed are signs for folk who reflect." (30):21
Qur'ân: "Whosoever does right, whether male or female, and is a believer, him verily we shall quicken with good life, and We shall pay them a recompense in proportion to the best of what they used to do." (16):97.
Qur'ân "O prophet, tell your wives and daughters and the believing women that they should cast their outer garments over their bodies (when abroad) so that they should be known and not molested" (33:59).
[..]
Ik weet het niet, leren ze vast op straat of zo. Ik weet wel dat dat gewoon niet hoort idd.
[..]
Wat kom jij nou huilen, mensen willen duidelijkheid dan krijgen ze het ook.
Er zal aangifte worden gedaan, dus neem aan dat de bedreiging ernstig genoeg is. En nee, wat mij betreft zijn die bedreigers NET ZO agressief zwakbegaafd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:29 schreef Wootism het volgende:
[..]
Oh dat snap ik wel hoor.
Mensen zijn boos door wat er gebeurd is, en terecht. Het eerste aanspreekpunt dat ze hebben is de school waar die huftertjes opzitten. Je weet overigens niet eens wat voor bedreigingen er zijn gedaan.
Ja hehe, als ik als kind iets deed zei ik ook nooit dat ik het was. Ik heb alleen nooit geroepen naar een rouwstoet, want ik was geen debiel.quote:Schooldirecteur twijfelt aan schuld verstoorders rouwstoet
Een groep Marokkaanse jongens die dinsdag een rouwstoet verstoorden in Amersfoort, ontkennen dat ze dat hebben gedaan. De leerlingen uit groep 7 van islamitische basisschool Bilal begonnen te joelen en te juichen toen de stoet, met de overleden Ali Hazeleger, passeerde en sommige jongens staken hun middelvinger op naar de inzittenden van de volgwagens.
Schooldirecteur Teade Walma reageerde in eerste instantie duidelijk: 'Dit is straatgedrag dat we echt moeten bestrijden'. Maar nu twijfelt Walma, omdat de leerlingen schuld ontkennen.
Aangezien de leerlingen woensdag op schoolreisje waren, kon Walma pas gisteren werk maken van het incident. De directeur zegt in dagblad Spits, na een rondgang bij de kinderen, te twijfelen of hij de jongens moet confronteren met hun daden en met de slachtoffers van hun actie. 'Het verhaal van de kinderen is anders, ze waren voornamelijk met zichzelf bezig en niet met de rouwstoet. Die conclusie durf ik zelf nog niet te trekken, eerst ga ik met de nabestaanden spreken.'
De directeur had gisteren nog het plan om met de betrokken jongens naar hun ouders te gaan. 'Daar wil ik ook de geestelijke van de moskee bij hebben. Deze kinderen hebben onvoldoende moreel besef, en dat is ook niet in overeenstemming met de islamitische normen en waarden, ' zei Walma donderdag tegen het AD. Die reactie kwam na contact met Theo Baaiman, de schoonzoon van Ali Hazeleger.
Volgens Gé te Braak, directeur van uitvaartorganisatie UVZ, komt het verstoren van een rouwstoet door Marokkaanse jongeren in Amersfoort regelmatig voor. 'Het gebeurt veel vaker dan dat het in de media komt. Wij maken het minstens een keer of vijf, zes keer per jaar mee. En de laatste tijd zelfs nog vaker.'
Mensen die bezig zijn met een rouwstoet hebben niks beters te doen dan een stel kinderen te beschuldigen van iets dat ze niet gedaan hebben. Dat maakt sense idd...quote:
Dus er zijn eigenlijk ook geen racisten wanneer ze het ontkennen en er genoeg mensen zijn die meemaken hoe ze mensen met niet blank gelaat uit lopen te joelen en te treiteren? Ze ontkennen.... dus het is niet gebeurd? Dus degene die de school heeft bedreigd en dit gaat ontkennen heeft het dus ook niet gedaan? Die roze bril heb ik nl niet op.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:12 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Mensen die bezig zijn met een rouwstoet hebben niks beters te doen dan een stel kinderen te beschuldigen van iets dat ze niet gedaan hebben. Dat maakt sense idd...
Ik snap je reactie niet helemaal. Je had toch wel door dat die reactie van mij sarcastisch was? Ik denk namelijk dat je met hele andere dingen bezig bent dan kinderen beschuldigen van iets dat ze niet gedaan hebben, als je deel neemt aan een rouwstoet.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Dus er zijn eigenlijk ook geen racisten wanneer ze het ontkennen en er genoeg mensen zijn die meemaken hoe ze mensen met niet blank gelaat uit lopen te joelen en te treiteren? Ze ontkennen.... dus het is niet gebeurd? Dus degene die de school heeft bedreigd en dit gaat ontkennen heeft het dus ook niet gedaan? Die roze bril heb ik nl niet op.
Ow, nee...die sarcasme van jou was niet even niet duidelijkquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:29 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik snap je reactie niet helemaal. Je had toch wel door dat die reactie van mij sarcastisch was? Ik denkt namelijk dat je met hele andere dingen bezig bent dan kinderen beschuldigen van iets dat ze niet gedaan hebben, als je deel neemt aan een rouwstoet.
Oke dan zijn we het iig met elkaar eens. Sarcasme en internet gaan ook niet samenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:31 schreef paddy het volgende:
[..]
Ow, nee...die sarcasme van jou was niet even niet duidelijkMet uitleg wel
Je kan het niet bewijzen. Het is goed dat die leraar naar de familie van de overledenen gaat om verhaal te halen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:31 schreef Cherna het volgende:
Het verhaal van de kinderen is anders.
Daar is dan ook alweer alles mee gezegd en het jeugdige tuig kabbelt rustig voort en de ouders van die kinderen zal het een zorg zijn.
Je blijf te lang met zachte hand pappen en nathouden. Schoot al niets op, brengt nu ook niets.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:36 schreef paddy het volgende:
[..]
Je kan het niet bewijzen. Het is goed dat die leraar naar de familie van de overledenen gaat om verhaal te halen.
Het lijkt me enorm moeilijk voor die directeur om de waarheid eruit te krijgen. De kinderen geloven erg zwaar (anders zou je op die wijze geen begrafenis willen verstoren), dus zou je er misschien een Imam bij kunnen halen die zegt dat Allah hun leugens zal bestraffen ofzo. Is volgens mij de enige manier om ze eerlijk te laten zijn.
Leg mij dan eens uit waarom iedere keer het tegendeel bewezen wordt door daden en het geloof er bij wordt gehaald om deze daden goed te praten?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:00 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Je bent vast aan het trollen maar oké.
Ik snap dat veel mensen een slecht beeld hebben over de islam, maar dat zijn die personen die het makkelijker vinden iedereen over één kam te scheren en niet eens de moeite doen zich erin te verdiepen alvorens een oordeel te vellen.
Die 'respectloze incidenten' krijgen ze heus niet van thuis mee(hoop ik dan), of van het geloof.
Ja ik merk ook wel dat bepaalde culturen vrouwen onderdrukken, maar dat is cultuurgebonden en komt niet vanwege het geloof. (bijv. de vrouwen in Somalië die hun dochter besnijden - dat is dus absoluut verboden. Of mensen die hun dochter uithuwelijken, wat dus ook niet mag in het geloof).
"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden". (Uitspraak van de Profeet Mohamed, gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700)
Hier komt dus naar voren dat er geen haat wordt gepredikt tov andere groepen.
En dat van vrouwonderdrukking, in de bijbel wordt de vrouw meer onderdrukt lijkt me.
Stukjes uit de bijbel:
Bible: "Let the woman learn in silence with all subjection. But I suffer not a woman to teach, nor to usurp authority over the man, but to be in silence. For Adam was first formed, then Eve. And Adam was not deceived, but the woman being deceived was in the transgression." (1 Timothy 2:11-14)
Bible says: "Let your women keep silence in the churches: for it is not permitted unto them to speak; but they are commanded to be under obedience as also saith the law. And if they will learn any thing, let them ask their husbands at home: for it is a shame for women to speak in the church." (1 Corinthians 14:34)
Bible says: "Wives, be subject to your own husbands, as to the Lord. For the husband is the head of the wife, as christ also is the head of the church, he himself being the savior of the body. But as the church is subject to christ, so also the wives ought to be to their husbands in everything." (Ephesians 5:22-24)
Bible: "A bad wife brings humiliation, downcast looks, and a wounded heart. Slack of hand and weak of knee is the man whose wife fails to make him happy. Woman is the origin of sin, and it is through her that we all die. Do not leave a leaky cistern to drip or allow a bad wife to say what she likes. If she does not accept your control, divorce her and send her away" (Ecclesiasticus 25:25).
En dat was nog niet eens alles.
Uit de Koran:
Qur'ân: "And they (women) have rights similar to those of men over them in a just manner" (2):228
Qur'ân: "And of His signs is this: he created for you spouses from yourselves that you might find tranquillity in them, and he ordained between you love and mercy. Lo, herein indeed are signs for folk who reflect." (30):21
Qur'ân: "Whosoever does right, whether male or female, and is a believer, him verily we shall quicken with good life, and We shall pay them a recompense in proportion to the best of what they used to do." (16):97.
Qur'ân "O prophet, tell your wives and daughters and the believing women that they should cast their outer garments over their bodies (when abroad) so that they should be known and not molested" (33:59).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Weet je wat nog het ergste is van dit soort redeneringen, die jij doet? (hoe goed bedoeld ook).quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:36 schreef paddy het volgende:
Je kan het niet bewijzen. Het is goed dat die leraar naar de familie van de overledenen gaat om verhaal te halen.
Het lijkt me enorm moeilijk voor die directeur om de waarheid eruit te krijgen. De kinderen geloven erg zwaar (anders zou je op die wijze geen begrafenis willen verstoren), dus zou je er misschien een Imam bij kunnen halen die zegt dat Allah hun leugens zal bestraffen ofzo. Is volgens mij de enige manier om ze eerlijk te laten zijn. Jeugd die eenmaal een leugen vertellen zullen niet gauw de waarheid gaan spreken.
Misschien moet die Imam ze vertellen dat telkens als ze zo iets flikken dat er 1 van de 72 maagden vervangen wordt door een ongelovige dikke homoneger die hun anaal uit elkaar zal scheuren.quote:dus zou je er misschien een Imam bij kunnen halen die zegt dat Allah hun leugens zal bestraffen ofzo. Is volgens mij de enige manier om ze eerlijk te laten zijn.
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Weet je wat nog het ergste is van dit soort redeneringen, die jij doet? (hoe goed bedoeld ook).
Ze worden volledig gedaan vanuit de religie, wat simpelweg schandalig is. Er is ook nog gewoon zoiets als algemeen beschaafd gedrag, omgangsvormen.
Kinderen (of wie dan ook) uitleggen dat je respect moet opbrengen voor een rouwstoet en dat je zoiets dus niet mag verstoren, moet er gewoon ingestampt (figuurlijk) worden in de opvoeding. Niks imam, niks islam, niks moskee. Gewoon OPVOEDING.
Waarom luistert dit soort jeugd (heb ik het echt niet over alle Marokkaanse jeugd) alleen naar mensen met dezelfde achtergrond? Simpel.....gaven ze zelf al aan toch? Ze vinden het normaal honden te kleineren en te treiteren. Dit is ze door iemand ingefluisterd en kan alleen maar veranderen door mensen met dezelfde achtergrond. Helaas maar zo ligt het nu eenmaal bij sommige jeugd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:43 schreef Elfletterig het volgende:
Ook zo zinloos: ellenlange koranteksten neerplempen. Totaal niet relevant. Dacht je dat jochies van 10-11 jaar die teksten uit hun hoofd kennen ofzo?
Het is aangeleerd wangedrag: moslims versus niet-moslims. Het gaat om ouders die falen in de opvoeding en ook de gekozen weg van oplossing is totaal fout. Waarom moet alles persé via de moskee lopen?
Volledig eens met je analyse van de oorzaak.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:55 schreef paddy het volgende:
Waarom luistert dit soort jeugd (heb ik het echt niet over alle Marokkaanse jeugd) alleen naar mensen met dezelfde achtergrond? Simpel.....gaven ze zelf al aan toch? Ze vinden het normaal honden te kleineren en te treiteren. Dit is ze door iemand ingefluisterd en kan alleen maar veranderen door mensen met dezelfde achtergrond. Helaas maar zo ligt het nu eenmaal bij sommige jeugd.
Dit.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:45 schreef 3-voud het volgende:
Verbazend weer hoe schuchter en angstig men hiermee om gaat. Zit net het filmpje te bekijken van de EO uitzending op dumpert.
De directeur van de school gaat in gesprek met de groep en de jongeren apart. M.a.w. houd ze bij de slachtoffers weg om escalatie te voorkomen. Ze kunnen de reactie van de jongeren blijkbaar in inschatten maar weten nog niet hoe de vork werkelijk in de steel zit.
Daarna heeft ie het over dreigtelefoontjes vanuit de samenleving. Hij ziet niet in hoe deze wederom softe toenadering en het weigeren van "benoemen" de spuitgaten uitloopt. Dat pappen en nathouden wekt zoveel irritatie op dat hij nu het haasje is van dreigtelefoontjes. Enige waar die zich druk om maakt is de overweging om aangifte te doen tegen die dreigtelefoontjes.
Mijn god... zeg gelijk tegen die jongeren "breek de zooi maar af, wij durven toch niet te ageren".
Meneer de directeur heeft zich goed aangepast. Beetje lullen over zinloze dialogen aangaan met de kinderen en hun ouders en daarna direct in de slachtofferrol schieten.
Daar luisteren ze vaak ook niet eens naar.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:55 schreef paddy het volgende:
Waarom luistert dit soort jeugd (heb ik het echt niet over alle Marokkaanse jeugd) alleen naar mensen met dezelfde achtergrond? Simpel.....gaven ze zelf al aan toch? Ze vinden het normaal honden te kleineren en te treiteren. Dit is ze door iemand ingefluisterd en kan alleen maar veranderen door mensen met dezelfde achtergrond. Helaas maar zo ligt het nu eenmaal bij sommige jeugd.
"We dronken een glas, deden een plas etc."quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:31 schreef Cherna het volgende:
Het verhaal van de kinderen is anders.
Daar is dan ook alweer alles mee gezegd en het jeugdige tuig kabbelt rustig voort en de ouders van die kinderen zal het een zorg zijn.
Het zijn kinderen, dus zullen al die straffen ontlopen. En de feiten spreken gewoon voor zich. Eerst proberen via eigen achtergrond wat op te voeden zodat ze ook mensen met niet dezelfde achtergrond accepteren als gezagdragers. Feiten liggen er gewoon dat deze kinderen niets zullen aannemen van iemand die niet dezelfde achtergrond heeft, omdat het ze is ingeprent daar geen respect voor te hoeven hebben. Ze noemen ze honden. Hoe verwacht jij dan nog dat ze wel zullen gehoorzamen en toevoegende burgers zullen worden wanneer ze ongelovigen als honden zien?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volledig eens met je analyse van de oorzaak.
Volledig en ook zeer hartgronding oneens met je voorstel tot oplossing. Geen enkele inwoner van Nederland kan zich aan de wet onttrekken, of kan zijn leven volledig door religie laten bepalen. Sommige zaken moeten buiten religie om keihard worden aangepakt. Deze 10- en 11-jarige ettertjes moeten niet worden aangepakt op hun moslim-zijn en ook niet op de denkbeelden die ze erop na houden; die kun je toch niet veranderen.
Ze moeten worden aangepakt op de wet; op ordeverstoring, wangedrag, geef er een naam aan. Bestraf ze voor die daden - en hun ouders ook. Liefst fikse financiële boetes; dat doet meer pijn dan 20 uur schoffelen in een plantsoen.
Ik vind het ook behoorlijk ziek om een schoolleiding te gaan bedreigen hoor (niet elke moslim is meteen schuldig toch?). Pak dan de kinderen zelf aan.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit.
Het loopt de spuigaten uit en met pappen en nathouden bereik je niets. Jammer is alleen dat er nu weer dreigtelefoontjes aan te pas komen. Het geeft de directeur gelijk weer de mogelijkheid om in de slachtoffer rol te kruipen. Maar de werkelijke slachtoffers staan zoals altijd langs de zijlijn.
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:26 schreef paddy het volgende:
Het zijn kinderen die haten en geleerd is te haten (is hun werkelijke wereld en voor hun de feiten).
Jij ontkent dat de KKK kinderen niet is geleerd te haten?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]![]()
Zo wordt dat natuurlijk een op zichzelf staande waarheid.
Ik denk serieus dat er maar weinig haat aan te pas komt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]![]()
Zo wordt dat natuurlijk een op zichzelf staande waarheid.
Jij zet elk kind uit die school al op het beklaagdenbankje?Waarom de hele school nu sluiten? En elke Marokkaan over één kam scheren? Waar leer je dat toch?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Damn man, die directeur zegt dat "zijn leerlingen misschien een ding verkeerd hebben gedaan"...
Sluit die school maar en verdeel die kindjes over de andere scholen. Als ze zich daar niet gedragen, dan een tuchtklas oprichten waarin ze kennis maken met de jaren-50-discipline.
Verder moeten de ouders van die kinderen maar eens flink worden aangepakt wegens een gebrek aan inspanning om hun kinderen fatsoenlijk op te voeden. Je kan ouders niet voor alles wat hun kinderen doen verantwoordelijk stellen maar dit is toch echt een gevolg van een slechte opvoeiding. Wat mij betreft mag de uiterste consequentie zijn dat het Nederlandse paspoort van iedereen van het gezin wordt afgepakt en dat ze naar Marokko emigreren, indien (zeer waarschijnlijk het geval aangezien de Nederlandse overheid automatisch geboorteaangifte doet bij de Marokkaanse overheid, ofdat de ouders dat nu willen of niet) ze een Marokkaans paspoort hebben.
Gaat dit daadkrachtige` kabinet eindelijk eens het huwen van kansarme Marokkanen uit Marokko tegengaan om te voorkomen dat we met 2de en 3de generatie Marokkanen blijven opgescheept zitten? Wanneer komen er eens realistische eisen m.b.t. literacy , opleidingsniveau, inkomen en onderhoudsplicht voor niet-Westerse immigranten uit landen die beneden een bepaald welvaartsniveau zitten? Dan zou er al veel zijn opgelost.
Ben ik niet met je eens. Er zijn gewoon groepen mensen die haten en dus geen gevoel hebben voor mensen met een andere achtergrond. "ze noemden ze honden omdat ze een bepaald iets niet aanhingen) Haters zijn er niet alleen onder het blanke ras hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat er maar weinig haat aan te pas komt.
Precies, net als de mensen die de leiding van die school hebben bedreigd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
Mensen die gelijk deze kut-koters neer willen knuppelen![]()
En nee, ik bagettaliseer niets. Ook ik vind dit smakeloos en ronduit ziek. Het zou immers je overleden familielid maar wezen bij wie dit gebeurt.
Ergens begrijp ik het wel. Het is de oorzaak van jarenlang pappen en nathouden, verloedering, slechte opleidingen, geen opvoeding etc. Nooit maar dan ook nooit zal ik iets in de SP zien. Maar een punt hadden ze goed door. Het spreiden van nieuwkomers uit andere landen. Door jarenlang deze mensen bij elkaar te stoppen kunnen ze hun eigen samenleving vormen met hun oude tradities en deze voortzetten. Bij spreiding was dit stukken moeilijker geweest. Dan was de vraag voor aparte scholen, etc ook nooit ter sprake geweest. Nu is het te laat en een oplossing is ver weg.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Jij zet elk kind uit die school al op het beklaagdenbankje?Waarom de hele school nu sluiten? En elke Marokkaan over één kam scheren? Waar leer je dat toch?
Oh nee, die illusie koester ik ook niet. Islamitische terreurgroepen zijn zelfs gebouwd op haat. Ik betwijfel daarentegen of die jonge Marokkaantjes door hun ouders worden gevoed met haat. Laatst gooiden Urker jongeren een brandbom naar het appartement van de burgemeester. Ik denk echter niet dat deze jongeren geleerd zijn om te haten.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Er zijn gewoon groepen mensen die haten en dus geen gevoel hebben voor mensen met een andere achtergrond. "ze noemden ze honden omdat ze een bepaald iets niet aanhingen) Haters zijn er niet alleen onder het blanke ras hoor.
Wat was er dan precies gebeurd, denk jij? Die kinderen waren dan neergeknuppeld of in het gevang gegooid? Neen, dan hadden zij hun excuses aan moeten bieden. Net zoals deze ettertjes moeten doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:44 schreef Lavenderr het volgende:
Je moet je voorstellen dat een groepje blanke jochies een moslim-begrafenis verstoort, dan was de afloop heel anders geweest dan nu.
Maar hier komen deze jochies makkelijk mee weg, want die 'honden' doen toch niets terug.
Iemand moet deze kinderen dit soort krankzinnige dingen in het oor fluisteren, een kind verzint zoiets toch niet zelf?
Ik denk dat de reguliere media zo'n gebeurtenis heel anders weergegeven zouden hebben. Dan was het Leiden in last geweest en was het een veel grotere rel geweest.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat was er dan precies gebeurd, denk jij? Die kinderen waren dan neergeknuppeld of in het gevang gegooid? Neen, dan hadden zij hun excuses aan moeten bieden. Net zoals deze ettertjes moeten doen.
Dan was Majesteit vandaag al in de moskee geweest om haar medeleven met de geschokte nabestaanden uit te spreken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de reguliere media zo'n gebeurtenis heel anders weergegeven zouden hebben. Dan was het Leiden in last geweest en was het een veel grotere rel geweest.
Ik weet niet of je het weet, maar de Marokkaanse gemeenschap wordt al lang niet meer de hand boven het hoofd gehouden door de media. Integendeel, als Hassan een rot ei tegen het raam van zn buurvrouw flikkert, dan is het landelijk nieuws.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de reguliere media zo'n gebeurtenis heel anders weergegeven zouden hebben. Dan was het Leiden in last geweest en was het een veel grotere rel geweest.
En natuurlijk nederige excuses.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan was Majesteit vandaag al in de moskee geweest om haar medeleven met de geschokte nabestaanden uit te spreken.
Jullie moeten eens wakker worden. Die Calimero-rol snijdt tegenwoordig geen hout meer.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan was Majesteit vandaag al in de moskee geweest om haar medeleven met de geschokte nabestaanden uit te spreken.
Ik zet niet elk kind uit die school op het beklaagdenbankje, ik constateer slechts dat gesegregeerd onderwijs blijkbaar ook de gesegregeerde samenleving versterkt. Zou het toeval zijn dat deze kinderen juist van een islamitische school komen? Ik pleit voor het opheffen van het islamitische onderwijs, ook ander religieus bijzonder onderwijs mag van mij worden opgeheven.quote:Jij zet elk kind uit die school al op het beklaagdenbankje?Waarom de hele school nu sluiten? En elke Marokkaan over één kam scheren? Waar leer je dat toch?
Wanneer deze jongeren het deden naar een moslim met de woorden "weer een moslimhond minder"" denk ik toch echt wel aan haat, die ze niet uit zichzelf krijgen op die leeftijd. En ja, hoeven de ouders misschien niet schuldig aan te zijn, maar verdenk wel de omgeving waar deze jonge kinderen in leven. We hebben het hier niet over pubers.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh nee, die illusie koester ik ook niet. Islamitische terreurgroepen zijn zelfs gebouwd op haat. Ik betwijfel daarentegen of die jonge Marokkaantjes door hun ouders worden gevoed met haat. Laatst gooiden Urker jongeren een brandbom naar het appartement van de burgemeester. Ik denk echter niet dat deze jongeren geleerd zijn om te haten.
Ik blijf er bij dat het in mijn optiek geen haat betreft. Basisschoolkinderen zitten niet vol met haat. Het is vooral jeugdige onbezonnenheid en stuitende achterlijkheid. Gedrag dat overigens de kop in moet worden gedrukt, maar ik acht deze koters niet in staat tot diepgaande haat. Simpelweg omdat het gros niet eens beseft waarom ze wat roepen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:07 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer deze jongeren het deden naar een moslim met de woorden "weer een moslimhond minder"" denk ik toch echt wel aan haat, die ze niet uit zichzelf krijgen op die leeftijd. En ja, hoeven de ouders misschien niet schuldig aan te zijn, maar verdenk wel de omgeving waar deze jonge kinderen in leven. We hebben het hier niet over pubers.
.
Weer een hond minder zijn niet de woorden van een hater? Dus wanneer iemand dat zegt tegen de familie van een overleden moslimkind is het onbezonnenheid?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik blijf er bij dat het in mijn optiek geen haat betreft. Basisschoolkinderen zitten niet vol met haat. Het is vooral jeugdige onbezonnenheid en stuitende achterlijkheid. Gedrag dat overigens de kop in moet worden gedrukt, maar ik acht deze koters niet in staat tot diepgaande haat. Simpelweg omdat het gros niet eens beseft waarom ze wat roepen.
Ben het met KoosVogels eens. Ik denk inderdaad niet dat het haat is, maar puur kopieergedrag van de slechte omgeving waar ze zich in bewegen. Haat is onderbouwd, en ik ben ervan overtuigd dat die marokkantjes je niet kunnen uitleggen waarom ze nu eigenlijk een hekel hebben aan Nederland en Nederlanders.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:19 schreef paddy het volgende:
[..]
Weer een hond minder zijn niet de woorden van een hater? Dus wanneer iemand dat zegt tegen de familie van een overleden moslimkind is het onbezonnenheid?
Dan kan je daar alles wel op schuiven. Sorry, ben ik niet met je eens
Ik moet trouwens weg nu, dus wanneer ik het niet vergeet lees ik overmorgen even terug
*proest*bullshit*proest*quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet, maar de Marokkaanse gemeenschap wordt al lang niet meer de hand boven het hoofd gehouden door de media.
Klopt. Dat ze "vuile Joden" roepen is dan ook toeval.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:25 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ben het met KoosVogels eens. Ik denk inderdaad niet dat het haat is, maar puur kopieergedrag van de slechte omgeving waar ze zich in bewegen.
Dus nu is het wel weer haat. Verwarrend.quote:Haat is onderbouwd, en ik ben ervan overtuigd dat die marokkantjes je niet kunnen uitleggen waarom ze nu eigenlijk een hekel hebben aan Nederland en Nederlanders.
Het haten wat ze doen is puur een principe dat ze meekrijgen vanuit hun omgeving. En dat is gewoonweg een trieste zaak
Hoor ik daar nou alweer een lama schijten.quote:
Nogmaals, geen idee kerel.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoor ik daar nou alweer een lama schijten.
Of jij moet eens wat minder poep praten.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nogmaals, geen idee kerel.
Praat eens met een dokter erover.
x100quote:
Als je forumbericht kunt "horen", zie je ze echt vliegen hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of jij moet eens wat minder poep praten.
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of jij moet eens wat minder poep praten.
quote:Prijs voor de beste discussievoerder van POL.
De jaren negentig belden. Ze willen hun geklaag terug.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
x100
Het benoemen wordt alleen geprobeerd over te slaan want dat is racistisch, stigmatiserend,alles.
Ondertussen hebben ze bijna allemaal een Ali B. achtig accent.
En dat weet ook iedereen.
Ik pleit al jaren voor herinvoering van de plak, dat zou al de helft schelen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:49 schreef Cherna het volgende:
Haat of niet. Het is een gedrag dat onacceptabel is. Een aantal post terug haalde iemand aan dat je vroeger afstapte of ff stil stond als kind als er een rouwstoet langs kwam. Dat werd door je ouders aan je verstand gebracht. Ook brachten je ouders bij dat je opstond in de bus bij plaatsgebrek voor een oudere of zwangere vrouw. etc. Het is allemaal verdwenen. Ouders laten dit tuig gaan voor wat het is en hebben totaal geen enkele aandacht en macht over hun koters. Erger nog ze geven hun koters nog gelijk in hun handelen ook. Het boeit deze ouders ook niet of ze spijbelen etc. Nee ik heb ook kattenkwaad uitgehaald maar ik had wel degelijk mijn grenzen en zelfs op zeer jonge leeftijd bijgebracht door mijn ouders.
Dan is het vreemd dat je als directeur een gesprek aangaat met een 10 jarig kind. Een gesprek? Wat voor een gesprek vraag ik me af. Het zijn inderdaad geen volwassene. En je zult dit met harde regels en opvoeden moeten aanpakken. Maar een gesprekje? Dat is weer pappen en nathouden.
Wederom, doe jezelf een plezier en ga naar de dokter. Echt.quote:
en hoe weet iedereen dat dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
x100
Het benoemen wordt alleen geprobeerd over te slaan want dat is racistisch, stigmatiserend,alles.
Ondertussen hebben ze bijna allemaal een Ali B. achtig accent.
En dat weet ook iedereen.
zout eens op met je debiele reacties, 1 keer is wel genoeg hoorquote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wederom, doe jezelf een plezier en ga naar de dokter. Echt.
De jaren negentig hebben niet gebeld want toen mocht dit allemaal nog niet benoemd worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De jaren negentig belden. Ze willen hun geklaag terug.
Sorry, maar kranten staan tegenwoordig bol van incidenten met Marokkanen. Ik beweer ook niet dat dat onterecht is, maar het is onzin te veronderstellen dat de media incidenten met deze bevokingsgroep nog steeds onder het tapijt schuiven.
Hulp kan nooit genoeg zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:58 schreef Re het volgende:
[..]
zout eens op met je debiele reacties, 1 keer is wel genoeg hoor
... en bang zijn voor wijzende vingertjes vanuit de hoek van het verheven moraal.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
De jaren negentig hebben niet gebeld want toen mocht dit allemaal nog niet benoemd worden.
De tendens is nu na het veelvuldig benoemen het maar niet proberen te benoemen.
Of op een andere manier zoals 'Noord-Afrikaans uiterlijk' en dat soort loze termen.
Zeg dan gewoon Marokkaan. Maar dat mag niet want dan kom je weer in dat hele dilemma
of het wel een Nederlandse Marokkaan is of een Marokkaanse Nederlander.
Allochtoon staat als woord ook al op de zwarte lijst.
Die vreemde bochten komen vooral vanuit Nederlandse beleidsmakers die zich
kapotschamen en niet weten hoe ze zoiets correct moeten uiten.
Niet eerst via eigen achtergrond opvoeden zodat ze mensen met een andere achtergrond accepteren als gezagsdragers. Ze hebben mensen met een andere achtergrond gewoon te accepteren, ongeacht hoe ze verder worden opgevoed.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:26 schreef paddy het volgende:
Het zijn kinderen, dus zullen al die straffen ontlopen. En de feiten spreken gewoon voor zich. Eerst proberen via eigen achtergrond wat op te voeden zodat ze ook mensen met niet dezelfde achtergrond accepteren als gezagdragers. Feiten liggen er gewoon dat deze kinderen niets zullen aannemen van iemand die niet dezelfde achtergrond heeft, omdat het ze is ingeprent daar geen respect voor te hoeven hebben. Ze noemen ze honden. Hoe verwacht jij dan nog dat ze wel zullen gehoorzamen en toevoegende burgers zullen worden wanneer ze ongelovigen als honden zien?
Hier zijn er twee groepen Marokkanen. De ene groep helpt je met de auto en de boodschappen (autochtonen nog nooit zien doen) de andere groep....met dezelfde achtergrond....zijn haters tot in de dop van alles wat niet dezelfde achtergrond heeft. Het is nu wat rustiger en die rust is gekomen doordat mensen met dezelfde achtergrond deze kinderen gaan leren dat ze daarmee op moeten houden. (ze doen dit met kinderen van 9 tot 14 jaar) Dat ze ook naar een persoon moeten luisteren die niet dezelfde achtergrond heeft.
Je kan dit soort jeugd vergelijken met kinderen van de Ku Klux Klan. Die gaan echt niets aannemen van bijvoorbeeld een negerburger die ze aanspreekt op hun gedrag. Het zijn kinderen die haten en geleerd is te haten (is hun werkelijke wereld en voor hun de feiten). Dat verander je echt niet door van deze kinderen te eisen een persoon die ze verachten om achtergrond te respecteren. Dat nemen ze alleen aan door iemand met dezelfde achtergrond. Van daaruit kan je ze dat leren.
Daarom schreef ik het ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
De jaren negentig hebben niet gebeld want toen mocht dit allemaal nog niet benoemd worden.
Weet niet hoor, maar op tal van websites veel te lezen dat het Marokkanen waren die de begrafenisstoet lastigvielen. Er bestaat allang geen taboe meer op het benoemen van de achtergrond van de daders.quote:De tendens is nu na het veelvuldig benoemen het maar niet proberen te benoemen.
Of op een andere manier zoals 'Noord-Afrikaans uiterlijk' en dat soort loze termen.
Zeg dan gewoon Marokkaan. Maar dat mag niet want dan kom je weer in dat hele dilemma
Nah, de kranten met rechts tintje zijn die houding inmiddels zat en provoceren juist door het te benoemen. De linkse media blijft het temperen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
Weet niet hoor, maar op tal van websites veel te lezen dat het Marokkanen waren die de begrafenisstoet lastigvielen. Er bestaat allang geen taboe meer op het benoemen van de achtergrond van de daders.
waarschijnlijk hun stoere broertjes die ze geen strobreed in de weg hebben gelegdquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik eigenlijk best een eng idee vind: die kinderen verzinnen zoiets niet zelf dus die papegaaien iemand na. Waar horen ze dit soort dingen ? Kan gewoon niet geloven dat ze dat thuis van hun ouders horen.
noem eens een voorbeeld van het temperen dan.... ben wel benieuwd wat blaten kun je welquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nah, de kranten met rechts tintje zijn die houding inmiddels zat en provoceren juist door het te benoemen. De linkse media blijft het temperen.
Als je dat onder "geen taboe" verstaat zijn we niet veel verder.
Het is zo jammer dat het bij benoemen blijft. Beleid heb ik niet kunnen ontdekken in deze. Ja, pappen en nathouden. Niet de burger, maar de daders van dit soort dingen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom schreef ik het ook.
[..]
Weet niet hoor, maar op tal van websites veel te lezen dat het Marokkanen waren die de begrafenisstoet lastigvielen. Er bestaat allang geen taboe meer op het benoemen van de achtergrond van de daders.
Weet niet of het na-apen is.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik eigenlijk best een eng idee vind: die kinderen verzinnen zoiets niet zelf dus die papegaaien iemand na. Waar horen ze dit soort dingen ? Kan gewoon niet geloven dat ze dat thuis van hun ouders horen.
Wat stelt u voor?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat het bij benoemen blijft. Beleid heb ik niet kunnen ontdekken in deze. Ja, pappen en nathouden. Niet de burger, maar de daders van dit soort dingen.
Welke linkse media zijn dat dan, volgens jou?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nah, de kranten met rechts tintje zijn die houding inmiddels zat en provoceren juist door het te benoemen. De linkse media blijft het temperen.
Als je dat onder "geen taboe" verstaat zijn we niet veel verder.
Volkskrant, de Pers, NRC en andere media met linkse slag. Die spreken voornamelijk over de eerder aangehaalde "Zuid Afrikaanse".quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:05 schreef Re het volgende:
[..]
noem eens een voorbeeld van het temperen dan.... ben wel benieuwd wat blaten kun je wel
Die conclusie is kort door de bocht. Het onderwijs op zo'n school hoeft zo belabberd niet eens te kijken. Bepaalde denkbeelden en bepaald gedrag krijgen kinderen gewoon vanuit huis mee, of - zoals in Islamitische kringen heel gebruikelijk - via oudere 'broeders' in de buurt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zet niet elk kind uit die school op het beklaagdenbankje, ik constateer slechts dat gesegregeerd onderwijs blijkbaar ook de gesegregeerde samenleving versterkt.
Een schooldirecteur is niet de hoofdverantwoordelijke voor de opvoeding van kinderen. Het lijkt me stug dat die kinderen dergelijk haatdragend gedrag op school krijgen aangeleerd. Voor de opvoeding zijn de ouders hoofdverantwoordelijk. Die ouders dienen hier dan ook op te worden aangesproken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zet verder die directeur in het beklaagdenbankje, ook omdat hij bagatelliseert wat er gebeurde.
Ik zet de directeur en de ouders in het beklaagdenbankje omdat zij die kinderen zo slecht hebben opgebod.
voorbeelden graag... en wat is daar temperen aan?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Volkskrant, de Pers, NRC en andere media met linkse slag. Die spreken voornamelijk over de eerder aangehaalde "Zuid Afrikaanse".
Iig niet een halfzacht gesprekje met de directeur van de school, die dit gedrag nu al wil nuancerenquote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:07 schreef Re het volgende:
[..]
voorbeelden graag... en wat is daar temperen aan?
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
De tendens is nu na het veelvuldig benoemen het maar niet proberen te benoemen.
Die vreemde bochten komen vooral vanuit Nederlandse beleidsmakers die zich
kapotschamen en niet weten hoe ze zoiets correct moeten uiten.
Komt Wilders langs, noemt ie het beestje onnodig grof bij de naam en pakt ie weer 5 zetels.
Zo gaat het. Elke keer weer. Niemand lijkt iets te leren.
We hebben het natuurlijk over kinderen. Je kunt die natuurlijk niet een dagje in de cel laten zitten. Verder vraag ik mij af of dat wat uithaalt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Iig niet een halfzacht gesprekje met de directeur van de school, die dit gedrag nu al wil nuanceren![]()
Laat ze eens een dagje op het bureau zitten, en maar een keer goed bang zijn. Wellicht helpt dat.
Dat is geen voorbeeld. Die post van Specularium was ons ook al opgevallen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |