Waarom zouden veel mensen toch dit beeld hebben over de'n islam? Het komt niet uit het niets zo'n beeld, toch?quote:
Is dit letterlijk zo gezegd, of verzin je dit zelf?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:59 schreef Oud_student het volgende:
Nee het trieste is dat ze eerst vroegen of het een moslim was die dood was. "Nee", zei de begrafenis ondernemer. "Dan is er weer een hond minder" zeiden de nieuwe Nederlanders.
Verder werden ze voor Joden uitgescholden.
Dit hoorde ik een begrafenisonderneemster vanochtend wel letterlijk zeggen in een nieuwsbericht op de radio.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Is dit letterlijk zo gezegd, of verzin je dit zelf?
Schrijnend. En minstens zo schrijnend is de stuitende naïviteit van de schooldirecteur:quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:12 schreef livelink het volgende:
Dit hoorde ik een begrafenisonderneemster vanochtend wel letterlijk zeggen in een nieuwsbericht op de radio.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ders-rouwstoet.dhtmlquote:Schooldirecteur twijfelt aan schuld verstoorders rouwstoet
’Het verhaal van de kinderen is anders’
Een groep Marokkaanse jongens die dinsdag een rouwstoet verstoorden in Amersfoort, ontkennen dat ze dat hebben gedaan. De leerlingen uit groep 7 van islamitische basisschool Bilal begonnen te joelen en te juichen toen de stoet, met de overleden Ali Hazeleger, passeerde en sommige jongens staken hun middelvinger op naar de inzittenden van de volgwagens.
Schooldirecteur Teade Walma reageerde in eerste instantie duidelijk: 'Dit is straatgedrag dat we echt moeten bestrijden'. Maar nu twijfelt Walma, omdat de leerlingen schuld ontkennen.
Aangezien de leerlingen woensdag op schoolreisje waren, kon Walma pas gisteren werk maken van het incident. De directeur zegt in dagblad Spits, na een rondgang bij de kinderen, te twijfelen of hij de jongens moet confronteren met hun daden en met de slachtoffers van hun actie. 'Het verhaal van de kinderen is anders, ze waren voornamelijk met zichzelf bezig en niet met de rouwstoet. Die conclusie durf ik zelf nog niet te trekken, eerst ga ik met de nabestaanden spreken.'
De directeur had gisteren nog het plan om met de betrokken jongens naar hun ouders te gaan. 'Daar wil ik ook de geestelijke van de moskee bij hebben. Deze kinderen hebben onvoldoende moreel besef, en dat is ook niet in overeenstemming met de islamitische normen en waarden, ' zei Walma donderdag tegen het AD. Die reactie kwam na contact met Theo Baaiman, de schoonzoon van Ali Hazeleger.
Volgens Gé te Braak, directeur van uitvaartorganisatie UVZ, komt het verstoren van een rouwstoet door Marokkaanse jongeren in Amersfoort regelmatig voor. 'Het gebeurt veel vaker dan dat het in de media komt. Wij maken het minstens een keer of vijf, zes keer per jaar mee. En de laatste tijd zelfs nog vaker.'
http://www.dumpert.nl/med(...)ouwstoetterreur.htmlquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Is dit letterlijk zo gezegd, of verzin je dit zelf?
quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Neuh, de strekking van die post - of in ieder geval; wat ik er uit opmaakte - was dat het vroeger allemaal beter was en men dat soort dingen niet uithaalde.
Bekijk het filmpje eens. Het was blijkbaar geen kwajongensstreek maar pure haat tegen de niet-gelovige. Ik kan me in Nederland niet herinneren dat zoiets werd gedaan. Vroeger moest ik zelfs van de fiets afstappen wanneer er een rouwstoet voorbij kwam.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:22 schreef Wootism het volgende:
Godverdomme, ik wordt zo kwaad als ik dit zie....
http://www.dumpert.nl/med(...)ouwstoetterreur.html
Wat bezielt die marokkanen?
http://nos.nl/tekst/25072(...)+%28NOS+Teletekst%29quote:Update: donderdag 23 jun 2011, 22:37
De directeur van de islamitische Bilalschool in Amersfoort confronteert morgen leerlingen uit groep 7 met de deelnemers aan een rouwstoet, die dinsdag door hen zijn lastiggevallen.
Een groepje uit die klas verstoorde de rouwstoet door hun middelvinger op te steken en hard te juichen. Directeur Walma zei bij Uitgesproken EO dat hij het gedrag van de leerlingen niet pikt.
De Bilalschool kreeg de afgelopen dagen diverse dreigtelefoontjes van mensen die verontwaardigd reageerden op de verstoring van de stoet. Op verzoek van de school surveilleert de politie de laatste dagen vaker rond het gebouw.
Ow jee....middelvingers opsteken en joelen is tegenwoordig ook al terreur?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:18 schreef Wootism het volgende:
[..]
Jammer dat er nog steeds ouders zijn die hun kinderen niks bijbrengen over normen en waarden. Kan jij verder ook niks aan doen Kingtownquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ow jee....middelvingers opsteken en joelen is tegenwoordig ook al terreur?
De meest gehate familie van Amerika.door Amerikanen....vergeet je er wel even bij te zettenquote:Op donderdag 23 juni 2011 22:00 schreef Kingstown het volgende:
In Amerika heb je al het recht om te demonstreren bij begrafenissen en gezien het nieuws van vandaag wil Wilders die mogelijkheid ook in NL. Wel grappig dat zijn aartsvijandjes daar alvast een voorschot op hebben genomen.
[ afbeelding ]
Dank. Voor de goede orde: het is niet zozeer dat ik twijfel aan de ernst van dit probleem, ik wilde alleen even zeker weten dat het letterlijk zo is gezegd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:18 schreef Wootism het volgende:
Liggen er allemaal lijken in Lijn 12?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:24 schreef DrMabuse het volgende:
In lijn 12 (Den Haag) is dit soort hufterig gedrag van dit soort groepen Nieuwe Nederlanders dagelijkse kost.
Alleen haalt dat het nieuws niet zoals nu.
Laten we het over begrafenissen houden. En ik wens net zo min elke nieuwe Nederlander over één kam gescheerd te zien, want blijkbaar waren het autochtonen die deze schoolleiding (waar die jeugd op zat) zaten te bedreigen, dus in mijn ogen net zulke haters door onschuldigen te bedreigen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:24 schreef DrMabuse het volgende:
In lijn 12 (Den Haag) is dit soort hufterig gedrag van dit soort groepen Nieuwe Nederlanders dagelijkse kost.
Alleen haalt dat het nieuws niet zoals nu.
Dat haatzaai verbod in NL wil Wilders ook weg hebben, dus dat speelt deze kinderen mooi in de kaart. Vrijheid van meningsuiting....daar waar Wilders zo hard voor gevochten heeft, geldt voor iedereen, dus ook voor deze kinderen. Het werkt nou eenmaal 2 kanten op en dat vergeet men vaak als men met een eigen strijd ergens voor bezig is....dat is erg grappig.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:22 schreef paddy het volgende:
[..]
De meest gehate familie van Amerika.door Amerikanen....vergeet je er wel even bij te zetten
Maar we hebben het over Nederland. In Pakistan heb je ook van dat soort haters en boeien me niet. We zitten in Nederland en het gaat om kinderen die nog niet eens tieners zijn en nu al openlijk haters zijn van mensen die anders zijn dan...en dat blijkbaar geleerd is. brrrr en dat moet nog volwassen worden
Ik geloof ook echt wel dat er ook teksten in de Koran staan die juist het handelen van die jongens veroordelen en denk ook echt dat die school er wel wat aan gaat doen (zo kwam die man wel op mij over) Ik vraag mij alleen af.....die haat moet je toch opvallen? Waar leren ze die haat.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:38 schreef Gochme het volgende:
Niks met islam te maken. Ik ben moslim en neem standaard m'n prada-petje af uit respect als er een rouwstoet langs rijdt. Zijn gewoon een stel onopgevoede rotkinderen.
Marokkanen liegen nog als ze op heterdaad betrapt worden. Dat is ook algemeen bekend.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Schrijnend. En minstens zo schrijnend is de stuitende naïviteit van de schooldirecteur:
[..]
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ders-rouwstoet.dhtml
"De kinderen ontkennen, dus twijfel ik". Wat een softe, naieve man. Nee joh, begrafenisondernemers en nabestaanden zoeken zomaar met verzonnen verhalen de publiciteit op.
Vrijheid van meningsuiting..prima...maar dit is verstoren van ...en misschien waren het wel mensen die pal tegen GW waren. Niet elke blanke is een GW-stemmer. Zo sukkelig denken deze mensen toch hopelijk niet? Maar jij wel dus?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:27 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat haatzaai verbod in NL wil Wilders ook weg hebben, dus dat speelt deze kinderen mooi in de kaart. Vrijheid van meningsuiting....daar waar Wilders zo hard voor gevochten heeft, geldt voor iedereen, dus ook voor deze kinderen. Het werkt nou eenmaal 2 kanten op en dat vergeet men vaak als men met een eigen strijd ergens voor bezig is....dat is erg grappig.
Dat geloof ik graag, maar een ritje op lijn 12 is niet een eenmalige gebeurtenis en ook niet een trieste dag, of een reden om in rouw te zijn. Overlast in het openbaar vervoer is erg, maar wat hier gebeurt - het verstoren van rouwstoeten - is vele malen ernstiger.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:24 schreef DrMabuse het volgende:
In lijn 12 (Den Haag) is dit soort hufterig gedrag van dit soort groepen Nieuwe Nederlanders dagelijkse kost. Alleen haalt dat het nieuws niet zoals nu.
Je bent vast aan het trollen maar oké.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom zouden veel mensen toch dit beeld hebben over de'n islam? Het komt niet uit het niets zo'n beeld, toch?
Waarom zijn er imams die haat predikken naar de afvalligen (alles wat niet moslim is) in dit 'geloof van de liefde'
Waarom zijn er toch zoveel van die respectloze 'incidenten' van 1 bepaalde bevolkingsgroep met 1 bepaald geloof?
En vrouwen worden niet onderdrukt in de islam
Daar hoef je niet perse Marokkaan voor te zijn blijkbaar. Dat je dat niet snapt snap ik niet. Toch echt dagelijks meegemaakt van roomwitte jongens en meisjes hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Marokkanen liegen nog als ze op heterdaad betrapt worden. Dat is ook algemeen bekend.
Als het niet thuis is, en niet het geloof.... wat is het dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:00 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Je bent vast aan het trollen maar oké.
Ik snap dat veel mensen een slecht beeld hebben over de islam, maar dat zijn die personen die het makkelijker vinden iedereen over één kam te scheren en niet eens de moeite doen zich erin te verdiepen alvorens een oordeel te vellen.
Die 'respectloze incidenten' krijgen ze heus niet van thuis mee(hoop ik dan), of van het geloof.
Ja ik merk ook wel dat bepaalde culturen vrouwen onderdrukken, maar dat is cultuurgebonden en komt niet vanwege het geloof. (bijv. de vrouwen in Somalië die hun dochter besnijden - dat is dus absoluut verboden. Of mensen die hun dochter uithuwelijken, wat dus ook niet mag in het geloof).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |