Ik hoop oprecht dat jij ooit liefde zult voelen, want zoals het er nu naar uitziet heb jij een heel deprimerend leven.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:06 schreef reformatorisch het volgende:
[..]
Klopt in Amsterdam op de dam had je dit een paar jaar geleden ook, ronduit belachelijk en het vooroordeel wordt alleen maar bevestigd en maar blijven beweren dat het 'incidenten' zijn.
Mensen krijgen vanzelf wel een hekel aan een bepaalde groep in de samenleving, het zijn de moslims zelf die dit gedrag nog kan 'rechttrekken'
maw, jij hecht geen waarde aan een fatsoenlijke opvoeding? tsja, als dit de mentaliteit is die je wenst uit te dragen naar je kinderen en de rest van de volgende generaties(s) moet je niet op anderen gaan lopen kankeren dat "dit land naar de klote gaat".quote:
Dat heeft hier niets mee te maken, beetje simpel om dit zo te zeggen maar goed....quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:10 schreef Gochme het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat jij ooit liefde zult voelen, want zoals het er nu naar uitziet heb jij een heel deprimerend leven.
Ik ben moslim, maar bent protestant, dus wij moeten ons sowieso verre houden van een discussie over geloof, aangezien we niet geheel objectief zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:15 schreef reformatorisch het volgende:
[..]
Dat heeft hier niets mee te maken, beetje simpel om dit zo te zeggen maar goed....
Je doet nou net of ik de ellende loopt op te zoeken, maar dit zijn gewoon de 'feiten'
die vandaag de dag zichtbaar zijn, het is logisch dat jij als moslim dit anders ziet.
Je hebt er hier ook genoeg die de oude vrouwtjes nog gewoon de trein uit helpen of opstaan in de tram hoor, gelukkig maar, zou niet best zijn als iedereen totaal lak heeft aan anderen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:08 schreef Gochme het volgende:
[..]
En waar ik vandaan kom wordt je gewoon nog vriendelijk begroep door die jonge mocro's met een verlegen 'hallo mevrouw/meneer'. Natuurlijk komt dit gedrag veel voor bij de allochtone jongeren, maar een veel grotere factor is de straatcultuur in de stad waarin ze wonen die ze ertoe 'dwingt' zich te moeten bewijzen voor hun vriendjes op school/straat etc.. Natuurlijk moet je het probleem van die straatratten serieus nemen en keihard aanpakken, maar doen alsof het 1 op 1 loopt met hun afkomst, terwijl het overal ter wereld in elke wereldstad voorkomt is een nog groter gevaar.
Het trieste is dat je nog gelijk hebt ook. Laten we hopen dat Nederland er met een paar jaar anders uitziet en dat er een oplossing komt voor de rotzooi. Maar wat ik wel zeker weet is dat de nieuwe generatie (de hoogopgeleide allochtonen) hun kinderen anders zullen opvoeden dan de generaties hiervoor, zij zullen geen cultuurkloof hebben met hun kinderen, dus het probleem wordt op lange termijn vanzelf minder. Maar er moet wel een oplossing komen voor nu.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:22 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Je hebt er hier ook genoeg die de oude vrouwtjes nog gewoon de trein uit helpen of opstaan in de tram hoor, gelukkig maar, zou niet best zijn als iedereen totaal lak heeft aan anderen.
Hier ook genoeg autochtone (kutwoord) jongeren die er een zooitje van maken, maar met incidenten zoals ik eerder aangaf gebeuren enkel bij/met jongeren met een andere afkomst, daar hoef je ook niet omheen te lullen natuurlijk want de feiten zijn niet anders.
De afkomst bepaald niet dat het kutjongeren zijn, niet alle Marokkanen of Turken zijn problematisch omdat een enkeling het verziekt, maar de 'incidenten' worden steeds frequenter, dat is wel zorgwekkend en dan doel ik niet puur op afkomst of religie, maar gewoon in z'n algemeenheid dat veel jongeren en zelfs basisscholieren er een dusdanige teringzooi van maken waarbij bepaalde incidenten veelvuldig veel vaker voorkomen bij een bepaalde afkomst en daar hoef je je oogkleppen ook niet voor op te houden.![]()
Kijk, hier heb je ook wijken waarbij de buurtagent direct al naar een 9-jarig 'buitenlands' kind loopt wanneer zo'n jongen met bontkraag een buurtsuper inloopt, normaliter zou ik zeggen, dat gaat nergens meer over, maar blijkbaar is het nodig om die jeugd al op die leeftijd in de gaten te houden want ze doen het niet voor de lol en dan moeten de goeden onder de kwaden lijden, dat is spijtig.
Genoeg jeugd die wel met normen en waarden worden opgevoed en zich ontrekken van mogelijk rottige omstandigheden in de wijken/omgeving maar het zijn er teveel die rotzooi trappen om het maar incidenten te blijven noemen en je hebt een verschil tussen een brandje in een vuilnisbak en het ingooien van autoruiten, mag beiden niet, maar waarbij ik het ene nog als kattekwaad kan zien is dat niet echt het geval bij dat laatste.
Bijzonder dat je dat er uit weet te halen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:15 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
maw, jij hecht geen waarde aan een fatsoenlijke opvoeding?
Als jij ouders die hun kinderen opdragen hun excuses voor hun streken aan anderen aan te bieden met eenquote:Op donderdag 23 juni 2011 22:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Bijzonder dat je dat er uit weet te halen.
Volgens mij was het een joodse begrafenis, en ging het om de ingebakken jodenhaat?quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:54 schreef Gochme het volgende:
Wat heeft een rouwstoet met 'culturen' te maken?
Neuh, de strekking van die post - of in ieder geval; wat ik er uit opmaakte - was dat het vroeger allemaal beter was en men dat soort dingen niet uithaalde.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:33 schreef VanishedEntity het volgende:
Als jij ouders die hun kinderen opdragen hun excuses voor hun streken aan anderen aan te bieden met een_!! wilt afdoen blijft er idd weinig andere keus over, en moet je niet raar opkijken dat de maatschappij op ten duur verhuftert; een praatje waar verschillende kampen op fok! hun mond vol van hebben.
Hoezo?quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:15 schreef kree het volgende:
Volgende stap is dat je "gangs" gaat krijgen, zit er net nog wat over te kijken op discovery.
Volgens mij hebben we dat nu nog niet echt in NL (ik woon niet in een grote stad).
Maar dan is het einde helemaal zoek.
Hij komt dan ook uit de reformatorische hoek.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:10 schreef Gochme het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat jij ooit liefde zult voelen, want zoals het er nu naar uitziet heb jij een heel deprimerend leven.
Drogreden.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:22 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Waarom zou hun vrijheid in gevaar komen? Zo lang er niets aan de hand is zul je er niets van merken.
quote:Niet zo gek natuurlijk de een kan niet zonder de ander. Dat een systeem vatbaar is voor fraude en corrupte is geen reden om het niet verder te ontwikkelen.
Omdat bedrijven genoeg geld over hebben voor privacy-gevoelige informatie natuurlijk.quote:Hoe is die informatie fraudegevoelig?![]()
Hoe naiëf.quote:Het wordt pas informatie van waarde als er een misdrijf gepleegd wordt.
Saywut? Het gaat niet om de doeleinden, maar om het feit dat die informatie bestaat en op straat voor het oprapen ligt.quote:Tevens zijn er al systemen die uit zichzelf het gedrag van mensen kan analyseren en eventueel gevaarlijke individuelen digitaal kan kenmerken. Dat maakt de kans op fraude nog kleiner. Ik bedoel maar, er zijn goede opties.
je hebt het over een religie die alles wat anders is het liefst ziet branden. die hun eigen vrouwen onderdrukken tot slavin. hoe hoog denk je dat respect voor iets anders dan moslim zijn staat?quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:48 schreef reformatorisch het volgende:
[..]
Heeft de islam dan geen respect geleerd aan de ze jongeren voor andere culturen?
Ga heen jij, onnozelaar.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:06 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
je hebt het over een religie die alles wat anders is het liefst ziet branden. die hun eigen vrouwen onderdrukken tot slavin. hoe hoog denk je dat respect voor iets anders dan moslim zijn staat?
dat bedoel ikquote:
Hoe ligt het op straat voor het oprapen als de overheid de enige is die toegang heeft tot de "database"? Hoe kom je toch bij die onzin. Dat systeem waar ik het over had die mensen hun gedrag analyseert is juist fraude bestendig, immers beslist het systeem of de informatie waardevol is of niet. Wanneer de informatie dus niet van waarde is zal het ook niet onder de ogen van de overheid komen. Simpel en effectief.quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Drogreden.
[..]
[..]
Omdat bedrijven genoeg geld over hebben voor privacy-gevoelige informatie natuurlijk.
[..]
Hoe naiëf.
[..]
Saywut? Het gaat niet om de doeleinden, maar om het feit dat die informatie bestaat en op straat voor het oprapen ligt.
Nee het trieste is dat ze eerst vroegen of het een moslim was die dood was. "Nee", zei de begrafenis ondernemer. "Dan is er weer een hond minder" zeiden de nieuwe Nederlanders.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:32 schreef bijdehand het volgende:
Als Allah bestaat, dan zal hij zich wel schamen voor die productiefoutjes!
Net alsof het noodzakelijk is dat tijdens een discussie beide partijen geheel objectief zijn! Dan zouden er helemaal geen discussies meer mogelijk zijn. Typisch weer een moslim-gedachtenkronkel.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:21 schreef Gochme het volgende:
[..]
Ik ben moslim, maar bent protestant, dus wij moeten ons sowieso verre houden van een discussie over geloof, aangezien we niet geheel objectief zijn.
Waarom zouden veel mensen toch dit beeld hebben over de'n islam? Het komt niet uit het niets zo'n beeld, toch?quote:
Is dit letterlijk zo gezegd, of verzin je dit zelf?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:59 schreef Oud_student het volgende:
Nee het trieste is dat ze eerst vroegen of het een moslim was die dood was. "Nee", zei de begrafenis ondernemer. "Dan is er weer een hond minder" zeiden de nieuwe Nederlanders.
Verder werden ze voor Joden uitgescholden.
Dit hoorde ik een begrafenisonderneemster vanochtend wel letterlijk zeggen in een nieuwsbericht op de radio.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Is dit letterlijk zo gezegd, of verzin je dit zelf?
Schrijnend. En minstens zo schrijnend is de stuitende naïviteit van de schooldirecteur:quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:12 schreef livelink het volgende:
Dit hoorde ik een begrafenisonderneemster vanochtend wel letterlijk zeggen in een nieuwsbericht op de radio.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ders-rouwstoet.dhtmlquote:Schooldirecteur twijfelt aan schuld verstoorders rouwstoet
’Het verhaal van de kinderen is anders’
Een groep Marokkaanse jongens die dinsdag een rouwstoet verstoorden in Amersfoort, ontkennen dat ze dat hebben gedaan. De leerlingen uit groep 7 van islamitische basisschool Bilal begonnen te joelen en te juichen toen de stoet, met de overleden Ali Hazeleger, passeerde en sommige jongens staken hun middelvinger op naar de inzittenden van de volgwagens.
Schooldirecteur Teade Walma reageerde in eerste instantie duidelijk: 'Dit is straatgedrag dat we echt moeten bestrijden'. Maar nu twijfelt Walma, omdat de leerlingen schuld ontkennen.
Aangezien de leerlingen woensdag op schoolreisje waren, kon Walma pas gisteren werk maken van het incident. De directeur zegt in dagblad Spits, na een rondgang bij de kinderen, te twijfelen of hij de jongens moet confronteren met hun daden en met de slachtoffers van hun actie. 'Het verhaal van de kinderen is anders, ze waren voornamelijk met zichzelf bezig en niet met de rouwstoet. Die conclusie durf ik zelf nog niet te trekken, eerst ga ik met de nabestaanden spreken.'
De directeur had gisteren nog het plan om met de betrokken jongens naar hun ouders te gaan. 'Daar wil ik ook de geestelijke van de moskee bij hebben. Deze kinderen hebben onvoldoende moreel besef, en dat is ook niet in overeenstemming met de islamitische normen en waarden, ' zei Walma donderdag tegen het AD. Die reactie kwam na contact met Theo Baaiman, de schoonzoon van Ali Hazeleger.
Volgens Gé te Braak, directeur van uitvaartorganisatie UVZ, komt het verstoren van een rouwstoet door Marokkaanse jongeren in Amersfoort regelmatig voor. 'Het gebeurt veel vaker dan dat het in de media komt. Wij maken het minstens een keer of vijf, zes keer per jaar mee. En de laatste tijd zelfs nog vaker.'
http://www.dumpert.nl/med(...)ouwstoetterreur.htmlquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Is dit letterlijk zo gezegd, of verzin je dit zelf?
quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Neuh, de strekking van die post - of in ieder geval; wat ik er uit opmaakte - was dat het vroeger allemaal beter was en men dat soort dingen niet uithaalde.
Bekijk het filmpje eens. Het was blijkbaar geen kwajongensstreek maar pure haat tegen de niet-gelovige. Ik kan me in Nederland niet herinneren dat zoiets werd gedaan. Vroeger moest ik zelfs van de fiets afstappen wanneer er een rouwstoet voorbij kwam.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:22 schreef Wootism het volgende:
Godverdomme, ik wordt zo kwaad als ik dit zie....
http://www.dumpert.nl/med(...)ouwstoetterreur.html
Wat bezielt die marokkanen?
http://nos.nl/tekst/25072(...)+%28NOS+Teletekst%29quote:Update: donderdag 23 jun 2011, 22:37
De directeur van de islamitische Bilalschool in Amersfoort confronteert morgen leerlingen uit groep 7 met de deelnemers aan een rouwstoet, die dinsdag door hen zijn lastiggevallen.
Een groepje uit die klas verstoorde de rouwstoet door hun middelvinger op te steken en hard te juichen. Directeur Walma zei bij Uitgesproken EO dat hij het gedrag van de leerlingen niet pikt.
De Bilalschool kreeg de afgelopen dagen diverse dreigtelefoontjes van mensen die verontwaardigd reageerden op de verstoring van de stoet. Op verzoek van de school surveilleert de politie de laatste dagen vaker rond het gebouw.
Ow jee....middelvingers opsteken en joelen is tegenwoordig ook al terreur?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:18 schreef Wootism het volgende:
[..]
Jammer dat er nog steeds ouders zijn die hun kinderen niks bijbrengen over normen en waarden. Kan jij verder ook niks aan doen Kingtownquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ow jee....middelvingers opsteken en joelen is tegenwoordig ook al terreur?
De meest gehate familie van Amerika.door Amerikanen....vergeet je er wel even bij te zettenquote:Op donderdag 23 juni 2011 22:00 schreef Kingstown het volgende:
In Amerika heb je al het recht om te demonstreren bij begrafenissen en gezien het nieuws van vandaag wil Wilders die mogelijkheid ook in NL. Wel grappig dat zijn aartsvijandjes daar alvast een voorschot op hebben genomen.
[ afbeelding ]
Dank. Voor de goede orde: het is niet zozeer dat ik twijfel aan de ernst van dit probleem, ik wilde alleen even zeker weten dat het letterlijk zo is gezegd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:18 schreef Wootism het volgende:
Liggen er allemaal lijken in Lijn 12?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:24 schreef DrMabuse het volgende:
In lijn 12 (Den Haag) is dit soort hufterig gedrag van dit soort groepen Nieuwe Nederlanders dagelijkse kost.
Alleen haalt dat het nieuws niet zoals nu.
Laten we het over begrafenissen houden. En ik wens net zo min elke nieuwe Nederlander over één kam gescheerd te zien, want blijkbaar waren het autochtonen die deze schoolleiding (waar die jeugd op zat) zaten te bedreigen, dus in mijn ogen net zulke haters door onschuldigen te bedreigen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:24 schreef DrMabuse het volgende:
In lijn 12 (Den Haag) is dit soort hufterig gedrag van dit soort groepen Nieuwe Nederlanders dagelijkse kost.
Alleen haalt dat het nieuws niet zoals nu.
Dat haatzaai verbod in NL wil Wilders ook weg hebben, dus dat speelt deze kinderen mooi in de kaart. Vrijheid van meningsuiting....daar waar Wilders zo hard voor gevochten heeft, geldt voor iedereen, dus ook voor deze kinderen. Het werkt nou eenmaal 2 kanten op en dat vergeet men vaak als men met een eigen strijd ergens voor bezig is....dat is erg grappig.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:22 schreef paddy het volgende:
[..]
De meest gehate familie van Amerika.door Amerikanen....vergeet je er wel even bij te zetten
Maar we hebben het over Nederland. In Pakistan heb je ook van dat soort haters en boeien me niet. We zitten in Nederland en het gaat om kinderen die nog niet eens tieners zijn en nu al openlijk haters zijn van mensen die anders zijn dan...en dat blijkbaar geleerd is. brrrr en dat moet nog volwassen worden
Ik geloof ook echt wel dat er ook teksten in de Koran staan die juist het handelen van die jongens veroordelen en denk ook echt dat die school er wel wat aan gaat doen (zo kwam die man wel op mij over) Ik vraag mij alleen af.....die haat moet je toch opvallen? Waar leren ze die haat.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:38 schreef Gochme het volgende:
Niks met islam te maken. Ik ben moslim en neem standaard m'n prada-petje af uit respect als er een rouwstoet langs rijdt. Zijn gewoon een stel onopgevoede rotkinderen.
Marokkanen liegen nog als ze op heterdaad betrapt worden. Dat is ook algemeen bekend.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Schrijnend. En minstens zo schrijnend is de stuitende naïviteit van de schooldirecteur:
[..]
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ders-rouwstoet.dhtml
"De kinderen ontkennen, dus twijfel ik". Wat een softe, naieve man. Nee joh, begrafenisondernemers en nabestaanden zoeken zomaar met verzonnen verhalen de publiciteit op.
Vrijheid van meningsuiting..prima...maar dit is verstoren van ...en misschien waren het wel mensen die pal tegen GW waren. Niet elke blanke is een GW-stemmer. Zo sukkelig denken deze mensen toch hopelijk niet? Maar jij wel dus?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:27 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat haatzaai verbod in NL wil Wilders ook weg hebben, dus dat speelt deze kinderen mooi in de kaart. Vrijheid van meningsuiting....daar waar Wilders zo hard voor gevochten heeft, geldt voor iedereen, dus ook voor deze kinderen. Het werkt nou eenmaal 2 kanten op en dat vergeet men vaak als men met een eigen strijd ergens voor bezig is....dat is erg grappig.
Dat geloof ik graag, maar een ritje op lijn 12 is niet een eenmalige gebeurtenis en ook niet een trieste dag, of een reden om in rouw te zijn. Overlast in het openbaar vervoer is erg, maar wat hier gebeurt - het verstoren van rouwstoeten - is vele malen ernstiger.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:24 schreef DrMabuse het volgende:
In lijn 12 (Den Haag) is dit soort hufterig gedrag van dit soort groepen Nieuwe Nederlanders dagelijkse kost. Alleen haalt dat het nieuws niet zoals nu.
Je bent vast aan het trollen maar oké.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom zouden veel mensen toch dit beeld hebben over de'n islam? Het komt niet uit het niets zo'n beeld, toch?
Waarom zijn er imams die haat predikken naar de afvalligen (alles wat niet moslim is) in dit 'geloof van de liefde'
Waarom zijn er toch zoveel van die respectloze 'incidenten' van 1 bepaalde bevolkingsgroep met 1 bepaald geloof?
En vrouwen worden niet onderdrukt in de islam
Daar hoef je niet perse Marokkaan voor te zijn blijkbaar. Dat je dat niet snapt snap ik niet. Toch echt dagelijks meegemaakt van roomwitte jongens en meisjes hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Marokkanen liegen nog als ze op heterdaad betrapt worden. Dat is ook algemeen bekend.
Als het niet thuis is, en niet het geloof.... wat is het dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:00 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Je bent vast aan het trollen maar oké.
Ik snap dat veel mensen een slecht beeld hebben over de islam, maar dat zijn die personen die het makkelijker vinden iedereen over één kam te scheren en niet eens de moeite doen zich erin te verdiepen alvorens een oordeel te vellen.
Die 'respectloze incidenten' krijgen ze heus niet van thuis mee(hoop ik dan), of van het geloof.
Ja ik merk ook wel dat bepaalde culturen vrouwen onderdrukken, maar dat is cultuurgebonden en komt niet vanwege het geloof. (bijv. de vrouwen in Somalië die hun dochter besnijden - dat is dus absoluut verboden. Of mensen die hun dochter uithuwelijken, wat dus ook niet mag in het geloof).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |