Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rotocol-volgen.dhtmlquote:Leerlingen Bilalschool moeten 'respectprotocol' volgen
De leerlingen van de islamitische basisschool Bilal in Amersfoort, die vorige week onbeschoft een rouwstoet verstoorden, moeten een 'respectprotocol' gaan volgen. De godsdienstleraren gaan de leerlingen bijbrengen dat ze voortaan respect tonen wanneer uitvaartauto's langs de school rijden, dat meldt schooldirecteur Teade Walma aan RTV Utrecht.
Naast het 'pestprotocol' gaat de school nieuwe lesprogramma's ontwikkelen om problemen in de toekomst te voorkomen. Dat gebeurt in het nieuwe schooljaar, omdat na deze week de zomervakantie ingaat.
Dreigmails
Enkele leerlingen van de school staken vorige week hun middelvinger op en juichten toen de auto's en nabestaanden voorbij kwamen. Het incident leidde tot woedende reacties vanuit het hele land. De school kreeg bijna duizend haatmails.
Theo Baaiman, één van de nabestaanden, kreeg eveneens twee dreigmails. Ook is hij door een Marokkaanse lerares van de islamitische school 'stevig' toegesproken, omdat hij de publiciteit heeft opgezocht.
Gesprek
De Bilalschool nodigde vrijdag de nabestaanden, waaronder Theo Baaiman, uit voor een gesprek met de leerlingen. De leerlingen ontkenden de aantijgingen, maar Baaiman gelooft ze niet. 'Ze houden bepaalde zaken achter. Ik had niet het gevoel dat ze eerlijk waren.'
'Ze hebben wel staan juichen toen we langsreden, maar nu beschermen ze elkaar', aldus de Amersfoorter. Directeur Teade Walma is het hiermee niet eens en spreekt Baaiman tegen. 'Het gesprek vrijdag tussen de kinderen en de nabestaanden was open en hartelijk.'
'Verkeerd geïnterpreteerd'
De school heeft zelf met de leerlingen gesproken en komt tot de conclusie dat de nabestaanden de gebaren van de kinderen verkeerd hebben geïnterpreteerd. 'De kinderen van groep 7 hebben geen beledigende opmerkingen gemaakt', claimt de school.
Wel blijft, volgens de school, de waarneming van de familie overeind dat enkele leerlingen de stoet onheus hebben bejegend. 'Het betrof een paar leerlingen bij het hek op het schoolplein.' De daadwerkelijke daders hebben zich overigens nog niet gemeld bij de schoolleiding.
Vraag me af of het allemaal bij elkaar geacteerd is en iedereen elkaar de hand boven het hoofd houdt.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
Nieuws:
[..]
De goedgelovigheid van die man grenst aan het schrijnende.
Tis gewoon een schijtluis zonder ballen.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Vraag me af of het allemaal bij elkaar geacteerd is en iedereen elkaar de hand boven het hoofd houdt.
Zou ook nog zo kunnen zijn dat deze kerel gewoon echt een borrelnootje is met een verantwoordelijke functie.
Denk dat hij gewoon wanhopig probeert alle partijen te sussen.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Vraag me af of het allemaal bij elkaar geacteerd is en iedereen elkaar de hand boven het hoofd houdt.
Zou ook nog zo kunnen zijn dat deze kerel gewoon echt een borrelnootje is met een verantwoordelijke functie.
Het komt op mij over als iemand die bang is om zijn baantje kwijt te raken. Iemand die weet dat hij de ouders van Marokkaanse leerlingen niet al te hard voor het hoofd moet stoten, omdat deze geweldige opvoeders dan hun voorbeeldige kinderen van die kritische school halen.quote:
Volgens mij lees ik een heel ander artikel als jij.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het komt op mij over als iemand die bang is om zijn baantje kwijt te raken. Iemand die weet dat hij de ouders van Marokkaanse leerlingen niet al te hard voor het hoofd moet stoten, omdat deze geweldige opvoeders dan hun voorbeeldige kinderen van die kritische school halen.
Sommige mensen gaan na verloop van tijd zo sterk in een bepaald plaatje geloven dat ze de realiteit niet meer onder ogen zien. Die realiteit is dat het bij 10-jarige jochies überhaupt in hun hoofd opkomt om een rouwstoet te verstoren en daarbij ook nog onderscheid te maken tussen een moslim of niet-moslim. Dat getuigt van zowel een ongekende grofheid als van puur racisme.
Maar deze schooldirecteur is vooral bezig om uit te leggen waarom zijn engeltjes zoiets niet doen, en waarom de school onevenredig veel media-aandacht heeft gehad.
Niks beschermen, alleen er wel voor zorgen dat de juiste daders gepakt worden, wat is daar mis mee?quote:Wel blijft, volgens de school, de waarneming van de familie overeind dat enkele leerlingen de stoet onheus hebben bejegend. 'Het betrof een paar leerlingen bij het hek op het schoolplein.' De daadwerkelijke daders hebben zich overigens nog niet gemeld bij de schoolleiding.
Ja, heel normale plagerijtjes, absoluut niet kwetsendquote:Op maandag 27 juni 2011 20:33 schreef Injetta het volgende:
Jeetje wat een enorme commotie.
Volgens mij gebeurden dit soort dingen vroeger ook alleen werd het toen gezien als stomme kwajongens streken. Werden die kinderen een keer flink toegesproken, maar nu wordt het via de media opgeblazen en geplaatst in de enorme polarisering.
De Marokkanenhaters zitten in hun enorme woede ondertussen te soppen van genoegen. Want kijk eens.....weer die Marokkanen. Kijk eens hoe gelijk wij hebben. Kijk eens wat een tuig het is, kijk eens wat een gluiperds... Heerlijk om zo je ideeen en haat bevestigd te zien...
Gesteld dat het ook echt Marokkanen waren en dat er ook echt gebeurd is wat men zegt dat er is gebeurd.
Maar ook dat kan tegenwoordig. Niks hoeft meer echt bewezen of uitgezocht te worden.
We leven volgens mij in een totaal overspannen samenleving waarin we alles steeds meer opblazen tot enorme proporties en zaken van leven op dood......
Tuurlijk moeten kinderen leren dat een rouwstoet iets droevigs is en dat je die niet verstoort. Maar zonder te doen alsof ze een terroristische daad hebben begaan gelijk aan het opblazen van de Twintowers is dat ook best te leren.
Ik vermoed dat juist door deze overdreven reacties die kinderen juist niet leren wat respect is, maar dat volwassenen haat- en dreigmails gaan sturen om plagerijtjes.
Ik vraag me af of ze in deze idiote commotie er nog een touw aan vast kunnen knopen.
En echt iedereen zal zich ook van vroeger herinnneren dat er wel eens begrafenissen verstoord werden, en zeker door kinderen die begrafenisgangers de middelvinger gaven. Toevallig kan ik me dat niet herinnneren, hoewel ik ook een behoorlijk aantal begrafenissen heb meegemaakt, maar voor de meeste anderen is dat uiteraard heel anders.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, heel normale plagerijtjes, absoluut niet kwetsend
Nee en ik heb genoeg begrafenissen meegemaakt om er iets van af te weten.quote:En echt iedereen zal zich ook van vroeger herinnneren dat er wel eens begrafenissen verstoord werden, en zeker door kinderen die begrafenisgangers de middelvinger gaven.
En niet iets om te bagatelliseren .quote:Op maandag 27 juni 2011 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee en ik heb genoeg begrafenissen meegemaakt om er iets van af te weten.
Dit is echt een multicultiprobleem.
Nee, je was stil en eerbiedig als zo'n stoet voorbijkwam, en dat hebben mijn ouders me niet eens hoeven te leren, dat wíst je gewoon.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:49 schreef dalnovich het volgende:
vroegah is mij geleerd om een rouwstoet voorrang te verlenen en stil te zijn,
schijnbaar heb ik een afwijkende opvoeding gehad.
en met mij mijn complete dorp want niemand deed zoiets, laat staan dat zoiets in je op kwam...
Begrafenissen verstoor je niet, punt uit. Maar ik geloof niet dat dit een "multiculti"-probleem is, eerder een gebrek aan opvoeding.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee en ik heb genoeg begrafenissen meegemaakt om er iets van af te weten.
Dit is echt een multicultiprobleem.
Dat zal voor vrijwel alle kinderen gelden, anders was het geen nieuws, eh.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, je was stil en eerbiedig als zo'n stoet voorbijkwam, en dat hebben mijn ouders me niet eens hoeven te leren, dat wíst je gewoon.
Help me herinneren dat wanneer er in jouw familie een sterfgeval is ik tijdens de plechtigheden kom staan juichen en lachen.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:33 schreef Injetta het volgende:
Volgens mij gebeurden dit soort dingen vroeger ook alleen werd het toen gezien als stomme kwajongens streken. Werden die kinderen een keer flink toegesproken, maar nu wordt het via de media opgeblazen en geplaatst in de enorme polarisering.
De Marokkanenhaters zitten in hun enorme woede ondertussen te soppen van genoegen. Want kijk eens.....weer die Marokkanen. Kijk eens hoe gelijk wij hebben. Kijk eens wat een tuig het is, kijk eens wat een gluiperds... Heerlijk om zo je ideeen en haat bevestigd te zien...
Gesteld dat het ook echt Marokkanen waren en dat er ook echt gebeurd is wat men zegt dat er is gebeurd.
Maar ook dat kan tegenwoordig. Niks hoeft meer echt bewezen of uitgezocht te worden.
We leven volgens mij in een totaal overspannen samenleving waarin we alles steeds meer opblazen tot enorme proporties en zaken van leven op dood......
Tuurlijk moeten kinderen leren dat een rouwstoet iets droevigs is en dat je die niet verstoort. Maar zonder te doen alsof ze een terroristische daad hebben begaan gelijk aan het opblazen van de Twintowers is dat ook best te leren.
Ik vermoed dat juist door deze overdreven reacties die kinderen juist niet leren wat respect is, maar dat volwassenen haat- en dreigmails gaan sturen om plagerijtjes.
Ik vraag me af of ze in deze idiote commotie er nog een touw aan vast kunnen knopen.
Wat schaar jij nog meer onder 'dit soort dingen' ?quote:Op maandag 27 juni 2011 20:33 schreef Injetta het volgende:
Volgens mij gebeurden dit soort dingen vroeger ook alleen werd het toen gezien als stomme kwajongens streken.
Denk je nou echt dat het komt door haat van de Nederlanders dat Marokkanen zo vaak het nieuws halen? Mediagekte?quote:De Marokkanenhaters zitten in hun enorme woede ondertussen te soppen van genoegen. Want kijk eens.....weer die Marokkanen. Kijk eens hoe gelijk wij hebben. Kijk eens wat een tuig het is, kijk eens wat een gluiperds... Heerlijk om zo je ideeen en haat bevestigd te zien...
In Nederland ben je altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Het is juist andersom, je kan hier van alles flikken, zolang er geen bewijs is kom je overal mee weg.quote:Maar ook dat kan tegenwoordig. Niks hoeft meer echt bewezen of uitgezocht te worden.
Moeten wij ze dat bij brengen dan? Volgens mij horen ze dat allang te weten.quote:Ik vermoed dat juist door deze overdreven reacties die kinderen juist niet leren wat respect is, maar dat volwassenen haat- en dreigmails gaan sturen om plagerijtjes.
Wanneer ze er opkalken huis voor moslimhonden zal het dan ook wel gewoon een kwajongensstreek zijn volgens sommigen die nu ook reageren met"ze weten niet wat ze zeggen en doen alleen maar stoer tegenover elkaar"quote:Op maandag 27 juni 2011 23:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Heb jij er al ooit van gehoord dat autochtone kinderen een begrafenis verstoren?
Goed, er zijn wel weer autochtone idioten die een verlaten moskee in brand steken.
En dat snap ik op zich ook wel.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk dat hij gewoon wanhopig probeert alle partijen te sussen.
Of het nu kinderen van een jaar of tien, tieners of volwassenen betreft maakt eigenlijk niet uit?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 01:53 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer ze er opkalken huis voor moslimhonden zal het dan ook wel gewoon een kwajongensstreek zijn volgens sommigen die nu ook reageren met"ze weten niet wat ze zeggen en doen alleen maar stoer tegenover elkaar"
Precies, dit zijn echt van die "ver van mijn bed show" mensen, nog nooit wat gezien, nog nooit wat meegemaakt en maar afgeven om verhalen die ze lezen van mensen die wel buiten komenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Help me herinneren dat wanneer er in jouw familie een sterfgeval is ik tijdens de plechtigheden kom staan juichen en lachen.
In dit geval kinderen. Doe nu niet alsof je niet begrijpt wat er staatquote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:08 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Of het nu kinderen van een jaar of tien, tieners of volwassenen betreft maakt eigenlijk niet uit?
Ik weet heel goed wat er staat, en dat is juist het vreemde hier. Het lijkt er niet toe te doen dat het kleine kinderen betreft. Er wordt net zo makkelijk over uitzetten en afmaken gesproken als waren het terroristen of criminelen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:33 schreef paddy het volgende:
[..]
In dit geval kinderen. Doe nu niet alsof je niet begrijpt wat er staat
Integendeel.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies, dit zijn echt van die "ver van mijn bed show" mensen, nog nooit wat gezien, nog nooit wat meegemaakt en maar afgeven om verhalen die ze lezen van mensen die wel buiten komen.
Gebrekkige opvoeding en multiculti-problemen zijn niet los van elkaar te zien. Kennelijk verzaken allochtone ouders nogal eens in de opvoeding. Kinderen van 10, 11 jaar die rouwstoeten uitschelden en vooraf eerst vragen of de overledene een moslim is, zijn behoorlijk verziekt. En dan gaan de ouders echt niet vrijuit.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:51 schreef remlof het volgende:
Begrafenissen verstoor je niet, punt uit. Maar ik geloof niet dat dit een "multiculti"-probleem is, eerder een gebrek aan opvoeding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |