Ik elk topic ben jij voor het regeringsstandpunt, voor het EU-standpunt en voor meer staatsinmenging. Vandaar die vraag.quote:
Dat is onzin, ik bekijk elk item objectief en trek mijn conclusies. Dat de overheid het vaak bij het juiste eind heeft zou toch geen verrassing voor je moeten zijn? Ze zijn democratisch verkozen en ik ben inderdaad niet ontevreden.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:51 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Ik elk topic ben jij voor het regeringsstandpunt, voor het EU-standpunt en voor meer staatsinmenging. Vandaar die vraag.
quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:54 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Dat is onzin, ik bekijk elk item objectief en trek mijn conclusies. Dat de overheid het vaak bij het juiste eind heeft zou toch geen verrassing voor je moeten zijn? Ze zijn democratisch verkozen en ik ben inderdaad niet ontevreden.
Je bent voor meer regels, meer overheidsbemoeienis. Het liefst zou je heel veel controle hebben om criminaliteit tegen te gaan, dat dit ten koste gaat van de privacy boeit je niet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:49 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk als ik vragen mag?
Dat is JUIST een reden om te verwachten dat ze het vaak mis hebbenquote:Op donderdag 23 juni 2011 14:54 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
. Dat de overheid het vaak bij het juiste eind heeft zou toch geen verrassing voor je moeten zijn? Ze zijn democratisch verkozen
Welke privacy? Mensen geven hun privacy maar al te graag op voor een beetje roem (social media) Voor veiligheid moet dit dan toch ook geen probleem zijn? Sowieso is het begrip privacy allang overrated, we leven nou eenmaal in een samenleving.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je bent voor meer regels, meer overheidsbemoeienis. Het liefst zou je heel veel controle hebben om criminaliteit tegen te gaan, dat dit ten koste gaat van de privacy boeit je niet.
Als ik zo'n geval tegenkom zal ik de eerste zijn die het toegeeft.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:05 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dat is JUIST een reden om te verwachten dat ze het vaak mis hebben
Vrijwillig een profiel aanmaken is anders dan een camera op elke straathoek. En dat kleine beetje privacy willen veel mensen gewoon houden.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:06 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Welke privacy? Mensen geven hun privacy maar al te graag op voor een beetje roem (social media) Voor veiligheid moet dit dan toch ook geen probleem zijn? Sowieso is het begrip privacy allang overrated, we leven nou eenmaal in een samenleving.
AgentTroll, wat doeeeeet u! Dat kan toch helegaar niet! Ow wat eruggggggg!quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:06 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Welke privacy? Mensen geven hun privacy maar al te graag op voor een beetje roem (social media) Voor veiligheid moet dit dan toch ook geen probleem zijn? Sowieso is het begrip privacy allang overrated, we leven nou eenmaal in een samenleving.
Dat hebben ze juist niet. "De overheid" wordt beïnvloed door partijen die macht en druk uitoefenen d.m.v. tegenprestaties omdat ze daar zelf baat bij hebben. Dat is allesbehalve transparant, juist en verstandig.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:54 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Dat de overheid het vaak bij het juiste eind heeft zou toch geen verrassing voor je moeten zijn?
onderschat die (jonge) moslims nietquote:Op donderdag 23 juni 2011 11:24 schreef Paul-89 het volgende:
bron : Spitsnieuws
[..]
Veel lager kun je toch niet gaan lijkt me ?
Precies mijn gedachte.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:05 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dat is JUIST een reden om te verwachten dat ze het vaak mis hebben
Guess again, ik doe bewust niet mee aan die social media hype, dus ik wil ook geen vingerafdruk in mijn paspoort.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:06 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Overduidelijk de NLs daar.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:24 schreef samvirus het volgende:
Reacties op Marokko.nl
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Helaas voor jou leef jij in een democratie. De meeste mensen doen wel gewoon mee aan de social media hype en hebben geen probleem met een vingerafdruk in hun paspoort of routine controles binnen openbare locaties. Dus als de criminaliteit maar blijft groeien en het internationale gevaar toeneemt zullen mensen toch meer projecten om de veiligheid te verbeteren van de overheid verlangen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:22 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Guess again, ik doe bewust niet mee aan die social media hype, dus ik wil ook geen vingerafdruk in mijn paspoort.
Mwoah. Ik verlang eigenlijk eerst dat de overheid mijn gegevens goed beveiligt voordat ze deze van mij wil hebben. Een willekeurige schoonmaker hoeft mijn medisch dossier niet te zien, een database met vingerafdrukken waar eenieder bijkan... de overheid is een goudmijn voor criminelen. En totaal incompetent op dit vlak...quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:35 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Helaas voor jou leef jij in een democratie. De meeste mensen doen wel gewoon mee aan de social media hype en hebben geen probleem met een vingerafdruk in hun paspoort of routine controles binnen openbare locaties. Dus als de criminaliteit maar blijft groeien en het internationale gevaar toeneemt zullen mensen toch meer projecten om de veiligheid te verbeteren van de overheid verlangen.
Dat doen ze ook, de overheid werkt met experts.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:40 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Mwoah. Ik verlang eigenlijk eerst dat de overheid mijn gegevens goed beveiligt voordat ze deze van mij wil hebben.
Hier ben ik het niet mee eens, maar inderdaad offtopic.quote:Een willekeurige schoonmaker hoeft mijn medisch dossier niet te zien, een database met vingerafdrukken waar eenieder bijkan... de overheid is een goudmijn voor criminelen. En totaal incompetent op dit vlak...
Maar goed, offtopic.
LOL. "Democratisch gekozen experts" zeker. Hun systemen zijn beschamend lek.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:45 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Dat doen ze ook, de overheid werkt met experts.
Overdrijf ik wanneer ik voorstel om de ME erop in te zetten. Het mogen kinderen zijn maar als zij zich niet gedragen als kinderen dan is het wellicht gerechtvaardigd dat ze op dezelfde behandeling worden getrakteerd als andere hooligans?quote:Jongeren verstoren alweer rouwstoet
Wederom hebben jongeren in Amersfoort een rouwstoet verstoord. Op het moment dat de begrafenisauto's voorbij kwamen rijden, begonnen ze te juichen en staken ze hun middelvinger op, zo schrijft De Telegraaf.
Alle kinderen zitten op de islamitische basisschool Bilal. Een schoonzoon van de overledene noemde het gedrag van de jongens in Hart van Nederland "schofterig". De directeur van de school heeft laten weten de zaak hoog op te nemen.
Het is niet de eerste keer dat er een incident plaatsvindt omtrent een rouwstoet. Eind mei werd in het plaatselijke Soesterkwartier een stoet verstoord. Daarbij scandeerden Marokkaantjes herhaaldelijk "Joden" terwijl ze om de langzaam rijdende begrafenisauto heen fietsten.
Nogal.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Overdrijf ik wanneer ik voorstel om de ME erop in te zetten.
Even wat extra gas met de rouwauto ?quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:02 schreef DrMabuse het volgende:
Als ik daar was voor een begrafenis en dit zou meemaken dan zouden er die dag heel wat kinders in 1 klap volwassen zijn.
Vanwaar die vreemde tweedeling? Geen vertrouwen in je medemens, maar wel een tamelijk groot vertrouwen in de overheid? Alsof de overheid niet uit diezelfde mensen bestaat en geld- en machtsverhoudingen daar ineens geen rol spelen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:45 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Dat doen ze ook, de overheid werkt met experts.
Waar blijkt dat uit? Ik erken gewoon de gevaren in de huidige maatschappij. Ik heb juist vertrouwen in mijn medemens door te stellen de overheid dit op kan lossen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vanwaar die vreemde tweedeling? Geen vertrouwen in je medemens, maar wel een tamelijk groot vertrouwen in de overheid?
Doe ff lekker je aluhoedje op zeg.quote:Alsof de overheid niet uit diezelfde mensen bestaat en geld- en machtsverhoudingen daar ineens geen rol spelen.
Ja, want eckte Marokkanen kunnen die uitlatingen niet doen! Wereldvreemd figuur.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Overduidelijk de NLs daar.
Door zoveel mogelijk verantwoordelijkheid in de handen van de overheid te leggen en burgers te behandelen als kleine kinderen. Ieder risico zie je namelijk als aanleiding e.o.a. draconische maatregel in te voeren. Stel je eens voor dat mensen de vrijheid hebben de fout in te gaan.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:26 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Waar blijkt dat uit? Ik erken gewoon de gevaren in de huidige maatschappij. Ik heb juist vertrouwen in mijn medemens door te stellen de overheid dit op kan lossen.
Je verkeert nog in de veronderstelling dat de politieke vijver geheel transparant is? Geld nooit een rol speelt bij besluitvorming en van machtsmisbruik nooit sprake is?quote:Doe ff lekker je aluhoedje op zeg.
Mensen mogen best de fout in gaan maar er moet wel onderzocht kunnen worden wie welke fout maakt. Risico's zullen er altijd zijn, je kan ze echter wel zo klein mogelijk maken.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Door zoveel mogelijk verantwoordelijkheid in de handen van de overheid te leggen en burgers te behandelen als kleine kinderen. Ieder risico zie je namelijk als aanleiding e.o.a. draconische maatregel in te voeren. Stel je eens voor dat mensen de vrijheid hebben de fout in te gaan.
Dus omdat het wel eens voorkomt is het nu systematisch aan de orde? Natuurlijk zijn er altijd rotte appels maar dat is nog geen reden om als een paranoïde aluhoed te gaan schreeuwen dat het in zijn geheel niet deugt. Ik zie geen reden om de overheid niet serieus te nemen.quote:[..]
Je verkeert nog in de veronderstelling dat de politieke vijver geheel transparant is? Geld nooit een rol speelt bij besluitvorming en van machtsmisbruik nooit sprake is?
Tegen zoveel naiviteit mag je wel in bescherming genomen worden ja.
Waarom zou je? De vrijheid van duizenden anderen komen voor die enkeling in het geding. Wat een winst.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:09 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Mensen mogen best de fout in gaan maar er moet wel onderzocht kunnen worden wie welke fout maakt. Risico's zullen er altijd zijn, je kan ze echter wel zo klein mogelijk maken.
Waar precies lees je dat ik dat heb gezegd? De overheid is vatbaar voor fraude en corruptie, net als in het bedrijfsleven. Sterker nog, die 2 zijn nauw met elkaar verbonden.quote:Dus omdat het wel eens voorkomt is het nu systematisch aan de orde?
Ik ook niet, maar ik zie ook geen reden de overheid met een eindeloze hoeveelheid vertrouwen tegemoet te treden met allerhande fraudegevoelige informatie. De kosten wegen simpelweg niet op tegen de baten.quote:Natuurlijk zijn er altijd rotte appels maar dat is nog geen reden om als een paranoïde aluhoed te gaan schreeuwen dat het in zijn geheel niet deugt. Ik zie geen reden om de overheid niet serieus te nemen.
Er is een vrij groot verschil tussen "als een aluhoed te schreeuwen" en kritisch blijven kijken naar de mensen die zoveel macht in handen krijgen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:09 schreef AgentMoloch21 het volgende:
om als een paranoïde aluhoed te gaan schreeuwen dat het in zijn geheel niet deugt.
De stoet arriveerde niet op tijd, een aantal van die larven stak immers de middelvinger op om de vertraging in aantal minuten aan te geven.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:28 schreef RiftNL het volgende:
Gingen ze niet juichen omdat ze blij waren dat de stoet op tijd arriveerde?
Waarom zou hun vrijheid in gevaar komen? Zo lang er niets aan de hand is zul je er niets van merken.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom zou je? De vrijheid van duizenden anderen komen voor die enkeling in het geding. Wat een winst.
Niet zo gek natuurlijk de een kan niet zonder de ander. Dat een systeem vatbaar is voor fraude en corrupte is geen reden om het niet verder te ontwikkelen.quote:[..]
Waar precies lees je dat ik dat heb gezegd? De overheid is vatbaar voor fraude en corruptie, net als in het bedrijfsleven. Sterker nog, die 2 zijn nauw met elkaar verbonden.
Hoe is die informatie fraudegevoelig?quote:[..]
Ik ook niet, maar ik zie ook geen reden de overheid met een eindeloze hoeveelheid vertrouwen tegemoet te treden met allerhande fraudegevoelige informatie. De kosten wegen simpelweg niet op tegen de baten.
quote:Beste ***** *** *****
Hierbij een reactie van de Bilalschool op wat er is gebeurd.
Allereerst, wij vinden het verschrikkelijk voor de betrokkenen en zijn enorm boos en teleurgesteld dat dit is gebeurd.
We begrijpen dat dit soort gedrag niet getolereerd mag/kan/moet worden.
Als school zijn we nu aan het zoeken naar een goede oplossing.Op dit moment zijn we aan het uitzoeken wat en hoe er precies is gebeurd. Het is wel iets genuanceerder dan nu in de pers naar voren komt.
We zullen een persbericht maken over welke acties we zullen ondernemen om te voorkomen dat dit ooit nog weer gebeurd.
Indien u meer informatie wilt, vragen heeft of het persbericht wilt ontvangen kunt u via de email contact opnemen.
Met vriendelijke groeten,
Teade Walma
Directeur van de Bilalschool
Cwaas@bilalschool.nl
http://nl.linkedin.com/pub/teade-walma/25/775/715quote:
De EO vertelt er nu over op ned 2quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:44 schreef ouderejongere het volgende:
Ik geloof niks van dit bericht. Het was niet op het NOS-Journaal, dus het deed niet gebeuren.
Sowieso Teade hetenquote:Op donderdag 23 juni 2011 20:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://nl.linkedin.com/pub/teade-walma/25/775/715
Directeur van een islamitische basisschool worden
Je weet dat het kinderen zijn, 3 politieauto's en nog een busje moeten dit "incident" gewoon kunnen afhandelen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Overdrijf ik wanneer ik voorstel om de ME erop in te zetten. Het mogen kinderen zijn maar als zij zich niet gedragen als kinderen dan is het wellicht gerechtvaardigd dat ze op dezelfde behandeling worden getrakteerd als andere hooligans?
Ja, ik word hier een beetje pissed van, misschien wel vooral op de overheid die al die mensen hier naar binnen heeft laten halen en die decennia lang problemen onder het tapijt heeft geveegd.
Zijn kinderen beter bijscholen? Dhr. Walma is immers directeur van de school.quote:
Alleen als er nadrukkelijk bij zegt dat je niets tegen de ettertjes zelf hebt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:19 schreef reformatorisch het volgende:
Volgens mij mogen we sinds vandaag ongestraft zeggen dat de islam een middeleeuwse beweging is die haat uitdraagt ten opzichte van joden, christenen en europeanen.
Wat heeft de Islam hiermee te maken? Het gaat hier toch om Marokkaanse schoftjes, niet om baarden met bomgordels oid?quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:19 schreef reformatorisch het volgende:
Volgens mij mogen we sinds vandaag ongestraft zeggen dat de islam een middeleeuwse beweging is die haat uitdraagt ten opzichte van joden, christenen en europeanen.
Zit nog in de 'ontkennende' fasequote:Op donderdag 23 juni 2011 21:32 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Wat heeft de Islam hiermee te maken? Het gaat hier toch om Marokkaanse schoftjes, niet om baarden met bomgordels oid?
Oh? Ik moest altijd terug om aan te bellen..quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:44 schreef Lauzer het volgende:
[..]
Trouwens, als je vroeger deed aan belletje lellen had de bewoner in kwestie al lang naar huis gebeld en stond je moeder met een verontwaardigd gezicht in de keuken. "Bel die mevrouw maar even op om je excuses aan te bieden." En dat deed je dan gewoon. Punt.
Ik kreeg serieus een klap van een man die dacht dat ik belletje zat te trekkenquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:37 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Oh? Ik moest altijd terug om aan te bellen..
Maar ik rende WEER weg
Kattekwaad?quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:39 schreef Stranger het volgende:
This just in: Kinderen halen kattekwaad uit. Schandalig!
Respect voor jou!quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:38 schreef Gochme het volgende:
Niks met islam te maken. Ik ben moslim en neem standaard m'n prada-petje af uit respect als er een rouwstoet langs rijdt. Zijn gewoon een stel onopgevoede rotkinderen.
En terecht. Een overlijden is een persoonlijk drama en het siert elk mens om in elk geval stil te staan bij het verdriet van de nabestaanden. Als ik zulke dingen lees ben ik echt blij dat ik in een klein dorp ben opgegroeid, want hier zou niemand (moslim, christen, joods of atheist) zoiets in z'n kop halen. (uitzonderingen daargelaten)quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:43 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Respect voor jou!
Mijn halfbroer(tje) (ook moslim) moest zoiets eens flikken, die krijgt ouderwets alle hoeken van de kamer te zien. Die haalt het niet in zijn hersens om zoiets te flikken.
Heeft de islam dan geen respect geleerd aan de ze jongeren voor andere culturen?quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:38 schreef Gochme het volgende:
Niks met islam te maken. Ik ben moslim en neem standaard m'n prada-petje af uit respect als er een rouwstoet langs rijdt. Zijn gewoon een stel onopgevoede rotkinderen.
Ik ken genoeg moslims die het hun kinderen wel leren. Met respect voor anderen dwing je uiteindelijk respect af.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:48 schreef reformatorisch het volgende:
[..]
Heeft de islam dan geen respect geleerd aan de ze jongeren voor andere culturen?
Juist, jammer dat er gewoon teveel zijn (in z'n algemeenheid, niet op geloof/afkomst) die totaal geen normen en waarden lijken te hebben.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:51 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Ik ken genoeg moslims die het hun kinderen wel leren. Met respect voor anderen dwing je uiteindelijk respect af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |